HAHA je ziet het niet heh?quote:Op zondag 27 maart 2011 16:28 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ja, dat werkt echt super. Vandaar dat Xeno hier al 4 jaar lang dezelfde argumenten herhaalt
En werken dat dat doet joh!
Blijkbaar heb je even gemist dat er sindsdien een wereldwijde crisis is uitgebroken, banken op springen staan, etc.?quote:Op zondag 27 maart 2011 16:28 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ja, dat werkt echt super. Vandaar dat Xeno hier al 4 jaar lang dezelfde argumenten herhaalt
En werken dat dat doet joh!
Welnee. De huizenmarkt stagneert omdat de eisen aangescherpt zijn en de rente flink gestegen is. Er zijn genoeg mensen die wel willen maar niet mogen kopen. Zelfs niet als ze daarmee goedkoper uit zouden zijn dan hun huidige huur.quote:Op zondag 27 maart 2011 16:37 schreef Asfyxia het volgende:
Denk je nou echt dat dat vanzelf is gebeurd? Welnee. Mensen nemen een besluit op grond van wat ze door de media voorgeschoteld krijgen.
Ah, en jij denkt dat dat hierdoor komt:quote:Op zondag 27 maart 2011 16:42 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Blijkbaar heb je even gemist dat er sindsdien een wereldwijde crisis is uitgebroken, banken op springen staan, etc.?
quote:Beter is het om bijvoorbeeld via internetfora en weblogs "het volk" op te juinen, zodat de politiek het uiteindelijk oppikt en de zweep erover gaat.
Misschien zou je eens buiten moeten komen, uit je eigen kleine wereldje. Niet iedereen wil per se een burgermansbestaan met een koophuis en een tuintje en een hond. Sommigen boeit het sowieso helemaal niks en weer anderen zweven er een beetje tussenin. Deze middelste groep is momenteel geheel weggevallen aan de vraagkant.quote:Op zondag 27 maart 2011 16:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Welnee. De huizenmarkt stagneert omdat de eisen aangescherpt zijn en de rente flink gestegen is. Er zijn genoeg mensen die wel willen maar niet mogen kopen. Zelfs niet als ze daarmee goedkoper uit zouden zijn dan hun huidige huur.
Och nut. Er lezen mensen mee. Dat weet ik zeker.quote:Maar als jij denkt dat je geblaat op fora nut heeft dan houdt niets je tegen.
Nee dat komt niet daardoor, d.w.z. dat is niet de hoofdoorzaak. Maar de crisis is zeker wel sterk verergerd door alle negatieve, overhypete berichten in alle media.quote:Op zondag 27 maart 2011 16:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ah, en jij denkt dat dat hierdoor komt:
[..]
Ik ben gisteren nog buiten geweest. Volgende maand doe ik dat nog een keer.quote:Op zondag 27 maart 2011 16:49 schreef Asfyxia het volgende:
Misschien zou je eens buiten moeten komen, uit je eigen kleine wereldje.
OH, dus al die mensen die hier schreeuwen dat ze de huizen te duur vinden willen helemaal geen huis.quote:Niet iedereen wil per se een burgermansbestaan met een koophuis en een tuintje en een hond.
Vermakelijk is het inderdaad wel.quote:Och nut. Er lezen mensen mee. Dat weet ik zeker.
Je bedoelt uiteraard negatief-overhypend-schreewmannetjes als Kees Tekort? Inderdaad, dat gaat allemaal nergens overquote:Op zondag 27 maart 2011 16:51 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Nee dat komt niet daardoor, d.w.z. dat is niet de hoofdoorzaak. Maar de crisis is zeker wel sterk verergerd door alle negatieve, overhypete berichten in alle media.
Onder anderen.quote:Op zondag 27 maart 2011 16:52 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Je bedoelt uiteraard negatief-overhypend-schreewmannetjes als Kees Tekort? Inderdaad, dat gaat allemaal nergens over
Correctie: het piramidespel is sterk verergerd door alle positieve, overhypte berichten in alle media...quote:Op zondag 27 maart 2011 16:51 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Nee dat komt niet daardoor, d.w.z. dat is niet de hoofdoorzaak. Maar de crisis is zeker wel sterk verergerd door alle negatieve, overhypete berichten in alle media.
Dat zijn nou precies die typische media-hype-woorden waar Asfyxia op doelt.quote:
Dat ook. Daar is het allemaal mee begonnen, ooit, een jaar of 10 geleden. Met het overdrijven van de waarde van eigenwoning"bezit". Ineens moest iedereen een "eigen" huis hebben.quote:Op zondag 27 maart 2011 17:04 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Correctie: het piramidespel is sterk verergerd door alle positieve, overhypte berichten in alle media...
Daar is op zich niets mis mee.quote:Op zondag 27 maart 2011 17:13 schreef Asfyxia het volgende:
Ineens moest iedereen een "eigen" huis hebben.
Als het een weloverwogen wens is én de financiën laten dat ook zonder al teveel risico toe, niet nee.quote:
Heeft wel gezorgd voor een verdubbeling van de HRA kosten per jaarquote:
Meeste mensen met kinderen willen een vaste plek in goede buurt voor zo'n jaar of 20.quote:Op zondag 27 maart 2011 17:19 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Als het een weloverwogen wens is én de financiën laten dat ook zonder al teveel risico toe, niet nee.
Ja willen... Men kan wel zoveel willen. Ik wil ook vanalles.quote:Op zondag 27 maart 2011 17:23 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Meeste mensen met kinderen willen een vaste plek in goede buurt voor zo'n jaar of 20.
Voor zover ik weet is het eigenwoningbezit niet zo sterk toegenomen. Heeft iemand getallen paraat?quote:Op zondag 27 maart 2011 17:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Heeft wel gezorgd voor een verdubbeling van de HRA kosten per jaar
Nee, dat staat niet echt op m'n prioriteitenlijstje. Daar vind je meer zaken als:quote:
Dat is het probleem in deze tijd, het lukt niet om zo'n plek te vinden.quote:Op zondag 27 maart 2011 17:24 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Ja willen... Men kan wel zoveel willen. Ik wil ook vanalles.
Niet het bezit, wel de hoogte van de HRA.quote:Op zondag 27 maart 2011 17:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is het eigenwoningbezit niet zo sterk toegenomen. Heeft iemand getallen paraat?
Onder de brug is het ook nog erg rustig momenteel, dus blijkbaar hebben ze toch ergens onderdak gevonden.quote:Op zondag 27 maart 2011 17:28 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat is het probleem in deze tijd, het lukt niet om zo'n plek te vinden.
Er staat genoeg leeg.quote:Op zondag 27 maart 2011 17:29 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Onder de brug is het ook nog erg rustig momenteel, dus blijkbaar hebben ze toch ergens onderdak gevonden.
quote:Hugo Priemus: ‘Woningmarkt in opperste chaos door nieuwe kabinet’
DEN HAAG - "Het kabinet Rutte-Verhagen zal de woningmarkt in opperste chaos en onzekerheid storten", zegt Hugo Priemus.
Redenen: te weinig huurhuizen, Vogelaarwijken die erop achteruitgaan, en klappen voor de bouwsector.
Hugo Priemus is emeritus hoogleraar volkshuisvesting aan de TU Delft en lid van de SER-commissie Ruimtelijke Inrichting.
Hypotheekrenteaftrek onhoudbaar
Het in stand houden van de hypotheekrenteaftrek zou voor rust op de koopmarkt moeten zorgen. "Maar dat is uitstel van executie", zegt Priemus. "Iedereen weet dat die aftrek niet houdbaar is. Dus blijft de onzekerheid op de koopmarkt." Voor huurders is nog onzeker wat er met de huursubsidie gaat gebeuren.
Huurwoning kopen
De hypotheekrenteaftrek gaat de overheid alleen maar meer geld kosten volgens Priemus: "Het nieuwe kabinet wil huurders het wettelijk recht geven om hun huurwoning voor een redelijke prijs te kopen. Dat betekent nog meer uitgaven aan de renteaftrek." Het ‘goede nieuws', vervolgt hij, is dat die maatregel volstrekt onuitvoerbaar is. "Zo'n kooprecht is in strijd met het eigendomsrecht. Je kunt een verhuurder niet dwingen om zijn bezit te verkopen."
Huurprijzen niet omhoog
Ook is afgesproken dat de huren niet omhoog gaan. Priemus: "Alleen voor gezinnen met een inkomen van 43.000 euro of meer stijgt de huur met 5 procent. Maar dat gaat over niet meer dan 10 procent van alle sociale huurders. En het controleren van die gezinsinkomens leidt tot bureaucratie, terwijl er juist ambtenaren weg moeten."
Ambtenaren houden zichzelf in stand.quote:En het controleren van die gezinsinkomens leidt tot bureaucratie, terwijl er juist ambtenaren weg moeten
Als zelfs makelaars er niet meer in geloven...quote:Op zondag 27 maart 2011 17:52 schreef michaelmoore het volgende:
Makelaars: Tweede dip op komst
http://www.vastgoedactuee(...)de-dip-op-komst.html
Nieuws van anderhalve maand oud?quote:Op zondag 27 maart 2011 17:52 schreef michaelmoore het volgende:
Makelaars: Tweede dip op komst
http://www.vastgoedactuee(...)de-dip-op-komst.html
Haha, ik heb dus écht al alles wat jij zou willen hebbenquote:Op zondag 27 maart 2011 17:28 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Nee, dat staat niet echt op m'n prioriteitenlijstje. Daar vind je meer zaken als:
- seks met de buurvrouw
- seks met de buurvrouw
- seks met de buurvrouw
- een nieuwe laptop met een HD-scherm en een Sandy Bridge i5 dinges erin
- een andere baan
Ik denk niet dat de huizenmarkt zo ver instort dat jij met die drie tientjes spaargeld een huis kunt kopen. Ja, van playmobil misschienquote:Ergens onderaan bungelt dan een vage notie dat als de huizenmarkt implodeert ik mogelijk m'n spaargeld zal aanwenden voor de aankoop van een woning. Mogelijk. Eventueel. Als de omstandigheden daarbij passen.
Hangt er vanaf waar je woont. In NL: zou kunnen. In Tokyo: Not so much.quote:Op zondag 27 maart 2011 18:17 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Denk je dat men nu, anderhalve maand later, ineens een stuk positiever is?
Daar is dan ook helemaal geen sprake van. De bank wil het wel lenen, maar veel mensen mogen het niet lenen.quote:Op zondag 27 maart 2011 18:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
Elke simpele boer kan op zijn vingers uittellen dat het mis gaat met huizenverkoop wanneer de prijzen hoger zijn dan wat de bank maximaal wil lenen voor het onderpand.
Mijn buurvrouw heb je niet gehad hoor. Dat weet ik zeker.quote:Op zondag 27 maart 2011 18:25 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Haha, ik heb dus écht al alles wat jij zou willen hebben![]()
Ik kan je melden dat je buurvrouw bij de derde keer enigsinds vermoeid begon te raken.
zegt de internetheldquote:Op zondag 27 maart 2011 16:49 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Misschien zou je eens buiten moeten komen, uit je eigen kleine wereldje.
ben jij je eigen buurvrouw dan?quote:Op zondag 27 maart 2011 18:27 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Mijn buurvrouw heb je niet gehad hoor. Dat weet ik zeker.
ik heb vast wat gemist. 99,999% van de Nederlandse bevolking: /care.quote:Op zondag 27 maart 2011 16:37 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
HAHA je ziet het niet heh?
Waar denk jij dat al die volkswoede over die bonuskanonnen bij de ING vandaan komt?
Dan heb je inderdaad écht wat gemist. Geeft niet. We hadden al eerder vastgesteld dat jij je ergens in een ivoren toren in een verder niet relevant buitengebied bevindt. Dan mis je weleens wat. Zo gaan die dingen nu eenmaal.quote:Op zondag 27 maart 2011 18:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik heb vast wat gemist. 99,999% van de Nederlandse bevolking: /care.
ik bespeur wat CDquote:Op zondag 27 maart 2011 18:31 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Dan heb je inderdaad écht wat gemist. Geeft niet. We hadden al eerder vastgesteld dat jij je ergens in een ivoren toren in een verder niet relevant buitengebied bevindt. Dan mis je weleens wat. Zo gaan die dingen nu eenmaal.
Oh, dan was het die van Xeno. Jullie forum-spammende-zuurpruimen zijn zo verdomd lastig uit elkaar te houdenquote:Op zondag 27 maart 2011 18:27 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Mijn buurvrouw heb je niet gehad hoor. Dat weet ik zeker.
Zuurpruim? Bij mij gaat vandaag de vlag uit hoor!quote:Op zondag 27 maart 2011 18:33 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Oh, dan was het die van Xeno. Jullie forum-spammende-zuurpruimen zijn zo verdomd lastig uit elkaar te houden
Gisteren toch een huis kunnen vinden?quote:Op zondag 27 maart 2011 18:34 schreef Asfyxia het volgende:
Zuurpruim? Bij mij gaat vandaag de vlag uit hoor!
De banken schroeven niet zomaar de voorwaardes omhoog voor die lening.quote:Op zondag 27 maart 2011 18:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Daar is dan ook helemaal geen sprake van. De bank wil het wel lenen, maar veel mensen mogen het niet lenen.
De banken schroeven helemaal niks omhoog. Lees je eens in.quote:Op zondag 27 maart 2011 18:38 schreef Piet_Piraat het volgende:
De banken schroeven niet zomaar de voorwaardes omhoog voor die lening.
In ieder geval de rente en inlezen hoef ik niet, ik ga voor grond met bouwvergunning.quote:Op zondag 27 maart 2011 18:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
De banken schroeven helemaal niks omhoog. Lees je eens in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |