quote:Op maandag 28 maart 2011 16:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Draai je nu niet oorzaak en gevolg om?
een verhuurder mag financieringskosten gewoon aftrekken hoor. Dat heet dan niet hypotheekrente aftrek, maar goedkoopmansgebruik. Een verhuurder mag zelfs de woning ten laste van de winst afschrijven, en alle onderhoudskosten ook.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:41 schreef janatwork het volgende:
[..]
Dat vrije sector niet kan concurreren met kopen heeft te maken met de HRA die je als koper wel hebt en als verhuurder niet.
Bovendien draait een koper ook nog op voor het onderhoud, wat bij een huurder niet het geval is.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
een verhuurder mag financieringskosten gewoon aftrekken hoor. Dat heet dan niet hypotheekrente aftrek, maar goedkoopmansgebruik. Een verhuurder mag zelfs de woning ten laste van de winst afschrijven, en alle onderhoudskosten ook.
Je zou juist het omgekeerde van jouw stelling verwachten, aangezien een verhuurder alles fiscaal mag aftrekken.
Nee, bij een huurder is dat gratis.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:24 schreef capricia het volgende:
Bovendien draait een koper ook nog op voor het onderhoud, wat bij een huurder niet het geval is.
Maar jij begrijpt toch ook wel dat het onderhoud voor 1000en woningen goedkoper is per woning dan voor 1 stuk.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, bij een huurder is dat gratis.
Dat zit gewoon in je huurprijs verwerkt....
Ligt eraan. Ik doe alles zelf. Schilderen van mijn kozijnen kost dus max 200,- aan verf. Voor een WBV kost dat veel meer aangezien alles wordt uitbesteedt aan diverse onderaannemers.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:28 schreef capricia het volgende:
Maar jij begrijpt toch ook wel dat het onderhoud voor 1000en woningen goedkoper is per woning dan voor 1 stuk.
Uiteraard.... want het gaat dan wel op een uniek object van onschatbare waardequote:Op maandag 28 maart 2011 16:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar jij begrijpt toch ook wel dat het onderhoud voor 1000en woningen goedkoper is per woning dan voor 1 stuk.
Ik besteed alles uit. Ik heb geen zin om allerlei dingen zelf te gaan doen als ik dat ook kan laten doen.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ligt eraan. Ik doe alles zelf. Schilderen van mijn kozijnen kost dus max 200,- aan verf. Voor een WBV kost dat veel meer aangezien alles wordt uitbesteedt aan diverse onderaannemers.
Ik ook niet, daarom huur ikquote:Op maandag 28 maart 2011 16:36 schreef CoolGuy het volgende:
Ik besteed alles uit. Ik heb geen zin om allerlei dingen zelf te gaan doen als ik dat ook kan laten doen.
Als je wilt dat het goed gebeurd moet je het zelf doen. En daarbuiten heb ik tijd zat.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:36 schreef CoolGuy het volgende:
Ik besteed alles uit. Ik heb geen zin om allerlei dingen zelf te gaan doen als ik dat ook kan laten doen.
Nah nee, als je wil dat het goed gebeurd dan laat je dat door iemand doen die dat al tig keer gedaan heeft. Oh ik niet. Ik werk best veel, dus als ik dan bv moet gaan schilderen dan heb ik daar geen zin in om dat in mijn vrije weekend te doen, dus laat ik dat doen. Want tegen de tijd dat ik na een week werken weer aan het weekend ben en kan gaan verven kan het ook al klaar zijnquote:Op maandag 28 maart 2011 16:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als je wilt dat het goed gebeurd moet je het zelf doen. En daarbuiten heb ik tijd zat.
Ja maar ik wil graag dat het goed gebeurd, en wanneer ik wil, niet wanneer zij vinden dat het pas nodig isquote:
Nah nee. Ik plaats liever zelf een nieuwe keuken dan dat ik dat laat doen. Ik heb niets aan 2 werklui die dat er even binnen 1 a 2 dagen in stampen. Ik doe het zelf wel. Ben ik wel veel langer bezig maar dan zit het aan het eind wel veel netter en bovendien exact naar mijn wensen. En ik vind het leuk om te doen, dat scheelt natuurlijk ook.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:41 schreef CoolGuy het volgende:
Nah nee, als je wil dat het goed gebeurd dan laat je dat door iemand doen die dat al tig keer gedaan heeft. Oh ik niet. Ik werk best veel, dus als ik dan bv moet gaan schilderen dan heb ik daar geen zin in om dat in mijn vrije weekend te doen, dus laat ik dat doen. Want tegen de tijd dat ik na een week werken weer aan het weekend ben en kan gaan verven kan het ook al klaar zijn
Ja, en ik hou niet van lang bezig zijn met iets. Als ik iets wil dan moet ik dat 5 min geleden hebbenquote:Op maandag 28 maart 2011 16:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nah nee. Ik plaats liever zelf een nieuwe keuken dan dat ik dat laat doen. Ik heb niets aan 2 werklui die dat er even binnen 1 a 2 dagen in stampen. Ik doe het zelf wel. Ben ik wel veel langer bezig maar dan zit het aan het eind wel veel netter en bovendien exact naar mijn wensen. En ik vind het leuk om te doen, dat scheelt natuurlijk ook.
Dan denk ik meer aan de achterliggende elektra en afvoer/aanvoer bv, de verdeling daarvan en de bereikbaarheid daarvan als er ooit een probleem mee is. Werklui denken altijd 'het zit dus is het goed'. Tot je na 10 jaar een probleem krijgt natuurlijk.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:51 schreef CoolGuy het volgende:
Exact naar je wensen? Hoe bedoel je? Als je een keuken laat ontwerpen dan is dat toch exact naar je wensen?
Ach... als het dak doorlekt zet ik er gewoon een emmertje onderquote:Op maandag 28 maart 2011 16:41 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja maar ik wil graag dat het goed gebeurd, en wanneer ik wil, niet wanneer zij vinden dat het pas nodig is
Je hebt werklui en je hebt vakmensen, sommige woningen zijn door bouwvarkens in elkaar geschetenquote:Op maandag 28 maart 2011 16:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan denk ik meer aan de achterliggende elektra en afvoer/aanvoer bv, de verdeling daarvan en de bereikbaarheid daarvan als er ooit een probleem mee is. Werklui denken altijd 'het zit dus is het goed'. Tot je na 10 jaar een probleem krijgt natuurlijk.
Ook de 'vakmensen' die bij jou een keuken komen plaatsen denken alleen aan het zichtwerk hoor. Alles wat uit zicht zit is voor latere zorg. Klant ziet het toch niet.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:58 schreef xenobinol het volgende:
Je hebt werklui en je hebt vakmensen, sommige woningen zijn door bouwvarkens in elkaar gescheten
Oh dat bedoel je. Dat soort dingen neem ik dan natuurlijk mee. Overigens laat ik dat voorbereidende werk dan door een vriend van me doen, dan weet ik zeker dat 't goed is, en dat kost me niet zoveel, net als met schilderenquote:Op maandag 28 maart 2011 16:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan denk ik meer aan de achterliggende elektra en afvoer/aanvoer bv, de verdeling daarvan en de bereikbaarheid daarvan als er ooit een probleem mee is. Werklui denken altijd 'het zit dus is het goed'. Tot je na 10 jaar een probleem krijgt natuurlijk.
IK huur omdat het lekker goedkoop isquote:
Dus we zijn het eens dat als iets goed moet gebeuren je dat nooit in handen van de 'verkopers' moet geven?quote:Op maandag 28 maart 2011 17:03 schreef CoolGuy het volgende:
Oh dat bedoel je. Dat soort dingen neem ik dan natuurlijk mee. Overigens laat ik dat voorbereidende werk dan door een vriend van me doen, dan weet ik zeker dat 't goed is, en dat kost me niet zoveel, net als met schilderen
Nee? Ik doe het toch niet zelf? Hij is toevallig heel handig met dat soort dingen, dus laat ik hem dat doen. Maar dan kan ik er ook blind op vertrouwen dat het goed gebeurd. Dat geef ik dan toch uit handen?quote:Op maandag 28 maart 2011 17:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dus we zijn het eens dat als iets goed moet gebeuren je dat nooit uit handen moet geven?
Ik had mijn bericht al geedit. Was niet helemaal zoals ik het bedoelde.quote:Op maandag 28 maart 2011 17:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee? Ik doe het toch niet zelf? Hij is toevallig heel handig met dat soort dingen, dus laat ik hem dat doen. Maar dan kan ik er ook blind op vertrouwen dat het goed gebeurd. Dat geef ik dan toch uit handen?
Ik laat niet een of andere obscure toko iets doen he.
Tja, dat wisten we al ongeveer. Misschien dat nu het IMF het zegt, men de HRA daadwerkelijk aanpakt, ik vrees dat Rutte zijn heilige-H-woord laat zoals het is.quote:DEN HAAG - De genereuze hypotheekrenteaftrek verstoort de Nederlandse huizenmarkt en moet daarom worden beperkt. Dat stelden onderzoekers van het Internationaal Monetair Fonds (IMF) maandag in een rapport over de Nederlandse economie.
Volgens de onderzoekers vergroot de aftrek de risicos die banken en huishoudens nemen.
Zij adviseren de regering daarom de mogelijkheden om rente af te trekken geleidelijk te verminderen. ''Het zou helpen als daar al snel een geloofwaardige boodschap over wordt afgegeven, aldus de economen.
Minister Jan-Kees de Jager (Financiën) gaf in een reactie echter aan niets te voelen voor een beperking van de hypotheekrenteaftrek.
Rust
''De huizenkoper heeft juist nu behoefte aan rust op de woningmarkt.''
De onderzoekers benadrukten dat structurele hervormingen, zoals de aanpak van de hypotheekrenteaftrek en het verhogen van de pensioenleeftijd, helpen de Nederlandse economie gezonder te maken zonder de economische groei aan te tasten.
Overheidstekort
De huidige bezuinigingen helpen wel om het overheidstekort sterk terug te dringen, maar zorgen de komende twee jaar ook voor een economische groei die lager is dan in 2010. Het IMF voorspelt voor de komende twee jaar een groei van circa 1,5 procent.
Hoewel het overheidstekort vorig jaar sterker werd verkleind dan verwacht, ziet het fonds ziet geen reden om het tempo van de bezuinigingen terug te schroeven. ''Dat moet pas als de economische groei stilvalt'', stelde de leider van de IMF-missie naar Nederland, Lorenzo Figliuoli.
Ik vrees daar niet voor. Ik hoop het. Kan ik mooi met de HRA mijn woning aflossen.quote:Op maandag 28 maart 2011 17:32 schreef Whuzz het volgende:
http://www.nu.nl/geldzake(...)risico-economie.html
Tja, dat wisten we al ongeveer. Misschien dat nu het IMF het zegt, men de HRA daadwerkelijk aanpakt, ik vrees dat Rutte zijn heilige-H-woord laat zoals het is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |