En wij dachten al dat we je weer kwijt waren hierquote:Op zaterdag 9 april 2011 11:04 schreef motorbloempje het volgende:
hoi!
Dinsdag zit mijn tentamenperiode er op en dus woensdag even kijken voor helm en trappers
Eerste trainingen zijn nog op de spinfiets, maar moet daarna wel vlot aan de slag met zelf trainen! Met de motor vind ik 't geen probleem om 'op te stappen en gewoon wat te gaan rijden', maar moet nog wel even fijne fietsweggetjes in de buurt vinden om een beetje 'rustig' op te kunnen leren
Ik vind die offline versie (Garmin Training Center) niet zo relaxed eigenlijk. Gebruik zelf altijd Garmin Connect, werkt prima. Helemaal fijn is het SportTracks programma om je Garmin-data te analyseren, maar daar moet je wel voor betalen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:51 schreef Blik het volgende:
Mijn Edge 800 is binnenHelaas kan ik niet direct beginnen met spelen, want ik ben op mijn kleine nichtje aan het passen
Direct een software-vraag voor de kenners: Is er verschil tussen Garmin Connect (online) en Garmin Training Center (offline) qua functionaliteit? Welke is het handigst te gebruiken?
quote:Op zaterdag 9 april 2011 09:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je een beetje goed bent in pedestrians ontwijken niet
Whehe, lachen is dat inderdaad.quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:26 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Held.
Wielrenners die er uit geworden gereden met een MTB of een normale fiets vinden het al niet leuk laat staan met een tandem.
Verdorie laatste post ... Zal iemand een nieuw topic kunnen openen.![]()
Als je een google account hebt eerst de kaart ff opslaan bij jouw kaarten, daarna bewerken kiezen. Dan moet het wel lukken.quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:50 schreef Stage het volgende:
Als we dan toch leuke youtube filmpjes over fietsen hier neer gaan zetten..
Ik krijg het trouwens niet voor elkaar om mezelf op de kaart te zetten.
Vanmiddag trouwens nog maar ff stukkie fietsen
Hehe eindelijk gelukt..quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:59 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Als je een google account hebt eerst de kaart ff opslaan bij jouw kaarten, daarna bewerken kiezen. Dan moet het wel lukken.
Zo niet, stuur dan je lokatie ff naar mij ofzo, dan zet ik je erop.
Lijkt me dat jij nog op zoek moet voor de juiste afstelling van je fietsquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:14 schreef Freddeh het volgende:
Zo, 90km weggetrapt en eerlijk gezegd... voel ik me alsof ik dood ga. Gistermiddag m'n slechte pols verdraaid en die speelde sinds begin van de rit al weer op uiteraard. Na ongeveer 50km ging ik m'n onderrug voelen maar moest ik nog terug, werd steeds erger. Schouders gingen pijn doen, dus m'n stuur wat hoger gezet maar mocht niet baten. Ellebogen gingen pijn doen. Het lukte gewoon niet meer. Kan me niet voorstellen dat het een gevalletje hongerklop was ofzo, want heb voor de rit 3 boterhammen gegeten, tijdens de rit een grote plak ontbijtkoek en 2 muesli repen, en een 750ml bidon met sportdrank leeggedronken. Die ene bidon was wel wat weinig, ga niet weer op pad met maar 1 bidon mee in ieder geval. Het was zwaar en nu ben ik misselijk en heb ik totaal geen trek. Beetje jammer van de pannekoeken die m'n vrouwtje gebakken heeft
fjd is op vakantiequote:Op zaterdag 9 april 2011 10:43 schreef Freddeh het volgende:
Ben nog steeds redelijk eenzaam hier in Dordrecht. Waar zijn CyclingGirl en FJD eigenlijk? Die zitten wel een beetje in m'n regio...
Ik vermoed het ook ja. Wel raar ook dat ik de RVV zonder pijntjes enzo heb kunnen rijden en dat ik vandaag helemaal kapot ging. Maarja, zal m'n verkoudheid wel zijn.quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Lijkt me dat jij nog op zoek moet voor de juiste afstelling van je fiets
Ach, soms heb je je dag niet, als je maar vaak genoeg 90 km rijdt, dan gaat dat vanzelf makkelijkerquote:Op zaterdag 9 april 2011 20:32 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik vermoed het ook ja. Wel raar ook dat ik de RVV zonder pijntjes enzo heb kunnen rijden en dat ik vandaag helemaal kapot ging. Maarja, zal m'n verkoudheid wel zijn.
Goed bezig, mooie afstand met mooi gemiddelde. Wou dat ik dat konquote:Op zondag 10 april 2011 13:52 schreef Oksel het volgende:
143,5km gefietst, gemiddelde van 33,0 toen ik thuis kwam. Met z'n zevenen. Mooi rit, door Duitsland. Ging hard, en was leeg toen ik thuis kwam.
Ik moet me nog inschrijven, dus ik heb nog eventjes om er over na te denken. Ik geloof best dat het in een groep wel lukken gaat, maar moet even kijken wat m'n gezondheid doen gaat voor ik 110 aandurf. A.s. zaterdag doe ik wel weer een poging tot 80 en zie wel hoe het dan gaat, hoop iig wel dat die verkoudheid er dan uit is, en neem 2x750ml mee (maar waar laat ik dat gereedschap danquote:Op zondag 10 april 2011 13:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik snap het Freddeh, maar je moet jezelf niet onderschatten. Het hele 'ritueel' van naar een start gaan, bordje omdoen, verzorgingsposten, en duizende andere fietsers op de weg laat je een beetje boven jezelf uit stijgen hoor! Maar je moet het zelf inschatten, ik doe ook wel een 80 met je mee op de meet, ik ga ook een beetje voor het eten, Oksel heeft daar een goede hand indus als we niet uitgeput aan het vlees hoeven is wat mij betreft ook best.
Bedankt. Woon niet helemaal aan de Waalkade, maar er 200 meter vanaf. Ben met 500 meter in de Ooijpolder en met een 3tal kilometer in de bossen maar woon toch in het centrum. Ben er wel blij mee, maar ga de plek helaas binnenkort een keer verlaten.quote:
Reed je met iemand van Mercurius?quote:Op zondag 10 april 2011 14:44 schreef No-P het volgende:
Mooi rondje gedaan. 650 hoogte meter in 72 Km zonder een klim dubbel te pakken.
Zeker alleen maar vlak?quote:Op zondag 10 april 2011 13:52 schreef Oksel het volgende:
143,5km gefietst, gemiddelde van 33,0 toen ik thuis kwam. Met z'n zevenen. Mooi rit, door Duitsland. Ging hard, en was leeg toen ik thuis kwam.
Dan rijd jij iig niet met Campagnolo of Fulcrum wielenquote:Op zondag 10 april 2011 17:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Gisteren m'n eerste echte tochtje gemaakt. Zo'n 60 km over de Utrechtse heuvelrug tot Leersum ongeveer. Ging super! Heerlijk om zonder herrie te fietsen . Alleen het gezoem van de wielen. Zonnetje erbij. Biertje na afloop. Veel beter wordt de lente niet![]()
Morgen een klein tochtje door de polders en voor 1 van de volgende weekeinden eens een toertocht uit zoeken.
Die maken veel herrie toch?quote:Op zondag 10 april 2011 17:53 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dan rijd jij iig niet met Campagnolo of Fulcrum wielen
Ze ratelen, zou het geen herrie durven noemenquote:Op zondag 10 april 2011 17:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Die maken veel herrie toch?
Maar het klopt. Ultegra naven met een velg van Giant volgens mij. Heerlijk geluid
Je hebt je Garmin besteld zonder City Navigator Europe software? Die van mij kwam wel met die software geleverd (op een microSD-kaartje) en bij mij zijn de wegen wel goed gedetailleerd.quote:Op zondag 10 april 2011 17:59 schreef Blik het volgende:
De Garmin uitgetest vandaag. Maar wat is die basiskaart bagger, er staan alleen snelwegen en N-wegen opDus vanavond of morgen even de goede kaart erop zetten die ik heb
70 km gefietst, door de slechte basiskaart wel flink verkeerd gefietst waardoor de route iets anders uitkwam dan de bedoeling was. Maar goed, dat mag de pret niet drukken. Ik vind de Garmin in ieder geval echt top. Gemiddeld 27.4 km/u gereden. En ik kan het ook gewoon laten zien:
http://connect.garmin.com/activity/78341273
Ik heb City Navigator gedownload (ssstquote:Op zondag 10 april 2011 18:17 schreef Marurk het volgende:
[..]
Je hebt je Garmin besteld zonder City Navigator Europe software? Die van mij kwam wel met die software geleverd (op een microSD-kaartje) en bij mij zijn de wegen wel goed gedetailleerd.
OpenFietsMap is gratis (open source) navigatiesoftware voor fietsers in de Benelux. Je kunt die eens proberen. Schijnt qua wegen zelfs beter (gedetailleerder) te zijn dan City Navigator.
Ik, die van 30 juliquote:Op zondag 10 april 2011 18:36 schreef DakDuuf het volgende:
* DakDuuf is vandaag ook wezen fietsen, 40 km, gemid van 30, nouja, ben in iedergeval bezig geweest.
Iemand een goede tip voor een hartslag meter? Of 1tje over die ik over kan nemen voor een goede prijs?
Vanaf komend weekend elke week 1 toertocht:)
Het seizoen is begonnen.
Wie gaat er l-b-l fietsen?
De 705 kan dat volgens mij ook, is iets goedkoperquote:Op zondag 10 april 2011 19:19 schreef Narcotical het volgende:
Vanmiddag 31km gefietst op mn stadfiets () met de familie..
Even een vraagje van mijn kant: Is de Garmin Edge 800 de enige met turn by turn navigatie of zijn er ook nog andere modellen die dat kunnen, kon het zo gauw even niet vinden.. Zit er aan te denken om te gaan sparen voor een Garmin, is wel heel erg mooi spul maar vreselijk duur.. Dus wordt dan wel lange termijnwerk maargoed.. Dan heb je ook wat
Koop een pdaquote:Op zondag 10 april 2011 19:31 schreef Narcotical het volgende:
Laat ik nog iets specifieker zijn, ik zou dan zelf routes willen maken en die importeren om ze daarna met turn by turn navigatie af te rijden..
Ik zou zeker sparen voor een Garmin als ik jou was. Als je die koopt, heb je ook alles meteen compleet: hartslagsensor, cadanssensor, navigatie, etc. Je kunt dan ook zien hoeveel meters je gestegen/gedaald bent, hoeveel calorieën je hebt verbruikt, wat het stijlheidspercentage is van de helling die je op dat moment aan het beklimmen/afdalen bent, het hoogteprofiel van de route (d.w.z., je kunt dus inschatten aan de hand van een grafiekje wanneer de volgende beklimming/afdaling komt en hoelang die dan ongeveer duurt als je die aan het berijden bent). Kortom: uitgebreider dan dat kan niet. Het duurt even om ervoor te sparen, maar dan heb je ook echt wel wat.quote:Op zondag 10 april 2011 19:19 schreef Narcotical het volgende:
Vanmiddag 31km gefietst op mn stadfiets () met de familie..
Even een vraagje van mijn kant: Is de Garmin Edge 800 de enige met turn by turn navigatie of zijn er ook nog andere modellen die dat kunnen, kon het zo gauw even niet vinden.. Zit er aan te denken om te gaan sparen voor een Garmin, is wel heel erg mooi spul maar vreselijk duur.. Dus wordt dan wel lange termijnwerk maargoed.. Dan heb je ook wat
Dat vind ik inderdaad ook het mooie aan die apparaten, dat je alles in 1 hebt zittenquote:Op zondag 10 april 2011 21:13 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ik zou zeker sparen voor een Garmin als ik jou was. Als je die koopt, heb je ook alles meteen compleet: hartslagsensor, cadanssensor, navigatie, etc. Je kunt dan ook zien hoeveel meters je gestegen/gedaald bent, hoeveel calorieën je hebt verbruikt, wat het stijlheidspercentage is van de helling die je op dat moment aan het beklimmen/afdalen bent, het hoogteprofiel van de route (d.w.z., je kunt dus inschatten aan de hand van een grafiekje wanneer de volgende beklimming/afdaling komt en hoelang die dan ongeveer duurt als je die aan het berijden bent). Kortom: uitgebreider dan dat kan niet. Het duurt even om ervoor te sparen, maar dan heb je ook echt wel wat.
Een goede hartslagmeter kost ook al wat geld, maar als je dat geld bij een Garmin legt heb je wel alles-in-een. Sommigen vinden zo'n apparaatje een beetje overkill, maar als je dit soort gadgets leuk vindt zou ik zeker niet twijfelen.
Is dat dezelfde als Tilf Bastogne Tilff?quote:Op zondag 10 april 2011 18:36 schreef DakDuuf het volgende:
* DakDuuf is vandaag ook wezen fietsen, 40 km, gemid van 30, nouja, ben in iedergeval bezig geweest.
Iemand een goede tip voor een hartslag meter? Of 1tje over die ik over kan nemen voor een goede prijs?
Vanaf komend weekend elke week 1 toertocht:)
Het seizoen is begonnen.
Wie gaat er l-b-l fietsen?
Pinksteren is 11 juni *toch??*, l-b-l: luik-bastenaken-luik.quote:Op zondag 10 april 2011 21:36 schreef ursel het volgende:
[..]
Is dat dezelfde als Tilf Bastogne Tilff?
Met Pinksteren?
Die ga ik iig rijden.
Een FM gaat je fiets niet schoonmaken denk ik. Een onderhoudscheck dan weer wel.quote:Op zondag 10 april 2011 21:06 schreef JohnDDD het volgende:
Mensen weten jullie wellicht een plek in (regio) Amsterdam waar ik voor een schappelijke prijs mijn racefiets kan laten schoonmaken en evt. ook checken? Wat vooral moet gebeuren is ketting/derailleur/tandwieltjes/crankset schoonmaken. Ben zelf niet zo'n held daarmee...
Bij Schouten wel, daar hoort 't bij een grote beurt. Maar dat zit in Scheveningen.quote:Op zondag 10 april 2011 22:14 schreef marcodej het volgende:
Een FM gaat je fiets niet schoonmaken denk ik. Een onderhoudscheck dan weer wel.
Ja, paar viaducten en paar flauwe hellingen. Geen Holterberg / Motieweg..quote:
Vond ze zondag in de achterzak van m'n shirt...zal ze meenemen naar Oksel.quote:Op zondag 10 april 2011 18:49 schreef Freddeh het volgende:
@Fab, ik was nog aan het zoeken naar m'n andere handschoentjes omdat daar wel gel padding in zit. Heb jij die toevallig nog in je tas zitten?
Kijk, dat verklaart waarom ik ze niet vinden konquote:Op maandag 11 april 2011 09:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Vond ze zondag in de achterzak van m'n shirt...zal ze meenemen naar Oksel.
Gisteren een mooi 50km rondje gevonden via Ankeveen, bij Weesp omhoog langs het kanaal, Muiden, Muiderberg en dan recht naar beneden en terug. 50 km in 2 uur rondje, vrijwel alleen vrijliggende fietspaden, mooi voor als je minder tijd hebt maar toch een stukje wil rijden.
Voor onder het stuurlint? We wonen hier niet in België. Gewoon fietsen met je kadaverquote:Op maandag 11 april 2011 10:08 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Kijk, dat verklaart waarom ik ze niet vinden konWilde zaterdag iets meer padding in m'n handschoentjes maar kon ze dus niet vinden. Ben nu aan het kijken naar gel padding voor onder het stuurlintje. Heb wel diverse verschillende gevonden maar moet nog even kijken wat de beste reviews heeft.
Hehehe, ik probeer het gewoon zo comfortabel mogelijk te maken zodat ik zo min mogelijk word afgeleid door alle verschillende pijntjes tijdens het rijdenquote:Op maandag 11 april 2011 10:11 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Voor onder het stuurlint? We wonen hier niet in België. Gewoon fietsen met je kadaver
Anyway, ik heb vandaag een promotie, daarna gaat waarschijnlijk toch niemand meer terug naar het werk. Kan ik vanmiddag nog wel even een stukje fietsen. Even een beetje herstellen van gisteren, want dat ging er op een gegeven moment toch wel even bij...
Leuke sitequote:Op maandag 11 april 2011 09:22 schreef Freddeh het volgende:
Net contact met iemand gekregen via sportpartner.nl. Wie weet fiets ik binnenkort niet meer alleen
Straks ga je ook nog een verende voor- en achtervork monteren. Jouw fiets is alleen al 10 kg zwaarder vanwege alle toeters en bellen die je monteertquote:Op maandag 11 april 2011 10:17 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Hehehe, ik probeer het gewoon zo comfortabel mogelijk te maken zodat ik zo min mogelijk word afgeleid door alle verschillende pijntjes tijdens het rijden
Weegt jouw fiets 1kg dan?quote:Op maandag 11 april 2011 10:34 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Straks ga je ook nog een verende voor- en achtervork monteren. Jouw fiets is alleen al 10 kg zwaarder vanwege alle toeters en bellen die je monteert.
Iedereen moet natuurlijk wel op zijn eigen wijze de fietssport beoefenen. Hopelijk heeft het effect.
Maakt dat uit? Ik kies een richting om op te gaan, bepaal hoe lang ik ongeveer wil rijden en dan kom ik vanzelf wel weer terug. Met een beetje gevoel voor richting kom je dan wel weer thuis en 60km turn nu turn uitzetten lijkt me echt een takkewerkquote:Op zondag 10 april 2011 19:31 schreef Narcotical het volgende:
Laat ik nog iets specifieker zijn, ik zou dan zelf routes willen maken en die importeren om ze daarna met turn by turn navigatie af te rijden..
edit: Lijkt me voor mij ideaal aangezien ik niet zo'n geweldig richtingswonder ben met routes van te voren uitstippelen en nafietsen
Zwakke poging tot humor, dat kan beterquote:Op maandag 11 april 2011 10:38 schreef Oksel het volgende:
Paddings in 't stuur, een Brooks, extra hoge stuurpen..
[ afbeelding ]
Die Stevens is toch helemaal zwart? Hoe zit het met de stuurpen en zadelpen en dergelijke onderdelen, als die zilver zijn vind ik dit mooier in combinatie met hun eigen stuurlintje:quote:Op maandag 11 april 2011 11:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Zwakke poging tot humor, dat kan beter![]()
Betere vraagm, de stevens heeft een eigen zadel nodig, de vraag is strak zwart
[ afbeelding ]
of aged
[ afbeelding ]
Noujah, het zal zeker niet zo zijn dat ik altijd routes ga maken om turn by turn na te rijden, maar vaak dan bedenk ik van te voren iets en dan verdwaal ik echt hopeloos..quote:Op maandag 11 april 2011 11:03 schreef FJD het volgende:
[..]
Maakt dat uit? Ik kies een richting om op te gaan, bepaal hoe lang ik ongeveer wil rijden en dan kom ik vanzelf wel weer terug. Met een beetje gevoel voor richting kom je dan wel weer thuis en 60km turn nu turn uitzetten lijkt me echt een takkewerk![]()
Heb zelf de Garmin 500 overigens want gadgets vind ik wel geil
quote:Op woensdag 6 april 2011 20:19 schreef Oksel het volgende:
Theo de Rooij Classic - Fok! Cycle meet.
Datum: Zaterdag 28 mei
Plaats: Rijssen (Overijssel)
Kosten: Inschrijfgeld Toertocht 150 km NTFU-lid ¤ 9,00
BBQ: 7,50 inc. alles.
Plan: Iedereen mag zelf kiezen hoe ver (80/110/150) hij/zij fietst, en hoelang hij/zij er over wil doen. Nadien BBQ + bier bij Oksel in Almelo.
Inschrijvingen:
Oksel (110/150km)
Fromage
Blik
Freddeh (110km)
Cap_Fab (110km)
Optie:
eentwee
Pritt (150km)
maruk
Kaasplank
Tommeke
Yankee
Ursel
SuperWeber
Gripper
Officieel inschrijven kan via Doodle.
Wie o wie rijdt er de 150km met me? Gemiddelde van 30km/uur. Bij veel 110km liefhebbers is dat ook prima.
Verder heb ik slaapruimte voor 1-2-3 mensen. Op voorwaarde dat het toffe mensen zijn, die gezellig zijn. Of gewoon lekkere wijven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is toch ook mogelijk om een route's van internet te downloaden en deze dan turn-by-turn te rijden?quote:Op maandag 11 april 2011 11:59 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Noujah, het zal zeker niet zo zijn dat ik altijd routes ga maken om turn by turn na te rijden, maar vaak dan bedenk ik van te voren iets en dan verdwaal ik echt hopeloos... Dan zou de turn by turn navigatie handig zijn gewoon om de wegen wat te leren kennen, op een gegeven moment dan ken je zo'n rondje wel uit je hoofd en dan is het inderdaad niet meer nodig.
Gadgets zijn altijd leuks trouwens, alleen jammer dat die dingen (niet alleen garmin's maar in het algemeen) altijd zo vreselijk veel geld moeten kosten..
Ik niet, want ik heb je al verteld dat ik dan aan het klussen ben.quote:Op maandag 11 april 2011 12:02 schreef Oksel het volgende:
Schrijven Gripper, Kaas en Tom zich nog even 'officieel' in?!
Volgens mij is dat wel mogelijk op bepaalde sites inderdaad, volgens mij kan je zelfs een bestaande route nemen en die enigszins aanpassen, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op maandag 11 april 2011 12:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het is toch ook mogelijk om een route's van internet te downloaden en deze dan turn-by-turn te rijden?
Dat zou voor mij een groot pluspunt zijn. Gewoon een leuke route op internet zoeken, ff op je garmin laden en dan fietsen. Als je ze idd allemaal zelf weggetje voor weggetje er in moet gaan zetten is het wel wat minder handig.
Garmin zelf heeft diverse programma's (mapsource en basecamp) waarmee je routes kunt maken, en dan overpleppen naar je gps (of Edge)quote:Op maandag 11 april 2011 12:15 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Volgens mij is dat wel mogelijk op bepaalde sites inderdaad, volgens mij kan je zelfs een bestaande route nemen en die enigszins aanpassen, maar dat weet ik niet zeker.
Je kan iig ook je eigen routes tekenen op een site, bv GPSies.com en die downloaden naar je Garmin.. Volgens mij doe je er niet zo lang over om op die site een route te tekenen hoor..
Waarom plan je dat niet om het fietsen heen? Het is nog zover vooruit..quote:Op maandag 11 april 2011 12:12 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik niet, want ik heb je al verteld dat ik dan aan het klussen ben.
Ik zou wel alles om het fietsen heen willen plannen. Zodat ik zoveel kan rijden als ik maar wil, en elk mooi moment kan aangrijpen. En als ik dan nog tijd en puf overheb, bouw ik een muurtje in de badkamer, hang ik een wc-potje op, of schilder ik mn kozijnen (hoognodig) Maar met fietsen als nummer 1 prio komen onze klusplannen voor 2011 niet af, en de Parel van Vreeswijk heeft ook dit jaar en volgend jaar nog redelijk wat aandacht nodig.quote:Op maandag 11 april 2011 12:48 schreef Oksel het volgende:
[..]
Waarom plan je dat niet om het fietsen heen? Het is nog zover vooruit..
Gemiddelde komt alleen maar door de rest van de groep. De eerste 60km met 33km/h heb ik wel kopwerk gedaan, de laatste 80km waarbij we 37-40km/u fietsten nog maar heel weinig, alleen als we kop-over-kop fietsen, dat ik af en toe heel kort op kop fietste. De laatste 5km uitfietsen (met 30) durfde ik het wel weer een beetje aan..quote:Op maandag 11 april 2011 15:04 schreef Freddeh het volgende:
Vond het ook wel een erg lange afstand die je gereden hebt. Wel respect voor de gemiddelde snelheid overigens
Mijn advies? Tantum.
Ik heb zowel gewone B17's als een aged en laced. Ik ben niet kapot van de aged en laced. De ribbels bovenop het zadel laten je niet genoeg schuiven over het zadel.quote:Op maandag 11 april 2011 11:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Zwakke poging tot humor, dat kan beter![]()
Betere vraagm, de stevens heeft een eigen zadel nodig, de vraag is strak zwart
[ afbeelding ]
of aged
[ afbeelding ]
Heb ik al gedaan toch?quote:Op maandag 11 april 2011 12:02 schreef Oksel het volgende:
Schrijven Gripper, Kaas en Tom zich nog even 'officieel' in?!
Vind ik erg veel, 2x lek in 1000 km. Maar hoor veel goede verhalen over de GP4000s Heb ze zelf ook, maar pas 800 km mee geredenquote:Op dinsdag 12 april 2011 08:55 schreef nogeenmaarten het volgende:
N.a.v. aanbeveling hier heb ik er achter GP4000S onder gelegd. Inmiddels 2x lek in om en nabij 1000 km. Weeg wel 100 kg en pomp ze altijd tot 8 bar. Presteert kwa lekrijden beter dan wat ik had, maar valt mij toch tegen. Tja kan ook gewoon pech zijn.
Geen klachten over grip oid.
Zit je velglint wel goed? Heb er in 5000km misschien een keertje mee lek gereden.quote:Op dinsdag 12 april 2011 08:55 schreef nogeenmaarten het volgende:
N.a.v. aanbeveling hier heb ik er achter GP4000S onder gelegd. Inmiddels 2x lek in om en nabij 1000 km. Weeg wel 100 kg en pomp ze altijd tot 8 bar. Presteert kwa lekrijden beter dan wat ik had, maar valt mij toch tegen. Tja kan ook gewoon pech zijn.
Geen klachten over grip oid.
Ik had er prima bandjes onderliggen, maar overgestapt naar de GP4000S. Eerste ritje gelijk lek. Vorig jaar eind zomer lag er best veel glas hier in de buurt en toen ging ik ook vaker lek geloof ik. Nu weinig tegen gekomen en 1 keer lek in 2000km. Ligt er maar net aan wat je allemaal tegen komt en of je pech hebt of niet.quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:19 schreef marcodej het volgende:
[..]
Zit je velglint wel goed? Heb er in 5000km misschien een keertje mee lek gereden.
Kreeg spontaan dit soort voeten voor ogen...ik zou m'n stamboom eens nakijken.quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:28 schreef Gripper het volgende:
normaal brede voorvoet, maar met rare tenen: mn 4 grootste tenen zijn allemaal even lang, alleen mn pinkteentje is veel korter.
Inderdaad, fijne schoenen zijn dat. Heb ze zelf ookquote:Op dinsdag 12 april 2011 13:36 schreef Wielracer het volgende:
Zelf rijd ik met Northwave Typhoon. Heb ook een brede voorvoet en deze schoen geeft een goede ondersteuning.
Ik heb inderdaad wel een klein beetje een hobbitpoot ja. Maar dan zonder het vachtjequote:Op dinsdag 12 april 2011 13:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Kreeg spontaan dit soort voeten voor ogen...ik zou m'n stamboom eens nakijken.
[ afbeelding ]
dat was wel lekker isolerend geweest als je in de winter fietst natuurlijkquote:Op dinsdag 12 april 2011 14:15 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad wel een klein beetje een hobbitpoot ja. Maar dan zonder het vachtje
Da's in de winter wel fijn, net als Ivo z'n baard natuurlijk. Maar in de zomer... Not that I know of coursequote:Op dinsdag 12 april 2011 14:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
dat was wel lekker isolerend geweest als je in de winter fietst natuurlijk
Tuurlijk scheer je je tenen niet. Echte wielrenners scheren alleen dat wat je ziet tijdens het fietsen. Dus: tot net onder de enkels laat je je haar staan, zoals zo'n sokje bij een pasgekapte poedel. En boven de rand van het broekje begint de "bermuda van haar"quote:
Ik ook niet, dan heb ik minstens 3 mesjes per been nodigquote:Op dinsdag 12 april 2011 14:38 schreef Blik het volgende:
scheren doe ik niet aan, dat is voor (semi)-pro's
Da's alleen de eerste keer lampekapquote:Op dinsdag 12 april 2011 14:40 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik ook niet, dan heb ik minstens 3 mesjes per been nodig
Dus jij hebt de status (semi)-pro nog niet eens bereikt. Schandalig.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:38 schreef Blik het volgende:
scheren doe ik niet aan, dat is voor (semi)-pro's
Ik ben amateur, en dan nog niet eens één van de beterequote:Op dinsdag 12 april 2011 14:46 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dus jij hebt de status (semi)-pro nog niet eens bereikt. Schandalig.
Het mentale plaatje dat nu begint te ontstaan is wel verontrustend, een hobbit met poedelpoten en een haarzwembroek...quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:35 schreef Gripper het volgende:
zo'n sokje bij een pasgekapte poedel. En boven de rand van het broekje begint de "bermuda van haar"
ja, tentamenstress de afgelopen dagenquote:
Het niveau is niet zo heel hoog denk ik, verwacht dat je wel mee kan komen. En met 3/4/5x in de week kun je veel verbeteren. Nu ik je fobo bekijk weet ik wel wie je bent denk ik, en zal me de volgende keer mij kenbaar maken.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:36 schreef motorbloempje het volgende:
ik ben zo bang dat ik 'het kneusje van de triathlonclub' ben straks
iedereen gaat vast voor goeie tijden en ik ben al blij als ik 'm gewoon redEn ik weet wel dat ik 't voor mezelf doe en dat de docenten daar ook héééél erg voor promoten
maar stiekem hoop ik dat er nog een 'kneusje zoals ik' is
![]()
![]()
Donkerblond.quote:
Die tijd gaan jullie wel even breken!quote:Gesinks tijd blijft geheim
HOLTEN/NIJVERDAL - Wielrenner Robert Gesink eindigde zaterdag als derde in de Ronde van Baskenland. Amper twee dagen later stond de volgende uitdaging op het programma: een tijdrit van Nijverdal naar Holten over de Holterberg.
Theo de Rooij Classic
De rit is bedoeld als uitdaging voor zijn eigen Robert Gesink Challenge. Gesink trapte flink door en deelnemers aan de Theo de Rooij Classic op 28 mei mogen zich stukbijten op de tijd die de Condor van Varsseveld zette. Voor de snelste renners heeft de organisatie van de toertocht door Twente prijzen klaarliggen.
Gesinks eindtijd blijft overigens nog even geheim. Die wordt pas bekendgemaakt op de ochtend van de start.
vergeet je slabbetje nietquote:
Oh, ik gebruik altijd pantserbeits. Dan worden ze nog mooi egaal bruin ookquote:
Lekker johquote:Op woensdag 13 april 2011 10:14 schreef motorbloempje het volgende:
mannen die hun benen scheren vind ik zó niet aantrekkelijkin de sportschool zijn er een paar, inclusief babyolie
huuuu
quote:Op woensdag 13 april 2011 09:58 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat dus! Gladde beentjes, met een laagje olie!
ook met gladde benen ben ik geen sieraad voor de weg, dus ik kan er niet wakker van liggen. Bodylotion smeren na het sporten, sauna en douchen in de sportschool, daar kan ik weer wel van genietenquote:Op woensdag 13 april 2011 10:29 schreef Yankee het volgende:
behaarde benen op een racefiets is gewoon geen gezicht.
Je kunt hier gaan reageren: Mannen die hun benen scherenquote:Op woensdag 13 april 2011 10:14 schreef motorbloempje het volgende:
mannen die hun benen scheren vind ik zó niet aantrekkelijkin de sportschool zijn er een paar, inclusief babyolie
huuuu
Je snapt er niets vanquote:
ik ben erg benieuwd naar een foto van jezelf op de fiets nuquote:Op woensdag 13 april 2011 11:25 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Je snapt er niets van![]()
Ik ben vereerd dat Yankee mij een soigneerkoning noemt.
Ik zal bij deze jullie dan ook een paar tips/een cursus soigneren geven.
- heel verhaal -
Geweldig!quote:Op woensdag 13 april 2011 11:25 schreef Tommeke het volgende:
Ik moest lachen.quote:Op woensdag 13 april 2011 11:25 schreef Tommeke het volgende:
- Beentjes gladgeschoren (niet op de dag van de wedstrijd, want dan scheer je de snelheid eraf, is echt waar)!
Alleen in een tijdrit mag ik hopen.quote:- Een broekje en shirtje is lelijk, trek gewoon een snelpak aan.
Mijn zadel is zwart wit en rood. Wat nu?quote:- Je stuurlint en zadel hebben dezelfde kleur.
Ik ben verward.quote:- Als je stuurlint wit is, is ie ook echt wit, en niet grijs! (Tip van de dag: BBB Carbon)
- BBB is eigenlijk niet soigné.
In een wedstrijd ja.quote:- Zadeltas is uit den boze.
En als er zijwind staat?quote:- Hoge velgen (Denk aan Cosmic Carbone, als je een eckte baas bent, met teveel doekoe: Lightweight)
lees dit en je weet alles wat nodig is voor het fietsenquote:
Heb een soort van Italiaanse Taiwanese fiets omdat die in dezelfde fabriek wordt gemaakt als die van Oksel, maar ondertussen staat er Giant op, dus geen Italiaans woordje ofzo, en zit er dus automatisch Shimano onder. Dus wel een soort van semi-check...quote:Op woensdag 13 april 2011 11:25 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Je snapt er niets van![]()
Ik ben vereerd dat Yankee mij een soigneerkoning noemt.
check - Beentjes gladgeschoren (niet op de dag van de wedstrijd, want dan scheer je de snelheid eraf, is echt waar)!
check - Laagje olie erop (Born Muscle Up, iets bruinends (Pelizotti!), Zwitsal, of olijfolie als je een pauper bent).
check - Gezichtsbeharing: minimaal
fail - Je sokken zijn wit en hoog, vanaf je enkelbot minimaal 10cm.
fail - Witte Sidi's.
fail - Oversokken/schoenen zijn ook vet soigné! Zorg er dan wel voor dat je sokken minimaal 1 cm boven je overschoenen uitsteken.
fail - Een broekje en shirtje is lelijk, trek gewoon een snelpak aan.
semi-check - Je helm past qua kleuren bij je outfit. Giro Ionos en Catlike Whisper zijn vet soigné!
fail - Bril: Oakley Radar, Jawbone of (Pro) M-Frame.
Dan je fiets:
check - Alles glimt mooi en er zit geen modder op.
check - Je stuurlint en zadel hebben dezelfde kleur.
nvt - Als je stuurlint wit is, is ie ook echt wit, en niet grijs! (Tip van de dag: BBB Carbon)
fail - BBB is eigenlijk niet soigné.
check - Zadeltas is uit den boze.
check - Over een stuurtas heb ik het niet eens...
check - Als je twee bidonhouders hebt, dan moeten deze van hetzelfde type en kleur zijn.
semi-check - Italiaans fietsen zijn gesoigneerder met Campa (sorry Yankee).
fail - Hoge velgen (Denk aan Cosmic Carbone, als je een eckte baas bent, met teveel doekoe: Lightweight)
Je fietshouding:
check - Je stuur staat lager dan je zadel, zodat je mooi diep zit.
check - Kijk af en toe eens in een etalage of je mooi op je fiets zit.
check - Knieën recht vooruit, of lichtjes naar binnen à la Frank Schleck, zeker niet naar buiten!
check - In drukke winkelgebieden fiets je langzaam, omdat dat chill en onverschillig is.
fail - Voor stoplichten niet uitklikken, maar surplacen.
Ik ben 1 plek tegen gekomen waar je boven de 13% uit komt maar dat was niet zo heel lang. Geloof tussen Bontkirchen en Brilon. Volgens fietsforum was er ook een plek van 17% maar die ben ik niet tegengekomen. Ik had een triple mee en ik denk dat ik het meeste wel op de 42 had gedaan en heb tot 26 achter. Mijn vriendin kwam op de 39-25 overal boven.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:06 schreef Bismarck het volgende:
Iemand ervaring met fietsen in Sauerland (standplaats Winterberg)? Hoe zijn de klimmetjes daar, kort en steil? Lang en gelijkmatig?
Ik twijfel namelijk over m'n verzet. Heb een 53/39 met een 12-25 cassette op de fiets gemonteerd. Is dat toereikend of is het verstandiger om bijvoorbeeld een 12-28 cassette achter te monteren?
heb je nou een matje?????quote:Op woensdag 13 april 2011 11:53 schreef Tommeke het volgende:
http://www.numberseven.nl(...)244579529_gfPPk-A-LB
Helemaal rechts.
Disclaimer 2: Het was net wat te koud voor alleen een snelpak, en ik was m'n thermoshirt vergeten, vandaar dat ik een shirt over m'n snelpak getrokken heb.
Verder was deze foto bij de start, vandaar dat ik zo raar op m'n fiets zit. Ik was net naar voren aan het sprinten
Ohja: Ook belangrijk! Nooit in koerskleding naar een wedstrijd gaan, maar ter plekke in je blote reet achter een auto omkleden!
Nou weet ik waar ik de komende wedstrijden moet staan, als er dames meerijden danquote:Op woensdag 13 april 2011 11:53 schreef Tommeke het volgende:
ter plekke in je blote reet achter een auto omkleden!
Wat is er eigenlijk met je fiets?quote:Op woensdag 13 april 2011 13:47 schreef Marurk het volgende:
Zo. Nieuwe zadel en zadelpen besteld en dan kan ik hopelijk weer op mijn eigen fiets fietsen dit weekend. Al met al heeft het dus bijna 6 weken geduurd.![]()
Als die slag niet goed uit m'n voorwiel gaat, dan ook maar meteen een nieuwe wielset en dan ben ik weer klaar voor het seizoen.
Zadel en zadelpen waren kapot (was iets afgebroken). Verder beschadigingen op de shifters aan de voorkant, komen nieuwe kapjes voor. En het frame was volgens mijn FM verbogen, maar volgens de schade-expert van de verzekering was dat niet het geval: meer dan 1 mm afwijking kon de schade-expert niet meten dus daar krijg ik dan ook niets voor. Ik krijg wel een vergoeding voor de schade aan het wiel (slag) omdat deze er waarschijnlijk niet uit te krijgen is. Uiteindelijk kom ik dus zelf toch aan het bijleggen denk ik...quote:
Zelf al wel weer helemaal hersteld van de val?quote:Op woensdag 13 april 2011 13:54 schreef Marurk het volgende:
[..]
Zadel en zadelpen waren kapot (was iets afgebroken). Verder beschadigingen op de shifters aan de voorkant, komen nieuwe kapjes voor. En het frame was volgens mijn FM verbogen, maar volgens de schade-expert van de verzekering was dat niet het geval: meer dan 1 mm afwijking kon de schade-expert niet meten dus daar krijg ik dan ook niets voor. Ik krijg wel een vergoeding voor de schade aan het wiel (slag) omdat deze er waarschijnlijk niet uit te krijgen is.
Mijn score is 17:3 (wel soigné:niet soigné), maar dat komt omdat ik geen tijdritpakje heb. Maar ik vind dat ook geen vereiste om gesoigneerd voor de dag te komen.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:22 schreef Tommeke het volgende:
Mijn score is 18-2
@Bismarck: Dat ligt een beetje aan je eigen kunnen. Op climbbybike.com kan je misschien wel wat klimmen uit die omgeving vinden!
Min of meer. Tanden zijn hersteld, zie je nu niets meer van. Wel zie je nog wonden in het gezicht, en omdat daar hechtingen hebben gezeten zal het nog wel eventjes duren voordat je er echt helemaal niets meer van ziet, helaas. Maar met de tijd wordt het steeds beter, gelukkig. Tjah, wielrennen is niet altijd even leuk...quote:Op woensdag 13 april 2011 13:54 schreef Yankee het volgende:
[..]
Zelf al wel weer helemaal hersteld van de val?
Ik snap dus echt niet het nut van het dragen van overschoenen als de zon gewoon schijnt.quote:Op woensdag 13 april 2011 11:53 schreef Tommeke het volgende:
Helemaal rechts.
Disclaimer 2: Het was net wat te koud voor alleen een snelpak, en ik was m'n thermoshirt vergeten, vandaar dat ik een shirt over m'n snelpak getrokken heb.
Verder was deze foto bij de start, vandaar dat ik zo raar op m'n fiets zit. Ik was net naar voren aan het sprinten
Ohja: Ook belangrijk! Nooit in koerskleding naar een wedstrijd gaan, maar ter plekke in je blote reet achter een auto omkleden!
Je fiets met je lichaamsgewicht naar achter drukken, je remmen inknijpen... Zoiets volgens mij, ik kan het in ieder geval niet.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:20 schreef nogeenmaarten het volgende:
Linkje naar de soigneercursus is misschien ook iets voor de OP.
Overigens, hoe krijg je dat sur place-en voor elkaar met een freewheel? En is het dan meer soigné om, ingeklikt en onverschillig cool, om te vallen, of toch maar uit te klikken?
Niet een New Kids matje hoor!quote:
Dat zijn body's meestal.quote:Op woensdag 13 april 2011 15:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb een shirtje zonder mouwen, in de uitverkoop gescoored bij Futurumshop geloof ik, maar heb het nog niet gedragen. Bij triathlon zie je het wel toch? Fietsers zijn er te conservatief voor ofzo...
Ik heb 1 shirtje zonder mouwen, maar da's inderdaad wel voor heel warm weer.quote:Op woensdag 13 april 2011 14:48 schreef Narcotical het volgende:
Rijdt iemand onder ons in hoog zomer eigenlijk weleens in shirtjes zonder mouwen?
Ik heb op de weg tot nog toe alleen nog maar shirts met mouwen gedragen, maar heb bij de spinning weleens een shirtje zonder mouwen aan, vind ik opzich ook wel relaxt.. Helaas zie je weinig shirts zonder mouwen, en anders kosten ze nogal veel.
Als je goeie fietskleding voor weinig wilt, moet je naar decathlon!quote:Op woensdag 13 april 2011 15:41 schreef thomasss het volgende:
Een aantal weken geleden heb ik een racefiets kunnen overnemen van een oom. Ik ben mij nu een beetje aan het oriënteren voor fietskleding en helm, maar heb er de ballen verstand van wat een goede prijs/kwaliteitverhouding is. Nu zag ik toevallig nogal wat aanbiedingen bij de Aldi (broek, shirt, helmen etc.) voor een tientje. Is dit wat, of kan ik mijn geld beter besteden bij site als http://www.mmsportoutlet.nl of http://megabikeonline.nl/rotterdam.html? Iemand een idee hierover?
wielerbroek zonder bretelsquote:Op woensdag 13 april 2011 15:44 schreef ultra_ivo het volgende:
en den ben ik vast nog wel wat vergeten.
idd jaquote:Op woensdag 13 april 2011 15:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
wielerbroek zonder bretels
dat natuurlijk helemaalquote:
Als je dan een witte helm ophebt kun je zeggen dat je de Italiaanse driekleur gebruikt. En dat is dan wel weer ultiem gesoigneerdquote:Op woensdag 13 april 2011 15:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
dat natuurlijk helemaal![]()
Ik heb een paar rode en een paar groene wielersokken, als ik die nou eens mix zodat ik twee verschillende kleuren aanheb, zou ik dan veilig thuiskomen, of wordt ik onderweg gelynched door een wielerclub denken julie?
Je kan je mouwtjes opstropen.quote:Op woensdag 13 april 2011 14:48 schreef Narcotical het volgende:
Rijdt iemand onder ons in hoog zomer eigenlijk weleens in shirtjes zonder mouwen?
Ik heb op de weg tot nog toe alleen nog maar shirts met mouwen gedragen, maar heb bij de spinning weleens een shirtje zonder mouwen aan, vind ik opzich ook wel relaxt.. Helaas zie je weinig shirts zonder mouwen, en anders kosten ze nogal veel.
Ik heb zwarte schoenen, zwarte broek, gedeeltelijk zwarte fiets.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:23 schreef marcodej het volgende:
Zwarte sokken vind ik echt not done. De sok hoort wit te zijn, en als je beenstukken of lange broek aan hebt moet het sokje boven de pijpen.
Lage Vuursche is wel leuk, ga er regelmatig wandelen (vnl. in de winter) en dan wat drinken/lunchen. Alleen wel erg veel recreatie verkeerquote:Op woensdag 13 april 2011 16:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Nog een half-uurtje werk, snel naar huis en dan weer eens een tochtje gaan maken. Iig naar Lage vuursche (huisje kijken..) en verder weet ik het nog niet. Kijken of ik nog wat mooie wegen kan ontdekken.
Met zwarte sokken, niet geschoren benen, zwarte schoenen en zonder bril. Ik denk dat ik niet best scoor in de soigneer test.
Klopt; heb op een mooie zomerdag wel eens in de file gestaan richting Lage Vuursche.. Wel een mooi uitzicht tijdens het wachtenquote:Op woensdag 13 april 2011 16:31 schreef Blik het volgende:
[..]
Lage Vuursche is wel leuk, ga er regelmatig wandelen (vnl. in de winter) en dan wat drinken/lunchen. Alleen wel erg veel recreatie verkeer
Jij moet vooral zo doorgaan jongen.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik heb zwarte schoenen, zwarte broek, gedeeltelijk zwarte fiets.
Waarom zou ik witte sokken aanmoeten, omdat de "wielerwet" dat vooschrijft? Ziet er dan toch juist niet uit, die witte sokken bij een verder vnl. zwarte outfit?
Hier is ie wel goed:quote:Op woensdag 13 april 2011 16:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dus deze jongen is helemaal fout? Of had het gemogen als de schoenen ook roze waren?
[ afbeelding ]
Zoals Ronaldoquote:Op woensdag 13 april 2011 16:50 schreef SuperWeber het volgende:
Het blijft een stelletje fags die wielrenners
Met dat gedrag in de voetbalwereld ben je voor de rest van je carriere verdoemd (op een enkeling na)...
Heuj Mario!quote:Op woensdag 13 april 2011 16:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ja maar petje, mag dat wel? Je wil niet een beetje C.Ronaldo effect hebben natuurlijk....
Een gratis stuk appeltaart op de volgende meet die deze man een fag zou durven noemen trouwens
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die kleur.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dus deze jongen is helemaal fout? Of had het gemogen als de schoenen ook roze waren?
[ afbeelding ]
Ik heb al geyle lijntjes gekweektquote:Op woensdag 13 april 2011 14:41 schreef Blik het volgende:
We kunnen in ieder geval de komende week goed werken aan één belangrijk punt van het "soigneer-lijstje". Namelijk het bruine kleurtje op je lichaam. Blijft sowieso goed weer t/m het weekend, en de kans lijkt zeer groot dat het kwik na het weekend verder gaat stijgen richting de 20-25 graden.
[..]
Ja, in z'n gezicht natuurlijk, internetheld dat je d'r bent!quote:Op woensdag 13 april 2011 17:17 schreef Gripper het volgende:
[..]
Heuj Mario!
Homo!
Zo CF, kom maar door met die taart. Toefje slagroom erop gaarne
Mooi shirt!quote:
de vriendin van c. ronaldoquote:Op woensdag 13 april 2011 18:07 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Maargoed, zolang ik er nog niet uit zie als Christiano Ronaldo dan zit ik wel safe denk ik
Mo, echt, er is weinig erger dan een man die met een stel harige stalpoten onder z'n strakke spandex-pakkie fietst hoorquote:
Srsly, komt Cipo op de meet?quote:Op woensdag 13 april 2011 18:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ja, in z'n gezicht natuurlijk, internetheld dat je d'r bent!
tom cruise is ook getrouwd;)quote:Op woensdag 13 april 2011 18:11 schreef Yankee het volgende:
[..]
de vriendin van c. ronaldo
[ link | afbeelding ]
Niks mis mee.........dus een beetje de metroseksueel uithangen is nooit een slecht idee
Dat spieren-pakkie zou ik wel willen hebbenquote:Op woensdag 13 april 2011 16:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Een gratis stuk appeltaart op de volgende meet die deze man een fag zou durven noemen trouwens
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dan verschillen smaken toch echtquote:Op woensdag 13 april 2011 18:38 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Mo, echt, er is weinig erger dan een man die met een stel harige stalpoten onder z'n strakke spandex-pakkie fietst hoorZo'n gorilla op een fiets
Nee hoor, kaas gaat kaal. Geschoren armen en geschoren benen. Ik zou het niet anders meer willen
Plus het is prettiger als je een massage geeft, om over de voordelen na een valpartij nog maar niet te beginnen
Mooie route, ik rij ook vaak zoiets dergelijks. Mijn 45 km rondje gaat helemaal langs Utrecht - Maarssen - Langs de Vecht - Loosdrecht - Breukeleveen - Tienhoven - Westbroek - Terug naar Utrecht. Lage Vuursche erbij en dan heb ik zo'n 70 km.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Mooi rondje gemaakt. Utrecht - Lage Vuursche - Hilversum - Nieuw/Oud Loosdrecht - Loenen en dan langs de vecht terug naar Utrecht. Het stuk lage vuursche - Hilversum ging over een onverhard fietspad wat eigenlijk verbazend lekker fietste. Jammer alleen dat ik dwars door Hilversum moest, dat fietst niet zo lekker.
Moet wel snel van die kniestukken halen. Hele winter gewoon in de korte broek gevoetbald maar op de fiets is dat blijkbaar toch te koud
Haha, dat is natuurlijk het ultieme toppunt van niet soignee zijn, heb ik zojuist in het 50+ puntenplan gelezen van Gripperquote:Op woensdag 13 april 2011 22:08 schreef Tommeke het volgende:
Ik was vandaag tijdens te tijdrit vet soignee! Dikke laag olie op de poten, sokken ver boven de overschoenen en een tijdrithelm en snelpak! Alleen jammer dat ik mezelf gedurende de tijdrit onder heb lopen kotsen, ben helemaal kapot gegaan, maar toch 40 sec. sneller dan vorig jaar. Ik ben een tevreden man!
Ben je serieus zo diep gegaan dat je moest kotsen?quote:Op woensdag 13 april 2011 22:08 schreef Tommeke het volgende:
@Kaas: Zulke lui zijn helden
In Noord Nederland heb je Egbert Lagro, die is bij bijna elke wedstrijd aanwezig en speaker, hij maakt er altijd een show van.
Shirts zonder mouwen zijn inderdaad voor triatleten, bah! Hoewel ik toe moet geven dat ik dit seizoen ook een of meerdere triatlons ga doen
Ik was vandaag tijdens te tijdrit vet soignee! Dikke laag olie op de poten, sokken ver boven de overschoenen en een tijdrithelm en snelpak! Alleen jammer dat ik mezelf gedurende de tijdrit onder heb lopen kotsen, ben helemaal kapot gegaan, maar toch 40 sec. sneller dan vorig jaar. Ik ben een tevreden man!
Ook wel eens gehad. Race tegen m'n recordtijd naar het werk. Tijdens de rit langs de Brienenoord staan kotsen in het gras. Je had die voorbijgangers moeten zien kijkenquote:Op woensdag 13 april 2011 22:12 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ben je serieus zo diep gegaan dat je moest kotsen?
Dat lijkt me echt zwaar a-relaxt.. Ik kan diep gaan, zelfs tot het punt dat ik er inderdaad misselijk van wordt, maar kotsen heb ik nog nooit gedaan.. Lijkt me dat het wel ff duurt voordat je je weer wat op adem bent..
herkenbaar, me too. En over anderhalve week is dat bij de meesten nog een stuk erger. Aangezien het nog minimaal anderhalve week mooi weer blijftquote:Op woensdag 13 april 2011 22:20 schreef Joosterd het volgende:
Al die wielrenners met die witte handjes en bruine armen omdat ze handschoenen aanhebben.
* Meldquote:Op woensdag 13 april 2011 22:20 schreef Joosterd het volgende:
Al die wielrenners met die witte handjes en bruine armen omdat ze handschoenen aanhebben.
Viel me bij de RVV op hoeveel mensen eigenlijk zónder handschoentjes rijden.quote:Op woensdag 13 april 2011 22:20 schreef Joosterd het volgende:
Celeste?quote:
Heb ik ook bijna altijd, behalve als het koud is natuurlijkquote:Op woensdag 13 april 2011 22:44 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Viel me bij de RVV op hoeveel mensen eigenlijk zónder handschoentjes rijden.
[..]
Korte handschoentjes bedoelde ik hé. Ik overigens zelf ook bij de RVV omdat m'n handen kapot gingen van m'n dempingsloze handschoentjesquote:Op woensdag 13 april 2011 22:50 schreef Yankee het volgende:
[..]
Heb ik ook bijna altijd, behalve als het koud is natuurlijk
Het is me wel eerder overkomen, het komt ook omdat ik iets te vlak van te voren nog gegeten had. Gewoon een kwestie van naar je kilometer kijken en de pijn uitschakelen. Na de tijd doet alles, maar dan ook alles pijn en loop ik minutenlang te hoesten. Hoewel ik op het laatst wel dieper had willen gaan, ben ik ook wel gevoelig voor kotsen... Heb wel onmeunig spierpijn nuquote:Op woensdag 13 april 2011 22:12 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ben je serieus zo diep gegaan dat je moest kotsen?
Dat lijkt me echt zwaar a-relaxt.. Ik kan diep gaan, zelfs tot het punt dat ik er inderdaad misselijk van wordt, maar kotsen heb ik nog nooit gedaan.. Lijkt me dat het wel ff duurt voordat je je weer wat op adem bent..
Ik neem de honneurs wel waar met dit pakkiequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Das wel een goeie, herstelchocomel!quote:Op woensdag 13 april 2011 22:57 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Dat geloof ik best ja!.
Bij mij werkt veel drinken dan altijd
blegh, moet je na de wedstrijd al die brokken uit je matje kammenquote:Op woensdag 13 april 2011 22:08 schreef Tommeke het volgende:
@Kaas: Zulke lui zijn helden
In Noord Nederland heb je Egbert Lagro, die is bij bijna elke wedstrijd aanwezig en speaker, hij maakt er altijd een show van.
Shirts zonder mouwen zijn inderdaad voor triatleten, bah! Hoewel ik toe moet geven dat ik dit seizoen ook een of meerdere triatlons ga doen
Absoluut.quote:Op woensdag 13 april 2011 23:56 schreef farscapevr8 het volgende:
ik vind btw die primalwear kleding wel mooi
waarom eigelijk?quote:Op woensdag 13 april 2011 15:44 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik zondig graag tegen allerhande wielerregels als het om kleding/uiterlijk gaat.
-ATB helm
Ik was ook al aan het zoekenquote:Op donderdag 14 april 2011 09:47 schreef Freddeh het volgende:
Ik zit te kijken nu op internet naar een leuke kit om een beetje soigné voor de dag te komen. Nu zie ik wel een Astana kit, kleurt echt waanzinnig goed bij m'n fiets. Alleen rijd ik op Giant ipv Trek
De term euro-cyclist komt toch ergens vandaan, dus dat kunnen we het beste dan maar in stand houden denk ik zo. Ik ga nog ff hard aan de slag om er netjes uit te zien in een mooie kit, en dan ga ik Tommeke gezelschap houden in zijn kweeste naar een gesoigneerde wereld
Jij rijdt Koga dus?quote:Op donderdag 14 april 2011 09:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik was ook al aan het zoeken![]()
Deze site is wel goedkoop: http://www.samewood.com/ en al veel positieve verhalen gelezen over de kwaliteit. Denk dat ik daar een setje van skil ga bestellen.
Witte sokken kunnen prima vind ik, mits je idd die witte Sidi's draagtquote:Op donderdag 14 april 2011 10:00 schreef JohnDDD het volgende:
Witte sokken vind ik echt lelijk
Voor alleen zwarte sokken of donkerkleurig, dus bruin of donkerblauw...
Je vergeet de Rabobank.quote:Op donderdag 14 april 2011 10:00 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Jij rijdt Koga dus?
Ik heb inmiddels op een andere site wel een kit van Giant gevonden, maar die heeft een heel andere kleur blauw dan m'n fiets, net als het feit dat er totaal geen wit in m'n fiets zitVerder rijdt overigens geen enkel team nog op Giant...
Ja, die vergeet ik ff idd, my bad. Dank.quote:
Het pakje van Rabobank vind ik dan weer helemaal niks. Dus helaas geen outfit die bij m'n fiets past.quote:Op donderdag 14 april 2011 10:00 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Jij rijdt Koga dus?
Ik heb inmiddels op een andere site wel een kit van Giant gevonden, maar die heeft een heel andere kleur blauw dan m'n fiets, net als het feit dat er totaal geen wit in m'n fiets zitVerder rijdt overigens geen enkel team nog op Giant...
Deze?quote:Op donderdag 14 april 2011 10:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het pakje van Rabobank vind ik dan weer helemaal niks. Dus helaas geen outfit die bij m'n fiets past.
Jammer dat Samewood niet wat kleinere teams heeft zoals Willems Veranda's oid. Van die foute franse shirts vind ik ook altijd tof. Of misschien dat shirt van mapei uit de jaren 90.
Bij de RvV zag ik een DONCKERS KOFFIE JELLYBELLY shirt, dat was best schattig.quote:Op donderdag 14 april 2011 10:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Jammer dat Samewood niet wat kleinere teams heeft zoals Willems Veranda's oid.
Die bus ookquote:Op donderdag 14 april 2011 10:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Bij de RvV zag ik een DONCKERS KOFFIE JELLYBELLY shirt, dat was best schattig.
ze moet er ook wel mooi uitzien, want verder zal het wel een mooi simpele muts zijn.quote:Op woensdag 13 april 2011 18:11 schreef Yankee het volgende:
[..]
de vriendin van c. ronaldo
[ link | afbeelding ]
Niks mis mee.........dus een beetje de metroseksueel uithangen is nooit een slecht idee
Als brildrager heb ik graag een klep. Dat houdt het regenwater weg van m'n bril. 's Nachts is een klep handig om verblinding door automobilisten die net weten waar de dimknop is te voorkomen. En bij zon verbrandt m'n neus minder snel.quote:
En dat mag alleen in uitzonderlijke gevallen en is ook voor ons niet weggelegd.Dus dat Nieuwsblad.be petje blijft nog ff in de kast tot ik een blauw/witte kit heb incl blauw/witte helmquote:Op donderdag 14 april 2011 16:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Goeie argumenten ivo, ik draag soms een petje onder m'n helm tegen de zon, maar dat is niet altijd handig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |