Thx ik snap 'm!quote:Op zaterdag 19 maart 2011 19:36 schreef trui het volgende:
nathalie, zie bijv. hier of hier (scroll naar het filmpje dat 'decreasing' heet) voor hoe je kunt minderen.
Wat mooi! Hoe zitten die bloemen toch aan elkaar vast?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:41 schreef Tan het volgende:
HB, wat een mooie Granny-kleuren
En de Padma van trui is ook liefIk ben nog niet toe aan beestjes haken, maar het lijkt me erg leuk om te doen... maar ja, de lijst van wat ik wil is al zo lang, ik denk dat het pas van de winter wordt dat ik mijn eerste beestje haak
En dat brillenhoesje is ook leuk en vooral handig, al snap ik wel een beetje wat je bedoelt (ik vind het wel netjes gemaakt, maar verder is het best een vaag dingetje, niet rot bedoeld hoor).
Mijn basis voor de Japanse-bloemen-sjaal is af, nu 'alleen nog maar' langer haken.
[ afbeelding ]
Er gaat meer katoen in zitten dan ik dacht, dus ik vrees dat ik bij moet kopen, maar dat zien we dan wel weer
Weet ik nog niet... Ik heb gisteren een mand van harige zpagetti gehaakt. De stof bleek nogal af te geven op mijn kleren, dus het tasidee heb ik laten varen.quote:Op zondag 20 maart 2011 10:14 schreef trui het volgende:
hee arual, wb! wat ga je maken?
de bloemen kunnen 'as you go' aan elkaar vast gehaakt worden door 1 halve vaste door het uiterste lusje van een andere bloem heen te haken als je op de helft van 1 bloemblaadje bent. dat doe je dan bij 2 blaadjes tussen elke bloem. klinkt ingewikkelder dan 't is hoor.
Oh ok, ieder blaadje zit dus vast aan een ander blaadje...quote:Op zondag 20 maart 2011 10:56 schreef trui het volgende:
in de buitenste steek, dus onder beide lusjes door van de bovenste 'v' van 't stokje uit het bloemblaadje in kwestie. en als je ongeveer weet hoe je je bloemen ten opzichte van elkaar wil hebben, zie je vrij snel welke blaadjes dan aan welke vast moeten. je zou ze als zeshoeken kunnen beschouwen, met 2 bloemblaadjes per zijde. zie mijn sjaal bijv.
oh wat leukquote:Op zondag 20 maart 2011 09:34 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]
ze vinden elkaar ook wel leuk, geloof ik:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dank jequote:Op zondag 20 maart 2011 14:03 schreef Spiegelei het volgende:
Ziet er goed uit Loqi! Lukt het patroon een beetje, ik zag op ravelry bij mensen die die draak ook hebben gemakt veel commentaar op de leesbaarheid van het patroon en er zouden ook fouten instaan. Dit ziet er in ieder geval wel mooi uit, zeker ook omdat het uit één stuk is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |