abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104565553
¤ 130,- per persoon per enkele reis :)
pi_104576885
Bij het boeken gisteren, heeft het reisburo het even voor ons nagevraagd, het kwam idd op ¤ 130,-- uit. Ergens komende week ontvangen we de boekingscode en kijken we of er nog andere opties zijn, want een toeslag van ruim 500 euro vinden we net iets te gortig (ik mis Martinair nu al... ;( ).
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_104577100
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 08:29 schreef KillerBee4ever het volgende:
Bij het boeken gisteren, heeft het reisburo het even voor ons nagevraagd, het kwam idd op ¤ 130,-- uit. Ergens komende week ontvangen we de boekingscode en kijken we of er nog andere opties zijn, want een toeslag van ruim 500 euro vinden we net iets te gortig (ik mis Martinair nu al... ;( ).
Misschien had je het al ergens gelezen, maar je Economy Comfort stoelen zijn niet gegarandeerd ook al heb je ze al geboekt en betaald. Je kunt ze zelfs bij de gate nog kwijtraken, omdat er bijvoorbeeld Flying Blue Platinum kaarthouders in economy zitten en geupgraded worden.
pi_104577305
@jaco: nee, dit had ik nog niet gelezen/gehoord, goed om te weten.
pi_104582706
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 09:36 schreef KillerBee4ever het volgende:
@jaco: nee, dit had ik nog niet gelezen/gehoord, goed om te weten.
Strikt genomen is geen enkele (economy/economy comfort / business class-) stoelreservering gegarandeerd. De kans dat je je economy comfort stoel kwijt raakt is echter zeer klein.
  zondag 20 november 2011 @ 13:23:36 #81
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_104583289
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 13:10 schreef TGV2 het volgende:

[..]

Strikt genomen is geen enkele (economy/economy comfort / business class-) stoelreservering gegarandeerd. De kans dat je je economy comfort stoel kwijt raakt is echter zeer klein.
Precies, om operationele redenen kan altijd een stoel worden vergeven aan iemand anders. KLM is overigens wel relatief goed om betaalde reserveringen doorgang te laten vinden, en normaliter is de economy comfort zone nu ook de plek waar KLM personeel zich bevindt als deze niet kunnen worden 'gepromoveerd' tot business klasse.
Hoewel KLM personeel gemakkelijk een upgrade krijgt aan boord en KLM personeel vaak gemakkelijk mee mag, tot de jump-seat aan toe, worden betaalde reserveringen niet zonder meer weggegaven, ook niet aan flying blue members, in de regel zullen eerst andere niet betaalde plekken in aanmerking komen.

Daarnaast, heel veel heb je ook niet aan de Economy comfort, er is wel wat meer ruimte, maar het blijft toeristenklasse met veel stoelen bij elkaar, en in 31 inch van KLM pas ik met mijn 1,82 ook prima, die 36 inch heb ik niet echt nodig, de stoelen zijn daarnaast ook niet breder.
Je krijgt alleen een iets anders service, de stewardess wil laten merken dat je bijzonder bent en geeft je wat meer aandacht en bijvoorbeeld een extra aangeboden drankje in plaats van service vanaf een tray, dit is het best te observeren van stoel 22abc in een 747, ik lach mij werkelijk waar elke keer dood hoe de stewardessen zo gemaakt vriendelijk doen voor de mensen in stoelrij 21abc....
Als je er dan voor kiest, kies dan voor de dedicated cabine in de 747 voorin, dan zit je tenminste in een speciale economy comfort ruimte.
Niet dat ik er wat op tegen heb dat je meer zou willen betalen voor ruimte, maar dan zou ik persoonlijk toch voor business klasse gaan, want dat is bij KLM toch wel een stuk beter, dat economy comfort vindt ik een aanfluiting.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_104642878
als je met ryanair vliegt, en dus online ingecheckt hebt, hoeveel van tevoren zal ik dan aanwezig zijn?
ik heb geen bagage die ingecheckt moet worden overigens.
pi_104646554
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 09:11 schreef jaco het volgende:

[..]

Misschien had je het al ergens gelezen, maar je Economy Comfort stoelen zijn niet gegarandeerd ook al heb je ze al geboekt en betaald. Je kunt ze zelfs bij de gate nog kwijtraken, omdat er bijvoorbeeld Flying Blue Platinum kaarthouders in economy zitten en geupgraded worden.
Dat gebeurt niet zomaar om die reden hoor. Dat gebeurt alleen bij een technisch probleem of bij een vliegtuigtype wissel, maar mensen worden niet van hun betaalde stoel afgehaald omdat een platinum lid naar voren wil.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_104651667
Op schiphol kon ik afgelopen keer toen ik met KLM naar de VS vloog net voor het instappen nog uit een automaat drinken halen. Nu vlieg ik overmorgen met Easyjet naar londen, kan dit dan ook of word het iets in het vliegtuig kopen ?
  PR/Manusje van alles maandag 21 november 2011 @ 21:30:53 #85
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_104651792
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 21:29 schreef copyfile het volgende:
Op schiphol kon ik afgelopen keer toen ik met KLM naar de VS vloog net voor het instappen nog uit een automaat drinken halen. Nu vlieg ik overmorgen met Easyjet naar londen, kan dit dan ook of word het iets in het vliegtuig kopen ?
je kan op de prijsvechterspier gewoon nog drinken kopen. Na de controle. Bij de gate zelf kan je het gewoon in je tas stoppen en aan boord gaan. In het vliegtuig kan je ook nog fris kopen. le doer wel.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_104651921
Thank ! Is het dan zo dat je het op de pier moet kopen of kan het ook bij de gate zelf? Bij mijn vorige reis was het zo dat je bij de gate nog door de controle ging en alles moest inleveren en daarna in het wacht hok kon je drinken kopen en meenemen.
pi_104664058
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 20:24 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Dat gebeurt niet zomaar om die reden hoor. Dat gebeurt alleen bij een technisch probleem of bij een vliegtuigtype wissel, maar mensen worden niet van hun betaalde stoel afgehaald omdat een platinum lid naar voren wil.
Het overkwam deze fok!user onlangs: Frequent Flyer Programma's #3: Platinum for all!

Als je vervolgens de Algemene Voorwaarden voor Economy Comfort-stoelen doorleest, dan geeft KLM als eerste aan dat je de stoel weer kunt kwijtraken. Aan het eind van de voorwaarden zit een webformulier om je geld terug te vragen als dit gebeurt. Hierdoor krijg ik de indruk dat dit vrij vaak voorkomt en daarom wilde ik de vraagsteller er even op wijzen in het geval die een groot belang hecht aan zo'n stoel.
pi_104664061
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 19:25 schreef electronique het volgende:
als je met ryanair vliegt, en dus online ingecheckt hebt, hoeveel van tevoren zal ik dan aanwezig zijn?
ik heb geen bagage die ingecheckt moet worden overigens.
Als je samen reist en naast elkaar wil zitten of een leuk uitzicht aan het raam, zou ik zeker wat tijd bijboeken. Reis je alleen, maakt het allemaal niks uit, zolang je niet te laat bent. 8-)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_104664133
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 05:07 schreef jaco het volgende:

[..]

Het overkwam deze fok!user onlangs: Frequent Flyer Programma's #3: Platinum for all!

Als je vervolgens de Algemene Voorwaarden voor Economy Comfort-stoelen doorleest, dan geeft KLM als eerste aan dat je de stoel weer kunt kwijtraken. Aan het eind van de voorwaarden zit een webformulier om je geld terug te vragen als dit gebeurt. Hierdoor krijg ik de indruk dat dit vrij vaak voorkomt en daarom wilde ik de vraagsteller er even op wijzen in het geval die een groot belang hecht aan zo'n stoel.
De conclusie dat KLM dat express heeft gedaan om een Platinum voorrang te geven, lijkt me niet juist. Ik weet dat er door technische problemen wel eens wat verkeerd gaat in de systemen van KLM. Ik heb me laten vertellen dat er een periode was dat het systeem de stoelen bij sommige boekingen onterecht had geannuleerd en dat ze die fout in het systeem daarna hebben hersteld.

En waarom zouden ze een platinum daar gratis plaats laten nemen om een ander die betaald heeft daar weer weg te halen. Dat is gewoon geld weggooien.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_104681538
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 november 2011 05:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als je samen reist en naast elkaar wil zitten of een leuk uitzicht aan het raam, zou ik zeker wat tijd bijboeken. Reis je alleen, maakt het allemaal niks uit, zolang je niet te laat bent. 8-)
1 uur van tevoren genoeg?
pi_104699276
Ik heb een vraagje over de bagage.
A.s. zomer ga ik voor een jaar naar Zuid-Amerika, omdat ik er een jaar naar toe ga en naar gebieden met koude en warme klimaten ga moet ik dus voor alle weersomstandigheden kleding mee nemen. Verder ga ik ook nog stage lopen en moet ik dus ook nog nette kleding mee nemen (lees: zwarte rok, witte blouse, blazer, pumps, etc.) Nu mag je maar 20 kg bagage meenemen, dit was afgelopen zomer toen ik kleding voor 3 maanden Spanje moest meenemen, wat alleen maar zomer kleding was. Kan je na gaan als ik nu een heel jaar ga, haha.

Nu had ik gehoord dat als je voor langer als 3 maanden naar het buitenland gaat je een zwaardere koffer mee mocht nemen. Ik heb op internet gezocht na informatie hier over, maar kon niets vinden. Heeft een van jullie hier misschien ervaring mee?
I'd cross the desert to be where you are, all the things I do to be close to you. ♥
pi_104699688
Oh en nog een vraagje hoe zit het met de invoerrechten wat betreft eten en drinken. Ik was namelijk van plan om wat typische Nederlandse dingen zoals hagelslag en drop meenemen voor Nederlandse vrienden daar. Mijn oom vertelde mij dat je tegenwoordig geen eten en drinken meer mag meenemen in je koffer. Maar toen ik naar mijn vriend in Barcelona ging heb ik wel gewoon eten uit Nederland in me koffer voor hem mee genomen. Geld dit soms alleen voor vluchten buiten Europa? Klopte het niet wat mijn oom vertelde? Of heb ik gewoon geluk gehad?
I'd cross the desert to be where you are, all the things I do to be close to you. ♥
pi_104707416
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:40 schreef BABYxTEQUIERO het volgende:
Oh en nog een vraagje hoe zit het met de invoerrechten wat betreft eten en drinken. Ik was namelijk van plan om wat typische Nederlandse dingen zoals hagelslag en drop meenemen voor Nederlandse vrienden daar. Mijn oom vertelde mij dat je tegenwoordig geen eten en drinken meer mag meenemen in je koffer. Maar toen ik naar mijn vriend in Barcelona ging heb ik wel gewoon eten uit Nederland in me koffer voor hem mee genomen. Geld dit soms alleen voor vluchten buiten Europa? Klopte het niet wat mijn oom vertelde? Of heb ik gewoon geluk gehad?
dit ligt aan het land waar je naar toe gaat. Dat land bepaald wat de invoerregels zijn en dus of je wel of geen etenswaren mag meenemen. Er zijn geen 'wereld'regels voor of zo.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_104707425
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:35 schreef BABYxTEQUIERO het volgende:
Ik heb een vraagje over de bagage.
A.s. zomer ga ik voor een jaar naar Zuid-Amerika, omdat ik er een jaar naar toe ga en naar gebieden met koude en warme klimaten ga moet ik dus voor alle weersomstandigheden kleding mee nemen. Verder ga ik ook nog stage lopen en moet ik dus ook nog nette kleding mee nemen (lees: zwarte rok, witte blouse, blazer, pumps, etc.) Nu mag je maar 20 kg bagage meenemen, dit was afgelopen zomer toen ik kleding voor 3 maanden Spanje moest meenemen, wat alleen maar zomer kleding was. Kan je na gaan als ik nu een heel jaar ga, haha.

Nu had ik gehoord dat als je voor langer als 3 maanden naar het buitenland gaat je een zwaardere koffer mee mocht nemen. Ik heb op internet gezocht na informatie hier over, maar kon niets vinden. Heeft een van jullie hier misschien ervaring mee?
Ik ben in augustus voor 4 maanden naar Canada vertrokken en ik mocht ook maar 1 koffer mee van 23 kg. Omdat ik daar nooit genoeg aan zou hebben heb ik een extra koffer bij gekocht voor uit mn hoofd 75 euro. Dat was bij KLM. Je kunt dus even kijken of de maatschappij waarmee je vliegt zoiets ook heeft.
pi_104707438
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 13:23 schreef ozzietukker het volgende:
Daarnaast, heel veel heb je ook niet aan de Economy comfort, er is wel wat meer ruimte, maar het blijft toeristenklasse met veel stoelen bij elkaar, en in 31 inch van KLM pas ik met mijn 1,82 ook prima, die 36 inch heb ik niet echt nodig, de stoelen zijn daarnaast ook niet breder.
Je krijgt alleen een iets anders service, de stewardess wil laten merken dat je bijzonder bent en geeft je wat meer aandacht en bijvoorbeeld een extra aangeboden drankje in plaats van service vanaf een tray, dit is het best te observeren van stoel 22abc in een 747, ik lach mij werkelijk waar elke keer dood hoe de stewardessen zo gemaakt vriendelijk doen voor de mensen in stoelrij 21abc....
Als je er dan voor kiest, kies dan voor de dedicated cabine in de 747 voorin, dan zit je tenminste in een speciale economy comfort ruimte.
Niet dat ik er wat op tegen heb dat je meer zou willen betalen voor ruimte, maar dan zou ik persoonlijk toch voor business klasse gaan, want dat is bij KLM toch wel een stuk beter, dat economy comfort vindt ik een aanfluiting.
Dat ben ik niet met je eens. Ik vlieg (als ik met de KLM ga op lange vluchten) uitsluitend Economy comfort. Kost me een paar euro meer (ongeveer tussen de 60 en 90 euro) maar dat is het me zeker waard. Ben zelf ook 1.82 maar die paar centimeter beenruimte doen het m net. Gewoon het feit dat je je benen wat beter kunt strekken en als je een dik boek meeneemt het niet tegen je knieën aangeklemd zit doet het het voor mij persoonlijk al.
pi_104707439
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:40 schreef BABYxTEQUIERO het volgende:
Vers producten zoals kaas en vlees mag absoluut niet. Hagelslag, drop, koekjes etc (houdbaar dus) is geen probleem.
pi_104709395
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 06:15 schreef larry91 het volgende:

[..]

Vers producten zoals kaas en vlees mag absoluut niet. Hagelslag, drop, koekjes etc (houdbaar dus) is geen probleem.
Ook dat hangt dus van het land af.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_104710152
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 06:03 schreef fh101 het volgende:

[..]

Ik ben in augustus voor 4 maanden naar Canada vertrokken en ik mocht ook maar 1 koffer mee van 23 kg. Omdat ik daar nooit genoeg aan zou hebben heb ik een extra koffer bij gekocht voor uit mn hoofd 75 euro. Dat was bij KLM. Je kunt dus even kijken of de maatschappij waarmee je vliegt zoiets ook heeft.
en anders wat spullen die je niet meteen nodig hebt, opsturen via pakketpost naar het adres van bestemming. is vaker goedkoper dan extra bagage meenemen
pi_104717223
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 09:42 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

De aanvlieg haven is Lima, Peru. Vanaf daar reis ik nog verder naar Bolivia, Chili en Argentinië.
pi_104717536
Vlieg je daarna nog direct door?

Hou er in dat geval rekening mee dat als je het al voor elkaar krijgt meer gewicht mee te mogen nemen naar Peru het geen garantie is dat het op de aansluitende vluchten ook zo is.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_104717759
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:03 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

Hou er in dat geval rekening mee dat als je het al voor elkaar krijgt meer gewicht mee te mogen nemen naar Peru het geen garantie is dat het op de aansluitende vluchten ook zo is.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:03 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

Nee, ik blijf eerst 3 maanden in Peru en vanaf daar reis ik per bus verder. Waarschijnlijk reis ik per vliegtuig terug vanaf Argentinië. Ik noemde de andere landen er bij i.v.m. met het eten. Als je bijv. naar Chili gaat mag je ook geen fruit over de grens meenemen, ook al rij je per auto / bus.
pi_104722177
Gereekst
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_104723126
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 13:55 schreef BABYxTEQUIERO het volgende:

[..]

De aanvlieg haven is Lima, Peru. Vanaf daar reis ik nog verder naar Bolivia, Chili en Argentinië.
Je moet maar even Googlen, maar dan lijkt het een en ander wel te mogen, als het maar in de originele verpakking zit (zodat ze hygeine een beetje kunnen checken).
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
pi_104736319
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 10:17 schreef electronique het volgende:

[..]

en anders wat spullen die je niet meteen nodig hebt, opsturen via pakketpost naar het adres van bestemming. is vaker goedkoper dan extra bagage meenemen
Daar heb ik ook aangedacht, maar dat is stervensduur.. 90 euro voor een pakje van 2 kg...
pi_104749283
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 09:42 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Tuurlijk hangt dat van het land af, al is er geen enkel (normaal) land in de wereld dat je je dropjes moet afgeven o.i.d. De vuistregel vers niet, houdbaar wel gaat in 9 van de 10 gevallen op. Ik ben al in tig landen over de hele wereld geweest en ik heb nog nooit mijn dropjes en speculaas hoeven af te geven!
pi_104750193
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 03:52 schreef larry91 het volgende:

[..]

Tuurlijk hangt dat van het land af, al is er geen enkel (normaal) land in de wereld dat je je dropjes moet afgeven o.i.d. De vuistregel vers niet, houdbaar wel gaat in 9 van de 10 gevallen op. Ik ben al in tig landen over de hele wereld geweest en ik heb nog nooit mijn dropjes en speculaas hoeven af te geven!
Geen uitroeptekens nodig, ik wel enkel duidelijk maken dat zonder te weten welk landen het hier om gaat, er weinig zinnigs over te zeggen is. En het blijkt dat Peru inderdaad niet zo moeilijk is, dus je kan waarschijnlijk wel meer meenemen dan enkel houdbare zooi.

Jouw vuistregel is op zich prima, maar in heel Azie en Europa is vers al geen probleem. In Afrika wordt er ook weinig moeilijk over gedaan, dus dan heb je al een hoop landen te pakken. Ik zou zeggen dat een minderheid moeilijk over vers doet.
pi_104753320
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 08:21 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Geen uitroeptekens nodig, ik wel enkel duidelijk maken dat zonder te weten welk landen het hier om gaat, er weinig zinnigs over te zeggen is. En het blijkt dat Peru inderdaad niet zo moeilijk is, dus je kan waarschijnlijk wel meer meenemen dan enkel houdbare zooi.

Jouw vuistregel is op zich prima, maar in heel Azie en Europa is vers al geen probleem. In Afrika wordt er ook weinig moeilijk over gedaan, dus dan heb je al een hoop landen te pakken. Ik zou zeggen dat een minderheid moeilijk over vers doet.
Nouja het ging mij meer om de hagelslag, dropjes, etc. Dat werd mij gevraagd om mee te nemen, haha. Ik was sowieso al niet van plan om vers eten mee te nemen. Lijkt me niet echt zo fris als je het iemand pas 3 maanden later geeft. :p
  zondag 27 november 2011 @ 17:40:51 #108
24329 KNAK
ff w88,......
pi_104885332
Iemand ervaring met China Southern Airlines?

Ik vlieg binnenkort Bangkok - Guangzhou - Amsterdam en heb een hele hoop zooi bij me.

20kg check-in bagage lijkt mij een standaard regel, maar cabine bagage?
Ik was van plan een rugzak vol te proppen en daarnaast ook mijn laptoptas mee te nemen. Op de site staat 5kg max wat al een teleurstelling is maar ik wil graag weten wat ze doen als ik dus met een 2e tas (met laptop/documenten) aan kom zetten.

Iemand ervaring?
Mai pben rai~!
pi_104886320
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 08:21 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Je hoeft geen aanstoot te nemen aan mijn uitroepteken hoor :P Bedoel daar verder niets mee.
Maar het klopt wat je zegt hoor, alleen wil een ieder hier wel even waarschuwen dat in sommige landen verse producten zoals vleeswaren je op een vrij hoge boete kunnen komen te staan. Australië is hier een prima voorbeeld van, China ook (neem nooit, maar dan ook nooit kaas mee naar China). Vriendin van mij had kaas meegenomen toen ze een tijd naar China ging, kwam haar te staan op een boete van 2000 Rmb (¤200). Dus wees voorzichtig.
pi_104886464
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 17:40 schreef KNAK het volgende:
Iemand ervaring met China Southern Airlines?

Ik vlieg binnenkort Bangkok - Guangzhou - Amsterdam en heb een hele hoop zooi bij me.

20kg check-in bagage lijkt mij een standaard regel, maar cabine bagage?
Ik was van plan een rugzak vol te proppen en daarnaast ook mijn laptoptas mee te nemen. Op de site staat 5kg max wat al een teleurstelling is maar ik wil graag weten wat ze doen als ik dus met een 2e tas (met laptop/documenten) aan kom zetten.

Iemand ervaring?
Dat gewicht doen ze niet moeilijk mee, zolang je maar geen rugzak van het backpackers formaat meeneemt of een enorme hardplastic rolkoffer doen ze echt niet moeilijk. Dat je een tweede set handbagage bij hebt kan een probleem vormen bij China Southern (ze zijn daar nogal strikt). Maar als het tweede relatief kleine tassen zijn (allebei van het formaat laptoptas zien ze het waarschijnlijk door de vingers.

China Southern is verder een prima maatschappij, stukken beter dan met de KLM naar China :r
  zondag 27 november 2011 @ 19:09:52 #111
24329 KNAK
ff w88,......
pi_104889280
Na wat klikwerk op die site zag ik dat ze onderscheid maken tussen de gebruikelijke tassen en 'accessoires' bijv. camera / laptop etc. Dat laatste mag er blijkbaar gewoon bij. Desalniettemin ga ik toch maar even het kantoor in Bangkok bellen en het maar vragen. Ik wil het toch graag zeker weten aangezien ik terug ga naar NL na zeer lange tijd en veel wil meenemen

Het zal mijn eerste keer met CS worden. Slechter dan KLM kan denk ik niet. Het is bij elkaar iets van 15 uur vliegen dus hoop op wat comfort ondanks ik Eco zal gaan vliegen.
Mai pben rai~!
pi_104896625
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 19:09 schreef KNAK het volgende:
Na wat klikwerk op die site zag ik dat ze onderscheid maken tussen de gebruikelijke tassen en 'accessoires' bijv. camera / laptop etc. Dat laatste mag er blijkbaar gewoon bij. Desalniettemin ga ik toch maar even het kantoor in Bangkok bellen en het maar vragen. Ik wil het toch graag zeker weten aangezien ik terug ga naar NL na zeer lange tijd en veel wil meenemen

Het zal mijn eerste keer met CS worden. Slechter dan KLM kan denk ik niet. Het is bij elkaar iets van 15 uur vliegen dus hoop op wat comfort ondanks ik Eco zal gaan vliegen.
Dat eerste klinkt plausibel.

En veel erger kan het bij de andere (hoog aangeschreven) maatschappijen niet dan bij de KLM tenzij je Continental vliegt (wat ik eerst een goede maatschappij vond!), want dat is echt ruk qua alles :X
  zondag 27 november 2011 @ 22:27:53 #113
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_104901424
Heeft iemand een alternatief voor seatcounter? Die site ligt er al weken uit vanwege 'onderhoud', vermoed dat 'ie helemaal niet meer terugkomt.

Tweede vraag: volgende week vlieg ik naar Nieuw Zeeland, en ik heb voor de eerste 'leg' naar HongKong een stoel bij de nooduitgang aangevraagd vanwege de extra beenruimte. Ik heb het stuk al vaker gevlogen maar nooit op een dergelijke plek. Het is mij niet geheel duidelijk hoe het dan zit met uitklapdienbladen voor eten en schermpjes voor entertainment aangezien je dus geen stoelleuning voor je hebt waar die in verwerkt kunnen zitten?
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  zondag 27 november 2011 @ 22:38:15 #114
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_104902132
In je armsteun waarschijnlijk.
pi_104910253
Je tafelblad zit in de armsteun, en je tv-tje klapt via een ingenieus systeem onder je armsteun weg...
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_104911564
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 02:50 schreef LangeTabbetje het volgende:
Je tafelblad zit in de armsteun, en je tv-tje klapt via een ingenieus systeem onder je armsteun weg...
Je hebt ook nog van die oude stoelen, waar de stewardess je tafelblad voor elke maaltijd erop komt zetten. Daarnaast zijn er nog vluchten zonder entertainment natuurlijk.
  maandag 28 november 2011 @ 11:20:26 #117
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_104915308
Volgens de site van de maatschappij heeft iedere passagier individueel entertainment dus dat komt wel goed ;) had alleen nog nooit gezien hoe dat werkt als je geen stoel voor je hebt, thanks :)
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  maandag 28 november 2011 @ 19:21:11 #118
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_104933726
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 11:20 schreef lizardtattoo het volgende:
Volgens de site van de maatschappij heeft iedere passagier individueel entertainment dus dat komt wel goed ;) had alleen nog nooit gezien hoe dat werkt als je geen stoel voor je hebt, thanks :)
Die nooduitgangstoelen zijn overigens niet altijd de beste stoelen in huis.

Uiteraard je hebt meer beenruimte, maar, tijdens de start en landing mag je geen handbagage onder of bij je stoel hebben, de stoelen zijn smaller omdat het zogenaamde fixed seats zijn met de tafeltjes en entertainmentschermen in die armleuning, en het is bij de nooduitgangen vaak koud.

Tegenwoordig zit ik er bij voorkeur niet, ik wordt voor gek verklaard toen ik bij KLM mijn nooduitgangstoel wilde wisselen, maar ik zit met mijn 1,81 meter lekkerder in de 31 inch van KLM of 34 inch van Qatar met al mijn spullen die ik nodig heb in het vakje in de stoel voor mij dan bij de nooduitgang.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_104936150
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 21:17 schreef larry91 het volgende:

[..]

Dat eerste klinkt plausibel.

En veel erger kan het bij de andere (hoog aangeschreven) maatschappijen niet dan bij de KLM tenzij je Continental vliegt (wat ik eerst een goede maatschappij vond!), want dat is echt ruk qua alles :X
Verklaar. Ik vlieg er binnenkort mee naar de VS :)
pi_104970495
AA denkt op tijd te kunnen blijven vliegen

het hoeft (nog) geen probleem te zijn maar hou het in de gaten :)
pi_105175325
Ik heb onlangs enkele vluchten geboekt via de website van continental airlines.
Bij hun Checked bagages fees staat het volgende:

"In general, Continental Airlines will accept up to two pieces of checked baggage with a maximum weight of 50 pounds (23 kg) per bag and a maximum outside dimension of 62 inches (157 cm) per bag in exchange for the applicable service fees set forth below. Outside dimension of a bag is equal to the width + height + depth of the bag added together. "
http://www.continental.co(...)/CheckedBaggage.aspx

Uit de confirmatiemail die ik heb gekregen staat er bij alle vluchten: 'Operated bij United Airlines'.
Bij hun informatie over de toegelaten bagage is het precies alsof er slechts 1 stuk is toegelaten en er voor het tweede 70 dollar moet worden bijbetaald: http://www.united.com/page/article/0,6867,52482,00.html

Welke bagagevoorwaarden gelden er nu juist of zijn ze alle twee hetzelfde en heb ik het gewoon verkeerd verstaan?

Verder maak ik in Chicago een tussenstop waarna ik nog een binnenlandse vlucht neem (ook met United Airlines). Volgens hun website moet ik dan nog ook nog eens betalen voor mijn bagage, ook al heb ik slechts 1 stuk van 23 kg?
http://www.united.com/page/article/0,6867,52481,00.html
pi_105176532
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 18:28 schreef Kielse het volgende:
Welke bagagevoorwaarden gelden er nu juist of zijn ze alle twee hetzelfde en heb ik het gewoon verkeerd verstaan?
Welke tegenstrijdigheid is er dan volgens jou? Ik zie in beide berichten exact dezelfde tabel staan voor de kosten van de 2de bag.

quote:
Verder maak ik in Chicago een tussenstop waarna ik nog een binnenlandse vlucht neem (ook met United Airlines). Volgens hun website moet ik dan nog ook nog eens betalen voor mijn bagage, ook al heb ik slechts 1 stuk van 23 kg?l
Nee. Als die aansluitende vlucht op hetzelfde ticket staat als de intercontinentale vlucht, dan gelden de voorwaarden van het ticket dat je hebt gekocht.
pi_105176848
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 18:28 schreef Kielse het volgende:
"In general, Continental Airlines will accept up to two pieces of checked baggage with a maximum weight of 50 pounds (23 kg) per bag and a maximum outside dimension of 62 inches (157 cm) per bag in exchange for the applicable service fees set forth below.[...]
De term 'accept' betekent niet dat Continental die twee bagagestukken gratis vervoert. Er wordt alleen uitgedrukt dat ze maximaal 2 stuks van je aannemen, ook al betaal je graag voor 3 stuks of meer. Voor het tweede bagagestuk moet je dus betalen, zoals het laatste deel van de zin al aankondigt. (was dit je verwarring?).
  Eindredactie Games maandag 5 december 2011 @ 07:02:55 #124
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_105197809
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 18:05 schreef larry91 het volgende:

China Southern is verder een prima maatschappij, stukken beter dan met de KLM naar China :r
China Southern, laat me niet lachen :') Als er echt iets vliegende aids is, is dat het wel.

• Personeel wat amper engels spreekt. An sich niet zo erg, maar als je geen veiligheidsfilmpje hebt en het dus het sprekend voor moet doen, dan is het handig dat je verder komt dan " put on mask"

• Kleine stoelen. Ik ben niet zo groot en heel wat gewend, maar met mijn 1.80 meter raakte mijn knieën de volgende stoel al aan.

• Het entertainment was bar slecht en merendeel in het chinees.

• En omdat het de goedkoopste vlucht tussen Beijing en Amsterdam was, zit het vol met Chinese tokkies. Chinezen zijn voor het merendeel al onbeschoft en ongemanierd, moet je voorstellen wat je dan aantreft.
Het grappigste as dat we meteen werden geïntroduceerd over het toilet gebruik in China. De meeste mensen kennen geen westerse wc, dus ze gaan hurkend met 2 voeten op de rand van de wc bril zitten, het liefst met deur open, want die hebben ze niet op openbare wc's :')
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games maandag 5 december 2011 @ 07:05:25 #125
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_105197815
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 22:27 schreef lizardtattoo het volgende:
Heeft iemand een alternatief voor seatcounter? Die site ligt er al weken uit vanwege 'onderhoud', vermoed dat 'ie helemaal niet meer terugkomt.

seatguru.com is een uitstekende vervanger :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_105199818
Ik heb nog twee vragen m.b.t. een KLM vlucht komende april:

-Klopt het dat op het ticket van KLM alleen de eerste letter van de roepnaam van de reiziger staat? Zowel mijn man als ik hebben drie voornamen ( :@ ), maar alleen de eerste letter van onze roepnaam staat op het ticket.

-Moet de terugvlucht bij KLM herbevestigd worden op plaats van bestemming? (het gaat om een pakketreis).
  Moderator maandag 5 december 2011 @ 10:20:33 #127
45833 crew  Fogel
pi_105200393
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 09:57 schreef KillerBee4ever het volgende:
Ik heb nog twee vragen m.b.t. een KLM vlucht komende april:

-Klopt het dat op het ticket van KLM alleen de eerste letter van de roepnaam van de reiziger staat? Zowel mijn man als ik hebben drie voornamen ( :@ ), maar alleen de eerste letter van onze roepnaam staat op het ticket.

-Moet de terugvlucht bij KLM herbevestigd worden op plaats van bestemming? (het gaat om een pakketreis).
Op de boarding cards die ik heb staat de hele eerste voornaam. De andere voornamen staan er niet op.
Herbevestigen heb ik de laatste 10 jaar ofzo niet meer gedaan.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_105212183
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 10:20 schreef Fogel het volgende:

[..]

Op de boarding cards die ik heb staat de hele eerste voornaam. De andere voornamen staan er niet op.
Herbevestigen heb ik de laatste 10 jaar ofzo niet meer gedaan.
Thanks Fogel ;)
N.a.v. je reactie heb ik toch maar even geinformeerd bij ons reisburo, die -op hun beurt- contact hebben gezocht met de reisorganisator. Het blijkt dat hun systeem slechts 1 letter kan opgeven en niet een volledige voornaam. Dit is bekend bij KLM en de afspraak is dat hier verder geen probleem over gemaakt wordt. Ik kan weer rustig slapen... ;)
  zaterdag 10 december 2011 @ 16:58:36 #129
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_105419014
Wat is dat eigenlijk met luchtvaartmaatschappijen? Mijn vriendin gaat voor het maken van een documentaire naar Zuid-Afrika, maar aangezien ze zelf voor budget moet kijken telt elke ¤.

Luchtvaartmaatschappijen lijken een opbod te doen aan gratis sportmateriaal (golftassen, fietsen, surf- en skimateriaal) die mee mag op de vlieger, maar wat extra filmmateriaal en statief lijken een onoverkomelijk probleem. Wanneer je dan bezig bent over een logo op de aftiteling moet dat goedkeuring krijgen van 600 personen (en waarbij de gunstige tarieven al lang uitverkocht zijn).

Ik weet dat het geen makkelijke tijden zijn voor de maatschappijen maar we kopen ons eigen ticket en vragen geen geld. Als je zo genereus bent tov sportmateriaal, is het dan zo moeilijk een oogje dicht te knijpen over filmmateriaal?

:( (Sorry, deze frustratie moest even van me af, en het gaat hierbij over Iberia, Virgin Atlantic en Lufthansa voor alle duidelijkheid)
When all things seem to end, the future still remains..
pi_105419196
Waarom moet dat logo op de aftiteling als dat toch niet oplevert?
pi_105420907
Dus je stopt je zooi gewoon in een sporttas en je bent klaar.
  zondag 11 december 2011 @ 17:41:15 #132
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_105460211
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 17:05 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Waarom moet dat logo op de aftiteling als dat toch niet oplevert?
Dat weet ik uiteraard ook, maar ik vind het behoorlijk idioot dat sportmateriaal dat qua gewicht en afmetingen het filmmateriaal overschrijdt wel kostenloos meemag.

Anyway, een statief in een golftas, daar kunnen ze inderdaad niks op zeggen. :)
When all things seem to end, the future still remains..
pi_105460989
Ik zit erover na te denken om in de zomer voor een maand vakantie te gaan houden in China. Nu kun je vrij goedkoop vliegen met Aeroflot naar Beijing. Zit alleen wel een tussenstop bij via Sjeremetjevo. Hier heb ik weleens verhalen over gelezen dat het overstappen hier erg lastig en moeilijk is. En dat jezelfs een visum zou nodig hebben (?) Iemand weleens op deze luchthaven overgestapt?
pi_105465911
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 17:41 schreef Masanga het volgende:

[..]

Dat weet ik uiteraard ook, maar ik vind het behoorlijk idioot dat sportmateriaal dat qua gewicht en afmetingen het filmmateriaal overschrijdt wel kostenloos meemag.

Anyway, een statief in een golftas, daar kunnen ze inderdaad niks op zeggen. :)
Haal gewoon ergens voor 2 tientjes een snowboard tas. Kan veel in en zou een goed formaat moeten hebben.
pi_105470610
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 19:59 schreef Kielse het volgende:

[..]

Verklaar. Ik vlieg er binnenkort mee naar de VS :)
Ik vind persoonlijk Continetal echt een schijt maatschappij. Krappe beenruimtes, slecht eten aan boord, langzame (vaak lelijke :P) stewardessen, rot vliegtijden, lange overstaptijden en matige bagage-handling. Het kan allemaal zoveel beter, ik heb alleen met Onur air nog slechter gevlogen (dat ik ooit daarvoor ben gevallen :') ).
Ik verwacht namelijk op intercontinentale vluchten wel wat meer service en gemak dan op Europese vluchten. Veel Airlines kunnen daaraan voldoen maar Continental is een van de weinige die mij absoluut niet kan bekoren, enige voordeel is dat de tickets wat goedkoper zijn (misschien daardoor wel de slechtere service on board).

Maar goed, misschien vind jij het wel een prima maatschappij. Dit is puur mijn mening.
pi_105559547
Zojuist een vlucht met EasyJet geboekt naar Barcelona. Alleen heb ik een foutje gemaakt. Toen ik de ID-kaart van een van m'n reisgenoten pakte stond daar zijn voornamen op met twee pijltjes, die refereren naar twee namen die nog achterop de kaart staan. Die pijltjes heb ik niet gezien dus heb ik van de vier voornamen (katholiek, I know) er maar twee ingevuld. Op al z'n bankpassen staan ook maar twee namen dus daarom dacht ik er ook niet helemaal bij na.

Ik wilde het wijzigen via mijn EasyJet, maar wat blijkt... dat kost 84 euro in totaal. Is het verplicht dat die twee laatste namen er ook bij moeten staan op het ticket dus dat ik die MOET wijzigen? En waarom in godsnaam 84 euro? Alvast bedankt!
pi_105559742
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:36 schreef RangeRover het volgende:
Zojuist een vlucht met EasyJet geboekt naar Barcelona. Alleen heb ik een foutje gemaakt. Toen ik de ID-kaart van een van m'n reisgenoten pakte stond daar zijn voornamen op met twee pijltjes, die refereren naar twee namen die nog achterop de kaart staan. Die pijltjes heb ik niet gezien dus heb ik van de vier voornamen (katholiek, I know) er maar twee ingevuld. Op al z'n bankpassen staan ook maar twee namen dus daarom dacht ik er ook niet helemaal bij na.

Ik wilde het wijzigen via mijn EasyJet, maar wat blijkt... dat kost 84 euro in totaal. Is het verplicht dat die twee laatste namen er ook bij moeten staan op het ticket dus dat ik die MOET wijzigen? En waarom in godsnaam 84 euro? Alvast bedankt!
Boeit geen donder, je hebt voldoende aan 1 voornaam. Die anderen had je allemaal achterwege kunnen laten, maar eentje toevoegen kan geen kwaad. Ik reis 50-100 vluchtjes per jaar met enkel mijn 1e naam.
pi_105583465
Voor de zekerheid EasyJet aan de telefoon gehad en het maakt inderdaad niks uit. Thanks!
pi_106026691
Ik ben op zoek naar een vlucht naar Bali. Nou valt het me op dat Singapore Airlines een stuk goedkoper is dan Cathay Pacific, Malaysian Airlines of KLM. Mis ik iets? Addertje onder het gras?
pi_106026937
Geen addertje, gewoon een mooie aanbieding. De volgende keer kan het net zo goed andersom zijn. Kijk nog evn voor de zekerheid of er niet een mega lange overstap in Singapore aan vastzit, anders zou ik zeggen ....gaan !
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_106027116
Singapore Airlines zou zeker mijn voorkeur hebben. Hoeveel is de ticket?
pi_106027158
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2011 10:31 schreef lezzer het volgende:
Ik ben op zoek naar een vlucht naar Bali. Nou valt het me op dat Singapore Airlines een stuk goedkoper is dan Cathay Pacific, Malaysian Airlines of KLM. Mis ik iets? Addertje onder het gras?
Vriendin van me vliegt over 2 dagen met ze. Lange overstap op heen weg (12 uur) en overdag vliegen zijn bij haar de nadelen.

De maatschappij is perfect voor de rest
pi_106028116
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2011 11:04 schreef Godtje het volgende:

[..]

Vriendin van me vliegt over 2 dagen met ze. Lange overstap op heen weg (12 uur) en overdag vliegen zijn bij haar de nadelen.
De overstap in Singapore kan je tot 3 uur beperken. Waarschijnlijk heeft ze zelf voor zo'n lange overstap gekozen ?
pi_106030950
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 11:59 schreef jaco het volgende:

[..]

De overstap in Singapore kan je tot 3 uur beperken. Waarschijnlijk heeft ze zelf voor zo'n lange overstap gekozen ?
Dat kun je niet altijd zomaar beperken natuurlijk. Vaak zijn de tickets met lange overstap het langst goedkoop.
  zondag 25 december 2011 @ 16:19:22 #145
64792 Mryc
play me one more song
pi_106033336
Hoeveel kost het p.p. om met KLM obv Economy Comfort van JFK naar AMS te vliegen?
  Moderator zondag 25 december 2011 @ 16:40:01 #146
45833 crew  Fogel
pi_106033689
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 16:19 schreef Mryc het volgende:
Hoeveel kost het p.p. om met KLM obv Economy Comfort van JFK naar AMS te vliegen?
Ik geloof dat ik 40¤ betaalde. Maar dat staat er toch gewoon bij?

Als je een Delta ticket koopt en met KLM codeshare vliegt kan je kostenloos in eco comfort gaan zitten (was in ieder geval in juli nog zo).
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  zondag 25 december 2011 @ 17:11:11 #147
64792 Mryc
play me one more song
pi_106034152
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2011 16:40 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik 40¤ betaalde. Maar dat staat er toch gewoon bij?

Als je een Delta ticket koopt en met KLM codeshare vliegt kan je kostenloos in eco comfort gaan zitten (was in ieder geval in juli nog zo).
40 maar? Stond er niet bij, anders had ik het niet gevraagd ;-)
pi_106034215
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 11:01 schreef Terpentin07 het volgende:
Singapore Airlines zou zeker mijn voorkeur hebben. Hoeveel is de ticket?
1500, met z'n tweeën. En een overstaptijd van twee uur, dus dat is heel prima.

[ Bericht 0% gewijzigd door lezzer op 25-12-2011 22:41:29 ]
pi_106034225
-dubbel-
  Moderator zondag 25 december 2011 @ 17:15:58 #150
45833 crew  Fogel
pi_106034229
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2011 17:11 schreef Mryc het volgende:

[..]

40 maar? Stond er niet bij, anders had ik het niet gevraagd ;-)
Je zal de eerste niet zijn ;)
Ik heb wel korting omdat ik ff gold card heb, maar ik weet niet hoeveel die korting is.

90 dagen voor de vlucht kan je via manage my booking de stoel reserveren en dan zie je ook meteen wat het kost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')