abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94194146
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 15:31 schreef trui het volgende:
oh ik dacht dat dat van Phildar was!
Was het ook volgens mij!

Hier bijna een koosje af. Ga m toch maar geven. Vind het zo lullig om helemaal niets te geven.
pi_94194618
Gaan de oogjes van 6060 makkelijk dicht? Zonder grof geweld bedoel ik dan.
pi_94195339
Nou ben maar eens gaan kijken bij de Wibra. De baby soft was niet erg spannend, geen interessante kleuren en het is niet erg zacht. Maar heb wel wat gekocht van twee andere nieuwe garen, namelijk Hanna, glad gedraaid acryl, heeft iets weg van sammy van scheepjeswol maar niet zo zacht, de kleuren komen overeen met een aantal van de saskia kleuren (dezelfde z nummers waaronder felroze, lila, mintgroen, grijs, geel en een soort creme). En Jessica, 100% katoen vrij dik onregelmatig garen in mooie kleurtjes.

pi_94195440
Mn moeder had gister ook Hanna meegenomen. Weet nog niet wat ik er van vindt :P De roze is wel mooi O+

En heb oogjes besteld, alweer :P
pi_94195997
Die roze ziet er mooi uit ja O+
Ik wil Sammy eens proberen, maar ik vind het best prijzig.

Wat voor een kleur geel hebben ze van Hanna? :)
(Volgens mij zijn ze dol op vrouwennamen die op een A eindigen bij de Wibra :P)
pi_94196890
Beetje hetzelfde als de saskia geel.
  woensdag 16 maart 2011 @ 17:08:03 #58
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_94198612
Twee bollen Katia Candy gehaald. *O*
Kan weer verder met mijn regenboogshawl. O+

Winkelmevrouw vroeg of ik hem volgende keer wil komen laten zien als ie klaar is.
Met liefde!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_94198640
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:08 schreef Sanne het volgende:

Winkelmevrouw vroeg of ik hem volgende keer wil komen laten zien als ie klaar is.
Met liefde!
haha, tof :D
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 16 maart 2011 @ 17:11:11 #60
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_94198757
Ow en ik zag dus ook andere Katia, in hardere kleuren dan pasteltinten, met ook zo'n groot kleurverloop. Dus dat je echt centimeters kunt haken voor er een nieuwe kleur begint. Dus als deze af is toch eens kijken of daar iets moois tussen zit. Ik ben een herfsttypje, pasteltinten zijn eigenlijk uit den boze. ;)
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_94205193
Die Jessica van Wibra zag ik vanmiddag ook, naald 6-6-5 dus dat zie ik wel zitten. :P Die andere nieuwe is 3-3,5 maar wellicht kan het ook op 4, maar eens proberen in de toekomst.
Dat roze en zeegroene van de Jessica vond ik wel erg flets ;( . De bruine, beige and gebroken witte versie vind ik wel leuk, nu nog een bijpassend patroon erbj vinden. :')

Wel weer een paar bolletjes gevonden bij de kringloop in knalkleurtjes en wit. O+ Ook nog een bol heel dun haakkatoen meegenomen in oudroze, voor 50 cent wil ik dat priegelwerk wel eens proberen, ik weet alleen nog niet wat ik ermee wil doen.....geen kleedjes in ieder geval. :{w :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_94206503
Ik ga beginnen aan de swap! Eerst het patroontje even afhalen :D
pi_94207529
Ik heb vandaag deze bol "wol" gemaakt en ben nu bezig met het maken van een minitasje. :P

Optimist tot in de kist
pi_94208735
Met plastic? Dat was een keer bij man bijt hond geloof ik.

Mn koosje is af en heeft een ketting, wil eigenlijk ook nog een bloemetje.
Maar zoals gewoonlijk eerst nog een opdracht maken O-) plannen, wat is dat?
pi_94208943
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:17 schreef Whoopdidoo het volgende:
Met plastic? Dat was een keer bij man bijt hond geloof ik.

Mn koosje is af en heeft een ketting, wil eigenlijk ook nog een bloemetje.
Maar zoals gewoonlijk eerst nog een opdracht maken O-) plannen, wat is dat?
Yep, met plastic (zakjes van allerlei winkels) :P . Ga ik gewoon eens proberen. Je kunt met van alles haken tot en met oude videotape toe (dat gaat het volgende worden als ik mijn oude versleten banden ga uitzoeken). Dit tasje gaat waarschijnlijk een toilettasje worden dus dan is plastic niet eens zo'n gek idee i.v.m. nattigheid. ;)
Optimist tot in de kist
pi_94209785
Als ik dat geweten had... heb vorig jaar een hele lading videobanden weggegooid....
pi_94210125
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:33 schreef KarinvdB het volgende:
Als ik dat geweten had... heb vorig jaar een hele lading videobanden weggegooid....
Op Ravelry staat zelfs een tutorial hoe je het beste de tape kunt "oogsten". Mensen maken er de leukste dingen mee.
Optimist tot in de kist
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:58:06 #68
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94211307
ik ben een slurf kwijt geraakt in de trein vanavond... :'( was met m'n eerste heuse Padma bezig, en ik moest erg omreizen ivm een ongeluk tussen Den Haag en Utrecht. ik dacht 'ha! heb ik niet voor niks m'n haakwerk mee!' 8-) maar helaas, net voor ik de slurf aan 't lijf zou vasthaken moest ik overstappen en heb ik 'm waarschijnlijk te haastig in eh naast m'n tas gestopt. -O- bah! (toen ben ik maar alle oningevulde sudoku's uit de spits/pers/metro gaan maken.)
in de haak.
pi_94211847
Oh balen trui! Trein moest bij mij ook omrijden en ik neem morgen het risico maar niet, ga met de auto (heb dan wel geen tijd om rustig wakker te worden)

Mijn swap valt kleiner uit dan gedacht :o Nu moet ik nog iets anders gaan zoeken natuurlijk, dacht dat het groter ging zijn haha
pi_94211906
Ah vervelend. Maar beter de slurf dan t hele beest. Dat je dat durft trouwens in de trein.
Ik ben altijd blij met alle spits/pers/metro's in de trein. Alleen worden ze hier op haarlem er soms uitgehaald dus als je niet vroeg reist heb je ze niet.

Ben zo blij dat ik niet meedoe aan de swap, zou echt gestresst worden. En voor alle mensen die bang waren dat hun swapster het niet leuk vond, komt vast goed!
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:11:27 #71
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94211990
waarom zou ik 't niet durven?
en inderdaad, swap is bedoeld als leuk, niet als stress-opleveraar hoor! maar ik ben nu ook wel blij dat ik er niet nog een verplichting bij heb. heb 't druk zat!
in de haak.
pi_94212153
Weet niet, jij bent al oud natuurlijk :P Grapje. Lijkt me zo raar gewoon.
Maar doe je het dan ook in de spits?
Volgens mij raak ik alles kwijt, dat heb ik thuis namelijk al :P

En ik heb het niet zo druk, maar ben toch blij dat ik niet mee doe :P krijg t nu wel weer druk namelijk.
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:23:08 #73
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94212724
als ik maar enigszins kan zitten wel. maar ik kan me wel iets voorstellen bij je terughoudendheid hoor. mensen kijken je soms toch wel een beetje vreemd aan. maar ik krijg ook veel positieve reacties.
in de haak.
pi_94212745
Stress heb ik niet echt voor de swap hoor, doe het nog graag :-) De eerste keer vond ik het erger ;-)

Haken op de trein doe ik ook soms, niet veel omdat het meestal zaken zijn met patronen en dan wil ik dat niet meenemen, maar heb het toch al een paar keer gedaan, vind het wel leuk. Ik zit toch een goed halfuur op de trein en dan kan ik even goed haken ;-)
pi_94213921
zo, heb al 2 shirtjes en 1 oud rokje verknipt tot Zpagetti :D
Heb al een beginnetje gemaakt met mijn tas, deze wordt gewoon rechttoe rechtaan.

*O*
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:45:07 #76
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_94214183
Omdat ik in bed lekker wil kunnen haken zonder de laptop nodig te hebben heb ik nu toch maar wat boekjes aangeschaft. 300 haaktips en technieken ziet er veelbelovend uit, Slofjes en pantoffels haak je zo! is maar een dun boekje, maar misschien nu wel duidelijker.
pi_94214456
quote:
6s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:45 schreef Sanne het volgende:
Omdat ik in bed lekker wil kunnen haken zonder de laptop nodig te hebben heb ik nu toch maar wat boekjes aangeschaft. 300 haaktips en technieken ziet er veelbelovend uit, Slofjes en pantoffels haak je zo! is maar een dun boekje, maar misschien nu wel duidelijker.
Heejj super, 300 haaktips en technieken heb ik @ Bol op m'n verlanglijstje staan :)
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_94214882
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:58 schreef trui het volgende:
ik ben een slurf kwijt geraakt in de trein vanavond... :'( was met m'n eerste heuse Padma bezig, en ik moest erg omreizen ivm een ongeluk tussen Den Haag en Utrecht. ik dacht 'ha! heb ik niet voor niks m'n haakwerk mee!' 8-) maar helaas, net voor ik de slurf aan 't lijf zou vasthaken moest ik overstappen en heb ik 'm waarschijnlijk te haastig in eh naast m'n tas gestopt. -O- bah! (toen ben ik maar alle oningevulde sudoku's uit de spits/pers/metro gaan maken.)
;( . Ik vraag me af wat ze denken dat het is als ze die slurf vinden :P.
pi_94216703
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:58 schreef trui het volgende:
sorry maar moet ook lachen, welke man/vrouw heeft nu een extra slurf mee naar huis genomen
_O- _O- _O-
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_94216775
quote:
6s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:45 schreef Sanne het volgende:
bij de euroknaller liggen ook een haakboek en een breiboek 7.95
pi_94218243
Muts gemaakt voor bij de col. Jammer dat het niet meer koud is _O-

pi_94218586
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:49 schreef KarinvdB het volgende:

[ link | afbeelding ]
I Like it! *O* Die kleurtjes O+
pi_94219578
Wauw mooie muts karin! met mooie bloem :)
De zpaghetti van Djin ziet er ook goed uit!!
Ik ga nog even in bed haken om even te ontspannen na het werken :z
haken is cool
pi_94219650
hihi op bol.com is dat 300 haaktips en technieken-boek nieuwe goedkoper dan de mensen die m tweedehands aanbieden :P
haken is cool
pi_94220267
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:48 schreef DjinN het volgende:

[..]

Heejj super, 300 haaktips en technieken heb ik @ Bol op m'n verlanglijstje staan :)
Goed boek, heb ik op de Creatiefbeurs gekocht.

[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 17-03-2011 00:44:48 ]
Optimist tot in de kist
pi_94220345
quote:

[ link | afbeelding ]
Leuke muts. O+
Het was net anders koud zat buiten :X maar ik woon dan ook aan het water, is op het Noorden gericht dus extra koud. :P
Optimist tot in de kist
pi_94220466
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:41 schreef DjinN het volgende:
zo, heb al 2 shirtjes en 1 oud rokje verknipt tot Zpagetti :D
Heb al een beginnetje gemaakt met mijn tas, deze wordt gewoon rechttoe rechtaan.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

*O*
^O^ Laat nog even weten hoe het haakt, :D ik heb 5 klossen klaarstaan van de Creatiefbeurs (was aanbieding dus dat was een excuus om er meteen 5 aan te schaffen :') )
Optimist tot in de kist
pi_94222895
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:22 schreef Toverheks het volgende:

[..]

sorry maar moet ook lachen, welke man/vrouw heeft nu een extra slurf mee naar huis genomen
_O- _O- _O-
Hier moest ik om lachen _O-
Wel vervelend, Trui!

Ik weet waarom ik bollen gewoon lekker lossig moet laten zitten en geen strakke bolletjes moet draaien: Je acryl wordt er stukken dunner van. Kan iets van 6 halve bollen weggooien vrees ik :') Gelukkig is het Saskia-acryl.

Ik haak ook vaak in de trein, hoor. Krijg er meestal leuke reacties op. :) Vooral van wat oudere mensen, maar soms ook van jongere mensen.
pi_94225739
Het haken met plastic tasjesgaren gaat prima ^O^ , wel een nummer 5 naald in gebruik i.p.v. de aanbevolen nummer 4 want daarmee ging het waardeloos. :')
Optimist tot in de kist
pi_94226307
En het resultaat trovey? Dat willen we zien hé!!!
pi_94227681
quote:

[ link | afbeelding ]
oh wat leuk gedaan, en je kan gewoon die muts op hoor zie er veel nog mee lopen staat je leuk en leuk die bloem ^O^
pi_94228249
Mijn deken wordt een heel lange-termijn project :) 't schiet allemaal niet zo op, en tussendoor ook weinig gedaan. Wel leuke dingen gemaakt allemaal dames en heer!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_94228366
Wat een mooie dingen komen er weer voorbij zeg!

Ik ben nog steeds bezig met mijn babydeken. Mijn vierkanten krullen wel heel erg...kan het zij dat ik te strak haak?
pi_94229232
Dat kan. Wat je kan doen (behalve met een grotere naald gaan haken) is ze opspannen en natmaken. Dit noemen ze blocken. Als ze droog zijn, blijven ze platter en mooier in vorm.

Ik ga morgenochtend lekker een weekje op vakantie. Mijn swapsel gaat mee en ik ga eens kijken of ze in Italië ook aan wolwinkels doen! Kijken of ik daar een paar bolletjes mee kan nemen voor een projectje. Heb ik ook gedaan met mijn vorige vakantie in Ierland. Die deken is nog steeds niet af... ;)
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_94229539
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 10:08 schreef Daste het volgende:
Dat kan. Wat je kan doen (behalve met een grotere naald gaan haken) is ze opspannen en natmaken. Dit noemen ze blocken. Als ze droog zijn, blijven ze platter en mooier in vorm.

Ik ga morgenochtend lekker een weekje op vakantie. Mijn swapsel gaat mee en ik ga eens kijken of ze in Italië ook aan wolwinkels doen! Kijken of ik daar een paar bolletjes mee kan nemen voor een projectje. Heb ik ook gedaan met mijn vorige vakantie in Ierland. Die deken is nog steeds niet af... ;)
heel veel plezier, en italie daar haken en breien ze ook denk ik dus zal toch heus wel een wolwinkeltje wezen ergens in een leuk schattig mooi en warm waar de zon al schijnt dorpje.
pi_94230123
Dank je. Ik heb al gekeken op googlemaps ('yarnstore' ingetypt) maar ik zit in Padua en de dichtstbijzijnde winkel is in een steegje in Venetië... Dus ik denk dat ik er toevallig langs moet komen, anders gaat het helaas niet gebeuren. Maar ik hou mijn ogen open! Desnoods de plaatselijke Zeeman/Wibra in, het gaat mij om het idee van 'Wol uit Italië'.
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_94232099
MissN is verliefd op dit bolletje wol O+ O+ O+

haken is cool
  donderdag 17 maart 2011 @ 11:37:43 #98
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_94232117
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 11:37 schreef MissN het volgende:
MissN is verliefd op dit bolletje wol O+ O+ O+

[ afbeelding ]
O+ snap ik
Knoei
pi_94232167
Ik wil een babydekentje haken voor mn a.s. neefje/nichtje, maar dan is katoen beter toch voor babys? ik ben alleen niet goed in met katoen haken, maar datm oet ik dan maar leren...
haken is cool
  donderdag 17 maart 2011 @ 12:42:29 #100
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94234313
Daste, leuk vooruitzicht! ik denk dat in Padua wel wolwinkeltjes zijn hoor, zie hier.

MissN, ik heb zo'n bolletje gekleurde catania, maar vind dat in de praktijk toch wat tegenvallen. waarom zou je met katoen minder goed haken trouwens? ik vind katoen over 't algemeen juist wel fijn haken. er zijn soorten die wat splijtgevoeliger zijn, maar dat is ook wel te overkomen. ik denk overigens ook niet dat je voor baby's per definitie alleen maar met katoen moet haken hoor, misschien is 't dan al gauw wat aan de zware kant. ik kan me voorstellen dat een menggaren (van bijv. katoen en acryl) ook prima werkt.
in de haak.
  donderdag 17 maart 2011 @ 12:48:11 #101
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_94234501
Beter 3 in de hand.... :D

En eindelijk m'n grannysjaal af *O* hij is lekker warm O+
Met een grannyrand aan elkaar gemaakt, daarna nog een grannyrand om het geheel en toen een rand met vasten om de buitenste rand mooi af te werken

Knoei
pi_94234541
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 12:48 schreef Loqi het volgende:
Beter 3 in de hand.... :D
[ afbeelding ]

En eindelijk m'n grannysjaal af *O* hij is lekker warm O+
Met een grannyrand aan elkaar gemaakt, daarna nog een grannyrand om het geheel en toen een rand met vasten om de buitenste rand mooi af te werken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
heel cool die sjaal!!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')