Tarado | zondag 1 mei 2011 @ 20:29 |
![]() Voorgaande delen: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13a, 13b, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 Modellen: 1-serie: • Oksel, E87 118d • Scorpie, E87, 118i (in bestelling) 3-serie: • dnzl, E30 316 • piekartz87, 2x E30 316i • Gkhn, E30 320i • Catch22-, E30 320i • Jaapie1993, E30 320i • Youp, E30 320i • metallicattim, E30 318iA, E30 325i • rival, E30 330i, E30 325i, E30 325e, E30 318i • Twista101, E36 316i • Mavi86, E36 316i • Fransbreda, E36 316i • justmattie, E36 316i • Teamlead, E36 318tds • Turquaz52, E36 318i, E36 323i • Gokhan03, E36 323ti compact • MrTorture, E36 325i • YoshiBignose, E46 318ci, E21 320/6 • Xtr3mE, E46 318ci • TommyGun E46 318i • Maharbal, E46 325i • Mikkie, E46 320d • Peewee, E46 320d • xaban06, E46 320td • Vuurmuis, E46 325ci • Hyperdude, E46 330i • Boegschroef, E92 320d, E30 320i, E30 323i baur • Nelisb, E90 320d • Moody, E92 335i 5-serie: • Rizzeau, E28 525i • Alicey, E34 518i • mighty_myte, E34 520i • disyn, E39 520i • Lezzer, E39 525i • eevebe, E39 528i • M.O.D, E39 540i • Boegschroef, E60 525d • B4llistic, E60 530d • tong_poh, E60 535d • HFdude, E61 535d • Rizkant, E39 528i 6-serie: - 7-serie: • Chooselife, E32 735i • Tarado, E38 740i 8-serie: - X: • von_Preussen, E70 X5 3.0d Z: • minispilie, E36/7 Z3 1.9 • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio • k_man, E85 Z4 • oYo, E89 Z4 35i M • Okeuj, E92 M3 Motorrad - Onderdelen Meer onderdelen Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast. ![]() | |
YoshiBignose | zondag 1 mei 2011 @ 20:37 |
Als je geen nieuwe kan maken Catch, waarom maak je dan wel de laatste post ![]() | |
#ANONIEM | zondag 1 mei 2011 @ 21:07 |
Bedoelde ik inderdaad. Iedereen bepaalt toch zelf wanneer-ie vertrekt? Ik neem aan dat ook deze rit eindigde bij een restaurant. Dan kies je zelf of je mee eet of niet. ![]() | |
Rizkant | zondag 1 mei 2011 @ 21:24 |
Nope niet bij een restaurant... tenzij je een strand tent als restaurant beschouwt... Brouwersdam was eindpunt.... http://img146.imageshack.us/img146/6206/dsc0015wq.jpg (copy/paste deze link) http://img9.imageshack.us/img9/8319/dsc0025bv.jpg (copy/paste deze link) http://img829.imageshack.us/img829/2803/dsc0052o.jpg (copy/paste deze link) http://img94.imageshack.us/img94/9990/dsc0059vz.jpg (copy/paste deze link) http://img545.imageshack.us/img545/4383/dsc0078la.jpg (copy/paste deze link) http://img689.imageshack.us/img689/3025/dsc0208ez.jpg (copy/paste deze link) Meer foto's: http://www.r2motorsport.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=7125 P.s. Heerlijk topic titel!!!! [ Bericht 8% gewijzigd door Rizkant op 01-05-2011 21:28:47 (Link toegevoegd..) ] | |
#ANONIEM | zondag 1 mei 2011 @ 21:29 |
Nou ja, ik neem aan dat je er dan bij die strandtent iets te eten geregeld was. ![]() ![]() [ Bericht 57% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2011 21:29:32 ] | |
Rizkant | zondag 1 mei 2011 @ 21:30 |
Fotograaf was mijn bijrijder.... En ja imageschack is niet je van het... Daarom linkje erbij gezet... Waarom eten na afloop? Dat doe je toch niet na een dag file rijden? | |
TommyGun | zondag 1 mei 2011 @ 21:31 |
Volgende week het interieur opknappen van mijn E46 318i. Nieuwe interieurlijsten, pookhoes, pookknop, middenconsole en bekerhouders / muntenhouder. Ik heb ook 't e.e.a. aan rubbertjes en plasticjes besteld om de schakelpook weer 'strak' te laten aanvoelen (mocht iemand de exacte nummers van dit alles willen weten, message of mail me dan even). Het exterieur komt ook aan de beurt: nieuw koplampglas inclusief pakking (linksvoor is erg dof en er komt vocht binnen, rechtsvoor was al vervangen dus die is in orde), nieuwe alarm-sensor voor onder de motorkap en parkeersensoren (met de originele BMW-strip voor in de achterbumper). Hopelijk kan ik er dan weer ff mee vooruit ![]() Overigens heb ik op BimmerPortal gelezen dat 'je' doorgaans wél een boordcomputer hebt, ook al ontbreekt de hendel (of althans, de BC knop op de hendel van de verlichting) zoals bij mij het geval is. Via handmatige instructies heb ik dit inderdaad kunnen bevestigen. Zo'n hendel is op zich niet duur, maar helaas kost het 'inleren' ook weer een euro of 150,-... Voor wie interesse heeft in de instructies: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/114795 To do list dus ![]() ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door TommyGun op 01-05-2011 21:56:54 ] | |
#ANONIEM | zondag 1 mei 2011 @ 21:33 |
Een etentje na afloop is standaard bij zo ongeveer elke toerrit. Hapje eten, beetje (na)praten met de anderen, beetje socializen. | |
YoshiBignose | zondag 1 mei 2011 @ 21:59 |
Biertje drinken doen ze....... tijdens de rit ![]() | |
Catch22- | zondag 1 mei 2011 @ 22:24 |
omdat ik er geen rekening mee had gehouden dat fok zo hard zou falen | |
#ANONIEM | zondag 1 mei 2011 @ 22:29 |
Ik geloof inderdaad - ook na het zien van de foto's - dat het maar goed is dat ik niet ben geweest. ![]() | |
D. | zondag 1 mei 2011 @ 22:39 |
Ik wil even terugnemen dat een Z4 een dameskappersauto is ![]() | |
Catch22- | zondag 1 mei 2011 @ 22:51 |
De z4 is gewoon een vette bak. Mijn schoonpa heeft een z3 en dat is gewoon een fijne rijdersauto. Wel een viercilinder, maar het rijdt erg fijn. | |
D. | zondag 1 mei 2011 @ 22:56 |
Nee, sorry, de Z3 blijft een dameskappersauto ![]() En vette bak gaat me wat te ver, maar ik reed laatst achter een Z4 en vond het er best leuk uitzien zo ![]() | |
YoshiBignose | zondag 1 mei 2011 @ 23:24 |
De E38 is een vette bak ![]() | |
Catch22- | zondag 1 mei 2011 @ 23:54 |
![]() Vind ik gewoon een vette bak hoor. 1M coupe is trouwens ook uber in zijn klasse. Damn! | |
Tarado | maandag 2 mei 2011 @ 00:09 |
eens ![]() | |
YoshiBignose | maandag 2 mei 2011 @ 00:21 |
Tarado, ben jij een master? | |
Tarado | maandag 2 mei 2011 @ 00:24 |
wat is dat? | |
Mikkie | maandag 2 mei 2011 @ 01:07 |
En voor dat geld heb je niet eens een goede, maar waarschijnlijk een ex-schade bak of eentje met wat werk. Reken op rond de 25k voor een beter exemplaar. Een E39 M5 is dan goedkoper. Minder sportief, meer de powerbak. Flinke plannen Tommy! Mijn tip: neem een sportpookje. Dat schakelt zo ontzettend veel lekkerder! PDC is ook wel handig om te hebben, al is het niet zaligmakend. Blijf achteruit kijken, want ik ken verschillende mensen bij wie wel eens een paaltje tussen de sensoren door is geglipt ![]() | |
TommyGun | maandag 2 mei 2011 @ 08:54 |
Gaat 't nu alweer over die dameskapper-auto's? ![]() Ja, verklaar me voor gek maar ik wil alles gewoon top hebben, ook al is de auto 12 jaar oud... Het pookje twijfel ik nog over, ik zat te denken aan een E90 / E92 type (zal mooi staan bij de Titan lijsten) maar echt 'sport' is dat niet... Alle andere onderdelen heb ik al binnen / krijg ik komende week binnen dus daar valt niet meer over te twijfelen ![]() Anyhow, zoiets dus: ![]() Maar anders wellicht een M-pook... Achteruit kijken zal ik sowieso wel blijven doen, de sensoren wil ik meer om te weten of 't nog kan of niet (zonder de auto achter me te raken ![]() | |
YoshiBignose | maandag 2 mei 2011 @ 08:56 |
Iemand die in een E38 rijdt ![]() | |
Maharbal | maandag 2 mei 2011 @ 09:27 |
Ik zou inderdaad ook het (M) Sportpookje nemen, schakelt erg fijn en staat (met die aluminium ring) mooi bij de titan interieurlijsten (heb ik ook geloof ik, iig die zilvere dingen) | |
TommyGun | maandag 2 mei 2011 @ 10:36 |
Zo een bedoel je dan? ![]() Ook wel netjes inderdaad... | |
Maharbal | maandag 2 mei 2011 @ 11:09 |
Yep, die! | |
Mikkie | maandag 2 mei 2011 @ 11:46 |
Ik had gewoon de matzwarte lijsten en heb nu hoogglans zwart, maar ook daar staat die M-sportpook ook prima bij hoor. Punt is vooral dat ie een ruime cm korter is dan de normale pook, en dat merk je echt, al zou je het niet zeggen als je het zo ziet. Ik zou die pook ruim verkiezen boven een E90-model. | |
tha_rizzo | maandag 2 mei 2011 @ 12:17 |
@ Yoshi, het is niet zozeer een E28 die voor problemen zorgt, mijn 5er heeft gewoon te lang stil gestaan. Geen enkele auto kan tegen stilstand, ook BMW niet. | |
TommyGun | maandag 2 mei 2011 @ 12:34 |
OK, dit gaat 'm worden ![]() Bedankt. | |
Mikkie | maandag 2 mei 2011 @ 12:42 |
Haha, mooi! Ik wilde je nog overtuigen door te zeggen dat je wel een keer een rondje mocht komen proefrijden met die pook, maar dit is minstens zo prima ![]() Wel grappig. Familie van me geloofde in eerste instantie ook niet dat die cm zoveel verschil zou maken, maar die was ook compleet om na een rondje rijden met die pook ![]() Had zelf op Bimmerportal gelezen dat het de fijnste 'performance mod' was die je kon doen, dus op de gok gekocht. Best dure gok voor 70 euro ofzo, maar inderdaad nog geen seconde spijt van gehad, is z'n geld zeker waard. | |
TommyGun | maandag 2 mei 2011 @ 12:48 |
Haha ja ik ben op zich niet zo'n fan van M-parts in een niet-M-wagen maar als 'ie echt zo fijn is dan kan ik daar mee leven ![]() 70 euro incl. zit je idd wel aan zie ik, maar dat moet dan maar ![]() Bedankt! | |
Mikkie | maandag 2 mei 2011 @ 12:50 |
Ik ken je probleem. Ik vind het ook zo wannabe staan, dat M-logo. Maar het rijplezier maakt dat ruimschoots goed ![]() | |
TommyGun | maandag 2 mei 2011 @ 12:54 |
Mooi ![]() OEM nummer is overigens 25117896031 (voor de 5-speed), daarmee is het wat eenvoudiger zoeken (voor andere geïnteresseerden). BTW, deze foto vond ik: ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door TommyGun op 02-05-2011 13:01:08 ] | |
#ANONIEM | maandag 2 mei 2011 @ 14:10 |
Ziet eruit als een E85/86. | |
YoshiBignose | maandag 2 mei 2011 @ 14:15 |
Ja oke, maar dat wist je toen je hem kocht toch? Het valt me gewoon op dat alle E28 rijders hier half werkende auto's hebben ![]() | |
tha_rizzo | maandag 2 mei 2011 @ 14:40 |
Had minder problemen verwacht.... ![]() ![]() De meeste e28jes rijden wel degelijk rond (bij goed onderhoud), de mijne is alleen een kleine ramp ![]() | |
Mikkie | maandag 2 mei 2011 @ 17:26 |
Volgens mij moet je 'm ergens ook nog wel goedkoper kunnen krijgen dan 70 euro, trouwens. En deze pook die je ernaast hebt, is niet de standaard van de E46 volgens mij. Het dash is anders namelijk, volgens mij scheelt het bij de E46 nog een paar mm meer. | |
TommyGun | maandag 2 mei 2011 @ 19:31 |
Klopt, is van een roadster ![]() ![]() Vandaag voltooid: Nieuwe middenconsole inclusief toebehoren zoals bekers- en munten-houders. Nieuwe lederen pookhoes. Nieuwe (verbeterde) alarm-sensor motorkap. Volgende week voltooien: Titan Interieurlijsten. PDC-strip plaatsen en PDC-sensoren aansluiten. Koplamp'glas' links-voor inclusief pakking vervangen. Rubbertjes en dergelijke vervangen van het schakelmechanisme om de pook weer 'strak' te maken. Bovenstaande onderdelen heb ik reeds binnen. Het enige wat ik dan nog wil bestellen is de M-sport pookknop (leder). Maar voor deze maand weer even genoeg uitgegeven, wellicht volgende maand weer 't een en ander, maar dat heeft allemaal niet zo'n hoge prioriteit. | |
Herr.Flick | maandag 2 mei 2011 @ 20:07 |
Mijn e28 is gekocht als zijnde 'lijk', dus ik wist dat er werk aan zat. Nokkenas gevonden in duitsland.. 20 euro! ![]() | |
FalleNk810i | maandag 2 mei 2011 @ 20:52 |
Nog een beetje een leuke nokkenas? Of vrij tam? | |
Herr.Flick | maandag 2 mei 2011 @ 21:08 |
Standaard nokkenas, alleen nu met nokken! ![]() | |
FalleNk810i | maandag 2 mei 2011 @ 21:14 |
Haha, wat heb je met die andere gedaan dan ![]() | |
Catch22- | maandag 2 mei 2011 @ 21:18 |
Die was af toch? | |
Herr.Flick | maandag 2 mei 2011 @ 21:25 |
![]() | |
D. | maandag 2 mei 2011 @ 21:27 |
| |
Mikkie | dinsdag 3 mei 2011 @ 00:23 |
Dat scheelt wel. Zo wil ik, als ik ooit een keer ergens een garage ofzo opduik om 'm lange tijd te stallen, nog wel een leuke cabrio kopen voor erbij. Een E36 of als het budget het toelaat een E46. Dan koop ik aan de onderkant van de markt en ga ik inderdaad ook lekker hobbyen aan dat ding ![]() | |
TommyGun | dinsdag 3 mei 2011 @ 09:27 |
* TommyGun meldt. De mijne heeft vermoedelijk ook wat maandjes stil gestaan, is niet goed voor slangetjes, filters en dergelijke. | |
#ANONIEM | dinsdag 3 mei 2011 @ 12:27 |
Of coupé. ![]() | |
TommyGun | dinsdag 3 mei 2011 @ 14:42 |
Volgens mij zat ik op een Z-forum waar ik die image vond ![]() | |
Catch22- | woensdag 4 mei 2011 @ 17:17 |
ben net gebeld door een lasser. 2 wielkasten opnieuw inlassen (binnen en buiten) kostte hem ongeveer 24 uur (in totaal) en hij rekende 15 eu per uur. Valt op zich nog mee... | |
YoshiBignose | woensdag 4 mei 2011 @ 17:27 |
24 uur lassen... tering. | |
Mikkie | woensdag 4 mei 2011 @ 18:03 |
Maar als je daarvoor twee mooi gevormde nieuwe wielkasten hebt valt het mee ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 4 mei 2011 @ 21:53 |
In 24 uur las je een hele trein man... Nou ja ik weet ook niet hoeveel tijd dat kost eerlijk gezegd, maar ik dacht altijd dat ALS je gaat lassen, het niet al te grote gaten moeten zijn omdat het dan niet meer te doen is of onveilig wordt. Als je dan 24 uur aan het lassen bent vraag ik me af wat er allemaal verrot was. Of moeten net hele lastige plekken geweest zijn... | |
Maharbal | woensdag 4 mei 2011 @ 22:01 |
Er komen gewoon helemaal nieuwe wielkasten in, er wordt dus niks 'geplakt. | |
Mikkie | woensdag 4 mei 2011 @ 22:16 |
Ja goed, ik heb echt totaal geen verstand van lassen dus geen flauw idee of het veel is, maar voor 15 euro per uur kun je je niet echt een buil vallen, denk ik dan ![]() En ik maakte, zoals haarbal al zegt, uit de post op dat de wielkasten in z'n geheel nieuw gelast gaan worden. Het wordt geen kwestie van een lappendeken, volgens mij. | |
YoshiBignose | woensdag 4 mei 2011 @ 22:23 |
Oh op zo'n manier ja dat zal wel een hele klus zijn dan denk ik ![]() Of ik spuit dat hele ding over ![]() ![]() ![]() Of mat zwart wrappen. Volgens mij ben ik dan de eerste persoon ooit met een mat zwarte E21. Ik kan ze in ieder geval niet vinden op google ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door YoshiBignose op 04-05-2011 22:29:27 ] | |
Mikkie | woensdag 4 mei 2011 @ 22:30 |
Ik ga misschien met een paar gasten van Bimmerportal naar de Ring in juli, nog mensen zin om mee te gaan? ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 4 mei 2011 @ 23:30 |
Meldt.. ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 4 mei 2011 @ 23:35 |
Turq leef je nog ![]() ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 4 mei 2011 @ 23:42 |
Nee voor iets anders.. | |
Sounddragon | woensdag 4 mei 2011 @ 23:45 |
Hey Turq, long time no see ![]() | |
Mikkie | woensdag 4 mei 2011 @ 23:46 |
Turqie leeft ![]() | |
Catch22- | woensdag 4 mei 2011 @ 23:48 |
Haha t zal es niet. 24 uur voor twee compleet nieuwe wielkasten lijkt me ook wat veel. Hij rekende daarentegen wel 15 eu per uur dus dat valt mee. Reactie van een andere lasser 'ong 75 euro' (had een schatting gevraagd voor het inlassen van twee opzetranden. Alleen de randen is goedkoper natuurlijk. Moet ff kijken hoe de wielkast verder is. Heb het vanuit de kofferbak wel eens bekeken en de binnenkant is hard. Dan is een nieuwe rand genoeg. Hoeft geen tien jaar meer mee te gaan natuurlijk... | |
Turquaz52 | woensdag 4 mei 2011 @ 23:52 |
Iemand een el cheapo 316i of 325i/328i tekoop..? ![]() (liefst wit, maar mag uiteraard ook een ander kleur) en heb een beperkt budget.. ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 4 mei 2011 @ 23:54 |
Gasten, ik ga lekker me sigaretje roken en heerlijk in me eigen bed slapen vanavond, truste everyone ![]() | |
Catch22- | woensdag 4 mei 2011 @ 23:55 |
Ga je weer een slecht hok kopen en daar een te sterk blok in leggen zonder keuringen? Waarvopr zat je vast grote jongen? | |
YoshiBignose | woensdag 4 mei 2011 @ 23:58 |
Jaaa nou wil ik het weten ook ![]() Ja 12 uur @ ¤ 30 dus, of 8 uur tegen ¤ 45 klinkt aannemelijker ![]() ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 5 mei 2011 @ 00:04 |
Ik zoek gewoon een daily, fuck die swaps.. me eerst volgende swap wordt een Electroswap.. ![]() Maareja, geld groeit niet aan me rug.. Dus hard werken en deze keer stukje voor stukje opbouwen ipv wat ik met de witte kreng heb gedaan, alles in een keer lukt gewoon niet waardoor je maar bezig blijft.. Daarom, gezocht een Daily 316i of 325/328i.. | |
Catch22- | donderdag 5 mei 2011 @ 00:04 |
Hij rijdt sowieso wel. Alleen is t fijn als t ook netjes is. Het is het laatste jaar ook niet erger geworden. Hij zei telefonisch dat het 2x12 uur was en hij 15 euro vroeg. Voor twee complete wielkasten zal het ook wel die tijd kosten. Ik vraag me alleen af of t voor mij nodig is. Naast die 350 euro zit je ook met spuitkosten natuurlijk. | |
Barcaconia | donderdag 5 mei 2011 @ 07:17 |
Ben je in korte tijd volwassen geworden? ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 5 mei 2011 @ 09:19 |
Maar wat heb je met die witte en gele gedaan dan? Verkocht? | |
Turquaz52 | donderdag 5 mei 2011 @ 10:08 |
Ja. 4 maanden een monotoon leventje leven is geen pleziertje, is lang zat. Genoeg om serieus over het leven na te denken dan beetje te ouwehoeren constant.. ![]() In beslag genomen en verkocht.. | |
YoshiBignose | donderdag 5 mei 2011 @ 10:41 |
Aha, dus je zat vanwege de auto's? Gepakt met 200 km/u binnen de bebouwde kom? Of zat er wat in de kofferbak ![]() He, m'n broertje heeft nog een 318is coupe zonder interieur en wat andere onderdelen ontbreken heb je daar niet wat aan of wil je niet meer knutselen ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 5 mei 2011 @ 10:50 |
Denk dat ik toch voor ietsjes serieuzere zaak zit dat 200km/u door de bebouwde kom.. En mijn kofferbak is altijd al vol geweest: 2 subs en gereedschap.. Wat wilt je broertje er voor hebben? | |
Herr.Flick | donderdag 5 mei 2011 @ 11:19 |
![]() Dat word je dan ook wel.. | |
YoshiBignose | donderdag 5 mei 2011 @ 11:20 |
Ik zal eens vragen, maar woonde jij niet helemaal in Limburg? Dat is wel heel ver weg. | |
Turquaz52 | donderdag 5 mei 2011 @ 11:33 |
Yep.. | |
YoshiBignose | donderdag 5 mei 2011 @ 12:29 |
Banden, interieur, speakers / radio ontbreken, koplampen. Voor de rest redelijk in tact ![]() Wordt anders naar de sloop gebracht, maar aangezien het zo ver voor jou is denk ik niet handig ![]() | |
rival | donderdag 5 mei 2011 @ 12:35 |
zit het blok er nog in? | |
YoshiBignose | donderdag 5 mei 2011 @ 12:38 |
Yep M42B18 hé heb je interesse? Jij moet ¤ 100 betalen voor ALLEEN het blok omdat je geen Turq bent. | |
Maharbal | donderdag 5 mei 2011 @ 12:48 |
Ik zal er 's over nadenken! | |
rival | donderdag 5 mei 2011 @ 13:02 |
wel kompleet dan, bak, bekabeling, computer, luchtmassa enzo? | |
YoshiBignose | donderdag 5 mei 2011 @ 13:16 |
Uhh ja de auto reed gewoon altijd en die dingen hebben we nooit eraf gehaald. Het blok was eigenlijk het enige aan dat ding dat geen problemen heeft gegeven. Neem AUB die hele auto mee dan! ![]() | |
rival | donderdag 5 mei 2011 @ 13:53 |
Ik bespreek het straks ff met Dennis je hoort van me ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 5 mei 2011 @ 14:16 |
Oke pm maar verder. | |
Turquaz52 | donderdag 5 mei 2011 @ 15:11 |
Geen intresse, wil nu een kant en klare Plug my ass in the seat and Play! ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 5 mei 2011 @ 15:47 |
Waarom neem je nu geen Toyota ofzo? Val je ook niet zo op bij de wouten ![]() | |
Mikkie | donderdag 5 mei 2011 @ 16:00 |
Voor 200km/h krijg je alleen een ontzegging meestal, geen vier maanden zitten ![]() ![]() Prima ![]() ![]() | |
rival | donderdag 5 mei 2011 @ 16:04 |
voor wat jij noemt ga je hier niet 4 maanden de bak in, tenzij het de zoveelste keer is..... Dus ik gok nog een klasse hoger ![]() | |
rival | donderdag 5 mei 2011 @ 16:05 |
een rondje op de ring, dat vergeet je nooit meer ![]() | |
Mikkie | donderdag 5 mei 2011 @ 16:11 |
Dat ligt ook aan je verleden natuurlijk ![]() ![]() Zelfs niet in m'n trage 320d? ![]() ![]() | |
rival | donderdag 5 mei 2011 @ 16:28 |
Zelfs niet in je trage 320d, en zelfs niet als je lekker rustig gaat toeren.... dan krijg je vanzelf wel adrenaline van de wagens die je voorbij knallen ![]() ik zelf vond het iig een geweldige rit, ik was ook maar met een 318is. maar ben wel lekker fanatiek rond gegaan ![]() | |
Mikkie | donderdag 5 mei 2011 @ 16:34 |
Mja, ik vrees dus dat ik me ook niet helemaal kan inhouden. Dat zal wel wat van de banden en blokken gaan kosten ![]() | |
ToerkCep | donderdag 5 mei 2011 @ 16:39 |
Ik heb een 320d E46 facelift van 2003, ik hou van mijn bimmer rijdt heerlijk. Alleen heb er wel een probleem mee die ik niet kan oplossen ![]() | |
rival | donderdag 5 mei 2011 @ 16:42 |
vertel. | |
rival | donderdag 5 mei 2011 @ 16:43 |
je gaat toch steeds iets harder ja ![]() | |
ToerkCep | donderdag 5 mei 2011 @ 16:51 |
Nou heel raar eigenlijk, auto houdt in. Heb echt bijna alles gedaan maar weet niet waar het zit, Luchtmassameter vervangen geen resultaat, EGR vervangen geen resultaat. Alle filters vervangen niks, wat ook raar is is dat de verbruiksmeter niet verder gaat dan 10L/100KM bij volgas. Alleen in de 1e en 2de versnelling wel. Ik dacht nog dat het aan de luchtslang zou liggen maar deze ook al vervangen. Ook iets raars de auto maakt een tikkend/ratelend geluid bij volgas, en het rookt erg. Ik zat nog te denken aan de verstuivers, zou het daaraan liggen? | |
Catch22- | donderdag 5 mei 2011 @ 17:29 |
problemcar.nl dus of een BMW forum opzoeken. | |
ToerkCep | donderdag 5 mei 2011 @ 17:48 |
Al geprobeerd, geen geluk | |
Sounddragon | donderdag 5 mei 2011 @ 18:08 |
Al eens uit laten lezen door iemand met verstand van zaken? | |
ToerkCep | donderdag 5 mei 2011 @ 18:21 |
Yep al diverse keren uitgelezen door garage geen foutcodes ![]() | |
Sounddragon | donderdag 5 mei 2011 @ 18:26 |
dat bedoel ik; door iemand die er kaas van heeft gegeten; foutcodes uitlezen kan elke geit, maar uitvogelen wat er mis gaat is werk voor een expert.. het is onmogelijk dat het ding inhoudt en rookt zonder dat je iets aan de waardes in de computer kan zien ![]() | |
Mikkie | donderdag 5 mei 2011 @ 19:08 |
Dat dus. Elke idioot kan foutcodes van het scherm lezen. Tegenwoordig zit bij een dealer ook geen expertise meer... Het is de kunst om daadwerkelijk een diagnose te stellen. That is: proefrun doen en dan kijken hoe of wat. Ik zou naar OBD-tuning in St. Jansklooster gaan. Daar heb ik m'n auto laten behandelen, en daar hebben ze tenminste verstand van zaken. Die kerel schrijft ook de chips voor de BMW 130i Cup...die kan tenminste daadwerkelijk iets met gegevens van een auto, ipv alleen foutcodes aflezen. Neem gewoon eens contact op, je hebt niets te verliezen ![]() | |
ToerkCep | vrijdag 6 mei 2011 @ 10:11 |
Ja jullie hebben gelijk, zowiezo als het aan de verstuivers ligt moet het apart worden gemeten, ik weet dat die geen foutcodes geven. Je moet apart de waardes meten. Nu nog een goede en ervaren garage vinden in de buurt van Utrecht.. | |
Sounddragon | vrijdag 6 mei 2011 @ 10:14 |
Verstuivers? is het een diesel? ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 6 mei 2011 @ 10:17 |
Injectoren verstuiven toch ook de brandstof in de cilinderkamers? ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 6 mei 2011 @ 10:20 |
Een E46 320d is meestal een diesel ja ![]() | |
Mikkie | vrijdag 6 mei 2011 @ 10:26 |
Het is een 320d. M'n SD, wat doe je ![]() | |
Catch22- | vrijdag 6 mei 2011 @ 10:27 |
Velg richten voor 88 eu, inc montage. Dat is toch niet overdreven veel? | |
Mikkie | vrijdag 6 mei 2011 @ 10:29 |
Die montage is weer zo'n wassen neus, want dat kun je zelf ook in vijf minuten. ![]() Wordt ie alleen gericht, of doe je nog meer? Lijkt me niet schokkend duur, maar echt goedkoop is het ook niet, volgens mij. | |
ToerkCep | vrijdag 6 mei 2011 @ 10:32 |
Het is een diesel ja 320d he ![]() Heb gelezen dat als de verstuivers niet goed werken dit ook de oorzaak kan zijn voor de rook die de auto produceert bij het gas geven, brandstof wordt niet goed verdeeld ofzo ![]() Maar heb nog steeds geen verklaring voor de tikkend/ratelend geluid die ik krijg bij volgas en de verbruiksmeter die niet verder gaat dan 10L/100KM ![]() Iemand die een goed en ervaren garage kent in de buurt van Utrecht ![]() | |
Maharbal | vrijdag 6 mei 2011 @ 10:45 |
Ik vind het aardig prijzig. Ik had vorig jaar alle 4 velgen richting + monteren voor ¤ 150 Lastig om er weer een band omheen te krijgen als je geen apparatuur hebt ![]() | |
Catch22- | vrijdag 6 mei 2011 @ 10:45 |
Het is incl montage, wat natuurlijk nauwelijks werk is. Waar had jij het laten doen haarbal? | |
Maharbal | vrijdag 6 mei 2011 @ 10:49 |
Euh, ik weet de naam van het bedrijf niet echt meer. Ik had ze gewoon langs m'n persoonlijke bandenboer(beunhaas) gebracht, en die bracht ze voor mij naar het bedrijf voor het richten. | |
Maharbal | vrijdag 6 mei 2011 @ 10:52 |
Valt me nu op he...maar dit topic is niet voor Coupé rijders ![]() | |
Catch22- | vrijdag 6 mei 2011 @ 10:57 |
gewoon niets zeggen... | |
Tarado | vrijdag 6 mei 2011 @ 11:12 |
Als jij jouw auto een coupé noemt prima, voor mij is het gewoon een 2 deurs sedan | |
Maharbal | vrijdag 6 mei 2011 @ 11:28 |
De 2-deurs E30 was een 2-deurs sedan. De E46 2-deurs is een coupé. | |
Tarado | vrijdag 6 mei 2011 @ 11:39 |
![]() De E46 2-deurs is een 2 deurs sedan, maar het een coupé noemen kan ook, het woord coupé wordt in de ruimste zin gebruikt, verder geen probleem hoor, ik wilde alleen dat je je niet achtergesteld zou voelen door te denken dat je geen sedan zou rijden ![]() | |
Maharbal | vrijdag 6 mei 2011 @ 11:57 |
Het woord coupé wordt vaak inderdaad erg ruim genomen. Veel mensen denken dan aan 2 deuren, of lijstloze ramen etc...maar dat is niet de definitie van een coupé. Ik geloof dat de definitie van een coupé ging om de inhoud van de cabine van de auto, die mag een bepaalde waarde niet overschrijden. Uit m'n hoofd gaat dat op bij de E46, maar ik heb geen tijd om dat nu uit te gaan zoeken haha. Achtergesteld voelen doe ik me zeker niet, eerder het tegenovergestelde! ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 6 mei 2011 @ 12:10 |
Ik vind het een coupe als het 2 deuren heeft en geen raamlijsten ![]() ![]() | |
Tarado | vrijdag 6 mei 2011 @ 12:20 |
Eén van de belangrijkste elementen van een coupé zoals het oorspronkelijk bedoeld was is dat er maar 2 volwaardige stoelen/zittingen in zitten en dat is bij de 2 deurs 3 series niet het geval, maar goed zoals gezegd als BMW het een coupé noemt mag jij dat ook. | |
Oksel | vrijdag 6 mei 2011 @ 12:21 |
Gisteren mn 118d een kleine beurt gegeven bij Kwikfit. 100 eur. | |
Oksel | vrijdag 6 mei 2011 @ 12:21 |
En ik doe nu al minimaal 75.000km met m'n remblokken, en m'n schijven zitten op 50%. Hoe bedoel je, veel snelweg km's.. ![]() | |
rival | vrijdag 6 mei 2011 @ 12:45 |
Hier is de prijs 75 euro per velg voor richten... | |
Catch22- | vrijdag 6 mei 2011 @ 12:45 |
dat kost het daar ook, montagekosten oid zijn 13 euro. Enige kutte is dat ik wel een reserveset velgen heb, maar die banden zijn bijna op... Voor 2x retour moet dat wel te doen zijn denk ik | |
Mikkie | vrijdag 6 mei 2011 @ 12:51 |
Zijn er nog steeds mensen die naar de kwikfit gaan, ja? Wat hebben ze gedaan voor die 100 euro? Naar je auto gekeken terwijl ze koffie dronken? | |
Maharbal | vrijdag 6 mei 2011 @ 13:02 |
Neen, het aantal stoelen doet er niet toe. Het belangrijkste ( en enige ) element van een coupé is de inhoud (m³) van de cabine. Zoek het maar op. http://standards.sae.org/automotive/ en http://www.wisegeek.com/w(...)oupe-and-a-sedan.htm | |
Herr.Flick | vrijdag 6 mei 2011 @ 13:21 |
Band eraf, band erop, balanceren.. en dan evt nog een nieuw ventiel. Kun je dat echt zelf voor 15 euro? | |
#ANONIEM | vrijdag 6 mei 2011 @ 13:29 |
Dat slaat natuurlijk nergens op. Dan is een Bentley Brooklands dus geen coupé, maar een Toyota Aygo wel? | |
gebrokenglas | vrijdag 6 mei 2011 @ 13:53 |
Zitten jullie ook altijd elke avond even met een emmer en sopje de vogelpoep eraf te wassen? | |
Catch22- | vrijdag 6 mei 2011 @ 13:53 |
Nee. | |
gebrokenglas | vrijdag 6 mei 2011 @ 13:56 |
Je kunt van die enorme vieze vlekken krijgen, je hele lak gaat eraan. | |
Catch22- | vrijdag 6 mei 2011 @ 14:01 |
Klopt. | |
Hyperdude | vrijdag 6 mei 2011 @ 14:04 |
vette coupé![]() | |
Maharbal | vrijdag 6 mei 2011 @ 14:05 |
Hey, ik ben geen automotive engineer ![]() Als ik het zie gaat het er meestal z.s.m. vanaf, zodat m'n lak niet verprutst raakt. | |
Mikkie | vrijdag 6 mei 2011 @ 14:09 |
Was het maar zo'n feest. Ik was voor het gemak even vergeten dat de band nog van de velg moest ![]() | |
Catch22- | vrijdag 6 mei 2011 @ 14:28 |
volgens mij is het richten van een velg best ff werk. Je moet hem verhitten en dan rechttrekken enzo. | |
rival | vrijdag 6 mei 2011 @ 14:35 |
de machine is erg duur. | |
Catch22- | vrijdag 6 mei 2011 @ 14:53 |
Maja het zal allemaal wel. als het maar goed is | |
ToerkCep | vrijdag 6 mei 2011 @ 14:55 |
Ben momenteel opzoek naar nieuwe velgen voor mijn 320d facelift, iemand suggesties? ![]() (staan nu standaard velgen op van de 320d e46 facelift, ook mooie velgen maar ik zoek iets wat de auto meer laat blinken) | |
Herr.Flick | vrijdag 6 mei 2011 @ 18:50 |
Nokkenas is helaas nog niet binnen gekomen, wel gaan we morgen beginnen met lassen. Voorbumper/schermen gaan eraf, en dan word het zagen.. Ook kunnen morgen de 17" wielen eronder, eerst zou het 18" worden, toen toch maar 16", maar de verkoper had ineens geen zin meer om zijn adres te geven, dus nu maar weer een ander setje gevonden incl vrijwel nieuwe 245/40/17 banden. ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 6 mei 2011 @ 21:19 |
Mijn E46 apk gedaan bij de kwikfit 15 euro ![]() | |
Oksel | vrijdag 6 mei 2011 @ 21:51 |
Olie ververst, meer was d'r ook niet nodig. En alles nagekeken. Vandaag *ping* bandenlampje. Fijn, schroef net naast loopvlak. Gloednieuwe Runflat Michelinband naar de klote. 140 euro armer. | |
Mikkie | vrijdag 6 mei 2011 @ 23:34 |
Dat is heel goedkoop ![]() ![]() Ah, een oilservice. Dan valt het wel mee. Ik ga m'n volgende zelf doen. Olie + filter al thuis, half uurtje werk hooguit ![]() Wel zuur van je band though ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 7 mei 2011 @ 00:47 |
Ik moest ook een olieservice volgens de boordcomputer. Maar ff gereset ![]() | |
Mikkie | zaterdag 7 mei 2011 @ 11:22 |
Mja, voor vijf tientjes neem ik geen risico en flikker ik er wel nieuwe olie in, kan ik weer ruim 20k vooruit ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 7 mei 2011 @ 20:18 |
E30 kenners, wat is het verschil tussen Alpinweiss 1 en 2? | |
Turquaz52 | zaterdag 7 mei 2011 @ 23:09 |
Ik neem aan dat de een wat witter is dan de ander, mijn E36 was AlpinWeiss III en dat was iets witter dan een vriend van me die een witte E30 had (AlpinWeiss I of II).. x | |
YoshiBignose | zaterdag 7 mei 2011 @ 23:10 |
Oke maar hoe herken ik het? Staat er echt Alpinweisss 1 op het stickertje? | |
Oksel | zaterdag 7 mei 2011 @ 23:11 |
Mijn auto krijgt binnenkort een professionele poetsbeurt. Ben benieuwd. | |
YoshiBignose | zaterdag 7 mei 2011 @ 23:13 |
Oh ja, geregeld op parkeerterrein van McDonalds? ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 7 mei 2011 @ 23:20 |
Dit is wel ff een ander kleur maar, er staat zeker op de sticker welke soort kleur het is (AlpinWeiss I, II of III) ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 7 mei 2011 @ 23:34 |
Oooh oke. | |
Catch22- | zondag 8 mei 2011 @ 00:21 |
Bij een vriend van mij met een e36 316i uit 96 houdt zijn motor tussen de 3000 en 4000 toeren erg in. Daarna pakt hij hem weer op. Als hij veel gas geeft is het iets minder. Mijn gok is LMM. Iemand een beter idee? | |
YoshiBignose | zondag 8 mei 2011 @ 10:23 |
Zo, de koppeling van m'n E46 is eindelijk vervangen... alsof ik in een andere auto rijd nu! Werd ook wel tijd, bij het intrappen hoorde je al gepiep en gekraak en als je ging optrekken in z'n 3 dan slipte hij zo vaak dat je niet eens vooruit kwam. | |
Gokhan03 | zondag 8 mei 2011 @ 11:57 |
Bij mijn auto is mijn koppelling ook bijna op maar als ik schakel dan klapt hij wel eens. Kan dit ook door de koppelling komen? Of wanneer ik de koppelling ingedrukt hou en van zijn 2 naar 3 schakel dat er ook een lichte klap komt. Maargoed mijn apk is gisteren verlopen. Van de week even de auto laten keuren | |
ToerkCep | zondag 8 mei 2011 @ 13:31 |
Ik zoek nog velgen voor mijn 320d e46 bj 2003, iemand suggesties? ![]() | |
FalleNk810i | zondag 8 mei 2011 @ 13:40 |
Zoiets?![]() Of natuurlijk gewoon de BBS LM, das altijd een win voor een e46 vind ik. ![]() | |
ToerkCep | zondag 8 mei 2011 @ 13:42 |
Woooww die BBS LM is echt ![]() | |
FalleNk810i | zondag 8 mei 2011 @ 13:45 |
Jup, maar ook wel redelijk duur, zoals alles van BBS. | |
Turquaz52 | zondag 8 mei 2011 @ 16:04 |
Of de CSL velgen:![]() | |
FalleNk810i | zondag 8 mei 2011 @ 17:43 |
![]() | |
Herr.Flick | zondag 8 mei 2011 @ 18:23 |
Nieuwe velgen en banden passen ook niet, deze komen net tegen de spatbordrand aan, ik ben eigenlijk niet van plan om deze om te buigen/af te slijpen. ![]() Roestplekje verwijderd uit het binnenscherm, deze was een paar cm en nog prima voor een APK zonder AC vermelding, maar nu ligt het halve binnenscherm eruit rond de veerpoot. Toen we eenmaal begonnen met slijpen werd het al snel duidelijk wat er nu precies aan de hand is. Vocht tussen de veerpootschotel en het binnenscherm zorgt voor dit probleem. Nieuwe plaat is bijna klaar en morgen gaat deze erin gelast worden. Hopelijk krijg ik het allemaal netjes erin zodat het allemaal netjes eruit komt te zien. De rest van de laswerkzaamheden is een eitje en stelt weinig voor. Ik zal kijken of ik een piccie kan maken. ![]() | |
Maharbal | maandag 9 mei 2011 @ 08:28 |
Ik geloof dat mijn olieniveaumetertje 'm begint te trippen. Af en toe gaat ie 'aan...en blijft 'ie ook aan als de auto gewoon uit staat (en op slot staat) haha. Auto even op contact en het is weer weg. Ik zal straks na het werk ook voor de zekerheid even olie peilen. Mmm, ik zie ook net op de bon dat de vorige eigenaar niet te zuinig was met z'n olie. ¤ 25 de liter, goedemorgen ![]() | |
Catch22- | maandag 9 mei 2011 @ 09:28 |
Iemand? | |
rival | maandag 9 mei 2011 @ 10:26 |
mijn tourding was "alpinewijs II" . en op de sticker op de veerpoot stond dat ook zo omschreven. | |
YoshiBignose | maandag 9 mei 2011 @ 11:11 |
Op de sticker van haar staat alleen Alpinweiss, zou dat dus 1 zijn? ![]() ![]() Rival had je nou nog interesse anders gaat die 318is weg. | |
Tarado | maandag 9 mei 2011 @ 11:28 |
Het kleurnummer staat toch ook in je chassisnummer? | |
YoshiBignose | maandag 9 mei 2011 @ 11:39 |
Ja, 146 Alpinweiss Alpine White Standard White 51 91 1 880 835 dus blijkbaar ![]() | |
Turquaz52 | maandag 9 mei 2011 @ 12:14 |
Mijn gok is dat het komt omdat het een 316i is.. Nee ff serieus..: Vlinderklep, valse lucht, vacuumslangetje? Lambasonde, bougies, verstopte kat? Vervuilde injectoren? Verkeerde brandstofdruk (te laag?) | |
Herr.Flick | maandag 9 mei 2011 @ 14:33 |
Bougies en kabels al ooit eens gecontroleerd? | |
Herr.Flick | maandag 9 mei 2011 @ 14:46 |
![]() Helaas slechte foto, heb ook geen betere gemaakt, deze heb ik gekregen van de vorige eigenaar. Het bruine vlekje was wat roestschade en zeker nog goed voor enkele jaren APK, maar toch wilde ik dit niet zien, dus zijn we maar gaan slijpen! ![]() Na het slijpen/kappen/strippen en ruw ontroesten zag het er zo uit, de roest had onderhuids het binnenscherm al aardig 'opgevreten', en we hebben daarom het gat groter gemaakt totdat we eindelijk weer mooi stevig materiaal hadden waaraan we weer fatsoenlijk kunnen gaan lassen. Gelukkig was de veerschotel zelf wel nog lekker stevig en goed hard. ![]() Hier staat de handel weer roestvrij en in de zinkspray, vanavond komt er dus weer een nieuw stuk in het binnenscherm, en dan hebben we het ergste alweer gehad. Ook hebben ze vandaag de nokkenas bezorgd, dus deze kan ook geplaatst worden. Gisteren ook nog een setje elektrische raammechanismes gekocht op ebay voor 10,50 (2 stuks)! ![]() Word vervolgd... | |
Turquaz52 | maandag 9 mei 2011 @ 16:51 |
Niceeee...!! | |
Gokhan03 | maandag 9 mei 2011 @ 18:11 |
Mijn 323ti'tje zit ook in de garage(van mn neef) nu voor apk en onderhoud Dingen die gefixt moeten worden: -Koppelingsplaat vervangen -Bakolie en diff-olie controleren Voor de rest olie vervangen, filters, bougies etc. Ik heb deze auto dus sinds december en oliepijl is na 6000 km nog steeds op de max. Mn ex-e39 zou nu allang droog hebben gelegen. Hij zal weer gaan rijden als nieuw ![]() | |
Herr.Flick | maandag 9 mei 2011 @ 18:28 |
Bak en dif.olie moet je niet controleren, maar gewoon preventief vervangen. | |
Gokhan03 | maandag 9 mei 2011 @ 18:34 |
Ja vervangen dan ![]() | |
Hyperdude | maandag 9 mei 2011 @ 19:07 |
Na 200000 km. zag mijn versnellingsbak- en diff. olie er nog uit als nieuw. ![]() Let ook op dat er precies de goede olie in je versnellingsbak komt. Als het goed is zit er een etiket op de bak; oranje, groen of geel geloof ik.Bij mijn bak hadden ze een iets andere olie er in gedaan. Synchronisatie direct bagger. 2 dagen later de goede olie er in; moest bij de dealer gehaald worden. Wat ik wel laat doen is de stuurbekrachtiging leeg laten lopen, doorspoelen met verse ATF en dan nieuwe pakking en nieuwe verse ATF er in. Die is rood ipv. zwart. ![]() | |
Gokhan03 | maandag 9 mei 2011 @ 20:04 |
Wat me op viel bij mijn 323TI vergeleken met mijn oude 523i dat mijn motorruimte een stuk kleiner is waardoor de stuurbekrachtigingsoliereservoir bijna onderaan de motorblok zit doordat er gewoon geen ruimte is. Mijn hand past net tussen al die kabels en langs mijn luchtfilter om het dekseltje open te draaien. Ik wil ook eigenlijk een zwaarder geluid hebben wanneer ik meer toeren maak. Geen japanse troep geluid. Ik heb de vacuumslang in mn uitlaat al eruit(schroefje in de slang gedaan) en de vlinderklep is altijd open. Ik zit te denken om een katvervanger te plaatsen maar die dingen zijn ook duur. | |
YoshiBignose | maandag 9 mei 2011 @ 20:12 |
Japanse troepgeluid hoor je sowieso niet in een BMW man ![]() | |
Gokhan03 | maandag 9 mei 2011 @ 20:23 |
Je ziet ze wel eens rondrijden van dit type: ![]() | |
D. | maandag 9 mei 2011 @ 20:42 |
Beide niet mooi ![]() Die vind ik wel aardig, alleen zijn ze wat te groot volgens mij ![]() | |
Herr.Flick | maandag 9 mei 2011 @ 22:28 |
Nog 1 voor het slapen gaan..![]() Plaat zit er nu al ingelast (op de foto nog niet), morgen met een lamellenschijf de lasrupsen vlak slijpen. ![]() | |
MadMarky | dinsdag 10 mei 2011 @ 01:50 |
![]() ![]() Dit zijn ook maar replica's, maar dan wel fatsoenlijke. | |
TommyGun | dinsdag 10 mei 2011 @ 08:06 |
Vreemd, het alarm van mijn auto geeft toch weer regelmatig een storing, ondanks het vervangen van de alarm-sensor onder de motorkap. Is deze storing ook uit te lezen? En wat zou het anders kunnen zijn? Interieursensor heb ik getest, lijkt in orde. Tilt-sensor wellicht nog, maar misschien kan 't ook een sensor in een van de deuren/kofferdeksel zijn (alles zit wel gewoon op slot)? Vanavond sowieso even beunen met de monteur om de laatste puntjes op de i te zetten (voor nu althans) qua interieur (lijsten, koplamp) en exterieur (PDC). Ik zal vanmiddag trouwens een foto plaatsen van mijn velgen, ik kan het style nummer namelijk niet vinden (ik twijfel ook of ze wel 'echt' zijn, zie nergens een BMW watermerk of wat dan ook). Wellicht dat andere hier het wel weten. Ik heb overigens achter sinds kort last van flink gekraak / een 'squeezend' geluid. Hopelijk is dat niet te herleiden tot het subframe, maar zijn het gewoon de veren (schokdempers kunnen het niet zijn, pas geleden nog nieuwe geplaatst achter). Wellicht een beetje invetten, maar we zullen het zien vanavond... | |
rival | dinsdag 10 mei 2011 @ 08:26 |
lekker bezig ![]() | |
ToerkCep | dinsdag 10 mei 2011 @ 10:22 |
De CLS velgen vind ik echt ![]() ![]() | |
Herr.Flick | dinsdag 10 mei 2011 @ 12:53 |
Tussenstand na wat slijpen..![]() Veel meer slijp ik niet meer, de rest mag straks de plaatwerker/spuiter zelf doen. ![]() | |
Mikkie | dinsdag 10 mei 2011 @ 13:08 |
![]() CLS: ![]() CSL: ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 10 mei 2011 @ 13:27 |
![]() | |
ToerkCep | dinsdag 10 mei 2011 @ 13:46 |
Oeps sorry ![]() | |
Herr.Flick | dinsdag 10 mei 2011 @ 15:56 |
![]() Plaat erin, lasnaden wegewerkt en in de primer. De rest is later voor meneer de spuiter (denk aan kitwerk ed) | |
Hyperdude | dinsdag 10 mei 2011 @ 19:33 |
Ziet er netjes uit. Zo te zien. ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 10 mei 2011 @ 19:35 |
Las skilss ![]() ![]() | |
Herr.Flick | dinsdag 10 mei 2011 @ 20:49 |
Rommel maken heeft geen zin, net als half werk.. We hebben nu besloten om de hele auto te laten spuiten, zowel binnen als buiten, en dan wil je de komende jaren zeker geen roest zien, laat staan dat je moet gaan lassen! Het lollige aan dit werk is dat het geen drol kost, behalve veel.. heel veel tijd. Alleen heb je redelijk wat gereedschap nodig, denk aan slijptol(len), boormachine/boren, lasapparaat, slijpschijven, lamellenschijven, vijlen, tangen, beitels, hamers ed. ![]() Nu ben ik aan het 2e gat begonnen, dit is ook een E28 klassiekertje.. de kriksteun (voorzijde). Hier zit de bodemplaat aan vast gelast en dit is ook meteen het einde van je wielkast. De kriksteun is aan de binnenzijde open, en hierdoor komt er dus water tussen de steun en de bodemplaat, dit zorgt dus voor een gat in je bodemplaat. Daarna hebben we nog 2 gaatjes in de kokerbalk, en 1 aan het eind van de kokerbalk (in de wielkast achter), allemaal maar cm werk. De middendemper komt als het goed is deze week ook binnen, dan is de uitlaat kompleet en helemaal nieuw, donderdag komt de plaatwerker kijken, en dan krijg ik snel te horen wanneer hij gaat beginnen, hopelijk snel aangezien deze auto medio juni belastingvrij is! ![]() Veel oefenen, veel geduld, veel paswerk en niet te lui zijn om gewoon een paar cm verder weg te slijpen zodat je wel mooi en hard materiaal hebt. En in het aller ergste geval kan ik nog mijn autogeen lasapparaat pakken, en dan met de vlam gaan lassen, maar dan zal ook ik eerst weer effe moeten oefenen aangezien dat wel lang geleden is dat ik dat voor het laatst gedaan heb! ![]() | |
MadMarky | dinsdag 10 mei 2011 @ 22:34 |
Velocity Motoring VB3, de dollar staat weer laag dus reken afhankelijk van de grootte tussen de ¤900 en de ¤1100 incl verscheping. De goedkopere replica's op marktplaats zijn erg "plat" en gewoon lelijk. | |
TommyGun | dinsdag 10 mei 2011 @ 22:47 |
Helaas, we zijn er deze avond niet aan toe gekomen om het interieur/exterieur af te ronden. Vanmorgen ging m'n koelvloeistoflampje branden, en blijkbaar had (heb) ik een kleine lekkage aan de radiateur. Voor nu maar een liter 'wondermiddel' in gegooid, we zien wel hoe lang dat goed blijft. Als het terug komt / erger wordt dan maar de radiateur vervangen. Vervolgens bleek het verhelpen van de speling in de versnellingspook toch wat meer voet in aarde te hebben. Ik heb de juiste onderdeeltjes, dat hebben we gelukkig kunnen vaststellen, maar we hadden weinig tijd meer over en het was redelijk lastig om de schuldige busjes zo even te vervangen. Helaas een brug-vereist-actie, dus even zien wanneer dat aan bod komt. Tot slot hebben we het kraken van de 'achterkant' weten te vinden: dit is de draagarmbus rechtsachter. We gaan eerst proberen om hier wat smering/olie/vloeistof in te injecteren, dan kan ik daarna nog altijd een andere bestellen mocht dat niet baten (blijkbaar zijn deze gewoon te persen, dus dat scheelt de aanschaf van een hele nieuwe arm). Gelukkig verder alles in orde wat betreft de cardanas, ophanging en subframe. Trouwens, de storing van mijn alarm blijkt toch weer in de nieuwe motorkap-sensor te zitten! Wat een pruts materiaal heeft BMW daarvoor gebruikt zeg... Het pinnetje is erg gevoelig, en tezamen met het bewegende / gammele kunststof houdertje kan dat ervoor zorgen dat het alarm denkt dat de motorkap open staat. [ Bericht 1% gewijzigd door TommyGun op 11-05-2011 17:31:12 ] | |
Hyperdude | dinsdag 10 mei 2011 @ 23:16 |
Bij mij is die schakelaar 1 keer vervangen bij zo´n SCM alarm-keuring. Had ik niets van gemerkt. Doet het nu al 5 jaar zonder problemen | |
RPG | dinsdag 10 mei 2011 @ 23:21 |
Mijn E36 316i mag ook wel in de OP van mij hoor. Gelukkig heb ik met die auto tot nu toe nog geen problemen mee ondervonden. | |
YoshiBignose | dinsdag 10 mei 2011 @ 23:31 |
Oh ja en wie zegt dat we jouw auto in de OP willen hebben? Laat eerst maar eens wat foto's zien... | |
RPG | woensdag 11 mei 2011 @ 00:27 |
[Centraal] BMW Fantopic, deel 33: luie kut turk Maarja toen kwam mijn naam ook al niet in de OP ![]() ![]() | |
FalleNk810i | woensdag 11 mei 2011 @ 00:52 |
Is dat zo'n goude van de postcodeloterij? ![]() | |
RPG | woensdag 11 mei 2011 @ 00:56 |
Als ze die ook leveren in Ierland ![]() ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 11 mei 2011 @ 09:30 |
Oooh haha 18 topics geleden ![]() Luie kut turk ![]() ![]() | |
Mikkie | woensdag 11 mei 2011 @ 12:49 |
Dude... ik ben echt verbaasd over hoeveel kleine mankementjes jouw auto heeft ![]() | |
Maharbal | woensdag 11 mei 2011 @ 12:56 |
me2 ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 11 mei 2011 @ 12:57 |
me2 ![]() | |
TommyGun | woensdag 11 mei 2011 @ 13:44 |
me2 ![]() ![]() | |
Catch22- | woensdag 11 mei 2011 @ 14:16 |
Haha.. Ja. | |
Mikkie | woensdag 11 mei 2011 @ 14:21 |
Nouja, als ik dat verhaal over je alarmsensor zo lees ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 11 mei 2011 @ 14:24 |
Als iemand nog interesse heeft: [TK] BMW E36 318is | |
TommyGun | woensdag 11 mei 2011 @ 17:05 |
Zojuist gaf het alarm weer een storing. Ik heb daaropvolgend maar even de motorkap open gedaan en de pin van de alarmsensor handmatig ingedrukt. Na het locken van de auto bleek de storing echter niet verholpen te zijn (meerdere malen herhaald). Ook ben ik er achter gekomen dat het alarm niet af gaat als je de pin laat 'schieten'. Laat je 'm geleidelijk op komen (zoals dat gebeurt wanneer je de motorkap opent) dan gaat het alarm wel af... Eerdere diagnose kan dus misleidend zijn geweest hierdoor. Maar de sensor lijkt me dus in orde? Het maakt verder ook geen verschil hoe hard ik de pin in duw, en of ik de kunststof behuizing vast hou of niet. De storing is er nu nog steeds overigens. Wat kan het zijn? De interieursensor werkt ook prima, en alles gaat ook netjes op slot. De tilt-sensor misschien? Hoe gevoelig is deze eigenlijk? Het mooiste zou zijn als de ECU die het alarm regelt uitgelezen kan worden, maar is dat uberhaupt mogelijk (door de fabrikant van het alarm of door BMW zelf)? Ik kan wel op de gok de tilt-sensor gaan vervangen maar dat lijkt me een beetje te voorbarig. Wel viel me dit (al eerder) op, maar ik kan me niet voorstellen dat dit er wat mee te maken heeft, maar ik hou alle mogelijkheden open voor nu. Zo heb ik geprobeerd om alle deuren en ramen te openen en te sluiten, kofferdeksel idem. Ook de parkeerrem 'er af' gehaald en de auto in de versnelling gezet (oprit loopt enigszins af hier), maar zonder soelaas. Rechtsachter: ![]() Linksachter (zoals het bij de voorste deuren ook netjes is): ![]() | |
Mikkie | woensdag 11 mei 2011 @ 17:30 |
Ik ben even voor je naar buiten gelopen, maar om die verschillen zou ik me niet druk maken. Bij mij gaat het knopje rechtsachter ook een stuk minder ver naar binnen dan linksvoor, maar alles zit wel altijd op slot (knipperlichten ter bevestiging). Wat je sensor en alarm betreft, daar durf ik niks van te zeggen. Ben daar totaal niet mee bekend en ook niet in ingelezen. | |
TommyGun | woensdag 11 mei 2011 @ 17:30 |
Dankjewel voor het kijken ![]() EDIT: heb een showcase gemaakt op BimmerPortal http://www.bimmerportal.n(...)xe-sedan-t19262.html [ Bericht 47% gewijzigd door TommyGun op 11-05-2011 19:01:42 ] | |
Turquaz52 | woensdag 11 mei 2011 @ 19:20 |
Nogsteeds zoekende naar een cheap ass bimmer.. | |
Catch22- | woensdag 11 mei 2011 @ 22:49 |
Kijk gewoon op marktplaats luie donder. Hier heeft niemand qat en op marktplaats staan er een miljoenmiljard | |
daNpy | donderdag 12 mei 2011 @ 10:31 |
Ik weet nog wel een E36 325i uit 92 voor 2000 euro. | |
Mikkie | donderdag 12 mei 2011 @ 10:57 |
Ik voor 150. Maar dan mis je wel wat onderdelen ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 12 mei 2011 @ 11:10 |
![]() | |
Bowny | donderdag 12 mei 2011 @ 11:19 |
'99 318i he ![]() ![]() Lees zo vaak problemen met dit type, dat de schrijver het niet eens hoeft te vermelden......"vast een '99 318i" en dat blijkt ook vaak zo te zijn. | |
YoshiBignose | donderdag 12 mei 2011 @ 11:21 |
Komt meer omdat mensen die dingen verkopen als ze veel problemen zien opkomen. Een normaal onderhouden E46 hoeft helemaal niet zo'n schijtbak te zijn. | |
Catch22- | donderdag 12 mei 2011 @ 11:21 |
VFL e46 heeft toch o.a. een scheurend subframe? | |
YoshiBignose | donderdag 12 mei 2011 @ 11:22 |
Alleen met de dikkere motoren. | |
Mikkie | donderdag 12 mei 2011 @ 11:23 |
Mja, sommige kwaaltjes zijn ook gewoon e46 hoor, niet specifiek een 318i. Maar je zou van BMW beter verwachten inderdaad. Bij mij gaat het nu al een paar duizend km goed, dus binnenkort zal er wel een keer een raammechanisme sneuvelen ofzo ![]() | |
Catch22- | donderdag 12 mei 2011 @ 11:27 |
ach, bmw heeft 1 slechte serie, sommige (franse,italiaanse) merken hebben 1 goede serie ![]() | |
TommyGun | donderdag 12 mei 2011 @ 13:00 |
Precies, waarschijnlijk heeft de auto lang stil gestaan en heeft de vorige eigenaar alleen het echt vereiste onderhoud (lees: de beurten) uitgevoerd. Maar goed, dat wil zeggen ik binnenkort wel kan gaan genieten van de auto (thans, dat mag ik hopen). M'n subframe is in orde, wat ik had gelezen komt dat inderdaad voornamelijk voor bij de zwaardere motoren. | |
Mikkie | donderdag 12 mei 2011 @ 13:13 |
Stilstand is achteruitgang, ook bij auto's, dus dat merk je wel, ja. Verder ben je inderdaad afhankelijk van eerder onderhoud en ook van geluk of pech. Ik was binnen enkele duizenden km's aan de beurt voor m'n draagarmen. Ik had er naar gevraagd, verkoper wist er niets van. Tijdens de proefrit heb ik ook niets gemerkt, kwam pas na twee maanden. Mja, pech hebben dus. Verder zijn zo'n airbagmatje en een PDC-sensor natuurlijk toevalstreffers, geen grote dingen gehad verder. Nadeel is wel dat het optelt: ik was in no-time 325 euro kwijt voor de draagarmen, het nodige geld voor een grote beurt (300 euro geloof ik) en meer dan 300 euro voor banden. Dat voel je ook wel even ![]() ![]() | |
Catch22- | donderdag 12 mei 2011 @ 13:17 |
dat laatste heb je zelf voor gekozen natuurlijk ![]() | |
Mikkie | donderdag 12 mei 2011 @ 13:18 |
Die mods wel ja, de rest was noodzaak. Maar een auto is ook een beetje hobby, zeg maar. Anders had ik er laatst niet ook nog een paar honderd euro in gestopt om wat extra pk's en Nm's te krijgen ![]() | |
daNpy | donderdag 12 mei 2011 @ 13:22 |
300 euro voor een grote beurt is niet duur en voor banden ook niet... Ben zelf 450 euro kwijt voor 4 17" Conti's. | |
Maharbal | donderdag 12 mei 2011 @ 13:48 |
300 grote beurt is inderdaad niet erg duur. Mijn banden hikken tegen de ¤ 175 / ¤ 200 per stuk aan ![]() Iets met wie mooi wil zijn moet pijn lijden ofzo | |
YoshiBignose | donderdag 12 mei 2011 @ 14:04 |
Blergh, zijn die krengen zo duur. Mijn conti's zijn nog maar 2.5 mm ![]() ![]() | |
Mikkie | donderdag 12 mei 2011 @ 15:38 |
300 is niet heel duur inderdaad. Wat vloeistoffen en filters, meer is het ook niet hè. Geen officiële Inspektion I of II bij de dealer, da's zonde geld want driekwart kun je zelf checken en de rest laat ik bij de grote beurt checken of vervangen. De volgende olieservice is helemaal goedkoop: zelf de olie gekocht via internet en filters via-via voor een leuke prijs besteld, dus als ik geen ander onderhoud krijg ben ik de komende 30k onder de pannen ![]() 320 was voor banden inclusief montage, maar dan heb ik maar 16". Wel Goodyear Ultragrip 7+ winterbanden, één van de besten uit de ANWB en ADAC test. Conti zomerbanden in 16" zitten ook op ruim 80 euro per stuk, exclusief montage. Dus dat loopt richting de 350 minimaal. Ga je naar 17" dan betaal je zomaar 120 euro per band ![]() Dat speelde bij mij ook wel mee in de reden om geen 17" aan te schaffen. Ja, het ziet er leuk uit, maar elke twee jaar een setje nieuwe sloffen, dan is 150 euro veel geld. Ik vind het ook wel schelen met hoeveel je rijdt, overigens. En hoe je rijdt ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 12 mei 2011 @ 16:39 |
17" is voor mietjes. 18" minstens onder een E46. 225 en achter 255... ![]() | |
daNpy | donderdag 12 mei 2011 @ 18:20 |
![]() 18" onder een niet verlaagde beamer = sjakenbak. | |
Mikkie | donderdag 12 mei 2011 @ 18:44 |
18" icm een Eibach Pro, moet het dan zijn. En ja, dat staat vet. Maar de kosten daarvan wegen niet op tegen de looks, op dit moment. Vind ik. Bovendien hoef ik hier in de buurt aan Eibach Pro niet te beginnen want de drempels zijn zo belachelijk hoog dat ik nu al regelmatig schraap terwijl de auto dan amper inveert. | |
YoshiBignose | donderdag 12 mei 2011 @ 18:58 |
Uiteraard icm Eibach pro ![]() ![]() | |
Hyperdude | donderdag 12 mei 2011 @ 19:08 |
Niks verlaagd ![]() ![]() Wel 18/40/225 rondom ![]() NB. heb wel optie 226; sports suspension settings; maar dat is volgens mij niet verlaagd. [ Bericht 4% gewijzigd door Hyperdude op 12-05-2011 19:14:11 ] | |
MadMarky | donderdag 12 mei 2011 @ 19:27 |
En ik denken dat ik een dure maat had? ¤160 per achterband, Falken FK452 in 255/35/18. Jij rijdt op Bridgestone/Continental/Michelin ofzo? | |
YoshiBignose | donderdag 12 mei 2011 @ 19:38 |
Ja ik heb ook eens gekeken voor 255/35/18... Was best tevreden met de conti's die ik nu heb, maar als ik deze prijzen zie: Continental SportContact 2 255/35 ZR18 94Y XL met velgrandbescherming, M0, BSW ** Prijslijst*: ¤ 225,70 Of nog erger: Continental SportContact 3 255/35 R18 94Y XL met velgrandbescherming, M0, BSW ** Prijslijst*: ¤ 249,30 | |
Hyperdude | donderdag 12 mei 2011 @ 19:43 |
Michelin PS2 zijn ook beheurlijk prijzig. Maar wel iedere cent waard. ![]() Ik doe na 1 jaar de achterbanden naar voren en vv. Vind ik wel een voordeel tov. verschillende maten voor en achter. Elke 2 jaar 4 nwe. banden; schat ongeveer 35-40K kms (rest met winterbanden) | |
Mikkie | donderdag 12 mei 2011 @ 19:59 |
Da's niet meer grappig, zulke prijzen. Daarom blijf ik lekker op 16" rondtoeren. Ziet er misschien minder mooi uit, maar werkt net zo prima als een grotere maat. Bovendien kan ik daardoor telkens de banden kopen die ik wil, waarbij ze betaalbaar blijven. Ik gooi er altijd een topband onder, puur omdat het 't enige contact is tussen de auto en de weg. Daar investeer ik liever in, dan in een minder goede band op een mooie velg ![]() | |
Rizkant | donderdag 12 mei 2011 @ 21:15 |
Die conti sc 3 heb ik ook .. 255/30/19.... 2x ¤26?,??... En 235/35/19.... 2x ¤24?,?? | |
TommyGun | donderdag 12 mei 2011 @ 23:22 |
Woaah nieuwe koplampen en interieurlijsten maken echt een groot verschil ![]() Foto's volgen, vermoedelijk na het weekend. Binnenkort beginnen aan de klusjes die we eigenlijk deze week hadden willen doen ![]() | |
gebrokenglas | vrijdag 13 mei 2011 @ 08:58 |
De beste banden moeten achter trouwens. Heb ik geleerd op de ANWB slipcursus. En aangezien BMW achterwiel aandrijving heeft en die dingen daar dus het hardst slijten, is roteren niet nodig. | |
daNpy | vrijdag 13 mei 2011 @ 13:05 |
Juist wel, achter slijten ze het hardst, dus leg je elk jaar de beste banden (komend van voor) naar achteren ![]() | |
Maharbal | vrijdag 13 mei 2011 @ 13:11 |
Meestal wel. Maar de Pirelli's kosten bijvoorbeeld ook al vaak rond de ¤ 175 in mijn maat. Maar misschien moet ik inderdaad eens gaan kijken naar Falken oid voor de volgende bandenwissel ![]() Het hangt ook sterk af van de maat die je hebt natuurlijk. De prijzen van 225/45/18 varieren weer erg met 225/40/18 bijv. Bij de volgende bandenwissel kijk ik misschien even naar iets bredere sloffen achter (en misschien een gangbaardere maat). Zit 18" onder mijn niet verlaagde coupé. Kan er nog wel mee door. | |
Mikkie | vrijdag 13 mei 2011 @ 13:18 |
TiAg lijsten had je nu toch? Wel gaaf ja, staat wel sportief. Ik heb er nu (selfmade) hoogglans zwart in zitten sinds een tijdje, ook wel mooi!
Klopt allebei helemaal ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 13 mei 2011 @ 13:27 |
Think again. ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 13 mei 2011 @ 13:59 |
De coupé staat standaard al wat lager dan de sedan dus het kan inderdaad nog net. De vorige eigenaar had bij mijn coupe waarschijnlijk veren van de touring achter gedaan, daardoor stond ie echt heel hoog. Kon gewoon een vuist tussen... dat is dus echt niet mooi. Daarom ook maar meteen eibach setje, staat toch echt net wat strakker met 18". Toen ik de auto kocht: ![]() Daarna nieuwe velgen en knipperlichten etc. ![]() Daarna weer nieuwe velgen en verlaagd: ![]() | |
Catch22- | vrijdag 13 mei 2011 @ 14:04 |
nu nog een dagje besteden aan poetsen ![]() | |
lezzer | vrijdag 13 mei 2011 @ 14:06 |
Ik heb achter een anderen bandenmaat dan voor ![]() Ik ben trouwens op zoek naar iemand die m'n velgen kan opknappen. Helaasch zitten mijn toffe BBS velgen helemaal onder de corrosie ![]() | |
Mikkie | vrijdag 13 mei 2011 @ 14:22 |
Hij ziet er op de onderste foto inderdaad blauw uit ipv zwart ![]() Maar verder poets ik ook niet vaak hoor. In de winter wel regelmatig bijspuiten ivm pekel, vogelpoep haal ik er meteen af met wasbenzine ivm lakverzuring, maar verder poets ik weinig. Paar keer per jaar door de wasbox, that's it. | |
gebrokenglas | vrijdag 13 mei 2011 @ 14:29 |
Maar de omtrek van het wiel is wel gelijk? Een 17" die een minder hoge 'bandhoogte' heeft vs een normale 16" komt dan toch qua omtrek gelijk uit? Shit ja je hebt helemaal gelijk. Ik zat duidelijk even niet op te letten. ![]() | |
Mikkie | vrijdag 13 mei 2011 @ 14:46 |
Vaak gaat het niet om de inchmaten qua doorsnee, maar gaat het om de breedte van de band. Veel mensen hebben 225 breedte voor en 255 breedte achter. Dat wordt lastig wisselen ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 13 mei 2011 @ 14:46 |
Dat was ff een vlugge foto ![]() De auto is ook blauw. Komt denk ik door de belichting dat de eerste foto zo donker lijkt, best apart eigenlijk. | |
Mikkie | vrijdag 13 mei 2011 @ 15:13 |
![]() ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 13 mei 2011 @ 15:18 |
Jaja, weet je wat het kost. Motorkap zit ook onder de steenslag en heb ook lichte hagelschade. Heb liever dat m'n airco het weer doet maar dat gaat ook geld kosten ![]() | |
Mikkie | vrijdag 13 mei 2011 @ 15:33 |
Is ook, ik denk er ook echt niet over na hoor. Ben je een paar honderd euro kwijt en de volgende keer dat op een parkeerplaats iemand z'n deur tegen je auto aan smijt krijg je moordneigingen ![]() ![]() | |
rival | vrijdag 13 mei 2011 @ 15:37 |
nee. want als je die voorbanden dan achter legt.. stop je dus nieuwe banden voorop. en is voor beter. en dat wil je niet. | |
rival | vrijdag 13 mei 2011 @ 15:38 |
ze maken je gek, niet luisteren ![]() | |
rival | vrijdag 13 mei 2011 @ 15:39 |
oh wacht.... dit gaat alleen over wisselen? geen nieuwe banden? dan neem ik mijn 2 posts terug.... ![]() | |
Maharbal | vrijdag 13 mei 2011 @ 15:43 |
| |
TommyGun | vrijdag 13 mei 2011 @ 18:56 |
Titan ja, wel erg gevoelig voor vingervlekken en zo hoor ![]() | |
Catch22- | vrijdag 13 mei 2011 @ 20:22 |
Voor 150 eu heb je alle materialen.en.kan je het de komende jaren zelf doen. mijn neefje doet t voor de hobby en.die vraagt 100 eu ofzo. je kan dus ook een hobbyist vragen. is je auto een half jaar weer strak. Tussendoor afspoelen is genoeg om hem mooi te houden. | |
dester_martijn | vrijdag 13 mei 2011 @ 20:28 |
Iemand ervaring met het importeren van een beemer vanuit Duitsland? Daar liggen de prijzen aanzienlijk lager, vandaar. | |
YoshiBignose | vrijdag 13 mei 2011 @ 20:46 |
Valt wel mee hoor als je importkosten, bpm etc. etc. meeneemt. Je hebt er wel meer keuze. | |
daNpy | vrijdag 13 mei 2011 @ 23:01 |
Jup normaal wisselen, dus niet compleet versleten vs minder versleten ![]() | |
tha_rizzo | zaterdag 14 mei 2011 @ 11:03 |
Dit zal iedereen hier verbazen. Mij verbaasde het ook namelijk. Mijn auto is zonder veel problemen door APK gekomen!!!!!!! ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 14 mei 2011 @ 11:07 |
![]() | |
gebrokenglas | zaterdag 14 mei 2011 @ 11:13 |
Ik dacht daarnet - zo op een afstandje - dat iemand een kras in mn deur had gemaakt. Ik stond ook even " ONEEHE GVD ![]() ![]() totdat het een lange natte grasspriet bleek te zijn dat horizontaal tegen de deur geplakt zat. Oef. [ Bericht 0% gewijzigd door gebrokenglas op 14-05-2011 13:54:54 ] | |
Gokhan03 | zaterdag 14 mei 2011 @ 11:41 |
Ja ik hoopte ook om een grassprietje maar helaas: ![]() Echt als ik diegene vind die dit gedaan heeft steek ik zijn auto in brand. Ik ben die shit helemaal zat. Tot nu toe: -Bij mijn oude E34 ook bij mijn bumper een paarse veeg van een auto -E39, ik had net mijn auto pas een week, meteen een dikke streep van mijn linker voordeur tot aan de achterdeur -E39, spiegelglas kapot -E39 rechter achterdeur had krassen die leken alsof iemand van de fiets was gevallen Elke keer gebeurt dit wel ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 14 mei 2011 @ 12:07 |
Hoe zou iemand daar nou een kras kunnen maken? Lijkt me eerder dat je zelf iets geschampt hebt, want moet wel een hele lage auto geweest zijn dan. Ik heb daar ook een schampplek, toen zag ik een klein paaltje over het hoofd ![]() | |
daNpy | zaterdag 14 mei 2011 @ 12:18 |
Dergelijke krassen staan ook op de linkerzijkant van mijn achterbumper, onder de zwarte stootrand. Hoe ze daar komen, geen idee. | |
Gokhan03 | zaterdag 14 mei 2011 @ 12:18 |
Als ik met mijn hand er hard overheen wrijf dan gaat het witte gedeelte een beetje eraf. Het is dus toch de verf van een ander auto wat er op zit lijkt mij. | |
YoshiBignose | zaterdag 14 mei 2011 @ 12:19 |
![]() Hufters ![]() | |
Mikkie | zaterdag 14 mei 2011 @ 14:02 |
Fijne momenten zijn dat ja ![]() De keuze is ruim en als je een diesel zoekt zijn de tellerstanden bij de buren vaak een stuk lager. Het importeren zelf is niet zoveel werk en kost je in totaal 250 à 300 euro voor praktische zaken (kentekenplaten, APK etc.). Dan komt de BPM er nog bij, maar die is volledig afhankelijk van wat je koopt (uitrustig, nieuwprijs, bouwjaar etc.). | |
dester_martijn | zaterdag 14 mei 2011 @ 18:48 |
Bedankt, ik ga er eentje importeren. Ik denk ook hoe duurder de auto in is hoe meer het verschil ook is. Kijk je bijvoorbeeld naar de F10 dan scheelt dat 10 k nieuw bij de dealer, dus 2de hands zal de marge nog groter zijn. | |
daNpy | zaterdag 14 mei 2011 @ 19:47 |
Vergeet de BPM niet he ![]() | |
dester_martijn | zaterdag 14 mei 2011 @ 21:55 |
Nee doe ik niet, maar ook dan blijft het rendabel. | |
YoshiBignose | zaterdag 14 mei 2011 @ 22:12 |
M'n E46 blijft leuk.... verbaast me nog steeds hoe snel je over de 200 km/u bent en dat met een simpele 4-cil. Helaas moest ik daarna gruwelijk op de rem omdat een kapper in een Audi TT zo nodig moest inhalen ![]() | |
Mikkie | zaterdag 14 mei 2011 @ 22:25 |
Lekker is dat hè ![]() | |
Catch22- | zaterdag 14 mei 2011 @ 22:50 |
Ik kwam gisternacht terug en moest toch ff vol los toen ik de ring af kwam (voor de groningenkenners; bij de ikea er af ri. Umcg, daar kan je met name s nachts ff los). Ff heerlijk die 6cil laten zoemen, verrassend hoe snel zon oud beestje dan is. Gotta love it. | |
Maharbal | zaterdag 14 mei 2011 @ 23:03 |
Daar willen harry's altijd stoplichtsprintjes tegen mij haha. Khad net ook retehaast, dus 240 km/u richting Groningen (totdat er een Harry voor sprong uiteraard). Je kunt best snel van Leeuwarden naar Groningen ![]() Vandaag ~5 uur bezig geweest met broertje. 1) Spoelen 2) Wassen 3) Drogen 4) Kleien 5) Spoelen 6) Drogen 7) Polish/Glaze van Meguiars 8) Carnauba Wax van Meguiars Foto's (mobiele tel) doen het resultaat niet 100% eer aan, maar het is wel aardig te zien: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Interieur ook even wat gedaan. En ja, ik ben lui met de kentekens netjes wegwerken. En ja, ik heb een nieuw embleem nodig voor. [ Bericht 1% gewijzigd door Maharbal op 14-05-2011 23:15:52 ] | |
YoshiBignose | zondag 15 mei 2011 @ 00:12 |
Glimt inderdaad wel mooi ![]() | |
gebrokenglas | zondag 15 mei 2011 @ 09:03 |
Die saaie peugeootjes erbij en dat oud golfje erachter maakt het toch wel een klasse apart. | |
Mikkie | zondag 15 mei 2011 @ 10:51 |
Heerlijk ![]() Ik zou willen dat ik die ballen had ![]() Ziet er mooi uit hoor, het resultaat zie je zeker wel! Wel jammer dat je handmatige airco en geen ECC hebt erin. Dat vind ik echt ideaal. ![]() | |
gebrokenglas | zondag 15 mei 2011 @ 11:19 |
Ja, maar da's een heel kort stukje daar. Ik vind het zelf veel leuker om 'm volgas een oprit op te sleuren. Die oprit bij Hoogeveen vanaf Zwolle, waar je die bocht van 270 graden maakt, daar kun je halverwege al wel vol in het gas en de bocht uit brullen. Heb je al je spullen links in de auto liggen. ![]() Ik vind het zelf erg leuk om met de hand boven op het stuur beetje scheefhangend bij het stoplicht te wachten naast zo'n Puberende Harry in zn Golf, blonde del ernaast. En dan die vent heel stoer weg laten spuiten, en zelf gewoon normaal optrekken. En dan 2 kilometer verderop ben je hem alsnog voorbij. | |
Maharbal | zondag 15 mei 2011 @ 13:35 |
Was bij m'n moeder thuis, daar heb ik meer ruimte/gelegenheid om te poetsen. Golfje is woon-werk sloerie van m'n broertje. ECC unit zit thuis, klaar om nog 's ingebouwd te worden. Nu gewoon ooit de onderdelen kopen (onder andere andere klepjes voor de unit in de auto) en dan kan iemand het inbouwen. Het is niet heel lastig, het is gewoon veel werk i.v.m. het loshalen van het hele dashboard. En ach, het is niet dat ik dagelijks zo snel rijd, maar ik had echt veel haast (was bijna te laat voor de nieuwe show van Hans Teeuwen). En je zit er ook aardig snel op, dus 't hoefde niet te lang te duren. Eerste keer krijg je je rijbewijs overigens binnen een paar dagen terug, ook bij die snelheden... mocht dat helpen ![]() Zelfde voor de bocht bij Almere, als je de afslag richting Utrecht neemt i.p.v. Amsterdam/Muiderbrug ![]() | |
FalleNk810i | zondag 15 mei 2011 @ 14:09 |
Mooie wagen Maharbal, vind die kleur echt super staan trouwens ![]() | |
Mikkie | zondag 15 mei 2011 @ 15:14 |
Klopt ja. Geen technisch moeilijk werk begreep ik, vooral véél werk. Dat kan je nog vies tegenvallen ![]() Ik heb ook wel eens echt veel haast, maar dan nog hou ik me meestal in. Over het algemeen probeer ik gewoon binnen de Muldergrenzen te blijven, dan heb je weinig te vrezen. En misschien komt er nog wel eens een lasershield, dan hoef ik alweer een stuk minder bang te zijn ![]() | |
YoshiBignose | zondag 15 mei 2011 @ 15:21 |
Ja ik probeer ook tot max 40 te gaan maar af en toe even een stukje doorknallen kan geen kwaad ![]() | |
Maharbal | zondag 15 mei 2011 @ 16:42 |
Ik vind 'm ook bijzonder mooi. En bedankt! ![]() | |
Hoogheid | zondag 15 mei 2011 @ 17:19 |
Wat zijn jullie nu zo'n beetje kwijt voor een E46 per maand qua onderhoud (gemiddeld), verzekering en dergelijke? Verzekering zal ik sowieso wel bij ouders dumpen, want de premie is belachelijk als twintiger. Ik ben de laatste tijd flink aan het zoeken naar mooie E46's, Coupé, M-Pakket. En dan waarschijnlijk een i320. In Duitsland zijn de prijzen inderdaad een stuk beter, maar de BPM is niet makkelijk te bepalen. Over het algemeen kom je wel goedkoper uit toch? Verder lijkt het mij dan een beetje moeilijk om dan zomaar naar Duitsland te rijden om de auto te kunnen zien. Dan heb je ook nog de veel voorkomende problemen bij de E46. Ik heb al een aantal verhalen gelezen over gescheurde carrosserie, wat schijnbaar vaker voorkomt bij een bepaald bouwjaar ![]() Deze bijvoorbeeld, de kleur, het M-Pakket.. kwijl.. http://auto.marktplaats.n(...)gineel-m-pakket.html [ Bericht 3% gewijzigd door Hoogheid op 15-05-2011 17:36:41 ] | |
Mikkie | zondag 15 mei 2011 @ 17:46 |
Alcantara is ![]() Ik heb mijn e46 ook uit Duitsland gehaald. Dit, mede omdat ik een diesel wilde met een niet te hoge tellerstand, maar waar ik nog wel een tijd mee vooruit kan. Dan loont Duitsland meer dan Nederland. De BPM die je moet bijleggen is vooral afhankelijk van het bouwjaar, daar kun je natuurlijk ook zelf op selecteren ![]() De gescheurde subframes vind je vooral in de vroegere bouwjaren met de zwaardere motoren (vooral de 328i en de 330i, en de 330d). Goed punt om wel op te letten dus. Als je je zoektocht wat meer kaders geeft (welke opties wil je per se, welke uitvoering, bouwjaar, max. prijs etc.) dan is het ook wat makkelijker om de rest-BPM te bepalen. Belangrijk is gewoon om je vooraf goed in te lezen over het wel en wee van het model, kleine puntjes e.d. En gewoon geen 800km Duitsland in zoeken, maar een postcode bij je in de buurt selecteren en dan een bepaalde straal aanhouden. Qua kosten ligt het er natuurlijk aan hoeveel je rijdt hoe je rijdt. Ik zit nu over 17k km's aan 6 cent per kilometer voor onderhoud. Dat zijn een grote beurt, een setje winterbanden (nieuw) en zelf gemonteerde nieuwe draagarmen. Klein grut (tientjeswerk) heb ik daar niet bij gerekend, maar maak er voor mijn part 7 ct/km van. Zelf klussen scheelt ook geld. Daarnaast ligt het ook aan perfectionisme: ik heb een kapotte olieniveausensor (kost 120 euro, maar ik peil toch altijd zelf dus die vervang ik niet) en een kapot airbagmatje, daar heb ik een dummysensor op gezet voor twee tientjes (passagiersairbag gaat nu altijd af, ipv alleen wanneer iemand op de passagiersstoel zit, 100% veilig dus). Ook heb ik een kapotte PDC-sensor zelf vervangen voor eentje van de sloop. Wil je dat netjes doen of geen vieze handen krijgen en ga je dus naar de dealer, dan ben je ipv 40 euro (PDC + dummy airbagsensor), ineens 120 + 300 + 120 = 540 euro kwijt. Draagarmen door de dealer laten doen kost je ook 700 euro, zelf doe je het voor de helft. En vergis je niet in de bijkomende vaste kosten, en de brandstof per km: ik ben zo'n 300 euro per maand kwijt aan belasting, verzekering en brandstof. Bedenk je trouwens even dat verzekering bij je ouders dumpen leuk is, maar dat maatschappijen na een aanrijding nogal eens buurtonderzoek willen gaan doen. Ze zijn niet dom natuurlijk en hebben hier vaker mee te maken. Als blijkt dat jij de regelmatige bestuurder was en je hebt een ongeluk veroorzaakt, kunnen je ouders uit de verzekering gegooid worden en kan de verzekering alle schade op jou verhalen omdat er fraude is gepleegd. Is dat het je waard? [ Bericht 4% gewijzigd door Mikkie op 15-05-2011 17:52:00 ] | |
Maharbal | zondag 15 mei 2011 @ 17:52 |
![]() Persoonlijk vermeed ik de 323i's en de 328i's overigens, omdat die meer kwaaltjes hadden dan de modellen met de nieuwere motoren (320i's en 325i's). Ik heb nog geen onderhoud gehad. M'n voorste wiellagers moeten binnenkort vervangen en ik heb net nieuwe olie gekocht (5W30, ¤ 23 euro de liter...goedemorgen). Gelukkig heb ik maar een liter moeten kopen, want de 6cyls staan erom bekend om iets olie te nemen (die van mij heeft nu ~0,5L in 6.000/6.500 km genomen). Benzineverbruik: ik houd van stevig optrekken (ik cruise op de snelweg normaal ~125 km/uur). Het gemiddelde verbruik over ~¤ 6.000 km is ~1 op 9.5 Verzekering met mijn 24 jaar: WA+, diefstal, brand- en stormschade etc: ¤ 54 p/m (dat is wel inclusief collectiviteitskorting a 16% via werkgever). Ik heb overigens maar 1 schadevrije jaar, omdat ze m'n 4 schadevrije jaren bij m'n vorige werkgever (tienduizenden kilometers per jaar in allemaal leaseauto's) niet wilden laten meetellen. | |
Hoogheid | zondag 15 mei 2011 @ 18:04 |
Mikpunt is vooral de i325/i325, i330 lijkt mij sowieso te duur worden i.c.m. verzekeren. 54 euro per maand is niet verkeerd. Ik ben 22 en dan kun je die prijs bijna met 3-4 keer vermenigvuldigen. Plezierdingetjes ben ik mij van bewust, maar dat zijn dan de leuke dingen waar je zelf voor spaart en rekening mee houdt, in plaats van een onvoorziene onderhoudsbeurt. Angel eyes hier, nog wat OEM spullen inbouwen e.d. Maar dat is meer de prijs van de hobby vind ik in plaats van de vaste lasten ![]() Zijn er nog alternatieve (grote) verkoopsites naast mobile.de om te kijken? | |
Maharbal | zondag 15 mei 2011 @ 18:06 |
Nog een tip: staar je ook niet blind op dat m-pakket. Als je een perfecte auto ziet die aan jouw wensen voldoet, dan moet je 'm nemen...ook al heeft 'ie geen m-pakket. Dat pakket kun je altijd later nog kopen. Ik wil er ook nog wel 's een m-pakket op ![]() | |
Mikkie | zondag 15 mei 2011 @ 18:12 |
Een halve liter op 6k valt mee. Die van mij verbruikt geen druppel gelukkig, maar 1L/12k is niet verkeerd voor een grote zespitter. Overigens vraag ik me af waar je die olie vandaan hebt voor 23 euro per liter. Dat kan ik toch een stuk goedkoper voor je regelen! Heb eventueel nog wel wat litertjes hier staan (5W30, volsynthetisch, origineel BMW). Ik ben met 3 schadevrije jaren overigens 60 euro per maand kwijt. WA+, that is, geen kortingen. Maar wel een diesel, die zijn vaak al wat duurder ivm meer km's en hogere nieuwwaarde. | |
Mikkie | zondag 15 mei 2011 @ 18:14 |
True. Een een M-sportonderstel is al enigszins op te vangen met Eibach Pro-veren. Autoscout24.de pkw.de moet je wegblijven, veel illegale rotzooi. | |
Maharbal | zondag 15 mei 2011 @ 18:58 |
Gewoon Castrol Edge 5w30, vol synthetisch. Zo uit de winkel. De vorige eigenaar had dat er inzitten (a 6.5L), dus ik vul 't bij. Het zijn voornamelijk de 6-pitters die iets verbruiken idd. | |
TommyGun | zondag 15 mei 2011 @ 19:28 |
Je moet een keer beginnen met schadeloze jaren opbouwen, dus waarom niet meteen? Ja, het is duur; ik betaal 100,- euro (ben 22 jaar, maak 25k kilometer per jaar) per maand. Wel volledig casco, maar goed, bij een andere verzekeraar was ik dat al kwijt voor beperkt casco. Een beetje goed zoeken is dus ook wel de moeite. Onderhoud en brandstofkosten praat ik liever niet over ![]() |