Voor 1000,- kan je een leuke fiets kopen, ook nieuw en voor jouw lengte is het prima te doen. Kijk vooral naar de Duitse merken, Cube, Focus, Bulls, Rose. Goede prijs-kwaliteitverhouding. Je kan ook bij een FM vragen naar overjarige modellen, uit 2009 of 2010. Zijn nieuwe fietsen, maar die gaan voor een lagere prijs weg dan de nieuwste 2011-modellen.quote:Op woensdag 6 april 2011 20:58 schreef Joosterd het volgende:
Ik ga waarschijnlijk ook beginnen met wielrennen na mijn examens.
Iemand nog goede site's of tips voor beginners.
En nog enkele vragen:
- Is wielrennen te doen voor iemand van 2m?
- Wat zijn de betere merken of waar kan ik een goede 2de hands vinden?
Budget: +/- ¤ 1000
Kleding heb ik al gesponsord gekregen

Of desnoods kun je misschien de avond ervoor naar de bewoonde wereld het midden van het land komen en dan met iemand meerijden?quote:Op woensdag 6 april 2011 20:08 schreef Freddeh het volgende:[/b]
[..]
Is er niet iemand anders in jouw regio die ook wil komen met de auto?

Ben vorig jaar in juni begonnen met oriënteren en uiteindelijk eind augustus pas een fiets gekocht..quote:Op woensdag 6 april 2011 21:04 schreef eentwee het volgende:
[..]
Of desnoods kun je misschien de avond ervoor naar de bewoonde wereld het midden van het land komen en dan met iemand meerijden?
Topics gaan lekker snel met al die soaps hierDit is helaas een slecht moment om een racefiets te kopen, een week voor de AGR en met de lente in de bol stijgen de prijzen. Zelfs van cafefietsen blijkbaar.

Zou het niet doen. Echt veel vreemde mensen hier.quote:Op woensdag 6 april 2011 21:25 schreef Joosterd het volgende:
Bedankt voor de snelle reacties.! Ik houd dit subforum in de gaten.

Wow, das best veel zeg! Allemaal fietsend?quote:Op woensdag 6 april 2011 19:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, ik werk meestal tussen 3 en 5 hele dagen; 8 tot 10 uur per dag. Het is druk bij ons joh![]()
Dusse, laatste dag proeftijd, je mag wel blijven zeker?
Edit: wielrennen: De sport van het excuus![]()

Ik heb 5 jaar op een vergelijkbare fiets gefietst, ging best joh.quote:Op woensdag 6 april 2011 20:33 schreef Oksel het volgende:
Het gaat niet bevallen omdat je troep koopt. Sim-pel.

Zijn altijd nog stijver dan .....quote:Op woensdag 6 april 2011 21:48 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb 5 jaar op een vergelijkbare fiets gefietst, ging best joh.

quote:

Alle goede opmerkingen heb je al gehad, op eentje na.quote:Op woensdag 6 april 2011 20:58 schreef Joosterd het volgende:
Ik ga waarschijnlijk ook beginnen met wielrennen na mijn examens.
Iemand nog goede site's of tips voor beginners.
En nog enkele vragen:
- Is wielrennen te doen voor iemand van 2m?
- Wat zijn de betere merken of waar kan ik een goede 2de hands vinden?
Budget: +/- ¤ 1000
Kleding heb ik al gesponsord gekregen

1 volgens mij kan dat niet. Je moet een lijn maken hoe je wil fietsen van begin tot eind.quote:Op woensdag 6 april 2011 22:00 schreef Blik het volgende:
Nog 2 vragen voor mensen die ervaring hebben met GPSies of andere sites waar je routes kunt uittekenen
GPSies:
1. Ik heb een track emaakt van mijn laatste rondje Heuvelrug (87 km, http://www.gpsies.com/map.do?fileId=eicafihbnsedklfz). Er zitten wegen tussen waar ik 2 of zelfs 2 keer overheen ga (heenweg/terugweg etc.). Als ik dus erg inzoom op de track zie je een wirwar van 'draden' over de route heen. Is er een optie waarbij je dat aan kan geven en je dus maar 1 lijn hoeft te trekken?
2. Gebruiken jullie ook wel eens de routeerbare kaart optie? Dat de kaart zelf uitrekent hoe die naar een bepaalde plek moet komen? Zo ja, hoe zorg je ervoor dat die fietspaden gebruikt en niet de grote weg?

1. Waarom zou je dat willen eigenlijk? (btw nu weet iedereen waar jouw huis woontquote:Op woensdag 6 april 2011 22:00 schreef Blik het volgende:
Nog 2 vragen voor mensen die ervaring hebben met GPSies of andere sites waar je routes kunt uittekenen
1. Ik heb een track emaakt van mijn laatste rondje Heuvelrug (87 km, http://www.gpsies.com/map.do?fileId=eicafihbnsedklfz). Er zitten wegen tussen waar ik 2 of zelfs 3 keer overheen ga (heenweg/terugweg etc.). Als ik dus erg inzoom op de track zie je een wirwar van 'draden' over de route heen. Is er een optie waarbij je dat aan kan geven en je dus maar 1 lijn hoeft te trekken?
2. Gebruiken jullie ook wel eens de routeerbare kaart optie? Dat de kaart zelf uitrekent hoe die naar een bepaalde plek moet komen? Zo ja, hoe zorg je ervoor dat die fietspaden gebruikt en niet de grote weg?

En maak een proefritje.quote:Op woensdag 6 april 2011 21:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Alle goede opmerkingen heb je al gehad, op eentje na.
Laat je goed opmeten zodat je een goede maat fiets koopt. Echt heel belangrijk

1. Je hebt alsnog keuze uit een huisje of 30, dus goede kerel die dat makkelijk te weten komtquote:Op woensdag 6 april 2011 22:08 schreef eentwee het volgende:
[..]
1. Waarom zou je dat willen eigenlijk? (btw nu weet iedereen waar jouw huis woont)
2. Ja altijd!!Anders duurt het tekenen veel te lang en moet je te vaak klikken en krijg je lelijke hoekige tracks. Ik teken mijn routes altijd met bikeroutetoaster.com, daar kun je aangeven dat hij de kaarten van openstreetmap moet gebruiken. Dan kiest hij automatisch de fietspaden waar deze in de kaarten zitten. Het werkt niet 100% perfect, soms moet je heel even corrigeren, maar wel het snelst en prettigst van alle tracktekensites vind ik. Een route van 100km teken je zo in 2 min ofzo als je de wegen een beetje kent.

Goed oriënteren is heel erg belangrijk inderdaad. Een fiets moet je niet binnen een paar dagen willen hebben.quote:Op woensdag 6 april 2011 21:07 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ben vorig jaar in juni begonnen met oriënteren en uiteindelijk eind augustus pas een fiets gekocht..
Heb toen een nieuwe fiets gekocht maar heb eerst een tijdje op marktplaats gekeken, maar voorjaar en zomer zijn echt de slechtste tijden om een 2ehands fiets te kopen... Als je al iets vind dan is dat zo weer weg of de prijzen zijn echt belachelijk..

Mooi wat zo'n tochtje doet toch? Klimmen is voor een gevuld persoon een fantastische manier om de verbranding een gigantische schop te geven, en aangezien eten dat je verbrand niet in de vetkelders gaat...We gaan gewoon nog 1 of twee tochtjes rijden in de grensstreek van Wallonie, bij het Ardennen gedeelte, dan kun je na afloop een koe uit de wei halen, ter plekke tot hamburgers verwerken, alles opeten en nog honger hebben denk ikquote:Op donderdag 7 april 2011 08:53 schreef Freddeh het volgende:
sinds ik de RVV gereden heb, ik kan me helemaal volproppen of ik eet helemaal niets, m'n lichaam lijkt nog steeds in overdrive te draaien...

Zeker! Als op 28 mei het shirtje niet te wijd is geworden ga ik hem zeker weten dragen danquote:Op donderdag 7 april 2011 09:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Mooi wat zo'n tochtje doet toch? Klimmen is voor een gevuld persoon een fantastische manier om de verbranding een gigantische schop te geven, en aangezien eten dat je verbrand niet in de vetkelders gaat...We gaan gewoon nog 1 of twee tochtjes rijden in de grensstreek van Wallonie, bij het Ardennen gedeelte, dan kun je na afloop een koe uit de wei halen, ter plekke tot hamburgers verwerken, alles opeten en nog honger hebben denk ik![]()
On a serious note, gaan we voor matchende wielershirtjes bij de Oksel-meet?

Waar lees jij dat? Ik zie voor zaterdag 14 graden staan en voor zondag 17 graden. Wel zonnigquote:Op donderdag 7 april 2011 09:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
En het weekend wordt 20 graden en zon, dus fietsweer!!!!!

Ik heb zaterdag kort gefietst, en nu zie ik overal van die wit-bruine scheidingslijnen staanquote:Op donderdag 7 april 2011 10:13 schreef Oksel het volgende:
Ik heb gisteren al gefietst in korte mouw / pijp. Schaamde me licht, wit en behaard.

KNMI is toch iets minder positief nogquote:Op donderdag 7 april 2011 10:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
RTL nieuws gaf vanochtend 20 graden voor het weekend...

Het gaat zo snel. Ik heb afgelopen zaterdag ook de hele dag in t kort gefietst, en de armen en benen zijn al gekleurd.quote:Op donderdag 7 april 2011 10:30 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik heb zaterdag kort gefietst, en nu zie ik overal van die wit-bruine scheidingslijnen staanO.a. van de handschoentjes, broek, sokken en shirt
Dus als je bruin wilt worden zul je toch echt kort moeten gaan rijden

quote:Op woensdag 6 april 2011 21:16 schreef No-P het volgende:
Dit misschien wat?
Misschien net wat te groot.
Dank!quote:Op woensdag 6 april 2011 21:35 schreef Narcotical het volgende:
@MoBlo
Deze of deze misschien nog een optie als het bij die verkoper met meerdere fietsen niks wordt?

Daar zat ik ook over na te denken. Ik heb eerst best wel veel op fietsen van anderen gereden omdat ik geen fiets (of troep wat er in de verte op lijkt) ga kopen wanneer ik niet zeker weet of het meer dan een enkele keer gebruikt wordt.quote:Op woensdag 6 april 2011 20:49 schreef Oksel het volgende:
Waarom leen je niet eerst een fiets? Bel eerst een wat rond..
quote:Yankee: jonguh......dat kun je toch prima zelf doen?!
Ik dacht dat stuurlintjes er omheen leggen kut werk was, daarom heb ik hem bij de fietsenmaker gedropt. Maar de volgende keer zal ik het zelf doen hoor.quote:Superweber:Precies, beetje zelf dingen in elkaar knutselen is veel beter, dan leer je tenminste ook nog eens iets...

Weet je wat voor heerlijk relaxed klusje dat is? Als je het een keer of 2 gedaan hebt weet je ook precies hoe je het niet moet doen, dus ziet het er beter uit dan die vlug-vlug-vlug-resultaten van de fietsenmaker hoor.quote:Op donderdag 7 april 2011 11:38 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik dacht dat stuurlintjes er omheen leggen kut werk was, daarom heb ik hem bij de fietsenmaker gedropt. Maar de volgende keer zal ik het zelf doen hoor.

Als ik dat wist, dan zou ik het toch zelf doenquote:Op donderdag 7 april 2011 11:50 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Weet je wat voor heerlijk relaxed klusje dat is?

Heb je ergens een overzichtje staan wie welke afstand rijdt en aanwezig is?quote:Op donderdag 7 april 2011 11:55 schreef Oksel het volgende:
Kaas en Gripper zijn verplicht om bij de meet aanwezig te zijn overigens. En Tommeke ook.

quote:Op woensdag 6 april 2011 20:19 schreef Oksel het volgende:
Theo de Rooij Classic - Fok! Cycle meet.
Datum: Zaterdag 28 mei
Plaats: Rijssen (Overijssel)
Kosten: Inschrijfgeld Toertocht 150 km NTFU-lid ¤ 9,00
BBQ: 7,50 inc. alles.
Plan: Iedereen mag zelf kiezen hoe ver (80/110/150) hij/zij fietst, en hoelang hij/zij er over wil doen. Nadien BBQ + bier bij Oksel in Almelo.
Inschrijvingen:
Oksel (110/150km)
Fromage
Blik
Freddeh (110km)
Cap_Fab (110km)
Optie:
eentwee
Pritt (150km)
maruk
Kaasplank
Tommeke
Ursel
SuperWeber
Gripper
Officieel inschrijven kan via Doodle.
Wie o wie rijdt er de 150km met me? Gemiddelde van 30km/uur. Bij veel 110km liefhebbers is dat ook prima.
Verder heb ik slaapruimte voor 1-2-3 mensen. Op voorwaarde dat het toffe mensen zijn, die gezellig zijn. Of gewoon lekkere wijven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |