quote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:21 schreef Blik het volgende:
Ik zie in de OP dan No-P wel een erg ambitieus doel heeft voor dit jaar. Namelijk 4000k kilometers (oftwel 4 miljoen)
Bwehe, dit wordt zeker een van de vaste fok-grappen, net zoals het beeldje op de rommelmarktquote:
Net als de vouwfiets van Oksel, en mijn gemekker over blessures, en Freddeh z'n gevoelige delen...quote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:58 schreef Gripper het volgende:
[..]
Bwehe, dit wordt zeker een van de vaste fok-grappen, net zoals het beeldje op de rommelmarkt
Achja, het is mooi weer. Volgende keer powerlinkje mee?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 12:50 schreef Tommeke het volgende:
Ik zit nu lekker te genieten van het zonnetje in een weiland ergens in Grunn en te wachten tot ik opgehaald word. M'n ketting is gebroken
Volgens mij me ingeschreven nadat we besloten samen te rijden...Belgen zullen we maar denken. Maar ik heb antwoord gekregen, de betaling was nog niet binnen toen de startenveloppen werden verstuurd, betaling had ik te laat gedaan kennelijk. Maar volgens mij moet jij ook in de rij gaan voor je shirt, dus dan staan we samen...quote:Op dinsdag 22 maart 2011 12:50 schreef Freddeh het volgende:
Ik heb 26200. Was jij eerder met inschrijven dan ik? Dacht dat ik een van de eerste hier was die zich inschreef, of heb jij er gewoon niets over gezegd?
Ik zie hier alleen twee argumenten voor de racer. Zijn er dan ook argumenten voor de Stevens?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 13:15 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ben aan het dubben welke fiets te nemen...de Stevens is best zwaar om heuvelop mee te gaan, en op het platte absoluut minder snel dan m'n racert
De bagagedragersquote:Op dinsdag 22 maart 2011 13:58 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Ik zie hier alleen twee argumenten voor de racer. Zijn er dan ook argumenten voor de Stevens?
Ik ben pas kapot op het eind. Tenminste, dan zul je het pas van me horen omdat ik tussendoor niet op adem komquote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:
ja, zodat jij achterop kan als je gesloopt bent op de Muur![]()
De Stevens heeft betere bergversnellingen, verder is eigeliik de racert natuurlijk veel beter om te nemen...
En wat dat betreft heeft Ivo een verdacht goed punt...quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:13 schreef ultra_ivo het volgende:
Op kasseien zou de Stevens zo maar sneller kunnen zijn.
't Was juist de powerlink die ik kapotmaakte. Zal er vanmiddag meteen een stuk of 3 kopenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 12:51 schreef No-P het volgende:
[..]
Achja, het is mooi weer. Volgende keer powerlinkje mee?
De bromfiets...quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:53 schreef SuperWeber het volgende:
Tssssssssssk, jullie moeten allemaal niet zo moeilijk doen
Het maakt waarschijnlijk niet zoveel uit welke fiets je meeneemt. Met beide haal je het einde van het parcour wel (75 km is een eitje). Op de racer ben je waarschijnlijk iets sneller, maar doorfietsen kun je meestal toch niet met zo'n tocht.
Gewoon gaan op de fiets waarvan jij denkt... Hiermee red ik het!!
kmc, is inderdaad ideaal voor schoonmakenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 19:05 schreef KaheemSaid het volgende:
Zijn die powerlinkjes er ook van Shimano of alleen van SRam en maakt dit wat uit (snel googlen hielp me niet)? Want het lijkt mij ideaal als ik het ketting er soms even af kan halen bij schoonmaken.
Even een tekstje kopiëren:quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:34 schreef kikoooooo het volgende:
Ik heb vroeger een paar jaar gefietst, gestopt vanwege knieproblemen maar ik wil het toch weer op gaan pakken. Inmiddels ben ik zo'n 1.98m. Ik zit op marktplaats te zoeken naar fietsen. Maar heb geen idee welke framehoogte ik naar moet kijken. Heeft iemand van jullie een indicatiehoogte? Dat maakt het zoeken wat makkelijker.
Framemaat is inderdaad het belangrijkste. Ik heb zelf een stalen 60cm gehad, met 1.83m. Ik denk dat jij zo op 63cm zou zitten, uitgaande van een frame met klassieke geometrie. Veel groter zul je ze niet vinden denk ik.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:34 schreef kikoooooo het volgende:
Ik heb vroeger een paar jaar gefietst, gestopt vanwege knieproblemen maar ik wil het toch weer op gaan pakken. Inmiddels ben ik zo'n 1.98m. Ik zit op marktplaats te zoeken naar fietsen. Maar heb geen idee welke framehoogte ik naar moet kijken. Heeft iemand van jullie een indicatiehoogte? Dat maakt het zoeken wat makkelijker.
Ben 2.00 meter. Mijn frame is op maat gemaakt. Iemand heeft het frame een keer naast zijn 63 cm frame gezet en schatte mijn framemaat op circa 65 cm met een in verhouding lange bovenbuis.quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:30 schreef kikoooooo het volgende:
ThanksIk wil alleen kijken of ik het weer leuk ga vinden, ben dus niet van plan om direct een hele dure nieuwe fiets te halen, maar een goede tweede hands. Als ik het dan weer leuk vind, kan ik altijd nog een goede fiets aan laten meten. Vandaar dat ik op marktplaats op zoek ben.
Dat ben ik niet met je eens. Ik ben zelf 1.97 en heb o.a een 60' cannondaleframe gehad en daar kan ik prima op fietsen. Heb verder gereden op een 63' van cannondale maar dat vind ik zelf niet fijn fietsen omdat ik het frame te groot vind en daardoor niet fijn op die fiets zit. Mijn huidige fiets is sloping en een xxl geloof ik met een behoorlijk hoogteverschil tussen zadel en stuur, iets dat ik een beginner niet kan aanraden.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:31 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Ben 2.00 meter. Mijn frame is op maat gemaakt. Iemand heeft het frame een keer naast zijn 63 cm frame gezet en schatte mijn framemaat op circa 65 cm met een in verhouding lange bovenbuis.
Met een standaard verkrijgbaar 63 cm frame kon er geen passende combi van bovenbuis-stuurpen worden gevonden om tot een goede zit te komen.
Awel, volgens mij zou je dus voor een tweede hands in ieder geval op zoek moeten naar minimaal 63 cm. Indien nodig kan je dan nog met een stuurpen je zit optimaliseren.
Klopt, uiteindelijk komt het erop neer dat je niet puur op basis van iemands lengte kunt stellen welke framemaat hij of zij nodig heeftquote:Op woensdag 23 maart 2011 10:43 schreef Freddeh het volgende:
Denk dat het ook scheelt als je een langer zadelpen met meer setback neemt, en een langere stuurpen met grotere hoek omhoog en evt een paar spacers.
Daar ben ik het roerend mee eens!quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:40 schreef Yankee het volgende:
een behoorlijk hoogteverschil tussen zadel en stuur, iets dat ik een beginner niet kan aanraden.
Als je beginner bent of snel last van je rug krijgt is het in ieder geval wel verstandig om een relatief klein verschil te hebben tussen stuur en zadelhoogte. Met de opties die jij noemt kun je dat prima 'sturen' en als je wat meer gefietst hebt kun je het eventueel veranderen door de stuurpen om te draaien of wat spacers te verwijderen. Maar dit lijkt mij eenvoudiger bij een 60 cm frame dan bij een 63 omdat een 63 nou eenmaal behoorlijk groot is en je dus minder kanten op kunt.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:49 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Daar ben ik het roerend mee eens!
Zou je bij een 63 cm frame niet veel meer kans hebben dat je er, eventueel met setback en lange stuurpen, hoek omhoog, spacers et cetera uit komt dan bij een 60 cm frame?
Zou best kunnen van niet, dat weet ik niet zeker. Ik heb nog maar 1x een fiets gekocht, al heb ik daar toen wel heel lang over gedaan.
En nu is knalblauwe lucht, werd pas laatste kwartiertje dat ik aan het fietsen was wat zonniger. Nog een tijdje met twee anderen gefietst. Was eigenlijk de eerste keer dat dat gebeurde, en ik kwam er dus nu pas achter hoeveel dat scheelt qua luchtweerstand. Kon voor mijn gevoel echt uitrusten als ik achter fietstequote:Op woensdag 23 maart 2011 09:21 schreef Blik het volgende:
Waar blijft die zon, ik heb om 10:30 een afspraak met mijn fiets om 30 km te gaan peddelen
Tuurlijk wel. Ten eerste hoef je het niet aan één stuk door te fietsen, er zijn vastwel stops. En je rijdt niet alleen, in iemands rug is het twee keer zo makkelijk fietsen. Als je 60km in je eentje kan fietsen, kun je ook 100km in iemands rug fietsen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 12:55 schreef Blik het volgende:
Zit trouwens te twijfelen om me in te schrijven voor de Classico Giro Utrecht
http://www.classicogiroutrecht.nl/index.php?pageId=1
De 30 en 75 km route vind ik verre van bijzonder, en zit ook geen één klimmetje in. Echter lijkt me die afgezette Cyclytour wel leuk om te doen van 110 kilometer door de Utrechtse Heuvelrug heen. Je krijgt er ook nog een mooi shirtje bij voor 32 euro (ik heb niet zoveel fietsshirtjes). Alleen ben ik nog niet zo zeker of ik wel 110 km aan één stuk kan doorfietsen...
haak maar bij mij aan, ik rij m ook.quote:Op woensdag 23 maart 2011 12:55 schreef Blik het volgende:
Zit trouwens te twijfelen om me in te schrijven voor de Classico Giro Utrecht
Alleen ben ik nog niet zo zeker of ik wel 110 km aan één stuk kan doorfietsen...
Weet je wat het tempo gaat zijn van het peloton? Kan dat zo 1-2-3 niet op de website vindenquote:Op woensdag 23 maart 2011 14:21 schreef Gripper het volgende:
[..]
haak maar bij mij aan, ik rij m ook.
En we worden opgejaagd door de vorige eigenaar van mn fiets, die zit in het begeleidingspeloton
P.S. Als meer mensen meedoen kunnen we een team aanmaken
Max. 30 gemiddeld.quote:Op woensdag 23 maart 2011 14:36 schreef Blik het volgende:
[..]
Weet je wat het tempo gaat zijn van het peloton? Kan dat zo 1-2-3 niet op de website vinden
Misschien moet ik het maar gewoon doen als test. Mocht het niet gaan dan zijn er gedurende de rit genoeg mogelijkheden om de totale rit te verkorten door een stuk af te snijdenquote:Op woensdag 23 maart 2011 14:49 schreef Gripper het volgende:
[..]
Max. 30 gemiddeld.
Rijden van 9.30 tot (binnenkomst vanaf) 14.30 ,da's 5 uur om 120 km af te werken. De afstand is iets meer dan 110 km, zie de site. Snelheid zal, als de tocht inderdaad non stop is, dus eerder onder dan boven de 30 liggen.
Als jij in je eentje een aantal uur lang 25 km/u kan rijden, dan hou je in een peloton al makkelijk langdurig een snelheid van boven de 30 vol.
Volgens mij moet 120 km in 5 uur heel makkelijk te doen zijn. Dat is een redelijk recreatief tempo. Ik reed afgelopen zondag als vrij matige rijder meer dan 140 km in 5 uur, dus inclusief de (2) pauzes. Wel vlak terrein en koud maar goed weer.quote:Op woensdag 23 maart 2011 14:49 schreef Gripper het volgende:
Max. 30 gemiddeld.
Rijden van 9.30 tot (binnenkomst vanaf) 14.30 ,da's 5 uur om 120 km af te werken. De afstand is iets meer dan 110 km, zie de site. Snelheid zal, als de tocht inderdaad non stop is, dus eerder onder dan boven de 30 liggen.
Als jij in je eentje een aantal uur lang 25 km/u kan rijden, dan hou je in een peloton al makkelijk langdurig een snelheid van boven de 30 vol.
Het accordion-effect is bij een toertocht minder sterk omdat er minder wordt doorgetrokken. Aangezien de snelheden ook veel lager zijn moet je dat wel aankunnen, denk ik.quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:24 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Volgens mij moet 120 km in 5 uur heel makkelijk te doen zijn. Dat is een redelijk recreatief tempo. Ik reed afgelopen zondag als vrij matige rijder meer dan 140 km in 5 uur, dus inclusief de (2) pauzes. Wel vlak terrein en koud maar goed weer.
Dat peletonverhaal is natuurlijk tot op zeker hoogte waar, omdat je veel minder energie kwijt bent als je in iemands wiel zit dan dat je op kop rijdt. Echter, op de vereniging bij de 500 m rondjes was het toch verrekte lastig om achterin het peleton te hangen en bij te blijven. De snelheidverschillen zijn daar relatief groot, dus het is voor de bochten bijna remmen, maar dat moet je na de bocht toch echt weer inhalen. Op het ene moment rijd je dan dus langzamer dan de kop, maar evenzoveel rijd je daarna sneller.
En als er voor je een gaatje valt ... Awel, ik heb al een paar keer zo moeten lossen.
Belangrijkste is dat je niet puur naar de kont/achterwiel van je voorganger kijkt. Je moet eigenlijk over je voorganger heenkijken zodat je op hetzelfde moment kunt remmen en/of uitwijken.quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:58 schreef Narcotical het volgende:
Vereist dat eigenlijk een speciale "techniek" om in een peloton te rijden of is het vooral opletten dat je geen wielen raakt enzo?
Lijkt me wel leuk om ook eens een tochtje te doen, naast het alleen rijden maar heb totaal geen ervaring met in pelotons rijden
Volgens mij is zo'n trein ook erg hard..quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:05 schreef nogeenmaarten het volgende:
Rijden in peleton is zeker even wennen! Kan je niet echt tips geven, maar het is compleet anders dan zelf rijden. Dat wel. Op het 500 m clubbaantje of als groep op de weg is het weer anders.
Ben al een keer op pad geweest met een groep oude knarren, die waardoor wielrenners een slechte naam krijgen. Reed ik een keer op kop (vinden de knarren wel fijn als je dat doet), maar stond vervolgens te wachten op rood, terwijl ik het hele peleton dwars door rood licht heen over de rijbaan (er was een fietspad) zag scheren. Wachten voor rood, of om het even andere zaken, dat doe je dus niet leerde ik later. Je ziet dan ook de blikken van de andere weggebruikers ...
Voor de sneltrein hofplein - den haag stopte ze overigens wel
Dat gaat heel snel, hoef je echt niet voor op cursus. Wel alert blijven, zoals ultra al meldde. Paaltjes, tegenliggers, degenen die je inhaalt, rommel op de weg, worden allemaal doorgegeven en er wordt ook verwacht dat jij dat doorgeeft. Dat leer je echter in een half uur en een gesprek met degene die naast je rijdt.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:11 schreef Narcotical het volgende:
Maar kan begrijpen dat het totaal anders is, maar ik denk dat je je er vrij snel aan kunt aanpassen toch?
Sprinten hoort erbij!!quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:49 schreef Tommeke het volgende:
Blauwe bordjes sprinten doen wij ook altijd.
Al is het bij mij vooral zo vroeg mogelijk wegfietsen omdat ik geen
sprint heb.
Ik moet het meer hebben van slinks wegrijden of keihard (voor mijn doen) demarreren en hopen dat de rest minder goed is als ikquote:
Dan ik...quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:26 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik moet het meer hebben van slinks wegrijden of keihard (voor mijn doen) demarreren en hopen dat de rest minder goed is als ik
Ik ben een Fries ja! Die kunnen geen Nederlandsquote:Op donderdag 24 maart 2011 06:37 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dan ik...
Om even je punt te bewijzen dat rest goeier is
Ok, ok... Ik ben een Groninger, dus ik mág jou narrenquote:Op donderdag 24 maart 2011 09:29 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik ben een Fries ja! Die kunnen geen Nederlands
Bah, al mogelijke diagnose.quote:Op donderdag 24 maart 2011 13:27 schreef Yankee het volgende:
Vandaag naar de sportarts geweest vanwege mijn knie. Mag nu maandag naar de fysio en de komende tijd in ieder geval niet te intensief fietsen
Wat heb je precies met je knie? Ik ben gister naar de fysio geweest in verband met mijn knie. Deze is overbelast en hij is er een tijdje mee bezig geweest. Sindsdien is het alleen maar minderquote:Op donderdag 24 maart 2011 13:27 schreef Yankee het volgende:
Vandaag naar de sportarts geweest vanwege mijn knie. Mag nu maandag naar de fysio en de komende tijd in ieder geval niet te intensief fietsen
Ik heb nadat ik gefietst heb pijn en dat zit bij mijn knieschijf en een pees die daar loopt. Dit komt waarschijnlijk door overbelasting dan wel verkeerde belasting maar dat zou te verhelpen moeten zijn door middel van specifieke oefeningen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:01 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Wat heb je precies met je knie? Ik ben gister naar de fysio geweest in verband met mijn knie. Deze is overbelast en hij is er een tijdje mee bezig geweest. Sindsdien is het alleen maar minder
Heb net zelf weer wat zooi gekocht bij http://www.bike-components.de/. Wel verzendkosten maar bijna alles is er goedkoper dan eldersquote:Op donderdag 24 maart 2011 13:55 schreef Blik het volgende:
Bagger, tijdje geleden een nieuwe stuurpen gekocht (huidige is 12 cm, en dat is te lang). Blijkt dat ik de verkeerde besteld heb omdat er blijkbaar verschillen zijn qua stuurdikte
ik moet 26 mm hebben ipv 31.8 mm
Iemand tips voor webshops zonder verzendkosten?
Ingeschreven! En als voorproefje ga ik 2 weken ervoor 2 dagen naar Limburg toe met een aantal mensen die meedoen aan Alpe D'Huzes. Dus dan moet ik al wel aardig wat kilometers in de benen hebbenquote:Op woensdag 23 maart 2011 14:49 schreef Gripper het volgende:
[..]
Max. 30 gemiddeld.
Rijden van 9.30 tot (binnenkomst vanaf) 14.30 ,da's 5 uur om 120 km af te werken. De afstand is iets meer dan 110 km, zie de site. Snelheid zal, als de tocht inderdaad non stop is, dus eerder onder dan boven de 30 liggen.
Als jij in je eentje een aantal uur lang 25 km/u kan rijden, dan hou je in een peloton al makkelijk langdurig een snelheid van boven de 30 vol.
Tof!quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:22 schreef Blik het volgende:
[..]
Ingeschreven! En als voorproefje ga ik 2 weken ervoor 2 dagen naar Limburg toe met een aantal mensen die meedoen aan Alpe D'Huzes. Dus dan moet ik al wel aardig wat kilometers in de benen hebben
lol, kwestie van tzt. even mobiel nummer uitwisselenquote:Op donderdag 24 maart 2011 14:40 schreef Gripper het volgende:
[..]
Tof!
Maar je gaat voor die tijd toch nog wel meer rijden dan alleen 2 weken ervoor, toch?
Moeten we als we samen willen rijden wel even bedenken hoe we dat gaan aanpakken qua elkaar vinden. " Ik heb een zwart shirtje aan met de italiaanse vlag erop! "
Hehe, ik kon het wel, maar in die tijd was ik ook sterker door training dan mijn fietsgenoten, ik heb geen idee hoe ik ervoor zou staan t.o.v. evengoed getrainde mensen...quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:26 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik moet het meer hebben van slinks wegrijden of keihard (voor mijn doen) demarreren en hopen dat de rest minder goed is als ik
Ik weet niet of je een ringdrager bent, maar als dat het geval is kun je eens over de bovenbuis heen tikken om te luisteren of het puur de lak is. Voor zover ik zien kan is het alleen de lak en dan zou ik me er niet te druk over maken want het is een prima prijs voor zo'n fiets.quote:Op donderdag 24 maart 2011 19:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe vervelend een "beschadiging" is voor een aluminium frame? Behalve dat t er niet zo mooi uit ziet natuurlijk. Een carbon frame kan je geloof ik gelijk afschrijven na een flinke valpartij?
Zie foto 2: http://link.marktplaats.nl/434881139
Verder lijkt me dit namelijk een vrij aardige fiets voor deze prijs?
Bedankt!
Ik gebruik die hand al veel minder dan toen ik nog vrijgezel wasquote:Op vrijdag 25 maart 2011 10:08 schreef Freddeh het volgende:
Komt er voor mijn gevoel een beetje op neer dat je je pols niet helemaal gebruikt zoals het zou moeten.
Dus jij ziet hem daar niet fietsend overheen komenquote:Op vrijdag 25 maart 2011 10:38 schreef eentwee het volgende:
Anders lopen je lagers straks nog trager dan jij op de Muur van Geraardsbergen
Een beetje motiveren is goed toch?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 10:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Dus jij ziet hem daar niet fietsend overheen komen
Soort buurman en buurmanquote:Op vrijdag 25 maart 2011 11:50 schreef Oksel het volgende:
Die verhalen van Fred en Captain..Alsof ze zich voorbereiden op een wereldreis per fiets..
![]()
![]()
Ja, en waar hebben ze het over..?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 12:29 schreef eentwee het volgende:
[..]
Soort buurman en buurmanEindeloos ouwehoeren en er gaat steeds van alles mis, met materiaal en mens (blessures, vrouwen in de overgang).
Jawel...maar toch blijven proberen. tegen alle logica in. Dat maakt ons eigenlijk waardig voor een eigen RLS.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 12:29 schreef eentwee het volgende:
[..]
Soort buurman en buurmanEindeloos ouwehoeren en er gaat steeds van alles mis, met materiaal en mens (blessures, vrouwen in de overgang).
Bij Rose hoef je alleen het voorwiel erin te zetten, het zadel op de juiste hoogte te stellen en het stuur te draaienquote:Op vrijdag 25 maart 2011 14:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Het word toch een nieuwe fiets voor mij. Ik denk dat het 1 van de budget modellen van Rose of Canyon gaat worden met shimano 105 of SRAM Apex (verschil?)
Vind de Rose iets mooier maar die is ook weer iets duurder.
Maar m'n eigenlijke vraag; hoe krijg je zo'n fiets geleverd? Ik heb 2 linkerhanden en m'n gereedschapskist is gevuld met gratis inbussleutels van de Ikea; krijg ik die fiets fietsend?
Dat gaat me nog wel lukken dus. Zou dat bij Canyon anders zijn?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 14:56 schreef Yankee het volgende:
[..]
Bij Rose hoef je alleen het voorwiel erin te zetten, het zadel op de juiste hoogte te stellen en het stuur te draaien
Vergelijkbaar:quote:Op vrijdag 25 maart 2011 14:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat gaat me nog wel lukken dus. Zou dat bij Canyon anders zijn?
Is het wel handig om zulke dingen op een forum te zetten? Dat kinderen soms lastig zijn kan ik me voorstellen, maar als ze vermist is zullen ze toch ook je internet geschiedenis wel nachecken?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 13:56 schreef Freddeh het volgende:
En als ik toch die kant op ga... met dochterlief de eendjes voeren
Die Rose kan trouwens ook met SRAM.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:32 schreef Oksel het volgende:
CANYON met SRAM. Weet niet waarom, maar dat lijkt me wel wat.
quote:First 11-32 cassette on the road. You like to climb long mountain passes, or your local hill, but dont want clumsy triple cranks on your bike? With the first 11-32 cassette for the road, and our new SRAM Apex compact crankset, you will have a wider gear range than the most popular triple combinations. A wider gear ratio means you can climb and descend more efficiently. You also get all of our unmatched technical advantages like Zero-loss, reach-adjust, and DoubleTap shifting. SRAM Apex, wherever the road takes you.
Je punt? Weet je hoe gaaf het is om met je kind de eendjes te gaan voeren?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:31 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Is het wel handig om zulke dingen op een forum te zetten? Dat kinderen soms lastig zijn kan ik me voorstellen, maar als ze vermist is zullen ze toch ook je internet geschiedenis wel nachecken?
Als ik heel eerlijk ben moest ik hier wel een beetje om lachenquote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:39 schreef Oksel het volgende:
Kan 'ie meteen mee naar de meet bij Gripper, en mooi in de OP komen!
Ik dacht dat die meet voor dit jaar gepland wasquote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:39 schreef Oksel het volgende:
Kan 'ie meteen mee naar de meet bij Gripper, en mooi in de OP komen!
SuperWeber...quote:
Ja echt, nog 7,5 week te gaan...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vrouw zelfs, ik ben inmiddels 30 en vrouwlief 28...quote:
Okay.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:58 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Vrouw zelfs, ik ben inmiddels 30 en vrouwlief 28...
Correct en als ik hem een fiets geef, gaat ie als een speerquote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:01 schreef Oksel het volgende:
[..]
Okay.Tof man
![]()
Leuk dat je hem meteen meeneemt naar de meet bij Gripper! ('t Wordt een jongetje trouwens, maar dat wist je al toch?)
Als je denkt dat ik je heel de rit uit de wind laat zitten zit je er écht mooi naastquote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Nou, ik durf haast te wedden dat ik minstens een paar centimeter later hoef te gaan lopen dan freddeh.
Zitten alle kabels dan gewoon vast? Bij mijn crossfiets moesten de remkabels nog gedaan worden en stuurpen, zadelpen, zadel, stuurlint zaten er los bij. Maar die was niet van Rose.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 14:56 schreef Yankee het volgende:
[..]
Bij Rose hoef je alleen het voorwiel erin te zetten, het zadel op de juiste hoogte te stellen en het stuur te draaien
Als je uitsluitend naar de uitersten kijkt wel. Je hebt een heel zwaar en een heel licht verzet. Daartussenin mis je er een heleboel. De stappen tussen opeenvolgende kransjes zijn zo groot dat het wel 20 omwentelingen per minuut kan schelen bij dezelfde snelheid. Het zijn allemaal trucs om maar geen triples meer te hoeven maken/verkopen, triples zijn zo uncool maar met 32 tanden achter rijden is geen probleemquote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Die Rose kan trouwens ook met SRAM.
Als ik het goed begrijp is dat SRAM een soort Triple zonder 3 voorbladen?
[..]
Bij zowel de fiets van m'n vriendin als die van m'n pa wel, komen beide bij Rose vandaanquote:Op vrijdag 25 maart 2011 17:53 schreef eentwee het volgende:
[..]
Zitten alle kabels dan gewoon vast? Bij mijn crossfiets moesten de remkabels nog gedaan worden en stuurpen, zadelpen, zadel, stuurlint zaten er los bij. Maar die was niet van Rose.
Dacht het wel, maar dit weet ik niet helemaal zeker.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 18:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Qua duurzaamheid is 105/apex wel goed met elkaar te vergelijken toch?
Nee, het is een compact, maar met een idiote tandwielverhouding achter. Compact kan (op het vlakke wel onhandig), maar met deze tandwielverhouding zou ik voor een triple gaan.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Die Rose kan trouwens ook met SRAM.
Als ik het goed begrijp is dat SRAM een soort Triple zonder 3 voorbladen?
[..]
We doen wel heel incrowd, maar wij hebben ook allemaal als newbie dit forum een keer gevonden. Kom een keer naar een meet, maak een opmerking over zweedse tweelingen, fietsmeet bij mij, of over je benen scheren en het komt goedquote:Op vrijdag 25 maart 2011 18:37 schreef Godshand het volgende:
Hallo, ik hoor niet echt tot de incrowd maar ik fiets wel
Een opmerking over de Bianchi van Oksel doet het ook altijd goed. Morgen maar lekker een rondje doenquote:Op vrijdag 25 maart 2011 19:09 schreef Gripper het volgende:
[..]
We doen wel heel incrowd, maar wij hebben ook allemaal als newbie dit forum een keer gevonden. Kom een keer naar een meet, maak een opmerking over zweedse tweelingen, fietsmeet bij mij, of over je benen scheren en het komt goed
Ik postte vorig jaar hier ook, alleen niet zo frequentquote:Op vrijdag 25 maart 2011 19:09 schreef Gripper het volgende:
[..]
We doen wel heel incrowd, maar wij hebben ook allemaal als newbie dit forum een keer gevonden. Kom een keer naar een meet, maak een opmerking over zweedse tweelingen, fietsmeet bij mij, of over je benen scheren en het komt goed
Welkom iig!
Kwam net om 18 uur thuis van werk, en nog helemaal geen honger of zin om te gaan koken. Dus huphup, snel fietskleren aan en even een rondje van 20 km keihard knallen, nieuwegein-schalkwijk-houten nieuwegein.
Nu heb ik wel honger
Geloof me, ik ben ook niet op de fietsmeet geweest, maar ik sta inmiddels wel in de geheugens gegriftquote:Op vrijdag 25 maart 2011 20:06 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ik postte vorig jaar hier ook, alleen niet zo frequentEn niet naar de meet geweest dus dat zal de reden wel zijn dat ik niet in het geheugen gegrift sta als fietser
Desondanks leuk om weer mee te posten
Jij post frequenterquote:Op vrijdag 25 maart 2011 20:07 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Geloof me, ik ben ook niet op de fietsmeet geweest, maar ik sta inmiddels wel in de geheugens gegrift
oh daag hem nou niet uit om weer een afbeelding van zijn grafbak te plaatsen.......quote:Op vrijdag 25 maart 2011 19:52 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Een opmerking over de Bianchi van Oksel doet het ook altijd goed. Morgen maar lekker een rondje doen
Nee nee... Dat hoeft niet per sé hoor. Moet hem eerst nog even een beetje oppoetsen voor ik dat weer aandurfquote:Op vrijdag 25 maart 2011 20:10 schreef Yankee het volgende:
[..]
oh daag hem nou niet uit om weer een afbeelding van zijn grafbak te plaatsen.......
Ik zie dat ding al elke keer in de OP. Scroll altijd zo snel mogelijk door.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 20:10 schreef Yankee het volgende:
[..]
oh daag hem nou niet uit om weer een afbeelding van zijn grafbak te plaatsen.......
Nee dank je. 'Grafbak' slaat natuurlijk niet op jouw geliefde he, daar spreekt ik met geen kwaad woord overquote:Op vrijdag 25 maart 2011 20:12 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Nee nee... Dat hoeft niet per sé hoor. Moet hem eerst nog even een beetje oppoetsen voor ik dat weer aandurf
Maar ik wil wel ff beginnen over m'n onderkantje hoor
<3 ?? wat betekent dat?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 19:03 schreef Freddeh het volgende:
Goed, kort verslagje van m'n ritje vanmiddag:
• Mooie blondine gezien in Rabo outfit <3
• Moerdijk is echt een van de kleinste gaten in Nederland...
• Moerdijkbrug hoef je niet te proberen voor heuveltraining
• Wegdek Moerdijkbrug is kut, stuur sloeg een paar keer bijna uit m'n handen
• En dan moet je dus nog een keer die brug over... terug...
• En als je dan op de heenweg wind mee had, dan heb je terug wind tegen
Nee, noordkant van de Moerdijkbrug is beter dan de westkant. Westkant heeft echt slechte naden erin zitten. Noordkant gaat wel. Vind het niets waard, lijkt niet eens op een heuvel dat ding, hoewel de westkant wel een lekker lang stukje is.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 20:48 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
<3 ?? wat betekent dat?
Ook een mooie blondine gezien langs vliegveld Gilze Rijen. Zou ze eerder een 8 geven of een 9 als ze wat harder had gereden. Geen idee dus hoe ik die 3 moet inschatten![]()
Moerdijkbrug is redelijk mijns inziens, maar de voegen zijn klote. Ik reed vandaag de westelijke kant, misschien is oost slechter. Reed ook enkele reis Delft - Goirle dus lekker bijna de hele weg meewind. De betere ritjes!
Pff, al zou ie. Ik toep toch driedubbel over met mijn nieuwe fietsquote:Op vrijdag 25 maart 2011 20:10 schreef Yankee het volgende:
[..]
oh daag hem nou niet uit om weer een afbeelding van zijn grafbak te plaatsen.......
Wat was jouw nieuwe barbecue fiets ook alweer?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:15 schreef Gripper het volgende:
[..]
Pff, al zou ie. Ik toep toch driedubbel over met mijn nieuwe fiets
Dat zou voor mij te weinig zijn, +/- 3 uur trainen en 1 banaantje mee.quote:Op zondag 27 maart 2011 09:21 schreef SuperWeber het volgende:
Gisteren nog even 90 km getrapt. Het ging eigenlijk best wel goed, totdat ik de laatste 5 km voor Groningen honger kreeg en daardoor moest lossen. Dit was eigenlijk best wel zuur omdat ik de eerste 1,5 uur tegen de wind het meeste werk had verricht. Maar goed, de volgende keer neem ik een banaan mee, dan zal het vast wel goed gaan!!
Dan is niks zoals ik nu meehad, voor jou zeker weten te weinig. Ik denk ook dat ik misschien wel wat repen mee moet nemen. Toen ik wegging dacht ik dat ik 60 km ging doen oid, dat haal ik meestal wel op een fatsoenlijk ontbijt. 90 km haal ik dus duidelijk niet op een fatsoenlijk ontbijt...quote:Op zondag 27 maart 2011 09:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat zou voor mij te weinig zijn, +/- 3 uur trainen en 1 banaantje mee.
Ai, das een nare kuitenbijter, vooral het laatste stuk, als de weg wat naar links gaat. Succes!quote:Op zondag 27 maart 2011 07:44 schreef CyclingGirl het volgende:
Bijna op weg naar limburg voor de parkhotel rooding hills classic. wish me luck.
Na 5km 1e klim en na 17km al de Eyserbosweg daar mogen we 3x overheen.
Ja verdomme die had ik ook willen rijden, helemaal nu het ook nog lekker weer isquote:Op zondag 27 maart 2011 10:38 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ai, das een nare kuitenbijter, vooral het laatste stuk, als de weg wat naar links gaat. Succes!
@ivo: Hugi naven staan toch bekend als supergoed?
Ik heb sinds dinsdag niet meer gefietst. Ben al een paar dagen aan het kwakkelen en word er doodchagrijnig van. Vandaag mis ik de eerste echte koers van het seizoen. Echt balen, want vorige week was ik op de wielerbaan in erg goede doen. Nu maar ff rusten en over een paar dagen weer vol aan de bak.
Nog steeds hetzelfde, hopelijk kan de fysio mij er met wat oefeningen een beetje rap van verlossenquote:Op zondag 27 maart 2011 10:45 schreef Tommeke het volgende:
Ik had zo de sprint voor je aangetrokken
Hoe staat het met je knie? Als het waait is Middelstum trouwens een echte kutkoers.
Inderdaad ja. Daarvan verwacht je niet dat ze kapot gaan. En zeker niet op die manier. Als ik nou een baansprinter was geweest of zo, maar zoveel kracht heb ik ook weer niet.quote:Op zondag 27 maart 2011 10:38 schreef Tommeke het volgende:
@ivo: Hugi naven staan toch bekend als supergoed?
buitenkant of onderkant knie? Waardoor denk je dat t komt. Overbelast of blokjes/houding verkeerd?quote:Op zondag 27 maart 2011 10:47 schreef Yankee het volgende:
[..]
Nog steeds hetzelfde, hopelijk kan de fysio mij er met wat oefeningen een beetje rap van verlossen
Ook dan zou het bizar zijnquote:Op zondag 27 maart 2011 11:04 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Inderdaad ja. Daarvan verwacht je niet dat ze kapot gaan. En zeker niet op die manier. Als ik nou een baansprinter was geweest of zo, maar zoveel kracht heb ik ook weer niet.
Ik heb al ruim 3 weken niet meer op de fiets gezeten. Wel nog een keer gespind, maar daar is het dan ook bij gebleven. Word er vet chagrijnig van.quote:Op zondag 27 maart 2011 10:38 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb sinds dinsdag niet meer gefietst. Ben al een paar dagen aan het kwakkelen en word er doodchagrijnig van. Vandaag mis ik de eerste echte koers van het seizoen. Echt balen, want vorige week was ik op de wielerbaan in erg goede doen. Nu maar ff rusten en over een paar dagen weer vol aan de bak.
Wanneer mag je weer?quote:Op zondag 27 maart 2011 11:25 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ik heb al ruim 3 weken niet meer op de fiets gezeten. Wel nog een keer gespind, maar daar is het dan ook bij gebleven. Word er vet chagrijnig van.
quote:Op zondag 27 maart 2011 11:55 schreef marcodej het volgende:
Perfect fietsweer vandaag! Vanmiddag lekker twee uurtjes trappen!
Morgen het wiel terugbrengen naar de handelaar. Gelukkig staat m'n reservefiets klaar, kan ik tenminste vanmiddag nog een rondje draaien. Maar ik mis m'n 3e 200km BRM van het seizoen, die was echt niet te halen (brevet is in Orchies).quote:Op zondag 27 maart 2011 11:17 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ook dan zou het bizar zijn
Een fietsmaatje van me heeft wel eens, toen we een beetje aan het crossen waren, z'n freewheel bevroren gehad. Dan kan je er ook ff helemaal niets mee.
binnenkant, bij de knieschijf. Waarschijnlijk overbelasting, althans dat denk ik want ik heb vorig jaar iets van 10000 km in deze houding gefietst.quote:Op zondag 27 maart 2011 11:13 schreef No-P het volgende:
[..]
buitenkant of onderkant knie? Waardoor denk je dat t komt. Overbelast of blokjes/houding verkeerd?
Vandaag rustdag helaas voor mij. Het zonnetje schijnt net zo mooi...
Doen wij eens niet mee, winnen zequote:Op zondag 27 maart 2011 15:24 schreef Yankee het volgende:
[..]
binnenkant, bij de knieschijf. Waarschijnlijk overbelasting, althans dat denk ik want ik heb vorig jaar iets van 10000 km in deze houding gefietst.
Net wel even naar de koers hier in de buurt gefietst.....dat was een prima rondje voor mij geweest
heldenquote:Op zondag 27 maart 2011 17:07 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Doen wij eens niet mee, winnen ze
Het scherm nogal mooi te zijn, met z'n drieen op kop van het peloton 33 per uur rijden om af te stoppen. Niemand kon er langs
Heb je niet dus?quote:Op zondag 27 maart 2011 11:52 schreef Marurk het volgende:
[..]
Als ik weer een berijdbare fiets heb...
quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:30 schreef kikoooooo het volgende:
ThanksIk wil alleen kijken of ik het weer leuk ga vinden, ben dus niet van plan om direct een hele dure nieuwe fiets te halen, maar een goede tweede hands. Als ik het dan weer leuk vind, kan ik altijd nog een goede fiets aan laten meten. Vandaar dat ik op marktplaats op zoek ben.
Koop alsjeblieft nooit die fiets, wat een rommelquote:Op zondag 27 maart 2011 21:13 schreef Pablo88 het volgende:
Beste sportievelingen,
Ik wil graag (voor het eerst) een racefiets aanschaffen.
Ik was van plan om bij een fietsenmaker langs te gaan om te informeren naar een goede, degelijke tweedehands fiets. Ook in verband met de maat van de fiets (ik ben ongeveer 1.85 m lang)
Via marktplaats kwam ik ook deze aanbieding tegen.
Mij lijkt dat je voor die prijs (voor een nieuwe fiets) een hoop schroot koopt. Dus vraag ik jullie, wat is er mis met deze fiets, of valt het wel mee?
Ligt het aan mij of lijkt het of de versnellingen op de fiets op een heel vreemde plaats zitten? Boven op het stuur i.p.v. aan de remmen?
Haha, ja ik was er al bang voor.quote:Op zondag 27 maart 2011 21:17 schreef Yankee het volgende:
[..]
Koop alsjeblieft nooit die fiets, wat een rommel
Het is brol, een Mickey Mouse fietsquote:Op zondag 27 maart 2011 21:13 schreef Pablo88 het volgende:
Beste sportievelingen,
Ik wil graag (voor het eerst) een racefiets aanschaffen.
Ik was van plan om bij een fietsenmaker langs te gaan om te informeren naar een goede, degelijke tweedehands fiets. Ook in verband met de maat van de fiets (ik ben ongeveer 1.85 m lang)
Via marktplaats kwam ik ook deze aanbieding tegen.
Mij lijkt dat je voor die prijs (voor een nieuwe fiets) een hoop schroot koopt. Dus vraag ik jullie, wat is er mis met deze fiets, of valt het wel mee?
Ligt het aan mij of lijkt het of de versnellingen op de fiets op een heel vreemde plaats zitten? Boven op het stuur i.p.v. aan de remmen?
Ok.quote:Op zondag 27 maart 2011 21:28 schreef Freddeh het volgende:
Marktplaats kun je idd beter kijken. Mijn 2e handsje was goedkoper dan dit, en rijd ik al 3 jaar met plezier op.
Ah lol.quote:Op maandag 28 maart 2011 08:34 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Fietsen met een grote maat worden nog wel eens vergeleken met dit soort stalen constructies.
[ afbeelding ]
Ligt er aan hoe lang jij ook bent natuurlijk hequote:Op maandag 28 maart 2011 08:41 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ah lol.
Tis een 63cm. Valt mee toch?
1.98quote:Op maandag 28 maart 2011 08:45 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe lang jij ook bent natuurlijk heAls je maar 1.80 bent zou ik niet met een 63cm gaan rijden.
Ik heb die fiets al gekochtquote:Op maandag 28 maart 2011 09:01 schreef Freddeh het volgende:
Dan zou ik zeggen maar een afspraak om dat frame eens te gaan passen. Gewoon een rondje op rijden om te zien hoe het voelt.
Ik lees ff aandachtig mee, want m'n zeem heeft z'n beste tijd gehad. Kan m'n pijntjes wel verklarenquote:Op maandag 28 maart 2011 10:28 schreef Blik het volgende:
Ik ga een nieuwe korte broek kopen binnenkort, mijn goedkope Agu-broekje is aan vervanging toe.
Iemand tips voor goede merken?
Denk dat dat hetzelfde broekje is als ik heb, ook een gevalletje aanbieding bij Aldi of Lidl ofzo denk ik?quote:Op maandag 28 maart 2011 10:43 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Heb een hele fijne rode Nalini zeem in m'n bretel-loze broek.
Het ene frame is het andere niet. Ik ben zelf ook ongeveer die lengte (bbl 91 bij lengte 1.85) en reed eerst op een 58cm Batavus. Die was me uiteindelijk wat te klein, ik zat er voor mijn gevoel wat te gedrongen en te diep op. Ik rij nu op een 62cm Cube. Dat merk heeft een relatief korte bovenbuis (dus ik zit niet te lang) en door het wat hogere balhoofd zit ik er wat comfortabeler op.quote:Op maandag 28 maart 2011 13:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom ik bij Rose maat 59 krijg geadviseerd en bij Canyon 62? Met een bbl van 90 cm, ben 1.83.
62cm lijkt me erg groot.. Fiets nu op een 57 cm frame. Die is dan ook wel te klein, maar 62 lijkt me toch wel het andere uiterste..
Geen vaste in ieder geval, vind ik een beetje onzin. In de zomer wil ik nog wel eens van die lampjes met elastiek meenemen, omdat ik dan vaak 's avonds fiets en soms me wat teveel uitleef.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:13 schreef kikoooooo het volgende:
Hebben jullie verlichting op jullie fiets? Ik zag van de week een Nederlandse site, met daarop 2 kleine witte lampjes voor voor en achter. Heeft iemand enig idee wat ik bedoel?
Nee, inderdaad. Maar daar stap ik altijd vrij makkelijk over heen. Heb wel één keer verschrikkelijk ruzie gehad met een blinde doos die voor mij een parkeervak in schoot. Geen knipperlicht, geen waarschuwing, maar gewoon met 40 inhalen en het stuur omgooien. Heb nog kunnen remmen, maar heb flink staan vloeken en tieren. Kreeg gelukkig bijval van een oude man die het had zien gebeuren.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:46 schreef Narcotical het volgende:
Zelfs met een bel blijft je dat helaas niet altijd bespaart..
Ik heb verlichting erop. En niet van die goedkope alibilampjes maar lampen waarmee je serieus wat kunt zien. Kan ik tenminste hard naar beneden in het donker.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:13 schreef kikoooooo het volgende:
Hebben jullie verlichting op jullie fiets? Ik zag van de week een Nederlandse site, met daarop 2 kleine witte lampjes voor voor en achter. Heeft iemand enig idee wat ik bedoel?
Die afdaling is vrij vervelend inderdaad met dat grind en zand, heb 'm meerdere keren gereden en ik blijf toch altijd wat inhouden. Zelfde geldt voor de afdaling na de Fromberg.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:54 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Toen kwam dus de Eyserbosweg en daar reed ik dus door dat voorval achterin, weer mensen ingehaald dat ging tot halveweg koers goed tot het weer aantrok er wat gaten vielen en ik bang was in een afdaling met grind en zand en slippende wielen (ik remde niet maar ging met 70 naar beneden). Volgende keer weer beter dus.
Heb mezelf een keer tussen 3 scholieren door geperst. Niet er langs links of rechts, want dat lukte niet. Om een of andere domme reden merkten ze me pas op toen ze een voorwiel zagen verschijnen tussen elkaar inquote:Op maandag 28 maart 2011 17:02 schreef Narcotical het volgende:
Ook leuk is het als mensen gewoon gezellig met zn 3- of 4-en naast elkaar blijven fietsen terwijl je al een paar keer gebelt hebt.. En dan nog raar opkijken als je er uiteindelijk langs gaat en zoiets roept als: "ik kan niet over jullie heen.."
Maar je hebt wel gelijk idd, daar moet je niet te lang bij stil staan..
Kijk naar de zolen en kijk hoeveel gaatjes erin zitten. Twee gaatjes is voor SPD-plaatjes (eigenlijk voor mountainbike, maar kan eventueel ook op racer), drie gaatjes voor SPD-SL(!), Look en Time, en ik dacht vier (of twee lange uitsparingen) voor Speedplay.quote:Op maandag 28 maart 2011 19:27 schreef kikoooooo het volgende:
Ik zal weer een noob vraag stellen. Zit er verschil tussen SPD of Look schoenen of zijn de schoenen universeel en verschillen alleen de plaatjes?
Ik heb look pedalen. Zijn er ook nog weer verschillende look-plaatjes? dwz moet ik een exact type van mijn pedaal zoeken?
Ok thnx.quote:Op maandag 28 maart 2011 19:34 schreef marcodej het volgende:
[..]
Kijk naar de zolen en kijk hoeveel gaatjes erin zitten. Twee gaatjes is voor SPD-plaatjes (eigenlijk voor mountainbike, maar kan eventueel ook op racer), drie gaatjes voor SPD-SL(!), Look en Time, en ik dacht vier voor Speedplay. Je hebt schoenen bijv. Exustar die alle type plaatjes ondersteunen, maar hoeft niet. Meestal wordt bij de schoen wel aangegeven waarmee het compatibel is.
Prima afmontage en het frame is carbon? Klinkt als een uitermate goede deal.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Na wat rondbellen heeft een fietsenmaker een giant TCR 1 uit 2010 staan, volledig ultegra (ook de naven) behalve de crank (FSA) voor 999¤. Klonk verder goed, wou me ook serieus gaan opmeten.
Lijkt me een mooie aanbieding toch?
Ik ga vanmiddag nog ff langs om te kijken.
Ik denk inderdaad dat het aluminium moet zijn, nog steeds prima.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Daar heb ik nog niet naar gevraagd. Ook aluminium zou ok zijn toch? Misschien heb ik het type verkeerd verstaan.
M'n, (inmiddels exquote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Na wat rondbellen heeft een fietsenmaker een giant TCR 1 uit 2010 staan, volledig ultegra (ook de naven) behalve de crank (FSA) voor 999¤. Klonk verder goed, wou me ook serieus gaan opmeten.
Lijkt me een mooie aanbieding toch?
Ik ga vanmiddag nog ff langs om te kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |