jaquote:Op woensdag 6 april 2011 16:39 schreef Freddeh het volgende:
En hij stond voor 75 online? En dan voor 250 verkocht? Wtf!?
Enne, @ Oksel: Binnenkort toch meet bij Gripper?
Neehee, eerst moet de tuin af!quote:Op woensdag 6 april 2011 16:39 schreef Freddeh het volgende:
En hij stond voor 75 online? En dan voor 250 verkocht? Wtf!?
Enne, @ Oksel: Binnenkort toch meet bij Gripper?
Komt door de nitraten geloof ik. Net als bij spinazie. Geloof dat de negatieve effecten van de hoge nitraat inname nog niet goed is onderzocht.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:47 schreef ursel het volgende:
Kom maar op met die meet.![]()
Iemand trouwens al aan de bietensap gezeten?
http://www.omroepwnl.nl/nieuws/bietensap-als-doping
Ok.. Niet dat ik het ga proberen, Heb ut niet nodigquote:Op woensdag 6 april 2011 16:48 schreef No-P het volgende:
[..]
Komt door de nitraten geloof ik. Net als bij spinazie. Geloof dat de negatieve effecten van de hoge nitraat inname nog niet goed is onderzocht.
In België was er vorig jaar een keer een item over in het (sport)nieuws en toen was het niet meer aan te slepen een tijdje.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:49 schreef ursel het volgende:
[..]
Ok.. Niet dat ik het ga proberen, Heb ut niet nodig![]()
De Lidl gaat morgen weer fietsspullen in de verkoop gooien trouwens
Hier in de buurt niet zo heel veel soeps zag ik...quote:Op woensdag 6 april 2011 16:49 schreef ursel het volgende:
[..]
Ok.. Niet dat ik het ga proberen, Heb ut niet nodig![]()
De Lidl gaat morgen weer fietsspullen in de verkoop gooien trouwens
Die is helemaal niet slecht. Heb 'm een paar jaar geleden gekocht. Wel het gereedschap dat je vaak gebruikt in goede kwaliteit bijkopen, het gereedschap dat je af en toe nodig hebt kun je dan uit het kofer nemen.quote:Op woensdag 6 april 2011 17:30 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zit die gereedschapskist van de Lidl te overwegen, heb ik gelijk alles in huis. wel jammer dat ik vorige week een losse pedaalsleutel heb gekocht, maar goed...
Was er toevallig vandaag ook en heb ook een paar gekocht, eens zien of ze bevallen..quote:
Werk je nog halve dagen Tommeke? En bevalt 't nog een beetje?quote:Op woensdag 6 april 2011 19:06 schreef Tommeke het volgende:
Hebben ze hoge witte sokken bij de Lidl? Echt hoog zeg maar?
Ik ga ook proberen erbij te zijn de 28e, maar kan nog niets garanderen.
Heb vandaag weer heerlijk 5 uurtjes gekoerierd. Morgenochtend weer en dan 1,5 liggen.
Vrijdagavond koers! Het Open Fries Kampioenschap!
2 á 3 halve dagen per week. Soms een hele dag. Ik wil ook nog een beetje op m'n koersfiets kunnen zitten.quote:Op woensdag 6 april 2011 19:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Werk je nog halve dagen Tommeke? En bevalt 't nog een beetje?
Ja, ik werk meestal tussen 3 en 5 hele dagen; 8 tot 10 uur per dag. Het is druk bij ons johquote:Op woensdag 6 april 2011 19:26 schreef Tommeke het volgende:
[..]
2 á 3 halve dagen per week. Soms een hele dag. Ik wil ook nog een beetje op m'n koersfiets kunnen zitten.
Jazeker, niets zo leuk als met een ATB door de stad raggen. Hoewel ik soms ook op een Bullit moet, niets aan
Ben jij nog veel aan het koerieren?
Morgen gaat er alleen iemand met me mee, omdat het de laatste dag van m'n proefdag is. Komt wel goed denk ik, die route die ik dan moet rijden doe ik met m'n ogen dicht tegenwoordig
Ik wil jullie nog ff wijzen op het volgende:
http://indekken.nl/?random=1
Een mooie verzameling smoesjes, gebruikt door leden van m'n vereniging. Gemaakt door iemand die op z'n stage te weinig te doen heeft!
Als ik meega wil ik ook de 150 km doen. Probleem wordt wel dat we dan tussen 7.30 en 9.00 uur moeten starten, en ik kan pas vanaf 09.00 uur de trein hebben. Dus weet niet of dat praktisch gaat werken.quote:Op woensdag 6 april 2011 18:56 schreef kaasplankje het volgende:
Hoi! Lekker gefietst vandaag.
Onder voorbehoud kom ik op de meet de 28e, ik moet nog even kijken of ik 't ga redden. Maar vast wel. Ik wil de 150km wel doen maar 110km zou ook oké zijn.
Ok!quote:Op woensdag 6 april 2011 15:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Nee, ga pas 22 en 23 april (foutje). Van de AGR was bekend dat die dat weekend was.
Is er niet iemand anders in jouw regio die ook wil komen met de auto?quote:Op woensdag 6 april 2011 20:05 schreef Marurk het volgende:
[..]
Als ik meega wil ik ook de 150 km doen. Probleem wordt wel dat we dan tussen 7.30 en 9.00 uur moeten starten, en ik kan pas vanaf 09.00 uur de trein hebben. Dus weet niet of dat praktisch gaat werken.
[..]
Ok!Ik zal dat weekend ook veel op de fiets zitten in Zuid-Limburg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door Oksel op 07-04-2011 12:44:25 ]
Zelfs dat oude wrak heeft geen waslijntjes.quote:Op woensdag 6 april 2011 20:22 schreef motorbloempje het volgende:
Poging veel, denk dat ik zo even voor deze fiets ga bellen.
60 euries, als hij 'past' kan ik me er geen bult aan vallen.
Ik zou ook gewoon even wachten hoor, maar dat is geen optie als ik het goed heb begrepen. En voor 100 euro kun je sowieso niet echt iets fatsoenlijks vinden natuurlijk.quote:Op woensdag 6 april 2011 20:26 schreef Oksel het volgende:
@Motorbloem; als je op zulke oude zooi moet beginnen is waarschijnlijk de lol er meteen af. Doe iets, verkoop een nier, maar koop aub iets fatsoenlijks waar je ook gewoon nog plezier op kunt hebben.
Ik leen je 300 euro.quote:
laat mij alsjeblieft zelf mijn financiele situatie bepalen? Dank.quote:Op woensdag 6 april 2011 20:30 schreef Oksel het volgende:
Het is echt het domste wat je kunt doen, als beginnende sporter de grootste troep kopen die je kunt vinden. Dan is de lol er echt meteen af. En we zeggen het hier allemaal, waarom moet je zo dwars doen? Laten we eerlijk zijn, elk persoon met 2 armen en 2 benen kan in een maand tijd 200-300 euro verdienen. Dan kun je dus een fiets van 300-400 euro kopen, waar je iets aan hebt. Wat je nu doet is geld weggooien, en voor jezelf je sport verpesten.
Ik bepaal helemaal niets, ik vat even samen wat iedereen je hier duidelijk probeert te maken. Ik geef wel m'n mening, maar dat mag.quote:Op woensdag 6 april 2011 20:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
laat mij alsjeblieft zelf mijn financiele situatie bepalen? Dank.
'even een paar honderd euro', voor een cursus van 10 weken, hoe vaak moet ik het nog zeggen. Dit is mijn budget en daar moet ik het mee doen en binnen dat budget zoek ik iets dat zo goed mogelijk functioneert voor die 10 weken. Als het daarna bevalt zal ik sparen voor een betere aanschaf, als niet, dan verkoop ik de fiets door.quote:Op woensdag 6 april 2011 20:30 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik leen je 300 euro.
En je rijdt motor, bent dus 18+, maar kunt niet even een paar honderd euro lenen / regelen?![]()
Eigenlijk heeft Oksel wel gelijk.quote:Op woensdag 6 april 2011 20:30 schreef Oksel het volgende:
Het is echt het domste wat je kunt doen, als beginnende sporter de grootste troep kopen die je kunt vinden. Dan is de lol er echt meteen af. En we zeggen het hier allemaal, waarom moet je zo dwars doen? Laten we eerlijk zijn, elk persoon met 2 armen en 2 benen kan in een maand tijd 200-300 euro verdienen. Dan kun je dus een fiets van 300-400 euro kopen, waar je iets aan hebt. Wat je nu doet is geld weggooien, en voor jezelf je sport verpesten.
Tuurlijk heeft men gelijk als men adviseert beter/duurder spul te kopen, en dat heb ik ook al 100 keer gezegd, dat ik dat wéét, dat ik het besef, maar dat de mogelijkheden er niet naar zijn en dat ik zal moeten roeien met de riemen die ik heb. Ben ook begonnen met hardlopen op 'verkeerde oude rotschoenen' en heb pas na een paar weken besloten dat ik mij een paar échte hardloopschoenen ging aanschaffen omdat het iets was dat ik vaker en langer wilde doen met beter materiaal. Ik ben een student. AL mijn geld, maar dan ook echt AL mijn geld gaat naar mijn motor, dat is mijn kindje en dáár ga ik niet op bezuinigen. Hij is onlangs gejat en flink in de prak gereden door die klootzak die 'm meenam, en door een geweldige fout in de verzekering was hij daar niet tegen verzekerd, dus kan dat allemaal zelf ophoesten: hij staat nu voor reparatie bij de dealer en ik wil niet weten wat de kosten zijn. Maargoed, ik het motorbloempje, en niet fietsbloempjequote:Op woensdag 6 april 2011 20:33 schreef Marurk het volgende:
[..]
Eigenlijk heeft Oksel wel gelijk.Alleen niet van dat geld weggooien, als die fiets nl. nu 60 euro kost krijg je hem over een x aantal maanden ook wel weer voor datzelfde bedrag verkocht.
Heeft die cursus geen huur/leenfietsen?quote:Op woensdag 6 april 2011 20:46 schreef motorbloempje het volgende:
Dit zit op de top van m'n budget nu, ALS de verjaardagsinkomsten meevallen.. zou bijna's bellen wat m'n ouders willen doneren.. want in het goedkope segment IS ook gewoon niet veel te vinden, of 't nou crap is of niet.
Maargoed, de cursus afzeggen is ook geen optie
Die verkoper van de Koga Miyata?quote:Op woensdag 6 april 2011 20:52 schreef motorbloempje het volgende:
nope
Máár, afspraak gemaakt met verkoper, heeft nog meer staan en we gaan gewoon even kijken of er wat leuks bij zit voor een leuke prijs
Voor 1000,- kan je een leuke fiets kopen, ook nieuw en voor jouw lengte is het prima te doen. Kijk vooral naar de Duitse merken, Cube, Focus, Bulls, Rose. Goede prijs-kwaliteitverhouding. Je kan ook bij een FM vragen naar overjarige modellen, uit 2009 of 2010. Zijn nieuwe fietsen, maar die gaan voor een lagere prijs weg dan de nieuwste 2011-modellen.quote:Op woensdag 6 april 2011 20:58 schreef Joosterd het volgende:
Ik ga waarschijnlijk ook beginnen met wielrennen na mijn examens.
Iemand nog goede site's of tips voor beginners.
En nog enkele vragen:
- Is wielrennen te doen voor iemand van 2m?
- Wat zijn de betere merken of waar kan ik een goede 2de hands vinden?
Budget: +/- ¤ 1000
Kleding heb ik al gesponsord gekregen
Of desnoods kun je misschien de avond ervoor naar de bewoonde wereld het midden van het land komen en dan met iemand meerijden?quote:Op woensdag 6 april 2011 20:08 schreef Freddeh het volgende:[/b]
[..]
Is er niet iemand anders in jouw regio die ook wil komen met de auto?
Ben vorig jaar in juni begonnen met oriënteren en uiteindelijk eind augustus pas een fiets gekocht..quote:Op woensdag 6 april 2011 21:04 schreef eentwee het volgende:
[..]
Of desnoods kun je misschien de avond ervoor naar de bewoonde wereld het midden van het land komen en dan met iemand meerijden?
Topics gaan lekker snel met al die soaps hierDit is helaas een slecht moment om een racefiets te kopen, een week voor de AGR en met de lente in de bol stijgen de prijzen. Zelfs van cafefietsen blijkbaar.
Zou het niet doen. Echt veel vreemde mensen hier.quote:Op woensdag 6 april 2011 21:25 schreef Joosterd het volgende:
Bedankt voor de snelle reacties.! Ik houd dit subforum in de gaten.
Wow, das best veel zeg! Allemaal fietsend?quote:Op woensdag 6 april 2011 19:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, ik werk meestal tussen 3 en 5 hele dagen; 8 tot 10 uur per dag. Het is druk bij ons joh![]()
Dusse, laatste dag proeftijd, je mag wel blijven zeker?
Edit: wielrennen: De sport van het excuus![]()
Ik heb 5 jaar op een vergelijkbare fiets gefietst, ging best joh.quote:Op woensdag 6 april 2011 20:33 schreef Oksel het volgende:
Het gaat niet bevallen omdat je troep koopt. Sim-pel.
Zijn altijd nog stijver dan .....quote:Op woensdag 6 april 2011 21:48 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb 5 jaar op een vergelijkbare fiets gefietst, ging best joh.
quote:
Alle goede opmerkingen heb je al gehad, op eentje na.quote:Op woensdag 6 april 2011 20:58 schreef Joosterd het volgende:
Ik ga waarschijnlijk ook beginnen met wielrennen na mijn examens.
Iemand nog goede site's of tips voor beginners.
En nog enkele vragen:
- Is wielrennen te doen voor iemand van 2m?
- Wat zijn de betere merken of waar kan ik een goede 2de hands vinden?
Budget: +/- ¤ 1000
Kleding heb ik al gesponsord gekregen
1 volgens mij kan dat niet. Je moet een lijn maken hoe je wil fietsen van begin tot eind.quote:Op woensdag 6 april 2011 22:00 schreef Blik het volgende:
Nog 2 vragen voor mensen die ervaring hebben met GPSies of andere sites waar je routes kunt uittekenen
GPSies:
1. Ik heb een track emaakt van mijn laatste rondje Heuvelrug (87 km, http://www.gpsies.com/map.do?fileId=eicafihbnsedklfz). Er zitten wegen tussen waar ik 2 of zelfs 2 keer overheen ga (heenweg/terugweg etc.). Als ik dus erg inzoom op de track zie je een wirwar van 'draden' over de route heen. Is er een optie waarbij je dat aan kan geven en je dus maar 1 lijn hoeft te trekken?
2. Gebruiken jullie ook wel eens de routeerbare kaart optie? Dat de kaart zelf uitrekent hoe die naar een bepaalde plek moet komen? Zo ja, hoe zorg je ervoor dat die fietspaden gebruikt en niet de grote weg?
1. Waarom zou je dat willen eigenlijk? (btw nu weet iedereen waar jouw huis woontquote:Op woensdag 6 april 2011 22:00 schreef Blik het volgende:
Nog 2 vragen voor mensen die ervaring hebben met GPSies of andere sites waar je routes kunt uittekenen
1. Ik heb een track emaakt van mijn laatste rondje Heuvelrug (87 km, http://www.gpsies.com/map.do?fileId=eicafihbnsedklfz). Er zitten wegen tussen waar ik 2 of zelfs 3 keer overheen ga (heenweg/terugweg etc.). Als ik dus erg inzoom op de track zie je een wirwar van 'draden' over de route heen. Is er een optie waarbij je dat aan kan geven en je dus maar 1 lijn hoeft te trekken?
2. Gebruiken jullie ook wel eens de routeerbare kaart optie? Dat de kaart zelf uitrekent hoe die naar een bepaalde plek moet komen? Zo ja, hoe zorg je ervoor dat die fietspaden gebruikt en niet de grote weg?
En maak een proefritje.quote:Op woensdag 6 april 2011 21:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Alle goede opmerkingen heb je al gehad, op eentje na.
Laat je goed opmeten zodat je een goede maat fiets koopt. Echt heel belangrijk
1. Je hebt alsnog keuze uit een huisje of 30, dus goede kerel die dat makkelijk te weten komtquote:Op woensdag 6 april 2011 22:08 schreef eentwee het volgende:
[..]
1. Waarom zou je dat willen eigenlijk? (btw nu weet iedereen waar jouw huis woont)
2. Ja altijd!!Anders duurt het tekenen veel te lang en moet je te vaak klikken en krijg je lelijke hoekige tracks. Ik teken mijn routes altijd met bikeroutetoaster.com, daar kun je aangeven dat hij de kaarten van openstreetmap moet gebruiken. Dan kiest hij automatisch de fietspaden waar deze in de kaarten zitten. Het werkt niet 100% perfect, soms moet je heel even corrigeren, maar wel het snelst en prettigst van alle tracktekensites vind ik. Een route van 100km teken je zo in 2 min ofzo als je de wegen een beetje kent.
Goed oriënteren is heel erg belangrijk inderdaad. Een fiets moet je niet binnen een paar dagen willen hebben.quote:Op woensdag 6 april 2011 21:07 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ben vorig jaar in juni begonnen met oriënteren en uiteindelijk eind augustus pas een fiets gekocht..
Heb toen een nieuwe fiets gekocht maar heb eerst een tijdje op marktplaats gekeken, maar voorjaar en zomer zijn echt de slechtste tijden om een 2ehands fiets te kopen... Als je al iets vind dan is dat zo weer weg of de prijzen zijn echt belachelijk..
Mooi wat zo'n tochtje doet toch? Klimmen is voor een gevuld persoon een fantastische manier om de verbranding een gigantische schop te geven, en aangezien eten dat je verbrand niet in de vetkelders gaat...We gaan gewoon nog 1 of twee tochtjes rijden in de grensstreek van Wallonie, bij het Ardennen gedeelte, dan kun je na afloop een koe uit de wei halen, ter plekke tot hamburgers verwerken, alles opeten en nog honger hebben denk ikquote:Op donderdag 7 april 2011 08:53 schreef Freddeh het volgende:
sinds ik de RVV gereden heb, ik kan me helemaal volproppen of ik eet helemaal niets, m'n lichaam lijkt nog steeds in overdrive te draaien...
Zeker! Als op 28 mei het shirtje niet te wijd is geworden ga ik hem zeker weten dragen danquote:Op donderdag 7 april 2011 09:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Mooi wat zo'n tochtje doet toch? Klimmen is voor een gevuld persoon een fantastische manier om de verbranding een gigantische schop te geven, en aangezien eten dat je verbrand niet in de vetkelders gaat...We gaan gewoon nog 1 of twee tochtjes rijden in de grensstreek van Wallonie, bij het Ardennen gedeelte, dan kun je na afloop een koe uit de wei halen, ter plekke tot hamburgers verwerken, alles opeten en nog honger hebben denk ik![]()
On a serious note, gaan we voor matchende wielershirtjes bij de Oksel-meet?
Waar lees jij dat? Ik zie voor zaterdag 14 graden staan en voor zondag 17 graden. Wel zonnigquote:Op donderdag 7 april 2011 09:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
En het weekend wordt 20 graden en zon, dus fietsweer!!!!!
Ik heb zaterdag kort gefietst, en nu zie ik overal van die wit-bruine scheidingslijnen staanquote:Op donderdag 7 april 2011 10:13 schreef Oksel het volgende:
Ik heb gisteren al gefietst in korte mouw / pijp. Schaamde me licht, wit en behaard.
KNMI is toch iets minder positief nogquote:Op donderdag 7 april 2011 10:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
RTL nieuws gaf vanochtend 20 graden voor het weekend...
Het gaat zo snel. Ik heb afgelopen zaterdag ook de hele dag in t kort gefietst, en de armen en benen zijn al gekleurd.quote:Op donderdag 7 april 2011 10:30 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik heb zaterdag kort gefietst, en nu zie ik overal van die wit-bruine scheidingslijnen staanO.a. van de handschoentjes, broek, sokken en shirt
Dus als je bruin wilt worden zul je toch echt kort moeten gaan rijden
quote:Op woensdag 6 april 2011 21:16 schreef No-P het volgende:
Dit misschien wat?
Misschien net wat te groot.
Dank!quote:Op woensdag 6 april 2011 21:35 schreef Narcotical het volgende:
@MoBlo
Deze of deze misschien nog een optie als het bij die verkoper met meerdere fietsen niks wordt?
Daar zat ik ook over na te denken. Ik heb eerst best wel veel op fietsen van anderen gereden omdat ik geen fiets (of troep wat er in de verte op lijkt) ga kopen wanneer ik niet zeker weet of het meer dan een enkele keer gebruikt wordt.quote:Op woensdag 6 april 2011 20:49 schreef Oksel het volgende:
Waarom leen je niet eerst een fiets? Bel eerst een wat rond..
quote:Yankee: jonguh......dat kun je toch prima zelf doen?!
Ik dacht dat stuurlintjes er omheen leggen kut werk was, daarom heb ik hem bij de fietsenmaker gedropt. Maar de volgende keer zal ik het zelf doen hoor.quote:Superweber:Precies, beetje zelf dingen in elkaar knutselen is veel beter, dan leer je tenminste ook nog eens iets...
Weet je wat voor heerlijk relaxed klusje dat is? Als je het een keer of 2 gedaan hebt weet je ook precies hoe je het niet moet doen, dus ziet het er beter uit dan die vlug-vlug-vlug-resultaten van de fietsenmaker hoor.quote:Op donderdag 7 april 2011 11:38 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik dacht dat stuurlintjes er omheen leggen kut werk was, daarom heb ik hem bij de fietsenmaker gedropt. Maar de volgende keer zal ik het zelf doen hoor.
Als ik dat wist, dan zou ik het toch zelf doenquote:Op donderdag 7 april 2011 11:50 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Weet je wat voor heerlijk relaxed klusje dat is?
Heb je ergens een overzichtje staan wie welke afstand rijdt en aanwezig is?quote:Op donderdag 7 april 2011 11:55 schreef Oksel het volgende:
Kaas en Gripper zijn verplicht om bij de meet aanwezig te zijn overigens. En Tommeke ook.
quote:Op woensdag 6 april 2011 20:19 schreef Oksel het volgende:
Theo de Rooij Classic - Fok! Cycle meet.
Datum: Zaterdag 28 mei
Plaats: Rijssen (Overijssel)
Kosten: Inschrijfgeld Toertocht 150 km NTFU-lid ¤ 9,00
BBQ: 7,50 inc. alles.
Plan: Iedereen mag zelf kiezen hoe ver (80/110/150) hij/zij fietst, en hoelang hij/zij er over wil doen. Nadien BBQ + bier bij Oksel in Almelo.
Inschrijvingen:
Oksel (110/150km)
Fromage
Blik
Freddeh (110km)
Cap_Fab (110km)
Optie:
eentwee
Pritt (150km)
maruk
Kaasplank
Tommeke
Ursel
SuperWeber
Gripper
Officieel inschrijven kan via Doodle.
Wie o wie rijdt er de 150km met me? Gemiddelde van 30km/uur. Bij veel 110km liefhebbers is dat ook prima.
Verder heb ik slaapruimte voor 1-2-3 mensen. Op voorwaarde dat het toffe mensen zijn, die gezellig zijn. Of gewoon lekkere wijven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |