Zijn moeder was een merel en zijn vader een kraai toch?quote:Op maandag 9 mei 2011 21:20 schreef TR08 het volgende:
Dolf de kraai was een merel toch? Hij had volgens mij eigenlijk een gele snavel die hij zwart schminkte
Dolf wikiquote:Op maandag 9 mei 2011 21:20 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Zijn moeder was een merel en zijn vader een kraai toch?
Ja dus, die serie heeft als kind ook een grote indruk op me gemaakt.quote:
een beetje snel voor mij je post editen hequote:Op maandag 9 mei 2011 21:21 schreef TR08 het volgende:
Pfff dat weet ik niet meer...
http://nl.wikipedia.org/w(...)s_Kwak#Dolf_de_Kraai
Inderdaad half kraai half merel
quote:Op maandag 9 mei 2011 21:24 schreef whY... het volgende:
jaaaah wacht maar![]()
![]()
![]()
edit: @ luxaflex, dat gaat ook op voor Vaseline en Waxine beide een merk.
En Bacho is een merk en niet een verstelbare moersleutel.quote:Op maandag 9 mei 2011 21:24 schreef whY... het volgende:
jaaaah wacht maar![]()
![]()
![]()
Bij Vaseline staat "Pure petroleum jelly" dus dan zal het is van peterolie gelei zijnquote:
Petroleum is gewoon een Nederlands woord hoorquote:Op maandag 9 mei 2011 21:38 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Bij Vaseline staat "Pure petroleum jelly" dus dan zal het is van peterolie gelei zijn
quote:Op maandag 9 mei 2011 21:38 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Bij Vaseline staat "Pure petroleum jelly" dus dan zal het is van peterolie gelei zijn
Ja, het is het wel geweest, of is het nog steeds zou je kunnen zeggen.quote:
En de volgende alinea zegt:quote:Op maandag 9 mei 2011 21:42 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ja, het is het wel geweest, of is het nog steeds zou je kunnen zeggen.
Uit het Benelux merkenregister blijkt dat Vaseline een geregistreerde merknaam van Unilever is. Het is echter een voorbeeld van een merknaam die soortnaam werd (zgn. verwatering). Omdat het hierdoor een zogenaamd sterk merk zonder onderscheidend vermogen geworden is, kan de naam straffeloos door andere fabrikanten gehanteerd worden.Vics Vaporub, een product van Procter & Gamble, vermeldt bijvoorbeeld op de ingrediëntenlijst dat het hoofdbestanddeel vaseline is.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vaseline
quote:Tegenwoordig gebruikt Unilever dan ook de merknaam "Vaseline Intensive Care", hetgeen -net als vaseline- een geregistreerd merk is. Vaseline Intensive Care is echter als merk, in tegenstelling tot het woord Vaseline, wel beschermd.
MIEN FA DIE LUP MET DE PETEROLIE KAR, EN MIEN MOE, DIE SJOKT ERACHTER AN.quote:Op maandag 9 mei 2011 21:38 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
quote:
Die jongens stonden vertwijfeld naast je terwijl je echt naar brommers ging kijken?quote:Op maandag 9 mei 2011 22:18 schreef Høken het volgende:
Ohja! En wat 'Goa'j met brommers kiek'n?' nou eigenlijk echt betekende.
quote:Op maandag 9 mei 2011 22:23 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Dat IJslandse schrijvers met de eerste 4 letters alfabetisch op VOORnaam in de kasten van de bieb staan, ipv de ACHTERnaam (op het wit-zwarte etiketje op de rug van het boek). Arnaldur Idridason staat dus bij de A ipv de I
En daar dus pas na 2 jaar als biebmiep achterkomen door met een van zijn boeken naar m'n stagebegeleidster destijds toe te lopen en te zeggen: "dit boek staat verkeerd, toch? moet het niet als INDR in de kast staan ipv ARNA?"
Kreeg alleen geen heldere uitleg waarom dat zo is
http://nl.wikipedia.org/wiki/IJslandse_namenquote:De meeste IJslandse namen zijn patroniemen. In het IJslandse systeem zijn er geen echte familienamen of (post-Napoleonistische) achternamen. Iemands patroniem is de voornaam van diens vader (soms diens moeder), verbogen in de genitief en gevolgd door son (zoon) of dóttir (dochter).
Bijvoorbeeld: als een man die Jón Stefánsson heet een zoon Fjalar heeft, dan is de achternaam van Fjalar niet Stefánsson, net als zijn vader, maar Jónsson — wat letterlijk "Jónszoon" (in Nederlands: Janszoon/Janssen) betekent. Hetzelfde geldt voor vrouwen: een dochter van Jón, bijvoorbeeld Kata, zal Jónsdóttir als achternaam krijgen, "Jónsdochter".
Als gevolg van deze methode van naamgeven is het mogelijk dat in een gezin van vier personen ook vier verschillende achternamen voorkomen. Bijvoorbeeld: de ouders Jón (Stefánsson) en Bryndís (Atladóttir), en hun kinderen Fjalar Jónsson en Kata Jónsdóttir. Achternamen, zowel patroniemen als familienamen, zijn van secundaire betekenis. De achternaam kan niet los van de voornaam worden gebruikt; men kan niet spreken van meneer Gíslason of mevrouw Gunnarsdóttir. Om die reden spreken IJslanders elkaar aan bij de voornaam, ook indien het om hoger geplaatsten, gezagsdragers of ouderen gaat. Lijsten met namen, zoals het telefoonboek, zijn derhalve op voornaam gerangschikt
Tegen de tijd dat ze dat begonnen te vragen wist ik het al.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:19 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Die jongens stonden vertwijfeld naast je terwijl je echt naar brommers ging kijken?
Jong geleerd is oud gedaan.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:33 schreef Høken het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat ze dat begonnen te vragen wist ik het al.Kwam er op m'n 12e achter ofzo.
Terwijl ik samen met m'n neefje altijd op verjaardagen schreeuwde; GOA'J MET BROMMERS KIEK'N?
Doet m'n neefje van 7 nu ook.
En daar denk ik dan weer niet aan, om gewoon op wiki te zoekenquote:Op maandag 9 mei 2011 22:30 schreef Bart het volgende:
[..]
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/IJslandse_namen
Ook wel frappant:
Alle IJslanders spreken elkaar met þú (jij) aan. Een uitzondering wordt alleen gemaakt voor God en voor de president van IJsland. Hun aanspreektitel is þér (u).
en ook frisbee las ik net, dat wist ik niet. Dat fenomeen heet trouwens genericidequote:Op maandag 9 mei 2011 21:24 schreef whY... het volgende:
jaaaah wacht maar![]()
![]()
![]()
Die is leukquote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:53 schreef littledrummergirl het volgende:
ik dacht vroeger dat als je op het journaal hoorde ' er is een dode gevallen' dat er daadwerkelijk een lijk was gevallen, uit een kist of n lijkauto ofzo
En daar leg je dan toch al snel 12 euro voor neerquote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:41 schreef Tegan het volgende:
Dat een gewaarmerkte kopie/notariele verklaring/uitreksel uit de gemeentelijke administratie/al die andere officiele documenten niet speciaal zijn ofzo. Dat het allemaal niet gemaakt is met speciale techniek/inkt/papier/etc, maar gewoon een standaard kopierapparaat of printer en dan enkel een stempel en handtekening van iemand die betrouwbaar is gevonden/bepaald (dus een simpele administratieve gemeentemedewerker, of een notaris die alleen betrouwbaar is door zijn eed, of noem ze maar op). Dus dat het allemaal op vertrouwen berust en dat er nog genoeg gefraudeerd mee kan worden... Itt tot zeg maar geld drukken ofzo...
Je noemt hier denk ik de grootste tegenvaller die ik de afgelopen paar jaar heb meegemaaktquote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:41 schreef Tegan het volgende:
Dat een gewaarmerkte kopie/notariele verklaring/uitreksel uit de gemeentelijke administratie/al die andere officiele documenten niet speciaal zijn ofzo. Dat het allemaal niet gemaakt is met speciale techniek/inkt/papier/etc, maar gewoon een standaard kopierapparaat of printer en dan enkel een stempel en handtekening van iemand die betrouwbaar is gevonden/bepaald (dus een simpele administratieve gemeentemedewerker, of een notaris die alleen betrouwbaar is door zijn eed, of noem ze maar op). Dus dat het allemaal op vertrouwen berust en dat er nog genoeg gefraudeerd mee kan worden... Itt tot zeg maar geld drukken ofzo...
oh leuk om te weten, ik wist bijvoorbeeld niet dat het inburgeren heet. De Walkman wist ik wel, paar jaar geleden kwam dat weer fris in mijn hoofd door de Sony Walkman mobiele telefoon die zij toen uitbrachten.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:26 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Aan het lijstje van hagelslag en vaseline kan je ook walkman toevoegen, wat is begonnen als geregistreerd merk van Sony. Het principe dat geregistreerde (en dus beschermde) merken hun bescherming verliezen omdat het een algemeen gebruikt begrip wordt heet 'inburgering' van het merk.
Als ik om Spa vraag wil ik verdomme SPA en dan moet de ober vragen welkequote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:46 schreef trainfreak het volgende:
Walkman, Discman, Pampers ()
Hier zeggen ze ook een Bic tegen een stylo.
Op café vraagt men vaak een Spa (bruis) terwijl men gewoon (bruisend) water wil.
En Maggiquote:Op dinsdag 10 mei 2011 00:45 schreef LukaLaban het volgende:
[..]
en ook frisbee las ik net, dat wist ik niet. Dat fenomeen heet trouwens genericide
Nee, ketjap is sojasaus, en maggi is een smaakmaker... Zo is het mij iig altijd uitgelegd...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:53 schreef whY... het volgende:
Wij zeggen altijd ketjap, of is dat niet hetzelfde?
Bovendien is ketjap 'gewoon' een product en Maggi een merknaam. De Maggi smaakmaker is overigens op basis van tarwe en ketjap inderdaad op basis van soja.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:55 schreef mijsje het volgende:
[..]
Nee, ketjap is sojasaus, en maggi is een smaakmaker... Zo is het mij iig altijd uitgelegd...
Trekbandje. Tyrap. Bundelbandje. enz enz.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:51 schreef whY... het volgende:
Bij frisbee snap ik het nog enigszins, zij waren gewoon de eerste die daar commercieel succes mee boekte. Hmm dat gaat ook wel op voor Vaseline, Waxine en Hagelslag.
Om het lijstje aan te vullen; Ducttape, Tyrap, Post-it, Tomtom, Googlen (alhoewel je hier wél echt google voor gebruikt als je het zegt).
Ty-Rap is de producent van tie-wraps.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:33 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Trekbandje. Tyrap. Bundelbandje. enz enz.
Het is toch gewoon Tie-wrap? Van binden en euh binden?
Ja ok. Je spreekt het hetzelfde uit. Maar in dit specifieke geval zal het er dan om gaan hoe men het schrijft.quote:
En het is niet Naquila maar Nagila.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:30 schreef Irritatie100 het volgende:
Dat het nummer van de Party Animals gebaseerd is op een bekend Hebreeuws lied en daarom niet Have Naquila maar Hava Naquila heet
Bij de Party Animals welquote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:09 schreef enilnomrow het volgende:
[..]
En het is niet Naquila maar Nagila.
Is Maggi niet op basis van Maggiplant ?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:33 schreef Orbis het volgende:
[..]
Bovendien is ketjap 'gewoon' een product en Maggi een merknaam. De Maggi smaakmaker is overigens op basis van tarwe en ketjap inderdaad op basis van soja.
quote:Op woensdag 11 mei 2011 06:31 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Is Maggi niet op basis van Maggiplant ?
Blijkbaar niet, dus. Maar ik had zelfs nog nooit van het bestaan van de maggiplant gehoord, weer wat geleerdquote:Lavas (Levisticum officinale) is een plant uit de schermbloemenfamilie (Umbelliferae oftewel Apiaceae). De plant is ook wel bekend onder de naam maggiplant, hoewel het geen ingrediënt is van het originele recept van Maggi.
grappig dat je het apostrofje in jus d'orange precies verkeerd overneemtquote:Op woensdag 11 mei 2011 00:01 schreef whY... het volgende:
Ik zou in ieder geval kiezen voor de Orangensaft of Jus 'd Orange of Nederlands, sinaasappelsap.Sommige zijn wel wat zuur though.
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:39 schreef Isis20 het volgende:
Ik heb echt jaren gedacht dat mensen die 'jus' bestelden als drinken, vleesjus kregen en niet jus 'd orange...
Ik dacht altijd al: 'Nou 't is maar wat je lekker vindt...'
"Doet u mij maar een glas lekkere vette jus, ober."quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:39 schreef Isis20 het volgende:
Ik heb echt jaren gedacht dat mensen die 'jus' bestelden als drinken, vleesjus kregen en niet jus 'd orange...
Hehe, oranje vleesjus.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:39 schreef Isis20 het volgende:
Hangt ervan af waar de jus van getrokken is! Uitgebakken kaantjes-jus drink ik zo wel een litertje van weg, maar half-om-half gehakt in margarine is aanzienlijk minder lekker.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:39 schreef Isis20 het volgende:
He jij bent een nieuwe mod.quote:
Wist je ook dat je de OP al kunt lezen door op de pagina die jij net beschrijft met je muis op de TS te gaan staan zonder te klikken?quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:27 schreef Karina het volgende:
Ik kwam er gisteren pas achter dat je in de AT kunt sorteren op topicstarter reacties views laatste reactie
Gelukkig heb ik die irritante functie uitgeschakeld.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:31 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Wist je ook dat je de OP al kunt lezen door op de pagina die jij net beschrijft met je muis op de TS te gaan staan zonder te klikken?
Waarom vind je dat irritant? Ik bekijk de OP alleen zo als ik dat echt wil, dus als ik er met de muis overheen ga. Nooit dat hij ineens in m'n scherm staat!quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:34 schreef Bart het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik die irritante functie uitgeschakeld.
Ik hoef geen popups. Dan zie ik namelijk niet meer wat daaronder zit.quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:00 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Waarom vind je dat irritant? Ik bekijk de OP alleen zo als ik dat echt wil, dus als ik er met de muis overheen ga. Nooit dat hij ineens in m'n scherm staat!
Dan schuif je je muisaanwijzer toch naar links?quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:04 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik hoef geen popups. Dan zie ik namelijk niet meer wat daaronder zit.
Blijft irritant. Ik wil niet mijn muis te hoeven verschuiven om iets niet zien. Ik wil gewoon niets zien, ook als ik mijn muis stilhoud.quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:21 schreef Gray het volgende:
[..]
Dan schuif je je muisaanwijzer toch naar links?
quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:31 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Wist je ook dat je de OP al kunt lezen door op de pagina die jij net beschrijft met je muis op de TS te gaan staan zonder te klikken?
Maar je moet de muis ook verschuiven om het uberhaupt te moeten zien.. Heb nog nooit gehad dat ik per ongeluk ineens de OP of lapo op mijn scherm had, en als het wel zo is is het verschuiven van de muis de kleinst mogelijke moeite, aangezien je, wanneer je op een dergelijk scherm bent (bijvoorbeeld MyAT), de muis waarschijnlijk toch al vasthoudt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:36 schreef Bart het volgende:
[..]
Blijft irritant. Ik wil niet mijn muis te hoeven verschuiven om iets niet zien. Ik wil gewoon niets zien, ook als ik mijn muis stilhoud.
Ik had dus wel af en toe ongewild die popups. En de muis verschuiven is dan niet de kleinst mogelijke moeite, dat is namelijk zorgen dat ik ze helemaal niet zie, dan hoef ik niets te doenquote:Op woensdag 11 mei 2011 13:58 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Maar je moet de muis ook verschuiven om het uberhaupt te moeten zien.. Heb nog nooit gehad dat ik per ongeluk ineens de OP of lapo op mijn scherm had, en als het wel zo is is het verschuiven van de muis de kleinst mogelijke moeite, aangezien je, wanneer je op een dergelijk scherm bent (bijvoorbeeld MyAT), de muis waarschijnlijk toch al vasthoudt.
Maar goed, ieder zijn eigen voorkeur zullen we maar zeggen.
quote:Op donderdag 12 mei 2011 21:50 schreef Isis20 het volgende:
Ook kwam ik er pas vorig jaar achter dat dit
[ afbeelding ]
geen hemd-tshirt heet, zoals mijn moeder altijd zei!![]()
Die vrouw in de C&A keek me ook heel raar aan toen ik vroeg of ze ook hemd-tshirts hadden...
En toen ging het lampje pas branden...
ditquote:Op donderdag 12 mei 2011 22:47 schreef exile79 het volgende:
[..]
En er dan in de winkel achterkomen, geweldig.
Bedankt. Als je alt ingedrukt houdt, komt hij nog sneller.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:02 schreef Orbis het volgende:
[..]! En de laatst geplaatste post ook! Staat ergens een overzicht met alle nieuwe functies van het forum? Want het is jammer als een mooie feature als deze onontdekt blijft.
Deze klopt niet. Toys are us: wij zijn speelgoed.quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:49 schreef Johan1994 het volgende:
Dat Toys R Us eigenlijk gewoon Toys for us is
Us als onderwerp?quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:55 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Deze klopt niet. Toys are us: wij zijn speelgoed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |