SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja Mijsje en jij hebben helemaal gelijk, ik moet ook geen moeilijke woorden gebruiken.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 12:01 schreef trui het volgende:
zoals mijsje in 't vorige topic al terecht opmerkte: de afrikaanse blommen van spiegelei zijn eigenlijk pentagonnetjes, geen hexa. (dan zouden ze 6 blaadjes moeten hebben).
geinige ideetjes, lijnloos!
ik heb niks tegen roze en geel, maar de combinatie vind ik wat weeïg. ik zou ze dus niet snel naast elkaar gebruiken.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 12:49 schreef Spiegelei het volgende:Zeg trui ben jij allergisch voor roze & geel? (zie posts van Whoop) of heb ik iets niet helemaal goed gevolgd ofzo? Maar dan heb je een leuke periode nu zo met de lente en Pasen (voor de gele kleur dan he).
ik doe ook nog eens aan breien en schilderen, ik kan alvast een plekje reserveren in het bejaarden huis.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:11 schreef Whoopdidoo het volgende:
Roze met oranje? Oranje vind ik sowieso al echt te lelijk.
En dan nog met roze.
Nee.
Gewoon nee.
Ik klink trouwens wel als een 80 jarige, haken, borduren. Ik brei nog net niet.
Ik had 6 mm oogjes. Die heb ik ook gekocht op de 6060 etsyshop. Goed te betalen, maar wel slim om in bulk te kopen.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 19:28 schreef EsseEi het volgende:
wat vinden jullie trouwens goede webshop voor oogjes? met niet te hoge verzendkosten?
Lyssa, jij hebt toch van die hele kleine oogjes? waar heb je die gekocht?
Wow, een knalkleurtjequote:Op dinsdag 22 maart 2011 12:05 schreef Whoopdidoo het volgende:
Foto van mn laptophoesje! Ogen dicht trui, het is roze, en er zit geel op.
[ afbeelding ]
En doet me twijfelen of ik wel een echte hoes wil.
Ow en kijk voor mn allereerste borduursel in het borduurtopic.
De kaart is ook leuk, zal vast wel gewaardeerd worden zo'n persoonlijke kaart.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:44 schreef Tan het volgende:
Mijn vriendin heeft een zoontje gekregen: Owen. Voor haar heb ik dit kaartje gemaakt. De grote hartjes zijn niet helemaal naar mijn zin, ik heb ze met een haaknaald 4 gehaakt en kreeg het niet strakker, het kleine hartje is met een 3 gehaakt en wel goed gelukt, maar het geheel is verder wel naar mijn zin geworden. Het kaartje zelf is blauwzilver glanzend karton dus lijkt wat lelijk op de foto door de flits, maar het gaat om het idee
[ afbeelding ]
Deze hartjes zijn gemaakt zonder magic ringquote:Op dinsdag 22 maart 2011 19:42 schreef trovey het volgende:
De kaart is ook leuk, zal vast wel gewaardeerd worden zo'n persoonlijke kaart.Die hartjes vond ik ook niet echt makkelijk, het aantrekken van de magic ring ging bij mij niet altijd van een leien dakje.
![]()
Als je weer eens toe bent aan bestellen hou ik me aanbevolen.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:05 schreef StefanieV het volgende:
Haha trovey, das een moeilijke, de meeste willen creditcard en/of paypal..
Kan ik eventueel helpen? Dat ik het betaal en dat jij het naar mijn rekening stort? En dan laat ik het wel bij jou leveren natuurlijk :-)
Op hobbydoos.nl staan ook oogjes. Ik weet niet of je deze bedoelt?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 19:44 schreef trovey het volgende:
Iemand ook nog een website voor oogjes die geen creditcard en/of paypal behoeft?
Dat zal nog even duren denk ik, ik heb nog maar net besteldquote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:10 schreef trovey het volgende:
[..]
Als je weer eens toe bent aan bestellen hou ik me aanbevolen.(dus geen haast
) Alvast bedankt.
Gaan we eens proberen.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:08 schreef Tan het volgende:
[..]
Deze hartjes zijn gemaakt zonder magic ring
Voor de liefhebber hier het patroon, het is één toer:
3 lossen haken:
In de beginlosse vervolgens:
- 3 dubbele stokjes
- 3 stokjes
- 1 losse
- 1 dubbel stokje
- 1 losse
- 3 stokjes
- 3 dubbele stokjes
- 2 losse
- halve vaste om af te hechten
- draadjes wegwerken of een ketting lossen haken om het hartje aan op te hangen
Ik ga even kijken.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:12 schreef Doobsie het volgende:
Op
[..]
Op hobbydoos.nl staan ook oogjes. Ik weet niet of je deze bedoelt?
Ik hoor vanzelf wel van je wanneer je weer aan bestellen toe bent.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:15 schreef StefanieV het volgende:
[..]
Dat zal nog even duren denk ik, ik heb nog maar net besteldOf misschien toch, ik moet binnenkort neusjes bestellen, ik zal iets laten weten wanneer ik bestel :-)
Wat een gave tas, volgende week heb ik weer nachtdienst en dan ben ik altijd mega productief bezig, als ik het goed begrijp moet ik 48 losse haken en dan heel veel dubbele stokjes om er een rechthoekige lap van te maken. Dan ingewikkeld draaien en klaar is Klara.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:23 schreef trovey het volgende:
http://artemisadornments.com/2009/03/05/masa-bag/![]()
Vanmiddag bij een handwerk/stoffenwinkel leuke commentaren gehad op mijn plarntasje. Iedereen wilde weten waarvan het nou gemaakt was en één dame vroeg zelfs om patronen.Toen men hoorde dat ik hun plastic zakken erin had verwerkt werd zelfs de baas zelf uit het magazijn getrokken.
Gewoon zoveel opzetten dat je een lap van ongeveer 20 cm breedte en uiteindelijk ongeveer 53 cm lengte hebt. Ligt dus aan welke wol/naald je gebruikt hoeveel steken je moet opzetten. Dunnere wol wellicht meer steken en dikke wol minder steken.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:50 schreef Lush-lady het volgende:
[..]
Wat een gave tas, volgende week heb ik weer nachtdienst en dan ben ik altijd mega productief bezig, als ik het goed begrijp moet ik 48 losse haken en dan heel veel dubbele stokjes om er een rechthoekige lap van te maken. Dan ingewikkeld draaien en klaar is Klara.
Ik heb net mijn laatste granny gehaakt voor mijn babydekentje, nu nog een paar lapjes afhechten en dan alles in elkaar haken en een leuke schulprand eromheen.
Maakt het uit waarmee ik het ga haken?? katoen of goedkope wol van de Zeeman?? Ik weet ook nog een andere leuke steek die ik van mijn moeder heb geleerd, een soort knoopjes, of lusjes. Misschien ga ik die wel gebruiken voor de tas. Lijkt me wel handig om hem te gaan voeren met een stofje.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:00 schreef trovey het volgende:
[..]
Gewoon zoveel opzetten dat je een lap van ongeveer 20 cm breedte en uiteindelijk ongeveer 53 cm lengte hebt. Ligt dus aan welke wol/naald je gebruikt hoeveel steken je moet opzetten. Dunnere wol wellicht meer steken en dikke wol minder steken.Ideale tas om garen te gebruiken naar je eigen smaak.
Maakt allemaal niets uit...dat is het ideale van die tas, zolang je je maar aan die maten gaat houden en dat is zelfs discutabel als je een grotere of kleinere tas wilt maken.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:05 schreef Lush-lady het volgende:
[..]
Maakt het uit waarmee ik het ga haken?? katoen of goedkope wol van de Zeeman?? Ik weet ook nog een andere leuke steek die ik van mijn moeder heb geleerd, een soort knoopjes, of lusjes. Misschien ga ik die wel gebruiken voor de tas. Lijkt me wel handig om hem te gaan voeren met een stofje.
Ik wil hem gebruiken om mijn lunch in te vervoeren naar mijn werk, een broodtrommeltje, appeltje en een liga. Verder om leuke dingetjes in de te stoppen, ik ga gewoon aan de slag. Nog meer leuke patronen voor een tas??quote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:10 schreef trovey het volgende:
[..]
Maakt allemaal niets uit...dat is het ideale van die tas, zolang je je maar aan die maten gaat houden en dat is zelfs discutabel als je een grotere of kleinere tas wilt maken.Bij een grotere of kleinere tas moet je wel de lengte en de breedte gaan berekenen van de lap die je dan nodig hebt maar het kan wel.
Voeren is inderdaad een idee als je slappere wol gaat gebruiken maar dat ligt er maar net aan waarvoor je de tas wilt gebruiken....het blijft een ideale tas zonder veel eisen.
oh een paar topic`s terug werden toch leuke tassen gepost misschien weet iemand anders waar ze staan echt snoepjesquote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:16 schreef Lush-lady het volgende:
[..]
Ik wil hem gebruiken om mijn lunch in te vervoeren naar mijn werk, een broodtrommeltje, appeltje en een liga. Verder om leuke dingetjes in de te stoppen, ik ga gewoon aan de slag. Nog meer leuke patronen voor een tas??
daarom wissel ik ook regelmatig af. Ik heb een dekentje gehaakt en sjaals en knuffels gebreid.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:17 schreef Toverheks het volgende:
leuke dingen weer, ik stop ff met haken want lijkt wel of me arm uit de kom is pppffftt echt pijn met sommige bewegingen dus heb me breipennen maar weer tevoorschijn gehaald.
Ik heb een hele Ravelry favorietenlijst volquote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:16 schreef Lush-lady het volgende:
[..]
Ik wil hem gebruiken om mijn lunch in te vervoeren naar mijn werk, een broodtrommeltje, appeltje en een liga. Verder om leuke dingetjes in de te stoppen, ik ga gewoon aan de slag. Nog meer leuke patronen voor een tas??
Wat er in die poppetjes zat weet ik niet precies, maar dat zakje met wat ik zelf had was staalgranulaat , de zwaarste en dan past een kilo nog door je brievenbusquote:Op woensdag 23 maart 2011 06:34 schreef EsseEi het volgende:
Granulaat is fijn(althans, ik heb het effect ervan gezien bij Lyssa en dat vond ik wel tof!!)
Oh, die zijn tof!quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:51 schreef MissN het volgende:
tadaaa mein blumen:
[ afbeelding ]
weet nog niet echt wat ik ermee ga doen, k denk niet dat ik een sjaal hiervaan zelf zou gaan dragen, dus nog even een slachtoffer vinden aan wie ik m ga geven
ja maar wat dan?quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:00 schreef trui het volgende:
mooi N! en je kunt er ook iets anders van maken dan een sjaal of omslagdoek natuurlijk.
jaaaa!! mijn oma heeft altijd van die gehaakte dingen op tafel waar je dan weer je bloempotje overheen zet! tnxxxquote:
Bedankt, ik ga eens even kijken.quote:Op woensdag 23 maart 2011 00:53 schreef KarinvdB het volgende:
@trovey ik heb m'n oogjes tot nu toe besteld bij hbmonique.nl, betalen met ideaal en heel duidelijk met verzendkosten, heb daar ook kunstof en glasgranulaat vandaan voor het verzwaren van.bijv lijf, handjes en voetjes van de amineko's. Als je een beetje oplet met hoeveel je bestelt (granulaat is zwaar) kan het door de brievenbus.
Meer posten dan.quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:01 schreef Wampi het volgende:
Oh, het zusje van Snertje![]()
ik lurk teveel en schrijf hier te weinig
oh wat is deze schattigquote:Op woensdag 23 maart 2011 12:05 schreef Herfstblad het volgende:
Mooie bloemen!
Ik gebruik niet heel vaak granulaat. Eigenlijk alleen bij het hertje van Elizabeth Doherty:
[ afbeelding ]
(Niet mijn hertje dus).
Ik zag trouwens dat de Wibra nu van het Novakatoen ook een donkerroze heeft, eerst alleen lichtroze (ze waren bij 'mijn' Wibra aan het inruimen). Niet meegenomen, vind dat Catania een mooiere roze heeft![]()
Ik moest rood hebben voor mijn gsjesHeb uitgerekend dat ik totaal 6 bollen rood nodig heb.
quote:Op donderdag 24 maart 2011 13:40 schreef trui het volgende:
tegan, ik weet niet of ik je helemaal begrijp. maar als je dezelfde kleur blijft gebruiken is het bijv. handig om met halve vasten / slip stitches naar de nieuwe beginplek toe te haken. dus nadat je een ronde hebt gesloten, 2 of 3 slipstitches maken tot je in de volgende tussenruimte bent tussen 2 clusters stokjes uit de vorige ronde. dan kun je vanaf daar weer een nieuwe chain van 3 (of 2) maken als eerste 'nep'stokje van de volgende ronde. is dat een antwoord op je vraag?
(als je een nieuwe kleur begint kun je die natuurlijk vastmaken op de plaats waar je weer meteen verder kunt, dan hoef je die 'truc' niet uit te voeren)
Ah, ik kan het niet uitleggen. En ik snap al die termen van trui niet. Eens even kijken of ik het beter kan uitleggen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:06 schreef MissN het volgende:
ik snap m niet Teganik weet alleen dat je losse draadjes nog moet wegwerken, maar denk niet of dat de draadjes zijn die jij bedoeld
Ah, ik doe het dus fout. Die tutorials zijn helemaal niet duidelijk hierin, dus ik had zelf maar iets geprobeerdquote:Op donderdag 24 maart 2011 18:45 schreef _Ophelia_ het volgende:
Na een ketting van 3 volgt toch altijd een stokje in deze vorm? Dus 3 lossen als eerste stokje, dan twee stokjes dan lossen (voor de tussenruimte) dan 3 stokjes en weer 3 lossen enz..
Hallo SummerBreeze. Ik heb ook al regelmatig z'n bloem geprobeerd te maken maar bij mij leek het ook helemaal nergens na. Deze bloem zijjn ook diverse laagjes en deze wordt wel echt mooi. En is helemaal niet moeiljk.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 06:51 schreef SummerBreeze het volgende:
Ik zoek inspiratie. Nouja, de inspiratie heb ik al, kan alleen niet echt een patroon vinden dat goed bij mijn wensen aansluit.
Morgen wordt de urn met de as van mijn broertje geplaatst. In plaats van de standaard bos bloemen die binnen een week lelijk en verlept is wil er iets blijvenders bij zetten. Ik zit nu te denken aan een bos gehaakte witte rozen/bloemen. Ik heb er nu twee af, maar ik ben niet helemaal tevreden met hoe ze eruit zijn komen te zien. Hieronder de twee proefstukjes die ik naar aanleiding van deze tutorial heb gemaakt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb deze ook al geprobeerd, maar die werd zo lelijk (en propperig) dat ik die ook meteen heb weggegooid.
Heeft iemand zelf al eens drie-dimensionale bloemen gehaakt die wat voller en minder rommelig worden?
Als vervolg vraag: kan iemand mij vertellen of ik voor iets dat in weer en wind buiten blijft staan beter acryl of katoen kan gebruiken?
Goed planquote:Op vrijdag 25 maart 2011 11:54 schreef MissN het volgende:
mooie plastictassen-tasik begin dr pas aan als ik geen pijn meer heb in mn arm/hand
deze bewaar ik evenquote:Op vrijdag 25 maart 2011 00:41 schreef trovey het volgende:
Nog druk bezig trui.![]()
Voor diegenen die wel willen quilten maar van een vierkant nog een cirkel kunnen naaien, zoals ik
, een paar patronen om te haken maar met quiltmotieven.
http://happyyellowhouse.com/htm/quilts.html
Mijn broertje is op zijn 22e overleden en was echt een stoere bink. Ik vind dus dat ik dan ook niet aan kan komen met 'cartoon'-bloemen. Maar mooi en leuk zijn ze wel.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 09:14 schreef trui het volgende:
eventueel zou je nog kunnen kiezen voor dit soort bloemen, maar dan wordt 't wel héél anders.
Wow. die zijn echt supervet zeg!quote:Op vrijdag 25 maart 2011 07:48 schreef freubelz het volgende:
In 2009 heb ik mijn studie afgerond en daar hoorde natuurlijk ook een afstudeeropdracht bij inclusief expositie.
Ik heb toen in het kader van hergebruik van kosteloosmateriaal lampen gemaakt van wasmiddelflessen. Iedere fles was een ander typetje. Daaom heeft iedere fles een eigen gehaakt of gebreid 'pakje' aan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dacht wel dat iemand het kon gebruiken...buiten mezelf danquote:
Sterkte met het verlies, ik hoop dat je datgene kunt vinden om zo'n mooi eerbetoon te maken.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 12:16 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Mijn broertje is op zijn 22e overleden en was echt een stoere bink. Ik vind dus dat ik dan ook niet aan kan komen met 'cartoon'-bloemen. Maar mooi en leuk zijn ze wel.
Dat van die kleine blaadjes is iets dat voor de lange termijn een mooi project is. Ik had zelf al iets soortgelijks bedacht: een bos takken met voor elke maand dat hij geleefd heeft (dat zijn dus exact 271 maanden) een blaadje, bloemetje of iets anders. En dan gemaakt met verschillende technieken (haken, punniken, naaien, boetseren etc.)
quote:Op vrijdag 25 maart 2011 07:48 schreef freubelz het volgende:
In 2009 heb ik mijn studie afgerond en daar hoorde natuurlijk ook een afstudeeropdracht bij inclusief expositie.
Ik heb toen in het kader van hergebruik van kosteloosmateriaal lampen gemaakt van wasmiddelflessen. Iedere fles was een ander typetje. Daaom heeft iedere fles een eigen gehaakt of gebreid 'pakje' aan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ooit ga ik ook nog eens een gehaakte quilt maken...maar ik moet nog zoveelquote:Op vrijdag 25 maart 2011 21:42 schreef KarinvdB het volgende:
Mooi idee inderdaad Summerbreeze, ook van mij veel sterkte en ben benieuwd naar je bos straks.
Die lampen zijn ook leuk zeg freubels, je moet er maar op komen!
Erg leuk die 'quilt' patronen Trovey! Ik dacht toevallig gister nog dat zoiets wel zou moeten kunnen toen ik in het quilt topic zat te neuzen. Vind het vaak heel mooi maar heb er denk ik geen geduld voor. Dus die gehaakte quilt gaan ook bij m'n bookmarks.
Heb m'n sweet pea shawl inmiddels ingeruild voor dit patroon en wordt daar toch een stuk vrolijker van, in ieder geval al omdat je niet eers 202 lossen op hoeft te zetten. Dus die sweet pea komt er niet meer denk ik. Als iemand nog een half bolletje roze zeeman bianca met een stuk sweet pea shawl er aan wil...
Ik vind het een heel goed idee, zoek al jaren iets persoonlijkers voor mijn moeder's graf.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 08:51 schreef SummerBreeze het volgende:
Ik heb gisteren in totaal 4 bloemen gemaakt om straks bij de urn neer te zetten en ik ben er best blij mee:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
superleuk idee Tan! en mooi gelukt ook! de vogel past er ook goed bij.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 09:18 schreef Tan het volgende:
Hier tegen mijn voornemens in om meerdere projecten tegelijk te bezigen even tussendoor iets anders gemaakt. Ik zocht van de week toch naar een patroon voor een klein hartje? Viel niet mee om iets te vinden, maar ik had uiteindelijk iets simpels. Ik overwoog nog er meerdere te maken voor in de paastakken, maar vond ze te klein.
Kom ik gisteren bij Lucy, van Attic24, zie ik een tak vol kleine hartjesEn wat stond het leuk! Dus toch maar mijn eerdere idee opgepakt, mijn hartjes zijn wel anders dan de hare en volgens mij iets kleiner, maar ik ben erg tevreden, en ik heb er ook meteen maar 'haar' vogeltje bij gemaakt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
quote:Op zondag 27 maart 2011 09:48 schreef mijsje het volgende:
wat een lief monster heb je ervan gemaakt! Geweldig!
Ach ik kan me voorstellen dat je dan iets hebt om aan vast te houden.quote:Op zondag 27 maart 2011 19:45 schreef nathalie85 het volgende:
Wat leuk knitwit! Behalve die 1ste dan! Wie gaat dat nou maken?
Heb je het patroontje van de gekleurde haakwerkje van internet?
ik knip ze af, en maak de rondes ook dicht, zodat er geen gekke overgang is van kleuren. voordeel is dat je elke ronde op een andere plaats kunt beginnen en je dus ook niet 1 zo'n duidelijke naad krijgt. het afwerken valt wel mee, omdat de draadjes toch aan de binnenkant blijven hangen. er een stukje overheen haken is veelal voldoende.quote:Op zondag 27 maart 2011 11:36 schreef EsseEi het volgende:
Oeeh die Padma's!! echt leuk zo met die streepjes ^^ trui neem je die draadjes mee (dat je dus gewoon de bol wol laat zitten en draadje omhoog trekt voor de volgende streep in die kleur) zeg maar tijdens je haakwerk, of knip je ze allemaal af? (= veel afwerken)
ik heb ze ooit op attic24 (van lucy) gezien. blijft een leuk idee inderdaad! maar ik denk dat ik nu eerst ook voor wat van die vrolijke tak-versiersels ga.quote:Op zondag 27 maart 2011 19:45 schreef nathalie85 het volgende:
Heb je het patroontje van de gekleurde haakwerkje van internet?
quote:Op zondag 27 maart 2011 21:02 schreef EsseEi het volgende:
ik zou ook maar snel gaan groeien als ik zo'n leuk truitje had!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor die cheetah heb ik nog een leuk bolletje wol! Al weet ik niet of dat ook zo mooi uitkomt als je het gaat haken.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:26 schreef Herfstblad het volgende:
Haha, ik moest er stiekem wel om lachen.
Die bedenkster van die bloemen heeft best veel leuke patronen trouwens.
* Herfstblad gaat favorieten bijwerken op RavelryIs mijn swappartner ook weer blij, die wilde graag meer favorieten zien van mij.
Ik wil van deze cheetah een gehaakte versie gaan maken (en van de slang - je ziet maar een stukje- misschien ook):
[ afbeelding ]
Ik kan niet echt wakker liggen van de eerste.quote:Op zondag 27 maart 2011 19:20 schreef knitwit het volgende:
Ik kwam op ravelry deze tegen:
[ afbeelding ]
![]()
Zelf vrijdag en gisteren nog wat potjes waar ik zaadjes/bolletjes in heb gedaan opgeleukt:
[ afbeelding ]
Er begint al wat te groeien![]()
[ afbeelding ]
Ik ga denk ik ook zwichten voor dat patroonquote:Op maandag 28 maart 2011 08:26 schreef annelotje het volgende:
Ik ben begonnen aan het hertje!! Hij is wel erg moeilijk maar ik vind m zoooo schattig:
[ afbeelding ]
Ik keek even snel en dacht dat je een onderbroek had gehaaktquote:Op maandag 28 maart 2011 10:25 schreef KarinvdB het volgende:
[..]
Ik ga denk ik ook zwichten voor dat patroon![]()
Tan: het is deze
M'n mohair shawl na precies 1 bol Bianca
[ link | afbeelding ]
Heb 24 van de 32 rijen (+ rand) af.
quote:Op maandag 28 maart 2011 16:01 schreef annelotje het volgende:
@ herfstblad Lekker haken tijdens Grey's Anatomy?? Doe ik ook graag. Alleen met het hertje gaat dat vrees ik niet lukken hihi
Oe oe....ik willen hebbenquote:Op maandag 28 maart 2011 10:25 schreef KarinvdB het volgende:
[..]
Ik ga denk ik ook zwichten voor dat patroon![]()
Tan: het is deze
M'n mohair shawl na precies 1 bol Bianca
[ link | afbeelding ]
Heb 24 van de 32 rijen (+ rand) af.
Het staat onder andere op hun hyve: http://echtstudio.hyves.nlquote:Op maandag 28 maart 2011 19:27 schreef EsseEi het volgende:
Oeeeh dat hertje wordt echt heel mooi!!!
en de shawl ook (gelijk aan m'n favorieten toegevoegd ^^)
en Arual je bloemen worden ook tof!:D
heeft iemand een linkje van koekeridoo?? kan het niet vinden en ben nieuwsgierig
Lyssa had je op 6060 ook dat staalgranulaat gekocht?
Die bloemen ga ik ook nog eens gebruikenquote:Op maandag 28 maart 2011 14:04 schreef _Arual_ het volgende:
Mijn sjaal in wording
[ afbeelding ]
Ik haak alleen steeds strakker dus de bloemen worden kleiner.
Nee, dat had ik bij Joel Bears gekocht.quote:Op maandag 28 maart 2011 19:27 schreef EsseEi het volgende:
Lyssa had je op 6060 ook dat staalgranulaat gekocht?
quote:Op maandag 28 maart 2011 22:24 schreef trui het volgende:
haha ik zal 't maar bekennen. ben stiekem aan 't breien geweest. zie je 't al voor je, ik met m'n rondbreinaalden rond de lantarenpaal. en dat alles alleen in 't holst van de nacht, want het moest wel een verrassing blijven natuurlijk!maar nu mag het bekend worden, bedankt voor 't plaatsen van de foto trovey!
![]()
waar was het?quote:Op maandag 28 maart 2011 23:10 schreef Daste het volgende:
Hahaha, nee het is zeker niet dezelfde. 'Mijne' was veel kleiner. Er zat ook een kaartje aan van de maakster. Maar een foto is zeker geen gek idee.
Zeker foto maken.quote:Op maandag 28 maart 2011 23:10 schreef Daste het volgende:
Hahaha, nee het is zeker niet dezelfde. 'Mijne' was veel kleiner. Er zat ook een kaartje aan van de maakster. Maar een foto is zeker geen gek idee.
al ik het niet vergeet loop ik er morgen ff langsquote:Op maandag 28 maart 2011 23:15 schreef Daste het volgende:
Aalmarkt, met de fietsbrug en de Waag achter je. Dan staat hij aan je rechterhand aan het water. Hij is klein (40 cm? Ik ben slecht in schatten) en je fietst er zo voorbij.
Ooh nu snap ik dat je niet mee doet aan de swap, je was hier mee bezig natuurlijk!quote:Op maandag 28 maart 2011 22:24 schreef trui het volgende:
haha ik zal 't maar bekennen. ben stiekem aan 't breien geweest. zie je 't al voor je, ik met m'n rondbreinaalden rond de lantarenpaal. en dat alles alleen in 't holst van de nacht, want het moest wel een verrassing blijven natuurlijk!maar nu mag het bekend worden, bedankt voor 't plaatsen van de foto trovey!
![]()
Oh, die heb ik ook gemaaktquote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:48 schreef lieke81 het volgende:
die lantaarnpaal
![]()
Ik vroeg me af er iemand was die mij misschien kan helpen met dit patroon...
http://shortylamcrochet.b(...)dstrom-hobo-bag.html
Ik kom niet uit de Engelse termen.
Alvast bedankt
Sorry ik heb het niet goed uitgelegd. Ik snap de engelse vertaling niet. En de Magic loop kan ik niet maar dan doe ik een paar lossen en die vast maken met een halve vaste. Maar het gaat me dus om de vertalingquote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:18 schreef Whoopdidoo het volgende:
Hoe heb je het eendje zelf gemaakt? Want je kunt ook twee losse doen en dan in de tweede lossen die 6 steken doen.
De veiligheidsoogjes doe je gewoon het vastmaakding over het oogje.
Ja, kan primaquote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:35 schreef lieke81 het volgende:
@ trui: eigenlijk snapte ik sommige afkortingen niet...
bv sk en sp, maar nu met de hulp van inu snap ik het wel (hoop ik)
@inu: Thanx , het wisselen van de naald is dus om de tas wat ronder te krijgen?
Ik heb geen naald 5 dus ik hoopte met 6 en 4 een eind te komen of zou
dat problemen gaan geven?
Thx gaat wel lukken denk ik zo!quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:16 schreef KarinvdB het volgende:
Nathalie: al die kleuren zitten in m'n stash met kleurnummer en naam, weliswaar zonder foto maar ik denk dat je het zo we'll kan vinden.
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:41 schreef MissN het volgende:
Volgende week 2 sollicitatiegesprekken![]()
dat moest ik ff kwijt!
Mooie gebreide bomen!
Mep 'm.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:42 schreef Daste het volgende:
Ik ben ondertussen ruzie aan het maken met mijn computer om een foto van mijn gekochte wol en gehaakte fotohoesje online te krijgen...
Issie te duur voorquote:
Het lijf is anders erg mooi gelukt! Het lijkt erop dat je het snaveltje andersom erop moet naaien? De ring waarmee je begint, is het uiteinde van de snavel, waar je afhecht moet tegen het lijf.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:10 schreef nathalie85 het volgende:
Mn 1ste amigurmi is af!![]()
De snavel klopt niet maar goed.... En de steken ook niet allemaal zoals je wel kan zien
Vind het wel lastig om dingen een mooi randje te geven. Ik bedoel mn iphonehoesje en deze snavel van het eendje. Als je dan met je laatste steek bezig bent moet je het afhechten. En dan krijg ik een niet mooi aansluitend lijntje. Ook vond ik het lastig om dat snavel eraan te maken.
[ afbeelding ]
Hahahaquote:Op woensdag 30 maart 2011 17:30 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Het lijf is anders erg mooi gelukt! Het lijkt erop dat je het snaveltje andersom erop moet naaien? De ring waarmee je begint, is het uiteinde van de snavel, waar je afhecht moet tegen het lijf.
Wouw, die wil ik ook wel cadeau krijgen. Erg mooi geworden.quote:Op woensdag 30 maart 2011 23:34 schreef trui het volgende:
de tas is eindelijk gevoerd!
[ afbeelding ]
(moest ook wel, want morgen doe ik 'm cadeau...)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |