Belangrijkste is dat je niet puur naar de kont/achterwiel van je voorganger kijkt. Je moet eigenlijk over je voorganger heenkijken zodat je op hetzelfde moment kunt remmen en/of uitwijken.quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:58 schreef Narcotical het volgende:
Vereist dat eigenlijk een speciale "techniek" om in een peloton te rijden of is het vooral opletten dat je geen wielen raakt enzo?
Lijkt me wel leuk om ook eens een tochtje te doen, naast het alleen rijden maar heb totaal geen ervaring met in pelotons rijden
Volgens mij is zo'n trein ook erg hard..quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:05 schreef nogeenmaarten het volgende:
Rijden in peleton is zeker even wennen! Kan je niet echt tips geven, maar het is compleet anders dan zelf rijden. Dat wel. Op het 500 m clubbaantje of als groep op de weg is het weer anders.
Ben al een keer op pad geweest met een groep oude knarren, die waardoor wielrenners een slechte naam krijgen. Reed ik een keer op kop (vinden de knarren wel fijn als je dat doet), maar stond vervolgens te wachten op rood, terwijl ik het hele peleton dwars door rood licht heen over de rijbaan (er was een fietspad) zag scheren. Wachten voor rood, of om het even andere zaken, dat doe je dus niet leerde ik later. Je ziet dan ook de blikken van de andere weggebruikers ...
Voor de sneltrein hofplein - den haag stopte ze overigens wel
Dat gaat heel snel, hoef je echt niet voor op cursus. Wel alert blijven, zoals ultra al meldde. Paaltjes, tegenliggers, degenen die je inhaalt, rommel op de weg, worden allemaal doorgegeven en er wordt ook verwacht dat jij dat doorgeeft. Dat leer je echter in een half uur en een gesprek met degene die naast je rijdt.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:11 schreef Narcotical het volgende:
Maar kan begrijpen dat het totaal anders is, maar ik denk dat je je er vrij snel aan kunt aanpassen toch?
Sprinten hoort erbij!!quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:49 schreef Tommeke het volgende:
Blauwe bordjes sprinten doen wij ook altijd.
Al is het bij mij vooral zo vroeg mogelijk wegfietsen omdat ik geen
sprint heb.
Ik moet het meer hebben van slinks wegrijden of keihard (voor mijn doen) demarreren en hopen dat de rest minder goed is als ikquote:
Dan ik...quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:26 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik moet het meer hebben van slinks wegrijden of keihard (voor mijn doen) demarreren en hopen dat de rest minder goed is als ik
Ik ben een Fries ja! Die kunnen geen Nederlandsquote:Op donderdag 24 maart 2011 06:37 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dan ik...
Om even je punt te bewijzen dat rest goeier is
Ok, ok... Ik ben een Groninger, dus ik mág jou narrenquote:Op donderdag 24 maart 2011 09:29 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik ben een Fries ja! Die kunnen geen Nederlands
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |