abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94571331
Nee. :P

Twee video's om het verschil te laten zien. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_94573329
*O* omg omg! :D Een vriendin van mijn moeder had allerlei spul van haar moeder gekregen, bolletjes wol, breinaalden en een HELEBOEL, maar dan ook echt een HELEBOEL knoopjes! Dus al iemand nog wat zoekt :+ Wolletjes zijn niet heel bijzonder, breinaalden doe ik niet aan :+
pi_94573531
Zo kon ik een tijdje terug de knopenpot bij een oudere vriendin uitzoeken, ze wilde wel eens van die knopen af....en dat heb ik dan ook grondig gedaan :@ :')
Optimist tot in de kist
pi_94581109
Mijn Masa-tas is bijna af *O* ....om er een dichte tas van te maken maak ik er een soort binnentas in die je kan sluiten met een knoop. Ik ben alvast begonnen met de goudvistas. maar ik merk dat naald nummertje 4 echt wel het minimum is wat ik aankan met haken, wil ik tenminste niet na 5-10 minuten het haakwerk met een grote boog van me af gooien door de kramp in mijn handen en armen. :')
Optimist tot in de kist
  donderdag 24 maart 2011 @ 23:37:51 #105
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94581352
ah leuk, ik ben benieuwd naar je masa-tas, trovey!

tegan, lukt het al? :) ik wilde nog even toevoegen dat de engelse termen verwarrend kunnen zijn. in engeland en australie bedoelt men een vaste met 'double crochet', maar in amerika staat dat juist voor 'stokje'. zie het schema in de openingspost. zorg er dus altijd eerst goed voor dat je weet welke variant van 't engels je voor je hebt.
in de haak.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 00:41:59 #106
244933 trovey
Nachtoele
pi_94583932
Nog druk bezig trui. :P

Voor diegenen die wel willen quilten maar van een vierkant nog een cirkel kunnen naaien :+ , zoals ik :@ , een paar patronen om te haken maar met quiltmotieven.

http://happyyellowhouse.com/htm/quilts.html
Optimist tot in de kist
  vrijdag 25 maart 2011 @ 06:33:32 #107
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94586406
oh die "quilt" met dat hart is gaaf zeg!!

*bijna weekend ;)*
pi_94586469
Ik zoek inspiratie. Nouja, de inspiratie heb ik al, kan alleen niet echt een patroon vinden dat goed bij mijn wensen aansluit.

Morgen wordt de urn met de as van mijn broertje geplaatst. In plaats van de standaard bos bloemen die binnen een week lelijk en verlept is wil er iets blijvenders bij zetten. Ik zit nu te denken aan een bos gehaakte witte rozen/bloemen. Ik heb er nu twee af, maar ik ben niet helemaal tevreden met hoe ze eruit zijn komen te zien. Hieronder de twee proefstukjes die ik naar aanleiding van deze tutorial heb gemaakt.

Ik heb deze ook al geprobeerd, maar die werd zo lelijk (en propperig) dat ik die ook meteen heb weggegooid.

Heeft iemand zelf al eens drie-dimensionale bloemen gehaakt die wat voller en minder rommelig worden?

Als vervolg vraag: kan iemand mij vertellen of ik voor iets dat in weer en wind buiten blijft staan beter acryl of katoen kan gebruiken?
  vrijdag 25 maart 2011 @ 07:29:47 #109
337091 freubelz
loezfreubelz.blogspot.c
pi_94586657
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 06:51 schreef SummerBreeze het volgende:
Ik zoek inspiratie. Nouja, de inspiratie heb ik al, kan alleen niet echt een patroon vinden dat goed bij mijn wensen aansluit.

Morgen wordt de urn met de as van mijn broertje geplaatst. In plaats van de standaard bos bloemen die binnen een week lelijk en verlept is wil er iets blijvenders bij zetten. Ik zit nu te denken aan een bos gehaakte witte rozen/bloemen. Ik heb er nu twee af, maar ik ben niet helemaal tevreden met hoe ze eruit zijn komen te zien. Hieronder de twee proefstukjes die ik naar aanleiding van deze tutorial heb gemaakt.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik heb deze ook al geprobeerd, maar die werd zo lelijk (en propperig) dat ik die ook meteen heb weggegooid.

Heeft iemand zelf al eens drie-dimensionale bloemen gehaakt die wat voller en minder rommelig worden?

Als vervolg vraag: kan iemand mij vertellen of ik voor iets dat in weer en wind buiten blijft staan beter acryl of katoen kan gebruiken?
Hallo SummerBreeze. Ik heb ook al regelmatig z'n bloem geprobeerd te maken maar bij mij leek het ook helemaal nergens na. Deze bloem zijjn ook diverse laagjes en deze wordt wel echt mooi. En is helemaal niet moeiljk.

Hier staat het patroon: http://www.garnstudio.com(...)r=98&d_id=50&lang=nl

En ik denk dat acryl mooier blijft dan katoen.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 07:48:25 #110
337091 freubelz
loezfreubelz.blogspot.c
pi_94586820
In 2009 heb ik mijn studie afgerond en daar hoorde natuurlijk ook een afstudeeropdracht bij inclusief expositie.

Ik heb toen in het kader van hergebruik van kosteloosmateriaal lampen gemaakt van wasmiddelflessen. Iedere fles was een ander typetje. Daaom heeft iedere fles een eigen gehaakt of gebreid 'pakje' aan.

vrijdag 25 maart 2011 @ 09:14:19 #111
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94587901
wat leuk freubelz!! :D welke studie was dat?

summerbreeze dat is een mooi plan... ik heb helaas niet veel tips voor je qua bloemenpatroon. ik heb evt. wel het patroon van de bloemen van dit kussen voor je, maar ik denk niet dat dat echt is wat je zoekt. ik vind jouw roosjes wel al heel mooi geworden trouwens. en ik sluit me aan bij freubelz: ik denk ook dat acryl langer goed blijft in weer en wind dan katoen.
eventueel zou je nog kunnen kiezen voor dit soort bloemen, maar dan wordt 't wel héél anders.
en wacht, had ynske niet ooit het plan om orchideeën te haken? die waren ook heel mooi, maar wel heel fijntjes dus dan kost 't misschien relatief veel tijd per bloemetje. ik kan dat patroon zo gauw niet vinden.
wat ik laatst zag op ravelry vond ik ook heel mooi, iemand had heel veel kleine blaadjes gehaakt in allerlei kleuren, en daarmee had ze kale takken opgefleurd. zie hier en hier. is dat misschien een goed alternatief?

[ Bericht 15% gewijzigd door trui op 25-03-2011 09:59:44 ]
in de haak.
pi_94587955
freubelz wat leuk! O+
pi_94589256
@summerbreeze, wat een mooi idee zeg! ik zou ook acryl gebruiken denk ik, misschien kun je het insprayen met van die waterafstotende spray voor jassen?
haken is cool
pi_94591186
Dat inspuiten was ik inderdaad wel van plan. Dan heeft mos en vuil toch iets minder grip
pi_94591867
Wat een werk die quilts! Wel gaaf :Y Ik zit me sinds mn naaimachine te verlekkeren aan quilts :D

Hier mijn stashbustingmove

en nog mn plastictashaaksels :)

Het ritsje zit vast met nietjes, maar dat werkt eigenlijk niet echt... maar kon nog niks anders slims verzinnen :P
pi_94592517
Leuk Freubelz! :)

Ik vind de eerste tas gaaf, Inu :)
pi_94593232
mooie plastictassen-tas :D ik begin dr pas aan als ik geen pijn meer heb in mn arm/hand
haken is cool
pi_94593388
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 11:54 schreef MissN het volgende:
mooie plastictassen-tas :D ik begin dr pas aan als ik geen pijn meer heb in mn arm/hand
Goed plan :Y Deze is gehaakt met 10, omdat ik toen mn Zpagetti haak nog niet had, maar misschien is die wel fijner...

Heb hem overigens nog nooit gebruikt :D
  vrijdag 25 maart 2011 @ 12:12:25 #119
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_94593773
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 00:41 schreef trovey het volgende:
Nog druk bezig trui. :P

Voor diegenen die wel willen quilten maar van een vierkant nog een cirkel kunnen naaien :+ , zoals ik :@ , een paar patronen om te haken maar met quiltmotieven.

http://happyyellowhouse.com/htm/quilts.html
deze bewaar ik even ^O^
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  vrijdag 25 maart 2011 @ 12:15:09 #120
337091 freubelz
loezfreubelz.blogspot.c
pi_94593849
quote:
17s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 09:14 schreef trui het volgende:
wat leuk freubelz!! :D welke studie was dat?
Het was de studie docent beeldende kunst en vormgeving.
pi_94593889
quote:
17s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 09:14 schreef trui het volgende:

eventueel zou je nog kunnen kiezen voor dit soort bloemen, maar dan wordt 't wel héél anders.
Mijn broertje is op zijn 22e overleden en was echt een stoere bink. Ik vind dus dat ik dan ook niet aan kan komen met 'cartoon'-bloemen. Maar mooi en leuk zijn ze wel.

Dat van die kleine blaadjes is iets dat voor de lange termijn een mooi project is. Ik had zelf al iets soortgelijks bedacht: een bos takken met voor elke maand dat hij geleefd heeft (dat zijn dus exact 271 maanden) een blaadje, bloemetje of iets anders. En dan gemaakt met verschillende technieken (haken, punniken, naaien, boetseren etc.)

[ Bericht 0% gewijzigd door SummerBreeze op 25-03-2011 13:55:44 ]
pi_94595504
@summerbreeze, jeetje wat jong zeg! je hebt me wel op een idee gebracht voor het graf van mijn moeder, tnx, ik had hier nooit bij nagedacht..
haken is cool
  vrijdag 25 maart 2011 @ 13:35:25 #123
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94596881
summerbreeze, wat verschrikkelijk dat je broer al zo jong overleden is... ;( sterkte ermee. en ik hoop dat je bloemen vindt die naar je zin zijn.
in de haak.
pi_94597629
Bedankt voor het medeleven dames. Het was inderdaad de afgelopen maanden een nare tijd, maar nu we 5 maanden na zijn overlijden eindelijk de as in de urn kunnen plaatsen geeft dat wel een hoop rust.

Ik heb zojuist in mijn pauze uit de lossen hand wat aanpassingen gemaakt op het patroon dat ook voor mijn eerste twee heeft bloemen heeft gediend. Het stuk onder de halve cirkels is nu breder (de helft van de streng bestaat uit een rij lossen met daarop twee toeren vasten en de andere helft bestaat uit een streng lossen, een toer vasten en een toer halve stokjes. Zes van de twaalf blaadjes zijn gedaan zoals het patroon aangeeft (dus 1vaste, steek overslaan, 7 stokjes in de volgende steek) en de andere blaadjes bestaan uit 1 vaste, twee steken overslaan, 10 dubbele stokjes, twee steken overslaan, 1 vaste etc. Hierdoor lijkt het allemaal een stuk minder propperig en natuurlijker te worden.
pi_94604924
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 07:48 schreef freubelz het volgende:
In 2009 heb ik mijn studie afgerond en daar hoorde natuurlijk ook een afstudeeropdracht bij inclusief expositie.

Ik heb toen in het kader van hergebruik van kosteloosmateriaal lampen gemaakt van wasmiddelflessen. Iedere fles was een ander typetje. Daaom heeft iedere fles een eigen gehaakt of gebreid 'pakje' aan.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wow. die zijn echt supervet zeg! *O*
Hoeveel warmte komt er van de lampjes? Is dat geen probleem voor de flessen?

Ik kom overal leuke lampen tegen, maar heb er eigenlijk niet echt een nodig... -O-
  vrijdag 25 maart 2011 @ 18:52:06 #126
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94609498
Wat een mooi idee Summerbreeze!! heb niet echt goede ideeën verder voor bloemen. Maar heel veel sterkte.

Leuke lampjes Freubelz ^^
en mooi kleed wordt dat Inu! :D en leuke tassen :D

Wohoo vandaag vroeg vrij, dus kan eindelijk weer hobbieën! en morgen uitslapen dus kan ook lang op blijven ;) haha (iig niet om half 10 naar bed gaan ;))

deze is leuk zeg :D
pi_94617385
Mooi idee inderdaad Summerbreeze, ook van mij veel sterkte en ben benieuwd naar je bos straks.

Die lampen zijn ook leuk zeg freubels, je moet er maar op komen!

Erg leuk die 'quilt' patronen Trovey! Ik dacht toevallig gister nog dat zoiets wel zou moeten kunnen toen ik in het quilt topic zat te neuzen. Vind het vaak heel mooi maar heb er denk ik geen geduld voor. Dus die gehaakte quilt gaan ook bij m'n bookmarks.

Heb m'n sweet pea shawl inmiddels ingeruild voor dit patroon en wordt daar toch een stuk vrolijker van, in ieder geval al omdat je niet eers 202 lossen op hoeft te zetten. Dus die sweet pea komt er niet meer denk ik. Als iemand nog een half bolletje roze zeeman bianca met een stuk sweet pea shawl er aan wil... ;)
  vrijdag 25 maart 2011 @ 22:11:14 #128
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94619092
Even een foto'tje van dingetjes die ik heb gemaakt.
Ze zijn niet gehaakt, maar had nog belooft een foto te plaatsen van de genaaide pinguin (van t-shirts) uit het boekje dat whoop had gepost :)
En had dus het weekend een boekje gekocht om beestjes van sokken te maken, dus vanavond heb ik een hamster gemaakt ^^
En deze 2 zijn nu vriendjes :)

Zo, en nu kan ik weer rustig gaan haken, het weekend ;)
deze bloemen staan al heeeel lang op m'n verlanglijstje, dus dat gaat het worden :)

aah ik zie weer eens m'n to-hook list....ik zou gewoon nooit moeten gaan werken ;) kan ik tenminste alles maken wat ik wil!

[ Bericht 8% gewijzigd door EsseEi op 25-03-2011 22:23:29 ]
pi_94622935
Jeej ik ben weer vrij, weer centjes verdiend *O* nu lekker haken want het maakt niet uit hoe laat ik morgen wakker word 8-)

@KarinvdB, waar heb je dat patroon van die sweet pea shawl vandaan? ik kon alleen 1 vinden waar je voor moest betalen..
Die je nu gaat maken vindt ik ook erg mooi! ziet er lekker warm uit!
haken is cool
pi_94623271
Ik heb het boek waar die in staat (Stitch 'n B.... Crochet).

Die ik nu aan het maken ben is bedoelt voor dik draad maar maak ik dus met dat mohair spul van de zeeman (moet je ook met naald 5-6 doen) en wordt dus wel dunner dan het voorbeeld maar wel lekker zacht! Lekker voor de zomeravond denk ik :)
  zaterdag 26 maart 2011 @ 00:23:58 #131
244933 trovey
Nachtoele
pi_94625868
Inu, leuke tas en etui. ^O^
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 12:12 schreef Toverheks het volgende:

[..]

deze bewaar ik even ^O^
Dacht wel dat iemand het kon gebruiken...buiten mezelf dan :P
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 12:16 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Mijn broertje is op zijn 22e overleden en was echt een stoere bink. Ik vind dus dat ik dan ook niet aan kan komen met 'cartoon'-bloemen. Maar mooi en leuk zijn ze wel.

Dat van die kleine blaadjes is iets dat voor de lange termijn een mooi project is. Ik had zelf al iets soortgelijks bedacht: een bos takken met voor elke maand dat hij geleefd heeft (dat zijn dus exact 271 maanden) een blaadje, bloemetje of iets anders. En dan gemaakt met verschillende technieken (haken, punniken, naaien, boetseren etc.)
Sterkte met het verlies, ik hoop dat je datgene kunt vinden om zo'n mooi eerbetoon te maken. :*

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 07:48 schreef freubelz het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
:D
Optimist tot in de kist
  zaterdag 26 maart 2011 @ 00:28:19 #132
244933 trovey
Nachtoele
pi_94626050
Weer wat wol gevonden bij de Kringloop :P , lichtpaars (met zilverachtige draadjes erin) en lichtgrijs in een mohairtype, een zwarte effectwol met kleine draadjes, wat acryl en diverse bolletjes katoen (of een mengsel ervan want geen wikkel). Ik vond ook nog een gloednieuwe tashengsel (riemtype) in zilver....mmmh lichtgrijs, lichtpaars en een zilveren tashengsel...ik voel het idee voor een tas opkomen. O-)

Ook nog een katoenen tasje meegenomen waaraan bamboe ronde handvaten zaten, geheel voor 2 euro...altijd goedkoper dan die handvaten nieuw kopen. :')
Optimist tot in de kist
  zaterdag 26 maart 2011 @ 05:27:38 #133
244933 trovey
Nachtoele
pi_94629680
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 21:42 schreef KarinvdB het volgende:
Mooi idee inderdaad Summerbreeze, ook van mij veel sterkte en ben benieuwd naar je bos straks.

Die lampen zijn ook leuk zeg freubels, je moet er maar op komen!

Erg leuk die 'quilt' patronen Trovey! Ik dacht toevallig gister nog dat zoiets wel zou moeten kunnen toen ik in het quilt topic zat te neuzen. Vind het vaak heel mooi maar heb er denk ik geen geduld voor. Dus die gehaakte quilt gaan ook bij m'n bookmarks.

Heb m'n sweet pea shawl inmiddels ingeruild voor dit patroon en wordt daar toch een stuk vrolijker van, in ieder geval al omdat je niet eers 202 lossen op hoeft te zetten. Dus die sweet pea komt er niet meer denk ik. Als iemand nog een half bolletje roze zeeman bianca met een stuk sweet pea shawl er aan wil... ;)
Ooit ga ik ook nog eens een gehaakte quilt maken...maar ik moet nog zoveel :') ...enfin Masa-tas is af...met een kleine aanpassing, foto volgt nog nu weer even een poging doen te :Z
Optimist tot in de kist
pi_94630429
Ik heb gisteren in totaal 4 bloemen gemaakt om straks bij de urn neer te zetten en ik ben er best blij mee:

zaterdag 26 maart 2011 @ 09:07:06 #135
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94630619
SummerBreeze, ze zijn mooi gelukt je bloemen ^^ Staat vast heel mooi!
Veel sterkte vandaag, lijkt me een moeilijke dag.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 09:07:27 #136
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_94630624
SummerBreeze, mooie bloemen! En een mooi idee om je broer te eren. Sterkte O+
  zaterdag 26 maart 2011 @ 09:18:32 #137
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_94630775
Die lampjes zijn gaaf zeg!! Zou ze zo ophangen :D

Ik vind trouwens die plastik tassen tas ook heel gaaf, ziet er echt leuk uit!

Verder mooie bloemen gezien en twee vriendjes O+ heel leuk allemaal.
Hebben jullie nu niet dat jullie minder haken bij mooi weer? Of gaat het haakwerk gewoon mee naar buiten :P

Hier tegen mijn voornemens in om meerdere projecten tegelijk te bezigen even tussendoor iets anders gemaakt. Ik zocht van de week toch naar een patroon voor een klein hartje? Viel niet mee om iets te vinden, maar ik had uiteindelijk iets simpels. Ik overwoog nog er meerdere te maken voor in de paastakken, maar vond ze te klein.
Kom ik gisteren bij Lucy, van Attic24, zie ik een tak vol kleine hartjes :') En wat stond het leuk! Dus toch maar mijn eerdere idee opgepakt, mijn hartjes zijn wel anders dan de hare en volgens mij iets kleiner, maar ik ben erg tevreden, en ik heb er ook meteen maar 'haar' vogeltje bij gemaakt :')

oO<
pi_94631481
wat snoezig tan! ik had haar blog idd ook gelezen, het is wel een leuke alternatieve paas-tak :)
haken is cool
pi_94635771
Mooie bloemen summerbreeze.
Veel sterkte en een . Lijkt me ontzettend klote als zoiets gebeurt. (Understatement)

En die hartjes zijn leuk, Tan! ^O^ Ook op die tak.

Ik ben erachter gekomen dat ik voor mijn gigantische grannystripe nog 52 bollen Saskia heb liggen. Ik heb er tussen de 25 en 35 nodig schat ik. _O-
Ik kan er onderhand 2 dekens van maken. :')
  zaterdag 26 maart 2011 @ 13:22:53 #140
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94636884
Tan wat een leuke paastakken zijn dat zo geworden! :D
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:12:40 #141
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_94638455
Haha, ik vond ze achteraf toch wat kaal, ben er nu bloemen bij aan het haken - foto volgt nog :)
pi_94638649
52 bollen saskiaaa _O_
ik was vandaag bij de pipoos en heb me vergaapt aan mooie zpaghetti en hengsels! maar k vind het echt duur, dus dat komt op mijn verlanglijstje..
haken is cool
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:34:54 #143
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_94639193
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 08:51 schreef SummerBreeze het volgende:
Ik heb gisteren in totaal 4 bloemen gemaakt om straks bij de urn neer te zetten en ik ben er best blij mee:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik vind het een heel goed idee, zoek al jaren iets persoonlijkers voor mijn moeder's graf.
Sterkte. :*
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:34:55 #144
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_94639195
SummerBreeze, je bloemen zijn erg mooi geworden, ik vind het ook een heel mooi gebaar omdat het wat blijvender is maar vooral ook dat je het zelf hebt gemaakt. Sterkte in ieder geval :* .

Ik heb gisteren en vandaag m'n foto's en patronen eens geordend en toch ook maar gebruik gemaakt van de actie van Sarah London (bedankt voor de tip trui!), ik vond de prijs wel erg leuk voor 10 patroontjes. Ik vond ook nog patronen van allerlei verschillende steken/blokken, pff er is teveel keuze. Ik moet nu nog één knuffel bal in elkaar zetten en vullen en dan heb ik de vier ballen klaar. En dan ga ik weer verder met m'n swap, waar ik helemaal niets over mag/kan/ga zeggen. :P

Die paastakken zijn erg leuk zo, maar met onze katten ga ik dit bij ons in huis niet doen, dan liggen de takken en versierselen binnen de kortste keren door heel het huis (gisterenavond heeft onze knuffelkater m'n labello van m'n nachtkastje gepakt en meegenomen naar beneden in de huiskamer waar hij dan heel doordringend bij ging mauwen, dit soort dingen doet hij wel vaker. :{ :D ).

52 bollen Saskia?? Damn en ik dacht dat ik veel garen had!
klerkje
pi_94639244
Summerbreeze veel sterkte! :*

Tan leuke paastak zo zeg! :D

Ik heb bij de v&d een pakket gekocht om een tasje te haken (zpagetti ofzo?) ben benieuwd of het wat wordt. Heb nog niet met zo'n grote naald gehaakt.
Heb inmiddels ook een angry bird gehaakt :D hij is best goed gelukt! Zal binnenkort fotootje plaatsen.

[ Bericht 0% gewijzigd door femsss op 26-03-2011 14:49:13 ]
Hooked ;)
pi_94639301
Spiegelei heeft je kat je labello niet opgegeten? Mijn kat vind labello lekker :')
Hooked ;)
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:45:04 #147
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_94639483
Telkens als ik in het plaatselijke handwerkwinkeltje kom zie ik de Zpagetti en de voorbeelden die zij hebben gemaakt en dan vind ik het zo leuk om er naar te kijken enzo, maar ik ga het toch maar niet doen. Ik heb er niet echt een bestemming voor. M'n moeder wees vorige keer ook de Knifty knitter aan (of zoiets) maar nee dat doe ik niet hoor, ik heb genoeg hobby's.

@femsss: Nee het dopje laat hij er er netjes op, hij neemt gewoon graag dingen mee (de afstandsbediening van boven naar beneden gebeurd ook regelmatig) erger is dat hij het wel leuk vind om op batterijen te knagen! Gelukkig zijn die goed opgeborgen nu, dus dat is al even geleden dat hij dat heeft gedaan.
klerkje
pi_94639564
:P En dat is alleen het spul voor die deken nog maar O-)

Bij V&D hebben ze trouwens ook Zpagetti tegenwoordig :9 Nu voor 15 e. een naald, zpagetti en hengsels voor een bepaalde tas.
pi_94639618
Herfstblad zie mijn post hierboven :P die heb ik gekocht!
Hooked ;)
pi_94639842
De pinguin is <3.

Hier weinig haken, ben door het borduurtopic beinvloed, vandaar.

en pssssst ik zit op mn minilaptop O+
pi_94639977
:P Ik zie het. Las weer eens niet goed haha.

Ik vond het tasje wel erg klein moet ik zeggen.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 15:48:12 #152
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94641319
hmm zat even op die site hbmonique.nl te kijken en dat granulaat is zakje van 100 gram, kun je daar lang mee doen? echt geeen idee

Iemand ervaring met dit patroon? volgens mij klopt de telling helemaal niet (in het begin iig)
als je het gele hart maakt, zeggen ze op een gegevenmoment make a row (24sc), terwijl ik allang op 30 sc zit ofzo...

[ Bericht 54% gewijzigd door EsseEi op 26-03-2011 16:30:53 ]
  zaterdag 26 maart 2011 @ 17:08:02 #153
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_94643776
Hmm EsseEi ik heb die bloemen wel eens gemaakt, ik kan me niet herinneren dat er iets fout was, maar het is ook al een poosje geleden. Bedoel je tussen rij 6 en 9 ? Ik kijk even in het patroon hoor ...

edit: ja bij 6 moet je op 30 steken zitten als ik het zo tel (ik vind het veel handiger als het aantal steken tussen haakjes achter elke rij staat). En vervolgens staat er dat je er 24 moet doen. Ik zou gewoon evenredig over de rij minderen naar die 24 steken. Je hebt het hart toch klaar dus je moet ook wel gaan minderen om straks over te gaan naar de stengel.

[ Bericht 48% gewijzigd door Spiegelei op 26-03-2011 17:10:41 (even patroon nageteld) ]
klerkje
  zaterdag 26 maart 2011 @ 17:09:12 #154
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94643812
jaa daar inderdaad :P maar verder klopt het wel ;) niet te veel van aantrekken dus :P

*bluh een steel maken is heus niet leuk ;)*
  zaterdag 26 maart 2011 @ 17:12:21 #155
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_94643913
Haha ja EsseEi, we worden ervaren haaksters toch. :P
Ik kan me niet herinneren dat ik me hier iets van heb aangetrokken, waarschijnlijk dacht ik ook gewoon, oké minderen dus. En die stengel ja dat ga ik dus ook niet tellen ofzo, gewoon haakerdehaak totdat die lang genoeg is.

Oh en nog iets, telkens staat er in het patroon dat je moet afhechten en dan een lange draad over moet houden. Behalve onderaan de stengel vind ik dat dus totaal niet handig. Kijk je moet wel iets overhouden natuurlijk maar 40cm bij de bloemblaadjes is gewoon absurd. En ik kan je vertellen ik naai die dingen echt zo muurvast (met onnodig veel steken) dat je ze echt niet zomaar los kan trekken en dan nog is die draad gewoon veel te veel naar mijn mening. (als ik cadeautjes inpak kan ook iedereen meteen zien dat ik dat heb gedaan, ik gebruik gewoon meer plakband)

Onderaan de stengel kun je de draad gebruiken om een begin van de bodem te maken, dat vond ik dan wel makkelijk.

[ Bericht 24% gewijzigd door Spiegelei op 26-03-2011 17:17:33 ]
klerkje
  zaterdag 26 maart 2011 @ 17:39:44 #156
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94644696
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 09:18 schreef Tan het volgende:
Hier tegen mijn voornemens in om meerdere projecten tegelijk te bezigen even tussendoor iets anders gemaakt. Ik zocht van de week toch naar een patroon voor een klein hartje? Viel niet mee om iets te vinden, maar ik had uiteindelijk iets simpels. Ik overwoog nog er meerdere te maken voor in de paastakken, maar vond ze te klein.
Kom ik gisteren bij Lucy, van Attic24, zie ik een tak vol kleine hartjes :') En wat stond het leuk! Dus toch maar mijn eerdere idee opgepakt, mijn hartjes zijn wel anders dan de hare en volgens mij iets kleiner, maar ik ben erg tevreden, en ik heb er ook meteen maar 'haar' vogeltje bij gemaakt :')

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

oO<
superleuk idee Tan! en mooi gelukt ook! de vogel past er ook goed bij. :)
in de haak.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 18:19:22 #157
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94646100
ik heb me weereens voorgenomen zelf de Angry Bird vogels te ontwerpen :)
zooooo veel te haken, zo weinig tijd :P
pi_94649264
nog een weekje en dan heb ik eindelijk mijn eerste salarisjeeeeeeee! *O* :D
Ik ga meteen de winkel van De Greef leegkopen wat betreft Zpagetti O-)
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  zaterdag 26 maart 2011 @ 20:04:26 #159
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_94650149
Vond de takjes nog wat kaal, dus nu met bloemen :')

pi_94650525
Leuke takken zo! :) Mooie vaas ook.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 20:20:56 #161
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_94650918
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 20:12 schreef Herfstblad het volgende:
Mooie vaas ook.
Echt Hema :+
pi_94652255
Mooie takken Tan!
De hema was weer leuk vandaag. :N

Ben moe dus geen zin om te haken. en dat terwijl er nog zoveel moet. Ach het loopt niet weg.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 22:14:21 #163
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94655806
3 baby's, 3 olifanten. dus padma 3 is een feit:

in de haak.
pi_94656522
Ooh wat een leuk trio trui! :)

EsseEi: ik heb 1 zakje glas (150gr) en 1 zakje kunststof gekocht en ben daar nog steeds aan bezig. Einde van de kunststof is nu wel in zicht. Voor echt kleine beestjes en de pootjes van m'n amineko gebruik ik glas, daar is kunststof te licht voor. Als je echt grotere beesten gaat maken die verzwaring nodig hebben ga je er natuurlijk harder doorheen...

Oh ja nog een tip, sinds de amineko's maak ik zakjes met granulaat mbv een stukje panty ipv los er in te doen, dan gaat het niet op plekken zitten waar je 't niet wil hebben en valt het ook niet door je haaakwerk heen.
pi_94658712
O+ trui! wat lief zeg!

ik heb ook hele mooie voorjaarstakken gezien! ik heb opeens ideeen voor hier thuis... O+
  zondag 27 maart 2011 @ 00:30:07 #166
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94661402
ja ik ga denk ik ook wat takkenversierselen maken, zeer inspirerend weer al die leuke dingen hier en op ravelry / blogs. O+

ik had m'n laatste sleepy sarah nog niet laten zien. voor m'n nicht die (ten langen leste) zwanger is. O+

voor haar is ook de 'sweet pea shawl' dus die heb ik vanavond ook eindelijk maar eens van 'kwastjes' voorzien, dan kan ik ze mooi samen naar haar toe sturen. van die shawl maak ik morgen bij daglicht nog wel even een foto, dat wordt nu niet zo mooi vrees ik. de kwastjes maken de doek wel helemaal af. (hoewel ik 't ook wel er op 't randje vind, zulke franjes. maar zonder vond ik 'm toch te kaal.)

[ Bericht 0% gewijzigd door trui op 27-03-2011 00:47:47 ]
in de haak.
  zondag 27 maart 2011 @ 09:23:32 #167
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_94666670
Zo! Harry is af, gisteren zijn de oogjes bezorgd. Ik vind m superleuk, hij ziet er echt ondeugend uit vind ik.

De tanden zijn vilt, de rest Wibra Saskia en Online prima linie 50. Naald 4,5 (double pointed en rondbrienaald met magic loop). Patroon uit Rebecca Danger's Big Book of Knitted Monsters

Kwak
pi_94666911
crosspost:
quote:
2s.gif Op zondag 27 maart 2011 09:48 schreef mijsje het volgende:
O+ wat een lief monster heb je ervan gemaakt! Geweldig! _O_
  zondag 27 maart 2011 @ 11:36:48 #169
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94668400
Oeeh die Padma's!! echt leuk zo met die streepjes ^^ trui neem je die draadjes mee (dat je dus gewoon de bol wol laat zitten en draadje omhoog trekt voor de volgende streep in die kleur) zeg maar tijdens je haakwerk, of knip je ze allemaal af? (= veel afwerken)

De paastakken zijn ook echt heel leuk! :D vind het stylisher (ofzo ;)) dan met paaseieren ^^

En sleeping sarah is ook schattig.

monster is ook tof! :D:D heb ook met het boek in m'n handen gestaan, maar vriend vond ander boek toch leuker, en had al 4 boeken uitgezocht ;) dus tja...misschien andere keer
(en eerst nog leren breien haha)

Ik heb al 1 stengel en 2 bloemblaadjes af...hoop dat ik vandaag HEEEEEEEEEEL ver ga komen ;)
pi_94671929
EssieEi welke boekjes heb je allemaal dan?
Altijd nieuwsgierig :)

Zie echt gave dingen voorbij komen! Die paastakken vind ik ook geweldig!

Ben bezig met het eendje....
pi_94672699
Gave Padma's trui! :D En ook een leuke sleepy Sarah.
en Kwakz0r, dat monstertje is cuuuuute O+

O en die paastakken zijn ook superleuk! Jammer dat ik geen vierkante centimeter overheb om iets neer te zetten :o

Inmiddels heeft de deken al 4 rijen, maar moet tot de 14 oid dus dat duurt nog wel even(ben ik nog niet helemaal over uit, zie wel hoe lang hij aan het einde gaat worden.)
  zondag 27 maart 2011 @ 14:31:54 #172
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94673172
Nathalie: had toen 4 boeken uitgezocht, 1 met gebreide beestjes (weet even niet meer hoe die heet), 1 om knuffels van sokken (Socks Apeal) te maken en 2 muziekboeken :P
maar qua haakboeken heb ik de 2 boekjes van Christel Krukkert en vrolijke beestjes zelf haken :)

*gaat weer verder bloemen maken ^^*
  zondag 27 maart 2011 @ 17:11:29 #173
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94678048
jeej heb 1 bloem af en wordt er helemaal vrolijk van :D zo teken ik altijd m'n bloempjes ^^ ijzerdraadje in de steel gepropt zodat ie beetje kan buigen :)

nu verder met bloem 2 ^^
pi_94681636
Welke bloemetjes ben je precies aan het maken, EsseEi?

Leuke dingen voorbij zien komen. Padma blijft leuk. ^O^ En ook het monster is gaaf
pi_94682534
Okej haha ik dacht allemaal haakboekjes. Daar ben ik altijd nieuwsgierig naar! :)
pi_94682645
Ik kwam op ravelry deze tegen:

:?

Zelf vrijdag en gisteren nog wat potjes waar ik zaadjes/bolletjes in heb gedaan opgeleukt:

Er begint al wat te groeien *O*

pi_94683602
Wat leuk knitwit! Behalve die 1ste dan! Wie gaat dat nou maken?
Heb je het patroontje van de gekleurde haakwerkje van internet?
  zondag 27 maart 2011 @ 19:59:11 #178
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_94684206
Wat zijn die potjes leuk!! Wat een geniaal idee!!
pi_94684214
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 19:45 schreef nathalie85 het volgende:
Wat leuk knitwit! Behalve die 1ste dan! Wie gaat dat nou maken?
Ach ik kan me voorstellen dat je dan iets hebt om aan vast te houden.

Leuke potjes!
  zondag 27 maart 2011 @ 20:20:32 #180
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94685127
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 11:36 schreef EsseEi het volgende:
Oeeh die Padma's!! echt leuk zo met die streepjes ^^ trui neem je die draadjes mee (dat je dus gewoon de bol wol laat zitten en draadje omhoog trekt voor de volgende streep in die kleur) zeg maar tijdens je haakwerk, of knip je ze allemaal af? (= veel afwerken)
ik knip ze af, en maak de rondes ook dicht, zodat er geen gekke overgang is van kleuren. voordeel is dat je elke ronde op een andere plaats kunt beginnen en je dus ook niet 1 zo'n duidelijke naad krijgt. het afwerken valt wel mee, omdat de draadjes toch aan de binnenkant blijven hangen. er een stukje overheen haken is veelal voldoende.
in de haak.
  zondag 27 maart 2011 @ 20:23:32 #181
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94685276
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 19:45 schreef nathalie85 het volgende:
ik heb ze ooit op attic24 (van lucy) gezien. blijft een leuk idee inderdaad! maar ik denk dat ik nu eerst ook voor wat van die vrolijke tak-versiersels ga. :)

knitwit wat groeit erin?

kwakz0r hij is erg leuk geworden! O+
in de haak.
  zondag 27 maart 2011 @ 21:02:20 #182
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94687023
Kniwit die eerst: WAAROM????? :'(

En jouw eigen cosies: echt heel leuk! :D:D helemaal omdat het anders een saaie zwarte pot is...ik zou ook maar snel gaan groeien als ik zo'n leuk truitje had! :D

Herfstblad ben deze aan het maken :)

wel jammer trouwens, als ik na de swap m'n projectje(s) op Ravelry ga zetten weet ik niet meer de juiste datum/tijd dat ik eraan bezig ben geweest...vind het namelijk altijd leuk als het klopt.
  zondag 27 maart 2011 @ 21:08:20 #183
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94687352
dat kun je nu toch wel vast noteren ergens, esseEi? :)
in de haak.
  zondag 27 maart 2011 @ 21:09:37 #184
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94687415
hihi Trui ja dat bedacht ik me ook nu ;) maar ik ben al een week klaar :P en weet het allemaal niet meer precies ;) ach ik verzin wel wat :P
  zondag 27 maart 2011 @ 21:10:26 #185
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_94687451
Haakprojectje af - mijn thermoskan kan mee in de auto want ik heb een houdertje gehaakt zodat ik mijn vingers niet meer brand. Cosy heet zo'n ding leer ik nu weer van dit topic :@

Gelijk even op Ravelry bijgewerkt http://www.ravelry.com/projects/caroline88/cupholder/photos
  zondag 27 maart 2011 @ 21:12:38 #186
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_94687575
Met dank aan EsseEi die een paar topics geleden de gouden tip gaf om stokjes om andere stokjes heen te haken om zo ribbeltjes te krijgen.

Start is magic ring, daarna vasten, beetje meerderen op het schema en daarna op gevoel, bocht om daarna stokjes gehaakt en de rondes gesloten met een halve vaste. Aan het eind nog een randje vasten gehaakt want dat vond ik mooier als strakker randje dan wat je met die stokjes krijgt.
Gehaakt met naald 2 en gemerceriseerde katoen (tenminste dat is wat ik denk dat het is - oud bolletje zonder wikkel)
  zondag 27 maart 2011 @ 21:16:16 #187
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94687729
hihi thnx :@ ik vind het wel een mooi effect geven die stokjes :D was er ook verbaasd over toen ik het deed...en het ziet er opeens ingewikkelder/chiquer uit dan gewoon stokjes ;)
Kortom: erg leuk geworden je houder! :D:D
en ik heb je als vriend toegevoegd ;)
pi_94691445
Ik heb geen patroontje gebruikt. Als je een ketting lossen maakt die om het potje past en die aan elkaar vast maakt kan je daarna in het rond verder. Ik heb steeds eerst een losse en dan allemaal vasten gedaan. slip stitch in de eerste en dan weer een losse om de volgende rij te starten.

In 2 potjes zit oxalis:

in de andere allysum:

quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 21:02 schreef EsseEi het volgende:
ik zou ook maar snel gaan groeien als ik zo'n leuk truitje had! :D
_O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_94691820
Die bloemen van EsseEi hebben wat weg van de bloem die bij Christel's Evert zit :)
pi_94692019

Ook mooi patroontje!! Ben benieuwd of ik dat zelf uit kan vogelen. :)
  zondag 27 maart 2011 @ 22:23:44 #191
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94692263
Knitwit dat moet wel te doen zijn denk ik...en anders is er vast wel iets soortgelijks te vinden op ravelry.
Het is geloof ik telkens een cluster strokjes met wat losse er tussen dat het waaiert. En hoe langer je er gedetailleerd ernaar kijkt, hoe lelijker ik het gehaakt vind :$ Maar het overall plaatje is wel heel leuk :D

En bloempjes lijken inderdaad wel wat op Evert ^^ Een Madeliefje/Margriet denk ik :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_94692474
:P Haha, ik moest er stiekem wel om lachen.
Die bedenkster van die bloemen heeft best veel leuke patronen trouwens.

* Herfstblad gaat favorieten bijwerken op Ravelry :P Is mijn swappartner ook weer blij, die wilde graag meer favorieten zien van mij.

Ik wil van deze cheetah een gehaakte versie gaan maken (en van de slang - je ziet maar een stukje :P - misschien ook):
  zondag 27 maart 2011 @ 22:36:39 #193
52016 Lyssa
music <3
pi_94693071
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 22:26 schreef Herfstblad het volgende:
:P Haha, ik moest er stiekem wel om lachen.
Die bedenkster van die bloemen heeft best veel leuke patronen trouwens.

* Herfstblad gaat favorieten bijwerken op Ravelry :P Is mijn swappartner ook weer blij, die wilde graag meer favorieten zien van mij.

Ik wil van deze cheetah een gehaakte versie gaan maken (en van de slang - je ziet maar een stukje :P - misschien ook):
[ afbeelding ]
Voor die cheetah heb ik nog een leuk bolletje wol! Al weet ik niet of dat ook zo mooi uitkomt als je het gaat haken.

Van die maakster wil ik de vis gebruiken om "de mooie vis van de zee" te maken met deze wol:
pi_94694691
:) Dat is inderdaad best een mooi soort bolletje ja. Alleen dat soort bolletjes vallen vaak tegen. Ik zat eraan te denken om hem met Catania goudgeel te doen.

En: De mooiste vis van de zee O+
  zondag 27 maart 2011 @ 23:41:15 #195
244933 trovey
Nachtoele
pi_94696217
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 19:20 schreef knitwit het volgende:
Ik kwam op ravelry deze tegen:

[ afbeelding ]

:?

Zelf vrijdag en gisteren nog wat potjes waar ik zaadjes/bolletjes in heb gedaan opgeleukt:

[ afbeelding ]

Er begint al wat te groeien *O*

[ afbeelding ]
Ik kan niet echt wakker liggen van de eerste. :') Ik heb wel "erger" >:) gezien op Ravelry. _O- Mensen maken dat soort dingen vaak voor vrijgezellenfeestjes en ach, beetje humor kan op dat soort gelegenheden toch. ;)

Potjes zijn leuk, al die kleurtjes. O+
Optimist tot in de kist
  maandag 28 maart 2011 @ 00:47:28 #196
244933 trovey
Nachtoele
pi_94698754
Na een mooie zondagmiddag is het nu koud hier }:| ...zo koud dat ik spontaan begonnen ben aan een grote omslagdoek in Scheepjeswol Toronto (mengsel met o.a. wol). Komt die opruimingsbak van mijn handwerkwinkeltje toch weer van pas. :7 1 euro klinkt toch weer beter dan 3 euro. :')

http://hsfournituren.nl/webshop/prodgfx/16.jpg

De (gebroken ) witte dus, hier alleen te zien met bruin maar er zit ook groen in en een glimdraadje (wat je op die foto dus ook niet ziet), lekker warm maar toch heel licht om te dragen, ideaal voor de lente. O+

[ Bericht 2% gewijzigd door trovey op 28-03-2011 01:21:26 ]
Optimist tot in de kist
  maandag 28 maart 2011 @ 06:32:59 #197
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94701681
Dat bolletje is echt mooi voor De Mooiste Vis ^^

En die andere 2...geen idee hoed at wordt als je ermee haakt....misschien moet je maar gewoon eens aan een tijger/panter/anderbeest beginnen ermee ;)

Herfstblad hoe kan ik je op Ravelry vinden? :) Never Mind, het stond in de OP ;)
pi_94702372
Ik ben begonnen aan het hertje!! Hij is wel erg moeilijk maar ik vind m zoooo schattig:

pi_94702476
O+
  maandag 28 maart 2011 @ 08:38:05 #200
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_94702536
Lieeeeef O+
Knoei
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: