abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:39:28 #2
104871 remlof
Europees federalist
pi_94008828
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:37 schreef Bartholomaeus het volgende:

[..]

Rusland gaf al aan dat ze het niet wilden.
Ja maar nu de Arabische Liga er achter staat is het een andere zaak denk ik.
pi_94008833
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:34 schreef Bartholomaeus het volgende:

[..]

Dat kun je vinden ja. Maar licht je mening dan even bij. :P
Een no-fly-zone is de facto een oorlogsverklaring aan Khaddafi en zijn regime. Het helpt de burgers niet, want voor zover ik weet, is er op het moment weinig gevaar van vliegtuigen voor hen. Er is kortom geen sprake van een doorslaggevende humanitaire reden. Het zorgt er wel voor dat er door het Westen -laten we wel wezen- gevochten moet worden in Libi, we zouden ons weer begeven in een uitzichtloze situatie (wat gaat er gebeuren, wat komt er hierna?). Daarnaast is er nog het principile bezwaar van de schending van soevereiniteit, wat echt geen slap excuus is om te mogen moorden, het heeft gevolgen.

Dus, ik vind het onverstandig en daarom vind ik het jammer.
pi_94008865
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:39 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja maar nu de Arabische Liga er achter staat is het een andere zaak denk ik.
Ik ben benieuwd. Ik hoop van harte dat de no-flyzone er zo snel mogelijk komt. ^O^
Zoon van Tolmai.
pi_94008928
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:39 schreef Monidique het volgende:

[..]

Een no-fly-zone is de facto een oorlogsverklaring aan Khaddafi en zijn regime. Het helpt de burgers niet, want voor zover ik weet, is er op het moment weinig gevaar van vliegtuigen voor hen. Er is kortom geen sprake van een doorslaggevende humanitaire reden. Het zorgt er wel voor dat er door het Westen -laten we wel wezen- gevochten moet worden in Libi, we zouden ons weer begeven in een uitzichtloze situatie (wat gaat er gebeuren, wat komt er hierna?). Daarnaast is er nog het principile bezwaar van de schending van soevereiniteit, wat echt geen slap excuus is om te mogen moorden, het heeft gevolgen.

Dus, ik vind het onverstandig en daarom vind ik het jammer.
Zo kun je er ook tegen aankijken ja. Dan nog een vraag: wat vind je dat er wel moet gebeuren dan? Want dat Khaddafi zijn eigen volk afslacht moet gewoon stoppen. Wat zou jij willen zien dat de NAVO of de VS doet?
Zoon van Tolmai.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:43:07 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_94008957
quote:
11s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:37 schreef remlof het volgende:
Ow en Algerije is wel een buurland en die moet het er ook mee eens zijn volgens mij.
Dat zou lachen zijn. Algerije zou Ghaddafi gesteund hebben, met wat weet ik ff niet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_94008988
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:42 schreef Bartholomaeus het volgende:

[..]

Zo kun je er ook tegen aankijken ja. Dan nog een vraag: wat vind je dat er wel moet gebeuren dan? Want dat Khaddafi zijn eigen volk afslacht moet gewoon stoppen. Wat zou jij willen zien dat de NAVO of de VS doet?
Niets. Ik vind dat ze niets moeten doen. Humanitaire hulp aanbieden en verlenen mocht dat lukken. Nou ja, misschien inderdaad de financile tegoeden bevriezen, zoals reeds gebeurd is, een wapenembargo instellen, voor zowel regering als opstandelingen, en dan maar afwachten en hopen dat de ellende snel voorbij is, waarna we weer zaken kunnen doen met het regime dat dan aan de macht is.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:46:31 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_94009086
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:44 schreef Monidique het volgende:

[..]

Niets. Ik vind dat ze niets moeten doen. Humanitaire hulp aanbieden en verlenen mocht dat lukken. Nou ja, misschien inderdaad de financile tegoeden bevriezen, zoals reeds gebeurd is, een wapenembargo instellen, voor zowel regering als opstandelingen, en dan maar afwachten en hopen dat de ellende snel voorbij is, waarna we weer zaken kunnen doen met het regime dat dan aan de macht is.
Onze betrekkingen met Ghadaffi kunnen niet meer genormaliseerd worden. Daarom moet hij weg, als ie niet goedschiks wil dan maar kwaadschiks.
pi_94009172
Weinig gevaar voor burgers van vliegtuigen lees ik? Misschien kun je nog eens kijken naar het aantal luchtaanvallen dat er al geweest is op steden, dan kom je er misschien nog wel op terug. Die luchtaanvallen zijn helaas ook nog niet gestopt, en al zou hij stoppen, dan kan hij het later weer opnieuw proberen. Gewoon aanpakken die man.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:51:06 #10
pi_94009234
Ik weet zeker dat de bevolking van Zawya weldegelijk last heeft gehad van de luchtaanvallen. En hoe zat het met die gastarbeiders die als menselijk schild gebruikt zouden worden?

Maar ik heb al eerder gezegd, dat het schenden van mensenrechten wat mij betreft voldoende reden is voor ingrijpen. En dat was voor de berichten van de VN over het inzetten van kindsoldaten.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_94009257
Wat ik me wel afvraag: stel de no-flyzone komt er.
Wat voor sancties staan erop als het dan wordt overtreden en als hij gewoon doorgaat met vliegtuigen de lucht in te sturen?
Zoon van Tolmai.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:52:32 #12
104871 remlof
Europees federalist
pi_94009283
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:51 schreef Bartholomaeus het volgende:
Wat voor sancties staan erop als het dan wordt overtreden en als hij gewoon doorgaat met vliegtuigen de lucht in te sturen?
Die worden dan neergeschoten.
pi_94009369
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:51 schreef Bartholomaeus het volgende:
Een raket van dit:

zaterdag 12 maart 2011 @ 18:08:19 #14
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94009858
#ijsvv RT @SaloumehZ: 6:58pm Al Jazeera Despite earlier rumours, the Arab League will not call for a no-fly zone. @AJELive #Libya
Twitter - 1 minuut geleden

SukMaBalls Quote; 6:58pm Al Jazeera is hearing rumours the Arab League will NOT call for a no-fly zone but will ask UNSC to discuss it.
Twitter - 4 minuten geleden

blondblondblond RT @AJELive: Al Jazeera is now hearing that despite earlier claims, Arab League will NOT call for no-fly zone over #Libya. Keep up:
Libya Live Blog - March 12 | Al Jazeera Blogs - aljazeera.net
Twitter - 8 minuten geleden

6:58pm (AJE)
Al Jazeera is hearing reports that despite earlier rumours the Arab League will not call for a no-fly zone but instead will ask the UN Security Council to discuss the issue.
According to reports, the League could not get a unanimous vote which is required under article six of the Arab League constitution which states that when a member country is threatened by an Arab League proposal - the vote must be unanimous.
2019: The Great Awakening
  zaterdag 12 maart 2011 @ 18:40:52 #15
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94010767
NicRobertsonCNN
#Govt-organized trip today to show tightening of Gadafi's grip: the detritus of war litters road from Bin Jawad all the way to Ras Lanuf.

On the drive from Bin Jawad, we pass burnt-out & rocketed vehicles, empty ammo cases, burnt-out weaponry. #Libya

In Bin Jawad, we see a Katyusha rocket embedded in the wall of a house, empty children's shoes pinned underneath it

In Bin Jawad, see two familes in their houses, they say rebels driven out by Gadhafi forces about five or six days ago. #Libya

Huge oil fire burning at #Ras Lanuf refinery, smoke clouds stretching for ten miles.. appears out of control, no firefighters nearby. #Libya

Govt takes us to Ras Lanuf oil refinery housing complex -- only soldiers here, no civilians left.. 100s of empty houses & med clinic closed
  zaterdag 12 maart 2011 @ 18:40:58 #16
pi_94010772
AJE: Persconferentie Arab League.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 18:41:55 #17
104871 remlof
Europees federalist
  zaterdag 12 maart 2011 @ 18:42:35 #18
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94010837
7:24pm (AJE)
A Brazilian reporter who was freed from detention in Libya has urged Gaddafi's government to release a colleague from a British newspaper who is still held in the violence-wracked country.
Andrei Netto says he believes he was released after eight days because of "good ties'' between Brazil and Libya.
He fears for the fate of colleague Ghaith Abdul-Ahad, an Iraqi national working for The Guardian.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 19:03:07 #19
104871 remlof
Europees federalist
pi_94011570

Hier maak ik uit op dat Algerije en Syri wel instemmen met het aanvragen van de no-fly zone bij de Veiligheidsraad maar tegen het zoeken van contact met de Verzetsraad?
  zaterdag 12 maart 2011 @ 19:52:01 #20
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94013606
Arabische Liga wil VN-resolutie vliegverbod (de Gelderlander)
quote:
Of het ook echt tot een vliegverbod komt, is onzeker. Voorstanders van een no-flyzone hoopten dat de liga zich onvoorwaardelijk zou uitspreken voor de maatregel. In plaats daarvan heeft de liga de VN-Veiligheidsraad opgeroepen tot een resolutie voor een verbod te komen. De VN-Veiligheidsraad is echter verdeeld over het onderwerp.

Voorstanders van een no-flyzone zeiden deze week dat de missie wellicht ook door kan gaan als de de VN-Veiligheidsraad niet tot een besluit komt, maar de Arabische regio en Europa wel een vliegverbod steunen. Europa is echter verdeeld over de kwestie. De Arabische Liga heeft zich nu evenmin duidelijk uitgesproken.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 19:59:23 #21
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94013918
G'evening. :Y)

Goed nieuws dat een NFZ nu eindelijk een stapje dichterbij komt, nu de anti's zoveel terrein ( en levens ) verliezen. :{

7:38pm The Arab League asks the UN Security Council to impose a no-fly zone over Libya.
7:40pm The Arab League says it rejects any "foreign military" intervention against the Libyan people.
7:44pm The Arab League says the Libyan regime has lost legitimacy through its crimes.

7:50pm "The Arab League has officially requested the UN Security Council to impose a no-fly zone against any military action against the Libyan people," Amr Moussa, the Arab League secretary-general, said after a meeting of the group.
Youssef Bin Alawi Abdullah, the Omani foreign minister, said the resolution was passed "unanimously".

8:10pm The Arab League's decision lays the groundwork for foreign powers to consider a no-fly zone over Libya. The league also reportedly decided to recognise a rebel council as the representative of the Libyan people.

The decision, announced on Egyptian state television, ends weeks of debate among Arab nations, overcoming widespread resistance to the idea of foreign intervention in an Arab state.

8:35pm Amr Moussa, the Arab League secretary-general, was asked how it would be possible to avoid "military action" while imposing a no-fly zone.
He replied by saying that it could be implemented through jamming Libyan military signals, however, if other measures are required, it will be up to the UN Security Council to decide.

Al Jazeera's James Bays, reporting from the capital Cairo, puts it all into perspective:

~Cheer up, the worst is yet to come.~
  zaterdag 12 maart 2011 @ 20:00:30 #22
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94013966
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:42 schreef MangoTree het volgende:
7:24pm (AJE)
A Brazilian reporter who was freed from detention in Libya has urged Gaddafi's government to release a colleague from a British newspaper who is still held in the violence-wracked country.
Andrei Netto says he believes he was released after eight days because of "good ties'' between Brazil and Libya.
He fears for the fate of colleague Ghaith Abdul-Ahad, an Iraqi national working for The Guardian.
Potver. -O-
  zaterdag 12 maart 2011 @ 20:11:07 #23
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94014441
hardecijfers RT @SkyNewsBreak: Reuters: Al Jazeera says one of its cameramen has been killed in an ambush near Benghazi in eastern Libya
Twitter - 1 minuut geleden (nu op AJE)

Mohamed Nanabhay mohamed
RT @ajimran: #libya. A colleague R.I.P: Al-Jazeera cameraman Ali Hassan Al-Jaber was killed in an ambush near Benghazi in eastern Libya. 1 minute ago via Seesmic for iPhone

[ Bericht 37% gewijzigd door MangoTree op 12-03-2011 20:17:57 ]
  zaterdag 12 maart 2011 @ 20:29:58 #24
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94015409
Haarkappers vechten tegen soldaten' (de Standaard)
quote:
Terwijl de wereld debatteert over een no-flyzone, is in Libi een grondoorlog uitgebroken', zegt de Vlaamse cameraman Daniel Demoustier (47). Soldaten met tanks staan tegenover haarkappers en studenten. Er worden lijken zonder hoofd aangevoerd.'

...

Een no-flyzone lost ook weinig op', meent hij. De luchtmacht van Kadhafi is uiterst inefficint. We zien hun bommen geregeld vallen, maar ze ploffen meestal in het woestijnzand. Ik heb nog geen enkele gewonde gezien als gevolg van een vliegtuigbom.'

De echte precisiewapens van de Kadhafi-troepen zijn hun mortieren en tanks', aldus Demoustier. Als je die wil uitschakelen, moet je bombarderen en maak je sowieso ook burgerslachtoffers. In Bin Jawad hebben we trouwens gezien dat de soldaten van Kadhafi zich ook in burgerhuizen verschuilen. De rebellen willen geen Amerikaanse of Britse grondtroepen in hun land, maar de andere oplossingen lijken ook alleen maar naar een patstelling te leiden.'

Ook voor de internationale media wordt het uiterst moeilijk om verslag te blijven uitbrengen over het bloedige conflict, zegt Demoustier. Vandaag zagen alle journalisten hier lijkbleek. Iedereen wil weg. Maar we weten zelfs niet of we nog weggeraken. Ik hoop dat vele journalisten hun verantwoordelijkheid nemen en zich desnoods terugtrekken tot Benghazi, maar niet verder.'

Daar gaat de echte burgeroorlog beginnen. De troepen van Kadhafi hebben voorlopig alleen nog maar enkele onnozele dorpjes heroverd, al zijn die wel belangrijk voor de olietoevoer. Maar zelfs dat kostte hen een week. Benghazi is de tweede stad van Libi, met een half miljoen inwoners n met legereenheden die voor de oppositie de verdediging op zich nemen. Volgens mij kan het hier nog maanden duren.'
  zaterdag 12 maart 2011 @ 20:43:44 #25
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_94016019
Zorgwekkend is de situatie in Libi. Interventie is noodzakelijk, anders gaat het de oppositie echt niet lukken om Ghadaffi uit zijn feitelijke ambt te zetten. Tenzij men dan liever de ''revolutie'' niet ziet slagen. Het is een afweging dat (nu) cruciaal kan zijn, voor het succes.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 20:44:51 #26
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94016067

AP Photo 4 hours ago

Protesters react as they demonstrate outside the Arab League's emergency meeting in Cairo, Egypt, Saturday, March 12, 2011, where foreign ministers are discussing the possibility of imposing no-fly zone over Libya to protect the civilian population from the Gadhafi regime's fighter jets.

Aan de foto te zien niet heel veel mensen maar ^O^

AP Photo 5 hours ago

United Arab Emirates Foreign Minister Sheik Abdullah Bin Zayed Al Nahyan, at top, talks to his Algerian counterpart Mourad Medelci during the Arab League's emergency meeting in Cairo, Egypt, Saturday, March 12, 2011, where foreign ministers are discussing the situation in Libya.

[ Bericht 13% gewijzigd door MangoTree op 12-03-2011 20:53:27 ]
pi_94016543
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 20:43 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Zorgwekkend is de situatie in Libi. Interventie is noodzakelijk, anders gaat het de oppositie echt niet lukken om Ghadaffi uit zijn feitelijke ambt te zetten. Tenzij men dan liever de ''revolutie'' niet ziet slagen. Het is een afweging dat (nu) cruciaal kan zijn, voor het succes.
Of men ziet liever geen nodeloze militaire inmenging in een burgeroorlog.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 20:58:19 #28
104871 remlof
Europees federalist
pi_94016743
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 20:54 schreef Monidique het volgende:

[..]

Beperkte militaire inmenging in de vorm van een vliegverbod kan natuurlijk wel. Zal de oppositie ook een enorme boost geven.

We kunnen ook moeilijk anders, de relatie met Ghadaffi is nu hij zijn leger tegen zijn burgers inzet zo verstoord dat die nooit meer op een normaal niveau kan komen.
pi_94016802
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 20:58 schreef remlof het volgende:

Beperkte militaire inmenging in de vorm van een vliegverbod kan natuurlijk wel. Zal de oppositie ook een enorme boost geven.
Kortom, de oorlog verklaren aan Libi.

quote:
We kunnen ook moeilijk anders, de relatie met Ghadaffi is nu hij zijn leger tegen zijn burgers inzet zo verstoord dat die nooit meer op een normaal niveau kan komen.
Dit is niet waar. We kunnen gemakkelijk anders.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 21:00:41 #30
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94016858
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 20:54 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik las al ergens een gerucht, half miljoen doden, als het doodgebloed is... :X Het zijn allemaal slechte keuzes. Gewoon toekijken dus?
  zaterdag 12 maart 2011 @ 21:11:58 #31
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94017408
Al-Jazeera cameraman Ali Hassan al Jaber killed in Libya

quote:
The cameraman "was returning to Benghazi from a nearby town after filming an opposition protest (when) unknown fighters opened fire on the team. Two people including al Jaber were shot. Al Jaber was rushed to hospital, but it was too late," a local reporter in Libya said, according to Sky News. On Thursday, the Brazilian newspaper Estado de Sao Paulo said one its reporters, Andrei Netto, held in Libya since March 2 had been freed by Libyan security forces.

The Estado de Sao Paulo had no information, however, about the fate of a reporter for Britain's Guardian newspaper, Ghaith Abdul-Ahad. He was held in the same cell as Netto for several days "but the Brazilian reporter does not know where he is right now," the Brazilian paper said.
pi_94018008
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 20:58 schreef remlof het volgende:

[..]

En wie moeten dat vliegverbod dan gaan uitvoeren en zorgen voor handhaving?
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 21:26:29 #33
104871 remlof
Europees federalist
pi_94018057
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 21:25 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

En wie moeten dat vliegverbod dan gaan uitvoeren en zorgen voor handhaving?
De NAVO ligt voor de hand. Desnoods met steun van wat Arabische landen.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 21:26:31 #34
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_94018058
Na het relaas van de britse BBC reporter en zijn collega's en de publicatie van hun verhaal is bbc in libie geband. Ook de Aljazeera crew is nu doelwit van gerichte acties tegen reporters vanwege negatieve berichtgeving.Nog even en er zit geen reporter meer in libie :?
There is only one religion
  zaterdag 12 maart 2011 @ 21:29:58 #35
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94018226
Mustapha Oukbih over de situatie in Benghazi
Video Verslaggever Mustapha Oukbih is in Benghazi. (NOS)

quote:
"Benghazi, een stad met 700 inwoners"
:o
  zaterdag 12 maart 2011 @ 21:31:37 #36
104871 remlof
Europees federalist
pi_94018312
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 21:29 schreef MangoTree het volgende:
Mustapha Oukbih over de situatie in Benghazi
Video Verslaggever Mustapha Oukbih is in Benghazi. (NOS)

[..]

:o
Die heeft zeker zitten borrelen met die GPD journalist :')
pi_94018423
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 21:26 schreef remlof het volgende:

[..]

De NAVO ligt voor de hand. Desnoods met steun van wat Arabische landen.
Waarom ligt de NAVO voor de hand? De US en de UK wordt gehaat in de hele regio, maar moeten nu maar de ellende oplossen?

Laat de Arabische landen het zelf maar doen, dat geeft een veel beter signaal aan Libie en de regio.
Al die landen worden en zijn stinkend rijk door hun oliedollars, maar problemen in hun achtertuin oplossen ho maar. :{w
  zaterdag 12 maart 2011 @ 21:34:57 #38
104871 remlof
Europees federalist
pi_94018480
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 21:33 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Waarom ligt de NAVO voor de hand? De US en de UK wordt gehaat in de hele regio, maar moeten nu maar de ellende oplossen?

Laat de Arabische landen het zelf maar doen, dat geeft een veel beter signaal aan Libie en de regio.
Al die landen worden en zijn stinkend rijk door hun oliedollars, maar problemen in hun achtertuin oplossen ho maar. :{w
De NAVO heeft de plannen al klaar liggen. Alleen de EU mag ook, maar die zal nu nog gebruik moeten maken van NAVO-materieel. En waarom? Omdat onze belangen in Noord-Afrika enorm groot zijn.

En het is ook onze achtertuin h? :P
pi_94018923
FraCicardi Francesca Cicardi
Tomorrow will take a decision with things clearer and people quiter...I want to stay in #Benghazi,still feel safe here... #Libya
2 minutes ago

My newspaper's telling me to leave.Colleagues're leaving,even tonight.I think we should wait,#Gadafi wants to scare us... #Libya
4 minutes ago Favorite Retweet Reply
  zaterdag 12 maart 2011 @ 21:45:55 #40
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94018954
#10:22pm (AJE)
Al Jazeera's Tony Birtley, reporting from Benghazi, said: "Ali Hassan Al Jaber was hit by three shots, and was wounded through the heart. Ali then died in hospital."

"This is an extension of the campaign against Al Jazeera, and Al Jazeera Arabic particularly - because everyone here watches Al Jazeera Arabic. Their work has been heroic, and it has been a great shock to lose a colleague," he said.

10:18pm
Al Jazeera's producer in Benghazi says crowds there are chanting: "With our souls with our blood, we'll protect you Al Jazeera".

10:08pm
Al Jazeera has issued this statement:

Al Jazeera condemns the cowardly crime, which comes as part of the Libyan regime's malicious campaign targeting Al Jazeera and its staff.

Al Jazeera reiterates the assault can not dent its resolve to continue its mission, professionally enlightening the public of the unfolding events in Libya and elsewhere.

Al Jazeera stresses it will relentlessly prosecute and bring to justice all perpetrators and their accomplices.
pi_94018982
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 21:34 schreef remlof het volgende:

[..]

De NAVO heeft de plannen al klaar liggen. Alleen de EU mag ook, maar die zal nu nog gebruik moeten maken van NAVO-materieel. En waarom? Omdat onze belangen in Noord-Afrika enorm groot zijn.

En het is ook onze achtertuin h? :P
Sorry hoor maar onze belangen moeten helemaal niet meespelen in deze, ze moeten het doen om de burgers te bescheremen, en niet om onze belangen te verdedigen.

Om die reden lijkt het me veel beter om de Arabische landen zelf deze no-flyzone te laten uitvoeren.
Dat geeft Libie namelijk geen enkel excuus.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 21:47:02 #42
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_94019004
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 21:31 schreef remlof het volgende:

[..]

Die heeft zeker zitten borrelen koffie drinken met die GPD journalist :')
:Y
pi_94019077
feb17voices Feb 17 voices
AJA: Banner at large rally in Benghazi over killed cameraman "Qatari blood mixes with Libyan for the sake of freedom" #Libya #feb17
25 minutes ago Favorite Retweet Reply
  zaterdag 12 maart 2011 @ 22:09:09 #44
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94019926
pi_94020071
Leaving AJ building:revolutionaries'll take us to the hotel and protect us as they've done till now.I trust them.They need us... #Libya
6 minutes ago

Demostration still ongoing in #Beghazi square,people chanting "these're the martyrs":the first "martyr" journalist in #Libya conflict
8 minutes ago

[ Bericht 34% gewijzigd door shomila op 12-03-2011 22:21:49 ]
pi_94020733
Lol, verkeerde topic :D Het mag duidelijk zijn, het is bedtijd voor mij :)

[ Bericht 73% gewijzigd door PKM op 12-03-2011 22:36:28 ]
  zaterdag 12 maart 2011 @ 22:31:59 #47
pi_94020931
  zaterdag 12 maart 2011 @ 22:33:34 #48
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94020991
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 22:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

:{
  zaterdag 12 maart 2011 @ 22:54:23 #49
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_94021952
En ondertussen veroverde Khadaffi wel Ras Lanuf terug op de rebellen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zaterdag 12 maart 2011 @ 23:12:54 #50
104871 remlof
Europees federalist
pi_94022806
Het wordt inderdaad tijd om in te grijpen.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 23:18:28 #51
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94023040
British universities ditch Libyan deals (telegraph.co.uk)
British universities severed links with Colonel Gaddafis regime last night as the full extent of how they have profited from Libya was revealed.
quote:
Ending lucrative dealings with the Gaddafi regime will hit some universities hard.

Dozens of universities have received millions of pounds from Colonel Gaddafi's regime to teach Libyans. Photo: REX
  zaterdag 12 maart 2011 @ 23:28:30 #52
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94023513
iyad_elbaghdadi Regarding the oil situation, check this map showing fields & pipelines in #Libya:

zaterdag 12 maart 2011 @ 23:31:39 #53
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_94023669
feb17voices LPC: #Gaddafi has two camps full of people that he pays to stay in the camps until he needs them to demonstrate on his behalf. #Libya #Feb17
7 minutes ago via web

feb17voices Audioboo: Live Phone Caller explains how #Gaddafi is creating illusion of having supporters in #Tripoli. #Libya #Feb17 http://boo.fm/b300798
9 minutes ago via AudioBoo

feb17voices LPC #Zintan:after skirmishes in past days w/light #Gaddafi forces on Zintan-#Zawiyah rd. G's appear to have pulled back to Zawiyah #Libya
12 minutes ago via TweetDeck

feb17voices AJA: Mustafa Abdul-Jalil head of TNC: Today;s Arab League resolutions boosted the spirits of #Libya
about 2 hours ago via TweetDeck

feb17voices live on AJA: #Libya TNC member Ahmed Alkhalifa affirms continuing communication with Arab countries, mentions #Qatar, #KSA, #Egypt

feb17voices AJA reporting: White House welcomes the resolutions of the Arab League. #Libya

feb17voices AJA live: anchor audibly crying over killed cameraman #Libya #Aljazeera

feb17voices AJA: At large rally in Benghazi over killed cameraman, #Qatari flag raised on building next to square #Libya #feb17

feb17voices AJA: Banner at large rally in Benghazi over killed cameraman "Qatari blood mixes with Libyan for the sake of freedom" #Libya #feb17

feb17voices AJA: a reporter was also injured by gunfire in ambush that killed our cameraman #Libya

feb17voices LPC #Tripoli: caller: There are more attempts to 'clean up' Tripoli underway #Libya

feb17voices LPC: Scene outside #Tripoli airport is "a misery. Place is a real mess. Thousands of ppl. No public bathrooms, water, food." #Libya #Feb17
about 2 hours ago via web

feb17voices Audioboo: LPC explains conditions of refugees at #Tripoli airport. "Masses of people sleeping on ground" #Libya #Feb17 http://boo.fm/b300700
about 2 hours ago via AudioBoo

feb17voices LPC into #Tripoli: caller says Cooking gas bottle shortage, unable to find refills. #Libya #feb17
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
  zaterdag 12 maart 2011 @ 23:35:31 #54
273119 BeSimple
or die trying!
pi_94023847
Een erg vervelende situatie. Ik hoop dat de NAVO nog deze week Libya binnenvalt. Dat lijkt me de enige oplossing. Oja het liefst met zo min mogelijk Amerikaanse soldaten.
Laat me met rust!
  zondag 13 maart 2011 @ 00:03:37 #55
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94025155

Christopher Morris / VII for Time

While images of Gaddafi have been defaced in areas of Libya held by the rebels, posters of the Libyan leader still hang in Tripoli.
  zondag 13 maart 2011 @ 00:08:03 #56
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94025385
bencnn
Condolences to family and colleagues of Al-Jazeera cameraman Ali Hassan Al-Jaber, killed in ambush this evening outside Benghazi. #Libya 27 minutes ago via web

Today Libyan state TV was running a long anti-Jazeera programme. #Libya 21 minutes ago via web

Now, at 1 AM, thousands of Benghazi residents outside Court House mourning death of Al-Jazeera cameraman Ali Hassan Al-Jaber. #Libya
  zondag 13 maart 2011 @ 00:22:26 #57
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94028400
Jeetje wat een heftige vids.....
  zondag 13 maart 2011 @ 01:34:20 #59
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94029704
What was Our Man on the Libyan Farm really up to?
Hard-working manager met with SAS troops before farcical operation to meet rebels
pi_94036141
MISURATA - Troepen loyaal aan de Libische dictator Muammar Kaddafi zijn er zaterdag niet in geslaagd om de stad Misurata te heroveren. De grote stad is het laatste bolwerk van de rebellen in het westen van het Noord-Afrikaanse land.

AFPDe aanval was verzwakt toen 32 soldaten overliepen naar de rebellen, meldde n van de opstandelingen. Een van de overlopers was een generaal.

De overlopers zeiden dat ze niet op onschuldige burgers wilden schieten, aldus de opstandeling. ''Meer soldaten wilden zich bij ons voegen, maar ze werden neergeschoten door pro-Kaddafitroepen.''

Misurata telt meer dan een half miljoen inwoners. Het ligt ruim 200 kilometer ten oosten van de hoofdstad Tripoli.

Oostwaarts

Andere troepen van Kaddafi trokken zaterdag verder oostwaarts. Overheidsfunctionarissen namen buitenlandse journalisten mee vanuit Tripoli naar de oostelijke oliestad Ras Lanuf. De overheid wilde zo bewijzen dat het de belangrijke stad in handen heeft.

De stad was de afgelopen dagen gebombardeerd vanuit de lucht. Daarna trokken soldaten de stad in.

In de afgelopen week hadden troepen van Kaddafi de stad Zawiyah, een ander belangrijk bolwerk van de rebellen, al ingenomen na hevige gevechten waarbij een onbekend aantal mensen om het leven kwam.

Een regeringswoordvoerder in Tripoli zegt dat er in Misurata een harde kern van al-Qaedastrijders is. Volgens hem neemt hun aantal af. ''Sommigen zullen opgeven, sommigen zullen verdwijnen. Wie achterblijft, krijgt met ons te maken. Misurata zal geheel binnen het herenigde Libi zijn'', aldus de regeringswoordvoerder.

bron

Er lopen nog steeds soldaten over, een goede zaak. :Y
  zondag 13 maart 2011 @ 09:15:37 #61
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94036247
goeiemorgen c_/ :{

CNN's Nic Robertson shows us around a deserted medical clinic in Ras Lanuf, Libya, after heavy fighting took place.
  zondag 13 maart 2011 @ 09:17:08 #62
pi_94036266
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 09:01 schreef Mr_Memory het volgende:

Er lopen nog steeds soldaten over, een goede zaak. :Y
Maar geen piloten meer, die vliegen tegenwoordig zonder parachute.

(of is dat nog niet bevestigd? :@ )
  zondag 13 maart 2011 @ 09:21:54 #63
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94036314
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 09:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

:) morgen!

eng spannend daar in japan...
  zondag 13 maart 2011 @ 09:23:28 #64
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94036333

Qaddafi gaining control in Libya (volgens mij Bin Jawad)
pi_94036419
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 09:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Meen je dit nou? :{
Dat is toch te gek voor woorden. :X
  zondag 13 maart 2011 @ 09:39:51 #66
pi_94036475
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 09:32 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Meen je dit nou? :{
Dat is toch te gek voor woorden. :X
Er was een Tweet gepost. Ik geloof dat AJA dat had gemeld. Misschien dat Saif vond dat te veel piloten uit hun vliegtuig stapten ipv te bombarderen.
pi_94036577
Was echt hartverscheurend, die AJA-nieuwslezer die de dood van een AJA-journalist melde :N
  zondag 13 maart 2011 @ 09:49:56 #68
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94036591
Do You Have a Clue, Mr. Presidents?
quote:
Dear Mr Presidents,

Im writing to you here trying to clear my mind a bit, been on-board this Cluetrain called Revolution. Im catching a breath on paper trying to reach you out

You, in your Ivory tower. Yes, you, hidden behind closed doors having my entire future in your hands!

Let me ask you this, Mr Presidents: What if?

What if your hands, laws, corruption, violence and your rule of kleptocracy were the reason for this revolution?

Mr Gaddafi, what if finally your People have decided that it was time for you to go? Is that thought so unbearable that it could, in your eyes, justify killings thousands of your own Citizens? Does it make it more permissible for you to break a mothers heart every minute of the day, week after week? This with the international community hiding behind endless reasons a no Fly zone would be so hard to implement, playing the offended, fake virgin in front of TV: So why should they stop you in your rampage anyways? You are serving their cause, precious oil the cause of so much unjustified violence and death.

Let me ask you again Mr Gadaffi, do you honestly think We the People are the ones siding with the terrorists of Al-Qaeeda? Really? Then, Mr Gadaffi can you explain this arrival of Syrian troops in Tripoli as reported in the current issue of Intelligence Online? Syrian troops who have brought with them more planes and helicopters, as you requested in a phone conversation with Bashar Al Asad in the first week of March? Troops you need to kill your own People?
  zondag 13 maart 2011 @ 10:04:32 #69
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94036775
Libya: The west can't let Gaddafi destroy his people

quote:
The past seems full of tentacles and fear. Is Libya today the Iraq of 10 years ago, the Bosnia of 15 years ago or the Suez now 55 years gone? Is it Czechoslovakia as Hitler invaded? Or Vietnam? Did somebody mention Afghanistan? Of course they did: it hovers brooding and baleful over every Pentagon and EU planning table as the empty talk of "all necessary options" trundles along. And veteran Observer readers, perhaps, may be forgiven for wondering what the Orwell of Homage to Catalonia would have said today as he surveyed such a panoply of irresolution.

Of course, it's difficult to decide what to do as scores of Libyan "rebels" (in the BBC definition) perish day by day. Of course, it's difficult to know which way to turn if you're Obama of Cameron. Of course, lessons must be learned, agreements forged and all such diplomatic jazz.

But, as the warm fug in conference rooms turns to icy cold, can everyone involved be clear what is really happening here? The Gaddafi tribe, still flush with western armaments and hired African fighting hands, is fast rolling back the gains that the tribe of the east the tribe we called our tribe because it said it believed in democracy and individual freedom had made.

It won't be too long, at this rate, before Benghazi itself is threatened. And be equally clear what will happen when it is: there will be another bloodbath, this time a slaughter of men and women who dared to stand against a vile regime. Who'll sit comfortably through what will doubtless be dubbed another Srebenica?

..

Libya isn't Egypt. It is a big, empty country with a population well under one twelfth of its dominant neighbour. The cities and towns that define it lie strung out along a long coastline almost inviting naval intervention. And, on land, think Saddam's first disastrous invasion of Kuwait, supply lines extended across desert and scrub, and you can perhaps see how few real cards Colonel Gaddafi and his modest non-model army have to play.

He doesn't have the ships, the expertise or the troops to put up any sort of prolonged fight except against an adversary even more poorly equipped and trained (which, alas, means those who have risen up against him). This isn't guerrilla warfare country. Not Afghanistan, not Vietnam. The ease with which, for a while, the rebels surged forward, and are now being pushed back, shows how vulnerable the colonel and his supporters are.
  zondag 13 maart 2011 @ 10:10:13 #70
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94036853
Ghonim #Egypt Army refused the request to support #Gaddafi and the Minister of Defense refused to meet #Gaddafi's envoy! Pray for a free #Libya!
Twitter - 9 minuten geleden

ZahratTrablis Thank you #Egypt Army (refused request 2 support #Gaddafi) and the Minister of Defense (refused 2 meet #gaddafi envoy) #Libya loves you!
Twitter - 1 minuut geleden
  zondag 13 maart 2011 @ 10:22:44 #71
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94037051
With Gaddafi forces closing in, Libya town fearful
quote:
BREGA, Libya, March 13 (Reuters) - Rebels fighting the forces of Muammar Gaddafi in the east of Libya said on Sunday the front line had been pushed back to the rebel-held oil town of Brega, and residents in the area said they were fearful.

"The Libyan people need help. We're in danger. The east is in danger," Abdel Hadi Omar, a civilian rebel volunteer, speaking in the nearby town of Ajdabiyah, said on Sunday

"The Libyan people can't cope with Gaddafi's weapons. We have people but we don't have means," he told Reuters.
  zondag 13 maart 2011 @ 10:43:56 #72
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94037410

SultanAlQassemi Al Jazeera banner in honour of fallen camer-man Ali Al Jaber who was killed in #Libya yesterday.
  zondag 13 maart 2011 @ 10:47:16 #73
pi_94037488
quote:
http://www.jpost.com/MiddleEast/Article.aspx?id=211101&R=R3

Report: Libyan rebels shoot down two Syrian planes; Gaddafi hires paid fighters from Eastern Europe, Arab countries
quote:
http://news.xinhuanet.com(...)03/13/c_13775419.htm

DAMASCUS, March. 12 (Xinhua) -- Syrian official source denied Saturday allegations that his country sent a ship loaded with cars and weapons to Libyan leader Muammar Gaddafi's forces, local Damascus Press news website reported.
pi_94037625
Waarom vindt iedereen hier unaniem dat er ingegrepen moet worden in Libi :@ . Ik vind zelf ook zeer ernstig wat er gebeurt maar dit is een burgeroorlog in een land. Dus dan kiezen we gewoon partij in plaats van een bondgenoot helpen. Ook hebben we massaal Gaddafi gesteund dus ik vind het niet echt logish dat er een roep is om ingrijpen tegen Gaddafi.
  zondag 13 maart 2011 @ 10:58:38 #75
pi_94037724
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:54 schreef TheQuestioner het volgende:
Waarom vindt iedereen hier unaniem dat er ingegrepen moet worden in Libi :@ . Ik vind zelf ook zeer ernstig wat er gebeurt maar dit is een burgeroorlog in een land. Dus dan kiezen we gewoon partij in plaats van een bondgenoot helpen. Ook hebben we massaal Gaddafi gesteund dus ik vind het niet echt logish dat er een roep is om ingrijpen tegen Gaddafi.
Het is geen burgeroorlog. Het is een revolutie. Die begon met vreedzame demonstraties. Ghaddafi maakt er een burgeroorlog van, een oorlog tegen zijn eigen burgers. Hij is een oorlogsmisdadiger. De massale en gruwelijke schending van mensenrechten is reden genoeg voor ingrijpen.

Het een burgeroorlog noemen is pro- Ghaddafi-propaganda. Dan steun je een massamoordenaar en terrorist.
pi_94038865
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 09:48 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Was echt hartverscheurend, die AJA-nieuwslezer die de dood van een AJA-journalist melde :N
goedemorgen iedereen , ik ben er weer , en nu kan ik weer meer komen lezen en reageren ..

ik hoorde indd. van die cameraman .....

ik weet nog van andere revolutie's , ( bijv. birma)
dat op het moment dat er buitenlandse journalisten "sneuvelen "
het xtra invloed heeft op 'buitenlandse "steun" ' ( - bemoeienis , hoe je het ook wil noemen )

vraag ik me wel af of dat nu het geval is in libi , maar ben benieuwd hoe daar verder op gereageerd word ...

ik heb nog meegekregen dat de militairen ondertussen ook vrijgelaten zijn .. en teruggestuurd zouden worden ,.. zijn ze ondertussen al in NL gearriveerd? .( werd b.t.w. gespeculeerd in kranten etc. dat het bezoek van bea aan Qatar daar ook invloed op heeft gehad -sjeik zou "vriendjes "zijn met Gadaffi ? -)

maar ik moet me ff flink gaan bijlezen ...

japan was indd ook heftig , ff tussendoor ( die kerncentrale! :{ )

maar goed , iemand ff snel de belangrijkste "headlines"van afgelopen week voor me :P ?
hoezo adhd ?
pi_94038961
oh ja hoe is het met houda? is ze nog hier geweest ? laatste wat ik had gelezen hier is dat ze al ff niet online was vanwege geen internet .....
hoezo adhd ?
pi_94038984
12:25pm

So are Gaddafi forces gaining control? Watch our report to find out who is in control of what in Libya.
hoezo adhd ?
pi_94039003
AJEnglish Al Jazeera English
Libyan rebels 'cleared of Brega': State TV says forces loyal to Gaddafi "purged" rebels out of Brega, a major oi... http://aje.me/gwl93i
4 minutes ago

libi4ever Soliman Albrassi
heavy fighting by tanks still going on between Khmais brigade &Hamza brigade in Misrata, many soldiers have escaped from the main camp#libya
7 minutes ago Favorite Retweet Reply

ianinegypt Ian Lee
Fellow reporters returning from Ras Lanuf describe the city as a ghost town, completely deserted. #Libya
9 minutes ago

bungdan Dan Murphy
cell phones in benghazi #libya just went back up, at least partially.
13 minutes ago
pi_94039073
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 11:38 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

goedemorgen iedereen , ik ben er weer , en nu kan ik weer meer komen lezen en reageren ..

maar goed , iemand ff snel de belangrijkste "headlines"van afgelopen week voor me :P ?
De militairen zijn terug in Nederland.
De Grieken hebben bemiddeld.
Hounda heeft nog geen internet denk ik alles ligt plat.
Gadaffi wint meer terrein.
pi_94039112
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 11:47 schreef shomila het volgende:

[..]

De militairen zijn terug in Nederland.
De Grieken hebben bemiddeld.
Hounda heeft nog geen internet denk ik alles ligt plat.
Gadaffi wint meer terrein.
thnx!!!

( ga ik ff google hoe of wat met die grieken )

(edit ; okaj de grieken hebben meegeholpen met de militairen terug te halen .. dat wist ik nog niet , stond er in de enige krant die ik had gelezen niet bij )
hoezo adhd ?
pi_94039405
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is geen burgeroorlog. Het is een revolutie. Die begon met vreedzame demonstraties. Ghaddafi maakt er een burgeroorlog van, een oorlog tegen zijn eigen burgers. Hij is een oorlogsmisdadiger. De massale en gruwelijke schending van mensenrechten is reden genoeg voor ingrijpen.

Het een burgeroorlog noemen is pro- Ghaddafi-propaganda. Dan steun je een massamoordenaar en terrorist.
Ja je hebt wel gelijk :) . Ik snapte wel dat het niet echt kon wat daar gebeurde maar aangezien het een burgeroorlog genoemd wordt, op het nieuws, miste ik wel de argumenten.
pi_94039432
quote:

Mijn God, jij bent echt out there, he.
pi_94039625
CNN meld op site ; breaking news ; Libyan state TV reports rebel-held town of al-Brega "cleansed" of "criminal gangs and mercenaries" and "is now safe."
hoezo adhd ?
pi_94040405
(All times are local in Libya GMT+2)
1:14pm

Discussing the imposition of no-fly zone over Libya, Yousef Bouandel of Qatar University, told Al Jazeera, "Now that the Arab League has supported the no-fly zone, I think that within the next 72 hours or so the Security Council will meet and decide.

"Given what happened in Iraq, they want the no-fly zone but do not want any military intervention.

"In the last 72 hours, Gaddafi forces have been gaining momentum, obviously he wanted to gain as much as possible before the imposition of the no-fly zone.

"And in the long run, it's obvious that Gaddafi's government in Libya will win the war if it continues for another two months or so."
hoezo adhd ?
  zondag 13 maart 2011 @ 12:49:52 #87
pi_94041112
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 11:58 schreef TheQuestioner het volgende:

[..]

Ja je hebt wel gelijk :) . Ik snapte wel dat het niet echt kon wat daar gebeurde maar aangezien het een burgeroorlog genoemd wordt, op het nieuws, miste ik wel de argumenten.
Het nieuws? De NOS zeker? Die heeft een dubieuze rol in berichtgeving in het MO.
pi_94042493
Ziet er slecht uit op dit moment voor de antis.
Zoon van Tolmai.
pi_94044155
Kan iemand bevestigen of Brega idd van Gadaffi is?
pi_94044259
quote:

[..]

En dan grijp je in en dan? Ghadaffi wordt niet gestopt met een no-flyzone. Vooral omdat hij het van zijn tanks en grondtroepen moet hebben denk ik. Wat je al zag van die luchtaanvallen is dat de helft midden in de lege woestijn terecht komt.

Een no-flyzone is half werk wat weinig gaat opleveren. Daarnaast heb je als westen ook nog eens de kans dat we weer door de rest van de wereld voor imperialisten worden uitgemaakt.
De Arabische Liga is er niet eensgezind over nu blijkt, en legt het maar bij de VN neer, wetend dat het er daar toch niet doorkomt.

Daarnaast geef je Ghaddaffi een mogelijkheid om een gezamenlijke vijand te creeren tegen het westen. Dat zie je nu al dat hij doet door te zeggen dat het westen imperialisten zijn die enkel in de olie van Libie geinterreseerd is.

Ik zeg niet doen, zeker niet als de Arabische Liga je niet volledig steunt.
pi_94044414
Even edit: Wat is nu precies het standpunt van De Arabische Liga?

Ik las op vorige pagina dat ze verdeeld waren, maar op nos.nl staat dat ze een no flyzone wel steunen...

Steunen ze het nu wel of niet volledig? :P
pi_94044570
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 14:07 schreef Breekfast het volgende:
Even edit: Wat is nu precies het standpunt van De Arabische Liga?

Ik las op vorige pagina dat ze verdeeld waren, maar op nos.nl staat dat ze een no flyzone wel steunen...

Steunen ze het nu wel of niet volledig? :P
Eerder waren Syrie en Algerije tegen. Maar de liga heeft nu wel een officieel statement naar buiten gebracht waar ze een no-fly zone steunen.
pi_94044658
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 14:12 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]

Eerder waren Syrie en Algerije tegen. Maar de liga heeft nu wel een officieel statement naar buiten gebracht waar ze een no-fly zone steunen.
Ok, dan valt de no-flyzone nog te overwegen, ook al denk ik niet dat het veel gaat helpen.
pi_94044822
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 14:01 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Kan iemand bevestigen of Brega idd van Gadaffi is?
meerdere media melden het ( http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/buitenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2011/03_maart/13/buitenland/rebellen-libie-verdreven-uit-brega.xml http://www.volkskrant.nl/(...)ga-te-verlaten.dhtml )
maar ze hebben het allemaal van de staatstv ... dus ik geloof het ook nog niet ,ik hoopte indd. dat er daarover, hier op FOK meer duidelijkheid was ..
maar goed , het feit dat tot nu toe de enigste bron libyan state tv is , zegt ook veel ..
enigste artikel met een andere "bron"
http://www.gelderlander.n(...)ega-na-gevechten.ece
hoezo adhd ?
pi_94044884
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 14:14 schreef Breekfast het volgende:

Ok, dan valt de no-flyzone nog te overwegen, ook al denk ik niet dat het veel gaat helpen.
Alle beetjes helpen maar ik denk idd dat de grondtroepen van Gadaffi veel te sterk zijn voor de rebellen.

Dan gaat deze revolutie een vervelende einde krijgen. :N
pi_94044956
http://twitter.com/libyan4life;
Eyewitness: Opp. forces declare control of #Brega and claims that #Gaddafi controlled TV lies about having claimed the city.
hoezo adhd ?
  zondag 13 maart 2011 @ 14:30:08 #97
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94045368
Zonder de luchtaanvallen was Gadaffi vermoedelijk niet zo ver gekomen qua terrein terug winnen. De luchtaanvallen zorgen op diverse gebieden ervoor dat de anti's zich veel lastiger kunnen organiseren/opstellen. Vandaar dat Gadaffi nu de luchtaanvallen zo heeft optgevoerd, voor er een NFZ komt.

UPDATE 2-Forces pound eastern oil town, Libyan rebels retreat

* Oil town of Brega taken by Gaddafi forces, residents flee

* Town took heavy bombardment

* Few rebels seen on strategic coastal road (Updates with fresh quotes from rebels)

By Mohammed Abbas

AJDABIYAH, Libya, March 13 (Reuters) - Rebels fighting the forces of Muammar Gaddafi in the east of Libya retreated from the oil town of Brega on Sunday after heavy bombardment delivered government forces another battlefield success.

"The rebels have left Brega. It is evacuated," said 33-year-old anaesthesiologist Osama Jazwi. At about 10:30 a.m. (0830 GMT) the bombardment started. "We saw, it was on the main gate," Jazwi told Reuters by telephone.

Abdul Hakim, also a resident of the bombarded town, told Reuters that the rebels had left. There were no details of the Gaddafi forces attack immediately available.

Earlier, Libyan television had said that the rebels had retreated. "Brega has been cleansed of armed gangs," a military source was quoted on Libyan state TV as saying.

At the nearby town of Ajdabiyah, retreating rebel soldiers were demoralised.
  zondag 13 maart 2011 @ 14:31:56 #98
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_94045463
Is het jullie al bekend dat er intern ook gevechten zijn in Ghadaffi army? :Y
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon
pi_94045575
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 14:31 schreef rakotto het volgende:
kom deze toevallig net tegen ;
LibyaFeb17_com BREAKING: Colonel Pilot Ali Atiyya from Tripoli Miteega Airbase defects and joins revolution - #feb17 #libya - http://t.co/HPW9pUN
hoezo adhd ?
  zondag 13 maart 2011 @ 14:48:13 #100
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94046189
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 11:38 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

goedemorgen iedereen , ik ben er weer

:W
  zondag 13 maart 2011 @ 14:53:54 #101
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94046435
Libyan rebels have adandoned the towns of Ras Lanouf and Brega under bombardment from Colonel Gaddafi's forces. Follow us on twitter at http://twitter.com/itn
  zondag 13 maart 2011 @ 14:55:58 #102
pi_94046530
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 14:31 schreef rakotto het volgende:
We hoorden tijdje geleden al over militairen in Tripoli die op security-mensen schoten. En vanochtend waren er mensen overgelopen naar Misrata. Die meldden dat andere weigerachtige militairen door Pro-Ghaddafi waren dood geschoten.

Is het structureel aan het worden?
  zondag 13 maart 2011 @ 15:00:52 #103
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94046776
NewsX team's close shave with death in Libya (Ras Lanuf)

Weer volk op straat in Tripoli (video VTM)
De Vlaming Eric Fux is als cameraman voor een Britse omroep in Libi. Hij zag er zelf dat de troepen van Kadhafi aan terrein winnen. In Tripoli komt het leven weer op gang en lijkt het alsof de Libirs zich hebben neergelegd bij de macht van Kadhafi.
  zondag 13 maart 2011 @ 15:04:15 #104
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_94046942
Libi heeft zo'n 6,5 mljn inwoners, waarvan 1,7 mljn in Tripoli. Als je kijkt naar de steden en dorpen die zich aangesloten hebben bij de anti G's blijft alleen Tripoli over als pro's. Maar volgens de berichten zijn daar ook grote groepen anti's. Tripoli is dus in de minderheid. Maar wat houdt de anti's tegen om ook massaal in verzet te komen? Het zou welkom zijn als van binnenuit Tripoli het verzet op zou staan.
Snooker is top!!!
  zondag 13 maart 2011 @ 15:08:23 #105
pi_94047141
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:04 schreef sunny16947 het volgende:
Libi heeft zo'n 6,5 mljn inwoners, waarvan 1,7 mljn in Tripoli. Als je kijkt naar de steden en dorpen die zich aangesloten hebben bij de anti G's blijft alleen Tripoli over als pro's. Maar volgens de berichten zijn daar ook grote groepen anti's. Tripoli is dus in de minderheid. Maar wat houdt de anti's tegen om ook massaal in verzet te komen? Het zou welkom zijn als van binnenuit Tripoli het verzet op zou staan.
Vrijdag werden na het gebed beginnende demonstraties meteen hard uiteengeslagen. Mensen worden omgekocht, arme jongeren scheuren rond in nieuwe auto's. Het district Tajoura word geterroriseerd, nachtelijke raids, arrestaties. Journalisten worden in hotels opgesloten, of zelfs gearresteerd en in elkaar geslagen.

Dat soort zaken.
  zondag 13 maart 2011 @ 15:13:25 #106
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94047321
Hillen: excuses aangeboden
Nederland heeft sorry gezegd tegen Libi, voor voor het schenden van het Libische luchtruim. Dat heeft minister Hillen zondag gezegd in het tv-programma Buitenhof.

De excuses waren volgens Hillen geen voorwaarde voor de vrijlating van drie Nederlandse militairen. Een helikopter van de marine vloog vorige maand zonder toestemming het Libische luchtruim binnen om twee mensen te evacueren. De Nederlandse bemanning werd na de landing gevangengenomen door troepen van de Libische leider Kadhafi. Na twaalf dagen kwamen de drie militairen vrij. Gisteren kwamen ze in Nederland aan.

Dat gedraai van Verhagen gister. :X
  zondag 13 maart 2011 @ 15:16:08 #107
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_94047427
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Vrijdag werden na het gebed beginnende demonstraties meteen hard uiteengeslagen. Mensen worden omgekocht, arme jongeren scheuren rond in nieuwe auto's. Het district Tajoura word geterroriseerd, nachtelijke raids, arrestaties. Journalisten worden in hotels opgesloten, of zelfs gearresteerd en in elkaar geslagen.

Dat soort zaken.
Egyptenaren lieten zich er niet door weerhouden. Zou de lef en moed toenemen met een NFZ?
Snooker is top!!!
pi_94047444
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:00 schreef MangoTree het volgende:
NewsX team's close shave with death in Libya (Ras Lanuf)
"oh my god, i left my bag in one of the cars" :D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_94047480
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 14:48 schreef MangoTree het volgende:

[..]

:W
:) :W

http://www.libyafeb17.com(...)ali-hassan-al-jabir/
quote:
15:37 Human Rights Watch said today that Libyan security forces have launched a wave of arbitrary arrests and forced disappearances in Tripoli. HRW compiled evidence of scores of people being detained if they helped organise or took part in anti-government protests, or if they were suspected of speaking to foreign media. Read here.
( die read link doet het dus niet :( )
hoezo adhd ?
  zondag 13 maart 2011 @ 15:19:36 #110
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94047563
4-Libyan troops defect near rebel-held Misrata-rebel

quote:
RAS JDIR, Tunisia, March 12 (Reuters) - A crack Libyan brigade commanded by Muammar Gaddafi's son Khamis was slowed by a mutiny as it advanced on Misrata on Saturday, with 32 soldiers joining the rebels holding the city, a rebel there said. One defector was a general, said the rebel named Mohammed. The feared 32nd Brigade tried but failed earlier in the day to take Misrata, the last major rebel holdout in western Libya.

Stalled about 10-15 km south of the city, the brigade broke out in a fire-fight after dozens of troops balked at the idea of killing innocent civilians in the impending attack, rebel spokesman Gamal added.

"Exactly 32 (soldiers) joined the rebels today," Mohammed said. "They have been interrogated by the rebels." The events could not be confirmed independently. Journalists have been prevented from reaching the city by the authorities.

Other government forces continued their push eastward, and officials took foreign journalists from Tripoli to the eastern oil town of Ras Lanuf to prove the government controlled it. Rebel spokesman Gamal said by telephone from Misrata: "In the morning, there was a gathering of pro-Gaddafi forces with the apparent aim of attacking the city but God protected this city. There was dissent within the Khamis Brigade.

"We knew from soldiers who defected after the dispute. They joined the rebels and said that dozens of the battalion members expressed reluctance to kill innocent civilians. "Some of them ran away. More would have joined us but they were shot by the pro-Gaddafi men."
  zondag 13 maart 2011 @ 15:20:09 #111
pi_94047593
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:17 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

:) :W

[..]

:W c_/
  zondag 13 maart 2011 @ 15:21:42 #112
pi_94047664
quote:
Ze zullen na het bloedbad van Zawya wel aardig genoeg gehad hebben.
  zondag 13 maart 2011 @ 15:26:21 #113
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_94047855
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:13 schreef MangoTree het volgende:
Hillen: excuses aangeboden
Nederland heeft sorry gezegd tegen Libi, voor voor het schenden van het Libische luchtruim. Dat heeft minister Hillen zondag gezegd in het tv-programma Buitenhof.

De excuses waren volgens Hillen geen voorwaarde voor de vrijlating van drie Nederlandse militairen. Een helikopter van de marine vloog vorige maand zonder toestemming het Libische luchtruim binnen om twee mensen te evacueren. De Nederlandse bemanning werd na de landing gevangengenomen door troepen van de Libische leider Kadhafi. Na twaalf dagen kwamen de drie militairen vrij. Gisteren kwamen ze in Nederland aan.

Dat gedraai van Verhagen gister. :X
Wat maakt het uit, als het niet gemeend is en er geen prijskaartje aan hangt.
Snooker is top!!!
  zondag 13 maart 2011 @ 15:26:30 #114
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94047861
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:17 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

Ik denk dat het deze is http://www.hrw.org/en/new(...)nt-crackdown-tripoli
  zondag 13 maart 2011 @ 15:26:58 #115
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94047887
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:26 schreef sunny16947 het volgende:

[..]

Wat maakt het uit, als het niet gemeend is en er geen prijskaartje aan hangt.
Exact. Vraag me af wat ze nog meer toegezegd hebben.
pi_94048066
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

:W c_/
:D ohh c_/ koffieee :P

quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:26 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Ik denk dat het deze is http://www.hrw.org/en/new(...)nt-crackdown-tripoli
thnx! zo te zien wel.
( gaat i.i.g. over hetzelfde! )
hoezo adhd ?
  zondag 13 maart 2011 @ 15:37:39 #117
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94048350
Libyan rebels says Gaddafi forces fight each other

quote:
By Mariam Karouny
DJERBA, Tunisia, March 13 (Reuters) - An assault on Libya's rebel-held city of Misrata was stalled on Sunday by new fighting between members of Muammar Gaddafi's security forces, rebels said, but the government denied reports of a mutiny.

Residents said fighting broke out on Saturday after some units of the Libyan leader's force refused to attack Misrata, Libya's third-biggest city and the only place in the west of the country still openly defying Gaddafi's rule. The reports of a mutiny could not be verified because Libyan authorities have not allowed reporters access to the city, which is 200 km (130 miles) east of the capital.

"From the early morning they (the security forces) are fighting among each other. We hear the fighting," Mohammed, one of the rebel fighters, told Reuters by telephone on Sunday. "This division between them came to us from God. Just when we thought the end was coming, this happened. Now we are waiting to see what will happen."

Asked about reports of a mutiny in Misrata, government spokesman Mussa Ibrahim said: "This is rubbish. It is not true." "The army has surrounded the centre of Misrata. They are in the city. Tribal elders are talking to them (the rebels) to surrender," he said in Tripoli.

Misrata residents said they could hear the sound of heavy fighting from a military airfield to the south of the town, where pro-Gaddafi forces have been based. They said there were no clashes between rebels and security forces on Sunday. "The situation in the town centre is very calm. There is no fighting now. People are in the streets to buy what they need," said a spokesman for the rebels who was in the city. "But the problem is on the outskirts of the town. There is shooting among the brigades," he said.

Reports of a mutiny in Misrata, though unconfirmed, will raise questions about the ability of Gaddafi's security forces to press an offensive in the country's east, where the rebels have their biggest stronghold.

Residents had said the main force preparing to attack Misrata was the 32nd Brigade. This is commanded by Gaddafi's son Khamis and, according to military analysts, is the best trained and equipped force available to the Libyan leader.

Gaddafi, in power for four decades, lost control over large swathes of the oil exporting country last month in a revolt against his rule that took some of its inspiration from uprisings in neighbouring Tunisia and Egypt. But in the past week, the momentum has shifted back towards Gaddafi. His forces stamped out a rebellion in Zawiyah, 50 km west of Tripoli and pushed rebels in the east back from an oil terminal they briefly held at Ras Lanuf. (Additional reporting by Hamid Ould Ahmed in Algiers and Maria Golovnina in Tripoli; Writing by Christian Lowe; Editing by Elizabeth Piper)
pi_94048504
Het ziet er toch niet zo rooskleurig meer uit voor Ghadaffi als dat hij mensen wil laten denken. Hooguit nog wat roosjes op z'n begrafenis.

Vooral die berichten uit Tripoli zijn erg positief, als de anti's daar nu komen meevechten kunnen ze misschien wel de laatste strijd uitvechten.
pi_94048559
http://www.guardian.co.uk(...)i-unrest-gaddafi-map
Libya unrest: Tripoli starts to turn the tide

Pro-Gaddafi troops have re-taken Ras Lanuf and have now attacked Brega as they continue their advance east towards Beghazi

(inzoomen @ link :P )
hoezo adhd ?
  zondag 13 maart 2011 @ 15:43:30 #120
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94048583
Nog eentje
pi_94050413
wat is het hier rustig b.t.w.??? :{
ga ook maar ff weer de hondjes doen , ben benieuwd wanneer die no fly zone onderhand komt, als ie nog komt .....en of het wat gaat uithalen ....
hoezo adhd ?
  zondag 13 maart 2011 @ 16:22:36 #122
pi_94050515
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 16:20 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
wat is het hier rustig b.t.w.??? :{
ga ook maar ff weer de hondjes doen , ben benieuwd wanneer die no fly zone onderhand komt, als ie nog komt .....en of het wat gaat uithalen ....
De Fok!-redactie is stretched. Er gebeurd een hoop in de wereld.
  zondag 13 maart 2011 @ 16:24:24 #123
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_94050603
wel weinig verandering in de zaak , ...maar we blijven de zaak monitoren
  zondag 13 maart 2011 @ 16:25:08 #124
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_94050645
ploffende kerncentrales is ook veel interresanter he ;)
  zondag 13 maart 2011 @ 16:26:49 #125
pi_94050739
AJE: Persconferentie iemand van min. v Defensie
  zondag 13 maart 2011 @ 16:27:27 #126
pi_94050772
Ghaddafi is geen leider
Er is geen leger, het volk is het leger :')
pi_94050785
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 16:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De Fok!-redactie is stretched. Er gebeurd een hoop in de wereld.
klopt , ik zit ook al af en toe bij japan te posten nu .. yemen was ook weer een en ander bezig - en er gebeurd b.t.w. indd. nog veel meer ,maar ja anders ga ik wel heel erg offtopic - amper bij te houden ) , maar goed ,.. pfff je word er bijna depressief van al die ellende :{ )
ik ga maar ff frisse nieuws halen , lees jullie later weer ! :W
hoezo adhd ?
  zondag 13 maart 2011 @ 16:28:26 #128
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94050824
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 16:27 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

klopt , ik zit ook al af en toe bij japan te posten nu .. yemen was ook weer een en ander bezig - en er gebeurd b.t.w. indd. nog veel meer ,maar ja anders ga ik wel heel erg offtopic - amper bij te houden ) , maar goed ,.. pfff je word er bijna depressief van al die ellende :{ )
frisse neus? :+
pi_94050827
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 16:27 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

:D fris nieuws LOL neus dus 8)7
hoezo adhd ?
pi_94050911
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 16:28 schreef MangoTree het volgende:

[..]

frisse neus? :+
hahah _O- ik zag het ook in 1 x .... erg he , ik ietsie teveel met nieuws bezig , hoe heette dat ook alweer ( hadden we het ook over gehad in egypte topic ) nieuwsverslaving ?
hoezo adhd ?
  zondag 13 maart 2011 @ 16:32:57 #131
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94051035
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 16:30 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

hahah _O- ik zag het ook in 1 x .... erg he , ik ietsie teveel met nieuws bezig , hoe heette dat ook alweer ( hadden we het ook over gehad in egypte topic ) nieuwsverslaving ?
Hippies :P
  zondag 13 maart 2011 @ 16:34:22 #132
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94051107
UN asks Libya to allow access to rebel-held areas

quote:
By Maria Golovnina
TRIPOLI, March 13 (Reuters) - The United Nations has asked Libya's authorities to give it access to areas on both sides of its conflict to assess the impact of the violence on civilians, a U.N. envoy said on Sunday.

Hundreds of thousands of people have fled the North African nation since the start of an uprising against Libyan leader Muammar Gaddafi in mid-February. Gaddafi has launched a crushing counteroffensive against the rebels. Civilians in conflict-stricken areas have reported shortages of food, medicine and clean water.

Rashid Khalikov, the U.N. humanitarian coordinator for Libya, told Reuters after arriving in the Libyan capital Tripoli that his mission hoped to gain access to all areas of conflict.
pi_94051375
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 16:30 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

Vroeg ik toen voor in mijn twitterbio!
Was iets met infobesitas, infoholic, nieuwsjager etc etc.
Zoon van Tolmai.
  zondag 13 maart 2011 @ 16:40:26 #134
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94051419
Tribes Mean Trouble (Newsweek)
So far, the fight for Libya has been an armed showdown between Gaddafi and the rebels.
This conflict is about to get much more complicated.
quote:
Jammed into pickups bristling with guns, Libyan rebels took the eastern town of Bin Jawad two weeks ago. It was one of the first big triumphs for the ragtag fighting force, granting them a dose of much-needed momentum. To counter the advance, Muammar Gaddafi hit back hard. Jets and artillery pounded rebel positions and his governments troops surged ahead to retake the town.

Most of Gaddafis troops did, anyhow.

As the battle raged, approximately 20 soldiers refused to fire at the rebels, explicitly disobeying orders. In many other countries, the men would likely have faced disciplinary action, perhaps even jail time. Not in Gaddafis force, however. According to a handful of frontline rebel commanders and tribal leaders, the men were taken to a base just outside the city, bound, and shot.

These executions are just one of many atrocities carried out by the regime in recent weeks. But one significant fact sets this attack apart: the soldiers who were shot were all members of the Ferjan, a large tribe based mainly in Siirt, Gaddafis hometown. And as this struggle wears on, rebel commanders say the decisive battle will indeed come in Siirt, and the support of the Ferjan will be crucial.

Word of the murders quickly spread to the east. In the de facto rebel capital of Benghazi, Faraj Heftar, the 71-year-old head of the Ferjan tribe told NEWSWEEK, Were all angry. This added to our resolve. When the rebels reach Siirt, [the Ferjan] will definitely join them.

So far, the bloody conflict in Libya has been mostly portrayed as a fight between rebel and loyalist forces, but a deeper, more complicated dynamic is emerging that will determine the countrys future: tribes. Under tribal custom, blood must be repaid with blood. That means the execution of the dissident soldiers could turn the entire Ferjan tribe, some 150,000 strong, against the regime in Tripoli.
  zondag 13 maart 2011 @ 16:51:07 #135
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94051886
Libyans demonstrating in time square cry for Reagan saturday March 12th. :o

zondag 13 maart 2011 @ 16:59:26 #136
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94052276
Frankrijk zet vaart achter vliegverbod Libi
http://s.vk.nl/1859398
pi_94055276
quote:
2s.gif Op zondag 13 maart 2011 16:39 schreef Bartholomaeus het volgende:

[..]

Vroeg ik toen voor in mijn twitterbio!
Was iets met infobesitas, infoholic, nieuwsjager etc etc.
jaaah die bedoelde ik!

maar goed ,... nieuws neus is verfrist :+
hoezo adhd ?
pi_94058782
quote:
All times are in Libyan local time GMT +2
18:18 Al Jazeera Gaddafi forces bombarding Al Brega and Al Uqaylah right now. Confirmed reports state that Gaddafis troops are in control of the residential areas of Brega, but that these areas will be in the hands of the revolutionaries by nightfall. Gaddafi is bribing the residents of Brega with weaponry and 500 dinars for each person who goes out on a pr-Gaddafi demonstration.
hoezo adhd ?
  zondag 13 maart 2011 @ 19:24:39 #139
273703 MangoTree
I wish I had...
  zondag 13 maart 2011 @ 19:29:47 #140
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_94059694
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 16:59 schreef MangoTree het volgende:
Frankrijk zet vaart achter vliegverbod Libi
http://s.vk.nl/1859398
Ja die willen wat goed maken nadat ze in Tunesie Ben Ali tot het eind bleven steunen.
  zondag 13 maart 2011 @ 19:30:44 #141
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94059737

_O_

8:24pm
An anti-Gaddafi protester has managed to get on the roof of the Libyan embassy in London and replaced the official flag with the pro-revolution one.
The embassy had previously removed the flag from the front of the building and placed it five stories up at the very top to stop protesters from attempting this.
  zondag 13 maart 2011 @ 20:28:23 #142
137562 rakotto
pi_94063013
Brega is weer in handen van de Libiers! Zojuist gemeld op AJA.
  zondag 13 maart 2011 @ 20:32:07 #143
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_94063248
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:28 schreef rakotto het volgende:
London ook zo te zien.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_94063476
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:28 schreef rakotto het volgende:
Als je de pro's bedoelt met Libiers gaat echt fout, als de NFZ er al komt is het te laat ben ik bang.
pi_94063669
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:35 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Als je de pro's bedoelt met Libiers gaat echt fout, als de NFZ er al komt is het te laat ben ik bang.
Brega is in handen van de revolutie (AJA)
  zondag 13 maart 2011 @ 20:42:59 #146
137562 rakotto
pi_94064034
Libiers als in revolutionairen :Y

Net breaking news: Ze hebben tientallen krijgsmachten van Ghaddafi gevangen genomen in Brega. Ze hebben een val gezet en hun daarmee gevangen.

AJA
  zondag 13 maart 2011 @ 20:43:31 #147
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94064064
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:37 schreef deleriouz het volgende:

[..]

Brega is in handen van de revolutie (AJA)
Volgens dit bericht niet.

9:28pm

AFP reports: The commander of Libya's rebel forces, who were forced to retreat from the coastal town of Brega on Sunday, has vowed to defend the next town of Ajdabiya, describing it as vitally important.
  zondag 13 maart 2011 @ 20:44:19 #148
137562 rakotto
pi_94064108
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:43 schreef yavanna het volgende:

[..]

Volgens dit bericht niet.

AFP reports: The commander of Libya's rebel forces, who were forced to retreat from the coastal town of Brega on Sunday, has vowed to defend the next town of Ajdabiya, describing it as vitally important.
AJA zei net 5 min geleden dat het in de handen is van de revolutie.
  zondag 13 maart 2011 @ 20:44:35 #149
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94064126
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:42 schreef rakotto het volgende:
Libiers als in revolutionairen :Y

Net breaking news: Ze hebben tientallen krijgsmachten van Ghaddafi gevangen genomen in Brega. Ze hebben een val gezet en hun daarmee gevangen.

AJA
Zou mooi zijn als het klopt, ze hebben veel terrein verloren, maar wie weet komt dat weer anders te liggen als ze o.a. niet aldoor gedwongen worden weg te trekken door de luchtaanvallen.
  zondag 13 maart 2011 @ 20:45:33 #150
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94064194
quote:
10s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:32 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

London ook zo te zien.
;)
  zondag 13 maart 2011 @ 20:46:15 #151
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94064246
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:44 schreef rakotto het volgende:

[..]

AJA zei net 5 min geleden dat het in de handen is van de revolutie.
Ok. :)
  zondag 13 maart 2011 @ 20:46:59 #152
2651 svann
night-hawk
pi_94064294
Ik hoop dat het klopt, dan zou er toch nog een beetje goed nieuws zijn vandaag.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  zondag 13 maart 2011 @ 20:49:32 #153
137562 rakotto
pi_94064496
Ze hebben ook aangegeven dat ze zich gaan concentreren op het vechten in de nacht. Ze hebben op die manier meer voorsprong en ze hebben iedereen gevraagd om 's avonds alle lampen uit te zetten.
pi_94064861
EndTyranny01 End Tyranny
over 50 of Gaddafi forces have been captured in Brega..We have recaptured the town again for now..until bombing starts in the morning #Libya
2 minutes ago
pi_94064908
Het is allemaal wel moeilijk te volgen, de n zegt dit, de ander zegt dat. :X
Erg lastig om het te volgen.
  zondag 13 maart 2011 @ 20:56:24 #156
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_94065045
Misschien zijn die berichten over terugtrekken wel part of het plan van de valstrik.
Snooker is top!!!
  zondag 13 maart 2011 @ 20:57:54 #157
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94065133
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:56 schreef sunny16947 het volgende:
Misschien zijn die berichten over terugtrekken wel part of het plan van de valstrik.
:D

Ik snapte deze van AJE ook al niet

zondag 13 maart 2011 @ 21:04:55 #158
pi_94065758
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:56 schreef sunny16947 het volgende:
Ras Lanuf was toch volledig verlaten? Dus ook geen pro-Ghaddafi? Dan kan de oppositie ieder moment weer terug? Lijkt wel Hamburger-hill, Vietnam.
  zondag 13 maart 2011 @ 21:05:46 #159
pi_94065834
quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hamburger_Hill
Op 11 mei 1969 krijgen de soldaten van het 187th regiment van de 101st Airborne Division opdracht om heuvel 937 in de Ashauvallei, in te nemen. Hun taak wordt bemoeilijkt door zware regenval en kost veel mensenlevens. Op 15 mei krijgen ze de hulp van luchttroepen en wordt een bunker ingenomen. De gewonden worden afgevoerd en de post doorgenomen. De volgende dag gaat de strijd door. Er vindt een veldslag plaats en na een bloedige strijd van tien dagen slagen ze in hun opdracht. Kort nadien komt het bevel om onmiddellijk de heuvel te ontruimen.
  zondag 13 maart 2011 @ 21:06:20 #160
pi_94065872
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:57 schreef MangoTree het volgende:

[..]

:D

Ik snapte deze van AJE ook al niet

Daar was dat wapen depot. Of wat er van over is.
  zondag 13 maart 2011 @ 21:06:24 #161
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94065877
SultanAlQassemi Al Jazeera: groups of Libyan revolutionaries & the National Army detain tens of Gaddafi Battalion fighters in Brega. #Libya

met hulp :)
  zondag 13 maart 2011 @ 21:08:05 #162
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_94065978
Rebellen lijken het momentum en de slag te verliezen, zonder ingrijpen blijft Ghadaffi aan de macht.
  zondag 13 maart 2011 @ 21:08:42 #163
pi_94066015
quote:
10s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:32 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

London ook zo te zien.
First we take Manhattan, then we take Berlin.
  zondag 13 maart 2011 @ 21:15:04 #164
pi_94066445
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:08 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Rebellen lijken het momentum en de slag te verliezen, zonder ingrijpen blijft Ghadaffi aan de macht.
Dan moet ie opschieten want zijn club slagers is uit elkaar aan het vallen.
pi_94066627
AlmanaraMedia Almanara Libya
#Breaking news from Al Jazeera Arabic: Bombing from Air targeting the Ambush area in #Brega hitting the #Qaddafi forces and Revolutionaries
10 minutes ago
  zondag 13 maart 2011 @ 21:17:58 #166
pi_94066689
OpLibya
http://www.mirrorcreator.com/files/FRITJBE5/
Lybian State TV Jamming

quote:
https://docs.google.com/d(...)wY/edit?hl=en&pli=1#
Please check the bottom of this document. I included a guide on how you can help us
jam the following frequencies as well
  zondag 13 maart 2011 @ 21:19:19 #167
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94066796
ChangeInLibya
Halwasa Guy
More news of defections within Gaddafi's army today, more executions and inner problems and one big defection coming up soon #libya #feb17
  zondag 13 maart 2011 @ 21:20:32 #168
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_94066886
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan moet ie opschieten want zijn club slagers is uit elkaar aan het vallen.
Vertel mij eens die ''speciale'' bron waar jij je informatie vandaan haalt, aangezien dit totaal van de werkelijkheid af zit.
  zondag 13 maart 2011 @ 21:22:58 #169
pi_94067101
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:20 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Vertel mij eens die ''speciale'' bron waar jij je informatie vandaan haalt, aangezien dit totaal van de werkelijkheid af zit.
Waar haal jij je informatie vandaan? State TV? :')
  zondag 13 maart 2011 @ 21:25:10 #170
pi_94067279
BBC World News: Ghaddafi heeft aardig zijn best moeten doen voor Bin Jawad. >:)
  zondag 13 maart 2011 @ 21:26:22 #171
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_94067381
  zondag 13 maart 2011 @ 21:30:35 #172
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94067668

A man pushes his belongings towards a United Nations displacement camp in Ras Jdir, Tunisia. Tens of thousands of foreign workers from Egypt, Tunisia, Bangladesh, Sudan and other countries are fleeing to the Tunisian border to escape the fighting in and around the Libyan capital of Tripoli
Photograph: Dan Kitwood/Getty Images

A lone rebel mans the last checkpoint before the flashpoint Libyan town of Ras Lanuf
Photograph: Marco Longari/AFP/Getty Images

link
  zondag 13 maart 2011 @ 21:34:21 #173
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94068027
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:30 schreef MangoTree het volgende:
[ afbeelding ]
Prachtige foto's.

AJE : the spokesman for the revolutionaries in Brega: we have detained 20 members of the Gaddafi Battalions & killed 25.
  zondag 13 maart 2011 @ 21:42:55 #174
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_94068732
feb17voices AJA: Committee to Protect Journalists says that 7 reporters are unaccounted for in Libya #libya #feb17
6 minutes ago via web

feb17voices Muhannad Bensadik who contributed to @feb17voices "Another dead freedom fighter in Libya.This one was family." http://bit.ly/eu0O2l #Libya
7 minutes ago via TweetDeck

feb17voices Audioboo cut first upload of interview with Muhannad's father in half please follow correct link for FULL audio: http://bit.ly/gBPVAm
10 minutes ago via TweetDeck

feb17voices Audioboo: FULL: Muhannad's father: "He died for what he believed...he said live free or die"#Libya http://boo.fm/b301401
16 minutes ago via AudioBoo

feb17voices AJA: Spokesman for rebel army says they have pushed #Gaddafi forces 20 km outside of #Brega. #Libya #Feb17
16 minutes ago via web

feb17voices AJA: Rebel forces have captured dozens of #Gaddafi soldiers near #Brega. #Libya #Feb17
23 minutes ago via web

feb17voices Audioboo: Muhannad speaking w/ @feb17voices the night before his death on 12th. He asked the world to intervene. LP... http://boo.fm/b301378

feb17voices Muhannad, 20y/o killed in #Brega.Dual US/LIbyan citizen,former boy scout. Father: he refused US Cit. evac. to fight for his country #Libya

feb17voices Muhannad, a brave 20 year old, and one of the feb17voices, was killed in the attack on #Brega. Details to follow. #Libya #Feb17
Snooker is top!!!
  zondag 13 maart 2011 @ 21:44:42 #175
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94068881
Press Statement: Defection of Colonel Pilot Ali Obeidi in Miteega Air Base (feb17.info)
Al Jazeera has obtained a statement to the Colonel Pilot Ali Obeidi of one of the largest Libyan air bases in Miteega, Tripoli.

Obeidi declares in this statement from the city of Misurata his departure from the Gaddafi regime and his full loyalty of the Libyan national Transitional Council in Benghazi. He declared he will be an advocate for the lives of Libyans. He also offered his condolences and greetings to the spirits of the martyrs and condemned the killing and crimes against the Libyan people.

zondag 13 maart 2011 @ 21:58:19 #176
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94069940
10:36pm

Pro-Gaddafi forces are besieging the western Libyan towns of Misurata and Az-Zawiyah and heavily bombarding the eastern city of Brega after rebels entered it
  zondag 13 maart 2011 @ 22:01:01 #177
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94070162
Muammar al-Gaddafi to no longer be leader of Libya before midnight ET 31 Dec 2011
Last prediction was: $5.50 / share
Todays Change: -$0.2 (-3.4%)

:{
  zondag 13 maart 2011 @ 22:15:02 #178
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94071282
Libya proposed swapping jets for Dutch prisoners
(CNN) -- The Libyan government tried and failed to swap three captured Dutch military personnel for two Libyan Air Force jets whose pilots defected with their warplanes to the European island nation of Malta last month.
  zondag 13 maart 2011 @ 22:16:17 #179
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94071373
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 22:15 schreef MangoTree het volgende:
Libya proposed swapping jets for Dutch prisoners
(CNN) -- The Libyan government tried and failed to swap three captured Dutch military personnel for two Libyan Air Force jets whose pilots defected with their warplanes to the European island nation of Malta last month.
Je vraagt je toch af wat ze dan wel gekregen hebben. Niets lijkt nogal onwaarschijnlijk.
  zondag 13 maart 2011 @ 22:22:26 #180
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_94071926
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 22:16 schreef yavanna het volgende:

[..]

Je vraagt je toch af wat ze dan wel gekregen hebben. Niets lijkt nogal onwaarschijnlijk.
De helicopter
Snooker is top!!!
  zondag 13 maart 2011 @ 22:24:25 #181
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94072091
en excuses :')
  zondag 13 maart 2011 @ 22:32:19 #182
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94072632
Hillen: nog een week voor evacuatiebrief (Parool)

AMSTERDAM - Defensieminister Hans Hillen verwacht dat het net niet lukt om de Tweede Kamer komende week te informeren over de mislukte evacuatiepoging van twee mensen in Libi met een marinehelikopter, ongeveer twee weken geleden. Hierna was intensief diplomatiek overleg nodig om de drie Nederlandse militairen uit de helikopter vrij te krijgen.

Zo gaat het.
  zondag 13 maart 2011 @ 22:40:04 #183
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94073088
Zo gaat het inderdaad, heel betrouwbaar en geloofwaardig allemaal.
  zondag 13 maart 2011 @ 22:47:36 #184
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94073548
Another dead freedom fighter in Libya

Muhannad O. Bensadik, finger raised, stood joyful with his best friend Ahmed and others in liberated Benghazi, Libya, in Martyrs Square March 1. On March 12 he became a martyr himself when he was killed by government forces outside Brega, 140 miles from Benghazi.
  zondag 13 maart 2011 @ 22:57:21 #185
137562 rakotto
pi_94074086
Waarom staat er een verkeerd bericht op de Frontpage? Brega is in de handen van de opstandelingen en zij hebben 50+ Ghadaffi mannetjes te pakken gekregen.
pi_94074834
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 22:57 schreef rakotto het volgende:
Waarom staat er een verkeerd bericht op de Frontpage? Brega is in de handen van de opstandelingen en zij hebben 50+ Ghadaffi mannetjes te pakken gekregen.
Ik vraag me af wie er op het moment bewust liegt, Ghadaffi, de rebellen, of beide. Het lijkt er steeds vaker op dat de rebellen valse geruchten verspreiden om later de Ghadaffi's in een hinderlaag te lokken.
  zondag 13 maart 2011 @ 23:14:31 #187
pi_94074926
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 23:12 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Ik vraag me af wie er op het moment bewust liegt, Ghadaffi, de rebellen, of beide. Het lijkt er steeds vaker op dat de rebellen valse geruchten verspreiden om later de Ghadaffi's in een hinderlaag te lokken.
Dat kan. Het was maar een relatief klein clubje dat naar het westen ging, en ik weet niet wat er met al die wapens van die wapendepots is gebeurd. Er was wel een explosie, maar dat alles was opgeblazen lijkt me sterk.
  zondag 13 maart 2011 @ 23:39:16 #188
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94075973
bencnn
Al-Brega remains in hands of forces loyal to Qaddafi, residents say. Atmosphere tense, fear of reprisals. #Libya 2 minutes ago via web
  zondag 13 maart 2011 @ 23:43:24 #189
104871 remlof
Europees federalist
pi_94076098
Die no-fly zone moet er nu echt binnen een paar dagen komen, anders kunnen de anti's het shaken vrees ik :{
pi_94076524
Misschien interessant om te weten :)

Pan-African Legion
In about 1980, Muammar Gaddafi introduced the Islamic Pan-African Legion, a body of mercenaries recruited primarily among dissidents from Sudan, Egypt, Tunisia, Mali, and Chad. West African states with Muslim populations have also been the source of some personnel. Believed to consist of about 7,000 individuals, the force has received training from experienced Palestinian and Syrian instructors. Some of those recruited to the legion were said to have been forcibly impressed from among nationals of neighboring countries who migrated to Libya in search of work.[citation needed]

According to the Military Balance published by the International Institute for Strategic Studies, the force was organized into one armored, one infantry, and one paratroop/commando brigade. It has been supplied with T-54 and T-55 tanks, armored personnel carriers, and EE-9 armored cars. The Islamic Pan-African Legion was reported to have been committed during the fighting in Chad in 1980 and was praised by Gaddafi for its success there. However, it was believed that many of the troops who fled the Chadian attacks of March 1987 were members of the Legion.[14]
pi_94076561
quote:
11s.gif Op zondag 13 maart 2011 23:43 schreef remlof het volgende:
Die no-fly zone moet er nu echt binnen een paar dagen komen, anders kunnen de anti's het shaken vrees ik :{
Ik denk dat het zelfs met een no-fly zone erg moeilijk gaat worden voor de rebellen.
  zondag 13 maart 2011 @ 23:58:58 #192
104871 remlof
Europees federalist
pi_94076722
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 23:55 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]

Ik denk dat het zelfs met een no-fly zone erg moeilijk gaat worden voor de rebellen.
Mjah, het westen heeft zolang gewacht met die no-fly zone dat het nu eigenlijk een volledige oorlogsverklaring moet worden... Dat ze ook troepen op de grond moeten gaan aanvallen en kazernes en wapenopslagplaatsen.

We hadden nooit zo lang moeten wachten maar nu moeten we er echt full in vind ik, op grondtroepen na dan, vooralsnog.
  maandag 14 maart 2011 @ 00:01:04 #193
2651 svann
night-hawk
pi_94076829
Is het een gerucht of van door meerdere bronnen bevestigd dat Gaddafi Syrische versterking krijgt of heeft gekregen?

Die NATO radarvliegtuigen vliegen daar toch al weer een week rond, dacht ik?
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_94077113
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:01 schreef svann het volgende:
Is het een gerucht of van door meerdere bronnen bevestigd dat Gaddafi Syrische versterking krijgt of heeft gekregen?

Die NATO radarvliegtuigen vliegen daar toch al weer een week rond, dacht ik?
Nee, gerucht. Is al tegengesproken door Damascus.
  maandag 14 maart 2011 @ 00:07:40 #195
pi_94077120
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:01 schreef svann het volgende:

Het is iig niet alleen van Twitter.
  maandag 14 maart 2011 @ 00:08:11 #196
pi_94077142
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:07 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]

Nee, gerucht. Is al tegengesproken door Damascus.
dat is een betrouwbare bron. O-)
pi_94077150
quote:
15s.gif Op zondag 13 maart 2011 23:58 schreef remlof het volgende:

[..]

Mjah, het westen heeft zolang gewacht met die no-fly zone dat het nu eigenlijk een volledige oorlogsverklaring moet worden... Dat ze ook troepen op de grond moeten gaan aanvallen en kazernes en wapenopslagplaatsen.

We hadden nooit zo lang moeten wachten maar nu moeten we er echt full in vind ik, op grondtroepen na dan, vooralsnog.
Frankrijk lijkt het tenminste wel te begrijpen. Die willen ook o.a. commandocentra van Gadaffi bombarderen.
pi_94077172
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

dat is een betrouwbare bron. O-)
Ik vertrouw Damascus eerder dan een twitterbericht.
  maandag 14 maart 2011 @ 00:09:11 #199
104871 remlof
Europees federalist
pi_94077180
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:08 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]

Frankrijk lijkt het tenminste wel te begrijpen. Die willen ook o.a. commandocentra van Gadaffi bombarderen.
Ja, maar Nederland en het VK willen vast niet mee daarin.
  maandag 14 maart 2011 @ 00:11:51 #200
pi_94077269
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:08 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]

Ik vertrouw Damascus eerder dan een twitterbericht.
Zoals ik al zei, er was niet alleen een Twitter gerucht, trolleke. :*
pi_94077338
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, er was niet alleen een Twitter gerucht, trolleke. :*
Zelfs de VS, die zelf zeer anti-Syrisch zijn, rept met geen woord over deze domme geruchten.
pi_94077380
quote:
15s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:09 schreef remlof het volgende:

[..]

Juist de UK werkt nauw samen met Frankrijk voor een no-fly zone. Het zijn juist landen als Rusland, China en in mindere mate de VS die nogal terughoudend zijn.
  maandag 14 maart 2011 @ 00:14:28 #203
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_94077392
Aangezien de halve wereld zich tegen G heeft uitgesproken, ben ik bang dat als de revo's verliezen G niet alleen zijn volk in de tang heeft maar ook de halve wereld.
Snooker is top!!!
  maandag 14 maart 2011 @ 00:23:38 #204
pi_94077717
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:13 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]

Zelfs de VS, die zelf zeer anti-Syrisch zijn, rept met geen woord over deze domme geruchten.
De VS is een lekkere betrouwbare bron. :')
pi_94078331
quote:
15s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:09 schreef remlof het volgende:

[..]

Nederland en VK blijven laf toekijken tot de VS de eerste actie onderneemt, om vervolgens dan jaren lang te lopen zeiken dat de VS het allemaal heeft gedaan en dat het hun schuld is.
Maar eerlijk is eerlijk, Europa durft geen flikker zonder de VS.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  maandag 14 maart 2011 @ 00:49:45 #206
104871 remlof
Europees federalist
pi_94078533
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:43 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Nederland en VK blijven laf toekijken tot de VS de eerste actie onderneemt, om vervolgens dan jaren lang te lopen zeiken dat de VS het allemaal heeft gedaan en dat het hun schuld is.
Maar eerlijk is eerlijk, Europa durft geen flikker zonder de VS.
De VS wil juist niet, omdat ze al een oorlog op twee fronten aan het voeren zijn. En omdat het VK en Nederland de meest "transatlantische" EU-lidstaten zijn verwacht ik dat die de meeste bezwaren gaan opwerpen.
Dit geeft eens temeer aan waarom de EU snel een politieke unie moet worden, uiteindelijk zelfs met een eigen legermacht.
Want de belangen van de EU en de US gaan steeds meer uiteenlopen.
pi_94078763
quote:
7s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:49 schreef remlof het volgende:

[..]

De VS wil juist niet, omdat ze al een oorlog op twee fronten aan het voeren zijn. En omdat het VK en Nederland de meest "transatlantische" EU-lidstaten zijn verwacht ik dat die de meeste bezwaren gaan opwerpen.
Dit geeft eens temeer aan waarom de EU snel een politieke unie moet worden, uiteindelijk zelfs met een eigen legermacht.
Want de belangen van de EU en de US gaan steeds meer uiteenlopen.
Wat dus wellicht gaat betekenen dat Libi geen steun zal krijgen, noch van Europa, noch van de VS. Erg jammer voor de bevolking daar maar ze zullen het dus uiteindelijk moeten afleggen tegen Khadafi en zijn luchtmacht.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  maandag 14 maart 2011 @ 01:05:32 #208
104871 remlof
Europees federalist
pi_94078998
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:57 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Wat dus wellicht gaat betekenen dat Libi geen steun zal krijgen, noch van Europa, noch van de VS. Erg jammer voor de bevolking daar maar ze zullen het dus uiteindelijk moeten afleggen tegen Khadafi en zijn luchtmacht.
Ik wou dat de EU het alleen zou doen, het is onze achtertuin tenslotte, op de NAVO hoeven we niet te rekenen.

Desnoods alleen Frankrijk, met wat andere EU-landen die willen bijspringen.
  maandag 14 maart 2011 @ 01:39:56 #209
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94079695
2:34am

Reuters news agnecy has reported that government troops advancing east along the coast road took Brega early on Sunday in what looked like an increasingly confident drive towards the rebel stronghold of Benghazi.

But the rebels, said they had re-taken Brega on Sunday night. There was no way of verifying the rival claims.
  maandag 14 maart 2011 @ 01:40:31 #210
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94079706

2:06am

The body of murdered Al Jazeera cameraman Ali Hassan Al-Jaber has returned to Qatar
pi_94079721
Mad Max in de woestijn wordt dit. ;(
  maandag 14 maart 2011 @ 01:56:21 #212
2651 svann
night-hawk
pi_94079909
Nu hebben we het wel over de afwachtende EU en VS, maar waarom geen actie van de arabische unie oid?
Of wat meer haast van hun kant om dat te combineren.
Zij zullen toch ook niet echt blij zijn als Gaddafi in het zadel blijft zitten en hen niet langer als bondgenoten beschouwt.
pi_94079973
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 01:56 schreef svann het volgende:
Nu hebben we het wel over de afwachtende EU en VS, maar waarom geen actie van de arabische unie oid?
Zij zullen toch ook niet echt blij zijn als Gaddafi in het zadel blijft zitten en hen niet langer als bondgenoten beschouwt.
De Arabische liga is zeer verdeeld, Assad van Syrie is openlijk een vriend bijvoorbeeld.
  maandag 14 maart 2011 @ 02:33:33 #214
2651 svann
night-hawk
pi_94080272
Niet goed voor zijn stoelpoten hopelijk.

Maar ze hebben Gaddafi geroyeerd, tot niet langer legitiem leider verklaard en willen hem ongetwijfeld liever niet meer als buurman.
Dat contact zoeken met de oppositie zal toch wel meer inhouden dan een sympathiebetuiging of het leveren van pleisters.
pi_94080998
Zo gadhafi blij zijn met die aardbeving in Japan ? immers, de media aandacht verschuift nu massaal naar wat er in Japan allemaal gebeurd en hij kan meer zn gang gaan :{
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_94082727
Goede morgen

Kadhafi wil oliedeals met Rusland en China

14-03-11 00:54 uur
TRIPOLI - De Libische dictator Muammar Kadhafi heeft Rusland, China en India zondag opgeroepen te investeren in de Libische olie-industrie. Hij deed zijn aanbod tijdens een onderhoud met de ambassadeurs van de drie landen, meldde de Libische staatstelevisie.

Momenteel nemen westerse bedrijven een belangrijk deel van de olieproductie in het land voor hun rekening, zoals het Nederlands-Britse Shell, het Amerikaanse ExxonMobil en het Italiaanse ENI.

Rusland en China zijn permanente leden van de VN-Veiligheidsraad, die maandag vergadert over het eventueel instellen van een vliegverbod boven Libi. Beide landen hebben eerder aangegeven geen heil te zien in een zogenoemde no-flyzone. Binnen de Europese Unie pleit vooral Frankrijk voor een vliegverbod, zodat Kadhafi de opstandelingen niet meer vanuit de lucht kan aanvallen. (ANP)
http://www.parool.nl/paro(...)sland-en-China.dhtml
  maandag 14 maart 2011 @ 09:48:00 #218
104871 remlof
Europees federalist
pi_94083517
quote:
Op maandag 14 maart 2011 05:02 schreef TLC het volgende:
Zo gadhafi blij zijn met die aardbeving in Japan ? immers, de media aandacht verschuift nu massaal naar wat er in Japan allemaal gebeurd en hij kan meer zn gang gaan :{
Het komt hem wel heel goed uit.
pi_94083834
SultanAlQassemi Sultan Al Qassemi
Breaking Al Jazeera: Interfax: Russian President: Gaddafi & his family are banned from entering Russia #Libya
2 minutes ago
  maandag 14 maart 2011 @ 10:01:48 #220
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_94083880
quote:
Gaddafi in de rebound

Broeder Leider houdt langer stand dan volgens alle verwachtingen - behalve zijn eigen, vermoedelijk - mogelijk was. In Tripoli keert de rust weer, in de rest van het land trekken zijn troepen met succes op.

'Gaddafi, ik houd van hem'
Het lijkt weer even business as usual in Tripoli. Buitenlanders wachten het vervolg niet af. Het is file rijden in Tripoli. Wie bij aankomst een hoofdstad onder beleg verwacht, komt bedrogen uit. Vloekende chauffeurs toeteren als vanouds op de brede boulevards van de mediterrane kuststad tegen voordringers. Kledingwinkels zijn tot in de late uren open. De prijzen zijn weer als voor de crisis begon, verzekert een man in zwart pak in de wijk Dahra. Zelfs goedkoper.

Gaddafi is nooit echt weggeweest
Benghazi is heroverd, Brega is schoongeveegd, er zijn geen gewapende bendes meer en ook Ras Lanuf is bevrijd, de mensen juichen voor Gaddafi. De Libische staats-tv, de spreekbuis van Gaddafi, meldde gisteren elk uur meer overwinningen op de rebellen. Die moeten zich steeds verder naar het oosten terugtrekken, hun zwaarbevochten posities opgeven. Of de berichten waar zijn, weet je nooit, maar een ding is zeker: Gaddafi is terug. Als hij nooit echt is weggeweest.

Gaddafi zelf lijkt nooit te hebben getwijfeld aan zijn positie. Hij heeft nog niet n keer zijn best bewapende en getrainde Khamis brigade ingezet. Volgens journalisten ter plaatse heeft hij bij de herovering van Ras Lanuf het reguliere leger niet eens gebruikt. Zijn strijders zouden jonge vrijwilligers zijn uit de regio waar Gaddafi vandaan komt, ze zijn veelal leden van dezelfde stam.

Zaif

Het echte vuile werk laat Gaddafi opknappen door de vele huurlingen die hij uit Afrikaanse buurlanden heeft gehaald. Een 36-jarige opstandeling die wist te ontsnappen, vertelde al-Jazeera-verslaggevers hoe de Afrikaanse huurlingen plaatselijke bedoeenenstammen dwongen om toe te kijken, terwijl ze de rebellen verkrachtten en daarna hun handen en voeten afhakten.

Hoewel gisteren weer een kolonel van Gaddafis luchtmacht overliep naar de rebellen, heeft Gaddafi de regie nog zeer stevig in handen. Mede met behulp van zijn zoon Saif die door de opstandelingen overigens Zaif wordt genoemd, wat in het Arabisch fraude betekent.

Een fiks deel van Gaddafis allertrouwsten bestaat uit maten van Saif, die hen aan de beste universiteiten in het Westen heeft laten opleiden, op kosten van de Gaddafis.

Het was Saif die in 2006 consultants van de Amerikaanse Monitor Group inhuurde om Gaddafi te rebranden en Libi van zijn pariastatus af te helpen. De organisatie moest Muammar Gaddafi onder meer neerzetten als denker en intellectueel. Gaddafi kreeg daarbij hulp van onder anderen Richard Perle (adviseur van George Bush), filosoof Francis Fukuyama en Bernard Lewis (Brits-Amerikaans historicus).

Respect

En ding konden ze Gaddafi niet bijbrengen: respect voor buitenlandse journalisten, aan wie hij altijd al een broertje dood heeft gehad.

Zondag werden verslaggevers van al-Jazeera doorzeefd met kogels uit een gevechtsvliegtuig terwijl ze richting Benghazi reden. Volgens ooggetuigen was het een gerichte aanslag.

Bron: De Pers.
De kans dat Gaddafi nu nog afgezet gaat worden is in de afgelopen week ontzettend gedaald. Waarbij een no-fly zone weinig tot geen verschil uit zal maken. Mede door het gegeven dat Gaddafi het niet van zijn luchtmacht moet hebben maar van zijn voertuigen op de grond, zoals de velen tanks en zware bewapening waarover hij de beschikking heeft.

[ Bericht 7% gewijzigd door MisterJ.Lo op 14-03-2011 10:10:11 ]
pi_94084136
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:01 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Bron: De Pers.
De kans dat Gaddafi nu nog afgezet gaat worden is in de afgelopen week ontzettend gedaald.
Onzin. Ik zie nergens andere bronnen die ook zeggen dat Benghazi weer in macht van Ghadaffi is. Daarnaast zijn de berichten over Brega ook erg twijfelachtig.
Al ben ik het er wel mee eens dat de rebellen hard achteruit lijken te gaan.
  maandag 14 maart 2011 @ 10:21:59 #222
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_94084417
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:10 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Onzin. Ik zie nergens andere bronnen die ook zeggen dat Benghazi weer in macht van Ghadaffi is. Daarnaast zijn de berichten over Brega ook erg twijfelachtig.
Al ben ik het er wel mee eens dat de rebellen hard achteruit lijken te gaan.
Jouw opmerking is onzin. Allereerst door te veronderstellen dat er geen andere bronnen zijn die aangeven dat Gadaffi aan de winnende hand is terwijl dit ruim en uitgebreid in verschillende mediums besproken wordt. Nota bene heb ik in aantal berichten hiervoor een aantal betrouwbare bronnen opgesomd die dit bevestigen. Het enkele feit dat de stad waaraan jij refeert (nog) niet in handen is van het regime en het gegeven dat dit nog niet eens10% van de totale bevolking is bevestigen je ongegrondheid waarbij ik moet aanmerken dat je onderbouwing ook nog eens ontbreekt.
  maandag 14 maart 2011 @ 10:44:12 #223
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94084986
Goeiemorgen

11:26am (AJE)
Al Jazeera's Tony Birtley reports from Benghazi, "Gaddafi forces are advancing and it seems like we are entering the final phase of the conflict. "But whether this revolution will fail or succeed, that will only be determined in the coming weeks."

There's no clear picture of whats going on in Libya (thechronicleherald.ca)
quote:
If there is one thing thats clear from the Libyan situation, its that the fog of war is as thick as ever even in the high-tech information age.

Despite the Internet, mobile phones, satellite imagery and countless other means of instantaneous social networking, the early media reports coming out of Libya have been consistently inaccurate.
  maandag 14 maart 2011 @ 10:51:01 #224
pi_94085181
Hoe gaat het in Misrata?
  maandag 14 maart 2011 @ 10:58:33 #225
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94085418
Libische rebellen stoppen opmars van Kadhafi (Nieuwsblad.be)

quote:
maandag 14 maart 2011, 10u42* Bron: dpa, belga
De Libische rebellen zouden er naar eigen zeggen in geslaagd zijn om de opmars van de troepen van kolonel Moammar Kadhafi te stoppen in het oosten van het land. De tegenstanders van het regime verklaarden dat ze vannacht de stad Brega herveroverd hebben en daarbij duizend soldaten van Kadhafi gevangen genomen hebben.

s Morgens is dan de meer oostelijk gelegen stad Ajdabiyah (150 kilometer ten zuiden van Benghazi) door regeringstroepen gebombardeerd. De eenheden van Kadhafi hadden in het weekend eerst Ras Lanuf en later Brega en de plaatsen al-Uqaila en al-Bisher ingenomen.
:?
  maandag 14 maart 2011 @ 11:12:41 #226
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94085891
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hoe gaat het in Misrata?
Khadaffi wint steeds meer terrein (RTL)
De Libische leider Khadaffi wint steeds meer terrein op de opstandelingen. De belangrijke oliestad Ras Lanuf is weer in handen van de regeringstroepen. Ook Zawiyah is na zware gevechten heroverd.

Om een van de laatste bolwerken van de rebellen, de stad Misurata in het westen van Libi, wordt hevig strijd geleverd. 32 Libische soldaten liepen daar over naar de opstandelingen. Misurata telt meer dan een half miljoen inwoners. Het ligt ruim 200 kilometer ten oosten van de hoofdstad Tripoli. Volgens Khadaffi zit in de stad een harde kern van al-Qaedastrijders.
  maandag 14 maart 2011 @ 11:13:09 #227
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_94085911
Het is dus allemaal niet zo zwart als men ons wil doen geloven?

De moet was me toch in de schoenen aan het zakken.
  maandag 14 maart 2011 @ 11:52:09 #228
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94087508
Libya: Rebels say Brega re-taken from Gaddafi troops (BBC)

quote:
Rebel forces in Libya say they have re-taken the eastern oil town of Brega, capturing a number of elite government troops and killing others. The statement has not been independently confirmed.

It came hours after the rebels had themselves been driven from the town by air and ground attacks by forces loyal to Libyan leader Col Muammar Gaddafi.
  maandag 14 maart 2011 @ 11:53:38 #229
pi_94087571
quote:
10.28am: Libyan state TV has carried a message today assuring troops who defect to the rebel side that they will receive a full amnesty if they repent, Reuters reports. The military told "all soldiers who have been deceived that there will be an amnesty for every soldier who returns showing regret and hands over his weapon", the TV report said.

A pundit on Al-Jazeera's English services was speculating that this message could be a sign of worry amid widespread defections by military forces unwilling to target their own people.
Overlopers werden toch doodgeschoten? Of zou de State TV niet goed op de hoogte zijn? O-)
  maandag 14 maart 2011 @ 11:54:33 #230
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94087605
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Overlopers werden toch doodgeschoten? Of zou de State TV niet goed op de hoogte zijn? O-)
Daar was te weinig animo voor, ze proberen het nu zo O-)
  maandag 14 maart 2011 @ 11:56:10 #231
pi_94087673
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:54 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Daar was te weinig animo voor, ze proberen het nu zo O-)
Dus sommige militairen willen niet op burgers schieten, en andere weer niet op hun collega's? Moet niet gekker worden! :(
pi_94087873
quote:
10s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus sommige militairen willen niet op burgers schieten, en andere weer niet op hun collega's? Moet niet gekker worden! :(
Werkschuw tuig noemen ze dat ;)
  maandag 14 maart 2011 @ 12:10:08 #233
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94088225
quote:
10s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk dat er te weinig overlopers waren die doodgeschoten wilden worden.
:9 8)7

Libisch verzet kan rekenen op moslimgeleerden (hbvL)
quote:
Moslimgeleerden in het rebellenbolwerk Benghazi steunen de strijd tegen de Libische leider Moammar Kadhafi. Onder het bewind van Kadhafi werden ze stevig onder de knoet gehouden; sommigen maakten zelfs kennis met folteringen.
  maandag 14 maart 2011 @ 12:55:01 #234
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94089815
Rebels in Libya no longer welcome journalists as tide turns against them

quote:
By Luis Sinco, Los Angeles Times

I literally shot from the hip at the front lines Sunday. I had no other choice and did not raise the camera to my eye as retreating rebels abruptly turned their wrath on members of the Western media covering the nearly month-long Libyan uprising.

Amid the chaos and panic at the gates of Ajdabiya, rebel fighters immediately singled me out telling me in no uncertain terms that I should leave.

An irate middle-aged man pushed me back, yelling at me in Arabic while gesturing menacingly with a Kalashnikov held close tightly to his chest. According to my interpreter, he laid the blame for a quick succession of rebel battlefield defeats on photographers and reporters, who had compromised their positions and revealed their lack of weaponry with pictures and words.

His red and bleary eyes bulging, he looked as if he hadnt slept in days. He wore a kaffiyeh scarf tightly wrapped around his head, and his tone was all business. I backed off and shot surreptitiously with a camera hanging from my neck.

I waited a few minutes and again tried to get better access. Again I was told no. As I walked away, a man shouted from the crowd: Go home! You are no longer needed here!
  maandag 14 maart 2011 @ 13:00:09 #235
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94089959
Nations are near a 'point of decision' on intervention in Libya, says Hague

quote:
By Daily Mail Reporter
Last updated at 11:46 AM on 14th March 2011

William Hague today said the international community is approaching a 'point of decision' on military intervention in Libya. The Foreign Secretary, who is meeting fellow G8 foreign ministers in Paris tonight, also hinted the Government may consider arming rebels.

'We are now reaching a point of decision, very clearly, on what happens next,' he told the BBC Radio 4 Today programme.

'Clearly a no-fly zone is one of the leading propositions. It isn't the answer to everything but it has been called for by the Arab League and is something which the international community must now consider.'

Hillary Clinton arriving in Paris today ahead of a summit of G8 foreign ministers on Libya
pi_94090059
Turkije doet nu moeilijk over de no-fly zone, zo word de kans nog kleiner..
  maandag 14 maart 2011 @ 13:06:37 #237
273703 MangoTree
I wish I had...
  maandag 14 maart 2011 @ 13:30:39 #238
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_94090976
quote:
Op maandag 14 maart 2011 13:03 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Turkije doet nu moeilijk over de no-fly zone, zo word de kans nog kleiner..
Dat heeft ben ik bang meer te maken met Frankrijk dan wat anders.
AFC AJAX
pi_94091156
gpdMiddleEast GPD Middle East
Een mogelijke terugkeer van Kadhafi naar deze steden zal gepaard gaan met grootschalige wraakacties resulterend in bloedbad.
2 minutes ago

Ben beetje bang dfat ik te vroeg ben vertrokken. Druk van Kadhafi troepen op steden Ajdabya, Benghazi en Tobruk nemen sterk toe...
17 minutes ago

Lange trip trouwens van Benghazi naar Dubai...Benghazi-Cairo is 1500 kilometer met taxi's, busjes etc, dan vier uur vliegen naar Dubai...
18 minutes ago Favorite Retweet Reply

Ben weer ff in Dubai om even uit te rusten van Libie trip....ga zo m'n kat Oggi ophalen van z'n vakantieadres!
20 minutes ago
  maandag 14 maart 2011 @ 13:41:44 #240
pi_94091367
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:35 schreef shomila het volgende:
Een mogelijke terugkeer van Kadhafi naar deze steden zal gepaard gaan met grootschalige wraakacties resulterend in bloedbad.
2 minutes ago

Ben beetje bang dfat ik te vroeg ben vertrokken. Druk van Kadhafi troepen op steden Ajdabya, Benghazi en Tobruk nemen sterk toe...
17 minutes ago

Lange trip trouwens van Benghazi naar Dubai...Benghazi-Cairo is 1500 kilometer met taxi's, busjes etc, dan vier uur vliegen naar Dubai...
18 minutes ago Favorite Retweet Reply

Ben weer ff in Dubai om even uit te rusten van Libie trip....ga zo m'n kat Oggi ophalen van z'n vakantieadres!
20 minutes ago
Zijn timing is alweer mis. }:|
  maandag 14 maart 2011 @ 13:46:16 #241
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94091553
Amerika en Frankrijk beloven no-fly zone
14 maart 2011 13:43 | bnr.nl

Nieuwszender Al-Jazeera meldt dat er een vliegverbod boven Libi komt. Meer nieuws hierover volgt.
  maandag 14 maart 2011 @ 13:48:38 #242
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_94091653
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:46 schreef MangoTree het volgende:

Nieuwszender Al-Jazeera meldt dat er een vliegverbod boven Libi komt. Meer nieuws hierover volgt.
Mooi.
Hopelijk zal er ook iets gedaan worden tegen Gadaffi's tankbataljons.
  maandag 14 maart 2011 @ 13:50:48 #243
104871 remlof
Europees federalist
pi_94091750
Al die Russische 'colega's' maken veelal pro-Kadhafi propaganda, waar rebellen weer geirriteerd door raken.
1 minute ago

Hoofdreden is omdat het slecht gaat met rebellen. Maar ook omdat vooral Russische journalisten alles verpesten met hun..ahum..journalistiek
4 minutes ago
pi_94091886
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:48 schreef Muridae het volgende:

[..]

Mooi.
Hopelijk zal er ook iets gedaan worden tegen Gadaffi's tankbataljons.
De rebellen bewapenen zou hier al enorm bij kunnen helpen.
  maandag 14 maart 2011 @ 13:53:44 #245
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94091898
quote:
11s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:50 schreef remlof het volgende:
Al die Russische 'colega's' maken veelal pro-Kadhafi propaganda, waar rebellen weer geirriteerd door raken.
1 minute ago

Hoofdreden is omdat het slecht gaat met rebellen. Maar ook omdat vooral Russische journalisten alles verpesten met hun..ahum..journalistiek
4 minutes ago

gotta be kidding...
  maandag 14 maart 2011 @ 13:54:32 #246
pi_94091942
quote:
11s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:50 schreef remlof het volgende:
1 minute ago

4 minutes ago

This is the info-war.
pi_94092072
maar goed, kijk maar eens naar Russia Today of vertaal wat russische kranten...wat een agit-prop bagger is dat allemaal.
36 seconds ago

...en trouwens, in Rusland word je al opgepakt als je een treinstation fotografeert, laat staan ingang van trainingscentrum in een oorlog.
2 minutes ago

kappen met dat geouwehoer zeg ik tegen Russische 'collega'...door dit soort gedrag kan zometeen geen journalist nog z'n werk doen...
3 minutes ago Favorite Retweet Reply

...rebellen zeggen dat ze moeten stoppen met filmen. Doen die russen natuurlijk niet. Rebellen door het lint, russen blijven doorfilmen...
4 minutes ago

Stond op vrijdag nog naast Russische 'tv ploeg' in Benghazi die de hoofdingang van een rebellen trainingscentrum willen filmen....
6 minutes ago
  maandag 14 maart 2011 @ 13:58:06 #248
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_94092095
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:46 schreef MangoTree het volgende:

Mij bekruipt eerder een gevoel van 'too-little-too-late'. Zoals eerder gezegd, grondtroepen zijn nog een groter gevaar voor de Anti's.
  maandag 14 maart 2011 @ 14:06:38 #249
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94092456
Report US, Britain And France Have Promised East Libyan Rebels A No Fly Zone
quote:
Submitted by Tyler Durden on 03/14/2011 07:41 -0500
Contrary to prior expectations that all No Fly Zone decisions will have to go through the UN, Reuters reports an Al Jazeera update that US, Britain and France have promised East Libyan rebels the imposition of a No Fly Zone. While the latter two were expected, and hardly relevant considering both are quite impotent at actually imposing "any" zone anywhere in the world, the addition of the US, with its USS Enterprise floating in the region, is rather surprising, especially since the nobel peace prize winning teleprompter announced previously how no unilateral invasion (because that is what a No Fly Zone in essence) decisions would be made. More shortly.
pi_94092866
Op AJA werd net door die oppositie-minister verteld dat ze al deels bewapend worden. Al wilde hij niet vertellen door welk land.
  maandag 14 maart 2011 @ 14:19:28 #251
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_94092965
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 14:16 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Op AJA werd net door die oppositie-minister verteld dat ze al deels bewapend worden. Al wilde hij niet vertellen door welk land.
pi_94092982
quote:
12s.gif Op maandag 14 maart 2011 14:19 schreef Muridae het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik denk persoonlijk eerder door Egypte :P
  maandag 14 maart 2011 @ 14:20:31 #253
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_94092998
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 14:20 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]

Is toch hetzelfde? :D
pi_94093037
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 14:20 schreef Muridae het volgende:

[..]

Is toch hetzelfde? :D
Daar heb je een punt lol
pi_94093125
Libya rebel leader: I have evidence Gaddafi ordered Lockerbie
The former Libya justice minister says he has documents that implicate Colonel Gaddafi personally in the Lockerbie bombing.

Video by Julian Simmonds, interview by Rob Crilly 10:48AM GMT 14 Mar 2011
In an interview with The Daily Telegraph, Mustafa Abdel Jalil, the head of the provisional rebel government in Benghazi and Libyas former justice minister, said he had evidence of Gaddafi's involvement in the 1988 bombing of Pan Am Flight 103 over Lockerbie.
"The orders were given by Gaddafi himself," he told Rob Crilly.
Mr Abel Jalil claimed he had evidence that convicted bomber Abdelbaset Ali Mohmed al-Megrahi worked for Gaddafi.
"This evidence is in our hands and we have documents that prove what I have said and we are ready to hand them over to the international criminal court," he added.
The allegations emerge as Libya remains in the grip of violence with pro-Gaddafi forces continuing their brutal crackdown on protesters.
http://www.telegraph.co.u(...)dered-Lockerbie.html
pi_94093438
Deze 'anonieme' Kadhafi aanhangers zitten waarschijnlijk achter moord op Al Jazeera journalist op zaterdag in benghazi...
3 minutes ago

vergeet ook niet dat er nog een behoorlijk aantal Kadhafi loyalisten in Benghazi zit.
4 minutes ago Favorite Retweet Reply

Terug naar situatie Benghazi. Bewoner vertelde me dat de hele stad eraan gaat als Kadhafi forces terugkeren.
6 minutes ago
  maandag 14 maart 2011 @ 14:55:54 #257
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94094398
  maandag 14 maart 2011 @ 15:15:07 #258
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94095084
bencnn
Opposition fighters no longer allowing the media beyond western edge of Ajdabia. Worried pictures, reports helping Qaddafi forces. #Libya
pi_94095616
Wel terecht denk ik dat er even minder journalisten bij mogen. Door zoveel media-aandacht aan de kant van de oppositie lagen inderdaad al snel plannen op straat, net als de technische onkunde van de rebellen en hun tekort aan wapens.
Al dacht ik een tijdlang te zien dat de oppositie de journalisten ook gebruikte om Ghadaffi's op het verkeerde been te zetten.
  maandag 14 maart 2011 @ 15:28:37 #260
104871 remlof
Europees federalist
pi_94095715
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 14:20 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]

En/of Frankrijk.
  maandag 14 maart 2011 @ 15:32:52 #261
137562 rakotto
pi_94095949
Het moet anders wel via de grensovergang gaan bij Egypte... Het kan ook Oman zijn.
pi_94096567
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 15:32 schreef rakotto het volgende:
Het moet anders wel via de grensovergang gaan bij Egypte... Het kan ook Oman zijn.
En waren sowieso ook al berichten dat Egyptische commando's contact hebben gelegd met de oppositie?
  maandag 14 maart 2011 @ 15:52:43 #263
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94096793
Mar 14 - 2:36 PM:
Libyan state TV website has been hacked! http://ljbc.net/home.php (Digest Report)

Klopt dit?
pi_94096917
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 15:52 schreef MangoTree het volgende:
Libyan state TV website has been hacked! http://ljbc.net/home.php (Digest Report)

Klopt dit?
Hier doet ie het gewoon. Of bedoelen ze de website?

Edit: idd, website is wel gehacked.
  maandag 14 maart 2011 @ 16:00:56 #265
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94097157
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 15:55 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]

Hier doet ie het gewoon. Of bedoelen ze de website?

Edit: idd, website is wel gehacked.
Ik wist niet of het de officiele website is/was >:)
pi_94097349
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:00 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Ik wist niet of het de officiele website is/was >:)
Idd, wel de officile website. Zou nog mooier zijn geweest als ze de revolutionaire vlag als achtergrond hadden gebruikt. :P
  maandag 14 maart 2011 @ 16:06:08 #267
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_94097402
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:04 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]

Idd, wel de officile website. Zou nog mooier zijn geweest als ze de revolutionaire vlag als achtergrond hadden gebruikt. :P
Hebben ze min of meer ook gedaan, met rode en groene tekst en de zwarte achtergrond ;)
  maandag 14 maart 2011 @ 16:06:24 #268
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_94097417
Iets zegt mij dat het Westen een dubbelrol speelt inzake de burgeroorlog want anders kan ik de weigering om de rebellen echt te gaan helpen niet begrijpen.
Voor je het weet is straks alles voorbij,heeft Moammar Mohammed al-Qadhafi gewonnen en
heeft het Westen een unieke mogelijkheid verloren om echt populair te worden in die regio.
pi_94097483
quote:
15s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:06 schreef galtfactory het volgende:
Iets zegt mij dat het Westen een dubbelrol speelt inzake de burgeroorlog want anders kan ik de weigering om de rebellen echt te gaan helpen niet begrijpen.
Voor je het weet is straks alles voorbij,heeft Moammar Mohammed al-Qadhafi gewonnen en
heeft het Westen een unieke mogelijkheid verloren om echt populair te worden in die regio.
De grote angst is een tweede Irak, in die zin is de terughoudendheid van het Westen wel begrijpelijk.

Ook willen de Europese machten niet dezelfde fout maken als de VS; een oorlog beginnen zonder VN-resolutie.
pi_94097605
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 15:52 schreef MangoTree het volgende:

[ afbeelding ]

Klopt dit?
Heerlijk! :D
Zoon van Tolmai.
  maandag 14 maart 2011 @ 16:58:52 #271
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94100219
pi_94100289
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:58 schreef MangoTree het volgende:
Update!
http://ljbc.net/home.php

[ afbeelding ]

:*
Dat bedoel ik! Nice! :D
  maandag 14 maart 2011 @ 17:00:12 #273
pi_94100305
quote:
Update!

[ afbeelding ]

Cewl >:)

Ik zet m in het Anonops topic ok?
  maandag 14 maart 2011 @ 17:00:53 #274
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94100331
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Cewl >:)

Ik zet m in het Anonops topic ok?
Tuurlijk :)
  maandag 14 maart 2011 @ 17:12:19 #275
pi_94100804
quote:
Update!

[ afbeelding ]

Ah, hij is weer terug.
  maandag 14 maart 2011 @ 17:20:35 #276
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_94101125
quote:
Update!

[ afbeelding ]

Baas 8-)
  maandag 14 maart 2011 @ 17:23:03 #277
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94101221
Registratie is natuurlijk een mooie manier voor Gadaffi om alle rebellen over een x periode alsnog op te pakken en te laten verdwijnen.

'Het westen' wordt vriendelijk bedankt voor de steun aan deze dictator en kijkt vrolijk toe terwijl Gadaffi het volk, dorpen en steden in Libi plat bombardeerd vanuit de lucht. Schijnbaar kan daar he-le-maal niets aan gedaan worden.

Om over een tijdje diep triest te vertellen hoe ver-schrik-ke-lijk het allemaal is en was.

-
Libyan state TV says Muammar Gaddafi has offered an amnesty to rebel fighters if they agree to lay down their arms.

-
Al Jazeera's correspondent in Libya said on Monday that the offer of an amnesty will play on very anxious rebel forces who don't know how they are going to be able to put up a fight against Gaddafi's forces, given the overwhelming superiority of his military forces.

"There is an enormous degree of anxiety. It's an all or nothing game now," Anita McNaught in the capital, Tripoli, said.

"If the rebels do not manage to hold out against Gaddafi and establish some kind of protective zone in the east of the country it is almost certain there would be in the wake of this some dreadful purge of those who dared to raise their hands against the Gaddafi administration.

"People know that unless they are able to in some way keep Tripoli at bay that the alternative is almost too awful to contemplate. Those fears apply equally in Tripoli; they are just not expressed as opening as they are in the east."
pi_94103128
quote:
Update!

[ afbeelding ]

^O^ _O_

goedeavond !!
(ik ben ff aan het bijlezen , ben erg benieuwd hoe het er nu voor staat !! )
hoezo adhd ?
pi_94103160
Altijd zijn het turkse hackers :')
pi_94103265
quote:
UPDATE 'Westen belooft no-flyzone'

Volgens de Arabische nieuwszender al-Jazeera hebben de Verenigde Staten, Groot-Brittanni en Frankrijk de Libische opstandelingen toegezegd dat er een no-flyzone komt. Het station noemde verder geen bronnen voor het bericht.

Opstandelingen in het oosten van Libi vechten al enkele weken tegen het bewind van Muammar Kaddafi. De laatste dagen winnen de troepen van Kaddafi terrein, onder meer door het veelvuldig inzetten van vliegtuigen.

De rebellen vragen de internationale gemeenschap al langer om de instelling van een no-flyzone.

Update 15:24
Een woordvoerder van het Amerikaanse ministerie van Defensie ontkent dat al een besluit over het instellen van de no-flyzone is genomen. "Een no-flyzone blijft wel een optie", stelt de zegsman van het Pentagon tegen de Amerikaanse televisiezender Msnbc.
bron

nog steeds geen besluit ... }:|
hoezo adhd ?
pi_94103956
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 01:56 schreef svann het volgende:
Voor zover ik mij kan herinneren liggen vrijwel alle Arabische landen met zichzelf in de clinch. Welk Arabisch land zou volgens jou nu in staat zijn om een actie te houden in Libie? Egypte is met zichzelf bezig, Algerije kan amper haar eigen volk in toom houden en is bovendien vriendjes met Ghadaffi. Tunesie is ook met zichzelf bezig en heeft er niet de middelen voor. Marokko heeft het leger gestationeerd langs het volledige zuiden en kan het niet permitteren om even ergens anders een offensief te beginnen. Saoedie Arabie zit met een deel van het leger in Bahrein en is continu de grens met Irak aan het bewaken. Irak is zelf veel te zwak. Wat nog meer?
Allah Al Watan Al Malik
pi_94106588
Zo meteen bij RTL Boulevard gaat 't over de Nederlandse militaire actie in Libi. Het zou mogelijk zijn gegaan om Mabel die ze hebben geprobeerd op te pikken :')
  maandag 14 maart 2011 @ 19:19:52 #283
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_94106633
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:19 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Zo meteen bij RTL Boulevard gaat 't over de Nederlandse militaire actie in Libi. Het zou mogelijk zijn gegaan om Mabel die ze hebben geprobeerd op te pikken :')
:D :') No way :D
AFC AJAX
pi_94106694
quote:
10s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:19 schreef msnk het volgende:

[..]

:D :') No way :D
Tja, het is wel Boulevard natuurlijk ;)
pi_94106757
quote:
Echt?
Zoiets heeft hier toch al is in een topic gestaan?
pi_94106987
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:21 schreef shomila het volgende:

[..]

Echt?
Zoiets heeft hier toch al is in een topic gestaan?
Zelfs Boulevard doet 't nu af als een broodje aap verhaal. Dan zal het wel echt absoluut niet kloppen. Het had wel de vreemde gang van zaken kunnen verklaren.
pi_94107345
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:25 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Zelfs Boulevard doet 't nu af als een broodje aap verhaal. Dan zal het wel echt absoluut niet kloppen. Het had wel de vreemde gang van zaken kunnen verklaren.
Het zou zomaar kunnen natuurlijk met haar vage vriendjes. :)
  maandag 14 maart 2011 @ 19:41:32 #288
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94107911
quote:
Ik heb het 'gelukkig' niet kunnen zien. Hadden ze nog iets serieus te melden?

quote:
Op Klokkenluideronline verwijst Paulus naar een artikel in het Zweedse Expressen over de terugkeer van de Zweedse 64-jarige vrouw die medegekidnapt was met de Nederlandse ingenieur.

In dit artikel wordt ook verwezen naar het Libische filmpje van de bemanning; volgens Expressen staat daarop de Zweedse vrouw; een foto waarop de vrouw is afgeschermd wordt daarbij getoond.

Het filmpje, waarbij de vrouw van de foto onafgeschermd te zien is is hier te vinden:
http://www.allvoices.com/(...)tch-marines-is-woman

noot redactie : @ Diever, dank voor uw reactie en is het artikel uit de Zweedse krant Expressen inmiddels ook geplaatst.
http://www.geennieuws.com/2011/03/update-haagse-leugens/ (5 maart)
  maandag 14 maart 2011 @ 20:02:13 #289
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94109310
BBCWorld
Resident in Zuwarah west of #Tripoli say pro-#Gaddafi forces have defeated rebels and fighting has ended reports Reuters 31 minutes ago via TweetDeck

Prime Minister David Cameron says the failure to act in support of uprising in #Libya would send 'dreadful signal' about 3 hours ago via TweetDeck
  maandag 14 maart 2011 @ 20:12:37 #290
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94110097

Ras Lanuf / Philip Poupin / Cosmos

Weer bijzondere foto's.
  maandag 14 maart 2011 @ 20:13:37 #291
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_94110170
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:12 schreef MangoTree het volgende:
[ afbeelding ]
Ras Lanuf / Philip Poupin / Cosmos

Weer bijzondere foto's.
Gelukkig is z'n fiets COOL 8-)
  maandag 14 maart 2011 @ 20:33:56 #292
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94111713
Don_Grigori The State Department conducts a special briefing on Moammar #Ghadafi and the situation in #Libya. Live:
Video - Breaking News Videos from CNN.com - cnn.com
Twitter - 6 minuten geleden

Nu live http://edition.cnn.com/video/?launchLivePlayer=true&stream=2
pi_94113689
al iets over de no flyzone beslist ???
hoezo adhd ?
pi_94114394
en hoe is het met houda? nog steeds geen internet ??
hoezo adhd ?
  maandag 14 maart 2011 @ 21:31:53 #295
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94115753
Het vervolg van onze GpdOrakel:

Deze 'anonieme' Kadhafi aanhangers zitten waarschijnlijk achter moord op Al Jazeera journalist op zaterdag in benghazi... about 7 hours ago via web

Kans groot dat dit soort types pro-rebellen families in Benghazi gaan verklikken als het Kadhafi forces lukt om de stad in te nemen. about 7 hours ago via web

Gek dat men altijd te pas en te onpas spreekt over 'een Srebrenica situatie', behalve als er daadwerkelijk 'een Srebrenica situatie' dreigt. about 7 hours ago via web

Geloof dat alleen Frankrijk en UK snappen hoe serieus de situatie is in oost-Libie. Maar of no-fly zone er ook komt...geen idee? about 7 hours ago via web

rebellen hebben het ook niet slim aangepakt. Tien dagen geleden nog grote mond over "geen intervientie, laat ons Kadhafi zelf verslaan..." about 7 hours ago via web

...en dan nu plotseling in paniek en smeken om "no-Fly zone, no drive zone en tactical airstrikes".... about 7 hours ago via web
  maandag 14 maart 2011 @ 21:44:39 #296
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94116641
quote:
5s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:02 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
Het blijft voorlopig nog bij praten en 'erover nadenken'.

Deze kwam ik nog tegen: Vijf vragen over de no-flyzone (NOS)
pi_94117387
Het ziet er allemaal niet goed uit voor de rebellen. :N
pi_94117626
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:44 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Het blijft voorlopig nog bij praten en 'erover nadenken'.

Deze kwam ik nog tegen: Vijf vragen over de no-flyzone (NOS)
was interessant artikel ja , maar die kende ik al :P

kwam wel dit nog tegen door die link ; ( ik weet niet of die al gepost is )
Libi: generaal pardon voor 'overlopers'
Toegevoegd: maandag 14 mrt 2011, 00:59 Update: maandag 14 mrt 2011, 16:47
hoezo adhd ?
pi_94117844
quote:
5s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:02 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
Het lijkt er imo steeds meer op dat ze net zo lang wachten met de NFZ tot de strijd is beslist in het voordeel van Kadhafi, alleen om die verdomde olie. :(
De VN en de EU hebben een grotebek, maar doen helemaal niets, omdat ze gewoon de olie willen hebben en daar niet teveel voor willen betalen.
Om ziek van te worden :{
pi_94118295
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:59 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Het lijkt er imo steeds meer op dat ze net zo lang wachten met de NFZ tot de strijd is beslist in het voordeel van Kadhafi, alleen om die verdomde olie. :(
De VN en de EU hebben een grotebek, maar doen helemaal niets, omdat ze gewoon de olie willen hebben en daar niet teveel voor willen betalen.
Om ziek van te worden :{
het duurd indd echt bizar lang , het is al bijna "te laat "

nog ff en het heeft al helemaal geen nut meer :N
hoezo adhd ?
pi_94118435
De russen willen eerst weten hoe ze het gaan doen.
Dat plan had toch allang klaar kunnen liggen doen ze dat op het laatste moment dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')