quote:Op donderdag 24 maart 2011 13:40 schreef trui het volgende:
tegan, ik weet niet of ik je helemaal begrijp. maar als je dezelfde kleur blijft gebruiken is het bijv. handig om met halve vasten / slip stitches naar de nieuwe beginplek toe te haken. dus nadat je een ronde hebt gesloten, 2 of 3 slipstitches maken tot je in de volgende tussenruimte bent tussen 2 clusters stokjes uit de vorige ronde. dan kun je vanaf daar weer een nieuwe chain van 3 (of 2) maken als eerste 'nep'stokje van de volgende ronde. is dat een antwoord op je vraag?
(als je een nieuwe kleur begint kun je die natuurlijk vastmaken op de plaats waar je weer meteen verder kunt, dan hoef je die 'truc' niet uit te voeren)
Ah, ik kan het niet uitleggen. En ik snap al die termen van trui niet. Eens even kijken of ik het beter kan uitleggen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:06 schreef MissN het volgende:
ik snap m niet Teganik weet alleen dat je losse draadjes nog moet wegwerken, maar denk niet of dat de draadjes zijn die jij bedoeld
Ah, ik doe het dus fout. Die tutorials zijn helemaal niet duidelijk hierin, dus ik had zelf maar iets geprobeerdquote:Op donderdag 24 maart 2011 18:45 schreef _Ophelia_ het volgende:
Na een ketting van 3 volgt toch altijd een stokje in deze vorm? Dus 3 lossen als eerste stokje, dan twee stokjes dan lossen (voor de tussenruimte) dan 3 stokjes en weer 3 lossen enz..
Hallo SummerBreeze. Ik heb ook al regelmatig z'n bloem geprobeerd te maken maar bij mij leek het ook helemaal nergens na. Deze bloem zijjn ook diverse laagjes en deze wordt wel echt mooi. En is helemaal niet moeiljk.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 06:51 schreef SummerBreeze het volgende:
Ik zoek inspiratie. Nouja, de inspiratie heb ik al, kan alleen niet echt een patroon vinden dat goed bij mijn wensen aansluit.
Morgen wordt de urn met de as van mijn broertje geplaatst. In plaats van de standaard bos bloemen die binnen een week lelijk en verlept is wil er iets blijvenders bij zetten. Ik zit nu te denken aan een bos gehaakte witte rozen/bloemen. Ik heb er nu twee af, maar ik ben niet helemaal tevreden met hoe ze eruit zijn komen te zien. Hieronder de twee proefstukjes die ik naar aanleiding van deze tutorial heb gemaakt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb deze ook al geprobeerd, maar die werd zo lelijk (en propperig) dat ik die ook meteen heb weggegooid.
Heeft iemand zelf al eens drie-dimensionale bloemen gehaakt die wat voller en minder rommelig worden?
Als vervolg vraag: kan iemand mij vertellen of ik voor iets dat in weer en wind buiten blijft staan beter acryl of katoen kan gebruiken?
Goed planquote:Op vrijdag 25 maart 2011 11:54 schreef MissN het volgende:
mooie plastictassen-tasik begin dr pas aan als ik geen pijn meer heb in mn arm/hand
deze bewaar ik evenquote:Op vrijdag 25 maart 2011 00:41 schreef trovey het volgende:
Nog druk bezig trui.![]()
Voor diegenen die wel willen quilten maar van een vierkant nog een cirkel kunnen naaien, zoals ik
, een paar patronen om te haken maar met quiltmotieven.
http://happyyellowhouse.com/htm/quilts.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |