abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88520965
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2010 15:45 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Bedenk goed of je dat wil :). Probeer uit te vinden of het echt een overheidscultuur is of dat ze qua cultuur de slag naar het bedrijfsleven willen maken :).
Dat is een van mijn grootste bedenkingen op dit moment. Degene die me aanbevolen heeft heeft zijn functie over de jaren mooi in kunnen richten en zit erg dicht tegen het bedrijfsleven aan.

Als ik alleen maar beleidsstukken mag gaan schrijven dan moet ik toch maar eens goed denken over mijn mogelijkheden daar. Ze vragen me sowieso om mee te werken aan een aantal ICT-gerelateerde projecten omdat ik daar in het verleden ook dingen voor gedaan heb.

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:42 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Dat niet alleen... het is nog best lastig om vanuit een overheidsfunctie terug te gaan naar het bedrijfsleven. De vooroordelen binnen het bedrijfsleven over ambtenaren zijn natuurlijk bijzonder fors..
Dat gevoel heb ik ook. Als ik een overheidsfunctie krijg voelt dat gelijk erg definitief.

Om die reden wil ik nu ook kijken wat mijn mogelijkheden zijn bij een aantal bedrijven op het gebied van media en telecom. Ik heb bij een aantal telecomaanbieders wel een paar contacten gelukkig, dus die hoop ik in te kunnen zetten.

Daarnaast heb ik misschien ook nog de mogelijkheid om bij het bedrijf te blijven waar ik op dit moment afstudeer, mits die een goede functie kunnen bieden.
pi_88559567
Ik zit vanaf Oktober thuis.
Gelukkig heb ik vandaag mijn eerste sollicitatie gesprek gehad. Deze is goed verlopen en mag 1 dag proefdraaien met hun. Dan krijg ik te horen als ze mij aan nemen ja of nee. Dit is wel werk op een 0 uren basis.

Nog leuker is dat ik zo net thuis kwam van mijn sollicitatie gesprek. Mijn ouders en vriend gebeld etc. Wordt ik daarna gebeld. Hallo met de politie. Owh jeej denk ik, zal wel een dikke boete aan me broek hebben ofzo ?

Mevrouw we hebben u sollicitatie binnen en wij nodigen u uit om bij de korpsvoorlichting te komen.
Ben zelf erg nieuwschierig wat dit "kan" gaan worden. Ik en politie, wie weet.

Hopelijk kom ik door al die testen heen.
pi_88559878
Update:
Vanochtend te horen gekregen dat het bedrijf waar ik op gesprek ben geweest een andere kandidaat heeft. Die gaan er zeer waarschijnlijk wel uitkomen, dus helaas voor mij. Na die weken wachten vond ik het niet echt helaas meer, en na vanmiddag zeker niet.
Op gesprek geweest bij een detachering voor een vaste baan bij hun opdrachtgever. En dat klonk veel beter dan die eerdere vacature :D Maar hard hopen dat dat wat gaan worden :9
pi_88560118
Echt, sommige bedrijven. :')

Krijg ik een mailtje van één of ander marketingbureau via het UWV die het idee hadden dat ik wel geschikt was voor het werk wat zij doen. :')
Ik vraag me af of ze uberhaupt naar mijn cv hebben gekeken. Ik heb niks gedaan qua verkopen, ben alleen chauffeur geweest. :')

De faalhazen.
pi_88598579
Morgen uitslag of ik een baan gevonden heb *O*
Iets meer uren dan ik graag wilde, maar wel super leuk werk, uitzicht op nog leuker werk, goed salaris en heel erg opleidingsgericht!
pi_88598887
Heb morgen een eerste oriënterend gesprek bij een bedrijf. Moet voor mezelf maar eens bedenken waar ik het allemaal over moet hebben.
pi_88601489
quote:
11s.gif Op donderdag 11 november 2010 16:17 schreef Citizen.Erased het volgende:
Heb morgen een eerste oriënterend gesprek bij een bedrijf. Moet voor mezelf maar eens bedenken waar ik het allemaal over moet hebben.
Altijd lastig, die eerste gesprekken. Ik heb er nu 3 gehad geloof ik, en nu begint m'n verhaal een beetje te lopen :P

Vandaag ook weer overleg gehad met mn huidige manager, en als ik geen andere baan kan vinden mag ik nog ff blijven *O*
pi_88603914
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 12:45 schreef Peter het volgende:
2e gesprek deze week bij een woningcorporatie *O*
En wellicht bij een ministerie ook een 2e gesprek deze week *O*
Ik kom wel ergens..
Die dus niet.. ministerie, althans, vooralsnog ben ik niet uitgenodigd.
Woningcorp ging goed, positief gevoel maar nog geen aanbod gehad. moeten loonwens nog bespreken..
en ik zit in de selectieprocedure van nog een functie bij de rijksoverheid :9, 1e ronde door gekomen bij het bedrijf dat mensen heeft geworven, nu door naar de opdrachtgever... zou een topfunctie zijn voor me ...
dag
pi_88617919
Ik kwam een leuke vacature tegen op zo'n vacatureverzamelsite. Deze vacature was 2,5 maand geleden geplaatst, dus ik mail de contactpersoon of de vacature nog beschikbaar is, en ik zet er gelijk mijn website adres in, mochten ze nieuwsgierig zijn. Ja we zijn nog steeds op zoek naar een geschikte kandidaat, was het antwoord dus ik ga aan de slag.
Cv bijgewerkt, 2 uur aan de brief besteed (mijn eerste sollicitatie sinds weet ik wanneer) en ik stuur het geheel plus een referentie per email naar de contactpersoon (zij wilden het graag per email).

Ik bezoek even het toilet en ik hoor in de andere kamer mijn mobiel piepen: nieuwe mail.
Een mailtje van het bedrijf waar ik net mijn sollicitatie heen had gestuurd. Zal zeker een ontvangstbevestiging zijn.

Nee...

Het was een afwijzing op mijn sollicitatie. Ze hadden na mijn eerste mailtje mijn website al bezocht waar mijn portfolio op staat, en daaruit hun conclusie getrokken nog voor ik de aanhef van mijn brief klaar had...

Onvoorstelbaar... binnen welgeteld 5 minuten al afgewezen.

Ik kon het niet laten om hier op te reageren, dus in mijn reply stond iets als: record snelste afwijzing, maar toch bedankt voor de 'moeite'
pi_88624152
Tsja bedrijven geven nu eenmaal dr geen fuck om hoe lang jij bezig bent met een brief of c.v.
get used to it.
pi_88630016
Pfew! Ik heb eindelijk een nieuwe baan *O* *O* *O*

Ik start op 1 januari bij Fin (detachering en interim management) hier in het zuiden als finance en control professional.

:).
pi_88630194
Gefeliciteerd. *O*

Ik kan waarschijnlijk tijdelijk aan de slag als belmiep bij een callcenter. Maar ik heb expres niet te veel uren zodat ik ondertussen verder kan zoeken.
pi_88631928
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:09 schreef Roel_Jewel het volgende:

Ik start op 1 januari bij Fin (detachering en interim management) hier in het zuiden als finance en control professional.

Zag het op LinkedIn. Gefeliciteerd.
pi_88631969
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:41 schreef Peter het volgende:

[..]

Die dus niet.. ministerie, althans, vooralsnog ben ik niet uitgenodigd.
Woningcorp ging goed, positief gevoel maar nog geen aanbod gehad. moeten loonwens nog bespreken..
en ik zit in de selectieprocedure van nog een functie bij de rijksoverheid :9, 1e ronde door gekomen bij het bedrijf dat mensen heeft geworven, nu door naar de opdrachtgever... zou een topfunctie zijn voor me ...
Woningcorporatie *O*

waar/welk/wat voor functie? :)
Ja doei.
pi_88631993
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:08 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Zag het op LinkedIn. Gefeliciteerd.
Thnx!
pi_88637921
Ah een werkloze topic! Ik kom me ook eens melden *O* .

Ik zit sinds half mei thuis op de bank en ben sinsdien dus ook werkzoekende. Het leek een hele tijd enorm uitzichtloos maar ik ben dan eindelijk toch uitgenodig bij een bedrijf om op gesprek te komen. Ik heb gisteren het 2e gesprek gehad. Dat ging trouwens enorm kut, dus ik ben ernstig benieuwd wat daar de uitkomst van gaat zijn :') .
pi_88638248
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:09 schreef Roel_Jewel het volgende:

Nice! Gefeliciteerd! *O*

Ik mag waarschijnlijk langer blijven ondanks de crisis hier.. ben ik wel blij.. Probeer dit helemaal duidelijk te krijgen voor halverwege december. Lijkt me wel zo prettig :)
pi_88638655
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 16:08 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Morgen uitslag of ik een baan gevonden heb *O*
Iets meer uren dan ik graag wilde, maar wel super leuk werk, uitzicht op nog leuker werk, goed salaris en heel erg opleidingsgericht!
En ik heb de baan gekregen! *O*
  vrijdag 12 november 2010 @ 16:40:41 #119
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_88639927
Hm. Ik ben verheugd te hebben gehoord dat mijn potentieel nieuwe werkgever mij een arbeidscontract wil aanbieden ingaande op 1 januari 2011.

Nu hoop ik dat ze zich aan hun woorden houden, want ik zou maar wat graag met hen verder gaan. *O*.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_88641293
Ik en mijn vriendin zijn op korte termijn op zoek naar een:

'huishoudster' op basis van 1 uur per week. salaris: 6, 50 euro bruto per uur. ]

taken: schoonmaken en opruimen

solliciteren kan via PM
pi_88641523
Gefeliciteerd Roel en Kiwi ^O^
  vrijdag 12 november 2010 @ 17:38:35 #122
320171 Dinaridar
Operation Repo
pi_88641636
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 16:34 schreef Dinaridar het volgende:
Komende vrijdag een sollicitatiegesprek bij een overheidsinstelling in Tilburg. Het is wel voor een tijdelijke functie én circa 50 km enkele reis (uurtje karren). Nouja, beter dan werkloos zijn uiteraard.
Vanmorgen het betreffende gesprek gehad en zojuist vernomen dat ik er tijdelijk aan de slag kan! De werkperiode zal vermoedelijk in de eerste januaridecade aanvangen 8)7

Nu eens kijken hoe ik de tussenliggende periode ga invullen. Wie weet zoeken ze bij de TNT nog extra medewerkers voor de drukke decembermaand :+
It ain't no joke if you don't pay that note!
pi_88642985
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 17:21 schreef Leonidas82 het volgende:
Ik en mijn vriendin zijn op korte termijn op zoek naar een:

'huishoudster' op basis van 1 uur per week. salaris: 6, 50 euro bruto per uur. ]

taken: schoonmaken en opruimen

solliciteren kan via PM
Je mikt op een minderjarige, is het niet? :P
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 17:38 schreef Dinaridar het volgende:

[..]

Vanmorgen het betreffende gesprek gehad en zojuist vernomen dat ik er tijdelijk aan de slag kan! De werkperiode zal vermoedelijk in de eerste januaridecade aanvangen 8)7

Nu eens kijken hoe ik de tussenliggende periode ga invullen. Wie weet zoeken ze bij de TNT nog extra medewerkers voor de drukke decembermaand :+
Gefeliciteerd! Voor een tijdelijke baan bij TNT: http://www.decemberbaan.nl
  vrijdag 12 november 2010 @ 19:02:08 #124
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88643717
Roel, Kiwi en Detroit, gefeliciteerd! *O*
pi_88645966
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:10 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Woningcorporatie *O*

waar/welk/wat voor functie? :)
serviceteam bij een organisatie waar dat team 80% van de vragen/problemen in 1 keer wil oplossen. Tis wel tijdelijk ter vervanging van een langdurig zieke, maar het sluit aan bij mijn ervaring en het is werk... maandag uitslag/loonbespreking...

En ik hoop erg op de andere functie... dat zou zo ongeveer mijn droombaan zijn O+
dag
pi_88667099
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 16:40 schreef Detroit het volgende:
Hm. Ik ben verheugd te hebben gehoord dat mijn potentieel nieuwe werkgever mij een arbeidscontract wil aanbieden ingaande op 1 januari 2011.

Nu hoop ik dat ze zich aan hun woorden houden, want ik zou maar wat graag met hen verder gaan. *O*.
Tof. :) Gefeliciteerd. *O*
pi_88672192
Gefeliciteerd mensen! :D
Liej
  zondag 14 november 2010 @ 00:31:25 #128
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_88687885
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 november 2010 19:02 schreef caroline88 het volgende:
Roel, Kiwi en Detroit, gefeliciteerd! *O*
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 12:14 schreef RealZeus het volgende:

Tof. :) Gefeliciteerd. *O*
Cheers, thanks! *O*.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  zondag 14 november 2010 @ 16:14:54 #129
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_88702828
Alle mensen met een nieuwe baan: Gefeliciteerd! *O*
pi_88702854
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 16:14 schreef GotC het volgende:
Alle mensen met een nieuwe baan: Gefeliciteerd! *O*
dattum! *O*
Ja doei.
pi_88702870
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 19:58 schreef Peter het volgende:

[..]

serviceteam bij een organisatie waar dat team 80% van de vragen/problemen in 1 keer wil oplossen. Tis wel tijdelijk ter vervanging van een langdurig zieke, maar het sluit aan bij mijn ervaring en het is werk... maandag uitslag/loonbespreking...

En ik hoop erg op de andere functie... dat zou zo ongeveer mijn droombaan zijn O+
ah, Woonservice dus.. en ehm.. elke woningcorporatie wil dat :+ die aantallen
Ja doei.
pi_88703508
Dank jullie wel voor de felicitaties! :)

Ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat bevallen, verwacht er veel van.
pi_88777563
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 16:40 schreef Detroit het volgende:

Mag ik lekker de eerste zijn die mijn vriendje feliciteert *O* Want ik krijg net een smsje dat zijn contract met de post onderweg is, en dat hij per 1 januari 2011 weer werk heeft.
Dus bij deze,
Gefeliciteerd mop, ben trots op je :*
pi_88777689
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 16:15 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ah, Woonservice dus.. en ehm.. elke woningcorporatie wil dat :+ die aantallen
uhuh, ach ja, tis werk en ik denk dat ik het wel goed aan kan.
dag
pi_88777908
Nog maar een keertje hier melden. Sinds februari 2009 afgestudeerd (Veiligheidskunde HBO). Nog steeds geen baan.......doe uitzendwerk 'met mijn handen'

Ik wil niet zeggen dat ik een depressie heb, maar erg vrolijk ben ik op dit moment niet. Ik wil zo graag werken, maar krijg je de kans niet. Elke dag op alle vacature sites, eens in de maand uitzendbureaus afstruinen.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_88778492
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:15 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Nog maar een keertje hier melden. Sinds februari 2009 afgestudeerd (Veiligheidskunde HBO). Nog steeds geen baan.......doe uitzendwerk 'met mijn handen'

Ik wil niet zeggen dat ik een depressie heb, maar erg vrolijk ben ik op dit moment niet. Ik wil zo graag werken, maar krijg je de kans niet. Elke dag op alle vacature sites, eens in de maand uitzendbureaus afstruinen.
Ongeveer hetzelfde hier, sinds juni thesis afgerond, moet helaas nog 2 toetsen in feb. Dus niks meer te doen. Waardeloos om aan werk te komen, zelfs op mbo niveau (die ik wel al afgerond heb) wordt ik niet aangenomen. Echt vrolijk wordt je er niet van nee.
pi_88778551
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:28 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Ongeveer hetzelfde hier, sinds juni thesis afgerond, moet helaas nog 2 toetsen in feb. Dus niks meer te doen. Waardeloos om aan werk te komen, zelfs op mbo niveau (die ik wel al afgerond heb) wordt ik niet aangenomen. Echt vrolijk wordt je er niet van nee.
En dan de opmerkingen van de 'omgeving' "Je moet ergens zien binnen te komen, gewoon op alles reageren" IK REAGEER OP ALLES!! "Zoek dan een administratief baantje, dan ben je in ieder geval ergens binnen" ZELFS VOOR ADMINISTRATIE VRAGEN ZE NU ERVARING.....

grrrr
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
pi_88778583
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:15 schreef tongytongylickylicky het volgende:

Had je het nog geprobeerd bij de grote olie & gas bureaus? Die zoeken toch regelmatig veiligheidskundigen (of je moet echt die kant niet uit willen natuurlijk).
pi_88778628
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:29 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

En dan de opmerkingen van de 'omgeving' "Je moet ergens zien binnen te komen, gewoon op alles reageren" IK REAGEER OP ALLES!! "Zoek dan een administratief baantje, dan ben je in ieder geval ergens binnen" ZELFS VOOR ADMINISTRATIE VRAGEN ZE NU ERVARING.....

grrrr
Ja of je krijgt een antwoord van "je hebt niet genoeg bewezen affiniteit met dit werkveld op je CV"

zucht. Ik beland nog achter de kassa bij de AH voor de komende 5 jaar. :( :P
pi_88778667
quote:

Heb je gedacht aan vrijwilligerswerk in de richting van je studie? Om aan te tonen wat je kunt en dat je wil werken?
dag
pi_88778798
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:32 schreef Peter het volgende:

[..]

Heb je gedacht aan vrijwilligerswerk in de richting van je studie? Om aan te tonen wat je kunt en dat je wil werken?
Heb ik aan gedacht. Maar er is weinig/ tot geen vrijwilligers werk in mijn richting. Veiligheid/ beveilig (advies). Ik werk op dit moment 40uur per week via een uitzendbureau en doe daar ongeschoold werk. Om hier ook nog eens vrijwilligerswerk bij te gaan doen wat ook 'beneden' het niveau is waarvoor ik heb gestudeerd schiet in mijn ogen niets op.

Ik ben iemand die altijd zal werken of ik nou directeur van de Shell ben of putjesschepper, ik zal en moet aan geld komen, maar hoe het nu al 1 1/2 jaar gaat is om te janken.
pi_88778924
*O*
Net een telefoontje met een loonbod. 300 bruto meer dan dat ik verdiende *O* + reiskostenvergoeding.
(ik heb mijn oude loon niet eens hoeven vermelden)

En geaccepteerd natuurlijk :D
dag
pi_88778958
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:35 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Heb ik aan gedacht. Maar er is weinig/ tot geen vrijwilligers werk in mijn richting. Veiligheid/ beveilig (advies). Ik werk op dit moment 40uur per week via een uitzendbureau en doe daar ongeschoold werk. Om hier ook nog eens vrijwilligerswerk bij te gaan doen wat ook 'beneden' het niveau is waarvoor ik heb gestudeerd schiet in mijn ogen niets op.

Ik ben iemand die altijd zal werken of ik nou directeur van de Shell ben of putjesschepper, ik zal en moet aan geld komen, maar hoe het nu al 1 1/2 jaar gaat is om te janken.
Waar woon je ergens?
dag
pi_88779145
wat kan je precies met HBO Veiligheidskunde?

Ga eens langs bij de lokale brandweer, politie of het ziekenhuis en ga eens met die mensen praten.
  dinsdag 16 november 2010 @ 14:44:16 #145
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88779153
Detroit gefeliciteerd!!!

Peter gefeliciteerd!!!

*O* *O* *O*
pi_88779195
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:39 schreef Peter het volgende:

[..]

Waar woon je ergens?
Den-Haag
pi_88779255
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:45 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Den-Haag
IOOV al geprobeerd? VNG?, Rode Kruis? GHOR-bureau's? Veiligheid en Justitie?
Politie Haaglanden?
dag
pi_88779551
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:46 schreef Peter het volgende:

[..]

IOOV al geprobeerd? VNG?, Rode Kruis? GHOR-bureau's? Veiligheid en Justitie?
Politie Haaglanden?
Ja, en ook Ministerie van Defensie (op verschillende manieren) deze heeft sinds vorige week een vacaturestop. Bij de politie heb ik ook 2 jaar in verschillende sollicitatie procedures gezeten (zelfs aan de andere kant van Nederland). Reclassering heb ik bij gesolliciteerd. Bij de rijksoverheid worden wel vacatures geplaatst maar of deze worden ingevuld is een tweede. Op dit moment is de gehele overheid twijfelachtig, omdat ze allemaal zitten te 'wachten' wat het nieuwe kabinet met ze van plan is.
pi_88785921
Ik ben uitgenodigd voor een gesprek bij een bedrijf dat mij erg leuk lijkt, ik zal er wel voor moeten verhuizen, maar dat heb ik er wel voor over. Ik had eigenlijk alleen maar gesolliciteerd zodat ze mijn naam al eens hadden gezien als er een functie vrij kwam waar ik geschikt voor ben. Ik dacht dat ik te weinig ervaring zou hebben maar ik ben dus toch uitgenodigd. *O*

Ondertussen blijf ik maar gebeld worden door mensen die mijn CV op nationale vacaturebank hebben gevonden, maar daar is nog niet echt iets concreets uit gekomen.
pi_88794814
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:54 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Ja, en ook Ministerie van Defensie (op verschillende manieren) deze heeft sinds vorige week een vacaturestop. Bij de politie heb ik ook 2 jaar in verschillende sollicitatie procedures gezeten (zelfs aan de andere kant van Nederland). Reclassering heb ik bij gesolliciteerd. Bij de rijksoverheid worden wel vacatures geplaatst maar of deze worden ingevuld is een tweede. Op dit moment is de gehele overheid twijfelachtig, omdat ze allemaal zitten te 'wachten' wat het nieuwe kabinet met ze van plan is.
Wellicht jezelf op projectbasis verhuren? Minder risico voor de overheid, lagere drempel om je in te huren..

[ Bericht 0% gewijzigd door Peter op 16-11-2010 21:01:29 ]
dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')