Zoiets lijkt me wel wat: (Moet ik wel even een flinke prijs in de loterij winnen)quote:Op woensdag 15 december 2010 19:38 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Zoiets ja Faith.. Het is in Duitsland iig..
Ik zag iig dat ze een stuk uit het huis hadden gehaald, en daar die bak neer hadden geplant.
Opzich was het heel mooi om te zienMaar ik zou het niet aan durven haha
En uberhaupt wat dat kost om te verwarmen, filteren en verversing
Alleen als je foto's plaatst!quote:Op woensdag 15 december 2010 20:09 schreef KirthGersen het volgende:
Hoi
Zijn schildpadden houders hier ook aan het juiste adres?
Garnalen!quote:Op woensdag 15 december 2010 20:01 schreef soulfly1983 het volgende:
hallo!
ik heb een cayman scenic 80 incl onderkast.
de bak heeft een half ronde voorkant, erg fijne en mooie bak vind ik het.
ook heb ik nog een aqua 40 staan, momenteel staat die leeg.
iemand een leuk idee wat ik ermee kan doen?
een geluk, de kosten voor filteren en water verversen vallen in het niet vergeleken met verwarmingquote:Op woensdag 15 december 2010 19:38 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
En uberhaupt wat dat kost om te verwarmen, filteren en verversing
Das waarquote:Op woensdag 15 december 2010 20:20 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
een geluk, de kosten voor filteren en water verversen vallen in het niet vergeleken met verwarming
Dat komt helemaal goedquote:
Waarom koop je niet zelf een testsetje?quote:Op woensdag 15 december 2010 20:53 schreef BrandX het volgende:
Present!
Zaterdag laat ik mijn water testen. Het is wel al minder troebelMaar voor de zekerheid toch maar testen.
kan datquote:Op woensdag 15 december 2010 20:56 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Waarom koop je niet zelf een testsetje?
http://www.zooplus.nl/shop/vissen/waterverzorging/watertestsquote:Op woensdag 15 december 2010 20:58 schreef BrandX het volgende:
[..]
kan dat
nah komt nog wel, laat het eerst de expert maar doen. Heb ff teveel aan me kop om me daar ook nog in te verdiepen.
Voor een paar euro heb je van die strips. Voor veel geld kun je ook zo'n apparaat kopen.quote:Op woensdag 15 december 2010 20:58 schreef BrandX het volgende:
kan dat
nah komt nog wel, laat het eerst de expert maar doen. Heb ff teveel aan me kop om me daar ook nog in te verdiepen.
apart! heeft ie die gewoon in nederland gevangen?quote:Op woensdag 15 december 2010 22:02 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik ga een bak beginnen met rivierkreeften
Een kennis van me heeft afgelopen zomer 4 rivierkreeften gevangen (1 man en 3 vrouwtje) en die in zijn indraaiende aquarium gestopt (was eigenlijk bedoeld voor vissen). 1 vrouwtje is na een paar uur overleden en de rest is blijven leven. En nu sinds een 3 weken hebben ze er ook nog jonkies bijen gezien zijn bak te klein wordt voor alle kreeftjes neem ik jonkies over.
Nu nog bedenken hoe ik de bak in ga richten
Jaquote:Op woensdag 15 december 2010 22:21 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
apart! heeft ie die gewoon in nederland gevangen?
Als ie echt niet meer eet, geef ik em nog hooguit anderhalve week, dan wordt ie zwak, zakt naar de bodem en sterft een langzame dood.. Hou in de gaten of ie echt niet meer eet.. Als je em naar de bodem ziet zakken of eigenlijk al rare bewegingen ziet maken, dan zou ik em uit z'n lijden verlossen.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:05 schreef beatrijs het volgende:
Hey mensen,
Ik heb 4 maanvissen in een aquarium van 60L. Nu heeft een koppeltje verleden week eitjes gelegd die helaas zijn opgezogen door de filter...hierdoor is het koppeltje nog agressiever geworden en hebben ze bij een maanvis een van zijn ogen eruit geprikt. ook hebben ze zijn vinnen aangevallen waardoor zijn staart en zijvin aanzienlijk zijn korter geworden. De aangevallen vis eet niet meer.. gaat hij nu dood? Kan ik 'm niet beter uit zijn lijden verlossen?
Sinds een paar jaar komen ze hier regelmatig voorquote:Op woensdag 15 december 2010 22:21 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
apart! heeft ie die gewoon in nederland gevangen?
Tis een beetje van beidequote:Op woensdag 15 december 2010 23:08 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik kom ook even binnenvallen, al ben ik er nog niet over uit of dit een centraal vragentopic of een slowchat is
Ik heb een verwarmd aquarium met 3 maanvissen en 2 appelslakken, en een onverwarmde (van boven geopende) bak met 3 goudvissen (waarvan 2 Shubunkins). Ze zijn groot genoeg voor wat ander gespuis erbij, en ik zit al een tijd te kijken voor garnalen. Groepje vuurgarnalen of zo.
Maar in combinatie met maanvissen lijkt me dat niet ideaal. Zouden ze bij de goudvissen kunnen?
Wat zijn andere diertjes die erbij kunnen, en wat kleur/gezelligheid geven in het aquarium? Garnalen, kreeftje, slakken... liefst niet te moeilijk te onderhouden
Ja, dat laatste vreesde ik dus al. Maanvissen zijn nogal happig op andere aquariumbewoners. De slakken gaan wel goed.quote:Op woensdag 15 december 2010 23:30 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Tis een beetje van beide
Garnalen zijn leuk, maar maanvissen zullen het een lekker maaltje vinden.
Goudvissen speuren de bodem af.. Ik raad het je niet aan eerlijk gezegd om daar garnalen bij te zetten.
Wil je nu een aanvulling voor bij je maantjes, of bij de goudvissen?
En hoe groot zijn de bakken?
Ziet er lekker goedkoop uit:) O nee toch niet, kost zeker meer dan 10.000 euroquote:Op donderdag 16 december 2010 10:34 schreef --H-I-M-- het volgende:
ooit................:
[ afbeelding ]
Echt he...quote:Op donderdag 16 december 2010 10:34 schreef --H-I-M-- het volgende:
ooit................:
[ afbeelding ]
Leuk visbestand alleen klopt de foto van de siamese algeneter niet.quote:Op woensdag 15 december 2010 20:37 schreef soulfly1983 het volgende:
bijna vakantie, dan ga ik mijn scenic opnieuw inrichten.
vissen die er nu in zitten zijn:
apistogramma triple red
1x man 2x vrouw
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
antenne baarsjes
1x man 2x vrouw
[ [url=http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ttyqdFdaWB8S7M:http://i98.photobucket.com/albums]afbeelding[/url] ]
marmer-bijlzalmpjes
[ afbeelding ]
2 siamese algen eters.
[ afbeelding ]
japonica garnalen
[ afbeelding ]
en 2 L340
[ afbeelding ]
verschillende vissen worden als siamese algeneter verkocht, nederlandse namen zijn vaak niet eenduidig. die van hem is voor zover ik weet ook de siamese algeneter, latijnse naam: gyrinocheilus aymonieri. de vis die in jouw plaatje staat is ook de siamese algeneter, latijnse naam: crossocheilus siamensis. dit is overigens wel de vis die je wil hebben als je een algenprobleem hebt. conclusie: latijnse namen gebruiken.quote:Op donderdag 16 december 2010 11:22 schreef stoeltafel het volgende:
Heb zelf de otto en de siamese algen eter en die laatste ziet er zo uit
Tja gebruikte de LPS maar latijnse namen maar dan ben ik opgelichtquote:Op donderdag 16 december 2010 12:52 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
verschillende vissen worden als siamese algeneter verkocht, nederlandse namen zijn vaak niet eenduidig. die van hem is voor zover ik weet ook de siamese algeneter, latijnse naam: gyrinocheilus aymonieri. de vis die in jouw plaatje staat is ook de siamese algeneter, latijnse naam: crossocheilus siamensis. dit is overigens wel de vis die je wil hebben als je een algenprobleem hebt. conclusie: latijnse namen gebruiken.
Opgelicht?quote:Op donderdag 16 december 2010 13:18 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Tja gebruikte de LPS maar latijnse namen maar dan ben ik opgelicht![]()
Maar dit is wel de beste algeneter die ik ben tegen gekomen en ze groeien super hard!
Iemand nog interesse in een groepje van 10? Ga binnenkort over naar de Malawi
Liefffffff, maar die heb ik zelf ook!quote:Op donderdag 16 december 2010 14:35 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Qua temperatuur kan ie van 10 tot wel 27 graden zitten.
Waterpest heeft wel veel licht nodig om het goed te doen. Anders sterft ie gauw genoeg af.
Het scheelt; waterpest heb je snel nieuwe..
Evt hebk wel wat stekjes cabomba voor je.. Die groeit hier goed in de 160 liter bak..
[ afbeelding ]
Krea, kom net van de aquariumwinkel.quote:Op donderdag 16 december 2010 13:19 schreef Kreator het volgende:
Mijn algeneters eten nauwelijks alg.. Ze lijken trouwens wel veel op wat je daar als foto ziet.
Cool. Ja is ook wel duur, maar ja. Tis al een stuk goedkoper dan hier.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:33 schreef Staal het volgende:
[..]
Krea, kom net van de aquariumwinkel.
Hij had ze nu wel staan. Roodneusgarnalen per stuk 3,95 en 5 voor 18,95.
Vind ze duur maar erg mooi om te zien.
Als je wilt wil ik volgende week donderdag wel informeren wat er mogelijk is.quote:Op donderdag 16 december 2010 18:42 schreef Kreator het volgende:
[..]
Cool. Ja is ook wel duur, maar ja. Tis al een stuk goedkoper dan hier.
jij gaat toch ook weleens naar aquarium beurzen? gewoon daar kopen, evt kijken wie er een stand heeft en van te voren bestellen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 08:30 schreef Kreator het volgende:
Nee, opsturen lijkt mij ook geen goed plan hoor.
@Perry: ik ga er voorlopig niet mee kweken. Moet ik brak water voor hebben en kost veel tijd en energie. (3x per dag voeren enzo)
Voorgestelde routes
1.
2 uur 7 min.
A15
208 km
Da's wel een goeie tip. Ik mis ze alleen bijna altijd... dan lees ik er de week erna wat over.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:07 schreef Byte_Me het volgende:
jij gaat toch ook weleens naar aquarium beurzen? gewoon daar kopen, evt kijken wie er een stand heeft en van te voren bestellen.
ik ga proberen jullie eerder in te lichtenquote:Op vrijdag 17 december 2010 13:13 schreef Kreator het volgende:
[..]
Da's wel een goeie tip. Ik mis ze alleen bijna altijd... dan lees ik er de week erna wat over..
En dan? Volgende projectje?quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:49 schreef stoeltafel het volgende:
Bijna alle vissen verkocht. Heb nu tot 1 februai alleen wat Lnummers en veel garnalen. Ook veel garnalen met eitjes, hoop dat ik veel jonkies krijg in 1.5 maand
Waarom doe je je Discussen eigenlijk weg?quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:49 schreef stoeltafel het volgende:
Bijna alle vissen verkocht. Heb nu tot 1 februai alleen wat Lnummers en veel garnalen. Ook veel garnalen met eitjes, hoop dat ik veel jonkies krijg in 1.5 maand
Ik ken hem niet anders sinds ie hier postquote:Op zaterdag 18 december 2010 11:58 schreef Samzz het volgende:
Ik doelde op het gedrag van de DiscussenDat had je van tevoren allemaal kunnen weten.
No biggy verder, vind het gewoon apart, er eerst zo trots op zijn en ze dan een half jaartje later toch maar weg doen 'want ze zijn niet actief'.
Tja misschien had ik het gedrag beter moeten oordelen. Punt was wel dat het aquarium zou komen met de discussen, anders ging het niet door. Woon samen maar ik heb er van geleerd. Heb nu een mooi bestand in me hoofd van 3 Malawi soorten, 12 tot 15 vissen van max 10cmquote:Op zaterdag 18 december 2010 11:58 schreef Samzz het volgende:
Ik doelde op het gedrag van de DiscussenDat had je van tevoren allemaal kunnen weten.
No biggy verder, vind het gewoon apart, er eerst zo trots op zijn en ze dan een half jaartje later toch maar weg doen 'want ze zijn niet actief'.
Is 't niet.quote:Op zaterdag 18 december 2010 12:24 schreef Samzz het volgende:
Kutsmoes. Je hebt het hier over levende wezens, neem dan geen dieren.
Waar doe ik de dieren schade aan? Ja ze hebben nu 1 verhuizing maar dat is alles. Ze kregen het beste voer, vaak verversen, extra stromingspomp, vaak levend voer. Maar ieder zijn mening. Heb genoten de afgelopen maanden en het is nu tijd voor wat anders:)quote:Op zaterdag 18 december 2010 12:24 schreef Samzz het volgende:
Hoef je met ADHD helemaal nergens meer verantwoordelijkheid voor te nemen?quote:Op zaterdag 18 december 2010 13:11 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Is 't niet.
Mijn broertje heeft een dierentuin thuis. Allemaal dieren waar nooit naar om wordt gekeken. Inclusief aquarium. Enige dier waar ze nog wel 's wat mee doen is dat bejaarde hondje van ze. (Hij heeft ook een vriendin). Overigens heeft mijn broertje PDD-NOS, maar dat begon ook met een ADHD diagnose. Ik heb me jaren druk gemaakt om de dingen die mijn broertje deed. Maar het heeft geen nut.
Overigens is mijn broertje wel een toffe peer en houdt hij op zijn manier van al z'n dieren.
Bij sommige mensen heeft het gewoon geen nut om tegen ze te ouwehoeren/ze te zeggen wat jij denkt.
Moet elke impuls gevoed worden? Zelfs als je weet dat je er zo snel klaar mee bent?quote:Op zaterdag 18 december 2010 12:24 schreef Samzz het volgende:
Dat zeg ik nergensquote:Op zaterdag 18 december 2010 13:32 schreef Staal het volgende:
[..]
Hoef je met ADHD helemaal nergens meer verantwoordelijkheid voor te nemen?
Wil niemand kwetsen, maar hier kan ik heel boos over worden. Ik ken ook ADHD-ers die helemaal niet zo zijn. PDD NOSers die gewoon langdurige relaties hebben en een band hebben met hun dieren.
Rob hier kennen we niet anders inderdaad. Hij zal er echt voor gezorgd hebben dat die discussen goed terecht zijn gekomen. Maar om alles op ADHD te gooien? Ik noem zoiets wispelturigheid.
Zo goed ken ik je inmiddels wel om te weten dat jij dat nooit zou laten gebeuren.quote:Op zaterdag 18 december 2010 13:38 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Dat zeg ik nergens
ADHD'ers zijn hyperactief, PDD-NOSers vallen in het autisme-vakje.
Mijn broertje heeft overigens iemand die hem dagelijke helpt met het huishouden, en dus ook de kattenbakken schoonmaakt en de aquaria eens per week ververst.
Er liggen daar geen dieren dood te gaan of zo.
Ik koop dieren doorgaans voor het levenquote:Op zaterdag 18 december 2010 13:24 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Waar doe ik de dieren schade aan? Ja ze hebben nu 1 verhuizing maar dat is alles. Ze kregen het beste voer, vaak verversen, extra stromingspomp, vaak levend voer. Maar ieder zijn mening. Heb genoten de afgelopen maanden en het is nu tijd voor wat anders:)
Mis een beetje het punt waar de dieren onder lijden? Als ik ze nou zou verwaarlozen maar dat gebeurd niet. Op dit forum lijkt niemand ooit van visbestand te switchen maar zo heel gek is dat niet. Weet van mezelf hoe ik de vissen verzorg en dat is goed. Stali, heb al 8 jaar een relatie.quote:Op zaterdag 18 december 2010 13:32 schreef Staal het volgende:
[..]
Hoef je met ADHD helemaal nergens meer verantwoordelijkheid voor te nemen?
Wil niemand kwetsen, maar hier kan ik heel boos over worden. Ik ken ook ADHD-ers die helemaal niet zo zijn. PDD NOSers die gewoon langdurige relaties hebben en een band hebben met hun dieren.
Rob hier kennen we niet anders inderdaad. Hij zal er echt voor gezorgd hebben dat die discussen goed terecht zijn gekomen. Maar om alles op ADHD te gooien? Ik noem zoiets wispelturigheid.
Been there, done that. Maar dieren zijn gratis op te halen, he? En worden op straat gesmeten waar je bij staat. En mijn broertje haalt dat dan binnen. Er is altijd wel een vage "vriend" met een nest kittens.quote:Op zaterdag 18 december 2010 13:43 schreef Staal het volgende:
[..]
Zo goed ken ik je inmiddels wel om te weten dat jij dat nooit zou laten gebeuren.
Maar ik blijf het typisch vinden. Ik zou een ander huis zoeken voor die dieren en mijn broertje een paar treinen geven.
PS. ik ben trouwens Stali, die link lijkt niet iedereen te leggen dus zeg het er maar even bij.
Ja en? Omdat ik dit niet doe zorg ik voor dierenleed ?quote:Op zaterdag 18 december 2010 13:48 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik koop dieren doorgaans voor het levenVerder is ADHD geen excuus voor wat voor gedrag dan ook. Het is een oorzaak, maar het mag nooit een excuus worden.
Hier ga je de mist in. Heb er heel veel over gelezen, boeken gekocht. De mooiste uitgezocht maar op een gegeven moment vind ik het niet meer leuk. Tja dan kan ik nog wel 10jaar de vissen houden uit ethiek maar daar schiet ik niks mee op. ik weet dat door mijn ADHD ik snel op hobbys uitgekeken raak alleen deze hobby wou ik al heel lang en vind het nog steeds super alleen het visbestand niet maar dat is een gevoelig punt op dit forum.quote:Op zaterdag 18 december 2010 13:55 schreef Samzz het volgende:
Mja, ik was meer benieuwd naar het waarom. Ik bedoel, discussen zijn niet zomaar vissen die je in een opwelling koopt. Hij leek er zo blij mee en het zijn prachtige vissen.
Ik bedoel er verder niks mee.
Ik beticht je niet van verwaarlozing etc. Daar is geen reden toe.quote:Op zaterdag 18 december 2010 13:51 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Mis een beetje het punt waar de dieren onder lijden? Als ik ze nou zou verwaarlozen maar dat gebeurd niet. Op dit forum lijkt niemand ooit van visbestand te switchen maar zo heel gek is dat niet. Weet van mezelf hoe ik de vissen verzorg en dat is goed. Stali, heb al 8 jaar een relatie.
ADHD is geen excuus maar een verklaring voor mijn gedrag af en toe.
Ik zeg ook nergens dat jij ze in een opwelling gekocht hebt, je moet wel lezen. Ik zeg dat het vissen zijn waarmee je dat juist niet doet.quote:Op zaterdag 18 december 2010 14:03 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Hier ga je de mist in. Heb er heel veel over gelezen, boeken gekocht. De mooiste uitgezocht maar op een gegeven moment vind ik het niet meer leuk. Tja dan kan ik nog wel 10jaar de vissen houden uit ethiek maar daar schiet ik niks mee op. ik weet dat door mijn ADHD ik snel op hobbys uitgekeken raak alleen deze hobby wou ik al heel lang en vind het nog steeds super alleen het visbestand niet maar dat is een gevoelig punt op dit forum.
Of stoeltafel en visbestand
Blijf nu maar gewoonquote:
Zou ik ook zijn, switch vrij snel maar jij begon over levende dieren, dierenleed, niet ethisch maar dat vind in toch anders. Heb het beste voor!quote:Op zaterdag 18 december 2010 14:01 schreef Samzz het volgende:
Ik heb geen vissen, dus wat moet ik levend voeren?
Ik was gewoon verbaasd dat je ze zo snel weg doet, dat mag ik toch vreemd vinden?
Ik heb nergens iets gezegd over dierenleed en ethiek. Het enige wat ik zei, is dat ik doorgaans dieren voor het leven koop.quote:Op zaterdag 18 december 2010 14:08 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Zou ik ook zijn, switch vrij snel maar jij begon over levende dieren, dierenleed, niet ethisch maar dat vind in toch anders. Heb het beste voor!
Moet wel kunnen.quote:Op zaterdag 18 december 2010 14:40 schreef Faithfulness het volgende:
Iets totaal anders
Kan ik een kerstboom naast het aquarium zetten? Of worden ze onrustig van de lampjes?
quote:Op zaterdag 18 december 2010 14:44 schreef Staal het volgende:
[..]
Moet wel kunnen.
Tenzij je alle kleuren van de regenboog op epilepsiestand hebt staan..
Het snel uitgekeken raken op hobby's hoort wel bij ADHD, staat zelfs in de literatuur. Maar het kan ook zijn dat ik de Malawi na een jaar niet meer leuk vind. Moet ik dan helemaal niet beginnen? Momenteel vind ik de Malawi echt super, sinds 3/4 maanden. En als ik de vissen na een jaar niet leuk vind verkoop ik ze. Heb dan wel een super jaar gehad maar jullie zouden er niet aan beginnen. Dat is een keuze, ik doe het zo. Misschien wel ee beetje egoïstisch, dat geef ik toe.quote:Op zaterdag 18 december 2010 14:04 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik beticht je niet van verwaarlozing etc. Daar is geen reden toe.
Maar als ik lees dat iemand zich verschuilt achter ADHD om zijn eigen wispelturigheid goed te praten, dan vind ik dat flauwekullerij. En trouwens dan kun je nu al op je vingers natellen dat je die Malawivissen ook wel rap zat zult raken. Waarom begin je er dan aan?
Schreef het een half jaar geleden al, je gaat met een aquarium om alsof het poppenhuis is.
Maar hoe vaak blijf je dat doen?quote:Op zaterdag 18 december 2010 15:39 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Het snel uitgekeken raken op hobby's hoort wel bij ADHD, staat zelfs in de literatuur. Maar het kan ook zijn dat ik de Malawi na een jaar niet meer leuk vind. Moet ik dan helemaal niet beginnen? Momenteel vind ik de Malawi echt super, sinds 3/4 maanden. En als ik de vissen na een jaar niet leuk vind verkoop ik ze. Heb dan wel een super jaar gehad maar jullie zouden er niet aan beginnen. Dat is een keuze, ik doe het zo. Misschien wel ee beetje egoïstisch, dat geef ik toe.
quote:Op zaterdag 18 december 2010 16:30 schreef stoeltafel het volgende:
Ja er zijn grenzen. Wil echt niet continue zwemmen maar Malawi lijkt me echt gaaf. Past ook beter bij mij als persoon. Wil de Malawi zeker een paar jaar houden maar in de toekomst kijken kan ik nooit. Heb wel al 3 jaar konijnen maar dat vind ik meer dieren van vissen. Die wissel je niet snel om dus ik kan het welKomt goed.
Hij zal wel dan vissen bedoelen.quote:
Terechte vraag. Maar vrees dat ik het antwoord ook wel al postte.quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:43 schreef Samzz het volgende:
Ja, dat snap ik. Ik vraag me af waarom hij vissen niet als volwaardige dieren ziet, dat bedoel ik ermee.
Denk dat je wilt zeggen dat je er gewoon meer band mee hebt. Konijnen herkennen je, daar knuffel je mee etc.quote:Op zaterdag 18 december 2010 22:05 schreef stoeltafel het volgende:
Verkeerd geformuleerd. Natuurlijk zijn het dieren, doe ook vrij veel aan vissen.
Kom soms wat chaotisch, zal voortaan beter op letten.
Iemand behoefte aan gratis visvoer/diepvriesvoer?
Heb veel over, de Malawi vissen hebben een ander dieet nodig.
Samzz, las ik nou dat me geen vissen hebt?
Ps: Staal, hoe gaat het met je bedrijf?
Iemand behoefte aan een Siamese Algeneter? Gratis
Dit heb ik wel geleerd door de topics hier, dank dankquote:Op zaterdag 18 december 2010 22:07 schreef Staal het volgende:
[..]
Terechte vraag. Maar vrees dat ik het antwoord ook wel al postte..
Niet leuk als vissenliefhebber om te lezen natuurlijk.
Heel eerlijk? Ik denk als je echt vissenliefhebber bent, je eigenlijk helemaal geen aquarium hebt maar we vinden het mooi, maken vaak een biotoopje voor ze en we genieten daarvan en ook lopen deze vissen geen natuurlijke vijanden tegen het lijf. Het zijn toch een soort huisdieren. Maar het hele idee van een aquarium houden is natuurlijk wel een beetje dubbel.
Het enige wat ik altijd naar Versteeg wil roepen is: "blijf eens een paar weken met je fikken van je aquarium af!". Die vissen hebben nauwelijks rust gehad.
Misschien moet men maar eens ADHDvissen kweken..
En dat terwijl konijnen helemaal geen knuffeldieren zijnquote:Op zaterdag 18 december 2010 22:17 schreef Staal het volgende:
[..]
Denk dat je wilt zeggen dat je er gewoon meer band mee hebt. Konijnen herkennen je, daar knuffel je mee etc.
Afgelopen week twee dode kikkertjes. Dagje van slag maar als mijn hondje Ollie doodgaat dan heeft dat een heel grote impact. Liever niet aan denken, want het is echt mijn maatje.
Vond het ook klote dat ik het verprutst heb met mijn garnaaltjes maar ja, ik nas heel graag gamba's in knoflookolie weg.
Heb af en toe moeite met wat je allemaal sjouwt maar ik weet zeker dat jouw discussen echt wel goed terecht zijn gekomen. Het zijn ook vrij dure vissen en er zijn echt liefhebbers van.
Denk dat gemiddelde goudvis het vele malen zwaarder heeft.
PS Even zo een frietkraam?
Ik ben aardig positief over de gemeente.
Nee, geen nitriet, dat is zeker.quote:Op zaterdag 18 december 2010 23:04 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Dit heb ik wel geleerd door de topics hier, dank dank
Verander eigenlijk nooit meer iets, eten geven en genieten:)
Nu dan wel wisselen van bestand maar hoe zijn je garnalen overleden?
Nitriet piek ?
Tijgers zijn ook fluffy, die ga je ook niet knuffelenquote:Op maandag 20 december 2010 12:46 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
It's so fluffy (zoals je ava aangeeft)![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |