abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 maart 2011 @ 15:31:28 #256
244933 trovey
Nachtoele
pi_94421941
Ik kom er achter dat ik ik geen naald nummer 8 heb....mooi excuus om nog even langs mijn fourniturenzaak met wolopruiming te gaan. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_94423707
Ik gebruik voor de nova wel haaknaald nr 4. Ik vind dat prima werken. Misschien haak ik dan best strak. Ik weet niet wat je gebruikt voor de saskia maar die doe ik met nr 5.
pi_94425447
Mijn kleinste haaknaald is 3 en tot nu toe wil het prima jeej! Ik haak Saskia met 4 of 5!
haken is cool
  maandag 21 maart 2011 @ 17:36:46 #259
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_94428253
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:31 schreef trovey het volgende:
Ik kom er achter dat ik ik geen naald nummer 8 heb....mooi excuus om nog even langs mijn fourniturenzaak met wolopruiming te gaan. :P
Ach, wat vervelend! :P
klerkje
  maandag 21 maart 2011 @ 19:08:34 #260
244933 trovey
Nachtoele
pi_94432456
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:36 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Ach, wat vervelend! :P
Moet je geen onverwacht bezoek krijgen natuurlijk. :') Morgen maar weer een poging doen om deze vervelende klus te klaren. }:| :+
Optimist tot in de kist
pi_94435201
jeej heb al 1 mooie japanese flower gemaakt *O*
haken is cool
pi_94438796
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 01:57 schreef Spiegelei het volgende:
een overzichtje van mijn hexagonnetjes voor in totaal 4 kleine knuffelballen zoals ik ze nu noem.
Inmiddels zijn er 2 nagenoeg in elkaar gezet (1 hexagonnetje nog open als een dekseltje om de vulling er nog in te kunnen doen).
[ afbeelding ]

En van de week nog een ware Spiegelei Massacre hier! Ik had ergens achter in de kledingkast nog van die grote soort handpoppen liggen in de vorm van Sint Bernhardshondenkoppen die heel stom kunnen blaffen (leek meer piepen!). Ik heb de vulling bij mijn voorraad vulling gedaan en de ogen en neuzen uitgeknipt en geprobeerd los te krijgen zo dat ik ze kan hergebruiken (en dat lukt na geel beleid en moeite wel dus ik bewaar ze voor latere projecten):
[ afbeelding ]
ik vind je african flowers heel mooi Spiegelei, maar het zijn geen hexagonnetjes... het zijn pentagonnetjes, want ieder bloemetje heeft maar 5 blaadjes. heeft je bloem er 6, dan is het een hexagonnetje... :)
:o die ogen en neuzen... :D

:D leuk beginnetje van je draak Loqi! ^O^

wow, mooi monster Kwakz... ik wilde dat ik zo mooi kon breien... heb je dat rond gedaan? of met een naadje?
  maandag 21 maart 2011 @ 20:54:39 #263
314273 Omdatappel
Omdat banaan.
pi_94439234
Hoi allemaal!
Ik heb vandaag mijn allereerste haakding gemaakt. :)
Op aanraden van die lieve Bloempje. is het een uil geworden, alleen de wenkbrauw mist nog. Ik kon zo gauw even geen vilt vinden.
Hier enkele foto's, ik hoop dat jullie hem niet al te mislukt vinden. :@

Omdat peer.
pi_94439613
wow omdatappel! _O_ dat ziet er heel goed uit voor een eerste haaksel! :Y
  maandag 21 maart 2011 @ 21:01:28 #265
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_94439843
Hallo, ik wil jullie mening graag weten over de regenboogshawl. Ik heb er twee bolletjes bijgehaald, een stuk aangehaakt en nu is hij qua lengte helemaal goed. En toen dacht ik het is vast leuk om er bloemen op de uiteinden op te zetten. Maar aan de andere kant twijfel ik, omdat hij door die kleurtjes vanzelf al best druk is.

Ik heb genoeg katoen over voor een flinke stapel bloemetjes en zou er bijvoorbeeld ook een leuke tas omheen kunnen haken. Misschien 3 bloemen op shawl, rest op tas? Sta open voor alle input.

Foto's:

(kleuren kloppen niet helemaal, geen daglicht maar flits gebruikt).
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_94440513
hmmm, ik denk dat ik de sjaal leuk genoeg vind zonder de bloemen, of met één bloem aan het uiteinde... ik denk dat hij mij te druk zou zijn met 3 bloemen...
ik vind de sjaal echt helemaal geweldig geworden met die kleuren! :D zal zeker leuk staan op een spijkerjasje... O+
  maandag 21 maart 2011 @ 21:11:52 #267
314273 Omdatappel
Omdat banaan.
pi_94440654
quote:
2s.gif Op maandag 21 maart 2011 20:58 schreef mijsje het volgende:
wow omdatappel! _O_ dat ziet er heel goed uit voor een eerste haaksel! :Y
Dankjewel! :D
Omdat peer.
  maandag 21 maart 2011 @ 21:16:31 #268
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_94441048
Hij is echt heel erg leuk geworden omdatappel _O_ :D
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  maandag 21 maart 2011 @ 21:21:53 #269
52016 Lyssa
music <3
pi_94441516
quote:
17s.gif Op maandag 21 maart 2011 20:54 schreef Omdatappel het volgende:
Hoi allemaal!
Op aanraden van die lieve Bloempje. is het een uil geworden, alleen de wenkbrauw mist nog. Ik kon zo gauw even geen vilt vinden.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat een schatje! Leuk patroon ook! Of heb je het zelf bedacht? In dat geval helemaal goed werk *O*
  maandag 21 maart 2011 @ 21:24:10 #270
314273 Omdatappel
Omdat banaan.
pi_94441722
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:16 schreef Muck het volgende:
Hij is echt heel erg leuk geworden omdatappel _O_ :D
Dankje! :D

quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:21 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Wat een schatje! Leuk patroon ook! Of heb je het zelf bedacht? In dat geval helemaal goed werk *O*
Nee, niet zelf bedacht, daar ben ik nog te amateuristisch voor denk ik. Heb het patroon van een site geplukt. :Y
Omdat peer.
  maandag 21 maart 2011 @ 21:36:37 #271
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_94442719
quote:
2s.gif Op maandag 21 maart 2011 20:49 schreef mijsje het volgende:

wow, mooi monster Kwakz... ik wilde dat ik zo mooi kon breien... heb je dat rond gedaan? of met een naadje?
euh, die van mij staat er nog niet bij he ;)
dit is die van mij, ongevuld

maar t is rondgebreid, eerst de pootjes op 4 double pointed needles, en dan aan elkaar op een rondbreinaald met magic loop.
Kwak
  maandag 21 maart 2011 @ 21:37:08 #272
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_94442758
Omdatappel, welkom hier - leuk uiltje! O+
  maandag 21 maart 2011 @ 21:38:23 #273
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_94442867
quote:
Hoi allemaal!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Heel erg leuk! En helemaal niet mislukt hoor!!!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  maandag 21 maart 2011 @ 21:43:31 #274
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94443241
welkom OmdatAppel! geweldige uil! en ik vind die wenkbrauwen niet per se nodig hoor, hij is lief zo!

sanne, kan allebei prima wat mij betreft, met en zonder bloemen. :)

loqi ik had helemaal over je draak-uit-een-stuk heen gelezen. erg leuk! (doet me een beetje aan charly the seahorse denken). ik ben benieuwd hoe hij verder wordt!
(padma wordt trouwens ook helemaal aan elkaar gehaakt. je haakt wel de oren apart en de slurf en de poten, maar alle onderdelen worden al hakend aan elkaar gezet. dat vind ik er wel extra leuk aan.)
in de haak.
  maandag 21 maart 2011 @ 21:44:20 #275
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_94443303
omdatappel, ik vind m echt vet lief! en heel goed gelukt voor een eerste haaksel! ook wel voor een twintigste haaksel eigenlijk....
Kwak
  maandag 21 maart 2011 @ 21:51:21 #276
244933 trovey
Nachtoele
pi_94443862
quote:
Hoi allemaal!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
*;
Optimist tot in de kist
  maandag 21 maart 2011 @ 21:52:24 #277
244933 trovey
Nachtoele
pi_94443947
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 12:01 schreef kwakz0r het volgende:
ik kan mn monster nog niet in elkaar zetten - moet nog wachten tot mn safety eyes er zijn - dus ben maar met monster nummer 2 begonnen: Cecil! in paars met roze (meer een Cecilia dus)

dit is het voorbeeld voor Dot, die ik dus alleen nog hoef te vullen
[ afbeelding ]

En dit is Cecil (voorbeeld uit t boekje)
[ afbeelding ]
Ik gebruik altijd de knoopjessteek om een oog te maken, net zo makkelijk. :P
Optimist tot in de kist
  maandag 21 maart 2011 @ 21:58:34 #278
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94444448
en wat bedoel je precies met de knoopjessteek?
in de haak.
  maandag 21 maart 2011 @ 22:17:09 #279
244933 trovey
Nachtoele
pi_94445883
Dat is een borduursteek en perfect om die kleine zwarte oogjes te maken bij haakbeestjes. Wil je grotere oogjes, neem je dikkere wol en//of je slaat de wol meer keren om de naald heen. :P

http://www.artemio.be/nl-BE/Technieken/vilt/De_knoopsteek.aspx

Hier heb ik die steek ook gebruikt.

[ Bericht 16% gewijzigd door trovey op 21-03-2011 22:29:52 ]
Optimist tot in de kist
pi_94446092
hoi lieverds! :W :D Ben weer terug van een geweldig weekendje bij vriendjelief :@ Had met mijn schoonzusje gepraat, en ze vroeg of ik haar wilde leren haken :D Ze vond het hartstikke leuk maar snapte er nog niet veel van. Dus ga ik het haar binnenkort leren. Ze wou graag een poncho voor haar nichtje maken (net 6 maanden oud, ik ben helemaal weg van dat kleine schatje O+ ), maar was bang dat ze zelf het geduld niet ervoor had :@ Toen heb ik aangeboden em te maken! Binnenkort krijg ik de wol en ga ik een leuke poncho maken voor de kleine :D
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_94446560
Eindelijk heb ik weer een foto geupload. Deze is van mijn deken in wording:

De kleuren zijn nog niet helemaal zoals ze moeten zijn, want flitser en geen daglicht. Hij is niet heel erg fel maar ik vind de kleuren wel mooi bij elkaar passen!
  maandag 21 maart 2011 @ 22:27:43 #282
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_94446602
quote:
6s.gif Op maandag 21 maart 2011 22:27 schreef kirsten. het volgende:

[ afbeelding ]

De kleuren zijn nog niet helemaal zoals ze moeten zijn, want flitser en geen daglicht. Hij is niet heel erg fel maar ik vind de kleuren wel mooi bij elkaar passen!
oh, wat een fijne kleurencombo's!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 21 maart 2011 @ 22:31:03 #283
244933 trovey
Nachtoele
pi_94446846
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 22:20 schreef DjinN het volgende:
hoi lieverds! :W :D Ben weer terug van een geweldig weekendje bij vriendjelief :@ Had met mijn schoonzusje gepraat, en ze vroeg of ik haar wilde leren haken :D Ze vond het hartstikke leuk maar snapte er nog niet veel van. Dus ga ik het haar binnenkort leren. Ze wou graag een poncho voor haar nichtje maken (net 6 maanden oud, ik ben helemaal weg van dat kleine schatje O+ ), maar was bang dat ze zelf het geduld niet ervoor had :@ Toen heb ik aangeboden em te maken! Binnenkort krijg ik de wol en ga ik een leuke poncho maken voor de kleine :D
Jij had het niet druk genoeg. :')
quote:

[ afbeelding ]

Harmonie in pastel. O+
Optimist tot in de kist
pi_94446995
wow kirsten... O+ dat is echt prachtig! ik ben benieuwd naar verdere resultaten! :D
pi_94447116
quote:
Hoi allemaal!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Heejj leuk! Jij ook hier :D Je eerste haakseltje is echt keileuk geworden! _O_
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  maandag 21 maart 2011 @ 22:38:49 #286
314273 Omdatappel
Omdat banaan.
pi_94447339
Omg, dankjulliewel allemaal! Jullie zijn tof! :D
Omdat peer.
pi_94447392
quote:

[ afbeelding ]

Ziet er imho mooi uit hoor :D

quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 22:31 schreef trovey het volgende:

[..]

Jij had het niet druk genoeg. :')

[..]

Harmonie in pastel. O+
Haha idd, ik heb het nog niet druk genoeg O-) Nah die poncho heeft geen haast, en ik doe het gewoon graag omdat ik erg gehecht ben aan die kleine O+
pi_94447595
Welkom, OmdatAppel. Leuk uiltje!

Ik zou geen bloemen op de sjaal doen, Sanne. Vind hem zonder bloemen leuker :)

Het monster is trouwens ook erg leuk :)

En Kirsten: mooie kleurencombinatie O+
pi_94447796
Zo heb weer heel wat gemist!

Omdatappel: hardstikke geslaagd, wat een lief uiltje!!!

Sanne: ik zou ook zeggen 1 bloem op de sjaal, voegt zeker wat toe zonder dat het te druk wordt, maar 3 oogt me als teveel.

Kirsten: oooh dat ziet er echt heel mooi uit! Ben echt benieuwd naar het eindresultaat.

Ik ben even met iets anders bezig geweest, op de handwerkbeurs had ik met m'n moeder een workshop temari gedaan (piepschuim bal omwikkelt met dun garen en dan borduren in geometrische vormen met perle katoen) en inmiddels zijn we zelf aan de slag gegaan, en ik vond gister een leuke voorraad perle die ik nog had liggen, maar wel enigszins in de knoop, dus ben het nu op kaartjes aan het wikkelen. Ben nog meer kaartjes gaan halen bij pipoos (waren stom toevallig nog in de aanbieding ook) en ben al de hele avond aan het wikkelen.

Wat haken betreft, m'n sweet pea shawl vordert langzaam maar ik ga steeds meer twijfelen of ik 'm wel leuk vind. Heb nog maar een bolletje zeeman bianca bij gekocht en denk er hard over om een andere shawl te gaan doen (uithalen van dat mohair spul is erg lastig dus voor een half bolletje van 1 euro niet de moeite)
  dinsdag 22 maart 2011 @ 06:01:10 #290
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_94456253
Wow Omdatappel! wat een leuk uiltje, en goed gelukt voor je eerste haaksel!! :D:D (sowieso goed gelukt :D)

En verder mooie pentagons van Spiegelei, en het verhaal bij de oogjes is wel wat luguber inderdaad;)

Sanne ik vind je shawl cool! en vind de bloemen juist wel leuk, maar niet meer dan 3 doen hoor, en ook maar aan 1 kant!

Verder mooie WIP deken van Kirsten :D en grappig zak poppetje van Trovey! :D

En als ik hier mijn haak-bucket list ga neer zetten, wordt het wel een HEEEELE lange post haha ;)
Al m'n favorieten en queue op ravelry wil ik nog maken, daarnaast heb ik nog een hele zooi op m'n computer en dan nog 3 boekjes haha ;)
  dinsdag 22 maart 2011 @ 07:29:26 #291
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_94456560
Bedankt voor jullie antwoorden. Niet dat ik het nu wel weet wat ik ga doen. :D Wel of geen bloemen erop. Een tas erbij is altijd handig!
  dinsdag 22 maart 2011 @ 07:33:07 #292
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_94456577
Kirsten, wat een mooie deken!! Prachtige kleuren!

Omdatappel, wat een supergeslaagd eerste haaksel :D Super!!
pi_94456972
Wat een leuke dingen komen er weer voorbij.

Die draak aan een stuk is leuk! Ook handig dat niet alle onderdelen nog weer aangenaaid moeten worden. Komt het patroon van Ravelry?

Omdatappel: leuke uil! Ik zou niet zeggen dat het een eerste projectje is! Ik vind vooral de foto van de zijkant met z'n buikje lief. *O*

Kirsten, wat een mooie kleurencombi! Maak je m voor jezelf?

Ik ben 3 projectjes door elkaar heen aan het haken: een sjaal voor mijn moeder, een oldrosewrap voor mezelf en een japanese flower scarf voor mezelf.
Mijn multicolor granny stripe deken is bijna klaar, maar ik kwam wat tekort voor het randje, dus ik moet nog even een bolletje uit Apeldoorn (hobbygigant) zien te krijgen. Ik heb niet echt zin om verzendkosten voor een bol te betalen, dus ik moet nog even geduld hebben... :')

Japanse bloemetjes:

(steeds draadjes meteen weggewerkt, voelt echt ontzettend opgeruimd. Ik ga dit geloof ik vanaf nu altijd doen!!)
  dinsdag 22 maart 2011 @ 08:42:28 #294
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_94457557
Oh knitwit, dit is ook een mooie kleurencombinatie zeg :o

Even een vraagje, heeft er iemand een makkelijk patroon voor een eenvoudig plat hartje? En als hij uitgaat van een magic ring, is dat een magic ring met zes steken? Of is een magic ring standaard met zes steken? Ik kan dat nergens echt duidelijk terug vinden. En als ze het hebben over in een magic ring werken, pak je dan de V-tjes van de ring, of het gat van de ring :{ Ik-niet-snap ;( ;)
pi_94457722
Tan, deze vond ik wel leuk om te doen... is niet met een magic ring, maar gewoon een ring van lossen.. http://theroyalsisters.bl(...)hearts-tutorial.html

Zij heeft er ook meteen een handige foto-begeleiding/tutorial bij!

Oh en die deken! O+
De japanse bloemen vind ik ook wel mooi, maar niks voor mij. :@

Kwakz0r, is dat een Perry? (Van Phyneas & Ferb)
  dinsdag 22 maart 2011 @ 09:03:43 #296
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_94457975
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 08:50 schreef Lijnloos het volgende:
Tan, deze vond ik wel leuk om te doen... is niet met een magic ring, maar gewoon een ring van lossen.. http://theroyalsisters.bl(...)hearts-tutorial.html

Zij heeft er ook meteen een handige foto-begeleiding/tutorial bij!

Dankje, maar deze is denk ik te groot, het is voor op een kaartje waar ook nog de naam bij moet. Bovendien in het Engels en ik kan daar gewoon niet mee uit de voeten :{
pi_94458006
Oh crap... ben weer op ravelry aan het kijken en kom zoveel toffe dingen tegen die ik wel wil maken (ooooooit)...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 13% gewijzigd door Lijnloos op 22-03-2011 09:15:06 ]
pi_94458559
Lijnloos wat doe je me aan! Superleuk allemaal. Zeker dat mens-erger-je-niet. Erg grappig!
  dinsdag 22 maart 2011 @ 09:51:52 #299
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_94458958
Heb een haak-hartje gevonden dat ik ook nog kan *O* Laat het resultaat nog wel zien :)
pi_94459211
Mijn dekentje is eindelijk bijna klaar, ik moet nog 3 lapjes haken en dan nog aan elkaar zetten en een randje haken, ondertussen heb ik ook even projectjes tussendoor gedaan aangezien ik soms gek werd van alle vierkantjes..... Ik heb twee hele leuke zomersjaals gebreid.

Het resultaat volgt snel....
gewoon een echte LUSH fan.
Mijn favoriet : Sex bomb bathballistic en Ocean Salt
pi_94461004
Mooie bloemen, knitwit!

Dat mens-erger-je-niet is gaaf!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')