singapore heeft meestal vaste prijzen per dag, niet per vlucht. Dus he kan het wel beperken.quote:Op zondag 25 december 2011 14:16 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Dat kun je niet altijd zomaar beperken natuurlijk. Vaak zijn de tickets met lange overstap het langst goedkoop.
over een paar dagen (dan is het < 90 dagen) kan ik kijken hoeveel het precies kost, thanks! Had ook zitten googlen, maar kwam alleen maar minimum- en maximumbedragen tegen voor economy comfortquote:Op zondag 25 december 2011 17:15 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je zal de eerste niet zijn
Ik heb wel korting omdat ik ff gold card heb, maar ik weet niet hoeveel die korting is.
90 dagen voor de vlucht kan je via manage my booking de stoel reserveren en dan zie je ook meteen wat het kost.
Todat een vlucht vol raakt, dan gaan de prijzen echt oplopen.quote:Op zondag 25 december 2011 20:12 schreef donald_dick het volgende:
[..]
singapore heeft meestal vaste prijzen per dag, niet per vlucht. Dus he kan het wel beperken.
De beste keuze hangt ervan af of je echt op een bepaalde tijd in Japan moet zijn. Een overstaptijd op Heathrow met BA, waar je in terminal 5 aankomt kan gemakkelijk binnen 1,5 uur.quote:Op woensdag 28 december 2011 19:21 schreef zeedrager het volgende:
Even een vraagje. Vlieg voor de eerste keer met BA naar Japan, met overstap op Heathrow(ook 1ste x). Ik kan kiezen tussen 4,5 uur tussen de twee vluchten of 1,5 uur. Wat is hier de beste keuze?
als het goed gaat is 1,5 uur te doen, als er wat mis gaat, dan ben je de klosquote:Op woensdag 28 december 2011 20:32 schreef Bajskorv het volgende:
Op T5 is 1.5 uur echt meer dan voldoende. Die 4.5 uur overstap lijkt me echt hel, zou ik niet snel aan beginnen.
¤15 per tas per oneway, maximum 20 kilo. (voorwaarden en tarieven verschillen enigszins per route, dit is voor AMS-DUB)quote:Op maandag 26 december 2011 13:46 schreef Isis20 het volgende:
Oh foute topic net, ik zie dat die vraag beter hier past:
Weet iemand hoeveel bagage je mee mag nemen als je Aer Lingus vliegt met de optie 'low' ?
Ik bedoelde eigenlijk handbagage...quote:Op donderdag 29 december 2011 15:55 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
¤15 per tas per oneway, maximum 20 kilo. (voorwaarden en tarieven verschillen enigszins per route, dit is voor AMS-DUB)
Ja, wat dat betreft wijken ze ook niet van de standaarden afquote:Op donderdag 29 december 2011 16:15 schreef Isis20 het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk handbagage...
Gaat dat hetzelfde als bij Ryan Air (10 kilo, en bepaalde afmetingen van de tas/koffer?)
Ah dank dankquote:Op donderdag 29 december 2011 16:22 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Ja, wat dat betreft wijken ze ook niet van de standaarden af
[ afbeelding ]
http://www.aerlingus.com/(...)formation/#d.en.1215
Ik geloof niet dat ik je snapquote:Op donderdag 29 december 2011 19:01 schreef KillerBee4ever het volgende:
Nog een vraagje over koffer formaten, op de site van KLM staat (letterlijk) dat de omvang van de koffer max. 158cm mag zijn, tussen haakjes staat er 62 inch achter. Klopt dit laatste wel? Als ze 62 centimeter bedoelen, lijkt het me ook niet te kloppen, want dan kom je niet eens boven een omvang van 150cm uit.
Ik heb een American Tourister 74 spinner gekocht, met een totale omvang van 157cm, valt dus net(jes) binnen de max. Ook de online winkel heeft me vooraf geinformeerd dat deze koffer is toegestaan volgens KLM regels. Een klein stemmetje blijft echter maar knagen, hoe ik nu die 62 inch moet intepreteren?
Dat schoot me dus net te binnen, ik wilde mijn post al edittenquote:Op donderdag 29 december 2011 19:12 schreef Miless het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik je snap62 inch is toch 158 cm? Dan klopt dat toch gewoon?
Het moet wel enorm mis gaan om op zo'n kort stukje de aansluiting te missen. Ik vlieg Amsterdam-Heathrow ongeveer 30 keer per jaar met BA en heb misschien 1 keer echt vertraging van een uur. Dan nog zal de BA zijn best doen om je op tijd bij je volgende vlucht te krijgen. En desnoods neem je een vlucht later.quote:Op woensdag 28 december 2011 20:52 schreef donald_dick het volgende:
[..]
als het goed gaat is 1,5 uur te doen, als er wat mis gaat, dan ben je de klos
Voor een vlucht binnen europa zou ik zonder twijfel op de 1,5 uur inzetten. TS moet echter naar Japan en geeft aan dat een vertraging van 1 nacht in Londen geen optie is.quote:Op donderdag 29 december 2011 19:55 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Het moet wel enorm mis gaan om op zo'n kort stukje de aansluiting te missen. Ik vlieg Amsterdam-Heathrow ongeveer 30 keer per jaar met BA en heb misschien 1 keer echt vertraging van een uur. Dan nog zal de BA zijn best doen om je op tijd bij je volgende vlucht te krijgen. En desnoods neem je een vlucht later.
Back-up of niet, dat betekent niet dat jij degene zal zijn die op dat andere vliegtuig mee zal gaan, BA heeft een vervoersplicht, maar niet de verplichting jouw op de eerstvolgende vlucht te zetten. De vaste klanten en klanten met duurdere tickets zullen voor gaan. Een dergelijke toezegging is een wassen neus.quote:Op vrijdag 30 december 2011 04:05 schreef jaco het volgende:
[..]
Voor een vlucht binnen europa zou ik zonder twijfel op de 1,5 uur inzetten. TS moet echter naar Japan en geeft aan dat een vertraging van 1 nacht in Londen geen optie is.
Ik zou BA vragen of er na mijn vlucht die dag nog een of meer vluchten naar Japan gaan waarmee BA een interlining overeenkomst heeft en die dus backup optie zijn bij vertraging.
4,5 uur op Heathrow lijkt me inderdaad een hel.
Meestal 11. Hou er wel rekening mee dat de tijden waarschijnlijk nog veranderen en dat (vooral bij de wat verdere bestemmingen) je vlucht ook een dag verplaatst kan worden.quote:Op maandag 2 januari 2012 18:41 schreef bierjoost het volgende:
Hoeveel maanden van tevoren kan ik een ticket boeken?
Ik kan er één ticket van laten maken, zowel op de heenreis als terugreis.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:13 schreef Fogel het volgende:
Vragen kan altijd, maar waarschijnlijk gewoon dikke pecht omdat je losse tickets hebt.
Het punt met losse tickets is dat je zelf de verantwoording hebt om ervoor te zorgen dat alles verloopt, ook bij eventuele vertraging. Als je het als één boeking hebt, is alles de verantwoording van de maatschappij (of de alliantie).quote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik kan er één ticket van laten maken, zowel op de heenreis als terugreis.
Dit kost nu echter wel zo'n 300 euro. Zou het dan opeens wel mogelijk zijn? Ik heb gehoord dat je sowieso de koffers moet halen en weer moet inchecken omdat deze maatschappijen geen samenwerkingsverband hebben, en omdat je van de internationale terminal (1) naar de domestic terminal (3) moet.
Heb via onze agent inderdaad contact opgenomen met Saudi Airlines.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:27 schreef Thetallguy het volgende:
Bel Saudi Arabian even020 3161576 Hebben in Amsterdam alleen een kantoortje voor cargo operaties in principe, maar wellicht dat zij ook de situatie in Riyad wel kunnen uitleggen (en weten wellicht of ze een interline overeenkomst hebben met Emirates om de bagage door te sturen).
De beste manier is via de officiële Schiphol parkeerplaatsen.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:32 schreef VKV het volgende:
Binnenkort gaan we met het gezin zo'n 15 dagen op reis en we vertrekken vanaf Schiphol. We willen daar (in de buurt) graag de auto parkeren. Wat is de beste plek om dit te doen?
Ik zie dat bij Schiphol Smart Parking je een creditcard als in- en uitrijkaart moet gebruiken. Het is dus niet mogelijk zonder creditcard gebruik te maken van deze parkeerplaatsen? Of zie ik het nu verkeerd?quote:Op woensdag 4 januari 2012 20:04 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De beste manier is via de officiële Schiphol parkeerplaatsen.
http://www.schiphol.nl/Re(...)pholSmartParking.htm
Opzich vallen deze kosten mee, goedkoper is het uiteraard door het gezin eerst af te zetten op Schiphol, en daarna de auto in een omliggende plaats, bijvoorbeeld in een woonwijk in Amstelveen, Uithoorn, Hoofddorp te parkeren en dan met de bus alsnog naar Schiphol, maar of dat nu zo verstandig is, zeker in Hoofddorp doen ze er alles aan om langparkeerders tegen te gaan.
Nee dat is helaas niet goedkoper en we wonen op ongeveer drie kwartier rijden van Schiphol dus een overnachting is niet echt nodig.quote:Op woensdag 4 januari 2012 20:09 schreef lezzer het volgende:
Wat wij graag doen is een arrangement bij VdValk Schiphol boeken. Een overnachting+31 dagen gratis parkeren... goedkoper dan langparkeren op Schiphol, en gratis shuttlebus van en naar Schiphol.
edit: hoewel dat met een gezin misschien wel helemaal niet goedkoper is. Wij komen van best ver, en dan is het wel zo relaxt als je 's ochtends vliegt.
Als je met Ideal betaalt krijg je een inrijcode.quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:49 schreef VKV het volgende:
[..]
Ik zie dat bij Schiphol Smart Parking je een creditcard als in- en uitrijkaart moet gebruiken. Het is dus niet mogelijk zonder creditcard gebruik te maken van deze parkeerplaatsen? Of zie ik het nu verkeerd?
U kunt met uw bankpasje via I-deal of met een creditcard betalen. Aldus dezelfde site bij faq. Nu boek ik uitsluitend met een credit card, maar er staat dat de bankpas ook geaccepteerd wordt.quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:49 schreef VKV het volgende:
[..]
Ik zie dat bij Schiphol Smart Parking je een creditcard als in- en uitrijkaart moet gebruiken. Het is dus niet mogelijk zonder creditcard gebruik te maken van deze parkeerplaatsen? Of zie ik het nu verkeerd?
[..]
- Ligt eraan of Cheaptickets de tickets in 1x bij Alitalia inboekt (vermoed van wel omdat je alles op 1 ticket boekt)quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:08 schreef NelisVL het volgende:
Heb een aantal vragen over een retourvlucht van Amsterdam naar Alghero met overstap die ik zag bij Cheaptickets (zie schema).
Er staat dat de vluchten van Milaan en Alghero en van Alghero naar Rome uitgevoerd worden door maatschappij AirOne (in opdracht van Alitalia). Weet iemand hoe het zit met bagage daar?
-Kortom kan ik gewoon 20km bagage meenemen zonder ter plekke bij AirOne te hoeven bij te betalen en zonder dat Cheaptickets me dus naait (AirOne is namelijk officieel een lowcost-carrier en KLM/Alitalia niet)?
- Hoe zit het met overstappen? Wordt de bagage gewoon doorgesluist of moeten we die eerst afhalen bij de douane? We wisselen tenslotte van vliegmaatschappij.
Thanks!!
- Bagage gaat in 1x door omdat AirOne zoals gezegd onderdeel van Alitalia isquote:ALLOWANCE FOR AIR ONE FLIGHTS SOLD BY ALITALIA
Adults and children (2-11 years):For tickets issued starting October 17, 2011, for travel beginning November 1, 2011, tickets booked in Y/B/M are allowed 2 pieces with a maximum weight not exceeding 20 Kgs. Tickets issued in W/L/H/K/V/T/N/S/Q/X/R are allowed 1 piece with a maximum weight not exceeding 20 Kgs.
Komt nog wat bij idd (25 euro dossierkosten geloof ik in totaal). Maar we gaan met zijn 5-en dus dat maakt 146 euro de man voor vliegen met KLM/Alitalia als we boeken via Cheaptickets.quote:Op donderdag 5 januari 2012 17:22 schreef Thetallguy het volgende:
Is de 141 de totale prijs? Bij Cheaptickets ed worden er ook altijd nog 'dossierkosten' of andere administratiekosten gerekend.
Ryanair is wel een stuk sneller, dan ben je er in 2 ipv 7 uur
Je kan natuurlijk ook gewoon de vlucht bij D-reizen boeken, daar komen geen dossierkosten bij, en kom je uit op Totaalprijs per reiziger: ¤ 139,07quote:Op donderdag 5 januari 2012 19:31 schreef NelisVL het volgende:
[..]
Komt nog wat bij idd (25 euro dossierkosten geloof ik in totaal). Maar we gaan met zijn 5-en dus dat maakt 146 euro de man voor vliegen met KLM/Alitalia als we boeken via Cheaptickets.
Zit nu wel sterk te denken om toch met Ryanair te gaan voor 200 euro en direct bij hen te boeken. Geen overstap en gewoon directe vlucht. Dan weten we in elk geval zeker dat we er komen. En niet afhankelijk van Cheaptickets.
Wel wat nadelen: stuk minder comfortabel vliegen, 15 kilo bagage ipv 20 en dus 50 euro duurder...
Ligt eraan, scheelt wel een hoop reistijdquote:Op donderdag 5 januari 2012 20:00 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Kiezen voor een Ryanair is onzin als je voor deze prijs met KLM kan vliegen.
Mwah, opzich wel, maar 4,5 uur totaaltijd inclusief de overstap, drankje, bagage, en goedkoper is ook niet zo'n ramp, en voor een totaalprijs met 15 kg bagage en credit card kosten kom je dan uit op 238,39 EUR per persoon met Ryanair, 100 euro per persoon meer dan met KLM/ALITALIA.quote:Op donderdag 5 januari 2012 20:06 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Ligt eraan, scheelt wel een hoop reistijd
Met dollars iig wel. Je betaalt alleen meer omdat restaurants een nogal onvoordelige wisselkoers er op na houden.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:39 schreef leolinedance het volgende:
Is het op Dubai Airport mogelijk met dollars of euro's te betalen voor eten/drinken?
Je zult wel duidelijk moeten maken tussen welke bestemmingen je vliegt, want per vliegveld is het verschillend of een connectie haalbaar is of niet.quote:Op donderdag 5 januari 2012 21:07 schreef EL_Presidente het volgende:
Ik had een vakantie geboekt met een directe heen en directe terugvlucht + accomodatie naar de VS. Nou heb ik een mailtje gekregen dat mijn terugvlucht terug naar Nederland niet doorgaat en er werd een alternatief in de vorm van een indirecte vlucht aangeboden die ik heb geaccepteerd. Aangezien ik voor het eerst indirect ga vliegen, heb ik toch wel vraagtekens..
terugvlucht:
vlucht van A (vakantiebestemming) naar C (aankomst in C 20:30)
vlucht van C naar Nederland (vertrek vanuit C 21:20)
er zit (op papier) 50 minuten tussen
WTF moet ik precies doen als ik in C aankom? langs de douane? bagage oppikken? opnieuw inchecken? is 50 minuten niet te kort? bovendien aankomst 20:30 met al dat taxien van het vliegtuig duurt het waarschijnlijk veel langer voordat ik aankom? wat als eerste vlucht vertraagd aankomt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |