quote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:21 schreef Blik het volgende:
Ik zie in de OP dan No-P wel een erg ambitieus doel heeft voor dit jaar. Namelijk 4000k kilometers (oftwel 4 miljoen)
Bwehe, dit wordt zeker een van de vaste fok-grappen, net zoals het beeldje op de rommelmarktquote:
Net als de vouwfiets van Oksel, en mijn gemekker over blessures, en Freddeh z'n gevoelige delen...quote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:58 schreef Gripper het volgende:
[..]
Bwehe, dit wordt zeker een van de vaste fok-grappen, net zoals het beeldje op de rommelmarkt
Achja, het is mooi weer. Volgende keer powerlinkje mee?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 12:50 schreef Tommeke het volgende:
Ik zit nu lekker te genieten van het zonnetje in een weiland ergens in Grunn en te wachten tot ik opgehaald word. M'n ketting is gebroken
Volgens mij me ingeschreven nadat we besloten samen te rijden...Belgen zullen we maar denken. Maar ik heb antwoord gekregen, de betaling was nog niet binnen toen de startenveloppen werden verstuurd, betaling had ik te laat gedaan kennelijk. Maar volgens mij moet jij ook in de rij gaan voor je shirt, dus dan staan we samen...quote:Op dinsdag 22 maart 2011 12:50 schreef Freddeh het volgende:
Ik heb 26200. Was jij eerder met inschrijven dan ik? Dacht dat ik een van de eerste hier was die zich inschreef, of heb jij er gewoon niets over gezegd?
Ik zie hier alleen twee argumenten voor de racer. Zijn er dan ook argumenten voor de Stevens?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 13:15 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ben aan het dubben welke fiets te nemen...de Stevens is best zwaar om heuvelop mee te gaan, en op het platte absoluut minder snel dan m'n racert
De bagagedragersquote:Op dinsdag 22 maart 2011 13:58 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Ik zie hier alleen twee argumenten voor de racer. Zijn er dan ook argumenten voor de Stevens?
Ik ben pas kapot op het eind. Tenminste, dan zul je het pas van me horen omdat ik tussendoor niet op adem komquote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:
ja, zodat jij achterop kan als je gesloopt bent op de Muur![]()
De Stevens heeft betere bergversnellingen, verder is eigeliik de racert natuurlijk veel beter om te nemen...
En wat dat betreft heeft Ivo een verdacht goed punt...quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:13 schreef ultra_ivo het volgende:
Op kasseien zou de Stevens zo maar sneller kunnen zijn.
't Was juist de powerlink die ik kapotmaakte. Zal er vanmiddag meteen een stuk of 3 kopenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 12:51 schreef No-P het volgende:
[..]
Achja, het is mooi weer. Volgende keer powerlinkje mee?
De bromfiets...quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:53 schreef SuperWeber het volgende:
Tssssssssssk, jullie moeten allemaal niet zo moeilijk doen
Het maakt waarschijnlijk niet zoveel uit welke fiets je meeneemt. Met beide haal je het einde van het parcour wel (75 km is een eitje). Op de racer ben je waarschijnlijk iets sneller, maar doorfietsen kun je meestal toch niet met zo'n tocht.
Gewoon gaan op de fiets waarvan jij denkt... Hiermee red ik het!!
kmc, is inderdaad ideaal voor schoonmakenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 19:05 schreef KaheemSaid het volgende:
Zijn die powerlinkjes er ook van Shimano of alleen van SRam en maakt dit wat uit (snel googlen hielp me niet)? Want het lijkt mij ideaal als ik het ketting er soms even af kan halen bij schoonmaken.
Even een tekstje kopiëren:quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:34 schreef kikoooooo het volgende:
Ik heb vroeger een paar jaar gefietst, gestopt vanwege knieproblemen maar ik wil het toch weer op gaan pakken. Inmiddels ben ik zo'n 1.98m. Ik zit op marktplaats te zoeken naar fietsen. Maar heb geen idee welke framehoogte ik naar moet kijken. Heeft iemand van jullie een indicatiehoogte? Dat maakt het zoeken wat makkelijker.
Framemaat is inderdaad het belangrijkste. Ik heb zelf een stalen 60cm gehad, met 1.83m. Ik denk dat jij zo op 63cm zou zitten, uitgaande van een frame met klassieke geometrie. Veel groter zul je ze niet vinden denk ik.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:34 schreef kikoooooo het volgende:
Ik heb vroeger een paar jaar gefietst, gestopt vanwege knieproblemen maar ik wil het toch weer op gaan pakken. Inmiddels ben ik zo'n 1.98m. Ik zit op marktplaats te zoeken naar fietsen. Maar heb geen idee welke framehoogte ik naar moet kijken. Heeft iemand van jullie een indicatiehoogte? Dat maakt het zoeken wat makkelijker.
Ben 2.00 meter. Mijn frame is op maat gemaakt. Iemand heeft het frame een keer naast zijn 63 cm frame gezet en schatte mijn framemaat op circa 65 cm met een in verhouding lange bovenbuis.quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:30 schreef kikoooooo het volgende:
ThanksIk wil alleen kijken of ik het weer leuk ga vinden, ben dus niet van plan om direct een hele dure nieuwe fiets te halen, maar een goede tweede hands. Als ik het dan weer leuk vind, kan ik altijd nog een goede fiets aan laten meten. Vandaar dat ik op marktplaats op zoek ben.
Dat ben ik niet met je eens. Ik ben zelf 1.97 en heb o.a een 60' cannondaleframe gehad en daar kan ik prima op fietsen. Heb verder gereden op een 63' van cannondale maar dat vind ik zelf niet fijn fietsen omdat ik het frame te groot vind en daardoor niet fijn op die fiets zit. Mijn huidige fiets is sloping en een xxl geloof ik met een behoorlijk hoogteverschil tussen zadel en stuur, iets dat ik een beginner niet kan aanraden.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:31 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Ben 2.00 meter. Mijn frame is op maat gemaakt. Iemand heeft het frame een keer naast zijn 63 cm frame gezet en schatte mijn framemaat op circa 65 cm met een in verhouding lange bovenbuis.
Met een standaard verkrijgbaar 63 cm frame kon er geen passende combi van bovenbuis-stuurpen worden gevonden om tot een goede zit te komen.
Awel, volgens mij zou je dus voor een tweede hands in ieder geval op zoek moeten naar minimaal 63 cm. Indien nodig kan je dan nog met een stuurpen je zit optimaliseren.
Klopt, uiteindelijk komt het erop neer dat je niet puur op basis van iemands lengte kunt stellen welke framemaat hij of zij nodig heeftquote:Op woensdag 23 maart 2011 10:43 schreef Freddeh het volgende:
Denk dat het ook scheelt als je een langer zadelpen met meer setback neemt, en een langere stuurpen met grotere hoek omhoog en evt een paar spacers.
Daar ben ik het roerend mee eens!quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:40 schreef Yankee het volgende:
een behoorlijk hoogteverschil tussen zadel en stuur, iets dat ik een beginner niet kan aanraden.
Als je beginner bent of snel last van je rug krijgt is het in ieder geval wel verstandig om een relatief klein verschil te hebben tussen stuur en zadelhoogte. Met de opties die jij noemt kun je dat prima 'sturen' en als je wat meer gefietst hebt kun je het eventueel veranderen door de stuurpen om te draaien of wat spacers te verwijderen. Maar dit lijkt mij eenvoudiger bij een 60 cm frame dan bij een 63 omdat een 63 nou eenmaal behoorlijk groot is en je dus minder kanten op kunt.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:49 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Daar ben ik het roerend mee eens!
Zou je bij een 63 cm frame niet veel meer kans hebben dat je er, eventueel met setback en lange stuurpen, hoek omhoog, spacers et cetera uit komt dan bij een 60 cm frame?
Zou best kunnen van niet, dat weet ik niet zeker. Ik heb nog maar 1x een fiets gekocht, al heb ik daar toen wel heel lang over gedaan.
En nu is knalblauwe lucht, werd pas laatste kwartiertje dat ik aan het fietsen was wat zonniger. Nog een tijdje met twee anderen gefietst. Was eigenlijk de eerste keer dat dat gebeurde, en ik kwam er dus nu pas achter hoeveel dat scheelt qua luchtweerstand. Kon voor mijn gevoel echt uitrusten als ik achter fietstequote:Op woensdag 23 maart 2011 09:21 schreef Blik het volgende:
Waar blijft die zon, ik heb om 10:30 een afspraak met mijn fiets om 30 km te gaan peddelen
Tuurlijk wel. Ten eerste hoef je het niet aan één stuk door te fietsen, er zijn vastwel stops. En je rijdt niet alleen, in iemands rug is het twee keer zo makkelijk fietsen. Als je 60km in je eentje kan fietsen, kun je ook 100km in iemands rug fietsen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 12:55 schreef Blik het volgende:
Zit trouwens te twijfelen om me in te schrijven voor de Classico Giro Utrecht
http://www.classicogiroutrecht.nl/index.php?pageId=1
De 30 en 75 km route vind ik verre van bijzonder, en zit ook geen één klimmetje in. Echter lijkt me die afgezette Cyclytour wel leuk om te doen van 110 kilometer door de Utrechtse Heuvelrug heen. Je krijgt er ook nog een mooi shirtje bij voor 32 euro (ik heb niet zoveel fietsshirtjes). Alleen ben ik nog niet zo zeker of ik wel 110 km aan één stuk kan doorfietsen...
haak maar bij mij aan, ik rij m ook.quote:Op woensdag 23 maart 2011 12:55 schreef Blik het volgende:
Zit trouwens te twijfelen om me in te schrijven voor de Classico Giro Utrecht
Alleen ben ik nog niet zo zeker of ik wel 110 km aan één stuk kan doorfietsen...
Weet je wat het tempo gaat zijn van het peloton? Kan dat zo 1-2-3 niet op de website vindenquote:Op woensdag 23 maart 2011 14:21 schreef Gripper het volgende:
[..]
haak maar bij mij aan, ik rij m ook.
En we worden opgejaagd door de vorige eigenaar van mn fiets, die zit in het begeleidingspeloton
P.S. Als meer mensen meedoen kunnen we een team aanmaken
Max. 30 gemiddeld.quote:Op woensdag 23 maart 2011 14:36 schreef Blik het volgende:
[..]
Weet je wat het tempo gaat zijn van het peloton? Kan dat zo 1-2-3 niet op de website vinden
Misschien moet ik het maar gewoon doen als test. Mocht het niet gaan dan zijn er gedurende de rit genoeg mogelijkheden om de totale rit te verkorten door een stuk af te snijdenquote:Op woensdag 23 maart 2011 14:49 schreef Gripper het volgende:
[..]
Max. 30 gemiddeld.
Rijden van 9.30 tot (binnenkomst vanaf) 14.30 ,da's 5 uur om 120 km af te werken. De afstand is iets meer dan 110 km, zie de site. Snelheid zal, als de tocht inderdaad non stop is, dus eerder onder dan boven de 30 liggen.
Als jij in je eentje een aantal uur lang 25 km/u kan rijden, dan hou je in een peloton al makkelijk langdurig een snelheid van boven de 30 vol.
Volgens mij moet 120 km in 5 uur heel makkelijk te doen zijn. Dat is een redelijk recreatief tempo. Ik reed afgelopen zondag als vrij matige rijder meer dan 140 km in 5 uur, dus inclusief de (2) pauzes. Wel vlak terrein en koud maar goed weer.quote:Op woensdag 23 maart 2011 14:49 schreef Gripper het volgende:
Max. 30 gemiddeld.
Rijden van 9.30 tot (binnenkomst vanaf) 14.30 ,da's 5 uur om 120 km af te werken. De afstand is iets meer dan 110 km, zie de site. Snelheid zal, als de tocht inderdaad non stop is, dus eerder onder dan boven de 30 liggen.
Als jij in je eentje een aantal uur lang 25 km/u kan rijden, dan hou je in een peloton al makkelijk langdurig een snelheid van boven de 30 vol.
Het accordion-effect is bij een toertocht minder sterk omdat er minder wordt doorgetrokken. Aangezien de snelheden ook veel lager zijn moet je dat wel aankunnen, denk ik.quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:24 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Volgens mij moet 120 km in 5 uur heel makkelijk te doen zijn. Dat is een redelijk recreatief tempo. Ik reed afgelopen zondag als vrij matige rijder meer dan 140 km in 5 uur, dus inclusief de (2) pauzes. Wel vlak terrein en koud maar goed weer.
Dat peletonverhaal is natuurlijk tot op zeker hoogte waar, omdat je veel minder energie kwijt bent als je in iemands wiel zit dan dat je op kop rijdt. Echter, op de vereniging bij de 500 m rondjes was het toch verrekte lastig om achterin het peleton te hangen en bij te blijven. De snelheidverschillen zijn daar relatief groot, dus het is voor de bochten bijna remmen, maar dat moet je na de bocht toch echt weer inhalen. Op het ene moment rijd je dan dus langzamer dan de kop, maar evenzoveel rijd je daarna sneller.
En als er voor je een gaatje valt ... Awel, ik heb al een paar keer zo moeten lossen.
Belangrijkste is dat je niet puur naar de kont/achterwiel van je voorganger kijkt. Je moet eigenlijk over je voorganger heenkijken zodat je op hetzelfde moment kunt remmen en/of uitwijken.quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:58 schreef Narcotical het volgende:
Vereist dat eigenlijk een speciale "techniek" om in een peloton te rijden of is het vooral opletten dat je geen wielen raakt enzo?
Lijkt me wel leuk om ook eens een tochtje te doen, naast het alleen rijden maar heb totaal geen ervaring met in pelotons rijden
Volgens mij is zo'n trein ook erg hard..quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:05 schreef nogeenmaarten het volgende:
Rijden in peleton is zeker even wennen! Kan je niet echt tips geven, maar het is compleet anders dan zelf rijden. Dat wel. Op het 500 m clubbaantje of als groep op de weg is het weer anders.
Ben al een keer op pad geweest met een groep oude knarren, die waardoor wielrenners een slechte naam krijgen. Reed ik een keer op kop (vinden de knarren wel fijn als je dat doet), maar stond vervolgens te wachten op rood, terwijl ik het hele peleton dwars door rood licht heen over de rijbaan (er was een fietspad) zag scheren. Wachten voor rood, of om het even andere zaken, dat doe je dus niet leerde ik later. Je ziet dan ook de blikken van de andere weggebruikers ...
Voor de sneltrein hofplein - den haag stopte ze overigens wel
Dat gaat heel snel, hoef je echt niet voor op cursus. Wel alert blijven, zoals ultra al meldde. Paaltjes, tegenliggers, degenen die je inhaalt, rommel op de weg, worden allemaal doorgegeven en er wordt ook verwacht dat jij dat doorgeeft. Dat leer je echter in een half uur en een gesprek met degene die naast je rijdt.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:11 schreef Narcotical het volgende:
Maar kan begrijpen dat het totaal anders is, maar ik denk dat je je er vrij snel aan kunt aanpassen toch?
Sprinten hoort erbij!!quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:49 schreef Tommeke het volgende:
Blauwe bordjes sprinten doen wij ook altijd.
Al is het bij mij vooral zo vroeg mogelijk wegfietsen omdat ik geen
sprint heb.
Ik moet het meer hebben van slinks wegrijden of keihard (voor mijn doen) demarreren en hopen dat de rest minder goed is als ikquote:
Dan ik...quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:26 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik moet het meer hebben van slinks wegrijden of keihard (voor mijn doen) demarreren en hopen dat de rest minder goed is als ik
Ik ben een Fries ja! Die kunnen geen Nederlandsquote:Op donderdag 24 maart 2011 06:37 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dan ik...
Om even je punt te bewijzen dat rest goeier is
Ok, ok... Ik ben een Groninger, dus ik mág jou narrenquote:Op donderdag 24 maart 2011 09:29 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik ben een Fries ja! Die kunnen geen Nederlands
Bah, al mogelijke diagnose.quote:Op donderdag 24 maart 2011 13:27 schreef Yankee het volgende:
Vandaag naar de sportarts geweest vanwege mijn knie. Mag nu maandag naar de fysio en de komende tijd in ieder geval niet te intensief fietsen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |