jaquote:Op woensdag 6 april 2011 16:39 schreef Freddeh het volgende:
En hij stond voor 75 online? En dan voor 250 verkocht? Wtf!?
Enne, @ Oksel: Binnenkort toch meet bij Gripper?
Neehee, eerst moet de tuin af!quote:Op woensdag 6 april 2011 16:39 schreef Freddeh het volgende:
En hij stond voor 75 online? En dan voor 250 verkocht? Wtf!?
Enne, @ Oksel: Binnenkort toch meet bij Gripper?
Komt door de nitraten geloof ik. Net als bij spinazie. Geloof dat de negatieve effecten van de hoge nitraat inname nog niet goed is onderzocht.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:47 schreef ursel het volgende:
Kom maar op met die meet.![]()
Iemand trouwens al aan de bietensap gezeten?
http://www.omroepwnl.nl/nieuws/bietensap-als-doping
Ok.. Niet dat ik het ga proberen, Heb ut niet nodigquote:Op woensdag 6 april 2011 16:48 schreef No-P het volgende:
[..]
Komt door de nitraten geloof ik. Net als bij spinazie. Geloof dat de negatieve effecten van de hoge nitraat inname nog niet goed is onderzocht.
In België was er vorig jaar een keer een item over in het (sport)nieuws en toen was het niet meer aan te slepen een tijdje.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:49 schreef ursel het volgende:
[..]
Ok.. Niet dat ik het ga proberen, Heb ut niet nodig![]()
De Lidl gaat morgen weer fietsspullen in de verkoop gooien trouwens
Hier in de buurt niet zo heel veel soeps zag ik...quote:Op woensdag 6 april 2011 16:49 schreef ursel het volgende:
[..]
Ok.. Niet dat ik het ga proberen, Heb ut niet nodig![]()
De Lidl gaat morgen weer fietsspullen in de verkoop gooien trouwens
Die is helemaal niet slecht. Heb 'm een paar jaar geleden gekocht. Wel het gereedschap dat je vaak gebruikt in goede kwaliteit bijkopen, het gereedschap dat je af en toe nodig hebt kun je dan uit het kofer nemen.quote:Op woensdag 6 april 2011 17:30 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zit die gereedschapskist van de Lidl te overwegen, heb ik gelijk alles in huis. wel jammer dat ik vorige week een losse pedaalsleutel heb gekocht, maar goed...
Was er toevallig vandaag ook en heb ook een paar gekocht, eens zien of ze bevallen..quote:
Werk je nog halve dagen Tommeke? En bevalt 't nog een beetje?quote:Op woensdag 6 april 2011 19:06 schreef Tommeke het volgende:
Hebben ze hoge witte sokken bij de Lidl? Echt hoog zeg maar?
Ik ga ook proberen erbij te zijn de 28e, maar kan nog niets garanderen.
Heb vandaag weer heerlijk 5 uurtjes gekoerierd. Morgenochtend weer en dan 1,5 liggen.
Vrijdagavond koers! Het Open Fries Kampioenschap!
2 á 3 halve dagen per week. Soms een hele dag. Ik wil ook nog een beetje op m'n koersfiets kunnen zitten.quote:Op woensdag 6 april 2011 19:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Werk je nog halve dagen Tommeke? En bevalt 't nog een beetje?
Ja, ik werk meestal tussen 3 en 5 hele dagen; 8 tot 10 uur per dag. Het is druk bij ons johquote:Op woensdag 6 april 2011 19:26 schreef Tommeke het volgende:
[..]
2 á 3 halve dagen per week. Soms een hele dag. Ik wil ook nog een beetje op m'n koersfiets kunnen zitten.
Jazeker, niets zo leuk als met een ATB door de stad raggen. Hoewel ik soms ook op een Bullit moet, niets aan
Ben jij nog veel aan het koerieren?
Morgen gaat er alleen iemand met me mee, omdat het de laatste dag van m'n proefdag is. Komt wel goed denk ik, die route die ik dan moet rijden doe ik met m'n ogen dicht tegenwoordig
Ik wil jullie nog ff wijzen op het volgende:
http://indekken.nl/?random=1
Een mooie verzameling smoesjes, gebruikt door leden van m'n vereniging. Gemaakt door iemand die op z'n stage te weinig te doen heeft!
Als ik meega wil ik ook de 150 km doen. Probleem wordt wel dat we dan tussen 7.30 en 9.00 uur moeten starten, en ik kan pas vanaf 09.00 uur de trein hebben. Dus weet niet of dat praktisch gaat werken.quote:Op woensdag 6 april 2011 18:56 schreef kaasplankje het volgende:
Hoi! Lekker gefietst vandaag.
Onder voorbehoud kom ik op de meet de 28e, ik moet nog even kijken of ik 't ga redden. Maar vast wel. Ik wil de 150km wel doen maar 110km zou ook oké zijn.
Ok!quote:Op woensdag 6 april 2011 15:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Nee, ga pas 22 en 23 april (foutje). Van de AGR was bekend dat die dat weekend was.
Is er niet iemand anders in jouw regio die ook wil komen met de auto?quote:Op woensdag 6 april 2011 20:05 schreef Marurk het volgende:
[..]
Als ik meega wil ik ook de 150 km doen. Probleem wordt wel dat we dan tussen 7.30 en 9.00 uur moeten starten, en ik kan pas vanaf 09.00 uur de trein hebben. Dus weet niet of dat praktisch gaat werken.
[..]
Ok!Ik zal dat weekend ook veel op de fiets zitten in Zuid-Limburg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door Oksel op 07-04-2011 12:44:25 ]
Zelfs dat oude wrak heeft geen waslijntjes.quote:Op woensdag 6 april 2011 20:22 schreef motorbloempje het volgende:
Poging veel, denk dat ik zo even voor deze fiets ga bellen.
60 euries, als hij 'past' kan ik me er geen bult aan vallen.
Ik zou ook gewoon even wachten hoor, maar dat is geen optie als ik het goed heb begrepen. En voor 100 euro kun je sowieso niet echt iets fatsoenlijks vinden natuurlijk.quote:Op woensdag 6 april 2011 20:26 schreef Oksel het volgende:
@Motorbloem; als je op zulke oude zooi moet beginnen is waarschijnlijk de lol er meteen af. Doe iets, verkoop een nier, maar koop aub iets fatsoenlijks waar je ook gewoon nog plezier op kunt hebben.
Ik leen je 300 euro.quote:
laat mij alsjeblieft zelf mijn financiele situatie bepalen? Dank.quote:Op woensdag 6 april 2011 20:30 schreef Oksel het volgende:
Het is echt het domste wat je kunt doen, als beginnende sporter de grootste troep kopen die je kunt vinden. Dan is de lol er echt meteen af. En we zeggen het hier allemaal, waarom moet je zo dwars doen? Laten we eerlijk zijn, elk persoon met 2 armen en 2 benen kan in een maand tijd 200-300 euro verdienen. Dan kun je dus een fiets van 300-400 euro kopen, waar je iets aan hebt. Wat je nu doet is geld weggooien, en voor jezelf je sport verpesten.
Ik bepaal helemaal niets, ik vat even samen wat iedereen je hier duidelijk probeert te maken. Ik geef wel m'n mening, maar dat mag.quote:Op woensdag 6 april 2011 20:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
laat mij alsjeblieft zelf mijn financiele situatie bepalen? Dank.
'even een paar honderd euro', voor een cursus van 10 weken, hoe vaak moet ik het nog zeggen. Dit is mijn budget en daar moet ik het mee doen en binnen dat budget zoek ik iets dat zo goed mogelijk functioneert voor die 10 weken. Als het daarna bevalt zal ik sparen voor een betere aanschaf, als niet, dan verkoop ik de fiets door.quote:Op woensdag 6 april 2011 20:30 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik leen je 300 euro.
En je rijdt motor, bent dus 18+, maar kunt niet even een paar honderd euro lenen / regelen?![]()
Eigenlijk heeft Oksel wel gelijk.quote:Op woensdag 6 april 2011 20:30 schreef Oksel het volgende:
Het is echt het domste wat je kunt doen, als beginnende sporter de grootste troep kopen die je kunt vinden. Dan is de lol er echt meteen af. En we zeggen het hier allemaal, waarom moet je zo dwars doen? Laten we eerlijk zijn, elk persoon met 2 armen en 2 benen kan in een maand tijd 200-300 euro verdienen. Dan kun je dus een fiets van 300-400 euro kopen, waar je iets aan hebt. Wat je nu doet is geld weggooien, en voor jezelf je sport verpesten.
Tuurlijk heeft men gelijk als men adviseert beter/duurder spul te kopen, en dat heb ik ook al 100 keer gezegd, dat ik dat wéét, dat ik het besef, maar dat de mogelijkheden er niet naar zijn en dat ik zal moeten roeien met de riemen die ik heb. Ben ook begonnen met hardlopen op 'verkeerde oude rotschoenen' en heb pas na een paar weken besloten dat ik mij een paar échte hardloopschoenen ging aanschaffen omdat het iets was dat ik vaker en langer wilde doen met beter materiaal. Ik ben een student. AL mijn geld, maar dan ook echt AL mijn geld gaat naar mijn motor, dat is mijn kindje en dáár ga ik niet op bezuinigen. Hij is onlangs gejat en flink in de prak gereden door die klootzak die 'm meenam, en door een geweldige fout in de verzekering was hij daar niet tegen verzekerd, dus kan dat allemaal zelf ophoesten: hij staat nu voor reparatie bij de dealer en ik wil niet weten wat de kosten zijn. Maargoed, ik het motorbloempje, en niet fietsbloempjequote:Op woensdag 6 april 2011 20:33 schreef Marurk het volgende:
[..]
Eigenlijk heeft Oksel wel gelijk.Alleen niet van dat geld weggooien, als die fiets nl. nu 60 euro kost krijg je hem over een x aantal maanden ook wel weer voor datzelfde bedrag verkocht.
Heeft die cursus geen huur/leenfietsen?quote:Op woensdag 6 april 2011 20:46 schreef motorbloempje het volgende:
Dit zit op de top van m'n budget nu, ALS de verjaardagsinkomsten meevallen.. zou bijna's bellen wat m'n ouders willen doneren.. want in het goedkope segment IS ook gewoon niet veel te vinden, of 't nou crap is of niet.
Maargoed, de cursus afzeggen is ook geen optie
Die verkoper van de Koga Miyata?quote:Op woensdag 6 april 2011 20:52 schreef motorbloempje het volgende:
nope
Máár, afspraak gemaakt met verkoper, heeft nog meer staan en we gaan gewoon even kijken of er wat leuks bij zit voor een leuke prijs
Voor 1000,- kan je een leuke fiets kopen, ook nieuw en voor jouw lengte is het prima te doen. Kijk vooral naar de Duitse merken, Cube, Focus, Bulls, Rose. Goede prijs-kwaliteitverhouding. Je kan ook bij een FM vragen naar overjarige modellen, uit 2009 of 2010. Zijn nieuwe fietsen, maar die gaan voor een lagere prijs weg dan de nieuwste 2011-modellen.quote:Op woensdag 6 april 2011 20:58 schreef Joosterd het volgende:
Ik ga waarschijnlijk ook beginnen met wielrennen na mijn examens.
Iemand nog goede site's of tips voor beginners.
En nog enkele vragen:
- Is wielrennen te doen voor iemand van 2m?
- Wat zijn de betere merken of waar kan ik een goede 2de hands vinden?
Budget: +/- ¤ 1000
Kleding heb ik al gesponsord gekregen
Of desnoods kun je misschien de avond ervoor naar de bewoonde wereld het midden van het land komen en dan met iemand meerijden?quote:Op woensdag 6 april 2011 20:08 schreef Freddeh het volgende:[/b]
[..]
Is er niet iemand anders in jouw regio die ook wil komen met de auto?
Ben vorig jaar in juni begonnen met oriënteren en uiteindelijk eind augustus pas een fiets gekocht..quote:Op woensdag 6 april 2011 21:04 schreef eentwee het volgende:
[..]
Of desnoods kun je misschien de avond ervoor naar de bewoonde wereld het midden van het land komen en dan met iemand meerijden?
Topics gaan lekker snel met al die soaps hierDit is helaas een slecht moment om een racefiets te kopen, een week voor de AGR en met de lente in de bol stijgen de prijzen. Zelfs van cafefietsen blijkbaar.
Zou het niet doen. Echt veel vreemde mensen hier.quote:Op woensdag 6 april 2011 21:25 schreef Joosterd het volgende:
Bedankt voor de snelle reacties.! Ik houd dit subforum in de gaten.
Wow, das best veel zeg! Allemaal fietsend?quote:Op woensdag 6 april 2011 19:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, ik werk meestal tussen 3 en 5 hele dagen; 8 tot 10 uur per dag. Het is druk bij ons joh![]()
Dusse, laatste dag proeftijd, je mag wel blijven zeker?
Edit: wielrennen: De sport van het excuus![]()
Ik heb 5 jaar op een vergelijkbare fiets gefietst, ging best joh.quote:Op woensdag 6 april 2011 20:33 schreef Oksel het volgende:
Het gaat niet bevallen omdat je troep koopt. Sim-pel.
Zijn altijd nog stijver dan .....quote:Op woensdag 6 april 2011 21:48 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb 5 jaar op een vergelijkbare fiets gefietst, ging best joh.
quote:
Alle goede opmerkingen heb je al gehad, op eentje na.quote:Op woensdag 6 april 2011 20:58 schreef Joosterd het volgende:
Ik ga waarschijnlijk ook beginnen met wielrennen na mijn examens.
Iemand nog goede site's of tips voor beginners.
En nog enkele vragen:
- Is wielrennen te doen voor iemand van 2m?
- Wat zijn de betere merken of waar kan ik een goede 2de hands vinden?
Budget: +/- ¤ 1000
Kleding heb ik al gesponsord gekregen
1 volgens mij kan dat niet. Je moet een lijn maken hoe je wil fietsen van begin tot eind.quote:Op woensdag 6 april 2011 22:00 schreef Blik het volgende:
Nog 2 vragen voor mensen die ervaring hebben met GPSies of andere sites waar je routes kunt uittekenen
GPSies:
1. Ik heb een track emaakt van mijn laatste rondje Heuvelrug (87 km, http://www.gpsies.com/map.do?fileId=eicafihbnsedklfz). Er zitten wegen tussen waar ik 2 of zelfs 2 keer overheen ga (heenweg/terugweg etc.). Als ik dus erg inzoom op de track zie je een wirwar van 'draden' over de route heen. Is er een optie waarbij je dat aan kan geven en je dus maar 1 lijn hoeft te trekken?
2. Gebruiken jullie ook wel eens de routeerbare kaart optie? Dat de kaart zelf uitrekent hoe die naar een bepaalde plek moet komen? Zo ja, hoe zorg je ervoor dat die fietspaden gebruikt en niet de grote weg?
1. Waarom zou je dat willen eigenlijk? (btw nu weet iedereen waar jouw huis woontquote:Op woensdag 6 april 2011 22:00 schreef Blik het volgende:
Nog 2 vragen voor mensen die ervaring hebben met GPSies of andere sites waar je routes kunt uittekenen
1. Ik heb een track emaakt van mijn laatste rondje Heuvelrug (87 km, http://www.gpsies.com/map.do?fileId=eicafihbnsedklfz). Er zitten wegen tussen waar ik 2 of zelfs 3 keer overheen ga (heenweg/terugweg etc.). Als ik dus erg inzoom op de track zie je een wirwar van 'draden' over de route heen. Is er een optie waarbij je dat aan kan geven en je dus maar 1 lijn hoeft te trekken?
2. Gebruiken jullie ook wel eens de routeerbare kaart optie? Dat de kaart zelf uitrekent hoe die naar een bepaalde plek moet komen? Zo ja, hoe zorg je ervoor dat die fietspaden gebruikt en niet de grote weg?
En maak een proefritje.quote:Op woensdag 6 april 2011 21:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Alle goede opmerkingen heb je al gehad, op eentje na.
Laat je goed opmeten zodat je een goede maat fiets koopt. Echt heel belangrijk
1. Je hebt alsnog keuze uit een huisje of 30, dus goede kerel die dat makkelijk te weten komtquote:Op woensdag 6 april 2011 22:08 schreef eentwee het volgende:
[..]
1. Waarom zou je dat willen eigenlijk? (btw nu weet iedereen waar jouw huis woont)
2. Ja altijd!!Anders duurt het tekenen veel te lang en moet je te vaak klikken en krijg je lelijke hoekige tracks. Ik teken mijn routes altijd met bikeroutetoaster.com, daar kun je aangeven dat hij de kaarten van openstreetmap moet gebruiken. Dan kiest hij automatisch de fietspaden waar deze in de kaarten zitten. Het werkt niet 100% perfect, soms moet je heel even corrigeren, maar wel het snelst en prettigst van alle tracktekensites vind ik. Een route van 100km teken je zo in 2 min ofzo als je de wegen een beetje kent.
Goed oriënteren is heel erg belangrijk inderdaad. Een fiets moet je niet binnen een paar dagen willen hebben.quote:Op woensdag 6 april 2011 21:07 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ben vorig jaar in juni begonnen met oriënteren en uiteindelijk eind augustus pas een fiets gekocht..
Heb toen een nieuwe fiets gekocht maar heb eerst een tijdje op marktplaats gekeken, maar voorjaar en zomer zijn echt de slechtste tijden om een 2ehands fiets te kopen... Als je al iets vind dan is dat zo weer weg of de prijzen zijn echt belachelijk..
Mooi wat zo'n tochtje doet toch? Klimmen is voor een gevuld persoon een fantastische manier om de verbranding een gigantische schop te geven, en aangezien eten dat je verbrand niet in de vetkelders gaat...We gaan gewoon nog 1 of twee tochtjes rijden in de grensstreek van Wallonie, bij het Ardennen gedeelte, dan kun je na afloop een koe uit de wei halen, ter plekke tot hamburgers verwerken, alles opeten en nog honger hebben denk ikquote:Op donderdag 7 april 2011 08:53 schreef Freddeh het volgende:
sinds ik de RVV gereden heb, ik kan me helemaal volproppen of ik eet helemaal niets, m'n lichaam lijkt nog steeds in overdrive te draaien...
Zeker! Als op 28 mei het shirtje niet te wijd is geworden ga ik hem zeker weten dragen danquote:Op donderdag 7 april 2011 09:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Mooi wat zo'n tochtje doet toch? Klimmen is voor een gevuld persoon een fantastische manier om de verbranding een gigantische schop te geven, en aangezien eten dat je verbrand niet in de vetkelders gaat...We gaan gewoon nog 1 of twee tochtjes rijden in de grensstreek van Wallonie, bij het Ardennen gedeelte, dan kun je na afloop een koe uit de wei halen, ter plekke tot hamburgers verwerken, alles opeten en nog honger hebben denk ik![]()
On a serious note, gaan we voor matchende wielershirtjes bij de Oksel-meet?
Waar lees jij dat? Ik zie voor zaterdag 14 graden staan en voor zondag 17 graden. Wel zonnigquote:Op donderdag 7 april 2011 09:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
En het weekend wordt 20 graden en zon, dus fietsweer!!!!!
Ik heb zaterdag kort gefietst, en nu zie ik overal van die wit-bruine scheidingslijnen staanquote:Op donderdag 7 april 2011 10:13 schreef Oksel het volgende:
Ik heb gisteren al gefietst in korte mouw / pijp. Schaamde me licht, wit en behaard.
KNMI is toch iets minder positief nogquote:Op donderdag 7 april 2011 10:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
RTL nieuws gaf vanochtend 20 graden voor het weekend...
Het gaat zo snel. Ik heb afgelopen zaterdag ook de hele dag in t kort gefietst, en de armen en benen zijn al gekleurd.quote:Op donderdag 7 april 2011 10:30 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik heb zaterdag kort gefietst, en nu zie ik overal van die wit-bruine scheidingslijnen staanO.a. van de handschoentjes, broek, sokken en shirt
Dus als je bruin wilt worden zul je toch echt kort moeten gaan rijden
quote:Op woensdag 6 april 2011 21:16 schreef No-P het volgende:
Dit misschien wat?
Misschien net wat te groot.
Dank!quote:Op woensdag 6 april 2011 21:35 schreef Narcotical het volgende:
@MoBlo
Deze of deze misschien nog een optie als het bij die verkoper met meerdere fietsen niks wordt?
Daar zat ik ook over na te denken. Ik heb eerst best wel veel op fietsen van anderen gereden omdat ik geen fiets (of troep wat er in de verte op lijkt) ga kopen wanneer ik niet zeker weet of het meer dan een enkele keer gebruikt wordt.quote:Op woensdag 6 april 2011 20:49 schreef Oksel het volgende:
Waarom leen je niet eerst een fiets? Bel eerst een wat rond..
quote:Yankee: jonguh......dat kun je toch prima zelf doen?!
Ik dacht dat stuurlintjes er omheen leggen kut werk was, daarom heb ik hem bij de fietsenmaker gedropt. Maar de volgende keer zal ik het zelf doen hoor.quote:Superweber:Precies, beetje zelf dingen in elkaar knutselen is veel beter, dan leer je tenminste ook nog eens iets...
Weet je wat voor heerlijk relaxed klusje dat is? Als je het een keer of 2 gedaan hebt weet je ook precies hoe je het niet moet doen, dus ziet het er beter uit dan die vlug-vlug-vlug-resultaten van de fietsenmaker hoor.quote:Op donderdag 7 april 2011 11:38 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik dacht dat stuurlintjes er omheen leggen kut werk was, daarom heb ik hem bij de fietsenmaker gedropt. Maar de volgende keer zal ik het zelf doen hoor.
Als ik dat wist, dan zou ik het toch zelf doenquote:Op donderdag 7 april 2011 11:50 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Weet je wat voor heerlijk relaxed klusje dat is?
Heb je ergens een overzichtje staan wie welke afstand rijdt en aanwezig is?quote:Op donderdag 7 april 2011 11:55 schreef Oksel het volgende:
Kaas en Gripper zijn verplicht om bij de meet aanwezig te zijn overigens. En Tommeke ook.
quote:Op woensdag 6 april 2011 20:19 schreef Oksel het volgende:
Theo de Rooij Classic - Fok! Cycle meet.
Datum: Zaterdag 28 mei
Plaats: Rijssen (Overijssel)
Kosten: Inschrijfgeld Toertocht 150 km NTFU-lid ¤ 9,00
BBQ: 7,50 inc. alles.
Plan: Iedereen mag zelf kiezen hoe ver (80/110/150) hij/zij fietst, en hoelang hij/zij er over wil doen. Nadien BBQ + bier bij Oksel in Almelo.
Inschrijvingen:
Oksel (110/150km)
Fromage
Blik
Freddeh (110km)
Cap_Fab (110km)
Optie:
eentwee
Pritt (150km)
maruk
Kaasplank
Tommeke
Ursel
SuperWeber
Gripper
Officieel inschrijven kan via Doodle.
Wie o wie rijdt er de 150km met me? Gemiddelde van 30km/uur. Bij veel 110km liefhebbers is dat ook prima.
Verder heb ik slaapruimte voor 1-2-3 mensen. Op voorwaarde dat het toffe mensen zijn, die gezellig zijn. Of gewoon lekkere wijven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mocht je wel kunnen dan ga ik ook wel mee, tenminste als ik überhaupt welkom ben natuurlijkquote:Op woensdag 6 april 2011 21:46 schreef Tommeke het volgende:
[..]
@Oksel: Ik moet dan denk ik werken, maar zal proberen vrij te krijgen! Ik ben geen lekker wijf, maar best wel een gezellige gozert.
Oksel is ook geen lekker wijf, dus dat geeft niet. We stellen er wel prijs op dat je een foto van je vriendin meeneemt zodat die er ook bij is. Anders krijgen we van dat hanengedrag met al die mannen bij elkaar.quote:Op woensdag 6 april 2011 21:46 schreef Tommeke het volgende:
[..]Ik ben geen lekker wijf, maar best wel een gezellige gozert.
was jij graag koeien IN je huis? Nou dan...quote:Op donderdag 7 april 2011 12:43 schreef Oksel het volgende:
Vraag me niet waarom die douche in de schuur zit..
http://www.contest.nl/wm07-1-core%20stability.pdfquote:Op donderdag 7 april 2011 12:45 schreef motorbloempje het volgende:
even een techniekvraagje:
Bij 't spinnen eergisteren gehoord: zitten met een rechte rug 'behalve de wielrenners, die mogen met gebogen rug fietsen'.
Nu heb ik een vrij mieterige onderrug en vraag ik me af wat 't verschil is qua beslasting en gebruik van spieren bij die houdingen én wat je naast van die geweldige fitnessapparaten die je onderrug trainen kunt doen om dat op te bouwen?
Dan zouden we best samen kunnen reizen, goed plan!quote:Op donderdag 7 april 2011 12:19 schreef Yankee het volgende:
[..]
Mocht je wel kunnen dan ga ik ook wel mee, tenminste als ik überhaupt welkom ben natuurlijk
Niet echt zin om alleen te reizen vanaf Groningen....
Gefeliciteerd! Veel plezier er meequote:Op donderdag 7 april 2011 15:48 schreef motorbloempje het volgende:
zal ze thuis 's openenmaar! Ik heb een fiets! Bij een hobbyist hier in Oosterhout! Stuk of 6 fietsen geprobeerd uit verschillende prijsklasses en framematen (54, 55-56, 56) en uiteindelijk een winnaar gekozen.
Een Panasonic, Shimano afgewerkt, 14 versnellingen, framemaat 56
oh, en wit met blauw
175 euro
quote:De 150 km., de topper van de Theo de Rooij Classic, vanuit Rijssen wordt er koers gezet richting Enter Bornerbroek Zenderen. Hier doemen langzaam de eerste essen op. De omgeving wordt gedomineerd door smalle maar goed te berijden wegen, stukjes bos, weiden, geïsoleerde boerderijen, houtwallen, hier en daar een fraai landgoed en af en toe een waterloop. Kortom we fietsen door het typische Twentse coulisselandschap. Na dik 40 km. komen we bij de Paasberg en de Tankenberg en hierna wordt er gekoerst richting Agelo. Bij café Max krijgen we de mogelijkheid om weer bij te tanken.
Na de tankbeurt slingert de route over de Kuiperberg richting Vasse ( de verraderlijke Hooidijk) gaat het dan verder richting Manderveen Geesteren De Pollen Daarlerveen en Daarle. Uiteindelijk komen we dan in de buurt van Hellendoorn voor het laatste, maar zware deel van deze tocht: De Sallandseheuvelrug. Eerst moet de z.g.n. Sanatoriumberg beklommen worden, dan de Hellendoornseberg om vervolgens uit te komen aan de voet van de zwaarste uitdaging: de Holterberg. Die voert ons richting Holten, de woonplaats van de naamgever van deze tocht. Op de Holterberg wacht ons nog een extra uitdaging, nl. de "Robert Gesink Challenge", hierbij kunnen we onze krachten meten met Robert die een tijd heeft neergezet. Uiteindelijk gaat het dan freewheelend richting Rijssen om kort voor de finish de Rijssenseberg nog mee te pakken.
Aha, 7-vits RX100. Op zich zeker geen slechte keuze. Passen 7-vits Hyperglide cassettes op, die zijn nog goed te krijgen. 1 generatie ouder en je had wel problemen gehad, dit kan juist nog wel goed. 7-vits STI commandeurs (om vanaf het stuur te schakelen) zijn ook nog redelijk te vinden op ebay, anders is Suntour Command een goede keuze. Voorlopig kun je hier mee verder, wil je meer dan is een upgrade goed te doen. Zeker bij een stalen frame, die gaan normaliter veel langer mee. Panasonic bouwde destijds degelijk materiaal.quote:
bedankt voor die laatste tip!quote:Op donderdag 7 april 2011 18:06 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Aha, 7-vits RX100. Op zich zeker geen slechte keuze. Passen 7-vits Hyperglide cassettes op, die zijn nog goed te krijgen. 1 generatie ouder en je had wel problemen gehad, dit kan juist nog wel goed. 7-vits STI commandeurs (om vanaf het stuur te schakelen) zijn ook nog redelijk te vinden op ebay, anders is Suntour Command een goede keuze. Voorlopig kun je hier mee verder, wil je meer dan is een upgrade goed te doen. Zeker bij een stalen frame, die gaan normaliter veel langer mee. Panasonic bouwde destijds degelijk materiaal.
alleen zou ik je voornaaf beter vastzetten, quick release mag nooit naar voren wijzen
Wat voor schoenplaatjes gebruik je bij het spinnen..?quote:Op donderdag 7 april 2011 18:09 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
bedankt voor die laatste tip!ik had al 't idee dat ik iets fout deed
![]()
en ander zadeltje komt er inderdaad (werk naast een goede fietsenwinkel, dus zal daar eens neuzelen) en even kijken voor trappers + eventueel andere fietsschoenen (die ik dan ook weer bij 't spinnen kan gebruiken) maar moet dan even zorgen dat ik dezelfde klemmen kan gebruiken voor spinfiets én gewone fiets
ik heb nu goedkope Lidlschoenen en nieuwe spinschoenen staan al een tijdje op de wenslijst, aangezien de zool echt ontzettend slap is en dat niet echt een optimaal resultaat geeftquote:Op donderdag 7 april 2011 18:15 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Wat voor schoenplaatjes gebruik je bij het spinnen..?
Ik neem aan SPD (gebruiken meeste sportscholen volgens mij), dus als je dan gewoon SPD-pedalen koopt ben je klaar, hoef je ook geen nieuwe schoenen meer aan te schaffen.
geen idee wat die dingen kosten. Voor de eerste rondjes fietsen zitten er iig wel stevige 'offroadpedalen' op (lijken op die van mijn offroadmotorquote:Op donderdag 7 april 2011 18:21 schreef Narcotical het volgende:
Ah oke, als je toch van plan was om nieuwe schoenen aan te schaffen dan zou ik dat gewoon doen ja.. Gewoon leuke SPD-schoentjes kopen en SPD-pedalen.. Schoenplaatjes zitten bij de pedalen (als het goed is) dus die hoef je dan niet nog eens extra te kopen..
Ik weet niet hoeveel budget je hebt voor pedalen nog, maar zelf heb ik mountainbike-pedalen van shimano (Ja, mountainbike-pedalen op een racefiets) waar je aan beiden kanten van het pedaal in kan klikken dus dan zit je niet te hannesen dat je pedaal ondersteboven zit oid..
Hmm klinkt goed, ik woon in Boskoop dat is wel aardig op de route. Ik kan bijv. naar Gouda bij de carpool rijden en daaruit samen verder. Ik heb ook een auto maar als jij wilt rijden graag hoor. Krijg je van mij wel benzinegeld.quote:Op donderdag 7 april 2011 12:10 schreef Freddeh het volgende:
@ Kaas: Waar kom je vandaan en waar moet ik je oppikken?
Nee joh, ik heb een tankpas. Rijd vanaf komende week iedere dinsdag op de fiets naar het werk. Officieel rijd ik niet privé, maar door die dinsdag spaar ik vrije kilometers opquote:Op donderdag 7 april 2011 19:19 schreef kaasplankje het volgende:
Mooi fietsje MoBlo, ziet er degelijk uit en weinig krassen of beschadigingen zo te zien.
[..]
Hmm klinkt goed, ik woon in Boskoop dat is wel aardig op de route. Ik kan bijv. naar Gouda bij de carpool rijden en daaruit samen verder. Ik heb ook een auto maar als jij wilt rijden graag hoor. Krijg je van mij wel benzinegeld.
Oké klinkt goed, ik heb ook een auto van de zaak. Lijkt me wel gezellig ook, het is een flink eind tuffen, bijna 2 uur vanaf Rotterdam. Dordrecht dus, is wel een beetje om hé voor jou dan over Utrecht?quote:Op donderdag 7 april 2011 19:21 schreef Freddeh het volgende:
Nee joh, ik heb een tankpas. Rijd vanaf komende week iedere dinsdag op de fiets naar het werk. Officieel rijd ik niet privé, maar door die dinsdag spaar ik vrije kilometers op
Mooi dan, we kijken tzt wel hoe en wat?quote:Op donderdag 7 april 2011 19:38 schreef Freddeh het volgende:
Is wel een klein stukje om, maar ik bouw iedere dinsdag dan 80 á 90 km vrij rijden om. En die bak is snel zat dus om dat stukje maak ik me niet zo druk
Mooi hoor! Welke groep had je ook alweer erop zitten?quote:Op donderdag 7 april 2011 20:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
M'n fiets gisteren opgehaald en vandaag m'n pedalen er op gezet en een klein stukje gefietst. Lekker! Dit weekend eens over de Utrechtse Heuvelrug gaan slepenHad nog een foto belooft; helaas wel wat donker. Zal zaterdag wat betere plaatjes proberen te schieten.
[ afbeelding ]
In 't echt is ie mooier :p
Mooi hoor, heeft mijn buurman ookquote:Op donderdag 7 april 2011 20:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
M'n fiets gisteren opgehaald en vandaag m'n pedalen er op gezet en een klein stukje gefietst. Lekker! Dit weekend eens over de Utrechtse Heuvelrug gaan slepenHad nog een foto belooft; helaas wel wat donker. Zal zaterdag wat betere plaatjes proberen te schieten.
[ afbeelding ]
Je moet toch ergens beginnen he. En hij is in ieder geval wel uit dezelfde fabriekquote:Op donderdag 7 april 2011 20:30 schreef Oksel het volgende:
Mooi! Alleen jammer dat 'ie nie groen is.
Hele nette fiets. Hij "klopt".quote:Op donderdag 7 april 2011 20:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[ afbeelding ]
Die had vandaag pufcursusquote:
Van goed poepen wordt je zo een paar kilo lichter. Ik ga eerst maar eens conditie in de sportschool opbouwen want die is volgens mij hopeloos:Pquote:Op donderdag 7 april 2011 22:06 schreef Freddeh het volgende:
Pufcursus? Heeft mijn vrouwtje ook niet gehad en Hannah kwam er prima uit
En voor wie nog even genieten wil en met een lach op z'n gezicht z'n bed in wil, bij deze:
[ afbeelding ]
Hopelijk op 28 mei een paar kg lichter en een wat 'makkelijker' gezicht. Ziet er nu uit of ik aan het poepen ben
Valt me nu pas op overigens, als ik me niet vergis zit Fab helemaal linksachter op de foto. Te herkennen aan zwart/gele bandjes.
Je lengte is wss geen probleem maar je zal wel een vrij grote framemaat nodig hebben.. Je gewicht is goed te doen hoor, als de fiets mijn gewicht houdt dan de jouwe ook wel..quote:Op donderdag 7 april 2011 22:39 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Van goed poepen wordt je zo een paar kilo lichter. Ik ga eerst maar eens conditie in de sportschool opbouwen want die is volgens mij hopeloos:P
2 meter => 85kg is dat een beetje te doen voor een wielrenner?
Oke thanks.! Nu nog een fietsmaatje zoeken want dat fiets toch fijner en is er vaak toch onderlinge concurrentiequote:Op donderdag 7 april 2011 22:41 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Je lengte is wss geen probleem maar je zal wel een vrij grote framemaat nodig hebben.. Je gewicht is goed te doen hoor, als de fiets mijn gewicht houdt dan de jouwe ook wel..
Daarvoor is dat fietskaart-punaise idee van Freddeh al handig, want dan kan je eens met iemand van hier fietsen en kijken of dat kliktquote:Op donderdag 7 april 2011 22:47 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Oke thanks.! Nu nog een fietsmaatje zoeken want dat fiets toch fijner en is er vaak toch onderlinge concurrentie
Volgens mij zijn al die TCR's met 6700 uitgevoerd. Die van m'n ex-vriendinnetje wel. Zij heeft 'm in het wit, maar ik vind jouw kleurstelling mooier!quote:Op donderdag 7 april 2011 20:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Weet niet zeker of het het Ultegra 6700 is. Lijkt er wel op als ik de plaatjes kijk![]()
Nu nog aan het zoeken naar bidonhouders (denk aan de Tacx Tao, staat volgens mij wel goed) en een houder voor m'n Iphone op de stuurpen (voorlopig ff een goedkopere oplossing dan bv. een Edge 800).
Zin in weekend!
Die wil ik de 28e wel gevenquote:Op donderdag 7 april 2011 22:21 schreef Yankee het volgende:
Je kunt wel een cursusje soigneren gebruiken zo te zien......
Ik vind het vervelend dat hij zo relaxt op z'n fiets zit naast 2 zwoegende wielrenners. Kan ik echt slecht tegenquote:Op vrijdag 8 april 2011 09:42 schreef Tommeke het volgende:
@Freddeh: Volgens mij was die kerel naast jou een tijdje geleden bij me in de winkel. Mocht voor honderden euro's Castelli kleding
De 28e zal ik zorgen dat m'n borsthaar geschoren is hoorquote:
Dan zet ik iedereen wel handmatig op de kaart. Wel vreemd dat dat niet anders kan, ik zoek nog wel ff verder wat de opties zijn. Zal ik jou er op zetten Fab?quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik denk dat alleen de eigenaar van een kaart punten kan neerzetten ofzo, ben nu ingelogd op google maar kan nog steeds niets toevoegen
Ik zit daar nu wel een beetje eenzaam in het Noorden...quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:01 schreef Gripper het volgende:
Ohoh, ik zie al een patroon verschijnen op de kaart... Superhero woont in Amersfoort, zometeen hebben we een "axis of evil"
Komt nog wel. Ik hoop mijn marker dit jaar nog te kunnen verplaatsen naar regio Emmen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:03 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik zit daar nu wel een beetje eenzaam in het Noorden...
Je had het toch eerst over Appelscha / Rolde?quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:04 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Komt nog wel. Ik hoop mijn marker dit jaar nog te kunnen verplaatsen naar regio Emmen.
Dank u! Ben er zelf ook erg gelukkig mee. In de winkel vond ik het wel erg donker; maar als je de fiets dan buiten ziet is het juist precies goedquote:Op vrijdag 8 april 2011 09:38 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Volgens mij zijn al die TCR's met 6700 uitgevoerd. Die van m'n ex-vriendinnetje wel. Zij heeft 'm in het wit, maar ik vind jouw kleurstelling mooier!
Klopt, we zijn ons iedere keer aan het oriënteren op andere lokaties. Heeft puur te maken met de staat van het pand. Appelscha bleek bizar duur uit te gaan vallen doordat er toch wat grotere dingen mis mee waren die pas bij bouwtechnische keuring aan het licht kwamen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:08 schreef Yankee het volgende:
[..]
Je had het toch eerst over Appelscha / Rolde?
Gefixed. Ik wilde mn marker verplaatsen (hij stond op een bedrijventerrein in Nieuwegein) en maakte er per onegluk nog eentje.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Gripper vermenigvuldigt zich snel!
Staat er op, als het niet goed is moet je hem alsnog thuis ff verslepen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:52 schreef Narcotical het volgende:
Zal mezelf er thuis ook even opgooien, zo via de mobiel gaat het niet..
Tenzij iemand anders even een markertje neer wil gooien in Rijswijk (Zh) ongeveer bij het station..?
Voor het monteren van pedalen heb je ook geen speciale pedaalsleutel nodig. Zo'n sleutel is handig voor het eraf halen van je pedalen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
De pedalen monteren ging gisteren eigenlijk verrassend makkelijk met een "gewone" steeksleutel 15 i.p.v. een pedaalsleutel. Heb ik iets fout kunnen doen?
Moet je zeker zo'n google account voor hebben?quote:Op vrijdag 8 april 2011 08:45 schreef Freddeh het volgende:
Even vlug een Fok! fietsers kaart gemaakt. Volledig openbaar, volgens mij kan iedereen zichzelf erop zetten.
Ik zet de kaart voor ieders gemak wel in de OP.
@Gripper: Je staat erop.
Natuurlijk, ik heb z'n eerste fiets al klaarstaanquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:41 schreef Freddeh het volgende:
Van SuperWeber staan er binnenkort ook 2 op
Ah! Dat verklaart een hoop.quote:Op vrijdag 8 april 2011 13:05 schreef Marurk het volgende:
[..]
Voor het monteren van pedalen heb je ook geen speciale pedaalsleutel nodig. Zo'n sleutel is handig voor het eraf halen van je pedalen.
Ik hoop dat je montagepasta op de schroefdraad van je pedalen hebt gesmeerd alvorens ze in je fiets te draaien? Anders krijg je ze straks niet meer los. En hopelijk heb je ze niet te vast gezet. Vast is vast en ze draaien zichzelf nog wel wat vaster door de pedaalbeweging.
Wordt overschatquote:Op vrijdag 8 april 2011 13:09 schreef SuperWeber het volgende:
Btw die pufcursus schijnt wel effectief te zijn
Hoeft niet per sé, je kan ook doorgeven waar je woont, dan zet iemand anders met een google account je er wel opquote:Op vrijdag 8 april 2011 13:09 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Moet je zeker zo'n google account voor hebben?
[..]
Natuurlijk, ik heb z'n eerste fiets al klaarstaan. Ik maak vanavond wel even een accountje aan en dan pleur ik mezelf er wel even op. Btw die pufcursus schijnt wel effectief te zijn, natuurlijk kun je zonder, maar wij gaan graag voorbereid op pad. Is hetzelfde als je route plannen voordat je gaat fietsen
.
Ik kom binnenkort even kijken naar het ijsberenverblijf in het Griftparkquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik heb mezelf er ook bijgezet; alleen bij mij is het niet zo'n mooi fietsertje?
Had z'n vrouw zeker wat goed te makenquote:Op vrijdag 8 april 2011 09:42 schreef Tommeke het volgende:
@Freddeh: Volgens mij was die kerel naast jou een tijdje geleden bij me in de winkel. Mocht voor honderden euro's Castelli kleding
Het begin van het einde.quote:
Touchscreen van iPhone = typefoutenquote:Op vrijdag 8 april 2011 14:03 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik kom binnenkort even kijken naar het ijsberenverblijf in het Griftpark
[..]
Had z'n vrouw zeker wat goed te maken
Ja, ik heb het vanmorgen aan de bezorger gevraagdquote:Op vrijdag 8 april 2011 15:18 schreef Blik het volgende:
Bezorgd TNT op zaterdag?
mijn Garmin Edge is vandaag verzonden, en ik ben benieuwd of ik hem zondag uit kan testen.
Leuke namaak Bianchiquote:Op vrijdag 8 april 2011 15:28 schreef Gripper het volgende:
Nog even een fiets-sfeerplaatje. Tijdens lange tochten moet je tenslotte goed eten, en als je laatste reepje al op is en je moet nog 40 km naar huis...
Gelukkig staat er op mooie weekenddagen een frietkar bovenop de Amerongseberg!
[ afbeelding ]
Mag hopen dat je die laatste 40km dan extra hard hebt gefietst..quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:28 schreef Gripper het volgende:
Nog even een fiets-sfeerplaatje. Tijdens lange tochten moet je tenslotte goed eten, en als je laatste reepje al op is en je moet nog 40 km naar huis...
Gelukkig staat er op mooie weekenddagen een frietkar bovenop de Amerongseberg!![]()
[ afbeelding ]
Ik zou me echt zo schuldig voelen he na zo'n maaltijdquote:Op vrijdag 8 april 2011 15:28 schreef Gripper het volgende:
Gelukkig staat er op mooie weekenddagen een frietkar bovenop de Amerongseberg!![]()
[ afbeelding ]
Ach, als ik van de zomer die fietsvakantie doe, zal ik de Mac niet voorbij fietsen als ik honger heb onderweg en de camping is verder dan je denkt, en je reepjes zijn op... Als je genoeg kilometers maakt...quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:31 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ik zou me echt zo schuldig voelen he na zo'n maaltijd
Je kunt toch ook wel een broodje ergens regelen i.p.v. een vies, vettig, ongezond frietje?quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:43 schreef Blik het volgende:
Tja, beter even een frietje pakken dan op 25 km voor het einde een hongerklopje meemaken wegens te weinig eten (zoals ik vorige week)
2 Woorden: Bram.... Ladage...quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:48 schreef Marurk het volgende:
[..]
Je kunt toch ook wel een broodje ergens regelen i.p.v. een vies, vettig, ongezond frietje?
Maar goed, heel af en toe is 't natuurlijk best lekker.
Kut.quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:52 schreef Narcotical het volgende:
De frietkraam op de boulevard in Scheveningen is ook niet mis hoor.. Goddelijke patat..
K*t, krijg er spontaan trek van
Overigens nog nooit een hongerklop gehad.. Hoe "voelt" dat eigenlijk?
Als je de man met de hamer ziet en hij je een pak rammel geeft.quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:52 schreef Narcotical het volgende:
De frietkraam op de boulevard in Scheveningen is ook niet mis hoor.. Goddelijke patat..
welke?quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:52 schreef Narcotical het volgende:
Die aan het eind van de boulevard staat, bij die boot waar die kinderen altijd op klimmen..quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:09 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
welke?Kom van Scheveningen (oorspronkelijk)
ah, áls ik al ging halen (woonde achter de boulevard) ging ik naar die 'precies in het midden'quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:14 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Die aan het eind van de boulevard staat, bij die boot waar die kinderen altijd op klimmen..
Je voelt je dan leeg, krachtenloos, duizelig. Je kunt alleen nog maar aan eten denken, alles ruikt naar eten en zelfs dingen die je normaalgesproken niet lust zou je een moord voor doenquote:Op vrijdag 8 april 2011 15:52 schreef Narcotical het volgende:
Die had dan weer wel een tekort aan vocht.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:23 schreef eentwee het volgende:
[..]
Je voelt je dan leeg, krachtenloos, duizelig. Je kunt alleen nog maar aan eten denken, alles ruikt naar eten en zelfs dingen die je normaalgesproken niet lust zou je een moord voor doen
(en als je dat hebt kun je dus niet een goede finale van een klassieker rijden, @alle commentatoren die dachten dat Cancellara een hongerklop had).
Ik kom wel eens in de Achterhoek. Soms op de mtb daar en soms op de racefiets, maar ga dan meestal door Aalten ipv Groenlo.quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:18 schreef Joosterd het volgende:
Niet veel mensen in Gelderland nog eigenlijk
Ik heb dan ook alleen wat mtb ervaring en dan meestal in bossen van Lichtenvoorde, maar als ik dan weer op de gewone weg zit en de wielrenners voorbij zie komen gaat er wel iets prikkelen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:57 schreef No-P het volgende:
[..]
Ik kom wel eens in de Achterhoek. Soms op de mtb daar en soms op de racefiets, maar ga dan meestal door Aalten ipv Groenlo.
Ik lig op kop op de kaart en een verloren schaap fietst nog in Groningen en het peloton blijft hopeloos achter.quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:06 schreef Freddeh het volgende:
Heb wel eens begrepen dat Ksyrium's beetje slapjes zijn. Zou dus niet zomaar Ksyrium's kiezen. Ook niet echt een idee met welke ze te vergelijken zijn, maar ben heel tevreden met m'n Fulcrum Racing 7's. Hebben de kasseien ook prima overleefd afgelopen weekend
Zet jezelf nog ff op de kaart trouwens.
Ja, zijn niet heel erg stijf maar op zich niet heel erg slecht ofzoquote:Op vrijdag 8 april 2011 19:02 schreef Marurk het volgende:
Iemand ervaring met de Mavic Ksyrium Equipe wielset? Met welke Fulcrum's zouden deze te vergelijken zijn?
Heb nu Aksium's, een klasse lager dus, en vond dat op zich geen slechte wielen. Dus je zou verwachten dat die Ksyrium's nog wel wat beter zijn.quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:13 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ja, zijn niet heel erg stijf maar op zich niet heel erg slecht ofzo
Imho wel, maar ik ben bevooroordeeld want ik heb een Mavic velg gespleten op normaal wegdek en heb nu een setje Fulcrum's die de RVV overleefd hebben zonder blikken of blozen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:19 schreef Marurk het volgende:
[..]
Heb nu Aksium's, een klasse lager dus, en vond dat op zich geen slechte wielen. Dus je zou verwachten dat die Ksyrium's nog wel wat beter zijn.
Maar ik kan dan beter voor Fulcrum's gaan?
lijkt me geen slecht ideequote:Op vrijdag 8 april 2011 19:31 schreef Marurk het volgende:
Ik zie dat die Mavic Ksyrium-wielen zowat even duur zijn als Fulcrum Racing 3-wielen.Dan kan ik misschien beter voor Fulcrum Racing 5-wielen gaan en me wat besparen.
Hey, IK ben de schrik van het Noorden. Ik ben weggestuurd daar, zo vervelend vonden ze mequote:Op vrijdag 8 april 2011 19:47 schreef SuperWeber het volgende:
Sow, ik sta ook op de kaart
Het bleek dat ik al een google account had
Als je een echte stugge Noorderling was geweest, was je wel geblevenquote:Op vrijdag 8 april 2011 19:48 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Hey, IK ben de schrik van het Noorden. Ik ben weggestuurd daar, zo vervelend vonden ze me
Ja, maar m'n vrouwtje wou niet van Dordrecht naar Groningen verhuizenquote:Op vrijdag 8 april 2011 19:50 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Als je een echte stugge Noorderling was geweest, was je wel gebleven
quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:57 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Jaja, die kale plek op m'n kop zit er niet voor niets
I rest my case...quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:50 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Als je een echte stugge Noorderling was geweest, was je wel gebleven
Ik sta erbij, maar sta wel helemaal alleen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:06 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Zet jezelf nog ff op de kaart trouwens.
Overigens ook de enige in fatsoenlijk heuvelachtig gebiedquote:Op vrijdag 8 april 2011 20:09 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ik sta erbij, maar sta wel helemaal alleen.
Jep, dat is wel heel erg fijn hoor. Ik fiets altijd wel zo'n 1000 hoogtemeters minimaal.quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:10 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Overigens ook de enige in fatsoenlijk heuvelachtig gebied
Wij hebben de spoorbrug over het van Starkenborgh kanaalquote:Op vrijdag 8 april 2011 20:10 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Overigens ook de enige in fatsoenlijk heuvelachtig gebied
Ik heb hier vlakbij een fietsbrug over het spoor.. zeker wel 10 hoogtemetersquote:Op vrijdag 8 april 2011 20:12 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Wij hebben de spoorbrug over het van Starkenborgh kanaal
De Herstel-Frikandel! Ken je klassiekers!quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:48 schreef Marurk het volgende:
[..]
Je kunt toch ook wel een broodje ergens regelen i.p.v. een vies, vettig, ongezond frietje?
Maar goed, heel af en toe is 't natuurlijk best lekker.
Vergeet de spoorbrug bij Onnen niet hequote:Op vrijdag 8 april 2011 20:12 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
En ik heb op 1km afstand de spoorbrug naar Sliedrecht. Ook op z'n minst een metertje of 10. Woon je in de stad Groningen zelf? Zo ja, welke wijk?quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:12 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Uiteraard dient die niet vergeten te wordenquote:Op vrijdag 8 april 2011 20:14 schreef Yankee het volgende:
[..]
Vergeet de spoorbrug bij Onnen niet he
Ik woon nog 7 dagen in Haren daarna, check de fiets op de kaartquote:Op vrijdag 8 april 2011 20:14 schreef Freddeh het volgende:
[..]
En ik heb op 1km afstand de spoorbrug naar Sliedrecht. Ook op z'n minst een metertje of 10. Woon je in de stad Groningen zelf? Zo ja, welke wijk?
jaloers! Met de 85 km van vorige week kom ik met veel moeite net boven de 300 hoogtemeters uit. En als ik 20 km meer maak kom ik nog niet eens op 500quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:12 schreef Marurk het volgende:
[..]
Jep, dat is wel heel erg fijn hoor. Ik fiets altijd wel zo'n 1000 hoogtemeters minimaal.
En je hebt alle mooie klimmetjes van de Amstel Gold Race, de hel van het Mergelland, etc. binnen handbereik.
Als je eenmaal hier in Limburg hebt gefietst, zou je het liefst verhuizen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:58 schreef Blik het volgende:
[..]
jaloers! Met de 85 km van vorige week kom ik met veel moeite net boven de 300 hoogtemeters uit. En als ik 20 km meer maak kom ik nog niet eens op 500
22 en 23 april ben ik 2 daagjes in Limburg te vinden voor de eerste keer (22ste alleen als ik vrij krijg). Eens kijken hoe dat gaat. Zitten in Epen, dus perfecte uitvalsbasis voor de Camerig.
Meestal met kloteweer komt de wind uit het Noorden, dan mag dus lekker boven Groningen tussen de bomen- en beschuttingloze weilanden fietsenquote:Op vrijdag 8 april 2011 20:59 schreef Freddeh het volgende:
Ah. Vond het wel leuk altijd, rondje fietsen vanuit Selwerd rond Haren en Paterswolde.
"Je wil wel, maar je kan niet."quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:52 schreef Narcotical het volgende:
Na drie kilometer hongerklop wil je ook niet meer.quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:46 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
"Je wil wel, maar je kan niet."
niet meerquote:Op vrijdag 8 april 2011 20:09 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ik sta erbij, maar sta wel helemaal alleen.
Normaal gesproken wel, maar dat is niet mijn 'nick'.quote:
soort feyenoord gevoel zeg maarquote:Op vrijdag 8 april 2011 21:46 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
"Je wil wel, maar je kan niet."
Tja, opeens krijg je het moeilijk om de pedalen rond te krijgen. Je hebt het gevoel dat je keihard aan het werken bent, maar je komt niet vooruit. Ik ging door de vermoeidheid ook verkrampt op mijn fiets zitten waardoor ik ook last van mijn nek/schouders rug kreeg.quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:52 schreef Narcotical het volgende:
Mijn trainingscolquote:Op vrijdag 8 april 2011 20:14 schreef Yankee het volgende:
[..]
Vergeet de spoorbrug bij Onnen niet he
Nou, Racing 3 is echt wel een stuk beter dan 5. Ook twee keer zo duur maar in die prijsklasse krijg je daar wel gewoon veel voor terug. Dus het is niet echt zo dat je de helft in je zak kunt houden en met even goede wielen kunt rijden. Wat niet wil zeggen dat R5 een slechte keus is. Maar ik zou in jouw geval (fanatiek fietsen en veel klimmen) zeker doorsparen!quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:31 schreef Marurk het volgende:
Ik zie dat die Mavic Ksyrium-wielen zowat even duur zijn als Fulcrum Racing 3-wielen.Dan kan ik misschien beter voor Fulcrum Racing 5-wielen gaan en me wat besparen.
Zelf niet gevallen mag ik hopen?quote:Op vrijdag 8 april 2011 23:10 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Mijn trainingscol
Pfff, vandaag een vette kutkoers in Goenga. M'n start was super. Als derde de eerste bocht in en een klein gaatje achter me. Hoe dat kwam weet ik niet, maar het gaf wel een kicken gevoel :
De eerste bocht nam ik als een krant waardoor ik een klein gaatje had. Gelukkig reed ik dat dicht en toen het op de kant ging zat ik mooi in de eerste waaier. Helaas kwam alles bijelkaar, en liet ik me te ver naar achteren drukken waardoor ik achter een valpartij raakte. Einde koers dacht ik. Heb toen maar iemand met fiets en al uit de sloot getrokken en ben naar m'n ouders gegaan om te zeggen dat ik oke was. Bleek er een neutralisatie te zijn, ik was alleen zo koud en zo klaar met dat kutrondje dat ik me maar heb afgemeld. Wel jammer, m'n benen waren wel aardig.
Thanks voor de tip!quote:Op vrijdag 8 april 2011 23:11 schreef eentwee het volgende:
[..]
Nou, Racing 3 is echt wel een stuk beter dan 5. Ook twee keer zo duur maar in die prijsklasse krijg je daar wel gewoon veel voor terug. Dus het is niet echt zo dat je de helft in je zak kunt houden en met even goede wielen kunt rijden. Wat niet wil zeggen dat R5 een slechte keus is. Maar ik zou in jouw geval (fanatiek fietsen en veel klimmen) zeker doorsparen!
Nee, niets aan het handje. Ach ja, van die smalle slingerweggetjes... Dan gaat t zo vaak mis in de bochten.quote:Op vrijdag 8 april 2011 23:18 schreef Marurk het volgende:
[..]
Zelf niet gevallen mag ik hopen?
Ik hoor wel erg vaak de laatste tijd dat mensen vallen tijdens 't koersen.
Je staat erop bij Boskoop.quote:Op zaterdag 9 april 2011 08:46 schreef kaasplankje het volgende:
Hee leuk die kaart, wie wil mij er op zetten?
Het begint bij mij altijd met een leeg gevoel in de maag en een slap gevoel in de ellebogen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:52 schreef Narcotical het volgende:
Ik heb hem al aan de OP toegevoegd, maar dat zie je pas bij het volgende topicquote:Op zaterdag 9 april 2011 08:50 schreef SuperWeber het volgende:
Ik vind btw dat die kaart in de OP moet en misschien moeten we landmarks zoals de spoorbruggen ook toevoegen
Landmarks, locaties die elke fietser in de regio moet kennenquote:Op zaterdag 9 april 2011 08:51 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik heb hem al aan de OP toegevoegd, maar dat zie je pas bij het volgende topic
En waarom die spoorbruggen?
Over Zwijndrecht, Rijsoord, Ijsselmondse Randweg, Laan op Zuid, Erasmusbrug, Hofplein, (achter Stadhuis langs ivm tribune voor de marathon die op 't fietspad staat) Schiekade, GK v Hogedorpweg, Roderijseweg, Noordeindseweg en je bent er.quote:Op zaterdag 9 april 2011 08:57 schreef Freddeh het volgende:
Ik kom straks een beetje jouw kant op rijden. Ga de route van Dordrecht naar Zoetermeer verkennen. Kijken hoe ik het best rijden kan naar m'n werk en wat het snelst is
Wtf... Hoe doe je dat?quote:Op zaterdag 9 april 2011 09:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Over Zwijndrecht, Rijsoord, Ijsselmondse Randweg, Laan op Zuid, Erasmusbrug, Hofplein, (achter Stadhuis langs ivm tribune voor de marathon die op 't fietspad staat) Schiekade, GK v Hogedorpweg, Roderijseweg, Noordeindseweg en je bent er.
Zou route 2 niet sneller zijn omdat je dan niet via het centrum rijdt?quote:Op zaterdag 9 april 2011 09:12 schreef kaasplankje het volgende:
http://maps.google.com/ma(...)056088,0.154324&z=13 zo?
Als je een beetje goed bent in pedestrians ontwijken nietquote:Op zaterdag 9 april 2011 09:13 schreef Freddeh het volgende:
Zou route 2 niet sneller zijn omdat je dan niet via het centrum rijdt?
Scheelt maar 200m, denk dat ik via de Brien ga. Ik was altijd iets te goed in GTA.quote:Op zaterdag 9 april 2011 09:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je een beetje goed bent in pedestrians ontwijken niet
En je zat alléén op die tandem? Hij zal zich rot hebben gevoeldquote:Op zaterdag 9 april 2011 09:22 schreef Oksel het volgende:
Gisteravond op de tandem een hele tijd in 't wiel van een wielrenner gehangen, met 33-35km/u. Wind mee. Versnelde naar 37, kon hem nog tijdje bijhouden, maar moest er toen af. Vent vond 't niet tof
Pak dan ook viamichelin. Die is ook vrij goed in kennis van autowegbruggen met fietspaden erlangs.quote:Op zaterdag 9 april 2011 09:20 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind trouwens dat Google fietsen discrimineert; Je kan kiezen auto, OV of lopen. Kies je dan lopen dan komt 't het meeste in de buurt qua route.
De site geeft dan een aantal route-opties met looptijden; in dit geval 8:18 uur, en er staat onder "Of ga met de auto/taxi 41 min"
Ja, en wat dacht je van fietsen duh?
Held.quote:Op zaterdag 9 april 2011 09:22 schreef Oksel het volgende:
Gisteravond op de tandem een hele tijd in 't wiel van een wielrenner gehangen, met 33-35km/u. Wind mee. Versnelde naar 37, kon hem nog tijdje bijhouden, maar moest er toen af. Vent vond 't niet tof
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |