quote:Op woensdag 25 mei 2011 08:20 schreef trui het volgende:
ik zag op etsy geinige badmatten van zpaghetti-achtig garen, in de vorm van een 'doily' (zo'n ouderwets gehaakt kleedje, wat is nou 't nederlandse woord voor doily, iemand?)
quote:
quote:
oh wauw, tof zegquote:Op woensdag 25 mei 2011 10:15 schreef Inu het volgende:
Ik vind dat ie er nog wel een keertje in mag. *zwijmel*
[ afbeelding ]
Ja, drie weken fulltime haken staat er in de blogpostquote:Op woensdag 25 mei 2011 10:21 schreef trui het volgende:
ze had 'm zelf gemaakt. knap he! (en ze heeft er ook wel 't lijntje voor.. ik weet niet of ie mij met m'n iets bredere 'taille' even mooi zou staan..).
quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:15 schreef Inu het volgende:
Ik vind dat ie er nog wel een keertje in mag. *zwijmel*
[ afbeelding ]
wat liefquote:Op woensdag 25 mei 2011 11:15 schreef Herfstblad het volgende:
Teigetje is tof!
En die (bruids)jurk![]()
Mijn nog pootloze Jottes:
[ afbeelding ]
Ze lijken wel wat ingedeukt, maar dat is in het echt niet zo. En vies zijn ze ook niet
heu, wat bedoel je. een maandje op water & brood?quote:Op woensdag 25 mei 2011 12:55 schreef Muck het volgende:
Ik krijg binnenkort een maandje, dus wie weet kan ik er ooit in
Die zijn leuk! ik ben benieuwd hoe ze er met pootjes uitzienquote:Op woensdag 25 mei 2011 11:15 schreef Herfstblad het volgende:
Teigetje is tof!
En die (bruids)jurk![]()
Mijn nog pootloze Jottes:
[ afbeelding ]
Ze lijken wel wat ingedeukt, maar dat is in het echt niet zo. En vies zijn ze ook niet
mijn toetsenbord deed raarquote:Op woensdag 25 mei 2011 14:29 schreef trui het volgende:
[..]
heu, wat bedoel je. een maandje op water & brood?![]()
ik zag een mooie deken op flickr. hoe zou ze die kanteel-achtige randjes om de blokken van 4 gemaakt hebben? ik moest meteen aan die tapestry-techniek denken. maar bij nader inzien kan dit natuurlijk telkens rondgehaakt worden, dus hoef je hier niet te keren en kun je de draadjes van de andere kleur telkens erachter wegwerken. pffiew, weer een raadsel opgelost.
Of je Paypal koppelen aan je rekening, zodat het met eraf gehaald wordt. Alleen dan moet je altijd genoeg saldo erop hebben, anders gaat het niet meerquote:Op woensdag 25 mei 2011 17:10 schreef Redostrike het volgende:
Etsy is idd paypa. Maar paypal kan je al lang met bankrekening hoor. Het is alleen wachten tot het geld erop staat.
Volgens mij is dat enkel een optie in Nederland want dat hebben we hier op onze belgische paypal niet, het is ook omdat het zo lang duurt voordat je van Bankrekening naar paypal dat ik ook voor een Credit Card ben gegaan. Gebruik hem ook alleen maar voor internet aankopen. En het is wel handig zo.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:23 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Of je Paypal koppelen aan je rekening, zodat het met eraf gehaald wordt. Alleen dan moet je altijd genoeg saldo erop hebben, anders gaat het niet meer
Dawn Toussaint heeft allemaal van die leuke!quote:Op woensdag 25 mei 2011 12:17 schreef trui het volgende:
leuk stefanie! zo wil ik ooit nog eens zo'n aangekleed dawn-toussaint konijn maken. zoiets als deze bijvoorbeeld.
O ja, jij woont in Belgiequote:Op woensdag 25 mei 2011 17:32 schreef Redostrike het volgende:
[..]
Volgens mij is dat enkel een optie in Nederland want dat hebben we hier op onze belgische paypal niet, het is ook omdat het zo lang duurt voordat je van Bankrekening naar paypal dat ik ook voor een Credit Card ben gegaan. Gebruik hem ook alleen maar voor internet aankopen. En het is wel handig zo.
oooh, wat liiieeeefffquote:Op woensdag 25 mei 2011 18:38 schreef saaw het volgende:
Kwam net deze ergens tegen trouwens
[ afbeelding ]
met haaknaald 0.4
Ik heb ze idd ook van Etsy met paypalquote:Op woensdag 25 mei 2011 15:44 schreef annelotje het volgende:
ooh geweldig. Die van Delicious crochet zijn allemaal leuk! Hoe moet je daar betalen? Net even snel gekeken maar kon het niet vinden..
quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:38 schreef saaw het volgende:
Kwam net deze ergens tegen trouwens
[ afbeelding ]
met haaknaald 0.4
Zeker als je oude game consoles/games enzo spaart en als je vriendin Disney spaartquote:Op woensdag 25 mei 2011 19:21 schreef Whoopdidoo het volgende:
Paypal is heel gevaarlijk hoorhelemaal in combinatie met ebay!
Haha, ik heb in die paar weken dat ik haak al een todo list van hier tot Tokyo; zo'n beetje alles uit alle boekjes die ik heb (3 stuks nu en 3 onderweg) en dan nog een kleine 20 losse patronen. En er komt steeds meer bij van wat ik hier allemaal zie.quote:Op woensdag 25 mei 2011 20:36 schreef Redostrike het volgende:
Hihi wooper is geweldig (ook als pokémon). Die staat zeker nog op mijn todo list alleen is die lijst zoooooo lang :p maar ik denk dat iedereen dat wel heeft een lange todo list :p.
Thanx!quote:Op woensdag 25 mei 2011 22:08 schreef Lyssa het volgende:
http://susiefarmgirl.blogspot.com/
Hier staat het patroontje!
Vraag mij over 2 maanden ofzo maar weer hoeveel ik er dan heb, haha.quote:Op woensdag 25 mei 2011 22:19 schreef EsseEi het volgende:
Kniertje, nog maar 20 lossepatronen??dat is helemaal niks joh hahaha
denk dat ik er wel over de 100 heb ofzo :$ en dan nog boekjes...maar sommige dingen hoef ik niet per se meer te maken.
Maar aan de andere kant lijkt het me ook wel leuk om gewoon alles 1 voor 1 te makenmaar helaas komt er steeds meer bij
Het zijn inderdaad die van Zeeman ja! Gebruik je ze echt niet meer? En wat wil je ervoor hebben?quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:22 schreef Lyssa het volgende:
Als je ooit een minimeet amigurumi haken wilt, moet je het maar laten weten
Gisteren trouwens viltfiguurtjes besteld bij Etsy! 12 euro voor 350 rondjes en bloemetjes in allerlei kleuren!
Ik heb ook nog wel zo'n bol groen (en volgens mij ook blauw) die je mag hebben als je wilt, want ik gebruik ze niet. Is het die van je Zeeman?
even googelen op rebecca danger, gratis patroontjes staan op haar blog! je breit ze in de rondte met 4 korte naaldjes.quote:Op donderdag 26 mei 2011 19:38 schreef Whoopdidoo het volgende:
Dat zou echt erg zijn herfstblad! Zal toch niet, ze hebben zo veel.
Kwakzor waar komen die vogeltjes vandaan? en hoe worden die gebreid?
Trui ik heb echt respect voor je padma met kleurwisselingen. Moet er niet aan denken met dit patroontje. Hoe heb jij zn pootjes bij elkaar gedaan? Ik vond he tnogal een gedoe en weet ook niet of ik t nou goed heb gedaan. Er zit een rand aan de binnenkant, klopt dat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moest eerst ook even goed kijken hoe dat ging bij de pootjes. Maar de buik laat je als 't ware binnenstebuiten, anders moet je echt erg moeilijk doen om de pootjes eraan te haken. en 't valt al met al nauwelijks op als je 't niet weet. Een rand aan de binnenkant weet ik niet zeker, ligt er ook aan hoe je dat bedoelt. Maar je haakt eerst een kwart van elk pootje mee met de buitenkant van de buik, zodat ze er mooi gelijkmatig omheen verdeeld zitten. Daarna ga je om de overige driekwart van de pootjes heen haken, en pak je tussendoor nog een enkel steekje op van de stukjes buik tussen de poten.quote:Op donderdag 26 mei 2011 19:38 schreef Whoopdidoo het volgende:
Trui ik heb echt respect voor je padma met kleurwisselingen. Moet er niet aan denken met dit patroontje. Hoe heb jij zn pootjes bij elkaar gedaan? Ik vond he tnogal een gedoe en weet ook niet of ik t nou goed heb gedaan. Er zit een rand aan de binnenkant, klopt dat?
dank! nee, geen puffstitch, maar de larksfoot stitch. zie evt. hier, karinaandehaak heeft een beschrijving op haar blog.quote:Op donderdag 26 mei 2011 19:51 schreef EsseEi het volgende:
Trui leuke bal bij Padmaen die deken is ook gaaf!
is het een puffstitch ofzo??
ykes, ik haak ook altijd met catania, zou wel heel erg dramatisch zijn als ze stoppen. Ik kan het me haast niet voorstellenquote:Op donderdag 26 mei 2011 19:13 schreef Herfstblad het volgende:
Lekker vrolijke kleuren, trui!
Ik vind dat groene mooi, Guppyfriend. Grijze ook wel, maar ik vind het groene mooier. En netjes gehaakt!![]()
Iemand hier toevallig die weet of Schayenmayr (fabrikant van o.a. Catania en Bravo) ermee stopt? Iemand op Twitter zei tegen me dat ze gaan stoppen, maar ik kan geen informatie op internet vinden? Zij hoorde het in de wolwinkel.Ik hoop het niet, zeg! Ik haak altijd met Bravo en Catania!
Dank jequote:Op vrijdag 27 mei 2011 07:34 schreef trui het volgende:
mooi bietel! de sjaal ziet er ook heerlijk zacht uit. welke steek is dat?
Thanksquote:Op vrijdag 27 mei 2011 07:40 schreef EsseEi het volgende:
die tas wordt een soort schoudertas met flap???:) leuk dat je dan een andere steek voor het flapdeel hebt gebruikt!
Dank jequote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:36 schreef Tan het volgende:
Wouw, die sjaal is mooi bietel, helemaal mijn kleurenwelke wol/katoenmerk is dat?
yup.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:56 schreef Redostrike het volgende:
Mirjam welke internet browser gebruik je? heb je misschien al een andere geprobeert?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
toen ik ineens zelf het ligt zag klopte het precies, bedankt voor jullie hulp. Weet iemand nog leuke patroontjes voor applicaties erop?? bloemetjes, vogeltjes, uiltjes etc.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:38 schreef StefanieV het volgende:
Ja maar ik denk dat je beter niet met een magic circle begint, maar met een lange rij lossen. En dan rond de lossen steeds rondhaken. Want met een magic circle ga je niet zo ovaal kunnen beginnen denk k. Toen ik een gsm-zakje haakte, nam ik gewoon bv 20 lossen en daarrond dan beginnen haken. En zo heb je je ovaal :-) (als je snapt wat ik bedoel)
dat ziet er wel heel schattig uit!quote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:10 schreef Lush-lady het volgende:
Wie weet welke haaksteek dit is?? het lijken voor mij vasten maar mijn vasten zien er toch anders uit.
[ afbeelding ]
ik wil ook een hoesje maken voor mijn eigen mobiel...
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:30 schreef EsseEi het volgende:
Herfstblad je Jottes zijn leuk!:D ook al zit die paarse volgens jou vol fouten
is niet te zien
en je vlinder en omslagdoen zijn ook mooi:D
en wat ga je met de strikken doen??:)
mega planning voor vanavondwaaronder 2 vissen afmaken en 2 vissen haken
gaat allemaal niet lukken, maar het is ook allemaal niet heel belangrijk haha(behalve kleren wassen, anders moet ik volgende week in mn nakie rondlopen, maar dat is niet zo veel moeite
)
Verkopen denk ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En fijn om goede feedback te krijgen.![]()
stomme vraag misschien, maar waar verkoop je zoiets?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 23:54 schreef Herfstblad het volgende:
Ah dat konijn!![]()
Lush-lady, er is nu een boekje Applicaties haken van Brenda SmitsMisschien is dat wat?
[..]
Verkopen denk ik
En fijn om goede feedback te krijgen.
Ik wil op de koninginnemarkt volgend jaar gaan zittenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 23:58 schreef Mirjam het volgende:
[..]
stomme vraag misschien, maar waar verkoop je zoiets?
Kan je deze niet een beetje aanpassen?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:16 schreef Mirjam het volgende:
hmm, ik merk dat ik het erg moeilijk vind om zonder een patroon te haken
ik wil dus een hoesje voor een potje nagellak haken, die van boven naar beneden eroverheen past, maar na 10 keer proberen ben ik er maar mee gekapt
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:28 schreef Lyssa het volgende:
Ik heb een nieuwe logee en die wil mn wolletjes verkrachtenEn ik moest 'm ook al van mn vulling afhalen!
Dat is zelf bijna een wolletjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:26 schreef kirsten. het volgende:
Hee hoo hoo mensen
kunnen we niet eens een project 'help kirsten aan een vrolijke muur' opstarten![]()
Verkapte ik-en-mijn-vriend-hebben-een-leuk-appartement-in-Leiden-gehuurd-met-zalmroze-muren-maar-o-zo-centraal-helaas-wil-vriendlief-zachte-kleuren-op-de-muren-(note-to-self;-vraag-definitie-van-zachte-kleuren-)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Only Heroes live forever.
blog
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 09:47 schreef Redostrike het volgende:
Nieuw zelfgemaakt patroontje afgewerk gisteren:
Niet voor gevoelige kijkers![]()
![]()
Oew, zo een wil ik voor mijn kat maken met een belletje of catnip erin, zorgt vast voor leuke reactiesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Héél stiekem ben ik lelijk van binnen.
Hihi onze hond was er ook al bijna mee gaan lopen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 09:55 schreef Untiteld het volgende:
[..]
Oew, zo een wil ik voor mijn kat maken met een belletje of catnip erin, zorgt vast voor leuke reacties
Ja zoiets bedoel ik alleen bij bol.com is het boekje nog niet te koop..quote:Op vrijdag 27 mei 2011 23:54 schreef Herfstblad het volgende:
Ah dat konijn!![]()
Lush-lady, er is nu een boekje Applicaties haken van Brenda SmitsMisschien is dat wat?
[..]
Verkopen denk ik
En fijn om goede feedback te krijgen.
Bij Hobbydoos kun je het boekje al kopen. Het nieuwe boekje van Christel Krukkert is daar ook al te koop, ik kreeg het vandaag binnen!quote:Op zaterdag 28 mei 2011 10:24 schreef Lush-lady het volgende:
[..]
Ja zoiets bedoel ik alleen bij bol.com is het boekje nog niet te koop..
Daar pas?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:45 schreef Sanne het volgende:
Het leek mij ineens heel leuk om poppenkleertjes te haken.![]()
Dus stond ik ineens in de Blokker met een Ken en een Barbie bij de kassa.
Kom niet meer bij. Nooit gehad als kind, ik knipte de haren van de barbie van mijn tante en gaf haar oorbellen met spelden in. Mishandeling ten top.
Maar door dat gekke Ravelry krijg ik hele rare inspiratie.
Als ik mijn eigen tampons wil gaan haken scheid ik er mee uit hoor, daar ligt de grens.
Als jullie eerder vermoeden dat het niet o.k. meer is die haakverslaving, laat het me dan onmiddelijk weten. Per pm. Ofzo.quote:
ik vind 't onzin dat je dat niet door zou mogen berekenen, dat moet iedereen toch zelf weten? als men het ervoor over heeft, kun je 't prima vragen wat mij betreft. maar ik heb geen idee of mensen er veel extra's voor willen betalen als ze handgemaakt zijn. het gaat natuurlijk vooral om het eindresultaat, of men dat mooi genoeg vindt.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 17:04 schreef crochetwitch het volgende:De tijd die je in handwerk steekt is onbetaalbaar en niet door te berekenen.
Ooh wat mooi, wat een mooie steek zeg, is die moeilijk?quote:Op zondag 29 mei 2011 16:48 schreef trui het volgende:
't dekentje is klaar, olé!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hij is ergens tussen de 85 x 85 en 90 x 90. heel precies weet ik 't niet en ik heb nu geen zin om 'm te gaan opmeten.quote:Op zondag 29 mei 2011 20:17 schreef EsseEi het volgende:
Trui je deken is errug mooi!Hoe groot issie??? (dat is eigenlijk een vraag van mn mams
ze vind m erg mooi ook)
begrijp ik nu goed dat ik 7 bollen wol nodig heb, en haaknaald nummer 6?quote:MODA DEA™ "Flip", Art. R101, (1.76 ounce/57
yard ball): 7 Balls No. 9338 Mocha.
Crochet Hook: 6mm [US J-10].
Yarn needle.
GAUGE: 2 dc and 6 ch = 2"; 4 rows = 2" in pat.
CHECK YOUR GAUGE. Use any size hook to
obtain the gauge.
RECTANGLE (Make 2): Ch 62.
Row 1 (Right Side): Dc in 10th ch from hook,
* ch 3, skip next 3 ch, dc in next ch; rep from * across;
turn – 14 ch-3 sps.
Row 2: Ch 1, sc in first dc, ch 3, * sc in next dc, ch 3; rep
from * to turning ch; sc in 4th ch of turning ch; turn.
Row 3: Ch 6 (counts as a dc and ch-3), skip first
sc and skip next 3 ch, dc in next sc, * ch 3, dc in
next sc; rep from * across; turn.
Rows 4-55: Rep Rows 2 and 3. Fasten off.
Weave in ends. Rectangles should measure
approximately 14" wide by 28" long.
FINISHING: Lay pieces out with right side facing and
note top, bottom, left and right edges. Sew bottom
edge of first rectangle to top 14" of right edge of
the second rectangle; sew bottom edge of second
rectangle to top 14" of right edge of the first rectangle.
ABBREVIATIONS: ch = chain; pat = pattern;
rep = repeat; sc = single crochet; sp(s) = space (s);
* = repeat whatever follows the * as indicated.
5) 1 sc in first 1 sc (2sc in next stitch) 8 times, 1 sc in last 1 sc --18stsquote:Op maandag 30 mei 2011 11:02 schreef Whoopdidoo het volgende:
Hij is mooi geworden! Sterkte vandaag!
@ Lyssa, ik ben je varkentje aan het haken, maar er zit een fout in.
5) 1 sc in first 2 sc (2sc in next stitch) 6 times, 1 sc in last 2 sc --18sts
Volgens mij zit je dan toch echt pas op 16 steken. En niet op 18.
misschien kun je de gegevens op de saskia bol nog even vergelijken met deze gegevens. 50 gram van de wol uit het patroon is zo'n 52 meter draad. als dat erg afwijkt zou je poncho wat kleiner uit kunnen vallen. behalve bij 't hoofd-gat lijkt me dat niet per se heel erg problematisch, je kunt er immers altijd rijen aan toevoegen. maar het kan wel handig zijn om vooraf al te weten dat jouw garen veel dunner of dikker is dan dat van het patroon.quote:Op maandag 30 mei 2011 11:26 schreef Mirjam het volgende:
ok, ik ga het gewoon proberen.
maar ik moet gewoon haaknaald nummer 6 hebben dus? of is dat een andere maatverhouding?
thanksquote:Op maandag 30 mei 2011 11:48 schreef trui het volgende:
[..]
misschien kun je de gegevens op de saskia bol nog even vergelijken met deze gegevens. 50 gram van de wol uit het patroon is zo'n 52 meter draad. als dat erg afwijkt zou je poncho wat kleiner uit kunnen vallen. behalve bij 't hoofd-gat lijkt me dat niet per se heel erg problematisch, je kunt er immers altijd rijen aan toevoegen. maar het kan wel handig zijn om vooraf al te weten dat jouw garen veel dunner of dikker is dan dat van het patroon.
Nu al?quote:Op maandag 30 mei 2011 21:45 schreef Mirjam het volgende:
ik heb volgens mij mijn ebayhaaknaalden al binnen!![]()
straks ff kijken
die heb ik ook. kan je vertellen dat ze prima hakenquote:
ik zag er volgens mij 1 die nietn helemaal smooth wasquote:Op maandag 30 mei 2011 22:40 schreef kirsten. het volgende:
[..]
die heb ik ook. kan je vertellen dat ze prima hakenAlleen moet je wel opletten dat je topje niet per ongeluk haakjes heeft zegmaar, waaraan je wol blijft haken. Dat is een productiefout als je het hebt
uhm je kan het proberen een beetje bij te vijlen met een vijl. Dat heb ik gedaan en dat werkte. Maar dat is best een klotewerkje en je moet voorzichtig zijn er niet meer haakjes bij te vijlen.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:40 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik zag er volgens mij 1 die nietn helemaal smooth was
kun je daar nog wat mee?
Is dat niet glad te vijlen met een ijzervijl?quote:Op maandag 30 mei 2011 22:40 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik zag er volgens mij 1 die nietn helemaal smooth was
kun je daar nog wat mee?
ik = spuit 11... maar ik ben toch vliefd op haaknaalden... Ben zo benieuwd wanneer ze binnenkomen hier... <3quote:Op maandag 30 mei 2011 22:54 schreef kirsten. het volgende:
[..]
uhm je kan het proberen een beetje bij te vijlen met een vijl. Dat heb ik gedaan en dat werkte. Maar dat is best een klotewerkje en je moet voorzichtig zijn er niet meer haakjes bij te vijlen.
deze hele set was omgerekend maar 3 of 4 euro ofzo, inclusief verzendenquote:Op maandag 30 mei 2011 23:31 schreef bietel het volgende:
Je boeketje kan goed Sanne. Goed idee om zelf wat te maken! Is weer eens wat anders. Ik denk dat de crematie al geweest inmiddels, maar ik hoop dat allemaal mooi en goed geweest is.
Dat varkentje is leuk Lyssa! Doet me denken aan het varkentje dat wij vroeger aan de achteruitkijkspiegel hadden hangen
De vissen van EsseEi zijn ook erg leuk! Ik vind die met dat grote oog het leukst![]()
En Trui: Je deken is mooi geworden! Die kleurtjes zijn helemaal geweldig! Ik wil dat ook altijd, maar koop vaak dezelfde kleuren en die zitten vaak in de roze/paars/blauw hoek
Ik ben nu bezig met een roze/witte sjaal, maar ik ben bang dat ik niet genoeg wit heb voor een hele sjaal! Misschien wordt het wel een kussenhoesje ofzo
Oh en die haaknaalden vind ik ook wel wat! Ik ben al een tijdje op zoek naar een metalen haaknaald nr. 6. Ik heb al een paar keer een nieuwe moeten kopen, omdat ie gebroken was! Maar ik kon alleen maar plastic naalden vindenIk zal nog eens gaan speuren op het net. Ze bestaan in ieder geval!
ik vind die orchidee werkelijkwaar fantastisch.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:02 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]
Nog een foto van mn orchideeIn het zonnetje deze keer! Zodat de kleuren goed overkomen!
En nog een varkentjes-sleutelhanger:
[ afbeelding ]
Dit patroontje.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:00 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik vind die orchidee werkelijkwaar fantastisch.
mag ik vragen welk patroon je gebruikt hebt?
Wouw welke kringloop was dat?! Hier hebben ze nooit bolletjes wol en katoenquote:Op maandag 30 mei 2011 16:51 schreef crochetwitch het volgende:
[ afbeelding ]
Gescoord bij de Kringloop!! ¤ 12.25 afgerekend.
Van welke eBay verkoper komen die? Als ik vragen magquote:
En zo heb je, voordat je het weet, bakken vol wol.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:22 schreef Whoopdidoo het volgende:
Mn moeder belde me net vanuit de zeeman, zo verliep het gesprek:
"Hoeveel bolletjes heb je nodig?" Uh doe maar 2.
"Weet je het zeker, is dat genoeg" Nou doe maar drie.
"Ze hebben er nog 4" O doe dan maar 4![]()
Lyssa ik heb je varkentje gemaakt(dubbeldraads met soft, en naald 4.5) het lijkt wel een balletje op poten!
dattem, en dan de goedkoopste incl. shipping uitzoekenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:03 schreef Whoopdidoo het volgende:
gewoon op ebay crochet hooks intikken! Zijn namelijk veel verschillende verkopers.
En je kunt zelf beslissen of je wilt bieden of gewoon een buy now ding doet.
Ik heb net een zeehondje in elkaar gezet en hij is schattig!
Showen!!!!!!quote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:03 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik heb net een zeehondje in elkaar gezet en hij is schattig!
Hebben we al, 3 bakken, plus een doos waar alleen bravo in zit. En dan hebben we boven nog een kast met dubbele bolletjes enzoquote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:49 schreef trovey het volgende:
[..]
En zo heb je, voordat je het weet, bakken vol wol.Ik heb de wol weer gedeeltelijk verplaatst. Zolder is een stuk leger en er zijn wat goed afsluitbare bakken (want ik vertrouw mijn katten voor geen meter
) vrijgekomen dus hoppa naar zolder toe met die wol.
daar koop je er in de gewone winkel net 1 voorquote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:57 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Hebben we al, 3 bakken, plus een doos waar alleen bravo in zit. En dan hebben we boven nog een kast met dubbele bolletjes enzo
Ik zal zo even foto maken, hij heeft nog geen ogen enzo. Varken ook niet. Zet ze zo samen wel even op de foto.
En inderdaad de goedkoopste uitzoeken, die van mij waren 4,99 en free shipping. Dezelfde set(met nog 2 haaknaalden minder ook) waarop ik eerder geboden had ging weg voor 6,50.
En die 4,99 was uiteindelijk 3,61 euroen dat voor 12 haaknaalden.
Bedankt voor de link, ik ga het denk ik proberen voor de achterkant van mijn kussen-in-wording waar ik helemaal verliefd op benquote:Op zondag 29 mei 2011 20:12 schreef trui het volgende:
tan, de steek is heel makkelijk. het komt er op neer dat je per kleur steeds twee rijen haakt. telkens 3 stokjes, 1 losse. in de eerste rij van een kleur maak je die lange 'hanenpoot'steek door het middelste van de 3 stokjes om de losse uit de vorige rij te haken. de tweede rij hoef je alleen maar stokjes op de vorige stokjes te haken, met weer eenzelfde 'tussenlosse'. maar ik denk dat je beter een echte beschrijving kan lezen. karin-aan-de-haak geeft een prima beschrijving op haar weblog, zie hier.
uhm, als je saskia meer op een bol heeft, wordt hij juist groter als je 10 bollen aanhoudt. of andersom, aan ongeveer 7 bollen saskia heb je genoeg als je de deken dezelfde afmetingen houdt.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:17 schreef Kniertje22 het volgende:
Mijn haaknaalden zijn ook binnen.![]()
En ik zit een beetje met een probleem met garendiktes en hoeveelheden enzo, want ik ben daar nog niet zo in thuis...![]()
Ik heb bedacht dat ik ook een circles-to-squares deken wil maken. Nou gebruiken ze daar garen met een looplengte van 155 meter/100 gr. Ze hebben 10 bollen gebruikt en de deken wordt dan zo'n 99x127 cm.
Stel dat ik het garen van de Wibra wil gebruiken (Saskia). Dat heeft een looplengte van 260 meter/100 gr. Hoeveel meer bollen ben ik dan ongeveer kwijt? En hoeveel kleiner wordt de deken dan ongeveer? Scheelt dat maar een paar centimeter of wordt hij dan echt wel 20 cm. smaller? Ik begrijp dat het ook wel afhangt van hoe strak ik haak, maar het gaat mij erom dat ik een beetje een indicatie heb. En ik wil hem sowieso groter maken, want ik moet er 's winters wel lekker mee op de bank kunnen liggen.Kan iemand me hiermee op weg helpen?
Mjk, jij bent hier toch ook mee bezig? Welk garen gebruik jij en hoe valt dat uit?
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:34 schreef kirsten. het volgende:
[..]
uhm, als je saskia meer op een bol heeft, wordt hij juist groter als je 10 bollen aanhoudt. of andersom, aan ongeveer 7 bollen saskia heb je genoeg als je de deken dezelfde afmetingen houdt.
Oh op die fiets. Tjsa, saskia is voor naald 5 als ik het goed heb, en dat andere garen zag ik naald 6 voor staan. Het maakt wel een beetje uit, kijk naald 3 en naald 6 maakt een groot verschil in grote hoeveelheden, maar naald 5 en 6 maakt niet zo veel uit hoorquote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:44 schreef Kniertje22 het volgende:
[..]
Zie je wel dat ik er niet zo in thuis ben? Ik dacht juist omdat het garen dunner is, dat je er meer van nodig hebt en dat het kleiner uit zou vallen...
![]()
Maar bedankt!Dan kan ik misschien ook wel voor iets duurder garen kiezen. Ik wil namelijk geen deken van 50 euro, maar ik vind de kleuren van de Saskia nogal beperkt...
Kniertje, bij de projectinformatie staat iets over de stekenverhouding:quote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:17 schreef Kniertje22 het volgende:
Mijn haaknaalden zijn ook binnen.![]()
En ik zit een beetje met een probleem met garendiktes en hoeveelheden enzo, want ik ben daar nog niet zo in thuis...![]()
Ik heb bedacht dat ik ook een circles-to-squares deken wil maken. Nou gebruiken ze daar garen met een looplengte van 155 meter/100 gr. Ze hebben 10 bollen gebruikt en de deken wordt dan zo'n 99x127 cm.
Stel dat ik het garen van de Wibra wil gebruiken (Saskia). Dat heeft een looplengte van 260 meter/100 gr. Hoeveel meer bollen ben ik dan ongeveer kwijt? En hoeveel kleiner wordt de deken dan ongeveer? Scheelt dat maar een paar centimeter of wordt hij dan echt wel 20 cm. smaller? Ik begrijp dat het ook wel afhangt van hoe strak ik haak, maar het gaat mij erom dat ik een beetje een indicatie heb. En ik wil hem sowieso groter maken, want ik moet er 's winters wel lekker mee op de bank kunnen liggen.Kan iemand me hiermee op weg helpen?
je zou eerst eens kunnen kijken hoe groot zo'n vierkant met saskia wordt, en als dat veel kleiner is dan 14 x 14cm, dan doe je er nog eentje met een grotere maat haaknaald, tot je op de juiste maat zit. of, als je vindt dat de structuur dan te los wordt, maak je er een rijtje squares bij.quote:Square 1 = 5 1/2 x 5 1/2 in. (14 x 14 cm)
Ja, ik snapte dat stukje al niet zo goed, maar ik heb even gegoogled.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 20:39 schreef trui het volgende:
[..]
Kniertje, bij de projectinformatie staat iets over de stekenverhouding:
[..]
je zou eerst eens kunnen kijken hoe groot zo'n vierkant met saskia wordt, en als dat veel kleiner is dan 14 x 14cm, dan doe je er nog eentje met een grotere maat haaknaald, tot je op de juiste maat zit. of, als je vindt dat de structuur dan te los wordt, maak je er een rijtje squares bij.
Oké, bedankt voor het meedenken!quote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:14 schreef trui het volgende:
nou precies, je kunt ook een extra toer om zo'n vierkant heen haken. maar wat kirsten schreef is ook waar natuurlijk: dunner garen heeft meer meters per bol (van eenzelfde gewicht), dus het zal je geen extra bollen kosten.
Ik heb de sluiting nog niet helemaal af. De shawl zit met een drukkertje vast, het jurkje nog met speldjes. Ik twijfel nu of drukkertjes niet veel te groot zijn voor Barbie en er toch beter klittenband tegen aan kan. Maar dan wil ik de naaimachine van zolder, en dat is me ff teveel gedoe.quote:Op woensdag 1 juni 2011 00:02 schreef trui het volgende:
hartstikke geslaagd hoor! zelfs al was het een vijfde of weetikveelhoeveelste keer! hartstikke leuk! hoe heb je de sluiting gemaakt, is 't makkelijk aan/uit te trekken?
Als ik zowat naar het patroon kijk lijkt het inderdaad daarop. Ik denk wel dat ik dat ga gebruiken, dank je wel.quote:Op woensdag 1 juni 2011 22:53 schreef mjk86 het volgende:
@ Redostrike: Toen ik ging google'n kwam ik eerst op deze site, Daar maakte ik uit op dat deze mevrouw de "mouchets" vertaalt als "(flat) bobble stich"
Nou die kon ik niet vinden. Wel de een gewone bobble stitch..
Het ziet er naar uit dat je dus een bepaald aantal stokjes niet helemaal "af" haakt en bij het laatste stokje van je cluster haal je de draad door alle half-affe stokjes.
Op je foto lijkt het of je dus een bobble stitch maakt, met clustertjes van 2, door 1 stokje niet helemaal af te haken en dan een tweede stokje niet helemaal af, en bij je laatste keer draad doorhalen door alle twee de half-affe stokjes...
Zoiets... (??)
Oh als ik wat langer lees snap ik ook waarom die dame van de eerste site het een flat bobble stitch noemt. Het bobblet namelijk niet met maar 2 stokjes per cluster![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |