Van de werkenden.quote:Op zondag 27 maart 2011 12:53 schreef xenobinol het volgende:
Sure..... maar waar gaan we dan wel geld vandaan halen?
Ik zal even reageren voor de hel losbreekt, heb je in ieder geval nog 1 normale reactie.quote:Op zondag 27 maart 2011 13:15 schreef oinkoink12 het volgende:
Ik ben zo'n "kansloze"die op de open-huizendag een leuk "ex-huurkrot" heeft gevonden. Ik weet dat er een huis is verkocht laatst dat wel helemaal "af" was voor 279 k.k dus ik vind het geen onredelijke prijs.
Bel de betreffende makelaar even dan weet je wat.quote:- Als dit huis 229 v.o.n kost, wat zijn de geschatte extra kosten voordat ik het huis in mijn bezit heb.
quote:perceeloppervlak dient nog nader kadastraal te worden uitgemeten
Waarom zou het volgens die "verschillende plekken" een (gedeeltelijke) wassen neus zijn? Vrij op naam is vrij op naam, lijkt me.quote:Op zondag 27 maart 2011 13:15 schreef oinkoink12 het volgende:
Beste mensen,
Ik heb een aantal vraagjes, ik kom vrij zelden in deze reeks, en heb dus een paar topics doorgenomen om de sfeer te proeven en een beetje het vocabulair te leren waardoor iedereen me zal begrijpen!
Ik ben zo'n "kansloze"die op de open-huizendag een leuk "ex-huurkrot" heeft gevonden. Ik weet dat er een huis is verkocht laatst dat wel helemaal "af" was voor 279 k.k dus ik vind het geen onredelijke prijs.
Zie link
Dit betreft een woning die momenteel een V.O.N actie heeft. Nu was ik daar in het begin heel positief over, maar nu lees ik op verschillende plekken dat dit een gedeeltelijke "wassen-neus" is.
- Kan iemand mij uitleggen hoe dit precies werkt?
Als het echt v.o.n. is, dan zou dat volgens mij die 229k moeten zijn.quote:- Als dit huis 229 v.o.n kost, wat zijn de geschatte extra kosten voordat ik het huis in mijn bezit heb.
Ja.quote:- Is het echt een verschrikkelijke tijd om een huis te kopen?
Tis toch de beste tijd ooit om 'n huis te kopen? Dat deel gaat me goed af, geen probleem om 22% van de vraagprijs af te onderhandelen na een half jaar op ons droomhuis. Nu alleen m'n eigen huis verkopen, dat is de uitdagingquote:Op zondag 27 maart 2011 13:25 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Waarom zou het volgens die "verschillende plekken" een (gedeeltelijke) wassen neus zijn? V.o.n. is v.o.n., lijkt me.
Verder zou ik gewoon even de verkopende partij bellen over wat er in dit geval precies met "vrij op naam" bedoeld wordt. Dan weet je ook meteen in hoeverre het hier een "wassen neus" zou betreffen.
[..]
Als het echt v.o.n. is, dan zou dat volgens mij die 229k moeten zijn.
[..]
Ja.
Netjes! Maar dat doet niet iedereen je na. Voor de meesten die dat niet kunnen is het denk ik wel slimmer om nog ff te wachten. Dan dalen de prijzen vanzelf nog wat verder, daar hoef je dan niet voor te kunnen onderhandelen.quote:Op zondag 27 maart 2011 13:29 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Tis toch de beste tijd ooit om 'n huis te kopen? Dat deel gaat me goed af, geen probleem om 22% van de vraagprijs af te onderhandelen na een half jaar op ons droomhuis.
Dat gaat ook wel goedkomen.quote:Nu alleen m'n eigen huis verkopen, dat is de uitdaging
Ik zie daarin geen adders verborgen, en bovendien lijkt me V.o.n. duidelijk genoeg. Als er kosten bij zouden komen zou je het wat mij betreft niet V.o.n. mogen noemen.quote:Op zondag 27 maart 2011 13:28 schreef oinkoink12 het volgende:
Dit zijn tevens de voorwaarden van de V.O.N actie.
Neej, maar niet dat ze daar in de plaats een andere dure regeling voor hebbenquote:Op zondag 27 maart 2011 13:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik zie daarin geen adders verborgen, en bovendien lijkt me V.o.n. duidelijk genoeg. Als er kosten bij zouden komen zou je het wat mij betreft niet V.o.n. mogen noemen.
Reden te meer om duidelijkheid te krijgen. Als die niet op jouw grond blijken te staan mag je ze er niet eens uithalenquote:Op zondag 27 maart 2011 13:28 schreef oinkoink12 het volgende:
Mbt het perceel oppervlak is er een discussie over een strookje koniveren dat in de voortuin staat. Wmb is dat geen belangrijke issue. Ik zou die dingen er het liefst gelijk uit rammen, maar ik snap je punt.
Begrijpelijk, ik bedoel meer, dat zelfs als het stuk waar het omgaat in het geheel niet bij het perceel hoort, zou het me niet veel uitmakenquote:Op zondag 27 maart 2011 13:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Reden te meer om duidelijkheid te krijgen. Als die niet op jouw grond blijken te staan mag je ze er niet eens uithalen
Toch is het beter dat er vooraf duidelijkheid is, dan weten je nieuwe buren ook waar ze aan toe zijn. En als ze het daar niet mee eens zijn kunnen ze beter overhoop liggen met de oude bewoners dan met jou.quote:Op zondag 27 maart 2011 13:38 schreef oinkoink12 het volgende:
Begrijpelijk, ik bedoel meer, dat zelfs als het stuk waar het omgaat in het geheel niet bij het perceel hoort, zou het me niet veel uitmaken
Tis niet zo moeilijk hoor - wat altijd kan is de makelaar bellen en zeggen wat jij er voor over hebt. Dan kan die makelaar hoog springen, laag springen, maar zolang jij er werkelijk niet meer voor over hebt. Ik snap dat makelaars erin zijn getraind je het gevoel te geven dat je snel en vooral meer moet bieden, maar als je bijvoorbeeld hier zo nu en dan mee leest kun je wel inschatten hoeveel vaart dat zal lopenquote:Op zondag 27 maart 2011 13:31 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Netjes! Maar dat doet niet iedereen je na. Voor de meesten die dat niet kunnen is het denk ik wel slimmer om nog ff te wachten. Dan dalen de prijzen vanzelf nog wat verder, daar hoef je dan niet voor te kunnen onderhandelen.
Je vertrouwen doet me goed, maar ben er zelf nog niet zo zeker vanquote:Dat gaat ook wel goedkomen.
omdat het verder opdrijven van de huizenmarkt dus in ieders belang is, ze horen allemaal bij het piramidespel, instappen maarquote:Op zondag 27 maart 2011 14:43 schreef RemcoDelft het volgende:
Even offtopic op een link die hier eerder langskwam ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrij_op_naam ):
Waarom zijn notariskosten 2% van de verkoopprijs? Waarom is de prijs van standaard-papierwerk afhankelijk van het bedrag op het papier?
Uiteraard. Maar dat kan toch nooit de reden zijn dat de overheid ooit met dergelijke tarieven heeft ingestemd?quote:Op zondag 27 maart 2011 15:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
omdat het verder opdrijven van de huizenmarkt dus in ieders belang is, ze horen allemaal bij het piramidespel, instappen maar
Zie daar een knap staaltje mislukte marktwerking. Sinds notarissen moeten "concurreren", zijn er "prijsvechters" waarbij je al het werk zelf moet doen, en dan krijg je 10% korting... M.a.w. het geeft leuk aan dat het werk 10% van het tarief waard is, en 90% voorkomt uit machtsmisbruik omdat de consument geen keus heeft.quote:Op zondag 27 maart 2011 15:28 schreef NiGeLaToR het volgende:
Overigens zijn al die tarieven onderhandelbaar he, ze kunnen vragen wat ze willen natuurlijk.
Als je het hebt over een verklaring van erfrecht ok, maar er is niemand die een consument dwingt om een huis te kopen.quote:Op zondag 27 maart 2011 15:41 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zie daar een knap staaltje mislukte marktwerking. Sinds notarissen moeten "concurreren", zijn er "prijsvechters" waarbij je al het werk zelf moet doen, en dan krijg je 10% korting... M.a.w. het geeft leuk aan dat het werk 10% van het tarief waard is, en 90% voorkomt uit machtsmisbruik omdat de consument geen keus heeft.
quote:Op zondag 27 maart 2011 15:43 schreef snabbi het volgende:
[..]
Als je het hebt over een verklaring van erfrecht ok, maar er is niemand die een consument dwingt om een huis te kopen.
Een goed inhoudelijk argument om alles via de overheid te laten gebeuren, daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht. De nieuwe plan-economie in opkomst.quote:
Het kadaster is toch ook niet in private handen?quote:Op zondag 27 maart 2011 15:45 schreef snabbi het volgende:
[..]
Een goed inhoudelijk argument om alles via de overheid te laten gebeuren, daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht. De nieuwe plan-economie in opkomst.
Hmm, ben ik dan echt de enige die daar geen genoegen mee neemt?quote:Op zondag 27 maart 2011 15:41 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zie daar een knap staaltje mislukte marktwerking. Sinds notarissen moeten "concurreren", zijn er "prijsvechters" waarbij je al het werk zelf moet doen, en dan krijg je 10% korting... M.a.w. het geeft leuk aan dat het werk 10% van het tarief waard is, en 90% voorkomt uit machtsmisbruik omdat de consument geen keus heeft.
Je moet het groter zien. Met het aanpakken van één notaris schiet je toch niks op.quote:Op zondag 27 maart 2011 15:58 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Hmm, ben ik dan echt de enige die daar geen genoegen mee neemt?
Als er prijsafspraken zijn moet je die gewoon melden...
Ja, dat werkt echt super. Vandaar dat Xeno hier al 4 jaar lang dezelfde argumenten herhaaltquote:Op zondag 27 maart 2011 16:15 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Je moet het groter zien. Met het aanpakken van één notaris schiet je toch niks op.
Beter is het om bijvoorbeeld via internetfora en weblogs "het volk" op te juinen, zodat de politiek het uiteindelijk oppikt en de zweep erover gaat.Echt, dat werkt veel beter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |