abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94759071
Jaaaa, dat is 'm!! w/
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_94760639
Wie kan me helpen? Ik ben bezig met het eendje, maar als echte beginner kom ik er echt niet uit.
Ik kan geen miagic loop dus... Ook moet ik de veiligheidsoogjes nog vastzetten.
Maar hoe zet ik die vast, moet dat witte doorzichtige over die ribbeltjes?

Ik moet dus de snavel nog:
6 sc in a magic ring
1 sc, sc inc in next sc repeat around (9 sc)
sc around (9 sc)
slip stitch into next sc and leave long tail for sewing
smash down and sew to body in a curved upside down u shape between rows 5 and 6.
pi_94760819
Hoe heb je het eendje zelf gemaakt? Want je kunt ook twee losse doen en dan in de tweede lossen die 6 steken doen.
De veiligheidsoogjes doe je gewoon het vastmaakding over het oogje.
pi_94761086
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 14:18 schreef Whoopdidoo het volgende:
Hoe heb je het eendje zelf gemaakt? Want je kunt ook twee losse doen en dan in de tweede lossen die 6 steken doen.
De veiligheidsoogjes doe je gewoon het vastmaakding over het oogje.
Sorry ik heb het niet goed uitgelegd. Ik snap de engelse vertaling niet. En de Magic loop kan ik niet maar dan doe ik een paar lossen en die vast maken met een halve vaste. Maar het gaat me dus om de vertaling :)

En die oogjes haha ik ben volgens mij echt blond maar ik snap je niet...Moet dat wittige dan over die ribbeltjes heen? Gaat best zwaar namelijk ben bang dat die kapot gaat en ik het niet goed doe. Zou zonde zijn toch :)
pi_94761178
http://60-60.blogspot.com(...)yes-instruction.html hier staat een instructie, maar dan wel met ijzeren achterdingetjes, als je helemaal naar beneden scrollt zie je er een met een witte.

6 sc in a magic ring
1 sc, sc inc in next sc repeat around (9 sc)
sc around (9 sc)

is dus

2 losse en dan 6 steken in de 2e losse vanaf je naald.
1 vaste en dan meerderen, tot je het rondje hebt gehad, en dus 9 steken hebt.
En dan nog een rondje vasten.
pi_94761284
En weet niet waar je je oogjes vandaan hebt, en wat voor maat je hebt maar sommige kunnen inderdaad zwaar gaan, of gewoon totaal niet(ja na 3 uur in heet water en met onwijs veel kracht en een hulpdingetje). Maar dat je aardig hard moet duwen klopt wel hoor.
pi_94761509
@ trui: eigenlijk snapte ik sommige afkortingen niet...
bv sk en sp, maar nu met de hulp van inu snap ik het wel (hoop ik :) )

@inu: Thanx , het wisselen van de naald is dus om de tas wat ronder te krijgen?
Ik heb geen naald 5 dus ik hoopte met 6 en 4 een eind te komen of zou
dat problemen gaan geven?
pi_94762429
euhm...bedoeld ze hier dat ik mijn twee de rij moet haken aan de onderkant van de ketting, Zodat ie rond word zeg maar... :@ ik voel mezelf echt lastig...
pi_94762475
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 14:35 schreef lieke81 het volgende:
@ trui: eigenlijk snapte ik sommige afkortingen niet...
bv sk en sp, maar nu met de hulp van inu snap ik het wel (hoop ik :) )

@inu: Thanx , het wisselen van de naald is dus om de tas wat ronder te krijgen?
Ik heb geen naald 5 dus ik hoopte met 6 en 4 een eind te komen of zou
dat problemen gaan geven?
Ja, kan prima :Y Ik ben zelf volgens mij van 5 naar uiteindelijke 3.5 gegaan :)

sk is skip, dus een v-tje overslaan en sp is space, de ruimte die ontstaat doordat je de rij ervoor een v-tje hebt overgeslagen ;)
pi_94762730
*O* nou dan ga ik er uit komen denk ik... hopelijk haakt ie lekker snel, ben wel toe aan een nieuwe tas...
(wordt mijn eerste werkje naar patroon)
pi_94762942
Oke thx Whoop! :)
pi_94763099
Ik ben ff aan het knippen en plakken. Wie heeft voor mij de kleurnnummers van wibra Saskia zwart, grijs, groen en wit?

Anders moet ik eerst langs de winkel ;)
pi_94765453
Nathalie: al die kleuren zitten in m'n stash met kleurnummer en naam, weliswaar zonder foto maar ik denk dat je het zo we'll kan vinden.
pi_94766249
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 16:16 schreef KarinvdB het volgende:
Nathalie: al die kleuren zitten in m'n stash met kleurnummer en naam, weliswaar zonder foto maar ik denk dat je het zo we'll kan vinden.
Thx gaat wel lukken denk ik zo!
pi_94766470
Volgende week 2 sollicitatiegesprekken *O* *O* dat moest ik ff kwijt!
Mooie gebreide bomen! :D
haken is cool
  dinsdag 29 maart 2011 @ 17:44:01 #266
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_94768902
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 16:41 schreef MissN het volgende:
Volgende week 2 sollicitatiegesprekken *O* *O* dat moest ik ff kwijt!
Mooie gebreide bomen! :D
^O^ nou en nu maar duimen
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  dinsdag 29 maart 2011 @ 18:18:28 #267
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94770111
wohoo mn staalgranulaat en 6mm oogjes zijn onderweg!!!

en nog een mooie gebreide boom ^^

En alle onderdelen van bloem 2 zijn af ^^ dus morgen maar eens in elkaar zetten

*en OMG: we doen gewoon een week met een topic ;) *

[ Bericht 30% gewijzigd door EsseEi op 29-03-2011 21:26:05 ]
pi_94782052
Ik ben ondertussen ruzie aan het maken met mijn computer om een foto van mijn gekochte wol en gehaakte fotohoesje online te krijgen...
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
  dinsdag 29 maart 2011 @ 21:47:19 #269
244933 trovey
Nachtoele
pi_94782383
quote:
8s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 21:42 schreef Daste het volgende:
Ik ben ondertussen ruzie aan het maken met mijn computer om een foto van mijn gekochte wol en gehaakte fotohoesje online te krijgen...
Mep 'm. :(
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_94782426
Is de definitieve gezamelijke uitpakdatum nou al bepaald voor de SWap? we hadden het laatst over 20 april!!?!
haken is cool
pi_94782769
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 21:47 schreef trovey het volgende:

[..]

Mep 'm. :(
Issie te duur voor ;) . Echt stom, iPhoto ziet 'm wel, maar uploaden lukt niet, dan wordt ie niet gezien. Ik houd er voor vandaag mee op. Morgen maar een nieuwe foto maken...
W. Somerset Maugham
pi_94782782
Mijn swap is nog niet af hoor!! Ik hoop dat ik hem op tijd dan bij mijn partner krijg, aangezien het van BE moet komen. Ik probeer hem tegen half april op de post te doen!
pi_94782858
Ik ben ook nog steeds met mijn swap bezig. Op de een of andere manier schiet het niet zo op. Maar ik ben meestal van het laatste moment en dan komt het (met wat stress) allemaal goed.
W. Somerset Maugham
  dinsdag 29 maart 2011 @ 21:56:31 #274
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_94783098
Ik ben ook nog bezig met de swap hoor. Maar ik heb er geen stress over, komt wel goed :Y .
Zullen we het er maar op houden dat we proberen dat iedereen zo op 20 april z'n swapsel heeft?
Binnen Nederland kun je dan tot uiterlijk 1/2 dagen voor de 20e versturen (maar eerder mag ook hoor).
Als je iets van/naar België moet sturen zal dat wel wat langer duren dus houd daar wel even rekening mee!
klerkje
pi_94783180
:D ik ben ook nog steeds met m'n swap bezig... :) ik doe er ook langer over dan ik gedacht had... ik vind 20 april een goede datum... meteen maar een vastleggen maar? ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')