abonnement Unibet Coolblue
pi_106599445
Probeer enzo een "multi city" ticket ofzo te boeken via hun website, dat merkt meestal beter.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_106600029
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 13:43 schreef Bajskorv het volgende:
Probeer enzo een "multi city" ticket ofzo te boeken via hun website, dat merkt meestal beter.
Daar was ik mee bezig, maar daar krijg ik dus niet een dag of 3 mee. Het is of veel te kort of te lang. Ga nog even op zoek.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_106600381
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 14:03 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Daar was ik mee bezig, maar daar krijg ik dus niet een dag of 3 mee. Het is of veel te kort of te lang. Ga nog even op zoek.
Cathay vliegt niet dagelijks naar Hanoi/Ho Chi Minh. Hanoi niet op woensdag en Ho Chi Minh niet op zaterdag, probeerde je niet toevallig een van deze dagen te selecteren?
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_106600516
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 14:14 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Cathay vliegt niet dagelijks naar Hanoi/Ho Chi Minh. Hanoi niet op woensdag en Ho Chi Minh niet op zaterdag, probeerde je niet toevallig een van deze dagen te selecteren?
Ik ben flexibel, maar het probleem zit als volgt.

Van Hanoi of Ho Chi Ming naar Hong Kong zijn in 6 dagen bijvoorbeeld 2 mogelijkheden, evenals van Hong Kong naar Amsterdam. Dan wil ik de eerste aankomstdatum selecteren en de laatste vertrekdatum. Echter, ik kan echter degene kiezen die direct achter elkaar zijn. Terwijl die vlucht er blijkbaar toch echt is.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_106602952
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 14:19 schreef Steven184 het volgende:
Van Hanoi of Ho Chi Ming naar Hong Kong zijn in 6 dagen bijvoorbeeld 2 mogelijkheden, evenals van Hong Kong naar Amsterdam. Dan wil ik de eerste aankomstdatum selecteren en de laatste vertrekdatum. Echter, ik kan echter degene kiezen die direct achter elkaar zijn. Terwijl die vlucht er blijkbaar toch echt is.
Bedoel je dat het selectievak van wit naar grijs gaat, als je de aankomstdatum verandert ?

Kijk dan even bovenin de tabel. Daar kun je een hoger tarief aanvinken, zodat er weer nieuwe mogelijkheden ontstaan.
pi_106604506
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 15:36 schreef jaco het volgende:

[..]

Bedoel je dat het selectievak van wit naar grijs gaat, als je de aankomstdatum verandert ?

Kijk dan even bovenin de tabel. Daar kun je een hoger tarief aanvinken, zodat er weer nieuwe mogelijkheden ontstaan.
Inderdaad. Ga ik dat maar even proberen. Thanks.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_106610053
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 16:17 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Inderdaad. Ga ik dat maar even proberen. Thanks.
Ik zou bellen met hun (hoofd)kantoor. Dan valt dat vast makkelijk te regelen
pi_106612086
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 18:49 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Ik zou bellen met hun (hoofd)kantoor. Dan valt dat vast makkelijk te regelen
Op de site is inmiddels gelukt om te vinden wat ik zocht. Thanks voor de hulp (allen).
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_106617017
Ik ben benieuwd of hier mensen ervaring hebben met last minute vlchten, dus dat je naar een vliegveld gaat en gewoon tickets koopt voor een vliegtuig dat nog plaatsen over heeft. Gebeurt dit vaak? En hebben mensen er ervaringen mee?
pi_106617232
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 20:58 schreef TheFastOne het volgende:
Ik ben benieuwd of hier mensen ervaring hebben met last minute vlchten, dus dat je naar een vliegveld gaat en gewoon tickets koopt voor een vliegtuig dat nog plaatsen over heeft. Gebeurt dit vaak? En hebben mensen er ervaringen mee?
Op het vliegveld bij de ticketbalie een ticket kopen kost je gegarandeerd een hoop geld ;) Deze tickets vallen altijd in de duurdere prijsklasse omdat lastminutetickets altijd verkocht worden aan mensen die perse een ticket MOETEN hebben (bijv. vorige vlucht gemist, belangrijke lastminute afspraak) en dus toch wel betalen. Luchtvaartmaatschappij verkoop liever 1 ticket voor ¤500 (waarvan ¤75 tax) dan 3 tickets voor ¤100/stuk (¤300 waarvan ¤225 tax).
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_106617382
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:01 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Op het vliegveld bij de ticketbalie een ticket kopen kost je gegarandeerd een hoop geld ;) Deze tickets vallen altijd in de duurdere prijsklasse omdat lastminutetickets altijd verkocht worden aan mensen die perse een ticket MOETEN hebben (bijv. vorige vlucht gemist, belangrijke lastminute afspraak) en dus toch wel betalen. Luchtvaartmaatschappij verkoop liever 1 ticket voor ¤500 (waarvan ¤75 tax) dan 3 tickets voor ¤100/stuk (¤300 waarvan ¤225 tax).
Nu je het zo zegt is het inderdaad begrijpelijk :) Dus als je echt lastminute wilt moet je maximaal 4/5 dagen van te voren boeken zodat de prijs er niet onder lijdt?
  maandag 9 januari 2012 @ 21:58:44 #237
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_106620656
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:03 schreef TheFastOne het volgende:

[..]

Nu je het zo zegt is het inderdaad begrijpelijk :) Dus als je echt lastminute wilt moet je maximaal 4/5 dagen van te voren boeken zodat de prijs er niet onder lijdt?
4, 5 dagen van te voren is ook nog behoorlijk lastminute.

1 tot 3 maanden voor vertrek zijn de tickets het best geprijsd, Rynair doet wel eens aanbiedingen welke geldig zijn voor ongeveer 14 dagen voor vertrek tot 60 dagen voor vertrek als de boekingen achter gebleven zijn bij verwachting.

De enige tickets waar je nog kans maakt op last minute tickets zijn van reisorganisaties met chartervluchten naar toeristenbestemmingen, dan kan je kort voor vertrek wellicht een goede prijs scoren, maar dan moet je niet erg kieskeurig zijn.

Op de luchthaven een ticket kopen is door de low cost airliners duur geworden, natuurlijk, ze missen wat inkomsten doordat een vliegtuig niet vol zit en ze die voor een goedkopere prijs best hadden kunnen verkopen, maar als ik op een luchthaven bij de ticketbalie sta omdat ik mijn vlucht gemist heb of omdat ik geen ticket heb maar snel moet vertrekken weet de luchtvaartmaatschappij dat zij mij veel geld kunnen vragen voor een dergelijk ticket.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator maandag 9 januari 2012 @ 22:20:28 #238
45833 crew  Fogel
pi_106621894
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:58 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Op de luchthaven een ticket kopen is door de low cost airliners duur geworden, natuurlijk, ze missen wat inkomsten doordat een vliegtuig niet vol zit en ze die voor een goedkopere prijs best hadden kunnen verkopen, maar als ik op een luchthaven bij de ticketbalie sta omdat ik mijn vlucht gemist heb of omdat ik geen ticket heb maar snel moet vertrekken weet de luchtvaartmaatschappij dat zij mij veel geld kunnen vragen voor een dergelijk ticket.
Ik heb dat een paar keer gedaan en het viel best mee, betaalde voor mijn vervangende ticket ongeveer hetzelfde dan de tickets die ik eigenlijk zou gebruiken en die weken vantevoren geboekt waren. Heb het dan over ca 250¤ voor een vlucht binnen Europa, een normale prijs voor KLM en SAS richting Noorwegen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_106631676
iemand ervaring met het traject Antwerpen - Amsterdam met KLM, de prijzen zijn zeer voordelig op de site.

Je moet iig heenreis vanuit Antwerpen maken, maar kan je ook gewoon de terugreis bij Amsterdam de trein niet nemen?

Of

Haal de trein tickets op met de auto en rij weer terug naar Amsterdam.

Probleem namelijk is dat ik in Amsterdam woon, maar omdat het zoveel scheelt om vanuit Antwerpen te gaan, wil ik best ff heen en weer naar Antwerpen toe :)
pi_106631719
Check dit topic even, het wordt letterlijk elke 7 dagen besproken ofzo _O-

In het kort: Nee, op de terugweg hoef je niet langs Antwerpen. Op de heenweg zie ik niet in waarom je met de auto zou gaan als je voo 25 euro sneller met de trein bent en dan direct op de "juiste" manier richting Schiphol kan. Maar goed, je kunt het proberen en als je netjes het ticket op haalt is de kans klein dat het mis gaat, je wordt immers tegenwoordig niet vaak meer gecontroleerd en gestempeld in de trein.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 10 januari 2012 @ 19:49:06 #241
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_106653806
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 08:50 schreef DancePlaza het volgende:
iemand ervaring met het traject Antwerpen - Amsterdam met KLM, de prijzen zijn zeer voordelig op de site.

Je moet iig heenreis vanuit Antwerpen maken, maar kan je ook gewoon de terugreis bij Amsterdam de trein niet nemen?

Of

Haal de trein tickets op met de auto en rij weer terug naar Amsterdam.

Probleem namelijk is dat ik in Amsterdam woon, maar omdat het zoveel scheelt om vanuit Antwerpen te gaan, wil ik best ff heen en weer naar Antwerpen toe :)
Ik gebruik regelmatig deze optie. Je moet inderdaad de tickets in Antwerpen ophalen, dat kan tegenwoordig uitsluitend op de dag van vertrek. Wel lastig, werkgerelateerd moet ik regelmatig in de buurt van het station in Antwerpen zijn, maar de vriendelijke man (ik heb altijd dezelfde medewerker), krijgt het niet voor elkaar om de tickets eerder te printen. (Op de dag van vertrek ook al 2 van de 4x niet, maar dan is ie druk doende met stempels dat ik toch echt geweest ben en print hij een vervangend treinticket, leuk voor de rij achter je, maar ja dat ligt aan het systeem van de KLM).
Als je een ticket boekt met de normale internationale trein kan je in theorie ook gewoon met de auto terug, ik ben slechts 1 van de 4 keer daadwerkelijk gecontroleerd. Met de Thalys is het wat lastiger, daar heb je gereserveerde zitplaatsen en een werkend controlesysteem.

Ik heb 2 van de 4 keer netjes mijn treinticket opgehaald, de laatste 2 keren was het vliegtuig te vroeg, NS medewerkster op Schiphol niet aanwezig, dus ben ik gewoon naar huis gegaan.
(Indien je heen en terug met de Thalys reist krijg je op Antwerpen alle tickets, als dat niet het geval is dan moet je de terugreis op Schiphol afhalen).
Ik heb in geen van de gevallen de trein terug genomen, en gezien je de bagage reeds hebt en het proces van de KLM niet verstoord mag dat geen problemen opleveren. (De KLM begrijpt dit natuurlijk zelf ook wel, ze kunnen niet aantonen dat je moedwillig de trein niet hebt genomen, bij het eventueel 'actief' vervolgen van de 'grijsvliegers' kan je simpelweg verweren dat je te ziek bent om de reis te kunnen vervolgen, KLM medewerkers zijn geen dokter dus je hoeft dat niet te melden.)
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 19:55:00 #242
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_106654129
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:20 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik heb dat een paar keer gedaan en het viel best mee, betaalde voor mijn vervangende ticket ongeveer hetzelfde dan de tickets die ik eigenlijk zou gebruiken en die weken vantevoren geboekt waren. Heb het dan over ca 250¤ voor een vlucht binnen Europa, een normale prijs voor KLM en SAS richting Noorwegen.
250 Euro voor een vervangend vliegticket binnen Europa is niet een prijs wordt bedoeld met low cost last minute tarieven.
Opzich is 250 euro niet heel veel voor een last minute, maar dit is ook alleen als er geen bijzondere omstandigheden zijn, bij vertrek vanaf Praag met het failliet van Sky Europa stond er opeens een rij voor de KLM balie, die prompt de tarieven verhoogde naar 800 euro voor een vliegticket naar huis. Of als een vlucht vervalt en er nog een andere maatschappij dezelfde route vliegt zullen de prijzen direct omhoog schieten.

Maar lonen naar een airport te gaan om voor een prikkie te kunnen vliegen met reguliere lijndienstmaatschappijen (low cost of full service) zit er niet in. Wel kan het dan lonen om te kijken wat een reguliere full service maatschappij voor het ticket vraagt, want daar zit dan niet veel verschil meer tussen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_106667873
Ik ga voor de eerste keer met Emirates naar Azië en heb een transit op Dubai. Dus ik moet van vliegtuig switchen, het is wel allemaal Emirates dus 1 ticket. Ik vroeg me af als je uit het vliegtuig stapt waar je dan heen moet gaan op Dubai airport?

Want je weet meestal de gate nog niet, dus moet je dan naar de emirates desk of wat is precies de bedoeling?

En moet je nog een keer gecontroleerd worden, ik weet dat ze meestal voor de gate een check hebben, is dat bij een transit zoals dit ook het geval?
pi_106669751
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 00:18 schreef Xenorium het volgende:
Ik ga voor de eerste keer met Emirates naar Azië en heb een transit op Dubai. Dus ik moet van vliegtuig switchen, het is wel allemaal Emirates dus 1 ticket. Ik vroeg me af als je uit het vliegtuig stapt waar je dan heen moet gaan op Dubai airport?

Want je weet meestal de gate nog niet, dus moet je dan naar de emirates desk of wat is precies de bedoeling?

En moet je nog een keer gecontroleerd worden, ik weet dat ze meestal voor de gate een check hebben, is dat bij een transit zoals dit ook het geval?
Omdat (bijna?) elke Emirates vlucht via Dubai gaat, stappen hier dagelijks zoveel mensen over dat dit echt wel duidelijk is geregeld. Waarschijnlijk als je uit je gate komt kan je zo doorlopen naar het normale gedeelte achter de paspoortcontrole. Vanaf daar gewoon het vluchtnummer van je doorvlucht opzoeken op de borden. Lijkt mij het meest logisch tenminste!

==========================================

Ik had zelf nog een vraag, ik heb juist een ticket geboekt bij de KLM voor een paar daagjes Engeland. Verder niks bijzonders, maar ik zag dit in de ticketvoorwaarden staan:
quote:
Ticketvoorwaarden
Heenvlucht : Amsterdam - Londen
Wijzigen • Wijzigingen zijn niet toegestaan.
Annuleren • Annuleren is niet toegestaan
No-show • Een no-show is niet toegestaan.
Minimumverblijfsduur • Er is een minimumverblijf van 3 dag(en) van toepassing. Uw verblijf dient ook een zondag te bevatten.
Maximumverblijfsduur • Er is een maximumverblijf van 1 maand(en) van toepassing
Reisklasse • U reist in klasse G met tariefbasis G9PR2NL.
Frequent flyer • Flying Blue-deelnemers sparen 187 Miles
Dat minimumverblijf, is dat dan voor mensen met een visum of zo? Vind het zo raar, want ik heb gewoon via de Nederlandse KLM site geboekt, waarbij ze geeneens vragen naar een paspoortnummer. Of bedoelen ze hier soms hier anders mee? :?
pi_106670759
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 01:36 schreef wil-bert het volgende:
Dat minimumverblijf, is dat dan voor mensen met een visum of zo? Vind het zo raar, want ik heb gewoon via de Nederlandse KLM site geboekt, waarbij ze geeneens vragen naar een paspoortnummer. Of bedoelen ze hier soms hier anders mee? :?
Het is een voorwaarde voor de lage prijs van dat ticket. Stel dat je jouw ticket wilt omboeken en het verblijf wordt minder dan 3 dagen of de zondag in Londen valt weg, dan zul je moeten bijbetalen omdat de voorwaarden niet meer gelden en je in een duurdere reisklasse terecht komt.

Waarom maken die 3 dagen en die zondag het ticket zoveel goedkoper? Met die twee voorwaarden is het ticket niet meer interessant voor de meeste zakenreizigers. Een manager heeft meestal een of twee besprekingen en vliegt dezelfde dag terug. Op zondag wil hij thuis zijn. De KLM kan hem dus een veel duurder ticket verkopen waarbij jouw 2 voorwaarden wegvallen.

De reden is dus slimme marketing.
pi_106683715
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 04:20 schreef jaco het volgende:

[..]

Het is een voorwaarde voor de lage prijs van dat ticket. Stel dat je jouw ticket wilt omboeken en het verblijf wordt minder dan 3 dagen of de zondag in Londen valt weg, dan zul je moeten bijbetalen omdat de voorwaarden niet meer gelden en je in een duurdere reisklasse terecht komt.

Waarom maken die 3 dagen en die zondag het ticket zoveel goedkoper? Met die twee voorwaarden is het ticket niet meer interessant voor de meeste zakenreizigers. Een manager heeft meestal een of twee besprekingen en vliegt dezelfde dag terug. Op zondag wil hij thuis zijn. De KLM kan hem dus een veel duurder ticket verkopen waarbij jouw 2 voorwaarden wegvallen.

De reden is dus slimme marketing.
Hm oke, dat ze zo ver gaan.. Alleen het rare is dat ik geen zondag blijf, maar goed ik heb al betaald en zie het wel. Vond het alleen zo raar, want dit zag ik pas op de definitieve boeking en niet in de boekingsprocedure
  woensdag 11 januari 2012 @ 19:54:47 #247
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_106694955
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 00:18 schreef Xenorium het volgende:
Ik ga voor de eerste keer met Emirates naar Azië en heb een transit op Dubai. Dus ik moet van vliegtuig switchen, het is wel allemaal Emirates dus 1 ticket. Ik vroeg me af als je uit het vliegtuig stapt waar je dan heen moet gaan op Dubai airport?

Want je weet meestal de gate nog niet, dus moet je dan naar de emirates desk of wat is precies de bedoeling?

En moet je nog een keer gecontroleerd worden, ik weet dat ze meestal voor de gate een check hebben, is dat bij een transit zoals dit ook het geval?
Op Dubai (of een ander vliegveld in het Midden Oosten zoals Doha), wordt je bij aankomst naar de arrival hal gebracht waar je kan kiezen voor immigratie als je eindbestemming Dubai is, dan volgt te paspoortcontrole, of naar transit, in jouw geval dus, waar direct de veiligheidscontrole plaatsvindt. (Je flesje water die je dan op de luchthaven hebt gekocht mag je daar weer inleveren, al moet ik zeggen dat zeker op Doha de veiligheidscontrole een wassen neus is waar ik betwijfel of de scanners uberhaubt wel aanstaan, op Dubai kan het wel erg druk zijn).

In principe krijg je bij vertrek direct de tickets van alle vluchten, na de transit is het dan een kwestie van kijken vanaf welke gate de volgende vlucht gaat.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_106734822
beste FOK!kers,

Ik ben van plan eind maart een mooie reis te gaan maken met hierin ook een maand China, hiervoor heb ik een visum nodig.
Volgende problemen:

1. ik heb geen hotelboekingen omdat ik daar aan de hand van lonelyplanet wil kijken waar van Beijing naar Sjanghai wil trekken zonder dat ik nog een vastliggend plan heb. Is deze beschrijving voldoende samen met de in en uitvlucht tickets?

2. Iemand ervaring met online de visa aan laten vragen?

3. Moet een visum persoonlijk aangevraagd, afgehaald worden?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_106735071
quote:
4s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:16 schreef Boterbartje het volgende:
beste FOK!kers,

Ik ben van plan eind maart een mooie reis te gaan maken met hierin ook een maand China, hiervoor heb ik een visum nodig.
Volgende problemen:

1. ik heb geen hotelboekingen omdat ik daar aan de hand van lonelyplanet wil kijken waar van Beijing naar Sjanghai wil trekken zonder dat ik nog een vastliggend plan heb. Is deze beschrijving voldoende samen met de in en uitvlucht tickets?

2. Iemand ervaring met online de visa aan laten vragen?

3. Moet een visum persoonlijk aangevraagd, afgehaald worden?
Dat kan je dus wel iets beter vragen in:
China #4 Avonturen in de trein

Want dit topic gaat over vliegen/tickets/bagage/etc
  donderdag 12 januari 2012 @ 20:33:26 #250
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_106735735
Waarom stopt Air Asia X met vliegen binnen Europa?

De vlucht in 2008 die ik gemaakt heb voor 260 pond retour vanaf Stansted naar Kuala Lumpur was geweldig!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')