Als er staat KLM operated by Delta, dan check je bij KLM in. Daar kan je als het goed is nu al via manage my booking een stoel uitzoeken. Mocht je een vage error krijgen bij KLM, probeer je gewoon bij Delta, het is niet erger dan dat.quote:Op donderdag 1 september 2011 22:53 schreef mrbrown87 het volgende:
Nog even mijn vraag uit het vorige topic:
Ik heb een vlucht geboekt naar JFK bij KLM. Blijkbaar is het een codeshare en wordt de vlucht uitgevoerd door Delta. Check ik nu in op de site van KLM of die van Delta of maakt dat niks uit? En wat met de boarding pass, printen via KLM of via Delta?
Air Asia is idd strak geregeld, echter begint de boekings-site wel erg Ryanair trekjes te krijgen. Standaard verzekering aangevinkt, standaard voorkeursstoelen aangevinkt, etc. Beetje jammer, dat was een jaar geleden nog niet zoquote:Op vrijdag 2 september 2011 09:37 schreef dinamoa het volgende:
Laatst bij Air Asia ingecheckt met mijn telefoon. Kreeg een QR code die op het vliegveld ingescand werd
Klopt, maar als je boekt via mobile.airasia.com wat ook kan vanaf de reguliere computer gaat het boeken een stuk sneller en kan je gemakkelijker zien wat je boekt, en daarnaast wordt daar de standaard verzekering niet aangevinkt omdat dat nog niet toegestaan is.quote:Op vrijdag 2 september 2011 10:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Air Asia is idd strak geregeld, echter begint de boekings-site wel erg Ryanair trekjes te krijgen. Standaard verzekering aangevinkt, standaard voorkeursstoelen aangevinkt, etc. Beetje jammer, dat was een jaar geleden nog niet zo
Als het je eerste keer in Rusland is, is het in ieder geval niet realistisch om te doen binnen een korte tijd.quote:Op zondag 4 september 2011 10:46 schreef Essebes het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met vliegvelden bij Moskou?
Ik overweeg om een kort tripje terug naar NED te maken vanuit Kazachstan. Ik kom vanuyit Atyrau dan aan op Domodedova, maar de KLM vertrekt vanuit Moscou Sheremetyevo.
Is dit realistisch te doen, gaan er overstaptrams/metros/bussen oid.? Of kan ik beter wat anders zoeken?
Jazeker, maar Air Astana heeft nogal een monopolie op deze route. Ben vanmiddag ff aan het rondneuzen wat voor andere mogelijkheden er zijn. Standaard rechtstreeks ticket is ¤ 1300, dus ik dacht dat het allicht wat goedkoper zou moeten kunnen.quote:Op zondag 4 september 2011 13:04 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Er zijn trouwens toch ook rechtstreekse vluchten vanuit Atyrau naar Amsterdam?
Dit betreft natuurgeweld, dus een echte schadevergoeding zit er niet in.quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:15 schreef Miless het volgende:
Even een vraagje: Ik zou vorige week zondag terugvliegen vanuit New York naar Brussel. I.v.m orkaan Irene werd deze vlucht geannuleerd. Ik heb toen met behulp van de luchtvaartmaatschappij een nieuwe vlucht kunnen boeken, twee dagen later. (Helaas wel incl overstap van bijna 9 uur ipv rechtstreeks)
Ik ging er eigenlijk vanuit dat de luchtvaartmaatschappij aan zijn verplichtingen had voldaan door mij een nieuwe vlucht te zetten. Maar nu hoor ik van verschillende mensen dat ik toch nog recht op een schadevergoeding zou hebben. Klopt dit? Of is dat in dit geval niet van toepassing omdat het om natuurgeweld gaat?
Maak je geen zorgen, zelfs bij een uur vertraging, wat natuurlijk altijd kan, heb je nog 1,5 uur, en dat is ruim voldoende om de vlucht te halen.quote:Op zondag 11 september 2011 23:04 schreef Corkscrew het volgende:
Thanks. Ik heb redelijk wat keren gevlogen, maar nog nooit intercontinentaal en had geen idee of het veel verschil zou maken.
Oh ja... das ook weer waar, had de datum niet gezien.quote:Op maandag 12 september 2011 19:25 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
ik hoop dat hij al vertrokken is
Mwah, ik reis dus een paar keer per week en op Schiphol is 30 minuten niet "rustig" meer. Dan kan je ook de verkeerde persoon tegen komen en enkel gezeik hebben bij de gate enzo, dat vermijdt ik liever. Maar 45 minuten is wel weer prima te doen, vind ik. Het verschilt natuurlijk per vliegveld, Heathrow kom je minder dan 35 minuten van tevoren niet meer in.quote:Op maandag 12 september 2011 19:24 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, zelfs bij een uur vertraging, wat natuurlijk altijd kan, heb je nog 1,5 uur, en dat is ruim voldoende om de vlucht te halen.
Je bagage moet een uur van tevoren afgegeven zijn.
Al snap ik wel dat je bij een intercontinentale vlucht lekker optijd aanwezig wilt zijn, dat doe ik zelf ook bij een lange vlucht.
Binnen Europa kom ik rustig 30 minuten van te voren aan, zeker als ik alleen met handbagage reis.
Ik moet er inderdaad wel bij vermelden dat ik niet vanaf de Schengen gates moet vertrekken, dus de A, B, C en gedeelte van de D-pieren, want dan moet je door de gezamelijke veiligheidscontrole aan het begin van de gate, en daar is het nog wel eens druk.quote:Op dinsdag 13 september 2011 00:22 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Mwah, ik reis dus een paar keer per week en op Schiphol is 30 minuten niet "rustig" meer. Dan kan je ook de verkeerde persoon tegen komen en enkel gezeik hebben bij de gate enzo, dat vermijdt ik liever. Maar 45 minuten is wel weer prima te doen, vind ik. Het verschilt natuurlijk per vliegveld, Heathrow kom je minder dan 35 minuten van tevoren niet meer in.
Ja, waarom niet?quote:Op maandag 26 september 2011 13:32 schreef Libris het volgende:
Even snel vragen, ik heb een paar gegraveerde wijnglazen gekregen, zou ik die in de handbagage met KLM mee kunnen nemen?
Kan als een wapen gebruikt worden? Maar ok, morgen ben ik weer thuis en laat ik het wel weten.quote:
Een kapotgeslagen wijnfles die je in de taxfree koopt kan je meer schade mee doen als je wil... Komt wel goedquote:Op maandag 26 september 2011 14:33 schreef Libris het volgende:
[..]
Kan als een wapen gebruikt worden? Maar ok, morgen ben ik weer thuis en laat ik het wel weten.
Denk het ook, groeten vanaf Schiphol.quote:Op maandag 26 september 2011 15:23 schreef Fogel het volgende:
[..]
Een kapotgeslagen wijnfles die je in de taxfree koopt kan je meer schade mee doen als je wil... Komt wel goed
Insgelijks, ik vlieg over enkele minuten naar Frankfurtquote:Op maandag 26 september 2011 19:12 schreef Libris het volgende:
[..]
Denk het ook, groeten vanaf Schiphol.
Ik kom er net vandaan... de gemiddelde vertraging weer eens teruggebracht door een uur voor geplande aankomsttijd te landen. Best knap op een vlucht die volgens planning 3u15m had moeten duren. Dat werd 30 minuten eerder vertrekken en 30 min sneller vliegen vanwege het goede weer boven Europa.quote:Op maandag 26 september 2011 20:36 schreef Fogel het volgende:
Insgelijks, ik vlieg over enkele minuten naar Frankfurt
Op Schiphol nooit gezien, maar op een buitenlandse luchthaven wel gezien dat er geen glas (ook niet in fotolijstjes) meemocht in de handbagage. Naast de doos met plastic flesjes stond daar een glasblak.quote:Op maandag 26 september 2011 13:32 schreef Libris het volgende:
Even snel vragen, ik heb een paar gegraveerde wijnglazen gekregen, zou ik die in de handbagage met KLM mee kunnen nemen?
Twee glazen in de ruimbagage gedaan, twee in de handbagage. Alle vier goed en heel aangekomenquote:Op maandag 26 september 2011 21:21 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Op Schiphol nooit gezien, maar op een buitenlandse luchthaven wel gezien dat er geen glas (ook niet in fotolijstjes) meemocht in de handbagage. Naast de doos met plastic flesjes stond daar een glasblak.
Afgelopen woensdag? Ik had nl. bijna exact hetzelfde schemaquote:Op maandag 26 september 2011 21:19 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Vorige week vanuit London City met British Airways; 17.15 geland op de Aalsmeerbaan (36R), 17.22 aan de D-gate, 17.31 geplande aankomsttijd bagage, 17.30 bagage op band, 17.43 in de trein.
Nee was op een vrijdag. Was wel de enige zonder (mantel)pak aan in het vliegtuig. Opvallend genoeg was BA goedkoper dan Easyjet dit keer (om over de afstand tot de stad maar niet te hebben).quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:37 schreef Thetallguy het volgende:
Afgelopen woensdag? Ik had nl. bijna exact hetzelfde schema(alleen de trein van 1743 niet gehaald door te lang doorkletsen met medereizigers op Plaza)
quote:Op vrijdag 30 september 2011 11:51 schreef kurk_droog het volgende:
Wij gaan over 2 weken vliegen met EasyJet en nemen alleen handbagage neem. Maar als ik het goed begrijp is het online inchecken via hun site alleen die boardingpassen uitprinten?
Klopt helemaal. En mocht je net als mij de verkeerde boardingpassen meenemen dan kan je aan de incheckbalie kosteloos inchecken. Dit kost uiteraard wel tijd want je zal achteraan de rij voor de incheckbalies moeten aansluiten aangezien je geen voorrang krijgt. Maar dat is logisch, je vergeet het immers zelf.quote:Op vrijdag 30 september 2011 11:52 schreef Felixa het volgende:
Ja je kunt dan direct door naar je gate als je op het vliegveld aankomt.
Die deal was een paar dagen geleden in Italie ook (voor ¤33) en er was behoorlijk wat ophef over. Qua beschikbaarheid val je natuurlijk sowieso altijd in het goedkoopste tarief, want die ¤29 geldt alleen voor de laagste boekingsklasse. Die ¤29 is ook exclusief alle belastingen en toeslagen, wat er staat aan toeslagen voor een retourtje Barcelona á ¤66, kom je op ¤95 voor een retour. Niet bijzonder goedkoop, en je moet maar afwachten of je beschikbaarheid hebt op de door jou gewenste dagen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:01 schreef Babbatuur het volgende:
http://www.groupon.nl/dea(...)CRM_1_0_0_277&a=2394
Is dit een goede deal?
Zou iemand me ff vrolijk willen maken aub ?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:53 schreef DutchieBre het volgende:
k heb zelf ook een vraagje over Vueling.com, hopelijk hebben jullie als lowcost airline gangers daar ook verstand van
Ik wilde online inchecken en heb mijn boardingpass geprint, maar ik heb nergens expliciet gezien dat ik daadwerkelijk incheckte, heel anders als bij Ryanair .. Zolang ik de boardingpass heb is alles toch prima ?
Jep moet je vooraf aanmelden. Kost geld en zijn voorwaarden aan verbonden, de airline kan je wel meer vertellenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:06 schreef penny-wise het volgende:
Hoe gaat dat als je je fiets mee wil nemen met het vliegtuig? Moet je dat van tevoren melden?
boardingpass uitgeprint = ingechecktquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:07 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Zou iemand me ff vrolijk willen maken aub ?
elke airline heeft zijn eigen voorwaarden en prijzen hiervoor :-)quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:06 schreef penny-wise het volgende:
Hoe gaat dat als je je fiets mee wil nemen met het vliegtuig? Moet je dat van tevoren melden?
Zo'n normale ala Gilette? Nee, die pakken zie niet af.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:11 schreef electronique het volgende:
en een scheermesje?, zouden ze die afpakken?
offtopic, zijn er veel vrouwen die zich met een oldskool klapmes scheren?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:17 schreef Fogel het volgende:
[..]
Zo'n normale ala Gilette? Nee, die pakken zie niet af.
Als je met een oldschool uitklapmes aankomt dan vinden ze dat vast minder grappig.
Kun je die alleen op de luchthaven halen? Of kun je ook iets als vervanging nemen? Moet namelijk even gaan puzzelen om alles in zo'n zakje te krijgenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:33 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
je mag verpakkingen vloeistoffen meenemen met inhoud kleiner dan 100ml en alles verpakkingen samen moeten in een hersluitbare 1 literzak passen.
Hoeveel moet je mee nemen? Als het een lange trip is, check je waarschijnlijk toch bagage in en doe je gewoon alles daar in. Voor een korte trip met enkel handbagage kan je de meeste zooi toch wel in kleine verpakkingen krijgen. Mijn vriendin reist trouwens erg veel (paar keer per week) en reist rustig met 2 van die zakjes, niemand die er moeilijk over doet.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:32 schreef Allure_ het volgende:
[..]
Kun je die alleen op de luchthaven halen? Of kun je ook iets als vervanging nemen? Moet namelijk even gaan puzzelen om alles in zo'n zakje te krijgen.
Plus weet iemand waar je van die 100 ml lege flacons kunt halen? Heb ze ooit eens bij de Etos gehaald, maar die waren echt te klein.
10 kg handbagage. Die flacons haal ik wel bij de kruidvat, volgens mij hebben ze daar wel fatsoenlijke maten.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:49 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Hoeveel moet je mee nemen? Als het een lange trip is, check je waarschijnlijk toch bagage in en doe je gewoon alles daar in. Voor een korte trip met enkel handbagage kan je de meeste zooi toch wel in kleine verpakkingen krijgen. Mijn vriendin reist trouwens erg veel (paar keer per week) en reist rustig met 2 van die zakjes, niemand die er moeilijk over doet.
De boekingsklassen en de mogelijkheden verschillen per maatschappij. De KLM legt het bijvoorbeeld op deze pagina uit: https://www.klm.com/trave(...)conditions/index.htmquote:Op donderdag 10 november 2011 13:03 schreef kalinhos het volgende:
Ik zoek een ticket met wijzigbare datums/data.
Zoiets boeit echt geen donder. Ik vlieg eindeloos vaak op BobdeBouwer / Bob de Bouwer / Bob deBouwer en ga zo maar door... Een spatie wordt vaak in het systeem niet goed gedaan.quote:Op dinsdag 15 november 2011 23:15 schreef Kielse het volgende:
Ik heb een vlucht geboekt bij Continental Airlines, alleen ben ik nu verward met de naam van mijn medepassagier.
In de mail die ik ontvangen heb staat bij Travelers information de achternaam juist geschreven (De Meester), maar als ik nu online ga kijken bij 'Manage booking', dan zie ik dat er DeMeester staat, dus zonder de spatie.
En ik ben 100% zeker dat ik het juist heb ingegeven want het is door verschillende mensen nagelezen.
Iemand die weet of zoiets nog simpel aan te passen is?
Omdat vliegwinkel schooiers zijn die die functionaliteit niet hebben ingebouwd. Uiteindelijk zul je deze gegevens gewoon moeten ingeven via Managa Mijn Boeking of tijdens de (online) check in. De maatschappijen gaan hier niet over, het zijn regels van het land waar je heen vliegt. Bij de VS hoef je alleen maar het eerste verblijfsadres in te voeren. Vergeet verder niet je ESTA.quote:Op zondag 16 oktober 2011 14:40 schreef Tinos85 het volgende:
Een vraagje voor iets waar ik net tegenaan liep.
Waarom moet je voor de koop van een vliegticket naar Amerika via Air France een verblijfsadres invoeren en als ik via vliegwinkel boek niet?
Ik verblijf niet mijn hele verblijf op 1 plek dus wat moet ik invullen?
Dit is geen probleem, dit komt vaak door het reserveringssysteem welke niet bekend is met een een typisch Nederlandse achternaam als De Vries of Van Schip, dat wordt dan als één naam aan elkaar gezet.quote:Op dinsdag 15 november 2011 23:15 schreef Kielse het volgende:
Ik heb een vlucht geboekt bij Continental Airlines, alleen ben ik nu verward met de naam van mijn medepassagier.
In de mail die ik ontvangen heb staat bij Travelers information de achternaam juist geschreven (De Meester), maar als ik nu online ga kijken bij 'Manage booking', dan zie ik dat er DeMeester staat, dus zonder de spatie.
En ik ben 100% zeker dat ik het juist heb ingegeven want het is door verschillende mensen nagelezen.
Iemand die weet of zoiets nog simpel aan te passen is?
Op het ticket moet de eerste voornaam zoals deze in het paspoort staat en de achternaam staan.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:54 schreef copyfile het volgende:
Ik vlieg volgende week met easyjet naar londen, nu gaat dit via een organisatie en die hebben mij al de boarding pass opgestuurd, ik hoef dus niet meer in te checken ? En op het ticket staat alleen mijn voor + achternaam. Niet mijn doopnamen die wel in mijn paspoort staan, dit is geen probleem toch ?
Nee, da's geen probleem.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:54 schreef copyfile het volgende:
Ik vlieg volgende week met easyjet naar londen, nu gaat dit via een organisatie en die hebben mij al de boarding pass opgestuurd, ik hoef dus niet meer in te checken ? En op het ticket staat alleen mijn voor + achternaam. Niet mijn doopnamen die wel in mijn paspoort staan, dit is geen probleem toch ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |