abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94246504
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 15:05 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Noh dat doe ik toch nooit O-) Is het gelukt? of moet je nog? Moet ook weer beginnen met leren voor over 3 weken. En vind het knap als ik daar wat van haal want heb tot nu toe 1 college gehad, en doe waarschijnlijk nog maar 2 colleges(van de andere vakken).

Ik weet niet meer van wie, maar die sjaal is echt mooi!

En ik ben geen fan van katoen, aangezien ik er vaak minder mooi mee haak. Als is dat voornamelijk denk ik een kwestie van een kleinere naald nemen.

Mn koosje werd gewaardeerd. Zal morgen wel even foto's plaatsen. Heb nu geen zin om op te staan namelijk :P
moah vrees van niet ;) Maar iig wel weer tijd om te haken nu.
Katoen vind ik wel lekker maar alleen voor gebruiksvoorwerpen (niet dekens) zoals pannelappen, dekseltjes etc. Daar gaat wol vind ik te snel mee pluizen.
pi_94248072
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 15:19 schreef Daste het volgende:

[..]

Trui, bedankt! Mijn Italiaans is niet zo goed, maar hier kan ik wat mee. Er zitten er kennelijk ook 2 in het centrum en daar heb ik een huisje! Ik zal jullie het resultaat laten zien als ik terug ben :s)
Ik spreek wel Italiaans en die 2 dingen die 'lana' vermelden in het centrum zijn een kostuumwinkel en een interieurontwerper. Femafil is wel een winkel die garens verkoopt, maar zit in een buitenwijk en ik ben heel benieuwd of ze wel gewoon op normale winkeltijden geopend zijn.
Volgens Ravelry zit de dichtsbijzijnde wolwinkel idd in Venezia.
  donderdag 17 maart 2011 @ 19:28:58 #123
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94251203
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 13:27 schreef trui het volgende:
en over die slurf in de trein: manlief suggereerde ook al dat ik maar even naar gevonden voorwerpen moest bellen. hehheh. "ik ben een eeh slurfje kwijt!" :')
_O-

Karin mooie muts!!! :D mooie kleur paars!!!

En loqi je Angry Birds zijn tof :D:D net als je shawl!!! :D

en dat Zpagetti ding wordt ook mooi! :D veel mooier dan mijne (die alweer in de prullenbak ligt ;))

vandaag iemand in het ziekenhuis met zelf gehaakte/gebreide deken (denk ik) in blokken! :D
en iemand met zo'n shawl gebreid met van die lussen (weet niet hoe dat garen heet, dat je maar 7 steken hoeft te breien maar dat ie dan heel tof wordt) en daarbij een riem met gehaakte bloemetjes!
Voelt iemand zich aangesproken met deze omschrijving?? ;) Het was in Dordrecht
pi_94252224
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 12:48 schreef Loqi het volgende:
Beter 3 in de hand.... :D
[ afbeelding ]

En eindelijk m'n grannysjaal af *O* hij is lekker warm O+
Met een grannyrand aan elkaar gemaakt, daarna nog een grannyrand om het geheel en toen een rand met vasten om de buitenste rand mooi af te werken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
:D O+
Eens even kijken of mijn camera al aan het werk wil.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_94252914
Camera heeft weer zin om mee te werken dus hier even een snelle foto...is natuurlijk nog niet afgewerkt dus de losse stukjes even wegdenken. Ik maak een tasje met de rondhaakmethode en officieel zou het ding dus de hoogte ongeveer hebben van waar ik nu ben maar ik ga nog even door want ik wil een groter exemplaar. :P

Optimist tot in de kist
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:00:07 #126
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_94253146
wat grappig trovey! Hoeveel tasjes heb je nou in je bol verwerkt? En zijn dat ook van die dunne kraakzakken die je altijd op de markt krijgt of meer die dikkere plactic tassen?
klerkje
pi_94253534
Dit bolletje bevat ongeveer 20 tasjes en allemaal van die dunne flodderdingen van de Action, twee tuincentra en een paar minizakjes van het Kruidvat. Dat soort zakjes scheurt meestal al voordat je thuis bent :') dus zijn niet echt makkelijk vaker te gebruiken en i.p.v. ze weg te gooien zijn ze nu weer nuttig. *O*
Je haakt met een dubbele draad en ondanks het feit dat het dus heel dun plastic is krijg je zo toch een prima "draad" om mee te haken Dikke plastic zakken gaan hier gewoon nog een tijdje mee in gebruik en die zijn dus nog niet aan de beurt om de recycling in te gaan maar mijn broer heeft net een paar wat dikkere kapotte zakken meegenomen en die ga ik vanavond verknippen...benieuwd of dat net zo soepel gaat haken als die dunne zakjes of dat het te dik blijkt te zijn.

En nog iets wat me opviel: De bedrukking van Actionzakjes is niet wrijfbestendig....ik doe nu mijn stadsbijnaam eer aan., ik ben een echte Blauwvinger. :')
Optimist tot in de kist
pi_94254719
http://twilighttaggers.bl(...)ay-duck-project.html

Whaha,superleuke link over wildhaken!
pi_94257151
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 18:21 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Ik spreek wel Italiaans en die 2 dingen die 'lana' vermelden in het centrum zijn een kostuumwinkel en een interieurontwerper. Femafil is wel een winkel die garens verkoopt, maar zit in een buitenwijk en ik ben heel benieuwd of ze wel gewoon op normale winkeltijden geopend zijn.
Volgens Ravelry zit de dichtsbijzijnde wolwinkel idd in Venezia.
O. He, jammer maar wel goed om nu al te weten.
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
  donderdag 17 maart 2011 @ 22:21:47 #130
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94264048
ik zag later inderdaad dat die linkjes van de winkels zelf toch niet veel wolligs in de aanbieding hadden... jammer! maar wie weet valt 't in de praktijk nog mee. :+

leuk trovey! mijn tante in canada maakt op een vergelijkbare manier vele matjes van oude plastic tassen, voor daklozen.
in de haak.
pi_94264597
Heeft ze daar niet verschrikkelijk veel tasjes voor nodig Trui? Ik merk dat dit tasje mijn plastic tasjesvoorraad al volledig opmaakt, je hebt tenslotte alleen wat aan het middendeel, de bodem
m en de handvaten zijn niet bruikbaar.
Optimist tot in de kist
  donderdag 17 maart 2011 @ 22:29:20 #132
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94264707
ja, maar ze doen 't met een grote groep van vrijwilligers, vanuit de kerk. en die zamelen dan eerst massaal plastic tassen in, waarna ze met z'n alleen dus tassen in repen gaan zitten knippen en tot matten haken...
in de haak.
pi_94264932
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 22:29 schreef trui het volgende:
ja, maar ze doen 't met een grote groep van vrijwilligers, vanuit de kerk. en die zamelen dan eerst massaal plastic tassen in, waarna ze met z'n alleen dus tassen in repen gaan zitten knippen en tot matten haken...
Op die manier. :P Het zal hier in Nederland wel steeds minder worden want meer en meer winkels vragen geld voor een tasje....dan moet ik maar allerlei kleuren vuilniszakken aan repen knippen. :')
Optimist tot in de kist
pi_94268469
Ik vind het erg leuk uitzien trovey :) maar hoe heb je die zakken precies geknipt. zo rondom naar beneden zeg maar?
haken is cool
  vrijdag 18 maart 2011 @ 00:11:33 #135
244933 trovey
Nachtoele
pi_94272003
Hieronder een link welke de meest gebruikte en meest eenvoudige methode is.

http://www.crochetspot.com/how-to-make-plarn-plastic-yarn/

Als je het goed doet heb je geen last van de aanhechtingen tussen de verschillende lussen. Er is ook nog een methode om het als één groot lint te knippen maar met die dunne zakjes die ik gebruik is deze methode beter omdat je een dubbele draad krijgt die wat steviger is daardoor. Op dezelfde blog staat trouwens ook het tasje wat ik wil maken, ik maak het alleen een stuk langer want anders is het een erg klein ding. :') Het begint nu trouwens al echt op een tasje te lijken nu ik weer een stuk verder ben. :D Ik gebruik dan wel een 5 mm haak i.p.v. een 4 mm want 4 is echt niet prettig om mee te werken, is gewoon te klein voor dit soort materiaal.
Optimist tot in de kist
pi_94272568
Ziet er gaaf uit, Trovey!

Ik ben weer eens aan de granny's gegaan en ze zijn totnutoe foutloos ^O^ Heel wat anders dan de vorige keer dat ik een poging deed :P
  vrijdag 18 maart 2011 @ 00:26:16 #137
244933 trovey
Nachtoele
pi_94272819
Granny's moet ik nog een keer leren, :P heb er wat eenvoudige tutorials over gevonden dus eens zal ik het wel doorkrijgen. :')

Ik zie trouwens nu pas dat er ook iets staat over plastic matten voor daklozen, dategene waarover trui het had. Dat zijn hele grote matten met heel veel tasjes. :o
Optimist tot in de kist
  vrijdag 18 maart 2011 @ 00:49:50 #138
244933 trovey
Nachtoele
pi_94273957
Nog veel meer creaties met Plarn. *O* Ik moet tasjes gaan stelen bij de Action. :')

http://diyfashion.about.com/od/diyfashion101/tp/Plarn.htm
Optimist tot in de kist
  vrijdag 18 maart 2011 @ 06:30:22 #139
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94277506
haha of bij de groente en fruit afdeling in de supermarkt ;)
wordt leuk je plastic plastic tasje ;) :D

hoop het weekend eindelijk beetje op te schieten met haken, 's avonds echt geen puf meer. 6 uur opstaan is niet gezond ;)
pi_94279533
Ik heb ook zo'n tasje gemaakt, haakt wel nog zwaarder dan zpagetti! Heb hem nog 'gevoerd' met een heel plastic zakje :D

Zal eens een foto maken dit weekend :)
pi_94280083
Geweldig Loqi die angry birds! En die sjaal is ook heel leuk.

quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 14:17 schreef YPPY het volgende:
.....

Leuke muts Karin. Welke kleur paars is het? Ik vind de kleur mooi overkomen op de foto. :)
Wibra Saskia nr 31. Wel een beetje stug nog maar in het weekend gaat ie in de was. Dat heeft voor de col echt heel veel geholpen.

heb gister een paar breipennen gekocht, wil toch maar weer eens een poging wagen, m'n eerste poging was met van dat hele pluizige spul voor een sjaal maar dat werd helemaal niks. Heb nu ook nog m'n twijfels dus wie weet blijft het weer bij een poging.....
  vrijdag 18 maart 2011 @ 09:52:39 #142
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_94280196
dank je wel allemaal! Wat een lieve reactes O+ ik ben nu aan het draakje bezig
Knoei
  vrijdag 18 maart 2011 @ 09:56:09 #143
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_94280311
Goh wat zijn jullie creatief zeg :D Haken met plastik :D

Die grannysjaal is echt prachtig!!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 09:59:54 #144
244933 trovey
Nachtoele
pi_94280429
Tasje klaar. :P

Normaal ben ik niet zo van de kleurige tassen maar deze moet maar eens opvallen als zomertasje. :')

Tip mocht je ooit eens je plastic tasjes willen opmaken: gebruik vooral die dunne knisperige dingen en niet de luxe exemplaren. Die luxe exemplaren haken heel zwaar }:| en daar is eigenlijk niet mee te werken zonder dat je ze eerst gaat voorbehandelen (ergens opgepikt op internet , iets met nat maken en een nacht in de wasverzachter zetten) terwijl de dunne exemplaren ideaal zijn voor het haken. *O*

Gebruikte zakjes: helemaal onderaan rood: Kruidvat, daarna tuincentrum Tuinland (felgroen) en Groenrijk(donkergroen met rood), daarna heel veel Action zakjes (Goh, zou ik daar regelmatig komen O-) ). Gele streep is zakje van een plaatselijke dierenwinkel en daarboven weer Action en de rode streep is een Wibrazak, dan weer Action en de bovenste rand is gedaan met hele dunne witte neutrale zakjes. Band is gemaakt van Wibra en Actionzakjes.

Nu eerst weer andere dingen, meld me hier wel weer later op de dag. :*

[ Bericht 7% gewijzigd door trovey op 18-03-2011 10:11:51 ]
Optimist tot in de kist
  vrijdag 18 maart 2011 @ 10:27:46 #145
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_94281284
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 09:59 schreef trovey het volgende:

Normaal ben ik niet zo van de kleurige tassen maar deze moet maar eens opvallen als zomertasje. :')

[ afbeelding ]

Tip mocht je ooit eens je plastic tasjes willen opmaken: gebruik vooral die dunne knisperige dingen en niet de luxe exemplaren. Die luxe exemplaren haken heel zwaar }:| en daar is eigenlijk niet mee te werken zonder dat je ze eerst gaat voorbehandelen (ergens opgepikt op internet , iets met nat maken en een nacht in de wasverzachter zetten) terwijl de dunne exemplaren ideaal zijn voor het haken. *O*

Gebruikte zakjes: helemaal onderaan rood: Kruidvat, daarna tuincentrum Tuinland (felgroen) en Groenrijk(donkergroen met rood), daarna heel veel Action zakjes (Goh, zou ik daar regelmatig komen O-) ). Gele streep is zakje van een plaatselijke dierenwinkel en daarboven weer Action en de rode streep is een Wibrazak, dan weer Action en de bovenste rand is gedaan met hele dunne witte neutrale zakjes. Band is gemaakt van Wibra en Actionzakjes.

_O_ _O_ zo gaaf
Knoei
pi_94281710
Oh die link is handig trovey! hihi wat grappig zeg! ik baal een beetje want ik gooi die dunne tasjes altijd meteen bij het plastic afval :( k bewaar altijd alleen de dikke zeg maar. Maar die dikke tasjes willen misschien wel goed met haaknaald 8? ohnee ik mocht even niet meer haken van mezelf 8)7
haken is cool
pi_94282357
Ik ga me vandaag wijden aan mn hobby die ik had voordat de haakgekte begon :D taarten maken :) met fondant versieren ... nog meer mensen die dat toevallig doen?
haken is cool
  vrijdag 18 maart 2011 @ 11:35:18 #148
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_94283712
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 09:59 schreef trovey het volgende:

[ afbeelding ]

oh wat leuk gedaan ^O^
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  vrijdag 18 maart 2011 @ 11:35:32 #149
1762 YPPY
Yppiaans
pi_94283723
Wat is dat plastic-tassen-tasje leuk geworden!

Eindelijk weer een foto update van mij.

Zoe vordert langzaam

Dekentje voor de poppen van mijn dochter

Babydekentje voor een vriendin die zwanger is. Tweede foto met een doos tissues, voor de verhoudingen. :)

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_94287143
Mooie dingen zeg YPPY!

Ben net begonnen met de sweet pea shawl met zeeman bianca (dat mohair spul). Trui, kom jij nog steeds garen te kort voor de jouwe? Kwam gister die kleur wel tegen bij de zeeman in Woudenberg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')