SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De laatste paar topics:
Huizenmarkt # 101: Waar 'de complexe factoren' de markt bepalen
Huizenmarkt # 102: Waar we lekker op de HRA aftrekken.
Huizenmarkt # 103: Waar de huizenmarkt-zeepbel wordt ontkend
Huizenmarkt # 104: Waar de huizenmarkt voorlopig op slot blijft
Huizenmarkt #105: Waar huurders wachten op de val... en wachten...
Huizenmarkt # 106: Waar soms gewoon even niet betaald wordt
Huizenmarkt # 107: Nederland zit op lenen
Huizenmarkt # 108: Krimpregio's leidend in woningmarkt
Huizenmarkt # 109: Waar de banksters -2% voorspellen voor 2011
Huizenmarkt # 110: huizenkopers, van hero to zero en weer terug?
Huizenmarkt # 111: Waar de coalitie de macht kwijtraakt
Huizenmarkt # 112: Raakt de zeep op?
Huizenmarkt # 113: Waar huurders het zeepje oprapen
Huizenmarkt # 114: Waar de Fundateller een nieuw hoogtepunt bereikt?
Huizenmarkt # 115: de meltdown van de erfpachtwoning is in gang gezet
Huizenmarkt # 116: de meltdown is niet meer te stoppen
Huizenmarkt # 117: Het is weer lente... dus ik heb zin in appeltaart!Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
Niemand heeft het over vuilstortplaatsen. Het argument "we kunnen geen huizen bouwen want het land is vol" slaat ook nergens op, 90% is niet bebouwd!quote:Op zondag 27 maart 2011 11:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De overheid moet er ook voor waken dat het land nog wel leefbaar blijft. Hoe zou je het vinden als je een mooi stuk grond op de kop hebt getik je drop villa er neer hebt gezet en het jaar erna op het lap grond naast je opeens een vuilnisbelt of zware industrie verschijnt.
Slechts 150 jaar oud ook...quote:Op zondag 27 maart 2011 12:05 schreef xenobinol het volgende:
http://www.huizenzoeker.n(...)aat-57/details.html#
Check die prijzen
Haha...... ik heb hier zo hard om moeten lachenquote:Op zondag 27 maart 2011 11:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Wat een onzin weer.
Als de rentevaste periode afloopt krijg je van de bank een nieuwe looptijd met een nieuw rentepercentage aangeboden. Je inkomen wordt NIET opnieuw gecontroleerd.
14-02-2011 ¤ 685.000 ( ¤ 110.000 )quote:
Klopt. Gemeenten misbruiken "ruimtelijke ordening" om hun kas te spekken met de verkoop van kavels. Dat moet ophouden.quote:Op zondag 27 maart 2011 12:11 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Niemand heeft het over vuilstortplaatsen. Het argument "we kunnen geen huizen bouwen want het land is vol" slaat ook nergens op, 90% is niet bebouwd!
En zelfs als het zo zou zijn: zorg dan dat er geen mens meer bijkomt! Niks asielzoekers, niks importbruiden, niks kindertoeslag! Schaf dan ook meteen de bejaardenzorg af en we krijgen weer rust! Het slaat natuurlijk nergens op dat de overheid subsidie verstrekt om het aantal mensen in Nederland te laten toenemen, maar ondertussen WEIGERT voor voldoende woonruimte te zorgen! Of zelfs ook maar blokkeert dat mensen zelf voor voldoende woonruimte zorgen...
Wat is jouw definitie van "leefbaarheid"? Lege weilanden, duingebieden en "natuur", terwijl je op een flatje 8 hoog zit?
Je schreeuwt weer hard, maar dat heb ik toch ook niet ontkent? Het ging mij erom dat Droom_Econoom stelde dat mensen straks de financiering niet opnieuw rond kunnen krijgen omdat hij niet gehinderd door enige kennis van zaken er vanuit gaat dat je na aflopen van je rentevaste periode weer door de papiermolen moet. En dat is niet juist.quote:Op zondag 27 maart 2011 12:16 schreef xenobinol het volgende:
Haha...... ik heb hier zo hard om moeten lachen![]()
Wat jij je kennelijk nog niet gerealiseerd hebt is het volgende: Je rentevaste periode loopt af en de bank doet je een voorstel waarbij je een fors hogere rente krijgt.... recalcitrant als je bent schreeuw je heel hard dat je wel naar een andere bank toe gaat![]()
Bij die andere bank krijg je soortgelijke rentes of zelfs nog hoger te horen... want de waarde van je hypotheek staat niet meer in verhouding tot de waarde van je woning.
Ik had van de week al reeds een koper die over deze praktijk zijn beklag deed, misschien was het toch wel verstandiger geweest om zijn rente voor lange termijn vast te zetten, helaas deed hij dat niet omdat dit grote onzin was natuurlijk![]()
Toen heb ik hem maar uitgelegd dat je die hogere rente als een stukje verzekeringspremie moest beschouwen tegen woekerrentes in de toekomst, nou.... dat was niet leuk om te horen
Ten dele is dat een definitie van leefbaarheid ja en dan heb ik het vooral over de grote schaal, kijk maar hoe de kusten van Spanje worden vern**kt door al die prachtige bouw. Ik ben het met je eens dat er meer bouwgronden moeten komen, maar niet zonder regulering, dat wordt gewoon 1 grote teringbende. Dan hebben we het nog niet eens over de nutsvoorzieningen die moeten worden aangelegd.quote:Op zondag 27 maart 2011 12:11 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Niemand heeft het over vuilstortplaatsen. Het argument "we kunnen geen huizen bouwen want het land is vol" slaat ook nergens op, 90% is niet bebouwd!
En zelfs als het zo zou zijn: zorg dan dat er geen mens meer bijkomt! Niks asielzoekers, niks importbruiden, niks kindertoeslag! Schaf dan ook meteen de bejaardenzorg af en we krijgen weer rust! Het slaat natuurlijk nergens op dat de overheid subsidie verstrekt om het aantal mensen in Nederland te laten toenemen, maar ondertussen WEIGERT voor voldoende woonruimte te zorgen! Of zelfs ook maar blokkeert dat mensen zelf voor voldoende woonruimte zorgen...
Wat is jouw definitie van "leefbaarheid"? Lege weilanden, duingebieden en "natuur", terwijl je op een flatje 8 hoog zit?
En dat komt weer omdat de landelijke overheid de budgetten van gemeentes naar beneden geschroefd hebben en de gemeentes dus op een andere manier hun begroting dekkend moeten krijgen.quote:Op zondag 27 maart 2011 12:20 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Klopt. Gemeenten misbruiken "ruimtelijke ordening" om hun kas te spekken met de verkoop van kavels. Dat moet ophouden.
Dat ben ik niet met je eens. De gemeenten kunnen fors bezuinigen.quote:Op zondag 27 maart 2011 12:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En dat komt weer omdat de landelijke overheid de budgetten van gemeentes naar beneden geschroefd hebben en de gemeentes dus op een andere manier hun begroting dekkend moeten krijgen.
ROTF: Vandaag maar ff op de koffie bij mijn overburen. Die hadden geen kijkers, dus er zal nog wel een berg appeltaart over zijnquote:Huizenmarkt # 118: Ik kan geen appeltaart meer zien!
Feit is dus dat deze mensen worden uitgeknepen omdat ze toch geen kant meer op kunnen. Tja... altijd leuk om een slaaf te zijn van een bankster..... buk eensquote:Op zondag 27 maart 2011 12:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je schreeuwt weer hard, maar dat heb ik toch ook niet ontkent? Het ging mij erom dat Droom_Econoom stelde dat mensen straks de financiering niet opnieuw rond kunnen krijgen omdat hij niet gehinderd door enige kennis van zaken er vanuit gaat dat je na aflopen van je rentevaste periode weer door de papiermolen moet. En dat is niet juist.
De overheid in NL is gewoon te groot van omvang, vandaar dat dit monster zoveel geld nodig heeft.quote:Op zondag 27 maart 2011 12:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En dat komt weer omdat de landelijke overheid de budgetten van gemeentes naar beneden geschroefd hebben en de gemeentes dus op een andere manier hun begroting dekkend moeten krijgen.
Er zullen een hoop mensen meer per maand gaan betalen, dat geloof ik zondermeer. Gelukkig krijgen ze wel een korting van max 52% op de stijging.quote:Op zondag 27 maart 2011 12:37 schreef xenobinol het volgende:
Feit is dus dat deze mensen worden uitgeknepen omdat ze toch geen kant meer op kunnen. Tja... altijd leuk om een slaaf te zijn van een bankster..... buk eens
De overheid zal deze extra kosten niet gecompenseerd zien in een toename van andere belastingen. M.a.w. het draagvlak voor de leensubsidie zal minder stabiel worden en/of er zal gecompenseerd moeten worden. Laat nu net kopers geen kant meer op kunnenquote:Op zondag 27 maart 2011 12:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Er zullen een hoop mensen meer per maand gaan betalen, dat geloof ik zondermeer. Gelukkig krijgen ze wel een korting van max 52% op de stijging.
Maar aan de andere kant worden veel mensen straks nog afhankelijker van de HRA dan dat ze nu al zijn. Afschaffen daarvan is dan vragen om problemen.quote:Op zondag 27 maart 2011 12:40 schreef xenobinol het volgende:
De overheid zal deze extra kosten niet gecompenseerd zien in een toename van andere belastingen. M.a.w. het draagvlak voor de leensubsidie zal minder stabiel worden en/of er zal gecompenseerd moeten worden. Laat nu net kopers geen kant meer op kunnen
Vereniging Geleend Huis doet grote huilie huilie voor de leden leentoppersquote:Klacht VEH over handelswijze banken
Vereniging Eigen Huis (VEH) vermoedt dat banken in strijd met de Mededingingswet handelen door collectief nieuwe hypotheken voor woningen op particuliere erfpachtgrond te weigeren. De consumentenorganisatie voor eigenwoningbezitters dient hierover vandaag een klacht in bij De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa).
Eigenwoningbezitters met een particulier erfpachtcontract kunnen hun huis niet verkopen omdat kopers een hypotheek wordt geweigerd. Sinds vorig jaar probeert VEH in overleg met banken en de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) een eind te maken aan deze collectieve ban op particuliere erfpacht. Tot op heden heeft dit niet tot resultaat geleid.
In Nederland staan circa vele tienduizenden woningen op grond die eigendom is van kerken, universiteiten, Staatsbosbeheer, boeren en andere particulieren. Sinds begin vorig jaar weigeren vrijwel alle banken om nieuwe hypotheken te verstrekken op dergelijke woningen. Hierdoor zijn deze huizen praktisch onverkoopbaar geworden. Veel makelaars willen ze dan ook niet meer in de verkoop nemen.
Een potentiële koper krijgt van vrijwel elke bank een ferm 'nee' te horen als hij een hypotheek aanvraagt voor een woning met een particulier erfpachtcontract. Maar ook eigenwoningbezitters die een tweede hypotheek aanvragen voor een verbouwing krijgen van hun bank hetzelfde antwoord en kunnen ook niet meer overstappen naar een andere bank.
Tot 2010 hebben banken zonder problemen en zonder aanvullende voorwaarden wél hypotheken verstrekt aan kopers en eigenwoningbezitters met particuliere erfpachtcontracten.
Banken zeggen te vrezen dat de grondeigenaar de jaarlijkse erfpachtcanon (de vergoeding voor het gebruik van de grond) fors kan verhogen waardoor de eigenwoningbezitter in betalingsproblemen kan komen. Ook zou de identiteit van de grondeigenaar soms moeilijk te achterhalen zijn.
VEH vindt deze argumenten onbegrijpelijk. Veel particuliere erfpachtcontracten zijn identiek of zelfs consumentvriendelijker dan gemeentelijke contracten en ook bij gemeenten kunnen enorme stijgingen van de canon voorkomen. Banken verstrekken wél een hypotheek als de grond in handen is van een gemeente.
Bij het Kadaster kan de bank snel nagaan wie de eigenaar van de grond is. Het individueel beoordelen van hypotheekaanvragen voor een woning op particuliere erfpachtgrond, zoals vóór januari 2010 ook gebeurde, behoort tot de normale werkzaamheden van banken, meent VEH.
bron: NVM
Hoezo? Stop ze maar in de schuldsanering, hadden ze maar verstandiger moeten handelenquote:Op zondag 27 maart 2011 12:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Maar aan de andere kant worden veel mensen straks nog afhankelijker van de HRA dan dat ze nu al zijn. Afschaffen daarvan is dan vragen om problemen.
Verdient de Rabo ook over jouw rug? Wist je werkelijk niet dat banksters tuig zijn? OMG.... niet? Hoe hebben ze je ooit een contract laten tekenenquote:Consumentenbond wil opheldering van Rabobank
De Consumentenbond gaat verhaal halen bij de Rabobank omdat de bank niets doet aan de hoge hypotheekrente. Dat heeft de vereniging donderdag bekendgemaakt naar aanleiding van een uitkomst van een petitie tegen de dure hypotheken.
Bijna 26.000 consumenten deden mee met een handtekeningenactie. De meeste stemmen (5027) kwamen van klanten van Rabobank, de grootste hypotheekverstrekker in Nederland. Consumenten gaan volgens de bond gebukt onder een hypotheekrente die al meer dan twee jaar gemiddeld 1 procent te hoog is.
Volgens de bond verdienen de banken 3,8 miljard euro per jaar over de rug van consumenten. "Het probleem speelt bij alle banken. De Rabobank is de grootste en verdient daarom het meest aan de te hoge hypotheekrentes ten koste van consumenten. Dus ga ik daar in eerste instantie verhaal halen", aldus Bart Combée, directeur Consumentenbond.
bron: NVM
Hoe meer mensen afhankelijk zijn van de HRA, hoe kleiner de kans is dat deze aangepakt wordt. En als de HRA toch wordt aangepakt, zal dat in dat geval zeer voorzichtig gebeuren.quote:Op zondag 27 maart 2011 12:48 schreef xenobinol het volgende:
Hoezo? Stop ze maar in de schuldsanering, hadden ze maar verstandiger moeten handelen![]()
Sure..... maar waar gaan we dan wel geld vandaan halen?quote:Op zondag 27 maart 2011 12:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Hoe meer mensen afhankelijk zijn van de HRA, hoe kleiner de kans is dat deze aangepakt wordt. En als de HRA toch wordt aangepakt, zal dat in dat geval zeer voorzichtig gebeuren.
De bank pikt inderdaad een graantje mee. Heb ik geen probleem mee. Ik heb voor bruto 4,35% geleend en zet het bedrag weg tegen netto 4,1%. Aflossen kan altijd nog. Prima regeling zo.quote:Op zondag 27 maart 2011 12:50 schreef xenobinol het volgende:
Verdient de Rabo ook over jouw rug? Wist je werkelijk niet dat banksters tuig zijn? OMG.... niet? Hoe hebben ze je ooit een contract laten tekenen
1% van de Rabo? Wat bedoel je precies?quote:Op zondag 27 maart 2011 12:53 schreef xenobinol het volgende:
Zeg Asfyxia.... ga jij ook zo gebukt onder die 1% van de Rabo![]()
Hoewel ik al jaren te weinig rendement krijg op mijn spaargeld ga ik daar niet gebukt onder.... misschien hebben die mensen gewoon niet zo'n stevige ruggengraat
Van de werkenden.quote:Op zondag 27 maart 2011 12:53 schreef xenobinol het volgende:
Sure..... maar waar gaan we dan wel geld vandaan halen?
Ik zal even reageren voor de hel losbreekt, heb je in ieder geval nog 1 normale reactie.quote:Op zondag 27 maart 2011 13:15 schreef oinkoink12 het volgende:
Ik ben zo'n "kansloze"die op de open-huizendag een leuk "ex-huurkrot" heeft gevonden. Ik weet dat er een huis is verkocht laatst dat wel helemaal "af" was voor 279 k.k dus ik vind het geen onredelijke prijs.
Bel de betreffende makelaar even dan weet je wat.quote:- Als dit huis 229 v.o.n kost, wat zijn de geschatte extra kosten voordat ik het huis in mijn bezit heb.
quote:perceeloppervlak dient nog nader kadastraal te worden uitgemeten
Waarom zou het volgens die "verschillende plekken" een (gedeeltelijke) wassen neus zijn? Vrij op naam is vrij op naam, lijkt me.quote:Op zondag 27 maart 2011 13:15 schreef oinkoink12 het volgende:
Beste mensen,
Ik heb een aantal vraagjes, ik kom vrij zelden in deze reeks, en heb dus een paar topics doorgenomen om de sfeer te proeven en een beetje het vocabulair te leren waardoor iedereen me zal begrijpen!
Ik ben zo'n "kansloze"die op de open-huizendag een leuk "ex-huurkrot" heeft gevonden. Ik weet dat er een huis is verkocht laatst dat wel helemaal "af" was voor 279 k.k dus ik vind het geen onredelijke prijs.
Zie link
Dit betreft een woning die momenteel een V.O.N actie heeft. Nu was ik daar in het begin heel positief over, maar nu lees ik op verschillende plekken dat dit een gedeeltelijke "wassen-neus" is.
- Kan iemand mij uitleggen hoe dit precies werkt?
Als het echt v.o.n. is, dan zou dat volgens mij die 229k moeten zijn.quote:- Als dit huis 229 v.o.n kost, wat zijn de geschatte extra kosten voordat ik het huis in mijn bezit heb.
Ja.quote:- Is het echt een verschrikkelijke tijd om een huis te kopen?
Tis toch de beste tijd ooit om 'n huis te kopen? Dat deel gaat me goed af, geen probleem om 22% van de vraagprijs af te onderhandelen na een half jaar op ons droomhuis. Nu alleen m'n eigen huis verkopen, dat is de uitdagingquote:Op zondag 27 maart 2011 13:25 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Waarom zou het volgens die "verschillende plekken" een (gedeeltelijke) wassen neus zijn? V.o.n. is v.o.n., lijkt me.
Verder zou ik gewoon even de verkopende partij bellen over wat er in dit geval precies met "vrij op naam" bedoeld wordt. Dan weet je ook meteen in hoeverre het hier een "wassen neus" zou betreffen.
[..]
Als het echt v.o.n. is, dan zou dat volgens mij die 229k moeten zijn.
[..]
Ja.
Netjes! Maar dat doet niet iedereen je na. Voor de meesten die dat niet kunnen is het denk ik wel slimmer om nog ff te wachten. Dan dalen de prijzen vanzelf nog wat verder, daar hoef je dan niet voor te kunnen onderhandelen.quote:Op zondag 27 maart 2011 13:29 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Tis toch de beste tijd ooit om 'n huis te kopen? Dat deel gaat me goed af, geen probleem om 22% van de vraagprijs af te onderhandelen na een half jaar op ons droomhuis.
Dat gaat ook wel goedkomen.quote:Nu alleen m'n eigen huis verkopen, dat is de uitdaging
Ik zie daarin geen adders verborgen, en bovendien lijkt me V.o.n. duidelijk genoeg. Als er kosten bij zouden komen zou je het wat mij betreft niet V.o.n. mogen noemen.quote:Op zondag 27 maart 2011 13:28 schreef oinkoink12 het volgende:
Dit zijn tevens de voorwaarden van de V.O.N actie.
Neej, maar niet dat ze daar in de plaats een andere dure regeling voor hebbenquote:Op zondag 27 maart 2011 13:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik zie daarin geen adders verborgen, en bovendien lijkt me V.o.n. duidelijk genoeg. Als er kosten bij zouden komen zou je het wat mij betreft niet V.o.n. mogen noemen.
Reden te meer om duidelijkheid te krijgen. Als die niet op jouw grond blijken te staan mag je ze er niet eens uithalenquote:Op zondag 27 maart 2011 13:28 schreef oinkoink12 het volgende:
Mbt het perceel oppervlak is er een discussie over een strookje koniveren dat in de voortuin staat. Wmb is dat geen belangrijke issue. Ik zou die dingen er het liefst gelijk uit rammen, maar ik snap je punt.
Begrijpelijk, ik bedoel meer, dat zelfs als het stuk waar het omgaat in het geheel niet bij het perceel hoort, zou het me niet veel uitmakenquote:Op zondag 27 maart 2011 13:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Reden te meer om duidelijkheid te krijgen. Als die niet op jouw grond blijken te staan mag je ze er niet eens uithalen
Toch is het beter dat er vooraf duidelijkheid is, dan weten je nieuwe buren ook waar ze aan toe zijn. En als ze het daar niet mee eens zijn kunnen ze beter overhoop liggen met de oude bewoners dan met jou.quote:Op zondag 27 maart 2011 13:38 schreef oinkoink12 het volgende:
Begrijpelijk, ik bedoel meer, dat zelfs als het stuk waar het omgaat in het geheel niet bij het perceel hoort, zou het me niet veel uitmaken
Tis niet zo moeilijk hoor - wat altijd kan is de makelaar bellen en zeggen wat jij er voor over hebt. Dan kan die makelaar hoog springen, laag springen, maar zolang jij er werkelijk niet meer voor over hebt. Ik snap dat makelaars erin zijn getraind je het gevoel te geven dat je snel en vooral meer moet bieden, maar als je bijvoorbeeld hier zo nu en dan mee leest kun je wel inschatten hoeveel vaart dat zal lopenquote:Op zondag 27 maart 2011 13:31 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Netjes! Maar dat doet niet iedereen je na. Voor de meesten die dat niet kunnen is het denk ik wel slimmer om nog ff te wachten. Dan dalen de prijzen vanzelf nog wat verder, daar hoef je dan niet voor te kunnen onderhandelen.
Je vertrouwen doet me goed, maar ben er zelf nog niet zo zeker vanquote:Dat gaat ook wel goedkomen.
omdat het verder opdrijven van de huizenmarkt dus in ieders belang is, ze horen allemaal bij het piramidespel, instappen maarquote:Op zondag 27 maart 2011 14:43 schreef RemcoDelft het volgende:
Even offtopic op een link die hier eerder langskwam ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrij_op_naam ):
Waarom zijn notariskosten 2% van de verkoopprijs? Waarom is de prijs van standaard-papierwerk afhankelijk van het bedrag op het papier?
Uiteraard. Maar dat kan toch nooit de reden zijn dat de overheid ooit met dergelijke tarieven heeft ingestemd?quote:Op zondag 27 maart 2011 15:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
omdat het verder opdrijven van de huizenmarkt dus in ieders belang is, ze horen allemaal bij het piramidespel, instappen maar
Zie daar een knap staaltje mislukte marktwerking. Sinds notarissen moeten "concurreren", zijn er "prijsvechters" waarbij je al het werk zelf moet doen, en dan krijg je 10% korting... M.a.w. het geeft leuk aan dat het werk 10% van het tarief waard is, en 90% voorkomt uit machtsmisbruik omdat de consument geen keus heeft.quote:Op zondag 27 maart 2011 15:28 schreef NiGeLaToR het volgende:
Overigens zijn al die tarieven onderhandelbaar he, ze kunnen vragen wat ze willen natuurlijk.
Als je het hebt over een verklaring van erfrecht ok, maar er is niemand die een consument dwingt om een huis te kopen.quote:Op zondag 27 maart 2011 15:41 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zie daar een knap staaltje mislukte marktwerking. Sinds notarissen moeten "concurreren", zijn er "prijsvechters" waarbij je al het werk zelf moet doen, en dan krijg je 10% korting... M.a.w. het geeft leuk aan dat het werk 10% van het tarief waard is, en 90% voorkomt uit machtsmisbruik omdat de consument geen keus heeft.
quote:Op zondag 27 maart 2011 15:43 schreef snabbi het volgende:
[..]
Als je het hebt over een verklaring van erfrecht ok, maar er is niemand die een consument dwingt om een huis te kopen.
Een goed inhoudelijk argument om alles via de overheid te laten gebeuren, daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht. De nieuwe plan-economie in opkomst.quote:
Het kadaster is toch ook niet in private handen?quote:Op zondag 27 maart 2011 15:45 schreef snabbi het volgende:
[..]
Een goed inhoudelijk argument om alles via de overheid te laten gebeuren, daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht. De nieuwe plan-economie in opkomst.
Hmm, ben ik dan echt de enige die daar geen genoegen mee neemt?quote:Op zondag 27 maart 2011 15:41 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zie daar een knap staaltje mislukte marktwerking. Sinds notarissen moeten "concurreren", zijn er "prijsvechters" waarbij je al het werk zelf moet doen, en dan krijg je 10% korting... M.a.w. het geeft leuk aan dat het werk 10% van het tarief waard is, en 90% voorkomt uit machtsmisbruik omdat de consument geen keus heeft.
Je moet het groter zien. Met het aanpakken van één notaris schiet je toch niks op.quote:Op zondag 27 maart 2011 15:58 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Hmm, ben ik dan echt de enige die daar geen genoegen mee neemt?
Als er prijsafspraken zijn moet je die gewoon melden...
Ja, dat werkt echt super. Vandaar dat Xeno hier al 4 jaar lang dezelfde argumenten herhaaltquote:Op zondag 27 maart 2011 16:15 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Je moet het groter zien. Met het aanpakken van één notaris schiet je toch niks op.
Beter is het om bijvoorbeeld via internetfora en weblogs "het volk" op te juinen, zodat de politiek het uiteindelijk oppikt en de zweep erover gaat.Echt, dat werkt veel beter.
HAHA je ziet het niet heh?quote:Op zondag 27 maart 2011 16:28 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ja, dat werkt echt super. Vandaar dat Xeno hier al 4 jaar lang dezelfde argumenten herhaalt
En werken dat dat doet joh!
Blijkbaar heb je even gemist dat er sindsdien een wereldwijde crisis is uitgebroken, banken op springen staan, etc.?quote:Op zondag 27 maart 2011 16:28 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ja, dat werkt echt super. Vandaar dat Xeno hier al 4 jaar lang dezelfde argumenten herhaalt
En werken dat dat doet joh!
Welnee. De huizenmarkt stagneert omdat de eisen aangescherpt zijn en de rente flink gestegen is. Er zijn genoeg mensen die wel willen maar niet mogen kopen. Zelfs niet als ze daarmee goedkoper uit zouden zijn dan hun huidige huur.quote:Op zondag 27 maart 2011 16:37 schreef Asfyxia het volgende:
Denk je nou echt dat dat vanzelf is gebeurd? Welnee. Mensen nemen een besluit op grond van wat ze door de media voorgeschoteld krijgen.
Ah, en jij denkt dat dat hierdoor komt:quote:Op zondag 27 maart 2011 16:42 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Blijkbaar heb je even gemist dat er sindsdien een wereldwijde crisis is uitgebroken, banken op springen staan, etc.?
quote:Beter is het om bijvoorbeeld via internetfora en weblogs "het volk" op te juinen, zodat de politiek het uiteindelijk oppikt en de zweep erover gaat.
Misschien zou je eens buiten moeten komen, uit je eigen kleine wereldje. Niet iedereen wil per se een burgermansbestaan met een koophuis en een tuintje en een hond. Sommigen boeit het sowieso helemaal niks en weer anderen zweven er een beetje tussenin. Deze middelste groep is momenteel geheel weggevallen aan de vraagkant.quote:Op zondag 27 maart 2011 16:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Welnee. De huizenmarkt stagneert omdat de eisen aangescherpt zijn en de rente flink gestegen is. Er zijn genoeg mensen die wel willen maar niet mogen kopen. Zelfs niet als ze daarmee goedkoper uit zouden zijn dan hun huidige huur.
Och nut. Er lezen mensen mee. Dat weet ik zeker.quote:Maar als jij denkt dat je geblaat op fora nut heeft dan houdt niets je tegen.
Nee dat komt niet daardoor, d.w.z. dat is niet de hoofdoorzaak. Maar de crisis is zeker wel sterk verergerd door alle negatieve, overhypete berichten in alle media.quote:Op zondag 27 maart 2011 16:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ah, en jij denkt dat dat hierdoor komt:
[..]
Ik ben gisteren nog buiten geweest. Volgende maand doe ik dat nog een keer.quote:Op zondag 27 maart 2011 16:49 schreef Asfyxia het volgende:
Misschien zou je eens buiten moeten komen, uit je eigen kleine wereldje.
OH, dus al die mensen die hier schreeuwen dat ze de huizen te duur vinden willen helemaal geen huis.quote:Niet iedereen wil per se een burgermansbestaan met een koophuis en een tuintje en een hond.
Vermakelijk is het inderdaad wel.quote:Och nut. Er lezen mensen mee. Dat weet ik zeker.
Je bedoelt uiteraard negatief-overhypend-schreewmannetjes als Kees Tekort? Inderdaad, dat gaat allemaal nergens overquote:Op zondag 27 maart 2011 16:51 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Nee dat komt niet daardoor, d.w.z. dat is niet de hoofdoorzaak. Maar de crisis is zeker wel sterk verergerd door alle negatieve, overhypete berichten in alle media.
Onder anderen.quote:Op zondag 27 maart 2011 16:52 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Je bedoelt uiteraard negatief-overhypend-schreewmannetjes als Kees Tekort? Inderdaad, dat gaat allemaal nergens over
Correctie: het piramidespel is sterk verergerd door alle positieve, overhypte berichten in alle media...quote:Op zondag 27 maart 2011 16:51 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Nee dat komt niet daardoor, d.w.z. dat is niet de hoofdoorzaak. Maar de crisis is zeker wel sterk verergerd door alle negatieve, overhypete berichten in alle media.
Dat zijn nou precies die typische media-hype-woorden waar Asfyxia op doelt.quote:
Dat ook. Daar is het allemaal mee begonnen, ooit, een jaar of 10 geleden. Met het overdrijven van de waarde van eigenwoning"bezit". Ineens moest iedereen een "eigen" huis hebben.quote:Op zondag 27 maart 2011 17:04 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Correctie: het piramidespel is sterk verergerd door alle positieve, overhypte berichten in alle media...
Daar is op zich niets mis mee.quote:Op zondag 27 maart 2011 17:13 schreef Asfyxia het volgende:
Ineens moest iedereen een "eigen" huis hebben.
Als het een weloverwogen wens is én de financiën laten dat ook zonder al teveel risico toe, niet nee.quote:
Heeft wel gezorgd voor een verdubbeling van de HRA kosten per jaarquote:
Meeste mensen met kinderen willen een vaste plek in goede buurt voor zo'n jaar of 20.quote:Op zondag 27 maart 2011 17:19 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Als het een weloverwogen wens is én de financiën laten dat ook zonder al teveel risico toe, niet nee.
Ja willen... Men kan wel zoveel willen. Ik wil ook vanalles.quote:Op zondag 27 maart 2011 17:23 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Meeste mensen met kinderen willen een vaste plek in goede buurt voor zo'n jaar of 20.
Voor zover ik weet is het eigenwoningbezit niet zo sterk toegenomen. Heeft iemand getallen paraat?quote:Op zondag 27 maart 2011 17:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Heeft wel gezorgd voor een verdubbeling van de HRA kosten per jaar
Nee, dat staat niet echt op m'n prioriteitenlijstje. Daar vind je meer zaken als:quote:
Dat is het probleem in deze tijd, het lukt niet om zo'n plek te vinden.quote:Op zondag 27 maart 2011 17:24 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Ja willen... Men kan wel zoveel willen. Ik wil ook vanalles.
Niet het bezit, wel de hoogte van de HRA.quote:Op zondag 27 maart 2011 17:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is het eigenwoningbezit niet zo sterk toegenomen. Heeft iemand getallen paraat?
Onder de brug is het ook nog erg rustig momenteel, dus blijkbaar hebben ze toch ergens onderdak gevonden.quote:Op zondag 27 maart 2011 17:28 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat is het probleem in deze tijd, het lukt niet om zo'n plek te vinden.
Er staat genoeg leeg.quote:Op zondag 27 maart 2011 17:29 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Onder de brug is het ook nog erg rustig momenteel, dus blijkbaar hebben ze toch ergens onderdak gevonden.
quote:Hugo Priemus: ‘Woningmarkt in opperste chaos door nieuwe kabinet’
DEN HAAG - "Het kabinet Rutte-Verhagen zal de woningmarkt in opperste chaos en onzekerheid storten", zegt Hugo Priemus.
Redenen: te weinig huurhuizen, Vogelaarwijken die erop achteruitgaan, en klappen voor de bouwsector.
Hugo Priemus is emeritus hoogleraar volkshuisvesting aan de TU Delft en lid van de SER-commissie Ruimtelijke Inrichting.
Hypotheekrenteaftrek onhoudbaar
Het in stand houden van de hypotheekrenteaftrek zou voor rust op de koopmarkt moeten zorgen. "Maar dat is uitstel van executie", zegt Priemus. "Iedereen weet dat die aftrek niet houdbaar is. Dus blijft de onzekerheid op de koopmarkt." Voor huurders is nog onzeker wat er met de huursubsidie gaat gebeuren.
Huurwoning kopen
De hypotheekrenteaftrek gaat de overheid alleen maar meer geld kosten volgens Priemus: "Het nieuwe kabinet wil huurders het wettelijk recht geven om hun huurwoning voor een redelijke prijs te kopen. Dat betekent nog meer uitgaven aan de renteaftrek." Het ‘goede nieuws', vervolgt hij, is dat die maatregel volstrekt onuitvoerbaar is. "Zo'n kooprecht is in strijd met het eigendomsrecht. Je kunt een verhuurder niet dwingen om zijn bezit te verkopen."
Huurprijzen niet omhoog
Ook is afgesproken dat de huren niet omhoog gaan. Priemus: "Alleen voor gezinnen met een inkomen van 43.000 euro of meer stijgt de huur met 5 procent. Maar dat gaat over niet meer dan 10 procent van alle sociale huurders. En het controleren van die gezinsinkomens leidt tot bureaucratie, terwijl er juist ambtenaren weg moeten."
Ambtenaren houden zichzelf in stand.quote:En het controleren van die gezinsinkomens leidt tot bureaucratie, terwijl er juist ambtenaren weg moeten
Als zelfs makelaars er niet meer in geloven...quote:Op zondag 27 maart 2011 17:52 schreef michaelmoore het volgende:
Makelaars: Tweede dip op komst
http://www.vastgoedactuee(...)de-dip-op-komst.html
Nieuws van anderhalve maand oud?quote:Op zondag 27 maart 2011 17:52 schreef michaelmoore het volgende:
Makelaars: Tweede dip op komst
http://www.vastgoedactuee(...)de-dip-op-komst.html
Haha, ik heb dus écht al alles wat jij zou willen hebbenquote:Op zondag 27 maart 2011 17:28 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Nee, dat staat niet echt op m'n prioriteitenlijstje. Daar vind je meer zaken als:
- seks met de buurvrouw
- seks met de buurvrouw
- seks met de buurvrouw
- een nieuwe laptop met een HD-scherm en een Sandy Bridge i5 dinges erin
- een andere baan
Ik denk niet dat de huizenmarkt zo ver instort dat jij met die drie tientjes spaargeld een huis kunt kopen. Ja, van playmobil misschienquote:Ergens onderaan bungelt dan een vage notie dat als de huizenmarkt implodeert ik mogelijk m'n spaargeld zal aanwenden voor de aankoop van een woning. Mogelijk. Eventueel. Als de omstandigheden daarbij passen.
Hangt er vanaf waar je woont. In NL: zou kunnen. In Tokyo: Not so much.quote:Op zondag 27 maart 2011 18:17 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Denk je dat men nu, anderhalve maand later, ineens een stuk positiever is?
Daar is dan ook helemaal geen sprake van. De bank wil het wel lenen, maar veel mensen mogen het niet lenen.quote:Op zondag 27 maart 2011 18:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
Elke simpele boer kan op zijn vingers uittellen dat het mis gaat met huizenverkoop wanneer de prijzen hoger zijn dan wat de bank maximaal wil lenen voor het onderpand.
Mijn buurvrouw heb je niet gehad hoor. Dat weet ik zeker.quote:Op zondag 27 maart 2011 18:25 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Haha, ik heb dus écht al alles wat jij zou willen hebben![]()
Ik kan je melden dat je buurvrouw bij de derde keer enigsinds vermoeid begon te raken.
zegt de internetheldquote:Op zondag 27 maart 2011 16:49 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Misschien zou je eens buiten moeten komen, uit je eigen kleine wereldje.
ben jij je eigen buurvrouw dan?quote:Op zondag 27 maart 2011 18:27 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Mijn buurvrouw heb je niet gehad hoor. Dat weet ik zeker.
ik heb vast wat gemist. 99,999% van de Nederlandse bevolking: /care.quote:Op zondag 27 maart 2011 16:37 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
HAHA je ziet het niet heh?
Waar denk jij dat al die volkswoede over die bonuskanonnen bij de ING vandaan komt?
Dan heb je inderdaad écht wat gemist. Geeft niet. We hadden al eerder vastgesteld dat jij je ergens in een ivoren toren in een verder niet relevant buitengebied bevindt. Dan mis je weleens wat. Zo gaan die dingen nu eenmaal.quote:Op zondag 27 maart 2011 18:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik heb vast wat gemist. 99,999% van de Nederlandse bevolking: /care.
ik bespeur wat CDquote:Op zondag 27 maart 2011 18:31 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Dan heb je inderdaad écht wat gemist. Geeft niet. We hadden al eerder vastgesteld dat jij je ergens in een ivoren toren in een verder niet relevant buitengebied bevindt. Dan mis je weleens wat. Zo gaan die dingen nu eenmaal.
Oh, dan was het die van Xeno. Jullie forum-spammende-zuurpruimen zijn zo verdomd lastig uit elkaar te houdenquote:Op zondag 27 maart 2011 18:27 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Mijn buurvrouw heb je niet gehad hoor. Dat weet ik zeker.
Zuurpruim? Bij mij gaat vandaag de vlag uit hoor!quote:Op zondag 27 maart 2011 18:33 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Oh, dan was het die van Xeno. Jullie forum-spammende-zuurpruimen zijn zo verdomd lastig uit elkaar te houden
Gisteren toch een huis kunnen vinden?quote:Op zondag 27 maart 2011 18:34 schreef Asfyxia het volgende:
Zuurpruim? Bij mij gaat vandaag de vlag uit hoor!
De banken schroeven niet zomaar de voorwaardes omhoog voor die lening.quote:Op zondag 27 maart 2011 18:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Daar is dan ook helemaal geen sprake van. De bank wil het wel lenen, maar veel mensen mogen het niet lenen.
De banken schroeven helemaal niks omhoog. Lees je eens in.quote:Op zondag 27 maart 2011 18:38 schreef Piet_Piraat het volgende:
De banken schroeven niet zomaar de voorwaardes omhoog voor die lening.
In ieder geval de rente en inlezen hoef ik niet, ik ga voor grond met bouwvergunning.quote:Op zondag 27 maart 2011 18:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
De banken schroeven helemaal niks omhoog. Lees je eens in.
Je lijkt Xeno wel. Zodra blijkt dat je het mis hebt snel op een zijspoor springen.quote:
Ik denk dat het zijn poging was om jou te bewegen uitleg te geven over je eerdere antwoord.quote:Op zondag 27 maart 2011 19:29 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Is dit jouw poging om intelligent en bijdehand over te komen?
Klinkt toch echt als een zure lener. Heeft je vrouw de zomervakantie al uitgekozen?quote:Op zondag 27 maart 2011 18:33 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Oh, dan was het die van Xeno. Jullie forum-spammende-zuurpruimen zijn zo verdomd lastig uit elkaar te houden
Yup. Ze heeft ook de grootste stakker op dit forum uitgezocht. Dat bleek jij te zijn! Wat een eer he?quote:Op zondag 27 maart 2011 19:37 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Klinkt toch echt als een zure lener. Heeft je vrouw de zomervakantie al uitgekozen?
LOL wat een zuur ineens.quote:Op zondag 27 maart 2011 19:39 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Yup. Ze heeft ook de grootste stakker op dit forum uitgezocht. Dat bleek jij te zijn! Wat een eer he?
Ik heb vandaag het plan voor de nieuw aan te leggen tuin uitgetekendquote:Op zondag 27 maart 2011 19:43 schreef Bayswater het volgende:
Heerlijk in de tuin gezeten vandaag en zo blij dat we sinds anderhalf maandje leenslaaf zijn van deze woning.![]()
Staat overigens geen van de 88 koopwoningen in deze laan te koop, vrij uniek.
HOAX. Volgens Asfyxia komen kopers niet buiten.quote:
Jij hebt tenminste nog een béétje korting gekregen vanaf de top. Whuzz heeft de volle mep betaald en gaat nu veel pijn lijden.quote:Op zondag 27 maart 2011 19:43 schreef Bayswater het volgende:
Heerlijk in de tuin gezeten vandaag en zo blij dat we sinds anderhalf maandje leenslaaf zijn van deze woning.![]()
Staat overigens geen van de 88 koopwoningen in deze laan te koop, vrij uniek.
Ik voel met je mee en dit is vervolgens het zuur dat ik ervoor terugkrijg?quote:Op zondag 27 maart 2011 19:48 schreef Whuzz het volgende:
Lol Asfyxia, de afgunst druipt er weer vanaf!
Hard werken, dan op een dag kun je misschien weg uit je anti-kraak pandje. En hopelijk is dat voor de eigenaar je anti-kraak contractje eenzijdig beëindigd
Huh? Ik hoop gewoon hard voor je dat je ooit in een echt huis kunt wonen? Ik heb goede hoop dat het ooit nog goed komt met je.quote:Op zondag 27 maart 2011 19:49 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Ik voel met je mee en dit is vervolgens het zuur dat ik ervoor terugkrijg?
Var det inte du själv? Stackars dig!quote:Op zondag 27 maart 2011 19:39 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Yup. Ze heeft ook de grootste stakker op dit forum uitgezocht. Dat bleek jij te zijn! Wat een eer he?
Draadloos toetsenbord zeker? Vervang de batterijen eens.quote:
Ubohé lidi vyjádit své vlastní blogy!quote:Op zondag 27 maart 2011 19:51 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Var det inte du själv? Stackars dig!
is dit jouw poging om enkele vorm van concretisering alweer te ontwijken?quote:Op zondag 27 maart 2011 19:29 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Is dit jouw poging om intelligent en bijdehand over te komen?
Speaking of bullshit, elke keer als jij op dit forum verschijnt gaat mijn bullshit-detector automatisch af. "Ik ken die en die, ik heb in de sector gewerkt, ik heb verstand van geld, ik snap hoe het werkt, er komt helemaal geen crash op de huizenmarkt, blablabla." De waarheid is: jij weet helemaal niks.quote:Op zondag 27 maart 2011 19:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
is dit jouw poging om enkele vorm van concretisering alweer te ontwijken?
bluf bluf... bullshit bullshit....
quote:Op zondag 27 maart 2011 19:59 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Speaking of bullshit, elke keer als jij op dit forum verschijnt gaat mijn bullshit-detector automatisch af. "Ik ken die en die, ik heb in de sector gewerkt, ik heb verstand van geld, ik snap hoe het werkt, er komt helemaal geen crash op de huizenmarkt, blablabla." De waarheid is: jij weet helemaal niks.
tot de tweede macht.quote:Op zondag 27 maart 2011 19:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
is dit jouw poging om enkele vorm van concretisering alweer te ontwijken?
bluf bluf... bullshit bullshit....
bullshitgoogolquote:
Hoezo? Heb je het gevoel dat je tegen 2 personen per account zit te praten dan?quote:Op zondag 27 maart 2011 20:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik praat liever niet over virtuele currency
en liever tegen 1 persoon per account
Alle currency is virtueelquote:Op zondag 27 maart 2011 20:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik praat liever niet over virtuele currency
en liever tegen 1 persoon per account
QEDquote:Op zondag 27 maart 2011 20:19 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Hoezo? Heb je het gevoel dat je tegen 2 personen per account zit te praten dan?
Ik begrijp niet wat kwantumelektrodynamica met klonen te maken heeftquote:
Aaah ik begrijp het al QED en virtueel geldquote:Op zondag 27 maart 2011 20:25 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
QED wat? Dat jij op je ouwe dag zo zoetjes aan para-de-bara aan het worden bent?
118 deeltjes vollullen gaat ook niet zomaar he...quote:
Je mist de 10 jaar voor die 20 jaar waarbij de huizenprijzen ook nog eens met 40% gezakt waren en er een echte achtbaan was.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:21 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik vat 't even samen, in 20 jaar zijn huizen 300% in waarde gestegen.
Daar lijkt een einde aan gekomen te zijn.
Tot hoever het valt is nog onduidelijk.
Verzuurde huurkneus mode aan, leugens je lult maar wat uit je nek, wij weten beter hoe de markt in elkaar zit.quote:Op maandag 28 maart 2011 08:37 schreef Whuzz het volgende:
Mogguh!
Net bericht van een goede vriend dat hij zijn appartement verkocht heeft.
Die daling was ook het gevolg van een zeepbel, deze zeepbel is vervolgens nog eens extreem verder opgeblazen. Kun je nagaan hoe groot de volgende zeepbel wel niet gaat wordenquote:Op maandag 28 maart 2011 08:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je mist de 10 jaar voor die 20 jaar waarbij de huizenprijzen ook nog eens met 40% gezakt waren en er een echte achtbaan was.
quote:Op maandag 28 maart 2011 08:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Verzuurde huurkneus mode aan, leugens je lult maar wat uit je nek, wij weten beter hoe de markt in elkaar zit.
Die wordt zo groot dat zelfs op mars de marsmannetjes zich rijk rekenen. ZUNNE GROTE BEL JONGE!!quote:Op maandag 28 maart 2011 09:14 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Die daling was ook het gevolg van een zeepbel, deze zeepbel is vervolgens nog eens extreem verder opgeblazen. Kun je nagaan hoe groot de volgende zeepbel wel niet gaat worden
Die daling kwam toch echt door de betaalbaarhied die onder druk stond vanwege rentes percentages van 12%quote:Op maandag 28 maart 2011 09:14 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Die daling was ook het gevolg van een zeepbel, deze zeepbel is vervolgens nog eens extreem verder opgeblazen. Kun je nagaan hoe groot de volgende zeepbel wel niet gaat worden
Als ze naar links kijken wel, kijken ze naar rechts dan zien ze zunne grote grote vuurbalquote:Op maandag 28 maart 2011 09:17 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Die wordt zo groot dat zelfs op mars de marsmannetjes zich rijk rekenen. ZUNNE GROTE BEL JONGE!!
So.... dat is toch geen issue. Kennelijk zat er genoeg lucht in de zeepbel om 12% rente te kunnen verdragen. Lag de bouw toen helemaal stil? Nee natuurlijk niet... de marges waren gewoon lager en er werd niet oneigenlijk gefinancierd door de overheid. Het beste wat dit land kan overkomen is een hypotheekrente van 12%quote:Op maandag 28 maart 2011 09:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die daling kwam toch echt door de betaalbaarhied die onder druk stond vanwege rentes percentages van 12%
Idd dan hebben we ook meteen een flinke inflatie te pakken en merken de huizen bezitters in principe weinig hiervan want hun lonen zullen op zulke momentn ook met 8% per jaar gaan stijgen.quote:Op maandag 28 maart 2011 09:40 schreef xenobinol het volgende:
Het beste wat dit land kan overkomen is een hypotheekrente van 12%
Van mij mag 'ie komen! Mijn eigen hypotheekrente zal er niet onder lijden, maar de inflatie die er mee gepaard gaat is perfect voor mijn inkomen vs schulden balansquote:Op maandag 28 maart 2011 09:40 schreef xenobinol het volgende:
[..]
So.... dat is toch geen issue. Kennelijk zat er genoeg lucht in de zeepbel om 12% rente te kunnen verdragen. Lag de bouw toen helemaal stil? Nee natuurlijk niet... de marges waren gewoon lager en er werd niet oneigenlijk gefinancierd door de overheid. Het beste wat dit land kan overkomen is een hypotheekrente van 12%
Van mij ook. Dan is mijn huis nog sneller afgelost.quote:Op maandag 28 maart 2011 10:07 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Van mij mag 'ie komen! Mijn eigen hypotheekrente zal er niet onder lijden, maar de inflatie die er mee gepaard gaat is perfect voor mijn inkomen vs schulden balans
Dan moet je wel flink eigen geld hebben, want met een modaal salaris kun je dan nog 25,- lenen.quote:Op maandag 28 maart 2011 09:40 schreef xenobinol het volgende:
Het beste wat dit land kan overkomen is een hypotheekrente van 12%
Wanneer was dat precies? Ik weet alleen dat er begin jaren '80 wel gebouwd werd. Mensen die ik ken die toen ingestapt zijn hebben daar achteraf gezien heel goed aan gedaan, mensen die toen juist verkochten en gingen huren hebben er nog altijd spijt van (bekenden van mij dus, ik ken uiteraard niet iedereen).quote:Op maandag 28 maart 2011 09:53 schreef Basp1 het volgende:
En of de bouw stil lag ik kan moeilijk berichten over die tijd vinden op internet, ik weet wel dat er in die tijd nog een hele bulk premie a,b en c woningen uit de grond gestampt zijn, lang leve de marktbeinvloeding van de overheid.
Dat kun jij helemaal niet beoordelen. Jij trekt nogal graag conclusies waarbij je nogal hoog van de toren blaast, maar je hebt het vrijwel altijd mis.quote:Op zondag 27 maart 2011 19:59 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Speaking of bullshit, elke keer als jij op dit forum verschijnt gaat mijn bullshit-detector automatisch af. "Ik ken die en die, ik heb in de sector gewerkt, ik heb verstand van geld, ik snap hoe het werkt, er komt helemaal geen crash op de huizenmarkt, blablabla." De waarheid is: jij weet helemaal niks.
Precies. Mijn ouders kochten in '81 hun huis. Guess hoeveel die halverwege dit jaar nog aan woonlasten hebben. En als ze het huis (vrijstaande bungalow met grote tuin rondom en vrij uitzicht over landerijen aan de achterzijde) voor meer dan 100.000 zouden verkopen (geschatte waarde in 2010 was zo'n 550k) hebben ze winst.quote:Op maandag 28 maart 2011 10:16 schreef poemojn het volgende:
[..]
Wanneer was dat precies? Ik weet alleen dat er begin jaren '80 wel gebouwd werd. Mensen die ik ken die toen ingestapt zijn hebben daar achteraf gezien heel goed aan gedaan, mensen die toen juist verkochten en gingen huren hebben er nog altijd spijt van (bekenden van mij dus, ik ken uiteraard niet iedereen).
81"was al op het dieptepunt, de top was in 1978quote:Op maandag 28 maart 2011 10:29 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Precies. Mijn ouders kochten in '81 hun huis. Guess hoeveel die halverwege dit jaar nog aan woonlasten hebben. En als ze het huis (vrijstaande bungalow met grote tuin rondom en vrij uitzicht over landerijen aan de achterzijde) voor meer dan 100.000 zouden verkopen (geschatte waarde in 2010 was zo'n 550k) hebben ze winst.
Ja man, instappen voor/op/tijdens een bubble is echt dramaaaaaatisch, dan ga je echt kapot!
Dat denk jij maar, ik vermoed dat er een hoop bedrijven failliet gaan vanwege de globalisering. Juist een goedkope euro is van belang voor Nederland.quote:Op maandag 28 maart 2011 09:53 schreef Basp1 het volgende:
Idd dan hebben we ook meteen een flinke inflatie te pakken en merken de huizen bezitters in principe weinig hiervan want hun lonen zullen op zulke momentn ook met 8% per jaar gaan stijgen.
Lekker belangrijk als de prijs van WC papier oplooptquote:Alleen jou spaargeld in de sok wordt schrikbarend minder waard.
Ja... de premiewoningen... prima stimuleringsmaatregel tochquote:En of de bouw stil lag ik kan moeilijk berichten over die tijd vinden op internet, ik weet wel dat er in die tijd nog een hele bulk premie a,b en c woningen uit de grond gestampt zijn, lang leve de marktbeinvloeding van de overheid.
Die goedkope euro is van belang voor andere euro landen wij als nederland zijnde voegen toch op de een of andere manier zoveel waarde toe dat een nog goedkopere euro alleen maar meer problemen voor de werkgevers die nu al niet aan capabel personeel kunnen komen.quote:Op maandag 28 maart 2011 10:40 schreef xenobinol het volgende:
Dat denk jij maar, ik vermoed dat er een hoop bedrijven failliet gaan vanwege de globalisering. Juist een goedkope euro is van belang voor Nederland.
Onzin, het dieptepunt was pas eind 1982 en de sterkste daling was juist in 81 en 82. Bron is cenZuur's eigen site. Nee, ik ben niet op de site geweest, maar van google-afbeeldingen kennelijk welquote:Op maandag 28 maart 2011 10:33 schreef meth77 het volgende:
[..]
81"was al op het dieptepunt, de top was in 1978
in 1981 waren hypotheken 12 % / 13% bij vijf jaar vast
Een vorige werkgever van mij was maar wat blij met de goedkope euro, pas toen de euro/dollar koers omhoog ging halveerde zijn omzet. Een dure euro is ook voor Nederland een enorm groot probleem. Het probleem van onze zuiderburen is dat zij hun munt niet kunnen devalueren t.o.v. ons... daarmee zijn hun producten feitelijk te duur voor ons. Hierdoor blijft het zuiden aan het krediet infuus liggen..... het is eigenlijk een vestzak broekzak verhaal.quote:Op maandag 28 maart 2011 10:46 schreef Basp1 het volgende:
Die goedkope euro is van belang voor andere euro landen wij als nederland zijnde voegen toch op de een of andere manier zoveel waarde toe dat een nog goedkopere euro alleen maar meer problemen voor de werkgevers die nu al niet aan capabel personeel kunnen komen.
Maar dit alles is gewoon koffie dik kijken, en zoals we al 3 jaar zien kloppen de supernegatieve voorspellingen nog slechter dan de gemiddelde aardbevings voorspelling.
Je grootheidswaanzin neemt exorbitante vormen aan meneer de loonslaaf!quote:
Jouw ouders zijn dan waarschijnlijk ook van het prototype babyboomer en bevestigen wederom dat deze generatie met name goed voor zichzelf geweest isquote:Op maandag 28 maart 2011 11:03 schreef Whuzz het volgende:
Onzin, het dieptepunt was pas eind 1982 en de sterkste daling was juist in 81 en 82. Bron is cenZuur's eigen site. Nee, ik ben niet op de site geweest, maar van google-afbeeldingen kennelijk wel
Mijn ouders kochten dus midden in de neergaande lijn, hadden meteen twee jaren van sterke daling te pakken. Kort daarna verloor mijn pa zijn baan (scheepvaartindustrie klapte compleet in elkaar), ze hadden net twee kindjes en de arbeidsmarkt was heel slecht. Volgens de theoriën van de Xeno's en cenZuren hier hadden mijn ouders dus diep in de schulden moeten zitten en maximaal ergens in een kartonnen doos onder een brug moeten leven nu.
In plaats daarvan gaat mijn pa binnenkort met pensioen, woont hij in een volledig afbetaalde riante bungalow met woonlasten waar zelfs Asfyxia niet aan kan tippen...
Wat een doemscenario is het allemaal he?![]()
Werkgever bedoel ikquote:Op maandag 28 maart 2011 11:29 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Je grootheidswaanzin neemt exorbitante vormen aan meneer de loonslaaf!
LOL da's ook een manier om een definitie op te rekkenquote:Op maandag 28 maart 2011 11:33 schreef xenobinol het volgende:
Jouw ouders zijn dan waarschijnlijk ook van het prototype babyboomer en bevestigen wederom dat deze generatie met name goed voor zichzelf geweest is![]()
Whuzz is eigenlijk ook een babyboomer, erfelijk belast zeg maarquote:Op maandag 28 maart 2011 11:35 schreef poemojn het volgende:
LOL da's ook een manier om een definitie op te rekken
Dat zijn nogal uitspraken die jij durft te doen. Je bent echt niet helemaal lekker in je hoofd lijkt het wel. Dus alle mensen op de wereld die een huis hebben gekocht, wanneer dan ook, al is dat 40 jaar geleden, die hebben het verpest voor jou onder anderen? Want immers, staatsschuld die ze achterlieten schuift door, daar moeten de volgende generaties dus voor boeten, blablabla.quote:Op maandag 28 maart 2011 11:33 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Jouw ouders zijn dan waarschijnlijk ook van het prototype babyboomer en bevestigen wederom dat deze generatie met name goed voor zichzelf geweest is![]()
Maar gaan ze nu nog even zelf de rekening betalen van de staatsschuld die ze achterlaten? Nee.... natuurlijk niet... asociaal als ze zijn schuiven ze die gewoon door
Ach dat zijn we dan allemaal, en als we ouders hebben die een huis hebben gehad gaat het geld wat hiervan vrij gaat komen dan gebruikt worden om de restschuld van hun eigen toko af te lossen.quote:Op maandag 28 maart 2011 11:37 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Whuzz is eigenlijk ook een babyboomer, erfelijk belast zeg maar
Mijn vader heeft een eigen bedrijf opgezet nadat "zijn" sector (scheepvaart, hij was 1e stuurman voor een grote maatschappij) compleet instortte. De arbeidsmarkt was dusdanig kut dat een nieuwe baan vinden niet zo 1-2-3 ging. Hij heeft 10 jaar lang zeven dagen in de week gewerkt. En dat waren niet jouw 9-5 werkdaagjes Xeno, dat waren dagen van 7-22.quote:Op maandag 28 maart 2011 11:33 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Maar gaan ze nu nog even zelf de rekening betalen van de staatsschuld die ze achterlaten? Nee.... natuurlijk niet... asociaal als ze zijn schuiven ze die gewoon door
Als overheden teveel geld uitgeven leeft de bevolking boven zijn stand. Hoe is het mogelijk dat wij een enorme staatsschuld hebben in zo'n welvarend land? Juist.... we hebben onze welvaart bij elkaar geleend.quote:Op maandag 28 maart 2011 11:41 schreef CoolGuy het volgende:
Dat zijn nogal uitspraken die jij durft te doen. Je bent echt niet helemaal lekker in je hoofd lijkt het wel. Dus alle mensen op de wereld die een huis hebben gekocht, wanneer dan ook, al is dat 40 jaar geleden, die hebben het verpest voor jou onder anderen? Want immers, staatsschuld die ze achterlieten schuift door, daar moeten de volgende generaties dus voor boeten, blablabla.
Jij hamert iedere keer maar op jouw mening dat ik schuld probeer af te schuiven, wat je kennelijk ontgaat is dat ik juist een einde wil maken aan de status quo. Ik ben een grote voorstander van het oplossen van de problemen die anderen maar voor zich uit schuivenquote:Dus de situatie waar jij in zit is hun schuld onder anderen toch? En iedereen die 40 jaar geleden een huis kocht? Heb je dat afschuiven weer. Weet je Xeno? Er zijn tig mensen in dit land die ook op dit moment in staat zijn om een huis te kopen. Er zijn ook tig mensen die dat niet kunnen. Degenen die dat niet kunnen hebben dat in de eerste plaats helemaal aan zichzelf te danken. Iedereen met een behoorlijk salaris kan een huis kopen. Mensen met minder geld kunnen dat niet.
We hebben het hier niet over Ferrari'squote:Dat is vol-ko-men logisch. Er zijn ook maar bepaalde mensen die een ferrari kunnen kopen. Dan is het probleem niet dat die ferrari te duur is. Het probleem is dat er geklaagd wordt door mensen die die ferrari niet kunnen kopen maar er wel een willen. Je kunt niet alles hebben. Maar als je dat niet kunt, moet je vervolgens niet gaan roepen dat je wil dat alles instort en die mensen die nu wel vanalles kunnen dan in de shit zitten, want dat is wat jij wil.
Sommige mensen zijn gewoon principieel en zijn niet bereid om te stelen van de armen om het vervolgens te geven aan de rijkenquote:Misschien had je gewoon een opleiding moeten doen, en een fatsoenlijke baan moeten zoeken die wel fatsoenlijk betaald. Dan was jij nu prima in de gelegenheid geweest om een huis te kopen, in plaats van op internet te verkondigen dat het allemaal de schuld is van anderen.
Het is geen angst Whuzz... eerder common sensequote:Op maandag 28 maart 2011 11:46 schreef Whuzz het volgende:
En nóg beter dan bovenstaande en proberen die angst te verspreiden met je weblogje.
En dus verlaat Xeno per de eerste van de komende maand zijn sociale schgeefhuurwoning om zo ruimte te maken voor die bijstandsmoeder die daar zo graag zou willen wonen. Xeno kan immers wél een vrijesector woning betalen. Xeno is goed bezig!quote:Op maandag 28 maart 2011 11:53 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn gewoon principieel en zijn niet bereid om te stelen van de armen om het vervolgens te geven aan de rijken
Het is wel een mooie manier van aankleden dat ie geen keus had maar doet alsof dat wel een bewuste keuze isquote:Op maandag 28 maart 2011 11:55 schreef Whuzz het volgende:
[..]
En dus verlaat Xeno per de eerste van de komende maand zijn sociale schgeefhuurwoning om zo ruimte te maken voor die bijstandsmoeder die daar zo graag zou willen wonen. Xeno kan immers wél een vrijesector woning betalen. Xeno is goed bezig!
Ga toch fietsen. Het is gewoon angsthazerij, ingepraat door lui als Kees Tekort die zelf wél in een dik koophuis woont, maar betaald krijgt om te PVV-en (onderbuikgevoelroeptoereren, 3x woordwaarde) naar makkelijk beinvloedbare doelwitten zoals jij en cenZuur die ooit eens een keer het schip in zijn gegaan met een financiële blunder.quote:Op maandag 28 maart 2011 11:55 schreef xenobinol het volgende:
Het is geen angst Whuzz... eerder common sense
En dan? Als ik verhuis zet de corporatie die woning te koop... dumpen die hap voordat de markt verder ineenstortquote:Op maandag 28 maart 2011 11:55 schreef Whuzz het volgende:
En dus verlaat Xeno per de eerste van de komende maand zijn sociale schgeefhuurwoning om zo ruimte te maken voor die bijstandsmoeder die daar zo graag zou willen wonen. Xeno kan immers wél een vrijesector woning betalen. Xeno is goed bezig!![]()
quote:Op maandag 28 maart 2011 12:02 schreef xenobinol het volgende:
[..]
En dan? Als ik verhuis zet de corporatie die woning te koop... dumpen die hap voordat de markt verder ineenstort![]()
Nee.... ik gun niemand de leegstand, dan liever blijven scheefhuren en de maatschappij een hoop HRA uitsparen.... kijk... scheefhuurders zijn eigenlijk supersociaal. Het zijn asociale scheefkopers die niet hun eigen rente wensen te betalen... dat zijn de werkelijke parasieten op de woningmark
O ja? En waarom denk je dat die sociale woningen zo goedkoop zijn? Maar bewoond worden door mensen met een modaal salaris...quote:Op maandag 28 maart 2011 12:02 schreef xenobinol het volgende:
[..]
En dan? Als ik verhuis zet de corporatie die woning te koop... dumpen die hap voordat de markt verder ineenstort![]()
Nee.... ik gun niemand de leegstand, dan liever blijven scheefhuren en de maatschappij een hoop HRA uitsparen.... kijk... scheefhuurders zijn eigenlijk supersociaal. Het zijn asociale scheefkopers die niet hun eigen rente wensen te betalen... dat zijn de werkelijke parasieten op de woningmark
Ja natuurlijkquote:Op maandag 28 maart 2011 12:02 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Goed gesproken Whuzz.... als een echte bellen blazerquote:Op maandag 28 maart 2011 12:01 schreef Whuzz het volgende:
Ga toch fietsen. Het is gewoon angsthazerij, ingepraat door lui als Kees Tekort die zelf wél in een dik koophuis woont, maar betaald krijgt om te PVV-en (onderbuikgevoelroeptoereren, 3x woordwaarde) naar makkelijk beinvloedbare doelwitten zoals jij en cenZuur die ooit eens een keer het schip in zijn gegaan met een financiële blunder.
Begrijpelijk hoor, daar niet van. Maar de hele zeloten-zieltjeswinnerij (ik win vaak bij scrabble) die er bij komt kijken is wel lichtelijk vermoeiend.
Goedkoop? Tering... jouw kijk op de kostprijs van wonen is echt volkomen misvormdquote:Op maandag 28 maart 2011 12:02 schreef inXs het volgende:
O ja? En waarom denk je dat die sociale woningen zo goedkoop zijn? Maar bewoond worden door mensen met een modaal salaris...
Wat is een scheefhuurder volgens jouw? Vergis je niet hè... dit is een term die bedacht is door de vastgoedmaffia om trouwe huurders die niet bereid zijn hun nek in de huizenmarkt strop te steken te stigmatiseren. Ben jij eigenlijk wel in staat om voor jezelf te denken? Of papegaai je alles maar klakkeloos na?quote:Op maandag 28 maart 2011 12:03 schreef CoolGuy het volgende:
Ja natuurlijkLul het voor jezelf maar recht. er zijn wel scheefhuurders, maar JIJ hoort daar dan toevallig weer net niet bij
![]()
Je hebt gefaald, en de oorzaak daarvan zoek je bij iedereen behalve bij jezelf.
Jij kunt niet beoordelen of dat misvormd is. Wat jij wel/niet goedkoop noemt is niet de maatstaf voor de rest van de mensen hoor. Mensen die maar genoeg geld hebben vinden bepaalde dingen goedkoop die jij heel duur vindt.quote:Op maandag 28 maart 2011 12:04 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Goedkoop? Tering... jouw kijk op de kostprijs van wonen is echt volkomen misvormd
Ik ben uitermate goed in staat om voor mezelf te denken. Daarom heb ik dan ook bepaalde keuzen gemaakt. En daar vaar ik nu heel wel bij. Je moet er zelf wat van maken, dat doet niemand anders voor je. Ik heb dat gedaan, en daar pluk ik nu de vruchten van.quote:Op maandag 28 maart 2011 12:06 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wat is een scheefhuurder volgens jouw? Vergis je niet hè... dit is een term die bedacht is door de vastgoedmaffia om trouwe huurders die niet bereid zijn hun nek in de huizenmarkt strop te steken te stigmatiseren. Ben jij eigenlijk wel in staat om voor jezelf te denken? Of papegaai je alles maar klakkeloos na?
Ik vind een sociale huurwoning van 400 euro in de maand 'spotgoedkoop'. Kijk jij hier anders tegenaan dan? Ik denk eerder dat jouw kostprijs van wonen behoorlijk de plank misslaat. De verhouding woonkosten/inkomsten is volgens mij niet heel veel veranderd, alleen voor diegene die met een modaal salaris sociaal huren.quote:Op maandag 28 maart 2011 12:04 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Goedkoop? Tering... jouw kijk op de kostprijs van wonen is echt volkomen misvormd
Het is toch ook asociaal om niet mee te doen aan het nationale piramide-spel als je er wel het geld voor hebt?quote:Op maandag 28 maart 2011 12:02 schreef xenobinol het volgende:
[..]
...asociale scheefkopers die niet hun eigen rente wensen te betalen... dat zijn de werkelijke parasieten op de woningmark
Hetzelfde geld voor jouw met je gelul over betaalbaarheid en een goede baan, kennelijk ben jij heel goed in staat dat allemaal voor de rest van de wereld te beslissenquote:Op maandag 28 maart 2011 12:07 schreef CoolGuy het volgende:
Jij kunt niet beoordelen of dat misvormd is. Wat jij wel/niet goedkoop noemt is niet de maatstaf voor de rest van de mensen hoor. Mensen die maar genoeg geld hebben vinden bepaalde dingen goedkoop die jij heel duur vindt.
Dan is hun beeld niet misvormt. Dan is hun referentiekader gewoon anders. Omdat het kan. Omdat zij meer geld hebben.
Nou mooi toch... maar vind je het ook goed als anderen wat anders voor zichzelf beslissen?quote:Op maandag 28 maart 2011 12:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik ben uitermate goed in staat om voor mezelf te denken. Daarom heb ik dan ook bepaalde keuzen gemaakt. En daar vaar ik nu heel wel bij. Je moet er zelf wat van maken, dat doet niemand anders voor je. Ik heb dat gedaan, en daar pluk ik nu de vruchten van.
Dat ligt eraan wat je voor die 400 euro krijgt, als jij het spotgoedkoop noemt omdat een zeepbel woning het dubbele kost dan noem ik dat een onjuiste aanname.quote:Op maandag 28 maart 2011 12:14 schreef inXs het volgende:
[..]
Ik vind een sociale huurwoning van 400 euro in de maand 'spotgoedkoop'. Kijk jij hier anders tegenaan dan? Ik denk eerder dat jouw kostprijs van wonen behoorlijk de plank misslaat. De verhouding woonkosten/inkomsten is volgens mij niet heel veel veranderd, alleen voor diegene die met een modaal salaris sociaal huren.
Precies... mensen die wel hun volle aandeel aan belasting betalen maar nergens aanspraak op maken, de wereld zou er een stuk beter uitzien als iedereen dat gewoon deed. In plaats daarvan worden deze mensen weggezet als asociale parasieten... wat zijn wij scheefhuurders... de 'nieuwe Joden' of zoquote:Op maandag 28 maart 2011 12:16 schreef BertV het volgende:
[..]
Het is toch ook asociaal om niet mee te doen aan het nationale piramide-spel als je er wel het geld voor hebt?
Het gaat hier juist om de mensen zonder HRA, Huursubsidie, Zorgtoeslag etc.
Daarom, dat ligt dus aan je referentiekader...quote:Op maandag 28 maart 2011 12:21 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat ligt eraan wat je voor die 400 euro krijgt, als jij het spotgoedkoop noemt omdat een zeepbel woning het dubbele kost dan noem ik dat een onjuiste aanname.
Nou dat is niet een 'beslissing' van mij, dat is gewoon hoe het gaat. Ik vind een jacht heel erg duur. Iemand die miljardair is besteld er 2 voor hij zijn ontbijt op heeft, en vind dat totaal niet duur. Is afhankelijk van je referentiekader.quote:Op maandag 28 maart 2011 12:19 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Hetzelfde geld voor jouw met je gelul over betaalbaarheid en een goede baan, kennelijk ben jij heel goed in staat dat allemaal voor de rest van de wereld te beslissen
quote:Op maandag 28 maart 2011 12:26 schreef inXs het volgende:
[..]
Daarom, dat ligt dus aan je referentiekader...
Net zoals de kopers hier door jou&Co als leen kneuzen en wat voor andere denigrerende dingen jullie maar hebben kunnen bedenken worden weggezet.quote:Op maandag 28 maart 2011 12:23 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Precies... mensen die wel hun volle aandeel aan belasting betalen maar nergens aanspraak op maken, de wereld zou er een stuk beter uitzien als iedereen dat gewoon deed. In plaats daarvan worden deze mensen weggezet als asociale parasieten... wat zijn wij scheefhuurders... de 'nieuwe Joden' of zo
Alles mag goedkoper worden of desnoods gelijk in prijs, behalve de woningen want dan klopt de piramide niet meer.quote:Op maandag 28 maart 2011 12:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat er zulke wachttijden voor sociale huurwoningen zijn komt gewoon doordat er teveel mensen met een te hoog salaris die dingen blijven huren die in eerste instantie eigenlijk maar voor de half modaal verdienende populatie bedoeld waren.
Inderdaad, iets met pot en ketel.quote:Op maandag 28 maart 2011 12:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Net zoals de kopers hier door jou&Co als leen kneuzen en wat voor andere denigrerende dingen jullie maar hebben kunnen bedenken worden weggezet.
Kruip maar lekker in je slachtoffer rol je lijkt al bijna een nieuwe nederlander.
Kees de Kort...quote:Op maandag 28 maart 2011 12:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Kees Tekort woont overings in de Bijlmer. Misschien dat het daarom zo'n doemdenker is
Mijn afkeer van de HRA is gewoon het gevolg van mijn liberale aardquote:Op maandag 28 maart 2011 12:31 schreef Basp1 het volgende:
Net zoals de kopers hier door jou&Co als leen kneuzen en wat voor andere denigrerende dingen jullie maar hebben kunnen bedenken worden weggezet.
Kruip maar lekker in je slachtoffer rol je lijkt al bijna een nieuwe nederlander.
Je weet wel beterquote:Dat er zulke wachttijden voor sociale huurwoningen zijn komt gewoon doordat er teveel mensen met een te hoog salaris die dingen blijven huren die in eerste instantie eigenlijk maar voor de half modaal verdienende populatie bedoeld waren.![]()
Tja... in een goed werkende markt zou huursubsidie niet eens noodzakelijk zijn, zodra de waarde van een woning weer gewoon de waarde van een woning is en de lucht uit de zeepbel is, dan is wonen gewoon mogelijk naar inkomen.quote:Daar zit natuurlijk wel een probleem maar dat willen we niet onder ogen zien, namelijk dat er ook nog eens een huursubsidie is om ook heel weinig verdiende mensen maar in een modaal huis te laten wonen. Ik ben best sociaal, maar verbaas me erover hoeveel huuursubsidie nog verstrekt wordt omdat er dus ook stapels huurders met flinke huurtoeslagen zijn omdat de WBV alleen nog maar dure woningen verhuurd.
De enige reden, want de rest is niet veel soepsquote:Op maandag 28 maart 2011 12:42 schreef BertV het volgende:
[..]
Kees de Kort...![]()
[ afbeelding ]
Een van de redeneren om naar die ballenzender te luisteren.
Precies...quote:Op maandag 28 maart 2011 12:34 schreef BertV het volgende:
[..]
Alles mag goedkoper worden of desnoods gelijk in prijs, behalve de woningen want dan klopt de piramide niet meer.
Domheid of oppertunisme. Welke was het bij jou toen je het schip in ging? Ik denk een combinatie van beiden.quote:Op maandag 28 maart 2011 12:45 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Mijn afkeer van de HRA is gewoon het gevolg van mijn liberale aard![]()
Lenen om je in de zeepbel in te kopen is gewoon een teken van domheid of opportunisme
[..]
Je weet wel beter
[..]
Tja... in een goed werkende markt zou huursubsidie niet eens noodzakelijk zijn, zodra de waarde van een woning weer gewoon de waarde van een woning is en de lucht uit de zeepbel is, dan is wonen gewoon mogelijk naar inkomen.
Welk 'klemlullen', je bedoelt het gekerm van zeepbelblazers die hun eigen gedragingen proberen te verdedigen?quote:Op maandag 28 maart 2011 12:45 schreef Whuzz het volgende:
Godver. Ben je even lunchen, mis je het compleet klemlullen van Xeno
Kop op Xeno. Het is maar 120 euro voorlopig!
Tja.... als je geen goede argumenten meer hebt dan kom jij telkens op hetzelfde terugquote:Op maandag 28 maart 2011 12:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Domheid of oppertunisme. Welke was het bij jou toen je het schip in ging? Ik denk een combinatie van beiden.
Overigens, wonen naar inkomen is momenteel ook al mogelijk. Daarom huur jij en kopen andere mensen
Enige nuance in de huizenmarkt discussie is natuurlijk niet te vinden. Als dat het geval zou zijn geweest dan hadden we geen zeepbel gehadquote:Op maandag 28 maart 2011 12:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Wat een stereotypes weerHet is net een sprookje waarbij de hele wereld verdeeld is in goed en slecht. En dat gecombineerd met een ander verhaaltje: Ik is klein en zij zijn groot, en dat is niet eerlijk.... ;-)
Kees Tekort woont overings in de Bijlmer. Misschien dat het daarom zo'n doemdenker is
ik denk dat je het nu hebt over de website van je vriendje, toch?quote:Op maandag 28 maart 2011 12:49 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Enige nuance in de huizenmarkt discussie is natuurlijk niet te vinden. Als dat het geval zou zijn geweest dan hadden we geen zeepbel gehad
Op goede argumenten heb jij helemaal geen weerwoord, dat is wel gebleken in de afgelopen topics.quote:Op maandag 28 maart 2011 12:48 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Tja.... als je geen goede argumenten meer hebt dan kom jij telkens op hetzelfde terug
Sprak Xeno en herhaalde zich voor het 118e topic op rijquote:Op maandag 28 maart 2011 12:48 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Tja.... als je geen goede argumenten meer hebt dan kom jij telkens op hetzelfde terug
Als rasechte liberaal zou je dan natuurlijk ook nooit in aanmerking willen komen met overheidssubsidies neergezette huurwoningen.quote:Op maandag 28 maart 2011 12:45 schreef xenobinol het volgende:
Mijn afkeer van de HRA is gewoon het gevolg van mijn liberale aard![]()
Lenen om je in de zeepbel in te kopen is gewoon een teken van domheid of opportunisme
Gelukkig wel maar aangezien alles hier zwart wit gezien wordt moeten we zulke dingen toch wel nogmaals extra benadrukkken.quote:Je weet wel beter
Wonen naar inkomen is natuurlijk allang mogelijk maar dan moeten mensen soms wel genoegen nemen met een ondermodale maat woning die niet in de randstad ligt. Een beetje wat jij ook al gedaan hebt door in dronten te gaan huren.quote:Tja... in een goed werkende markt zou huursubsidie niet eens noodzakelijk zijn, zodra de waarde van een woning weer gewoon de waarde van een woning is en de lucht uit de zeepbel is, dan is wonen gewoon mogelijk naar inkomen.
Nou zeg, nu ga je toch wel wat ver hoor. Je suggereert hier dat mensen die minder dan modaal inkomen hebben niet beter dan Dronten verdienen.quote:Op maandag 28 maart 2011 12:54 schreef Basp1 het volgende:
Wonen naar inkomen is natuurlijk allang mogelijk maar dan moeten mensen soms wel genoegen nemen met een ondermodale maat woning die niet in de randstad ligt. Een beetje wat jij ook al gedaan hebt door in dronten te gaan huren.
Je overgewaardeerde woning is inderdaad geen dubbeltje waardquote:Op maandag 28 maart 2011 13:02 schreef Whuzz het volgende:
Maar goed, je stipt inderdaad de dubbeltje-eerste-rang mentaliteit aan die er bij lui als Xeno en Asfyxia heerst.
Niet alleen bij xeno ook bij veel aspirant huizenkopers die meteen voor een appel en een ei een 2 onder 1 kap of nog beter een vrijstaande woning willen kopen.quote:Op maandag 28 maart 2011 13:02 schreef Whuzz het volgende:
Maar goed, je stipt inderdaad de dubbeltje-eerste-rang mentaliteit aan die er bij lui als Xeno en Asfyxia heerst.
Dus je weet zeker dat ik geen kloon van zeepbel benquote:Op maandag 28 maart 2011 12:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ik denk dat je het nu hebt over de website van je vriendje, toch?
Hilarisch.... die grootschuldbezitters die 'gierige kopers' van dit soort gedrag betichtenquote:Op maandag 28 maart 2011 13:09 schreef Basp1 het volgende:
Niet alleen bij xeno ook bij veel aspirant huizenkopers die meteen voor een appel en een ei een 2 onder 1 kap of nog beter een vrijstaande woning willen kopen.
Zucht.... die mensen krijgen geen huursubsidie.. huursubsidie is enkel voor mensen die bijna niets verdienen en daardoor geen woning kunnen betalen in onze woningmarktzeepbelquote:En de aspirant huurders zijn ook al zo bezig. Trouwens met de nieuwe europeesche wetgeving over de sociale huur kunnen mensen met weinig inkomen nog duurder gaan huren ook. Nee dat is een sociale maatregel om den haag op deze manier meer huurtoeslag te moeten laten uitkeren.
Dit dus. Want ze willen best een huis kopen ja, maar niet tegen deze prijzen. Maar tegen een stuk lagere prijzen.quote:Op maandag 28 maart 2011 13:02 schreef Whuzz het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Breitling - Instruments for Professionals
Het is dan ook geen speculatie object. Overigens, over in herhaling vallen gesprokenquote:Op maandag 28 maart 2011 13:07 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je overgewaardeerde woning is inderdaad geen dubbeltje waard
jij bent net zo goed een kloon van zeepbel als dat ik een bankster benquote:Op maandag 28 maart 2011 13:09 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus je weet zeker dat ik geen kloon van zeepbel ben
*belgische duistere stem*quote:Op maandag 28 maart 2011 13:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Zou Jambers nog documentaires maken, eigenlijk?
Ach groot schuldbezitter is toch wat overgewaardeerd voor mijn hypotheek die nog maar 50% van de woz bedraagt.quote:Op maandag 28 maart 2011 13:13 schreef xenobinol het volgende:
Hilarisch.... die grootschuldbezitters die 'gierige kopers' van dit soort gedrag betichten![]()
Als het zulke geweldige koopjes zijn waarom zijn er dan steeds minder kopers? En kom niet met het onzin argument van de banken die niet meer bereid zijn om nog meer lucht in de zeepbel te blazen
Ja dat snap ik ook maar als je netto 1000 euro per maand verdient is het natuurlijk belachelijk dat je een woning tot 593 euro per maand mag gaan huren waarbij de overheid dan 300 (als het geen 400) euro van de huur gaat ophoesten als huurtoeslag.quote:Zucht.... die mensen krijgen geen huursubsidie.. huursubsidie is enkel voor mensen die bijna niets verdienen en daardoor geen woning kunnen betalen in onze woningmarktzeepbel
quote:Op maandag 28 maart 2011 13:24 schreef Whuzz het volgende:
[..]
*belgische duistere stem*
En dan... kruipt hij achter zijne peecee en gaat het internet op... alwaar hij op berichtensites en weplochs zijn gal spuwt over de wereld. De wereld... die hem zo wreed behandeld, waar niets hem mee zit...
Vanuit zijn schamele huurwoning uit hij zijn ongenoegen... diepgewortelde afgunst over al dat "woningmarkt" heet. Elke dag weer, topik na topic.
/jambers
Ik hoor kopers in dit topic altijd zeggen dat kopen de goedkoopste optie is, het is toch niet meer dan logisch dat je kijkt waar je het meeste waar voor je geld kan krijgen.quote:Op maandag 28 maart 2011 13:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ach groot schuldbezitter is toch wat overgewaardeerd voor mijn hypotheek die nog maar 50% van de woz bedraagt.
Het gedrag waarvan ik mensen beschuldig is gewoon dat de meesten voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Dat ze eens realistsche keuze zouden moeten maken is teveel gevraagd blijkbaar.
Het is voor overheid dan misschien goedkoper om gewoon meer goedkope woonruimte te creëren waar deze mensen in kunnen wonen zonder de huursubsidiequote:[..]
Ja dat snap ik ook maar als je netto 1000 euro per maand verdient is het natuurlijk belachelijk dat je een woning tot 593 euro per maand mag gaan huren waarbij de overheid dan 300 (als het geen 400) euro van de huur gaat ophoesten als huurtoeslag.
Werken moet weer rendabel worden door zulke maatregelen wordt de armoede val steeds groter en waarom zou je dan nog gaan werken.
Dat is in de woningmarkt helemaal niet zo: als jij 34000 verdient kan jij en stuk minder dan dat jij zou kunnen met een inkomen van 30000 euro.quote:Op maandag 28 maart 2011 13:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het is dan ook geen speculatie object. Overigens, over in herhaling vallen gesproken![]()
Dat is hoe het werkt Xeno. Mensen die meer geld hebben kunnen nou eenmaal meer dan mensen die minder geld hebben. Jij huilt daarover, omdat jij nou toevallig aan de verkeerde kant staat, maar dat is niet het probleem van andere mensen, maar van jezelf.
quote:Op maandag 28 maart 2011 13:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit dus. Want ze willen best een huis kopen ja, maar niet tegen deze prijzen. Maar tegen een stuk lagere prijzen.
Ik wil ook een Ferrari Enzo. Maar niet tegen de prijzen van nu, maar een veel lagere prijs. Dat wil ik alleen maar omdat ik 'm nu niet kan betalen en als ie veel goedkoper wordt wel.
Als ik het wel kon betalen had ik niet geklaagd, immers, dan kon ik het wel betalen en dan had ik geen issue.
Maar wat Xeno en consorten doen is vervolgens boos worden omdat ze de dealer uitgekeken worden en dan boos op internet gaan roepen dat het allemaal niet eerlijk is.LOLSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een zuur weer! Is ook niet zo gek natuurlijk. Al die huizen"bezitters" verliezen momenteel een bedrag in de orde van 100 euro netto per dag aan ons nationale piramidespel, zonder daarvoor ook maar iets te hoeven doen. En daar valt voor Jantje "CoolGuy" Modaal natuurlijk bijna niet meer tegenop te werken.
Groetjes!![]()
Ik verlies anders helemaal niets? Ik weet niet hoe jij daarbij komt, ik hou per maand nog net zoveel over als de maand ervoor. Sterker nog, ik hou meer over dan toen ik huurde.quote:Op maandag 28 maart 2011 13:47 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
LOL
Wat een zuur weer! Is ook niet zo gek natuurlijk. Al die huizen"bezitters" verliezen momenteel een bedrag in de orde van 100 euro netto per dag aan ons nationale piramidespel, zonder daarvoor ook maar iets te hoeven doen. En daar valt voor Jantje "CoolGuy" Modaal natuurlijk bijna niet meer tegenop te werken.
Groetjes!
als Jantje "CoolGuy" Modaal voor 2006 gekocht heeft of niet vanplan is om te verhuizen verliest hij helemaal niets...quote:Op maandag 28 maart 2011 13:47 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
LOL
Groetjes!
Leg mij dat nog eens uit? Ten opzichte van een maand geleden staat op al mijn bankrekeningen weer meer geld. Volgens jou had dat 3000 euro minder moeten zijn?quote:Op maandag 28 maart 2011 13:47 schreef Asfyxia het volgende:
Al die huizen"bezitters" verliezen momenteel een bedrag in de orde van 100 euro netto per dag
Exact. En ik ben niet van plan om te verhuizen, maar dat is maar waar men steeds mee schermt; Huis wordt gebruikt als speculatieobject. Ik wil er WONEN.quote:Op maandag 28 maart 2011 13:49 schreef janatwork het volgende:
[..]
als Jantje "CoolGuy" Modaal voor 2006 gekocht heeft of niet vanplan is om te verhuizen verliest hij helemaal niets...
Modaal? Als een modaal inkomen? Ennnnn daar ga je weer met je aannamesquote:Op maandag 28 maart 2011 13:47 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
LOL
Groetjes!
Op mijn rekening staat ook meer geld terwijl ik volgens alle huizenbezitters mijn huur over de schutting heb gegooid....quote:Op maandag 28 maart 2011 13:52 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Leg mij dat nog eens uit? Ten opzichte van een maand geleden staat op al mijn bankrekeningen weer meer geld. Volgens jou had dat 3000 euro minder moeten zijn?
Nee, ik denk dat hij bedoeld dat het speculatieobject (lees: huis) dat jij hebt minder waard is geworden. Niet dat je minder geld op je bankrekening hebt staan.quote:Op maandag 28 maart 2011 13:52 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Leg mij dat nog eens uit? Ten opzichte van een maand geleden staat op al mijn bankrekeningen weer meer geld. Volgens jou had dat 3000 euro minder moeten zijn?
dan begrijp ik het probleem niet waar al tig delen over geklaagd wordt. Iedereen in deze topicreeks heeft maandelijks meer geld op de rekeningen, en gaat het beter. Wat nou crisis, crash, armageddon?quote:Op maandag 28 maart 2011 13:57 schreef janatwork het volgende:
[..]
Op mijn rekening staat ook meer geld terwijl ik volgens alle huizenbezitters mijn huur over de schutting heb gegooid....
En al verdiende je wel modaal. Wat boeit dat nou?quote:Op maandag 28 maart 2011 13:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Modaal? Als een modaal inkomen? Ennnnn daar ga je weer met je aannamesNet zoals je dr weer enorm naast zit. Ik verdien niet modaal. Daar zit ik toch echt wel boven.
Mensen die meer geld hebben.... waarom hoor ik dan al dat gejank over banken die geen financiering meer willen gevenquote:Op maandag 28 maart 2011 13:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het is dan ook geen speculatie object. Overigens, over in herhaling vallen gesproken![]()
Dat is hoe het werkt Xeno. Mensen die meer geld hebben kunnen nou eenmaal meer dan mensen die minder geld hebben. Jij huilt daarover, omdat jij nou toevallig aan de verkeerde kant staat, maar dat is niet het probleem van andere mensen, maar van jezelf.
Xeno's Starlet is ook minder waard geworden. Moet die nu ook bang zijn?quote:Op maandag 28 maart 2011 13:59 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat hij bedoeld dat het speculatieobject (lees: huis) dat jij hebt minder waard is geworden. Niet dat je minder geld op je bankrekening hebt staan.
quote:Op maandag 28 maart 2011 13:24 schreef Whuzz het volgende:
[..]
*belgische duistere stem*
En dan... kruipt hij achter zijne peecee en gaat het internet op... alwaar hij op berichtensites en weplochs zijn gal spuwt over de wereld. De wereld... die hem zo wreed behandeld, waar niets hem mee zit...
Vanuit zijn schamele huurwoning uit hij zijn ongenoegen... diepgewortelde afgunst over al dat "woningmarkt" heet. Elke dag weer, topik na topic.
/jambers
dat ben jezelf toch?quote:Op maandag 28 maart 2011 14:01 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Mensen die meer geld hebben.... waarom hoor ik dan al dat gejank over banken die geen financiering meer willen geven
Net als Fokkers altijd hun auto of motor volledig in cash betalen.quote:Op maandag 28 maart 2011 14:01 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Mensen die meer geld hebben.... waarom hoor ik dan al dat gejank over banken die geen financiering meer willen geven
Iedereen hier zit voor een dubbeltje op de eerste rang terwijl ze best meer hadden kunnen betalen.quote:Op maandag 28 maart 2011 13:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dan begrijp ik het probleem niet waar al tig delen over geklaagd wordt. Iedereen in deze topicreeks heeft maandelijks meer geld op de rekeningen, en gaat het beter. Wat nou crisis, crash, armageddon?Of treft dat ook altijd 'de anderen'?
De HRA is net zo'n gedrocht als de huursubsidie... helaas moeten ze in stand gehouden worden omdat deze weeffout ooit in het systeem is gebracht. De afbouw van de HRA en huursubsidie is enkel mogelijk als er een herwaardering van vastgoed gaat plaatsvinden.quote:Op maandag 28 maart 2011 13:35 schreef Basp1 het volgende:
Werken moet weer rendabel worden door zulke maatregelen wordt de armoede val steeds groter en waarom zou je dan nog gaan werken.
Of als je het over 30 jaar uitsmeert, dan valt het effect denk ik ook nog wel mee.quote:Op maandag 28 maart 2011 14:04 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De HRA is net zo'n gedrocht als de huursubsidie... helaas moeten ze in stand gehouden worden omdat deze weeffout ooit in het systeem is gebracht. De afbouw van de HRA en huursubsidie is enkel mogelijk als er een herwaardering van vastgoed gaat plaatsvinden.
Zo zou je het ook kunnen bekijkenquote:Op maandag 28 maart 2011 13:54 schreef CoolGuy het volgende:
Exact. En ik ben niet van plan om te verhuizen, maar dat is maar waar men steeds mee schermt; Huis wordt gebruikt als speculatieobject. Ik wil er WONEN.
quote:Op maandag 28 maart 2011 14:01 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zeker.... maar hoe je het ook bekijkt... een koopwoning is geen money machine meer. Dat maakt het voor veel mensen een stuk minder interessant om tegen de huidige prijzen te kopen. Iedere held (de ondernemende mensen volgens Whuzz) kan kopen in een markt waarin de prijzen harder stijgen dan de inflatie, maar kopen in een dalende markt vereist pas echt lefquote:Op maandag 28 maart 2011 14:05 schreef janatwork het volgende:
[..]
Of als je het over 30 jaar uitsmeert, dan valt het effect denk ik ook nog wel mee.
De mensen die het hardst huilen zijn de makelaars en wannabe verkopersquote:Op maandag 28 maart 2011 14:07 schreef CoolGuy het volgende:
![]()
Dat gejank komt niet van mij af hoor![]()
![]()
De enige die janken zijn jij&co. Ik jank niet, aangezien ik die financiering prima rond kon krijgen.
Vanuit jouw perspectief als angsthaas lijkt het misschien op lef ja.quote:Op maandag 28 maart 2011 14:09 schreef xenobinol het volgende:
maar kopen in een dalende markt vereist pas echt lef
Dus jij denkt dat dit 'geklaag' om geld gaat? Volgens mij gaat het toch echt over een principiële stellingname. Zie die voorstander zijn van kredietzeepbellen waarbij de overheid dit gunstig moet maken m.b.t. fiscale maatregelen en tegenstanders van de 'leenkulthuur'quote:Op maandag 28 maart 2011 13:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dan begrijp ik het probleem niet waar al tig delen over geklaagd wordt. Iedereen in deze topicreeks heeft maandelijks meer geld op de rekeningen, en gaat het beter. Wat nou crisis, crash, armageddon?Of treft dat ook altijd 'de anderen'?
99% van je medelanders geeft echt geen hol om jouw principiële stellingnames hoorquote:Op maandag 28 maart 2011 14:12 schreef xenobinol het volgende:
Volgens mij gaat het toch echt over een principiële stellingname.
Dat klopt niet, want jij huilt het allerhardst en jij bent geen van beidenquote:Op maandag 28 maart 2011 14:09 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De mensen die het hardst huilen zijn de makelaars en wannabe verkopers
QFTquote:Op maandag 28 maart 2011 14:15 schreef Whuzz het volgende:
[..]
99% van je medelanders geeft echt geen hol om jouw principiële stellingnames hoor![]()
Die willen gewoon lekker wonen en genoeg geld hebben om leuke dingen te doen. Vanuit welk principe dat tot stand komt zal ze verder een grote worst wezen.
Really? Maar die principes golden blijkbaar niet toen jij dacht makkelijk Gouden Bergen te krijgen, want anders had je dat nooit gedaan. Dan had je toen ook al dat principe gehad en niet je handtekening gezet. Volgens mij is die hele principiële stellingname van jou pas om de hoek komen kijken toen jij het schip bent in gegaan. Als dat goed was gegaan had jij je hier niet laten zien.quote:Op maandag 28 maart 2011 14:12 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat dit 'geklaag' om geld gaat? Volgens mij gaat het toch echt over een principiële stellingname. Zie die voorstander zijn van kredietzeepbellen waarbij de overheid dit gunstig moet maken m.b.t. fiscale maatregelen en tegenstanders van de 'leenkulthuur'
Heb je het nu weer over mijn probleem aangaande een woekerpolis? Nee.. dat is niet de reden dat ik hier ben, maar goed... jij bent vrij om daar je eigen mening op na te houdenquote:Op maandag 28 maart 2011 14:22 schreef CoolGuy het volgende:
Really? Maar die principes golden blijkbaar niet toen jij dacht makkelijk Gouden Bergen te krijgen, want anders had je dat nooit gedaan. Dan had je toen ook al dat principe gehad en niet je handtekening gezet. Volgens mij is die hele principiële stellingname van jou pas om de hoek komen kijken toen jij het schip bent in gegaan. Als dat goed was gegaan had jij je hier niet laten zien.
Het makkelijkste? Dat is relatief. Kijk, dat makkelijke, is waar de goedgelovige zielen op af komen. Die willen graag rijk worden in hele korte tijd, het liefst ook nog zonder daar wat voor te doen.quote:Op maandag 28 maart 2011 14:20 schreef janatwork het volgende:
[..]
QFT
Mijn inziens zou dit topic ook meer moeten gaan hoe je dat het makkelijkste tot stand kan brengen
Dus dan is die tuin ineens wel wat waard?quote:Op maandag 28 maart 2011 14:31 schreef BertV het volgende:
Kunnen we geen "huizenmarkt-topic-barbecue" plannen?
Bij voorkeur bij een poster met een flinke tuin?
Ik heb een halve duikplank met een hekje eromheen.![]()
quote:Op maandag 28 maart 2011 14:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus dan is die tuin ineens wel wat waard?Want het is allemaal niets waard, maar dan is het ineens wel zo dat bij iemand gebbq'd moet worden die een grote tuin heeft?
Hoezo meer financiele ruimte over? Zegt wie?quote:Op maandag 28 maart 2011 14:38 schreef BertV het volgende:
Wij huurders houden wel meer financiële ruimte over. Ik stel als locatie jullie tuin voor, dan betalen wij het vlees en de drank...
Kun je dat even onderbouwen? Ik houd als koper toch echt meer ruimte over dan als ik was blijven huren. Daarnaast wordt die ruimte elk jaar groter d.m.v. aflossing.quote:Op maandag 28 maart 2011 14:38 schreef BertV het volgende:
Wij huurders houden wel meer financiële ruimte over.
Het gros van de mensen zal rond een modaal salaris verdienen, hoe hard ze ook hun best doen of hebben gedaan, en voor een modaal verdiener is het niet makkelijk om de juiste woonruimte tegen de juiste prijs te vinden.quote:Op maandag 28 maart 2011 14:32 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het makkelijkste? Dat is relatief. Kijk, dat makkelijke, is waar de goedgelovige zielen op af komen. Die willen graag rijk worden in hele korte tijd, het liefst ook nog zonder daar wat voor te doen.
Het makkelijkste is zorgen dat je een goede baan krijgt (en daarvoor heb je toch vaak ook een goede opleiding nodig), dan verdien je namelijk genoeg geld om je een bepaalde mate van luxe aan te meten.
Dat 'het makkelijkst' bewerkstelligen begint dus al als je nog op school zit. Wat ook precies de reden is dat je naar school gaat, zodat je dus later dat het makkelijkst kunt bereiken.
Tenzij je de loterij wint, dat is een ander verhaal, maar dat gebeurd maar zelden.
Ik denk dat hij: wij scheefhuurders bedoeld.quote:Op maandag 28 maart 2011 14:41 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Kun je dat even onderbouwen? Ik houd als koper toch echt meer ruimte over dan als ik was blijven huren. Daarnaast wordt die ruimte elk jaar groter d.m.v. aflossing.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik die financiele ruimte wil benutten voor een BBQ voor wanbetalende forumspammers
Dit topic is echt niet off-topic te krijgen.quote:Op maandag 28 maart 2011 14:41 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Kun je dat even onderbouwen? Ik houd als koper toch echt meer ruimte over dan als ik was blijven huren. Daarnaast wordt die ruimte elk jaar groter d.m.v. aflossing.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik die financiele ruimte wil benutten voor een BBQ voor wanbetalende forumspammers
Ah ok. Dan kan het kloppen ja. Misschien zit ik nog teveel vastgeroest in de 15 jaar dat ik vrije sector huurde.quote:Op maandag 28 maart 2011 14:42 schreef janatwork het volgende:
[..]
Ik denk dat hij: wij scheefhuurders bedoeld.
Waarom heb je nooit de overstap gemaakt naar een sociaalehuurwoning?quote:Op maandag 28 maart 2011 14:44 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ah ok. Dan kan het kloppen ja. Misschien zit ik nog teveel vastgeroest in de 15 jaar dat ik vrije sector huurde.
Toen ik dat eerst probeerde kwam ik niet in aanmerking, omdat je 3 jaar in de regio moest wonen voor je je daar mocht inschrijven. (Apeldoorn) Toen ik me eenmaal mocht inschrijven was de wachttijd gemiddeld 5-7 jaar. Voor die tijd verhuisde ik naar een andere stad. (Eindhoven) Daar mocht ik me bij 2/4 WBV's niet meer inschrijven wegens te hoog inkomen en bij de andere twee was de wachttijd wederom een jaar of 5.quote:Op maandag 28 maart 2011 14:50 schreef janatwork het volgende:
[..]
Waarom heb je nooit de overstap gemaakt naar een sociaalehuurwoning?
Lang leve de vrijheid als huurder!quote:Op maandag 28 maart 2011 14:58 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Toen ik dat eerst probeerde kwam ik niet in aanmerking, omdat je 3 jaar in de regio moest wonen voor je je daar mocht inschrijven. Toen ik me eenmaal mocht inschrijven was de wachttijd gemiddeld 5-7 jaar. Voor die tijd verhuisde ik naar een andere stad. Daar mocht ik me bij 2/4 WBV's niet meer inschrijven wegens te hoog inkomen en bij de andere twee was de wachttijd wederom een jaar of 5.
Ik mag mijn huidige huur bijna verdubbelen voordat ik ook maar iets kan huren in de vrije sector in Amersfoort.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:03 schreef Whuzz het volgende:
Ach, also vrijesector huurder heb je wel degelijk die vrijheid natuurlijk. Maar daar betaal je je dan ook scheel voor en behalve die vrijheid krijg je er bitter weinig voor terug
Dan snap je nu wel waarom ik er voor koos om te gaan kopen i.p.v. huren toen de noodzaak zich voordeed om groter te gaan wonen. Kan die markt hoog of laag springen, crashen of klimmen, maar no way dat ik ~1300 per maand ga betalen om een beetje normaal te kunnen wonen.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:09 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik mag mijn huidige huur bijna verdubbelen voordat ik ook maar iets kan huren in de vrije sector in Amersfoort.
1300,- per maand huren gaat nergens over, daar kun je een riante woning voor kopen.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:12 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dan snap je nu wel waarom ik er voor koos om te gaan kopen i.p.v. huren toen de noodzaak zich voordeed om groter te gaan wonen. Kan die markt hoog of laag springen, crashen of klimmen, maar no way dat ik ~1300 per maand ga betalen om een beetje normaal te kunnen wonen.
Ik ben echt geen dubbeltje-eerste-ranger, maar dat werd zelfs mij te gek.
We proberen dan ook al tig topics uit te leggen dat kopen vaak goedkoper is dan huren. Maar om een of andere reden worden er dan altijd de sociale woningbouw huurprijzen bijgehaald die niet terzake doen. Gezien de huurprijzen in de vrije sector zijn de prijzen van de koopwoningen feitelijk helemaal niet te hoog.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:19 schreef BertV het volgende:
1300,- per maand huren gaat nergens over, daar kun je een riante woning voor kopen.
Of ze zijn beide te hoog.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Gezien de huurprijzen in de vrije sector zijn de prijzen van de koopwoningen feitelijk helemaal niet te hoog.
Dat de vrije sector prijzen schandalig hoog zijn zul je mij niet horen ontkennen. Daarom heb ik ook een woning gekocht.quote:
Dat is toch een stuk soepeler dan bij het verkrijgen van een hypotheek.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:29 schreef BertV het volgende:
Dit is dus de goedkoopst huurwoning voor een gezin in Amersfoort die ik vond:
Balladelaan, Amersfoort
¤ 700 - ¤ 750 /mnd
Om één van deze woningen te kunnen huren, dient uw bruto maandinkomen minimaal 4x de (kale) maandhuur te bedragen. Tevens kan een eventueel tweede inkomen voor 75% worden meegerekend.
W-T-F? 1970,- tot 2100,- netto
Welkom in de wereld die vrije sector heet.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:29 schreef BertV het volgende:
Dit is dus de goedkoopst huurwoning voor een gezin in Amersfoort die ik vond:
Balladelaan, Amersfoort
¤ 700 - ¤ 750 /mnd
Om één van deze woningen te kunnen huren, dient uw bruto maandinkomen minimaal 4x de (kale) maandhuur te bedragen. Tevens kan een eventueel tweede inkomen voor 75% worden meegerekend.
W-T-F? 1970,- tot 2100,- netto
Dat vrije sector niet kan concurreren met kopen heeft te maken met de HRA die je als koper wel hebt en als verhuurder niet.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
We proberen dan ook al tig topics uit te leggen dat kopen vaak goedkoper is dan huren. Maar om een of andere reden worden er dan altijd de sociale woningbouw huurprijzen bijgehaald die niet terzake doen. Gezien de huurprijzen in de vrije sector zijn de prijzen van de koopwoningen feitelijk helemaal niet te hoog.
En dan mag je blij zijn als alles een beetje normaal onderhouden word, want geld mag het natuurlijk niet kosten...quote:Op maandag 28 maart 2011 15:35 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Welkom in de wereld die vrije sector heet.
Da's nog een redelijke prijs overigens. In Eindhoven huurde ik een 2-kamer appartement voor dat bedrag. Dat had dan wel een tuin en een "zeer gunstige ligging t.o.v. het centrum". (Lees: gegarandeerd elke dag dronken studenten voor je deur)
En als je dan denkt dat bijna niemand dat zou willen betalen: Ik kreeg het appartment toegewezen, omdat ik het hoogste salaris had van de 30 gegadigden die mochten komen bezichtigen. (De rest mocht dus niet eens komen kijken)
En toen ik mijn huur opzegde, stond de verhuurder binnen 3 dagen met een nieuwe groep van 30 personen voor de deur. De "gelukkige" winnaar mag nog eens 15% meer betalen dan ik. Het is overigens een winnaares geworden. Best lekker ding, vrijgezel en gegarandeerd een goed salaris. Ik heb haar adresIemand interesse?
![]()
Zelfs voor mijn bruto bedrag, en daar zit dan ook nog een deel aflossing en 2 overlijdensrisicoverzekeringen in kom ik niet eens in de buurt van de huurprijs van een vergelijkbare woning in de vrije sector. Laat staan als we daar nog 20 jaar huursverhogingen overheen gooien.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:41 schreef janatwork het volgende:
[..]
Dat vrije sector niet kan concurreren met kopen heeft te maken met de HRA die je als koper wel hebt en als verhuurder niet.
De bruto maandlasten van mijn hypotheek zijn nog steeds lager dan die 1300 die ik moeten betalen voor een gelijkwaardig huis in de vrije sector. Als je álle belastingen en het onderhoud daar bij op telt... dan komt het aardig in de buurt ja. Maar dan nog. Voor hetzelfde bedrag huren, niets zelf mogen bepalen, niets van het geld terug zien of kopen, zelf kunnen klussen en aanpassen en over 30 jaar "gratis" wonen...quote:Op maandag 28 maart 2011 15:41 schreef janatwork het volgende:
[..]
Dat vrije sector niet kan concurreren met kopen heeft te maken met de HRA die je als koper wel hebt en als verhuurder niet.
Uiteraard. Toen er lekkage was bij de bovenburen werd dat eerst met duct-tape verholpen. Pas toen het zo gek werd dat mijn kelder op een dag blank stond en ik mijn RBV inschakelde werd de lekkage aangepakt. En toen moest ik alsnog een pissige brief schrijven voor een stel ingehuurde polen de gevolgschade (al het plijsterwerk verrot en verkleurd) kwam oplossen.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:43 schreef janatwork het volgende:
[..]
En dan mag je blij zijn als alles een beetje normaal onderhouden word, want geld mag het natuurlijk niet kosten...
Jij hebt je huis dan ook gekocht toen de huizen prijzen lager waren.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zelfs voor mijn bruto bedrag, en daar zit dan ook nog een deel aflossing en 2 overlijdensrisicoverzekeringen in kom ik niet eens in de buurt van de huurprijs van een vergelijkbare woning in de vrije sector. Laat staan als we daar nog 20 jaar huursverhogingen overheen gooien.
Nee, niet echt. Was begin 2005, de grootste stijging hadden we toen wel gehad. Wel was de rente tot 6 maanden geleden erg laag, dus die heb ik nog even op de valreep voor 20 jaar vast kunnen zetten.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:52 schreef janatwork het volgende:
Jij hebt je huis dan ook gekocht toen de huizen prijzen lager waren.
Die berekeningen geloof ik allemaal wel. Op dit moment is de rente weer een stuk hoger dan 6 maanden geleden. Ikzelf zou als ik nu, dus 6 maanden later, dezelfde hypotheek zou nemen bruto 300,- per maand meer moeten betalen. Terwijl de prijs van de woning ongewijzigd is.quote:Neem bovenstaand voorbeeld:
http://www.funda.nl/huur/(...)lladelaan/kenmerken/
en in de zelfde wijk en vergelijkbare grote:
http://www.funda.nl/koop/(...)straat-45/kenmerken/
de tweede woning is aflossingsvrij bruto duurder en kan je beter huren, maar met HRA is huis nummer 2 goedkoper.
Draai je nu niet oorzaak en gevolg om?quote:Op maandag 28 maart 2011 16:03 schreef CoolGuy het volgende:
Hm. Nu wordt het ineens heel concreet en wie schitteren er door afwezigheid..?
quote:Op maandag 28 maart 2011 16:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Draai je nu niet oorzaak en gevolg om?
een verhuurder mag financieringskosten gewoon aftrekken hoor. Dat heet dan niet hypotheekrente aftrek, maar goedkoopmansgebruik. Een verhuurder mag zelfs de woning ten laste van de winst afschrijven, en alle onderhoudskosten ook.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:41 schreef janatwork het volgende:
[..]
Bovendien draait een koper ook nog op voor het onderhoud, wat bij een huurder niet het geval is.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
een verhuurder mag financieringskosten gewoon aftrekken hoor. Dat heet dan niet hypotheekrente aftrek, maar goedkoopmansgebruik. Een verhuurder mag zelfs de woning ten laste van de winst afschrijven, en alle onderhoudskosten ook.
Je zou juist het omgekeerde van jouw stelling verwachten, aangezien een verhuurder alles fiscaal mag aftrekken.
Nee, bij een huurder is dat gratis.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:24 schreef capricia het volgende:
Bovendien draait een koper ook nog op voor het onderhoud, wat bij een huurder niet het geval is.
Maar jij begrijpt toch ook wel dat het onderhoud voor 1000en woningen goedkoper is per woning dan voor 1 stuk.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, bij een huurder is dat gratis.
Dat zit gewoon in je huurprijs verwerkt....
Ligt eraan. Ik doe alles zelf. Schilderen van mijn kozijnen kost dus max 200,- aan verf. Voor een WBV kost dat veel meer aangezien alles wordt uitbesteedt aan diverse onderaannemers.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:28 schreef capricia het volgende:
Maar jij begrijpt toch ook wel dat het onderhoud voor 1000en woningen goedkoper is per woning dan voor 1 stuk.
Uiteraard.... want het gaat dan wel op een uniek object van onschatbare waardequote:Op maandag 28 maart 2011 16:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar jij begrijpt toch ook wel dat het onderhoud voor 1000en woningen goedkoper is per woning dan voor 1 stuk.
Ik besteed alles uit. Ik heb geen zin om allerlei dingen zelf te gaan doen als ik dat ook kan laten doen.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ligt eraan. Ik doe alles zelf. Schilderen van mijn kozijnen kost dus max 200,- aan verf. Voor een WBV kost dat veel meer aangezien alles wordt uitbesteedt aan diverse onderaannemers.
Ik ook niet, daarom huur ikquote:Op maandag 28 maart 2011 16:36 schreef CoolGuy het volgende:
Ik besteed alles uit. Ik heb geen zin om allerlei dingen zelf te gaan doen als ik dat ook kan laten doen.
Als je wilt dat het goed gebeurd moet je het zelf doen. En daarbuiten heb ik tijd zat.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:36 schreef CoolGuy het volgende:
Ik besteed alles uit. Ik heb geen zin om allerlei dingen zelf te gaan doen als ik dat ook kan laten doen.
Nah nee, als je wil dat het goed gebeurd dan laat je dat door iemand doen die dat al tig keer gedaan heeft. Oh ik niet. Ik werk best veel, dus als ik dan bv moet gaan schilderen dan heb ik daar geen zin in om dat in mijn vrije weekend te doen, dus laat ik dat doen. Want tegen de tijd dat ik na een week werken weer aan het weekend ben en kan gaan verven kan het ook al klaar zijnquote:Op maandag 28 maart 2011 16:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als je wilt dat het goed gebeurd moet je het zelf doen. En daarbuiten heb ik tijd zat.
Ja maar ik wil graag dat het goed gebeurd, en wanneer ik wil, niet wanneer zij vinden dat het pas nodig isquote:
Nah nee. Ik plaats liever zelf een nieuwe keuken dan dat ik dat laat doen. Ik heb niets aan 2 werklui die dat er even binnen 1 a 2 dagen in stampen. Ik doe het zelf wel. Ben ik wel veel langer bezig maar dan zit het aan het eind wel veel netter en bovendien exact naar mijn wensen. En ik vind het leuk om te doen, dat scheelt natuurlijk ook.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:41 schreef CoolGuy het volgende:
Nah nee, als je wil dat het goed gebeurd dan laat je dat door iemand doen die dat al tig keer gedaan heeft. Oh ik niet. Ik werk best veel, dus als ik dan bv moet gaan schilderen dan heb ik daar geen zin in om dat in mijn vrije weekend te doen, dus laat ik dat doen. Want tegen de tijd dat ik na een week werken weer aan het weekend ben en kan gaan verven kan het ook al klaar zijn
Ja, en ik hou niet van lang bezig zijn met iets. Als ik iets wil dan moet ik dat 5 min geleden hebbenquote:Op maandag 28 maart 2011 16:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nah nee. Ik plaats liever zelf een nieuwe keuken dan dat ik dat laat doen. Ik heb niets aan 2 werklui die dat er even binnen 1 a 2 dagen in stampen. Ik doe het zelf wel. Ben ik wel veel langer bezig maar dan zit het aan het eind wel veel netter en bovendien exact naar mijn wensen. En ik vind het leuk om te doen, dat scheelt natuurlijk ook.
Dan denk ik meer aan de achterliggende elektra en afvoer/aanvoer bv, de verdeling daarvan en de bereikbaarheid daarvan als er ooit een probleem mee is. Werklui denken altijd 'het zit dus is het goed'. Tot je na 10 jaar een probleem krijgt natuurlijk.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:51 schreef CoolGuy het volgende:
Exact naar je wensen? Hoe bedoel je? Als je een keuken laat ontwerpen dan is dat toch exact naar je wensen?
Ach... als het dak doorlekt zet ik er gewoon een emmertje onderquote:Op maandag 28 maart 2011 16:41 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja maar ik wil graag dat het goed gebeurd, en wanneer ik wil, niet wanneer zij vinden dat het pas nodig is
Je hebt werklui en je hebt vakmensen, sommige woningen zijn door bouwvarkens in elkaar geschetenquote:Op maandag 28 maart 2011 16:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan denk ik meer aan de achterliggende elektra en afvoer/aanvoer bv, de verdeling daarvan en de bereikbaarheid daarvan als er ooit een probleem mee is. Werklui denken altijd 'het zit dus is het goed'. Tot je na 10 jaar een probleem krijgt natuurlijk.
Ook de 'vakmensen' die bij jou een keuken komen plaatsen denken alleen aan het zichtwerk hoor. Alles wat uit zicht zit is voor latere zorg. Klant ziet het toch niet.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:58 schreef xenobinol het volgende:
Je hebt werklui en je hebt vakmensen, sommige woningen zijn door bouwvarkens in elkaar gescheten
Oh dat bedoel je. Dat soort dingen neem ik dan natuurlijk mee. Overigens laat ik dat voorbereidende werk dan door een vriend van me doen, dan weet ik zeker dat 't goed is, en dat kost me niet zoveel, net als met schilderenquote:Op maandag 28 maart 2011 16:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan denk ik meer aan de achterliggende elektra en afvoer/aanvoer bv, de verdeling daarvan en de bereikbaarheid daarvan als er ooit een probleem mee is. Werklui denken altijd 'het zit dus is het goed'. Tot je na 10 jaar een probleem krijgt natuurlijk.
IK huur omdat het lekker goedkoop isquote:
Dus we zijn het eens dat als iets goed moet gebeuren je dat nooit in handen van de 'verkopers' moet geven?quote:Op maandag 28 maart 2011 17:03 schreef CoolGuy het volgende:
Oh dat bedoel je. Dat soort dingen neem ik dan natuurlijk mee. Overigens laat ik dat voorbereidende werk dan door een vriend van me doen, dan weet ik zeker dat 't goed is, en dat kost me niet zoveel, net als met schilderen
Nee? Ik doe het toch niet zelf? Hij is toevallig heel handig met dat soort dingen, dus laat ik hem dat doen. Maar dan kan ik er ook blind op vertrouwen dat het goed gebeurd. Dat geef ik dan toch uit handen?quote:Op maandag 28 maart 2011 17:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dus we zijn het eens dat als iets goed moet gebeuren je dat nooit uit handen moet geven?
Ik had mijn bericht al geedit. Was niet helemaal zoals ik het bedoelde.quote:Op maandag 28 maart 2011 17:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee? Ik doe het toch niet zelf? Hij is toevallig heel handig met dat soort dingen, dus laat ik hem dat doen. Maar dan kan ik er ook blind op vertrouwen dat het goed gebeurd. Dat geef ik dan toch uit handen?
Ik laat niet een of andere obscure toko iets doen he.
Tja, dat wisten we al ongeveer. Misschien dat nu het IMF het zegt, men de HRA daadwerkelijk aanpakt, ik vrees dat Rutte zijn heilige-H-woord laat zoals het is.quote:DEN HAAG - De genereuze hypotheekrenteaftrek verstoort de Nederlandse huizenmarkt en moet daarom worden beperkt. Dat stelden onderzoekers van het Internationaal Monetair Fonds (IMF) maandag in een rapport over de Nederlandse economie.
Volgens de onderzoekers vergroot de aftrek de risicos die banken en huishoudens nemen.
Zij adviseren de regering daarom de mogelijkheden om rente af te trekken geleidelijk te verminderen. ''Het zou helpen als daar al snel een geloofwaardige boodschap over wordt afgegeven, aldus de economen.
Minister Jan-Kees de Jager (Financiën) gaf in een reactie echter aan niets te voelen voor een beperking van de hypotheekrenteaftrek.
Rust
''De huizenkoper heeft juist nu behoefte aan rust op de woningmarkt.''
De onderzoekers benadrukten dat structurele hervormingen, zoals de aanpak van de hypotheekrenteaftrek en het verhogen van de pensioenleeftijd, helpen de Nederlandse economie gezonder te maken zonder de economische groei aan te tasten.
Overheidstekort
De huidige bezuinigingen helpen wel om het overheidstekort sterk terug te dringen, maar zorgen de komende twee jaar ook voor een economische groei die lager is dan in 2010. Het IMF voorspelt voor de komende twee jaar een groei van circa 1,5 procent.
Hoewel het overheidstekort vorig jaar sterker werd verkleind dan verwacht, ziet het fonds ziet geen reden om het tempo van de bezuinigingen terug te schroeven. ''Dat moet pas als de economische groei stilvalt'', stelde de leider van de IMF-missie naar Nederland, Lorenzo Figliuoli.
Ik vrees daar niet voor. Ik hoop het. Kan ik mooi met de HRA mijn woning aflossen.quote:Op maandag 28 maart 2011 17:32 schreef Whuzz het volgende:
http://www.nu.nl/geldzake(...)risico-economie.html
Tja, dat wisten we al ongeveer. Misschien dat nu het IMF het zegt, men de HRA daadwerkelijk aanpakt, ik vrees dat Rutte zijn heilige-H-woord laat zoals het is.
Ik ook, en zwart door een beunhaas!quote:Op maandag 28 maart 2011 16:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |