Wat is er eigenlijk met je fiets?quote:Op woensdag 13 april 2011 13:47 schreef Marurk het volgende:
Zo. Nieuwe zadel en zadelpen besteld en dan kan ik hopelijk weer op mijn eigen fiets fietsen dit weekend. Al met al heeft het dus bijna 6 weken geduurd.![]()
Als die slag niet goed uit m'n voorwiel gaat, dan ook maar meteen een nieuwe wielset en dan ben ik weer klaar voor het seizoen.
Zadel en zadelpen waren kapot (was iets afgebroken). Verder beschadigingen op de shifters aan de voorkant, komen nieuwe kapjes voor. En het frame was volgens mijn FM verbogen, maar volgens de schade-expert van de verzekering was dat niet het geval: meer dan 1 mm afwijking kon de schade-expert niet meten dus daar krijg ik dan ook niets voor. Ik krijg wel een vergoeding voor de schade aan het wiel (slag) omdat deze er waarschijnlijk niet uit te krijgen is. Uiteindelijk kom ik dus zelf toch aan het bijleggen denk ik...quote:
Zelf al wel weer helemaal hersteld van de val?quote:Op woensdag 13 april 2011 13:54 schreef Marurk het volgende:
[..]
Zadel en zadelpen waren kapot (was iets afgebroken). Verder beschadigingen op de shifters aan de voorkant, komen nieuwe kapjes voor. En het frame was volgens mijn FM verbogen, maar volgens de schade-expert van de verzekering was dat niet het geval: meer dan 1 mm afwijking kon de schade-expert niet meten dus daar krijg ik dan ook niets voor. Ik krijg wel een vergoeding voor de schade aan het wiel (slag) omdat deze er waarschijnlijk niet uit te krijgen is.
Mijn score is 17:3 (wel soigné:niet soigné), maar dat komt omdat ik geen tijdritpakje heb. Maar ik vind dat ook geen vereiste om gesoigneerd voor de dag te komen.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:22 schreef Tommeke het volgende:
Mijn score is 18-2
@Bismarck: Dat ligt een beetje aan je eigen kunnen. Op climbbybike.com kan je misschien wel wat klimmen uit die omgeving vinden!
Min of meer. Tanden zijn hersteld, zie je nu niets meer van. Wel zie je nog wonden in het gezicht, en omdat daar hechtingen hebben gezeten zal het nog wel eventjes duren voordat je er echt helemaal niets meer van ziet, helaas. Maar met de tijd wordt het steeds beter, gelukkig. Tjah, wielrennen is niet altijd even leuk...quote:Op woensdag 13 april 2011 13:54 schreef Yankee het volgende:
[..]
Zelf al wel weer helemaal hersteld van de val?
Ik snap dus echt niet het nut van het dragen van overschoenen als de zon gewoon schijnt.quote:Op woensdag 13 april 2011 11:53 schreef Tommeke het volgende:
http://www.numberseven.nl(...)244579529_gfPPk-A-LB
Helemaal rechts.
Disclaimer 2: Het was net wat te koud voor alleen een snelpak, en ik was m'n thermoshirt vergeten, vandaar dat ik een shirt over m'n snelpak getrokken heb.
Verder was deze foto bij de start, vandaar dat ik zo raar op m'n fiets zit. Ik was net naar voren aan het sprinten
Ohja: Ook belangrijk! Nooit in koerskleding naar een wedstrijd gaan, maar ter plekke in je blote reet achter een auto omkleden!
Je fiets met je lichaamsgewicht naar achter drukken, je remmen inknijpen... Zoiets volgens mij, ik kan het in ieder geval niet.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:20 schreef nogeenmaarten het volgende:
Linkje naar de soigneercursus is misschien ook iets voor de OP.
Overigens, hoe krijg je dat sur place-en voor elkaar met een freewheel? En is het dan meer soigné om, ingeklikt en onverschillig cool, om te vallen, of toch maar uit te klikken?
Niet een New Kids matje hoor!quote:
Dat zijn body's meestal.quote:Op woensdag 13 april 2011 15:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb een shirtje zonder mouwen, in de uitverkoop gescoored bij Futurumshop geloof ik, maar heb het nog niet gedragen. Bij triathlon zie je het wel toch? Fietsers zijn er te conservatief voor ofzo...
Ik heb 1 shirtje zonder mouwen, maar da's inderdaad wel voor heel warm weer.quote:Op woensdag 13 april 2011 14:48 schreef Narcotical het volgende:
Rijdt iemand onder ons in hoog zomer eigenlijk weleens in shirtjes zonder mouwen?
Ik heb op de weg tot nog toe alleen nog maar shirts met mouwen gedragen, maar heb bij de spinning weleens een shirtje zonder mouwen aan, vind ik opzich ook wel relaxt.. Helaas zie je weinig shirts zonder mouwen, en anders kosten ze nogal veel.
Als je goeie fietskleding voor weinig wilt, moet je naar decathlon!quote:Op woensdag 13 april 2011 15:41 schreef thomasss het volgende:
Een aantal weken geleden heb ik een racefiets kunnen overnemen van een oom. Ik ben mij nu een beetje aan het oriënteren voor fietskleding en helm, maar heb er de ballen verstand van wat een goede prijs/kwaliteitverhouding is. Nu zag ik toevallig nogal wat aanbiedingen bij de Aldi (broek, shirt, helmen etc.) voor een tientje. Is dit wat, of kan ik mijn geld beter besteden bij site als http://www.mmsportoutlet.nl of http://megabikeonline.nl/rotterdam.html? Iemand een idee hierover?
wielerbroek zonder bretelsquote:Op woensdag 13 april 2011 15:44 schreef ultra_ivo het volgende:
en den ben ik vast nog wel wat vergeten.
idd jaquote:Op woensdag 13 april 2011 15:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
wielerbroek zonder bretels
dat natuurlijk helemaalquote:
Als je dan een witte helm ophebt kun je zeggen dat je de Italiaanse driekleur gebruikt. En dat is dan wel weer ultiem gesoigneerdquote:Op woensdag 13 april 2011 15:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
dat natuurlijk helemaal![]()
Ik heb een paar rode en een paar groene wielersokken, als ik die nou eens mix zodat ik twee verschillende kleuren aanheb, zou ik dan veilig thuiskomen, of wordt ik onderweg gelynched door een wielerclub denken julie?
Je kan je mouwtjes opstropen.quote:Op woensdag 13 april 2011 14:48 schreef Narcotical het volgende:
Rijdt iemand onder ons in hoog zomer eigenlijk weleens in shirtjes zonder mouwen?
Ik heb op de weg tot nog toe alleen nog maar shirts met mouwen gedragen, maar heb bij de spinning weleens een shirtje zonder mouwen aan, vind ik opzich ook wel relaxt.. Helaas zie je weinig shirts zonder mouwen, en anders kosten ze nogal veel.
Ik heb zwarte schoenen, zwarte broek, gedeeltelijk zwarte fiets.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:23 schreef marcodej het volgende:
Zwarte sokken vind ik echt not done. De sok hoort wit te zijn, en als je beenstukken of lange broek aan hebt moet het sokje boven de pijpen.
Lage Vuursche is wel leuk, ga er regelmatig wandelen (vnl. in de winter) en dan wat drinken/lunchen. Alleen wel erg veel recreatie verkeerquote:Op woensdag 13 april 2011 16:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Nog een half-uurtje werk, snel naar huis en dan weer eens een tochtje gaan maken. Iig naar Lage vuursche (huisje kijken..) en verder weet ik het nog niet. Kijken of ik nog wat mooie wegen kan ontdekken.
Met zwarte sokken, niet geschoren benen, zwarte schoenen en zonder bril. Ik denk dat ik niet best scoor in de soigneer test.
Klopt; heb op een mooie zomerdag wel eens in de file gestaan richting Lage Vuursche.. Wel een mooi uitzicht tijdens het wachtenquote:Op woensdag 13 april 2011 16:31 schreef Blik het volgende:
[..]
Lage Vuursche is wel leuk, ga er regelmatig wandelen (vnl. in de winter) en dan wat drinken/lunchen. Alleen wel erg veel recreatie verkeer
Jij moet vooral zo doorgaan jongen.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik heb zwarte schoenen, zwarte broek, gedeeltelijk zwarte fiets.
Waarom zou ik witte sokken aanmoeten, omdat de "wielerwet" dat vooschrijft? Ziet er dan toch juist niet uit, die witte sokken bij een verder vnl. zwarte outfit?
Hier is ie wel goed:quote:Op woensdag 13 april 2011 16:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dus deze jongen is helemaal fout? Of had het gemogen als de schoenen ook roze waren?
[ afbeelding ]
Zoals Ronaldoquote:Op woensdag 13 april 2011 16:50 schreef SuperWeber het volgende:
Het blijft een stelletje fags die wielrenners
Met dat gedrag in de voetbalwereld ben je voor de rest van je carriere verdoemd (op een enkeling na)...
Heuj Mario!quote:Op woensdag 13 april 2011 16:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ja maar petje, mag dat wel? Je wil niet een beetje C.Ronaldo effect hebben natuurlijk....
Een gratis stuk appeltaart op de volgende meet die deze man een fag zou durven noemen trouwens
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die kleur.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dus deze jongen is helemaal fout? Of had het gemogen als de schoenen ook roze waren?
[ afbeelding ]
Ik heb al geyle lijntjes gekweektquote:Op woensdag 13 april 2011 14:41 schreef Blik het volgende:
We kunnen in ieder geval de komende week goed werken aan één belangrijk punt van het "soigneer-lijstje". Namelijk het bruine kleurtje op je lichaam. Blijft sowieso goed weer t/m het weekend, en de kans lijkt zeer groot dat het kwik na het weekend verder gaat stijgen richting de 20-25 graden.
[..]
Ja, in z'n gezicht natuurlijk, internetheld dat je d'r bent!quote:Op woensdag 13 april 2011 17:17 schreef Gripper het volgende:
[..]
Heuj Mario!
Homo!
Zo CF, kom maar door met die taart. Toefje slagroom erop gaarne
Mooi shirt!quote:
de vriendin van c. ronaldoquote:Op woensdag 13 april 2011 18:07 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Maargoed, zolang ik er nog niet uit zie als Christiano Ronaldo dan zit ik wel safe denk ik
Mo, echt, er is weinig erger dan een man die met een stel harige stalpoten onder z'n strakke spandex-pakkie fietst hoorquote:
Srsly, komt Cipo op de meet?quote:Op woensdag 13 april 2011 18:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ja, in z'n gezicht natuurlijk, internetheld dat je d'r bent!
tom cruise is ook getrouwd;)quote:Op woensdag 13 april 2011 18:11 schreef Yankee het volgende:
[..]
de vriendin van c. ronaldo
[ link | afbeelding ]
Niks mis mee.........dus een beetje de metroseksueel uithangen is nooit een slecht idee
Dat spieren-pakkie zou ik wel willen hebbenquote:Op woensdag 13 april 2011 16:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Een gratis stuk appeltaart op de volgende meet die deze man een fag zou durven noemen trouwens
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dan verschillen smaken toch echtquote:Op woensdag 13 april 2011 18:38 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Mo, echt, er is weinig erger dan een man die met een stel harige stalpoten onder z'n strakke spandex-pakkie fietst hoorZo'n gorilla op een fiets
Nee hoor, kaas gaat kaal. Geschoren armen en geschoren benen. Ik zou het niet anders meer willen
Plus het is prettiger als je een massage geeft, om over de voordelen na een valpartij nog maar niet te beginnen
Mooie route, ik rij ook vaak zoiets dergelijks. Mijn 45 km rondje gaat helemaal langs Utrecht - Maarssen - Langs de Vecht - Loosdrecht - Breukeleveen - Tienhoven - Westbroek - Terug naar Utrecht. Lage Vuursche erbij en dan heb ik zo'n 70 km.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Mooi rondje gemaakt. Utrecht - Lage Vuursche - Hilversum - Nieuw/Oud Loosdrecht - Loenen en dan langs de vecht terug naar Utrecht. Het stuk lage vuursche - Hilversum ging over een onverhard fietspad wat eigenlijk verbazend lekker fietste. Jammer alleen dat ik dwars door Hilversum moest, dat fietst niet zo lekker.
Moet wel snel van die kniestukken halen. Hele winter gewoon in de korte broek gevoetbald maar op de fiets is dat blijkbaar toch te koud
Haha, dat is natuurlijk het ultieme toppunt van niet soignee zijn, heb ik zojuist in het 50+ puntenplan gelezen van Gripperquote:Op woensdag 13 april 2011 22:08 schreef Tommeke het volgende:
Ik was vandaag tijdens te tijdrit vet soignee! Dikke laag olie op de poten, sokken ver boven de overschoenen en een tijdrithelm en snelpak! Alleen jammer dat ik mezelf gedurende de tijdrit onder heb lopen kotsen, ben helemaal kapot gegaan, maar toch 40 sec. sneller dan vorig jaar. Ik ben een tevreden man!
Ben je serieus zo diep gegaan dat je moest kotsen?quote:Op woensdag 13 april 2011 22:08 schreef Tommeke het volgende:
@Kaas: Zulke lui zijn helden
In Noord Nederland heb je Egbert Lagro, die is bij bijna elke wedstrijd aanwezig en speaker, hij maakt er altijd een show van.
Shirts zonder mouwen zijn inderdaad voor triatleten, bah! Hoewel ik toe moet geven dat ik dit seizoen ook een of meerdere triatlons ga doen
Ik was vandaag tijdens te tijdrit vet soignee! Dikke laag olie op de poten, sokken ver boven de overschoenen en een tijdrithelm en snelpak! Alleen jammer dat ik mezelf gedurende de tijdrit onder heb lopen kotsen, ben helemaal kapot gegaan, maar toch 40 sec. sneller dan vorig jaar. Ik ben een tevreden man!
Ook wel eens gehad. Race tegen m'n recordtijd naar het werk. Tijdens de rit langs de Brienenoord staan kotsen in het gras. Je had die voorbijgangers moeten zien kijkenquote:Op woensdag 13 april 2011 22:12 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ben je serieus zo diep gegaan dat je moest kotsen?
Dat lijkt me echt zwaar a-relaxt.. Ik kan diep gaan, zelfs tot het punt dat ik er inderdaad misselijk van wordt, maar kotsen heb ik nog nooit gedaan.. Lijkt me dat het wel ff duurt voordat je je weer wat op adem bent..
herkenbaar, me too. En over anderhalve week is dat bij de meesten nog een stuk erger. Aangezien het nog minimaal anderhalve week mooi weer blijftquote:Op woensdag 13 april 2011 22:20 schreef Joosterd het volgende:
Al die wielrenners met die witte handjes en bruine armen omdat ze handschoenen aanhebben.
* Meldquote:Op woensdag 13 april 2011 22:20 schreef Joosterd het volgende:
Al die wielrenners met die witte handjes en bruine armen omdat ze handschoenen aanhebben.
Viel me bij de RVV op hoeveel mensen eigenlijk zónder handschoentjes rijden.quote:Op woensdag 13 april 2011 22:20 schreef Joosterd het volgende:
Celeste?quote:
Heb ik ook bijna altijd, behalve als het koud is natuurlijkquote:Op woensdag 13 april 2011 22:44 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Viel me bij de RVV op hoeveel mensen eigenlijk zónder handschoentjes rijden.
[..]
Korte handschoentjes bedoelde ik hé. Ik overigens zelf ook bij de RVV omdat m'n handen kapot gingen van m'n dempingsloze handschoentjesquote:Op woensdag 13 april 2011 22:50 schreef Yankee het volgende:
[..]
Heb ik ook bijna altijd, behalve als het koud is natuurlijk
Het is me wel eerder overkomen, het komt ook omdat ik iets te vlak van te voren nog gegeten had. Gewoon een kwestie van naar je kilometer kijken en de pijn uitschakelen. Na de tijd doet alles, maar dan ook alles pijn en loop ik minutenlang te hoesten. Hoewel ik op het laatst wel dieper had willen gaan, ben ik ook wel gevoelig voor kotsen... Heb wel onmeunig spierpijn nuquote:Op woensdag 13 april 2011 22:12 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ben je serieus zo diep gegaan dat je moest kotsen?
Dat lijkt me echt zwaar a-relaxt.. Ik kan diep gaan, zelfs tot het punt dat ik er inderdaad misselijk van wordt, maar kotsen heb ik nog nooit gedaan.. Lijkt me dat het wel ff duurt voordat je je weer wat op adem bent..
Ik neem de honneurs wel waar met dit pakkiequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Das wel een goeie, herstelchocomel!quote:Op woensdag 13 april 2011 22:57 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Dat geloof ik best ja!.
Bij mij werkt veel drinken dan altijd
blegh, moet je na de wedstrijd al die brokken uit je matje kammenquote:Op woensdag 13 april 2011 22:08 schreef Tommeke het volgende:
@Kaas: Zulke lui zijn helden
In Noord Nederland heb je Egbert Lagro, die is bij bijna elke wedstrijd aanwezig en speaker, hij maakt er altijd een show van.
Shirts zonder mouwen zijn inderdaad voor triatleten, bah! Hoewel ik toe moet geven dat ik dit seizoen ook een of meerdere triatlons ga doen
Absoluut.quote:Op woensdag 13 april 2011 23:56 schreef farscapevr8 het volgende:
ik vind btw die primalwear kleding wel mooi
waarom eigelijk?quote:Op woensdag 13 april 2011 15:44 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik zondig graag tegen allerhande wielerregels als het om kleding/uiterlijk gaat.
-ATB helm
Ik was ook al aan het zoekenquote:Op donderdag 14 april 2011 09:47 schreef Freddeh het volgende:
Ik zit te kijken nu op internet naar een leuke kit om een beetje soigné voor de dag te komen. Nu zie ik wel een Astana kit, kleurt echt waanzinnig goed bij m'n fiets. Alleen rijd ik op Giant ipv Trek
De term euro-cyclist komt toch ergens vandaan, dus dat kunnen we het beste dan maar in stand houden denk ik zo. Ik ga nog ff hard aan de slag om er netjes uit te zien in een mooie kit, en dan ga ik Tommeke gezelschap houden in zijn kweeste naar een gesoigneerde wereld
Jij rijdt Koga dus?quote:Op donderdag 14 april 2011 09:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik was ook al aan het zoeken![]()
Deze site is wel goedkoop: http://www.samewood.com/ en al veel positieve verhalen gelezen over de kwaliteit. Denk dat ik daar een setje van skil ga bestellen.
Witte sokken kunnen prima vind ik, mits je idd die witte Sidi's draagtquote:Op donderdag 14 april 2011 10:00 schreef JohnDDD het volgende:
Witte sokken vind ik echt lelijk
Voor alleen zwarte sokken of donkerkleurig, dus bruin of donkerblauw...
Je vergeet de Rabobank.quote:Op donderdag 14 april 2011 10:00 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Jij rijdt Koga dus?
Ik heb inmiddels op een andere site wel een kit van Giant gevonden, maar die heeft een heel andere kleur blauw dan m'n fiets, net als het feit dat er totaal geen wit in m'n fiets zitVerder rijdt overigens geen enkel team nog op Giant...
Ja, die vergeet ik ff idd, my bad. Dank.quote:
Het pakje van Rabobank vind ik dan weer helemaal niks. Dus helaas geen outfit die bij m'n fiets past.quote:Op donderdag 14 april 2011 10:00 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Jij rijdt Koga dus?
Ik heb inmiddels op een andere site wel een kit van Giant gevonden, maar die heeft een heel andere kleur blauw dan m'n fiets, net als het feit dat er totaal geen wit in m'n fiets zitVerder rijdt overigens geen enkel team nog op Giant...
Deze?quote:Op donderdag 14 april 2011 10:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het pakje van Rabobank vind ik dan weer helemaal niks. Dus helaas geen outfit die bij m'n fiets past.
Jammer dat Samewood niet wat kleinere teams heeft zoals Willems Veranda's oid. Van die foute franse shirts vind ik ook altijd tof. Of misschien dat shirt van mapei uit de jaren 90.
Bij de RvV zag ik een DONCKERS KOFFIE JELLYBELLY shirt, dat was best schattig.quote:Op donderdag 14 april 2011 10:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Jammer dat Samewood niet wat kleinere teams heeft zoals Willems Veranda's oid.
Die bus ookquote:Op donderdag 14 april 2011 10:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Bij de RvV zag ik een DONCKERS KOFFIE JELLYBELLY shirt, dat was best schattig.
ze moet er ook wel mooi uitzien, want verder zal het wel een mooi simpele muts zijn.quote:Op woensdag 13 april 2011 18:11 schreef Yankee het volgende:
[..]
de vriendin van c. ronaldo
[ link | afbeelding ]
Niks mis mee.........dus een beetje de metroseksueel uithangen is nooit een slecht idee
Als brildrager heb ik graag een klep. Dat houdt het regenwater weg van m'n bril. 's Nachts is een klep handig om verblinding door automobilisten die net weten waar de dimknop is te voorkomen. En bij zon verbrandt m'n neus minder snel.quote:
En dat mag alleen in uitzonderlijke gevallen en is ook voor ons niet weggelegd.Dus dat Nieuwsblad.be petje blijft nog ff in de kast tot ik een blauw/witte kit heb incl blauw/witte helmquote:Op donderdag 14 april 2011 16:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Goeie argumenten ivo, ik draag soms een petje onder m'n helm tegen de zon, maar dat is niet altijd handig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |