quote:Op woensdag 23 november 2011 14:03 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Vlieg je daarna nog direct door?
Hou er in dat geval rekening mee dat als je het al voor elkaar krijgt meer gewicht mee te mogen nemen naar Peru het geen garantie is dat het op de aansluitende vluchten ook zo is.
Nee, ik blijf eerst 3 maanden in Peru en vanaf daar reis ik per bus verder. Waarschijnlijk reis ik per vliegtuig terug vanaf Argentinië. Ik noemde de andere landen er bij i.v.m. met het eten. Als je bijv. naar Chili gaat mag je ook geen fruit over de grens meenemen, ook al rij je per auto / bus.quote:Op woensdag 23 november 2011 14:03 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Vlieg je daarna nog direct door?
Hou er in dat geval rekening mee dat als je het al voor elkaar krijgt meer gewicht mee te mogen nemen naar Peru het geen garantie is dat het op de aansluitende vluchten ook zo is.
Je moet maar even Googlen, maar dan lijkt het een en ander wel te mogen, als het maar in de originele verpakking zit (zodat ze hygeine een beetje kunnen checken).quote:Op woensdag 23 november 2011 13:55 schreef BABYxTEQUIERO het volgende:
[..]
De aanvlieg haven is Lima, Peru. Vanaf daar reis ik nog verder naar Bolivia, Chili en Argentinië.
Daar heb ik ook aangedacht, maar dat is stervensduur.. 90 euro voor een pakje van 2 kg...quote:Op woensdag 23 november 2011 10:17 schreef electronique het volgende:
[..]
en anders wat spullen die je niet meteen nodig hebt, opsturen via pakketpost naar het adres van bestemming. is vaker goedkoper dan extra bagage meenemen
Tuurlijk hangt dat van het land af, al is er geen enkel (normaal) land in de wereld dat je je dropjes moet afgeven o.i.d. De vuistregel vers niet, houdbaar wel gaat in 9 van de 10 gevallen op. Ik ben al in tig landen over de hele wereld geweest en ik heb nog nooit mijn dropjes en speculaas hoeven af te geven!quote:Op woensdag 23 november 2011 09:42 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ook dat hangt dus van het land af.
Geen uitroeptekens nodig, ik wel enkel duidelijk maken dat zonder te weten welk landen het hier om gaat, er weinig zinnigs over te zeggen is. En het blijkt dat Peru inderdaad niet zo moeilijk is, dus je kan waarschijnlijk wel meer meenemen dan enkel houdbare zooi.quote:Op donderdag 24 november 2011 03:52 schreef larry91 het volgende:
[..]
Tuurlijk hangt dat van het land af, al is er geen enkel (normaal) land in de wereld dat je je dropjes moet afgeven o.i.d. De vuistregel vers niet, houdbaar wel gaat in 9 van de 10 gevallen op. Ik ben al in tig landen over de hele wereld geweest en ik heb nog nooit mijn dropjes en speculaas hoeven af te geven!
Nouja het ging mij meer om de hagelslag, dropjes, etc. Dat werd mij gevraagd om mee te nemen, haha. Ik was sowieso al niet van plan om vers eten mee te nemen. Lijkt me niet echt zo fris als je het iemand pas 3 maanden later geeft. :pquote:Op donderdag 24 november 2011 08:21 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Geen uitroeptekens nodig, ik wel enkel duidelijk maken dat zonder te weten welk landen het hier om gaat, er weinig zinnigs over te zeggen is. En het blijkt dat Peru inderdaad niet zo moeilijk is, dus je kan waarschijnlijk wel meer meenemen dan enkel houdbare zooi.
Jouw vuistregel is op zich prima, maar in heel Azie en Europa is vers al geen probleem. In Afrika wordt er ook weinig moeilijk over gedaan, dus dan heb je al een hoop landen te pakken. Ik zou zeggen dat een minderheid moeilijk over vers doet.
Je hoeft geen aanstoot te nemen aan mijn uitroepteken hoorquote:Op donderdag 24 november 2011 08:21 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Geen uitroeptekens nodig, ik wel enkel duidelijk maken dat zonder te weten welk landen het hier om gaat, er weinig zinnigs over te zeggen is. En het blijkt dat Peru inderdaad niet zo moeilijk is, dus je kan waarschijnlijk wel meer meenemen dan enkel houdbare zooi.
Jouw vuistregel is op zich prima, maar in heel Azie en Europa is vers al geen probleem. In Afrika wordt er ook weinig moeilijk over gedaan, dus dan heb je al een hoop landen te pakken. Ik zou zeggen dat een minderheid moeilijk over vers doet.
Dat gewicht doen ze niet moeilijk mee, zolang je maar geen rugzak van het backpackers formaat meeneemt of een enorme hardplastic rolkoffer doen ze echt niet moeilijk. Dat je een tweede set handbagage bij hebt kan een probleem vormen bij China Southern (ze zijn daar nogal strikt). Maar als het tweede relatief kleine tassen zijn (allebei van het formaat laptoptas zien ze het waarschijnlijk door de vingers.quote:Op zondag 27 november 2011 17:40 schreef KNAK het volgende:
Iemand ervaring met China Southern Airlines?
Ik vlieg binnenkort Bangkok - Guangzhou - Amsterdam en heb een hele hoop zooi bij me.
20kg check-in bagage lijkt mij een standaard regel, maar cabine bagage?
Ik was van plan een rugzak vol te proppen en daarnaast ook mijn laptoptas mee te nemen. Op de site staat 5kg max wat al een teleurstelling is maar ik wil graag weten wat ze doen als ik dus met een 2e tas (met laptop/documenten) aan kom zetten.
Iemand ervaring?
Dat eerste klinkt plausibel.quote:Op zondag 27 november 2011 19:09 schreef KNAK het volgende:
Na wat klikwerk op die site zag ik dat ze onderscheid maken tussen de gebruikelijke tassen en 'accessoires' bijv. camera / laptop etc. Dat laatste mag er blijkbaar gewoon bij. Desalniettemin ga ik toch maar even het kantoor in Bangkok bellen en het maar vragen. Ik wil het toch graag zeker weten aangezien ik terug ga naar NL na zeer lange tijd en veel wil meenemen
Het zal mijn eerste keer met CS worden. Slechter dan KLM kan denk ik niet. Het is bij elkaar iets van 15 uur vliegen dus hoop op wat comfort ondanks ik Eco zal gaan vliegen.
Je hebt ook nog van die oude stoelen, waar de stewardess je tafelblad voor elke maaltijd erop komt zetten. Daarnaast zijn er nog vluchten zonder entertainment natuurlijk.quote:Op maandag 28 november 2011 02:50 schreef LangeTabbetje het volgende:
Je tafelblad zit in de armsteun, en je tv-tje klapt via een ingenieus systeem onder je armsteun weg...
Die nooduitgangstoelen zijn overigens niet altijd de beste stoelen in huis.quote:Op maandag 28 november 2011 11:20 schreef lizardtattoo het volgende:
Volgens de site van de maatschappij heeft iedere passagier individueel entertainment dus dat komt wel goedhad alleen nog nooit gezien hoe dat werkt als je geen stoel voor je hebt, thanks
Verklaar. Ik vlieg er binnenkort mee naar de VSquote:Op zondag 27 november 2011 21:17 schreef larry91 het volgende:
[..]
Dat eerste klinkt plausibel.
En veel erger kan het bij de andere (hoog aangeschreven) maatschappijen niet dan bij de KLM tenzij je Continental vliegt (wat ik eerst een goede maatschappij vond!), want dat is echt ruk qua alles
Welke tegenstrijdigheid is er dan volgens jou? Ik zie in beide berichten exact dezelfde tabel staan voor de kosten van de 2de bag.quote:Op zondag 4 december 2011 18:28 schreef Kielse het volgende:
Welke bagagevoorwaarden gelden er nu juist of zijn ze alle twee hetzelfde en heb ik het gewoon verkeerd verstaan?
Nee. Als die aansluitende vlucht op hetzelfde ticket staat als de intercontinentale vlucht, dan gelden de voorwaarden van het ticket dat je hebt gekocht.quote:Verder maak ik in Chicago een tussenstop waarna ik nog een binnenlandse vlucht neem (ook met United Airlines). Volgens hun website moet ik dan nog ook nog eens betalen voor mijn bagage, ook al heb ik slechts 1 stuk van 23 kg?l
De term 'accept' betekent niet dat Continental die twee bagagestukken gratis vervoert. Er wordt alleen uitgedrukt dat ze maximaal 2 stuks van je aannemen, ook al betaal je graag voor 3 stuks of meer. Voor het tweede bagagestuk moet je dus betalen, zoals het laatste deel van de zin al aankondigt. (was dit je verwarring?).quote:Op zondag 4 december 2011 18:28 schreef Kielse het volgende:
"In general, Continental Airlines will accept up to two pieces of checked baggage with a maximum weight of 50 pounds (23 kg) per bag and a maximum outside dimension of 62 inches (157 cm) per bag in exchange for the applicable service fees set forth below.[...]
China Southern, laat me niet lachenquote:Op zondag 27 november 2011 18:05 schreef larry91 het volgende:
China Southern is verder een prima maatschappij, stukken beter dan met de KLM naar China
seatguru.com is een uitstekende vervangerquote:Op zondag 27 november 2011 22:27 schreef lizardtattoo het volgende:
Heeft iemand een alternatief voor seatcounter? Die site ligt er al weken uit vanwege 'onderhoud', vermoed dat 'ie helemaal niet meer terugkomt.
Op de boarding cards die ik heb staat de hele eerste voornaam. De andere voornamen staan er niet op.quote:Op maandag 5 december 2011 09:57 schreef KillerBee4ever het volgende:
Ik heb nog twee vragen m.b.t. een KLM vlucht komende april:
-Klopt het dat op het ticket van KLM alleen de eerste letter van de roepnaam van de reiziger staat? Zowel mijn man als ik hebben drie voornamen (), maar alleen de eerste letter van onze roepnaam staat op het ticket.
-Moet de terugvlucht bij KLM herbevestigd worden op plaats van bestemming? (het gaat om een pakketreis).
Thanks Fogelquote:Op maandag 5 december 2011 10:20 schreef Fogel het volgende:
[..]
Op de boarding cards die ik heb staat de hele eerste voornaam. De andere voornamen staan er niet op.
Herbevestigen heb ik de laatste 10 jaar ofzo niet meer gedaan.
Dat weet ik uiteraard ook, maar ik vind het behoorlijk idioot dat sportmateriaal dat qua gewicht en afmetingen het filmmateriaal overschrijdt wel kostenloos meemag.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:05 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Waarom moet dat logo op de aftiteling als dat toch niet oplevert?
Haal gewoon ergens voor 2 tientjes een snowboard tas. Kan veel in en zou een goed formaat moeten hebben.quote:Op zondag 11 december 2011 17:41 schreef Masanga het volgende:
[..]
Dat weet ik uiteraard ook, maar ik vind het behoorlijk idioot dat sportmateriaal dat qua gewicht en afmetingen het filmmateriaal overschrijdt wel kostenloos meemag.
Anyway, een statief in een golftas, daar kunnen ze inderdaad niks op zeggen.
Ik vind persoonlijk Continetal echt een schijt maatschappij. Krappe beenruimtes, slecht eten aan boord, langzame (vaak lelijkequote:Op maandag 28 november 2011 19:59 schreef Kielse het volgende:
[..]
Verklaar. Ik vlieg er binnenkort mee naar de VS
Boeit geen donder, je hebt voldoende aan 1 voornaam. Die anderen had je allemaal achterwege kunnen laten, maar eentje toevoegen kan geen kwaad. Ik reis 50-100 vluchtjes per jaar met enkel mijn 1e naam.quote:Op dinsdag 13 december 2011 23:36 schreef RangeRover het volgende:
Zojuist een vlucht met EasyJet geboekt naar Barcelona. Alleen heb ik een foutje gemaakt. Toen ik de ID-kaart van een van m'n reisgenoten pakte stond daar zijn voornamen op met twee pijltjes, die refereren naar twee namen die nog achterop de kaart staan. Die pijltjes heb ik niet gezien dus heb ik van de vier voornamen (katholiek, I know) er maar twee ingevuld. Op al z'n bankpassen staan ook maar twee namen dus daarom dacht ik er ook niet helemaal bij na.
Ik wilde het wijzigen via mijn EasyJet, maar wat blijkt... dat kost 84 euro in totaal. Is het verplicht dat die twee laatste namen er ook bij moeten staan op het ticket dus dat ik die MOET wijzigen? En waarom in godsnaam 84 euro? Alvast bedankt!
Vriendin van me vliegt over 2 dagen met ze. Lange overstap op heen weg (12 uur) en overdag vliegen zijn bij haar de nadelen.quote:Op zondag 25 december 2011 10:31 schreef lezzer het volgende:
Ik ben op zoek naar een vlucht naar Bali. Nou valt het me op dat Singapore Airlines een stuk goedkoper is dan Cathay Pacific, Malaysian Airlines of KLM. Mis ik iets? Addertje onder het gras?
De overstap in Singapore kan je tot 3 uur beperken. Waarschijnlijk heeft ze zelf voor zo'n lange overstap gekozen ?quote:Op zondag 25 december 2011 11:04 schreef Godtje het volgende:
[..]
Vriendin van me vliegt over 2 dagen met ze. Lange overstap op heen weg (12 uur) en overdag vliegen zijn bij haar de nadelen.
Dat kun je niet altijd zomaar beperken natuurlijk. Vaak zijn de tickets met lange overstap het langst goedkoop.quote:Op zondag 25 december 2011 11:59 schreef jaco het volgende:
[..]
De overstap in Singapore kan je tot 3 uur beperken. Waarschijnlijk heeft ze zelf voor zo'n lange overstap gekozen ?
Ik geloof dat ik 40¤ betaalde. Maar dat staat er toch gewoon bij?quote:Op zondag 25 december 2011 16:19 schreef Mryc het volgende:
Hoeveel kost het p.p. om met KLM obv Economy Comfort van JFK naar AMS te vliegen?
40 maar? Stond er niet bij, anders had ik het niet gevraagd ;-)quote:Op zondag 25 december 2011 16:40 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik 40¤ betaalde. Maar dat staat er toch gewoon bij?
Als je een Delta ticket koopt en met KLM codeshare vliegt kan je kostenloos in eco comfort gaan zitten (was in ieder geval in juli nog zo).
1500, met z'n tweeën. En een overstaptijd van twee uur, dus dat is heel prima.quote:Op zondag 25 december 2011 11:01 schreef Terpentin07 het volgende:
Singapore Airlines zou zeker mijn voorkeur hebben. Hoeveel is de ticket?
Je zal de eerste niet zijnquote:Op zondag 25 december 2011 17:11 schreef Mryc het volgende:
[..]
40 maar? Stond er niet bij, anders had ik het niet gevraagd ;-)
singapore heeft meestal vaste prijzen per dag, niet per vlucht. Dus he kan het wel beperken.quote:Op zondag 25 december 2011 14:16 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Dat kun je niet altijd zomaar beperken natuurlijk. Vaak zijn de tickets met lange overstap het langst goedkoop.
over een paar dagen (dan is het < 90 dagen) kan ik kijken hoeveel het precies kost, thanks! Had ook zitten googlen, maar kwam alleen maar minimum- en maximumbedragen tegen voor economy comfortquote:Op zondag 25 december 2011 17:15 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je zal de eerste niet zijn
Ik heb wel korting omdat ik ff gold card heb, maar ik weet niet hoeveel die korting is.
90 dagen voor de vlucht kan je via manage my booking de stoel reserveren en dan zie je ook meteen wat het kost.
Todat een vlucht vol raakt, dan gaan de prijzen echt oplopen.quote:Op zondag 25 december 2011 20:12 schreef donald_dick het volgende:
[..]
singapore heeft meestal vaste prijzen per dag, niet per vlucht. Dus he kan het wel beperken.
De beste keuze hangt ervan af of je echt op een bepaalde tijd in Japan moet zijn. Een overstaptijd op Heathrow met BA, waar je in terminal 5 aankomt kan gemakkelijk binnen 1,5 uur.quote:Op woensdag 28 december 2011 19:21 schreef zeedrager het volgende:
Even een vraagje. Vlieg voor de eerste keer met BA naar Japan, met overstap op Heathrow(ook 1ste x). Ik kan kiezen tussen 4,5 uur tussen de twee vluchten of 1,5 uur. Wat is hier de beste keuze?
als het goed gaat is 1,5 uur te doen, als er wat mis gaat, dan ben je de klosquote:Op woensdag 28 december 2011 20:32 schreef Bajskorv het volgende:
Op T5 is 1.5 uur echt meer dan voldoende. Die 4.5 uur overstap lijkt me echt hel, zou ik niet snel aan beginnen.
¤15 per tas per oneway, maximum 20 kilo. (voorwaarden en tarieven verschillen enigszins per route, dit is voor AMS-DUB)quote:Op maandag 26 december 2011 13:46 schreef Isis20 het volgende:
Oh foute topic net, ik zie dat die vraag beter hier past:
Weet iemand hoeveel bagage je mee mag nemen als je Aer Lingus vliegt met de optie 'low' ?
Ik bedoelde eigenlijk handbagage...quote:Op donderdag 29 december 2011 15:55 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
¤15 per tas per oneway, maximum 20 kilo. (voorwaarden en tarieven verschillen enigszins per route, dit is voor AMS-DUB)
Ja, wat dat betreft wijken ze ook niet van de standaarden afquote:Op donderdag 29 december 2011 16:15 schreef Isis20 het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk handbagage...
Gaat dat hetzelfde als bij Ryan Air (10 kilo, en bepaalde afmetingen van de tas/koffer?)
Ah dank dankquote:Op donderdag 29 december 2011 16:22 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Ja, wat dat betreft wijken ze ook niet van de standaarden af
[ afbeelding ]
http://www.aerlingus.com/(...)formation/#d.en.1215
Ik geloof niet dat ik je snapquote:Op donderdag 29 december 2011 19:01 schreef KillerBee4ever het volgende:
Nog een vraagje over koffer formaten, op de site van KLM staat (letterlijk) dat de omvang van de koffer max. 158cm mag zijn, tussen haakjes staat er 62 inch achter. Klopt dit laatste wel? Als ze 62 centimeter bedoelen, lijkt het me ook niet te kloppen, want dan kom je niet eens boven een omvang van 150cm uit.
Ik heb een American Tourister 74 spinner gekocht, met een totale omvang van 157cm, valt dus net(jes) binnen de max. Ook de online winkel heeft me vooraf geinformeerd dat deze koffer is toegestaan volgens KLM regels. Een klein stemmetje blijft echter maar knagen, hoe ik nu die 62 inch moet intepreteren?
Dat schoot me dus net te binnen, ik wilde mijn post al edittenquote:Op donderdag 29 december 2011 19:12 schreef Miless het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik je snap62 inch is toch 158 cm? Dan klopt dat toch gewoon?
Het moet wel enorm mis gaan om op zo'n kort stukje de aansluiting te missen. Ik vlieg Amsterdam-Heathrow ongeveer 30 keer per jaar met BA en heb misschien 1 keer echt vertraging van een uur. Dan nog zal de BA zijn best doen om je op tijd bij je volgende vlucht te krijgen. En desnoods neem je een vlucht later.quote:Op woensdag 28 december 2011 20:52 schreef donald_dick het volgende:
[..]
als het goed gaat is 1,5 uur te doen, als er wat mis gaat, dan ben je de klos
Voor een vlucht binnen europa zou ik zonder twijfel op de 1,5 uur inzetten. TS moet echter naar Japan en geeft aan dat een vertraging van 1 nacht in Londen geen optie is.quote:Op donderdag 29 december 2011 19:55 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Het moet wel enorm mis gaan om op zo'n kort stukje de aansluiting te missen. Ik vlieg Amsterdam-Heathrow ongeveer 30 keer per jaar met BA en heb misschien 1 keer echt vertraging van een uur. Dan nog zal de BA zijn best doen om je op tijd bij je volgende vlucht te krijgen. En desnoods neem je een vlucht later.
Back-up of niet, dat betekent niet dat jij degene zal zijn die op dat andere vliegtuig mee zal gaan, BA heeft een vervoersplicht, maar niet de verplichting jouw op de eerstvolgende vlucht te zetten. De vaste klanten en klanten met duurdere tickets zullen voor gaan. Een dergelijke toezegging is een wassen neus.quote:Op vrijdag 30 december 2011 04:05 schreef jaco het volgende:
[..]
Voor een vlucht binnen europa zou ik zonder twijfel op de 1,5 uur inzetten. TS moet echter naar Japan en geeft aan dat een vertraging van 1 nacht in Londen geen optie is.
Ik zou BA vragen of er na mijn vlucht die dag nog een of meer vluchten naar Japan gaan waarmee BA een interlining overeenkomst heeft en die dus backup optie zijn bij vertraging.
4,5 uur op Heathrow lijkt me inderdaad een hel.
Meestal 11. Hou er wel rekening mee dat de tijden waarschijnlijk nog veranderen en dat (vooral bij de wat verdere bestemmingen) je vlucht ook een dag verplaatst kan worden.quote:Op maandag 2 januari 2012 18:41 schreef bierjoost het volgende:
Hoeveel maanden van tevoren kan ik een ticket boeken?
Ik kan er één ticket van laten maken, zowel op de heenreis als terugreis.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:13 schreef Fogel het volgende:
Vragen kan altijd, maar waarschijnlijk gewoon dikke pecht omdat je losse tickets hebt.
Het punt met losse tickets is dat je zelf de verantwoording hebt om ervoor te zorgen dat alles verloopt, ook bij eventuele vertraging. Als je het als één boeking hebt, is alles de verantwoording van de maatschappij (of de alliantie).quote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik kan er één ticket van laten maken, zowel op de heenreis als terugreis.
Dit kost nu echter wel zo'n 300 euro. Zou het dan opeens wel mogelijk zijn? Ik heb gehoord dat je sowieso de koffers moet halen en weer moet inchecken omdat deze maatschappijen geen samenwerkingsverband hebben, en omdat je van de internationale terminal (1) naar de domestic terminal (3) moet.
Heb via onze agent inderdaad contact opgenomen met Saudi Airlines.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:27 schreef Thetallguy het volgende:
Bel Saudi Arabian even020 3161576 Hebben in Amsterdam alleen een kantoortje voor cargo operaties in principe, maar wellicht dat zij ook de situatie in Riyad wel kunnen uitleggen (en weten wellicht of ze een interline overeenkomst hebben met Emirates om de bagage door te sturen).
De beste manier is via de officiële Schiphol parkeerplaatsen.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:32 schreef VKV het volgende:
Binnenkort gaan we met het gezin zo'n 15 dagen op reis en we vertrekken vanaf Schiphol. We willen daar (in de buurt) graag de auto parkeren. Wat is de beste plek om dit te doen?
Ik zie dat bij Schiphol Smart Parking je een creditcard als in- en uitrijkaart moet gebruiken. Het is dus niet mogelijk zonder creditcard gebruik te maken van deze parkeerplaatsen? Of zie ik het nu verkeerd?quote:Op woensdag 4 januari 2012 20:04 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De beste manier is via de officiële Schiphol parkeerplaatsen.
http://www.schiphol.nl/Re(...)pholSmartParking.htm
Opzich vallen deze kosten mee, goedkoper is het uiteraard door het gezin eerst af te zetten op Schiphol, en daarna de auto in een omliggende plaats, bijvoorbeeld in een woonwijk in Amstelveen, Uithoorn, Hoofddorp te parkeren en dan met de bus alsnog naar Schiphol, maar of dat nu zo verstandig is, zeker in Hoofddorp doen ze er alles aan om langparkeerders tegen te gaan.
Nee dat is helaas niet goedkoper en we wonen op ongeveer drie kwartier rijden van Schiphol dus een overnachting is niet echt nodig.quote:Op woensdag 4 januari 2012 20:09 schreef lezzer het volgende:
Wat wij graag doen is een arrangement bij VdValk Schiphol boeken. Een overnachting+31 dagen gratis parkeren... goedkoper dan langparkeren op Schiphol, en gratis shuttlebus van en naar Schiphol.
edit: hoewel dat met een gezin misschien wel helemaal niet goedkoper is. Wij komen van best ver, en dan is het wel zo relaxt als je 's ochtends vliegt.
Als je met Ideal betaalt krijg je een inrijcode.quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:49 schreef VKV het volgende:
[..]
Ik zie dat bij Schiphol Smart Parking je een creditcard als in- en uitrijkaart moet gebruiken. Het is dus niet mogelijk zonder creditcard gebruik te maken van deze parkeerplaatsen? Of zie ik het nu verkeerd?
U kunt met uw bankpasje via I-deal of met een creditcard betalen. Aldus dezelfde site bij faq. Nu boek ik uitsluitend met een credit card, maar er staat dat de bankpas ook geaccepteerd wordt.quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:49 schreef VKV het volgende:
[..]
Ik zie dat bij Schiphol Smart Parking je een creditcard als in- en uitrijkaart moet gebruiken. Het is dus niet mogelijk zonder creditcard gebruik te maken van deze parkeerplaatsen? Of zie ik het nu verkeerd?
[..]
- Ligt eraan of Cheaptickets de tickets in 1x bij Alitalia inboekt (vermoed van wel omdat je alles op 1 ticket boekt)quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:08 schreef NelisVL het volgende:
Heb een aantal vragen over een retourvlucht van Amsterdam naar Alghero met overstap die ik zag bij Cheaptickets (zie schema).
Er staat dat de vluchten van Milaan en Alghero en van Alghero naar Rome uitgevoerd worden door maatschappij AirOne (in opdracht van Alitalia). Weet iemand hoe het zit met bagage daar?
-Kortom kan ik gewoon 20km bagage meenemen zonder ter plekke bij AirOne te hoeven bij te betalen en zonder dat Cheaptickets me dus naait (AirOne is namelijk officieel een lowcost-carrier en KLM/Alitalia niet)?
- Hoe zit het met overstappen? Wordt de bagage gewoon doorgesluist of moeten we die eerst afhalen bij de douane? We wisselen tenslotte van vliegmaatschappij.
Thanks!!
- Bagage gaat in 1x door omdat AirOne zoals gezegd onderdeel van Alitalia isquote:ALLOWANCE FOR AIR ONE FLIGHTS SOLD BY ALITALIA
Adults and children (2-11 years):For tickets issued starting October 17, 2011, for travel beginning November 1, 2011, tickets booked in Y/B/M are allowed 2 pieces with a maximum weight not exceeding 20 Kgs. Tickets issued in W/L/H/K/V/T/N/S/Q/X/R are allowed 1 piece with a maximum weight not exceeding 20 Kgs.
Komt nog wat bij idd (25 euro dossierkosten geloof ik in totaal). Maar we gaan met zijn 5-en dus dat maakt 146 euro de man voor vliegen met KLM/Alitalia als we boeken via Cheaptickets.quote:Op donderdag 5 januari 2012 17:22 schreef Thetallguy het volgende:
Is de 141 de totale prijs? Bij Cheaptickets ed worden er ook altijd nog 'dossierkosten' of andere administratiekosten gerekend.
Ryanair is wel een stuk sneller, dan ben je er in 2 ipv 7 uur
Je kan natuurlijk ook gewoon de vlucht bij D-reizen boeken, daar komen geen dossierkosten bij, en kom je uit op Totaalprijs per reiziger: ¤ 139,07quote:Op donderdag 5 januari 2012 19:31 schreef NelisVL het volgende:
[..]
Komt nog wat bij idd (25 euro dossierkosten geloof ik in totaal). Maar we gaan met zijn 5-en dus dat maakt 146 euro de man voor vliegen met KLM/Alitalia als we boeken via Cheaptickets.
Zit nu wel sterk te denken om toch met Ryanair te gaan voor 200 euro en direct bij hen te boeken. Geen overstap en gewoon directe vlucht. Dan weten we in elk geval zeker dat we er komen. En niet afhankelijk van Cheaptickets.
Wel wat nadelen: stuk minder comfortabel vliegen, 15 kilo bagage ipv 20 en dus 50 euro duurder...
Ligt eraan, scheelt wel een hoop reistijdquote:Op donderdag 5 januari 2012 20:00 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Kiezen voor een Ryanair is onzin als je voor deze prijs met KLM kan vliegen.
Mwah, opzich wel, maar 4,5 uur totaaltijd inclusief de overstap, drankje, bagage, en goedkoper is ook niet zo'n ramp, en voor een totaalprijs met 15 kg bagage en credit card kosten kom je dan uit op 238,39 EUR per persoon met Ryanair, 100 euro per persoon meer dan met KLM/ALITALIA.quote:Op donderdag 5 januari 2012 20:06 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Ligt eraan, scheelt wel een hoop reistijd
Met dollars iig wel. Je betaalt alleen meer omdat restaurants een nogal onvoordelige wisselkoers er op na houden.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:39 schreef leolinedance het volgende:
Is het op Dubai Airport mogelijk met dollars of euro's te betalen voor eten/drinken?
Je zult wel duidelijk moeten maken tussen welke bestemmingen je vliegt, want per vliegveld is het verschillend of een connectie haalbaar is of niet.quote:Op donderdag 5 januari 2012 21:07 schreef EL_Presidente het volgende:
Ik had een vakantie geboekt met een directe heen en directe terugvlucht + accomodatie naar de VS. Nou heb ik een mailtje gekregen dat mijn terugvlucht terug naar Nederland niet doorgaat en er werd een alternatief in de vorm van een indirecte vlucht aangeboden die ik heb geaccepteerd. Aangezien ik voor het eerst indirect ga vliegen, heb ik toch wel vraagtekens..
terugvlucht:
vlucht van A (vakantiebestemming) naar C (aankomst in C 20:30)
vlucht van C naar Nederland (vertrek vanuit C 21:20)
er zit (op papier) 50 minuten tussen
WTF moet ik precies doen als ik in C aankom? langs de douane? bagage oppikken? opnieuw inchecken? is 50 minuten niet te kort? bovendien aankomst 20:30 met al dat taxien van het vliegtuig duurt het waarschijnlijk veel langer voordat ik aankom? wat als eerste vlucht vertraagd aankomt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |