Ook een bouwer?quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:42 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Mijn sector zit ook aardig aan de grond op dit moment.
Mensen hebben een huisje nodig dus misschien komt het volgend jaar wel weer goed, hopelijk. Na een jaar ben ik het wel zat om van het ene baantje naar het andere baantje te rollen. Maar ik moet niet klagen, ik heb geen schulden en heb het hele jaar door nog (uitzend)werk gehad
. Er zijn genoeg mensen die het minder hebben. Dat neemt niet weg dat het zuur is om niet te kunnen doen wat je wil doen en een hoop inkomsten misloopt.
Hoop doet leven.
Ik heb dat nog niet eens gevraagd, ben allang blij dat ik wat heb.quote:Op dinsdag 30 november 2010 17:31 schreef RealZeus het volgende:
Verdient dat een beetje? Tijdelijke hulpkracht bij TNT?
Vastgoedboer dus de klad die er bij de bouw inzit is goed te voelenquote:
Dat gaat mij ook zo en als je een uitkering hebt wordt het vast wel aangevuld.quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:50 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ik heb dat nog niet eens gevraagd, ben allang blij dat ik wat heb.Erg veel zal het vast niet zijn, ik denk de verdiensten ongeveer op het niveau van die van uitzendwerk liggen.
Da's beroerd.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:40 schreef Quickie_Butt het volgende:
Blegh aanstaande donderdag moet ik bijstand gaan aanvragen want mijn WW loopt af. Had gehoopt dat het zover niet zou komen en ik gewoon al wat gevonden zou hebben inmiddels.... helaas
Ja da's wel irritant. Alleen scheelt het qua inkomen praktisch niks op wat ik nu aan WW krijg. Maar tis meer.... het ideequote:Op dinsdag 30 november 2010 23:42 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Da's beroerd.
Ik heb gelukkig nog WW tot juli, dan heb ik ook weer iets meer kans op werk. Hoop ik.
Bij mij wel, ik had bij mijn laatste lange baan een redelijk inkomen door nachtdiensten en overuren. En ik heb geluk dat ik 8 weken gewerkt heb, anders was mijn WW tot april.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:45 schreef Quickie_Butt het volgende:
[..]
Ja da's wel irritant. Alleen scheelt het qua inkomen praktisch niks op wat ik nu aan WW krijg. Maar tis meer.... het idee
Oh echt? Ieks.....quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:47 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Bij mij wel, ik had bij mijn laatste lange baan een redelijk inkomen door nachtdiensten en overuren. En ik heb geluk dat ik 8 weken gewerkt heb, anders was mijn WW tot april.
Maar hell no, dat ik bijstand aan wil vragen, dan moet je elk debiel baantje doen.
Volgens mij wel. Nee, dat probleem heb ik dan ook, maar ik ga wel proberen het te voorkomen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:55 schreef Quickie_Butt het volgende:
[..]
Oh echt? Ieks.....
Tja ik zal wel moeten anders heb ik geen geld
Nou, dat scheelt.quote:Op woensdag 1 december 2010 00:01 schreef Quickie_Butt het volgende:
Van de site Recht op Bijstand:
Algemeen geaccepteerde arbeid
Op grond van de arbeidsplicht bent u verplicht algemeen geaccepteerde arbeid te aanvaarden. Met algemeen geaccepteerde arbeid wordt arbeid bedoeld die algemeen maatschappelijk aanvaard is.
In het algemeen geldt dat aard en omvang van het werk niet hoeven aan te sluiten bij uw opleiding, ervaring en wensen. De gemeente mag dus van u verwachten dat u werk aanvaardt met meer of minder uren dan u eerst werkte. De gemeente mag ook van u verwachten dat u een tijdelijk dienstverband of een uitzendbaan aanvaardt of dat u werk aanvaardt met een lagere beloning dan waarvoor u in het verleden werkte.
Niet algemeen geaccepteerd
U mag werkzaamheden weigeren die niet algemeen geaccepteerd zijn, zoals prostitutie, en werkzaamheden waartegen u gewetensbezwaren heeft.
De laatste alinea!
Dat komt zowat over alsof het wel aangeboden wordt bij het UWV.quote:Op woensdag 1 december 2010 00:01 schreef Quickie_Butt het volgende:
Niet algemeen geaccepteerd
U mag werkzaamheden weigeren die niet algemeen geaccepteerd zijn, zoals prostitutie, en werkzaamheden waartegen u gewetensbezwaren heeft.
De zoekopdracht prostituee leverde niks op.quote:Op woensdag 1 december 2010 00:47 schreef Balisto het volgende:
[..]
Dat komt zowat over alsof het wel aangeboden wordt bij het UWV.
niet 'illegaal' ofzo hoor, gewoon iets duurdere woningen die buiten de woonkrant om worden verhuurd, gewoon op aanvraag. Mijn moeder werkt bij een corporatie daar in Den Haag en beheert deze woningen (samen met haar collega), dus contact is snel gelegd. Viking84 zit daar iig nu al, binnen een week was ze verhuisdquote:Op donderdag 25 november 2010 15:50 schreef bluejean het volgende:
[..]
![]()
Hier overigens nog steeds zoekend naar een passende functie. Jammer dat de cultuursector in zak en as zit en ik vooralsnog (te) weinig werkervaring heb. Word er een beetje moedeloos van.
Dat vind ik ook lastig. Ik heb de tijd voor mijn studie als kopje 'diverse bij- en vakantiebanen' op mijn cv staan en dan noem ik alleen de titel en het bedrijf. Maar nu moet ik mijn huidige callcenter werk er nog bij opzetten, als ik dat op dezelfde manier doe als met mijn laatste banen (functie, bedrijf, taken) dan gaat mijn cv over de 2 pagina's heen. Dus ik moet ook ergens gaan snoeien.quote:Op woensdag 1 december 2010 11:15 schreef Balisto het volgende:
Ik zit nogal te twijfelen hoe ik de verschillende uitzendbaantjes op mijn cv zet. Sommige daarvan zijn best interessant, maar waren klusjes voor hooguit een aantal dagen. Nu heb ik het onder een kopje 'uitzendwerk' staan. Apart vermelden kan misschien ook, maar dan heb ik bijvoorbeeld in 2009 tien verschillende banen erbij staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |