abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89970905

perry.jpg mondje.gif krea.jpg KittyAva.jpg xbox-360-1.jpg Untitled-1.gif ecZ0IwOp1Ed.jpg gruslen_rainbow.gif --H-I-M--.jpg kip.gif
m8z21d%5B1%5D.gif Nol2.jpeg smurfavatar%5B1%5D.png aa.gif sunshine.jpg user1.jpg tekentje.jpg 316x1mq.gif

Opmerkelijke video's:
Kogelvisje jaagt op slakje

Joene's vissen krijgen verse Artemia!

Vorige delen:
001 | 002 | 003 | 004 | 005 | 006 | 007 | 008 | 009 | 010
011 | 012 | 013 | 014 | 015 | 016 | 017 | 018 | 019 | 020
021 | 022 | 023 | 024 | 025 | 026 | 027 | 028 | 029 | 030
031 | 032 | 033 | 034 | 035 | 036 | 037 | 038 | 039 | 040

Wil jij ook met afbeelding in de OP? Klik hier.
De Openingspost is hier te vinden.
pi_89970938
En de lapo (van mezelf)

quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 19:38 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Zoiets ja Faith.. Het is in Duitsland iig..
Ik zag iig dat ze een stuk uit het huis hadden gehaald, en daar die bak neer hadden geplant.
Opzich was het heel mooi om te zien :P Maar ik zou het niet aan durven haha
En uberhaupt wat dat kost om te verwarmen, filteren en verversing :P
Zoiets lijkt me wel wat: (Moet ik wel even een flinke prijs in de loterij winnen)

Buiten:

Klik.
pi_89971597
hallo!
ik heb een cayman scenic 80 incl onderkast.
de bak heeft een half ronde voorkant, erg fijne en mooie bak vind ik het.

ook heb ik nog een aqua 40 staan, momenteel staat die leeg.
iemand een leuk idee wat ik ermee kan doen?
NEC TEMERE, NEC TIMIDE
pi_89971978
Hoi
Zijn schildpadden houders hier ook aan het juiste adres?

:)
Leave it to me as I find a way to be
consider me a satelite for ever orbiting
I knew all the rules but the rules did not know me
guaranteed...
pi_89972183
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:09 schreef KirthGersen het volgende:
Hoi
Zijn schildpadden houders hier ook aan het juiste adres?

:)
Alleen als je foto's plaatst! O-)

quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:01 schreef soulfly1983 het volgende:
hallo!
ik heb een cayman scenic 80 incl onderkast.
de bak heeft een half ronde voorkant, erg fijne en mooie bak vind ik het.

ook heb ik nog een aqua 40 staan, momenteel staat die leeg.
iemand een leuk idee wat ik ermee kan doen?
Garnalen! :Y
pi_89972546
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 19:38 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
En uberhaupt wat dat kost om te verwarmen, filteren en verversing :P
een geluk, de kosten voor filteren en water verversen vallen in het niet vergeleken met verwarming :P
pi_89972665
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:20 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

een geluk, de kosten voor filteren en water verversen vallen in het niet vergeleken met verwarming :P
Das waar :D

Aqua 40.. Leuk plantenbakje met wat boraras..
Garnalen
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_89972675
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:13 schreef Faithfulness het volgende:
Alleen als je foto's plaatst! O-)
Dat komt helemaal goed :) Ik heb alleen een heel saai aquarium vergeleken met de beauties die ik hier zie!
Leave it to me as I find a way to be
consider me a satelite for ever orbiting
I knew all the rules but the rules did not know me
guaranteed...
pi_89973355
bijna vakantie, dan ga ik mijn scenic opnieuw inrichten.
vissen die er nu in zitten zijn:

apistogramma triple red
1x man 2x vrouw

antenne baarsjes
1x man 2x vrouw

marmer-bijlzalmpjes

2 siamese algen eters.

japonica garnalen

en 2 L340
NEC TEMERE, NEC TIMIDE
  Boks-Chick woensdag 15 december 2010 @ 20:53:51 #10
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_89974267
Present! :W

Zaterdag laat ik mijn water testen. Het is wel al minder troebel *O* Maar voor de zekerheid toch maar testen.
lolwut
pi_89974421
quote:
19s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:53 schreef BrandX het volgende:
Present! :W

Zaterdag laat ik mijn water testen. Het is wel al minder troebel *O* Maar voor de zekerheid toch maar testen.
Waarom koop je niet zelf een testsetje? :P
  Boks-Chick woensdag 15 december 2010 @ 20:58:25 #12
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_89974496
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:56 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Waarom koop je niet zelf een testsetje? :P
kan dat :?
nah komt nog wel, laat het eerst de expert maar doen. Heb ff teveel aan me kop om me daar ook nog in te verdiepen.
lolwut
pi_89974657
quote:
19s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:58 schreef BrandX het volgende:

[..]

nah komt nog wel, laat het eerst de expert maar doen. Heb ff teveel aan me kop om me daar ook nog in te verdiepen.
http://www.zooplus.nl/shop/vissen/waterverzorging/watertests

En uiteraard bij Waterweelde te koop :Y
  Official ESF Kreviewer woensdag 15 december 2010 @ 21:05:36 #14
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_89974904
quote:
19s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:58 schreef BrandX het volgende:
Voor een paar euro heb je van die strips. Voor veel geld kun je ook zo'n apparaat kopen.
pi_89975075
strips zijn wel erg onnauwkeurig hoor, dan kun je nog beter met je water naar de winkel. ook heb je aan water testen vooral iets in het begin, als alles stabiel draait en je hebt wat meer ervaring, dan is het niet meer nodig. bij mij wordt alleen pH continu gemeten ivm CO2 toevoer, hardheid is al 10 jaar hetzelfde, nitraat/fosfaat zie ik aan de planten en algen, nitriet en ammoniak is toch 0 en de rest interesseert me niet.
pi_89978518
Ik ga een bak beginnen met rivierkreeften :')
Een kennis van me heeft afgelopen zomer 4 rivierkreeften gevangen (1 man en 3 vrouwtje) en die in zijn indraaiende aquarium gestopt (was eigenlijk bedoeld voor vissen). 1 vrouwtje is na een paar uur overleden en de rest is blijven leven. En nu sinds een 3 weken hebben ze er ook nog jonkies bij :D en gezien zijn bak te klein wordt voor alle kreeftjes neem ik jonkies over.
Nu nog bedenken hoe ik de bak in ga richten :D
pi_89978731
Hey mensen,

Ik heb 4 maanvissen in een aquarium van 60L. Nu heeft een koppeltje verleden week eitjes gelegd die helaas zijn opgezogen door de filter...hierdoor is het koppeltje nog agressiever geworden en hebben ze bij een maanvis een van zijn ogen eruit geprikt. ook hebben ze zijn vinnen aangevallen waardoor zijn staart en zijvin aanzienlijk zijn korter geworden. De aangevallen vis eet niet meer.. gaat hij nu dood? Kan ik 'm niet beter uit zijn lijden verlossen?
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_89979687
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:02 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik ga een bak beginnen met rivierkreeften :')
Een kennis van me heeft afgelopen zomer 4 rivierkreeften gevangen (1 man en 3 vrouwtje) en die in zijn indraaiende aquarium gestopt (was eigenlijk bedoeld voor vissen). 1 vrouwtje is na een paar uur overleden en de rest is blijven leven. En nu sinds een 3 weken hebben ze er ook nog jonkies bij :D en gezien zijn bak te klein wordt voor alle kreeftjes neem ik jonkies over.
Nu nog bedenken hoe ik de bak in ga richten :D
apart! heeft ie die gewoon in nederland gevangen?
pi_89981381
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:21 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

Ja :D gewoon in Den Haag in een sloot _O-
pi_89982214
Ik kom ook even binnenvallen, al ben ik er nog niet over uit of dit een centraal vragentopic of een slowchat is :P

Ik heb een verwarmd aquarium met 3 maanvissen en 2 appelslakken, en een onverwarmde (van boven geopende) bak met 3 goudvissen (waarvan 2 Shubunkins). Ze zijn groot genoeg voor wat ander gespuis erbij, en ik zit al een tijd te kijken voor garnalen. Groepje vuurgarnalen of zo.

Maar in combinatie met maanvissen lijkt me dat niet ideaal. Zouden ze bij de goudvissen kunnen?

Wat zijn andere diertjes die erbij kunnen, en wat kleur/gezelligheid geven in het aquarium? Garnalen, kreeftje, slakken... liefst niet te moeilijk te onderhouden
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_89983378
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:05 schreef beatrijs het volgende:
Hey mensen,

Ik heb 4 maanvissen in een aquarium van 60L. Nu heeft een koppeltje verleden week eitjes gelegd die helaas zijn opgezogen door de filter...hierdoor is het koppeltje nog agressiever geworden en hebben ze bij een maanvis een van zijn ogen eruit geprikt. ook hebben ze zijn vinnen aangevallen waardoor zijn staart en zijvin aanzienlijk zijn korter geworden. De aangevallen vis eet niet meer.. gaat hij nu dood? Kan ik 'm niet beter uit zijn lijden verlossen?
Als ie echt niet meer eet, geef ik em nog hooguit anderhalve week, dan wordt ie zwak, zakt naar de bodem en sterft een langzame dood.. Hou in de gaten of ie echt niet meer eet.. Als je em naar de bodem ziet zakken of eigenlijk al rare bewegingen ziet maken, dan zou ik em uit z'n lijden verlossen.

Tevens wil ik je zeggen dat 60liter niet echt groot is. Hoe hoog is die bak? Want als ie veel lager dan 50 is, heb je een erg grote kans op groeistoornissen bij maantjes.

quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:21 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

Sinds een paar jaar komen ze hier regelmatig voor :P

quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:08 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik kom ook even binnenvallen, al ben ik er nog niet over uit of dit een centraal vragentopic of een slowchat is :P

Ik heb een verwarmd aquarium met 3 maanvissen en 2 appelslakken, en een onverwarmde (van boven geopende) bak met 3 goudvissen (waarvan 2 Shubunkins). Ze zijn groot genoeg voor wat ander gespuis erbij, en ik zit al een tijd te kijken voor garnalen. Groepje vuurgarnalen of zo.

Maar in combinatie met maanvissen lijkt me dat niet ideaal. Zouden ze bij de goudvissen kunnen?

Wat zijn andere diertjes die erbij kunnen, en wat kleur/gezelligheid geven in het aquarium? Garnalen, kreeftje, slakken... liefst niet te moeilijk te onderhouden
Tis een beetje van beide ;)
Garnalen zijn leuk, maar maanvissen zullen het een lekker maaltje vinden.

Goudvissen speuren de bodem af.. Ik raad het je niet aan eerlijk gezegd om daar garnalen bij te zetten.

Wil je nu een aanvulling voor bij je maantjes, of bij de goudvissen?
En hoe groot zijn de bakken?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_89983518
Sinds een paar jaar in Nederland? Ik weet nog dat ik vroeger (15 jaar geleden) ging vissen met dikke broodkorsten aan de lijn (zonder haak) om kreeften te vangen in de sloot in een woonwijk in Den Haag.
pi_89984015
Ik heb vroegâh wel eens een zoetwaterkreeft gevangen met vissen. Heb ik nog een poosje thuis gehouden in een bak met water en wat groen. Zo is mijn aquarium hobby eigenlijk begonnen nu ik er bij nadenk. Was wel een gemankeerde kreeft. had maar 1 schaar. Maar ik hield evengoed zielsveel van hem. :D
pi_89987340
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:30 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

Tis een beetje van beide ;)
Garnalen zijn leuk, maar maanvissen zullen het een lekker maaltje vinden.

Goudvissen speuren de bodem af.. Ik raad het je niet aan eerlijk gezegd om daar garnalen bij te zetten.

Wil je nu een aanvulling voor bij je maantjes, of bij de goudvissen?
En hoe groot zijn de bakken?
Ja, dat laatste vreesde ik dus al. Maanvissen zijn nogal happig op andere aquariumbewoners. De slakken gaan wel goed.

Waarom is het dan af te raden? Omdat garnalen zich graag verstoppen en dan gestoord worden door 'snuffelende' goudvissen?

Het maakt me niet echt uit in welke bak, die van de maanvissen is het grootst en die is verwarmd en van boven afgesloten. Maar bij de goudvissen vind ik minstens zo leuk, mits ze niet ontsnappen en niet per se op 25 graden hoeven.
Hoeveel liter de aquaria zijn durf ik zo niet te zeggen... het is geen hele wandbedekking maar ook geen vissenkommetjes. Ik geloof de grootste die de dierenwinkel op voorraad had, maar voor de inhoud zou ik hem moeten meten.

Dwergkreeftje lijkt me ook erg leuk ja, als dat erbij zou kunnen :Y
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_89988057
Maanvissen kunnen met diverse vissen goed overweg hoor.
Bij mij zaten ze tussen platy's, tetra's, de wat drukke purperkoppen, clownbotia's, en dat ging hartstikke goed :P (totdat de bak te klein werd vanwege groeiende vissen). Je moet alleen geen vissen hebben die de bak proberen te domineren, want dan worden meneer en mevrouw maan heel erg boos :P Heb je wel eens gedacht aan corydora in je bak? Of als je een schooltje wil wat roodneuszalmen?

Vuurgarnalen kun je zowel op kamertemp. als 25 graden houden, dus dat is geen probleem. Ze lopen ook het water niet uit, want zonder water doen ze het niet zo goed meer :P

Garnalen zijn toch wat gevoeliger dan vissen, en aangezien goudvissen nogal nitraatverhogers zijn door al dat poepen is dat niet de meest gunstige voor de garnalen. Echter als je regelmatig ververst zal het moeten kunnen. Dat de goudvissen af en toe een garnaal eten zou zo maar kunnen, maar die combi heb ik zelf nog niet eerder gezien (goudvissen en garnalen)

CPO kreeft zou bij zowel de maantjes als de goudvissen kunnen. Meestal schrikken ze wel van elkaar, dus beide zouden niet in de aanval gaan. Als ze de CPO gaan provoceren heb je wel eens kans dat je een vis ziet zwemmen met een kreeft aan zich :P Maar normaliter doen ze elkaar niets. Zorg voor wat schuilplaatsen zodat de CPO zich veilig voelt. Verder de bak goed afschermen, want CPO's proberen wel eens je bak uit te lopen..
Prrrrttt
  donderdag 16 december 2010 @ 10:34:26 #26
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_89990949
ooit................:

pi_89992060
Gisteren al mijn Lnummers verkocht, nu de discussen nog.

Iemand interesse in 5 Wayne NG discussen en 2 thuiskwekers?

pi_89992181
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:34 schreef --H-I-M-- het volgende:
ooit................:

[ afbeelding ]
Ziet er lekker goedkoop uit:) O nee toch niet, kost zeker meer dan 10.000 euro
pi_89992357
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:34 schreef --H-I-M-- het volgende:
ooit................:

[ afbeelding ]
Echt he...
Als ik verhuisd ben ga ik hier toch eens wat serieuzer naar kijken :@
Prrrrttt
pi_89992396
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:37 schreef soulfly1983 het volgende:
bijna vakantie, dan ga ik mijn scenic opnieuw inrichten.
vissen die er nu in zitten zijn:

apistogramma triple red
1x man 2x vrouw
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

antenne baarsjes
1x man 2x vrouw
[ [url=http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ttyqdFdaWB8S7M:http://i98.photobucket.com/albums]afbeelding[/url] ]

marmer-bijlzalmpjes
[ afbeelding ]

2 siamese algen eters.
[ afbeelding ]

japonica garnalen
[ afbeelding ]

en 2 L340
[ afbeelding ]
Leuk visbestand alleen klopt de foto van de siamese algeneter niet.
Heb zelf de otto en de siamese algen eter en die laatste ziet er zo uit

Heb nog een tip voor mensen die penseelalg hebben. Op een gegeven moment had ik er echt heel veel last van. Heb van alles geprobeerd om het op te lossen, meer Co2 toevoegen, de EI methode, en nog veel maar.

Later kocht ik een groepje van de siamese algeneter en binnen 2 maanden was alles weg, echt perfect.
pi_89995099
Die foto van Soulfly is een echte siamese algeneter.

Die foto die jij laat zien stoeltafel is een echte Crossocheilus siamensis (daar loopt idd de zwarte streep door tot in de staart)

De Crossocheilus siamensis staat bekend als geweldige algen eter! :)
Prrrrttt
pi_89995133
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 11:22 schreef stoeltafel het volgende:
Heb zelf de otto en de siamese algen eter en die laatste ziet er zo uit
verschillende vissen worden als siamese algeneter verkocht, nederlandse namen zijn vaak niet eenduidig. die van hem is voor zover ik weet ook de siamese algeneter, latijnse naam: gyrinocheilus aymonieri. de vis die in jouw plaatje staat is ook de siamese algeneter, latijnse naam: crossocheilus siamensis. dit is overigens wel de vis die je wil hebben als je een algenprobleem hebt. conclusie: latijnse namen gebruiken.
pi_89995165
Je was me al voor, toen ik me reactie aanpaste :P haha
Maar dat is het inderdaad.
Prrrrttt
pi_89996074
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:52 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

verschillende vissen worden als siamese algeneter verkocht, nederlandse namen zijn vaak niet eenduidig. die van hem is voor zover ik weet ook de siamese algeneter, latijnse naam: gyrinocheilus aymonieri. de vis die in jouw plaatje staat is ook de siamese algeneter, latijnse naam: crossocheilus siamensis. dit is overigens wel de vis die je wil hebben als je een algenprobleem hebt. conclusie: latijnse namen gebruiken.
Tja gebruikte de LPS maar latijnse namen maar dan ben ik opgelicht :(
Maar dit is wel de beste algeneter die ik ben tegen gekomen en ze groeien super hard!

Iemand nog interesse in een groepje van 10? Ga binnenkort over naar de Malawi
  Official ESF Kreviewer donderdag 16 december 2010 @ 13:19:57 #35
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_89996129
Mijn algeneters eten nauwelijks alg. ;(. Ze lijken trouwens wel veel op wat je daar als foto ziet.
  Official ESF Kreviewer donderdag 16 december 2010 @ 13:22:20 #36
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_89996258
Als ik een huis koop, neem ik zoiets:

pi_89996836
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 13:18 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Tja gebruikte de LPS maar latijnse namen maar dan ben ik opgelicht :(
Maar dit is wel de beste algeneter die ik ben tegen gekomen en ze groeien super hard!

Iemand nog interesse in een groepje van 10? Ga binnenkort over naar de Malawi
Opgelicht? :') Hoe kom je daar nu weer bij??

De "echte" siamese algeneter eet amper alg..
De Crossocheilus siamensis (die jij hebt) is de koningen onder algeneters..
Eigenlijk dus alleen maar een goede aankoop geweest.
Ze groeien hard, maar als ze eenmaal groot zijn, blijven ze zo. Kheb er zelf 4, maar die doen het goed zo :P

@Krea; das heul erg mooi!! :D
Prrrrttt
pi_89997923
Was niet serieus maar ze kunnen goed eten, ben tevreden. Nu nog iemand voor mijn discussen vinden. Heb al een bod van 150e
pi_89998228
RIP Waterpest. Hij kon de nieuwe bak niet aan. ;(

De andere planten doen het wel prima, ik vermoed dat het aan de temperatuur ligt :o
pi_89999208
Qua temperatuur kan ie van 10 tot wel 27 graden zitten.
Waterpest heeft wel veel licht nodig om het goed te doen. Anders sterft ie gauw genoeg af.

Het scheelt; waterpest heb je snel nieuwe..
Evt hebk wel wat stekjes cabomba voor je.. Die groeit hier goed in de 160 liter bak..

Prrrrttt
pi_90000657
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 14:35 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Qua temperatuur kan ie van 10 tot wel 27 graden zitten.
Waterpest heeft wel veel licht nodig om het goed te doen. Anders sterft ie gauw genoeg af.

Het scheelt; waterpest heb je snel nieuwe..
Evt hebk wel wat stekjes cabomba voor je.. Die groeit hier goed in de 160 liter bak..

[ afbeelding ]
Liefffffff, maar die heb ik zelf ook! :Y
Heb een paar mooie stekken uit de 160liter gepakt ;)

Ik las online dat waterpest het beter doet bij koel(er) water. Bij de LFS stond het plantje in het koude water bij de goudvisjes, vandaar (ook) de link die ik ermee legde :P
pi_90002394
Ahh ok :P
Koeler zal ie het wel beter doen dan ja :P

In mijn 12 liter bakkie lagen ook wat stekkies, en daar stond geen lamp op, alleen daglicht.
Door het hoge nitraatgehalte groeide het nog als een idoot :o
Was ook kamertemp (19-23 graden) :P Dus ja, goeie link :P
Prrrrttt
  donderdag 16 december 2010 @ 17:33:39 #43
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90007598
quote:
15s.gif Op donderdag 16 december 2010 13:19 schreef Kreator het volgende:
Mijn algeneters eten nauwelijks alg. ;(. Ze lijken trouwens wel veel op wat je daar als foto ziet.
Krea, kom net van de aquariumwinkel.
Hij had ze nu wel staan. Roodneusgarnalen per stuk 3,95 en 5 voor 18,95.

Vind ze duur maar erg mooi om te zien.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  donderdag 16 december 2010 @ 18:01:40 #44
42366 Staal
pi_90008635
De dwergklauwkikkertjes zijn toch wel heel leuke beestjes. Doordat ze niet meer apart zitten zijn ze niet saai meer.

Aanvankelijk werd er door de vissen naar de kikkertjes gehapt. Heb daarom wat meer verstopplekjes gemaakt en vandaag ook nog een gebogen houtje met een varentje gekocht.
Maakte me zorgen of ze wel aan voldoende voer zouden kunnen komen want ze zijn zo goed als blind en die vissen zijn natuurlijk veel sneller.

Tot mijn stomme verbazing begon zojuist een van de kikkers de vissen aan te vallen. Die mochten niet bij de rode muggenlarven komen. Wegwezen! Maar dat niet alleen, drie kikkertjes hebben nu de larven onder dat nieuwe hout geduwd en ze zitten ervoor zodat de vissen het niet kunnen pakken. Toch wel heel erg slim van ze.
Un certain jeune homme
  Official ESF Kreviewer donderdag 16 december 2010 @ 18:42:19 #45
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90009931
quote:
7s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:33 schreef Staal het volgende:

[..]

Krea, kom net van de aquariumwinkel.
Hij had ze nu wel staan. Roodneusgarnalen per stuk 3,95 en 5 voor 18,95.

Vind ze duur maar erg mooi om te zien.
Cool. Ja is ook wel duur, maar ja. Tis al een stuk goedkoper dan hier.
  donderdag 16 december 2010 @ 19:40:10 #46
42366 Staal
pi_90012467
quote:
7s.gif Op donderdag 16 december 2010 18:42 schreef Kreator het volgende:

[..]

Cool. Ja is ook wel duur, maar ja. Tis al een stuk goedkoper dan hier.
Als je wilt wil ik volgende week donderdag wel informeren wat er mogelijk is.
Zo'n zaak heeft natuurlijk zat verzendingsmateriaal en dan schiet ik het wel voor.
Un certain jeune homme
pi_90030825
Als je daarmee wil kweken, lijkt het mij niet onverstandig om 2 bloedlijnen bij elkaar te zetten..
Maar met dit weer zou ik geen garnalen verzenden.. En zeker niet zulke dure garnalen.
Geen mogelijkheid om ze op te pikken toevallig?

Hier ook: https://www.wesdijk.nl/we(...)l-roodneus-10st.html

[ Bericht 29% gewijzigd door PerryVogelbekdier op 17-12-2010 08:09:11 ]
Prrrrttt
  Official ESF Kreviewer vrijdag 17 december 2010 @ 08:30:28 #48
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90031129
Nee, opsturen lijkt mij ook geen goed plan hoor.

@Perry: ik ga er voorlopig niet mee kweken. Moet ik brak water voor hebben en kost veel tijd en energie. (3x per dag voeren enzo)

B-)
Voorgestelde routes
1.
2 uur 7 min.
A15
208 km
  vrijdag 17 december 2010 @ 10:28:21 #49
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_90033644
Tvp :)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_90039858
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 december 2010 08:30 schreef Kreator het volgende:
Nee, opsturen lijkt mij ook geen goed plan hoor.

@Perry: ik ga er voorlopig niet mee kweken. Moet ik brak water voor hebben en kost veel tijd en energie. (3x per dag voeren enzo)

B-)
Voorgestelde routes
1.
2 uur 7 min.
A15
208 km
jij gaat toch ook weleens naar aquarium beurzen? gewoon daar kopen, evt kijken wie er een stand heeft en van te voren bestellen.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 17 december 2010 @ 13:13:14 #51
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90040127
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:07 schreef Byte_Me het volgende:
jij gaat toch ook weleens naar aquarium beurzen? gewoon daar kopen, evt kijken wie er een stand heeft en van te voren bestellen.
Da's wel een goeie tip. Ik mis ze alleen bijna altijd... dan lees ik er de week erna wat over. :').
pi_90040723
:') Dat herken ik..
Vorig jaar heb ik dat bij de garnalenkweker ook gedaan :P Werkt goed..
Prrrrttt
pi_90041173
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:13 schreef Kreator het volgende:

[..]

Da's wel een goeie tip. Ik mis ze alleen bijna altijd... dan lees ik er de week erna wat over. :').
ik ga proberen jullie eerder in te lichten :P

om te beginnen:
http://www.vivariumbeurs.(...)d=1&Itemid=1&lang=nl

verder is er ook eentje begin 2011 in valkenswaard, zal thuis eens info opzoeken

waar beurzen ook handig voor zijn is, als er meerdere aquafokkers heen gaan, onderling dingen ruilen zoals plantjes, vissen, garnalen, e.d.
pi_90041958
Bijna alle vissen verkocht. Heb nu tot 1 februai alleen wat Lnummers en veel garnalen. Ook veel garnalen met eitjes, hoop dat ik veel jonkies krijg in 1.5 maand
  Official ESF Kreviewer vrijdag 17 december 2010 @ 14:40:18 #55
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90043995
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:49 schreef stoeltafel het volgende:
Bijna alle vissen verkocht. Heb nu tot 1 februai alleen wat Lnummers en veel garnalen. Ook veel garnalen met eitjes, hoop dat ik veel jonkies krijg in 1.5 maand
En dan? Volgende projectje? :').
pi_90061342
*O* Morgen nieuwe visjes halen. Heb er zin an.
  zaterdag 18 december 2010 @ 11:28:11 #57
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90079810
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:49 schreef stoeltafel het volgende:
Waarom doe je je Discussen eigenlijk weg?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_90080179
De discussen zijn mooie visse maar mis de actie, de pit. Die ga ik wel vinden in de Malawi vissen. Malawi is meer kleurrijk, veel actie en krijgen snel jonkies wat mooi is om te bekijken. Tevens ga ik nu niet voor overbezetting,

Had in mijn bak de volgende vissen

7 discussen
15 lnummers
20 roodkopzalmen
10 Siamese Algeneter
15 Cory Sterbai
10 Ottos
5 oppervlak snoekjes
500+ garnalen

Op 360l bruto, wel 2 pompen van 1500l per uur.
  zaterdag 18 december 2010 @ 11:55:35 #59
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90080461
En dat had je niet van tevoren bedacht, omdat? :)
pi_90080499
Jawel, het is goed gegaan en bij de Malawi raden ze zelfs overbevolking aan ivm agressie maar doe het rustig aan.
  zaterdag 18 december 2010 @ 11:58:34 #61
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90080538
Ik doelde op het gedrag van de Discussen :) Dat had je van tevoren allemaal kunnen weten.

No biggy verder, vind het gewoon apart, er eerst zo trots op zijn en ze dan een half jaartje later toch maar weg doen 'want ze zijn niet actief'.
pi_90080882
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 11:58 schreef Samzz het volgende:
Ik doelde op het gedrag van de Discussen :) Dat had je van tevoren allemaal kunnen weten.

No biggy verder, vind het gewoon apart, er eerst zo trots op zijn en ze dan een half jaartje later toch maar weg doen 'want ze zijn niet actief'.
Ik ken hem niet anders sinds ie hier post :')
pi_90081035
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 11:58 schreef Samzz het volgende:

Tja misschien had ik het gedrag beter moeten oordelen. Punt was wel dat het aquarium zou komen met de discussen, anders ging het niet door. Woon samen maar ik heb er van geleerd. Heb nu een mooi bestand in me hoofd van 3 Malawi soorten, 12 tot 15 vissen van max 10cm

Misschien goed om erbij te vertellen dat ik ADHD heb. Dit resulteert in veel verschillende hobby's, heel intensief maar wel kort. Gelukkig valt het met deze hobby mee. Wil al 6 jaar een aquarium maar dit verklaart wel een beetje mijn gedrag.
  zaterdag 18 december 2010 @ 12:24:28 #64
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90081181
Kutsmoes. Je hebt het hier over levende wezens, neem dan geen dieren.
pi_90082358
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 12:24 schreef Samzz het volgende:
Is 't niet.

Mijn broertje heeft een dierentuin thuis. Allemaal dieren waar nooit naar om wordt gekeken. Inclusief aquarium. Enige dier waar ze nog wel 's wat mee doen is dat bejaarde hondje van ze. (Hij heeft ook een vriendin). Overigens heeft mijn broertje PDD-NOS, maar dat begon ook met een ADHD diagnose.

Ik heb me jaren druk gemaakt om de dingen die mijn broertje deed. Maar het heeft geen nut.

Overigens is mijn broertje wel een toffe peer en houdt hij op zijn manier van al z'n dieren.

Bij sommige mensen heeft het gewoon geen nut om tegen ze te ouwehoeren/ze te zeggen wat jij denkt.
pi_90082744
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 12:24 schreef Samzz het volgende:
Waar doe ik de dieren schade aan? Ja ze hebben nu 1 verhuizing maar dat is alles. Ze kregen het beste voer, vaak verversen, extra stromingspomp, vaak levend voer. Maar ieder zijn mening. Heb genoten de afgelopen maanden en het is nu tijd voor wat anders:)
  zaterdag 18 december 2010 @ 13:32:02 #67
42366 Staal
pi_90082961
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 13:11 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Is 't niet.

Mijn broertje heeft een dierentuin thuis. Allemaal dieren waar nooit naar om wordt gekeken. Inclusief aquarium. Enige dier waar ze nog wel 's wat mee doen is dat bejaarde hondje van ze. (Hij heeft ook een vriendin). Overigens heeft mijn broertje PDD-NOS, maar dat begon ook met een ADHD diagnose. Ik heb me jaren druk gemaakt om de dingen die mijn broertje deed. Maar het heeft geen nut.

Overigens is mijn broertje wel een toffe peer en houdt hij op zijn manier van al z'n dieren.

Bij sommige mensen heeft het gewoon geen nut om tegen ze te ouwehoeren/ze te zeggen wat jij denkt.
Hoef je met ADHD helemaal nergens meer verantwoordelijkheid voor te nemen?

Wil niemand kwetsen, maar hier kan ik heel boos over worden. Ik ken ook ADHD-ers die helemaal niet zo zijn. PDD NOSers die gewoon langdurige relaties hebben en een band hebben met hun dieren.

Rob hier kennen we niet anders inderdaad. Hij zal er echt voor gezorgd hebben dat die discussen goed terecht zijn gekomen. Maar om alles op ADHD te gooien? Ik noem zoiets wispelturigheid.
Un certain jeune homme
  zaterdag 18 december 2010 @ 13:37:51 #68
42366 Staal
pi_90083106
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 12:24 schreef Samzz het volgende:
Moet elke impuls gevoed worden? Zelfs als je weet dat je er zo snel klaar mee bent?
Er zijn zoveel hobbies te verzinnen zonder dieren.
Un certain jeune homme
pi_90083112
quote:
15s.gif Op zaterdag 18 december 2010 13:32 schreef Staal het volgende:

[..]

Wil niemand kwetsen, maar hier kan ik heel boos over worden. Ik ken ook ADHD-ers die helemaal niet zo zijn. PDD NOSers die gewoon langdurige relaties hebben en een band hebben met hun dieren.

Rob hier kennen we niet anders inderdaad. Hij zal er echt voor gezorgd hebben dat die discussen goed terecht zijn gekomen. Maar om alles op ADHD te gooien? Ik noem zoiets wispelturigheid.
Dat zeg ik nergens ;)
ADHD'ers zijn hyperactief, PDD-NOSers vallen in het autisme-vakje.
Mijn broertje heeft overigens iemand die hem dagelijke helpt met het huishouden, en dus ook de kattenbakken schoonmaakt en de aquaria eens per week ververst.

Er liggen daar geen dieren dood te gaan of zo. }:|
  zaterdag 18 december 2010 @ 13:43:25 #70
42366 Staal
pi_90083269
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 13:38 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Dat zeg ik nergens ;)
ADHD'ers zijn hyperactief, PDD-NOSers vallen in het autisme-vakje.
Mijn broertje heeft overigens iemand die hem dagelijke helpt met het huishouden, en dus ook de kattenbakken schoonmaakt en de aquaria eens per week ververst.

Er liggen daar geen dieren dood te gaan of zo. }:|
Zo goed ken ik je inmiddels wel om te weten dat jij dat nooit zou laten gebeuren.

Maar ik blijf het typisch vinden. Ik zou een ander huis zoeken voor die dieren en mijn broertje een paar treinen geven.

PS. ik ben trouwens Stali, die link lijkt niet iedereen te leggen dus zeg het er maar even bij.
Un certain jeune homme
  zaterdag 18 december 2010 @ 13:48:10 #71
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90083448
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 13:24 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Waar doe ik de dieren schade aan? Ja ze hebben nu 1 verhuizing maar dat is alles. Ze kregen het beste voer, vaak verversen, extra stromingspomp, vaak levend voer. Maar ieder zijn mening. Heb genoten de afgelopen maanden en het is nu tijd voor wat anders:)
Ik koop dieren doorgaans voor het leven :) Verder is ADHD geen excuus voor wat voor gedrag dan ook. Het is een oorzaak, maar het mag nooit een excuus worden.
pi_90083555
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 13:32 schreef Staal het volgende:

[..]

Mis een beetje het punt waar de dieren onder lijden? Als ik ze nou zou verwaarlozen maar dat gebeurd niet. Op dit forum lijkt niemand ooit van visbestand te switchen maar zo heel gek is dat niet. Weet van mezelf hoe ik de vissen verzorg en dat is goed. Stali, heb al 8 jaar een relatie.

ADHD is geen excuus maar een verklaring voor mijn gedrag af en toe.
pi_90083560
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 december 2010 13:43 schreef Staal het volgende:

[..]

Zo goed ken ik je inmiddels wel om te weten dat jij dat nooit zou laten gebeuren.

Maar ik blijf het typisch vinden. Ik zou een ander huis zoeken voor die dieren en mijn broertje een paar treinen geven.

PS. ik ben trouwens Stali, die link lijkt niet iedereen te leggen dus zeg het er maar even bij.
Been there, done that. Maar dieren zijn gratis op te halen, he? En worden op straat gesmeten waar je bij staat. En mijn broertje haalt dat dan binnen. Er is altijd wel een vage "vriend" met een nest kittens. }:|
Gelukkig heeft het -eveneens gehandicapte- vriendinnetje van m'n broertje al een tijdje terug besloten dat het genoeg is zo, en zijn er geen dieren meer bij gekomen. Twee katten zijn naar haar (gezonde) oudere broer gegaan.

Dat is het moeilijke dus; De bedoeling erachter is goed. :)

Overigens heeft ie een hobby waar hij nu al meer dan een jaar mee bezig is: Filmen. *O*

Ik vind het trouwens behoorlijk hypocriet, zat mensen die hier vissen en garnalen wegdoen naar anderen; Hoor je nooit iemand over. Maar als 't stoeltafel is, is het topic te klein.
  zaterdag 18 december 2010 @ 13:55:08 #74
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90083656
Mja, ik was meer benieuwd naar het waarom. Ik bedoel, discussen zijn niet zomaar vissen die je in een opwelling koopt. Hij leek er zo blij mee en het zijn prachtige vissen.

Ik bedoel er verder niks mee.
pi_90083748
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 13:48 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik koop dieren doorgaans voor het leven :) Verder is ADHD geen excuus voor wat voor gedrag dan ook. Het is een oorzaak, maar het mag nooit een excuus worden.
Ja en? Omdat ik dit niet doe zorg ik voor dierenleed ?
Kan ook zeggen dat jij te vaak geen levend voer geeft. Je voert nu een discussie die nergens over gaat. Ik wil dat meerdere mensen genieten van mijn discussen, hoe vind je die? Maar ik mis een beetje het punt hier.

Hoe me afzijdig nu :)
  zaterdag 18 december 2010 @ 14:01:18 #76
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90083821
Ik heb geen vissen, dus wat moet ik levend voeren?

Ik was gewoon verbaasd dat je ze zo snel weg doet, dat mag ik toch vreemd vinden?
pi_90083882
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 13:55 schreef Samzz het volgende:
Mja, ik was meer benieuwd naar het waarom. Ik bedoel, discussen zijn niet zomaar vissen die je in een opwelling koopt. Hij leek er zo blij mee en het zijn prachtige vissen.

Ik bedoel er verder niks mee.
Hier ga je de mist in. Heb er heel veel over gelezen, boeken gekocht. De mooiste uitgezocht maar op een gegeven moment vind ik het niet meer leuk. Tja dan kan ik nog wel 10jaar de vissen houden uit ethiek maar daar schiet ik niks mee op. ik weet dat door mijn ADHD ik snel op hobbys uitgekeken raak alleen deze hobby wou ik al heel lang en vind het nog steeds super alleen het visbestand niet maar dat is een gevoelig punt op dit forum.
Of stoeltafel en visbestand
  zaterdag 18 december 2010 @ 14:04:17 #78
42366 Staal
pi_90083899
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 13:51 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Mis een beetje het punt waar de dieren onder lijden? Als ik ze nou zou verwaarlozen maar dat gebeurd niet. Op dit forum lijkt niemand ooit van visbestand te switchen maar zo heel gek is dat niet. Weet van mezelf hoe ik de vissen verzorg en dat is goed. Stali, heb al 8 jaar een relatie.

ADHD is geen excuus maar een verklaring voor mijn gedrag af en toe.
Ik beticht je niet van verwaarlozing etc. Daar is geen reden toe.

Maar als ik lees dat iemand zich verschuilt achter ADHD om zijn eigen wispelturigheid goed te praten, dan vind ik dat flauwekullerij. En trouwens dan kun je nu al op je vingers natellen dat je die Malawivissen ook wel rap zat zult raken. Waarom begin je er dan aan?

Schreef het een half jaar geleden al, je gaat met een aquarium om alsof het poppenhuis is.
Un certain jeune homme
  zaterdag 18 december 2010 @ 14:05:56 #79
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90083945
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 14:03 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Hier ga je de mist in. Heb er heel veel over gelezen, boeken gekocht. De mooiste uitgezocht maar op een gegeven moment vind ik het niet meer leuk. Tja dan kan ik nog wel 10jaar de vissen houden uit ethiek maar daar schiet ik niks mee op. ik weet dat door mijn ADHD ik snel op hobbys uitgekeken raak alleen deze hobby wou ik al heel lang en vind het nog steeds super alleen het visbestand niet maar dat is een gevoelig punt op dit forum.
Of stoeltafel en visbestand
Ik zeg ook nergens dat jij ze in een opwelling gekocht hebt, je moet wel lezen. Ik zeg dat het vissen zijn waarmee je dat juist niet doet.

En denk je nu niet dat je op de Malawi's na een half jaartje bent uitgekeken?
  zaterdag 18 december 2010 @ 14:07:58 #80
42366 Staal
pi_90084009
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 13:58 schreef stoeltafel het volgende:

Hoe me afzijdig nu :)
Blijf nu maar gewoon
.
Je moet alleen een beetje tegen kritiek kunnen hoor. Je koopt een aquarium, met veel bombarie de duurste spullen en vervolgens gingen er nog maar nauwelijks dagen voorbij dat jij niet met je handen van die bak bent afgebleven. De kritiek hier is niet alleen over het feit dat je je vissen weg hebt gedaan maar over hoe jij met een aquarium omgaat en dat heeft niets met ADHD te maken.
Un certain jeune homme
pi_90084015
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 14:01 schreef Samzz het volgende:
Ik heb geen vissen, dus wat moet ik levend voeren?

Ik was gewoon verbaasd dat je ze zo snel weg doet, dat mag ik toch vreemd vinden?
Zou ik ook zijn, switch vrij snel maar jij begon over levende dieren, dierenleed, niet ethisch maar dat vind in toch anders. Heb het beste voor!
pi_90084026
;( iemand in omgeving Den Haag die nog een groepje Vuurtjes of CR/CB's overheeft. Zoek een nieuwe bloedlijn en uitbreiding want ben er veel verloren ;(
  zaterdag 18 december 2010 @ 14:09:34 #83
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90084051
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 14:08 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Zou ik ook zijn, switch vrij snel maar jij begon over levende dieren, dierenleed, niet ethisch maar dat vind in toch anders. Heb het beste voor!
Ik heb nergens iets gezegd over dierenleed en ethiek. Het enige wat ik zei, is dat ik doorgaans dieren voor het leven koop.
pi_90084934
Iets totaal anders :P

Kan ik een kerstboom naast het aquarium zetten? Of worden ze onrustig van de lampjes?
  zaterdag 18 december 2010 @ 14:44:00 #85
42366 Staal
pi_90085040
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 14:40 schreef Faithfulness het volgende:
Iets totaal anders :P

Kan ik een kerstboom naast het aquarium zetten? Of worden ze onrustig van de lampjes?
Moet wel kunnen.

Tenzij je alle kleuren van de regenboog op epilepsiestand hebt staan. :) .
Un certain jeune homme
pi_90085203
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 december 2010 14:44 schreef Staal het volgende:

[..]

Moet wel kunnen.

Tenzij je alle kleuren van de regenboog op epilepsiestand hebt staan. :) .
_O-

Neeeen, gewoon wit, zonder geflits, geknipper en gedoe. Zijn ook ouderwetse lampjes, niet van die blitse ledlampjes. Wij zijn niet zo hip :@

Ik vroeg het me af, want elke "mooie hoek" hier in huis staat toevallig ook een aquarium. :D
pi_90086571
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 14:04 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik beticht je niet van verwaarlozing etc. Daar is geen reden toe.

Maar als ik lees dat iemand zich verschuilt achter ADHD om zijn eigen wispelturigheid goed te praten, dan vind ik dat flauwekullerij. En trouwens dan kun je nu al op je vingers natellen dat je die Malawivissen ook wel rap zat zult raken. Waarom begin je er dan aan?

Schreef het een half jaar geleden al, je gaat met een aquarium om alsof het poppenhuis is.
Het snel uitgekeken raken op hobby's hoort wel bij ADHD, staat zelfs in de literatuur. Maar het kan ook zijn dat ik de Malawi na een jaar niet meer leuk vind. Moet ik dan helemaal niet beginnen? Momenteel vind ik de Malawi echt super, sinds 3/4 maanden. En als ik de vissen na een jaar niet leuk vind verkoop ik ze. Heb dan wel een super jaar gehad maar jullie zouden er niet aan beginnen. Dat is een keuze, ik doe het zo. Misschien wel ee beetje egoïstisch, dat geef ik toe.
pi_90087132
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 15:39 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Het snel uitgekeken raken op hobby's hoort wel bij ADHD, staat zelfs in de literatuur. Maar het kan ook zijn dat ik de Malawi na een jaar niet meer leuk vind. Moet ik dan helemaal niet beginnen? Momenteel vind ik de Malawi echt super, sinds 3/4 maanden. En als ik de vissen na een jaar niet leuk vind verkoop ik ze. Heb dan wel een super jaar gehad maar jullie zouden er niet aan beginnen. Dat is een keuze, ik doe het zo. Misschien wel ee beetje egoïstisch, dat geef ik toe.
Maar hoe vaak blijf je dat doen? ;) Daar moeten toch wel grenzen aanzitten?
Met Malawi ben je weer gebonden aan bepaalde vissen, bepaalde inrichting, etc. Misschien is het in dat geval beter om een gezelschapsaquarium op te starten, daar kun je -bijna- alle kanten mee op ;)
pi_90087923
Ja er zijn grenzen. Wil echt niet continue zwemmen maar Malawi lijkt me echt gaaf. Past ook beter bij mij als persoon. Wil de Malawi zeker een paar jaar houden maar in de toekomst kijken kan ik nooit. Heb wel al 3 jaar konijnen maar dat vind ik meer dieren van vissen. Die wissel je niet snel om dus ik kan het wel :) Komt goed.
  zaterdag 18 december 2010 @ 16:32:12 #90
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90087956
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 16:30 schreef stoeltafel het volgende:
Ja er zijn grenzen. Wil echt niet continue zwemmen maar Malawi lijkt me echt gaaf. Past ook beter bij mij als persoon. Wil de Malawi zeker een paar jaar houden maar in de toekomst kijken kan ik nooit. Heb wel al 3 jaar konijnen maar dat vind ik meer dieren van vissen. Die wissel je niet snel om dus ik kan het wel :) Komt goed.
:?
  zaterdag 18 december 2010 @ 21:39:38 #91
42366 Staal
pi_90099237
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 16:32 schreef Samzz het volgende:

[..]

:?
Hij zal wel dan vissen bedoelen. ;).

Het klinkt lullig en zo zijn gelukkig de meeste posters hier niet. Maar er zijn lui die vissen niet als dieren zien maar het houden van een aquarium enkel als onderdeel van hun inrichting zien.
Waardering voor een schilderij.

Zag je ook aan die kerstbal die hier met verontwaardiging gepost werd. Mensen die zoiets kopen geven geen donder om vissen.
Un certain jeune homme
  zaterdag 18 december 2010 @ 21:43:34 #92
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90099394
Ja, dat snap ik. Ik vraag me af waarom hij vissen niet als volwaardige dieren ziet, dat bedoel ik ermee.
pi_90100349
Verkeerd geformuleerd. Natuurlijk zijn het dieren, doe ook vrij veel aan vissen.
Maar zie konijnen meer als huisdieren en vissen meer als vissen, duidelijk:)

Kom soms wat chaotisch, zal voortaan beter op letten.

Iemand behoefte aan gratis visvoer/diepvriesvoer?
Heb veel over, de Malawi vissen hebben een ander dieet nodig.

Samzz, las ik nou dat me geen vissen hebt?
Ps: Staal, hoe gaat het met je bedrijf?

Iemand behoefte aan een Siamese Algeneter? Gratis
  zaterdag 18 december 2010 @ 22:07:14 #94
42366 Staal
pi_90100435
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 21:43 schreef Samzz het volgende:
Ja, dat snap ik. Ik vraag me af waarom hij vissen niet als volwaardige dieren ziet, dat bedoel ik ermee.
Terechte vraag. Maar vrees dat ik het antwoord ook wel al postte. ;).
Niet leuk als vissenliefhebber om te lezen natuurlijk.

Heel eerlijk? Ik denk als je echt vissenliefhebber bent, je eigenlijk helemaal geen aquarium hebt maar we vinden het mooi, maken vaak een biotoopje voor ze en we genieten daarvan en ook lopen deze vissen geen natuurlijke vijanden tegen het lijf. Het zijn toch een soort huisdieren. Maar het hele idee van een aquarium houden is natuurlijk wel een beetje dubbel.

Het enige wat ik altijd naar Versteeg wil roepen is: "blijf eens een paar weken met je fikken van je aquarium af!". Die vissen hebben nauwelijks rust gehad.
Misschien moet men maar eens ADHDvissen kweken. :').
Un certain jeune homme
  zaterdag 18 december 2010 @ 22:17:31 #95
42366 Staal
pi_90100807
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 22:05 schreef stoeltafel het volgende:
Verkeerd geformuleerd. Natuurlijk zijn het dieren, doe ook vrij veel aan vissen.

Kom soms wat chaotisch, zal voortaan beter op letten.

Iemand behoefte aan gratis visvoer/diepvriesvoer?
Heb veel over, de Malawi vissen hebben een ander dieet nodig.

Samzz, las ik nou dat me geen vissen hebt?
Ps: Staal, hoe gaat het met je bedrijf?

Iemand behoefte aan een Siamese Algeneter? Gratis
Denk dat je wilt zeggen dat je er gewoon meer band mee hebt. Konijnen herkennen je, daar knuffel je mee etc.

Afgelopen week twee dode kikkertjes. Dagje van slag maar als mijn hondje Ollie doodgaat dan heeft dat een heel grote impact. Liever niet aan denken, want het is echt mijn maatje.

Vond het ook klote dat ik het verprutst heb met mijn garnaaltjes maar ja, ik nas heel graag gamba's in knoflookolie weg.

Heb af en toe moeite met wat je allemaal sjouwt maar ik weet zeker dat jouw discussen echt wel goed terecht zijn gekomen. Het zijn ook vrij dure vissen en er zijn echt liefhebbers van.
Denk dat gemiddelde goudvis het vele malen zwaarder heeft.

PS Even zo een frietkraam?
Ik ben aardig positief over de gemeente.
Un certain jeune homme
pi_90102941
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 22:07 schreef Staal het volgende:

[..]

Terechte vraag. Maar vrees dat ik het antwoord ook wel al postte. ;).
Niet leuk als vissenliefhebber om te lezen natuurlijk.

Heel eerlijk? Ik denk als je echt vissenliefhebber bent, je eigenlijk helemaal geen aquarium hebt maar we vinden het mooi, maken vaak een biotoopje voor ze en we genieten daarvan en ook lopen deze vissen geen natuurlijke vijanden tegen het lijf. Het zijn toch een soort huisdieren. Maar het hele idee van een aquarium houden is natuurlijk wel een beetje dubbel.

Het enige wat ik altijd naar Versteeg wil roepen is: "blijf eens een paar weken met je fikken van je aquarium af!". Die vissen hebben nauwelijks rust gehad.
Misschien moet men maar eens ADHDvissen kweken. :').
Dit heb ik wel geleerd door de topics hier, dank dank
Verander eigenlijk nooit meer iets, eten geven en genieten:)
Nu dan wel wisselen van bestand maar hoe zijn je garnalen overleden?
Nitriet piek ?
  zaterdag 18 december 2010 @ 23:06:29 #97
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90103024
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 december 2010 22:17 schreef Staal het volgende:

[..]

Denk dat je wilt zeggen dat je er gewoon meer band mee hebt. Konijnen herkennen je, daar knuffel je mee etc.

Afgelopen week twee dode kikkertjes. Dagje van slag maar als mijn hondje Ollie doodgaat dan heeft dat een heel grote impact. Liever niet aan denken, want het is echt mijn maatje.

Vond het ook klote dat ik het verprutst heb met mijn garnaaltjes maar ja, ik nas heel graag gamba's in knoflookolie weg.

Heb af en toe moeite met wat je allemaal sjouwt maar ik weet zeker dat jouw discussen echt wel goed terecht zijn gekomen. Het zijn ook vrij dure vissen en er zijn echt liefhebbers van.
Denk dat gemiddelde goudvis het vele malen zwaarder heeft.

PS Even zo een frietkraam?
Ik ben aardig positief over de gemeente.

En dat terwijl konijnen helemaal geen knuffeldieren zijn ;(
pi_90171410
It's so fluffy (zoals je ava aangeeft) :P :D
Prrrrttt
  maandag 20 december 2010 @ 13:18:41 #99
42366 Staal
pi_90172742
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 23:04 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Dit heb ik wel geleerd door de topics hier, dank dank
Verander eigenlijk nooit meer iets, eten geven en genieten:)
Nu dan wel wisselen van bestand maar hoe zijn je garnalen overleden?
Nitriet piek ?
Nee, geen nitriet, dat is zeker.
Maar ik heb geen idee waarom wel. Heb ze ook niet meer genomen. Zonde want ik had uit een paar garnaaltjes een hele bak vol. Vond dat gekrioel erg leuk om te zien iig.
Un certain jeune homme
  maandag 20 december 2010 @ 13:19:26 #100
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90172791
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 12:46 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
It's so fluffy (zoals je ava aangeeft) :P :D
Tijgers zijn ook fluffy, die ga je ook niet knuffelen ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')