quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:12 schreef MissN het volgende:
heeej, de foto's in de op zijn niet veranderd!
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:46 schreef StefanieV het volgende:
Mijn konijn is af (sinds gisteren, maar vandaag pas deftige foto genomen)
[ afbeelding ]
Ik ben een deken aan het haken van Sammy en ik vind het heerlijk werken. Pluist niet, splijt bijna niet en glijdt mooi door je haakwerk heen. Enige nadeel is dat je er gortdroge handen krijgt. Het spul voelt bijna hetzelfde aan als die microvezeldoekjes, maar dan zecht en niet prikkend. Het absorbeert juist doordat het microvezel is alle huidvet die op je handen zit.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:50 schreef Herfstblad het volgende:
Iemand toevallig ervaring met Sammy van Scheepjeswol? Ik wil weten hoe het haakt en of het niet snel pluist enzo
Ik meen dat ik het van het weekend langs heb zien komen hier.
ja hoop het ook hahahaha maar denk het wel was eigen verzoek van haarquote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:26 schreef EsseEi het volgende:
Toverheks wat moooi!!!!!en wat snel gehaakt.
Als je dochter daar niet blij mee is
Toffe fotoquote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:46 schreef StefanieV het volgende:
Mijn konijn is af (sinds gisteren, maar vandaag pas deftige foto genomen)
[ afbeelding ]
Als het over mijn konijn gaat, ja! Ik ben blij dat ik ze besteld heb en heb zelfs spijt dat ik er maar 5 heb besteld dus ga er dan nog bij bestellen. Het is veel handiger dan dat op borduren, ik haat borduren ;-)quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:44 schreef Whoopdidoo het volgende:
Leuke konijn! Toch leuk zon echt neusje.
Ja ging over jouw konijn! Denk dat als ik de volgende keer oogjes ga bestellen ook maar wat neusjes mee ga bestellen. Vooral bij konijnen wel leuk denk ik!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:54 schreef StefanieV het volgende:
[..]
Als het over mijn konijn gaat, ja! Ik ben blij dat ik ze besteld heb en heb zelfs spijt dat ik er maar 5 heb besteld dus ga er dan nog bij bestellen. Het is veel handiger dan dat op borduren, ik haat borduren ;-)
Tegan: af en toe moet je fantasie hebben hé om foto's te nemen ;-)
ja, hij heeft 1 x meegedraaid in de wasmachine. om de steken nog minder herkenbaar te maken zou hij nog een keer de wasmachine in moeten, maar ik wil niet dat ie nog verder krimpt. dus ik laat 'm zo. en je kunt tassen ook heel goed kado geven, dat ga ik met deze ook doen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:27 schreef freubelz het volgende:
Heb je deze tas nu vervilt? ZIet er wel erg mooi uit. Leuk ontwerp ook. Helaas heb ik al veel te veel tassen.
Ohhh die bal is mooiquote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:34 schreef Spiegelei het volgende:
Fijn dat de meet een succes was, volgende keer zal ik weer van de partij zijn hoor!
Toverheks wat is je dekentje mooi geworden!
Ik heb een poosje geleden nog een bal gemaakt voor een kindje dat één werd. Dit keer niet zo'n enorm grote, maar een wat bescheidener exemplaar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en dit is de dolfijn die ik nog tussendoor heb gemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en ik heb de smaak te pakken van het maken van GS'jes! Het hakt zo lekker weg voor de tv dus ik heb nu een voorraadje:
[ afbeelding ]
En ik moet eigenlijk verder met m'n swap, die ook heel leuk is/wordt, maar daar moet ik veel beter opletten!
![]()
oeeh! Suc6!quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:10 schreef MissN het volgende:
Jeeej ik heb een sollicitatiegesprekkk(dat moest ik ff kwijt)
Ik moet nog een klein dingetje aan mn swapsel doen, maar dan is ie af en dat vindt ik zo jammer, dus ik stel het nog een beetje uit...
Minibalquote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:34 schreef Spiegelei het volgende:
Fijn dat de meet een succes was, volgende keer zal ik weer van de partij zijn hoor!
Toverheks wat is je dekentje mooi geworden!
Ik heb een poosje geleden nog een bal gemaakt voor een kindje dat één werd. Dit keer niet zo'n enorm grote, maar een wat bescheidener exemplaar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en dit is de dolfijn die ik nog tussendoor heb gemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en ik heb de smaak te pakken van het maken van GS'jes! Het hakt zo lekker weg voor de tv dus ik heb nu een voorraadje:
[ afbeelding ]
En ik moet eigenlijk verder met m'n swap, die ook heel leuk is/wordt, maar daar moet ik veel beter opletten!
![]()
gaan die nog aangepast worden? lijkt me wel zo leuk!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:12 schreef MissN het volgende:
heeej, de foto's in de op zijn niet veranderd!
Ja erg he! De eerste 2 zijn met flits genomen en geven de kleur goed weer, de laatste is zonder flits gemaakt om de glinsterdingen rond de ogen er enigszins op te krijgen. Bovendien maak ik meestal de foto's 's avonds, dat is natuurlijk ook minder handig, maar ja.quote:Op woensdag 16 maart 2011 11:25 schreef trui het volgende:
[..]
gaan die nog aangepast worden? lijkt me wel zo leuk!
mooie dolfijn, spiegelei! wat een kleurverschil op die foto's, ik dacht eerst dat je er 2 gemaakt had!
Kloptquote:Op woensdag 16 maart 2011 12:15 schreef Herfstblad het volgende:
Volgens mij wel. En Lutte en BrandX kunnen het ook, denk ik.
doe jij het maarquote:Op woensdag 16 maart 2011 12:09 schreef MissN het volgende:
kan alleen de topicstarter de foto's in de op aanpassen? anders wil ik het ook wel doen namelijk..
denk dat een mod het wel wil doen voor onsquote:Op woensdag 16 maart 2011 14:39 schreef MissN het volgende:
ik kan het dus niet doen!en ik moet naar mn werk
ohneee
want dat betekend geld verdienen voor mooie haakwol
Was het ook volgens mij!quote:
haha, tofquote:Op woensdag 16 maart 2011 17:08 schreef Sanne het volgende:
Winkelmevrouw vroeg of ik hem volgende keer wil komen laten zien als ie klaar is.
Met liefde!
Yep, met plastic (zakjes van allerlei winkels)quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:17 schreef Whoopdidoo het volgende:
Met plastic? Dat was een keer bij man bijt hond geloof ik.
Mn koosje is af en heeft een ketting, wil eigenlijk ook nog een bloemetje.
Maar zoals gewoonlijk eerst nog een opdracht makenplannen, wat is dat?
Op Ravelry staat zelfs een tutorial hoe je het beste de tape kunt "oogsten". Mensen maken er de leukste dingen mee.quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:33 schreef KarinvdB het volgende:
Als ik dat geweten had... heb vorig jaar een hele lading videobanden weggegooid....
Heejj super, 300 haaktips en technieken heb ik @ Bol op m'n verlanglijstje staanquote:Op woensdag 16 maart 2011 21:45 schreef Sanne het volgende:
Omdat ik in bed lekker wil kunnen haken zonder de laptop nodig te hebben heb ik nu toch maar wat boekjes aangeschaft. 300 haaktips en technieken ziet er veelbelovend uit, Slofjes en pantoffels haak je zo! is maar een dun boekje, maar misschien nu wel duidelijker.
quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:58 schreef trui het volgende:
ik ben een slurf kwijt geraakt in de trein vanavond...was met m'n eerste heuse Padma bezig, en ik moest erg omreizen ivm een ongeluk tussen Den Haag en Utrecht. ik dacht 'ha! heb ik niet voor niks m'n haakwerk mee!'
maar helaas, net voor ik de slurf aan 't lijf zou vasthaken moest ik overstappen en heb ik 'm waarschijnlijk te haastig in eh naast m'n tas gestopt.
bah! (toen ben ik maar alle oningevulde sudoku's uit de spits/pers/metro gaan maken.)
sorry maar moet ook lachen, welke man/vrouw heeft nu een extra slurf mee naar huis genomenquote:Op woensdag 16 maart 2011 20:58 schreef trui het volgende:
ik ben een slurf kwijt geraakt in de trein vanavond...was met m'n eerste heuse Padma bezig, en ik moest erg omreizen ivm een ongeluk tussen Den Haag en Utrecht. ik dacht 'ha! heb ik niet voor niks m'n haakwerk mee!'
maar helaas, net voor ik de slurf aan 't lijf zou vasthaken moest ik overstappen en heb ik 'm waarschijnlijk te haastig in eh naast m'n tas gestopt.
bah! (toen ben ik maar alle oningevulde sudoku's uit de spits/pers/metro gaan maken.)
bij de euroknaller liggen ook een haakboek en een breiboek 7.95quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:45 schreef Sanne het volgende:
Omdat ik in bed lekker wil kunnen haken zonder de laptop nodig te hebben heb ik nu toch maar wat boekjes aangeschaft. 300 haaktips en technieken ziet er veelbelovend uit, Slofjes en pantoffels haak je zo! is maar een dun boekje, maar misschien nu wel duidelijker.
I Like it!quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:49 schreef KarinvdB het volgende:
Muts gemaakt voor bij de col. Jammer dat het niet meer koud is![]()
[ link | afbeelding ]
Goed boek, heb ik op de Creatiefbeurs gekocht.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:48 schreef DjinN het volgende:
[..]
Heejj super, 300 haaktips en technieken heb ik @ Bol op m'n verlanglijstje staan
Leuke muts.quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:49 schreef KarinvdB het volgende:
[ link | afbeelding ]
quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:41 schreef DjinN het volgende:
zo, heb al 2 shirtjes en 1 oud rokje verknipt tot Zpagetti
Heb al een beginnetje gemaakt met mijn tas, deze wordt gewoon rechttoe rechtaan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier moest ik om lachenquote:Op woensdag 16 maart 2011 22:22 schreef Toverheks het volgende:
[..]
sorry maar moet ook lachen, welke man/vrouw heeft nu een extra slurf mee naar huis genomen
![]()
![]()
oh wat leuk gedaan, en je kan gewoon die muts op hoor zie er veel nog mee lopen staat je leuk en leuk die bloemquote:Op woensdag 16 maart 2011 22:49 schreef KarinvdB het volgende:
[ link | afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
heel veel plezier, en italie daar haken en breien ze ook denk ik dus zal toch heus wel een wolwinkeltje wezen ergens in een leuk schattig mooi en warm waar de zon al schijnt dorpje.quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:08 schreef Daste het volgende:
Dat kan. Wat je kan doen (behalve met een grotere naald gaan haken) is ze opspannen en natmaken. Dit noemen ze blocken. Als ze droog zijn, blijven ze platter en mooier in vorm.
Ik ga morgenochtend lekker een weekje op vakantie. Mijn swapsel gaat mee en ik ga eens kijken of ze in Italië ook aan wolwinkels doen! Kijken of ik daar een paar bolletjes mee kan nemen voor een projectje. Heb ik ook gedaan met mijn vorige vakantie in Ierland. Die deken is nog steeds niet af...
quote:Op donderdag 17 maart 2011 11:37 schreef MissN het volgende:
MissN is verliefd op dit bolletje wol![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
heel cool die sjaal!!quote:Op donderdag 17 maart 2011 12:48 schreef Loqi het volgende:
Beter 3 in de hand....![]()
[ afbeelding ]
En eindelijk m'n grannysjaal afhij is lekker warm
![]()
Met een grannyrand aan elkaar gemaakt, daarna nog een grannyrand om het geheel en toen een rand met vasten om de buitenste rand mooi af te werken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:27 schreef trui het volgende:
en over die slurf in de trein: manlief suggereerde ook al dat ik maar even naar gevonden voorwerpen moest bellen. hehheh. "ik ben een eeh slurfje kwijt!"
en over die slurf in de trein: manlief suggereerde ook al dat ik maar even naar gevonden voorwerpen moest bellen. hehheh. "ik ben een eeh slurfje kwijt!"
mijn babydeken gewoon met Wibra saskiawol haaknaald 4 half echt is alleen om de baby in te wikkelen als je de straat op gaat maar is superzacht.quote:Op donderdag 17 maart 2011 11:39 schreef MissN het volgende:
Ik wil een babydekentje haken voor mn a.s. neefje/nichtje, maar dan is katoen beter toch voor babys? ik ben alleen niet goed in met katoen haken, maar datm oet ik dan maar leren...
schitterend die sjaalquote:Op donderdag 17 maart 2011 12:48 schreef Loqi het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Met een grannyrand aan elkaar gemaakt, daarna nog een grannyrand om het geheel en toen een rand met vasten om de buitenste rand mooi af te werken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die Angry Birds vind ik echt geweldig!quote:Op donderdag 17 maart 2011 12:48 schreef Loqi het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
wahahaha ik zie het gewoon al helemaal voor mequote:Op donderdag 17 maart 2011 13:27 schreef trui het volgende:
Die bol + het haakwerk is de hoeveelheid van 1 shirtjequote:Op donderdag 17 maart 2011 14:17 schreef YPPY het volgende:
Waar blijft de foto van de plastic tasjes tas?
Het begin ziet er leuk uit DjiN. Is die bol de hoeveelheid van 2 shirts en een rokje?
quote:Op donderdag 17 maart 2011 09:32 schreef kirsten. het volgende:
Noh dat doe ik toch nooitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is het gelukt? of moet je nog? Moet ook weer beginnen met leren voor over 3 weken. En vind het knap als ik daar wat van haal want heb tot nu toe 1 college gehad, en doe waarschijnlijk nog maar 2 colleges(van de andere vakken).
Ik weet niet meer van wie, maar die sjaal is echt mooi!
En ik ben geen fan van katoen, aangezien ik er vaak minder mooi mee haak. Als is dat voornamelijk denk ik een kwestie van een kleinere naald nemen.
Mn koosje werd gewaardeerd. Zal morgen wel even foto's plaatsen. Heb nu geen zin om op te staan namelijk![]()
Trui, bedankt! Mijn Italiaans is niet zo goed, maar hier kan ik wat mee. Er zitten er kennelijk ook 2 in het centrum en daar heb ik een huisje! Ik zal jullie het resultaat laten zien als ik terug benquote:Op donderdag 17 maart 2011 12:42 schreef trui het volgende:
Daste, leuk vooruitzicht! ik denk dat in Padua wel wolwinkeltjes zijn hoor, zie hier.
2 pagina's terug heb ik een foto geplaatst van het beginnetje van mijn tas, met bijbehorende bolletje Zpagettiquote:Op donderdag 17 maart 2011 16:04 schreef Daste het volgende:
En die sjaal is mooi!
Ik hoop dat ik de plastic tas en eigengemaakte Zpaghetti nog zie voordat ik op vakantie gaEn anders komt het daarna wel!
moah vrees van nietquote:Op donderdag 17 maart 2011 15:05 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Noh dat doe ik toch nooitIs het gelukt? of moet je nog? Moet ook weer beginnen met leren voor over 3 weken. En vind het knap als ik daar wat van haal want heb tot nu toe 1 college gehad, en doe waarschijnlijk nog maar 2 colleges(van de andere vakken).
Ik weet niet meer van wie, maar die sjaal is echt mooi!
En ik ben geen fan van katoen, aangezien ik er vaak minder mooi mee haak. Als is dat voornamelijk denk ik een kwestie van een kleinere naald nemen.
Mn koosje werd gewaardeerd. Zal morgen wel even foto's plaatsen. Heb nu geen zin om op te staan namelijk
Ik spreek wel Italiaans en die 2 dingen die 'lana' vermelden in het centrum zijn een kostuumwinkel en een interieurontwerper. Femafil is wel een winkel die garens verkoopt, maar zit in een buitenwijk en ik ben heel benieuwd of ze wel gewoon op normale winkeltijden geopend zijn.quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:19 schreef Daste het volgende:
[..]
Trui, bedankt! Mijn Italiaans is niet zo goed, maar hier kan ik wat mee. Er zitten er kennelijk ook 2 in het centrum en daar heb ik een huisje! Ik zal jullie het resultaat laten zien als ik terug ben
quote:Op donderdag 17 maart 2011 12:48 schreef Loqi het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
O. He, jammer maar wel goed om nu al te weten.quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:21 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik spreek wel Italiaans en die 2 dingen die 'lana' vermelden in het centrum zijn een kostuumwinkel en een interieurontwerper. Femafil is wel een winkel die garens verkoopt, maar zit in een buitenwijk en ik ben heel benieuwd of ze wel gewoon op normale winkeltijden geopend zijn.
Volgens Ravelry zit de dichtsbijzijnde wolwinkel idd in Venezia.
Op die manier.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:29 schreef trui het volgende:
ja, maar ze doen 't met een grote groep van vrijwilligers, vanuit de kerk. en die zamelen dan eerst massaal plastic tassen in, waarna ze met z'n alleen dus tassen in repen gaan zitten knippen en tot matten haken...
Wibra Saskia nr 31. Wel een beetje stug nog maar in het weekend gaat ie in de was. Dat heeft voor de col echt heel veel geholpen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:17 schreef YPPY het volgende:
.....
Leuke muts Karin. Welke kleur paars is het? Ik vind de kleur mooi overkomen op de foto.
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:59 schreef trovey het volgende:
Tasje klaar.![]()
Normaal ben ik niet zo van de kleurige tassen maar deze moet maar eens opvallen als zomertasje.![]()
[ afbeelding ]
Tip mocht je ooit eens je plastic tasjes willen opmaken: gebruik vooral die dunne knisperige dingen en niet de luxe exemplaren. Die luxe exemplaren haken heel zwaaren daar is eigenlijk niet mee te werken zonder dat je ze eerst gaat voorbehandelen (ergens opgepikt op internet , iets met nat maken en een nacht in de wasverzachter zetten) terwijl de dunne exemplaren ideaal zijn voor het haken.
![]()
Gebruikte zakjes: helemaal onderaan rood: Kruidvat, daarna tuincentrum Tuinland (felgroen) en Groenrijk(donkergroen met rood), daarna heel veel Action zakjes (Goh, zou ik daar regelmatig komen). Gele streep is zakje van een plaatselijke dierenwinkel en daarboven weer Action en de rode streep is een Wibrazak, dan weer Action en de bovenste rand is gedaan met hele dunne witte neutrale zakjes. Band is gemaakt van Wibra en Actionzakjes.
Nu eerst weer andere dingen, meld me hier wel weer later op de dag.
oh wat leuk gedaanquote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:59 schreef trovey het volgende:
Tasje klaar.![]()
Normaal ben ik niet zo van de kleurige tassen maar deze moet maar eens opvallen als zomertasje.![]()
[ afbeelding ]
Tip mocht je ooit eens je plastic tasjes willen opmaken: gebruik vooral die dunne knisperige dingen en niet de luxe exemplaren. Die luxe exemplaren haken heel zwaaren daar is eigenlijk niet mee te werken zonder dat je ze eerst gaat voorbehandelen (ergens opgepikt op internet , iets met nat maken en een nacht in de wasverzachter zetten) terwijl de dunne exemplaren ideaal zijn voor het haken.
![]()
Gebruikte zakjes: helemaal onderaan rood: Kruidvat, daarna tuincentrum Tuinland (felgroen) en Groenrijk(donkergroen met rood), daarna heel veel Action zakjes (Goh, zou ik daar regelmatig komen). Gele streep is zakje van een plaatselijke dierenwinkel en daarboven weer Action en de rode streep is een Wibrazak, dan weer Action en de bovenste rand is gedaan met hele dunne witte neutrale zakjes. Band is gemaakt van Wibra en Actionzakjes.
Nu eerst weer andere dingen, meld me hier wel weer later op de dag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:35 schreef YPPY het volgende:
Wat is dat plastic-tassen-tasje leuk geworden!
Eindelijk weer een foto update van mij.
Zoe vordert langzaam
[ afbeelding ]
Dekentje voor de poppen van mijn dochter
[ afbeelding ]
Babydekentje voor een vriendin die zwanger is. Tweede foto met een doos tissues, voor de verhoudingen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb je dikke of dunne tasjes gebruikt? Die dikkere tasjes zijn eigenlijk niet bruikbaar met een dubbel draad methode. Heb daar even een poging mee gedaan maar na een paar lossen dacht ikquote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:29 schreef Inu het volgende:
Ik heb ook zo'n tasje gemaakt, haakt wel nog zwaarder dan zpagetti! Heb hem nog 'gevoerd' met een heel plastic zakje
Zal eens een foto maken dit weekend
Het maakt het soepeler om mee te werken werd het gezegd....er zal wel een(tijdelijk) laagje omheen komen wat daar voor zorgt , ik denk niet dat je aan een weekmaker moet denken (alhoewel mijn kennis van scheikunde wat is weggezakt op dat gebiedquote:Op vrijdag 18 maart 2011 19:08 schreef Tegan het volgende:
Wasverzachter maakt hard plastic zacht. Eng spul dan.
nee hoor, ik heb de wol weer bijgekocht. en hij is al af, op de kwastjes na. suf maar daar heb ik steeds geen puf voor. zodra ik weet wanneer ik m'n nichtje zie (die 'm cadeau krijgt) zal ik daar wel weer even voor gaan zitten.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:02 schreef KarinvdB het volgende:
Ben net begonnen met de sweet pea shawl met zeeman bianca (dat mohair spul). Trui, kom jij nog steeds garen te kort voor de jouwe? Kwam gister die kleur wel tegen bij de zeeman in Woudenberg.
Zoiets?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:05 schreef trui het volgende:
[..]
trovey, goed gelukt die TassenTas! lijkt me echt iets om eens in 't groot te maken, en om daar dan weer al onze plastic tassen in te bewaren.![]()
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:09 schreef trui het volgende:
bedankt Lutte!
voici m'n blauwe padmaatje. zo a-symmetrisch als wat, maar allez. ben er toch best tevreden over.
[ afbeelding ]
Grannny'squote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:10 schreef Herfstblad het volgende:
Bedankt Lutte!
Leuke Padma, trui
Granny's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kleurtjes kloppen niet even goed op elke foto (vooral de rozerode niet), foto's zijn gemaakt met mijn mobiel
edit: ik zie dat ik de blauwe heb gepakt waar net een fout in zit.![]()
Ik ben een grote fan van Saskiaquote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:44 schreef Herfstblad het volgende:
Dit is van de Wibra, ook lekker betaalbaarBij mijn kringloop hebben ze zelden mooie wol helaas.
Het worden 2 dekens denk ik, maar ben er nog niet uit.
Ja, dat scheelt. ik heb er maar 1 in de buurt :pquote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:01 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik ben een grote fan van Saskia. Ik heb hier 5 kringloopwinkels hè
(+ 2 waar ik eigenlijk niet kom
) dus heb bijna altijd wel ergens bingo, al is het maar 1 bolletje.
plaats je een foto als het af is ben benieuwtquote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:22 schreef kwakz0r het volgende:
ola! ik ben momenteel helemaal druk met het breien van m'n eerste monster uit mn big book of monsters.ben helemaal verliefd! en ik kan mn gekke kleuren acryl nu mooi opmaken, want bij die monsters staat t heel tof, van dat vieze felle groen enzo.
wat mooiquote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:41 schreef Tan het volgende:
HB, wat een mooie Granny-kleuren
En de Padma van trui is ook liefIk ben nog niet toe aan beestjes haken, maar het lijkt me erg leuk om te doen... maar ja, de lijst van wat ik wil is al zo lang, ik denk dat het pas van de winter wordt dat ik mijn eerste beestje haak
En dat brillenhoesje is ook leuk en vooral handig, al snap ik wel een beetje wat je bedoelt (ik vind het wel netjes gemaakt, maar verder is het best een vaag dingetje, niet rot bedoeld hoor).
Mijn basis voor de Japanse-bloemen-sjaal is af, nu 'alleen nog maar' langer haken.
[ afbeelding ]
Er gaat meer katoen in zitten dan ik dacht, dus ik vrees dat ik bij moet kopen, maar dat zien we dan wel weer
Apart en uniek ontwerpquote:Op zaterdag 19 maart 2011 08:56 schreef mijsje het volgende:
even wat foto's van het brillenhoesje dat ik heb gemaakt voor de oma van mijn man... ik vind het afschuwelijk, dus deel mee in de lelijkheid...(och, het valt wel mee, maar het is niet mijn mooiste/beste werk...
)
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Mooiquote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:41 schreef Tan het volgende:
En de Padma van trui is ook liefIk ben nog niet toe aan beestjes haken, maar het lijkt me erg leuk om te doen... maar ja, de lijst van wat ik wil is al zo lang, ik denk dat het pas van de winter wordt dat ik mijn eerste beestje haak
En dat brillenhoesje is ook leuk en vooral handig, al snap ik wel een beetje wat je bedoelt (ik vind het wel netjes gemaakt, maar verder is het best een vaag dingetje, niet rot bedoeld hoor).
Mijn basis voor de Japanse-bloemen-sjaal is af, nu 'alleen nog maar' langer haken.
[ afbeelding ]
Er gaat meer katoen in zitten dan ik dacht, dus ik vrees dat ik bij moet kopen, maar dat zien we dan wel weer
Gewoon proberenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:14 schreef MissN het volgende:
@trovey, tnx de 2e link is ook handigik ga het toch echt es uitproberen
![]()
Mooie gs-jes herfstblad!
Ik heb alweer veel te veel haakideeen
Waar zjin je aan- en afhechtdraadjes of ben je zo'n typje wat tijdens het haken al aan het afwerken is?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:56 schreef trui het volgende:
hij wordt prachtig, tan!
m'n volgende padma is alweer in de maak. dit keer met iets meer kleurtjes...
[ afbeelding ]
Ik zit er hard over te denken maar zit wel erg te piekeren over het garen. Hij is bedoelt voor fingering dikte en die mooie diepe kleur doet het 'm ook wel natuurlijk.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 12:23 schreef mijsje het volgende:
Karin, vooral die eerste shawl vind ik ook erg mooi!ga je die maken na je sweet pea shawl?
Euhm... oke.... ik zoek wel ff een uitlegquote:Op zaterdag 19 maart 2011 19:16 schreef EsseEi het volgende:
Nathalie ze bedoelt minderendus van twee steken 1 steek maken zeg maar
Thx ik snap 'm!quote:Op zaterdag 19 maart 2011 19:36 schreef trui het volgende:
nathalie, zie bijv. hier of hier (scroll naar het filmpje dat 'decreasing' heet) voor hoe je kunt minderen.
Wat mooi! Hoe zitten die bloemen toch aan elkaar vast?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:41 schreef Tan het volgende:
[ afbeelding ]
Weet ik nog niet... Ik heb gisteren een mand van harige zpagetti gehaakt. De stof bleek nogal af te geven op mijn kleren, dus het tasidee heb ik laten varen.quote:Op zondag 20 maart 2011 10:14 schreef trui het volgende:
hee arual, wb! wat ga je maken?
de bloemen kunnen 'as you go' aan elkaar vast gehaakt worden door 1 halve vaste door het uiterste lusje van een andere bloem heen te haken als je op de helft van 1 bloemblaadje bent. dat doe je dan bij 2 blaadjes tussen elke bloem. klinkt ingewikkelder dan 't is hoor.
Oh ok, ieder blaadje zit dus vast aan een ander blaadje...quote:Op zondag 20 maart 2011 10:56 schreef trui het volgende:
in de buitenste steek, dus onder beide lusjes door van de bovenste 'v' van 't stokje uit het bloemblaadje in kwestie. en als je ongeveer weet hoe je je bloemen ten opzichte van elkaar wil hebben, zie je vrij snel welke blaadjes dan aan welke vast moeten. je zou ze als zeshoeken kunnen beschouwen, met 2 bloemblaadjes per zijde. zie mijn sjaal bijv.
oh wat leukquote:Op zondag 20 maart 2011 09:34 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]
ze vinden elkaar ook wel leuk, geloof ik:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dank jequote:Op zondag 20 maart 2011 14:03 schreef Spiegelei het volgende:
Ziet er goed uit Loqi! Lukt het patroon een beetje, ik zag op ravelry bij mensen die die draak ook hebben gemakt veel commentaar op de leesbaarheid van het patroon en er zouden ook fouten instaan. Dit ziet er in ieder geval wel mooi uit, zeker ook omdat het uit één stuk is.
hey, dat lijkt wel een Perry-het-vogelbekdier-in-wording.quote:Op zondag 20 maart 2011 17:40 schreef kwakz0r het volgende:
hier is ie, in progress. Moet nog een oor, een pootje en een ooglap. Dan moet ie nog oogjes (zijn in bestelling) en tanden van vilt, en een vulling. Kan m dus nog even niet afmaken straks...
[ afbeelding ]
Voeg even een vraag toe:quote:Op zondag 20 maart 2011 19:42 schreef EsseEi het volgende:
Spiegelei wordt leuk je monster!!!
Swap bijna af, doel van de avondhihi
En nogmaals de vraag: wanneer doen we nou "openmaak dag"?
Ik gebruik naald 2 als ik beestjes haak met Nova en ben nu met naald 2,75 een kruikhoes aan het haken. En hoewel ik (zeker bij Ami's) vrij strak haak vind ik dat het toch het mooiste uitzienquote:Op maandag 21 maart 2011 14:37 schreef MissN het volgende:
Grr iemand had de saskia voorraad bij 'mijn' wibra geplunderd![]()
Heb wel een rode, gele en groene saskia meegenomen voor eventuele gs-jes.
En heb hele mooie bolletjes nova katoen gekocht, azuurblauw en grijs. Op de verpakking staat naald 3,5-4,5. Het lijkt me zo groot!? Iemand ervaring met nova van de wibra, en welke haaknaald er het beste bij past?
Ach, wat vervelend!quote:Op maandag 21 maart 2011 15:31 schreef trovey het volgende:
Ik kom er achter dat ik ik geen naald nummer 8 heb....mooi excuus om nog even langs mijn fourniturenzaak met wolopruiming te gaan.
Moet je geen onverwacht bezoek krijgen natuurlijk.quote:
ik vind je african flowers heel mooi Spiegelei, maar het zijn geen hexagonnetjes... het zijn pentagonnetjes, want ieder bloemetje heeft maar 5 blaadjes. heeft je bloem er 6, dan is het een hexagonnetje...quote:Op maandag 21 maart 2011 01:57 schreef Spiegelei het volgende:
een overzichtje van mijn hexagonnetjes voor in totaal 4 kleine knuffelballen zoals ik ze nu noem.
Inmiddels zijn er 2 nagenoeg in elkaar gezet (1 hexagonnetje nog open als een dekseltje om de vulling er nog in te kunnen doen).
[ afbeelding ]
En van de week nog een ware Spiegelei Massacre hier! Ik had ergens achter in de kledingkast nog van die grote soort handpoppen liggen in de vorm van Sint Bernhardshondenkoppen die heel stom kunnen blaffen (leek meer piepen!). Ik heb de vulling bij mijn voorraad vulling gedaan en de ogen en neuzen uitgeknipt en geprobeerd los te krijgen zo dat ik ze kan hergebruiken (en dat lukt na geel beleid en moeite wel dus ik bewaar ze voor latere projecten):
[ afbeelding ]
Dankjewel!quote:Op maandag 21 maart 2011 20:58 schreef mijsje het volgende:
wow omdatappel!dat ziet er heel goed uit voor een eerste haaksel!
Wat een schatje! Leuk patroon ook! Of heb je het zelf bedacht? In dat geval helemaal goed werkquote:Op maandag 21 maart 2011 20:54 schreef Omdatappel het volgende:
Hoi allemaal!
Ik heb vandaag mijn allereerste haakding gemaakt.
Op aanraden van die lieve Bloempje. is het een uil geworden, alleen de wenkbrauw mist nog. Ik kon zo gauw even geen vilt vinden.
Hier enkele foto's, ik hoop dat jullie hem niet al te mislukt vinden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dankje!quote:Op maandag 21 maart 2011 21:16 schreef Muck het volgende:
Hij is echt heel erg leuk geworden omdatappel![]()
Nee, niet zelf bedacht, daar ben ik nog te amateuristisch voor denk ik. Heb het patroon van een site geplukt.quote:Op maandag 21 maart 2011 21:21 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Wat een schatje! Leuk patroon ook! Of heb je het zelf bedacht? In dat geval helemaal goed werk
euh, die van mij staat er nog niet bij hequote:Op maandag 21 maart 2011 20:49 schreef mijsje het volgende:
wow, mooi monster Kwakz... ik wilde dat ik zo mooi kon breien... heb je dat rond gedaan? of met een naadje?
Heel erg leuk! En helemaal niet mislukt hoor!!!quote:Op maandag 21 maart 2011 20:54 schreef Omdatappel het volgende:
Hoi allemaal!
Op aanraden van die lieve Bloempje. is het een uil geworden, alleen de wenkbrauw mist nog. Ik kon zo gauw even geen vilt vinden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 21 maart 2011 20:54 schreef Omdatappel het volgende:
Hoi allemaal!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik gebruik altijd de knoopjessteek om een oog te maken, net zo makkelijk.quote:Op maandag 21 maart 2011 12:01 schreef kwakz0r het volgende:
ik kan mn monster nog niet in elkaar zetten - moet nog wachten tot mn safety eyes er zijn - dus ben maar met monster nummer 2 begonnen: Cecil! in paars met roze (meer een Cecilia dus)
dit is het voorbeeld voor Dot, die ik dus alleen nog hoef te vullen
[ afbeelding ]
En dit is Cecil (voorbeeld uit t boekje)
[ afbeelding ]
oh, wat een fijne kleurencombo's!quote:Op maandag 21 maart 2011 22:27 schreef kirsten. het volgende:
Eindelijk heb ik weer een foto geupload. Deze is van mijn deken in wording:
[ afbeelding ]
De kleuren zijn nog niet helemaal zoals ze moeten zijn, want flitser en geen daglicht. Hij is niet heel erg fel maar ik vind de kleuren wel mooi bij elkaar passen!
Jij had het niet druk genoeg.quote:Op maandag 21 maart 2011 22:20 schreef DjinN het volgende:
hoi lieverds!![]()
Ben weer terug van een geweldig weekendje bij vriendjelief
Had met mijn schoonzusje gepraat, en ze vroeg of ik haar wilde leren haken
Ze vond het hartstikke leuk maar snapte er nog niet veel van. Dus ga ik het haar binnenkort leren. Ze wou graag een poncho voor haar nichtje maken (net 6 maanden oud, ik ben helemaal weg van dat kleine schatje
), maar was bang dat ze zelf het geduld niet ervoor had
Toen heb ik aangeboden em te maken! Binnenkort krijg ik de wol en ga ik een leuke poncho maken voor de kleine
Harmonie in pastel.quote:Op maandag 21 maart 2011 22:27 schreef kirsten. het volgende:
[ afbeelding ]
De kleuren zijn nog niet helemaal zoals ze moeten zijn, want flitser en geen daglicht. Hij is niet heel erg fel maar ik vind de kleuren wel mooi bij elkaar passen!
Heejj leuk! Jij ook hierquote:Op maandag 21 maart 2011 20:54 schreef Omdatappel het volgende:
Hoi allemaal!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er imho mooi uit hoorquote:Op maandag 21 maart 2011 22:27 schreef kirsten. het volgende:
[ afbeelding ]
Haha idd, ik heb het nog niet druk genoegquote:Op maandag 21 maart 2011 22:31 schreef trovey het volgende:
[..]
Jij had het niet druk genoeg.![]()
[..]
Harmonie in pastel.
Dankje, maar deze is denk ik te groot, het is voor op een kaartje waar ook nog de naam bij moet. Bovendien in het Engels en ik kan daar gewoon niet mee uit de voetenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 08:50 schreef Lijnloos het volgende:
Tan, deze vond ik wel leuk om te doen... is niet met een magic ring, maar gewoon een ring van lossen.. http://theroyalsisters.bl(...)hearts-tutorial.html
Zij heeft er ook meteen een handige foto-begeleiding/tutorial bij!
[ Bericht 13% gewijzigd door Lijnloos op 22-03-2011 09:15:06 ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |