Dat is een van mijn grootste bedenkingen op dit moment. Degene die me aanbevolen heeft heeft zijn functie over de jaren mooi in kunnen richten en zit erg dicht tegen het bedrijfsleven aan.quote:Op dinsdag 9 november 2010 15:45 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Bedenk goed of je dat wil. Probeer uit te vinden of het echt een overheidscultuur is of dat ze qua cultuur de slag naar het bedrijfsleven willen maken
.
Dat gevoel heb ik ook. Als ik een overheidsfunctie krijg voelt dat gelijk erg definitief.quote:Op dinsdag 9 november 2010 16:42 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Dat niet alleen... het is nog best lastig om vanuit een overheidsfunctie terug te gaan naar het bedrijfsleven. De vooroordelen binnen het bedrijfsleven over ambtenaren zijn natuurlijk bijzonder fors..
Altijd lastig, die eerste gesprekken. Ik heb er nu 3 gehad geloof ik, en nu begint m'n verhaal een beetje te lopenquote:Op donderdag 11 november 2010 16:17 schreef Citizen.Erased het volgende:
Heb morgen een eerste oriënterend gesprek bij een bedrijf. Moet voor mezelf maar eens bedenken waar ik het allemaal over moet hebben.
Die dus niet.. ministerie, althans, vooralsnog ben ik niet uitgenodigd.quote:Op maandag 8 november 2010 12:45 schreef Peter het volgende:
2e gesprek deze week bij een woningcorporatie
En wellicht bij een ministerie ook een 2e gesprek deze week
Ik kom wel ergens..
Zag het op LinkedIn. Gefeliciteerd.quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
Pfew! Ik heb eindelijk een nieuwe baan![]()
![]()
Ik start op 1 januari bij Fin (detachering en interim management) hier in het zuiden als finance en control professional..
Woningcorporatiequote:Op donderdag 11 november 2010 18:41 schreef Peter het volgende:
[..]
Die dus niet.. ministerie, althans, vooralsnog ben ik niet uitgenodigd.
Woningcorp ging goed, positief gevoel maar nog geen aanbod gehad. moeten loonwens nog bespreken..
en ik zit in de selectieprocedure van nog een functie bij de rijksoverheid, 1e ronde door gekomen bij het bedrijf dat mensen heeft geworven, nu door naar de opdrachtgever... zou een topfunctie zijn voor me ...
Thnx!quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:08 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zag het op LinkedIn. Gefeliciteerd.
Nice! Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
Pfew! Ik heb eindelijk een nieuwe baan![]()
![]()
Ik start op 1 januari bij Fin (detachering en interim management) hier in het zuiden als finance en control professional..
En ik heb de baan gekregen!quote:Op donderdag 11 november 2010 16:08 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Morgen uitslag of ik een baan gevonden heb
Iets meer uren dan ik graag wilde, maar wel super leuk werk, uitzicht op nog leuker werk, goed salaris en heel erg opleidingsgericht!
Vanmorgen het betreffende gesprek gehad en zojuist vernomen dat ik er tijdelijk aan de slag kan! De werkperiode zal vermoedelijk in de eerste januaridecade aanvangenquote:Op maandag 8 november 2010 16:34 schreef Dinaridar het volgende:
Komende vrijdag een sollicitatiegesprek bij een overheidsinstelling in Tilburg. Het is wel voor een tijdelijke functie én circa 50 km enkele reis (uurtje karren). Nouja, beter dan werkloos zijn uiteraard.
Je mikt op een minderjarige, is het niet?quote:Op vrijdag 12 november 2010 17:21 schreef Leonidas82 het volgende:
Ik en mijn vriendin zijn op korte termijn op zoek naar een:
'huishoudster' op basis van 1 uur per week. salaris: 6, 50 euro bruto per uur. ]
taken: schoonmaken en opruimen
solliciteren kan via PM
Gefeliciteerd! Voor een tijdelijke baan bij TNT: http://www.decemberbaan.nlquote:Op vrijdag 12 november 2010 17:38 schreef Dinaridar het volgende:
[..]
Vanmorgen het betreffende gesprek gehad en zojuist vernomen dat ik er tijdelijk aan de slag kan! De werkperiode zal vermoedelijk in de eerste januaridecade aanvangen![]()
Nu eens kijken hoe ik de tussenliggende periode ga invullen. Wie weet zoeken ze bij de TNT nog extra medewerkers voor de drukke decembermaand
serviceteam bij een organisatie waar dat team 80% van de vragen/problemen in 1 keer wil oplossen. Tis wel tijdelijk ter vervanging van een langdurig zieke, maar het sluit aan bij mijn ervaring en het is werk... maandag uitslag/loonbespreking...quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Woningcorporatie![]()
waar/welk/wat voor functie?
Tof.quote:Op vrijdag 12 november 2010 16:40 schreef Detroit het volgende:
Hm. Ik ben verheugd te hebben gehoord dat mijn potentieel nieuwe werkgever mij een arbeidscontract wil aanbieden ingaande op 1 januari 2011.
Nu hoop ik dat ze zich aan hun woorden houden, want ik zou maar wat graag met hen verder gaan..
quote:Op vrijdag 12 november 2010 19:02 schreef caroline88 het volgende:
Roel, Kiwi en Detroit, gefeliciteerd!
Cheers, thanks!quote:
dattum!quote:Op zondag 14 november 2010 16:14 schreef GotC het volgende:
Alle mensen met een nieuwe baan: Gefeliciteerd!
ah, Woonservice dus.. en ehm.. elke woningcorporatie wil datquote:Op vrijdag 12 november 2010 19:58 schreef Peter het volgende:
[..]
serviceteam bij een organisatie waar dat team 80% van de vragen/problemen in 1 keer wil oplossen. Tis wel tijdelijk ter vervanging van een langdurig zieke, maar het sluit aan bij mijn ervaring en het is werk... maandag uitslag/loonbespreking...
En ik hoop erg op de andere functie... dat zou zo ongeveer mijn droombaan zijn
Mag ik lekker de eerste zijn die mijn vriendje feliciteertquote:Op vrijdag 12 november 2010 16:40 schreef Detroit het volgende:
Hm. Ik ben verheugd te hebben gehoord dat mijn potentieel nieuwe werkgever mij een arbeidscontract wil aanbieden ingaande op 1 januari 2011.
Nu hoop ik dat ze zich aan hun woorden houden, want ik zou maar wat graag met hen verder gaan..
uhuh, ach ja, tis werk en ik denk dat ik het wel goed aan kan.quote:Op zondag 14 november 2010 16:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ah, Woonservice dus.. en ehm.. elke woningcorporatie wil datdie aantallen
Ongeveer hetzelfde hier, sinds juni thesis afgerond, moet helaas nog 2 toetsen in feb. Dus niks meer te doen. Waardeloos om aan werk te komen, zelfs op mbo niveau (die ik wel al afgerond heb) wordt ik niet aangenomen. Echt vrolijk wordt je er niet van nee.quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:15 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Nog maar een keertje hier melden. Sinds februari 2009 afgestudeerd (Veiligheidskunde HBO). Nog steeds geen baan.......doe uitzendwerk 'met mijn handen'
Ik wil niet zeggen dat ik een depressie heb, maar erg vrolijk ben ik op dit moment niet. Ik wil zo graag werken, maar krijg je de kans niet. Elke dag op alle vacature sites, eens in de maand uitzendbureaus afstruinen.
En dan de opmerkingen van de 'omgeving' "Je moet ergens zien binnen te komen, gewoon op alles reageren" IK REAGEER OP ALLES!! "Zoek dan een administratief baantje, dan ben je in ieder geval ergens binnen" ZELFS VOOR ADMINISTRATIE VRAGEN ZE NU ERVARING.....quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:28 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Ongeveer hetzelfde hier, sinds juni thesis afgerond, moet helaas nog 2 toetsen in feb. Dus niks meer te doen. Waardeloos om aan werk te komen, zelfs op mbo niveau (die ik wel al afgerond heb) wordt ik niet aangenomen. Echt vrolijk wordt je er niet van nee.
Had je het nog geprobeerd bij de grote olie & gas bureaus? Die zoeken toch regelmatig veiligheidskundigen (of je moet echt die kant niet uit willen natuurlijk).quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:15 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Nog maar een keertje hier melden. Sinds februari 2009 afgestudeerd (Veiligheidskunde HBO). Nog steeds geen baan.......doe uitzendwerk 'met mijn handen'
Ik wil niet zeggen dat ik een depressie heb, maar erg vrolijk ben ik op dit moment niet. Ik wil zo graag werken, maar krijg je de kans niet. Elke dag op alle vacature sites, eens in de maand uitzendbureaus afstruinen.
Ja of je krijgt een antwoord van "je hebt niet genoeg bewezen affiniteit met dit werkveld op je CV"quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:29 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
En dan de opmerkingen van de 'omgeving' "Je moet ergens zien binnen te komen, gewoon op alles reageren" IK REAGEER OP ALLES!! "Zoek dan een administratief baantje, dan ben je in ieder geval ergens binnen" ZELFS VOOR ADMINISTRATIE VRAGEN ZE NU ERVARING.....
grrrr
Heb je gedacht aan vrijwilligerswerk in de richting van je studie? Om aan te tonen wat je kunt en dat je wil werken?quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:15 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Heb ik aan gedacht. Maar er is weinig/ tot geen vrijwilligers werk in mijn richting. Veiligheid/ beveilig (advies). Ik werk op dit moment 40uur per week via een uitzendbureau en doe daar ongeschoold werk. Om hier ook nog eens vrijwilligerswerk bij te gaan doen wat ook 'beneden' het niveau is waarvoor ik heb gestudeerd schiet in mijn ogen niets op.quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:32 schreef Peter het volgende:
[..]
Heb je gedacht aan vrijwilligerswerk in de richting van je studie? Om aan te tonen wat je kunt en dat je wil werken?
Waar woon je ergens?quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:35 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Heb ik aan gedacht. Maar er is weinig/ tot geen vrijwilligers werk in mijn richting. Veiligheid/ beveilig (advies). Ik werk op dit moment 40uur per week via een uitzendbureau en doe daar ongeschoold werk. Om hier ook nog eens vrijwilligerswerk bij te gaan doen wat ook 'beneden' het niveau is waarvoor ik heb gestudeerd schiet in mijn ogen niets op.
Ik ben iemand die altijd zal werken of ik nou directeur van de Shell ben of putjesschepper, ik zal en moet aan geld komen, maar hoe het nu al 1 1/2 jaar gaat is om te janken.
Den-Haagquote:
IOOV al geprobeerd? VNG?, Rode Kruis? GHOR-bureau's? Veiligheid en Justitie?quote:
Ja, en ook Ministerie van Defensie (op verschillende manieren) deze heeft sinds vorige week een vacaturestop. Bij de politie heb ik ook 2 jaar in verschillende sollicitatie procedures gezeten (zelfs aan de andere kant van Nederland). Reclassering heb ik bij gesolliciteerd. Bij de rijksoverheid worden wel vacatures geplaatst maar of deze worden ingevuld is een tweede. Op dit moment is de gehele overheid twijfelachtig, omdat ze allemaal zitten te 'wachten' wat het nieuwe kabinet met ze van plan is.quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:46 schreef Peter het volgende:
[..]
IOOV al geprobeerd? VNG?, Rode Kruis? GHOR-bureau's? Veiligheid en Justitie?
Politie Haaglanden?
Wellicht jezelf op projectbasis verhuren? Minder risico voor de overheid, lagere drempel om je in te huren..quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:54 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Ja, en ook Ministerie van Defensie (op verschillende manieren) deze heeft sinds vorige week een vacaturestop. Bij de politie heb ik ook 2 jaar in verschillende sollicitatie procedures gezeten (zelfs aan de andere kant van Nederland). Reclassering heb ik bij gesolliciteerd. Bij de rijksoverheid worden wel vacatures geplaatst maar of deze worden ingevuld is een tweede. Op dit moment is de gehele overheid twijfelachtig, omdat ze allemaal zitten te 'wachten' wat het nieuwe kabinet met ze van plan is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |