abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95396854
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:58 schreef Freddeh het volgende:
Hey, daar is ze weer! Succes met je les :)
ja, tentamenstress de afgelopen dagen ;( maar vanaf maandag weer 'gewoon college', en dan staat m'n leven meer in het teken van gewoon college volgen en sporten dan blokken voor tentamens ;)
Ja doei.
pi_95397846
Tentamenstress is altijd beter dan werkstress. Tentamens houden ooit weer op, maar zodra je je op de arbeidsmarkt begeeft ben je verdoemd tot werkstress de rest van je leven :N Dus geniet er nog maar even van :)
pi_95398672
ik heb een paar jaar fulltime gewerkt, en heb toch liever werkstress hoor :)
Ja doei.
pi_95398752
ik ben zo bang dat ik 'het kneusje van de triathlonclub' ben straks :')

iedereen gaat vast voor goeie tijden en ik ben al blij als ik 'm gewoon red :P En ik weet wel dat ik 't voor mezelf doe en dat de docenten daar ook héééél erg voor promoten O+ maar stiekem hoop ik dat er nog een 'kneusje zoals ik' is O+ :') :@
Ja doei.
pi_95399841
Anders heb je altijd nog je andere persoonlijkheid om op terug te vallen. Het enige kneusje ben je dan in ieder geval nooit :')
  dinsdag 12 april 2011 @ 19:12:03 #159
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_95406278
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:36 schreef motorbloempje het volgende:
ik ben zo bang dat ik 'het kneusje van de triathlonclub' ben straks :')

iedereen gaat vast voor goeie tijden en ik ben al blij als ik 'm gewoon red :P En ik weet wel dat ik 't voor mezelf doe en dat de docenten daar ook héééél erg voor promoten O+ maar stiekem hoop ik dat er nog een 'kneusje zoals ik' is O+ :') :@
Het niveau is niet zo heel hoog denk ik, verwacht dat je wel mee kan komen. En met 3/4/5x in de week kun je veel verbeteren. Nu ik je fobo bekijk weet ik wel wie je bent denk ik, en zal me de volgende keer mij kenbaar maken.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_95406344
'die rooie' :P
Ja doei.
  dinsdag 12 april 2011 @ 19:31:55 #161
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_95407384
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 19:13 schreef motorbloempje het volgende:
'die rooie' :P
Donkerblond.

Nog een stukje gefietst straks, helaas niet meer zo lekker warm als afgelopen dagen, maar in het zonnetje nog goed te doen.
Sei wachsam,
pi_95411174
weet wel dat ik voortaan m'n man laat koken op dinsdagen :')

:o
Ja doei.
  dinsdag 12 april 2011 @ 21:21:33 #163
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_95414868
quote:
Gesinks tijd blijft geheim
HOLTEN/NIJVERDAL - Wielrenner Robert Gesink eindigde zaterdag als derde in de Ronde van Baskenland. Amper twee dagen later stond de volgende uitdaging op het programma: een tijdrit van Nijverdal naar Holten over de Holterberg.

Theo de Rooij Classic
De rit is bedoeld als uitdaging voor zijn eigen Robert Gesink Challenge. Gesink trapte flink door en deelnemers aan de Theo de Rooij Classic op 28 mei mogen zich stukbijten op de tijd die de Condor van Varsseveld zette. Voor de snelste renners heeft de organisatie van de toertocht door Twente prijzen klaarliggen.

Gesinks eindtijd blijft overigens nog even geheim. Die wordt pas bekendgemaakt op de ochtend van de start.
Die tijd gaan jullie wel even breken!
Sei wachsam,
  dinsdag 12 april 2011 @ 22:55:06 #164
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95421814
Ik heb me er niet voor ingeschreven..
  dinsdag 12 april 2011 @ 23:45:37 #165
130803 Gripper
Get a grip
pi_95424851
Mooi, ik heb vandaag te horen gekregen dat -ondanks dat we niet zoveel heftrucks hebben verkocht als we van plan waren- toch nog mn halve bonus over 2010 wordt uitgekeerd. Bij het salaris van April, dus dat ga ik lekker uitgeven aan het volgende boodschappenlijstje:

- nieuwe pedaaltjes en schoenen
- setje compact bladen 50/34 (gaan voor de zekerheid mee naar de Alpen)
- een lekker lichtgekleurd fietspakje voor de warme dagen
- misschien een ander zadel.

Shoppen is leuk :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 13 april 2011 @ 00:36:31 #166
175950 Marurk
Baggeraar
pi_95427035
Wielrenners die hun benen niet scheren :')
pi_95429845
quote:
10s.gif Op woensdag 13 april 2011 00:36 schreef Marurk het volgende:
:')
pi_95432909
quote:
10s.gif Op woensdag 13 april 2011 00:36 schreef Marurk het volgende:
Dat dus! Gladde beentjes, met een laagje olie!
pi_95433074
Babyolie...
pi_95433094
huuu ;(
Ja doei.
  woensdag 13 april 2011 @ 10:11:09 #171
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_95433311
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 10:03 schreef Freddeh het volgende:
Babyolie...
vergeet je slabbetje niet
~O> ~O> ~O>
Ik blijf gewoon als harige aap rondfietsen, ik ben er echt te lui voor, en wordt niet zo vaak gemasseerd dat het daarvoor nuttig zou zijn...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 13 april 2011 @ 10:12:52 #172
130803 Gripper
Get a grip
pi_95433360
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 10:03 schreef Freddeh het volgende:
Babyolie...
Oh, ik gebruik altijd pantserbeits. Dan worden ze nog mooi egaal bruin ook 8-)
Mijn foto's op Flickr!
pi_95433402
mannen die hun benen scheren vind ik zó niet aantrekkelijk ;( in de sportschool zijn er een paar, inclusief babyolie ;( huuuu ;(
Ja doei.
  woensdag 13 april 2011 @ 10:14:48 #174
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_95433431
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 10:14 schreef motorbloempje het volgende:
mannen die hun benen scheren vind ik zó niet aantrekkelijk ;( in de sportschool zijn er een paar, inclusief babyolie ;( huuuu ;(
Lekker joh 8-)
.
  woensdag 13 april 2011 @ 10:26:50 #175
62913 Blik
The one and Only!
pi_95433781
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 09:58 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Dat dus! Gladde beentjes, met een laagje olie!
  woensdag 13 april 2011 @ 10:29:39 #176
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_95433867
behaarde benen op een racefiets is gewoon geen gezicht. Die olie-zooi laat ik over aan de echte soigneerkoningen a la tommeke
.
  woensdag 13 april 2011 @ 10:43:10 #177
153506 Captain_Fabulous
pi_95434275
quote:
6s.gif Op woensdag 13 april 2011 10:29 schreef Yankee het volgende:
behaarde benen op een racefiets is gewoon geen gezicht.
ook met gladde benen ben ik geen sieraad voor de weg, dus ik kan er niet wakker van liggen. Bodylotion smeren na het sporten, sauna en douchen in de sportschool, daar kan ik weer wel van genieten :7
  woensdag 13 april 2011 @ 10:53:18 #178
130803 Gripper
Get a grip
pi_95434581
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 10:14 schreef motorbloempje het volgende:
Je kunt hier gaan reageren: Mannen die hun benen scheren :P
Mijn foto's op Flickr!
  woensdag 13 april 2011 @ 11:10:25 #179
308981 Narcotical
Best in the World
pi_95435213
Ik ben al te lui om mn gezicht regelmatig te scheren.. Dat gebeurt meestal maar 1x per week.. :')

Als ik dan ook nog mn benen moet gaan doen.. Het is niet zo alsof je er aanzienlijk harder van gaat.. :P
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_95435737
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 10:26 schreef Blik het volgende:

[..]

Je snapt er niets van o|O

Ik ben vereerd dat Yankee mij een soigneerkoning noemt.
Ik zal bij deze jullie dan ook een paar tips/een cursus soigneren geven.

- Beentjes gladgeschoren (niet op de dag van de wedstrijd, want dan scheer je de snelheid eraf, is echt waar)!
- Laagje olie erop (Born Muscle Up, iets bruinends (Pelizotti!), Zwitsal, of olijfolie als je een pauper bent).
- Gezichtsbeharing: minimaal
- Je sokken zijn wit en hoog, vanaf je enkelbot minimaal 10cm.
- Witte Sidi's.
- Oversokken/schoenen zijn ook vet soigné! Zorg er dan wel voor dat je sokken minimaal 1 cm boven je overschoenen uitsteken.
- Een broekje en shirtje is lelijk, trek gewoon een snelpak aan.
- Je helm past qua kleuren bij je outfit. Giro Ionos en Catlike Whisper zijn vet soigné!
- Bril: Oakley Radar, Jawbone of (Pro) M-Frame.

Dan je fiets:
- Alles glimt mooi en er zit geen modder op.
- Je stuurlint en zadel hebben dezelfde kleur.
- Als je stuurlint wit is, is ie ook echt wit, en niet grijs! (Tip van de dag: BBB Carbon)
- BBB is eigenlijk niet soigné.
- Zadeltas is uit den boze.
- Over een stuurtas heb ik het niet eens...
- Als je twee bidonhouders hebt, dan moeten deze van hetzelfde type en kleur zijn.
- Italiaans fietsen zijn gesoigneerder met Campa (sorry Yankee).
- Hoge velgen (Denk aan Cosmic Carbone, als je een eckte baas bent, met teveel doekoe: Lightweight)

Je fietshouding:
- Je stuur staat lager dan je zadel, zodat je mooi diep zit.
- Kijk af en toe eens in een etalage of je mooi op je fiets zit.
- Knieën recht vooruit, of lichtjes naar binnen à la Frank Schleck, zeker niet naar buiten!
- In drukke winkelgebieden fiets je langzaam, omdat dat chill en onverschillig is.
- Voor stoplichten niet uitklikken, maar surplacen.

Enkele voorbeelden van hoe het moet:

En de god der goden _O_

woensdag 13 april 2011 @ 11:31:41 #181
62913 Blik
The one and Only!
pi_95435977
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:25 schreef Tommeke het volgende:

[..]

- heel verhaal -
ik ben erg benieuwd naar een foto van jezelf op de fiets nu :)
pi_95436158
quote:
Geweldig!
pi_95436186
quote:
- Beentjes gladgeschoren (niet op de dag van de wedstrijd, want dan scheer je de snelheid eraf, is echt waar)!
Ik moest lachen.
quote:
- Een broekje en shirtje is lelijk, trek gewoon een snelpak aan.
Alleen in een tijdrit mag ik hopen.

quote:
- Je stuurlint en zadel hebben dezelfde kleur.
Mijn zadel is zwart wit en rood. Wat nu?

quote:
- Als je stuurlint wit is, is ie ook echt wit, en niet grijs! (Tip van de dag: BBB Carbon)
- BBB is eigenlijk niet soigné.
Ik ben verward.

quote:
- Zadeltas is uit den boze.
In een wedstrijd ja.

quote:
- Hoge velgen (Denk aan Cosmic Carbone, als je een eckte baas bent, met teveel doekoe: Lightweight)
En als er zijwind staat?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  woensdag 13 april 2011 @ 11:39:43 #184
308981 Narcotical
Best in the World
pi_95436300
Ik moest eerlijk gezegd lachen om het surplacen bij een stoplicht :')
Zeker als je je bedenkt hoelang het hier soms duurt voordat die krengen groen worden..
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
  woensdag 13 april 2011 @ 11:41:18 #185
130803 Gripper
Get a grip
pi_95436366
quote:
een paar tips/een cursus soigneren
lees dit en je weet alles wat nodig is voor het fietsen :)

********* -THE OFFICIAL EURO CYCLIST CODE OF CONDUCT- *********

Created by Dom Guiver and Mike Flavell

1. Image and style shall be your primary concern. When suffering, one must focus first on maintaining a cool, even composure, and second on performance. Winning races is an added talent, and only counts if said euro cyclist wins with appropriate style.

2. You shall NEVER, under any circumstances, wear plain black spandex bibs (shorts, regardless of colour are BANNED) or any team kit containing non-prominent Logo's.

3. The Socks must extend no less than 2cm below the main bulge of your calf muscle, and shall never extend further than 1cm past the primary calf muscle bulge. All socks shall be white in colour with prominent logo placement.

4. Cycling shoes must be of white colour only!
Exceptions are:
-colours combinations such as world cup stripes in cases where title has been earned
-shoes which are custom-made by companies endorsed by this group. These shoes will be accessible to the particular cyclist only, and shall contain a high degree of Euro style.
-It is important to note red and yellow shoes are NOT ENDORSED by this group.

5. If white cycling shoes are not available where you reside, white booties with prominent logos shall always be worn. When booties are worn, socks should protrude approximately 7 centimeters above the ankle, and shall always protrude at least 3cm from any booties worn.

6. Your bike frame must contain more than 2-4 colours IN ADDITION TO WHITE. All colours are acceptable as they do combine tastefully. In addition to this, wheel selection must also fit tastefully with your frame/fork.

7. Zipp's are to be used as training wheels ONLY. You shall race only on Lightweights and occasionally Bora's if no lightweights are accessible.

8. Ridiculously stylish eye wear is to be worn at all time without exception.

9. In most circumstances, hair shall be kept neatly short, and matching helmet shall be worn (again with prominent logo placement). Under NO CIRCUMSTANCES shall a clashing helmet colour be worn with your euro kit.

10. In several cases, it is deemed acceptable to have long hair. In this event, hair shall be neatly slicked back in maximum euro-styling, and helmet shall not be worn. Stylish sport eyewear shall be worn at all times while exercising this option.

11. A prominent line where your kit ends and where your tan begins is essential to your image. Artificial tanning is banned,
the tan shall reflect the level of training commitment.

12. All podium shots (pictures) shall be taken with the euro-rider wearing team kit and appropriately matching casual euro shoes (such as puma's). Socks shall remain within the guidelines above. The rider is expected to display an appropriate degree of bulge while receiving kisses/trophy.

13. The seat shall ALWAYS be white along with the handlebar tape, and must be made in Italy or France.
- Exceptions to this rule are seats or handlebar tape
containing the following colours: WorldCup Stripes,
Olympic Gold, Italian flag colour combo (green red
white).

14. You shall not, under any circumstances, acknowledge the presence of a cyclist riding a bike costing less than ¤3000 in a public place. This could be severely detrimental to your image.

15. Legs will be SHAVED year-round. ABSOLUTELY NO EXCEPTIONS. In some cases, certain hair removal creams endorsed by succesful euro's are deemed to be acceptable.

16. A rider will ALWAYS have liniment applied to his legs before appearing in public.

17. Facial hair will be restricted to a goatee, and even this is discouraged. Moustaches are EXPRESSLY PROHIBITED.
The only exception to the facial hair shall be SHORT sideburns--these are acceptable at the discretion of Cipo or a similar authority figure, on a case-by-case basis.

18. Ceramic bearings shall be used at all time on both training and race bikes.

19. Campagnolo shall be the only acceptable componentry and is hereby deemed superior to ANY Shimano product in ALL circumstances. You are expected to have nothing less than an ENTIRE campy grouppo. Crank substitutions are NOT permitted.

20. ALL wheels shall be equipped with tubulars, regardless of your ability in gluing them.

21. You shall NEVER, UNDER ANY CIRCUMSTANCE, associate with triathletes. It is FORBIDDEN to have any number inked onto your body before a race.

22. Any physical activity, other than cycling, is STRONGLY DISCOURAGED. This includes any form of running or swimming and their derivatives (this includes walking).

23. You shall never rearrange your package while riding. Adjustments regarding seating/hanging comfort are to be done in private in order to preserve image.

24. In a circumstance where any cyclist ever displays aggression or disrespect towards you, you shall ride up uncomfortably close to them and slap them in the face with your team issue gloves. (Which must be white)

25. MTB gloves are FORBIDDEN in all instances. Cycling gloves will be slick, white (in accordance with kit), and have minimal padding. Padding will be beige or white in colour. Wearing NO GLOVES is entirely acceptable and encouraged in most instances. In the case where said euro cyclist is wearing a leader’s jersey, special gloves will be made to match the colour of the jersey while blending the team kit colours simultaneously.

26. In the event a motorist disturbs your ride, you shall proceed to ride up beside the car, form a clenched fist and bang the boot of the car while doing your best attempt to sound irritated in Italian. Wild arm/head movements are strongly encouraged to enhance the apparent rage.

27. Training is based solely on feel while racing is be guided by sensations and instinct. A real Euro cyclist never gives in to scientific training methods.

28. Gearing is restricted to a titanium Campy Record 11-23 cassette with a ABSOLUTE MINIMUM of 42-53 up front. One shall never be seen pedaling at a cadence over 90 in case it detracts from your calm/smooth factor. The use of 25t cog is acceptable in special training circumstances.

29. ALL BIKES shall feature personalized nameplates next to ones home country’s flag located on the top-tube within 10 cm seat-tube ON ONE SIDE ONLY.

30. Pedals MUST be either Speedplay, Time, or Look. No other pedals are to be considered and ANY form of Shimano product is STRICTLY FORBIDDEN. If one is found possessing Shimano pedals, title of euro cyclist will be stripped immediately.

31. Coffee is a necessity and as such must be consumed strong (ie. espresso) on a patio in Italy in full kit, it shall be drunk black. Sugar is STRONGLY FROWNED UPON. The only milk present shall appear frothed on top (if at all).

32. All pre and post-race activity will be conducted under a gazebo (this includes massage, interviews, and looking fantastic) leaving one in reasonable distance of the Euro-sun to top up your enviable tanlines or pose for photo’s.

33. Post-race, you must be utterly tied to your mobile phone, making endless calls to your incredibly attractive euro-girlfriend or important executives from modelling agencies. This will be done under the protection of the post race gazebo.

34. ABSOLUTELY NO FORM of seatbag, frame pump, mud guard or mirror shall come within 2 meters of the bike.

35. Team bikes will be built up so that they violate the UCI weight limit, in order that weights might be attached to the frame to demonstrate its superiority and lightness.

36. White bar tape shall be kept in pristine white condition and NEVER extend further than 3cm past the hoods (exception during spring classics, where standard bar tape wrapping is allowed). This state shall be achieved either through daily cleansing or frequent replacement. These jobs will NEVER be performed by the cyclist as you must maintain your image.

37. Motivational music during training MUST consist of Late 90s house and power ballads, or deep-trance hard-style German techno hereby known as euro beats. NO EXCEPTIONS.

38. Nothing short of a naked black ALL CARBON water bottle cages (manufactured by ELITE CAGES) will be used. The only exception is special edition 24k gold cages which can be preferable in some situations (such as photo shoots or prologues) where colour coordination is key (this is always). Ex. Gold Cage with Olympic Gold/white team kit.

39. A gold pendant on a very long, thin chain bearing some form of religious icon is STRONGLY recommended for mountain races.

40. While soloing in for a victory, you will ensure your jersey is fully zipped and straight, so all title sponsors are clearly visible. You will then smile and flex arms while pointing skywards. The projection of ones fatigue is EXPLICITLY FORBIDDEN in ALL CIRCUMSTANCES.

41. When appearing in a photo spread for sponsor’s products, one shall appear either fully nude or in full Brioni 3 piece suits. Smiling is prohibited in these instances.

42. When riding, sans helmet, a team issue cycling cap (white in colour), shall be worn (depending on the hairstyle). The bill shall remain in the downward position at all times. Cycling cap can be worn forwards or backwards to coincide with current hairstyle. During spring training, cycling toques WILL be worn at all time in place of caps.

43. When appearing in documentaries, you must be seen walking around the hotel in your kit at all times. It is also recommended that you constantly be eating something in front of the cameras.

44. All stems must be a minimum of 120mm and a rise of no higher than -10 degrees. Stems shall be positioned no more than 0.5cm above the top of the headtube. ALL stems shall ALWAYS be oversized, made out of aluminum, and airbrushed in kit/frame colours.

45. When asked "how are you?" while riding you must proceed with one of the following...
-Complain about coming off a sickness.
- Explain you're peaking for bigger races later in the season
- Mention that this is a "recovery ride"
-That you are on the tail end of your daily 6 hour training ride

46. When the Euro Cyclist feels the urge to relieve himself during a race, he will gracefully meander to the back of the pack, seat himself sideways on his saddle, and pee into the sunflowers. He must ensure that no cameracrew catches the act, for it could be detrimental to his image. Under no circumstances shall the rider dismount from his bike to urinate.

47. When climbing anything with a gradient above 20% and lasting over 8 kilometers, the Euro cyclist must fully unzip his jersey and let it flutter in the wind.

48. When dropping out of a race, you will avoid the embarrassment of entering the official broomwagon and will instead wait for his team vehicle. When asked why you dropped out, one will cite mechanical problems or oncoming sickness as the reason, as to avoid any bad speculation in relation to your fitness.

49. Kits will always be freshly washed, and you shall ALWAYS have applied a reasonable amount of european eau de toilette (cologne). It is, at all times, FORBIDDEN to ride in an unwashed kit, as it is extremely detrimental to your image.

50. Training wheels shall consist of Ambrosio rims (alternately, Mavic Reflex) laced with 32 spokes to Record hubs, or a wheelset of similar weight/durability/euro-style. Mavic Open Pros or Fulcrum Racing Ones may also be considered.

51. If in doubt, the euro cyclist shall mention in an interview that his pollen allergies are acting up, and that he’s not sure that he’ll win the Giro this year. In this situation, remember to note that the sensations are otherwise good, and that eventually you’ll win a beautiful stage.

52. Team-building motivational camps will be held annually in the off-season. These are to place team members in as ridiculous a setting as possible. Photos will be widely reproduced to demonstrate team cohesion.

53. During the pre-TdF medical checks, star riders of each team are STRONGLY ADVISED to play doctor with each other while shirtless. Photos taken must strive to be as HOMEROTIC AS POSSIBLE.

54. In order to avoid the harsh European winter, you shall:
-flee to the warmer climes of Mallorca/South Africa/Canary Islands/etc.
-“train the mind, body and soul” with Kreitler brand rollers

55. Stubble is advisable in virtually ALL euro-situations, especially in the case of climbing stages or important time trials during a stage race. It is important to note: this DOES NOT apply to the legs!

56. In the event ofa crash, no matter how badly the Euro cyclist has injured himself, he should proceed to mummify himself with fishnet gauze. The act of gauzing oneself is looked upon with respect by other Euro cyclists because it
is a statement of commitment and strength of character to continue racing when injured. White Gauze is the norm, but world cup striped gauze and or national colors may be worn on select occasions depending on the rider.

----------------------------------------------------------------------
**IMPORTANT NEWS CONCERNING SHOES**
Should a cyclist competing in the Pro Tour be photographed in red or yellow shoes without covers more then twice they will be placed on Euro Probation pending further review.
----------------------------------------------------------------------
Mijn foto's op Flickr!
pi_95436516
@marcodej:

Koersen doe ik ook in snelpak soms, zeker omdat ik op dit moment wacht op nieuwe kleding :')

Bij BBB stuurlint moet je er gewoon andere stuurdoppen indrukken, niemand die 't merkt!
Ik heb ook een wit, rood en zwart zadel, icm. wit stuurlint. Dat was de hoofdkleur :')

Met zijwind moet je gewoon een setje handgespaakte Mavic Open Pro of Ambrosio Nemesis steken, lekker Parijs Roubaix achtig ;)

@Blik: Ik ga ff zoeken. Disclaimer: Ik voldoe niet aan alle punten ;)
  woensdag 13 april 2011 @ 11:46:17 #187
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_95436584
Prachtig dit _O_
.
pi_95436916
http://www.numberseven.nl(...)244579529_gfPPk-A-LB

Helemaal rechts.
Disclaimer 2: Het was net wat te koud voor alleen een snelpak, en ik was m'n thermoshirt vergeten, vandaar dat ik een shirt over m'n snelpak getrokken heb.
Verder was deze foto bij de start, vandaar dat ik zo raar op m'n fiets zit. Ik was net naar voren aan het sprinten ;)

Ohja: Ook belangrijk! Nooit in koerskleding naar een wedstrijd gaan, maar ter plekke in je blote reet achter een auto omkleden! :D
pi_95437091
@Gripper: Dat bedoel ik! :D

Triatleten.. Pfff, zomaar letters op je been kalken. Die lui hebben van soigneren geen kaas gegeten, kunnen niet sturen en fietsen altijd met een opzetstuur...
pi_95437185
quote:

[..]

check - Beentjes gladgeschoren (niet op de dag van de wedstrijd, want dan scheer je de snelheid eraf, is echt waar)!
check - Laagje olie erop (Born Muscle Up, iets bruinends (Pelizotti!), Zwitsal, of olijfolie als je een pauper bent).
check - Gezichtsbeharing: minimaal
fail - Je sokken zijn wit en hoog, vanaf je enkelbot minimaal 10cm.
fail - Witte Sidi's.
fail - Oversokken/schoenen zijn ook vet soigné! Zorg er dan wel voor dat je sokken minimaal 1 cm boven je overschoenen uitsteken.
fail - Een broekje en shirtje is lelijk, trek gewoon een snelpak aan.
semi-check - Je helm past qua kleuren bij je outfit. Giro Ionos en Catlike Whisper zijn vet soigné!
fail - Bril: Oakley Radar, Jawbone of (Pro) M-Frame.

Dan je fiets:
check - Alles glimt mooi en er zit geen modder op.
check - Je stuurlint en zadel hebben dezelfde kleur.
nvt - Als je stuurlint wit is, is ie ook echt wit, en niet grijs! (Tip van de dag: BBB Carbon)
fail - BBB is eigenlijk niet soigné.
check - Zadeltas is uit den boze.
check - Over een stuurtas heb ik het niet eens...
check - Als je twee bidonhouders hebt, dan moeten deze van hetzelfde type en kleur zijn.
semi-check - Italiaans fietsen zijn gesoigneerder met Campa (sorry Yankee).
fail - Hoge velgen (Denk aan Cosmic Carbone, als je een eckte baas bent, met teveel doekoe: Lightweight)

Je fietshouding:
check - Je stuur staat lager dan je zadel, zodat je mooi diep zit.
check - Kijk af en toe eens in een etalage of je mooi op je fiets zit.
check - Knieën recht vooruit, of lichtjes naar binnen à la Frank Schleck, zeker niet naar buiten!
check - In drukke winkelgebieden fiets je langzaam, omdat dat chill en onverschillig is.
fail - Voor stoplichten niet uitklikken, maar surplacen.
Heb een soort van Italiaanse Taiwanese fiets omdat die in dezelfde fabriek wordt gemaakt als die van Oksel, maar ondertussen staat er Giant op, dus geen Italiaans woordje ofzo, en zit er dus automatisch Shimano onder. Dus wel een soort van semi-check...

Helm past alleen bij m'n winterjasje. Dus ook semi-check. Denk dat ik eens ga kijken voor een nieuwe, deze zal inmiddels ook wel aan het kapotgaan zijn. Iets met UV-straling en weersinvloeden toch?

*edit*

Soigné: 12
Niet-soigné: 8
Semi-soigné: 2
Valt me mee voor een dikke wielrenner :')

[ Bericht 5% gewijzigd door Freddeh op 13-04-2011 12:07:21 ]
  woensdag 13 april 2011 @ 12:06:54 #191
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_95437377
Iemand ervaring met fietsen in Sauerland (standplaats Winterberg)? Hoe zijn de klimmetjes daar, kort en steil? Lang en gelijkmatig?

Ik twijfel namelijk over m'n verzet. Heb een 53/39 met een 12-25 cassette op de fiets gemonteerd. Is dat toereikend of is het verstandiger om bijvoorbeeld een 12-28 cassette achter te monteren?
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_95437802
Linkje naar de soigneercursus is misschien ook iets voor de OP.

Overigens, hoe krijg je dat sur place-en voor elkaar met een freewheel? En is het dan meer soigné om, ingeklikt en onverschillig cool, om te vallen, of toch maar uit te klikken?
pi_95437858
Mijn score is 18-2 :D

@Bismarck: Dat ligt een beetje aan je eigen kunnen. Op climbbybike.com kan je misschien wel wat klimmen uit die omgeving vinden!
  woensdag 13 april 2011 @ 12:44:41 #194
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_95438628
quote:
5s.gif Op woensdag 13 april 2011 12:06 schreef Bismarck het volgende:
Iemand ervaring met fietsen in Sauerland (standplaats Winterberg)? Hoe zijn de klimmetjes daar, kort en steil? Lang en gelijkmatig?

Ik twijfel namelijk over m'n verzet. Heb een 53/39 met een 12-25 cassette op de fiets gemonteerd. Is dat toereikend of is het verstandiger om bijvoorbeeld een 12-28 cassette achter te monteren?
Ik ben 1 plek tegen gekomen waar je boven de 13% uit komt maar dat was niet zo heel lang. Geloof tussen Bontkirchen en Brilon. Volgens fietsforum was er ook een plek van 17% maar die ben ik niet tegengekomen. Ik had een triple mee en ik denk dat ik het meeste wel op de 42 had gedaan en heb tot 26 achter. Mijn vriendin kwam op de 39-25 overal boven.
mooie routes
Ik heb Zwei-lander-Schleife en Zum Diemelsee gedaan geloof ik en verder zelf rond gefietst.
Mountainbiken is er ook erg mooi (Willingen heeft een mooi Bikepark voor mtb) en als je Freeride/Downhill wil moet je naar het bikepark in Winterberg.

[ Bericht 0% gewijzigd door No-P op 13-04-2011 12:55:06 ]
Sei wachsam,
pi_95438945
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:53 schreef Tommeke het volgende:

Helemaal rechts.
Disclaimer 2: Het was net wat te koud voor alleen een snelpak, en ik was m'n thermoshirt vergeten, vandaar dat ik een shirt over m'n snelpak getrokken heb.
Verder was deze foto bij de start, vandaar dat ik zo raar op m'n fiets zit. Ik was net naar voren aan het sprinten ;)

Ohja: Ook belangrijk! Nooit in koerskleding naar een wedstrijd gaan, maar ter plekke in je blote reet achter een auto omkleden! :D
heb je nou een matje?????
  woensdag 13 april 2011 @ 12:55:28 #196
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_95439036
Mag ik als (semi-)triathleet dan mijn beenhaar laten staan? Volgens mij is dat nl. aerodynamischer. Die haartjes zorgen nl. voor een laagje semi stilstaande lucht om je benen, waardoor je minder luchtweerstand hebt. Hierdoor ga ik altijd harder in de sprint :') 8-) :')
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  woensdag 13 april 2011 @ 13:06:11 #197
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_95439404
Ik doe als fietsrecreant niet aan die modeshow mee :7.
Fiets wel weer even extra grondig gepoetst. Dat mocht wel weer een keer.
Sei wachsam,
  woensdag 13 april 2011 @ 13:06:47 #198
153506 Captain_Fabulous
pi_95439423
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:53 schreef Tommeke het volgende:
ter plekke in je blote reet achter een auto omkleden! :D
Nou weet ik waar ik de komende wedstrijden moet staan, als er dames meerijden dan })
  woensdag 13 april 2011 @ 13:08:18 #199
62913 Blik
The one and Only!
pi_95439487
fiets poetsen moet ik ook weer een keer doen. Die is op dit moment niet geheel moddervrij :P
pi_95439623
zo, net even bij de fietsboer binnengestapt in m'n pauze en wat leuke dingen uitgezocht (pedalen, helm, zadel) en nu even wachten op m'n verjaardagsgeld :P O-)
Ja doei.
  woensdag 13 april 2011 @ 13:47:06 #201
175950 Marurk
Baggeraar
pi_95440918
Zo. Nieuwe zadel en zadelpen besteld en dan kan ik hopelijk weer op mijn eigen fiets fietsen dit weekend. Al met al heeft het dus bijna 6 weken geduurd. :') :r
Als die slag niet goed uit m'n voorwiel gaat, dan ook maar meteen een nieuwe wielset en dan ben ik weer klaar voor het seizoen.
  woensdag 13 april 2011 @ 13:49:08 #202
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_95440990
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:47 schreef Marurk het volgende:
Zo. Nieuwe zadel en zadelpen besteld en dan kan ik hopelijk weer op mijn eigen fiets fietsen dit weekend. Al met al heeft het dus bijna 6 weken geduurd. :') :r
Als die slag niet goed uit m'n voorwiel gaat, dan ook maar meteen een nieuwe wielset en dan ben ik weer klaar voor het seizoen.
Wat is er eigenlijk met je fiets?
.
  woensdag 13 april 2011 @ 13:54:01 #203
175950 Marurk
Baggeraar
pi_95441184
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:49 schreef Yankee het volgende:

[..]

Wat is er eigenlijk met je fiets?
Zadel en zadelpen waren kapot (was iets afgebroken). Verder beschadigingen op de shifters aan de voorkant, komen nieuwe kapjes voor. En het frame was volgens mijn FM verbogen, maar volgens de schade-expert van de verzekering was dat niet het geval: meer dan 1 mm afwijking kon de schade-expert niet meten dus daar krijg ik dan ook niets voor. Ik krijg wel een vergoeding voor de schade aan het wiel (slag) omdat deze er waarschijnlijk niet uit te krijgen is. Uiteindelijk kom ik dus zelf toch aan het bijleggen denk ik...
  woensdag 13 april 2011 @ 13:54:58 #204
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_95441213
quote:
13s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:54 schreef Marurk het volgende:

[..]

Zadel en zadelpen waren kapot (was iets afgebroken). Verder beschadigingen op de shifters aan de voorkant, komen nieuwe kapjes voor. En het frame was volgens mijn FM verbogen, maar volgens de schade-expert van de verzekering was dat niet het geval: meer dan 1 mm afwijking kon de schade-expert niet meten dus daar krijg ik dan ook niets voor. Ik krijg wel een vergoeding voor de schade aan het wiel (slag) omdat deze er waarschijnlijk niet uit te krijgen is.
Zelf al wel weer helemaal hersteld van de val?
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')