ing. VOORLETTER(S) ACHTERNAAM, ROEPNAAMquote:Op woensdag 1 december 2010 14:00 schreef Balisto het volgende:
ing. VOORLETTER ACHTERNAAM en dan ergens Roepnaam: ... erbij zetten?
Vandaar dat ik 'm achterwege laatquote:Op woensdag 1 december 2010 14:07 schreef Miendientje het volgende:
Dat is wel een goede inderdaad met mijn voornaam er gewoon achter. Mijn bachelor titel laat ik ook achterwege, maar ing, heeft wel een toegevoegde waarde hier in Nederland.
Ik zit in een soortgelijk schuitje. Ik zou graag verder willen in de makelaardij, maar de huidige markt en de toenemende onzekerheid maken dat voor de korte termijn bijna onmogelijk. Ik ben nu al een jaar aan het zoeken naar een soortgelijke functie, maar tot nu toe zonder resultaat.quote:Op woensdag 1 december 2010 15:13 schreef Mellow_Yellow het volgende:
Bijna afgestudeerd als psycholoog maar wil er niet in werken. Wat nu? Wil eigenlijk meer praktisch werk doen, wil wel mijn hersens kunnen gebruiken maar niet alleen maar heel hard nadenken over dingen. Ik kan echt niet bedenken wat ik zou willen. Management trainee voor een supermarkt of andere winkel? Inkoop trainee? Bleeeeegh. Ik word er gestresst van.
Heb ik ook al eens gehad ja, maar dan iets subtieler verpakt.quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:37 schreef Quickie_Butt het volgende:
Zucht om moedeloos van te worden. Waarom vragen werkgevers altijd jaaaren ervaring? Zo kom je als starter nooit aan de bak.
Ik ben trouwens afgewezen na 2 gesprekken te hebben gehad bij een bedrijf. "Toch te weinig ervaring". Etterbakken
Ik heb mijn titel niet in de kop van mijn CV staan, maar wel bij de personalia, bij naam. Geslacht zou je eventueel ook in de personalia kunnen zetten, lijkt me subtiel genoeg.quote:Op woensdag 1 december 2010 13:55 schreef Miendientje het volgende:
Ik zit trouwens te twijfelen over de kop van mijn CV, ik begin met
ing. VOORNAAM ACHTERNAAM (links) Curriculum Vitae (rechts)
Maar door dat ik nu ingenieur ben vind ik dat wat vreemd staan icm met een voornaam, hoe vinden jullie dat staan? Wat zakelijk zou misschien zijn:
ing. VOORLETTER ACHTERNAAM
Maar dan kun je weer niet zien dat ik een vrouw ben en dat vind ik wel belangrijk aangezien dat een pluspunt kan zijn als je in de bouw solliciteert. Er specifiek 'vrouw' of 'V' opzetten vind ik ook weer zo overdreven, ik geef liever wat subtieler aan dat ik een vrouw ben. Iemand een idee hoe ik dat netjes kan doen? Ik zit ook nog te twijfelen of ik ing. ook met hoofdletters moet doen.
Wat vinden jullie het beste:
1. ing. VOORNAAM ACHTERNAAM
2. ing. VOORLETTER ACHTERNAAM
3. ing. VOORLETTER ACHTERNAAM (v)
4. nog iets anders
Alleen jammer dat de kans dat je daar wordt aangenomen na je 20e vrijwel nul is.quote:Op woensdag 1 december 2010 21:58 schreef Miendientje het volgende:
Verder goed de briefjes bij winkels in de gaten houden, ik zie regelmatig oproepjes hangen voor personeel, dat zijn vaak zaterdag en donderdagavond baantjes dus ook mooi buiten schooltijden.
Ah, zo! Niet dat ik dacht dat het illegaal was, maar meer dat ik benieuwd was naar hoe dat in z'n werk gaat. Zijn dat erg dure woningen? Wellicht dat ik daar in de nabije toekomst wel interesse in heb, namelijk. Zou mijn vriend in ieder geval véél reistijd schelen en meer werk opleveren (en mijn kansen op de arbeidsmarkt hopelijk ook iets vergroten!).quote:Op woensdag 1 december 2010 09:46 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
niet 'illegaal' ofzo hoor, gewoon iets duurdere woningen die buiten de woonkrant om worden verhuurd, gewoon op aanvraag. Mijn moeder werkt bij een corporatie daar in Den Haag en beheert deze woningen (samen met haar collega), dus contact is snel gelegd. Viking84 zit daar iig nu al, binnen een week was ze verhuisd
Informeer anders eens bij Creyfs en/of Tempo Team, volgens mij zochten die niet al te lang geleden nog magazijnmedewerkers voor Albert.nl hier in Utrechtquote:Op woensdag 1 december 2010 23:13 schreef Mirel het volgende:
Heb zo het idee dat het magazijnwerk wordt, en dat vind ik totaal niet erg, daar let ik ook het meest op, maar zie het bijna nooit verschijnen.
Heb nog geen training meegemaakt eigenlijk. Het voornamelijkste dat ze doen is vragen wat je hebt gedaan aan sollicitatie en wat je gaat doen om je kansen op de arbeidsmarkt te vergroten. Nu heb ik wel de keus om zo'n cursus aan te vragen, maar heb ik het niet echt nodig.quote:Op donderdag 2 december 2010 11:39 schreef Daboman het volgende:
Ik heb in ieder geval weer een uitnodiging.
@bluejean: je vult gewoon een formulier in op de website decemberbaan.nl en dan kijkt het systeem of er iets is wat past. Ik heb het ook geprobeerd als sorteerder, maar het zat vol volgens het geautomatiseerde systeem. Ik denk dat je beter kan bellen. Dit heb ik zelf nog niet gedaan, omdat er ondertussen een paar betere mogelijkheden op mijn pad zijn gekomen waar ik mee aan de slag ben gegaan. In 1 geval heeft het in ieder geval geleid tot een uitnodiging.
@Samael: is het wat zo'n training? Lijkt me heel nuttig. Zeker in mijn geval, omdat ik vaak wel op gesprek kom, maar niet uitgekozen word. Allicht kan ik dus mijn eerste indruk verbeteren. Iedereen weet natuurlijk theoretisch wel hoe je goed beslagen ten ijs komt in een gesprek, maar in de praktijk blijkt het wel iets dat je kan trainen. Hoe volg je de training? Via het UWV?
Bedankt voor je antwoord. Misschien dat ik dat dan maar ga doen, inderdaad. Fijn dat je zelf inmiddels een betere potentiële baan hebt gevonden. Succes!quote:Op donderdag 2 december 2010 11:39 schreef Daboman het volgende:
Ik heb in ieder geval weer een uitnodiging.
@bluejean: je vult gewoon een formulier in op de website decemberbaan.nl en dan kijkt het systeem of er iets is wat past. Ik heb het ook geprobeerd als sorteerder, maar het zat vol volgens het geautomatiseerde systeem. Ik denk dat je beter kan bellen. Dit heb ik zelf nog niet gedaan, omdat er ondertussen een paar betere mogelijkheden op mijn pad zijn gekomen waar ik mee aan de slag ben gegaan. In 1 geval heeft het in ieder geval geleid tot een uitnodiging.
Sowieso, als je het aantal WO startersfuncties vergelijkt met de senior functies... het lijkt wel alsof er meer senior managers in Nederland werken dan de mensen die ze moeten leidinggeven...quote:Op woensdag 1 december 2010 11:44 schreef CecilBDemented het volgende:
whoohoo weer 2 afwijzingen, gaat lekker!!
Bedrijven verwachten echt dat je als 28 jarige al 20 jaar ervaring hebt in 1 branche.
Gemiddeld reageert 70% niet eens op een reactie naar aanleiding van een sollicitatie.
20% reageert naar 2 maanden eindelijk een keer dat de sollicitatie al vervuld is. Of met het antwoord zonder ze gezien te hebben dat ik niet in het team past
10% nodigt je uit voor een gesprek, maar verwachten de meest belachelijke dingen!
En dan hebben we het niet over uitzendbureau's gehad die je gewoon wijgeren voor te stellen op een functieterwijl ik gewoon voldoe aan de eisen.
En niet 1 keer nee gewoon standaard weigeren, of die spook vacatures van ze![]()
Blijf vooral vacatures zoeken, ja prima doe er gvd wat mee dan.
Nee je moet eerst je ongenoegen uiten via twitter voordat ze iets voor je doen is mij vrijdag aan den lijve ondervonden.
Om dan nog even verder te kankeren, de vacatures waarop je mag reageren tot 27 jaar.
Omdat de overheid heeft bepaald dat deze vacatures er zijn om jeugdwerkeloosheid tegen te gaan. Ok en dan betreft ongeveer 50% van de vacatures bij het arbeidsbureau.
Mijn conclusie het is gewoon fucked up!
En jij denkt dat ze niet kunnen merken dat jij ze maar een stel uitzendmokkels vindt?quote:Op donderdag 2 december 2010 15:06 schreef Bombshell het volgende:
Die uitzendmokkels zijn echt strontirritant. Die genieten ervan om je te kunnen afwijzen, dat krijg je als je een stel van die domme dozen zulke macht geeft. Maar als werkzoekende heb je er maar beleefd tegen te blijven..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |