Het ene frame is het andere niet. Ik ben zelf ook ongeveer die lengte (bbl 91 bij lengte 1.85) en reed eerst op een 58cm Batavus. Die was me uiteindelijk wat te klein, ik zat er voor mijn gevoel wat te gedrongen en te diep op. Ik rij nu op een 62cm Cube. Dat merk heeft een relatief korte bovenbuis (dus ik zit niet te lang) en door het wat hogere balhoofd zit ik er wat comfortabeler op.quote:Op maandag 28 maart 2011 13:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom ik bij Rose maat 59 krijg geadviseerd en bij Canyon 62? Met een bbl van 90 cm, ben 1.83.
62cm lijkt me erg groot.. Fiets nu op een 57 cm frame. Die is dan ook wel te klein, maar 62 lijkt me toch wel het andere uiterste..
Geen vaste in ieder geval, vind ik een beetje onzin. In de zomer wil ik nog wel eens van die lampjes met elastiek meenemen, omdat ik dan vaak 's avonds fiets en soms me wat teveel uitleef.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:13 schreef kikoooooo het volgende:
Hebben jullie verlichting op jullie fiets? Ik zag van de week een Nederlandse site, met daarop 2 kleine witte lampjes voor voor en achter. Heeft iemand enig idee wat ik bedoel?
Nee, inderdaad. Maar daar stap ik altijd vrij makkelijk over heen. Heb wel één keer verschrikkelijk ruzie gehad met een blinde doos die voor mij een parkeervak in schoot. Geen knipperlicht, geen waarschuwing, maar gewoon met 40 inhalen en het stuur omgooien. Heb nog kunnen remmen, maar heb flink staan vloeken en tieren. Kreeg gelukkig bijval van een oude man die het had zien gebeuren.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:46 schreef Narcotical het volgende:
Zelfs met een bel blijft je dat helaas niet altijd bespaart..
Ik heb verlichting erop. En niet van die goedkope alibilampjes maar lampen waarmee je serieus wat kunt zien. Kan ik tenminste hard naar beneden in het donker.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:13 schreef kikoooooo het volgende:
Hebben jullie verlichting op jullie fiets? Ik zag van de week een Nederlandse site, met daarop 2 kleine witte lampjes voor voor en achter. Heeft iemand enig idee wat ik bedoel?
Die afdaling is vrij vervelend inderdaad met dat grind en zand, heb 'm meerdere keren gereden en ik blijf toch altijd wat inhouden. Zelfde geldt voor de afdaling na de Fromberg.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:54 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Toen kwam dus de Eyserbosweg en daar reed ik dus door dat voorval achterin, weer mensen ingehaald dat ging tot halveweg koers goed tot het weer aantrok er wat gaten vielen en ik bang was in een afdaling met grind en zand en slippende wielen (ik remde niet maar ging met 70 naar beneden). Volgende keer weer beter dus.
Heb mezelf een keer tussen 3 scholieren door geperst. Niet er langs links of rechts, want dat lukte niet. Om een of andere domme reden merkten ze me pas op toen ze een voorwiel zagen verschijnen tussen elkaar inquote:Op maandag 28 maart 2011 17:02 schreef Narcotical het volgende:
Ook leuk is het als mensen gewoon gezellig met zn 3- of 4-en naast elkaar blijven fietsen terwijl je al een paar keer gebelt hebt.. En dan nog raar opkijken als je er uiteindelijk langs gaat en zoiets roept als: "ik kan niet over jullie heen.."
Maar je hebt wel gelijk idd, daar moet je niet te lang bij stil staan..
Kijk naar de zolen en kijk hoeveel gaatjes erin zitten. Twee gaatjes is voor SPD-plaatjes (eigenlijk voor mountainbike, maar kan eventueel ook op racer), drie gaatjes voor SPD-SL(!), Look en Time, en ik dacht vier (of twee lange uitsparingen) voor Speedplay.quote:Op maandag 28 maart 2011 19:27 schreef kikoooooo het volgende:
Ik zal weer een noob vraag stellen. Zit er verschil tussen SPD of Look schoenen of zijn de schoenen universeel en verschillen alleen de plaatjes?
Ik heb look pedalen. Zijn er ook nog weer verschillende look-plaatjes? dwz moet ik een exact type van mijn pedaal zoeken?
Ok thnx.quote:Op maandag 28 maart 2011 19:34 schreef marcodej het volgende:
[..]
Kijk naar de zolen en kijk hoeveel gaatjes erin zitten. Twee gaatjes is voor SPD-plaatjes (eigenlijk voor mountainbike, maar kan eventueel ook op racer), drie gaatjes voor SPD-SL(!), Look en Time, en ik dacht vier voor Speedplay. Je hebt schoenen bijv. Exustar die alle type plaatjes ondersteunen, maar hoeft niet. Meestal wordt bij de schoen wel aangegeven waarmee het compatibel is.
Prima afmontage en het frame is carbon? Klinkt als een uitermate goede deal.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Na wat rondbellen heeft een fietsenmaker een giant TCR 1 uit 2010 staan, volledig ultegra (ook de naven) behalve de crank (FSA) voor 999¤. Klonk verder goed, wou me ook serieus gaan opmeten.
Lijkt me een mooie aanbieding toch?
Ik ga vanmiddag nog ff langs om te kijken.
Ik denk inderdaad dat het aluminium moet zijn, nog steeds prima.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Daar heb ik nog niet naar gevraagd. Ook aluminium zou ok zijn toch? Misschien heb ik het type verkeerd verstaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |