abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94461036
100513_112545_haaktopic.gif

The basics

Handige sites

Maten van haaknaalden vergelijken
Haakpatroon in tekens
Haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Stitch Diva's Crochet Tutorial (Engelstalig, met foto's )
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
Handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
Haaknaalden
Hier kun je je werk bijhouden
Bloemen haken
Zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Gratis Nederlandse patronen
Heuse blogpost over onze eigen Wampi aan het haken in de trein!
Voor een indicatie van de gemiddelde afmetingen van babyvoetjes, kom maar op met de slofjes!

Vorige delen

01 - 02 - 03 - 04 - 05 - 06 - 07 - 08 - 09 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 -
20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 -
39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51 - 52 - 53 - 54 - 55 - 56 - 57 -
58 - 59 - 60 - 61 - 62 - 63 - 64 - 65 - 66 - 67 - 68 - 69 - 70 - 71 - 72 - 73 - 74

Swap

We zijn weer bezig met een swap. Rond april laten we de werkjes bij de ontvanger bezorgen. Het thema is Voorjaar en het budget is vastgesteld op maximaal 15, incl. verzenden.

Wie doen er mee?

StefanieV = StefanieV
Spiegelei = Spiegelei
Daste
EsseEi = Epsiej
Muck
Lyssa = LyssaOdyne
mijsje = mijsje
antartica = nyn
Ophelia
Herfstblad = Lizzerd
Lijnloos = Lijnloos

De laatste haaksels uit het vorige topic

De Padma's van trui

De draak in wording van Loqi

Pentagonnetjes van Spiegelei

Het uiltje van Omdatappel

De sjaal van Sanne

Het (stiekem gebreide) monster van kwakz0r

[ Bericht 2% gewijzigd door Herfstblad op 22-03-2011 12:11:19 ]
pi_94461058
Oeps, ik zie dat ik de titel ben vergeten aan te passen. Ik vraag dat even aan Lutte om het aan te passen. Daarna komen de foto's in de OP :)

[ Bericht 8% gewijzigd door Herfstblad op 22-03-2011 11:29:24 ]
pi_94461251
Ik doe effe een kopietje van mijn vorige post...

Oh crap... ben weer op ravelry aan het kijken en kom zoveel toffe dingen tegen die ik wel wil maken (ooooooit)...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_94461396
Ik twijfelde of jouw post in de beginpost moest zetten omdat het niet zelfgemaakt is door mensen uit dit topic, zegmaar. Ze zijn wel heel gaaf allemaal!
Vooral het Mens-erger-je-niet! :)

[ Bericht 19% gewijzigd door Herfstblad op 22-03-2011 11:35:20 ]
pi_94461830
jeeejjj weer een nieuwe! ik zal zo ff een foto maken mn eerste japanse bloemen! weet nog niet echt of ik er nou een sjaal van ga maken, katoen is niet zo zacht...
haken is cool
  dinsdag 22 maart 2011 @ 12:01:19 #6
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94462548
zoals mijsje in 't vorige topic al terecht opmerkte: de afrikaanse blommen van spiegelei zijn eigenlijk pentagonnetjes, geen hexa. (dan zouden ze 6 blaadjes moeten hebben).

geinige ideetjes, lijnloos! :)
in de haak.
pi_94462706
Foto van mn laptophoesje! Ogen dicht trui, het is roze, en er zit geel op.

En doet me twijfelen of ik wel een echte hoes wil.

Ow en kijk voor mn allereerste borduursel in het borduurtopic.
pi_94462903
:) Leuk, Whoopdidoo!
pi_94462937
O help nog iets geels :P
  dinsdag 22 maart 2011 @ 12:49:31 #10
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_94464095
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 12:01 schreef trui het volgende:
zoals mijsje in 't vorige topic al terecht opmerkte: de afrikaanse blommen van spiegelei zijn eigenlijk pentagonnetjes, geen hexa. (dan zouden ze 6 blaadjes moeten hebben).

geinige ideetjes, lijnloos! :)
Ja Mijsje en jij hebben helemaal gelijk, ik moet ook geen moeilijke woorden gebruiken. :+ :P Ik noem het wel vijfhoeken :Y .

Zeg trui ben jij allergisch voor roze & geel? (zie posts van Whoop) of heb ik iets niet helemaal goed gevolgd ofzo? Maar dan heb je een leuke periode nu zo met de lente en Pasen (voor de gele kleur dan he).
klerkje
pi_94464595
Ik zie ineens die leuke mini olifantjes van Trui, wat zijn ze leuk. Ik ben gelijk veliefd. Misschien wel een leuk tussenprojectje voor mij....
gewoon een echte LUSH fan.
Mijn favoriet : Sex bomb bathballistic en Ocean Salt
pi_94465546
Mn oogjes en neusjes zijn binnen *O*
Paypal hebben in combinatie met het feit dat je etsy kent, is zeer slecht voor je bankrekening.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 13:58:46 #13
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94466181
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 12:49 schreef Spiegelei het volgende:Zeg trui ben jij allergisch voor roze & geel? (zie posts van Whoop) of heb ik iets niet helemaal goed gevolgd ofzo? Maar dan heb je een leuke periode nu zo met de lente en Pasen (voor de gele kleur dan he).
ik heb niks tegen roze en geel, maar de combinatie vind ik wat weeïg. ik zou ze dus niet snel naast elkaar gebruiken.

de voorbeelden van whoop zijn wel met heel zacht geel, bijna (room)wit. en heel hard roze, dan kan 't alweer bijna hoor. ;)
in de haak.
pi_94466449
Dat valt wel me hoor trui, t is die geel van de wibra.

Maar lichtroze en geel vind ik ook niet mooi, als je die beide van de wibra neemt, dat is het gewoon net niet.
Maar ik heb ook een hekel aan roze met rood. Al heb ik het hier wel een keer mooi voorbij zien komen.
Volgens mij heeft iedereen wel zo iets.

Weet je wat ook leuk is....Een hoes haken, en dan dubbellaags ofzo, en dan geborduurde dingetjes erop O+
  dinsdag 22 maart 2011 @ 14:10:24 #15
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94466500
ik vind roze met rood juist prachtig. :D en roze met oranje. :P maar met geel, nee.
in de haak.
pi_94466526
Roze met oranje? Oranje vind ik sowieso al echt te lelijk.
En dan nog met roze.
Nee.
Gewoon nee. :P

Ik klink trouwens wel als een 80 jarige, haken, borduren. Ik brei nog net niet.
pi_94466742
Ja, (hard) roze met (knal) oranje! O+ I like oranje!!!
Ik heb trouwens een super schattig vestje/jas/trui-ding gezien wat ik voor Minke wil maken, gemaakt van Granny's... maar het patroon kan ik niet vinden. Nou is het natuurlijk niet heel lastig, voorpand en achter zijn redelijk recht toe recht aan, maar die muts die er bij hoort, geen idee hoe die nou in elkaar zit. :X Ik wil hem!

Oh laat maar... in eens zie ik hem, stom! |:(
Nou die ga ik dus echt wel maken... (http://www.ravelry.com/patterns/library/spice-girl-4)
pi_94467082
TT gefixed! ^O^
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
  dinsdag 22 maart 2011 @ 14:33:37 #19
314273 Omdatappel
Omdat banaan.
pi_94467192
Omg, mijn uil in de OP! :D
Omdat peer.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 14:44:44 #20
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_94467531
Mijn vriendin heeft een zoontje gekregen: Owen. Voor haar heb ik dit kaartje gemaakt. De grote hartjes zijn niet helemaal naar mijn zin, ik heb ze met een haaknaald 4 gehaakt en kreeg het niet strakker, het kleine hartje is met een 3 gehaakt en wel goed gelukt, maar het geheel is verder wel naar mijn zin geworden. Het kaartje zelf is blauwzilver glanzend karton dus lijkt wat lelijk op de foto door de flits, maar het gaat om het idee :)

pi_94467714
Mooi Tan! Da's nog eens een persoonlijk kaartje! O+
pi_94467798
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 14:30 schreef Lutte het volgende:
TT gefixed! ^O^
Dank! :) ^O^

Leuk kaartje zeg! Heel persoonlijk ook.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 15:41:57 #23
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94469489
O+ stikke leuk tan! ^O^

whoop, toen ik een dochter kreeg met oranje haartjes dacht ik eerst 'oh jee, die kan ik natuurlijk nooit roze kleertjes aantrekken'. maar inmiddels heb ik ondervonden dat het prima bij elkaar kan, oranje en roze, en met rood ook! O+ alleen geel, dat vloekt vreselijk. geel maakt haar meteen tot een clowntje. :+
in de haak.
pi_94470196
Een dochter met oranje haartjes O+

maar das anders dan wol. Vind ik.

Tan wat leuk zon kaartje!
pi_94471844
O+ Rode haartjes.

Mijn oogjes van 6060 zijn er al. :o Echt snel!
pi_94472190
Mijne ook! Had de 16e besteld. Wanneer jij?
pi_94472286
De 18de. Ik had ze pas eind deze week verwacht! :P
pi_94474796
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 14:11 schreef Whoopdidoo het volgende:
Roze met oranje? Oranje vind ik sowieso al echt te lelijk.
En dan nog met roze.
Nee.
Gewoon nee. :P

Ik klink trouwens wel als een 80 jarige, haken, borduren. Ik brei nog net niet.
ik doe ook nog eens aan breien en schilderen, ik kan alvast een plekje reserveren in het bejaarden huis.

@ trui: heb je ook een patroontje van die olifantjes??
  dinsdag 22 maart 2011 @ 19:28:15 #29
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94478530
wow mooie shawl van knitwit! :D mooie kleuren enzo ^^

en Whoop ik vind je hoes cool, vind de kleuren mooi!! :P
oranje en roze vinden mijn ogen ook niet zo fijn geloof ik, maar ligt er maar net aan welke oranje en welke roze ;)

en tja, ik haak en naai knuffelbeestjes en wil leren breien, misschien moeten we een bejaardenhuis voor jongere mensen oprichten? ;) haha

wat vinden jullie trouwens goede webshop voor oogjes? met niet te hoge verzendkosten?
Lyssa, jij hebt toch van die hele kleine oogjes? waar heb je die gekocht?
pi_94478865
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 19:28 schreef EsseEi het volgende:
wat vinden jullie trouwens goede webshop voor oogjes? met niet te hoge verzendkosten?
Lyssa, jij hebt toch van die hele kleine oogjes? waar heb je die gekocht?
Ik had 6 mm oogjes. Die heb ik ook gekocht op de 6060 etsyshop. Goed te betalen, maar wel slim om in bulk te kopen.
pi_94479315
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 12:05 schreef Whoopdidoo het volgende:
Foto van mn laptophoesje! Ogen dicht trui, het is roze, en er zit geel op.
[ afbeelding ]

En doet me twijfelen of ik wel een echte hoes wil.

Ow en kijk voor mn allereerste borduursel in het borduurtopic.
Wow, een knalkleurtje *O*
Konijn is ook O+

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 14:44 schreef Tan het volgende:
Mijn vriendin heeft een zoontje gekregen: Owen. Voor haar heb ik dit kaartje gemaakt. De grote hartjes zijn niet helemaal naar mijn zin, ik heb ze met een haaknaald 4 gehaakt en kreeg het niet strakker, het kleine hartje is met een 3 gehaakt en wel goed gelukt, maar het geheel is verder wel naar mijn zin geworden. Het kaartje zelf is blauwzilver glanzend karton dus lijkt wat lelijk op de foto door de flits, maar het gaat om het idee :)

[ afbeelding ]
De kaart is ook leuk, zal vast wel gewaardeerd worden zo'n persoonlijke kaart. :D Die hartjes vond ik ook niet echt makkelijk, het aantrekken van de magic ring ging bij mij niet altijd van een leien dakje. :')

Ik heb van de ontwerpster van de basis van van theemuts de vraag gekregen of ze mijn foto mag gebruiken op haar site....ze vindt mijn exemplaar mooier dan haar originele ontwerp. :') Ga ik haar toch vragen mijn Ravelry-account te noemen :P , ik ben nog bezig met mijn blog en eventueel een toekomstige website maar zet die dan daar wel neer om wat meer bezoekers te krijgen.....promotie maken. :7

De 8 mm haak is nu eindelijk binnen en jawel hoor, de opruimingsbak was weer aangevuld. :') Ik heb me nu maar eens geconcentreerd op de katoentjes en mixen daarvan (i.v.m. de zomer) en ben nu de eigenaresse van dikke donkerbruine katoen, Scheepjeskatoen in gemengde zuurstokkleuren (waaronder de combi roze met geel :+ ), oranje katoen en blauwe katoen. Ik ben daarna meteen maar doorgereden naar de Action om daar flexibele manden op te halen (in de aanbieding) om de wol ook op te kunnen ruimen. :')

.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_94479434
Iemand ook nog een website voor oogjes die geen creditcard en/of paypal behoeft? :P
Optimist tot in de kist
pi_94480726
Haha trovey, das een moeilijke, de meeste willen creditcard en/of paypal..

Kan ik eventueel helpen? Dat ik het betaal en dat jij het naar mijn rekening stort? En dan laat ik het wel bij jou leveren natuurlijk :-)
  dinsdag 22 maart 2011 @ 20:08:45 #34
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_94480901
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 19:42 schreef trovey het volgende:

De kaart is ook leuk, zal vast wel gewaardeerd worden zo'n persoonlijke kaart. :D Die hartjes vond ik ook niet echt makkelijk, het aantrekken van de magic ring ging bij mij niet altijd van een leien dakje. :')

Deze hartjes zijn gemaakt zonder magic ring *O*

Voor de liefhebber hier het patroon, het is één toer:

3 lossen haken:
In de beginlosse vervolgens:
- 3 dubbele stokjes
- 3 stokjes
- 1 losse
- 1 dubbel stokje
- 1 losse
- 3 stokjes
- 3 dubbele stokjes
- 2 losse
- halve vaste om af te hechten
- draadjes wegwerken of een ketting lossen haken om het hartje aan op te hangen
pi_94480996
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 20:05 schreef StefanieV het volgende:
Haha trovey, das een moeilijke, de meeste willen creditcard en/of paypal..

Kan ik eventueel helpen? Dat ik het betaal en dat jij het naar mijn rekening stort? En dan laat ik het wel bij jou leveren natuurlijk :-)
Als je weer eens toe bent aan bestellen hou ik me aanbevolen. ^O^ (dus geen haast ;) ) Alvast bedankt. :*
Optimist tot in de kist
pi_94481164
Op
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 19:44 schreef trovey het volgende:
Iemand ook nog een website voor oogjes die geen creditcard en/of paypal behoeft? :P
Op hobbydoos.nl staan ook oogjes. Ik weet niet of je deze bedoelt?
pi_94481331
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 20:10 schreef trovey het volgende:

[..]

Als je weer eens toe bent aan bestellen hou ik me aanbevolen. ^O^ (dus geen haast ;) ) Alvast bedankt. :*
Dat zal nog even duren denk ik, ik heb nog maar net besteld :P Of misschien toch, ik moet binnenkort neusjes bestellen, ik zal iets laten weten wanneer ik bestel :-)
pi_94481727
weer even volgen hier! *O*
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_94484122
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 20:08 schreef Tan het volgende:

[..]

Deze hartjes zijn gemaakt zonder magic ring *O*

Voor de liefhebber hier het patroon, het is één toer:

3 lossen haken:
In de beginlosse vervolgens:
- 3 dubbele stokjes
- 3 stokjes
- 1 losse
- 1 dubbel stokje
- 1 losse
- 3 stokjes
- 3 dubbele stokjes
- 2 losse
- halve vaste om af te hechten
- draadjes wegwerken of een ketting lossen haken om het hartje aan op te hangen
Gaan we eens proberen. :P
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 20:12 schreef Doobsie het volgende:
Op

[..]

Op hobbydoos.nl staan ook oogjes. Ik weet niet of je deze bedoelt?
Ik ga even kijken.
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 20:15 schreef StefanieV het volgende:

[..]

Dat zal nog even duren denk ik, ik heb nog maar net besteld :P Of misschien toch, ik moet binnenkort neusjes bestellen, ik zal iets laten weten wanneer ik bestel :-)
Ik hoor vanzelf wel van je wanneer je weer aan bestellen toe bent. ;)

Ik ben bezig met een Masa-tas...dat is een tas gemaakt uit een rechthoekige lap die je op een bepaalde manier moeten vouwen...eerste vouw check 8-) , tweede vouw check :7 ...derde vouw....een kwartier later :? , nog weer tien minuten later...bij toeval doe ik het goed. :'). Boel vast genaaid en nu bezig met het hengsel en een manier vinden om er toch een dichte tas van te maken (want een open tas is niet echt veilig met de portemonee erin :') )....ik denk aan een ovaal erin te maken met een aantreksluiting. :P
Optimist tot in de kist
  dinsdag 22 maart 2011 @ 21:14:56 #40
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94485086
Trovey heb je linkje naar de tas?? ^^
pi_94485645
http://artemisadornments.com/2009/03/05/masa-bag/ :*

Vanmiddag bij een handwerk/stoffenwinkel leuke commentaren gehad op mijn plarntasje. Iedereen wilde weten waarvan het nou gemaakt was en één dame vroeg zelfs om patronen. :P Toen men hoorde dat ik hun plastic zakken erin had verwerkt werd zelfs de baas zelf uit het magazijn getrokken. :')
Optimist tot in de kist
  dinsdag 22 maart 2011 @ 21:27:41 #42
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94485928
ohh ja die tas! :D heb ik geloof ik ook bij mn favorites staan :D

leuk altijd als mensen enthousiast reageren!
pi_94486283
Ik maak hem met multicolor van de Zeeman...grote stappen snel thuis tas gaat het dan worden :7 ...met uitzondering van het vouwen dan. :')
Optimist tot in de kist
pi_94487349
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 21:23 schreef trovey het volgende:
http://artemisadornments.com/2009/03/05/masa-bag/ :*

Vanmiddag bij een handwerk/stoffenwinkel leuke commentaren gehad op mijn plarntasje. Iedereen wilde weten waarvan het nou gemaakt was en één dame vroeg zelfs om patronen. :P Toen men hoorde dat ik hun plastic zakken erin had verwerkt werd zelfs de baas zelf uit het magazijn getrokken. :')
Wat een gave tas, volgende week heb ik weer nachtdienst en dan ben ik altijd mega productief bezig, als ik het goed begrijp moet ik 48 losse haken en dan heel veel dubbele stokjes om er een rechthoekige lap van te maken. Dan ingewikkeld draaien en klaar is Klara.

Ik heb net mijn laatste granny gehaakt voor mijn babydekentje, nu nog een paar lapjes afhechten en dan alles in elkaar haken en een leuke schulprand eromheen.
pi_94487974
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 21:50 schreef Lush-lady het volgende:

[..]

Wat een gave tas, volgende week heb ik weer nachtdienst en dan ben ik altijd mega productief bezig, als ik het goed begrijp moet ik 48 losse haken en dan heel veel dubbele stokjes om er een rechthoekige lap van te maken. Dan ingewikkeld draaien en klaar is Klara.

Ik heb net mijn laatste granny gehaakt voor mijn babydekentje, nu nog een paar lapjes afhechten en dan alles in elkaar haken en een leuke schulprand eromheen.
Gewoon zoveel opzetten dat je een lap van ongeveer 20 cm breedte en uiteindelijk ongeveer 53 cm lengte hebt. Ligt dus aan welke wol/naald je gebruikt hoeveel steken je moet opzetten. Dunnere wol wellicht meer steken en dikke wol minder steken. ;) Ideale tas om garen te gebruiken naar je eigen smaak. :P
Optimist tot in de kist
pi_94488244
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 22:00 schreef trovey het volgende:

[..]

Gewoon zoveel opzetten dat je een lap van ongeveer 20 cm breedte en uiteindelijk ongeveer 53 cm lengte hebt. Ligt dus aan welke wol/naald je gebruikt hoeveel steken je moet opzetten. Dunnere wol wellicht meer steken en dikke wol minder steken. ;) Ideale tas om garen te gebruiken naar je eigen smaak. :P
Maakt het uit waarmee ik het ga haken?? katoen of goedkope wol van de Zeeman?? Ik weet ook nog een andere leuke steek die ik van mijn moeder heb geleerd, een soort knoopjes, of lusjes. Misschien ga ik die wel gebruiken voor de tas. Lijkt me wel handig om hem te gaan voeren met een stofje.
pi_94488581
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 22:05 schreef Lush-lady het volgende:

[..]

Maakt het uit waarmee ik het ga haken?? katoen of goedkope wol van de Zeeman?? Ik weet ook nog een andere leuke steek die ik van mijn moeder heb geleerd, een soort knoopjes, of lusjes. Misschien ga ik die wel gebruiken voor de tas. Lijkt me wel handig om hem te gaan voeren met een stofje.
Maakt allemaal niets uit...dat is het ideale van die tas, zolang je je maar aan die maten gaat houden en dat is zelfs discutabel als je een grotere of kleinere tas wilt maken. :P Bij een grotere of kleinere tas moet je wel de lengte en de breedte gaan berekenen van de lap die je dan nodig hebt maar het kan wel. :D Voeren is inderdaad een idee als je slappere wol gaat gebruiken maar dat ligt er maar net aan waarvoor je de tas wilt gebruiken....het blijft een ideale tas zonder veel eisen. :')
Optimist tot in de kist
pi_94488982
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 22:10 schreef trovey het volgende:

[..]

Maakt allemaal niets uit...dat is het ideale van die tas, zolang je je maar aan die maten gaat houden en dat is zelfs discutabel als je een grotere of kleinere tas wilt maken. :P Bij een grotere of kleinere tas moet je wel de lengte en de breedte gaan berekenen van de lap die je dan nodig hebt maar het kan wel. :D Voeren is inderdaad een idee als je slappere wol gaat gebruiken maar dat ligt er maar net aan waarvoor je de tas wilt gebruiken....het blijft een ideale tas zonder veel eisen. :')
Ik wil hem gebruiken om mijn lunch in te vervoeren naar mijn werk, een broodtrommeltje, appeltje en een liga. Verder om leuke dingetjes in de te stoppen, ik ga gewoon aan de slag. Nog meer leuke patronen voor een tas??
pi_94489025
*O* leuke dingen weer, ik stop ff met haken want lijkt wel of me arm uit de kom is pppffftt echt pijn met sommige bewegingen dus heb me breipennen maar weer tevoorschijn gehaald.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_94489086
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 22:16 schreef Lush-lady het volgende:

[..]

Ik wil hem gebruiken om mijn lunch in te vervoeren naar mijn werk, een broodtrommeltje, appeltje en een liga. Verder om leuke dingetjes in de te stoppen, ik ga gewoon aan de slag. Nog meer leuke patronen voor een tas??
oh een paar topic`s terug werden toch leuke tassen gepost misschien weet iemand anders waar ze staan echt snoepjes O+

en iemand had een link gepost met allemaal foto`s kan het niet meer vinden :'(
pi_94489195
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 22:17 schreef Toverheks het volgende:
*O* leuke dingen weer, ik stop ff met haken want lijkt wel of me arm uit de kom is pppffftt echt pijn met sommige bewegingen dus heb me breipennen maar weer tevoorschijn gehaald.
daarom wissel ik ook regelmatig af. Ik heb een dekentje gehaakt en sjaals en knuffels gebreid.

ik ga maar eens mijn bedje opzoeken, morgen weer vroeg dag.
pi_94489383
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 22:16 schreef Lush-lady het volgende:

[..]

Ik heb een hele Ravelry favorietenlijst vol :') , als ik die allemaal ooit nog eens wil maken moet ik 200 worden. :P Tik bij Ravelry bij patterns maar eens bags en/of purses in en er gaat een wereld voor je open. :o Zo veel leuke tassen. *O*
Optimist tot in de kist
pi_94496006
@trovey ik heb m'n oogjes tot nu toe besteld bij hbmonique.nl, betalen met ideaal en heel duidelijk met verzendkosten, heb daar ook kunstof en glasgranulaat vandaan voor het verzwaren van.bijv lijf, handjes en voetjes van de amineko's. Als je een beetje oplet met hoeveel je bestelt (granulaat is zwaar) kan het door de brievenbus.
  woensdag 23 maart 2011 @ 06:34:55 #54
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94498205
ohh ja over een link met allemaal foto's gesproken:
Lijnloos dat zijn toffe dingen! :D die mens erger je niet ^^ en dat harten-deken :D:D

haha ja iedere keer als ik op ravelry ga kijken wordt mn favorieten lijst langer, ik zou eigenlijk gewoon nooit moeten gaan werken en full time haken ;) maar dat gaat ook wel vervelen denk ik :P
naja ik kijk in ieder geval uit naar iets meer vrije tijd = meer haaktijd.
(zit bij chirurgie en heb nu dagen van minstens 10,5 uur... :S vind ik niet heel grappig, maar nog 6,5 week en dan heb ik 2 weken vrij ^^)

Karin, ik ga die site ook eens bekijken! Granulaat is fijn :D (althans, ik heb het effect ervan gezien bij Lyssa en dat vond ik wel tof!!)
pi_94498583
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 06:34 schreef EsseEi het volgende:
Granulaat is fijn :D (althans, ik heb het effect ervan gezien bij Lyssa en dat vond ik wel tof!!)
Wat er in die poppetjes zat weet ik niet precies, maar dat zakje met wat ik zelf had was staalgranulaat , de zwaarste en dan past een kilo nog door je brievenbus _O-
pi_94501065
tadaaa mein blumen:

weet nog niet echt wat ik ermee ga doen, k denk niet dat ik een sjaal hiervaan zelf zou gaan dragen, dus nog even een slachtoffer vinden aan wie ik m ga geven :P
haken is cool
  woensdag 23 maart 2011 @ 09:57:30 #57
314273 Omdatappel
Omdat banaan.
pi_94501250
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 09:51 schreef MissN het volgende:
tadaaa mein blumen:

[ afbeelding ]

weet nog niet echt wat ik ermee ga doen, k denk niet dat ik een sjaal hiervaan zelf zou gaan dragen, dus nog even een slachtoffer vinden aan wie ik m ga geven :P
Oh, die zijn tof! :D
Omdat peer.
  woensdag 23 maart 2011 @ 10:00:44 #58
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94501344
mooi N! en je kunt er ook iets anders van maken dan een sjaal of omslagdoek natuurlijk. :)
in de haak.
pi_94502102
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 10:00 schreef trui het volgende:
mooi N! en je kunt er ook iets anders van maken dan een sjaal of omslagdoek natuurlijk. :)
ja maar wat dan? :P
haken is cool
  woensdag 23 maart 2011 @ 10:43:57 #60
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94502503
een deken bijvoorbeeld? of misschien een tas? diezelfde mevrouw 'the8thgem' is nu ook bezig een jasje te maken van 8-bladige bloemen
ook zie ik iemand die er een 'lenteslinger' mee gemaakt heeft.

[ Bericht 30% gewijzigd door trui op 23-03-2011 14:04:45 ]
in de haak.
pi_94503430
hmm misschien wordt het wel ene kadootje voor mijn oma, is in april jarig en ook gek op handwerken :Y
haken is cool
  woensdag 23 maart 2011 @ 11:23:50 #62
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94503875
ah, een tafelkleed. :+ ;)
in de haak.
pi_94505414
Mooie bloemen! :)

Ik gebruik niet heel vaak granulaat. Eigenlijk alleen bij het hertje van Elizabeth Doherty:
(Niet mijn hertje dus ;)).

Ik zag trouwens dat de Wibra nu van het Novakatoen ook een donkerroze heeft, eerst alleen lichtroze (ze waren bij 'mijn' Wibra aan het inruimen). Niet meegenomen, vind dat Catania een mooiere roze heeft :P
Ik moest rood hebben voor mijn gsjes :) Heb uitgerekend dat ik totaal 6 bollen rood nodig heb.
pi_94505829
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 11:23 schreef trui het volgende:
ah, een tafelkleed. :+ ;)
jaaaa!! mijn oma heeft altijd van die gehaakte dingen op tafel waar je dan weer je bloempotje overheen zet! tnxxx :P
haken is cool
pi_94505861
oh dat hertje O+ O+ O+
haken is cool
  woensdag 23 maart 2011 @ 12:54:16 #66
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94507145
dat hertje staat ook al zó'n tijd op mijn tohooklist... O+ erg leuk!
in de haak.
pi_94508472
Ooh herfstblad wat doe je nou... die is echt too cute!!! Zelfs een vlindertje op z'n neus O+
pi_94509812
Ik heb hem 2 keer gemaakt, maar ik moet zeggen dat ik het patroon best lastig vond eigenlijk :p

Mijne waren alleen niet zo mooi als deze. O-)
pi_94512365
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 00:53 schreef KarinvdB het volgende:
@trovey ik heb m'n oogjes tot nu toe besteld bij hbmonique.nl, betalen met ideaal en heel duidelijk met verzendkosten, heb daar ook kunstof en glasgranulaat vandaan voor het verzwaren van.bijv lijf, handjes en voetjes van de amineko's. Als je een beetje oplet met hoeveel je bestelt (granulaat is zwaar) kan het door de brievenbus.
Bedankt, ik ga eens even kijken. :P Hele dag lag mijn internet eruit dus mooie gelegenheid om het even te "testen" :+
Optimist tot in de kist
pi_94512525
Dat hertje is echt TE CUTE! ik zag dat het patroon 7 dollar kost. Dat is alleen wat minder.

Misschien dat ik ga fröbelen om m zelf te maken. 1 ding kan ik alleen niet goed zien. Is het neusje nou los gehaakt in een andere kleur en dan op het hoofd genaaid of is het toch uit 1 stuk gehaakt. Mag dit verklapt worden?
  woensdag 23 maart 2011 @ 15:29:57 #71
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94513006
annelotje, het is gewoon aan elkaar gehaakt, geloof ik. dus je begint met de kleur van 't neusje, en switcht dan op een gegeven moment van kleur als de neus lang genoeg is (na 6 rondes).
in de haak.
pi_94513402
Thnx Trui!
Na wat snuffelen gevonden dat ze ook een boekje heeft. Dat wordt mijn volgende cadeautje aan mezelf! Maar wel volgende maand. Deze maand mag ik niets uitgeven aan hobbyspullen. Vorige week op de handwerkbeurs geweest haha.
pi_94514428
Dit gaat mijn volgende "te maken" tas worden, *O* ik heb oranje garen van de kringloop dus ideaal om een goudvisversie te maken. :P

http://www.angelfire.com/(...)come-to-my-new-blog/
Optimist tot in de kist
pi_94521665
Gsjes :) Moeten er in totaal 132 worden, ik heb er 30 nu :)

pi_94524621
Oh, het zusje van Snertje O+
:W ik lurk teveel en schrijf hier te weinig ;(
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_94525684
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 20:01 schreef Wampi het volgende:
Oh, het zusje van Snertje O+
:W ik lurk teveel en schrijf hier te weinig ;(
Meer posten dan. :( o|O :+
Optimist tot in de kist
  woensdag 23 maart 2011 @ 20:29:15 #77
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94526167
oeeh dat hertje is schattig, maar 7 euro voor patroon vind ik teveel van het goede :@

Herstblad je GSjes worden mooi! :D leuke deken gaat dat worden!

baal een beetje: vandaag weer een werkdag van 11 uur (onbetaald, jawel ;)) en heb dan 's avonds zooo geen puf meer om ook maar iets te doen buiten tv kijken. En dat terwijl ik zooo veel wil h/maken, 's ochtends heb ik er helemaal zin in en en 's avonds kan ik me er niet meer toe zetten :(
pi_94526834
EsseEi, ik mail je even.
En balen dat je geen puf hebt, maar niet helemaal gek natuurlijk.
Misschien als je weer een weekend heb?
pi_94531520
Mijn swap is klaar *O*
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_94535817
@EsseEi; studeer je geneeskunde ofzoiets?
haken is cool
pi_94536073
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 12:05 schreef Herfstblad het volgende:
Mooie bloemen! :)

Ik gebruik niet heel vaak granulaat. Eigenlijk alleen bij het hertje van Elizabeth Doherty:
[ afbeelding ]
(Niet mijn hertje dus ;)).

Ik zag trouwens dat de Wibra nu van het Novakatoen ook een donkerroze heeft, eerst alleen lichtroze (ze waren bij 'mijn' Wibra aan het inruimen). Niet meegenomen, vind dat Catania een mooiere roze heeft :P
Ik moest rood hebben voor mijn gsjes :) Heb uitgerekend dat ik totaal 6 bollen rood nodig heb.
oh wat is deze schattig
  woensdag 23 maart 2011 @ 23:59:20 #82
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94537634
hadden jullie deze aanbieding van Sarah London al gezien trouwens? kun je ook lekker je queue mee ophogen. :)
in de haak.
  donderdag 24 maart 2011 @ 06:34:19 #83
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94542409
@MissN ja ;) loop co-schappen en zit nu bij chirurgie...en daar beulen ze je af haha ;) (nee hoor, iedereen is heel aardig en alle arts-assistenten balen ook onwijs van die dagen, dus dat is dan wel weer een soort van fijn ;))

Leuk Trui!!! eens even kijken wat er allemaal bij staat!!!
Edit: heb even bij de patronen gekeken, maar meeste dingen (zo niet alles :@) is ook gratis op ravelry te vinden. Vind het wel allemaal mooi en vrolijk enzo :D en het is goed ideeën opdoen ofzo, maar vind het niet heel uniek ofzo :@

Bedacht me net dat ik met m'n dooie hoofd gister best wel gedachteloos GSjes voor mn Up had kunnen haken haha ;) dat ga ik voortaan maar doen als ik uitgeput ben, schiet die ook een beetje op :)

[ Bericht 21% gewijzigd door EsseEi op 24-03-2011 06:39:50 ]
pi_94542807
Een heel topic gemist, vanavond ga ik gauw teruglezen wat er gefröbeld is :o
Het haken ligt hier buiten de swap even stil, ik kom er niet aan toe op de een of andere manier.
  donderdag 24 maart 2011 @ 10:15:13 #85
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94545623
ik heb weer een sleepy sarah gemaakt. alleen 't gezichtje er nog op borduren, dat is niet echt iets om in de trein te doen. :)

esseEi, misschien heb je gelijk, maar sommige van haar patronen ken ik alleen via haar. Bovendien zijn 't australische dollars, omgerekend maar een euro of 7. dus mocht je ooit overwogen hebben om patronen van haar aan te schaffen, dan is dit wel de kans. :)
in de haak.
pi_94545905
t is nu huishoud-hobbybeurs in assen! ben benieuwd of ze daar ook wol-standjes hebben...
maar ivm met chronisch geldtekort, ga ik maar volgend jaar naar de beurs in zwolle! :P
haken is cool
pi_94546437
Bedankt voor de tip trui! Zitten zeker een paar leuke patronen bij en heb er 10 weten uit te pikken.

Vandaag waarschijnlijk weinig haaktijd, ben voor m'n moeder een opberger (weet niet goed hoe het in het nederlands heet, in het engels een roll up of case roll, je rolt hem op in ieder geval :) ) voor haar breipennen aan het maken van een zeeman kussensloop, en dan nog een voor mezelf voor m'n set tunische haaknaalden, waar ik nog mee moet gaan oefenen.
pi_94549931
Ik heb koppijn :{ gister tot laat gewerkt op een pittige afdeling...nu geen puf om te haken..eigenlijk voor niets :P jammer van mn vrije dag
haken is cool
pi_94550634
aaahh misschien ga ik de teeny tiny hearts maken van attic24, dat moet nog wel te doen zijn :P
haken is cool
pi_94551514
Ik heb ook koppijn, maar in tegenstelling tot MissN heb ik gister niets gedaan :P
Vandaag ook niet.

Morgen weer werken *O* Nu is dat nog *O* maar na 5 klanten niet meer :P

Ga vandaag mn koosje maar eens afmaken en een nieuw borduurwerkje maken :P
pi_94552338
Ik, haak-noob, ging een poging doen tot een granny square :P , en dat lukt best aardig. Alleen heb ik na iedere chain van drie, als ik dan een nieuwe begin in het rondje, dan blijft er dus zo'n stuk draad zichtbaar tussen de cirkel en het uiteinde van de eerdere chain zeg maar. Als iemand mij snapt. Dat hoort toch niet?
  donderdag 24 maart 2011 @ 13:40:42 #92
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94552989
tegan, ik weet niet of ik je helemaal begrijp. maar als je dezelfde kleur blijft gebruiken is het bijv. handig om met halve vasten / slip stitches naar de nieuwe beginplek toe te haken. dus nadat je een ronde hebt gesloten, 2 of 3 slipstitches maken tot je in de volgende tussenruimte bent tussen 2 clusters stokjes uit de vorige ronde. dan kun je vanaf daar weer een nieuwe chain van 3 (of 2) maken als eerste 'nep'stokje van de volgende ronde. is dat een antwoord op je vraag?

(als je een nieuwe kleur begint kun je die natuurlijk vastmaken op de plaats waar je weer meteen verder kunt, dan hoef je die 'truc' niet uit te voeren)
in de haak.
pi_94558562
ik snap m niet Tegan :? ik weet alleen dat je losse draadjes nog moet wegwerken, maar denk niet of dat de draadjes zijn die jij bedoeld :o
haken is cool
pi_94558591
mijn koppijn is weg *O* ben begonnen met bloem #3! bijna af...
haken is cool
  donderdag 24 maart 2011 @ 18:26:09 #95
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_94563616
Net weer 7 'bestellingen' af. 4 hoofdbanden en 3 beanies, morgen in een pakketje op weg naar Oostenrijk. Zal zo wel even fototjes maken.
Die wol die ik hier bij Handmade Heaven had gehaald is echt heeeeerlijk zacht O+
an urge to help mankind overcomes me
pi_94563967
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 13:40 schreef trui het volgende:
tegan, ik weet niet of ik je helemaal begrijp. maar als je dezelfde kleur blijft gebruiken is het bijv. handig om met halve vasten / slip stitches naar de nieuwe beginplek toe te haken. dus nadat je een ronde hebt gesloten, 2 of 3 slipstitches maken tot je in de volgende tussenruimte bent tussen 2 clusters stokjes uit de vorige ronde. dan kun je vanaf daar weer een nieuwe chain van 3 (of 2) maken als eerste 'nep'stokje van de volgende ronde. is dat een antwoord op je vraag?

(als je een nieuwe kleur begint kun je die natuurlijk vastmaken op de plaats waar je weer meteen verder kunt, dan hoef je die 'truc' niet uit te voeren)
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 16:06 schreef MissN het volgende:
ik snap m niet Tegan :? ik weet alleen dat je losse draadjes nog moet wegwerken, maar denk niet of dat de draadjes zijn die jij bedoeld :o
Ah, ik kan het niet uitleggen. En ik snap al die termen van trui niet. Eens even kijken of ik het beter kan uitleggen.

Ik snap niet hoe je mooi van plaatje een naar plaatje twee gaat.

Als ik na een chain van drie terug naar het midden van de cirkel ga voor een nieuwe chain, dan is er dus een gewone draad die terugloopt zeg maar, en dat is lelijk, en dat zie ik nergens in andere werken. Moet je in een soort van zigzagchain werken?
pi_94564369
Na een ketting van 3 volgt toch altijd een stokje in deze vorm? Dus 3 lossen als eerste stokje, dan twee stokjes dan lossen (voor de tussenruimte) dan 3 stokjes en weer 3 lossen enz..
pi_94564853
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 18:45 schreef _Ophelia_ het volgende:
Na een ketting van 3 volgt toch altijd een stokje in deze vorm? Dus 3 lossen als eerste stokje, dan twee stokjes dan lossen (voor de tussenruimte) dan 3 stokjes en weer 3 lossen enz..
Ah, ik doe het dus fout. Die tutorials zijn helemaal niet duidelijk hierin, dus ik had zelf maar iets geprobeerd ;). Lijkt alsof ze daarna meteen weer een lusje in de cirkel maken zeg maar. Maar dan ga ik me er verder in verdiepen :).
pi_94571110
Is een stokje hetzelfde als een vaste?
  donderdag 24 maart 2011 @ 20:51:05 #100
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94571238
nee, voor een stokje sla je eerst 1x de draad om je naald, dan steek je 'm in, sla nog een keer de draad om je naald, doorhalen, weer draad omslaan. deze door 2 lusjes halen, nog een keer draad omslaan, en door de laatste twee lusjes halen. zo maak je een wat langere steek, 'stokje' genoemd.

je eerste 3 lossen / kettingsteken tellen samen als het eerste 'stokje' (wat ik dus 'nepstokje' had genoemd). vanaf daar kun je gewone stokjes gaan maken. zo'n grannysquare bestaat uit clusters van stokjes, afgewisseld met lossen. in de hoeken doe je er steeds wat meer (2 of 3), en tussen de gewone clusters aan 1 zijde van 't vierkant telkens 1 losse.
in de haak.
pi_94571331
Nee. :P

Twee video's om het verschil te laten zien. ;)
Optimist tot in de kist
pi_94573329
*O* omg omg! :D Een vriendin van mijn moeder had allerlei spul van haar moeder gekregen, bolletjes wol, breinaalden en een HELEBOEL, maar dan ook echt een HELEBOEL knoopjes! Dus al iemand nog wat zoekt :+ Wolletjes zijn niet heel bijzonder, breinaalden doe ik niet aan :+
pi_94573531
Zo kon ik een tijdje terug de knopenpot bij een oudere vriendin uitzoeken, ze wilde wel eens van die knopen af....en dat heb ik dan ook grondig gedaan :@ :')
Optimist tot in de kist
pi_94581109
Mijn Masa-tas is bijna af *O* ....om er een dichte tas van te maken maak ik er een soort binnentas in die je kan sluiten met een knoop. Ik ben alvast begonnen met de goudvistas. maar ik merk dat naald nummertje 4 echt wel het minimum is wat ik aankan met haken, wil ik tenminste niet na 5-10 minuten het haakwerk met een grote boog van me af gooien door de kramp in mijn handen en armen. :')
Optimist tot in de kist
  donderdag 24 maart 2011 @ 23:37:51 #105
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94581352
ah leuk, ik ben benieuwd naar je masa-tas, trovey!

tegan, lukt het al? :) ik wilde nog even toevoegen dat de engelse termen verwarrend kunnen zijn. in engeland en australie bedoelt men een vaste met 'double crochet', maar in amerika staat dat juist voor 'stokje'. zie het schema in de openingspost. zorg er dus altijd eerst goed voor dat je weet welke variant van 't engels je voor je hebt.
in de haak.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 00:41:59 #106
244933 trovey
Nachtoele
pi_94583932
Nog druk bezig trui. :P

Voor diegenen die wel willen quilten maar van een vierkant nog een cirkel kunnen naaien :+ , zoals ik :@ , een paar patronen om te haken maar met quiltmotieven.

http://happyyellowhouse.com/htm/quilts.html
Optimist tot in de kist
  vrijdag 25 maart 2011 @ 06:33:32 #107
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94586406
oh die "quilt" met dat hart is gaaf zeg!!

*bijna weekend ;)*
pi_94586469
Ik zoek inspiratie. Nouja, de inspiratie heb ik al, kan alleen niet echt een patroon vinden dat goed bij mijn wensen aansluit.

Morgen wordt de urn met de as van mijn broertje geplaatst. In plaats van de standaard bos bloemen die binnen een week lelijk en verlept is wil er iets blijvenders bij zetten. Ik zit nu te denken aan een bos gehaakte witte rozen/bloemen. Ik heb er nu twee af, maar ik ben niet helemaal tevreden met hoe ze eruit zijn komen te zien. Hieronder de twee proefstukjes die ik naar aanleiding van deze tutorial heb gemaakt.

Ik heb deze ook al geprobeerd, maar die werd zo lelijk (en propperig) dat ik die ook meteen heb weggegooid.

Heeft iemand zelf al eens drie-dimensionale bloemen gehaakt die wat voller en minder rommelig worden?

Als vervolg vraag: kan iemand mij vertellen of ik voor iets dat in weer en wind buiten blijft staan beter acryl of katoen kan gebruiken?
  vrijdag 25 maart 2011 @ 07:29:47 #109
337091 freubelz
loezfreubelz.blogspot.c
pi_94586657
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 06:51 schreef SummerBreeze het volgende:
Ik zoek inspiratie. Nouja, de inspiratie heb ik al, kan alleen niet echt een patroon vinden dat goed bij mijn wensen aansluit.

Morgen wordt de urn met de as van mijn broertje geplaatst. In plaats van de standaard bos bloemen die binnen een week lelijk en verlept is wil er iets blijvenders bij zetten. Ik zit nu te denken aan een bos gehaakte witte rozen/bloemen. Ik heb er nu twee af, maar ik ben niet helemaal tevreden met hoe ze eruit zijn komen te zien. Hieronder de twee proefstukjes die ik naar aanleiding van deze tutorial heb gemaakt.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik heb deze ook al geprobeerd, maar die werd zo lelijk (en propperig) dat ik die ook meteen heb weggegooid.

Heeft iemand zelf al eens drie-dimensionale bloemen gehaakt die wat voller en minder rommelig worden?

Als vervolg vraag: kan iemand mij vertellen of ik voor iets dat in weer en wind buiten blijft staan beter acryl of katoen kan gebruiken?
Hallo SummerBreeze. Ik heb ook al regelmatig z'n bloem geprobeerd te maken maar bij mij leek het ook helemaal nergens na. Deze bloem zijjn ook diverse laagjes en deze wordt wel echt mooi. En is helemaal niet moeiljk.

Hier staat het patroon: http://www.garnstudio.com(...)r=98&d_id=50&lang=nl

En ik denk dat acryl mooier blijft dan katoen.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 07:48:25 #110
337091 freubelz
loezfreubelz.blogspot.c
pi_94586820
In 2009 heb ik mijn studie afgerond en daar hoorde natuurlijk ook een afstudeeropdracht bij inclusief expositie.

Ik heb toen in het kader van hergebruik van kosteloosmateriaal lampen gemaakt van wasmiddelflessen. Iedere fles was een ander typetje. Daaom heeft iedere fles een eigen gehaakt of gebreid 'pakje' aan.

vrijdag 25 maart 2011 @ 09:14:19 #111
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94587901
wat leuk freubelz!! :D welke studie was dat?

summerbreeze dat is een mooi plan... ik heb helaas niet veel tips voor je qua bloemenpatroon. ik heb evt. wel het patroon van de bloemen van dit kussen voor je, maar ik denk niet dat dat echt is wat je zoekt. ik vind jouw roosjes wel al heel mooi geworden trouwens. en ik sluit me aan bij freubelz: ik denk ook dat acryl langer goed blijft in weer en wind dan katoen.
eventueel zou je nog kunnen kiezen voor dit soort bloemen, maar dan wordt 't wel héél anders.
en wacht, had ynske niet ooit het plan om orchideeën te haken? die waren ook heel mooi, maar wel heel fijntjes dus dan kost 't misschien relatief veel tijd per bloemetje. ik kan dat patroon zo gauw niet vinden.
wat ik laatst zag op ravelry vond ik ook heel mooi, iemand had heel veel kleine blaadjes gehaakt in allerlei kleuren, en daarmee had ze kale takken opgefleurd. zie hier en hier. is dat misschien een goed alternatief?

[ Bericht 15% gewijzigd door trui op 25-03-2011 09:59:44 ]
in de haak.
pi_94587955
freubelz wat leuk! O+
pi_94589256
@summerbreeze, wat een mooi idee zeg! ik zou ook acryl gebruiken denk ik, misschien kun je het insprayen met van die waterafstotende spray voor jassen?
haken is cool
pi_94591186
Dat inspuiten was ik inderdaad wel van plan. Dan heeft mos en vuil toch iets minder grip
pi_94591867
Wat een werk die quilts! Wel gaaf :Y Ik zit me sinds mn naaimachine te verlekkeren aan quilts :D

Hier mijn stashbustingmove

en nog mn plastictashaaksels :)

Het ritsje zit vast met nietjes, maar dat werkt eigenlijk niet echt... maar kon nog niks anders slims verzinnen :P
pi_94592517
Leuk Freubelz! :)

Ik vind de eerste tas gaaf, Inu :)
pi_94593232
mooie plastictassen-tas :D ik begin dr pas aan als ik geen pijn meer heb in mn arm/hand
haken is cool
pi_94593388
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 11:54 schreef MissN het volgende:
mooie plastictassen-tas :D ik begin dr pas aan als ik geen pijn meer heb in mn arm/hand
Goed plan :Y Deze is gehaakt met 10, omdat ik toen mn Zpagetti haak nog niet had, maar misschien is die wel fijner...

Heb hem overigens nog nooit gebruikt :D
  vrijdag 25 maart 2011 @ 12:12:25 #119
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_94593773
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 00:41 schreef trovey het volgende:
Nog druk bezig trui. :P

Voor diegenen die wel willen quilten maar van een vierkant nog een cirkel kunnen naaien :+ , zoals ik :@ , een paar patronen om te haken maar met quiltmotieven.

http://happyyellowhouse.com/htm/quilts.html
deze bewaar ik even ^O^
  vrijdag 25 maart 2011 @ 12:15:09 #120
337091 freubelz
loezfreubelz.blogspot.c
pi_94593849
quote:
17s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 09:14 schreef trui het volgende:
wat leuk freubelz!! :D welke studie was dat?
Het was de studie docent beeldende kunst en vormgeving.
pi_94593889
quote:
17s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 09:14 schreef trui het volgende:

eventueel zou je nog kunnen kiezen voor dit soort bloemen, maar dan wordt 't wel héél anders.
Mijn broertje is op zijn 22e overleden en was echt een stoere bink. Ik vind dus dat ik dan ook niet aan kan komen met 'cartoon'-bloemen. Maar mooi en leuk zijn ze wel.

Dat van die kleine blaadjes is iets dat voor de lange termijn een mooi project is. Ik had zelf al iets soortgelijks bedacht: een bos takken met voor elke maand dat hij geleefd heeft (dat zijn dus exact 271 maanden) een blaadje, bloemetje of iets anders. En dan gemaakt met verschillende technieken (haken, punniken, naaien, boetseren etc.)

[ Bericht 0% gewijzigd door SummerBreeze op 25-03-2011 13:55:44 ]
pi_94595504
@summerbreeze, jeetje wat jong zeg! je hebt me wel op een idee gebracht voor het graf van mijn moeder, tnx, ik had hier nooit bij nagedacht..
haken is cool
  vrijdag 25 maart 2011 @ 13:35:25 #123
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94596881
summerbreeze, wat verschrikkelijk dat je broer al zo jong overleden is... ;( sterkte ermee. en ik hoop dat je bloemen vindt die naar je zin zijn.
in de haak.
pi_94597629
Bedankt voor het medeleven dames. Het was inderdaad de afgelopen maanden een nare tijd, maar nu we 5 maanden na zijn overlijden eindelijk de as in de urn kunnen plaatsen geeft dat wel een hoop rust.

Ik heb zojuist in mijn pauze uit de lossen hand wat aanpassingen gemaakt op het patroon dat ook voor mijn eerste twee heeft bloemen heeft gediend. Het stuk onder de halve cirkels is nu breder (de helft van de streng bestaat uit een rij lossen met daarop twee toeren vasten en de andere helft bestaat uit een streng lossen, een toer vasten en een toer halve stokjes. Zes van de twaalf blaadjes zijn gedaan zoals het patroon aangeeft (dus 1vaste, steek overslaan, 7 stokjes in de volgende steek) en de andere blaadjes bestaan uit 1 vaste, twee steken overslaan, 10 dubbele stokjes, twee steken overslaan, 1 vaste etc. Hierdoor lijkt het allemaal een stuk minder propperig en natuurlijker te worden.
pi_94604924
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 07:48 schreef freubelz het volgende:
In 2009 heb ik mijn studie afgerond en daar hoorde natuurlijk ook een afstudeeropdracht bij inclusief expositie.

Ik heb toen in het kader van hergebruik van kosteloosmateriaal lampen gemaakt van wasmiddelflessen. Iedere fles was een ander typetje. Daaom heeft iedere fles een eigen gehaakt of gebreid 'pakje' aan.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wow. die zijn echt supervet zeg! *O*
Hoeveel warmte komt er van de lampjes? Is dat geen probleem voor de flessen?

Ik kom overal leuke lampen tegen, maar heb er eigenlijk niet echt een nodig... -O-
  vrijdag 25 maart 2011 @ 18:52:06 #126
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94609498
Wat een mooi idee Summerbreeze!! heb niet echt goede ideeën verder voor bloemen. Maar heel veel sterkte.

Leuke lampjes Freubelz ^^
en mooi kleed wordt dat Inu! :D en leuke tassen :D

Wohoo vandaag vroeg vrij, dus kan eindelijk weer hobbieën! en morgen uitslapen dus kan ook lang op blijven ;) haha (iig niet om half 10 naar bed gaan ;))

deze is leuk zeg :D
pi_94617385
Mooi idee inderdaad Summerbreeze, ook van mij veel sterkte en ben benieuwd naar je bos straks.

Die lampen zijn ook leuk zeg freubels, je moet er maar op komen!

Erg leuk die 'quilt' patronen Trovey! Ik dacht toevallig gister nog dat zoiets wel zou moeten kunnen toen ik in het quilt topic zat te neuzen. Vind het vaak heel mooi maar heb er denk ik geen geduld voor. Dus die gehaakte quilt gaan ook bij m'n bookmarks.

Heb m'n sweet pea shawl inmiddels ingeruild voor dit patroon en wordt daar toch een stuk vrolijker van, in ieder geval al omdat je niet eers 202 lossen op hoeft te zetten. Dus die sweet pea komt er niet meer denk ik. Als iemand nog een half bolletje roze zeeman bianca met een stuk sweet pea shawl er aan wil... ;)
  vrijdag 25 maart 2011 @ 22:11:14 #128
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94619092
Even een foto'tje van dingetjes die ik heb gemaakt.
Ze zijn niet gehaakt, maar had nog belooft een foto te plaatsen van de genaaide pinguin (van t-shirts) uit het boekje dat whoop had gepost :)
En had dus het weekend een boekje gekocht om beestjes van sokken te maken, dus vanavond heb ik een hamster gemaakt ^^
En deze 2 zijn nu vriendjes :)

Zo, en nu kan ik weer rustig gaan haken, het weekend ;)
deze bloemen staan al heeeel lang op m'n verlanglijstje, dus dat gaat het worden :)

aah ik zie weer eens m'n to-hook list....ik zou gewoon nooit moeten gaan werken ;) kan ik tenminste alles maken wat ik wil!

[ Bericht 8% gewijzigd door EsseEi op 25-03-2011 22:23:29 ]
pi_94622935
Jeej ik ben weer vrij, weer centjes verdiend *O* nu lekker haken want het maakt niet uit hoe laat ik morgen wakker word 8-)

@KarinvdB, waar heb je dat patroon van die sweet pea shawl vandaan? ik kon alleen 1 vinden waar je voor moest betalen..
Die je nu gaat maken vindt ik ook erg mooi! ziet er lekker warm uit!
haken is cool
pi_94623271
Ik heb het boek waar die in staat (Stitch 'n B.... Crochet).

Die ik nu aan het maken ben is bedoelt voor dik draad maar maak ik dus met dat mohair spul van de zeeman (moet je ook met naald 5-6 doen) en wordt dus wel dunner dan het voorbeeld maar wel lekker zacht! Lekker voor de zomeravond denk ik :)
  zaterdag 26 maart 2011 @ 00:23:58 #131
244933 trovey
Nachtoele
pi_94625868
Inu, leuke tas en etui. ^O^
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 12:12 schreef Toverheks het volgende:

[..]

deze bewaar ik even ^O^
Dacht wel dat iemand het kon gebruiken...buiten mezelf dan :P
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 12:16 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Mijn broertje is op zijn 22e overleden en was echt een stoere bink. Ik vind dus dat ik dan ook niet aan kan komen met 'cartoon'-bloemen. Maar mooi en leuk zijn ze wel.

Dat van die kleine blaadjes is iets dat voor de lange termijn een mooi project is. Ik had zelf al iets soortgelijks bedacht: een bos takken met voor elke maand dat hij geleefd heeft (dat zijn dus exact 271 maanden) een blaadje, bloemetje of iets anders. En dan gemaakt met verschillende technieken (haken, punniken, naaien, boetseren etc.)
Sterkte met het verlies, ik hoop dat je datgene kunt vinden om zo'n mooi eerbetoon te maken. :*

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 07:48 schreef freubelz het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
:D
Optimist tot in de kist
  zaterdag 26 maart 2011 @ 00:28:19 #132
244933 trovey
Nachtoele
pi_94626050
Weer wat wol gevonden bij de Kringloop :P , lichtpaars (met zilverachtige draadjes erin) en lichtgrijs in een mohairtype, een zwarte effectwol met kleine draadjes, wat acryl en diverse bolletjes katoen (of een mengsel ervan want geen wikkel). Ik vond ook nog een gloednieuwe tashengsel (riemtype) in zilver....mmmh lichtgrijs, lichtpaars en een zilveren tashengsel...ik voel het idee voor een tas opkomen. O-)

Ook nog een katoenen tasje meegenomen waaraan bamboe ronde handvaten zaten, geheel voor 2 euro...altijd goedkoper dan die handvaten nieuw kopen. :')
Optimist tot in de kist
  zaterdag 26 maart 2011 @ 05:27:38 #133
244933 trovey
Nachtoele
pi_94629680
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 21:42 schreef KarinvdB het volgende:
Mooi idee inderdaad Summerbreeze, ook van mij veel sterkte en ben benieuwd naar je bos straks.

Die lampen zijn ook leuk zeg freubels, je moet er maar op komen!

Erg leuk die 'quilt' patronen Trovey! Ik dacht toevallig gister nog dat zoiets wel zou moeten kunnen toen ik in het quilt topic zat te neuzen. Vind het vaak heel mooi maar heb er denk ik geen geduld voor. Dus die gehaakte quilt gaan ook bij m'n bookmarks.

Heb m'n sweet pea shawl inmiddels ingeruild voor dit patroon en wordt daar toch een stuk vrolijker van, in ieder geval al omdat je niet eers 202 lossen op hoeft te zetten. Dus die sweet pea komt er niet meer denk ik. Als iemand nog een half bolletje roze zeeman bianca met een stuk sweet pea shawl er aan wil... ;)
Ooit ga ik ook nog eens een gehaakte quilt maken...maar ik moet nog zoveel :') ...enfin Masa-tas is af...met een kleine aanpassing, foto volgt nog nu weer even een poging doen te :Z
Optimist tot in de kist
pi_94630429
Ik heb gisteren in totaal 4 bloemen gemaakt om straks bij de urn neer te zetten en ik ben er best blij mee:

zaterdag 26 maart 2011 @ 09:07:06 #135
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94630619
SummerBreeze, ze zijn mooi gelukt je bloemen ^^ Staat vast heel mooi!
Veel sterkte vandaag, lijkt me een moeilijke dag.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 09:07:27 #136
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_94630624
SummerBreeze, mooie bloemen! En een mooi idee om je broer te eren. Sterkte O+
  zaterdag 26 maart 2011 @ 09:18:32 #137
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_94630775
Die lampjes zijn gaaf zeg!! Zou ze zo ophangen :D

Ik vind trouwens die plastik tassen tas ook heel gaaf, ziet er echt leuk uit!

Verder mooie bloemen gezien en twee vriendjes O+ heel leuk allemaal.
Hebben jullie nu niet dat jullie minder haken bij mooi weer? Of gaat het haakwerk gewoon mee naar buiten :P

Hier tegen mijn voornemens in om meerdere projecten tegelijk te bezigen even tussendoor iets anders gemaakt. Ik zocht van de week toch naar een patroon voor een klein hartje? Viel niet mee om iets te vinden, maar ik had uiteindelijk iets simpels. Ik overwoog nog er meerdere te maken voor in de paastakken, maar vond ze te klein.
Kom ik gisteren bij Lucy, van Attic24, zie ik een tak vol kleine hartjes :') En wat stond het leuk! Dus toch maar mijn eerdere idee opgepakt, mijn hartjes zijn wel anders dan de hare en volgens mij iets kleiner, maar ik ben erg tevreden, en ik heb er ook meteen maar 'haar' vogeltje bij gemaakt :')

oO<
pi_94631481
wat snoezig tan! ik had haar blog idd ook gelezen, het is wel een leuke alternatieve paas-tak :)
haken is cool
pi_94635771
Mooie bloemen summerbreeze.
Veel sterkte en een . Lijkt me ontzettend klote als zoiets gebeurt. (Understatement)

En die hartjes zijn leuk, Tan! ^O^ Ook op die tak.

Ik ben erachter gekomen dat ik voor mijn gigantische grannystripe nog 52 bollen Saskia heb liggen. Ik heb er tussen de 25 en 35 nodig schat ik. _O-
Ik kan er onderhand 2 dekens van maken. :')
  zaterdag 26 maart 2011 @ 13:22:53 #140
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94636884
Tan wat een leuke paastakken zijn dat zo geworden! :D
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:12:40 #141
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_94638455
Haha, ik vond ze achteraf toch wat kaal, ben er nu bloemen bij aan het haken - foto volgt nog :)
pi_94638649
52 bollen saskiaaa _O_
ik was vandaag bij de pipoos en heb me vergaapt aan mooie zpaghetti en hengsels! maar k vind het echt duur, dus dat komt op mijn verlanglijstje..
haken is cool
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:34:54 #143
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_94639193
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 08:51 schreef SummerBreeze het volgende:
Ik heb gisteren in totaal 4 bloemen gemaakt om straks bij de urn neer te zetten en ik ben er best blij mee:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik vind het een heel goed idee, zoek al jaren iets persoonlijkers voor mijn moeder's graf.
Sterkte. :*
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:34:55 #144
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_94639195
SummerBreeze, je bloemen zijn erg mooi geworden, ik vind het ook een heel mooi gebaar omdat het wat blijvender is maar vooral ook dat je het zelf hebt gemaakt. Sterkte in ieder geval :* .

Ik heb gisteren en vandaag m'n foto's en patronen eens geordend en toch ook maar gebruik gemaakt van de actie van Sarah London (bedankt voor de tip trui!), ik vond de prijs wel erg leuk voor 10 patroontjes. Ik vond ook nog patronen van allerlei verschillende steken/blokken, pff er is teveel keuze. Ik moet nu nog één knuffel bal in elkaar zetten en vullen en dan heb ik de vier ballen klaar. En dan ga ik weer verder met m'n swap, waar ik helemaal niets over mag/kan/ga zeggen. :P

Die paastakken zijn erg leuk zo, maar met onze katten ga ik dit bij ons in huis niet doen, dan liggen de takken en versierselen binnen de kortste keren door heel het huis (gisterenavond heeft onze knuffelkater m'n labello van m'n nachtkastje gepakt en meegenomen naar beneden in de huiskamer waar hij dan heel doordringend bij ging mauwen, dit soort dingen doet hij wel vaker. :{ :D ).

52 bollen Saskia?? Damn en ik dacht dat ik veel garen had!
klerkje
pi_94639244
Summerbreeze veel sterkte! :*

Tan leuke paastak zo zeg! :D

Ik heb bij de v&d een pakket gekocht om een tasje te haken (zpagetti ofzo?) ben benieuwd of het wat wordt. Heb nog niet met zo'n grote naald gehaakt.
Heb inmiddels ook een angry bird gehaakt :D hij is best goed gelukt! Zal binnenkort fotootje plaatsen.

[ Bericht 0% gewijzigd door femsss op 26-03-2011 14:49:13 ]
Hooked ;)
pi_94639301
Spiegelei heeft je kat je labello niet opgegeten? Mijn kat vind labello lekker :')
Hooked ;)
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:45:04 #147
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_94639483
Telkens als ik in het plaatselijke handwerkwinkeltje kom zie ik de Zpagetti en de voorbeelden die zij hebben gemaakt en dan vind ik het zo leuk om er naar te kijken enzo, maar ik ga het toch maar niet doen. Ik heb er niet echt een bestemming voor. M'n moeder wees vorige keer ook de Knifty knitter aan (of zoiets) maar nee dat doe ik niet hoor, ik heb genoeg hobby's.

@femsss: Nee het dopje laat hij er er netjes op, hij neemt gewoon graag dingen mee (de afstandsbediening van boven naar beneden gebeurd ook regelmatig) erger is dat hij het wel leuk vind om op batterijen te knagen! Gelukkig zijn die goed opgeborgen nu, dus dat is al even geleden dat hij dat heeft gedaan.
klerkje
pi_94639564
:P En dat is alleen het spul voor die deken nog maar O-)

Bij V&D hebben ze trouwens ook Zpagetti tegenwoordig :9 Nu voor 15 e. een naald, zpagetti en hengsels voor een bepaalde tas.
pi_94639618
Herfstblad zie mijn post hierboven :P die heb ik gekocht!
Hooked ;)
pi_94639842
De pinguin is <3.

Hier weinig haken, ben door het borduurtopic beinvloed, vandaar.

en pssssst ik zit op mn minilaptop O+
pi_94639977
:P Ik zie het. Las weer eens niet goed haha.

Ik vond het tasje wel erg klein moet ik zeggen.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 15:48:12 #152
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94641319
hmm zat even op die site hbmonique.nl te kijken en dat granulaat is zakje van 100 gram, kun je daar lang mee doen? echt geeen idee

Iemand ervaring met dit patroon? volgens mij klopt de telling helemaal niet (in het begin iig)
als je het gele hart maakt, zeggen ze op een gegevenmoment make a row (24sc), terwijl ik allang op 30 sc zit ofzo...

[ Bericht 54% gewijzigd door EsseEi op 26-03-2011 16:30:53 ]
  zaterdag 26 maart 2011 @ 17:08:02 #153
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_94643776
Hmm EsseEi ik heb die bloemen wel eens gemaakt, ik kan me niet herinneren dat er iets fout was, maar het is ook al een poosje geleden. Bedoel je tussen rij 6 en 9 ? Ik kijk even in het patroon hoor ...

edit: ja bij 6 moet je op 30 steken zitten als ik het zo tel (ik vind het veel handiger als het aantal steken tussen haakjes achter elke rij staat). En vervolgens staat er dat je er 24 moet doen. Ik zou gewoon evenredig over de rij minderen naar die 24 steken. Je hebt het hart toch klaar dus je moet ook wel gaan minderen om straks over te gaan naar de stengel.

[ Bericht 48% gewijzigd door Spiegelei op 26-03-2011 17:10:41 (even patroon nageteld) ]
klerkje
  zaterdag 26 maart 2011 @ 17:09:12 #154
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94643812
jaa daar inderdaad :P maar verder klopt het wel ;) niet te veel van aantrekken dus :P

*bluh een steel maken is heus niet leuk ;)*
  zaterdag 26 maart 2011 @ 17:12:21 #155
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_94643913
Haha ja EsseEi, we worden ervaren haaksters toch. :P
Ik kan me niet herinneren dat ik me hier iets van heb aangetrokken, waarschijnlijk dacht ik ook gewoon, oké minderen dus. En die stengel ja dat ga ik dus ook niet tellen ofzo, gewoon haakerdehaak totdat die lang genoeg is.

Oh en nog iets, telkens staat er in het patroon dat je moet afhechten en dan een lange draad over moet houden. Behalve onderaan de stengel vind ik dat dus totaal niet handig. Kijk je moet wel iets overhouden natuurlijk maar 40cm bij de bloemblaadjes is gewoon absurd. En ik kan je vertellen ik naai die dingen echt zo muurvast (met onnodig veel steken) dat je ze echt niet zomaar los kan trekken en dan nog is die draad gewoon veel te veel naar mijn mening. (als ik cadeautjes inpak kan ook iedereen meteen zien dat ik dat heb gedaan, ik gebruik gewoon meer plakband)

Onderaan de stengel kun je de draad gebruiken om een begin van de bodem te maken, dat vond ik dan wel makkelijk.

[ Bericht 24% gewijzigd door Spiegelei op 26-03-2011 17:17:33 ]
klerkje
  zaterdag 26 maart 2011 @ 17:39:44 #156
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94644696
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 09:18 schreef Tan het volgende:
Hier tegen mijn voornemens in om meerdere projecten tegelijk te bezigen even tussendoor iets anders gemaakt. Ik zocht van de week toch naar een patroon voor een klein hartje? Viel niet mee om iets te vinden, maar ik had uiteindelijk iets simpels. Ik overwoog nog er meerdere te maken voor in de paastakken, maar vond ze te klein.
Kom ik gisteren bij Lucy, van Attic24, zie ik een tak vol kleine hartjes :') En wat stond het leuk! Dus toch maar mijn eerdere idee opgepakt, mijn hartjes zijn wel anders dan de hare en volgens mij iets kleiner, maar ik ben erg tevreden, en ik heb er ook meteen maar 'haar' vogeltje bij gemaakt :')

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

oO<
superleuk idee Tan! en mooi gelukt ook! de vogel past er ook goed bij. :)
in de haak.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 18:19:22 #157
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94646100
ik heb me weereens voorgenomen zelf de Angry Bird vogels te ontwerpen :)
zooooo veel te haken, zo weinig tijd :P
pi_94649264
nog een weekje en dan heb ik eindelijk mijn eerste salarisjeeeeeeee! *O* :D
Ik ga meteen de winkel van De Greef leegkopen wat betreft Zpagetti O-)
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  zaterdag 26 maart 2011 @ 20:04:26 #159
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_94650149
Vond de takjes nog wat kaal, dus nu met bloemen :')

pi_94650525
Leuke takken zo! :) Mooie vaas ook.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 20:20:56 #161
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_94650918
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 20:12 schreef Herfstblad het volgende:
Mooie vaas ook.
Echt Hema :+
pi_94652255
Mooie takken Tan!
De hema was weer leuk vandaag. :N

Ben moe dus geen zin om te haken. en dat terwijl er nog zoveel moet. Ach het loopt niet weg.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 22:14:21 #163
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94655806
3 baby's, 3 olifanten. dus padma 3 is een feit:

in de haak.
pi_94656522
Ooh wat een leuk trio trui! :)

EsseEi: ik heb 1 zakje glas (150gr) en 1 zakje kunststof gekocht en ben daar nog steeds aan bezig. Einde van de kunststof is nu wel in zicht. Voor echt kleine beestjes en de pootjes van m'n amineko gebruik ik glas, daar is kunststof te licht voor. Als je echt grotere beesten gaat maken die verzwaring nodig hebben ga je er natuurlijk harder doorheen...

Oh ja nog een tip, sinds de amineko's maak ik zakjes met granulaat mbv een stukje panty ipv los er in te doen, dan gaat het niet op plekken zitten waar je 't niet wil hebben en valt het ook niet door je haaakwerk heen.
pi_94658712
O+ trui! wat lief zeg!

ik heb ook hele mooie voorjaarstakken gezien! ik heb opeens ideeen voor hier thuis... O+
  zondag 27 maart 2011 @ 00:30:07 #166
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94661402
ja ik ga denk ik ook wat takkenversierselen maken, zeer inspirerend weer al die leuke dingen hier en op ravelry / blogs. O+

ik had m'n laatste sleepy sarah nog niet laten zien. voor m'n nicht die (ten langen leste) zwanger is. O+

voor haar is ook de 'sweet pea shawl' dus die heb ik vanavond ook eindelijk maar eens van 'kwastjes' voorzien, dan kan ik ze mooi samen naar haar toe sturen. van die shawl maak ik morgen bij daglicht nog wel even een foto, dat wordt nu niet zo mooi vrees ik. de kwastjes maken de doek wel helemaal af. (hoewel ik 't ook wel er op 't randje vind, zulke franjes. maar zonder vond ik 'm toch te kaal.)

[ Bericht 0% gewijzigd door trui op 27-03-2011 00:47:47 ]
in de haak.
  zondag 27 maart 2011 @ 09:23:32 #167
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_94666670
Zo! Harry is af, gisteren zijn de oogjes bezorgd. Ik vind m superleuk, hij ziet er echt ondeugend uit vind ik.

De tanden zijn vilt, de rest Wibra Saskia en Online prima linie 50. Naald 4,5 (double pointed en rondbrienaald met magic loop). Patroon uit Rebecca Danger's Big Book of Knitted Monsters

Kwak
pi_94666911
crosspost:
quote:
2s.gif Op zondag 27 maart 2011 09:48 schreef mijsje het volgende:
O+ wat een lief monster heb je ervan gemaakt! Geweldig! _O_
  zondag 27 maart 2011 @ 11:36:48 #169
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94668400
Oeeh die Padma's!! echt leuk zo met die streepjes ^^ trui neem je die draadjes mee (dat je dus gewoon de bol wol laat zitten en draadje omhoog trekt voor de volgende streep in die kleur) zeg maar tijdens je haakwerk, of knip je ze allemaal af? (= veel afwerken)

De paastakken zijn ook echt heel leuk! :D vind het stylisher (ofzo ;)) dan met paaseieren ^^

En sleeping sarah is ook schattig.

monster is ook tof! :D:D heb ook met het boek in m'n handen gestaan, maar vriend vond ander boek toch leuker, en had al 4 boeken uitgezocht ;) dus tja...misschien andere keer
(en eerst nog leren breien haha)

Ik heb al 1 stengel en 2 bloemblaadjes af...hoop dat ik vandaag HEEEEEEEEEEL ver ga komen ;)
pi_94671929
EssieEi welke boekjes heb je allemaal dan?
Altijd nieuwsgierig :)

Zie echt gave dingen voorbij komen! Die paastakken vind ik ook geweldig!

Ben bezig met het eendje....
pi_94672699
Gave Padma's trui! :D En ook een leuke sleepy Sarah.
en Kwakz0r, dat monstertje is cuuuuute O+

O en die paastakken zijn ook superleuk! Jammer dat ik geen vierkante centimeter overheb om iets neer te zetten :o

Inmiddels heeft de deken al 4 rijen, maar moet tot de 14 oid dus dat duurt nog wel even(ben ik nog niet helemaal over uit, zie wel hoe lang hij aan het einde gaat worden.)
  zondag 27 maart 2011 @ 14:31:54 #172
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94673172
Nathalie: had toen 4 boeken uitgezocht, 1 met gebreide beestjes (weet even niet meer hoe die heet), 1 om knuffels van sokken (Socks Apeal) te maken en 2 muziekboeken :P
maar qua haakboeken heb ik de 2 boekjes van Christel Krukkert en vrolijke beestjes zelf haken :)

*gaat weer verder bloemen maken ^^*
  zondag 27 maart 2011 @ 17:11:29 #173
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94678048
jeej heb 1 bloem af en wordt er helemaal vrolijk van :D zo teken ik altijd m'n bloempjes ^^ ijzerdraadje in de steel gepropt zodat ie beetje kan buigen :)

nu verder met bloem 2 ^^
pi_94681636
Welke bloemetjes ben je precies aan het maken, EsseEi?

Leuke dingen voorbij zien komen. Padma blijft leuk. ^O^ En ook het monster is gaaf
pi_94682534
Okej haha ik dacht allemaal haakboekjes. Daar ben ik altijd nieuwsgierig naar! :)
pi_94682645
Ik kwam op ravelry deze tegen:

:?

Zelf vrijdag en gisteren nog wat potjes waar ik zaadjes/bolletjes in heb gedaan opgeleukt:

Er begint al wat te groeien *O*

pi_94683602
Wat leuk knitwit! Behalve die 1ste dan! Wie gaat dat nou maken?
Heb je het patroontje van de gekleurde haakwerkje van internet?
  zondag 27 maart 2011 @ 19:59:11 #178
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_94684206
Wat zijn die potjes leuk!! Wat een geniaal idee!!
pi_94684214
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 19:45 schreef nathalie85 het volgende:
Wat leuk knitwit! Behalve die 1ste dan! Wie gaat dat nou maken?
Ach ik kan me voorstellen dat je dan iets hebt om aan vast te houden.

Leuke potjes!
  zondag 27 maart 2011 @ 20:20:32 #180
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94685127
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 11:36 schreef EsseEi het volgende:
Oeeh die Padma's!! echt leuk zo met die streepjes ^^ trui neem je die draadjes mee (dat je dus gewoon de bol wol laat zitten en draadje omhoog trekt voor de volgende streep in die kleur) zeg maar tijdens je haakwerk, of knip je ze allemaal af? (= veel afwerken)
ik knip ze af, en maak de rondes ook dicht, zodat er geen gekke overgang is van kleuren. voordeel is dat je elke ronde op een andere plaats kunt beginnen en je dus ook niet 1 zo'n duidelijke naad krijgt. het afwerken valt wel mee, omdat de draadjes toch aan de binnenkant blijven hangen. er een stukje overheen haken is veelal voldoende.
in de haak.
  zondag 27 maart 2011 @ 20:23:32 #181
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94685276
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 19:45 schreef nathalie85 het volgende:
ik heb ze ooit op attic24 (van lucy) gezien. blijft een leuk idee inderdaad! maar ik denk dat ik nu eerst ook voor wat van die vrolijke tak-versiersels ga. :)

knitwit wat groeit erin?

kwakz0r hij is erg leuk geworden! O+
in de haak.
  zondag 27 maart 2011 @ 21:02:20 #182
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94687023
Kniwit die eerst: WAAROM????? :'(

En jouw eigen cosies: echt heel leuk! :D:D helemaal omdat het anders een saaie zwarte pot is...ik zou ook maar snel gaan groeien als ik zo'n leuk truitje had! :D

Herfstblad ben deze aan het maken :)

wel jammer trouwens, als ik na de swap m'n projectje(s) op Ravelry ga zetten weet ik niet meer de juiste datum/tijd dat ik eraan bezig ben geweest...vind het namelijk altijd leuk als het klopt.
  zondag 27 maart 2011 @ 21:08:20 #183
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94687352
dat kun je nu toch wel vast noteren ergens, esseEi? :)
in de haak.
  zondag 27 maart 2011 @ 21:09:37 #184
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94687415
hihi Trui ja dat bedacht ik me ook nu ;) maar ik ben al een week klaar :P en weet het allemaal niet meer precies ;) ach ik verzin wel wat :P
  zondag 27 maart 2011 @ 21:10:26 #185
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_94687451
Haakprojectje af - mijn thermoskan kan mee in de auto want ik heb een houdertje gehaakt zodat ik mijn vingers niet meer brand. Cosy heet zo'n ding leer ik nu weer van dit topic :@

Gelijk even op Ravelry bijgewerkt http://www.ravelry.com/projects/caroline88/cupholder/photos
  zondag 27 maart 2011 @ 21:12:38 #186
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_94687575
Met dank aan EsseEi die een paar topics geleden de gouden tip gaf om stokjes om andere stokjes heen te haken om zo ribbeltjes te krijgen.

Start is magic ring, daarna vasten, beetje meerderen op het schema en daarna op gevoel, bocht om daarna stokjes gehaakt en de rondes gesloten met een halve vaste. Aan het eind nog een randje vasten gehaakt want dat vond ik mooier als strakker randje dan wat je met die stokjes krijgt.
Gehaakt met naald 2 en gemerceriseerde katoen (tenminste dat is wat ik denk dat het is - oud bolletje zonder wikkel)
  zondag 27 maart 2011 @ 21:16:16 #187
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94687729
hihi thnx :@ ik vind het wel een mooi effect geven die stokjes :D was er ook verbaasd over toen ik het deed...en het ziet er opeens ingewikkelder/chiquer uit dan gewoon stokjes ;)
Kortom: erg leuk geworden je houder! :D:D
en ik heb je als vriend toegevoegd ;)
pi_94691445
Ik heb geen patroontje gebruikt. Als je een ketting lossen maakt die om het potje past en die aan elkaar vast maakt kan je daarna in het rond verder. Ik heb steeds eerst een losse en dan allemaal vasten gedaan. slip stitch in de eerste en dan weer een losse om de volgende rij te starten.

In 2 potjes zit oxalis:

in de andere allysum:

quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 21:02 schreef EsseEi het volgende:
ik zou ook maar snel gaan groeien als ik zo'n leuk truitje had! :D
_O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_94691820
Die bloemen van EsseEi hebben wat weg van de bloem die bij Christel's Evert zit :)
pi_94692019

Ook mooi patroontje!! Ben benieuwd of ik dat zelf uit kan vogelen. :)
  zondag 27 maart 2011 @ 22:23:44 #191
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94692263
Knitwit dat moet wel te doen zijn denk ik...en anders is er vast wel iets soortgelijks te vinden op ravelry.
Het is geloof ik telkens een cluster strokjes met wat losse er tussen dat het waaiert. En hoe langer je er gedetailleerd ernaar kijkt, hoe lelijker ik het gehaakt vind :$ Maar het overall plaatje is wel heel leuk :D

En bloempjes lijken inderdaad wel wat op Evert ^^ Een Madeliefje/Margriet denk ik :)
SPOILER
pi_94692474
:P Haha, ik moest er stiekem wel om lachen.
Die bedenkster van die bloemen heeft best veel leuke patronen trouwens.

* Herfstblad gaat favorieten bijwerken op Ravelry :P Is mijn swappartner ook weer blij, die wilde graag meer favorieten zien van mij.

Ik wil van deze cheetah een gehaakte versie gaan maken (en van de slang - je ziet maar een stukje :P - misschien ook):
  zondag 27 maart 2011 @ 22:36:39 #193
52016 Lyssa
music <3
pi_94693071
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 22:26 schreef Herfstblad het volgende:
:P Haha, ik moest er stiekem wel om lachen.
Die bedenkster van die bloemen heeft best veel leuke patronen trouwens.

* Herfstblad gaat favorieten bijwerken op Ravelry :P Is mijn swappartner ook weer blij, die wilde graag meer favorieten zien van mij.

Ik wil van deze cheetah een gehaakte versie gaan maken (en van de slang - je ziet maar een stukje :P - misschien ook):
[ afbeelding ]
Voor die cheetah heb ik nog een leuk bolletje wol! Al weet ik niet of dat ook zo mooi uitkomt als je het gaat haken.

Van die maakster wil ik de vis gebruiken om "de mooie vis van de zee" te maken met deze wol:
pi_94694691
:) Dat is inderdaad best een mooi soort bolletje ja. Alleen dat soort bolletjes vallen vaak tegen. Ik zat eraan te denken om hem met Catania goudgeel te doen.

En: De mooiste vis van de zee O+
  zondag 27 maart 2011 @ 23:41:15 #195
244933 trovey
Nachtoele
pi_94696217
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 19:20 schreef knitwit het volgende:
Ik kwam op ravelry deze tegen:

[ afbeelding ]

:?

Zelf vrijdag en gisteren nog wat potjes waar ik zaadjes/bolletjes in heb gedaan opgeleukt:

[ afbeelding ]

Er begint al wat te groeien *O*

[ afbeelding ]
Ik kan niet echt wakker liggen van de eerste. :') Ik heb wel "erger" >:) gezien op Ravelry. _O- Mensen maken dat soort dingen vaak voor vrijgezellenfeestjes en ach, beetje humor kan op dat soort gelegenheden toch. ;)

Potjes zijn leuk, al die kleurtjes. O+
Optimist tot in de kist
  maandag 28 maart 2011 @ 00:47:28 #196
244933 trovey
Nachtoele
pi_94698754
Na een mooie zondagmiddag is het nu koud hier }:| ...zo koud dat ik spontaan begonnen ben aan een grote omslagdoek in Scheepjeswol Toronto (mengsel met o.a. wol). Komt die opruimingsbak van mijn handwerkwinkeltje toch weer van pas. :7 1 euro klinkt toch weer beter dan 3 euro. :')

http://hsfournituren.nl/webshop/prodgfx/16.jpg

De (gebroken ) witte dus, hier alleen te zien met bruin maar er zit ook groen in en een glimdraadje (wat je op die foto dus ook niet ziet), lekker warm maar toch heel licht om te dragen, ideaal voor de lente. O+

[ Bericht 2% gewijzigd door trovey op 28-03-2011 01:21:26 ]
Optimist tot in de kist
  maandag 28 maart 2011 @ 06:32:59 #197
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94701681
Dat bolletje is echt mooi voor De Mooiste Vis ^^

En die andere 2...geen idee hoed at wordt als je ermee haakt....misschien moet je maar gewoon eens aan een tijger/panter/anderbeest beginnen ermee ;)

Herfstblad hoe kan ik je op Ravelry vinden? :) Never Mind, het stond in de OP ;)
pi_94702372
Ik ben begonnen aan het hertje!! Hij is wel erg moeilijk maar ik vind m zoooo schattig:

pi_94702476
O+
  maandag 28 maart 2011 @ 08:38:05 #200
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_94702536
Lieeeeef O+
Knoei
pi_94704003
Wat heb je dat oog mooi gedaan! Hij wordt leuk!!
  maandag 28 maart 2011 @ 10:07:27 #202
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_94704302
Oooooooooh!!!!! PRACHTIG!!! Waar heb je dat patroon vandaan als ik vragen mag?
pi_94704753
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 08:26 schreef annelotje het volgende:
Ik ben begonnen aan het hertje!! Hij is wel erg moeilijk maar ik vind m zoooo schattig:

[ afbeelding ]
Ik ga denk ik ook zwichten voor dat patroon O+

Tan: het is deze

M'n mohair shawl na precies 1 bol Bianca

Heb 24 van de 32 rijen (+ rand) af.
pi_94705432
thnx voor de complimenten! Ik was ook al begonnen met het lijfje maar die heb ik weer uitgehaald. Had een paar foutjes gemaakt en kwam bij ronde 10 2 steken tekort!
Ik heb wel een aantal nieuwe steken geleerd dankzij dit patroon!

Als iemand deze gaat maken dan raad ik wel aan om de afkortingenlijst die zij op de website heeft gepubliceerd erbij af te drukken. Ze gebruikt veel afkortingen maar de betekenis hiervan staat alleen op haar website. Niet erg handig dus als je lekker op de bank wilt gaan haken..

@KarinvdB Wow je shawl is echt leuk! En al bijna klaar na 1 bol! Dat is nog eens lekker goedkoop.
  maandag 28 maart 2011 @ 12:43:30 #205
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_94709168
quote:
17s.gif Op maandag 28 maart 2011 10:25 schreef KarinvdB het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]

Ik keek even snel en dacht dat je een onderbroek had gehaakt :') Maar mooie sjaal!! Al zou die kleur mij echt niet staan, ik vind het model wel heel erg mooi!
  maandag 28 maart 2011 @ 12:48:24 #206
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94709355
*hik* hahahaha een onderbroek! :D :'( :D (ik heb ooit -begin basisschool- wel eens een onderbroek voor een pop gebreid. wat een ellende. ik kon toen nog niet zo best breien, dus al dat minderen en meerderen viel me zwaar)

maar mooie sjaal inderdaad, karin. ben wel benieuwd waarom hij 'mohair' shawl heet. dat is toch een bepaald soort wol?

annelotje, wat wordt ie mooi! O+
in de haak.
pi_94711330
Trui: zo heb ik 'm genoemd omdat ik mohair (nou ja 10%) heb gebruikt. Hij heet crochet shawl 4922 :?
pi_94711881
Ik vind crochet shawl 4922 echt een veel mooiere naam hoor :P

Mag ik even *O* omdat ik mn her gehaald heb? Ben zo ontzettend blij!

En ik ben nog steeds overgelopen naar het borduurtopic, sorry :P
Al wil ik doordat ik het boekje met het hertje weer heb gezien zo'n grote maken. Maar mag echt niets nieuws beginnen.
pi_94712386
Mijn sjaal in wording

Ik haak alleen steeds strakker dus de bloemen worden kleiner.
pi_94713823
Mooi Arual!

Wisten jullie al dat koekeridoo ook met een boekje komt? Augustus pas. Hoop alleen dat ie niet zo duur is, aangezien ik hun vaak wel duur vind.
pi_94714056
Lief hertje! O+
Ik haak hem anders dan het patroon, omdat ik er niet altijd even goed uitkom (vooral bij de poten). Maar het hertje is wel ontzettend lief. Ik wil hem ook weer maken. O+

Mooie Japanse bloemen!

@Whoopdidoo: Ik meen dat het boekje niet duurder wordt dan 14.95. Dat vroeg ik ook aan Tess en die zei dat op hun hyve. Even zoeken. :P
Ik vind ze ook vaak duur.

Edit: Dit zegt Tess op hun echtstudiohyve:
"In het boekje komen tussen de 10 en 20 patroontjes te staan, ik ben nog bezig met de laatste ontwerpen. Het zal waarschijnlijk iets van 12,95 gaan kosten. Het wordt zo leuk !!"
pi_94714325
Ow dat is wel te doen!

Zijn die oogjes niet gewoon van 6060?
Ik naar etsy, is ie dicht! De 6060shop dan, staat dat ze gister weer open gingen, maar niet dus.

Heeft iemand hier die zweedse haakboekjes? Ze lijken zo leuk, maar of ze dat ook zijn? En voor die prijs.
pi_94714416
Ah zie ik http://www.echtstudio.nl/(...)6_68&products_id=536
Gelukkig heb ik die ook op picasa gezien.

Ik moet gewoon nu al met pensioen gaan.
  maandag 28 maart 2011 @ 14:59:00 #214
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94714526
whoop, trouw een miljonair! :) en richt een leuk handwerkateliertje voor jezelf in.
in de haak.
pi_94714909
Goed plan, heb je er eentje voor me?

Ik wil zoveel, en dan te bedenken dat ik zowat 8 weken alle tijd had, en eigenlijk vrij weinig heb gedaan :P
Ik ga denk ik vanaf volgende maand de zondag als nietsdoen/haak/borduur/iets dag doen. Want de rest van de week heb ik het dan zooo druk (ok niet echt maar dan moet ik wel wat). En dat ik dan ook echt gewoon lekker niets(=haken ofzo) mag doen.
pi_94715023
Naar de Zweedse boekjes ben ik ook benieuwd. :P

En waarom is 6060 dicht dan? :o
pi_94715381
Uh, balansen :P Net als in de supermarkt :P Zou gister dus weer open gaan, maar nu dus nogsteeds niet.
Straks gaat ie nooit meer open :o
  maandag 28 maart 2011 @ 15:18:26 #218
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94715418
ik kon er gewoon 'in' net hoor. misschien even refreshen ofzo, whoopdidoo?
in de haak.
pi_94715534
O nu weer wel, ze moesten nog even wakker worden denk ik :P Gelukkig.
pi_94716470
:P Ah oke.
Nou ja, Amerika is natuurlijk op een ander tijdstip wakker dan wij.

Vanavond is het mijn vaste tvavond, dus hopelijk kan ik aardig wat weghaken.
pi_94717439
@ herfstblad Lekker haken tijdens Grey's Anatomy?? Doe ik ook graag. Alleen met het hertje gaat dat vrees ik niet lukken hihi
pi_94719441
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:01 schreef annelotje het volgende:
@ herfstblad Lekker haken tijdens Grey's Anatomy?? Doe ik ook graag. Alleen met het hertje gaat dat vrees ik niet lukken hihi
:P Nee, dat kijk ik nooit.
Dames en heren in de dop ( :@ ), America's Next Topmodel en Project Runway (en dan op internet Verborgen Gebreken terug kijken :P).
Met een granny stripedeken gaat het gelukkig wel goed.
  maandag 28 maart 2011 @ 19:27:36 #223
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94727310
Oeeeh dat hertje wordt echt heel mooi!!! :D

en de shawl ook (gelijk aan m'n favorieten toegevoegd ^^)

en Arual je bloemen worden ook tof!:D

heeft iemand een linkje van koekeridoo?? kan het niet vinden en ben nieuwsgierig :@

Lyssa had je op 6060 ook dat staalgranulaat gekocht?
  maandag 28 maart 2011 @ 19:35:19 #224
244933 trovey
Nachtoele
pi_94727778
Leuk dat hertje. O+

quote:
17s.gif Op maandag 28 maart 2011 10:25 schreef KarinvdB het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]

Oe oe....ik willen hebben :9~ :')
Optimist tot in de kist
pi_94727797
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 19:27 schreef EsseEi het volgende:
Oeeeh dat hertje wordt echt heel mooi!!! :D

en de shawl ook (gelijk aan m'n favorieten toegevoegd ^^)

en Arual je bloemen worden ook tof!:D

heeft iemand een linkje van koekeridoo?? kan het niet vinden en ben nieuwsgierig :@

Het staat onder andere op hun hyve: http://echtstudio.hyves.nl :)
  maandag 28 maart 2011 @ 19:37:18 #226
244933 trovey
Nachtoele
pi_94727911
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:04 schreef _Arual_ het volgende:
Mijn sjaal in wording

[ afbeelding ]

Ik haak alleen steeds strakker dus de bloemen worden kleiner.
Die bloemen ga ik ook nog eens gebruiken *; , ben nu bezig om patronen te zoeken.

Mijn Masa-tas, met binnentasje en sluiting (begint bij binnentasje en zit dan vast aan de buitentas.)

Optimist tot in de kist
  maandag 28 maart 2011 @ 19:42:38 #227
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94728241
ohhhh zij maken leuke dingen!! MOET...HEBBEN!! vertel me waarom ik niet in de zomer jarig ben? ;) kan ik die boekjes vragen :P

Trovey je tas is mooi geworden! :D

*snel afwassen voor ik ook lui voor de tv ga hangen met haakwerk :)*
  maandag 28 maart 2011 @ 20:21:17 #228
52016 Lyssa
music <3
pi_94730809
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 19:27 schreef EsseEi het volgende:

Nee, dat had ik bij Joel Bears gekocht.
  maandag 28 maart 2011 @ 20:31:44 #229
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94731497
oeeh besteld! en 6mm oogjes ^^ ben benieuwd :D
  maandag 28 maart 2011 @ 21:23:11 #230
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94734995
trovey, leuk! maar ik zie er die 'masa'vorm bijna niet in terug! :o waarschijnlijk door 't gemeleerde garen.
in de haak.
  maandag 28 maart 2011 @ 22:15:17 #231
244933 trovey
Nachtoele
pi_94738929
Zal daar door komen. ;)
Hier plaats ik ook nog even wat wat eigenlijk alleen in het breitopic zou thuishoren maar omdat hier ook breisters zitten.....
Maak ik net mijn avondwandelingetje, kom ik dit tegen (met dank aan mijn telefoon/MP3 speler/Camera met flitser)

Nou, wie biecht het aan me op? O-)
Optimist tot in de kist
pi_94739302
Dat er echt mensen zijn die dat doen.
  maandag 28 maart 2011 @ 22:24:48 #233
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94739680
haha ik zal 't maar bekennen. ben stiekem aan 't breien geweest. zie je 't al voor je, ik met m'n rondbreinaalden rond de lantarenpaal. en dat alles alleen in 't holst van de nacht, want het moest wel een verrassing blijven natuurlijk! :+ maar nu mag het bekend worden, bedankt voor 't plaatsen van de foto trovey! O+ :)
in de haak.
  maandag 28 maart 2011 @ 22:26:42 #234
244933 trovey
Nachtoele
pi_94739847
quote:
11s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:24 schreef trui het volgende:
haha ik zal 't maar bekennen. ben stiekem aan 't breien geweest. zie je 't al voor je, ik met m'n rondbreinaalden rond de lantarenpaal. en dat alles alleen in 't holst van de nacht, want het moest wel een verrassing blijven natuurlijk! :+ maar nu mag het bekend worden, bedankt voor 't plaatsen van de foto trovey! O+ :)
O+ :Y)

Ik neem aan dat men het eromheen heeft zitten naaien :P ....is nogal een drukke weg overdag dus iemand hier...Trui dus :+ is 's nachts heel druk aan het werk geweest...netjes gedaan trouwens. ;)
Optimist tot in de kist
pi_94740264
Haha, wat grappig! :P Ik overweeg het hier in de straat ook. Gewoon voor de leuk.
pi_94742357
Ik ben het hier om de hoek ook tegen gekomen. Ik vind het wel de boel opvrolijken.

En ik ben terug uit Italië! Inderdaad geen wolwinkel te bekennen, maar gelukkig is er nog de markt. Ik heb 4 bollen paars en 2 bollen bordeauxrood gekocht. Ik wil er een old rose wrap van maken. Ik zal morgen een foto van de bollen maken.
Het wat het enige kraampje met wol en fournituren (lintjes, knopen, kralen, tassenhandvatten, borduurringen) en het was drúk! Echt leuk om te zien.

Jullie hebben in de tussentijd ook niet stil gezeten! Even uit mijn hoofd, bloemensjaals, olifantjes, een geniaal eerste projectje (de uil) en ik heb ook wat linkjes gebookmarkt over plarn :)
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
  maandag 28 maart 2011 @ 23:08:40 #237
244933 trovey
Nachtoele
pi_94742597
Foto maken. :P Is het straks precies dezelfde en blijken we bij elkaar om de hoek te wonen. :+
Optimist tot in de kist
pi_94742674
Hahaha, nee het is zeker niet dezelfde. 'Mijne' was veel kleiner. Er zat ook een kaartje aan van de maakster. Maar een foto is zeker geen gek idee.
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
  maandag 28 maart 2011 @ 23:12:38 #239
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_94742794
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 23:10 schreef Daste het volgende:
Hahaha, nee het is zeker niet dezelfde. 'Mijne' was veel kleiner. Er zat ook een kaartje aan van de maakster. Maar een foto is zeker geen gek idee.
waar was het? :D
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_94742922
Aalmarkt, met de fietsbrug en de Waag achter je. Dan staat hij aan je rechterhand aan het water. Hij is klein (40 cm? Ik ben slecht in schatten) en je fietst er zo voorbij.
W. Somerset Maugham
  maandag 28 maart 2011 @ 23:16:30 #241
244933 trovey
Nachtoele
pi_94742979
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 23:10 schreef Daste het volgende:
Zeker foto maken. :Y Hier geen kaartje of wat te bekennen en om nou uitgebreid de boel staan te bekijken overdag (en 's avonds) gaat me dan weer te ver bij zo'n drukke straat. :P
Optimist tot in de kist
  maandag 28 maart 2011 @ 23:33:37 #242
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_94743809
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 23:15 schreef Daste het volgende:
Aalmarkt, met de fietsbrug en de Waag achter je. Dan staat hij aan je rechterhand aan het water. Hij is klein (40 cm? Ik ben slecht in schatten) en je fietst er zo voorbij.
al ik het niet vergeet loop ik er morgen ff langs :D
  maandag 28 maart 2011 @ 23:43:44 #243
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_94744265
quote:
11s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:24 schreef trui het volgende:
Ooh nu snap ik dat je niet mee doet aan de swap, je was hier mee bezig natuurlijk! :P
klerkje
  dinsdag 29 maart 2011 @ 05:53:12 #244
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94749262
hihi cool zo'n lantaarnpaal! stuk vrolijker!
maar ik zie het inderdaad al voor me: iemand op straat met naald en draad om een groot haak/brei ding vast te naaien....
dan beter dingen die je gewoon ergens omheen kan wikkelen, snel, en onopvallend ;)
  dinsdag 29 maart 2011 @ 07:15:19 #245
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_94749439
Mijn dochter (bijna 15) wil ook jasjes gaan haken voor bomen, had ze ergens gelezen. Denk niet dat ze het gaat doen en ergens vind ik het ook een beetje onzin, wel grappige onzin en heel-heel wat leuker dan vandalisme, maar ik bedoel het meer praktisch. Dat ding ziet er na drie regenbuien ook niet meer uit.

Arual, mooie kleuren in die sjaal! Jij maakt hem gewoon recht en drie bloemen hoog? Ik hou me zelf aan het voorbeeld van Lucy, vier hoog in een trapezium-vorm.

Mooie tas ook van Trovey!
pi_94749901
google maar eens op guerilla chrochet Tan, daar staan hele leuke dingen bij :)
pi_94757394
_O- die lantaarnpaal :P

Ik vroeg me af er iemand was die mij misschien kan helpen met dit patroon...
http://shortylamcrochet.b(...)dstrom-hobo-bag.html
Ik kom niet uit de Engelse termen.

Alvast bedankt
  dinsdag 29 maart 2011 @ 13:16:10 #248
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94758466
lieke, waar kom je precies niet uit dan? het hele patroon vertalen is wel wat arbeidsintensief. :+
in de haak.
pi_94758767
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 12:48 schreef lieke81 het volgende:
_O- die lantaarnpaal :P

Ik vroeg me af er iemand was die mij misschien kan helpen met dit patroon...
http://shortylamcrochet.b(...)dstrom-hobo-bag.html
Ik kom niet uit de Engelse termen.

Alvast bedankt
Oh, die heb ik ook gemaakt O+

Nadat je de beginketting hebt gemaakt is het eigenlijk alleen maar vier dc's per cluster maken en dan de rij erop goed zorgen dat de cluster precies boven de onderste komt (dus na de tweede insteken). Ik heb trouwens gewoon de naald kleiner gemaakt naarmate ik verder omhoog kwam, waardoor hij nog wat meer naar binnen ging staan.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 13:24:22 #250
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_94758836
:D

pi_94759071
Jaaaa, dat is 'm!! w/
W. Somerset Maugham
pi_94760639
Wie kan me helpen? Ik ben bezig met het eendje, maar als echte beginner kom ik er echt niet uit.
Ik kan geen miagic loop dus... Ook moet ik de veiligheidsoogjes nog vastzetten.
Maar hoe zet ik die vast, moet dat witte doorzichtige over die ribbeltjes?

Ik moet dus de snavel nog:
6 sc in a magic ring
1 sc, sc inc in next sc repeat around (9 sc)
sc around (9 sc)
slip stitch into next sc and leave long tail for sewing
smash down and sew to body in a curved upside down u shape between rows 5 and 6.
pi_94760819
Hoe heb je het eendje zelf gemaakt? Want je kunt ook twee losse doen en dan in de tweede lossen die 6 steken doen.
De veiligheidsoogjes doe je gewoon het vastmaakding over het oogje.
pi_94761086
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 14:18 schreef Whoopdidoo het volgende:
Hoe heb je het eendje zelf gemaakt? Want je kunt ook twee losse doen en dan in de tweede lossen die 6 steken doen.
De veiligheidsoogjes doe je gewoon het vastmaakding over het oogje.
Sorry ik heb het niet goed uitgelegd. Ik snap de engelse vertaling niet. En de Magic loop kan ik niet maar dan doe ik een paar lossen en die vast maken met een halve vaste. Maar het gaat me dus om de vertaling :)

En die oogjes haha ik ben volgens mij echt blond maar ik snap je niet...Moet dat wittige dan over die ribbeltjes heen? Gaat best zwaar namelijk ben bang dat die kapot gaat en ik het niet goed doe. Zou zonde zijn toch :)
pi_94761178
http://60-60.blogspot.com(...)yes-instruction.html hier staat een instructie, maar dan wel met ijzeren achterdingetjes, als je helemaal naar beneden scrollt zie je er een met een witte.

6 sc in a magic ring
1 sc, sc inc in next sc repeat around (9 sc)
sc around (9 sc)

is dus

2 losse en dan 6 steken in de 2e losse vanaf je naald.
1 vaste en dan meerderen, tot je het rondje hebt gehad, en dus 9 steken hebt.
En dan nog een rondje vasten.
pi_94761284
En weet niet waar je je oogjes vandaan hebt, en wat voor maat je hebt maar sommige kunnen inderdaad zwaar gaan, of gewoon totaal niet(ja na 3 uur in heet water en met onwijs veel kracht en een hulpdingetje). Maar dat je aardig hard moet duwen klopt wel hoor.
pi_94761509
@ trui: eigenlijk snapte ik sommige afkortingen niet...
bv sk en sp, maar nu met de hulp van inu snap ik het wel (hoop ik :) )

@inu: Thanx , het wisselen van de naald is dus om de tas wat ronder te krijgen?
Ik heb geen naald 5 dus ik hoopte met 6 en 4 een eind te komen of zou
dat problemen gaan geven?
pi_94762429
euhm...bedoeld ze hier dat ik mijn twee de rij moet haken aan de onderkant van de ketting, Zodat ie rond word zeg maar... :@ ik voel mezelf echt lastig...
pi_94762475
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 14:35 schreef lieke81 het volgende:
@ trui: eigenlijk snapte ik sommige afkortingen niet...
bv sk en sp, maar nu met de hulp van inu snap ik het wel (hoop ik :) )

@inu: Thanx , het wisselen van de naald is dus om de tas wat ronder te krijgen?
Ik heb geen naald 5 dus ik hoopte met 6 en 4 een eind te komen of zou
dat problemen gaan geven?
Ja, kan prima :Y Ik ben zelf volgens mij van 5 naar uiteindelijke 3.5 gegaan :)

sk is skip, dus een v-tje overslaan en sp is space, de ruimte die ontstaat doordat je de rij ervoor een v-tje hebt overgeslagen ;)
pi_94762730
*O* nou dan ga ik er uit komen denk ik... hopelijk haakt ie lekker snel, ben wel toe aan een nieuwe tas...
(wordt mijn eerste werkje naar patroon)
pi_94762942
Oke thx Whoop! :)
pi_94763099
Ik ben ff aan het knippen en plakken. Wie heeft voor mij de kleurnnummers van wibra Saskia zwart, grijs, groen en wit?

Anders moet ik eerst langs de winkel ;)
pi_94765453
Nathalie: al die kleuren zitten in m'n stash met kleurnummer en naam, weliswaar zonder foto maar ik denk dat je het zo we'll kan vinden.
pi_94766249
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 16:16 schreef KarinvdB het volgende:
Nathalie: al die kleuren zitten in m'n stash met kleurnummer en naam, weliswaar zonder foto maar ik denk dat je het zo we'll kan vinden.
Thx gaat wel lukken denk ik zo!
pi_94766470
Volgende week 2 sollicitatiegesprekken *O* *O* dat moest ik ff kwijt!
Mooie gebreide bomen! :D
haken is cool
  dinsdag 29 maart 2011 @ 17:44:01 #266
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_94768902
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 16:41 schreef MissN het volgende:
Volgende week 2 sollicitatiegesprekken *O* *O* dat moest ik ff kwijt!
Mooie gebreide bomen! :D
^O^ nou en nu maar duimen
  dinsdag 29 maart 2011 @ 18:18:28 #267
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94770111
wohoo mn staalgranulaat en 6mm oogjes zijn onderweg!!!

en nog een mooie gebreide boom ^^

En alle onderdelen van bloem 2 zijn af ^^ dus morgen maar eens in elkaar zetten

*en OMG: we doen gewoon een week met een topic ;) *

[ Bericht 30% gewijzigd door EsseEi op 29-03-2011 21:26:05 ]
pi_94782052
Ik ben ondertussen ruzie aan het maken met mijn computer om een foto van mijn gekochte wol en gehaakte fotohoesje online te krijgen...
W. Somerset Maugham
  dinsdag 29 maart 2011 @ 21:47:19 #269
244933 trovey
Nachtoele
pi_94782383
quote:
8s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 21:42 schreef Daste het volgende:
Ik ben ondertussen ruzie aan het maken met mijn computer om een foto van mijn gekochte wol en gehaakte fotohoesje online te krijgen...
Mep 'm. :(
Optimist tot in de kist
pi_94782426
Is de definitieve gezamelijke uitpakdatum nou al bepaald voor de SWap? we hadden het laatst over 20 april!!?!
haken is cool
pi_94782769
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 21:47 schreef trovey het volgende:

[..]

Mep 'm. :(
Issie te duur voor ;) . Echt stom, iPhoto ziet 'm wel, maar uploaden lukt niet, dan wordt ie niet gezien. Ik houd er voor vandaag mee op. Morgen maar een nieuwe foto maken...
W. Somerset Maugham
pi_94782782
Mijn swap is nog niet af hoor!! Ik hoop dat ik hem op tijd dan bij mijn partner krijg, aangezien het van BE moet komen. Ik probeer hem tegen half april op de post te doen!
pi_94782858
Ik ben ook nog steeds met mijn swap bezig. Op de een of andere manier schiet het niet zo op. Maar ik ben meestal van het laatste moment en dan komt het (met wat stress) allemaal goed.
W. Somerset Maugham
  dinsdag 29 maart 2011 @ 21:56:31 #274
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_94783098
Ik ben ook nog bezig met de swap hoor. Maar ik heb er geen stress over, komt wel goed :Y .
Zullen we het er maar op houden dat we proberen dat iedereen zo op 20 april z'n swapsel heeft?
Binnen Nederland kun je dan tot uiterlijk 1/2 dagen voor de 20e versturen (maar eerder mag ook hoor).
Als je iets van/naar België moet sturen zal dat wel wat langer duren dus houd daar wel even rekening mee!
klerkje
pi_94783180
:D ik ben ook nog steeds met m'n swap bezig... :) ik doe er ook langer over dan ik gedacht had... ik vind 20 april een goede datum... meteen maar een vastleggen maar? ;)
  dinsdag 29 maart 2011 @ 22:12:32 #276
244933 trovey
Nachtoele
pi_94784563
Kan ik nog een brei- en/of haakproject verwachten bij mijn wandeling van vanavond of heeft trui een vrije nacht gehad? :+
Optimist tot in de kist
pi_94785845
20 april is oke voor mij.
Mijn partner heeft hem hoogstwaarschijnlijk de 15de al, daarna geen tijd meer om op te sturen vrees ik.
En meenemen naar mijn vriend gaat me te ver :P
  woensdag 30 maart 2011 @ 06:34:54 #278
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94795803
De 20e is prima :) en zal me niks verbazen als ik 'm eerder stuur, omdat ik het anders vergeet ofzo ;)

Hopelijk komt vandaag m'n pakketje van JoelBears.eu :D
pi_94799261

Crisis, nu kan ik opeens wel uit 2 foto's kiezen?! 8)7 Maar goed, de kleuren bij deze zijn het beste. De kleuren zijn iets donkerder. Onderaan zie je nog net mijn haastig gehaakte foto-toestel-hoesje. De avond voor vertrek nog even gemaakt, maar hij voldoet eigenlijk prima, dus ik denk dat dit hem gewoon blijft.

Ik ging ook nog even kijken hoeveel garen ik nodig ga hebben voor de Old Rose Wrap, maar volgens mij kan ik met dit garen er wel 2 maken. :P
W. Somerset Maugham
  woensdag 30 maart 2011 @ 10:36:18 #280
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94799883
zijn het zulke grote bollen dan? ik begreep dat er heel wat garen in zo'n oldrosewrap gaat zitten namelijk. ben benieuwd, mooie kleuren in elk geval!
in de haak.
pi_94800926
Even de wikkel erbij gepakt: 100 gram, 205 meter, naald 4 a 4,5 aangeraden. De bol is ongeveer 2x zo groot als de oude Nova bollen van de Wibra. Zelfde soort garen, iets dikker.
W. Somerset Maugham
pi_94801110
Ik ben ook nog bezig met de zwap... Ik kan maar niet kiezen wat ik nou precies wil maken... ARGH! Ik denk dat ik er nu wel uit ben, dus ik ga er vanuit dat de 20e prima moet lukken! Vanavond en morgen maar es echt meters maken en dan komt het helemaal goed!
  woensdag 30 maart 2011 @ 11:12:08 #283
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94801113
ah, 100g, da's lekker veel per bol. is het wol of iets acryligs?
in de haak.
pi_94801525
100% katoen. Op de bol staat 'Silke'. Dat was wat misleidend ;). Maar ik wist het toen ik het kocht, hoor.
Het is wel 'prodotto da Arvier - Grossobbio (BG)- Italy' Dus wel écht Italiaans garen :D
W. Somerset Maugham
  woensdag 30 maart 2011 @ 11:44:24 #285
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94802335
ah, maar katoen is wel zwaarder dus dan weet ik niet of je echt zoveel te veel hebt aan die 4 (6) bollen. succes in elk geval!
in de haak.
pi_94802909
doe's niet

[ Bericht 91% gewijzigd door Mirjam op 30-03-2011 12:21:56 ]
pi_94803104
dus.... nuttige info! ^O^
pi_94805327
Mn 1ste amigurmi is af! :D
De snavel klopt niet maar goed.... En de steken ook niet allemaal zoals je wel kan zien ;)
Vind het wel lastig om dingen een mooi randje te geven. Ik bedoel mn iphonehoesje en deze snavel van het eendje. Als je dan met je laatste steek bezig bent moet je het afhechten. En dan krijg ik een niet mooi aansluitend lijntje. Ook vond ik het lastig om dat snavel eraan te maken.

pi_94805770
O+ ik vind hem hartstikke leuk ! (ik kan helemaal geen knuffeltjes h/maken)
pi_94810794
Leuk eendje! :)
pi_94813039
cute eendje! Leuk ook dat lintje waar de sleutels aan vastzitten. Ik moet toch ook eens eendjes gaan maken. Het is tenslotte al bijna pasen. Pfff maar goed dat ik niet zoveel inspiratie heb... zucht..
pi_94816013
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:10 schreef nathalie85 het volgende:
Mn 1ste amigurmi is af! :D
De snavel klopt niet maar goed.... En de steken ook niet allemaal zoals je wel kan zien ;)
Vind het wel lastig om dingen een mooi randje te geven. Ik bedoel mn iphonehoesje en deze snavel van het eendje. Als je dan met je laatste steek bezig bent moet je het afhechten. En dan krijg ik een niet mooi aansluitend lijntje. Ook vond ik het lastig om dat snavel eraan te maken.

[ afbeelding ]
Het lijf is anders erg mooi gelukt! Het lijkt erop dat je het snaveltje andersom erop moet naaien? De ring waarmee je begint, is het uiteinde van de snavel, waar je afhecht moet tegen het lijf.
  woensdag 30 maart 2011 @ 18:51:53 #293
244933 trovey
Nachtoele
pi_94819302
Ik heb bij de Kringloop een kant en klaar gehaakt en gevoerd zwart tasje gevonden van H & M. is gehaakt met, naar het lijkt raffia, en nu heb ik bij Action van dat cadeaulint( allerlei kleuren) gekocht ook in raffiauitvoering om dat tasje te op te pimpen....zelf denk ik aan bloemen, bladeren en insecten. O+ Half om half projectje dus. :P
Optimist tot in de kist
pi_94819429
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 17:30 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Het lijf is anders erg mooi gelukt! Het lijkt erop dat je het snaveltje andersom erop moet naaien? De ring waarmee je begint, is het uiteinde van de snavel, waar je afhecht moet tegen het lijf.
Hahaha :@ je hebt gelijk!
  woensdag 30 maart 2011 @ 19:00:56 #295
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_94819843
En toch is het een heel schattig duckie Nathalie :)
pi_94822104
Inderdaad een lief eendje met een omgekeerd kussnaveltje :Y
  woensdag 30 maart 2011 @ 20:42:22 #297
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_94826187
Vanmiddag op de Albert Cuyp weer lekker geslaagd.

Ze hadden Katia Fête Coleccion Boutique voor ¤ 1,25 bij Jan de grote kleinvakman,
Geen idee wat ik ervan ga maken, maar het was zulk mooi spul dat ik het voor die prijs echt niet kon laten liggen.

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:30:37 #298
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94833333
lief eendje :D ik vind 'm wel mooi gelukt hoor ^^

en mooie bollen wol :D

M'n bestelling is er! alleen was ik niet thuis :S morgen dus maar ophalen

[ Bericht 13% gewijzigd door EsseEi op 30-03-2011 22:38:04 ]
  woensdag 30 maart 2011 @ 23:34:14 #299
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94836876
de tas is eindelijk gevoerd! *O*

(moest ook wel, want morgen doe ik 'm cadeau...)
in de haak.
  donderdag 31 maart 2011 @ 06:31:35 #300
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94842373
Ohhh hij is echt mooi geworden!!!! En je kat kijkt er zoooo jaloers naar ;)
  donderdag 31 maart 2011 @ 07:33:47 #301
337091 freubelz
loezfreubelz.blogspot.c
pi_94842598
quote:
Op woensdag 30 maart 2011 23:34 schreef trui het volgende:
de tas is eindelijk gevoerd! *O*
[ afbeelding ]

(moest ook wel, want morgen doe ik 'm cadeau...)
Wouw, die wil ik ook wel cadeau krijgen. Erg mooi geworden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')