Ja, bij de 'taxfree' winkels was dat wel mogelijk, maar weet niet of dat bij eten en drinken ook kon. Maar makkelijkste is betalen met een creditcard, dat kan sowieso en pinnen wellicht ook wel.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:39 schreef leolinedance het volgende:
Is het op Dubai Airport mogelijk met dollars of euro's te betalen voor eten/drinken?
Zoals Emirates het zelf presenteert op de website, lijkt er geen lounge for business class te zijn in Riyadh: http://www.emirates.com/n(...)rldwide_lounges.aspxquote:Op donderdag 5 januari 2012 22:49 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
First klas is "hoger" daar mag je niet in (mogelijk wel als er alleen een first class lounge is, maar dat kan ik me niet voorstellen)
De luchtvaartmaatschappij. Als je vertraging hebt op de eerste vlucht, dan staat er soms al iemand van de maatschappij klaar bij de gate die je kunt aanspreken.quote:Op donderdag 5 januari 2012 22:58 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
wie biedt die hotelovernachting en vergoeding van maaltijden? ebookers of de luchtvaartmaatschappij?
Precies. Dus ik ga wel naar dat hotel. Kreeg een email dat ik een voucher op moet halen bij de Emirates balie op Schipholquote:Op zaterdag 7 januari 2012 10:51 schreef jaco het volgende:
[..]
Zoals Emirates het zelf presenteert op de website, lijkt er geen lounge for business class te zijn in Riyadh: http://www.emirates.com/n(...)rldwide_lounges.aspx
(Wellicht is dit een kleine luchthaven ?)
Als je per se eens een lounge wil bezoeken, dan zou je de Emirates business class lounge in Dubai kunnen bezoeken, maar dat gaat dan af van je 8 uur stop-over in het hotel.
Het vliegveld van Riyadh is één grote ongeorganiseerde chaos. Dus het is al snel de moeite waard volgens mijquote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:50 schreef Bajskorv het volgende:
En qua lounges zul je altijd wel ergens toegang tot hebben, maar stel je er niet teveel van voor. Er zijn maar weinig lounges die echt de moeite waard zijn.
thanks..quote:Op zaterdag 7 januari 2012 11:01 schreef jaco het volgende:
[..]
De luchtvaartmaatschappij. Als je vertraging hebt op de eerste vlucht, dan staat er soms al iemand van de maatschappij klaar bij de gate die je kunt aanspreken.
Staat er niemand, check dan eerst op het bord of bij de gate of je aansluitende vlucht inderdaad al weg is. (Misschien heeft die ook vertraging.)
Heb je die echt gemist, dan ga je naar de transfer desk. Hier leg je uit wat er is gebeurd en krijg je een boarding pass voor je vervolgreis en eventueel vouchers voor maaltijd/overnachting.
Dusseldorff > Calgary geboekt?quote:Op maandag 9 januari 2012 11:20 schreef josb83 het volgende:
Hallo,
Wij vliegen in september 2012 van Dusseldorff naar A'dam, en dan 3 uur en een kwartier later stappen we over om naar Calgary te vliegen.
De tickets zijn via KLM.de gekocht. Beide vliegtuigen (Dusseldorff en A'dam) zijn van KLM, maar hebben uiteraard andere vluchtnummers.
Mijn vraag; hoe gaat het met onze koffers in A'dam? Moeten we die zelf ophalen en die dan opnieuw laten labelen en onszelf opnieuw laten inchecken? Of kunnen wij meteen door naar de gate om naar Calgary te vliegen??
Alvast bedankt voor jullie reactie(s)
Het betreft inderdaad 1 ticket, Dusseldorff --> Calgary. Verheten te vermelden.quote:Op maandag 9 januari 2012 11:24 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dusseldorff > Calgary geboekt?
Of
Dusseldorff > A'dam, > Calgary geboekt? Lees 1 of 2 tickets.
Bij 1 ticket gaat het vanzelf.
Daar was ik mee bezig, maar daar krijg ik dus niet een dag of 3 mee. Het is of veel te kort of te lang. Ga nog even op zoek.quote:Op maandag 9 januari 2012 13:43 schreef Bajskorv het volgende:
Probeer enzo een "multi city" ticket ofzo te boeken via hun website, dat merkt meestal beter.
Cathay vliegt niet dagelijks naar Hanoi/Ho Chi Minh. Hanoi niet op woensdag en Ho Chi Minh niet op zaterdag, probeerde je niet toevallig een van deze dagen te selecteren?quote:Op maandag 9 januari 2012 14:03 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Daar was ik mee bezig, maar daar krijg ik dus niet een dag of 3 mee. Het is of veel te kort of te lang. Ga nog even op zoek.
Ik ben flexibel, maar het probleem zit als volgt.quote:Op maandag 9 januari 2012 14:14 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Cathay vliegt niet dagelijks naar Hanoi/Ho Chi Minh. Hanoi niet op woensdag en Ho Chi Minh niet op zaterdag, probeerde je niet toevallig een van deze dagen te selecteren?
Bedoel je dat het selectievak van wit naar grijs gaat, als je de aankomstdatum verandert ?quote:Op maandag 9 januari 2012 14:19 schreef Steven184 het volgende:
Van Hanoi of Ho Chi Ming naar Hong Kong zijn in 6 dagen bijvoorbeeld 2 mogelijkheden, evenals van Hong Kong naar Amsterdam. Dan wil ik de eerste aankomstdatum selecteren en de laatste vertrekdatum. Echter, ik kan echter degene kiezen die direct achter elkaar zijn. Terwijl die vlucht er blijkbaar toch echt is.
Inderdaad. Ga ik dat maar even proberen. Thanks.quote:Op maandag 9 januari 2012 15:36 schreef jaco het volgende:
[..]
Bedoel je dat het selectievak van wit naar grijs gaat, als je de aankomstdatum verandert ?
Kijk dan even bovenin de tabel. Daar kun je een hoger tarief aanvinken, zodat er weer nieuwe mogelijkheden ontstaan.
Ik zou bellen met hun (hoofd)kantoor. Dan valt dat vast makkelijk te regelenquote:Op maandag 9 januari 2012 16:17 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Inderdaad. Ga ik dat maar even proberen. Thanks.
Op de site is inmiddels gelukt om te vinden wat ik zocht. Thanks voor de hulp (allen).quote:Op maandag 9 januari 2012 18:49 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Ik zou bellen met hun (hoofd)kantoor. Dan valt dat vast makkelijk te regelen
Op het vliegveld bij de ticketbalie een ticket kopen kost je gegarandeerd een hoop geldquote:Op maandag 9 januari 2012 20:58 schreef TheFastOne het volgende:
Ik ben benieuwd of hier mensen ervaring hebben met last minute vlchten, dus dat je naar een vliegveld gaat en gewoon tickets koopt voor een vliegtuig dat nog plaatsen over heeft. Gebeurt dit vaak? En hebben mensen er ervaringen mee?
Nu je het zo zegt is het inderdaad begrijpelijkquote:Op maandag 9 januari 2012 21:01 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Op het vliegveld bij de ticketbalie een ticket kopen kost je gegarandeerd een hoop geldDeze tickets vallen altijd in de duurdere prijsklasse omdat lastminutetickets altijd verkocht worden aan mensen die perse een ticket MOETEN hebben (bijv. vorige vlucht gemist, belangrijke lastminute afspraak) en dus toch wel betalen. Luchtvaartmaatschappij verkoop liever 1 ticket voor ¤500 (waarvan ¤75 tax) dan 3 tickets voor ¤100/stuk (¤300 waarvan ¤225 tax).
4, 5 dagen van te voren is ook nog behoorlijk lastminute.quote:Op maandag 9 januari 2012 21:03 schreef TheFastOne het volgende:
[..]
Nu je het zo zegt is het inderdaad begrijpelijkDus als je echt lastminute wilt moet je maximaal 4/5 dagen van te voren boeken zodat de prijs er niet onder lijdt?
Ik heb dat een paar keer gedaan en het viel best mee, betaalde voor mijn vervangende ticket ongeveer hetzelfde dan de tickets die ik eigenlijk zou gebruiken en die weken vantevoren geboekt waren. Heb het dan over ca 250¤ voor een vlucht binnen Europa, een normale prijs voor KLM en SAS richting Noorwegen.quote:Op maandag 9 januari 2012 21:58 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Op de luchthaven een ticket kopen is door de low cost airliners duur geworden, natuurlijk, ze missen wat inkomsten doordat een vliegtuig niet vol zit en ze die voor een goedkopere prijs best hadden kunnen verkopen, maar als ik op een luchthaven bij de ticketbalie sta omdat ik mijn vlucht gemist heb of omdat ik geen ticket heb maar snel moet vertrekken weet de luchtvaartmaatschappij dat zij mij veel geld kunnen vragen voor een dergelijk ticket.
Ik gebruik regelmatig deze optie. Je moet inderdaad de tickets in Antwerpen ophalen, dat kan tegenwoordig uitsluitend op de dag van vertrek. Wel lastig, werkgerelateerd moet ik regelmatig in de buurt van het station in Antwerpen zijn, maar de vriendelijke man (ik heb altijd dezelfde medewerker), krijgt het niet voor elkaar om de tickets eerder te printen. (Op de dag van vertrek ook al 2 van de 4x niet, maar dan is ie druk doende met stempels dat ik toch echt geweest ben en print hij een vervangend treinticket, leuk voor de rij achter je, maar ja dat ligt aan het systeem van de KLM).quote:Op dinsdag 10 januari 2012 08:50 schreef DancePlaza het volgende:
iemand ervaring met het traject Antwerpen - Amsterdam met KLM, de prijzen zijn zeer voordelig op de site.
Je moet iig heenreis vanuit Antwerpen maken, maar kan je ook gewoon de terugreis bij Amsterdam de trein niet nemen?
Of
Haal de trein tickets op met de auto en rij weer terug naar Amsterdam.
Probleem namelijk is dat ik in Amsterdam woon, maar omdat het zoveel scheelt om vanuit Antwerpen te gaan, wil ik best ff heen en weer naar Antwerpen toe
250 Euro voor een vervangend vliegticket binnen Europa is niet een prijs wordt bedoeld met low cost last minute tarieven.quote:Op maandag 9 januari 2012 22:20 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik heb dat een paar keer gedaan en het viel best mee, betaalde voor mijn vervangende ticket ongeveer hetzelfde dan de tickets die ik eigenlijk zou gebruiken en die weken vantevoren geboekt waren. Heb het dan over ca 250¤ voor een vlucht binnen Europa, een normale prijs voor KLM en SAS richting Noorwegen.
Omdat (bijna?) elke Emirates vlucht via Dubai gaat, stappen hier dagelijks zoveel mensen over dat dit echt wel duidelijk is geregeld. Waarschijnlijk als je uit je gate komt kan je zo doorlopen naar het normale gedeelte achter de paspoortcontrole. Vanaf daar gewoon het vluchtnummer van je doorvlucht opzoeken op de borden. Lijkt mij het meest logisch tenminste!quote:Op woensdag 11 januari 2012 00:18 schreef Xenorium het volgende:
Ik ga voor de eerste keer met Emirates naar Azië en heb een transit op Dubai. Dus ik moet van vliegtuig switchen, het is wel allemaal Emirates dus 1 ticket. Ik vroeg me af als je uit het vliegtuig stapt waar je dan heen moet gaan op Dubai airport?
Want je weet meestal de gate nog niet, dus moet je dan naar de emirates desk of wat is precies de bedoeling?
En moet je nog een keer gecontroleerd worden, ik weet dat ze meestal voor de gate een check hebben, is dat bij een transit zoals dit ook het geval?
Dat minimumverblijf, is dat dan voor mensen met een visum of zo? Vind het zo raar, want ik heb gewoon via de Nederlandse KLM site geboekt, waarbij ze geeneens vragen naar een paspoortnummer. Of bedoelen ze hier soms hier anders mee?quote:Ticketvoorwaarden
Heenvlucht : Amsterdam - Londen
Wijzigen • Wijzigingen zijn niet toegestaan.
Annuleren • Annuleren is niet toegestaan
No-show • Een no-show is niet toegestaan.
Minimumverblijfsduur • Er is een minimumverblijf van 3 dag(en) van toepassing. Uw verblijf dient ook een zondag te bevatten.
Maximumverblijfsduur • Er is een maximumverblijf van 1 maand(en) van toepassing
Reisklasse • U reist in klasse G met tariefbasis G9PR2NL.
Frequent flyer • Flying Blue-deelnemers sparen 187 Miles
Het is een voorwaarde voor de lage prijs van dat ticket. Stel dat je jouw ticket wilt omboeken en het verblijf wordt minder dan 3 dagen of de zondag in Londen valt weg, dan zul je moeten bijbetalen omdat de voorwaarden niet meer gelden en je in een duurdere reisklasse terecht komt.quote:Op woensdag 11 januari 2012 01:36 schreef wil-bert het volgende:
Dat minimumverblijf, is dat dan voor mensen met een visum of zo? Vind het zo raar, want ik heb gewoon via de Nederlandse KLM site geboekt, waarbij ze geeneens vragen naar een paspoortnummer. Of bedoelen ze hier soms hier anders mee?![]()
Hm oke, dat ze zo ver gaan.. Alleen het rare is dat ik geen zondag blijf, maar goed ik heb al betaald en zie het wel. Vond het alleen zo raar, want dit zag ik pas op de definitieve boeking en niet in de boekingsprocedurequote:Op woensdag 11 januari 2012 04:20 schreef jaco het volgende:
[..]
Het is een voorwaarde voor de lage prijs van dat ticket. Stel dat je jouw ticket wilt omboeken en het verblijf wordt minder dan 3 dagen of de zondag in Londen valt weg, dan zul je moeten bijbetalen omdat de voorwaarden niet meer gelden en je in een duurdere reisklasse terecht komt.
Waarom maken die 3 dagen en die zondag het ticket zoveel goedkoper? Met die twee voorwaarden is het ticket niet meer interessant voor de meeste zakenreizigers. Een manager heeft meestal een of twee besprekingen en vliegt dezelfde dag terug. Op zondag wil hij thuis zijn. De KLM kan hem dus een veel duurder ticket verkopen waarbij jouw 2 voorwaarden wegvallen.
De reden is dus slimme marketing.
Op Dubai (of een ander vliegveld in het Midden Oosten zoals Doha), wordt je bij aankomst naar de arrival hal gebracht waar je kan kiezen voor immigratie als je eindbestemming Dubai is, dan volgt te paspoortcontrole, of naar transit, in jouw geval dus, waar direct de veiligheidscontrole plaatsvindt. (Je flesje water die je dan op de luchthaven hebt gekocht mag je daar weer inleveren, al moet ik zeggen dat zeker op Doha de veiligheidscontrole een wassen neus is waar ik betwijfel of de scanners uberhaubt wel aanstaan, op Dubai kan het wel erg druk zijn).quote:Op woensdag 11 januari 2012 00:18 schreef Xenorium het volgende:
Ik ga voor de eerste keer met Emirates naar Azië en heb een transit op Dubai. Dus ik moet van vliegtuig switchen, het is wel allemaal Emirates dus 1 ticket. Ik vroeg me af als je uit het vliegtuig stapt waar je dan heen moet gaan op Dubai airport?
Want je weet meestal de gate nog niet, dus moet je dan naar de emirates desk of wat is precies de bedoeling?
En moet je nog een keer gecontroleerd worden, ik weet dat ze meestal voor de gate een check hebben, is dat bij een transit zoals dit ook het geval?
Dat kan je dus wel iets beter vragen in:quote:Op donderdag 12 januari 2012 20:16 schreef Boterbartje het volgende:
beste FOK!kers,
Ik ben van plan eind maart een mooie reis te gaan maken met hierin ook een maand China, hiervoor heb ik een visum nodig.
Volgende problemen:
1. ik heb geen hotelboekingen omdat ik daar aan de hand van lonelyplanet wil kijken waar van Beijing naar Sjanghai wil trekken zonder dat ik nog een vastliggend plan heb. Is deze beschrijving voldoende samen met de in en uitvlucht tickets?
2. Iemand ervaring met online de visa aan laten vragen?
3. Moet een visum persoonlijk aangevraagd, afgehaald worden?
Daarom dusquote:Op donderdag 12 januari 2012 20:33 schreef ozzietukker het volgende:
Waarom stopt Air Asia X met vliegen binnen Europa?
De vlucht in 2008 die ik gemaakt heb voor 260 pond retour vanaf Stansted naar Kuala Lumpur was geweldig!
Ok dat is goed om te weten. Ik wist wel dat je iig je ticket daar op de dag zelf op moest halen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:49 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik gebruik regelmatig deze optie. Je moet inderdaad de tickets in Antwerpen ophalen, dat kan tegenwoordig uitsluitend op de dag van vertrek. Wel lastig, werkgerelateerd moet ik regelmatig in de buurt van het station in Antwerpen zijn, maar de vriendelijke man (ik heb altijd dezelfde medewerker), krijgt het niet voor elkaar om de tickets eerder te printen. (Op de dag van vertrek ook al 2 van de 4x niet, maar dan is ie druk doende met stempels dat ik toch echt geweest ben en print hij een vervangend treinticket, leuk voor de rij achter je, maar ja dat ligt aan het systeem van de KLM).
Als je een ticket boekt met de normale internationale trein kan je in theorie ook gewoon met de auto terug, ik ben slechts 1 van de 4 keer daadwerkelijk gecontroleerd. Met de Thalys is het wat lastiger, daar heb je gereserveerde zitplaatsen en een werkend controlesysteem.
Ik heb 2 van de 4 keer netjes mijn treinticket opgehaald, de laatste 2 keren was het vliegtuig te vroeg, NS medewerkster op Schiphol niet aanwezig, dus ben ik gewoon naar huis gegaan.
(Indien je heen en terug met de Thalys reist krijg je op Antwerpen alle tickets, als dat niet het geval is dan moet je de terugreis op Schiphol afhalen).
Ik heb in geen van de gevallen de trein terug genomen, en gezien je de bagage reeds hebt en het proces van de KLM niet verstoord mag dat geen problemen opleveren. (De KLM begrijpt dit natuurlijk zelf ook wel, ze kunnen niet aantonen dat je moedwillig de trein niet hebt genomen, bij het eventueel 'actief' vervolgen van de 'grijsvliegers' kan je simpelweg verweren dat je te ziek bent om de reis te kunnen vervolgen, KLM medewerkers zijn geen dokter dus je hoeft dat niet te melden.)
Je kan de koffers gewoon inchecken op Amsterdam, zodra je de treintickets hebt ontvangen kan je prima de self service check in balies gebruiken op Schiphol.quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:25 schreef smurfinnetje78 het volgende:
[..]
Ok dat is goed om te weten. Ik wist wel dat je iig je ticket daar op de dag zelf op moest halen.
3 jaar geleden ook een keer gedaan. En toen ik in Antwerpen stond reden de treinen niet... Dus alsnog uiteindelijk met veel moeite mn ticket gekregen van die meneer en ben ik in A'dam afgezet.
Ik vind het niet erg om de trein te pakken vanuit Antwerpen. Scheelt een hoop gereis.
Ik ga er vanuit dat de koffers pas in A'dam ingecheckt worden? want dan kunnen de koffers mooi vanuit Utrecht naar A'dam gereden worden en ga ik naar Antwerpen met wat mensen. De auto is te klein om alles anders goed te kunnen vervoeren. 4 mensen 5 koffers 2 kleine auto's wordt anders wel heel krap... :-)
Dat is ook ons plan alle 4 gewoon met de trein! 1 persoon (die niet meereist) brengt ons naar Antwerpen de ander persoon brengt de koffers naar Schiphol.quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:19 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je kan de koffers gewoon inchecken op Amsterdam, zodra je de treintickets hebt ontvangen kan je prima de self service check in balies gebruiken op Schiphol.
Als je de Benelux trein hebt kan je daarnaast elke trein die dag nemen, je bent niet gebonden aan de trein zoals deze is geboekt op het ticket.
Ik ben wel elke keer ter plaatse geweest met de personen die de reis gingen maken, echter er werd niet om identificatie gevraagd, en ik kreeg de tickets zo mee, maar garantie heb je niet, dus je zult om zeker van de zaak te zijn allemaal aanwezig moeten zijn in Antwerpen.
Leuk om nog iets te lezen over de uiteindelijke ervaring. Maar hoe zat het nou met de First Class lounge in Riyadh ? Mocht je daar uiteindelijk naar binnen?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 04:33 schreef leolinedance het volgende:
Ik had een tijdje terug enkele vragen over de business class van Emirates. Ik ben nu op de terugweg vanaf Riyadh (dit wordt vanuit de lounge op Dubai getypt) dus ik kan er al wel meer over vertellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |