quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 22:48 schreef Miendientje het volgende:
De vorige keer dat ik werk zocht en niets bij mijn opleiding kon vinden ben ik ook bij een callcenter terecht gekomen. Eerst klantenservice van Menzis en een paar maanden later (eerste was kort project rond de jaarwisseling) zat ik bij Essent in opleiding maar toen vond ik ineens een baan die wel bij mijn opleiding paste. Ik ben dus midden in de training weg gegaan. Wat ik trouwens wel relaxt aan callcenter werk vond, was dat ik maar iets van 24 of 28 uur per week werkte, dan had ik tenminste nog tijd om verder te zoeken en te solliciteren. Gelukkig heb ik niet zulke hoge vaste lasten.
quote:Zou 't in het Engels doen. Die kerel naar wie je schrijft zal niet de enige lezer zijnOp zaterdag 30 oktober 2010 15:13 schreef lyolyrc het volgende:
Een vraag die me geschikt lijkt voor dit topic: als een vacature opgesteld is in het Engels, moet je dan ook standaard een sollicitatiebrief in het Engels opstellen, zelfs als de naam van de contactpersoon die genoemd wordt in de advertentie duidelijk Nederlands is?
En met een beetje pech is het ook nodig je curriculum vitae in het Engels op te stellen inclusief de regels die gelden voor een CV in die taal.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 15:13 schreef lyolyrc het volgende:
Een vraag die me geschikt lijkt voor dit topic: als een vacature opgesteld is in het Engels, moet je dan ook standaard een sollicitatiebrief in het Engels opstellen, zelfs als de naam van de contactpersoon die genoemd wordt in de advertentie duidelijk Nederlands is?
quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 15:47 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Zou 't in het Engels doen. Die kerel naar wie je schrijft zal niet de enige lezer zijn.
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zoek op dit moment werk in Nederland, waarvan het in een geval gaat om een werkomgeving waar ik kom te werken met mensen van verschillende nationaliteiten (als ik aangenomen word uiteraardquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 17:01 schreef Detroit het volgende:
[..]
En met een beetje pech is het ook nodig je curriculum vitae in het Engels op te stellen inclusief de regels die gelden voor een CV in die taal.
Oracle zeker?quote:Op zondag 31 oktober 2010 04:50 schreef sirfugy het volgende:
Recent afgestudeerden (<2 jaar) die op zoek zijn naar een goedbetaalde sales functie met goede benefits e.d. in een grote multinational in Dublin mogen zich altijd bij mij melden. ;-)
Laatst ook gedaan en een aantal positieve reacties op mogen ontvangenquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 17:41 schreef Peter het volgende:
Zo, Linkedin profiel eens grondig aangepakt
Ik hoop dat het me wat meer gaat helpen jahquote:Op zondag 31 oktober 2010 17:24 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Laatst ook gedaan en een aantal positieve reacties op mogen ontvangen
Wat voor soort werk zoek je?quote:Op zondag 31 oktober 2010 17:40 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik hoop dat het me wat meer gaat helpen jah
Zit ik nu ook mee ja, heb nu een hele leuk afwisselende functie, maar geen idee hoe ik die ergens anders weer kan vindenquote:Op zondag 31 oktober 2010 17:43 schreef Citizen.Erased het volgende:
Het einde van mijn afstuderen komt ook langzaam in zicht, wil me eerst eens goed oriënteren wat ik echt wil gaan doen. Dat is al lastig genoeg.
Een tijd terug was mijn voornemen om bij het bedrijf waar ik nu afstudeer aan de slag te gaan. Er zijn daar voor mij wel mogelijkheden, maar ik heb mijn twijfels of de functie voldoende perspectief zal bieden. Komende tijd ga ik daar nog eens concreet over praten.quote:Op zondag 31 oktober 2010 17:45 schreef Piles het volgende:
[..]
Zit ik nu ook mee ja, heb nu een hele leuk afwisselende functie, maar geen idee hoe ik die ergens anders weer kan vinden
Overheid, projectmanagement, participatieprojecten, verandermanagement, redactiewerk is ook prima, kwaliteitscontrole/coaching in klantcommunicatie, beleidsfuncties...quote:Op zondag 31 oktober 2010 17:41 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Wat voor soort werk zoek je?
Ah, een concurrentquote:Op zondag 31 oktober 2010 19:51 schreef Peter het volgende:
[..]
Overheid, projectmanagement, participatieprojecten, verandermanagement, redactiewerk is ook prima, kwaliteitscontrole/coaching in klantcommunicatie, beleidsfuncties...
Ik ben bijna klaar met Bestuurskunde richting auditing en consultancy, maar heb altijd als bijbanen bij service-afdelingen gewerkt...
quote:Social Media is hot. CareerBuilder begrijpt dit en is natuurlijk aanwezig op Facebook. Nu al 3 miljoen Facebook gebruikers in Nederland! Sluit je aan als vriend bij CareerBuilder.nl op Facebook. Automatisch ontvang je dan alle relevante updates die je zullen helpen om je carriere maximaal uit te bouwen.
Solliciteren zonder Facebook, Twitter of LinkedIn account?
In vergelijking met Amerikaanse recruiters lopen we in Europa echt nog achter. Hier worstelen we nog volop met problemen als de privacy van kandidaten. In de VS is dat geen issue meer. Amerikaanse recruiters negeren kandidaten daar gewoon als ze niet te vinden zijn op netwerksites als Facebook, Twitter en LinkedIn. Aldus The New York Times.
De komst van netwerksites heeft het traditionele solliciteren flink door elkaar geschud. Recruiters weten kandidaten steeds minder te vinden als deze niet actief zijn via eerdergenoemde netwerksites. Een CV opstellen en vacatures zoeken via jobsites is in de VS niet langer voldoende: Amerikanen moeten opnieuw leren hoe ze moeten solliciteren. Nederlanders ook?
Opvallend is dat niet alleen oudere kandidaten, maar ook studenten massaal trachten te weten te komen hoe ze op de beste manier,online, naar een job kunnen netwerken. Ook het fenomeen van 'personal branding' speelt hierbij een belangrijke rol: "wie zichzelf op een consequente manier online weet te presenteren en te promoten, zonder daarbij als zelfvoldaan over te komen, maakt de beste kans op de job."
Social media heeft dus meerdere kanten. Gebruik het selectief en het helpt je snel verder te komen.
Een IT-detacheerder met projectcontracten. Mijn gevoel zegt me dat je bij P. hebt gesolliciteerd.quote:Op woensdag 3 november 2010 14:17 schreef Detroit het volgende:
*yay*, vandaag terugkoppeling gehad n.a.v. het tweede gesprek dat ik maandag had: ze willen me een aanbieding doen! Daar ben ik reuze blij mee, ik heb beide gesprekken als prettig ervaren en zie mezelf graag bij deze club (detachering) werken.
Enige wat naadje is, is dat het contract pas ingaat als er een opdracht is (die is er nu nog niet vanwege mijn beperktere praktijkkennis).
Dit kan ertoe leiden dat ik nog een of twee maanden op een opdracht moet wachten, maar net zo goed langer. Daar moet ik nog eens goed over nadenken.
quote:Op woensdag 3 november 2010 19:59 schreef Miendientje het volgende:
Is er hier trouwens nog iemand de in Assen wil werken? Ik wordt steeds gebeld voor een functie bij een ministerie maar ik wil er niet heen omdat ik of dichter bij huis wil werken of een functie zoek die bij mijn opleiding aansluit. Uurloon iets van ¤12/13 /uur Voor verdere gegevens, stuur maar een pm.
Ik heb ook moeite met dergelijke sites, al spiek ik er af en toe wel op.quote:Op woensdag 3 november 2010 15:56 schreef HMaster-II het volgende:
Even een copy/paste actie vanuit mijn mailbox.
Onderstaand stuk komt uit een mailing van Careerbuilder.
Ik heb een bloedhekel aan Twitter / Facebook. Ik heb dan wel een (opgedrongen) LinkedIn account die ik het liefst zo snel mogelijk weer verwijder. Ik vind het gewoon slecht dat men de gewone werkzoekende forcreerd om gebruik te moeten maken van dit soort nep-social-sites.
Als je dus géén dingen over jezelf wil uiten, dan maak je dus in de toekomst géén kans meer om werk te vinden. Want dat is waar ze naar toe willen.![]()
Ik heb ook wel eens gelezen dat je in de VS moeilijk een lening kan krijgen als je geen leningen of credit cards hebt lopen, omdat je kredietwaardigheid dan niet kan worden beoordeeld.quote:Ik huiver voor de telefoontjes/mails die werkzoekenden krijg straks. "Wij hebben géén foto's en berichten kunnen vinden over hoe dronken je afgelopen weekend was. Je bent daarom afgewezen voor deze vacature."
Whehe. De naam van het bedrijf begint inderdaad met P.. Ze zitten op twee plekken in Nederland, waaronder onze hoofdstad. Spreken we over hetzelfde bedrijf?quote:Op woensdag 3 november 2010 19:48 schreef Alec690 het volgende:
[..]
Een IT-detacheerder met projectcontracten. Mijn gevoel zegt me dat je bij P. hebt gesolliciteerd.Mijn ervaring is simpel: leuke organisatie, administratief redelijk goed geregeld. Contract + salaris in eerste instantie zwaar waardeloos! Zelfs na een tijdje krijg je minimale verhoging. Heb je al een aanbod qua salaris gehad?
Ikzelf ben onlangs geswitched (direct bij bedrijf in dienst) en dit levert me zowaar een loonsverhoging van 70% op! Dat zegt in dit geval meer over de betreffende detacheerder, dan mijn nieuwe werkgever. Toch altijd beter om wel te werken en zo je CV te vullen met leuke opdrachtgevers dan thuis te zitten.
(mocht ik er helemaal naast zitten qua werkgever, negeer dit verhaal dan)
Voor mij hebben LinkedIn en Twitter zakelijk gezien wel toegevoegde waarde, maar kan ook goed begrijpen dat in bepaalde branches dat totaal irrelevant is. Laatst zag ik een conciërge van een scholengemeenschap voorbij komen op LinkedInquote:Op woensdag 3 november 2010 15:56 schreef HMaster-II het volgende:
Even een copy/paste actie vanuit mijn mailbox.
Onderstaand stuk komt uit een mailing van Careerbuilder.
Ik heb een bloedhekel aan Twitter / Facebook. Ik heb dan wel een (opgedrongen) LinkedIn account die ik het liefst zo snel mogelijk weer verwijder. Ik vind het gewoon slecht dat men de gewone werkzoekende forcreerd om gebruik te moeten maken van dit soort nep-social-sites.
Als je dus géén dingen over jezelf wil uiten, dan maak je dus in de toekomst géén kans meer om werk te vinden. Want dat is waar ze naar toe willen.![]()
En waarom zou LinkedIn voor een concierge geen toegevoegde waarde kunnen hebben?quote:Op donderdag 4 november 2010 08:43 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Voor mij hebben LinkedIn en Twitter zakelijk gezien wel toegevoegde waarde, maar kan ook goed begrijpen dat in bepaalde branches dat totaal irrelevant is. Laatst zag ik een conciërge van een scholengemeenschap voorbij komen op LinkedIn
Mee eens!quote:Op donderdag 4 november 2010 09:47 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
En waarom zou LinkedIn voor een concierge geen toegevoegde waarde kunnen hebben?
Nou wat ik het slechte van LinkedIn vind, is dat als je "echte" informatie van een persoon wil vinden je maar even een abonnement van ¤ 27,50 per maand moet afsluiten.quote:Op donderdag 4 november 2010 10:19 schreef Detroit het volgende:
[..]
Mee eens!
Sterker nog, een oom van mij (al wat ouder) heeft onlangs zijn LinkedIn aangemaakt en is op zoek naar een baan als conciërge op een school. Ik zou het maar wat mooi vinden als hij dadelijk via LinkedIn iets weet te vinden, ik zie niet in waarom dat niet mogelijk is!
Wat bedoel je met "echte" informatie? NAW-gegevens?quote:Op donderdag 4 november 2010 10:26 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Nou wat ik het slechte van LinkedIn vind, is dat als je "echte" informatie van een persoon wil vinden je maar even een abonnement van ¤ 27,50 per maand moet afsluiten.echt niet.
Nou nog niet eens. Ik moest van een recruiter kijken op 2 LinkedIn-profielen om een beetje achtergrondkennis te krijgen van die personen. En dan niet alleen waar ze werken, maar ook hobby's en andere omdat het een "open organisatie zou zijn waar ik kandidaat voor was". En daar wens ik niet voor te gaan betalen.quote:Op donderdag 4 november 2010 10:31 schreef Detroit het volgende:
[..]
Wat bedoel je met "echte" informatie? NAW-gegevens?
In dit specifieke geval heeft het geen toegevoegde waarde. De betreffende man werkt al bijna 40 jaar als conciërge, heeft niet de intentie om van baan te wisselen en kan over een paar jaar met pensioen. Hij gebruikt het meer als hyves/facebook dan als zakelijk netwerk.quote:Op donderdag 4 november 2010 09:47 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
En waarom zou LinkedIn voor een concierge geen toegevoegde waarde kunnen hebben?
Hm. Misschien komt dat doordat er steeds meer "dichtgegooid" wordt op LinkedIn. Tegenwoordig zie je ook alleen nog maar achternamen als ze directe contacten zijn of contacten van contacten.quote:Op donderdag 4 november 2010 10:36 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Nou nog niet eens. Ik moest van een recruiter kijken op 2 LinkedIn-profielen om een beetje achtergrondkennis te krijgen van die personen. En dan niet alleen waar ze werken, maar ook hobby's en andere omdat het een "open organisatie zou zijn waar ik kandidaat voor was". En daar wens ik niet voor te gaan betalen.
Ik heb ook het idee dat steeds meer functionaliteiten (deels) afgeschermd worden. In het verleden kon je nog vrij zoeken, maar dat kent nu ook steeds meer beperkingen.quote:Op donderdag 4 november 2010 10:26 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Nou wat ik het slechte van LinkedIn vind, is dat als je "echte" informatie van een persoon wil vinden je maar even een abonnement van ¤ 27,50 per maand moet afsluiten.echt niet.
Mwah, als iemand dichtbij je in je netwerk zit (en heeft aangegeven dat info openbaar is) kom je al een heel eind.quote:Op donderdag 4 november 2010 10:26 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ja.... euhm als je voor een sollicitatie gesprek moet gaan kijken op een LinkedIn profiel, kan ik je verzekeren dat je die persoon NIET dichtbij in je netwerk hebt.quote:Op donderdag 4 november 2010 10:45 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Mwah, als iemand dichtbij je in je netwerk zit (en heeft aangegeven dat info openbaar is) kom je al een heel eind.
Ow, dat kan zeker wel. Sommige mensen zitten dichter bij dan je denkt.quote:Op donderdag 4 november 2010 10:47 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ja.... euhm als je voor een sollicitatie gesprek moet gaan kijken op een LinkedIn profiel, kan ik je verzekeren dat je die persoon NIET dichtbij in je netwerk hebt.
Grote kans dus dat tussen die persoon en mij bijvoorbeeld twee connecties zitten. En dan kun je genoeg info zien.quote:485 Connections link you to 8,782,049+ professionals
Uitkomst is inmiddels bekend: afgewezen.quote:Op maandag 1 november 2010 16:25 schreef Dinaridar het volgende:
Inmiddels heb ik een 2e afwijzing te pakken máár vanmorgen was er ook een sollicitatiegesprek bij een bedrijf in Oss dat toch wel positief verliep mijns inziens. Het is wel voor een tijdelijke betrekking maar ook in m'n vakgebied. Uitkomst van het sollicitatiegesprek krijg ik later deze werkweek te horen.
Binnenkort sollicitatiegesprekquote:Op vrijdag 5 november 2010 11:28 schreef Disavowed het volgende:
Netwerken lijkt zin te hebben, vanmiddag bellen. Stapje voor stapje.
Een persoonlijkheidstest voor een W&S-bureau? Ze zijn heel wat met je van plan dan!quote:Op zondag 7 november 2010 13:51 schreef Piles het volgende:
Net ook nog een persoonlijkheidstest gedaan voor werving&selectie-bureau (voor wat hoger niveau).
Ik hoop hetquote:Op zondag 7 november 2010 14:06 schreef Detroit het volgende:
Een persoonlijkheidstest voor een W&S-bureau? Ze zijn heel wat met je van plan dan!.
Ben je afgewezen door het uzb of door hun opdrachtgever? Uzb's hebben onderling geen contact neem ik aan.quote:Op zondag 7 november 2010 16:16 schreef plant35 het volgende:
Kun je op dezelfde vacature solliciteren als bij het ene uitzendbureau bent afgewezen, maar bij een ander uzb nog opstaat ? Hebben die uzb's ook onderling contact, over medewerkers ?
quote:Op zondag 7 november 2010 16:42 schreef Piles het volgende:
[..]
Ben je afgewezen door het uzb of door hun opdrachtgever? Uzb's hebben onderling geen contact neem ik aan.
[quote]quote:Op zondag 7 november 2010 16:42 schreef Piles het volgende:
[..]
Ben je afgewezen door het uzb of door hun opdrachtgever? Uzb's hebben onderling geen contact neem ik aan.
Ik doe maar wat eerlijk gezegdquote:Op zondag 7 november 2010 18:38 schreef mr-green het volgende:
Hoe solliciteren jullie?
En dan bedoel ik: ga je eerst op zoek naar vacatures via de online vacaturebanken of ga je eerst je netwerk benaderen?
Ik ga het eerst binnen mijn netwerk proberen.quote:Op zondag 7 november 2010 18:38 schreef mr-green het volgende:
Hoe solliciteren jullie?
En dan bedoel ik: ga je eerst op zoek naar vacatures via de online vacaturebanken of ga je eerst je netwerk benaderen?
Lees je eigen post eens goed doorquote:Op zondag 7 november 2010 23:16 schreef Balisto het volgende:
Nog steeds overal vrijwel alleen maar callcenterwerk beschikbaar.Hoe kan het toch dat ze daar steeds zo ontzettend veel mensen nodig hebben?
quote:Bij sommige van die callcenters word je trouwens ontslagen als je vaker dan drie keer ziek bent, is dat eigenlijk normaal?
Ben jij helemaal van God los ???quote:Op zondag 7 november 2010 14:12 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik hoop hetZe bieden het aan op hun site (tegen betaling uiteraard), en je moet je toch onderscheiden van andere kandidaten
Schijnt nogal een goed W&S-bureau te zijn, dus daar investeer ik dan wel in.
Waardeloos. Hoop dat je snel wat anders vindt!quote:Op maandag 8 november 2010 15:47 schreef Daboman het volgende:
Nou dat waren 2 pittige weken. Kort na mijn afwijzing bij de bloedbank heb ik te horen gekregen dat ik overbodig werd. En de baas was niet bereid om me over te plaatsen. Hooguit vragen of er ergens anders plaats is. Waarom is mij niet geheel duidelijk geworden. Maar ik sta helaas weer fulltime op straat.
Denk aan je bloeddrukquote:
Kan het onderzoek nu niet lezen, maar alleen het aantal connecties zegt me persoonlijk niet zoveel. Zie liever veel brancherelevante connecties. Bij bepaalde linkedin group connect iedereen met elkaar en daardoor wordt je netwerk niet per definitie beter.quote:Op maandag 8 november 2010 22:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
Interessant leesvoer: veel connecties hebben op LinkedIn loont bij zoeken van werk. Volledige onderzoeksresultaten: http://goo.gl/LC7kI (PDF)
zo n onderzoekje van een paar van die vlotte jongens, tuurlijk helpt het dan, ze hadden de conclusie allang getrokkenquote:Op maandag 8 november 2010 22:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
Interessant leesvoer: veel connecties hebben op LinkedIn loont bij zoeken van werk. Volledige onderzoeksresultaten: http://goo.gl/LC7kI (PDF)
Nee, maar dat staat ook uitgelegdquote:Op maandag 8 november 2010 23:07 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Kan het onderzoek nu niet lezen, maar alleen het aantal connecties zegt me persoonlijk niet zoveel. Zie liever veel brancherelevante connecties. Bij bepaalde linkedin group connect iedereen met elkaar en daardoor wordt je netwerk niet per definitie beter.
Het is een gedegen onderzoek. Geen vlotte marketingjongens, maar op een universiteit uitgevoerd. Daar hecht ik wel waarde aan.quote:Op maandag 8 november 2010 23:20 schreef ThaRock101 het volgende:
[..]
zo n onderzoekje van een paar van die vlotte jongens, tuurlijk helpt het dan, ze hadden de conclusie allang getrokken
Ga het morgen even doorlezen.quote:Op maandag 8 november 2010 23:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Nee, maar dat staat ook uitgelegd.
Hmja, heel vervelend. Maar je hebt wel nu al de kans om rond te kijken.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:14 schreef PaarsBeestje het volgende:
Het ziet er naar uit dat ik me binnenkort weer in dit topic mag melden.. (na een half jaar bij dit bedrijf gewerkt te hebben). Bedrijf heeft de grootste klant verloren en er vinden binnenkort bezuinigingsrondes plaats. Ik ben er eigenlijk wel een beetje verdrietig van..
Het bedrijf dat die klant heeft gewonnen zoekt geen personeel?quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:14 schreef PaarsBeestje het volgende:
Het ziet er naar uit dat ik me binnenkort weer in dit topic mag melden.. (na een half jaar bij dit bedrijf gewerkt te hebben). Bedrijf heeft de grootste klant verloren en er vinden binnenkort bezuinigingsrondes plaats. Ik ben er eigenlijk wel een beetje verdrietig van..
De grootste klant is niet meer...quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:42 schreef Peter het volgende:
[..]
Het bedrijf dat die klant heeft gewonnen zoekt geen personeel?
De directe concurrent van die grootste klant dan? Die heeft er marktaandeel bij nu..quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:38 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
De grootste klant is niet meer...dus dat gaat 'm niet worden ben ik bang. Ik moet echt op zoek naar iets anders..
Bedenk goed of je dat wilquote:Op dinsdag 9 november 2010 15:22 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik ben benaderd door een bedrijf om daar over een vrijkomende vacature te komen praten. Werd daar intern aanbevolen dus was een van de eerste waarmee gepraat ging worden.
Het betreft een functie als beleidsmedewerker bij een gemeentelijke instelling, dus ik ben eens benieuwd in hoeverre dat me aan gaat spreken.
Dat niet alleen... het is nog best lastig om vanuit een overheidsfunctie terug te gaan naar het bedrijfsleven. De vooroordelen binnen het bedrijfsleven over ambtenaren zijn natuurlijk bijzonder fors..quote:Op dinsdag 9 november 2010 15:45 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Bedenk goed of je dat wil. Probeer uit te vinden of het echt een overheidscultuur is of dat ze qua cultuur de slag naar het bedrijfsleven willen maken
.
Dat is een van mijn grootste bedenkingen op dit moment. Degene die me aanbevolen heeft heeft zijn functie over de jaren mooi in kunnen richten en zit erg dicht tegen het bedrijfsleven aan.quote:Op dinsdag 9 november 2010 15:45 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Bedenk goed of je dat wil. Probeer uit te vinden of het echt een overheidscultuur is of dat ze qua cultuur de slag naar het bedrijfsleven willen maken
.
Dat gevoel heb ik ook. Als ik een overheidsfunctie krijg voelt dat gelijk erg definitief.quote:Op dinsdag 9 november 2010 16:42 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Dat niet alleen... het is nog best lastig om vanuit een overheidsfunctie terug te gaan naar het bedrijfsleven. De vooroordelen binnen het bedrijfsleven over ambtenaren zijn natuurlijk bijzonder fors..
Altijd lastig, die eerste gesprekken. Ik heb er nu 3 gehad geloof ik, en nu begint m'n verhaal een beetje te lopenquote:Op donderdag 11 november 2010 16:17 schreef Citizen.Erased het volgende:
Heb morgen een eerste oriënterend gesprek bij een bedrijf. Moet voor mezelf maar eens bedenken waar ik het allemaal over moet hebben.
Die dus niet.. ministerie, althans, vooralsnog ben ik niet uitgenodigd.quote:Op maandag 8 november 2010 12:45 schreef Peter het volgende:
2e gesprek deze week bij een woningcorporatie
En wellicht bij een ministerie ook een 2e gesprek deze week
Ik kom wel ergens..
Zag het op LinkedIn. Gefeliciteerd.quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
Pfew! Ik heb eindelijk een nieuwe baan![]()
![]()
Ik start op 1 januari bij Fin (detachering en interim management) hier in het zuiden als finance en control professional..
Woningcorporatiequote:Op donderdag 11 november 2010 18:41 schreef Peter het volgende:
[..]
Die dus niet.. ministerie, althans, vooralsnog ben ik niet uitgenodigd.
Woningcorp ging goed, positief gevoel maar nog geen aanbod gehad. moeten loonwens nog bespreken..
en ik zit in de selectieprocedure van nog een functie bij de rijksoverheid, 1e ronde door gekomen bij het bedrijf dat mensen heeft geworven, nu door naar de opdrachtgever... zou een topfunctie zijn voor me ...
Thnx!quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:08 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zag het op LinkedIn. Gefeliciteerd.
Nice! Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
Pfew! Ik heb eindelijk een nieuwe baan![]()
![]()
Ik start op 1 januari bij Fin (detachering en interim management) hier in het zuiden als finance en control professional..
En ik heb de baan gekregen!quote:Op donderdag 11 november 2010 16:08 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Morgen uitslag of ik een baan gevonden heb
Iets meer uren dan ik graag wilde, maar wel super leuk werk, uitzicht op nog leuker werk, goed salaris en heel erg opleidingsgericht!
Vanmorgen het betreffende gesprek gehad en zojuist vernomen dat ik er tijdelijk aan de slag kan! De werkperiode zal vermoedelijk in de eerste januaridecade aanvangenquote:Op maandag 8 november 2010 16:34 schreef Dinaridar het volgende:
Komende vrijdag een sollicitatiegesprek bij een overheidsinstelling in Tilburg. Het is wel voor een tijdelijke functie én circa 50 km enkele reis (uurtje karren). Nouja, beter dan werkloos zijn uiteraard.
Je mikt op een minderjarige, is het niet?quote:Op vrijdag 12 november 2010 17:21 schreef Leonidas82 het volgende:
Ik en mijn vriendin zijn op korte termijn op zoek naar een:
'huishoudster' op basis van 1 uur per week. salaris: 6, 50 euro bruto per uur. ]
taken: schoonmaken en opruimen
solliciteren kan via PM
Gefeliciteerd! Voor een tijdelijke baan bij TNT: http://www.decemberbaan.nlquote:Op vrijdag 12 november 2010 17:38 schreef Dinaridar het volgende:
[..]
Vanmorgen het betreffende gesprek gehad en zojuist vernomen dat ik er tijdelijk aan de slag kan! De werkperiode zal vermoedelijk in de eerste januaridecade aanvangen![]()
Nu eens kijken hoe ik de tussenliggende periode ga invullen. Wie weet zoeken ze bij de TNT nog extra medewerkers voor de drukke decembermaand
serviceteam bij een organisatie waar dat team 80% van de vragen/problemen in 1 keer wil oplossen. Tis wel tijdelijk ter vervanging van een langdurig zieke, maar het sluit aan bij mijn ervaring en het is werk... maandag uitslag/loonbespreking...quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Woningcorporatie![]()
waar/welk/wat voor functie?
Tof.quote:Op vrijdag 12 november 2010 16:40 schreef Detroit het volgende:
Hm. Ik ben verheugd te hebben gehoord dat mijn potentieel nieuwe werkgever mij een arbeidscontract wil aanbieden ingaande op 1 januari 2011.
Nu hoop ik dat ze zich aan hun woorden houden, want ik zou maar wat graag met hen verder gaan..
quote:Op vrijdag 12 november 2010 19:02 schreef caroline88 het volgende:
Roel, Kiwi en Detroit, gefeliciteerd!
Cheers, thanks!quote:
dattum!quote:Op zondag 14 november 2010 16:14 schreef GotC het volgende:
Alle mensen met een nieuwe baan: Gefeliciteerd!
ah, Woonservice dus.. en ehm.. elke woningcorporatie wil datquote:Op vrijdag 12 november 2010 19:58 schreef Peter het volgende:
[..]
serviceteam bij een organisatie waar dat team 80% van de vragen/problemen in 1 keer wil oplossen. Tis wel tijdelijk ter vervanging van een langdurig zieke, maar het sluit aan bij mijn ervaring en het is werk... maandag uitslag/loonbespreking...
En ik hoop erg op de andere functie... dat zou zo ongeveer mijn droombaan zijn
Mag ik lekker de eerste zijn die mijn vriendje feliciteertquote:Op vrijdag 12 november 2010 16:40 schreef Detroit het volgende:
Hm. Ik ben verheugd te hebben gehoord dat mijn potentieel nieuwe werkgever mij een arbeidscontract wil aanbieden ingaande op 1 januari 2011.
Nu hoop ik dat ze zich aan hun woorden houden, want ik zou maar wat graag met hen verder gaan..
uhuh, ach ja, tis werk en ik denk dat ik het wel goed aan kan.quote:Op zondag 14 november 2010 16:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ah, Woonservice dus.. en ehm.. elke woningcorporatie wil datdie aantallen
Ongeveer hetzelfde hier, sinds juni thesis afgerond, moet helaas nog 2 toetsen in feb. Dus niks meer te doen. Waardeloos om aan werk te komen, zelfs op mbo niveau (die ik wel al afgerond heb) wordt ik niet aangenomen. Echt vrolijk wordt je er niet van nee.quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:15 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Nog maar een keertje hier melden. Sinds februari 2009 afgestudeerd (Veiligheidskunde HBO). Nog steeds geen baan.......doe uitzendwerk 'met mijn handen'
Ik wil niet zeggen dat ik een depressie heb, maar erg vrolijk ben ik op dit moment niet. Ik wil zo graag werken, maar krijg je de kans niet. Elke dag op alle vacature sites, eens in de maand uitzendbureaus afstruinen.
En dan de opmerkingen van de 'omgeving' "Je moet ergens zien binnen te komen, gewoon op alles reageren" IK REAGEER OP ALLES!! "Zoek dan een administratief baantje, dan ben je in ieder geval ergens binnen" ZELFS VOOR ADMINISTRATIE VRAGEN ZE NU ERVARING.....quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:28 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Ongeveer hetzelfde hier, sinds juni thesis afgerond, moet helaas nog 2 toetsen in feb. Dus niks meer te doen. Waardeloos om aan werk te komen, zelfs op mbo niveau (die ik wel al afgerond heb) wordt ik niet aangenomen. Echt vrolijk wordt je er niet van nee.
Had je het nog geprobeerd bij de grote olie & gas bureaus? Die zoeken toch regelmatig veiligheidskundigen (of je moet echt die kant niet uit willen natuurlijk).quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:15 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Nog maar een keertje hier melden. Sinds februari 2009 afgestudeerd (Veiligheidskunde HBO). Nog steeds geen baan.......doe uitzendwerk 'met mijn handen'
Ik wil niet zeggen dat ik een depressie heb, maar erg vrolijk ben ik op dit moment niet. Ik wil zo graag werken, maar krijg je de kans niet. Elke dag op alle vacature sites, eens in de maand uitzendbureaus afstruinen.
Ja of je krijgt een antwoord van "je hebt niet genoeg bewezen affiniteit met dit werkveld op je CV"quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:29 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
En dan de opmerkingen van de 'omgeving' "Je moet ergens zien binnen te komen, gewoon op alles reageren" IK REAGEER OP ALLES!! "Zoek dan een administratief baantje, dan ben je in ieder geval ergens binnen" ZELFS VOOR ADMINISTRATIE VRAGEN ZE NU ERVARING.....
grrrr
Heb je gedacht aan vrijwilligerswerk in de richting van je studie? Om aan te tonen wat je kunt en dat je wil werken?quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:15 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Heb ik aan gedacht. Maar er is weinig/ tot geen vrijwilligers werk in mijn richting. Veiligheid/ beveilig (advies). Ik werk op dit moment 40uur per week via een uitzendbureau en doe daar ongeschoold werk. Om hier ook nog eens vrijwilligerswerk bij te gaan doen wat ook 'beneden' het niveau is waarvoor ik heb gestudeerd schiet in mijn ogen niets op.quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:32 schreef Peter het volgende:
[..]
Heb je gedacht aan vrijwilligerswerk in de richting van je studie? Om aan te tonen wat je kunt en dat je wil werken?
Waar woon je ergens?quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:35 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Heb ik aan gedacht. Maar er is weinig/ tot geen vrijwilligers werk in mijn richting. Veiligheid/ beveilig (advies). Ik werk op dit moment 40uur per week via een uitzendbureau en doe daar ongeschoold werk. Om hier ook nog eens vrijwilligerswerk bij te gaan doen wat ook 'beneden' het niveau is waarvoor ik heb gestudeerd schiet in mijn ogen niets op.
Ik ben iemand die altijd zal werken of ik nou directeur van de Shell ben of putjesschepper, ik zal en moet aan geld komen, maar hoe het nu al 1 1/2 jaar gaat is om te janken.
Den-Haagquote:
IOOV al geprobeerd? VNG?, Rode Kruis? GHOR-bureau's? Veiligheid en Justitie?quote:
Ja, en ook Ministerie van Defensie (op verschillende manieren) deze heeft sinds vorige week een vacaturestop. Bij de politie heb ik ook 2 jaar in verschillende sollicitatie procedures gezeten (zelfs aan de andere kant van Nederland). Reclassering heb ik bij gesolliciteerd. Bij de rijksoverheid worden wel vacatures geplaatst maar of deze worden ingevuld is een tweede. Op dit moment is de gehele overheid twijfelachtig, omdat ze allemaal zitten te 'wachten' wat het nieuwe kabinet met ze van plan is.quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:46 schreef Peter het volgende:
[..]
IOOV al geprobeerd? VNG?, Rode Kruis? GHOR-bureau's? Veiligheid en Justitie?
Politie Haaglanden?
Wellicht jezelf op projectbasis verhuren? Minder risico voor de overheid, lagere drempel om je in te huren..quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:54 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Ja, en ook Ministerie van Defensie (op verschillende manieren) deze heeft sinds vorige week een vacaturestop. Bij de politie heb ik ook 2 jaar in verschillende sollicitatie procedures gezeten (zelfs aan de andere kant van Nederland). Reclassering heb ik bij gesolliciteerd. Bij de rijksoverheid worden wel vacatures geplaatst maar of deze worden ingevuld is een tweede. Op dit moment is de gehele overheid twijfelachtig, omdat ze allemaal zitten te 'wachten' wat het nieuwe kabinet met ze van plan is.
PM me eens met hoe het er nu voor staat met de studie en wat voor werkervaring je hebt tot nu toe?quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:48 schreef Renesite het volgende:
Kiwi! Gaaf hoor! Ik ben erg benieuwd wat het inhoudt aangezien ik waarschijnlijk... hetzelfde... jeweetwel. Geen idee waar ik het moet zoeken zeg maar
!
Update: blijkbaar is bij het betreffende bedrijf het budget voor uitzendkrachten per direct ingetrokken waardoor mijn werkperiode daar (die in de eerste januaridecade zou starten) van de baan is. De afdeling waar ik tijdelijk terecht zou komen blijft hierdoor zitten met grote werkachterstanden en voor mij begint de zoektocht naar een baan opnieuw.quote:Op vrijdag 12 november 2010 17:38 schreef Dinaridar het volgende:
Vanmorgen het betreffende gesprek gehad en zojuist vernomen dat ik er tijdelijk aan de slag kan! De werkperiode zal vermoedelijk in de eerste januaridecade aanvangen
Ik woon in midden-Limburg en daar is het niet veel beter gesteld. Ik heb laatst een oriënterend gesprek gehad, maar moet daar een formele vacature afwachten. Dus ik moet ook verder even rondkijken hoe en wat precies.quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:39 schreef JL... het volgende:
Tsja, in Zuid Limburg is het niet anders...
Ik kreeg pas geleden een aanbod voor een baan om per 1 maart 2011 te starten via een detacheerder, maar die zou dan eerst werk voor mij moeten gaan zoeken. Dan zou ik in het ergste geval alleen maar 1 maand loon krijgen en per april weer opnieuw voor iets moeten zoeken...
Verder viel het bruto loon me ook erg tegen...
Dus ja, op zoek naar iets nieuws.
Daar zit ik ook aan te denken maar dan komt het huisvestingsprobleem om de hoek kijken.quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:46 schreef JL... het volgende:
Ik focus me nu ook veel op de regio's Den Haag en Rotterdam (havengebied) voor werk.
Het blijft een lastige afweging natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:15 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Daar zit ik ook aan te denken maar dan komt het huisvestingsprobleem om de hoek kijken.
Als ik geld genoeg had was ik al gegaan , denk ik. Ik heb geen zin om nog een keer lang thuis te zitten. Ik wil nou wel eens vooruit en daar kan dat.quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:16 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Het blijft een lastige afweging natuurlijk.
Vanaf de volgende week ga ik mijn zoektocht iets serieuzer op proberen te pakken. Dan heb ik ook meer duidelijkheid of ik eventueel bij mijn afstudeerbedrijf kan blijven of dat ik echt genoodzaakt ben om elders te zoeken.
als je in Den Haag een woning zou zoeken kan ik nog wel wat sociale huur voor je 'regelen'...quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:15 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Daar zit ik ook aan te denken maar dan komt het huisvestingsprobleem om de hoek kijken.
Als ik naar websites op het internet ga kijken zoals marktplaats en makelaars, is het vinden van accomodatie aldaar wel redelijk in Rotterdam/Den Haag. Zeker in tegenstelling tot een stad als Amsterdam.quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:15 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Thanks voor de tip.quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:22 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
als je in Den Haag een woning zou zoeken kan ik nog wel wat sociale huur voor je 'regelen'...
Thanks nogmaals voor de tip.quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:27 schreef motorbloempje het volgende:
Heb laatst via via al een andere FOK!ker aan woonruimte geholpendus mocht je eerst een woning willen hebben en dan zoeken, dan kan ik je zo een adres geven
Mijn moeder werkt namelijk (ook) bij een woningcorporatie, en daar zijn wat appartementen die via 'wie het eerst komt, die het eerst maalt' verhuurd worden. Zijn 'tijdelijke' woningen, maar de periode waarover we praten is 'jaren'.
Mocht je in Groesbeek wat zoeken én meer dan 7 jaar woonduur hebben dan kan ik wat voor je betekenen
Buh, eens! Net te weinig ervaring, altijd dat. Zelfs afgewezen op ervaring voor een klantenservice functie!quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:37 schreef Quickie_Butt het volgende:
Zucht om moedeloos van te worden. Waarom vragen werkgevers altijd jaaaren ervaring? Zo kom je als starter nooit aan de bak.
Ik ben trouwens afgewezen na 2 gesprekken te hebben gehad bij een bedrijf. "Toch te weinig ervaring". Etterbakken
Oost Groningen toch? Welke regio?quote:Op donderdag 18 november 2010 13:29 schreef RealZeus het volgende:
Ik heb gisteren gehoord dat mijn kans op een baan hier vrijwel nihil is momenteel.
Als het mee zit trekt het van het voorjaar weer aan en ik heb echt geen idee wat ik nu doen moet.
Dat onthoud ik even, dat zou wel prettig zijn. Particulier is niet te betalen door al die bemiddelingskosten e.d.quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:22 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
als je in Den Haag een woning zou zoeken kan ik nog wel wat sociale huur voor je 'regelen'...
Ik woon in Zuidlaren.quote:Op dinsdag 23 november 2010 17:52 schreef Renesite het volgende:
[..]
Oost Groningen toch? Welke regio?
Zeg maar omgeving stad Groningen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:07 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ah okee! Die omgeving ken ik niezo.
Bij een 'gewoon' ontslag kom je wel degelijk in aanmerking voor een uitkering, hoor!quote:Op woensdag 24 november 2010 00:15 schreef CecilBDemented het volgende:
uitkering kom ik niet voor in aanmerking omdat ik ontslagen ben.
het was verwijtbaarquote:Op woensdag 24 november 2010 00:18 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Bij een 'gewoon' ontslag kom je wel degelijk in aanmerking voor een uitkering, hoor!
Tenzij het 'verwijtbaar' was - dus ontslag op staande voet o.i.d.
Ik ben een keer afgewezen voor een baantje als chauffeur (lees: spullen wegbrengen) omdat ik geen ervaring had met laden en lossen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 16:17 schreef GotC het volgende:
[..]
Buh, eens! Net te weinig ervaring, altijd dat. Zelfs afgewezen op ervaring voor een klantenservice functie!
Zucht!
wellicht willen ze dat je dat snel en ook direct goed doet?quote:Op woensdag 24 november 2010 11:15 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Ik ben een keer afgewezen voor een baantje als chauffeur (lees: spullen wegbrengen) omdat ik geen ervaring had met laden en lossen.
Ik bedoel... spullen in een bestelauto zetten.
Zou twee weken te vroeg zijn om hier achteraan te mailen?quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:18 schreef Balisto het volgende:
Ik heb een tijd geleden maar gesolliciteerd bij de TNT voor een decemberbaan, maar nog steeds niks gehoord.
Nee, lijkt me niet. Het is bijna december, dus de planning zullen ze vrij snel in orde moeten hebben.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:39 schreef Balisto het volgende:
[..]
Zou twee weken te vroeg zijn om hier achteraan te mailen?
Hou er rekening mee dat er spookvacatures tussen staan op internet. Op die manier komen de uitzendbureaus wel gemakkelijk aan gegevens van werkzoekenden die ze kunnen gebruiken wanneer er vacatures zijn. Als ze je te veel aan het lijntje houden, kun je er daarom beter van uit gaan dat ze geen of weinig vacatures hebben.quote:Op woensdag 24 november 2010 14:29 schreef JL... het volgende:
Wat al helemaal verschrikkelijk is, is dat bijna alles via uitzendbureaus loopt.
Heeft het toch zin om langs die bureaus te gaan? Hoe denken jullie er over?
In mijn optiek niet echt...ze melden steeds dat je maar via internet het aanbod moet bekijken. Dan reageer ik ook maar wordt het nooit wat.
En toen heb je je in eerste instantie natuurlijk afgevraagd waarom ze voor zo'n vacature niemand konden vinden...quote:Op woensdag 24 november 2010 14:46 schreef JL... het volgende:
Klopt...ik zie bijvoorbeeld 1 vacature de hele tijd opduiken sinds ik in september gestart ben met zoeken.
Dat kan uiteraard ook. Toch is het fenomeen spookvacatures zo onderhand wel bekend en in de huidige economische problemen kan ik me haast niet voorstellen dat er momenteel niet meer spookvacatures dan eerst zijn. Het kan ook zijn dat men momenteel eerst zoekt onder de mensen die al bekend zijn bij het uitzendbureau.quote:Op woensdag 24 november 2010 17:42 schreef caroline88 het volgende:
Kan natuurlijk ook een rotbedrijf zijn waar niemand het lang uithoudt.
Ga eens opzoek naar callcenterwerk. Kun je ook mooi om je studie heen plannen. Is best leuk en je kunt gewoon iets van klanteservice gaan doen dus dan hoef je zelf niemand lastig te vallen.quote:Op woensdag 24 november 2010 00:00 schreef Shalloe het volgende:
Hier ook een. No job :s. Ik ben student, op zoek naar iets voor 2 a 3 dagen.
Ingeschreven bij uitzendbureau's, maar dat werkt gewoon niet. Geen reacties etc. CV online gezet op de nationalevacaturebank.
Best frustrerend:S
Ongetwijfeld, maar kom op, hoe moeilijk is het om spullen in een bestelauto te zetten?quote:Op woensdag 24 november 2010 11:16 schreef mschol het volgende:
[..]
wellicht willen ze dat je dat snel en ook direct goed doet?
Zo bedoelde ik het niet.quote:Op woensdag 24 november 2010 18:47 schreef caroline88 het volgende:
lyolyrc - als ik de indruk gaf dat ik niet geloof in spookvacatures, dan heb ik het niet duidelijk gezegd.
Er zijn veel spookvacatures. Maar daarnaast zijn er ook de posities die steeds weer openvallen omdat het matige banen zijn waar niemand het lang uithoudt.
En natuurlijk ook de vervuiling van gewone vacatures die vervuld zijn maar vaak jaren later nog steeds op het internet staan.
anders ik wel.. maar als het goed is kan ik iig tijdelijk ergens als ZZP'er aan de slag..quote:Op donderdag 25 november 2010 01:06 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Pfff ik ben dat op een houtje bijten wel zo zat he!bah.
quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:22 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ervaring op doen bij een klein theater oid?quote:Op donderdag 25 november 2010 15:50 schreef bluejean het volgende:
[..]
![]()
Hier overigens nog steeds zoekend naar een passende functie. Jammer dat de cultuursector in zak en as zit en ik vooralsnog (te) weinig werkervaring heb. Word er een beetje moedeloos van.
Het is zelfs erg moeilijk om aan zo'n soort bijbaantje te komen, op het moment. Ik ben sinds kort wel gestart als vrijwilliger bij een museum, om toch nog wat extra ervaring en contacten op te doen en enigszins in contact te blijven met de culturele sector.quote:Op donderdag 25 november 2010 15:54 schreef Peter het volgende:
[..]
Ervaring op doen bij een klein theater oid?
Zoiets had ik ook, was het de Bingoloterij....... wat een tegenvallerquote:Op donderdag 25 november 2010 16:25 schreef GotC het volgende:
Bwuh, heb gesolliciteerd op eenfunctie (voor mij dan, niet voor veel anderen gok ik zo), sollicitatie is vandaag gesloten. Werd gebeld ineens gebeld door een onbekend nummer! Maar te laat erachter gekomen..
*ongeduld*
deja-vu met een gesprek wat ik vorige week had.quote:Op donderdag 25 november 2010 15:41 schreef slaapvaak het volgende:
Sinds een paar maanden ben ik master in International Relations maar krijg via de uitzendbureau's eigenlijk alleen maar commerciele vacatures toegeworpen. Gisteren op gesprek geweest bij een media bureau, goed voorkomen, goed voorbereid en wist haar goed te overtuigen van mijn kunnen. Toch bericht gehad dat ik niet door ben naar volgende ronde, ze dacht dat ik snel ongelukkig zou worden in die functie (misschien had ze wel gelijk, 85% telesales, maar het zou goed betalen :/ )
Toch maar ook de publieke sector proberen...
Nicequote:Op vrijdag 26 november 2010 12:32 schreef Balisto het volgende:
Zojuist aangenomen bij TNT voor december
Het woord slechtbetaald heb ik niet gebruikt, was ook niet aan de orde.quote:Op donderdag 25 november 2010 00:52 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Zo bedoelde ik het niet.Slechtbetaalde rotbaantjes bij belabberde werkgevers zullen inderdaad vaak openstaan.
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 26 november 2010 12:32 schreef Balisto het volgende:
ik ga ze maar eens bellen.. de site is verrekte kut...quote:Op vrijdag 26 november 2010 12:32 schreef Balisto het volgende:
Gefeliciteerd en veel succes!quote:Op maandag 29 november 2010 11:35 schreef Peter het volgende:
Contract gekregen voor 4 maanden en getekend.
Woensdag echt aan de slag!
Ik heb me daar ook maar voor opgegevenquote:Op vrijdag 26 november 2010 12:32 schreef Balisto het volgende:
Mijn sector zit ook aardig aan de grond op dit moment.quote:Op donderdag 25 november 2010 15:50 schreef bluejean het volgende:
[..]
![]()
Hier overigens nog steeds zoekend naar een passende functie. Jammer dat de cultuursector in zak en as zit en ik vooralsnog (te) weinig werkervaring heb. Word er een beetje moedeloos van.
Ook een bouwer?quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:42 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Mijn sector zit ook aardig aan de grond op dit moment.
Mensen hebben een huisje nodig dus misschien komt het volgend jaar wel weer goed, hopelijk. Na een jaar ben ik het wel zat om van het ene baantje naar het andere baantje te rollen. Maar ik moet niet klagen, ik heb geen schulden en heb het hele jaar door nog (uitzend)werk gehad
. Er zijn genoeg mensen die het minder hebben. Dat neemt niet weg dat het zuur is om niet te kunnen doen wat je wil doen en een hoop inkomsten misloopt.
Hoop doet leven.
Ik heb dat nog niet eens gevraagd, ben allang blij dat ik wat heb.quote:Op dinsdag 30 november 2010 17:31 schreef RealZeus het volgende:
Verdient dat een beetje? Tijdelijke hulpkracht bij TNT?
Vastgoedboer dus de klad die er bij de bouw inzit is goed te voelenquote:
Dat gaat mij ook zo en als je een uitkering hebt wordt het vast wel aangevuld.quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:50 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ik heb dat nog niet eens gevraagd, ben allang blij dat ik wat heb.Erg veel zal het vast niet zijn, ik denk de verdiensten ongeveer op het niveau van die van uitzendwerk liggen.
Da's beroerd.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:40 schreef Quickie_Butt het volgende:
Blegh aanstaande donderdag moet ik bijstand gaan aanvragen want mijn WW loopt af. Had gehoopt dat het zover niet zou komen en ik gewoon al wat gevonden zou hebben inmiddels.... helaas
Ja da's wel irritant. Alleen scheelt het qua inkomen praktisch niks op wat ik nu aan WW krijg. Maar tis meer.... het ideequote:Op dinsdag 30 november 2010 23:42 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Da's beroerd.
Ik heb gelukkig nog WW tot juli, dan heb ik ook weer iets meer kans op werk. Hoop ik.
Bij mij wel, ik had bij mijn laatste lange baan een redelijk inkomen door nachtdiensten en overuren. En ik heb geluk dat ik 8 weken gewerkt heb, anders was mijn WW tot april.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:45 schreef Quickie_Butt het volgende:
[..]
Ja da's wel irritant. Alleen scheelt het qua inkomen praktisch niks op wat ik nu aan WW krijg. Maar tis meer.... het idee
Oh echt? Ieks.....quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:47 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Bij mij wel, ik had bij mijn laatste lange baan een redelijk inkomen door nachtdiensten en overuren. En ik heb geluk dat ik 8 weken gewerkt heb, anders was mijn WW tot april.
Maar hell no, dat ik bijstand aan wil vragen, dan moet je elk debiel baantje doen.
Volgens mij wel. Nee, dat probleem heb ik dan ook, maar ik ga wel proberen het te voorkomen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:55 schreef Quickie_Butt het volgende:
[..]
Oh echt? Ieks.....
Tja ik zal wel moeten anders heb ik geen geld
Nou, dat scheelt.quote:Op woensdag 1 december 2010 00:01 schreef Quickie_Butt het volgende:
Van de site Recht op Bijstand:
Algemeen geaccepteerde arbeid
Op grond van de arbeidsplicht bent u verplicht algemeen geaccepteerde arbeid te aanvaarden. Met algemeen geaccepteerde arbeid wordt arbeid bedoeld die algemeen maatschappelijk aanvaard is.
In het algemeen geldt dat aard en omvang van het werk niet hoeven aan te sluiten bij uw opleiding, ervaring en wensen. De gemeente mag dus van u verwachten dat u werk aanvaardt met meer of minder uren dan u eerst werkte. De gemeente mag ook van u verwachten dat u een tijdelijk dienstverband of een uitzendbaan aanvaardt of dat u werk aanvaardt met een lagere beloning dan waarvoor u in het verleden werkte.
Niet algemeen geaccepteerd
U mag werkzaamheden weigeren die niet algemeen geaccepteerd zijn, zoals prostitutie, en werkzaamheden waartegen u gewetensbezwaren heeft.
De laatste alinea!
Dat komt zowat over alsof het wel aangeboden wordt bij het UWV.quote:Op woensdag 1 december 2010 00:01 schreef Quickie_Butt het volgende:
Niet algemeen geaccepteerd
U mag werkzaamheden weigeren die niet algemeen geaccepteerd zijn, zoals prostitutie, en werkzaamheden waartegen u gewetensbezwaren heeft.
De zoekopdracht prostituee leverde niks op.quote:Op woensdag 1 december 2010 00:47 schreef Balisto het volgende:
[..]
Dat komt zowat over alsof het wel aangeboden wordt bij het UWV.
niet 'illegaal' ofzo hoor, gewoon iets duurdere woningen die buiten de woonkrant om worden verhuurd, gewoon op aanvraag. Mijn moeder werkt bij een corporatie daar in Den Haag en beheert deze woningen (samen met haar collega), dus contact is snel gelegd. Viking84 zit daar iig nu al, binnen een week was ze verhuisdquote:Op donderdag 25 november 2010 15:50 schreef bluejean het volgende:
[..]
![]()
Dat vind ik ook lastig. Ik heb de tijd voor mijn studie als kopje 'diverse bij- en vakantiebanen' op mijn cv staan en dan noem ik alleen de titel en het bedrijf. Maar nu moet ik mijn huidige callcenter werk er nog bij opzetten, als ik dat op dezelfde manier doe als met mijn laatste banen (functie, bedrijf, taken) dan gaat mijn cv over de 2 pagina's heen. Dus ik moet ook ergens gaan snoeien.quote:Op woensdag 1 december 2010 11:15 schreef Balisto het volgende:
Ik zit nogal te twijfelen hoe ik de verschillende uitzendbaantjes op mijn cv zet. Sommige daarvan zijn best interessant, maar waren klusjes voor hooguit een aantal dagen. Nu heb ik het onder een kopje 'uitzendwerk' staan. Apart vermelden kan misschien ook, maar dan heb ik bijvoorbeeld in 2009 tien verschillende banen erbij staan.
ing. VOORLETTER(S) ACHTERNAAM, ROEPNAAMquote:Op woensdag 1 december 2010 14:00 schreef Balisto het volgende:
ing. VOORLETTER ACHTERNAAM en dan ergens Roepnaam: ... erbij zetten?
Vandaar dat ik 'm achterwege laatquote:Op woensdag 1 december 2010 14:07 schreef Miendientje het volgende:
Dat is wel een goede inderdaad met mijn voornaam er gewoon achter. Mijn bachelor titel laat ik ook achterwege, maar ing, heeft wel een toegevoegde waarde hier in Nederland.
Ik zit in een soortgelijk schuitje. Ik zou graag verder willen in de makelaardij, maar de huidige markt en de toenemende onzekerheid maken dat voor de korte termijn bijna onmogelijk. Ik ben nu al een jaar aan het zoeken naar een soortgelijke functie, maar tot nu toe zonder resultaat.quote:Op woensdag 1 december 2010 15:13 schreef Mellow_Yellow het volgende:
Bijna afgestudeerd als psycholoog maar wil er niet in werken. Wat nu? Wil eigenlijk meer praktisch werk doen, wil wel mijn hersens kunnen gebruiken maar niet alleen maar heel hard nadenken over dingen. Ik kan echt niet bedenken wat ik zou willen. Management trainee voor een supermarkt of andere winkel? Inkoop trainee? Bleeeeegh. Ik word er gestresst van.
Heb ik ook al eens gehad ja, maar dan iets subtieler verpakt.quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:37 schreef Quickie_Butt het volgende:
Zucht om moedeloos van te worden. Waarom vragen werkgevers altijd jaaaren ervaring? Zo kom je als starter nooit aan de bak.
Ik ben trouwens afgewezen na 2 gesprekken te hebben gehad bij een bedrijf. "Toch te weinig ervaring". Etterbakken
Ik heb mijn titel niet in de kop van mijn CV staan, maar wel bij de personalia, bij naam. Geslacht zou je eventueel ook in de personalia kunnen zetten, lijkt me subtiel genoeg.quote:Op woensdag 1 december 2010 13:55 schreef Miendientje het volgende:
Ik zit trouwens te twijfelen over de kop van mijn CV, ik begin met
ing. VOORNAAM ACHTERNAAM (links) Curriculum Vitae (rechts)
Maar door dat ik nu ingenieur ben vind ik dat wat vreemd staan icm met een voornaam, hoe vinden jullie dat staan? Wat zakelijk zou misschien zijn:
ing. VOORLETTER ACHTERNAAM
Maar dan kun je weer niet zien dat ik een vrouw ben en dat vind ik wel belangrijk aangezien dat een pluspunt kan zijn als je in de bouw solliciteert. Er specifiek 'vrouw' of 'V' opzetten vind ik ook weer zo overdreven, ik geef liever wat subtieler aan dat ik een vrouw ben. Iemand een idee hoe ik dat netjes kan doen? Ik zit ook nog te twijfelen of ik ing. ook met hoofdletters moet doen.
Wat vinden jullie het beste:
1. ing. VOORNAAM ACHTERNAAM
2. ing. VOORLETTER ACHTERNAAM
3. ing. VOORLETTER ACHTERNAAM (v)
4. nog iets anders
Alleen jammer dat de kans dat je daar wordt aangenomen na je 20e vrijwel nul is.quote:Op woensdag 1 december 2010 21:58 schreef Miendientje het volgende:
Verder goed de briefjes bij winkels in de gaten houden, ik zie regelmatig oproepjes hangen voor personeel, dat zijn vaak zaterdag en donderdagavond baantjes dus ook mooi buiten schooltijden.
Ah, zo! Niet dat ik dacht dat het illegaal was, maar meer dat ik benieuwd was naar hoe dat in z'n werk gaat. Zijn dat erg dure woningen? Wellicht dat ik daar in de nabije toekomst wel interesse in heb, namelijk. Zou mijn vriend in ieder geval véél reistijd schelen en meer werk opleveren (en mijn kansen op de arbeidsmarkt hopelijk ook iets vergroten!).quote:Op woensdag 1 december 2010 09:46 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
niet 'illegaal' ofzo hoor, gewoon iets duurdere woningen die buiten de woonkrant om worden verhuurd, gewoon op aanvraag. Mijn moeder werkt bij een corporatie daar in Den Haag en beheert deze woningen (samen met haar collega), dus contact is snel gelegd. Viking84 zit daar iig nu al, binnen een week was ze verhuisd
Informeer anders eens bij Creyfs en/of Tempo Team, volgens mij zochten die niet al te lang geleden nog magazijnmedewerkers voor Albert.nl hier in Utrechtquote:Op woensdag 1 december 2010 23:13 schreef Mirel het volgende:
Heb zo het idee dat het magazijnwerk wordt, en dat vind ik totaal niet erg, daar let ik ook het meest op, maar zie het bijna nooit verschijnen.
Heb nog geen training meegemaakt eigenlijk. Het voornamelijkste dat ze doen is vragen wat je hebt gedaan aan sollicitatie en wat je gaat doen om je kansen op de arbeidsmarkt te vergroten. Nu heb ik wel de keus om zo'n cursus aan te vragen, maar heb ik het niet echt nodig.quote:Op donderdag 2 december 2010 11:39 schreef Daboman het volgende:
Ik heb in ieder geval weer een uitnodiging.
@bluejean: je vult gewoon een formulier in op de website decemberbaan.nl en dan kijkt het systeem of er iets is wat past. Ik heb het ook geprobeerd als sorteerder, maar het zat vol volgens het geautomatiseerde systeem. Ik denk dat je beter kan bellen. Dit heb ik zelf nog niet gedaan, omdat er ondertussen een paar betere mogelijkheden op mijn pad zijn gekomen waar ik mee aan de slag ben gegaan. In 1 geval heeft het in ieder geval geleid tot een uitnodiging.
@Samael: is het wat zo'n training? Lijkt me heel nuttig. Zeker in mijn geval, omdat ik vaak wel op gesprek kom, maar niet uitgekozen word. Allicht kan ik dus mijn eerste indruk verbeteren. Iedereen weet natuurlijk theoretisch wel hoe je goed beslagen ten ijs komt in een gesprek, maar in de praktijk blijkt het wel iets dat je kan trainen. Hoe volg je de training? Via het UWV?
Bedankt voor je antwoord. Misschien dat ik dat dan maar ga doen, inderdaad. Fijn dat je zelf inmiddels een betere potentiële baan hebt gevonden. Succes!quote:Op donderdag 2 december 2010 11:39 schreef Daboman het volgende:
Ik heb in ieder geval weer een uitnodiging.
@bluejean: je vult gewoon een formulier in op de website decemberbaan.nl en dan kijkt het systeem of er iets is wat past. Ik heb het ook geprobeerd als sorteerder, maar het zat vol volgens het geautomatiseerde systeem. Ik denk dat je beter kan bellen. Dit heb ik zelf nog niet gedaan, omdat er ondertussen een paar betere mogelijkheden op mijn pad zijn gekomen waar ik mee aan de slag ben gegaan. In 1 geval heeft het in ieder geval geleid tot een uitnodiging.
Sowieso, als je het aantal WO startersfuncties vergelijkt met de senior functies... het lijkt wel alsof er meer senior managers in Nederland werken dan de mensen die ze moeten leidinggeven...quote:Op woensdag 1 december 2010 11:44 schreef CecilBDemented het volgende:
whoohoo weer 2 afwijzingen, gaat lekker!!
Bedrijven verwachten echt dat je als 28 jarige al 20 jaar ervaring hebt in 1 branche.
Gemiddeld reageert 70% niet eens op een reactie naar aanleiding van een sollicitatie.
20% reageert naar 2 maanden eindelijk een keer dat de sollicitatie al vervuld is. Of met het antwoord zonder ze gezien te hebben dat ik niet in het team past
10% nodigt je uit voor een gesprek, maar verwachten de meest belachelijke dingen!
En dan hebben we het niet over uitzendbureau's gehad die je gewoon wijgeren voor te stellen op een functieterwijl ik gewoon voldoe aan de eisen.
En niet 1 keer nee gewoon standaard weigeren, of die spook vacatures van ze![]()
Blijf vooral vacatures zoeken, ja prima doe er gvd wat mee dan.
Nee je moet eerst je ongenoegen uiten via twitter voordat ze iets voor je doen is mij vrijdag aan den lijve ondervonden.
Om dan nog even verder te kankeren, de vacatures waarop je mag reageren tot 27 jaar.
Omdat de overheid heeft bepaald dat deze vacatures er zijn om jeugdwerkeloosheid tegen te gaan. Ok en dan betreft ongeveer 50% van de vacatures bij het arbeidsbureau.
Mijn conclusie het is gewoon fucked up!
En jij denkt dat ze niet kunnen merken dat jij ze maar een stel uitzendmokkels vindt?quote:Op donderdag 2 december 2010 15:06 schreef Bombshell het volgende:
Die uitzendmokkels zijn echt strontirritant. Die genieten ervan om je te kunnen afwijzen, dat krijg je als je een stel van die domme dozen zulke macht geeft. Maar als werkzoekende heb je er maar beleefd tegen te blijven..
Laat me raden jij bent zelf een uitzendmokkel haha. Is niet alleen mijn ervaring maar van vele mensen die ik erover spreek.quote:Op donderdag 2 december 2010 15:14 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
En jij denkt dat ze niet kunnen merken dat jij ze maar een stel uitzendmokkels vindt?Ik zou ook niet heel erg m'n best doen voor iemand die duidelijk geen waardering heeft voor m'n werk. Mijn ervaring met de meeste uitzendbureau's is helemaal niet zo slecht, zolang je maar een beetje normaal doet.
Helaas voor jou.. nee. Ik heb er zelfs op geen enkele manier mee te makenquote:Op donderdag 2 december 2010 16:10 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Laat me raden jij bent zelf een uitzendmokkel haha. Is niet alleen mijn ervaring maar van vele mensen die ik erover spreek.
Alsof iedereen gelijk maar alles aanneemt wanneer ze net werkloos zijn. Callcenterwerk verdient trouwens geen moer, dus als ik dan onder m'n (ww-)uitkering zit qua loon dan blijf ik liever wat langer werkloos, als dat uiteindelijk mijn kans op een goeie baan met goed salaris vergroot. En je komt er al helemaal niet aan de bak als je te hoog bent opgeleid (want dan raak je snel verveeld) of te oud bent. Zo simpel als jij het stelt is het allemaal niet.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:15 schreef Leonidas82 het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom sommige mensen zo lang kozie werkloze blijven.
Als je mbo/hbo hebt kun je 100% aan de slag in het callcenter. Niet inbound dan wel outbound. Daar hebben ze altijd mensen nodig.
Tenzij je geen belwerk wilt doen, dan snap ik dat het niet opschiet met solliciteren...
Maar het is geen excuus dat je als mbo of hbo'er al maanden zonder werk zit, callcenters schreeuwen om mensen. Dus daar kan één ieder zo aan de slag!
Dat is niet helemaal waar. Ik ben er, als WO'er, laatst nog afgewezen voor inbound klantenservice-werk omdat ik overgekwalificeerd zou zijn, en de verwachting was dat ik daardoor ook wel snel weer weg zou zijn. Goed, misschien was het een smoesje en vonden ze me gewoon een lul, dat kan natuurlijk ookquote:Op donderdag 2 december 2010 18:15 schreef Leonidas82 het volgende:
Maar het is geen excuus dat je als mbo of hbo'er al maanden zonder werk zit, callcenters schreeuwen om mensen. Dus daar kan één ieder zo aan de slag!
Tijdens hoogconjunctuur misschien. Ik denk dat er in dit soort tijden andere regels gelden.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:23 schreef Peter het volgende:
Weet jij wat het met je kansen op een baan op je niveau doet als je 'onder je niveau' bij een callcenter gaat werken?
Die wordt kleiner...
Daar kan ik helaas over meepratenquote:Op donderdag 2 december 2010 19:40 schreef Daboman het volgende:
Er is ook wel een essentieel verschil tussen werkloos en werkzoekend. Werkloos ben ik nooit zo heel lang, werkzoekend jammer genoeg wel.
Verplaats je eens in de werkgever. Hij krijgt 2 CV's onder ogen. CV 1, hbo met 1 jaar callcenter CV 2 hbo met 1 jaar werkloosheid. Welke CV heeft de meeste kans? hmm?quote:Op donderdag 2 december 2010 18:23 schreef Peter het volgende:
Weet jij wat het met je kansen op een baan op je niveau doet als je 'onder je niveau' bij een callcenter gaat werken?
Die wordt kleiner...
Onzin, werken in het callcenter van een bank of verzekeringsbedrijf zijn bruto uurlonen van 12,00 of 13,00 euro niet ongewoon. Er zijn hbo-banen die minder per uur schuiven. Vaak krijg je in de avonden en weekenden ook nog 125% uitbetaald en op piek en zeer drukke momenten (met flink personeelstekort) zelfs 150% Dat soort leuke extraatjes kun je vergeten bij de meeste 9 tot 5 binnndienst kantoorbanen.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:25 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Alsof iedereen gelijk maar alles aanneemt wanneer ze net werkloos zijn. Callcenterwerk verdient trouwens geen moer, dus als ik dan onder m'n (ww-)uitkering zit qua loon dan blijf ik liever wat langer werkloos, als dat uiteindelijk mijn kans op een goeie baan met goed salaris vergroot. En je komt er al helemaal niet aan de bak als je te hoog bent opgeleid (want dan raak je snel verveeld) of te oud bent. Zo simpel als jij het stelt is het allemaal niet.
Die uitspraak klopt absoluut niet. Ik ben er al diverse keren op aangevallen dat ik een stap terug deed in functieniveau. (Veel uitzendwerk gedaan en dan is na afronden van klus A er niet altijd per direct een gelijkwaardig/of hogere klus B om mee verder te gaan). Veel recruiters snappen deze simpele wijsheid niet.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:25 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik vraag me af of dat met de huidige economie nog wat uitmaakt eigenlijk. Iedere potentiële werkgever snapt ook wel dat er brood op de plank moet komen en gezien het huidige politieke klimaat is het altijd nog handiger om te zeggen dat je gewerkt hebt voor je geld ipv uitkering te 'genieten' gedurende vele maanden (ook al heb je daar in het verleden de nodige premies voor betaald).
Wat is dan precies dat essentiele verschil? Als werkzoekende ben je toch ook gewoon werkloos?quote:Op donderdag 2 december 2010 19:40 schreef Daboman het volgende:
Er is ook wel een essentieel verschil tussen werkloos en werkzoekend. Werkloos ben ik nooit zo heel lang, werkzoekend jammer genoeg wel.
Als werkzoekende ben je in de meeste gevallen niet werkloos, maar werk je bijvoorbeeld onder je niveau omdat er op dat moment geen beter werk te vinden is. Zoals ook in mijn geval.quote:Op donderdag 2 december 2010 20:56 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Wat is dan precies dat essentiele verschil? Als werkzoekende ben je toch ook gewoon werkloos?Je zou misschien kunnen stellen dat een werkloze lekker thuis op de bank van zijn uitkering zit te "genieten" terwijl de werkzoekende druk op zoek is naar een baan, maar ze hebben allebei gewoon geen werk.
Heb gekeken. Is 30 min met de bus uit Utrecht, vijf dagen per week + heftruckchauffeur diploma hebben. Jammerquote:Op woensdag 1 december 2010 23:38 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Informeer anders eens bij Creyfs en/of Tempo Team, volgens mij zochten die niet al te lang geleden nog magazijnmedewerkers voor Albert.nl hier in Utrecht
Ik heb nadat mijn contract bij een makelaarskantoor afliep ook eerst drie maanden rondgekeken, rust genomen en afgewacht in de hoop dat het beter zou gaan. Daar is niks mis mee. Dat was ook midden in de winter en heb die tijd gewoon uitgezeten. In het voorjaar heb ik me ingeschreven bij een uitzendbureau omdat ik het beu was om elke dag om 13 uur op te staan en om vier uur 's nachts mijn bed in te duiken. Niet veel later kon ik al ergens aan de slag.quote:Op donderdag 2 december 2010 21:47 schreef goofy_goober het volgende:
Jij was toch die gozer die meteen hamburgers ging flippen bij de mac?
Dat recht hebben ze ook. Dat jij nou genoegen neemt met een simpel baantje is helemaal aan jou, maar reken mensen er niet op af dat ze liever even verder kijken alvorens zich te verlagen naar hamburgerbakker of iets anders simpels. En je lult echt gigantisch uit je nek dat er niks anders te vinden is dan dat soort shitbaantjes. Kneus.
Ah... ja, op die manier had ik het inderdaad niet bekeken. Al is het misschien een beetje een flauwe manier om jezelf te willen onderscheiden van iemand die helemaal geen werk heeft (en tegelijk aan te geven dat je onder je niveau werkt), maar vooruitquote:Op donderdag 2 december 2010 21:18 schreef Samael het volgende:
[..]
Als werkzoekende ben je in de meeste gevallen niet werkloos, maar werk je bijvoorbeeld onder je niveau omdat er op dat moment geen beter werk te vinden is. Zoals ook in mijn geval.
Staken is toch altijd vrijwillig? Of hoe zit dat? Ik ga er morgenochtend toevallig langs voor een gesprek, ook voor zo'n decemberbaan. Met een beetje pech wordt het post bezorgen in de kou, maar goed, dat is nog altijd beter dan niets.quote:Op donderdag 2 december 2010 22:40 schreef Balisto het volgende:
Zucht... begin ik net volgende week als decemberkracht bij TNT, gaan ze meteen drie dagen staken. Ik heb er juist gesolliciteerd om zoveel mogelijk uren te maken.
Ow, fijn, ik moet morgen op gesprek.quote:Op donderdag 2 december 2010 22:40 schreef Balisto het volgende:
Zucht... begin ik net volgende week als decemberkracht bij TNT, gaan ze meteen drie dagen staken. Ik heb er juist gesolliciteerd om zoveel mogelijk uren te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |