Maar een burger die zich verdedigt tegen een massamoordenaar kan je ook geen rebel noemen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:16 schreef von_Preussen het volgende:
Een burger die in georganiseerd verband bewapend verzet pleegt kan je geen burger meer noemen.
United Nations Security Council veto powerquote:Op donderdag 17 maart 2011 21:16 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee toch, alleen de VS / Rusland / China / Frankrijk / Verenigd Koninkrijk toch?
[..]
Een burger die in georganiseerd verband bewapend verzet pleegt kan je geen burger meer noemen.
Die noemen we terroristen van Al Qaidaquote:Op donderdag 17 maart 2011 21:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar een burger die zich verdedigt tegen een massamoordenaar kan je ook geen rebel noemen.
Tuurlijk wel, lees de definitie maar in het vorige topic werd gepost.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar een burger die zich verdedigt tegen een massamoordenaar kan je ook geen rebel noemen.
Als de resolutie wordt aangenomen volgens mij wel ja. Maar bij de NOS zeiden ze volgens mij dat er wel meteen een aanval kon komen. Frankrijk heeft i.i.g alles in positie staan zodat ze meteen kunnen aanvallen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:21 schreef Oorlogsheld het volgende:
ik neem aan dat ze alleen mogen aanvallen als er ook echt vliegtuigen opstijgen?
quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:19 schreef Marksen het volgende:
iyad_elbaghdadi Iyad El-Baghdadi
Gaddafi says he'll lash out at anyone who comes near #Libya. How? You can't even take a city from a bunch of hallucinating kids.
hehehe
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Hij staat nog steeds vast bij Albadya.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:22 schreef KurdKasim het volgende:
Hoe groot is de kans dat er actie wordt ondernomen door VS/VN? En hoe staat het met de opmars van Ghaddafi?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Twee weken geleden stond de oppositie in Tripoli en had Ghadaffi nog maar enkele steden onder controle.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:19 schreef Marksen het volgende:
iyad_elbaghdadi Iyad El-Baghdadi
Gaddafi says he'll lash out at anyone who comes near #Libya. How? You can't even take a city from a bunch of hallucinating kids.
quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hij staat nog steeds vast bij Albadya.Jij met je benzine grapjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nee, de resolutie is uitgebreider dan alleen een no-fly zone.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:21 schreef Oorlogsheld het volgende:
ik neem aan dat ze alleen mogen aanvallen als er ook echt vliegtuigen opstijgen?
VS doet niks zonder goedkeuring van de VN in Libi.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:22 schreef KurdKasim het volgende:
Hoe groot is de kans dat er actie wordt ondernomen door VS/VN? En hoe staat het met de opmars van Ghaddafi?
Volgens mij spreekt de resolutie zelfs over het aanvallen van Khadaffi stellingen vanuit de lucht.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, de resolutie is uitgebreider dan alleen een no-fly zone.
omdat rebellen ook als eerste kunnen aanvallen. En dit verhaal begon met vreedzame ongewapende demonstraties.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:22 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, lees de definitie maar in het vorige topic werd gepost.
Hoezo zou je ze geen "rebellen" willen noemen, alsof er een negatieve connotatie met dat begrip samenhangt.
Woho, dit is wel gedurfde taal voor de VN. Kijken of dit erdoor komt.quote:"Authorises member states ... to take all necessary measures ... to protect civilians and civilian populated areas under threat of attack in the Libyan Arab Jamahiriya, including Benghazi, while excluding a foreign
occupation force of any form on any part of Libyan territory...;
De rebellen trokken niet gewapend op naar het westenquote:Op donderdag 17 maart 2011 21:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
omdat rebellen ook als eerste kunnen aanvallen. En dit verhaal begon met vreedzame ongewapende demonstraties.
Dit dus:quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:25 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Volgens mij spreekt de resolutie zelfs over het aanvallen van Khadaffi stellingen vanuit de lucht.
quote:"Authorises member states ... to take all necessary measures ... to protect civilians and civilian populated areas under threat of attack in the Libyan Arab Jamahiriya, including Benghazi, while excluding a foreign
occupation force of any form on any part of Libyan territory...;
Vrijwel per direct.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:29 schreef Daniel1976 het volgende:
En per wanneer zou dat ingaan dan?
En zouden we dan ook meteen op militaire actie van een VN bondgenoot kunnen rekenen?
De VS heeft daar vliegdekschip liggen toch?
Ze begeleidden de mercenaries terug naar Tripoli. Ze hadden de beste bedoelingen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:27 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
De rebellen trokken niet gewapend op naar het westen?
Met zekerheid kan ik zeggen dat ze twee schepen hebben liggen die in staat zijn om amphibische operaties uit te voeren, of de USS Entprise al is aangekomen is nog onduidelijk. Daar heb ik nog geen bron van gezien.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:29 schreef Daniel1976 het volgende:
En zouden we dan ook meteen op militaire actie van een VN bondgenoot kunnen rekenen?
We mogen toch wel HD-live verslag verwachten?quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:29 schreef Daniel1976 het volgende:
Daar doen ze idd vaag over, ja.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:31 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Met zekerheid kan ik zeggen dat ze twee schepen hebben liggen die in staat zijn om amphibische operaties uit te voeren, of de USS Entprise al is aangekomen is nog onduidelijk. Daar heb ik nog geen bron van gezien.
In Noord-Itali ja, m.b.v. een tanker zouden ze zeker in staat moeten zijn om heen en weer te komen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:31 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Heeft Amerika eigen toestellen staan in Italie?
23:00uur.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:33 schreef Ulpianus het volgende:
Wanneer wordt er gestemd? Voor of na Benghazi veranderd is in een hoopje bebloed puin?
Ik geloof je zo ook welquote:Op donderdag 17 maart 2011 21:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
In Noord-Itali ja, m.b.v. een tanker zouden ze zeker in staat moeten zijn om heen en weer te komen.
Zoek maar op Aviano Air Base.
quote:The 31 FW includes a maintenance group, a mission support group, a medical group and an operations group (OG). The 31 OG's operational fighter squadrons are:
510th Fighter Squadron "Buzzards"
555th Fighter Squadron "Triple Nickel"
Both are equipped with Block 40 F-16CM Fighting Falcons, tail coded "AV".
Thanks.quote:
CNN mischienquote:Op donderdag 17 maart 2011 21:35 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Thanks.
Volgende vraag: Is er een stream van?
Zal wel live op o.a. AJE zijn.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:35 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Thanks.
Volgende vraag: Is er een stream van?
feb17voices Feb 17 voicesquote:Op donderdag 17 maart 2011 21:24 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Twee weken geleden stond de oppositie in Tripoli en had Ghadaffi nog maar enkele steden onder controle.
Nu staat Ghadaffi bij Benghazi en hebben de rebellen nog maar enkele steden onder controle.
Ja, wat wil je hiermee zeggen?quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:36 schreef Marksen het volgende:
[..]
feb17voices Feb 17 voices
AJA: call from #Ajdabiya: for 3 days #Gaddafi forces still unable to decisively take the town #Libya
Niet in elk geval is het Westen de duivel. Als er een echte duivel opstaat zijn we allemaal vrienden.quote:Photo_normal daniirwan My prediction: The UN resolution will pass and within hours from now there will be foreign militaries in #Libya. Allahuakbar!
quote:pitchlake Reports that China, Russia and others to abstain on UN #libya vote later today. clears the way for quick attack against pro-#Gadafi forces.
quote:rima_misurata RT @iyad_elbaghdadi: Liva call from Ajdabia on AJA: Total Gaddafi jets downed in the eastern region today is four; and two defections. #Libya
Uhuquote:Op donderdag 17 maart 2011 21:37 schreef Bartholomaeus het volgende:
Elk huis in Benghazi zal worden doorzocht op wapens, voegde Kadhafi eraan toe.
mag ik deze op mijn werk gebruiken?quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:38 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Niet in elk geval is het Westen de duivel. Als er een echte duivel opstaat zijn we allemaal vrienden.
Je snap mijn eerdere ietwat 'sarcastische' post kennelijk niet. Ga maar spelen met je miniatuur slagveldje op zolder.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:37 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ja, wat wil je hiermee zeggen?
Of ga je gewoon liegen over het feit dat Ghadaffi nu over meer land controle heeft dan hij pakweg 2 weken geleden had?
Op zoveel triestheid van jouw kant weet ik idd geen reactie meer te verzinnen, mr. troll heeft bij deze gewonnen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:39 schreef Marksen het volgende:
[..]
Je snap mijn eerdere ietwat 'sarcastische' post kennelijk niet. Ga maar spelen met je miniatuur slagveldje op zolder.
Eigenlijk weet niemand het precies.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:37 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ja, wat wil je hiermee zeggen?
Of ga je gewoon liegen over het feit dat Ghadaffi nu over meer land controle heeft dan hij pakweg 2 weken geleden had?
Ligt eraan waar je werkt, als je voor Uri Rosenthal werkt dan liever niet.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:39 schreef Oorlogsheld het volgende:
[..]
mag ik deze op mijn werk gebruiken?
Dat klopt helemaal, maar dat de situatie er nu anders bij ligt dan twee weken geleden, dat is ook iets wat je zonder de definitieve bevestiging kan concluderen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:40 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Eigenlijk weet niemand het precies.![]()
Er zijn simpelweg geen journalisten in het oorlogsgebied, dus gaat iedereen maar een beetje uit van tweets en de staatsTV, meer hebben we niet.
Ja. Shut your trap. En ga maar spelen met je tinnen soldaatjes.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:40 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Op zoveel triestheid van jouw kant weet ik idd geen reactie meer te verzinnen, mr. troll heeft bij deze gewonnen.
Ziet er wel naar uitquote:Op donderdag 17 maart 2011 21:42 schreef Slayage het volgende:
gaan de VN eindelijk wat ballen tonen?
hoezo is er weer een olieland om aan te vallen dan??quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:42 schreef Slayage het volgende:
gaan de VN eindelijk wat ballen tonen?
insallah!quote:
Absoluut, maar niemand kan met zekerheid zeggen wie nou wat onder controle heeft, heel verwarrend allemaal.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:42 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal, maar dat de situatie er nu anders bij ligt dan twee weken geleden, dat is ook iets wat je zonder de definitieve bevestiging kan concluderen.
Tja, de oppositie gaat vlak voor de no-fly zone nog ff alles uit de kast halen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:35 schreef yavanna het volgende:
iyad_elbaghdadi
Liva call from Ajdabia on AJA: There were airstrikes on Gaddafi's forces today; his troops fled back towards Brega. #Libya
There were confirmed clashes in Brega between revolutionaries and Gaddafi forces
quote:De VN-Veiligheidsraad zal rond 24.00 Nederlandse tijd stemmen over een ontwerpresolutie die internationale militaire actie mogelijk maakt tegen het regime van Moammar Gaddafi. Hierin wordt een no-fly zone geautoriseerd waarbij burgers met alle mogelijke middelen mogen worden beschermd tegen geweld door de troepen van Gaddafi.
Toch lijkt het instellen van een no-fly zone niet meer het zwaartepunt te zijn in de resolutie. Hoewel het document een bezetting door buitenlandse militairen uitsluit, machtigt de VN-Veiligheidsraad onder andere de omringende Arabische landen om de burgers in Libische gebieden, en vooral Benghazi, te beschermen. Volgens de Britse krant The Guardian laat de resolutie toe dat lidstaten tanks onder vuur mogen nemen die optrekken naar Benghazi.
VN en Libi spelen chicken-game
De VN-lidstaten die voor de resolutie zijn, spitsen zich steeds meer toe op militaire ondersteuning bij de instelling van een no-fly zone, dat komt volgens adjunct-chef van de buitenlandredactie van NRC Handelsblad, Frank Vermeulen, doordat deze landen de chicken game spelen met Libi. Beide partijen voeren de druk op zodat de ander als eerste de strijd opgeeft:
Het is high noon. Libi en de VN staan in de hoofdstraat en lopen naar elkaar toe met rinkelende sporen en met hun pistolen geladen. De VN dreigt met luchtaanvallen zodra de resolutie aangenomen wordt, Gaddafi zal de opstandelingen in Benghazi geen genade tonen. De VN hoopt dat onder dreiging van luchtaanvallen, Libi de strijd tegen de opstandelingen opgeeft. Gaddafi wil juist dat de opstandelingen voor die tijd de wapens neerleggen. Het zijn western-achtige praktijken.
Groot-Brittanni en Frankrijk maken zich klaar om luchtaanvallen uit te voeren
Frankrijk liet eerder vandaag weten dat het verwacht voldoende steun te krijgen binnen de Veiligheidsraad voor de resolutie. Het land rekent op steun van onder andere Groot-Brittani, de Verenigde Staten en de Arabische lidstaten.
Zaterdag riep de Arabische Liga de VN al op om een no-fly zone in te stellen. De Verenigde Staten zouden, volgens Reuters, zelfs voorstander zijn van luchtaanvallen tegen Libische tanks en zware artillerie. De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Hillary Clinton liet vandaag vanuit Tunesi weten dat voor de handhaving van een no-fly zone, waarschijnlijk ook militaire doelen aangevallen zullen worden.
Al Jazeera meldt de Franse minister van Buitenlandse Zaken Alain Juppe heeft gezegd dat zodra de resolutie aangenomen wordt, er luchtaanvallen op Libische doelen uitgevoerd zullen worden. Ook Groot-Brittanni bereidt zich al voor op om luchtaanvallen uit te voeren op Libische doelen.
no-fly zone niet belangrijk, resolutie te laat
Volgens NRC Midden Oosten-deskundige Carolien Roelants is de instelling van een no-fly zone minder belangrijk geworden doordat Gaddafi nu vooral grondtroepen inzet tegen de opstandelingen. Roelants:
Zeker is dat een no-flyzone alleen niet genoeg zal zijn. Gaddafis troepen rukken ook via land op en zijn al in zon ver gevorderd stadium. Dat zal niet veel effect hebben. Bovendien zijn die troepen ook niet gek. Wanneer de VN onder het mom van burgerbescherming luchtaanvallen gaat uitvoeren, dan kunnen de troepen zich in de steden gaan verschuilen. Daar kun je moeilijk bombardementen op uitvoeren.
De resolutie zou best eens veel te laat komen voor de opstandelingen in Libie, zegt Roelants. Zij lijken bijna verslagen te zijn:
De VN-Veiligheidsraad zegt de Libische burgers te willen beschermen voor geweld, maar hoe ga je dat doen vanuit de lucht? En hoe ondersteun je de opstandelingen die slecht bewapend zijn en slecht gecordineerd? Als het doel is om Gaddafi af te zetten dan ben je behoorlijk laat. Dan grijp je in op het moment dat de rebellenbeweging al bijna helemaal is opgerold.
Resolutie immoreel en illegaal
De Libische autoriteiten bestempelen mogelijke militaire actie tegen het land als immoreel en illegaal. Dat liet een woordvoerder weten tegenover Reuters.
Vijf landen, waaronder Rusland en China hebben al laten weten dat zij zich zullen onthouden van de stemming in de VN-Veiligheidsraad, meldt het Arabische televisiestation Al Arabiya. Dat was te verwachten, zegt Vermeulen, maar het ziet er naar uit dat er dan dus geen veto wordt uitgesproken tegen de resolutie. Hierdoor lijkt de kans dat de resolutie aangenomen groot blijft, ondanks dat deze landen er niet mee instemmen.
Het interessante van dit verhaal is iig dat het geen maandenlange ontknoping zal worden, maar dat binnen enkele weken wel duidelijk is hoe de toekomstige verhoudingen in Libi liggen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:44 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Absoluut, maar niemand kan met zekerheid zeggen wie nou wat onder controle heeft, heel verwarrend allemaal.
Hey Michael Moore! Loop je er weer lekker achter aan, tegen de gevestigde orde te bleren?quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hoezo is er weer een olieland om aan te vallen dan??
Hou het even leuk ja, dit is nergens voor nodig.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:42 schreef Marksen het volgende:
[..]
Ja. Shut your trap. En ga maar spelen met je tinnen soldaatjes.
Hou het even leuk.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:42 schreef Marksen het volgende:
[..]
Ja. Shut your trap. En ga maar spelen met je tinnen soldaatjes.
Ik hou er niet van om voor leugenaar uitgemaakt te worden. Had helemaal niet gehoeven als 'ie goed had gelezen. Domme post.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:46 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Hou het even leuk ja, dit is nergens voor nodig.
Mohammed is ook doodquote:Op donderdag 17 maart 2011 21:43 schreef sunny16947 het volgende:
Deze vindt ik wel aardig overeenkomen. G is vast een nazaat van Mohamed.
feb17voices Gaddafi Live: [Translators note: He is now comparing his situation with the situation of the prophet Mohammed]
Laat dat gewoon over je heen gaan.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:47 schreef Marksen het volgende:
[..]
Ik hou er niet van om voor leugenaar uitgemaakt te worden. Had helemaal niet gehoeven als 'ie goed had gelezen. Domme post.
Dit vind ik zo leip, dat Rusland en China zich zullen onthouden van stemmen. Ik had nooit verwacht dat Rusland dit liet doorgaan. En China ook eigenlijk niet.quote:Vijf landen, waaronder Rusland en China hebben al laten weten dat zij zich zullen onthouden van de stemming in de VN-Veiligheidsraad, meldt het Arabische televisiestation Al Arabiya. Dat was te verwachten, zegt Vermeulen, maar het ziet er naar uit dat er dan dus geen veto wordt uitgesproken tegen de resolutie. Hierdoor lijkt de kans dat de resolutie aangenomen groot blijft, ondanks dat deze landen er niet mee instemmen.
Ok. Excuses.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:48 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Laat dat gewoon over je heen gaan.Of praat het uit via de PM.
Daar zal heus wel wat tegenoverstaan.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:48 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Dit vind ik zo leip, dat Rusland en China zich zullen onthouden van stemmen. Ik had nooit verwacht dat Rusland dit liet doorgaan. En China ook eigenlijk niet.
Legendary als het echt zo is.
Ai. Ik heb met ze te doen.quote:De kans dat de opstand slaagt, wordt met het uur kleiner.
Nu.nlquote:Op donderdag 17 maart 2011 21:52 schreef Marrije het volgende:
Ik zat net een beetje bij te lezen op nu.nl,
[..]
Ai. Ik heb met ze te doen.
Volgens mij pas morgen, maar zeker weten doe ik het niet.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:51 schreef Marksen het volgende:
Trouwens, zijn die 48 uur van Seif Gaddafi reeds verstreken?
Maar goed, het is niet alleen nu.nl die zulke berichten doet uitgaan, er is ook een blik aan experts op verschillende bronnen te vinden die de kansen voor de rebellen als niet goed bestempelen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:53 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Nu.nl![]()
Het waarheidsgehalte wat betreft Libi is daar ver te zoeken
Bijna niemand weet de waaarheid in Libie, er zijn immers geen journalisten in het oorlogsgebied.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:53 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Nu.nl![]()
Het waarheidsgehalte wat betreft Libi is daar ver te zoeken
Zou je niet denken dat westerse regeringen via satelieten de boel in de gaten houden en zo aan informatie komen, waardoor ze besluiten dat nu toch echt ingrijpen van buiten nodig is?quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:56 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Bijna niemand weet de waaarheid in Libie, er zijn immers geen journalisten in het oorlogsgebied.
Geen idee. Toen met Egypte hadden we het ook maar over een "klok" omdat het woord cerfew geen betekenis meer had.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:51 schreef Marksen het volgende:
Trouwens, zijn die 48 uur van Seif Gaddafi reeds verstreken?
Nee. Het is een politiek/diplomatieke beslissing. Heeft nauwelijks iets met de situatie op de grond te maken. Dan hadden ze ingegrepen toen Zawya werd uitgemoord.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:57 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zou je niet denken dat westerse regeringen via satelieten de boel in de gaten houden en zo aan informatie komen, waardoor ze besluiten dat nu toch echt ingrijpen van buiten nodig is?
Dan ga je lekker met hun in discussie.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:55 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar goed, het is niet alleen nu.nl die zulke berichten doet uitgaan, er is ook een blik aan experts op verschillende bronnen te vinden die de kansen voor de rebellen als niet goed bestempelen.
Ik vraag me af of satelietbeelden genoeg zijn om de werkelijke status van de strijd te zien.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:57 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zou je niet denken dat westerse regeringen via satelieten de boel in de gaten houden en zo aan informatie komen, waardoor ze besluiten dat nu toch echt ingrijpen van buiten nodig is?
Nu.nl weet het echter wel ongelooflijk knullig te brengen, en ze citeren de Libische staats-tv soms alsof het een betrouwbare bron is. Amateuristisch gedoe vind ik zelf, maar ja.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:55 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar goed, het is niet alleen nu.nl die zulke berichten doet uitgaan, er is ook een blik aan experts op verschillende bronnen te vinden die de kansen voor de rebellen als niet goed bestempelen.
Er zijn een tijdlang journalisten vlakbij en zelfs aan het front geweest. De beelden van de verslaggeefster in Zawya staan me bij: Terwijl de Libische staats-tv stelde dat de stad al in handen was van het leger, bleek er nog enorm hard te worden gevochten in de stad en werden de regeringstroepen zelfs een keer teruggedreven.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:56 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Bijna niemand weet de waaarheid in Libie, er zijn immers geen journalisten in het oorlogsgebied.
Er zijn denk ik zat westerse boots in de vorm van specops op de grond momenteel met thuraya phonesquote:Op donderdag 17 maart 2011 21:59 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Ik vraag me af of satelietbeelden genoeg zijn om de werkelijke status van de strijd te zien.
Maar dat ze het in de gaten houden is wel zeker.
Ja die zijn er geweest en toen was het n en ander wel duidelijk, nu zijn ze daar weg en weet niemand de werkelijke status.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:01 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
[..]
Er zijn een tijdlang journalisten vlakbij en zelfs aan het front geweest. De beelden van de verslaggeefster in Zawya staan me bij: Terwijl de Libische staats-tv stelde dat de stad al in handen was van het leger, bleek er nog enorm hard te worden gevochten in de stad en werden de regeringstroepen zelfs een keer teruggedreven.
Na de resolutie kan er "in enkele uren" actie ondernomen worden. Zeker Frankrijk staat te springen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:05 schreef Flepke het volgende:
Vakantie is begonnen, laat het knokken maar beginnen!
Ik slinger op het moment de livestreams aan (belangrijkste staan in OP neem ik aan?)
Hoelang gaat dit grapje duren? 1 uur voor resolutie > duurt 1 uur & dan begint het feest?
Herkenbaar, al meerdere keren gehad sinds begin januariquote:Op donderdag 17 maart 2011 22:06 schreef SoldMayor het volgende:
Nou dit uur wordt het dus bekend.
Mocht er aangevallen worden dan ben ik bang dat ik tonight niet slaap.
Ik zag iets over bevestigde berichten van AJA dat het front nu weer bij Brega lag.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:06 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Ja die zijn er geweest en toen was het n en ander wel duidelijk, nu zijn ze daar weg en weet niemand de werkelijke status.
Staats TV is totaal niet betrouwbaar, wat logisch is, maar tweets moet je ook met een korreltje zout nemen. Het is propoganda van beide zijden.
Het is sowieso een jaar vol met nieuws volgen!!quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:08 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Herkenbaar, al meerdere keren gehad sinds begin januari
Ik heb AJE nu niet aanstaan (voetbal hequote:Op donderdag 17 maart 2011 22:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zag iets over bevestigde berichten van AJA dat het front nu weer bij Brega lag.
Het begon op 3 januari met Tunesi. Druk jaar , idd.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:10 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Het is sowieso een jaar vol met nieuws volgen!!
heb eerst een halve dag voor de tv gezeten met chemi pack brand.
toen alles gevolgd in egypte, toen libie.
toen afgelopen vrijdag , zaterdag japan.
en nu dit.
Ik heb Tunesie behoorlijk gemist eigenlijk.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het begon op 3 januari met Tunesi. Druk jaar , idd.
Was ook niet op AJ-E. Was op AJ-A, en ik spreek geen Arabisch. Maar er worden Tweets gepost met meldingen van AJ-A.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:12 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Ik heb AJE nu niet aanstaan (voetbal he) maar het zal best, maar de werkelijke status van wie wat bezet is vrij onduidelijk.
Ik hetzelfde, de koppen in de kranten en op internet gaven amper aan wat er aan de hand was.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:15 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Ik heb Tunesie behoorlijk gemist eigenlijk.
Dacht dat het toen wel mee viel.. maar niks was minder waar.
Dikke kans dat je geen beeld krijgt maar dat het in text vorm via tweets word verteld. Kan jouw ramptoerisme daar genoeg van krijgen?quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:17 schreef Flepke het volgende:
Straks live knokken op http://english.aljazeera.net/watch_now/ ?
Is daar werkend internet?(burgers met phone stream? )
Ohrlyquote:Op donderdag 17 maart 2011 22:22 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Vanavond gaat het gebeuren. Oorlog.
Ja, onnozel gedrocht.quote:
lollers, ik zie je hier voor het eerst, je komt alleen maar met ramptoerist-posts en je denkt dat je inhoudelijk iemand kan ridiculiseren.quote:
Hoezo, is toch alleen no-fly zone?quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:22 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Vanavond gaat het gebeuren. Oorlog. Als de resolutie aangenomen wordt dan is het einde tijdperk Gadaffi.
Nee, deze resolutie gaat verder dan dat. Ook het uitschakelen van Gaddafi's troepen middels een luchtcampagne is erin opgenomen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:25 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Hoezo, is toch alleen no-fly zone?
Het is de eerste echte vorm van openlijke steun aan de rebellen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:25 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
De draft resolution geeft aan dat elk land zijn gang mag gaan om geweld tegen de bevolking te stoppen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:25 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Bij een no-fly zone worden communicatiemiddelen, radars, vliegvelden en andere middelen onschadelijk gemaakt. Gadaffi geeft echter aan als het zover komt dat hij zal antwoorden tegen de NAVO met geweld. Mocht dit gebeuren dan is dit een legitieme reden om hem uit zijn macht te zetten.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:25 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ah, oke.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:26 schreef Marksen het volgende:
[..]
Nee, deze resolutie gaat verder dan dat. Ook het uitschakelen van Gaddafi's troepen middels een luchtcampagne is erin opgenomen.
Eersterangs plaatsen heb jij al bezet zeker?quote:Dikke kans dat je geen beeld krijgt maar dat het in text vorm via tweets word verteld. Kan jouw ramptoerisme daar genoeg van krijgen?
quote:Amsterdam - Benghazi, economy klasse
Heenvlucht: donderdag 17/03/2011, 1 volwassene
Wij vonden 0 vluchten voor u.
Iemand die dit van DEF jargon naar Nederlands kan vertalen?quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:29 schreef Marksen het volgende:
FMCNL FMC the Netherlands
Very interesting: A lot of movements with call sign REACH from 318th SOC Cannon AFB this afternoon #Libya
Gaat over luchtverkeer oid?quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:30 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Iemand die dit van DEF jargon naar Nederlands kan vertalen?
Kom op zeg, ik gaf je een fucking antwoord op je vraag.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:30 schreef Flepke het volgende:
[..]
Eersterangs plaatsen heb jij al bezet zeker?
[..]
ja na het bijlezen dacht ik ff op fok kijken voor de laatste stand van zakenquote:Op donderdag 17 maart 2011 22:26 schreef Nibb-it het volgende:
Hoop nieuwe users ineens nu er actie dreigt
http://en.wikipedia.org/wiki/318th_Special_Operations_Squadronquote:Op donderdag 17 maart 2011 22:30 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Special forces op de grond dus.quote:Crews plan, prepare, and execute Non Standard Aviation (NSAv) missions in support of joint special operations forces while directly supporting theater special operations commanders by conducting night vision infiltration, exfiltration, resupply and other combat taskings on unimproved runways.
Reach is de callsign op de radio. de 'naam'. denk dat ze SOS bedoelen. 318th is het Special Operations Squadron van Cannon Air Force Base.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:30 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
recon en wellicht markering van targetsquote:Op donderdag 17 maart 2011 22:35 schreef Ulpianus het volgende:
Dank allemaal.
Dat zijn serieuze berichten dus. SpecOps op de grond is wel enorm serieus, extractie van Muammar?
Veel radioverkeer hoeft nog niet te betekenen dat ze daadwerkelijk op de grond zijn, maar het is goed mogelijk dat ze zich voorbereiden om meteen na de resolutie afgezet te worden om bepaalde taken te volbrengen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:35 schreef Ulpianus het volgende:
Dank allemaal.
Dat zijn serieuze berichten dus. SpecOps op de grond is wel enorm serieus, extractie van Muammar?
Met een Lynx in Sirte?quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:37 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
De recon landt al zodra de resolutie er is, als ze er nog niet zijn. Althans zo zou ik het doen.
Die no-fly zone had er dan ook al drie weken geleden moeten komen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:32 schreef marcodej het volgende:
Wordt spannend vannacht. Race tegen de klok voor de VN.
Volgens mij kunnen ze vrijwel overal landen, zolang het maar buiten een stad isquote:
Denk zomaar dat commando's daar allemaal wel rekening mee houdenquote:Op donderdag 17 maart 2011 22:41 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen ze vrijwel overal landen, zolang het maar buiten een stad isGhadaffi is veel te druk bezig en heeft waarschijnlijk het grootste deel van z'n troepen ergens (op) geconcentreerd. Desnoods komen ze binnen over de grens, of via het water.
quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:44 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
zo niet kunnen ze me bereiken op mobiel
FMCNL FMC the Netherlandsquote:Op donderdag 17 maart 2011 22:48 schreef Nibb-it het volgende:
USAF 318th SOC Cannon AFB a PZL M-28 Skytruck tail nr N824KD / 09-0320 overhead Mediterranean near Malta as RCH 1049 #Libya
12 minutes ago
USAF 318th SOC Cannon AFB a PZL M-28 Skytruck tail nr N319TW / 09-0319 overhead Mediterranean near Malta as RCH 1047 #Libya
14 minutes ago
USAF 318th SOC Cannon AFB a PZL M-28 Skytruck tail nr N317JG / 09-0317 overhead Mediterranean near Malta as RCH 1045 #Libya
Drie kisten vol commando's.
Wat houd dat nou precies in?quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:48 schreef Nibb-it het volgende:
USAF 318th SOC Cannon AFB a PZL M-28 Skytruck tail nr N824KD / 09-0320 overhead Mediterranean near Malta as RCH 1049 #Libya
12 minutes ago
USAF 318th SOC Cannon AFB a PZL M-28 Skytruck tail nr N319TW / 09-0319 overhead Mediterranean near Malta as RCH 1047 #Libya
14 minutes ago
USAF 318th SOC Cannon AFB a PZL M-28 Skytruck tail nr N317JG / 09-0317 overhead Mediterranean near Malta as RCH 1045 #Libya
Drie kisten vol commando's.
Ja, was je bij de briefing?quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:50 schreef Marksen het volgende:
Die special forces zullen voornamelijk voor search and rescue operaties van ejected pilots ingezet worden
Top!quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:53 schreef Oorlogsheld het volgende:
livestream van de stemming
http://www.unmultimedia.org/tv/webcast/index.html
Ja, daar is geen twijfel over mogelijk.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:54 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/PZL_M28 zijn de planes?
Het is natuurlijk de maar vraag wat nu het beste is voor hun. Misschien houden ze democratie met een tegenstem langer op afstand, misschien met voor, voor beide stellingen zijn redelijke argumenten te bedenken. Dat is alleen nog wel erg ver weg waarschijnlijk.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:56 schreef Lagrinta het volgende:
Hoe zit het eigenlijk als er een revolutie komt die ingrijpen in China of Rusland mogelijk maakt? Dan kunnen beide landen het toch altijd tegenhouden? In dat geval kunnen ze hier toch makkelijk voor de resolutie stemen, ook al is het hypocriet?
Inderdaad, omdat ze veto-recht hebben is er geen gevaar dat er door de VN actie ondernomen wordt tegen hun.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:56 schreef Lagrinta het volgende:
Hoe zit het eigenlijk als er een revolutie komt die ingrijpen in China of Rusland mogelijk maakt? Dan kunnen beide landen het toch altijd tegenhouden? In dat geval kunnen ze hier toch makkelijk voor de resolutie stemen, ook al is het hypocriet?
We gaan sowieso niet ingrijpen in Rusland of China, veel te groot.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:56 schreef Lagrinta het volgende:
Ik las net 24:00quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:57 schreef Oorlogsheld het volgende:
het ziet er niet naar uit dat ze over 3 minuten gaan stemmen
En dit inderdaad.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:58 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
We gaan sowieso niet ingrijpen in Rusland of China, veel te groot.
CNN intl. zit op 24quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:59 schreef Blik het volgende:
wie maakt er een live-verslag, heb geen audio op mijn laptop
Er is wiet in overvloedquote:Op donderdag 17 maart 2011 23:01 schreef Oorlogsheld het volgende:
veel lachende mensen... wat kan dat betekenen
Precies,ik zie niet in waarom voor deze resolutie stemmen slecht voor Rusland of China is. Ja, het is hypocriet als ze geen inmenging willen bij henzelf (wat wel logisch is natuurlijk), maar dan ken ik een land dat nog hypocrieter is.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:58 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Het is natuurlijk de maar vraag wat nu het beste is voor hun. Misschien houden ze democratie met een tegenstem langer op afstand, misschien met voor, voor beide stellingen zijn redelijke argumenten te bedenken. Dat is alleen nog wel erg ver weg waarschijnlijk.
Typisch dat ze Russische kisten gebruiken, waarschijnlijk om niet op te vallen in operatiegebieden.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:56 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Ja, daar is geen twijfel over mogelijk.
quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:02 schreef Marksen het volgende:
Die NFZ++ komt er. (was niet bij de briefing)
Precies, het is meer voor het beeld van China en Rusland in de wereld. Geen inmenging in binnenlandse aangelegenheden.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:58 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Inderdaad, omdat ze veto-recht hebben is er geen gevaar dat er door de VN actie ondernomen wordt tegen hun.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |