abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94459584


Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Lijst met vorige topics:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 |

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous
Leeftijd:38
BMI: maakt heuvels een klus maar zal in het seizoen wel weer zakken
Regio: Hilversum
Fiets: Gazelle alu/Sora/Gele Conti 4000's/Brooks B17 zadel (belangrijkste onderdeel van de fiets)
Doel voor dit seizoen: Samen met Freddeh de RvV toeristen editie rijden. JJC, Dam tot Dam Classic eindelijk eens de langste afstand uit rijden. LBL? Fietsvakantie in Scandinavië met een tentje en zo weinig mogelijk bagage deze zomer misschien.



jpjedi
Leeftijd: 32
Regio: Hoogstraten-Belgie
Fiets: Specialized allez tripple
Doel voor dit seizoen: limburgs Mooiste + weekje De Marken & Limousin (Hoogtemeters!)



Littlecreep
Leeftijd: 20
Regio: Amsterdam en Gouda
Fiets: Stevens Aspin genaamd V2
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Een weekje goed fietsen door de Alpen.



marcodej
Leeftijd: 25
Regio: Katwijk, trainingsgebied is zo'n beetje alles tussen Den Haag en Bloemendaal, het Groene Hart en de Haarlemmermeer
Fiets: Cube Agree GTC Pro 2010.
Doel voor dit seizoen: Elfstedenrijwieltocht (240km), en weer de grens van 5000km in een jaar slechten



Superher0
Leeftijd: 29 BMI: 23.3 (1.77 met 73kilo)
Regio: Utrecht, Amersfoort
Licentie: B
Fiets: Felt AR4D, Rose Bull ALS 200
Doel voor dit seizoen: 3 x mont ventoux op 1 dag, top 10 Amateur B wedstrijd, Luik-Bastenaken-Luik, 10.000km+



Tommeke
Leeftijd: 24
Regio: Groningen.
Fiets: Trek 2.5 Ultegra, No-name tijdritfiets, Empella Bonfire Cyclocrosser
Doelen: Aanvallend koersen bij de Sportklasse, 42-43 gemiddeld in tijdritten rijden, een hoge klassering in de Henk Lubberding Classic en gaan veldrijden.



ultra_ivo
Leeftijd: 42
Regio: Zuid-Limburg
Fiets: Bioracer Stage, Bob Jackson, Koga Miyata Grantourer
Doel voor dit seizoen: Superrandonneurserie + Witte Nachten 1200



Wombcat
Leeftijd: 39 BMI: ca. 66 kg bij 1.81
Regio: Utrecht
Fiets: Gazelle ACC Pro 110 Campa Record
Doelen: 13.300+ km (zou mijn hoogste ooit zijn in een jaar). Cyclo's: Velostar 91, Blé d'Or, Cote d'Orienne, Bernard Thevenet, Robert Mintkewicz, Tour de l'Ain (4-daagse), Laurent Desbiens, Charly Gaul, Ronde Picarde, La Forestiere.

090601%20DK%20Maassluis%2014%20klein.jpg

FJD
Leeftijd 26 BMI 20/21(1.96 bij +/- 80kg)
Regio (ivm evt. samen rijden) Rotterdam Fiets Bulls Harrier 105
Doel voor dit seizoen +1000km in 1 week & Rondje Ijsselmeer



Ask-Brad
Leeftijd 23 BMI +/-20 (1.93 met ongeveer 74 kg)
Regio Twente Fiets Cannondale Synapse Hi-mod
Licentie? Neen
Doel voor dit seizoen Alpe D'Huez (en buur colls?), recreatief rijden, wvttk!



Gripper
Leeftijd 28 BMI: +/-22 (1.86 en 78 kg)
Regio: Utrecht
Fiets: Giant TCR advanced Ultegra, Bulls Ultegra, en een Giant ATX880
Licentie: Nee
Doelen 2011: 5000 km of meer rijden, toertochtjes in eigen land, lekker fietsen in de ardennen en wat alpencols



Oksel
Leeftijd:26 BMI: 26 Regio: Twente Fiets: Bianchi 928 T-cube, Campagnolo Centaur Doel voor dit seizoen: Lichter worden!

Yankee
Leeftijd: 26 BMI: 22.8
Regio: Groningen
Fiets: Wilier Izoard Ultegra
Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Misschien eens een keer een wedstrijd rijden, verder vooral gewoon hard fietsen en genieten! En af en toe georganiseerde tochten rijden.



Pritt
Leeftijd: 22 Bmi: 20
Regio: Amsterdam
Fiets: Koga Miyata Team Edition 2010 Ultegra
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Kilometers maken, club zoeken, Marmotte en Ventoux


ursel


dutch_cyclist / Wielracer


FredWielergek


thettes


No-P
Leeftijd: 25 BMI: 22 (66,5 bij 1,74)
Regio: Nijmegen/achterhoek
Fiets: Concorde Campagnolo Mirage
Doel voor dit seizoen: 4000k



Jakkop
Leeftijd: 18 BMI: 23
Regio: United Kingdom
Fiets: Ben er 1 aan het uitzoeken na diefstal Seizoensdoel: 5000 km, nog een paar cyclo's uitzoeken


hetsjhokleek
Leeftijd: 26 BMI: 20 (170 cm, 59 kg )
Regio: Den Bosch
Fiets: Merida
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen Amstel gold race, Limburgs mooiste, Elfstedentocht en in de zomer een vakantieweek rond alp d' huez tijdens de tour



Najr
Leeftijd: 20
Regio: Rotterdam
Fiets: Bulls Harrier
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Conditie opbouwen, en in de zomer een tourtocht met groep richting Spanje.


rockin_the_lowland
Leeftijd: 29 BMI: 62 kg bij 1,72 m
Regio: Weert
Fiets: Trek 1200
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: ieder week een toertocht fietsen in België


Bananablues
Leeftijd: 23 Bmi: 19 (63 kilo bij 181cm)
Regio: Midden-Delfland (Delft)
Fiets: Cube Attempt 2006 met mavic ksyrium elite wielen
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: 1/8 tot olympische triatlon en misschien nog een toertocht oid proberen.


Nappie-oleon
Leeftijd: 21 Bmi: 20
Regio: nijmegen
Fiets: koga en gazelle
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: gewoon zoveel mogelijk trainen, toertocht henk lubberding classic


Cyclinggirl
Leeftijd: 30 BMI: 15 (166 cm, 54 kg )
Regio: Dordrecht
Fiets: Trek Madone 4.5 WSD
Licentie: Ja
Doel voor dit seizoen: Veel plezier op de fiets en er goed bij blijven bij de koersen.



Freddeh
Leeftijd: 28 BMI: 26 (183cm, 87kg )
Regio: Dordrecht
Fiets: 2002 Giant OCR
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Samen met Captain_Fabulous de Ronde van Vlaanderen (75km) rijden. Op een gezond gewicht komen.


Mascleta
Leeftijd: 21
BMI: 19 (176cm, 59kg )
Regio: Zeeland
Fiets: Mardini instapfietsje.
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Net begonnen en wil voor de winter inslaat toch wel over de 1000km zitten.


Blik
Leeftijd: 26
BMI: 27 (184cm, 91kg )
Regio: Utrecht
Fiets: Moser instapfietsje
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Wil dit seizoen voor de eerste keer een tocht van meer dan 100 km maken


SuperWeber
Leeftijd: 29
BMI: 24 (190 cm, 88 kg)
Regio: Groningen
Fiets: Cube Agree Pro SL
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: 3000+ km fietsen, inclusief een aantal heuvels in Limburg (dat laatste is inmiddels gehaald)


Aardengel
Leeftijd: 24
BMI: 23 (186 cm, 81kg)
Regio: Noord-Holland ('t Gooi)
Fiets: Garnelli Luciano Alu Lite Ultegra
Licentie: Nee
Doelen voor dit seizoen: 150km proberen aan te tikken.


actuele_vertrektijd
Leeftijd: 31
BMI: 20.1 (184 cm, 68kg)
Regio: Zuid-Holland
Fiets: Ilson Dura-Ace
Licentie: Nee
Doelen voor dit seizoen: La Marmotte (gehad en overleefd), Claude Criquillion en Woon-Werk ritten (24 km enkeltje)


Nuttige links:

Algemene infoWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje



De OP is hier te vinden
pi_94459601
Ik heb nog niets gehoord van ze... Ze zouden het een week voor de RVV opsturen dus ik krijg het denk ik nog wel eind van de week. Rijd je hem wel dan nog?
  dinsdag 22 maart 2011 @ 10:21:37 #3
62913 Blik
The one and Only!
pi_94459633
Ik zie in de OP dan No-P wel een erg ambitieus doel heeft voor dit jaar. Namelijk 4000k kilometers (oftwel 4 miljoen)

:P
  dinsdag 22 maart 2011 @ 10:40:12 #4
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_94460078
Ik heb een inschrijfnummer gekregen, en moet het kennelijk??? ontbrekende geld gewoon overmaken en dan met een afschrift naar de inschrijving gaan, vaag gedoe! Heb even gemailed hoe er geld kan ontbreken als ik het gewoon heb overgeboekt!
Ga hem uiteraard wel rijden...maar kan dus zijn dat ik eerst in de rij moet gaan staan ;(
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_94460579
Ik zou het iig even controleren met je bankgegevens en het 'pakket' dat je genomen hebt.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 11:16:12 #6
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_94461103
Ik had niet goed genoteerd welk paket ik had, dus hun gevraagd per mail, en dat bedrag overgemaakt wat gestuurd werd, en nu komen ze kennelijk 30 euro tekort....wacht maar even hun antwoord af. Misschien omdat het een internationale betaling is, is er wat verkeerd ingevuld ofzo...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_94461266
Vreemde valuta natuurlijk, die Belgische euro's ;)

Nu maar hopen dat die van mij wel goed gegaan is.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 11:25:07 #8
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_94461349
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 10:21 schreef Blik het volgende:
Ik zie in de OP dan No-P wel een erg ambitieus doel heeft voor dit jaar. Namelijk 4000k kilometers (oftwel 4 miljoen)

:P
:7
Zit al op 0,0335%.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_94461787
Hey, tof, ik sta in de OP! :o

Ook zo'n zin in de meet bij Gripper?
pi_94461841
Enorm! Staat de datum al vast? :D
pi_94461978
Krijg net m'n officiele inschrijvingsbevestiging voor de RVV binnen per e-mail :D
  dinsdag 22 maart 2011 @ 11:58:04 #12
130803 Gripper
Get a grip
pi_94462436
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 11:38 schreef Oksel het volgende:
Ook zo'n zin in de meet bij Gripper?
Bwehe, dit wordt zeker een van de vaste fok-grappen, net zoals het beeldje op de rommelmarkt :D
Ik had wel even andere zorgen dan de meet. Afgelopen weekend lekker gerommeld aan ons verstopte riool (voor smakelijke details, zie: De parel van Vreeswijk II: klaar voor de kou )
Dus als we starks in april of mei ofzo met 10 stinkende fietsers allemaal tegelijk willen douchen en poepen, dan is het duimen dat het niet weer misgaat..
We gaan met een van onze buren (loodgieter) praten of hij de boel voor een redelijke prijs kan vervangen. De charmes van een oud huis zeggen ze...

Dat grapje kostte ons helaas wel de zaterdag en een groot deel van de zondagochtend, maar daarna was er toch nog even tijd om te fietsen en de rioollucht uit mn poriën te zweten.
Met horecastopje op de Amerongsberg, waar heel erg zomers een snackkar stond, en allemaal mensen in het zonnetje een ijsje zaten te eten. Korten-benen fietsweer O+

Ik had het ook wel even nodig, flinke hongerklop na de hele middag klussen en te weinig eten en drinken. De vorm is er nog steeds niet helemaal...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 22 maart 2011 @ 12:19:08 #13
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_94463158
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 11:58 schreef Gripper het volgende:
[..]
Bwehe, dit wordt zeker een van de vaste fok-grappen, net zoals het beeldje op de rommelmarkt
Net als de vouwfiets van Oksel, en mijn gemekker over blessures, en Freddeh z'n gevoelige delen...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 22 maart 2011 @ 12:25:32 #14
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_94463344
Ik heb trouwens nr 26195, wat jij freddeh?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 22 maart 2011 @ 12:27:55 #15
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_94463419
:')
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_94464128
Ik zit nu lekker te genieten van het zonnetje in een weiland ergens in Grunn en te wachten tot ik opgehaald word. M'n ketting is gebroken :')
pi_94464134
Ik heb 26200. Was jij eerder met inschrijven dan ik? Dacht dat ik een van de eerste hier was die zich inschreef, of heb jij er gewoon niets over gezegd?
  dinsdag 22 maart 2011 @ 12:51:57 #18
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_94464165
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 12:50 schreef Tommeke het volgende:
Ik zit nu lekker te genieten van het zonnetje in een weiland ergens in Grunn en te wachten tot ik opgehaald word. M'n ketting is gebroken :')
Achja, het is mooi weer. Volgende keer powerlinkje mee?

[ Bericht 1% gewijzigd door No-P op 22-03-2011 13:02:55 ]
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  dinsdag 22 maart 2011 @ 13:00:53 #19
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_94464400
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 12:50 schreef Freddeh het volgende:
Ik heb 26200. Was jij eerder met inschrijven dan ik? Dacht dat ik een van de eerste hier was die zich inschreef, of heb jij er gewoon niets over gezegd?
Volgens mij me ingeschreven nadat we besloten samen te rijden...Belgen zullen we maar denken. Maar ik heb antwoord gekregen, de betaling was nog niet binnen toen de startenveloppen werden verstuurd, betaling had ik te laat gedaan kennelijk. Maar volgens mij moet jij ook in de rij gaan voor je shirt, dus dan staan we samen...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_94464457
Ik dacht dat ze dat shirt ook van tevoren zouden sturen... :'(

Dan draag ik dan dus m'n eigen shirtje, gezien mijn allergieën voor bepaalde wasmiddelen.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 13:05:11 #21
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_94464529
Alles bekijkend, is het maar goed dat je vrouw ons er naar toe rijdt, dat starten gaat nog een klus worden :7 O+ O+ O+ O+ O+
Als we nu hetzelfde weer hebben als vandaag, maar dan wat minder wind....duimen maar!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_94464577
Ik heb er alle vertrouwen in dat het mooi weer wordt, omdat het vorig jaar k**weer was bij de RVV naar het schijnt. Behalve dat voel ik me lichamelijk goed genoeg om eens 75km flink door te trekken. Het zal gemiddeld geen +30km/u worden, maar ik verwacht het toch wel binnen redelijke tijd te rijden.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 13:15:32 #23
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_94464821
Ben aan het dubben welke fiets te nemen...de Stevens is best zwaar om heuvelop mee te gaan, en op het platte absoluut minder snel dan m'n racert :{
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_94465093
Ik zou zeggen neem je racer, maar ik ben bevooroordeeld.
pi_94466168
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 13:15 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ben aan het dubben welke fiets te nemen...de Stevens is best zwaar om heuvelop mee te gaan, en op het platte absoluut minder snel dan m'n racert :{
Ik zie hier alleen twee argumenten voor de racer. Zijn er dan ook argumenten voor de Stevens?
pi_94466232
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 13:58 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Ik zie hier alleen twee argumenten voor de racer. Zijn er dan ook argumenten voor de Stevens?
De bagagedragers :')
  dinsdag 22 maart 2011 @ 14:03:23 #27
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_94466296
ja, zodat jij achterop kan als je gesloopt bent op de Muur :6

De Stevens heeft betere bergversnellingen, verder is eigeliik de racert natuurlijk veel beter om te nemen...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  FOK!fotograaf dinsdag 22 maart 2011 @ 14:13:40 #28
73911 ultra_ivo
pi_94466585
Op kasseien zou de Stevens zo maar sneller kunnen zijn.
pi_94466684
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 14:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:
ja, zodat jij achterop kan als je gesloopt bent op de Muur :6

De Stevens heeft betere bergversnellingen, verder is eigeliik de racert natuurlijk veel beter om te nemen...
Ik ben pas kapot op het eind. Tenminste, dan zul je het pas van me horen omdat ik tussendoor niet op adem kom ;)
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 14:13 schreef ultra_ivo het volgende:
Op kasseien zou de Stevens zo maar sneller kunnen zijn.
En wat dat betreft heeft Ivo een verdacht goed punt...
  dinsdag 22 maart 2011 @ 14:22:42 #30
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_94466848
Dat is dus m'n dilemma wel, de combinatie flink gewicht+racert+kaseien is niet echt snel. De Stevens ging zondag als een trein op de bos fietspaadjes. Stukken beter dan ik op de gazelle had gekund.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_94466889
Kijk wel even goed naar hoeveel heuvels er nou eigenlijk in zitten... Ik denk dat dan je Stevens af zou vallen, de heuvels komen pas op het eind echt erin.
pi_94467188
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 12:51 schreef No-P het volgende:

[..]

Achja, het is mooi weer. Volgende keer powerlinkje mee?
't Was juist de powerlink die ik kapotmaakte. Zal er vanmiddag meteen een stuk of 3 kopen :)
Helaas de ketting ook vernield omdat ie tussen m'n band en de weg kwam toen ik remde, daar gaat je Dura Ace ketting ;(
  dinsdag 22 maart 2011 @ 14:43:25 #33
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_94467487
Ik heb eik ook nooit een powerlink bij me... Misschien maar eens gaan doen...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  dinsdag 22 maart 2011 @ 14:49:03 #34
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_94467662
Tja, als je naar het parcours kijkt....

Start
28km vlak
helling 1: Rekelberg(28km)
Lengte 800m
Hoogteverschil /
Gemiddelde stijging 4 %
Maximale stijging 9 %
18 km vlak
helling 2: Tenbosse(46 km)
Lengte 455m
Hoogteverschil 29m
Gemiddelde stijging 6,4 %
Maximale stijging 8,7 %
11 km vlak
helling 3: Muur - Kapelmuur(57km)
Lengte 475m
Hoogteverschil 44m
Gemiddelde stijging 9,3 %
Maximale stijging 19,8 %
3 km vlak
helling 4: Bosberg(60km)
Lengte 980m
Hoogteverschil 57m
Gemiddelde stijging 5,8 %
Maximale stijging 11 %
10 km vlak
Finish

Dan denk ik weer, Racert.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_94467740
Ik bedoel maar... Als je er eens hard over na denkt is het eigenlijk een fluitje van een cent. Paar heuveltjes tussen al die vlakke km's kan m'n vrouwtje met te kleine longen en een conditie van 10x niks ook nog wel.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 14:53:14 #36
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_94467772
Tssssssssssk, jullie moeten allemaal niet zo moeilijk doen ;)

Het maakt waarschijnlijk niet zoveel uit welke fiets je meeneemt. Met beide haal je het einde van het parcour wel (75 km is een eitje 8-) ). Op de racer ben je waarschijnlijk iets sneller, maar doorfietsen kun je meestal toch niet met zo'n tocht.
Gewoon gaan op de fiets waarvan jij denkt... Hiermee red ik het!!
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  dinsdag 22 maart 2011 @ 14:58:58 #37
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_94467957
Hoe korter de afstand, hoe meer lawaai de deelnemers vaak maken :+
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_94468126
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 14:53 schreef SuperWeber het volgende:
Tssssssssssk, jullie moeten allemaal niet zo moeilijk doen ;)

Het maakt waarschijnlijk niet zoveel uit welke fiets je meeneemt. Met beide haal je het einde van het parcour wel (75 km is een eitje 8-) ). Op de racer ben je waarschijnlijk iets sneller, maar doorfietsen kun je meestal toch niet met zo'n tocht.
Gewoon gaan op de fiets waarvan jij denkt... Hiermee red ik het!!
De bromfiets...
  dinsdag 22 maart 2011 @ 15:05:57 #39
62913 Blik
The one and Only!
pi_94468183
Alleen die 20% is wel een bits stukje, maar verder moet het wel lukken :)
pi_94468242
Ja, maar als ik de kiltunnel uit rijd is dat maar 5% en toch best gemeen.
pi_94471700
TVP
pi_94471978
Ff tanden op elkaar! Toen ik 4 jaar geleden met een baggerconditie en 85kg
lichaamsgewicht de cote St. Nicolas in Vianden op. Dat ding gaat ook tot ruim 20% met kasseitjes, heb t puur op doorzettingsvermogen gedaan, fietsen kon en deed ik toen echt niet vaak. Dus 't zal jullie ook wel lukken ;)
pi_94472395
Het is inderdaad doorbijten en niet de beginnersfout te maken om dat ding op te rammen. Gewoon licht verzetje en peddelen, dan kom je ze wel boven.

@Freddeh: Het was vorig jaar inderdaad kutweer. Het jaar daarvoor koud en het jaar daarvoor ook kutweer. Ik wil dus wel eens gewoon een RvV fietsen met een aangenaam zonnetje. :P
pi_94472459
Ik zie jullie allemaal wel op 2 april dan. Als jullie 2 dikke kerels zien die het moeilijk hebben, zeg dan ff hoi, want dat zijn Fab en ik ;)
  FOK!fotograaf dinsdag 22 maart 2011 @ 17:07:52 #45
73911 ultra_ivo
pi_94472706
Bij veel volk op de Kapelmuur zit 'm het probleem niet zozeer in jouw benen maar in de benen van de anderen. Als er voor je iemand van de fiets moet heb je zeer kleine versnellingen nodig om na het noodzakelijke voetje aan de vloer weer op gang te komen.
pi_94477442
Zijn die powerlinkjes er ook van Shimano of alleen van SRam en maakt dit wat uit (snel googlen hielp me niet)? Want het lijkt mij ideaal als ik het ketting er soms even af kan halen bij schoonmaken.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 19:06:53 #47
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_94477500
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 19:05 schreef KaheemSaid het volgende:
Zijn die powerlinkjes er ook van Shimano of alleen van SRam en maakt dit wat uit (snel googlen hielp me niet)? Want het lijkt mij ideaal als ik het ketting er soms even af kan halen bij schoonmaken.
kmc, is inderdaad ideaal voor schoonmaken
.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 19:57:09 #48
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_94480225
Oeh wat een lekker fietsweer was 't vandaag.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 20:05:09 #49
62913 Blik
The one and Only!
pi_94480694
Als ik trouwens op de toertochten-link klik voor Nederland van het NTFU, kom ik terecht op een website met de statuten van het NTFU :P

Lijkt me niet de bedoeling
pi_94484888
Zaterdag deze tocht rijden :Y Lijkt alleen jammer genoeg de minste dag te worden.
pi_94486338
Ik heb vroeger een paar jaar gefietst, gestopt vanwege knieproblemen maar ik wil het toch weer op gaan pakken. Inmiddels ben ik zo'n 1.98m. Ik zit op marktplaats te zoeken naar fietsen. Maar heb geen idee welke framehoogte ik naar moet kijken. Heeft iemand van jullie een indicatiehoogte? Dat maakt het zoeken wat makkelijker.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 21:42:24 #52
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_94486841
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 21:34 schreef kikoooooo het volgende:
Ik heb vroeger een paar jaar gefietst, gestopt vanwege knieproblemen maar ik wil het toch weer op gaan pakken. Inmiddels ben ik zo'n 1.98m. Ik zit op marktplaats te zoeken naar fietsen. Maar heb geen idee welke framehoogte ik naar moet kijken. Heeft iemand van jullie een indicatiehoogte? Dat maakt het zoeken wat makkelijker.
Even een tekstje kopiëren:

Geometrie
Hoe goedkoop of duur, hoe gammel of exotisch je fiets ook is, één aspect van je nieuwe fiets is belangrijker dan de rest. Koop de goede maat en zorg dat deze goed afgesteld wordt!

Veel beginnende fietsers denken dat vooral of zelfs alleen de lengte van de zitbuis (op basis van de BBL) van belang is. Echter, minstens zo belangrijk is de lengte van de bovenbuis (op basis van de romp- en armlengte). En om de juiste zithouding op de fiets te verkrijgen (diepe, wedstrijdgerichte zit, of wat meer rechtop voor de toerders) is het van belang om ook te kijken naar de lengte van de balhoofdbuis!
Een goed passende en afgestelde fiets zorgt voor:
-meer comfort
-het voorkomen van blessures
-en voor een betere/hogere fietssnelheid

(kortom meer fietsplezier!)

Een vakkundige fietsmaker kan je hierbij helpen (eventueel met een meetsysteem). Thuis kun je dit ook doen met bijvoorbeeld de Fit calculator van competitivecyclist.com
.
pi_94499919
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 21:34 schreef kikoooooo het volgende:
Ik heb vroeger een paar jaar gefietst, gestopt vanwege knieproblemen maar ik wil het toch weer op gaan pakken. Inmiddels ben ik zo'n 1.98m. Ik zit op marktplaats te zoeken naar fietsen. Maar heb geen idee welke framehoogte ik naar moet kijken. Heeft iemand van jullie een indicatiehoogte? Dat maakt het zoeken wat makkelijker.
Framemaat is inderdaad het belangrijkste. Ik heb zelf een stalen 60cm gehad, met 1.83m. Ik denk dat jij zo op 63cm zou zitten, uitgaande van een frame met klassieke geometrie. Veel groter zul je ze niet vinden denk ik.
Ik rijd op dit moment op een compact frame van Giant, maat L. Denk dat jij een XL zou moeten hebben, als die er is.

Maar zoals Yankee zegt: Ga eens naar een goede fietsenwinkel met een meetsysteem.
  woensdag 23 maart 2011 @ 09:21:57 #54
62913 Blik
The one and Only!
pi_94500261
Waar blijft die zon, ik heb om 10:30 een afspraak met mijn fiets om 30 km te gaan peddelen :(
pi_94500509
Thanks :) Ik wil alleen kijken of ik het weer leuk ga vinden, ben dus niet van plan om direct een hele dure nieuwe fiets te halen, maar een goede tweede hands. Als ik het dan weer leuk vind, kan ik altijd nog een goede fiets aan laten meten. Vandaar dat ik op marktplaats op zoek ben.
pi_94500705
Eergisteren rondje Holterberg gereden, 55km, gemiddeld 30,0. Gisteren, vandaag en morgen beurs. Daar heb ik al genoeg brakke poten van. Vrijdag weer op de fiets, zondag ook weer.
pi_94501454
Hoe lopen de zaken? Was die grote opdracht nog doorgegaan?
pi_94502157
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 09:30 schreef kikoooooo het volgende:
Thanks :) Ik wil alleen kijken of ik het weer leuk ga vinden, ben dus niet van plan om direct een hele dure nieuwe fiets te halen, maar een goede tweede hands. Als ik het dan weer leuk vind, kan ik altijd nog een goede fiets aan laten meten. Vandaar dat ik op marktplaats op zoek ben.
Ben 2.00 meter. Mijn frame is op maat gemaakt. Iemand heeft het frame een keer naast zijn 63 cm frame gezet en schatte mijn framemaat op circa 65 cm met een in verhouding lange bovenbuis.
Met een standaard verkrijgbaar 63 cm frame kon er geen passende combi van bovenbuis-stuurpen worden gevonden om tot een goede zit te komen.
Awel, volgens mij zou je dus voor een tweede hands in ieder geval op zoek moeten naar minimaal 63 cm. Indien nodig kan je dan nog met een stuurpen je zit optimaliseren.
  woensdag 23 maart 2011 @ 10:40:30 #59
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_94502400
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 10:31 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Ben 2.00 meter. Mijn frame is op maat gemaakt. Iemand heeft het frame een keer naast zijn 63 cm frame gezet en schatte mijn framemaat op circa 65 cm met een in verhouding lange bovenbuis.
Met een standaard verkrijgbaar 63 cm frame kon er geen passende combi van bovenbuis-stuurpen worden gevonden om tot een goede zit te komen.
Awel, volgens mij zou je dus voor een tweede hands in ieder geval op zoek moeten naar minimaal 63 cm. Indien nodig kan je dan nog met een stuurpen je zit optimaliseren.
Dat ben ik niet met je eens. Ik ben zelf 1.97 en heb o.a een 60' cannondaleframe gehad en daar kan ik prima op fietsen. Heb verder gereden op een 63' van cannondale maar dat vind ik zelf niet fijn fietsen omdat ik het frame te groot vind en daardoor niet fijn op die fiets zit. Mijn huidige fiets is sloping en een xxl geloof ik met een behoorlijk hoogteverschil tussen zadel en stuur, iets dat ik een beginner niet kan aanraden.
.
pi_94502484
Denk dat het ook scheelt als je een langer zadelpen met meer setback neemt, en een langere stuurpen met grotere hoek omhoog en evt een paar spacers.
  woensdag 23 maart 2011 @ 10:46:13 #61
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_94502574
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 10:43 schreef Freddeh het volgende:
Denk dat het ook scheelt als je een langer zadelpen met meer setback neemt, en een langere stuurpen met grotere hoek omhoog en evt een paar spacers.
Klopt, uiteindelijk komt het erop neer dat je niet puur op basis van iemands lengte kunt stellen welke framemaat hij of zij nodig heeft
.
pi_94502670
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 10:40 schreef Yankee het volgende:
een behoorlijk hoogteverschil tussen zadel en stuur, iets dat ik een beginner niet kan aanraden.
Daar ben ik het roerend mee eens!

Zou je bij een 63 cm frame niet veel meer kans hebben dat je er, eventueel met setback en lange stuurpen, hoek omhoog, spacers et cetera uit komt dan bij een 60 cm frame?
Zou best kunnen van niet, dat weet ik niet zeker. Ik heb nog maar 1x een fiets gekocht, al heb ik daar toen wel heel lang over gedaan.
  woensdag 23 maart 2011 @ 10:57:23 #63
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_94502891
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 10:49 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Daar ben ik het roerend mee eens!

Zou je bij een 63 cm frame niet veel meer kans hebben dat je er, eventueel met setback en lange stuurpen, hoek omhoog, spacers et cetera uit komt dan bij een 60 cm frame?
Zou best kunnen van niet, dat weet ik niet zeker. Ik heb nog maar 1x een fiets gekocht, al heb ik daar toen wel heel lang over gedaan.
Als je beginner bent of snel last van je rug krijgt is het in ieder geval wel verstandig om een relatief klein verschil te hebben tussen stuur en zadelhoogte. Met de opties die jij noemt kun je dat prima 'sturen' en als je wat meer gefietst hebt kun je het eventueel veranderen door de stuurpen om te draaien of wat spacers te verwijderen. Maar dit lijkt mij eenvoudiger bij een 60 cm frame dan bij een 63 omdat een 63 nou eenmaal behoorlijk groot is en je dus minder kanten op kunt.

kikoooo kan waarschijnlijk het beste gaan zoeken naar een framemaat tussen de 60 en 63 cm en die dan proberen om er achter te komen wat hij prettig vindt
.
  woensdag 23 maart 2011 @ 11:48:33 #64
62913 Blik
The one and Only!
pi_94504735
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 09:21 schreef Blik het volgende:
Waar blijft die zon, ik heb om 10:30 een afspraak met mijn fiets om 30 km te gaan peddelen :(
En nu is knalblauwe lucht, werd pas laatste kwartiertje dat ik aan het fietsen was wat zonniger. Nog een tijdje met twee anderen gefietst. Was eigenlijk de eerste keer dat dat gebeurde, en ik kwam er dus nu pas achter hoeveel dat scheelt qua luchtweerstand. Kon voor mijn gevoel echt uitrusten als ik achter fietste

[ Bericht 14% gewijzigd door Blik op 23-03-2011 12:13:18 ]
pi_94506509
Stel je niet zo aan, ik krijg het zondag zwaar. Parkrooding Hills Classic, 21 beklimmingen en Marianne Vos doet ook mee :P
Haters gonna hate.
pi_94506532
Gisterenavond wel heerlijk getraind trouwens, interval met mijn ventje en ik had zijn wiel en dat verwachtte hij niet haha.
Haters gonna hate.
  woensdag 23 maart 2011 @ 12:55:31 #67
62913 Blik
The one and Only!
pi_94507209
Zit trouwens te twijfelen om me in te schrijven voor de Classico Giro Utrecht

http://www.classicogiroutrecht.nl/index.php?pageId=1

De 30 en 75 km route vind ik verre van bijzonder, en zit ook geen één klimmetje in. Echter lijkt me die afgezette Cyclytour wel leuk om te doen van 110 kilometer door de Utrechtse Heuvelrug heen. Je krijgt er ook nog een mooi shirtje bij voor 32 euro (ik heb niet zoveel fietsshirtjes :P). Alleen ben ik nog niet zo zeker of ik wel 110 km aan één stuk kan doorfietsen...
pi_94507345
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 12:55 schreef Blik het volgende:
Zit trouwens te twijfelen om me in te schrijven voor de Classico Giro Utrecht

http://www.classicogiroutrecht.nl/index.php?pageId=1

De 30 en 75 km route vind ik verre van bijzonder, en zit ook geen één klimmetje in. Echter lijkt me die afgezette Cyclytour wel leuk om te doen van 110 kilometer door de Utrechtse Heuvelrug heen. Je krijgt er ook nog een mooi shirtje bij voor 32 euro (ik heb niet zoveel fietsshirtjes :P). Alleen ben ik nog niet zo zeker of ik wel 110 km aan één stuk kan doorfietsen...
Tuurlijk wel. Ten eerste hoef je het niet aan één stuk door te fietsen, er zijn vastwel stops. En je rijdt niet alleen, in iemands rug is het twee keer zo makkelijk fietsen. Als je 60km in je eentje kan fietsen, kun je ook 100km in iemands rug fietsen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_94510417
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 12:55 schreef Blik het volgende:
Zit trouwens te twijfelen om me in te schrijven voor de Classico Giro Utrecht
Alleen ben ik nog niet zo zeker of ik wel 110 km aan één stuk kan doorfietsen...
haak maar bij mij aan, ik rij m ook.
En we worden opgejaagd door de vorige eigenaar van mn fiets, die zit in het begeleidingspeloton >:)

P.S. Als meer mensen meedoen kunnen we een team aanmaken :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 23 maart 2011 @ 14:36:56 #70
62913 Blik
The one and Only!
pi_94511031
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 14:21 schreef Gripper het volgende:

[..]

haak maar bij mij aan, ik rij m ook.
En we worden opgejaagd door de vorige eigenaar van mn fiets, die zit in het begeleidingspeloton >:)

P.S. Als meer mensen meedoen kunnen we een team aanmaken :)
Weet je wat het tempo gaat zijn van het peloton? Kan dat zo 1-2-3 niet op de website vinden
pi_94511207
Ik rij hem iig niet.
pi_94511510
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 14:36 schreef Blik het volgende:

[..]

Weet je wat het tempo gaat zijn van het peloton? Kan dat zo 1-2-3 niet op de website vinden
Max. 30 gemiddeld.
Rijden van 9.30 tot (binnenkomst vanaf) 14.30 ,da's 5 uur om 120 km af te werken. De afstand is iets meer dan 110 km, zie de site. Snelheid zal, als de tocht inderdaad non stop is, dus eerder onder dan boven de 30 liggen.
Als jij in je eentje een aantal uur lang 25 km/u kan rijden, dan hou je in een peloton al makkelijk langdurig een snelheid van boven de 30 vol.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 23 maart 2011 @ 14:53:04 #73
62913 Blik
The one and Only!
pi_94511630
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 14:49 schreef Gripper het volgende:

[..]

Max. 30 gemiddeld.
Rijden van 9.30 tot (binnenkomst vanaf) 14.30 ,da's 5 uur om 120 km af te werken. De afstand is iets meer dan 110 km, zie de site. Snelheid zal, als de tocht inderdaad non stop is, dus eerder onder dan boven de 30 liggen.
Als jij in je eentje een aantal uur lang 25 km/u kan rijden, dan hou je in een peloton al makkelijk langdurig een snelheid van boven de 30 vol.
Misschien moet ik het maar gewoon doen als test. Mocht het niet gaan dan zijn er gedurende de rit genoeg mogelijkheden om de totale rit te verkorten door een stuk af te snijden
pi_94525946
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 14:49 schreef Gripper het volgende:
Max. 30 gemiddeld.
Rijden van 9.30 tot (binnenkomst vanaf) 14.30 ,da's 5 uur om 120 km af te werken. De afstand is iets meer dan 110 km, zie de site. Snelheid zal, als de tocht inderdaad non stop is, dus eerder onder dan boven de 30 liggen.
Als jij in je eentje een aantal uur lang 25 km/u kan rijden, dan hou je in een peloton al makkelijk langdurig een snelheid van boven de 30 vol.
Volgens mij moet 120 km in 5 uur heel makkelijk te doen zijn. Dat is een redelijk recreatief tempo. Ik reed afgelopen zondag als vrij matige rijder meer dan 140 km in 5 uur, dus inclusief de (2) pauzes. Wel vlak terrein en koud maar goed weer.
Dat peletonverhaal is natuurlijk tot op zeker hoogte waar, omdat je veel minder energie kwijt bent als je in iemands wiel zit dan dat je op kop rijdt. Echter, op de vereniging bij de 500 m rondjes was het toch verrekte lastig om achterin het peleton te hangen en bij te blijven. De snelheidverschillen zijn daar relatief groot, dus het is voor de bochten bijna remmen, maar dat moet je na de bocht toch echt weer inhalen. Op het ene moment rijd je dan dus langzamer dan de kop, maar evenzoveel rijd je daarna sneller.
En als er voor je een gaatje valt ... Awel, ik heb al een paar keer zo moeten lossen.
  woensdag 23 maart 2011 @ 20:48:23 #75
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_94527229
quote:
5s.gif Op woensdag 23 maart 2011 20:24 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Volgens mij moet 120 km in 5 uur heel makkelijk te doen zijn. Dat is een redelijk recreatief tempo. Ik reed afgelopen zondag als vrij matige rijder meer dan 140 km in 5 uur, dus inclusief de (2) pauzes. Wel vlak terrein en koud maar goed weer.
Dat peletonverhaal is natuurlijk tot op zeker hoogte waar, omdat je veel minder energie kwijt bent als je in iemands wiel zit dan dat je op kop rijdt. Echter, op de vereniging bij de 500 m rondjes was het toch verrekte lastig om achterin het peleton te hangen en bij te blijven. De snelheidverschillen zijn daar relatief groot, dus het is voor de bochten bijna remmen, maar dat moet je na de bocht toch echt weer inhalen. Op het ene moment rijd je dan dus langzamer dan de kop, maar evenzoveel rijd je daarna sneller.
En als er voor je een gaatje valt ... Awel, ik heb al een paar keer zo moeten lossen.
Het accordion-effect is bij een toertocht minder sterk omdat er minder wordt doorgetrokken. Aangezien de snelheden ook veel lager zijn moet je dat wel aankunnen, denk ik.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  FOK!fotograaf woensdag 23 maart 2011 @ 20:55:44 #76
73911 ultra_ivo
pi_94527634
20km/u inclusief pauzes kun je op de kortere toertochten wel aanhouden. Op het vlakke zelfs sneller.
pi_94527767
Moet dat rijden in een toertocht allemaal nog gaan meemaken. Lijkt mij erg leuk en gezellig. Ben eigenlijk maar net begonnen met een beetje te rijden. Als het meezit komt morgen mijn opnieuw gespaakte wiel binnen en kan ik vrijdag vanuit Delft lekker op de fiets naar Goirle ipv met de auto.

Verder nog als doel om komend seizoen een (paar) keer mee te doen aan de zomeravondcompetitie. Rijden voor geldprijzen :P
  woensdag 23 maart 2011 @ 20:58:35 #78
308981 Narcotical
Best in the World
pi_94527794
Vereist dat eigenlijk een speciale "techniek" om in een peloton te rijden of is het vooral opletten dat je geen wielen raakt enzo? :)

Lijkt me wel leuk om ook eens een tochtje te doen, naast het alleen rijden maar heb totaal geen ervaring met in pelotons rijden
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
  FOK!fotograaf woensdag 23 maart 2011 @ 20:59:30 #79
73911 ultra_ivo
pi_94527850
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 20:58 schreef Narcotical het volgende:
Vereist dat eigenlijk een speciale "techniek" om in een peloton te rijden of is het vooral opletten dat je geen wielen raakt enzo? :)

Lijkt me wel leuk om ook eens een tochtje te doen, naast het alleen rijden maar heb totaal geen ervaring met in pelotons rijden
Belangrijkste is dat je niet puur naar de kont/achterwiel van je voorganger kijkt. Je moet eigenlijk over je voorganger heenkijken zodat je op hetzelfde moment kunt remmen en/of uitwijken.
pi_94528274
Rijden in peleton is zeker even wennen! Kan je niet echt tips geven, maar het is compleet anders dan zelf rijden. Dat wel. Op het 500 m clubbaantje of als groep op de weg is het weer anders.

Ben al een keer op pad geweest met een groep oude knarren, die waardoor wielrenners een slechte naam krijgen. Reed ik een keer op kop (vinden de knarren wel fijn als je dat doet), maar stond vervolgens te wachten op rood, terwijl ik het hele peleton dwars door rood licht heen over de rijbaan (er was een fietspad) zag scheren. Wachten voor rood, of om het even andere zaken, dat doe je dus niet leerde ik later. Je ziet dan ook de blikken van de andere weggebruikers ...

Voor de sneltrein hofplein - den haag stopte ze overigens wel :)
  woensdag 23 maart 2011 @ 21:11:54 #81
308981 Narcotical
Best in the World
pi_94528638
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 21:05 schreef nogeenmaarten het volgende:
Rijden in peleton is zeker even wennen! Kan je niet echt tips geven, maar het is compleet anders dan zelf rijden. Dat wel. Op het 500 m clubbaantje of als groep op de weg is het weer anders.

Ben al een keer op pad geweest met een groep oude knarren, die waardoor wielrenners een slechte naam krijgen. Reed ik een keer op kop (vinden de knarren wel fijn als je dat doet), maar stond vervolgens te wachten op rood, terwijl ik het hele peleton dwars door rood licht heen over de rijbaan (er was een fietspad) zag scheren. Wachten voor rood, of om het even andere zaken, dat doe je dus niet leerde ik later. Je ziet dan ook de blikken van de andere weggebruikers ...

Voor de sneltrein hofplein - den haag stopte ze overigens wel :)
Volgens mij is zo'n trein ook erg hard.. ;)

Maar kan begrijpen dat het totaal anders is, maar ik denk dat je je er vrij snel aan kunt aanpassen toch?
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_94529047
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 21:11 schreef Narcotical het volgende:
Maar kan begrijpen dat het totaal anders is, maar ik denk dat je je er vrij snel aan kunt aanpassen toch?
Dat gaat heel snel, hoef je echt niet voor op cursus. Wel alert blijven, zoals ultra al meldde. Paaltjes, tegenliggers, degenen die je inhaalt, rommel op de weg, worden allemaal doorgegeven en er wordt ook verwacht dat jij dat doorgeeft. Dat leer je echter in een half uur en een gesprek met degene die naast je rijdt.
Verder schijnt het dat er moet worden gesprint voor plaatsnaambordjes. Wist ik ook niet, maar voglende keer wel.
pi_94530868
Blauwe bordjes sprinten doen wij ook altijd. :P

Al is het bij mij vooral zo vroeg mogelijk wegfietsen omdat ik geen
sprint heb.
  woensdag 23 maart 2011 @ 22:08:24 #84
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_94531976
quote:
Op woensdag 23 maart 2011 21:49 schreef Tommeke het volgende:
Blauwe bordjes sprinten doen wij ook altijd. :P

Al is het bij mij vooral zo vroeg mogelijk wegfietsen omdat ik geen
sprint heb.
Sprinten hoort erbij!!
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  FOK!fotograaf woensdag 23 maart 2011 @ 22:14:54 #85
73911 ultra_ivo
pi_94532325
Ik ga van het weekend maar eens zot doen
De planning is vrijdag (had toch al vrij gevraagd) trein naar Mechelen en dan Mechelen-Kortrijk
zaterdag Gent-Wevelgem rijden
daarna door naar Orchies
zondag een 200km brevet in Orchies rijden.
Wordt dan een weekend van omstreeks 500km.
pi_94536098
quote:
Op woensdag 23 maart 2011 22:08 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Sprinten hoort erbij!!
Ik moet het meer hebben van slinks wegrijden of keihard (voor mijn doen) demarreren en hopen dat de rest minder goed is als ik ;)
pi_94542426
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 23:26 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik moet het meer hebben van slinks wegrijden of keihard (voor mijn doen) demarreren en hopen dat de rest minder goed is als ik ;)
Dan ik... ;)

Om even je punt te bewijzen dat rest goeier is ;)
pi_94544381
quote:
Op donderdag 24 maart 2011 06:37 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Dan ik... ;)

Om even je punt te bewijzen dat rest goeier is ;)
Ik ben een Fries ja! Die kunnen geen Nederlands ;)
pi_94544498
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 09:29 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik ben een Fries ja! Die kunnen geen Nederlands ;)
Ok, ok... Ik ben een Groninger, dus ik mág jou narren ;)
pi_94545399
Precies :)
pi_94547037
@ Captain_Fab: Hoe gaan we het doen volgende week zaterdag? Kom jij 's ochtends naar mij toe, of kom je op vrijdagavond dat je blijft slapen? Scheelt je wel een goede nachtrust ;)
  donderdag 24 maart 2011 @ 11:18:12 #92
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_94547664
Ik kom gewoon wel zaterdagochtend naar je toe rijden denk ik. Hoe laat wou je richting Belgie gaan?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_94547720
Hoe laat wil je uiterlijk starten? Ik moet de route nog even plannen dus daar hangt het ook een beetje van af, plus natuurlijk dat jij nog in de rij moet staan...
  donderdag 24 maart 2011 @ 11:27:42 #94
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_94548056
Het is ongeveer 45 minuten naar Dordrecht volgens google, en 1uur 45 van daar naar Ninove. Dus als we om 9 uur daar willen zijn, kunnen we denk ik ten minste om 10:00 starten, zelfs met in de rij staan. Dan zouden we tussen 14:00 en sluiting finish toch eens terug moeten kunnen zijn... :+

Dan moet ik dus kwart over 7 bij jou zijn.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_94549752
We hoeven natuurlijk niet exact om 10:00 te starten. We hebben heel de dag voor die luttele 75, dus dat komt ongetwijfeld goed. Als jij zorgt dat je om 7:15 bij me bent kunnen we om 7:30 uiterlijk weg. Ik zorg dat ik de 'grote auto' heb staan, dan kunnen we je fiets en spullen overgooien en vertrekken met de directrice.
  donderdag 24 maart 2011 @ 12:24:42 #96
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_94550355
Klinkt als een plan ^O^
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_94550969
Ik heb nog nooit een plaatsnaambordjessprint gedaan
pi_94550979
Heb je m'n adres gePMd, dan weet je het te vinden. Verstandigst is als je je auto direct op de parkeerplaats aan het begin van de straat zet.
  donderdag 24 maart 2011 @ 13:27:30 #99
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_94552461
Vandaag naar de sportarts geweest vanwege mijn knie. Mag nu maandag naar de fysio en de komende tijd in ieder geval niet te intensief fietsen -O-
.
pi_94552749
Da's kut :(
  donderdag 24 maart 2011 @ 13:34:30 #101
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_94552761
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 13:27 schreef Yankee het volgende:
Vandaag naar de sportarts geweest vanwege mijn knie. Mag nu maandag naar de fysio en de komende tijd in ieder geval niet te intensief fietsen -O-
Bah, al mogelijke diagnose.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')