Het is toch ook mogelijk om een route's van internet te downloaden en deze dan turn-by-turn te rijden?quote:Op maandag 11 april 2011 11:59 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Noujah, het zal zeker niet zo zijn dat ik altijd routes ga maken om turn by turn na te rijden, maar vaak dan bedenk ik van te voren iets en dan verdwaal ik echt hopeloos... Dan zou de turn by turn navigatie handig zijn gewoon om de wegen wat te leren kennen, op een gegeven moment dan ken je zo'n rondje wel uit je hoofd en dan is het inderdaad niet meer nodig.
Gadgets zijn altijd leuks trouwens, alleen jammer dat die dingen (niet alleen garmin's maar in het algemeen) altijd zo vreselijk veel geld moeten kosten..
Ik niet, want ik heb je al verteld dat ik dan aan het klussen ben.quote:Op maandag 11 april 2011 12:02 schreef Oksel het volgende:
Schrijven Gripper, Kaas en Tom zich nog even 'officieel' in?!
Volgens mij is dat wel mogelijk op bepaalde sites inderdaad, volgens mij kan je zelfs een bestaande route nemen en die enigszins aanpassen, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op maandag 11 april 2011 12:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het is toch ook mogelijk om een route's van internet te downloaden en deze dan turn-by-turn te rijden?
Dat zou voor mij een groot pluspunt zijn. Gewoon een leuke route op internet zoeken, ff op je garmin laden en dan fietsen. Als je ze idd allemaal zelf weggetje voor weggetje er in moet gaan zetten is het wel wat minder handig.
Garmin zelf heeft diverse programma's (mapsource en basecamp) waarmee je routes kunt maken, en dan overpleppen naar je gps (of Edge)quote:Op maandag 11 april 2011 12:15 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Volgens mij is dat wel mogelijk op bepaalde sites inderdaad, volgens mij kan je zelfs een bestaande route nemen en die enigszins aanpassen, maar dat weet ik niet zeker.
Je kan iig ook je eigen routes tekenen op een site, bv GPSies.com en die downloaden naar je Garmin.. Volgens mij doe je er niet zo lang over om op die site een route te tekenen hoor..
Waarom plan je dat niet om het fietsen heen? Het is nog zover vooruit..quote:Op maandag 11 april 2011 12:12 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik niet, want ik heb je al verteld dat ik dan aan het klussen ben.
Ik zou wel alles om het fietsen heen willen plannen. Zodat ik zoveel kan rijden als ik maar wil, en elk mooi moment kan aangrijpen. En als ik dan nog tijd en puf overheb, bouw ik een muurtje in de badkamer, hang ik een wc-potje op, of schilder ik mn kozijnen (hoognodig) Maar met fietsen als nummer 1 prio komen onze klusplannen voor 2011 niet af, en de Parel van Vreeswijk heeft ook dit jaar en volgend jaar nog redelijk wat aandacht nodig.quote:Op maandag 11 april 2011 12:48 schreef Oksel het volgende:
[..]
Waarom plan je dat niet om het fietsen heen? Het is nog zover vooruit..
Gemiddelde komt alleen maar door de rest van de groep. De eerste 60km met 33km/h heb ik wel kopwerk gedaan, de laatste 80km waarbij we 37-40km/u fietsten nog maar heel weinig, alleen als we kop-over-kop fietsen, dat ik af en toe heel kort op kop fietste. De laatste 5km uitfietsen (met 30) durfde ik het wel weer een beetje aan..quote:Op maandag 11 april 2011 15:04 schreef Freddeh het volgende:
Vond het ook wel een erg lange afstand die je gereden hebt. Wel respect voor de gemiddelde snelheid overigens
Mijn advies? Tantum.
Ik heb zowel gewone B17's als een aged en laced. Ik ben niet kapot van de aged en laced. De ribbels bovenop het zadel laten je niet genoeg schuiven over het zadel.quote:Op maandag 11 april 2011 11:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Zwakke poging tot humor, dat kan beter![]()
Betere vraagm, de stevens heeft een eigen zadel nodig, de vraag is strak zwart
[ afbeelding ]
of aged
[ afbeelding ]
Heb ik al gedaan toch?quote:Op maandag 11 april 2011 12:02 schreef Oksel het volgende:
Schrijven Gripper, Kaas en Tom zich nog even 'officieel' in?!
Vind ik erg veel, 2x lek in 1000 km. Maar hoor veel goede verhalen over de GP4000s Heb ze zelf ook, maar pas 800 km mee geredenquote:Op dinsdag 12 april 2011 08:55 schreef nogeenmaarten het volgende:
N.a.v. aanbeveling hier heb ik er achter GP4000S onder gelegd. Inmiddels 2x lek in om en nabij 1000 km. Weeg wel 100 kg en pomp ze altijd tot 8 bar. Presteert kwa lekrijden beter dan wat ik had, maar valt mij toch tegen. Tja kan ook gewoon pech zijn.
Geen klachten over grip oid.
Zit je velglint wel goed? Heb er in 5000km misschien een keertje mee lek gereden.quote:Op dinsdag 12 april 2011 08:55 schreef nogeenmaarten het volgende:
N.a.v. aanbeveling hier heb ik er achter GP4000S onder gelegd. Inmiddels 2x lek in om en nabij 1000 km. Weeg wel 100 kg en pomp ze altijd tot 8 bar. Presteert kwa lekrijden beter dan wat ik had, maar valt mij toch tegen. Tja kan ook gewoon pech zijn.
Geen klachten over grip oid.
Ik had er prima bandjes onderliggen, maar overgestapt naar de GP4000S. Eerste ritje gelijk lek. Vorig jaar eind zomer lag er best veel glas hier in de buurt en toen ging ik ook vaker lek geloof ik. Nu weinig tegen gekomen en 1 keer lek in 2000km. Ligt er maar net aan wat je allemaal tegen komt en of je pech hebt of niet.quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:19 schreef marcodej het volgende:
[..]
Zit je velglint wel goed? Heb er in 5000km misschien een keertje mee lek gereden.
Kreeg spontaan dit soort voeten voor ogen...ik zou m'n stamboom eens nakijken.quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:28 schreef Gripper het volgende:
normaal brede voorvoet, maar met rare tenen: mn 4 grootste tenen zijn allemaal even lang, alleen mn pinkteentje is veel korter.
Inderdaad, fijne schoenen zijn dat. Heb ze zelf ookquote:Op dinsdag 12 april 2011 13:36 schreef Wielracer het volgende:
Zelf rijd ik met Northwave Typhoon. Heb ook een brede voorvoet en deze schoen geeft een goede ondersteuning.
Ik heb inderdaad wel een klein beetje een hobbitpoot ja. Maar dan zonder het vachtjequote:Op dinsdag 12 april 2011 13:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Kreeg spontaan dit soort voeten voor ogen...ik zou m'n stamboom eens nakijken.
[ afbeelding ]
dat was wel lekker isolerend geweest als je in de winter fietst natuurlijkquote:Op dinsdag 12 april 2011 14:15 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad wel een klein beetje een hobbitpoot ja. Maar dan zonder het vachtje
Da's in de winter wel fijn, net als Ivo z'n baard natuurlijk. Maar in de zomer... Not that I know of coursequote:Op dinsdag 12 april 2011 14:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
dat was wel lekker isolerend geweest als je in de winter fietst natuurlijk
Tuurlijk scheer je je tenen niet. Echte wielrenners scheren alleen dat wat je ziet tijdens het fietsen. Dus: tot net onder de enkels laat je je haar staan, zoals zo'n sokje bij een pasgekapte poedel. En boven de rand van het broekje begint de "bermuda van haar"quote:
Ik ook niet, dan heb ik minstens 3 mesjes per been nodigquote:Op dinsdag 12 april 2011 14:38 schreef Blik het volgende:
scheren doe ik niet aan, dat is voor (semi)-pro's
Da's alleen de eerste keer lampekapquote:Op dinsdag 12 april 2011 14:40 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik ook niet, dan heb ik minstens 3 mesjes per been nodig
Dus jij hebt de status (semi)-pro nog niet eens bereikt. Schandalig.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:38 schreef Blik het volgende:
scheren doe ik niet aan, dat is voor (semi)-pro's
Ik ben amateur, en dan nog niet eens één van de beterequote:Op dinsdag 12 april 2011 14:46 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dus jij hebt de status (semi)-pro nog niet eens bereikt. Schandalig.
Het mentale plaatje dat nu begint te ontstaan is wel verontrustend, een hobbit met poedelpoten en een haarzwembroek...quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:35 schreef Gripper het volgende:
zo'n sokje bij een pasgekapte poedel. En boven de rand van het broekje begint de "bermuda van haar"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |