abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101470064
Deel 20, carry on :)

Als vervolg op:
Lange vliegreizen en
[Centraal] Vragen over vliegen,
[Centraal] Vragen over vliegen #2
[Centraal] Vragen over vliegen #3
[Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4
Vragen over vliegen Deel #5 (e-tickets, bagage etc.)
Vragen over Vliegen #6 (e-tickets, bagage, belasting etc.)
Vragen over vliegen #7 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #8 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen deel 9 (tickets, bagage, etc)
Vragen over vliegen #10 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #11 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #12 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #13 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #14 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #15 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #16 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #17 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #18 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #19 (e-tickets, bagage, belasting etc)

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe weet ik hoe vol het vliegtuig zit?

Kijk op www.seatcounter.com.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Dit geldt dus niet voor bijna alle low-cost maatschappijen waar je reis bestaat uit losse enkele reizen.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in: Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #19
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
pi_101470117
Nog even mijn vraag uit het vorige topic:

Ik heb een vlucht geboekt naar JFK bij KLM. Blijkbaar is het een codeshare en wordt de vlucht uitgevoerd door Delta. Check ik nu in op de site van KLM of die van Delta of maakt dat niks uit? En wat met de boarding pass, printen via KLM of via Delta?
pi_101470615
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:53 schreef mrbrown87 het volgende:
Nog even mijn vraag uit het vorige topic:

Ik heb een vlucht geboekt naar JFK bij KLM. Blijkbaar is het een codeshare en wordt de vlucht uitgevoerd door Delta. Check ik nu in op de site van KLM of die van Delta of maakt dat niks uit? En wat met de boarding pass, printen via KLM of via Delta?
Als er staat KLM operated by Delta, dan check je bij KLM in. Daar kan je als het goed is nu al via manage my booking een stoel uitzoeken. Mocht je een vage error krijgen bij KLM, probeer je gewoon bij Delta, het is niet erger dan dat.
Andersom is trouwens leuker, Delta operated by KLM, want dat kan je gratis een stoel in economy comfort boeken, terwijl je als je KLM/KLM hebt er voor moet betalen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_101478826
Sneu, het is KLM operated by Delta ;( Alleszins bedankt voor de info ^O^
pi_101479733
Laatst bij Air Asia ingecheckt met mijn telefoon. Kreeg een QR code die op het vliegveld ingescand werd ^O^
Clientenbond over zorgverzekeringen vergelijken. Alle info over zorgverzekeringen, zoals over de menzis zorgverzekering 2016
  vrijdag 2 september 2011 @ 10:01:02 #6
62913 Blik
The one and Only!
pi_101480179
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 09:37 schreef dinamoa het volgende:
Laatst bij Air Asia ingecheckt met mijn telefoon. Kreeg een QR code die op het vliegveld ingescand werd ^O^
Air Asia is idd strak geregeld, echter begint de boekings-site wel erg Ryanair trekjes te krijgen. Standaard verzekering aangevinkt, standaard voorkeursstoelen aangevinkt, etc. Beetje jammer, dat was een jaar geleden nog niet zo
pi_101508289
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 10:01 schreef Blik het volgende:

[..]

Air Asia is idd strak geregeld, echter begint de boekings-site wel erg Ryanair trekjes te krijgen. Standaard verzekering aangevinkt, standaard voorkeursstoelen aangevinkt, etc. Beetje jammer, dat was een jaar geleden nog niet zo
Klopt, maar als je boekt via mobile.airasia.com wat ook kan vanaf de reguliere computer gaat het boeken een stuk sneller en kan je gemakkelijker zien wat je boekt, en daarnaast wordt daar de standaard verzekering niet aangevinkt omdat dat nog niet toegestaan is.
Daarna kan je via de reguliere site van Airasia.com de boeking gewoon linken aan je account. (Dit is zeker handig bij acties die Airasia heeft).

Maar goed, Air Asia wil ook steeds meer verdienen aan bijzaken zoals een kerosinetoeslag, en ze zijn nu bezig met het definiëren van incheckmogelijkheden, nu is dat gratis, maar straks zal inchecken aan de balie altijd een extra bedrag kosten.

Wel het grote voordeel van Air Asia ten opzichte van Tiger Airways is bijvoorbeeld dat je eigen etenswaren, zoals een flesje water gewoon mag drinken.
Van de crew van Tiger Airways mag dat niet, en je krijgt daar veel opmerkingen over. Dat weerhoudt mij er niet van om een flesje water te drinken, dat is een eerste levensbehoefte en kan niet verboden worden, die discussie elke keer aangaan is wat minder.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_101547066
Heeft iemand van jullie ervaring met vliegvelden bij Moskou?

Ik overweeg om een kort tripje terug naar NED te maken vanuit Kazachstan. Ik kom vanuyit Atyrau dan aan op Domodedova, maar de KLM vertrekt vanuit Moscou Sheremetyevo.

Is dit realistisch te doen, gaan er overstaptrams/metros/bussen oid.? Of kan ik beter wat anders zoeken?
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  zondag 4 september 2011 @ 11:07:53 #9
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_101547420
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 10:46 schreef Essebes het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met vliegvelden bij Moskou?

Ik overweeg om een kort tripje terug naar NED te maken vanuit Kazachstan. Ik kom vanuyit Atyrau dan aan op Domodedova, maar de KLM vertrekt vanuit Moscou Sheremetyevo.

Is dit realistisch te doen, gaan er overstaptrams/metros/bussen oid.? Of kan ik beter wat anders zoeken?
Als het je eerste keer in Rusland is, is het in ieder geval niet realistisch om te doen binnen een korte tijd.
Vroegah was er nog een bus welke de 2 vliegvelden verbond met elkaar, maar die is opgeheven. Zelfs toen was de 70 kilometer die het is door de drukte op de wegen vaak 2 uur reistijd.

Nu ben je aangewezen op openbaar vervoer via het centrum, en sommige verbindingen gaan slechts 1 a 2 x per uur. Je moet dan een aantal keer overstappen. In theorie is deze verbinding mogelijk in 2 uur, maar minimaal 3 uur nemen is wel noodzakelijk in verband met vertraging en wachttijd tijdens aankomst op een Russische luchthaven. (Minimale overstaptijd moet dus 5 uur zijn, en zelfs dat is wat aan de kappe kant).

Een andere, maar veel duurdere optie is een taxi, als je niks vooraf geregeld hebt, ga uit van 100-150 euro wat wordt gevraagd op het vliegveld, vooraf geregeld, kan het voor 75-90 euro met een´snorder´. (Maar de kwaliteit auto is dan wel twijfelachtig). Daarnaast is dit niet veel sneller gezien de drukte op de Russische wegen rond Moskou, maar het is vooral wat makkelijker.

Persoonlijk zou ik niet zo snel kiezen voor een overstap op 2 verschillende vliegvelden in Rusland, sterker nog, een overstap uberhaupt op een Russisch vliegveld zou ik niet zo snel doen. Check daarnaast vooraf of je ook een visum nodig hebt voor deze overstap.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_101548688
Voor de prijs van de taxi kun je met airberlin.de vanaf Domodedova naar Dusseldorf vliegen én de trein naar Nederland nemen :)
pi_101550458
Er zijn trouwens toch ook rechtstreekse vluchten vanuit Atyrau naar Amsterdam?
pi_101553180
quote:
2s.gif Op zondag 4 september 2011 13:04 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Er zijn trouwens toch ook rechtstreekse vluchten vanuit Atyrau naar Amsterdam?
Jazeker, maar Air Astana heeft nogal een monopolie op deze route. Ben vanmiddag ff aan het rondneuzen wat voor andere mogelijkheden er zijn. Standaard rechtstreeks ticket is ¤ 1300, dus ik dacht dat het allicht wat goedkoper zou moeten kunnen.

Heb een visum nodig, als ik van het ene naar het andere vliegveld ga, dus ik denk dat deze optie zowiezo afvalt.

Vanaf Domodedova naar Frankfurt had ik al wel gevonden, de AirBerlin nog niet. Ik ga dus nog ff doorzoeken O-)
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_101641840
Even een vraagje: Ik zou vorige week zondag terugvliegen vanuit New York naar Brussel. I.v.m orkaan Irene werd deze vlucht geannuleerd. Ik heb toen met behulp van de luchtvaartmaatschappij een nieuwe vlucht kunnen boeken, twee dagen later. (Helaas wel incl overstap van bijna 9 uur ipv rechtstreeks)
Ik ging er eigenlijk vanuit dat de luchtvaartmaatschappij aan zijn verplichtingen had voldaan door mij een nieuwe vlucht te zetten. Maar nu hoor ik van verschillende mensen dat ik toch nog recht op een schadevergoeding zou hebben. Klopt dit? Of is dat in dit geval niet van toepassing omdat het om natuurgeweld gaat?
  dinsdag 6 september 2011 @ 19:20:19 #14
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_101642132
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 19:15 schreef Miless het volgende:
Even een vraagje: Ik zou vorige week zondag terugvliegen vanuit New York naar Brussel. I.v.m orkaan Irene werd deze vlucht geannuleerd. Ik heb toen met behulp van de luchtvaartmaatschappij een nieuwe vlucht kunnen boeken, twee dagen later. (Helaas wel incl overstap van bijna 9 uur ipv rechtstreeks)
Ik ging er eigenlijk vanuit dat de luchtvaartmaatschappij aan zijn verplichtingen had voldaan door mij een nieuwe vlucht te zetten. Maar nu hoor ik van verschillende mensen dat ik toch nog recht op een schadevergoeding zou hebben. Klopt dit? Of is dat in dit geval niet van toepassing omdat het om natuurgeweld gaat?
Dit betreft natuurgeweld, dus een echte schadevergoeding zit er niet in.

Wel is een maatschappij volgens mij verplicht om je, wanneer het niet je vertrekpunt is, je accommodatie aan te bieden ten tijde van de vertraging en eventuele maaltijden.
Iets waar bijvoorbeeld Ryanair erg tegen tekeer ging tijdens de IJslandse aswolk.

Je zou de claim bij EUclaim bijvoorbeel kunnen indienen om te kijken of je recht hebt op een schadevergoeding.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_101836495
Ik vlieg morgenochtend om 11.15 naar Singapore, om van daaruit door te vliegen naar Sydney. De eerste trein die ik kan nemen geeft me nog 2,5 uur de tijd op Schiphol. Ik heb online ingecheckt, maar moet nog wel bagage afgeven. Is die 2,5 uur (ruim) voldoende of kan ik beter een taxi regelen?
Wie dit leest is alfabeet.
pi_101836723
Als je trein normaal rijdt dat is die 2,5 uur waarschijnlijk ruim voldoende.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_101840221
Thanks. Ik heb redelijk wat keren gevlogen, maar nog nooit intercontinentaal en had geen idee of het veel verschil zou maken.
Wie dit leest is alfabeet.
pi_101868260
quote:
14s.gif Op zondag 11 september 2011 23:04 schreef Corkscrew het volgende:
Thanks. Ik heb redelijk wat keren gevlogen, maar nog nooit intercontinentaal en had geen idee of het veel verschil zou maken.
Maak je geen zorgen, zelfs bij een uur vertraging, wat natuurlijk altijd kan, heb je nog 1,5 uur, en dat is ruim voldoende om de vlucht te halen.
Je bagage moet een uur van tevoren afgegeven zijn.

Al snap ik wel dat je bij een intercontinentale vlucht lekker optijd aanwezig wilt zijn, dat doe ik zelf ook bij een lange vlucht.
Binnen Europa kom ik rustig 30 minuten van te voren aan, zeker als ik alleen met handbagage reis.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_101868365
ik hoop dat hij al vertrokken is :P
pi_101877695
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 19:25 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
ik hoop dat hij al vertrokken is :P
Oh ja... das ook weer waar, had de datum niet gezien.

Ach, dan kan ie er nu over meepraten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_101886016
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 19:24 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Maak je geen zorgen, zelfs bij een uur vertraging, wat natuurlijk altijd kan, heb je nog 1,5 uur, en dat is ruim voldoende om de vlucht te halen.
Je bagage moet een uur van tevoren afgegeven zijn.

Al snap ik wel dat je bij een intercontinentale vlucht lekker optijd aanwezig wilt zijn, dat doe ik zelf ook bij een lange vlucht.
Binnen Europa kom ik rustig 30 minuten van te voren aan, zeker als ik alleen met handbagage reis.
Mwah, ik reis dus een paar keer per week en op Schiphol is 30 minuten niet "rustig" meer. Dan kan je ook de verkeerde persoon tegen komen en enkel gezeik hebben bij de gate enzo, dat vermijdt ik liever. Maar 45 minuten is wel weer prima te doen, vind ik. Het verschilt natuurlijk per vliegveld, Heathrow kom je minder dan 35 minuten van tevoren niet meer in.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_101908143
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2011 00:22 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Mwah, ik reis dus een paar keer per week en op Schiphol is 30 minuten niet "rustig" meer. Dan kan je ook de verkeerde persoon tegen komen en enkel gezeik hebben bij de gate enzo, dat vermijdt ik liever. Maar 45 minuten is wel weer prima te doen, vind ik. Het verschilt natuurlijk per vliegveld, Heathrow kom je minder dan 35 minuten van tevoren niet meer in.
Ik moet er inderdaad wel bij vermelden dat ik niet vanaf de Schengen gates moet vertrekken, dus de A, B, C en gedeelte van de D-pieren, want dan moet je door de gezamelijke veiligheidscontrole aan het begin van de gate, en daar is het nog wel eens druk.

Ik vlieg gemiddeld 2 a 3x per maand vanaf de M-Gates en daar is 30 minuten nog voldoende, voor vluchten met reguliere lijndienstmaatschappijen binnen Europa (KLM, Lufthansa etc), moet je binnen Europa, zeker in de vroege morgen en avonduren (rond 18:00) rekening houden met vertraging bij de beveiligingscontrole.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_101908311
Ik vlieg meestal UK en heb dus helaas de controle bijna altijd aan de gate. Vervelend is ook dat je daar geen ruk hebt aan je gold cards of privium...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 26 september 2011 @ 13:32:05 #24
19840 Libris
Live from Singapore
pi_102396403
Even snel vragen, ik heb een paar gegraveerde wijnglazen gekregen, zou ik die in de handbagage met KLM mee kunnen nemen?
  Moderator maandag 26 september 2011 @ 13:44:40 #25
45833 crew  Fogel
pi_102396832
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 13:32 schreef Libris het volgende:
Even snel vragen, ik heb een paar gegraveerde wijnglazen gekregen, zou ik die in de handbagage met KLM mee kunnen nemen?
Ja, waarom niet?
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  maandag 26 september 2011 @ 14:33:17 #26
19840 Libris
Live from Singapore
pi_102398294
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2011 13:44 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ja, waarom niet?
Kan als een wapen gebruikt worden? Maar ok, morgen ben ik weer thuis en laat ik het wel weten.
  Moderator maandag 26 september 2011 @ 15:23:28 #27
45833 crew  Fogel
pi_102399686
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 14:33 schreef Libris het volgende:

[..]

Kan als een wapen gebruikt worden? Maar ok, morgen ben ik weer thuis en laat ik het wel weten.
Een kapotgeslagen wijnfles die je in de taxfree koopt kan je meer schade mee doen als je wil... Komt wel goed :)
  maandag 26 september 2011 @ 19:12:32 #28
19840 Libris
Live from Singapore
pi_102408184
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2011 15:23 schreef Fogel het volgende:

[..]

Een kapotgeslagen wijnfles die je in de taxfree koopt kan je meer schade mee doen als je wil... Komt wel goed :)
Denk het ook, groeten vanaf Schiphol.
  Moderator maandag 26 september 2011 @ 20:36:52 #29
45833 crew  Fogel
pi_102412442
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2011 19:12 schreef Libris het volgende:

[..]

Denk het ook, groeten vanaf Schiphol.
Insgelijks, ik vlieg over enkele minuten naar Frankfurt :)
pi_102415205
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2011 20:36 schreef Fogel het volgende:
Insgelijks, ik vlieg over enkele minuten naar Frankfurt :)
Ik kom er net vandaan... de gemiddelde vertraging weer eens teruggebracht door een uur voor geplande aankomsttijd te landen. Best knap op een vlucht die volgens planning 3u15m had moeten duren. Dat werd 30 minuten eerder vertrekken en 30 min sneller vliegen vanwege het goede weer boven Europa.

En om de wachten op bagage discussie op Schiphol weer eens aan te wakkeren:

Vorige week vanuit London City met British Airways; 17.15 geland op de Aalsmeerbaan (36R), 17.22 aan de D-gate, 17.31 geplande aankomsttijd bagage, 17.30 bagage op band, 17.43 in de trein.

Vandaag 16.45 geland op de Polderbaan, 17.00 aan de D-gate, 17.10 bagage en net de trein van 17.13 gemist.

Ofwel... je moet wel heel hard lopen om een heel lang op je bagage te wachten op Schiphol ;)
pi_102415312
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 13:32 schreef Libris het volgende:
Op Schiphol nooit gezien, maar op een buitenlandse luchthaven wel gezien dat er geen glas (ook niet in fotolijstjes) meemocht in de handbagage. Naast de doos met plastic flesjes stond daar een glasblak.
  dinsdag 27 september 2011 @ 13:04:34 #32
19840 Libris
Live from Singapore
pi_102434217
quote:
2s.gif Op maandag 26 september 2011 21:21 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Op Schiphol nooit gezien, maar op een buitenlandse luchthaven wel gezien dat er geen glas (ook niet in fotolijstjes) meemocht in de handbagage. Naast de doos met plastic flesjes stond daar een glasblak.
Twee glazen in de ruimbagage gedaan, twee in de handbagage. Alle vier goed en heel aangekomen :)
pi_102435365
quote:
2s.gif Op maandag 26 september 2011 21:19 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Vorige week vanuit London City met British Airways; 17.15 geland op de Aalsmeerbaan (36R), 17.22 aan de D-gate, 17.31 geplande aankomsttijd bagage, 17.30 bagage op band, 17.43 in de trein.

Afgelopen woensdag? Ik had nl. bijna exact hetzelfde schema ;) (alleen de trein van 1743 niet gehaald door te lang doorkletsen met medereizigers op Plaza)

[ Bericht 1% gewijzigd door Thetallguy op 27-09-2011 14:51:16 ]
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_102452732
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 13:37 schreef Thetallguy het volgende:
Afgelopen woensdag? Ik had nl. bijna exact hetzelfde schema ;) (alleen de trein van 1743 niet gehaald door te lang doorkletsen met medereizigers op Plaza)
Nee was op een vrijdag. Was wel de enige zonder (mantel)pak aan in het vliegtuig. Opvallend genoeg was BA goedkoper dan Easyjet dit keer (om over de afstand tot de stad maar niet te hebben).
pi_102544551
Wij gaan over 2 weken vliegen met EasyJet en nemen alleen handbagage neem. Maar als ik het goed begrijp is het online inchecken via hun site alleen die boardingpassen uitprinten?
pi_102544595
Ja je kunt dan direct door naar je gate als je op het vliegveld aankomt. :)
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_102562239
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 11:51 schreef kurk_droog het volgende:
Wij gaan over 2 weken vliegen met EasyJet en nemen alleen handbagage neem. Maar als ik het goed begrijp is het online inchecken via hun site alleen die boardingpassen uitprinten?
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 11:52 schreef Felixa het volgende:
Ja je kunt dan direct door naar je gate als je op het vliegveld aankomt. :)
Klopt helemaal. En mocht je net als mij de verkeerde boardingpassen meenemen dan kan je aan de incheckbalie kosteloos inchecken. Dit kost uiteraard wel tijd want je zal achteraan de rij voor de incheckbalies moeten aansluiten aangezien je geen voorrang krijgt. Maar dat is logisch, je vergeet het immers zelf.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_102699277
k heb zelf ook een vraagje over Vueling.com, hopelijk hebben jullie als lowcost airline gangers daar ook verstand van

Ik wilde online inchecken en heb mijn boardingpass geprint, maar ik heb nergens expliciet gezien dat ik daadwerkelijk incheckte, heel anders als bij Ryanair .. Zolang ik de boardingpass heb is alles toch prima ?
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 19:01:30 #39
193252 Babbatuur
'Wat een idioot joh'
pi_102699722
Over Albert Luque bij Ajax: "Alleen al hoe ie er bij staat, het lijkt wel of ie aan zijn haren getrokken wordt van die bus naar dat veld. Zo blij als een kind als die man in dat zwarte pak affluit. Hè hè, onder de douche."
pi_102701376
quote:
Die deal was een paar dagen geleden in Italie ook (voor ¤33) en er was behoorlijk wat ophef over. Qua beschikbaarheid val je natuurlijk sowieso altijd in het goedkoopste tarief, want die ¤29 geldt alleen voor de laagste boekingsklasse. Die ¤29 is ook exclusief alle belastingen en toeslagen, wat er staat aan toeslagen voor een retourtje Barcelona á ¤66, kom je op ¤95 voor een retour. Niet bijzonder goedkoop, en je moet maar afwachten of je beschikbaarheid hebt op de door jou gewenste dagen.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:06:38 #41
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_102707650
Hoe gaat dat als je je fiets mee wil nemen met het vliegtuig? Moet je dat van tevoren melden?
pi_102707713
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 18:53 schreef DutchieBre het volgende:
k heb zelf ook een vraagje over Vueling.com, hopelijk hebben jullie als lowcost airline gangers daar ook verstand van

Ik wilde online inchecken en heb mijn boardingpass geprint, maar ik heb nergens expliciet gezien dat ik daadwerkelijk incheckte, heel anders als bij Ryanair .. Zolang ik de boardingpass heb is alles toch prima ?
Zou iemand me ff vrolijk willen maken aub ? :D
pi_102708575
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 21:06 schreef penny-wise het volgende:
Hoe gaat dat als je je fiets mee wil nemen met het vliegtuig? Moet je dat van tevoren melden?
Jep moet je vooraf aanmelden. Kost geld en zijn voorwaarden aan verbonden, de airline kan je wel meer vertellen :Y)

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 21:07 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Zou iemand me ff vrolijk willen maken aub ? :D
boardingpass uitgeprint = ingecheckt
pi_102708699
quote:
boardingpass uitgeprint = ingecheckt
Ik zeg, dank u !
pi_102721954
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 21:06 schreef penny-wise het volgende:
elke airline heeft zijn eigen voorwaarden en prijzen hiervoor :-)
(Roos Vonk)
pi_102799777
ik vlieg binnekort met ryanair, en neem alleen handbagage mee. Nu wil ik als vrouw zijnde mijn makeup meenemen, maar wat mag nu wel en wat mag niet? Ik hoorde dat je zelf geen lipsticks mee mag nemen?
met andere woorden: wat wordt wel, en wat wordt niet als vloeistoffen gezien?

vorig jaar op dusseldorf airport, toen ik naar rusland vloog, werd wel een opmerking gemaakt over mijn mascara, maar ik mocht hem uiteindelijk wel meenemen.
pi_102800549
je mag verpakkingen vloeistoffen meenemen met inhoud kleiner dan 100ml en alles verpakkingen samen moeten in een hersluitbare 1 literzak passen.
pi_102801582
en een scheermesje?, zouden ze die afpakken?
  Moderator vrijdag 7 oktober 2011 @ 11:17:16 #49
45833 crew  Fogel
pi_102801751
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 11:11 schreef electronique het volgende:
en een scheermesje?, zouden ze die afpakken?
Zo'n normale ala Gilette? Nee, die pakken zie niet af.
Als je met een oldschool uitklapmes aankomt dan vinden ze dat vast minder grappig.
pi_102803615
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 11:17 schreef Fogel het volgende:

[..]

Zo'n normale ala Gilette? Nee, die pakken zie niet af.
Als je met een oldschool uitklapmes aankomt dan vinden ze dat vast minder grappig.
offtopic, zijn er veel vrouwen die zich met een oldskool klapmes scheren? :)
pi_102803873
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 10:33 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
je mag verpakkingen vloeistoffen meenemen met inhoud kleiner dan 100ml en alles verpakkingen samen moeten in een hersluitbare 1 literzak passen.
Kun je die alleen op de luchthaven halen? Of kun je ook iets als vervanging nemen? Moet namelijk even gaan puzzelen om alles in zo'n zakje te krijgen :').

Plus weet iemand waar je van die 100 ml lege flacons kunt halen? Heb ze ooit eens bij de Etos gehaald, maar die waren echt te klein :(.
pi_102804402
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 12:32 schreef Allure_ het volgende:

[..]

Kun je die alleen op de luchthaven halen? Of kun je ook iets als vervanging nemen? Moet namelijk even gaan puzzelen om alles in zo'n zakje te krijgen :').

Plus weet iemand waar je van die 100 ml lege flacons kunt halen? Heb ze ooit eens bij de Etos gehaald, maar die waren echt te klein :(.
Hoeveel moet je mee nemen? Als het een lange trip is, check je waarschijnlijk toch bagage in en doe je gewoon alles daar in. Voor een korte trip met enkel handbagage kan je de meeste zooi toch wel in kleine verpakkingen krijgen. Mijn vriendin reist trouwens erg veel (paar keer per week) en reist rustig met 2 van die zakjes, niemand die er moeilijk over doet.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_102804941
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 12:49 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Hoeveel moet je mee nemen? Als het een lange trip is, check je waarschijnlijk toch bagage in en doe je gewoon alles daar in. Voor een korte trip met enkel handbagage kan je de meeste zooi toch wel in kleine verpakkingen krijgen. Mijn vriendin reist trouwens erg veel (paar keer per week) en reist rustig met 2 van die zakjes, niemand die er moeilijk over doet.
10 kg handbagage. Die flacons haal ik wel bij de kruidvat, volgens mij hebben ze daar wel fatsoenlijke maten.

Alleen nu nog de vraag waar je van die gripzakken van een liter kunt halen?
pi_102805170
ik ben jarenlang al weggekomen met hersluitbare 1,5 literzakken (diepvries) van de AH, maar dan koop je er wel 50 (oid) in 1 keer
pi_103140459
Klein vraagje over de api-gegevens van KLM. Is het echt noodzakelijk om verblijfgegevens door te geven?

Ik vlieg morgen naar een vriend van me in London en weet zijn adres ff niet. Ik wil het wel doorgeven maar alleen als het echt moet.
pi_103140494
Nee lijkt me niet. Als het een verplicht veld is vul je gewoon Londen in ofzo.

Als je buiten de EU reist willen ze het ook altijd weten bij de douane, maar als je dan gewoon een stad noemt is het wel ok.
pi_103140539
Sommige immigraties vragen ook altijd je verblijfadres. Gewoon standaard Hilton hotel invullen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_103140623
Duidelijk :) Thanks voor jullie antwoorden!
  zondag 16 oktober 2011 @ 14:40:06 #59
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_103147267
Een vraagje voor iets waar ik net tegenaan liep.

Waarom moet je voor de koop van een vliegticket naar Amerika via Air France een verblijfsadres invoeren en als ik via vliegwinkel boek niet?

Ik verblijf niet mijn hele verblijf op 1 plek dus wat moet ik invullen?
  zondag 16 oktober 2011 @ 14:40:58 #60
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_103147295
Oh ik lees nu pas de posts hierboven :')

Neem aan dat dat ook voor mijn vraag geldt.
pi_104199042
Ik zoek een ticket met wijzigbare datums/data. Nou weet ik dat er veel tickets zijn waarvan je de return datum gratis (of tegen kleine vergoeding) kunt wijzigen. Ik zoek echter een ticket waarbij het mogelijk is de HEEN-datum te wijzigen.

Situatie is als volgt beknopt: Ik wil in maart/april vertrekken naar Z.O. Azië en aansluitend Australië. De kans is echter ook aanwezig dat ons voetbalteam voor de eerst in haar historie kampioen wordt. Een feest vergelijkbaar met Oranje '88. Dat wil ik niet missen dus eigenlijk moet ik een ticket hebben waarvan ik de heendatum, indien nodig, kan verlaten of vervroegen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_104212408
Dan zal je een ticket in een duurdere klasse moeten boeken. Hoe duurder het ticket hoe meer vrijheidsgraden.
pi_104212839
Of gewoon checken hoeveel een wijziging kost. Soms valt dat best mee, en is het de kosten van het flexibele ticket snel niet meer waard.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
pi_104233337
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 13:03 schreef kalinhos het volgende:
Ik zoek een ticket met wijzigbare datums/data.
De boekingsklassen en de mogelijkheden verschillen per maatschappij. De KLM legt het bijvoorbeeld op deze pagina uit: https://www.klm.com/trave(...)conditions/index.htm

Over het algemeen geldt dat als het ticket iets flexibeler is, dat de prijs dan fors hoger is. Je zou het ticket ook kunnen boeken zodra je zekerheid hebt over je feest.
pi_104356351
Een vlieggerelateerd vraagje over paspoorten: ik vlieg half december naar Ierland. Mijn paspoort is tot eind januari 2012 geldig, maar nu vraag ik me af of Ierland één van die landen is waar je legitimatie na binnenkomst nog 3 (of 6) maanden geldig moet zijn. Kan het zo 1-2-3 niet vinden, iemand hier die het weet?
pi_104356510
in principe is dit niet nodig :)
pi_104421074
Ik heb een vlucht geboekt bij Continental Airlines, alleen ben ik nu verward met de naam van mijn medepassagier.

In de mail die ik ontvangen heb staat bij Travelers information de achternaam juist geschreven (De Meester), maar als ik nu online ga kijken bij 'Manage booking', dan zie ik dat er DeMeester staat, dus zonder de spatie.
En ik ben 100% zeker dat ik het juist heb ingegeven want het is door verschillende mensen nagelezen.

Iemand die weet of zoiets nog simpel aan te passen is?
pi_104424933
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 23:15 schreef Kielse het volgende:
Ik heb een vlucht geboekt bij Continental Airlines, alleen ben ik nu verward met de naam van mijn medepassagier.

In de mail die ik ontvangen heb staat bij Travelers information de achternaam juist geschreven (De Meester), maar als ik nu online ga kijken bij 'Manage booking', dan zie ik dat er DeMeester staat, dus zonder de spatie.
En ik ben 100% zeker dat ik het juist heb ingegeven want het is door verschillende mensen nagelezen.

Zoiets boeit echt geen donder. Ik vlieg eindeloos vaak op BobdeBouwer / Bob de Bouwer / Bob deBouwer en ga zo maar door... Een spatie wordt vaak in het systeem niet goed gedaan.
pi_104425008
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 14:40 schreef Tinos85 het volgende:
Een vraagje voor iets waar ik net tegenaan liep.

Waarom moet je voor de koop van een vliegticket naar Amerika via Air France een verblijfsadres invoeren en als ik via vliegwinkel boek niet?

Ik verblijf niet mijn hele verblijf op 1 plek dus wat moet ik invullen?
Omdat vliegwinkel schooiers zijn die die functionaliteit niet hebben ingebouwd. Uiteindelijk zul je deze gegevens gewoon moeten ingeven via Managa Mijn Boeking of tijdens de (online) check in. De maatschappijen gaan hier niet over, het zijn regels van het land waar je heen vliegt. Bij de VS hoef je alleen maar het eerste verblijfsadres in te voeren. Vergeet verder niet je ESTA.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_104456227
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 23:15 schreef Kielse het volgende:

Dit is geen probleem, dit komt vaak door het reserveringssysteem welke niet bekend is met een een typisch Nederlandse achternaam als De Vries of Van Schip, dat wordt dan als één naam aan elkaar gezet.

Het is in ieder geval niet iets waar ze over vallen, zolang deze naam (weliswaar niet aan elkaar) in je paspoort staat is er niets aan de hand.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_104484214
Ik vlieg volgende week met easyjet naar londen, nu gaat dit via een organisatie en die hebben mij al de boarding pass opgestuurd, ik hoef dus niet meer in te checken ? En op het ticket staat alleen mijn voor + achternaam. Niet mijn doopnamen die wel in mijn paspoort staan, dit is geen probleem toch ?
pi_104484490
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:54 schreef copyfile het volgende:
Ik vlieg volgende week met easyjet naar londen, nu gaat dit via een organisatie en die hebben mij al de boarding pass opgestuurd, ik hoef dus niet meer in te checken ? En op het ticket staat alleen mijn voor + achternaam. Niet mijn doopnamen die wel in mijn paspoort staan, dit is geen probleem toch ?
Op het ticket moet de eerste voornaam zoals deze in het paspoort staat en de achternaam staan.

Bij Easyjet kan je, zeker als je geen bagage hoeft in te checken direct doorlopen naar de gate. Of je kan zoals mij achterin de rij gaan staan als blijkt dat je op het vliegveld die mooi uitgeprinte A4'tjes gewoon thuis op de tafel hebt laten liggen en alsnog een boarding pass moet halen. (Het kan dus gewoon kosteloos, maar het kost wel wat tijd, zeker op Schiphol, want ze hebben relatief veel vluchten voor het aantal balies).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_104484558
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:54 schreef copyfile het volgende:
Nee, da's geen probleem.
pi_104525137
In april vliegen we met KLM naar de Dominicaanse Republiek. Voorheen vlogen we altijd in Comfort class met Martinair.
Weet iemand misschien wat de toeslag is voor KLM Economy Comfort naar de Dominicaanse Republiek? Op de site van KLM staat er nogal algemeen (voor intercontinentale vluchten) "tussen ¤ 60 en ¤ 150, afhankelijk van de reisduur", ik hoop dat iemand hier het tarief exact weet? :)

[ Bericht 3% gewijzigd door KillerBee4ever op 18-11-2011 20:03:57 ]
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_104549116
Als je met je boekingscode inlogt op de KLM-site kan je een upgrade kopen, hier staan de prijzen vermeld.
TRV
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')