abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer vrijdag 17 december 2010 @ 13:13:14 #51
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90040127
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:07 schreef Byte_Me het volgende:
jij gaat toch ook weleens naar aquarium beurzen? gewoon daar kopen, evt kijken wie er een stand heeft en van te voren bestellen.
Da's wel een goeie tip. Ik mis ze alleen bijna altijd... dan lees ik er de week erna wat over. :').
pi_90040723
:') Dat herken ik..
Vorig jaar heb ik dat bij de garnalenkweker ook gedaan :P Werkt goed..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_90041173
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:13 schreef Kreator het volgende:

[..]

Da's wel een goeie tip. Ik mis ze alleen bijna altijd... dan lees ik er de week erna wat over. :').
ik ga proberen jullie eerder in te lichten :P

om te beginnen:
http://www.vivariumbeurs.(...)d=1&Itemid=1&lang=nl

verder is er ook eentje begin 2011 in valkenswaard, zal thuis eens info opzoeken

waar beurzen ook handig voor zijn is, als er meerdere aquafokkers heen gaan, onderling dingen ruilen zoals plantjes, vissen, garnalen, e.d.
pi_90041958
Bijna alle vissen verkocht. Heb nu tot 1 februai alleen wat Lnummers en veel garnalen. Ook veel garnalen met eitjes, hoop dat ik veel jonkies krijg in 1.5 maand
  Official ESF Kreviewer vrijdag 17 december 2010 @ 14:40:18 #55
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90043995
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:49 schreef stoeltafel het volgende:
Bijna alle vissen verkocht. Heb nu tot 1 februai alleen wat Lnummers en veel garnalen. Ook veel garnalen met eitjes, hoop dat ik veel jonkies krijg in 1.5 maand
En dan? Volgende projectje? :').
pi_90061342
*O* Morgen nieuwe visjes halen. Heb er zin an.
  zaterdag 18 december 2010 @ 11:28:11 #57
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90079810
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:49 schreef stoeltafel het volgende:
Waarom doe je je Discussen eigenlijk weg?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_90080179
De discussen zijn mooie visse maar mis de actie, de pit. Die ga ik wel vinden in de Malawi vissen. Malawi is meer kleurrijk, veel actie en krijgen snel jonkies wat mooi is om te bekijken. Tevens ga ik nu niet voor overbezetting,

Had in mijn bak de volgende vissen

7 discussen
15 lnummers
20 roodkopzalmen
10 Siamese Algeneter
15 Cory Sterbai
10 Ottos
5 oppervlak snoekjes
500+ garnalen

Op 360l bruto, wel 2 pompen van 1500l per uur.
  zaterdag 18 december 2010 @ 11:55:35 #59
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90080461
En dat had je niet van tevoren bedacht, omdat? :)
pi_90080499
Jawel, het is goed gegaan en bij de Malawi raden ze zelfs overbevolking aan ivm agressie maar doe het rustig aan.
  zaterdag 18 december 2010 @ 11:58:34 #61
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90080538
Ik doelde op het gedrag van de Discussen :) Dat had je van tevoren allemaal kunnen weten.

No biggy verder, vind het gewoon apart, er eerst zo trots op zijn en ze dan een half jaartje later toch maar weg doen 'want ze zijn niet actief'.
pi_90080882
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 11:58 schreef Samzz het volgende:
Ik doelde op het gedrag van de Discussen :) Dat had je van tevoren allemaal kunnen weten.

No biggy verder, vind het gewoon apart, er eerst zo trots op zijn en ze dan een half jaartje later toch maar weg doen 'want ze zijn niet actief'.
Ik ken hem niet anders sinds ie hier post :')
pi_90081035
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 11:58 schreef Samzz het volgende:

Tja misschien had ik het gedrag beter moeten oordelen. Punt was wel dat het aquarium zou komen met de discussen, anders ging het niet door. Woon samen maar ik heb er van geleerd. Heb nu een mooi bestand in me hoofd van 3 Malawi soorten, 12 tot 15 vissen van max 10cm

Misschien goed om erbij te vertellen dat ik ADHD heb. Dit resulteert in veel verschillende hobby's, heel intensief maar wel kort. Gelukkig valt het met deze hobby mee. Wil al 6 jaar een aquarium maar dit verklaart wel een beetje mijn gedrag.
  zaterdag 18 december 2010 @ 12:24:28 #64
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90081181
Kutsmoes. Je hebt het hier over levende wezens, neem dan geen dieren.
pi_90082358
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 12:24 schreef Samzz het volgende:
Is 't niet.

Mijn broertje heeft een dierentuin thuis. Allemaal dieren waar nooit naar om wordt gekeken. Inclusief aquarium. Enige dier waar ze nog wel 's wat mee doen is dat bejaarde hondje van ze. (Hij heeft ook een vriendin). Overigens heeft mijn broertje PDD-NOS, maar dat begon ook met een ADHD diagnose.

Ik heb me jaren druk gemaakt om de dingen die mijn broertje deed. Maar het heeft geen nut.

Overigens is mijn broertje wel een toffe peer en houdt hij op zijn manier van al z'n dieren.

Bij sommige mensen heeft het gewoon geen nut om tegen ze te ouwehoeren/ze te zeggen wat jij denkt.
pi_90082744
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 12:24 schreef Samzz het volgende:
Waar doe ik de dieren schade aan? Ja ze hebben nu 1 verhuizing maar dat is alles. Ze kregen het beste voer, vaak verversen, extra stromingspomp, vaak levend voer. Maar ieder zijn mening. Heb genoten de afgelopen maanden en het is nu tijd voor wat anders:)
  zaterdag 18 december 2010 @ 13:32:02 #67
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90082961
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 13:11 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Is 't niet.

Mijn broertje heeft een dierentuin thuis. Allemaal dieren waar nooit naar om wordt gekeken. Inclusief aquarium. Enige dier waar ze nog wel 's wat mee doen is dat bejaarde hondje van ze. (Hij heeft ook een vriendin). Overigens heeft mijn broertje PDD-NOS, maar dat begon ook met een ADHD diagnose. Ik heb me jaren druk gemaakt om de dingen die mijn broertje deed. Maar het heeft geen nut.

Overigens is mijn broertje wel een toffe peer en houdt hij op zijn manier van al z'n dieren.

Bij sommige mensen heeft het gewoon geen nut om tegen ze te ouwehoeren/ze te zeggen wat jij denkt.
Hoef je met ADHD helemaal nergens meer verantwoordelijkheid voor te nemen?

Wil niemand kwetsen, maar hier kan ik heel boos over worden. Ik ken ook ADHD-ers die helemaal niet zo zijn. PDD NOSers die gewoon langdurige relaties hebben en een band hebben met hun dieren.

Rob hier kennen we niet anders inderdaad. Hij zal er echt voor gezorgd hebben dat die discussen goed terecht zijn gekomen. Maar om alles op ADHD te gooien? Ik noem zoiets wispelturigheid.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zaterdag 18 december 2010 @ 13:37:51 #68
42366 Staal
pi_90083106
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 12:24 schreef Samzz het volgende:
Moet elke impuls gevoed worden? Zelfs als je weet dat je er zo snel klaar mee bent?
Er zijn zoveel hobbies te verzinnen zonder dieren.
Un certain jeune homme
pi_90083112
quote:
15s.gif Op zaterdag 18 december 2010 13:32 schreef Staal het volgende:

[..]

Wil niemand kwetsen, maar hier kan ik heel boos over worden. Ik ken ook ADHD-ers die helemaal niet zo zijn. PDD NOSers die gewoon langdurige relaties hebben en een band hebben met hun dieren.

Rob hier kennen we niet anders inderdaad. Hij zal er echt voor gezorgd hebben dat die discussen goed terecht zijn gekomen. Maar om alles op ADHD te gooien? Ik noem zoiets wispelturigheid.
Dat zeg ik nergens ;)
ADHD'ers zijn hyperactief, PDD-NOSers vallen in het autisme-vakje.
Mijn broertje heeft overigens iemand die hem dagelijke helpt met het huishouden, en dus ook de kattenbakken schoonmaakt en de aquaria eens per week ververst.

Er liggen daar geen dieren dood te gaan of zo. }:|
  zaterdag 18 december 2010 @ 13:43:25 #70
42366 Staal
pi_90083269
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 13:38 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Dat zeg ik nergens ;)
ADHD'ers zijn hyperactief, PDD-NOSers vallen in het autisme-vakje.
Mijn broertje heeft overigens iemand die hem dagelijke helpt met het huishouden, en dus ook de kattenbakken schoonmaakt en de aquaria eens per week ververst.

Er liggen daar geen dieren dood te gaan of zo. }:|
Zo goed ken ik je inmiddels wel om te weten dat jij dat nooit zou laten gebeuren.

Maar ik blijf het typisch vinden. Ik zou een ander huis zoeken voor die dieren en mijn broertje een paar treinen geven.

PS. ik ben trouwens Stali, die link lijkt niet iedereen te leggen dus zeg het er maar even bij.
Un certain jeune homme
  zaterdag 18 december 2010 @ 13:48:10 #71
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90083448
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 13:24 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Waar doe ik de dieren schade aan? Ja ze hebben nu 1 verhuizing maar dat is alles. Ze kregen het beste voer, vaak verversen, extra stromingspomp, vaak levend voer. Maar ieder zijn mening. Heb genoten de afgelopen maanden en het is nu tijd voor wat anders:)
Ik koop dieren doorgaans voor het leven :) Verder is ADHD geen excuus voor wat voor gedrag dan ook. Het is een oorzaak, maar het mag nooit een excuus worden.
pi_90083555
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 13:32 schreef Staal het volgende:

[..]

Mis een beetje het punt waar de dieren onder lijden? Als ik ze nou zou verwaarlozen maar dat gebeurd niet. Op dit forum lijkt niemand ooit van visbestand te switchen maar zo heel gek is dat niet. Weet van mezelf hoe ik de vissen verzorg en dat is goed. Stali, heb al 8 jaar een relatie.

ADHD is geen excuus maar een verklaring voor mijn gedrag af en toe.
pi_90083560
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 december 2010 13:43 schreef Staal het volgende:

[..]

Zo goed ken ik je inmiddels wel om te weten dat jij dat nooit zou laten gebeuren.

Maar ik blijf het typisch vinden. Ik zou een ander huis zoeken voor die dieren en mijn broertje een paar treinen geven.

PS. ik ben trouwens Stali, die link lijkt niet iedereen te leggen dus zeg het er maar even bij.
Been there, done that. Maar dieren zijn gratis op te halen, he? En worden op straat gesmeten waar je bij staat. En mijn broertje haalt dat dan binnen. Er is altijd wel een vage "vriend" met een nest kittens. }:|
Gelukkig heeft het -eveneens gehandicapte- vriendinnetje van m'n broertje al een tijdje terug besloten dat het genoeg is zo, en zijn er geen dieren meer bij gekomen. Twee katten zijn naar haar (gezonde) oudere broer gegaan.

Dat is het moeilijke dus; De bedoeling erachter is goed. :)

Overigens heeft ie een hobby waar hij nu al meer dan een jaar mee bezig is: Filmen. *O*

Ik vind het trouwens behoorlijk hypocriet, zat mensen die hier vissen en garnalen wegdoen naar anderen; Hoor je nooit iemand over. Maar als 't stoeltafel is, is het topic te klein.
  zaterdag 18 december 2010 @ 13:55:08 #74
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90083656
Mja, ik was meer benieuwd naar het waarom. Ik bedoel, discussen zijn niet zomaar vissen die je in een opwelling koopt. Hij leek er zo blij mee en het zijn prachtige vissen.

Ik bedoel er verder niks mee.
pi_90083748
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 13:48 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik koop dieren doorgaans voor het leven :) Verder is ADHD geen excuus voor wat voor gedrag dan ook. Het is een oorzaak, maar het mag nooit een excuus worden.
Ja en? Omdat ik dit niet doe zorg ik voor dierenleed ?
Kan ook zeggen dat jij te vaak geen levend voer geeft. Je voert nu een discussie die nergens over gaat. Ik wil dat meerdere mensen genieten van mijn discussen, hoe vind je die? Maar ik mis een beetje het punt hier.

Hoe me afzijdig nu :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')