Oh daar. Hmmkquote:Op vrijdag 19 november 2010 17:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Hun liegen. Station is niet ontruimd. Die post zit bij Opstel Zuid (richting Arnhem dat torentje in het midden van de sporen)
Allright, ik zal veel pics schietenquote:Op vrijdag 19 november 2010 17:04 schreef Crientj het volgende:
Pics gupps, veeeeel pictures ;D
Wat ben ik blij dat ik niet hoef te werken. Lalalaaa. :$
Vandaag is het donker gebleven toch?quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Het was vanmiddag ook licht, toch? Of vergis ik me nu
Oh nee, gelukkig. Ik maakte me al ongerustquote:Op vrijdag 19 november 2010 17:11 schreef Peter het volgende:
[..]
Vandaag is het donker gebleven toch?
Ongelofelijk he, op het moment dat het relevant wordt, knalt het hele systeem er iedere keer uitquote:
Dat doen ze in Amersfoort.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:15 schreef Peter het volgende:
Ze waren toch aan het testen of Treindienstleidings-posten het van elkaar over konden nemen?
Duidelijk niet dus...
Dat zeiden ze ook in 1666 in Londen, toen uiteindelijk driekwart van de stad platgefikt isquote:Op vrijdag 19 november 2010 17:10 schreef Guppyfriend het volgende:
Volgens mn collega is het zo'n klein brandje, dat hadden ze ook wel uit kunnen plassen![]()
Je moet ook eerst bier drinken, zegt iequote:Op vrijdag 19 november 2010 17:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zeiden ze ook in 1666 in Londen, toen uiteindelijk driekwart van de stad platgefikt is![]()
Volgend jaar moet het klaar zijn toch?quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat doen ze in Amersfoort.
Proost!quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:21 schreef Yreal het volgende:
bier![]()
Op onze broerders die gestrand zijn
Christus wat een kakmongolen.quote:Op last van de brandweer zijn de perrons van Utrecht Centraal ontruimd. Er is momenteel geen treinverkeer van en naar de stad mogelijk. Het is onbekend hoe lang de stremming zal duren.
Voor Servex is het prima als mensen rond etenstijd in de centrale hal worden gedreven...quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Christus wat een kakmongolen.![]()
Waarom kunnen die mensen daar niet gewoon blijven staan? Waar ga je ze laten?
quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:28 schreef Crientj het volgende:
Vooruit; het was vanmiddag licht.
[ afbeelding ]
Wat is dat felle licht aan de linkerkant nou? Een schijnwerper of zo?quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:28 schreef Crientj het volgende:
Vooruit; het was vanmiddag licht.
[ afbeelding ]
Volgens mij is 't gewoon zo gebouwdquote:Op vrijdag 19 november 2010 17:29 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
![]()
Zie ik het nou verkeerd of heeft dat halve gebouw in de fik gestaan?
Nja idd. Vraag me af of de rijen dit keer uit de winkel komen ipv tot aan de koelingen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:29 schreef Peter het volgende:
[..]
Voor Servex is het prima als mensen rond etenstijd in de centrale hal worden gedreven...
quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel tof van die Servexer om precies midden in de spits de boel in de hens te steken dan daar
Whehequote:Op vrijdag 19 november 2010 17:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel tof van die Servexer om precies midden in de spits de boel in de hens te steken dan daar
quote:De zaal waar de treindienstleider normaal gesproken zit, ziet er inmiddels zwartgeblakerd uit en staat vol rook!
De brandweer is ook nog steeds bezig.
En de omroep maar steeds omroepen dat door een storing aan de cta's iedereen voor reisinformatie op de vertrekstaten moet kijken..
quote:De NS laat weten dat mensen die op weg zijn naar Utrecht Centraal het beste kunnen proberen om rond Utrecht te reizen.
Okee dat wordt morgen ook geen hobbyrondje dus.quote:
Ja, en als je naar Utrecht zelf moet?quote:
Zoietsquote:Op vrijdag 19 november 2010 17:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja, en als je naar Utrecht zelf moet?Naar Driebergen-Zeist/Utrecht Terwijde/Vleuten/wat dan ook gaan en dan de bus nemen zeker?
EN toch blijven mensen het iedere dag proberenquote:Op vrijdag 19 november 2010 17:51 schreef James1988 het volgende:
Ik hoop dat het maandag allemaal weer een beetje rijdt... ik heb geen zin om dan met de auto van Breda naar Utrecht te moeten.
Op basis van Best Effort kijken hoe dicht je in de buurt kmt idd.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja, en als je naar Utrecht zelf moet?Naar Driebergen-Zeist/Utrecht Terwijde/Vleuten/wat dan ook gaan en dan de bus nemen zeker?
Misschien dat ik zondag een poging ga wagen ipv morgen, want morgen moet ik weer op tijd terug zijn. Als ze alvast bussen regelen valt het drama reuze mee.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Op basis van Best Effort kijken hoe dicht je in de buurt kmt idd.Good luck
Mja, de automatische omroep wordt meestal ook vanaf de seinzaal bediend.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:47 schreef greavy het volgende:
Martijnmet op Somda:
[..]
En de omroep maar steeds omroepen dat door een storing aan de cta's iedereen voor reisinformatie op de vertrekstaten moet kijken..
Dat vrees ik dus ook.. De gevolgen hiervan zijn nu nog niet te overzien. Denk dat ik het ook zondag wel kan vergeten eigenlijk. Maar laten we hopen dat het somehow enigszins meevalt.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:54 schreef greavy het volgende:
Dit kan nog dagen duren. Bedradingen die gesmolten zijn, computersystemen die defect zijn, rook- en waterschade en noem maar op....
Niet snel. Ze zijn juist bezig met een uitwijkpost te maken, maar dat is nog lang niet af.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:54 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
EN toch blijven mensen het iedere dag proberen![]()
Hoe snel zou een noodzaal voor de trdl's in te richten zijn of het te verhuizen naar bijvoorbeeld Amersfoort en Rotterdam?
Idd jaquote:Op vrijdag 19 november 2010 17:56 schreef greavy het volgende:
Mensen zitten massaal te zeggen "zet dan bussen in",
Cool, ff kijkenquote:Op vrijdag 19 november 2010 17:56 schreef Dos37 het volgende:
OMG die treinmap op NS.nl één grote rode vlek.
Voor de annalen:quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:56 schreef Dos37 het volgende:
OMG die treinmap op NS.nl één grote rode vlek.
Waar moet je heen? Ik had die van 15:57 uit Ede, ben nog probleemloos in Utrecht gekomen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:17 schreef Jackson5 het volgende:
Ik sta nu al vanaf half 5 stil tussen ede en veenendaal! Lang leve de trein!
Daar had ik nu ook gestaan denk ikquote:Op vrijdag 19 november 2010 18:17 schreef Jackson5 het volgende:
Ik sta nu al vanaf half 5 stil tussen ede en veenendaal! Lang leve de trein!
Waar sta je ongeveer, kan wel even zwaaien?quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:21 schreef Jackson5 het volgende:
Ik moet naar arnhem, en daarna nog 70 min naar winterswijk maarja ze komen zo mcdonalds brengen. Not!
Mja, dan heb je geen alternatief ook. Niet eens een streekbus. Van treinvervangende businzet is vooralsnog in elk geval GEEN sprake. Sterkte joh.quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:21 schreef Jackson5 het volgende:
Ik moet naar arnhem, en daarna nog 70 min naar winterswijk maarja ze komen zo mcdonalds brengen. Not!
Succes, Syntus rijd ook alweer met 15 minuten vertraging.quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:21 schreef Jackson5 het volgende:
Rijden is al heel watquote:Op vrijdag 19 november 2010 18:44 schreef Temlin het volgende:
[..]
Succes, Syntus rijd ook alweer met 15 minuten vertraging.
Bizar, ik had echt verwacht dat dit nog minimaal een aantal uren zou gaan duren.quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:50 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Volgens AV rijdt er alweer wat...
Mja, zitten ze dat vanaf een campingstoeltje te regelen of zo? Laptopje op schoot...quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:54 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Bizar, ik had echt verwacht dat dit nog minimaal een aantal uren zou gaan duren.
Daar zou ik niet zo zeker van zijnquote:Op vrijdag 19 november 2010 18:58 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Maar het rijdt iig weer, dus de schade valt wel mee.
Ga er maar uit van overmacht...quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:06 schreef Temlin het volgende:
Kun je hiervoor nou geld terug vragen? Of geld dit als overmacht.
Gewoon schrijven. Krijg je gewoon je geld terugquote:Op vrijdag 19 november 2010 19:07 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ga er maar uit van overmacht...
quote:CHRONOLOGIE:
19.00 uur: Verslaggever Remco te Kloese: Duizenden bezoekers Margriet Winterfair gestrand op Utrecht CS
19.00 uur: Verslaggever Remco te Kloese: Over een uur kan ProRail zeggen hoe lang de vertraging nog gaat duren.
18:55 uur: BRU: gebouw is schoongeblazen
18:50 uur: Getuige: "Stationsgebied wordt afgezet door de politie"
18.50 uur: Getuige: "Grimmige situatie bij busstation. Mensen vechten om plek in de bus"
18.42 uur: Woordvoerder ProRail: stilstaande treinen met passagiers worden weggeleid naar perrons.
18.41 uur: Reactie op RTV Utrecht: "Bij Station Overvecht stappen mensen uit de trein en lopen over het spoor naar het station"
18.41 uur: Woordvoerder ProRail: Verkeersleidingen Rotterdam, Arnhem, Den Haag en Amersfoort nemen de leiding over te laten nemen
18.38 uur: Verslaggever Leonie de Jong: bussen rijden leeg van Utrecht Centraal weg
18.37 uur: NOS: "Op Utrecht Terweijde is een trein geëvacueerd"
Wat staat er op die Argosborden?quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:13 schreef RubenK het volgende:
Van iemand ter plaatse: http://yfrog.com/mruuyfj http://yfrog.com/2segfgj
Klopt. De halve beveiliging bestaat uit relais.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:02 schreef MarkoAlmelo het volgende:
De relais sturen toch de wissels aan?
Wat een geweldig de-escalerend inzicht toch weerquote:Op vrijdag 19 november 2010 19:14 schreef Oom_Agent het volgende:
Er hebben zojuist meerdere vechtpartijen en opstootjes plaatsgevonden. De politie gaat het station vanwege de grote drukte ontruimen. Ook de wegen in de buurt van het station worden afgesloten omdat alles vast staat en er veel snorders (zwarte taxi's) staan om mensen alsnog naar huis te brengen.
Je moet vechten om te overleven weet jequote:Op vrijdag 19 november 2010 19:14 schreef Oom_Agent het volgende:
Er hebben zojuist meerdere vechtpartijen en opstootjes plaatsgevonden. De politie gaat het station vanwege de grote drukte ontruimen. Ook de wegen in de buurt van het station worden afgesloten omdat alles vast staat en er veel snorders (zwarte taxi's) staan om mensen alsnog naar huis te brengen.
EuroNight Jan Kiepura. NIET de Pimpel.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:17 schreef MarkoAlmelo het volgende:
19:29 + 25 min. Berlin Ostbhf/Hamburg 14b Hannover, Berlin Hbf Euronight , Rijtuigen voor Moskou, Praag en Kopenhagen
Welke trein is dat? De pimpel?
Aight weet ik veel, die rijdt via Arnhem?quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
EuroNight Jan Kiepura. NIET de Pimpel.
En wat dacht je van die mensen die met elkaar op de vuist gaan om een plekje in een bus/trein/whatever? Alsof je daar iets mee opschiet.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat een geweldig de-escalerend inzicht toch weer![]()
En dat terwijl er net weer treinen beginnen te rijden.
Klopt ja. Normaal gesproken danquote:Op vrijdag 19 november 2010 19:19 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Aight weet ik veel, die rijdt via Arnhem?
quote:19.17 uur: Jaarbeurs: uit voorzorg wordt een zaal klaargemaakt ingeval mensen moeten overnachten.
19.00 uur: Reactie RTV Utrecht: "Let op snorders, illegale taxi's, Passagiers zijn namelijk niet verzekerd"
19.10 uur: Hotels lopen vol, meldt Park Plaza
19.08 uur: Politie Utrecht: Op Utrecht CS is het rustig, ook op de stationspleinen. Agenten hebben korte tijd mensen tegengehouden op de roltrap vanwege de drukte.
Dat laatstequote:Op vrijdag 19 november 2010 19:20 schreef Fixers het volgende:
Zou de fyra toeslag vrij zijn? Of moet ik gewoon de vermoorde onschuld spelen en "denken dat bij grote vertraging de fyra altijd toeslagvrij is"?
Zou geen probleem moeten zijn in principe. Dat wordt vanuit Roosendaal of ROtterdam geregeld. Mogelijk heeft Rotterdam het wat drukker omdat ze een deel van het gebied van Utrecht moeten overnemen. Maar daar verwacht ik geen grote problemen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:22 schreef Hojdhopper het volgende:
Wilde om 5u de trein hebben. Reed dus niks. Terug naar huis in afwachting van rijdende treinen. Las ergens dat er tot 4u vannacht niks rijdt. Na jullie reacties dus niet waar. Maar zit nu in de bus naar Oosterhout, vanaf daar de bus naar Breda en van daar de trein naar Bergen op Zoom.
Weten jullie of die brand ook invloed heeft op het treinverkeer in West-Brabant/Zeeland?
Ik denk dat de 1900 een ramp was deze avondspits. Die treinen hebben normaal al een capaciteitsprobleem en het is nu de snelste weg naar het zuiden.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zou geen probleem moeten zijn in principe. Dat wordt vanuit Roosendaal of ROtterdam geregeld. Mogelijk heeft Rotterdam het wat drukker omdat ze een deel van het gebied van Utrecht moeten overnemen. Maar daar verwacht ik geen grote problemen.
Ik zag op P2000 dat er ook al ambulances naar station Hilversum werden gestuurd. Met blauwblauw.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:26 schreef Oom_Agent het volgende:
Op meerdere locaties in de omgeving van het station staan ambulances gereed. Dit omdat het verkeer muurvast zit en er bij calamiteiten toch hulp kan worden geboden.
Hoeveel hulp kan een ambulance bieden in muurvast staand verkeer?quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:26 schreef Oom_Agent het volgende:
Op meerdere locaties in de omgeving van het station staan ambulances gereed. Dit omdat het verkeer muurvast zit en er bij calamiteiten toch hulp kan worden geboden.
Ja, dat krijg je voor einde treindienst niet meer rechtgebreid.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:27 schreef Tim86 het volgende:
19.20 uur: Reizigers op Twitter: "Medewerkers NS zeggen dat de storing tot 4 uur gaat duren"
Ja, dat is het eind van de dienstregelingsdag. Ben maar niet bang dat het morgenochtend vroeg weer als een zonnetje gaat hoorquote:Op vrijdag 19 november 2010 19:27 schreef Tim86 het volgende:
19.20 uur: Reizigers op Twitter: "Medewerkers NS zeggen dat de storing tot 4 uur gaat duren"
Wat doe jij met je foto's dat ze voor mij een lange horizontale streep zijn?quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:35 schreef Crientj het volgende:
Ik wil ook zo'n foto kunnen maken
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Fijne sjappies op RTL4. "Zonder railverkeerscontrolecentrum is het levensgevaarlijk omdat treinen dan zomaar tegen elkaar kunnen rijden."
Ik doe helemaal niets ;oquote:Op vrijdag 19 november 2010 19:36 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Wat doe jij met je foto's dat ze voor mij een lange horizontale streep zijn?
Helemaal op tijd rijden zal het misschien niet, maar op die manier kun je er langs idd. Die hele route bestaat ook uit stukken die niet vanuit Utrecht geregeld worden.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:39 schreef kebabkever het volgende:
Ik moet vanavond nog naar Rotterdam? Ik zou morgenochtend eventueel ook nog kunnen. Aan te raden om nu te gaan? Zwolle>Amersfoort>Schiphol>Alexander?
Ik denk dat je inderdaad er wel komt, als je Utrecht mijdt. Verwacht wel stampvolle treinen en veel vertraging.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:39 schreef kebabkever het volgende:
Ik moet vanavond nog naar Rotterdam? Ik zou morgenochtend eventueel ook nog kunnen. Aan te raden om nu te gaan? Zwolle>Amersfoort>Schiphol>Alexander?
Twijfelachtig, aangezien het ook in Amersfoort wel een chaos zal zijn. Ik denk dat je wanneer mogelijk beter morgenochtend kan gaan, is het in ieder geval een stuk rustiger en hebben NS en ProRail wat tijd gehad om alternatieven te verzinnen indien nodig.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:39 schreef kebabkever het volgende:
Veel vertraging hoezo? Er zal niet veel zijn wat omgeleid wordt toch? Hooguit een paar ICE's of zo. De rest wordt gewoon opgeheven lijkt me. Stampvol akkoordquote:Op vrijdag 19 november 2010 19:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik denk dat je inderdaad er wel komt, als je Utrecht mijdt. Verwacht wel stampvolle treinen en veel vertraging.
Vergeet niet dat in steeds meer treinseries materieel zal ontbreken. Dat zal ook treinen gaan treffen die niet naar Utrecht moeten.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Veel vertraging hoezo? Er zal niet veel zijn wat omgeleid wordt toch? Hooguit een paar ICE's of zo. De rest wordt gewoon opgeheven lijkt me. Stampvol akkoord
nee ...vanaf en naar utrecht nietquote:Op vrijdag 19 november 2010 19:43 schreef Yreal het volgende:
rijden er nu alweer treinen?
ik hoor tegestrijdige shit
Zal een spannende omleidingsroute wordenquote:Op vrijdag 19 november 2010 19:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Veel vertraging hoezo? Er zal niet veel zijn wat omgeleid wordt toch? Hooguit een paar ICE's of zo. De rest wordt gewoon opgeheven lijkt me. Stampvol akkoord
Nou ja dat spul zal toch ergens blijven. Of aan de ene of aan de andere kant van de storing. Daar kan je normaliter gewoon mee pendelen lijkt me. De personeelsomloop wordt dan de eerste bottleneck IMHO.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Vergeet niet dat in steeds meer treinseries materieel zal ontbreken. Dat zal ook treinen gaan treffen die niet naar Utrecht moeten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |