abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88125082
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vaste bezoekers:

Runaway
23, wo-afgestudeerd (international business-organisatie-richting). Wil het liefst bij een ngo werken maar daar zijn de eisen vaak nog hoger . Vanaf dec. op de bank.
Zoek iets in de richting van organisatie(advies?)/coördineren/hr/multitasken en bezig zijn met mensen
In NL maar buitenland is ook zeer zeker een optie.

piepkuiken21
sinds 20 mei officieel werkloos, tussendoor wat korte projecten gehad maar ga toch liever voor een fulltime baan.
wat ik zoek is werk met lampen en speakers (evenement en theater), bijna 20 gesprekken verder maar heb weinig ervaring 1 jaar op de arbeidsmarkt en daarvoor 2 jaar stage bij m'n MBO diploma.
Verhuizen geen probleem, woon nu regio Amsterdam/gooi.

The-Hives
werkeloos sinds 4 januari. Werkgever wilde contract wel verlengen (2 weken ervoor er over gesproken) maar we kwamen niet uit de voorwaarden. Dus zat onverwachts 2 weken later zonder baan.

HBO economische studie geschoold, maar zoek werk in detailhandel als (assistent) filiaalmanager. 5 jaar werkervaring. Zoek werk in de kop van Noord-Holland

Tiez10
Vanaf september 2009 afgestudeerd (Eigentijdse Geschiedenis van de Politieke Cultuur @ Rijksuniversiteit Groningen).
Sindsdien zoekende in drie richtingen: 1. Beleidsmedewerker bij gemeente, provincie of rijk (voornamelijk
traineeships); 2. (Web)redactiewerk; 3. DIV-/archiefwerk. De eerste twee hebben wel mijn voorkeur. Mag door
heel Nederland zijn. Verder ben ik dus een echte starter met alleen stage-ervaring (als journalist bij het
Dagblad van het Noorden) en vrijwilligerswerk (webmaster/-redactie van de site van m'n sportvereniging en
tegenwoordig redacteur -en soms regie- bij de Groninger stadsradio OOG).

Makkie88
Vanaf Mei 2010 klaar met opleiding MBO ICT beheer Niveau 4, wilt graag aan de slag in de ICT. Maar is lastig te vinden aangezien er overal om certificaten en ervaring gevraagd wordt.

Blossom86
23 jaar, mbo diploma SPW op zak, bezig met deeltijd HBO richting juridisch (laatste jaar).
Heb nog werk (overheid, mbo+ functie, juridisch administratief), maar zoek al sinds februari naar iets anders vanwege geplande verhuizing naar het zuiden des lands.
Zoek iets juridisch/administratiefs.

Sanchos
22, Mbo-afgestudeerd (Allround DTP'er)
Ik zoek nog steeds een baan als DTP'er, maar kan echt niks vinden, en ik ben al tig keer afgewezen.
Ik ben 3 jaar verkoper/adviseur geweest bij een natuursteenhandel. daar deed ik ook voor afwijkende soorten de inkoop. Dus mocht iemand nog een inkoper/verkoper/vertegenwoordiger nodig hebben met 3 jaar ervaring, let me know.

Piles
23, HBO Bedrijfseconomie afgestudeerd
Op zoek naar iets in de bedrijfsprocessen en/of administratie op HBO-niveau. Moet helaas weg vanwege aflopend contract.

Vorige delen zijn:

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17,

De OP vind je hier.
pi_88125108
Mijn laatste post:

quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 22:48 schreef Miendientje het volgende:
De vorige keer dat ik werk zocht en niets bij mijn opleiding kon vinden ben ik ook bij een callcenter terecht gekomen. Eerst klantenservice van Menzis en een paar maanden later (eerste was kort project rond de jaarwisseling) zat ik bij Essent in opleiding maar toen vond ik ineens een baan die wel bij mijn opleiding paste. Ik ben dus midden in de training weg gegaan. Wat ik trouwens wel relaxt aan callcenter werk vond, was dat ik maar iets van 24 of 28 uur per week werkte, dan had ik tenminste nog tijd om verder te zoeken en te solliciteren. Gelukkig heb ik niet zulke hoge vaste lasten.
pi_88141908
Een vraag die me geschikt lijkt voor dit topic: als een vacature opgesteld is in het Engels, moet je dan ook standaard een sollicitatiebrief in het Engels opstellen, zelfs als de naam van de contactpersoon die genoemd wordt in de advertentie duidelijk Nederlands is?
pi_88142698
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 15:13 schreef lyolyrc het volgende:
Een vraag die me geschikt lijkt voor dit topic: als een vacature opgesteld is in het Engels, moet je dan ook standaard een sollicitatiebrief in het Engels opstellen, zelfs als de naam van de contactpersoon die genoemd wordt in de advertentie duidelijk Nederlands is?
Zou 't in het Engels doen. Die kerel naar wie je schrijft zal niet de enige lezer zijn :).
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 16:59:49 #5
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_88144766
Maandag de tweede ronde bij een ICT detacheerder. Hoop dat ik door dat gesprek kom, ik ga graag weer aan de slag. :).
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:01:12 #6
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_88144806
quote:
5s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 15:13 schreef lyolyrc het volgende:
En met een beetje pech is het ook nodig je curriculum vitae in het Engels op te stellen inclusief de regels die gelden voor een CV in die taal.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_88145938
Zo, Linkedin profiel eens grondig aangepakt :)
dag
pi_88164515
Recent afgestudeerden (<2 jaar) die op zoek zijn naar een goedbetaalde sales functie met goede benefits e.d. in een grote multinational in Dublin mogen zich altijd bij mij melden. ;-)
pi_88167751
Tip voor alle werklozen:

Ga het callcenter in! Ik weet niet waar jullie wonen, maar hier in Friesland en Groningen stikt het van de callcentervacatures (zowel verkoop als klantenservice). Doe dat een tijdje, als de markt weer aantrekt solliciteer je weer verder :)
  zondag 31 oktober 2010 @ 14:41:02 #10
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_88173303
Bizar om te zien dat sommigen hier nog steeds geen werk hebben, toen ik zo'n 7 maanden geleden ook werkloos was.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_88176812
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 15:47 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Zou 't in het Engels doen. Die kerel naar wie je schrijft zal niet de enige lezer zijn :).
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 17:01 schreef Detroit het volgende:

[..]

En met een beetje pech is het ook nodig je curriculum vitae in het Engels op te stellen inclusief de regels die gelden voor een CV in die taal.
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zoek op dit moment werk in Nederland, waarvan het in een geval gaat om een werkomgeving waar ik kom te werken met mensen van verschillende nationaliteiten (als ik aangenomen word uiteraard :) ). Voor de zekerheid stuur ik het dan toch maar in het Engels. Baat het niet, dan schaadt het niet. :)
pi_88177231
TVT, grappig dat ik dit topic per toeval zie aangezien ik vandaag heb besloten dat ik naar een andere werkgever (parttime, ben student) op zoek wil.
pi_88178198
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 04:50 schreef sirfugy het volgende:
Recent afgestudeerden (<2 jaar) die op zoek zijn naar een goedbetaalde sales functie met goede benefits e.d. in een grote multinational in Dublin mogen zich altijd bij mij melden. ;-)
Oracle zeker?
pi_88178210
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 17:41 schreef Peter het volgende:
Zo, Linkedin profiel eens grondig aangepakt :)
Laatst ook gedaan en een aantal positieve reacties op mogen ontvangen :)
pi_88178729
quote:
3s.gif Op zondag 31 oktober 2010 17:24 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Laatst ook gedaan en een aantal positieve reacties op mogen ontvangen :)
Ik hoop dat het me wat meer gaat helpen jah :Y
dag
pi_88178777
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 17:40 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik hoop dat het me wat meer gaat helpen jah :Y
Wat voor soort werk zoek je?
pi_88178837
Het einde van mijn afstuderen komt ook langzaam in zicht, wil me eerst eens goed oriënteren wat ik echt wil gaan doen. Dat is al lastig genoeg.
pi_88178898
quote:
3s.gif Op zondag 31 oktober 2010 17:43 schreef Citizen.Erased het volgende:
Het einde van mijn afstuderen komt ook langzaam in zicht, wil me eerst eens goed oriënteren wat ik echt wil gaan doen. Dat is al lastig genoeg.
Zit ik nu ook mee ja, heb nu een hele leuk afwisselende functie, maar geen idee hoe ik die ergens anders weer kan vinden :')
pi_88178970
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 17:45 schreef Piles het volgende:

[..]

Zit ik nu ook mee ja, heb nu een hele leuk afwisselende functie, maar geen idee hoe ik die ergens anders weer kan vinden :')
Een tijd terug was mijn voornemen om bij het bedrijf waar ik nu afstudeer aan de slag te gaan. Er zijn daar voor mij wel mogelijkheden, maar ik heb mijn twijfels of de functie voldoende perspectief zal bieden. Komende tijd ga ik daar nog eens concreet over praten.

Daarnaast heb ik her en der al een aantal aanbiedingen (waarvan één concrete). Dat moet ook nog allemaal serieus bekeken gaan worden.

Vervolgens moet ik ook nog eens bedenken hoeveel ik wil gaan verdienen etc. Persoonlijk vind ik het vrij lastig om een goed prijskaartje op mezelf te plakken.
pi_88180951
Morgen een tweede gesprek :) ben benieuwd!
pi_88183222
quote:
5s.gif Op zondag 31 oktober 2010 17:41 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Wat voor soort werk zoek je?
Overheid, projectmanagement, participatieprojecten, verandermanagement, redactiewerk is ook prima, kwaliteitscontrole/coaching in klantcommunicatie, beleidsfuncties...
Ik ben bijna klaar met Bestuurskunde richting auditing en consultancy, maar heb altijd als bijbanen bij service-afdelingen gewerkt...
dag
pi_88183370
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 19:51 schreef Peter het volgende:

[..]

Overheid, projectmanagement, participatieprojecten, verandermanagement, redactiewerk is ook prima, kwaliteitscontrole/coaching in klantcommunicatie, beleidsfuncties...
Ik ben bijna klaar met Bestuurskunde richting auditing en consultancy, maar heb altijd als bijbanen bij service-afdelingen gewerkt...
Ah, een concurrent :P Tenminste, onze interesse ligt dicht bij elkaar :P
pi_88184551
Ach, in Den Haag is werk zat, al vragen ze vaak een beginner met 5 jaar ervaring en kennis van de systemen en alle wetgeving die ze raakt :')
dag
  maandag 1 november 2010 @ 16:25:40 #24
320171 Dinaridar
Operation Repo
pi_88213240
Inmiddels heb ik een 2e afwijzing te pakken máár vanmorgen was er ook een sollicitatiegesprek bij een bedrijf in Oss dat toch wel positief verliep mijns inziens. Het is wel voor een tijdelijke betrekking maar ook in m'n vakgebied. Uitkomst van het sollicitatiegesprek krijg ik later deze werkweek te horen.
It ain't no joke if you don't pay that note!
pi_88215011
Morgen mag ik beginnen O+

Succes kiwi met je tweede gesprek en alle anderen die aan 't solliciteren zijn!! :*
Ja doei.
pi_88215933
Succes morgen motorbloempje!

Ik merk trouwens dat je cv op nationalevacaturebank.nl zetten ook wel zin heeft. Ik heb hem er sinds vrijdag op staan en is sinds dien 28 keer op gevraagd, 1 keer een bericht gehad van een functie waar ik niet voor opgeleid ben maar wel ergens gerelateerd is en 1 keer opgebeld voor een functie waar ik niet in gestresseerd ben. Dat is meer dan ik verwacht had.

Verder wordt ik door een uzb nog bij 3 functies voorgesteld, ik ben benieuwd.
pi_88216958
Gesprek ging niet door plotseling :{ volgende week een nieuwe afspraak.

Succes morgen motorbloempje!
pi_88222072
Ik heb besloten om, na een jaar proberen, het maar eens over een andere boeg te gooien en in een andere sector mijn heil te zoeken. Het bankwezen bevalt me wel, hopelijk is daar een (starters)functie te vinden :).
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_88248585
daar ben ik weer.. helaas nog steeds werkloos maar:

ik kan als (parttime) ZZP'er aan de slag bij een bedrijf (dit is geregeld door m'n pa) en ga me nu dus maar even gooien op het hoe en wat hier over... iemand anders hier ervaring mee?

[ Bericht 2% gewijzigd door mschol op 02-11-2010 15:13:01 ]
  dinsdag 2 november 2010 @ 19:50:11 #30
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_88260326
Stiekem ook maar een post hier. Na m'n marketing & communicatie (IBS, MBO) te hebben gehaald ben ik begonnen met de opleiding voor verpleegkundige. Helaas is dit lichamelijk toch te zwaar..
Dus, dan maar iets verder kijken en ook hier meespieken! :)
  woensdag 3 november 2010 @ 14:17:58 #31
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_88286484
*yay*, vandaag terugkoppeling gehad n.a.v. het tweede gesprek dat ik maandag had: ze willen me een aanbieding doen! Daar ben ik reuze blij mee, ik heb beide gesprekken als prettig ervaren en zie mezelf graag bij deze club (detachering) werken.

Enige wat naadje is, is dat het contract pas ingaat als er een opdracht is (die is er nu nog niet vanwege mijn beperktere praktijkkennis).
Dit kan ertoe leiden dat ik nog een of twee maanden op een opdracht moet wachten, maar net zo goed langer. Daar moet ik nog eens goed over nadenken.
pi_88290211
Even een copy/paste actie vanuit mijn mailbox.
Onderstaand stuk komt uit een mailing van Careerbuilder.

Ik heb een bloedhekel aan Twitter / Facebook. Ik heb dan wel een (opgedrongen) LinkedIn account die ik het liefst zo snel mogelijk weer verwijder. Ik vind het gewoon slecht dat men de gewone werkzoekende forcreerd om gebruik te moeten maken van dit soort nep-social-sites.
Als je dus géén dingen over jezelf wil uiten, dan maak je dus in de toekomst géén kans meer om werk te vinden. Want dat is waar ze naar toe willen. :{

Ik huiver voor de telefoontjes/mails die werkzoekenden krijg straks. "Wij hebben géén foto's en berichten kunnen vinden over hoe dronken je afgelopen weekend was. Je bent daarom afgewezen voor deze vacature." -O-

quote:
Social Media is hot. CareerBuilder begrijpt dit en is natuurlijk aanwezig op Facebook. Nu al 3 miljoen Facebook gebruikers in Nederland! Sluit je aan als vriend bij CareerBuilder.nl op Facebook. Automatisch ontvang je dan alle relevante updates die je zullen helpen om je carriere maximaal uit te bouwen.

Solliciteren zonder Facebook, Twitter of LinkedIn account?

In vergelijking met Amerikaanse recruiters lopen we in Europa echt nog achter. Hier worstelen we nog volop met problemen als de privacy van kandidaten. In de VS is dat geen issue meer. Amerikaanse recruiters negeren kandidaten daar gewoon als ze niet te vinden zijn op netwerksites als Facebook, Twitter en LinkedIn. Aldus The New York Times.

De komst van netwerksites heeft het traditionele solliciteren flink door elkaar geschud. Recruiters weten kandidaten steeds minder te vinden als deze niet actief zijn via eerdergenoemde netwerksites. Een CV opstellen en vacatures zoeken via jobsites is in de VS niet langer voldoende: Amerikanen moeten opnieuw leren hoe ze moeten solliciteren. Nederlanders ook?
Opvallend is dat niet alleen oudere kandidaten, maar ook studenten massaal trachten te weten te komen hoe ze op de beste manier,online, naar een job kunnen netwerken. Ook het fenomeen van 'personal branding' speelt hierbij een belangrijke rol: "wie zichzelf op een consequente manier online weet te presenteren en te promoten, zonder daarbij als zelfvoldaan over te komen, maakt de beste kans op de job."

Social media heeft dus meerdere kanten. Gebruik het selectief en het helpt je snel verder te komen.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  woensdag 3 november 2010 @ 18:34:15 #33
320171 Dinaridar
Operation Repo
pi_88296020
Inderdaad een slechte ontwikkeling. Sociale media als LinkedIn, Facebook en Twitter zullen voor veel mensen ongetwijfeld een toevoegende waarde hebben, maar het moet niet min of meer opgedrongen worden. Ikzelf presenteer en promoot mezelf bij voorkeur gewoon via sollicitatiebrieven/mails en tijdens sollicitatiegesprekken.
pi_88296217
Vandaag wederom uitgenodigd voor een tweede gesprek! :)
pi_88299130
quote:
10s.gif Op woensdag 3 november 2010 14:17 schreef Detroit het volgende:
*yay*, vandaag terugkoppeling gehad n.a.v. het tweede gesprek dat ik maandag had: ze willen me een aanbieding doen! Daar ben ik reuze blij mee, ik heb beide gesprekken als prettig ervaren en zie mezelf graag bij deze club (detachering) werken.

Enige wat naadje is, is dat het contract pas ingaat als er een opdracht is (die is er nu nog niet vanwege mijn beperktere praktijkkennis).
Dit kan ertoe leiden dat ik nog een of twee maanden op een opdracht moet wachten, maar net zo goed langer. Daar moet ik nog eens goed over nadenken.
Een IT-detacheerder met projectcontracten. Mijn gevoel zegt me dat je bij P. hebt gesolliciteerd. ;) Mijn ervaring is simpel: leuke organisatie, administratief redelijk goed geregeld. Contract + salaris in eerste instantie zwaar waardeloos! Zelfs na een tijdje krijg je minimale verhoging. Heb je al een aanbod qua salaris gehad?

Ikzelf ben onlangs geswitched (direct bij bedrijf in dienst) en dit levert me zowaar een loonsverhoging van 70% op! Dat zegt in dit geval meer over de betreffende detacheerder, dan mijn nieuwe werkgever. Toch altijd beter om wel te werken en zo je CV te vullen met leuke opdrachtgevers dan thuis te zitten.

(mocht ik er helemaal naast zitten qua werkgever, negeer dit verhaal dan :P )
pi_88299650
Is er hier trouwens nog iemand de in Assen wil werken? Ik wordt steeds gebeld voor een functie bij een ministerie maar ik wil er niet heen omdat ik of dichter bij huis wil werken of een functie zoek die bij mijn opleiding aansluit. Uurloon iets van ¤12/13 /uur Voor verdere gegevens, stuur maar een pm.
  † In Memoriam † woensdag 3 november 2010 @ 20:00:09 #37
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88299689
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 19:59 schreef Miendientje het volgende:
Is er hier trouwens nog iemand de in Assen wil werken? Ik wordt steeds gebeld voor een functie bij een ministerie maar ik wil er niet heen omdat ik of dichter bij huis wil werken of een functie zoek die bij mijn opleiding aansluit. Uurloon iets van ¤12/13 /uur Voor verdere gegevens, stuur maar een pm.
:'(
pi_88299735
quote:
14s.gif Op woensdag 3 november 2010 20:00 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

:'(
Oeps :@
pi_88311718
quote:
13s.gif Op woensdag 3 november 2010 15:56 schreef HMaster-II het volgende:

Ik heb een bloedhekel aan Twitter / Facebook. Ik heb dan wel een (opgedrongen) LinkedIn account die ik het liefst zo snel mogelijk weer verwijder. Ik vind het gewoon slecht dat men de gewone werkzoekende forcreerd om gebruik te moeten maken van dit soort nep-social-sites.
Als je dus géén dingen over jezelf wil uiten, dan maak je dus in de toekomst géén kans meer om werk te vinden. Want dat is waar ze naar toe willen. :{
Ik heb ook moeite met dergelijke sites, al spiek ik er af en toe wel op. :@ Ik heb ook het advies gekregen om mijn gegevens op LinkedIn te plaatsen, omdat je dan gemakkelijker aan een baan zou kunnen komen via een netwerk. Of het echt zo is, dat is de vraag. Volgens mij is het net zo effectief als je aan verschillende mensen laat weten dat je een baan zoekt in een bepaalde richting.
quote:
Ik huiver voor de telefoontjes/mails die werkzoekenden krijg straks. "Wij hebben géén foto's en berichten kunnen vinden over hoe dronken je afgelopen weekend was. Je bent daarom afgewezen voor deze vacature." -O-
Ik heb ook wel eens gelezen dat je in de VS moeilijk een lening kan krijgen als je geen leningen of credit cards hebt lopen, omdat je kredietwaardigheid dan niet kan worden beoordeeld. 8)7 Dat is vergelijkbaar met wat jij hier schrijft en net zo tegenstrijdig en onwenselijk. Newspeak dus. :P
  donderdag 4 november 2010 @ 08:42:53 #40
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_88315307
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 19:48 schreef Alec690 het volgende:

[..]

Een IT-detacheerder met projectcontracten. Mijn gevoel zegt me dat je bij P. hebt gesolliciteerd. ;) Mijn ervaring is simpel: leuke organisatie, administratief redelijk goed geregeld. Contract + salaris in eerste instantie zwaar waardeloos! Zelfs na een tijdje krijg je minimale verhoging. Heb je al een aanbod qua salaris gehad?

Ikzelf ben onlangs geswitched (direct bij bedrijf in dienst) en dit levert me zowaar een loonsverhoging van 70% op! Dat zegt in dit geval meer over de betreffende detacheerder, dan mijn nieuwe werkgever. Toch altijd beter om wel te werken en zo je CV te vullen met leuke opdrachtgevers dan thuis te zitten.

(mocht ik er helemaal naast zitten qua werkgever, negeer dit verhaal dan :P )
Whehe. De naam van het bedrijf begint inderdaad met P.. Ze zitten op twee plekken in Nederland, waaronder onze hoofdstad. Spreken we over hetzelfde bedrijf?
Ze hadden qua loon omstreeks 2,5k euro bij 40 uur in gedachten, en dat is hetzelfde als wat ik bij mijn oude werkgever kreeg. Ik zou misschien op 3000 moeten zitten maar desondanks ben ik hier ruimschoots tevreden mee. Volgens mij is dat meer wat je bij een bedrijf als Centric krijgt.

Een stijging van 70% heb je wel netjes voor elkaar dan! Maar ik neem aan dat jij flink wat ervaring hebt in het werkveld waarin je bezig bent. Dan kun je jezelf veel beter verkopen. Bij mij is mijn ervaring veel gefragmenteerder: ik weet van heel veel iets, maar van weinig echt super veel.
pi_88315315
quote:
13s.gif Op woensdag 3 november 2010 15:56 schreef HMaster-II het volgende:

Voor mij hebben LinkedIn en Twitter zakelijk gezien wel toegevoegde waarde, maar kan ook goed begrijpen dat in bepaalde branches dat totaal irrelevant is. Laatst zag ik een conciërge van een scholengemeenschap voorbij komen op LinkedIn :')
pi_88315924
dinsdag echt bij een waardeloos bedrijf gesolliciteerd...
functie was op de afdeling personeelszaken als administratief assistent, iets wat onder mijn niveau, maar a la.

kwam aldaar binnen, allemaal van die jonge gastjes die rondhangen (orderpickers) en een grote rookwalm van de tabak...ben maar een kantoor daar ergens binnengelopen en heb aangegeven dat ik voor een gesprek kwam...tijdens het gesprek nieteens iets te drinken aangeboden gekregen...wat een gare organisatie hey...
  donderdag 4 november 2010 @ 09:47:41 #43
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_88316737
quote:
Op donderdag 4 november 2010 08:43 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Voor mij hebben LinkedIn en Twitter zakelijk gezien wel toegevoegde waarde, maar kan ook goed begrijpen dat in bepaalde branches dat totaal irrelevant is. Laatst zag ik een conciërge van een scholengemeenschap voorbij komen op LinkedIn :')
En waarom zou LinkedIn voor een concierge geen toegevoegde waarde kunnen hebben?
  donderdag 4 november 2010 @ 10:19:46 #44
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_88317684
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 09:47 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

En waarom zou LinkedIn voor een concierge geen toegevoegde waarde kunnen hebben?
Mee eens!
Sterker nog, een oom van mij (al wat ouder) heeft onlangs zijn LinkedIn aangemaakt en is op zoek naar een baan als conciërge op een school. Ik zou het maar wat mooi vinden als hij dadelijk via LinkedIn iets weet te vinden, ik zie niet in waarom dat niet mogelijk is!
pi_88317866
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 10:19 schreef Detroit het volgende:

[..]

Mee eens!
Sterker nog, een oom van mij (al wat ouder) heeft onlangs zijn LinkedIn aangemaakt en is op zoek naar een baan als conciërge op een school. Ik zou het maar wat mooi vinden als hij dadelijk via LinkedIn iets weet te vinden, ik zie niet in waarom dat niet mogelijk is!
Nou wat ik het slechte van LinkedIn vind, is dat als je "echte" informatie van een persoon wil vinden je maar even een abonnement van ¤ 27,50 per maand moet afsluiten. :{w echt niet.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  donderdag 4 november 2010 @ 10:31:08 #46
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_88318006
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 10:26 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Nou wat ik het slechte van LinkedIn vind, is dat als je "echte" informatie van een persoon wil vinden je maar even een abonnement van ¤ 27,50 per maand moet afsluiten. :{w echt niet.
Wat bedoel je met "echte" informatie? NAW-gegevens?
pi_88318050
Binnenkort moet ik ook op zoek naar een nieuwe baan.
Wist dat dit een tijdelijk project was, dus het is allemaal geen verrassing.
(En echt rouwig ben ik ook niet, want ik reis 1,5 uur om er te komen en doe vervolgens 5 uur praktisch niets).
Liej
pi_88318148
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 10:31 schreef Detroit het volgende:

[..]

Wat bedoel je met "echte" informatie? NAW-gegevens?
Nou nog niet eens. Ik moest van een recruiter kijken op 2 LinkedIn-profielen om een beetje achtergrondkennis te krijgen van die personen. En dan niet alleen waar ze werken, maar ook hobby's en andere omdat het een "open organisatie zou zijn waar ik kandidaat voor was". En daar wens ik niet voor te gaan betalen.
pi_88318322
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 09:47 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

In dit specifieke geval heeft het geen toegevoegde waarde. De betreffende man werkt al bijna 40 jaar als conciërge, heeft niet de intentie om van baan te wisselen en kan over een paar jaar met pensioen. Hij gebruikt het meer als hyves/facebook dan als zakelijk netwerk.

Ik maak een duidelijke scheiding tussen mijn zakelijk sociaal netwerk en mijn persoonlijk sociaal netwerk.
  donderdag 4 november 2010 @ 10:42:49 #50
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_88318328
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 10:36 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Nou nog niet eens. Ik moest van een recruiter kijken op 2 LinkedIn-profielen om een beetje achtergrondkennis te krijgen van die personen. En dan niet alleen waar ze werken, maar ook hobby's en andere omdat het een "open organisatie zou zijn waar ik kandidaat voor was". En daar wens ik niet voor te gaan betalen.
Hm. Misschien komt dat doordat er steeds meer "dichtgegooid" wordt op LinkedIn. Tegenwoordig zie je ook alleen nog maar achternamen als ze directe contacten zijn of contacten van contacten.

Maar desondanks heb ik op LinkedIn vaak extra informatie over personen kunnen vinden die van pas komt bij een sollicitatiegesprek, bijvoorbeeld hobby's. Dit zorgt ervoor dat je wat kunt social chatten waardoor er misschien eerder een click ontstaat met de persoon die je interviewt.
Sommige mensen delen nou eenmaal niet zoveel gegevens via hun LinkedIn-profiel, en dan vind je nou eenmaal weinig!
pi_88318336
quote:

[..]

Ik heb ook het idee dat steeds meer functionaliteiten (deels) afgeschermd worden. In het verleden kon je nog vrij zoeken, maar dat kent nu ook steeds meer beperkingen.
pi_88318410
quote:

[..]

Mwah, als iemand dichtbij je in je netwerk zit (en heeft aangegeven dat info openbaar is) kom je al een heel eind.
pi_88318444
quote:
7s.gif Op donderdag 4 november 2010 10:45 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Mwah, als iemand dichtbij je in je netwerk zit (en heeft aangegeven dat info openbaar is) kom je al een heel eind.
Ja.... euhm als je voor een sollicitatie gesprek moet gaan kijken op een LinkedIn profiel, kan ik je verzekeren dat je die persoon NIET dichtbij in je netwerk hebt. ;)
pi_88318542
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 10:47 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Ja.... euhm als je voor een sollicitatie gesprek moet gaan kijken op een LinkedIn profiel, kan ik je verzekeren dat je die persoon NIET dichtbij in je netwerk hebt. ;)
Ow, dat kan zeker wel. Sommige mensen zitten dichter bij dan je denkt.
quote:
485 Connections link you to 8,782,049+ professionals
Grote kans dus dat tussen die persoon en mij bijvoorbeeld twee connecties zitten. En dan kun je genoeg info zien.
pi_88334033
Heeel stilletjes aan goede ontwikkelingen alhier. Hopelijk wordt het wat :).
pi_88357832
Netwerken lijkt zin te hebben, vanmiddag bellen. Stapje voor stapje ^O^.
pi_88358516
Ik kon trouwens al uit de OP
  vrijdag 5 november 2010 @ 15:14:00 #58
320171 Dinaridar
Operation Repo
pi_88366160
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 16:25 schreef Dinaridar het volgende:
Inmiddels heb ik een 2e afwijzing te pakken máár vanmorgen was er ook een sollicitatiegesprek bij een bedrijf in Oss dat toch wel positief verliep mijns inziens. Het is wel voor een tijdelijke betrekking maar ook in m'n vakgebied. Uitkomst van het sollicitatiegesprek krijg ik later deze werkweek te horen.
Uitkomst is inmiddels bekend: afgewezen. }:|
Zuur, het leek me een interessante baan en de werkloosheid zou tot een week beperkt zijn gebleven. Nu maar WW-uitkering aanvragen, alhoewel ik het laatste loonstrookje nog altijd niet binnen heb.

Overigens is de situatie nog niet hopeloos: het aantal vacatures in mijn vakgebied lijkt iets toe te nemen en er is weer een sollicitatie onderweg naar een bedrijf in Tilburg.
pi_88366555
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 11:28 schreef Disavowed het volgende:
Netwerken lijkt zin te hebben, vanmiddag bellen. Stapje voor stapje ^O^.
Binnenkort sollicitatiegesprek :s).

Een andere sollicitatie loopt nog. Gebeld, maar kreeg een 'vaag' antwoord: als ik nog steeds geen afwijzing heb ontvangen, kan ik volgende week gebeld worden om op gesprek te komen O-).

Ik ben benieuwd :).
pi_88367653
Weekje werkloos nu gelukkig wel WW dus kan ffies voorruit..
Volgende week echt actief gaan zoeken, nu via uitzendbureaus bezig maar dat schiet niet op zoals wel bekend is
pi_88431416
Ik heb nog niks gehoord van m'n eerste gesprek (ik wist dat het langer zou duren, maar zo lang...). Nog even en ik ga zelf de beslissing nemen -O-
Ondertussen maar weer druk aan het open solliciteren. Net ook nog een persoonlijkheidstest gedaan voor werving&selectie-bureau (voor wat hoger niveau). Kijken of ik daar van de week wat mee kan regelen :)
  zondag 7 november 2010 @ 14:06:41 #62
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_88431851
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 13:51 schreef Piles het volgende:
Net ook nog een persoonlijkheidstest gedaan voor werving&selectie-bureau (voor wat hoger niveau).
Een persoonlijkheidstest voor een W&S-bureau? Ze zijn heel wat met je van plan dan! ;).
pi_88432006
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 14:06 schreef Detroit het volgende:
Een persoonlijkheidstest voor een W&S-bureau? Ze zijn heel wat met je van plan dan! ;).
Ik hoop het :P Ze bieden het aan op hun site (tegen betaling uiteraard), en je moet je toch onderscheiden van andere kandidaten :)
Schijnt nogal een goed W&S-bureau te zijn, dus daar investeer ik dan wel in.
pi_88436579
Kun je op dezelfde vacature solliciteren als bij het ene uitzendbureau bent afgewezen, maar bij een ander uzb nog opstaat ? Hebben die uzb's ook onderling contact, over medewerkers ?
pi_88436666
ik ben bijna blut
mauw
pi_88437464
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:16 schreef plant35 het volgende:
Kun je op dezelfde vacature solliciteren als bij het ene uitzendbureau bent afgewezen, maar bij een ander uzb nog opstaat ? Hebben die uzb's ook onderling contact, over medewerkers ?
Ben je afgewezen door het uzb of door hun opdrachtgever? Uzb's hebben onderling geen contact neem ik aan.
pi_88438769
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:42 schreef Piles het volgende:

[..]

Ben je afgewezen door het uzb of door hun opdrachtgever? Uzb's hebben onderling geen contact neem ik aan.
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:42 schreef Piles het volgende:

[..]

[quote]1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:42 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik ben afgewezen door het uitzendbureau.
  zondag 7 november 2010 @ 18:38:56 #68
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_88441044
Hoe solliciteren jullie?

En dan bedoel ik: ga je eerst op zoek naar vacatures via de online vacaturebanken of ga je eerst je netwerk benaderen?
pi_88441245
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 18:38 schreef mr-green het volgende:
Hoe solliciteren jullie?

En dan bedoel ik: ga je eerst op zoek naar vacatures via de online vacaturebanken of ga je eerst je netwerk benaderen?
Ik doe maar wat eerlijk gezegd :{. Ik ben zo slecht in solliciteren.

Mijn vorige banen heb ik aan mijn netwerk te danken gehad.
pi_88441262
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 18:38 schreef mr-green het volgende:
Hoe solliciteren jullie?

Ik ga het eerst binnen mijn netwerk proberen.

Heb nu een concrete aanbieding gekregen en nu ben ik verplicht om ook te kijken wat er verder nog voor mogelijkheden zijn.
pi_88442816
@piepkuiken.. zoek je nog werk ? ik heb wellicht een tip ! mag prive
pi_88457310
Nog steeds overal vrijwel alleen maar callcenterwerk beschikbaar. }:| Hoe kan het toch dat ze daar steeds zo ontzettend veel mensen nodig hebben?

Bij sommige van die callcenters word je trouwens ontslagen als je vaker dan drie keer ziek bent, is dat eigenlijk normaal?
  zondag 7 november 2010 @ 23:21:12 #73
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_88457503
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 23:16 schreef Balisto het volgende:
Nog steeds overal vrijwel alleen maar callcenterwerk beschikbaar. }:| Hoe kan het toch dat ze daar steeds zo ontzettend veel mensen nodig hebben?
Lees je eigen post eens goed door :P :

quote:
1s.gifBij sommige van die callcenters word je trouwens ontslagen als je vaker dan drie keer ziek bent, is dat eigenlijk normaal?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_88468944
Woensdag weer een gesprek bij detacheerder voor een vaste financiële baan :)
pi_88469028
2e gesprek deze week bij een woningcorporatie *O*
En wellicht bij een ministerie ook een 2e gesprek deze week *O*
Ik kom wel ergens..
dag
  maandag 8 november 2010 @ 15:16:45 #76
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_88474155
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 14:12 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik hoop het :P Ze bieden het aan op hun site (tegen betaling uiteraard), en je moet je toch onderscheiden van andere kandidaten :)
Schijnt nogal een goed W&S-bureau te zijn, dus daar investeer ik dan wel in.
Ben jij helemaal van God los ???

Betalen voro een dergelijk test zodat ze voor je aan het werk kunnen gaan ?

Ik weet niet hoe wereldvreemd je bent maar dit is een investering voor HUN hoor, niet voor jou. Zij verdienen straks geld aan je.

Tenzij het een W&S bureau is dat mensen opbelt om te vertellen dat ze een wereld job hebben die je op het lijf geschreven is. Oh, en waarom dan ? waarom specifieke voor mij? Ja uhm euh, dan moet je ff langskomen...

zulke W&S kantoren moet je nu JUIST links laten liggen.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  maandag 8 november 2010 @ 15:21:46 #77
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88474319
Krijg van UWV aanbod tot beroepsopleiding met 1 jaar baangarantie.
Die baangarantie ken ik al en is niets waard. Je leest dat het 1 jaar fulltime werken is maar in de praktijk mag je je handjes al dichtknijpen met een oproepcontract.
Info avond is verplicht.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb al een diploma en werkervaring die daarbij hoort, nog weer een ander papiertje (zonder enige relatie met mijn eigen opleiding) voegt echt niets toe.
pi_88475208
Nou dat waren 2 pittige weken. Kort na mijn afwijzing bij de bloedbank heb ik te horen gekregen dat ik overbodig werd. En de baas was niet bereid om me over te plaatsen. Hooguit vragen of er ergens anders plaats is. Waarom is mij niet geheel duidelijk geworden. Maar ik sta helaas weer fulltime op straat.
  maandag 8 november 2010 @ 15:58:38 #79
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88475598
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 15:47 schreef Daboman het volgende:
Nou dat waren 2 pittige weken. Kort na mijn afwijzing bij de bloedbank heb ik te horen gekregen dat ik overbodig werd. En de baas was niet bereid om me over te plaatsen. Hooguit vragen of er ergens anders plaats is. Waarom is mij niet geheel duidelijk geworden. Maar ik sta helaas weer fulltime op straat.
Waardeloos. Hoop dat je snel wat anders vindt!
^O^
pi_88476848
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 15:16 schreef klusfoobje het volgende:
Ben jij helemaal van God los ???
Denk aan je bloeddruk :+ Het is een goed W&S-bureau, en de test was volledig vrijwillig :) Ga 'm ook voor meerdere doeleinden gebruiken ;)
  maandag 8 november 2010 @ 16:34:48 #81
320171 Dinaridar
Operation Repo
pi_88477078
Komende vrijdag een sollicitatiegesprek bij een overheidsinstelling in Tilburg. Het is wel voor een tijdelijke functie én circa 50 km enkele reis (uurtje karren). Nouja, beter dan werkloos zijn uiteraard.
pi_88477744
Ik ben vandaag bij een detacheringsbureau geweest waar ik vorige week door gebeld ben, die lui waren wel erg positief, maar wie weet, misschien hebben ze wel echt werk voor mij.
pi_88495971
Interessant leesvoer: veel connecties hebben op LinkedIn loont bij zoeken van werk. Volledige onderzoeksresultaten: http://goo.gl/LC7kI (PDF)
pi_88496993
quote:
Op maandag 8 november 2010 22:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
Interessant leesvoer: veel connecties hebben op LinkedIn loont bij zoeken van werk. Volledige onderzoeksresultaten: http://goo.gl/LC7kI (PDF)
Kan het onderzoek nu niet lezen, maar alleen het aantal connecties zegt me persoonlijk niet zoveel. Zie liever veel brancherelevante connecties. Bij bepaalde linkedin group connect iedereen met elkaar en daardoor wordt je netwerk niet per definitie beter.
pi_88497588
quote:
7s.gif Op maandag 8 november 2010 22:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
zo n onderzoekje van een paar van die vlotte jongens, tuurlijk helpt het dan, ze hadden de conclusie allang getrokken
pi_88497857
quote:
2s.gif Op maandag 8 november 2010 23:07 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Kan het onderzoek nu niet lezen, maar alleen het aantal connecties zegt me persoonlijk niet zoveel. Zie liever veel brancherelevante connecties. Bij bepaalde linkedin group connect iedereen met elkaar en daardoor wordt je netwerk niet per definitie beter.
Nee, maar dat staat ook uitgelegd :).
pi_88497877
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 23:20 schreef ThaRock101 het volgende:

[..]

zo n onderzoekje van een paar van die vlotte jongens, tuurlijk helpt het dan, ze hadden de conclusie allang getrokken
Het is een gedegen onderzoek. Geen vlotte marketingjongens, maar op een universiteit uitgevoerd. Daar hecht ik wel waarde aan.
pi_88498043
quote:
Op maandag 8 november 2010 23:27 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Nee, maar dat staat ook uitgelegd :).
Ga het morgen even doorlezen.
pi_88508166
Het ziet er naar uit dat ik me binnenkort weer in dit topic mag melden.. (na een half jaar bij dit bedrijf gewerkt te hebben). Bedrijf heeft de grootste klant verloren en er vinden binnenkort bezuinigingsrondes plaats. Ik ben er eigenlijk wel een beetje verdrietig van..
pi_88508591
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:14 schreef PaarsBeestje het volgende:
Het ziet er naar uit dat ik me binnenkort weer in dit topic mag melden.. (na een half jaar bij dit bedrijf gewerkt te hebben). Bedrijf heeft de grootste klant verloren en er vinden binnenkort bezuinigingsrondes plaats. Ik ben er eigenlijk wel een beetje verdrietig van..
Hmja, heel vervelend. Maar je hebt wel nu al de kans om rond te kijken.
pi_88513595
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:14 schreef PaarsBeestje het volgende:
Het bedrijf dat die klant heeft gewonnen zoekt geen personeel? O-)
dag
pi_88515969
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 13:42 schreef Peter het volgende:

[..]

Het bedrijf dat die klant heeft gewonnen zoekt geen personeel? O-)
De grootste klant is niet meer... :') dus dat gaat 'm niet worden ben ik bang. Ik moet echt op zoek naar iets anders..
pi_88516315
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 14:38 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

De grootste klant is niet meer... :') dus dat gaat 'm niet worden ben ik bang. Ik moet echt op zoek naar iets anders..
De directe concurrent van die grootste klant dan? Die heeft er marktaandeel bij nu..
dag
pi_88517683
Ik ben benaderd door een bedrijf om daar over een vrijkomende vacature te komen praten. Werd daar intern aanbevolen dus was een van de eerste waarmee gepraat ging worden.

Het betreft een functie als beleidsmedewerker bij een gemeentelijke instelling, dus ik ben eens benieuwd in hoeverre dat me aan gaat spreken.
pi_88517709
Echt heeft mijn voorkeur nog steeds een marketingfunctie bij een grote telecomaanbieder. Die mogelijkheid moet ik ook gaan onderzoeken nu.
pi_88518607
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 november 2010 15:22 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik ben benaderd door een bedrijf om daar over een vrijkomende vacature te komen praten. Werd daar intern aanbevolen dus was een van de eerste waarmee gepraat ging worden.

Het betreft een functie als beleidsmedewerker bij een gemeentelijke instelling, dus ik ben eens benieuwd in hoeverre dat me aan gaat spreken.
Bedenk goed of je dat wil :). Probeer uit te vinden of het echt een overheidscultuur is of dat ze qua cultuur de slag naar het bedrijfsleven willen maken :).
  dinsdag 9 november 2010 @ 16:08:47 #97
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_88519426
Nou, ik ben officieel vanaf 1 januari uit dienst.
En heb m'n 1e afwijzing al binnen :P
pi_88520427
eindelijk na meer dan 4 weken een reactie mogen ontvangen van een gesprek (wat heel goed liep, en de perfecte baan had)...wist het antwoord al: afgewezen...

maar ja, we gaan maar weer verder...kan alleen wel zeggen dat ik van al die uitzendbureau's de schijthekel krijg...alles loopt via hun
pi_88520656
Bij mij begint het nu een beetje te lopen. Ik werd weer eens gebeld nav de nationale vacaturebank, dit keer ook nog echt met een vacature die bij mijn profiel aan sluit. Ze vragen wel een lager niveau, maar als ze mij gewoon willen betalen als HBOer vind ik het best. Was helaas niet direct het bedrijf zelf maar een uzb, nog even wachten of ik ook echt uitgenodigd wordt voor een gesprek. Maar het begint er op te lijken.
pi_88520670
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2010 15:45 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Bedenk goed of je dat wil :). Probeer uit te vinden of het echt een overheidscultuur is of dat ze qua cultuur de slag naar het bedrijfsleven willen maken :).
Dat niet alleen... het is nog best lastig om vanuit een overheidsfunctie terug te gaan naar het bedrijfsleven. De vooroordelen binnen het bedrijfsleven over ambtenaren zijn natuurlijk bijzonder fors..
pi_88520965
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2010 15:45 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dat is een van mijn grootste bedenkingen op dit moment. Degene die me aanbevolen heeft heeft zijn functie over de jaren mooi in kunnen richten en zit erg dicht tegen het bedrijfsleven aan.

Als ik alleen maar beleidsstukken mag gaan schrijven dan moet ik toch maar eens goed denken over mijn mogelijkheden daar. Ze vragen me sowieso om mee te werken aan een aantal ICT-gerelateerde projecten omdat ik daar in het verleden ook dingen voor gedaan heb.

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:42 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Dat niet alleen... het is nog best lastig om vanuit een overheidsfunctie terug te gaan naar het bedrijfsleven. De vooroordelen binnen het bedrijfsleven over ambtenaren zijn natuurlijk bijzonder fors..
Dat gevoel heb ik ook. Als ik een overheidsfunctie krijg voelt dat gelijk erg definitief.

Om die reden wil ik nu ook kijken wat mijn mogelijkheden zijn bij een aantal bedrijven op het gebied van media en telecom. Ik heb bij een aantal telecomaanbieders wel een paar contacten gelukkig, dus die hoop ik in te kunnen zetten.

Daarnaast heb ik misschien ook nog de mogelijkheid om bij het bedrijf te blijven waar ik op dit moment afstudeer, mits die een goede functie kunnen bieden.
pi_88559567
Ik zit vanaf Oktober thuis.
Gelukkig heb ik vandaag mijn eerste sollicitatie gesprek gehad. Deze is goed verlopen en mag 1 dag proefdraaien met hun. Dan krijg ik te horen als ze mij aan nemen ja of nee. Dit is wel werk op een 0 uren basis.

Nog leuker is dat ik zo net thuis kwam van mijn sollicitatie gesprek. Mijn ouders en vriend gebeld etc. Wordt ik daarna gebeld. Hallo met de politie. Owh jeej denk ik, zal wel een dikke boete aan me broek hebben ofzo ?

Mevrouw we hebben u sollicitatie binnen en wij nodigen u uit om bij de korpsvoorlichting te komen.
Ben zelf erg nieuwschierig wat dit "kan" gaan worden. Ik en politie, wie weet.

Hopelijk kom ik door al die testen heen.
pi_88559878
Update:
Vanochtend te horen gekregen dat het bedrijf waar ik op gesprek ben geweest een andere kandidaat heeft. Die gaan er zeer waarschijnlijk wel uitkomen, dus helaas voor mij. Na die weken wachten vond ik het niet echt helaas meer, en na vanmiddag zeker niet.
Op gesprek geweest bij een detachering voor een vaste baan bij hun opdrachtgever. En dat klonk veel beter dan die eerdere vacature :D Maar hard hopen dat dat wat gaan worden :9
pi_88560118
Echt, sommige bedrijven. :')

Krijg ik een mailtje van één of ander marketingbureau via het UWV die het idee hadden dat ik wel geschikt was voor het werk wat zij doen. :')
Ik vraag me af of ze uberhaupt naar mijn cv hebben gekeken. Ik heb niks gedaan qua verkopen, ben alleen chauffeur geweest. :')

De faalhazen.
pi_88598579
Morgen uitslag of ik een baan gevonden heb *O*
Iets meer uren dan ik graag wilde, maar wel super leuk werk, uitzicht op nog leuker werk, goed salaris en heel erg opleidingsgericht!
pi_88598887
Heb morgen een eerste oriënterend gesprek bij een bedrijf. Moet voor mezelf maar eens bedenken waar ik het allemaal over moet hebben.
pi_88601489
quote:
11s.gif Op donderdag 11 november 2010 16:17 schreef Citizen.Erased het volgende:
Heb morgen een eerste oriënterend gesprek bij een bedrijf. Moet voor mezelf maar eens bedenken waar ik het allemaal over moet hebben.
Altijd lastig, die eerste gesprekken. Ik heb er nu 3 gehad geloof ik, en nu begint m'n verhaal een beetje te lopen :P

Vandaag ook weer overleg gehad met mn huidige manager, en als ik geen andere baan kan vinden mag ik nog ff blijven *O*
pi_88603914
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 12:45 schreef Peter het volgende:
2e gesprek deze week bij een woningcorporatie *O*
En wellicht bij een ministerie ook een 2e gesprek deze week *O*
Ik kom wel ergens..
Die dus niet.. ministerie, althans, vooralsnog ben ik niet uitgenodigd.
Woningcorp ging goed, positief gevoel maar nog geen aanbod gehad. moeten loonwens nog bespreken..
en ik zit in de selectieprocedure van nog een functie bij de rijksoverheid :9, 1e ronde door gekomen bij het bedrijf dat mensen heeft geworven, nu door naar de opdrachtgever... zou een topfunctie zijn voor me ...
dag
pi_88617919
Ik kwam een leuke vacature tegen op zo'n vacatureverzamelsite. Deze vacature was 2,5 maand geleden geplaatst, dus ik mail de contactpersoon of de vacature nog beschikbaar is, en ik zet er gelijk mijn website adres in, mochten ze nieuwsgierig zijn. Ja we zijn nog steeds op zoek naar een geschikte kandidaat, was het antwoord dus ik ga aan de slag.
Cv bijgewerkt, 2 uur aan de brief besteed (mijn eerste sollicitatie sinds weet ik wanneer) en ik stuur het geheel plus een referentie per email naar de contactpersoon (zij wilden het graag per email).

Ik bezoek even het toilet en ik hoor in de andere kamer mijn mobiel piepen: nieuwe mail.
Een mailtje van het bedrijf waar ik net mijn sollicitatie heen had gestuurd. Zal zeker een ontvangstbevestiging zijn.

Nee...

Het was een afwijzing op mijn sollicitatie. Ze hadden na mijn eerste mailtje mijn website al bezocht waar mijn portfolio op staat, en daaruit hun conclusie getrokken nog voor ik de aanhef van mijn brief klaar had...

Onvoorstelbaar... binnen welgeteld 5 minuten al afgewezen.

Ik kon het niet laten om hier op te reageren, dus in mijn reply stond iets als: record snelste afwijzing, maar toch bedankt voor de 'moeite'
pi_88624152
Tsja bedrijven geven nu eenmaal dr geen fuck om hoe lang jij bezig bent met een brief of c.v.
get used to it.
pi_88630016
Pfew! Ik heb eindelijk een nieuwe baan *O* *O* *O*

Ik start op 1 januari bij Fin (detachering en interim management) hier in het zuiden als finance en control professional.

:).
pi_88630194
Gefeliciteerd. *O*

Ik kan waarschijnlijk tijdelijk aan de slag als belmiep bij een callcenter. Maar ik heb expres niet te veel uren zodat ik ondertussen verder kan zoeken.
pi_88631928
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:09 schreef Roel_Jewel het volgende:

Ik start op 1 januari bij Fin (detachering en interim management) hier in het zuiden als finance en control professional.

Zag het op LinkedIn. Gefeliciteerd.
pi_88631969
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:41 schreef Peter het volgende:

[..]

Die dus niet.. ministerie, althans, vooralsnog ben ik niet uitgenodigd.
Woningcorp ging goed, positief gevoel maar nog geen aanbod gehad. moeten loonwens nog bespreken..
en ik zit in de selectieprocedure van nog een functie bij de rijksoverheid :9, 1e ronde door gekomen bij het bedrijf dat mensen heeft geworven, nu door naar de opdrachtgever... zou een topfunctie zijn voor me ...
Woningcorporatie *O*

waar/welk/wat voor functie? :)
Ja doei.
pi_88631993
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:08 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Zag het op LinkedIn. Gefeliciteerd.
Thnx!
pi_88637921
Ah een werkloze topic! Ik kom me ook eens melden *O* .

Ik zit sinds half mei thuis op de bank en ben sinsdien dus ook werkzoekende. Het leek een hele tijd enorm uitzichtloos maar ik ben dan eindelijk toch uitgenodig bij een bedrijf om op gesprek te komen. Ik heb gisteren het 2e gesprek gehad. Dat ging trouwens enorm kut, dus ik ben ernstig benieuwd wat daar de uitkomst van gaat zijn :') .
pi_88638248
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:09 schreef Roel_Jewel het volgende:

Nice! Gefeliciteerd! *O*

Ik mag waarschijnlijk langer blijven ondanks de crisis hier.. ben ik wel blij.. Probeer dit helemaal duidelijk te krijgen voor halverwege december. Lijkt me wel zo prettig :)
pi_88638655
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 16:08 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Morgen uitslag of ik een baan gevonden heb *O*
Iets meer uren dan ik graag wilde, maar wel super leuk werk, uitzicht op nog leuker werk, goed salaris en heel erg opleidingsgericht!
En ik heb de baan gekregen! *O*
  vrijdag 12 november 2010 @ 16:40:41 #119
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_88639927
Hm. Ik ben verheugd te hebben gehoord dat mijn potentieel nieuwe werkgever mij een arbeidscontract wil aanbieden ingaande op 1 januari 2011.

Nu hoop ik dat ze zich aan hun woorden houden, want ik zou maar wat graag met hen verder gaan. *O*.
pi_88641293
Ik en mijn vriendin zijn op korte termijn op zoek naar een:

'huishoudster' op basis van 1 uur per week. salaris: 6, 50 euro bruto per uur. ]

taken: schoonmaken en opruimen

solliciteren kan via PM
pi_88641523
Gefeliciteerd Roel en Kiwi ^O^
  vrijdag 12 november 2010 @ 17:38:35 #122
320171 Dinaridar
Operation Repo
pi_88641636
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 16:34 schreef Dinaridar het volgende:
Komende vrijdag een sollicitatiegesprek bij een overheidsinstelling in Tilburg. Het is wel voor een tijdelijke functie én circa 50 km enkele reis (uurtje karren). Nouja, beter dan werkloos zijn uiteraard.
Vanmorgen het betreffende gesprek gehad en zojuist vernomen dat ik er tijdelijk aan de slag kan! De werkperiode zal vermoedelijk in de eerste januaridecade aanvangen 8)7

Nu eens kijken hoe ik de tussenliggende periode ga invullen. Wie weet zoeken ze bij de TNT nog extra medewerkers voor de drukke decembermaand :+
pi_88642985
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 17:21 schreef Leonidas82 het volgende:
Ik en mijn vriendin zijn op korte termijn op zoek naar een:

'huishoudster' op basis van 1 uur per week. salaris: 6, 50 euro bruto per uur. ]

taken: schoonmaken en opruimen

solliciteren kan via PM
Je mikt op een minderjarige, is het niet? :P
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 17:38 schreef Dinaridar het volgende:

[..]

Vanmorgen het betreffende gesprek gehad en zojuist vernomen dat ik er tijdelijk aan de slag kan! De werkperiode zal vermoedelijk in de eerste januaridecade aanvangen 8)7

Nu eens kijken hoe ik de tussenliggende periode ga invullen. Wie weet zoeken ze bij de TNT nog extra medewerkers voor de drukke decembermaand :+
Gefeliciteerd! Voor een tijdelijke baan bij TNT: http://www.decemberbaan.nl
  vrijdag 12 november 2010 @ 19:02:08 #124
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88643717
Roel, Kiwi en Detroit, gefeliciteerd! *O*
pi_88645966
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:10 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Woningcorporatie *O*

waar/welk/wat voor functie? :)
serviceteam bij een organisatie waar dat team 80% van de vragen/problemen in 1 keer wil oplossen. Tis wel tijdelijk ter vervanging van een langdurig zieke, maar het sluit aan bij mijn ervaring en het is werk... maandag uitslag/loonbespreking...

En ik hoop erg op de andere functie... dat zou zo ongeveer mijn droombaan zijn O+
dag
pi_88667099
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 16:40 schreef Detroit het volgende:
Hm. Ik ben verheugd te hebben gehoord dat mijn potentieel nieuwe werkgever mij een arbeidscontract wil aanbieden ingaande op 1 januari 2011.

Nu hoop ik dat ze zich aan hun woorden houden, want ik zou maar wat graag met hen verder gaan. *O*.
Tof. :) Gefeliciteerd. *O*
pi_88672192
Gefeliciteerd mensen! :D
Liej
  zondag 14 november 2010 @ 00:31:25 #128
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_88687885
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 november 2010 19:02 schreef caroline88 het volgende:
Roel, Kiwi en Detroit, gefeliciteerd! *O*
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 12:14 schreef RealZeus het volgende:

Tof. :) Gefeliciteerd. *O*
Cheers, thanks! *O*.
  zondag 14 november 2010 @ 16:14:54 #129
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_88702828
Alle mensen met een nieuwe baan: Gefeliciteerd! *O*
pi_88702854
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 16:14 schreef GotC het volgende:
Alle mensen met een nieuwe baan: Gefeliciteerd! *O*
dattum! *O*
Ja doei.
pi_88702870
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 19:58 schreef Peter het volgende:

[..]

serviceteam bij een organisatie waar dat team 80% van de vragen/problemen in 1 keer wil oplossen. Tis wel tijdelijk ter vervanging van een langdurig zieke, maar het sluit aan bij mijn ervaring en het is werk... maandag uitslag/loonbespreking...

En ik hoop erg op de andere functie... dat zou zo ongeveer mijn droombaan zijn O+
ah, Woonservice dus.. en ehm.. elke woningcorporatie wil dat :+ die aantallen
Ja doei.
pi_88703508
Dank jullie wel voor de felicitaties! :)

Ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat bevallen, verwacht er veel van.
pi_88777563
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 16:40 schreef Detroit het volgende:

Mag ik lekker de eerste zijn die mijn vriendje feliciteert *O* Want ik krijg net een smsje dat zijn contract met de post onderweg is, en dat hij per 1 januari 2011 weer werk heeft.
Dus bij deze,
Gefeliciteerd mop, ben trots op je :*
pi_88777689
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 16:15 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ah, Woonservice dus.. en ehm.. elke woningcorporatie wil dat :+ die aantallen
uhuh, ach ja, tis werk en ik denk dat ik het wel goed aan kan.
dag
pi_88777908
Nog maar een keertje hier melden. Sinds februari 2009 afgestudeerd (Veiligheidskunde HBO). Nog steeds geen baan.......doe uitzendwerk 'met mijn handen'

Ik wil niet zeggen dat ik een depressie heb, maar erg vrolijk ben ik op dit moment niet. Ik wil zo graag werken, maar krijg je de kans niet. Elke dag op alle vacature sites, eens in de maand uitzendbureaus afstruinen.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_88778492
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:15 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Nog maar een keertje hier melden. Sinds februari 2009 afgestudeerd (Veiligheidskunde HBO). Nog steeds geen baan.......doe uitzendwerk 'met mijn handen'

Ik wil niet zeggen dat ik een depressie heb, maar erg vrolijk ben ik op dit moment niet. Ik wil zo graag werken, maar krijg je de kans niet. Elke dag op alle vacature sites, eens in de maand uitzendbureaus afstruinen.
Ongeveer hetzelfde hier, sinds juni thesis afgerond, moet helaas nog 2 toetsen in feb. Dus niks meer te doen. Waardeloos om aan werk te komen, zelfs op mbo niveau (die ik wel al afgerond heb) wordt ik niet aangenomen. Echt vrolijk wordt je er niet van nee.
pi_88778551
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:28 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Ongeveer hetzelfde hier, sinds juni thesis afgerond, moet helaas nog 2 toetsen in feb. Dus niks meer te doen. Waardeloos om aan werk te komen, zelfs op mbo niveau (die ik wel al afgerond heb) wordt ik niet aangenomen. Echt vrolijk wordt je er niet van nee.
En dan de opmerkingen van de 'omgeving' "Je moet ergens zien binnen te komen, gewoon op alles reageren" IK REAGEER OP ALLES!! "Zoek dan een administratief baantje, dan ben je in ieder geval ergens binnen" ZELFS VOOR ADMINISTRATIE VRAGEN ZE NU ERVARING.....

grrrr
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
pi_88778583
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:15 schreef tongytongylickylicky het volgende:

Had je het nog geprobeerd bij de grote olie & gas bureaus? Die zoeken toch regelmatig veiligheidskundigen (of je moet echt die kant niet uit willen natuurlijk).
pi_88778628
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:29 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

En dan de opmerkingen van de 'omgeving' "Je moet ergens zien binnen te komen, gewoon op alles reageren" IK REAGEER OP ALLES!! "Zoek dan een administratief baantje, dan ben je in ieder geval ergens binnen" ZELFS VOOR ADMINISTRATIE VRAGEN ZE NU ERVARING.....

grrrr
Ja of je krijgt een antwoord van "je hebt niet genoeg bewezen affiniteit met dit werkveld op je CV"

zucht. Ik beland nog achter de kassa bij de AH voor de komende 5 jaar. :( :P
pi_88778667
quote:

Heb je gedacht aan vrijwilligerswerk in de richting van je studie? Om aan te tonen wat je kunt en dat je wil werken?
dag
pi_88778798
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:32 schreef Peter het volgende:

[..]

Heb je gedacht aan vrijwilligerswerk in de richting van je studie? Om aan te tonen wat je kunt en dat je wil werken?
Heb ik aan gedacht. Maar er is weinig/ tot geen vrijwilligers werk in mijn richting. Veiligheid/ beveilig (advies). Ik werk op dit moment 40uur per week via een uitzendbureau en doe daar ongeschoold werk. Om hier ook nog eens vrijwilligerswerk bij te gaan doen wat ook 'beneden' het niveau is waarvoor ik heb gestudeerd schiet in mijn ogen niets op.

Ik ben iemand die altijd zal werken of ik nou directeur van de Shell ben of putjesschepper, ik zal en moet aan geld komen, maar hoe het nu al 1 1/2 jaar gaat is om te janken.
pi_88778924
*O*
Net een telefoontje met een loonbod. 300 bruto meer dan dat ik verdiende *O* + reiskostenvergoeding.
(ik heb mijn oude loon niet eens hoeven vermelden)

En geaccepteerd natuurlijk :D
dag
pi_88778958
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:35 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Heb ik aan gedacht. Maar er is weinig/ tot geen vrijwilligers werk in mijn richting. Veiligheid/ beveilig (advies). Ik werk op dit moment 40uur per week via een uitzendbureau en doe daar ongeschoold werk. Om hier ook nog eens vrijwilligerswerk bij te gaan doen wat ook 'beneden' het niveau is waarvoor ik heb gestudeerd schiet in mijn ogen niets op.

Ik ben iemand die altijd zal werken of ik nou directeur van de Shell ben of putjesschepper, ik zal en moet aan geld komen, maar hoe het nu al 1 1/2 jaar gaat is om te janken.
Waar woon je ergens?
dag
pi_88779145
wat kan je precies met HBO Veiligheidskunde?

Ga eens langs bij de lokale brandweer, politie of het ziekenhuis en ga eens met die mensen praten.
  dinsdag 16 november 2010 @ 14:44:16 #145
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88779153
Detroit gefeliciteerd!!!

Peter gefeliciteerd!!!

*O* *O* *O*
pi_88779195
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:39 schreef Peter het volgende:

[..]

Waar woon je ergens?
Den-Haag
pi_88779255
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:45 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Den-Haag
IOOV al geprobeerd? VNG?, Rode Kruis? GHOR-bureau's? Veiligheid en Justitie?
Politie Haaglanden?
dag
pi_88779551
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:46 schreef Peter het volgende:

[..]

IOOV al geprobeerd? VNG?, Rode Kruis? GHOR-bureau's? Veiligheid en Justitie?
Politie Haaglanden?
Ja, en ook Ministerie van Defensie (op verschillende manieren) deze heeft sinds vorige week een vacaturestop. Bij de politie heb ik ook 2 jaar in verschillende sollicitatie procedures gezeten (zelfs aan de andere kant van Nederland). Reclassering heb ik bij gesolliciteerd. Bij de rijksoverheid worden wel vacatures geplaatst maar of deze worden ingevuld is een tweede. Op dit moment is de gehele overheid twijfelachtig, omdat ze allemaal zitten te 'wachten' wat het nieuwe kabinet met ze van plan is.
pi_88785921
Ik ben uitgenodigd voor een gesprek bij een bedrijf dat mij erg leuk lijkt, ik zal er wel voor moeten verhuizen, maar dat heb ik er wel voor over. Ik had eigenlijk alleen maar gesolliciteerd zodat ze mijn naam al eens hadden gezien als er een functie vrij kwam waar ik geschikt voor ben. Ik dacht dat ik te weinig ervaring zou hebben maar ik ben dus toch uitgenodigd. *O*

Ondertussen blijf ik maar gebeld worden door mensen die mijn CV op nationale vacaturebank hebben gevonden, maar daar is nog niet echt iets concreets uit gekomen.
pi_88794814
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:54 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Ja, en ook Ministerie van Defensie (op verschillende manieren) deze heeft sinds vorige week een vacaturestop. Bij de politie heb ik ook 2 jaar in verschillende sollicitatie procedures gezeten (zelfs aan de andere kant van Nederland). Reclassering heb ik bij gesolliciteerd. Bij de rijksoverheid worden wel vacatures geplaatst maar of deze worden ingevuld is een tweede. Op dit moment is de gehele overheid twijfelachtig, omdat ze allemaal zitten te 'wachten' wat het nieuwe kabinet met ze van plan is.
Wellicht jezelf op projectbasis verhuren? Minder risico voor de overheid, lagere drempel om je in te huren..

[ Bericht 0% gewijzigd door Peter op 16-11-2010 21:01:29 ]
dag
  Moderator dinsdag 16 november 2010 @ 20:48:05 #151
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_88794958
Kiwi :) ! Gaaf hoor! Ik ben erg benieuwd wat het inhoudt aangezien ik waarschijnlijk... hetzelfde... jeweetwel. Geen idee waar ik het moet zoeken zeg maar :@ !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_88797401
quote:
Op dinsdag 16 november 2010 20:48 schreef Renesite het volgende:
Kiwi :) ! Gaaf hoor! Ik ben erg benieuwd wat het inhoudt aangezien ik waarschijnlijk... hetzelfde... jeweetwel. Geen idee waar ik het moet zoeken zeg maar :@ !
PM me eens met hoe het er nu voor staat met de studie en wat voor werkervaring je hebt tot nu toe? :) Ben nieuwsgierig! Misschien kan ik je wat tips geven! Mijn voordeel is dat ik op relatief jonge leeftijd al veel werkervaring heb kunnen opdoen in het werkgebied. Ben wat dat betreft heel dankbaar voor de kansen die ik gekregen heb!
pi_88808697
Ik ben dan wel niet werkloos maar heb vanmiddag wel een tweede gesprek bij een andere werkgever. Zenuwen -O- Heb 50% kans maar dat blijft natuurlijk 'maar' 50%.. Het zijn wel snelle beslissers dus met een beetje mazzel weet ik voor het weekend of net na het weekend of het 'm gaat worden. :)
  donderdag 18 november 2010 @ 13:22:31 #154
320171 Dinaridar
Operation Repo
pi_88859587
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 17:38 schreef Dinaridar het volgende:
Update: blijkbaar is bij het betreffende bedrijf het budget voor uitzendkrachten per direct ingetrokken waardoor mijn werkperiode daar (die in de eerste januaridecade zou starten) van de baan is. De afdeling waar ik tijdelijk terecht zou komen blijft hierdoor zitten met grote werkachterstanden en voor mij begint de zoektocht naar een baan opnieuw. 8)7
pi_88859890
Ik heb gisteren gehoord dat mijn kans op een baan hier vrijwel nihil is momenteel. :{

Als het mee zit trekt het van het voorjaar weer aan en ik heb echt geen idee wat ik nu doen moet. -O-
pi_88859897
awh, da's balen -O-
Ja doei.
pi_88860097
Ik kan ook niet echt iets vinden hier in het noorden. Nu ga ik maar callcenterwerk doen. Maar ik blijf opzoek naar een baan bij mijn studie (bouwkunde). Ik heb nog wel een sollicitatiegesprek staan over 2 weken in Utrecht, maar ik hoop eigenlijk gewoon hier in het Noorden aan de slag te kunnen.
pi_88860127
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 13:30 schreef motorbloempje het volgende:
awh, da's balen -O-
Ja behoorlijk. Ik heb dit hele jaar maar 8 weken gewerkt. :{ En het UWV kan niks want geen geld.
pi_89049496
Het is inderdaad momenteel dramatisch in het noorden qua werkgelegenheid, zelfs hier in Groningen-stad is weinig te vinden. Of je moet net aan dat ene specialistische profiel voldoen.

Ik heb een tijd geleden maar gesolliciteerd bij de TNT voor een decemberbaan, maar nog steeds niks gehoord. :{
pi_89052420
Tsja, in Zuid Limburg is het niet anders...

Ik kreeg pas geleden een aanbod voor een baan om per 1 maart 2011 te starten via een detacheerder, maar die zou dan eerst werk voor mij moeten gaan zoeken. Dan zou ik in het ergste geval alleen maar 1 maand loon krijgen en per april weer opnieuw voor iets moeten zoeken...
Verder viel het bruto loon me ook erg tegen...

Dus ja, op zoek naar iets nieuws.
pi_89052501
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:39 schreef JL... het volgende:
Tsja, in Zuid Limburg is het niet anders...

Ik kreeg pas geleden een aanbod voor een baan om per 1 maart 2011 te starten via een detacheerder, maar die zou dan eerst werk voor mij moeten gaan zoeken. Dan zou ik in het ergste geval alleen maar 1 maand loon krijgen en per april weer opnieuw voor iets moeten zoeken...
Verder viel het bruto loon me ook erg tegen...

Dus ja, op zoek naar iets nieuws.
Ik woon in midden-Limburg en daar is het niet veel beter gesteld. Ik heb laatst een oriënterend gesprek gehad, maar moet daar een formele vacature afwachten. Dus ik moet ook verder even rondkijken hoe en wat precies.
pi_89052627
Ik had er al eens over gedacht om gewoon in Luik te gaan kijken voor een baan (omdat dat vanuit Maastricht goed te doen is en ook misschien wel eenvoudig woonruimte in Luik te regelen is).
Maar daar ben ik weer op teruggekomen omdat ik geen woord Frans spreek.

Ik focus me nu ook veel op de regio's Den Haag en Rotterdam (havengebied) voor werk.
pi_89053722
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:46 schreef JL... het volgende:

Ik focus me nu ook veel op de regio's Den Haag en Rotterdam (havengebied) voor werk.
Daar zit ik ook aan te denken maar dan komt het huisvestingsprobleem om de hoek kijken. :')
pi_89053787
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:15 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Daar zit ik ook aan te denken maar dan komt het huisvestingsprobleem om de hoek kijken. :')
Het blijft een lastige afweging natuurlijk.
Vanaf de volgende week ga ik mijn zoektocht iets serieuzer op proberen te pakken. Dan heb ik ook meer duidelijkheid of ik eventueel bij mijn afstudeerbedrijf kan blijven of dat ik echt genoodzaakt ben om elders te zoeken.
pi_89053792
Heeft scania in Zwolle geen werk?
dag
pi_89053905
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:16 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Het blijft een lastige afweging natuurlijk.
Vanaf de volgende week ga ik mijn zoektocht iets serieuzer op proberen te pakken. Dan heb ik ook meer duidelijkheid of ik eventueel bij mijn afstudeerbedrijf kan blijven of dat ik echt genoodzaakt ben om elders te zoeken.
Als ik geld genoeg had was ik al gegaan , denk ik. Ik heb geen zin om nog een keer lang thuis te zitten. Ik wil nou wel eens vooruit en daar kan dat.
pi_89053995
quote:

[..]

als je in Den Haag een woning zou zoeken kan ik nog wel wat sociale huur voor je 'regelen'...
Ja doei.
pi_89054033
quote:

[..]

Als ik naar websites op het internet ga kijken zoals marktplaats en makelaars, is het vinden van accomodatie aldaar wel redelijk in Rotterdam/Den Haag. Zeker in tegenstelling tot een stad als Amsterdam.
pi_89054090
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:22 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

als je in Den Haag een woning zou zoeken kan ik nog wel wat sociale huur voor je 'regelen'...
Thanks voor de tip.

Je moet namelijk beide dan in een keer hebben, werk en een woonruimte.
pi_89054178
Heb laatst via via al een andere FOK!ker aan woonruimte geholpen ;) dus mocht je eerst een woning willen hebben en dan zoeken, dan kan ik je zo een adres geven :)

Mijn moeder werkt namelijk (ook) bij een woningcorporatie, en daar zijn wat appartementen die via 'wie het eerst komt, die het eerst maalt' verhuurd worden. Zijn 'tijdelijke' woningen, maar de periode waarover we praten is 'jaren'.

Mocht je in Groesbeek wat zoeken én meer dan 7 jaar woonduur hebben dan kan ik wat voor je betekenen :+
Ja doei.
pi_89054447
Weer een gesprek geregeld, bij een hele kleine organisatie. Deze keer via m'n 'netwerk' :P
Deze eens kijken of dat wat is. Het is iig lekker in de buurt :)
pi_89054516
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:27 schreef motorbloempje het volgende:
Heb laatst via via al een andere FOK!ker aan woonruimte geholpen ;) dus mocht je eerst een woning willen hebben en dan zoeken, dan kan ik je zo een adres geven :)

Mijn moeder werkt namelijk (ook) bij een woningcorporatie, en daar zijn wat appartementen die via 'wie het eerst komt, die het eerst maalt' verhuurd worden. Zijn 'tijdelijke' woningen, maar de periode waarover we praten is 'jaren'.

Mocht je in Groesbeek wat zoeken én meer dan 7 jaar woonduur hebben dan kan ik wat voor je betekenen :+
Thanks nogmaals voor de tip.

Dit is zeer handig voor mensen die van buiten de regio een baan vinden en ineens woonruimte nodig hebben.
pi_89054521
Zucht om moedeloos van te worden. Waarom vragen werkgevers altijd jaaaren ervaring? Zo kom je als starter nooit aan de bak ;( .

Ik ben trouwens afgewezen na 2 gesprekken te hebben gehad bij een bedrijf. "Toch te weinig ervaring". Etterbakken :6
  dinsdag 23 november 2010 @ 16:17:06 #174
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_89055964
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:37 schreef Quickie_Butt het volgende:
Zucht om moedeloos van te worden. Waarom vragen werkgevers altijd jaaaren ervaring? Zo kom je als starter nooit aan de bak ;( .

Ik ben trouwens afgewezen na 2 gesprekken te hebben gehad bij een bedrijf. "Toch te weinig ervaring". Etterbakken :6
Buh, eens! Net te weinig ervaring, altijd dat. Zelfs afgewezen op ervaring voor een klantenservice functie!

Zucht! :{
pi_89056618
geniaal:
ik wil kijken of er een baan @ tnt beschikbaar is via decemberbaan.nl
vul mijn gegevens in, beantwoord wat vragen (o.a. momenten dat je wilt werken en hoeveel uur)
zegt ie dat er niks is.
ok kan, dus ik wil terug om de tijden e.d. aan te passen (want ik ben best flexiebel, iets wat ze @ site niet snappen)
en dat kan dus niet... :')
  Moderator dinsdag 23 november 2010 @ 17:52:30 #176
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_89059687
quote:
13s.gif Op donderdag 18 november 2010 13:29 schreef RealZeus het volgende:
Ik heb gisteren gehoord dat mijn kans op een baan hier vrijwel nihil is momenteel. :{

Als het mee zit trekt het van het voorjaar weer aan en ik heb echt geen idee wat ik nu doen moet. -O-
Oost Groningen toch? Welke regio?
pi_89060110
quote:

[..]

Dat onthoud ik even, dat zou wel prettig zijn. Particulier is niet te betalen door al die bemiddelingskosten e.d.
pi_89060128
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 17:52 schreef Renesite het volgende:

[..]

Oost Groningen toch? Welke regio?
Ik woon in Zuidlaren. :)
  Moderator dinsdag 23 november 2010 @ 18:07:40 #179
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_89060215
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 18:04 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ik woon in Zuidlaren. :)
Ah okee! Die omgeving ken ik niezo.
pi_89061672
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 november 2010 18:07 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ah okee! Die omgeving ken ik niezo.
Zeg maar omgeving stad Groningen. :)
  dinsdag 23 november 2010 @ 23:49:07 #181
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_89078082
Oke, nu mijn "probleem";

Ik heb nu een vaste baan, maar ik twijfel of dit het nu echt is. nu kan ik een half jaar tekenen bij een andere werkgever...

-plus nieuwe werkgever: bruto 200,- meer, 4 uur minder werken dan nu', maar wel een half jaar + proeftijd.

- plus huidige werkgever: ze willen me niet kwijt, en een vaste aanstelling...

twijfel alom, wat te doen....
Tot zover de kwaliteitspost
pi_89078547
Hier ook een. No job :s. Ik ben student, op zoek naar iets voor 2 a 3 dagen.
Ingeschreven bij uitzendbureau's, maar dat werkt gewoon niet. Geen reacties etc. CV online gezet op de nationalevacaturebank.
Best frustrerend:S
pi_89079204
Werkloos, sinds 27-10-2010 naar naaistreek ex werkgever.
ingeschreven bij diverse uitzen bureau's lever ze regelmatig vacatures aan die mijn profiel schetsen.
maar ze doen gewoon geen klote.

Helemaal Tempo-team spant de kroon hierin, mooie reclames doen geen klote.

Zelf al 10+ eigen sollicitaties verstuurd. wel geteld door 4 bedrijven is er contact gezocht.
waarvan ik er uiteindelijk bij 2 op gesprek mocht komen.

eerste is het niet geworden, maar was beetje mijn eigen schuld en achteraf niet zo erg.
2e hoor ik eind van de week als het goed is :D

uitkering kom ik niet voor in aanmerking omdat ik ontslagen ben.
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
  woensdag 24 november 2010 @ 00:18:53 #184
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_89079319
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 00:15 schreef CecilBDemented het volgende:

uitkering kom ik niet voor in aanmerking omdat ik ontslagen ben.
Bij een 'gewoon' ontslag kom je wel degelijk in aanmerking voor een uitkering, hoor!
Tenzij het 'verwijtbaar' was - dus ontslag op staande voet o.i.d.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_89079476
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 00:18 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Bij een 'gewoon' ontslag kom je wel degelijk in aanmerking voor een uitkering, hoor!
Tenzij het 'verwijtbaar' was - dus ontslag op staande voet o.i.d.
het was verwijtbaar ;) althans zo hebben ze het weten neer te zetten.
helaas geen geld om het aan te vechten. en de te behalen winst is minder dan de kosten die ik moet maken. het is lang verhaal, bij veel interesse kan ik dat wel een keer typen.
Ben in ieder geval goed genaaid door de luitjes daar.
pi_89087062
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 16:17 schreef GotC het volgende:

[..]

Buh, eens! Net te weinig ervaring, altijd dat. Zelfs afgewezen op ervaring voor een klantenservice functie!

Zucht! :{
Ik ben een keer afgewezen voor een baantje als chauffeur (lees: spullen wegbrengen) omdat ik geen ervaring had met laden en lossen. :')

Ik bedoel... spullen in een bestelauto zetten. ;(
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_89087102
Ervaring is inderdaad lastig. Een aantal medestudenten die recentelijk afgestudeerd zijn vinden het ook erg lastig om een goede baan te vinden. Ik hoop dat ik wél ergens terecht kan. Al is het maar tijdelijk bij mijn afstudeerbedrijf blijven om van daaruit naar een baan te kijken.
pi_89087105
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:15 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Ik ben een keer afgewezen voor een baantje als chauffeur (lees: spullen wegbrengen) omdat ik geen ervaring had met laden en lossen. :')

Ik bedoel... spullen in een bestelauto zetten. ;(
wellicht willen ze dat je dat snel en ook direct goed doet? :P
pi_89087858
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:18 schreef Balisto het volgende:
Ik heb een tijd geleden maar gesolliciteerd bij de TNT voor een decemberbaan, maar nog steeds niks gehoord. :{
Zou twee weken te vroeg zijn om hier achteraan te mailen?
pi_89089030
quote:
11s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:39 schreef Balisto het volgende:

[..]

Zou twee weken te vroeg zijn om hier achteraan te mailen?
Nee, lijkt me niet. Het is bijna december, dus de planning zullen ze vrij snel in orde moeten hebben.
pi_89094542
Wat al helemaal verschrikkelijk is, is dat bijna alles via uitzendbureaus loopt.

Heeft het toch zin om langs die bureaus te gaan? Hoe denken jullie er over?
In mijn optiek niet echt...ze melden steeds dat je maar via internet het aanbod moet bekijken. Dan reageer ik ook maar wordt het nooit wat.
pi_89095146
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:29 schreef JL... het volgende:
Wat al helemaal verschrikkelijk is, is dat bijna alles via uitzendbureaus loopt.

Heeft het toch zin om langs die bureaus te gaan? Hoe denken jullie er over?
In mijn optiek niet echt...ze melden steeds dat je maar via internet het aanbod moet bekijken. Dan reageer ik ook maar wordt het nooit wat.
Hou er rekening mee dat er spookvacatures tussen staan op internet. Op die manier komen de uitzendbureaus wel gemakkelijk aan gegevens van werkzoekenden die ze kunnen gebruiken wanneer er vacatures zijn. Als ze je te veel aan het lijntje houden, kun je er daarom beter van uit gaan dat ze geen of weinig vacatures hebben.
pi_89095191
Klopt...ik zie bijvoorbeeld 1 vacature de hele tijd opduiken sinds ik in september gestart ben met zoeken.
pi_89095305
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:46 schreef JL... het volgende:
Klopt...ik zie bijvoorbeeld 1 vacature de hele tijd opduiken sinds ik in september gestart ben met zoeken.
En toen heb je je in eerste instantie natuurlijk afgevraagd waarom ze voor zo'n vacature niemand konden vinden... :P
pi_89095426
Wat een fuckers...daar was ik me dus helemaal niet van bewust.
  woensdag 24 november 2010 @ 17:42:55 #196
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89102351
Kan natuurlijk ook een rotbedrijf zijn waar niemand het lang uithoudt.
pi_89102716
quote:
7s.gif Op woensdag 24 november 2010 17:42 schreef caroline88 het volgende:
Kan natuurlijk ook een rotbedrijf zijn waar niemand het lang uithoudt.
Dat kan uiteraard ook. Toch is het fenomeen spookvacatures zo onderhand wel bekend en in de huidige economische problemen kan ik me haast niet voorstellen dat er momenteel niet meer spookvacatures dan eerst zijn. Het kan ook zijn dat men momenteel eerst zoekt onder de mensen die al bekend zijn bij het uitzendbureau.

Overigens moet iemand zelf moeite blijven doen voor een sollicitatie, ze komen je niet halen. Zorg ook voor een duidelijk CV dat direct naar een inlener kan, mocht je een echte vacature te pakken hebben. Jaren terug had een intercedent mijn gegevens totaal verkeerd doorgegeven aan een inlener, waardoor ik in eerste instantie werd afgewezen.
pi_89102759
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 00:00 schreef Shalloe het volgende:
Hier ook een. No job :s. Ik ben student, op zoek naar iets voor 2 a 3 dagen.
Ingeschreven bij uitzendbureau's, maar dat werkt gewoon niet. Geen reacties etc. CV online gezet op de nationalevacaturebank.
Best frustrerend:S
Ga eens opzoek naar callcenterwerk. Kun je ook mooi om je studie heen plannen. Is best leuk en je kunt gewoon iets van klanteservice gaan doen dus dan hoef je zelf niemand lastig te vallen.

Ik wordt zelf voorgesteld door het uitzendbureau bij een bedrijf dat een soort Google streetview beelden (met film) maakt maar dan niet voor Google. Lijkt me echt een grappig baantje om tijdelijk te doen zolang ik nog geen passende baan heb gevonden. Ik hoop dat ik daar aan de slag kan. Gewoon een beetje betaald rondjes rijden met een auto. :s)
pi_89103248
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:16 schreef mschol het volgende:

[..]

wellicht willen ze dat je dat snel en ook direct goed doet? :P
Ongetwijfeld, maar kom op, hoe moeilijk is het om spullen in een bestelauto te zetten? :P Volgens mij kun je dat een aap ook nog wel leren. En er stond ook helemaal niets over in de vacature, alleen iets van "Ervaring met rijden in een bestelauto is een pré". Jammer weer :P

Overigens, @hierboven, het enige uitzendbureau waarbij ik het als de moeite waard heb ervaren om langs te gaan was Start. Daar was er echt een gesprek, waarin mijn CV werd besproken en er werden een paar vestigingen gebeld of die toevallig iets passends hadden. Bij de rest kwam het inderdaad neer op "Hou de website in de gaten, doei!".
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_89103881
Ja dat vond ik bij start inderdaad ook fijn, ze namen echt de tijd en kwamen meteen met een aantal vacatures waarbij ze mij gingen voorstellen. Helaas bij geen eentje uitgenodigd. Maar bij andere specifiekere uitzendbureaus speciaal voor de bouwbranche waar ik wat in zoek, heb ik het idee dat ze ook wel echt iets doen. Maar al die algemene uitzendbureautjes doen echt niets voor je.
  woensdag 24 november 2010 @ 18:47:37 #201
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89104797
lyolyrc - als ik de indruk gaf dat ik niet geloof in spookvacatures, dan heb ik het niet duidelijk gezegd.
Er zijn veel spookvacatures. Maar daarnaast zijn er ook de posities die steeds weer openvallen omdat het matige banen zijn waar niemand het lang uithoudt.
En natuurlijk ook de vervuiling van gewone vacatures die vervuld zijn maar vaak jaren later nog steeds op het internet staan.
pi_89123406
quote:
7s.gif Op woensdag 24 november 2010 18:47 schreef caroline88 het volgende:
lyolyrc - als ik de indruk gaf dat ik niet geloof in spookvacatures, dan heb ik het niet duidelijk gezegd.
Er zijn veel spookvacatures. Maar daarnaast zijn er ook de posities die steeds weer openvallen omdat het matige banen zijn waar niemand het lang uithoudt.
En natuurlijk ook de vervuiling van gewone vacatures die vervuld zijn maar vaak jaren later nog steeds op het internet staan.
Zo bedoelde ik het niet. :) Slechtbetaalde rotbaantjes bij belabberde werkgevers zullen inderdaad vaak openstaan.

Ik denk dat het fenomeen spookvacature momenteel wel wat vaker voorkomt dankzij een kwakkelende economie. Ik vraag me trouwens ook af of behalve uitzendbureaus en werving-/selectiebureaus ook andere werkgevers zich hieraan schuldig maken.
pi_89123665
Pfff ik ben dat op een houtje bijten wel zo zat he! :P bah.
pi_89123976
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 01:06 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Pfff ik ben dat op een houtje bijten wel zo zat he! :P bah.
anders ik wel.. maar als het goed is kan ik iig tijdelijk ergens als ZZP'er aan de slag..
pi_89138056
Sinds een paar maanden ben ik master in International Relations maar krijg via de uitzendbureau's eigenlijk alleen maar commerciele vacatures toegeworpen. Gisteren op gesprek geweest bij een media bureau, goed voorkomen, goed voorbereid en wist haar goed te overtuigen van mijn kunnen. Toch bericht gehad dat ik niet door ben naar volgende ronde, ze dacht dat ik snel ongelukkig zou worden in die functie (misschien had ze wel gelijk, 85% telesales, maar het zou goed betalen :/ )

Toch maar ook de publieke sector proberen...
pi_89138466
quote:

[..]

:o

Hier overigens nog steeds zoekend naar een passende functie. Jammer dat de cultuursector in zak en as zit en ik vooralsnog (te) weinig werkervaring heb. Word er een beetje moedeloos van.
pi_89138621
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 15:50 schreef bluejean het volgende:

[..]

Hier overigens nog steeds zoekend naar een passende functie. Jammer dat de cultuursector in zak en as zit en ik vooralsnog (te) weinig werkervaring heb. Word er een beetje moedeloos van.
Ervaring op doen bij een klein theater oid?
dag
pi_89138879
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 15:54 schreef Peter het volgende:

[..]

Ervaring op doen bij een klein theater oid?
Het is zelfs erg moeilijk om aan zo'n soort bijbaantje te komen, op het moment. Ik ben sinds kort wel gestart als vrijwilliger bij een museum, om toch nog wat extra ervaring en contacten op te doen en enigszins in contact te blijven met de culturele sector.

Eigenlijk ben ik momenteel op het punt dat het me niet meer uitmaakt wát voor werk, áls het maar werk is. Callcenterwerk uitgezonderd (dat kan ik écht niet). Via het uitzendbureau is het op dit moment ook nog niet gelukt.
  donderdag 25 november 2010 @ 16:25:55 #209
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_89140058
Bwuh, heb gesolliciteerd op een O+ functie (voor mij dan, niet voor veel anderen gok ik zo), sollicitatie is vandaag gesloten. Werd gebeld ineens gebeld door een onbekend nummer! Maar te laat erachter gekomen..
*ongeduld*
pi_89140865
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 16:25 schreef GotC het volgende:
Bwuh, heb gesolliciteerd op een O+ functie (voor mij dan, niet voor veel anderen gok ik zo), sollicitatie is vandaag gesloten. Werd gebeld ineens gebeld door een onbekend nummer! Maar te laat erachter gekomen..
*ongeduld*
Zoiets had ik ook, was het de Bingoloterij....... wat een tegenvaller :P
pi_89154417
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 15:41 schreef slaapvaak het volgende:
Sinds een paar maanden ben ik master in International Relations maar krijg via de uitzendbureau's eigenlijk alleen maar commerciele vacatures toegeworpen. Gisteren op gesprek geweest bij een media bureau, goed voorkomen, goed voorbereid en wist haar goed te overtuigen van mijn kunnen. Toch bericht gehad dat ik niet door ben naar volgende ronde, ze dacht dat ik snel ongelukkig zou worden in die functie (misschien had ze wel gelijk, 85% telesales, maar het zou goed betalen :/ )

Toch maar ook de publieke sector proberen...
deja-vu met een gesprek wat ik vorige week had.
precies wat jij hier beschrijft heb ik vorige week ook meegemaakt.
pi_89174306
Zojuist aangenomen bij TNT voor december *O*
pi_89175010
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 november 2010 12:32 schreef Balisto het volgende:
Nice ^O^
pi_89175151
Jeeh ik heb weet een intresse scan vacature in mijn strot geschoven gekregen van het uitzendbureau. val me niet lastig met die bende, ze weten wat ik wil en wat ik kan.
Lever ze genoeg vacatures aan, alleen doen ze er vervolgens niks mee.

Nou dan maar hopen dat mijn sollicitatie van maandag vruchten afwerpt :D
pi_89291012
Contract gekregen voor 4 maanden en getekend *O*.
Woensdag echt aan de slag!
dag
  maandag 29 november 2010 @ 12:02:40 #216
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89291985
quote:
2s.gif Op donderdag 25 november 2010 00:52 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Zo bedoelde ik het niet. :) Slechtbetaalde rotbaantjes bij belabberde werkgevers zullen inderdaad vaak openstaan.
Het woord slechtbetaald heb ik niet gebruikt, was ook niet aan de orde.
  maandag 29 november 2010 @ 12:04:00 #217
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89292027
quote:
Gefeliciteerd! :)
pi_89293160
quote:
ik ga ze maar eens bellen.. de site is verrekte kut...
  maandag 29 november 2010 @ 12:45:22 #219
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89293398
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:35 schreef Peter het volgende:
Contract gekregen voor 4 maanden en getekend *O*.
Woensdag echt aan de slag!
Gefeliciteerd en veel succes! *G*
pi_89297216
tnx!

Vroeg opstaan wel :')
dag
  dinsdag 30 november 2010 @ 15:22:02 #221
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_89344940
Zo, ik kan me hier over twee weken ook weer melden. Mijn halfjaarcontract eindigt dan en wordt niet verlengd. Geen budget voor en geen ruimte, aangezien de langdurig zieke medewerker die ik vervang dan weer halve dagen komt werken. Zou ook niet langer willen blijven, want de werkzaamheden die ik nu doe zijn niet helemaal mijn ding. Maar goed, beter dan werkloos zijn. :P Ach ja, we zien wel wat 2011 brengt aan nieuwe kansen. Ben iig blij dat die crisis een beetje over zijn hoogtepunt is.
pi_89349664
quote:
Ik heb me daar ook maar voor opgegeven :P Werd vanochtend gebeld, of ik a.s. vrijdag langs wilde komen voor een gesprek (en ik moest een identiteitsbewijs en een bankpas meenemen). Misschien toch nog wat inkomsten in december, is nooit weg.
Verder via het uitzendbureau misschien iets voor in januari, en intussen blijf ik ook maar sollicitatiebrieven sturen. Ooit kom ik er wel :')
pi_89349879
Verdient dat een beetje? Tijdelijke hulpkracht bij TNT?
  dinsdag 30 november 2010 @ 17:35:55 #224
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_89350026
Geen moer heb ik gehoord. Bruto iets van ¤ 9,50 ofzo?
pi_89364806
quote:

[..]

Mijn sector zit ook aardig aan de grond op dit moment.

Mensen hebben een huisje nodig dus misschien komt het volgend jaar wel weer goed, hopelijk :{. Na een jaar ben ik het wel zat om van het ene baantje naar het andere baantje te rollen. Maar ik moet niet klagen, ik heb geen schulden en heb het hele jaar door nog (uitzend)werk gehad :{. Er zijn genoeg mensen die het minder hebben. Dat neemt niet weg dat het zuur is om niet te kunnen doen wat je wil doen en een hoop inkomsten misloopt.

Hoop doet leven :{.
pi_89364916
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 22:42 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Mijn sector zit ook aardig aan de grond op dit moment.

Mensen hebben een huisje nodig dus misschien komt het volgend jaar wel weer goed, hopelijk :{. Na een jaar ben ik het wel zat om van het ene baantje naar het andere baantje te rollen. Maar ik moet niet klagen, ik heb geen schulden en heb het hele jaar door nog (uitzend)werk gehad :{. Er zijn genoeg mensen die het minder hebben. Dat neemt niet weg dat het zuur is om niet te kunnen doen wat je wil doen en een hoop inkomsten misloopt.

Hoop doet leven :{.
Ook een bouwer?
pi_89365270
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 november 2010 17:31 schreef RealZeus het volgende:
Verdient dat een beetje? Tijdelijke hulpkracht bij TNT?
Ik heb dat nog niet eens gevraagd, ben allang blij dat ik wat heb. :@ Erg veel zal het vast niet zijn, ik denk de verdiensten ongeveer op het niveau van die van uitzendwerk liggen.
pi_89365443
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 22:44 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Ook een bouwer?
Vastgoedboer dus de klad die er bij de bouw inzit is goed te voelen ;). Ik heb ervaring opgedaan bij een belegger als analyst en als jr. vastgoedadviseur bij een landelijk opererende makelaar.

Ik zou graag weer iets doen in een adviserende rol, maar er de banen zijn schaars en er is veel concurrentie. Maar dat verhaal gaat op dit moment voor vrjiwel elke sector op :P.

Op dit moment werk ik bij een bank.
pi_89366588
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 22:50 schreef Balisto het volgende:

[..]

Ik heb dat nog niet eens gevraagd, ben allang blij dat ik wat heb. :@ Erg veel zal het vast niet zijn, ik denk de verdiensten ongeveer op het niveau van die van uitzendwerk liggen.
Dat gaat mij ook zo en als je een uitkering hebt wordt het vast wel aangevuld.
pi_89367903
Blegh aanstaande donderdag moet ik bijstand gaan aanvragen want mijn WW loopt af :{ . Had gehoopt dat het zover niet zou komen en ik gewoon al wat gevonden zou hebben inmiddels.... helaas ;(
pi_89367978
quote:
13s.gif Op dinsdag 30 november 2010 23:40 schreef Quickie_Butt het volgende:
Blegh aanstaande donderdag moet ik bijstand gaan aanvragen want mijn WW loopt af :{ . Had gehoopt dat het zover niet zou komen en ik gewoon al wat gevonden zou hebben inmiddels.... helaas ;(
Da's beroerd. :{

Ik heb gelukkig nog WW tot juli, dan heb ik ook weer iets meer kans op werk. Hoop ik.
pi_89368121
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 23:42 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Da's beroerd. :{

Ik heb gelukkig nog WW tot juli, dan heb ik ook weer iets meer kans op werk. Hoop ik.
Ja da's wel irritant. Alleen scheelt het qua inkomen praktisch niks op wat ik nu aan WW krijg. Maar tis meer.... het idee :{
pi_89368214
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 23:45 schreef Quickie_Butt het volgende:

[..]

Ja da's wel irritant. Alleen scheelt het qua inkomen praktisch niks op wat ik nu aan WW krijg. Maar tis meer.... het idee :{
Bij mij wel, ik had bij mijn laatste lange baan een redelijk inkomen door nachtdiensten en overuren. En ik heb geluk dat ik 8 weken gewerkt heb, anders was mijn WW tot april.

Maar hell no, dat ik bijstand aan wil vragen, dan moet je elk debiel baantje doen.
pi_89368546
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 23:47 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Bij mij wel, ik had bij mijn laatste lange baan een redelijk inkomen door nachtdiensten en overuren. En ik heb geluk dat ik 8 weken gewerkt heb, anders was mijn WW tot april.

Maar hell no, dat ik bijstand aan wil vragen, dan moet je elk debiel baantje doen.
Oh echt? Ieks.....

Tja ik zal wel moeten anders heb ik geen geld :')
pi_89368743
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 23:55 schreef Quickie_Butt het volgende:

[..]

Oh echt? Ieks.....

Tja ik zal wel moeten anders heb ik geen geld :')
Volgens mij wel. Nee, dat probleem heb ik dan ook, maar ik ga wel proberen het te voorkomen. :{
pi_89368783
Van de site Recht op Bijstand:

Algemeen geaccepteerde arbeid

Op grond van de arbeidsplicht bent u verplicht algemeen geaccepteerde arbeid te aanvaarden. Met algemeen geaccepteerde arbeid wordt arbeid bedoeld die algemeen maatschappelijk aanvaard is.

In het algemeen geldt dat aard en omvang van het werk niet hoeven aan te sluiten bij uw opleiding, ervaring en wensen. De gemeente mag dus van u verwachten dat u werk aanvaardt met meer of minder uren dan u eerst werkte. De gemeente mag ook van u verwachten dat u een tijdelijk dienstverband of een uitzendbaan aanvaardt of dat u werk aanvaardt met een lagere beloning dan waarvoor u in het verleden werkte.

Niet algemeen geaccepteerd
U mag werkzaamheden weigeren die niet algemeen geaccepteerd zijn, zoals prostitutie, en werkzaamheden waartegen u gewetensbezwaren heeft.

De laatste alinea! _O-
pi_89368919
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 00:01 schreef Quickie_Butt het volgende:
Van de site Recht op Bijstand:

Algemeen geaccepteerde arbeid

Op grond van de arbeidsplicht bent u verplicht algemeen geaccepteerde arbeid te aanvaarden. Met algemeen geaccepteerde arbeid wordt arbeid bedoeld die algemeen maatschappelijk aanvaard is.

In het algemeen geldt dat aard en omvang van het werk niet hoeven aan te sluiten bij uw opleiding, ervaring en wensen. De gemeente mag dus van u verwachten dat u werk aanvaardt met meer of minder uren dan u eerst werkte. De gemeente mag ook van u verwachten dat u een tijdelijk dienstverband of een uitzendbaan aanvaardt of dat u werk aanvaardt met een lagere beloning dan waarvoor u in het verleden werkte.

U mag werkzaamheden weigeren die niet algemeen geaccepteerd zijn, zoals prostitutie, en werkzaamheden waartegen u gewetensbezwaren heeft.

De laatste alinea! _O-
Nou, dat scheelt. :')
pi_89369088
Ik moest voor de bijstand mee doen met een werkproject waar ik 20 uur per week aanwezig moest zijn. In die tijd kon je dan solliciteren, vacatures zoeken, eventueel cursussen volgen over bijvoorbeeld een goede sollicitatiebrief schrijven enz. (of grodijnhaakjes vouwen als je het achter de pc zitten zat was :') ) Uiteindelijk hadden ze wat plek te kort en mocht ik niet komen ik heb daar uiteindelijk maar 2 of 3 dagen gezeten. Het is geloof ik wel zo dat als je onder de 27 jr bent je in een aparte regeling terecht komt, de wet WIJ oid, maar wat dat precies inhoudt weet ik niet.

Tegen mij zeiden ze trouwens wel dat ik elk maatschappelijk geaccepteerd baantje moest accepteren, maar goed, ze hebben geen baantjes voorgesteld dus heb ik alleen gereageerd op dingen die ik zelf ook wilde. Omdat ik maar een paar weken in de bijstand heb gezeten heb ik verder ook nooit een gesprek meer gehad na het inschrijfgesprek. Maar het lijkt me dat als je langer in de bijstand zit dat je dan wel vaker een gesprek over de voortgang zult hebben
pi_89370512
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 00:01 schreef Quickie_Butt het volgende:

Dat komt zowat over alsof het wel aangeboden wordt bij het UWV. :')
pi_89370597
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 00:47 schreef Balisto het volgende:

[..]

Dat komt zowat over alsof het wel aangeboden wordt bij het UWV. :')
De zoekopdracht prostituee leverde niks op.
De zoekopdracht hoer had als resultaat: medewerker klachtenafhandeling bij de ING _O-
pi_89374791
quote:

[..]

niet 'illegaal' ofzo hoor, gewoon iets duurdere woningen die buiten de woonkrant om worden verhuurd, gewoon op aanvraag. Mijn moeder werkt bij een corporatie daar in Den Haag en beheert deze woningen (samen met haar collega), dus contact is snel gelegd. Viking84 zit daar iig nu al, binnen een week was ze verhuisd ;)
Ja doei.
pi_89376376
Ik zat eens met wat collega's (van mijn tijdelijke callcenter baantje) te praten en een paar vertelden dat ze op hun cv een aantal functie hadden verzonnen om gaten op te vullen. Doen jullie dat ook?

Ik heb zelf alleen maar echte functies en vrijwilligersfuncties staan. Ik heb alleen niet de precieze maanden genoemd waardoor een kort baantje van een paar maanden misschien wat langer lijkt en wat beter aan sluit, maar als ze er naar vragen ga ik er niet moeilijk over doen.

Als je iets gaat verzinnen komt het toch wel uit en dan ben je nog verder van huis.
pi_89376559
Ik zet helemaal geen maanden in mijn cv, anders ziet het er echt uit als een hopeloze gatenkaas.
pi_89376579
Dat bedoel ik ook, ik noem alleen de jaren
pi_89376609
Dingen verzinnen zou ik echt nooit aan beginnen... :{w

oh, en wow, mijn salaris is echt wow.. ik hoop dat ik langer kan en mag blijven hier dan het project van 5 maanden dat ik nu heb..
Ja doei.
  woensdag 1 december 2010 @ 11:12:20 #246
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_89377219
Vandaag maar alvast een WW-uitkering aanvragen. Hopelijk heb ik het niet nodig, maar +/- een jaar geleden heb ik toch zo'n 2 maanden thuis gezeten en rond de maand december-januari is het vinden van een baan (naar eigen ervaring) toch al zo kut met al die feestdagen... Hmm. Ik verwacht ook niet dat het net zo snel zal gaan als een half jaar geleden; toen had ik binnen 3 dagen een nieuwe baan. Maar dat was wel uitzonderlijk snel.
pi_89377321
Ik zit nogal te twijfelen hoe ik de verschillende uitzendbaantjes op mijn cv zet. Sommige daarvan zijn best interessant, maar waren klusjes voor hooguit een aantal dagen. Nu heb ik het onder een kopje 'uitzendwerk' staan. Apart vermelden kan misschien ook, maar dan heb ik bijvoorbeeld in 2009 tien verschillende banen erbij staan.
pi_89378352
whoohoo weer 2 afwijzingen, gaat lekker!!

Bedrijven verwachten echt dat je als 28 jarige al 20 jaar ervaring hebt in 1 branche.
Gemiddeld reageert 70% niet eens op een reactie naar aanleiding van een sollicitatie.

20% reageert naar 2 maanden eindelijk een keer dat de sollicitatie al vervuld is. Of met het antwoord zonder ze gezien te hebben dat ik niet in het team past :P

10% nodigt je uit voor een gesprek, maar verwachten de meest belachelijke dingen!

En dan hebben we het niet over uitzendbureau's gehad die je gewoon wijgeren voor te stellen op een functie :{ terwijl ik gewoon voldoe aan de eisen.
En niet 1 keer nee gewoon standaard weigeren, of die spook vacatures van ze |:(
Blijf vooral vacatures zoeken, ja prima doe er gvd wat mee dan.

Nee je moet eerst je ongenoegen uiten via twitter voordat ze iets voor je doen is mij vrijdag aan den lijve ondervonden.

Om dan nog even verder te kankeren, de vacatures waarop je mag reageren tot 27 jaar.
Omdat de overheid heeft bepaald dat deze vacatures er zijn om jeugdwerkeloosheid tegen te gaan. Ok en dan betreft ongeveer 50% van de vacatures bij het arbeidsbureau.

Mijn conclusie het is gewoon fucked up!
pi_89382822
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 11:15 schreef Balisto het volgende:
Ik zit nogal te twijfelen hoe ik de verschillende uitzendbaantjes op mijn cv zet. Sommige daarvan zijn best interessant, maar waren klusjes voor hooguit een aantal dagen. Nu heb ik het onder een kopje 'uitzendwerk' staan. Apart vermelden kan misschien ook, maar dan heb ik bijvoorbeeld in 2009 tien verschillende banen erbij staan.
Dat vind ik ook lastig. Ik heb de tijd voor mijn studie als kopje 'diverse bij- en vakantiebanen' op mijn cv staan en dan noem ik alleen de titel en het bedrijf. Maar nu moet ik mijn huidige callcenter werk er nog bij opzetten, als ik dat op dezelfde manier doe als met mijn laatste banen (functie, bedrijf, taken) dan gaat mijn cv over de 2 pagina's heen. Dus ik moet ook ergens gaan snoeien.
pi_89383770
Ik zit trouwens te twijfelen over de kop van mijn CV, ik begin met

ing. VOORNAAM ACHTERNAAM (links) Curriculum Vitae (rechts)

Maar door dat ik nu ingenieur ben vind ik dat wat vreemd staan icm met een voornaam, hoe vinden jullie dat staan? Wat zakelijk zou misschien zijn:

ing. VOORLETTER ACHTERNAAM

Maar dan kun je weer niet zien dat ik een vrouw ben en dat vind ik wel belangrijk aangezien dat een pluspunt kan zijn als je in de bouw solliciteert. Er specifiek 'vrouw' of 'V' opzetten vind ik ook weer zo overdreven, ik geef liever wat subtieler aan dat ik een vrouw ben. Iemand een idee hoe ik dat netjes kan doen? Ik zit ook nog te twijfelen of ik ing. ook met hoofdletters moet doen.

Wat vinden jullie het beste:

1. ing. VOORNAAM ACHTERNAAM
2. ing. VOORLETTER ACHTERNAAM
3. ing. VOORLETTER ACHTERNAAM (v)
4. nog iets anders
pi_89383985
ing. VOORLETTER ACHTERNAAM en dan ergens Roepnaam: ... erbij zetten?
pi_89384126
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 14:00 schreef Balisto het volgende:
ing. VOORLETTER ACHTERNAAM en dan ergens Roepnaam: ... erbij zetten?
ing. VOORLETTER(S) ACHTERNAAM, ROEPNAAM

Zo doe ik dat, mijn bachelor titel laat ik achterwege.
pi_89384280
Dat is wel een goede inderdaad met mijn voornaam er gewoon achter. Mijn bachelor titel laat ik ook achterwege, maar ing, heeft wel een toegevoegde waarde hier in Nederland.
pi_89384348
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 14:07 schreef Miendientje het volgende:
Dat is wel een goede inderdaad met mijn voornaam er gewoon achter. Mijn bachelor titel laat ik ook achterwege, maar ing, heeft wel een toegevoegde waarde hier in Nederland.
Vandaar dat ik 'm achterwege laat ;).
pi_89385346
Ik zie trouwens dat ik hem wel noem, maar dan bij opleiding en dus niet in de kop van mijn CV
pi_89387153
Bijna afgestudeerd als psycholoog maar wil er niet in werken. Wat nu? Wil eigenlijk meer praktisch werk doen, wil wel mijn hersens kunnen gebruiken maar niet alleen maar heel hard nadenken over dingen. Ik kan echt niet bedenken wat ik zou willen. Management trainee voor een supermarkt of andere winkel? Inkoop trainee? Bleeeeegh. Ik word er gestresst van.
pi_89388057
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 15:13 schreef Mellow_Yellow het volgende:
Bijna afgestudeerd als psycholoog maar wil er niet in werken. Wat nu? Wil eigenlijk meer praktisch werk doen, wil wel mijn hersens kunnen gebruiken maar niet alleen maar heel hard nadenken over dingen. Ik kan echt niet bedenken wat ik zou willen. Management trainee voor een supermarkt of andere winkel? Inkoop trainee? Bleeeeegh. Ik word er gestresst van.
Ik zit in een soortgelijk schuitje. Ik zou graag verder willen in de makelaardij, maar de huidige markt en de toenemende onzekerheid maken dat voor de korte termijn bijna onmogelijk. Ik ben nu al een jaar aan het zoeken naar een soortgelijke functie, maar tot nu toe zonder resultaat.

Ik weet van mezelf dat ik genoeg kwaliteiten om een leuke functie te vervullen waarbij ik mijn hersens kan gebruiken. Maar ja, wat dan :{? Ik ben ook op zoek naar een appartementje en wil daarom ook graag met mijn vorige (start)salaris beginnen.
pi_89388261
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:37 schreef Quickie_Butt het volgende:

Heb ik ook al eens gehad ja, maar dan iets subtieler verpakt.
Ben nu ook druk op zoek, bijna afgestudeerd. Gelukkig heb ik nog wel een bijbaan waar ik nog even op kan teren. Soort van op een houtje bijten voor gevorderden.
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_89390000
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 13:55 schreef Miendientje het volgende:
Ik zit trouwens te twijfelen over de kop van mijn CV, ik begin met

ing. VOORNAAM ACHTERNAAM (links) Curriculum Vitae (rechts)

Maar door dat ik nu ingenieur ben vind ik dat wat vreemd staan icm met een voornaam, hoe vinden jullie dat staan? Wat zakelijk zou misschien zijn:

ing. VOORLETTER ACHTERNAAM

Maar dan kun je weer niet zien dat ik een vrouw ben en dat vind ik wel belangrijk aangezien dat een pluspunt kan zijn als je in de bouw solliciteert. Er specifiek 'vrouw' of 'V' opzetten vind ik ook weer zo overdreven, ik geef liever wat subtieler aan dat ik een vrouw ben. Iemand een idee hoe ik dat netjes kan doen? Ik zit ook nog te twijfelen of ik ing. ook met hoofdletters moet doen.

Wat vinden jullie het beste:

1. ing. VOORNAAM ACHTERNAAM
2. ing. VOORLETTER ACHTERNAAM
3. ing. VOORLETTER ACHTERNAAM (v)
4. nog iets anders
Ik heb mijn titel niet in de kop van mijn CV staan, maar wel bij de personalia, bij naam. Geslacht zou je eventueel ook in de personalia kunnen zetten, lijkt me subtiel genoeg.
  woensdag 1 december 2010 @ 20:00:18 #260
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_89400064
Als 2e jaars HBO studentikoos zijnde wil ik graag in Utrecht naast studeren er ook werken omdat ik dan gelijk een kamer kan zoeken. Probleem is dat ik geen ervaring heb met werk zoeken :'), en eigenlijk ook niet echt werkervaring heb in veel dingen . Eén keertje toevallig kantoorwerk gevonden omdat ik via een vriend bij hem kon werken, maar dat duurde maar 2 maanden. Was eigenlijk puur gelijk.

Laatste tijd telkens dingen aan het bekijken op al die internetsites maar zie er niks tussen staan, en als er iets is krijg ik het niet of schikt het niet met m'n schoolrooster.

Hoe bekijken jullie zoiets en hoe doen jullie het?
When all else fails, you always have delusion.
pi_89407094
Loop eens een uitzendbureau binnen. Ik doen nu zelf callcenterwerk via Manpower en dat zou je prima om je schoolrooster heen kunnen plannen. Ik kan per kwartier een beschikbaarheid opgeven.

Verder goed de briefjes bij winkels in de gaten houden, ik zie regelmatig oproepjes hangen voor personeel, dat zijn vaak zaterdag en donderdagavond baantjes dus ook mooi buiten schooltijden.
  woensdag 1 december 2010 @ 23:06:18 #262
87680 Mirel
pi_89411074
Doe ik ook. 2x gedaan de laatste weken. Nog geen resultaat. Maar ik blijf kijken.
pi_89411286
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 21:58 schreef Miendientje het volgende:
Verder goed de briefjes bij winkels in de gaten houden, ik zie regelmatig oproepjes hangen voor personeel, dat zijn vaak zaterdag en donderdagavond baantjes dus ook mooi buiten schooltijden.
Alleen jammer dat de kans dat je daar wordt aangenomen na je 20e vrijwel nul is.
  woensdag 1 december 2010 @ 23:13:36 #264
87680 Mirel
pi_89411459
Heb zo het idee dat het magazijnwerk wordt, en dat vind ik totaal niet erg, daar let ik ook het meest op, maar zie het bijna nooit verschijnen.
pi_89412299
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 09:46 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

niet 'illegaal' ofzo hoor, gewoon iets duurdere woningen die buiten de woonkrant om worden verhuurd, gewoon op aanvraag. Mijn moeder werkt bij een corporatie daar in Den Haag en beheert deze woningen (samen met haar collega), dus contact is snel gelegd. Viking84 zit daar iig nu al, binnen een week was ze verhuisd ;)
Ah, zo! Niet dat ik dacht dat het illegaal was, maar meer dat ik benieuwd was naar hoe dat in z'n werk gaat. Zijn dat erg dure woningen? Wellicht dat ik daar in de nabije toekomst wel interesse in heb, namelijk. Zou mijn vriend in ieder geval véél reistijd schelen en meer werk opleveren (en mijn kansen op de arbeidsmarkt hopelijk ook iets vergroten!).

Maar eerst hopen op iets meer inkomsten, want sociale huur red ik momenteel maar net aan.

Voor de mensen die gesolliciteerd hebben op een tijdelijke (december-)baan bij de TNT: is de sollicitatieprocedure vrij uitgebreid, of is een kort kennismakingsgesprek voldoende? Misschien dat ik toch maar reageer op een sorteerfunctie bij de post (heb liever een constructievere tijdelijke oplossing, maar wat extra inkomsten zijn op dit moment niet weg).
pi_89412701
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:13 schreef Mirel het volgende:
Heb zo het idee dat het magazijnwerk wordt, en dat vind ik totaal niet erg, daar let ik ook het meest op, maar zie het bijna nooit verschijnen.
Informeer anders eens bij Creyfs en/of Tempo Team, volgens mij zochten die niet al te lang geleden nog magazijnmedewerkers voor Albert.nl hier in Utrecht :)
  donderdag 2 december 2010 @ 01:02:38 #267
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_89415626
Ben ook op zoek naar werk. Zit momenteel in het "Morgen Beginnen" project zodat er iig wat geld binnenkomt. De 20 uur hersenloos werk is voorlopig nog wel te doen. Heb verder twee sollicitatiegesprekken komende twee weken, dus het is even afwachten hoe dat gaat uitpakken. :P

Heb alleen totaal geen zin in de weekelijkse sollicitatietraining die morgen weer plaatsvindt. :Z
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
pi_89422577
Ik heb in ieder geval weer een uitnodiging.

@bluejean: je vult gewoon een formulier in op de website decemberbaan.nl en dan kijkt het systeem of er iets is wat past. Ik heb het ook geprobeerd als sorteerder, maar het zat vol volgens het geautomatiseerde systeem. Ik denk dat je beter kan bellen. Dit heb ik zelf nog niet gedaan, omdat er ondertussen een paar betere mogelijkheden op mijn pad zijn gekomen waar ik mee aan de slag ben gegaan. In 1 geval heeft het in ieder geval geleid tot een uitnodiging.

@Samael: is het wat zo'n training? Lijkt me heel nuttig. Zeker in mijn geval, omdat ik vaak wel op gesprek kom, maar niet uitgekozen word. Allicht kan ik dus mijn eerste indruk verbeteren. Iedereen weet natuurlijk theoretisch wel hoe je goed beslagen ten ijs komt in een gesprek, maar in de praktijk blijkt het wel iets dat je kan trainen. Hoe volg je de training? Via het UWV?
  donderdag 2 december 2010 @ 12:56:48 #269
239447 Samael
pi_89425272
quote:
Op donderdag 2 december 2010 11:39 schreef Daboman het volgende:

@bluejean: je vult gewoon een formulier in op de website decemberbaan.nl en dan kijkt het systeem of er iets is wat past. Ik heb het ook geprobeerd als sorteerder, maar het zat vol volgens het geautomatiseerde systeem. Ik denk dat je beter kan bellen. Dit heb ik zelf nog niet gedaan, omdat er ondertussen een paar betere mogelijkheden op mijn pad zijn gekomen waar ik mee aan de slag ben gegaan. In 1 geval heeft het in ieder geval geleid tot een uitnodiging.

@Samael: is het wat zo'n training? Lijkt me heel nuttig. Zeker in mijn geval, omdat ik vaak wel op gesprek kom, maar niet uitgekozen word. Allicht kan ik dus mijn eerste indruk verbeteren. Iedereen weet natuurlijk theoretisch wel hoe je goed beslagen ten ijs komt in een gesprek, maar in de praktijk blijkt het wel iets dat je kan trainen. Hoe volg je de training? Via het UWV?
Heb nog geen training meegemaakt eigenlijk. Het voornamelijkste dat ze doen is vragen wat je hebt gedaan aan sollicitatie en wat je gaat doen om je kansen op de arbeidsmarkt te vergroten. Nu heb ik wel de keus om zo'n cursus aan te vragen, maar heb ik het niet echt nodig.

Het van UWV ja.
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
pi_89427827
Wat een drama dat werk zoeken. Heb wel twee jaar gewerkt en nu besloten om voor paar maanden naar het buitenland te gaan. Zoek nu nog werk voor december maar buiten postbezorgen is dr echt niks. Je snapt er niks van HBO opleiding en toch enorme moeite om werk te vinden.. :{
pi_89428078
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 11:39 schreef Daboman het volgende:

Bedankt voor je antwoord. Misschien dat ik dat dan maar ga doen, inderdaad. Fijn dat je zelf inmiddels een betere potentiële baan hebt gevonden. Succes!
pi_89429476
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 11:44 schreef CecilBDemented het volgende:
whoohoo weer 2 afwijzingen, gaat lekker!!

Bedrijven verwachten echt dat je als 28 jarige al 20 jaar ervaring hebt in 1 branche.
Gemiddeld reageert 70% niet eens op een reactie naar aanleiding van een sollicitatie.

20% reageert naar 2 maanden eindelijk een keer dat de sollicitatie al vervuld is. Of met het antwoord zonder ze gezien te hebben dat ik niet in het team past :P

10% nodigt je uit voor een gesprek, maar verwachten de meest belachelijke dingen!

En dan hebben we het niet over uitzendbureau's gehad die je gewoon wijgeren voor te stellen op een functie :{ terwijl ik gewoon voldoe aan de eisen.
En niet 1 keer nee gewoon standaard weigeren, of die spook vacatures van ze |:(
Blijf vooral vacatures zoeken, ja prima doe er gvd wat mee dan.

Nee je moet eerst je ongenoegen uiten via twitter voordat ze iets voor je doen is mij vrijdag aan den lijve ondervonden.

Om dan nog even verder te kankeren, de vacatures waarop je mag reageren tot 27 jaar.
Omdat de overheid heeft bepaald dat deze vacatures er zijn om jeugdwerkeloosheid tegen te gaan. Ok en dan betreft ongeveer 50% van de vacatures bij het arbeidsbureau.

Mijn conclusie het is gewoon fucked up!
Sowieso, als je het aantal WO startersfuncties vergelijkt met de senior functies... het lijkt wel alsof er meer senior managers in Nederland werken dan de mensen die ze moeten leidinggeven... :{
pi_89430291
Die uitzendmokkels zijn echt strontirritant. Die genieten ervan om je te kunnen afwijzen, dat krijg je als je een stel van die domme dozen zulke macht geeft. Maar als werkzoekende heb je er maar beleefd tegen te blijven..
pi_89430632
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 15:06 schreef Bombshell het volgende:
Die uitzendmokkels zijn echt strontirritant. Die genieten ervan om je te kunnen afwijzen, dat krijg je als je een stel van die domme dozen zulke macht geeft. Maar als werkzoekende heb je er maar beleefd tegen te blijven..
En jij denkt dat ze niet kunnen merken dat jij ze maar een stel uitzendmokkels vindt? :) Ik zou ook niet heel erg m'n best doen voor iemand die duidelijk geen waardering heeft voor m'n werk. Mijn ervaring met de meeste uitzendbureau's is helemaal niet zo slecht, zolang je maar een beetje normaal doet.
  donderdag 2 december 2010 @ 16:07:57 #275
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_89432976
Ik heb wel ondervonden gisteren dat ze je cv niet doorsturen aan een potentiele werkgever wanneer je niet de juiste diploma's hebt, ook al heb je wel de werkervaring.

Ik werk bijvoorbeeld al zo'n +/- 10 jaren op HBO niveau, maar ik heb een opleiding gedaan die tussen MBO en HBO ligt. Die opleiding bestaat ook niet meer, wat altijd weer erg vermoeiend is om uit te leggen. Maar goed, ik werd gisteren dus niet voorgesteld bij een interessante functie (contractadministratie), eentje waar ik echt op zoek naar was en al vaker heb gedaan, omdat ik dat HBO papiertje niet op zak heb en er in de vacature stond dat het werk op HBO niveau was.

Als je niet weet waar mijn opleiding voor staat en op welk niveau ik de laatste jaren heb gewerkt (hoewel dat meteen zichtbaar is aan de werkgevers en functies die ik heb gehad) dan bel je toch even?
pi_89433146
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 15:14 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

En jij denkt dat ze niet kunnen merken dat jij ze maar een stel uitzendmokkels vindt? :) Ik zou ook niet heel erg m'n best doen voor iemand die duidelijk geen waardering heeft voor m'n werk. Mijn ervaring met de meeste uitzendbureau's is helemaal niet zo slecht, zolang je maar een beetje normaal doet.
Laat me raden jij bent zelf een uitzendmokkel haha. Is niet alleen mijn ervaring maar van vele mensen die ik erover spreek.
pi_89433525
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:10 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Laat me raden jij bent zelf een uitzendmokkel haha. Is niet alleen mijn ervaring maar van vele mensen die ik erover spreek.
Helaas voor jou.. nee. Ik heb er zelfs op geen enkele manier mee te maken :P

[ Bericht 0% gewijzigd door PaarsBeestje op 02-12-2010 17:39:39 ]
  donderdag 2 december 2010 @ 16:41:16 #278
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_89435412
Ach, er zitten soms wel domme meiden tussen, maar die werken er volgens mij nog niet zo lang. Over het algemeen heb ik wel goeie ervaringen met ze, behalve als je een dispuut hebt.

Ik heb in het verleden eens een aanvaring gehad met mijn toenmalig leidinggevende (ivm toenemende werkdruk en taken die niet onder mijn takenpakket vielen, maar waar toch van me werd verwacht dat ik dat ook wel zou oppakken) wat uiteindelijk resulteerde in ontslag en dan kiezen ze bij het uitzendbureau toch altijd wel de kant van de werkgever, ook al weet je dat je niks verkeerd heb gedaan. Zo'n werkgever is toch wat belangrijker voor hun dan een onbeduidend uitzendkrachtje.
pi_89438303
Het schiet niet op met die kut uitzendbureaus, ik zoek volgens mij gewoon vacatures voor andere uitzendkrachten. Zodat die hufters van een intercedenten ze zelf niet hoeven te zoeken.
pi_89439660
Ik snap niet zo goed waarom sommige mensen zo lang kozie werkloze blijven.

Als je mbo/hbo hebt kun je 100% aan de slag in het callcenter. Niet inbound dan wel outbound. Daar hebben ze altijd mensen nodig.

Tenzij je geen belwerk wilt doen, dan snap ik dat het niet opschiet met solliciteren...

Maar het is geen excuus dat je als mbo of hbo'er al maanden zonder werk zit, callcenters schreeuwen om mensen. Dus daar kan één ieder zo aan de slag!
pi_89439948
Weet jij wat het met je kansen op een baan op je niveau doet als je 'onder je niveau' bij een callcenter gaat werken?
Die wordt kleiner...
dag
pi_89440011
Ik vraag me af of dat met de huidige economie nog wat uitmaakt eigenlijk. Iedere potentiële werkgever snapt ook wel dat er brood op de plank moet komen en gezien het huidige politieke klimaat is het altijd nog handiger om te zeggen dat je gewerkt hebt voor je geld ipv uitkering te 'genieten' gedurende vele maanden (ook al heb je daar in het verleden de nodige premies voor betaald).
  donderdag 2 december 2010 @ 18:25:04 #283
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_89440013
quote:
14s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:15 schreef Leonidas82 het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom sommige mensen zo lang kozie werkloze blijven.

Als je mbo/hbo hebt kun je 100% aan de slag in het callcenter. Niet inbound dan wel outbound. Daar hebben ze altijd mensen nodig.

Tenzij je geen belwerk wilt doen, dan snap ik dat het niet opschiet met solliciteren...

Maar het is geen excuus dat je als mbo of hbo'er al maanden zonder werk zit, callcenters schreeuwen om mensen. Dus daar kan één ieder zo aan de slag!
Alsof iedereen gelijk maar alles aanneemt wanneer ze net werkloos zijn. Callcenterwerk verdient trouwens geen moer, dus als ik dan onder m'n (ww-)uitkering zit qua loon dan blijf ik liever wat langer werkloos, als dat uiteindelijk mijn kans op een goeie baan met goed salaris vergroot. En je komt er al helemaal niet aan de bak als je te hoog bent opgeleid (want dan raak je snel verveeld) of te oud bent. Zo simpel als jij het stelt is het allemaal niet.
pi_89442802
quote:
14s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:15 schreef Leonidas82 het volgende:
Dat is niet helemaal waar. Ik ben er, als WO'er, laatst nog afgewezen voor inbound klantenservice-werk omdat ik overgekwalificeerd zou zijn, en de verwachting was dat ik daardoor ook wel snel weer weg zou zijn. Goed, misschien was het een smoesje en vonden ze me gewoon een lul, dat kan natuurlijk ook :P Maar ze zeggen echt niet zonder meer "kom hier maar werken!". Misschien bij outbound wel, maar daar moet je toch ook echt een bepaalde mentaliteit voor hebben en als je die niet hebt gaat dat feest ook niet door.
pi_89443440
Er is ook wel een essentieel verschil tussen werkloos en werkzoekend. Werkloos ben ik nooit zo heel lang, werkzoekend jammer genoeg wel.
pi_89443842
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:23 schreef Peter het volgende:
Weet jij wat het met je kansen op een baan op je niveau doet als je 'onder je niveau' bij een callcenter gaat werken?
Die wordt kleiner...
Tijdens hoogconjunctuur misschien. Ik denk dat er in dit soort tijden andere regels gelden.

Voor het meest lullige uitzendwerk vragen ze tegenwoordig al een HBO-diploma. Niet omdat dat nodig is, maar omdat de werkgever keuze te over heeft. Mensen met een MBO-diploma op niveau 3 kunnen het in deze tijd al schudden, omdat de minimale eis niveau 4 blijkt te zijn. Dus mensen met lagere of zelfs zonder diploma's kunnen het helemaal vergeten, ondanks hun ervaring.

quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 19:40 schreef Daboman het volgende:
Er is ook wel een essentieel verschil tussen werkloos en werkzoekend. Werkloos ben ik nooit zo heel lang, werkzoekend jammer genoeg wel.
Daar kan ik helaas over meepraten :{.
pi_89444485
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:23 schreef Peter het volgende:
Die wordt kleiner...
Verplaats je eens in de werkgever. Hij krijgt 2 CV's onder ogen. CV 1, hbo met 1 jaar callcenter CV 2 hbo met 1 jaar werkloosheid. Welke CV heeft de meeste kans? hmm?

In deze tijd gelden idd andere regels. Je mag al heel blij zijn dat je werk krijgt of houdt. En met callcenter ontwikkel je ook vaardigheden die je goed kan gebruiken in de banen van de ' betere niveaus' zoals communicatieve, commerciele, luistervaardigheden en probleemanalyse.

Een half jaar of een jaar thuis op de bank zitten, ontwikkel je niks mee.
pi_89444610
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:25 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Alsof iedereen gelijk maar alles aanneemt wanneer ze net werkloos zijn. Callcenterwerk verdient trouwens geen moer, dus als ik dan onder m'n (ww-)uitkering zit qua loon dan blijf ik liever wat langer werkloos, als dat uiteindelijk mijn kans op een goeie baan met goed salaris vergroot. En je komt er al helemaal niet aan de bak als je te hoog bent opgeleid (want dan raak je snel verveeld) of te oud bent. Zo simpel als jij het stelt is het allemaal niet.
Onzin, werken in het callcenter van een bank of verzekeringsbedrijf zijn bruto uurlonen van 12,00 of 13,00 euro niet ongewoon. Er zijn hbo-banen die minder per uur schuiven. Vaak krijg je in de avonden en weekenden ook nog 125% uitbetaald en op piek en zeer drukke momenten (met flink personeelstekort) zelfs 150% Dat soort leuke extraatjes kun je vergeten bij de meeste 9 tot 5 binnndienst kantoorbanen.
  donderdag 2 december 2010 @ 20:28:10 #289
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89446071
quote:
7s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:25 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik vraag me af of dat met de huidige economie nog wat uitmaakt eigenlijk. Iedere potentiële werkgever snapt ook wel dat er brood op de plank moet komen en gezien het huidige politieke klimaat is het altijd nog handiger om te zeggen dat je gewerkt hebt voor je geld ipv uitkering te 'genieten' gedurende vele maanden (ook al heb je daar in het verleden de nodige premies voor betaald).
Die uitspraak klopt absoluut niet. Ik ben er al diverse keren op aangevallen dat ik een stap terug deed in functieniveau. (Veel uitzendwerk gedaan en dan is na afronden van klus A er niet altijd per direct een gelijkwaardig/of hogere klus B om mee verder te gaan). Veel recruiters snappen deze simpele wijsheid niet.
Je schat ze te hoog in.
pi_89447779
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 19:40 schreef Daboman het volgende:
Wat is dan precies dat essentiele verschil? Als werkzoekende ben je toch ook gewoon werkloos? :P Je zou misschien kunnen stellen dat een werkloze lekker thuis op de bank van zijn uitkering zit te "genieten" terwijl de werkzoekende druk op zoek is naar een baan, maar ze hebben allebei gewoon geen werk.
pi_89448352
Ik ben werkzoekend want ik werk nu bij een callcenter en daar wil en kan ik niet zo lang blijven. Dus niet werkloos maar wel werkzoekend.
  donderdag 2 december 2010 @ 21:18:13 #292
239447 Samael
pi_89449075
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 20:56 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Wat is dan precies dat essentiele verschil? Als werkzoekende ben je toch ook gewoon werkloos? :P Je zou misschien kunnen stellen dat een werkloze lekker thuis op de bank van zijn uitkering zit te "genieten" terwijl de werkzoekende druk op zoek is naar een baan, maar ze hebben allebei gewoon geen werk.
Als werkzoekende ben je in de meeste gevallen niet werkloos, maar werk je bijvoorbeeld onder je niveau omdat er op dat moment geen beter werk te vinden is. Zoals ook in mijn geval.
pi_89449746
Als hbo'er ga ik nog liever hamburgers flippen in de mac dan mijn hand ophouden omdat ik zonodig 'een baan op niveau' wil.

Wat een mentaliteit :r Dat gehele leger aan afgestudeerde hbo'ers en wo'ers die pretenderen 'recht' te hebben op een baan op hun niveau.

Dream on, de markt in ingestort, callcenter, mac of winkels lijken nog de enige opties zijn om te zorgen voor brood op de plank. Liever dat dan hand ophouden!
  donderdag 2 december 2010 @ 21:47:16 #294
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_89450803
Jij was toch die gozer die meteen hamburgers ging flippen bij de mac?

Dat recht hebben ze ook. Dat jij nou genoegen neemt met een simpel baantje is helemaal aan jou, maar reken mensen er niet op af dat ze liever even verder kijken alvorens zich te verlagen naar hamburgerbakker of iets anders simpels. En je lult echt gigantisch uit je nek dat er niks anders te vinden is dan dat soort shitbaantjes. Kneus.
  donderdag 2 december 2010 @ 22:02:58 #295
87680 Mirel
pi_89451802
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:38 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Informeer anders eens bij Creyfs en/of Tempo Team, volgens mij zochten die niet al te lang geleden nog magazijnmedewerkers voor Albert.nl hier in Utrecht :)
Heb gekeken. Is 30 min met de bus uit Utrecht, vijf dagen per week + heftruckchauffeur diploma hebben. Jammer
pi_89452106
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 21:47 schreef goofy_goober het volgende:
Jij was toch die gozer die meteen hamburgers ging flippen bij de mac?

Dat recht hebben ze ook. Dat jij nou genoegen neemt met een simpel baantje is helemaal aan jou, maar reken mensen er niet op af dat ze liever even verder kijken alvorens zich te verlagen naar hamburgerbakker of iets anders simpels. En je lult echt gigantisch uit je nek dat er niks anders te vinden is dan dat soort shitbaantjes. Kneus.
Ik heb nadat mijn contract bij een makelaarskantoor afliep ook eerst drie maanden rondgekeken, rust genomen en afgewacht in de hoop dat het beter zou gaan. Daar is niks mis mee. Dat was ook midden in de winter en heb die tijd gewoon uitgezeten. In het voorjaar heb ik me ingeschreven bij een uitzendbureau omdat ik het beu was om elke dag om 13 uur op te staan en om vier uur 's nachts mijn bed in te duiken. Niet veel later kon ik al ergens aan de slag.

Ik heb een tijdje op een soort callcentre gewerkt en nadat dat afliep heb ik twee maanden in een fabriek gestaan. Dat was ik vanaf het eerste moment al beu, maar ik moest wat. Daarna werd ik al gauw gebeld om bij de bank te komen werken. Daar zit ik nu nog maar wil er niet blijven, te weinig uitdaging. Toch ben ik blij dat ik voorlopig onder de pannen ben.

Intussen solliciteer ik gewoon op vacatures in mijn vakgebied, dat vrij breed is. Helaas is de concurrentie groot en de markt ruk, waardoor ik nog steeds niets heb kunnen vinden. Mijn huidige situatie is ver weg van hoe ik het hebben wil en omdat de markt op z'n gat ligt, zal het zal nog wel enige tijd duren voordat ik daar weer werk in vind. Hoop doet leven :).
pi_89454035
Zucht... begin ik net volgende week als decemberkracht bij TNT, gaan ze meteen drie dagen staken. Ik heb er juist gesolliciteerd om zoveel mogelijk uren te maken. :(
pi_89454281
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 21:18 schreef Samael het volgende:

[..]

Als werkzoekende ben je in de meeste gevallen niet werkloos, maar werk je bijvoorbeeld onder je niveau omdat er op dat moment geen beter werk te vinden is. Zoals ook in mijn geval.
Ah... ja, op die manier had ik het inderdaad niet bekeken. Al is het misschien een beetje een flauwe manier om jezelf te willen onderscheiden van iemand die helemaal geen werk heeft (en tegelijk aan te geven dat je onder je niveau werkt), maar vooruit :P

quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:40 schreef Balisto het volgende:
Zucht... begin ik net volgende week als decemberkracht bij TNT, gaan ze meteen drie dagen staken. Ik heb er juist gesolliciteerd om zoveel mogelijk uren te maken. :(
Staken is toch altijd vrijwillig? Of hoe zit dat? Ik ga er morgenochtend toevallig langs voor een gesprek, ook voor zo'n decemberbaan. Met een beetje pech wordt het post bezorgen in de kou, maar goed, dat is nog altijd beter dan niets.
pi_89454941
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:40 schreef Balisto het volgende:
Ow, fijn, ik moet morgen op gesprek. :') Dus dan kan ik alsnog niet aan het werk. :')
pi_89468806
Ik ben vanochtend ook "op gesprek" geweest bij TNT. Van een gesprek was eigenlijk nauwelijks sprake, ik moest een formulier invullen en moet me volgende week dinsdag om 9:00 daar melden :P Ja, het is kutwerk en het betaalt niet best (gewoon minimumloon), maar goed, ik heb de komende weken in ieder geval iets te doen, en ik kan iedere vorm van geld momenteel wel gebruiken :P
pi_89468903
edit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')