abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102803873
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 10:33 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
je mag verpakkingen vloeistoffen meenemen met inhoud kleiner dan 100ml en alles verpakkingen samen moeten in een hersluitbare 1 literzak passen.
Kun je die alleen op de luchthaven halen? Of kun je ook iets als vervanging nemen? Moet namelijk even gaan puzzelen om alles in zo'n zakje te krijgen :').

Plus weet iemand waar je van die 100 ml lege flacons kunt halen? Heb ze ooit eens bij de Etos gehaald, maar die waren echt te klein :(.
pi_102804402
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 12:32 schreef Allure_ het volgende:

[..]

Kun je die alleen op de luchthaven halen? Of kun je ook iets als vervanging nemen? Moet namelijk even gaan puzzelen om alles in zo'n zakje te krijgen :').

Plus weet iemand waar je van die 100 ml lege flacons kunt halen? Heb ze ooit eens bij de Etos gehaald, maar die waren echt te klein :(.
Hoeveel moet je mee nemen? Als het een lange trip is, check je waarschijnlijk toch bagage in en doe je gewoon alles daar in. Voor een korte trip met enkel handbagage kan je de meeste zooi toch wel in kleine verpakkingen krijgen. Mijn vriendin reist trouwens erg veel (paar keer per week) en reist rustig met 2 van die zakjes, niemand die er moeilijk over doet.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_102804941
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 12:49 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Hoeveel moet je mee nemen? Als het een lange trip is, check je waarschijnlijk toch bagage in en doe je gewoon alles daar in. Voor een korte trip met enkel handbagage kan je de meeste zooi toch wel in kleine verpakkingen krijgen. Mijn vriendin reist trouwens erg veel (paar keer per week) en reist rustig met 2 van die zakjes, niemand die er moeilijk over doet.
10 kg handbagage. Die flacons haal ik wel bij de kruidvat, volgens mij hebben ze daar wel fatsoenlijke maten.

Alleen nu nog de vraag waar je van die gripzakken van een liter kunt halen?
pi_102805170
ik ben jarenlang al weggekomen met hersluitbare 1,5 literzakken (diepvries) van de AH, maar dan koop je er wel 50 (oid) in 1 keer
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_103140459
Klein vraagje over de api-gegevens van KLM. Is het echt noodzakelijk om verblijfgegevens door te geven?

Ik vlieg morgen naar een vriend van me in London en weet zijn adres ff niet. Ik wil het wel doorgeven maar alleen als het echt moet.
pi_103140494
Nee lijkt me niet. Als het een verplicht veld is vul je gewoon Londen in ofzo.

Als je buiten de EU reist willen ze het ook altijd weten bij de douane, maar als je dan gewoon een stad noemt is het wel ok.
pi_103140539
Sommige immigraties vragen ook altijd je verblijfadres. Gewoon standaard Hilton hotel invullen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_103140623
Duidelijk :) Thanks voor jullie antwoorden!
  zondag 16 oktober 2011 @ 14:40:06 #59
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_103147267
Een vraagje voor iets waar ik net tegenaan liep.

Waarom moet je voor de koop van een vliegticket naar Amerika via Air France een verblijfsadres invoeren en als ik via vliegwinkel boek niet?

Ik verblijf niet mijn hele verblijf op 1 plek dus wat moet ik invullen?
  zondag 16 oktober 2011 @ 14:40:58 #60
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_103147295
Oh ik lees nu pas de posts hierboven :')

Neem aan dat dat ook voor mijn vraag geldt.
pi_104199042
Ik zoek een ticket met wijzigbare datums/data. Nou weet ik dat er veel tickets zijn waarvan je de return datum gratis (of tegen kleine vergoeding) kunt wijzigen. Ik zoek echter een ticket waarbij het mogelijk is de HEEN-datum te wijzigen.

Situatie is als volgt beknopt: Ik wil in maart/april vertrekken naar Z.O. Azië en aansluitend Australië. De kans is echter ook aanwezig dat ons voetbalteam voor de eerst in haar historie kampioen wordt. Een feest vergelijkbaar met Oranje '88. Dat wil ik niet missen dus eigenlijk moet ik een ticket hebben waarvan ik de heendatum, indien nodig, kan verlaten of vervroegen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_104212408
Dan zal je een ticket in een duurdere klasse moeten boeken. Hoe duurder het ticket hoe meer vrijheidsgraden.
pi_104212839
Of gewoon checken hoeveel een wijziging kost. Soms valt dat best mee, en is het de kosten van het flexibele ticket snel niet meer waard.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
pi_104233337
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 13:03 schreef kalinhos het volgende:
Ik zoek een ticket met wijzigbare datums/data.
De boekingsklassen en de mogelijkheden verschillen per maatschappij. De KLM legt het bijvoorbeeld op deze pagina uit: https://www.klm.com/trave(...)conditions/index.htm

Over het algemeen geldt dat als het ticket iets flexibeler is, dat de prijs dan fors hoger is. Je zou het ticket ook kunnen boeken zodra je zekerheid hebt over je feest.
pi_104356351
Een vlieggerelateerd vraagje over paspoorten: ik vlieg half december naar Ierland. Mijn paspoort is tot eind januari 2012 geldig, maar nu vraag ik me af of Ierland één van die landen is waar je legitimatie na binnenkomst nog 3 (of 6) maanden geldig moet zijn. Kan het zo 1-2-3 niet vinden, iemand hier die het weet?
pi_104356510
in principe is dit niet nodig :)
pi_104421074
Ik heb een vlucht geboekt bij Continental Airlines, alleen ben ik nu verward met de naam van mijn medepassagier.

In de mail die ik ontvangen heb staat bij Travelers information de achternaam juist geschreven (De Meester), maar als ik nu online ga kijken bij 'Manage booking', dan zie ik dat er DeMeester staat, dus zonder de spatie.
En ik ben 100% zeker dat ik het juist heb ingegeven want het is door verschillende mensen nagelezen.

Iemand die weet of zoiets nog simpel aan te passen is?
pi_104424933
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 23:15 schreef Kielse het volgende:
Ik heb een vlucht geboekt bij Continental Airlines, alleen ben ik nu verward met de naam van mijn medepassagier.

In de mail die ik ontvangen heb staat bij Travelers information de achternaam juist geschreven (De Meester), maar als ik nu online ga kijken bij 'Manage booking', dan zie ik dat er DeMeester staat, dus zonder de spatie.
En ik ben 100% zeker dat ik het juist heb ingegeven want het is door verschillende mensen nagelezen.

Zoiets boeit echt geen donder. Ik vlieg eindeloos vaak op BobdeBouwer / Bob de Bouwer / Bob deBouwer en ga zo maar door... Een spatie wordt vaak in het systeem niet goed gedaan.
pi_104425008
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 14:40 schreef Tinos85 het volgende:
Een vraagje voor iets waar ik net tegenaan liep.

Waarom moet je voor de koop van een vliegticket naar Amerika via Air France een verblijfsadres invoeren en als ik via vliegwinkel boek niet?

Ik verblijf niet mijn hele verblijf op 1 plek dus wat moet ik invullen?
Omdat vliegwinkel schooiers zijn die die functionaliteit niet hebben ingebouwd. Uiteindelijk zul je deze gegevens gewoon moeten ingeven via Managa Mijn Boeking of tijdens de (online) check in. De maatschappijen gaan hier niet over, het zijn regels van het land waar je heen vliegt. Bij de VS hoef je alleen maar het eerste verblijfsadres in te voeren. Vergeet verder niet je ESTA.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_104456227
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 23:15 schreef Kielse het volgende:

Dit is geen probleem, dit komt vaak door het reserveringssysteem welke niet bekend is met een een typisch Nederlandse achternaam als De Vries of Van Schip, dat wordt dan als één naam aan elkaar gezet.

Het is in ieder geval niet iets waar ze over vallen, zolang deze naam (weliswaar niet aan elkaar) in je paspoort staat is er niets aan de hand.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_104484214
Ik vlieg volgende week met easyjet naar londen, nu gaat dit via een organisatie en die hebben mij al de boarding pass opgestuurd, ik hoef dus niet meer in te checken ? En op het ticket staat alleen mijn voor + achternaam. Niet mijn doopnamen die wel in mijn paspoort staan, dit is geen probleem toch ?
pi_104484490
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:54 schreef copyfile het volgende:
Ik vlieg volgende week met easyjet naar londen, nu gaat dit via een organisatie en die hebben mij al de boarding pass opgestuurd, ik hoef dus niet meer in te checken ? En op het ticket staat alleen mijn voor + achternaam. Niet mijn doopnamen die wel in mijn paspoort staan, dit is geen probleem toch ?
Op het ticket moet de eerste voornaam zoals deze in het paspoort staat en de achternaam staan.

Bij Easyjet kan je, zeker als je geen bagage hoeft in te checken direct doorlopen naar de gate. Of je kan zoals mij achterin de rij gaan staan als blijkt dat je op het vliegveld die mooi uitgeprinte A4'tjes gewoon thuis op de tafel hebt laten liggen en alsnog een boarding pass moet halen. (Het kan dus gewoon kosteloos, maar het kost wel wat tijd, zeker op Schiphol, want ze hebben relatief veel vluchten voor het aantal balies).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_104484558
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:54 schreef copyfile het volgende:
Nee, da's geen probleem.
pi_104525137
In april vliegen we met KLM naar de Dominicaanse Republiek. Voorheen vlogen we altijd in Comfort class met Martinair.
Weet iemand misschien wat de toeslag is voor KLM Economy Comfort naar de Dominicaanse Republiek? Op de site van KLM staat er nogal algemeen (voor intercontinentale vluchten) "tussen ¤ 60 en ¤ 150, afhankelijk van de reisduur", ik hoop dat iemand hier het tarief exact weet? :)

[ Bericht 3% gewijzigd door KillerBee4ever op 18-11-2011 20:03:57 ]
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_104549116
Als je met je boekingscode inlogt op de KLM-site kan je een upgrade kopen, hier staan de prijzen vermeld.
TRV
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')