abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 november 2010 @ 15:16:45 #76
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_88474155
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 14:12 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik hoop het :P Ze bieden het aan op hun site (tegen betaling uiteraard), en je moet je toch onderscheiden van andere kandidaten :)
Schijnt nogal een goed W&S-bureau te zijn, dus daar investeer ik dan wel in.
Ben jij helemaal van God los ???

Betalen voro een dergelijk test zodat ze voor je aan het werk kunnen gaan ?

Ik weet niet hoe wereldvreemd je bent maar dit is een investering voor HUN hoor, niet voor jou. Zij verdienen straks geld aan je.

Tenzij het een W&S bureau is dat mensen opbelt om te vertellen dat ze een wereld job hebben die je op het lijf geschreven is. Oh, en waarom dan ? waarom specifieke voor mij? Ja uhm euh, dan moet je ff langskomen...

zulke W&S kantoren moet je nu JUIST links laten liggen.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  maandag 8 november 2010 @ 15:21:46 #77
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88474319
Krijg van UWV aanbod tot beroepsopleiding met 1 jaar baangarantie.
Die baangarantie ken ik al en is niets waard. Je leest dat het 1 jaar fulltime werken is maar in de praktijk mag je je handjes al dichtknijpen met een oproepcontract.
Info avond is verplicht.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb al een diploma en werkervaring die daarbij hoort, nog weer een ander papiertje (zonder enige relatie met mijn eigen opleiding) voegt echt niets toe.
pi_88475208
Nou dat waren 2 pittige weken. Kort na mijn afwijzing bij de bloedbank heb ik te horen gekregen dat ik overbodig werd. En de baas was niet bereid om me over te plaatsen. Hooguit vragen of er ergens anders plaats is. Waarom is mij niet geheel duidelijk geworden. Maar ik sta helaas weer fulltime op straat.
  maandag 8 november 2010 @ 15:58:38 #79
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88475598
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 15:47 schreef Daboman het volgende:
Nou dat waren 2 pittige weken. Kort na mijn afwijzing bij de bloedbank heb ik te horen gekregen dat ik overbodig werd. En de baas was niet bereid om me over te plaatsen. Hooguit vragen of er ergens anders plaats is. Waarom is mij niet geheel duidelijk geworden. Maar ik sta helaas weer fulltime op straat.
Waardeloos. Hoop dat je snel wat anders vindt!
^O^
pi_88476848
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 15:16 schreef klusfoobje het volgende:
Ben jij helemaal van God los ???
Denk aan je bloeddruk :+ Het is een goed W&S-bureau, en de test was volledig vrijwillig :) Ga 'm ook voor meerdere doeleinden gebruiken ;)
  maandag 8 november 2010 @ 16:34:48 #81
320171 Dinaridar
Operation Repo
pi_88477078
Komende vrijdag een sollicitatiegesprek bij een overheidsinstelling in Tilburg. Het is wel voor een tijdelijke functie én circa 50 km enkele reis (uurtje karren). Nouja, beter dan werkloos zijn uiteraard.
It ain't no joke if you don't pay that note!
pi_88477744
Ik ben vandaag bij een detacheringsbureau geweest waar ik vorige week door gebeld ben, die lui waren wel erg positief, maar wie weet, misschien hebben ze wel echt werk voor mij.
pi_88495971
Interessant leesvoer: veel connecties hebben op LinkedIn loont bij zoeken van werk. Volledige onderzoeksresultaten: http://goo.gl/LC7kI (PDF)
pi_88496993
quote:
Op maandag 8 november 2010 22:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
Interessant leesvoer: veel connecties hebben op LinkedIn loont bij zoeken van werk. Volledige onderzoeksresultaten: http://goo.gl/LC7kI (PDF)
Kan het onderzoek nu niet lezen, maar alleen het aantal connecties zegt me persoonlijk niet zoveel. Zie liever veel brancherelevante connecties. Bij bepaalde linkedin group connect iedereen met elkaar en daardoor wordt je netwerk niet per definitie beter.
pi_88497588
quote:
7s.gif Op maandag 8 november 2010 22:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
zo n onderzoekje van een paar van die vlotte jongens, tuurlijk helpt het dan, ze hadden de conclusie allang getrokken
pi_88497857
quote:
2s.gif Op maandag 8 november 2010 23:07 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Kan het onderzoek nu niet lezen, maar alleen het aantal connecties zegt me persoonlijk niet zoveel. Zie liever veel brancherelevante connecties. Bij bepaalde linkedin group connect iedereen met elkaar en daardoor wordt je netwerk niet per definitie beter.
Nee, maar dat staat ook uitgelegd :).
pi_88497877
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 23:20 schreef ThaRock101 het volgende:

[..]

zo n onderzoekje van een paar van die vlotte jongens, tuurlijk helpt het dan, ze hadden de conclusie allang getrokken
Het is een gedegen onderzoek. Geen vlotte marketingjongens, maar op een universiteit uitgevoerd. Daar hecht ik wel waarde aan.
pi_88498043
quote:
Op maandag 8 november 2010 23:27 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Nee, maar dat staat ook uitgelegd :).
Ga het morgen even doorlezen.
pi_88508166
Het ziet er naar uit dat ik me binnenkort weer in dit topic mag melden.. (na een half jaar bij dit bedrijf gewerkt te hebben). Bedrijf heeft de grootste klant verloren en er vinden binnenkort bezuinigingsrondes plaats. Ik ben er eigenlijk wel een beetje verdrietig van..
pi_88508591
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:14 schreef PaarsBeestje het volgende:
Het ziet er naar uit dat ik me binnenkort weer in dit topic mag melden.. (na een half jaar bij dit bedrijf gewerkt te hebben). Bedrijf heeft de grootste klant verloren en er vinden binnenkort bezuinigingsrondes plaats. Ik ben er eigenlijk wel een beetje verdrietig van..
Hmja, heel vervelend. Maar je hebt wel nu al de kans om rond te kijken.
pi_88513595
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:14 schreef PaarsBeestje het volgende:
Het bedrijf dat die klant heeft gewonnen zoekt geen personeel? O-)
dag
pi_88515969
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 13:42 schreef Peter het volgende:

[..]

Het bedrijf dat die klant heeft gewonnen zoekt geen personeel? O-)
De grootste klant is niet meer... :') dus dat gaat 'm niet worden ben ik bang. Ik moet echt op zoek naar iets anders..
pi_88516315
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 14:38 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

De grootste klant is niet meer... :') dus dat gaat 'm niet worden ben ik bang. Ik moet echt op zoek naar iets anders..
De directe concurrent van die grootste klant dan? Die heeft er marktaandeel bij nu..
dag
pi_88517683
Ik ben benaderd door een bedrijf om daar over een vrijkomende vacature te komen praten. Werd daar intern aanbevolen dus was een van de eerste waarmee gepraat ging worden.

Het betreft een functie als beleidsmedewerker bij een gemeentelijke instelling, dus ik ben eens benieuwd in hoeverre dat me aan gaat spreken.
pi_88517709
Echt heeft mijn voorkeur nog steeds een marketingfunctie bij een grote telecomaanbieder. Die mogelijkheid moet ik ook gaan onderzoeken nu.
pi_88518607
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 november 2010 15:22 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik ben benaderd door een bedrijf om daar over een vrijkomende vacature te komen praten. Werd daar intern aanbevolen dus was een van de eerste waarmee gepraat ging worden.

Het betreft een functie als beleidsmedewerker bij een gemeentelijke instelling, dus ik ben eens benieuwd in hoeverre dat me aan gaat spreken.
Bedenk goed of je dat wil :). Probeer uit te vinden of het echt een overheidscultuur is of dat ze qua cultuur de slag naar het bedrijfsleven willen maken :).
  dinsdag 9 november 2010 @ 16:08:47 #97
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_88519426
Nou, ik ben officieel vanaf 1 januari uit dienst.
En heb m'n 1e afwijzing al binnen :P
pi_88520427
eindelijk na meer dan 4 weken een reactie mogen ontvangen van een gesprek (wat heel goed liep, en de perfecte baan had)...wist het antwoord al: afgewezen...

maar ja, we gaan maar weer verder...kan alleen wel zeggen dat ik van al die uitzendbureau's de schijthekel krijg...alles loopt via hun
pi_88520656
Bij mij begint het nu een beetje te lopen. Ik werd weer eens gebeld nav de nationale vacaturebank, dit keer ook nog echt met een vacature die bij mijn profiel aan sluit. Ze vragen wel een lager niveau, maar als ze mij gewoon willen betalen als HBOer vind ik het best. Was helaas niet direct het bedrijf zelf maar een uzb, nog even wachten of ik ook echt uitgenodigd wordt voor een gesprek. Maar het begint er op te lijken.
pi_88520670
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2010 15:45 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Bedenk goed of je dat wil :). Probeer uit te vinden of het echt een overheidscultuur is of dat ze qua cultuur de slag naar het bedrijfsleven willen maken :).
Dat niet alleen... het is nog best lastig om vanuit een overheidsfunctie terug te gaan naar het bedrijfsleven. De vooroordelen binnen het bedrijfsleven over ambtenaren zijn natuurlijk bijzonder fors..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')