abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89364916
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 22:42 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Mijn sector zit ook aardig aan de grond op dit moment.

Mensen hebben een huisje nodig dus misschien komt het volgend jaar wel weer goed, hopelijk :{. Na een jaar ben ik het wel zat om van het ene baantje naar het andere baantje te rollen. Maar ik moet niet klagen, ik heb geen schulden en heb het hele jaar door nog (uitzend)werk gehad :{. Er zijn genoeg mensen die het minder hebben. Dat neemt niet weg dat het zuur is om niet te kunnen doen wat je wil doen en een hoop inkomsten misloopt.

Hoop doet leven :{.
Ook een bouwer?
pi_89365270
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 november 2010 17:31 schreef RealZeus het volgende:
Verdient dat een beetje? Tijdelijke hulpkracht bij TNT?
Ik heb dat nog niet eens gevraagd, ben allang blij dat ik wat heb. :@ Erg veel zal het vast niet zijn, ik denk de verdiensten ongeveer op het niveau van die van uitzendwerk liggen.
pi_89365443
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 22:44 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Ook een bouwer?
Vastgoedboer dus de klad die er bij de bouw inzit is goed te voelen ;). Ik heb ervaring opgedaan bij een belegger als analyst en als jr. vastgoedadviseur bij een landelijk opererende makelaar.

Ik zou graag weer iets doen in een adviserende rol, maar er de banen zijn schaars en er is veel concurrentie. Maar dat verhaal gaat op dit moment voor vrjiwel elke sector op :P.

Op dit moment werk ik bij een bank.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_89366588
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 22:50 schreef Balisto het volgende:

[..]

Ik heb dat nog niet eens gevraagd, ben allang blij dat ik wat heb. :@ Erg veel zal het vast niet zijn, ik denk de verdiensten ongeveer op het niveau van die van uitzendwerk liggen.
Dat gaat mij ook zo en als je een uitkering hebt wordt het vast wel aangevuld.
pi_89367903
Blegh aanstaande donderdag moet ik bijstand gaan aanvragen want mijn WW loopt af :{ . Had gehoopt dat het zover niet zou komen en ik gewoon al wat gevonden zou hebben inmiddels.... helaas ;(
pi_89367978
quote:
13s.gif Op dinsdag 30 november 2010 23:40 schreef Quickie_Butt het volgende:
Blegh aanstaande donderdag moet ik bijstand gaan aanvragen want mijn WW loopt af :{ . Had gehoopt dat het zover niet zou komen en ik gewoon al wat gevonden zou hebben inmiddels.... helaas ;(
Da's beroerd. :{

Ik heb gelukkig nog WW tot juli, dan heb ik ook weer iets meer kans op werk. Hoop ik.
pi_89368121
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 23:42 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Da's beroerd. :{

Ik heb gelukkig nog WW tot juli, dan heb ik ook weer iets meer kans op werk. Hoop ik.
Ja da's wel irritant. Alleen scheelt het qua inkomen praktisch niks op wat ik nu aan WW krijg. Maar tis meer.... het idee :{
pi_89368214
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 23:45 schreef Quickie_Butt het volgende:

[..]

Ja da's wel irritant. Alleen scheelt het qua inkomen praktisch niks op wat ik nu aan WW krijg. Maar tis meer.... het idee :{
Bij mij wel, ik had bij mijn laatste lange baan een redelijk inkomen door nachtdiensten en overuren. En ik heb geluk dat ik 8 weken gewerkt heb, anders was mijn WW tot april.

Maar hell no, dat ik bijstand aan wil vragen, dan moet je elk debiel baantje doen.
pi_89368546
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 23:47 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Bij mij wel, ik had bij mijn laatste lange baan een redelijk inkomen door nachtdiensten en overuren. En ik heb geluk dat ik 8 weken gewerkt heb, anders was mijn WW tot april.

Maar hell no, dat ik bijstand aan wil vragen, dan moet je elk debiel baantje doen.
Oh echt? Ieks.....

Tja ik zal wel moeten anders heb ik geen geld :')
pi_89368743
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 23:55 schreef Quickie_Butt het volgende:

[..]

Oh echt? Ieks.....

Tja ik zal wel moeten anders heb ik geen geld :')
Volgens mij wel. Nee, dat probleem heb ik dan ook, maar ik ga wel proberen het te voorkomen. :{
pi_89368783
Van de site Recht op Bijstand:

Algemeen geaccepteerde arbeid

Op grond van de arbeidsplicht bent u verplicht algemeen geaccepteerde arbeid te aanvaarden. Met algemeen geaccepteerde arbeid wordt arbeid bedoeld die algemeen maatschappelijk aanvaard is.

In het algemeen geldt dat aard en omvang van het werk niet hoeven aan te sluiten bij uw opleiding, ervaring en wensen. De gemeente mag dus van u verwachten dat u werk aanvaardt met meer of minder uren dan u eerst werkte. De gemeente mag ook van u verwachten dat u een tijdelijk dienstverband of een uitzendbaan aanvaardt of dat u werk aanvaardt met een lagere beloning dan waarvoor u in het verleden werkte.

Niet algemeen geaccepteerd
U mag werkzaamheden weigeren die niet algemeen geaccepteerd zijn, zoals prostitutie, en werkzaamheden waartegen u gewetensbezwaren heeft.

De laatste alinea! _O-
pi_89368919
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 00:01 schreef Quickie_Butt het volgende:
Van de site Recht op Bijstand:

Algemeen geaccepteerde arbeid

Op grond van de arbeidsplicht bent u verplicht algemeen geaccepteerde arbeid te aanvaarden. Met algemeen geaccepteerde arbeid wordt arbeid bedoeld die algemeen maatschappelijk aanvaard is.

In het algemeen geldt dat aard en omvang van het werk niet hoeven aan te sluiten bij uw opleiding, ervaring en wensen. De gemeente mag dus van u verwachten dat u werk aanvaardt met meer of minder uren dan u eerst werkte. De gemeente mag ook van u verwachten dat u een tijdelijk dienstverband of een uitzendbaan aanvaardt of dat u werk aanvaardt met een lagere beloning dan waarvoor u in het verleden werkte.

U mag werkzaamheden weigeren die niet algemeen geaccepteerd zijn, zoals prostitutie, en werkzaamheden waartegen u gewetensbezwaren heeft.

De laatste alinea! _O-
Nou, dat scheelt. :')
pi_89369088
Ik moest voor de bijstand mee doen met een werkproject waar ik 20 uur per week aanwezig moest zijn. In die tijd kon je dan solliciteren, vacatures zoeken, eventueel cursussen volgen over bijvoorbeeld een goede sollicitatiebrief schrijven enz. (of grodijnhaakjes vouwen als je het achter de pc zitten zat was :') ) Uiteindelijk hadden ze wat plek te kort en mocht ik niet komen ik heb daar uiteindelijk maar 2 of 3 dagen gezeten. Het is geloof ik wel zo dat als je onder de 27 jr bent je in een aparte regeling terecht komt, de wet WIJ oid, maar wat dat precies inhoudt weet ik niet.

Tegen mij zeiden ze trouwens wel dat ik elk maatschappelijk geaccepteerd baantje moest accepteren, maar goed, ze hebben geen baantjes voorgesteld dus heb ik alleen gereageerd op dingen die ik zelf ook wilde. Omdat ik maar een paar weken in de bijstand heb gezeten heb ik verder ook nooit een gesprek meer gehad na het inschrijfgesprek. Maar het lijkt me dat als je langer in de bijstand zit dat je dan wel vaker een gesprek over de voortgang zult hebben
pi_89370512
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 00:01 schreef Quickie_Butt het volgende:

Dat komt zowat over alsof het wel aangeboden wordt bij het UWV. :')
pi_89370597
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 00:47 schreef Balisto het volgende:

[..]

Dat komt zowat over alsof het wel aangeboden wordt bij het UWV. :')
De zoekopdracht prostituee leverde niks op.
De zoekopdracht hoer had als resultaat: medewerker klachtenafhandeling bij de ING _O-
pi_89374791
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 15:50 schreef bluejean het volgende:

[..]

:o

Hier overigens nog steeds zoekend naar een passende functie. Jammer dat de cultuursector in zak en as zit en ik vooralsnog (te) weinig werkervaring heb. Word er een beetje moedeloos van.
niet 'illegaal' ofzo hoor, gewoon iets duurdere woningen die buiten de woonkrant om worden verhuurd, gewoon op aanvraag. Mijn moeder werkt bij een corporatie daar in Den Haag en beheert deze woningen (samen met haar collega), dus contact is snel gelegd. Viking84 zit daar iig nu al, binnen een week was ze verhuisd ;)
Ja doei.
pi_89376376
Ik zat eens met wat collega's (van mijn tijdelijke callcenter baantje) te praten en een paar vertelden dat ze op hun cv een aantal functie hadden verzonnen om gaten op te vullen. Doen jullie dat ook?

Ik heb zelf alleen maar echte functies en vrijwilligersfuncties staan. Ik heb alleen niet de precieze maanden genoemd waardoor een kort baantje van een paar maanden misschien wat langer lijkt en wat beter aan sluit, maar als ze er naar vragen ga ik er niet moeilijk over doen.

Als je iets gaat verzinnen komt het toch wel uit en dan ben je nog verder van huis.
pi_89376559
Ik zet helemaal geen maanden in mijn cv, anders ziet het er echt uit als een hopeloze gatenkaas.
pi_89376579
Dat bedoel ik ook, ik noem alleen de jaren
pi_89376609
Dingen verzinnen zou ik echt nooit aan beginnen... :{w

oh, en wow, mijn salaris is echt wow.. ik hoop dat ik langer kan en mag blijven hier dan het project van 5 maanden dat ik nu heb..
Ja doei.
  woensdag 1 december 2010 @ 11:12:20 #246
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_89377219
Vandaag maar alvast een WW-uitkering aanvragen. Hopelijk heb ik het niet nodig, maar +/- een jaar geleden heb ik toch zo'n 2 maanden thuis gezeten en rond de maand december-januari is het vinden van een baan (naar eigen ervaring) toch al zo kut met al die feestdagen... Hmm. Ik verwacht ook niet dat het net zo snel zal gaan als een half jaar geleden; toen had ik binnen 3 dagen een nieuwe baan. Maar dat was wel uitzonderlijk snel.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_89377321
Ik zit nogal te twijfelen hoe ik de verschillende uitzendbaantjes op mijn cv zet. Sommige daarvan zijn best interessant, maar waren klusjes voor hooguit een aantal dagen. Nu heb ik het onder een kopje 'uitzendwerk' staan. Apart vermelden kan misschien ook, maar dan heb ik bijvoorbeeld in 2009 tien verschillende banen erbij staan.
pi_89378352
whoohoo weer 2 afwijzingen, gaat lekker!!

Bedrijven verwachten echt dat je als 28 jarige al 20 jaar ervaring hebt in 1 branche.
Gemiddeld reageert 70% niet eens op een reactie naar aanleiding van een sollicitatie.

20% reageert naar 2 maanden eindelijk een keer dat de sollicitatie al vervuld is. Of met het antwoord zonder ze gezien te hebben dat ik niet in het team past :P

10% nodigt je uit voor een gesprek, maar verwachten de meest belachelijke dingen!

En dan hebben we het niet over uitzendbureau's gehad die je gewoon wijgeren voor te stellen op een functie :{ terwijl ik gewoon voldoe aan de eisen.
En niet 1 keer nee gewoon standaard weigeren, of die spook vacatures van ze |:(
Blijf vooral vacatures zoeken, ja prima doe er gvd wat mee dan.

Nee je moet eerst je ongenoegen uiten via twitter voordat ze iets voor je doen is mij vrijdag aan den lijve ondervonden.

Om dan nog even verder te kankeren, de vacatures waarop je mag reageren tot 27 jaar.
Omdat de overheid heeft bepaald dat deze vacatures er zijn om jeugdwerkeloosheid tegen te gaan. Ok en dan betreft ongeveer 50% van de vacatures bij het arbeidsbureau.

Mijn conclusie het is gewoon fucked up!
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
pi_89382822
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 11:15 schreef Balisto het volgende:
Ik zit nogal te twijfelen hoe ik de verschillende uitzendbaantjes op mijn cv zet. Sommige daarvan zijn best interessant, maar waren klusjes voor hooguit een aantal dagen. Nu heb ik het onder een kopje 'uitzendwerk' staan. Apart vermelden kan misschien ook, maar dan heb ik bijvoorbeeld in 2009 tien verschillende banen erbij staan.
Dat vind ik ook lastig. Ik heb de tijd voor mijn studie als kopje 'diverse bij- en vakantiebanen' op mijn cv staan en dan noem ik alleen de titel en het bedrijf. Maar nu moet ik mijn huidige callcenter werk er nog bij opzetten, als ik dat op dezelfde manier doe als met mijn laatste banen (functie, bedrijf, taken) dan gaat mijn cv over de 2 pagina's heen. Dus ik moet ook ergens gaan snoeien.
pi_89383770
Ik zit trouwens te twijfelen over de kop van mijn CV, ik begin met

ing. VOORNAAM ACHTERNAAM (links) Curriculum Vitae (rechts)

Maar door dat ik nu ingenieur ben vind ik dat wat vreemd staan icm met een voornaam, hoe vinden jullie dat staan? Wat zakelijk zou misschien zijn:

ing. VOORLETTER ACHTERNAAM

Maar dan kun je weer niet zien dat ik een vrouw ben en dat vind ik wel belangrijk aangezien dat een pluspunt kan zijn als je in de bouw solliciteert. Er specifiek 'vrouw' of 'V' opzetten vind ik ook weer zo overdreven, ik geef liever wat subtieler aan dat ik een vrouw ben. Iemand een idee hoe ik dat netjes kan doen? Ik zit ook nog te twijfelen of ik ing. ook met hoofdletters moet doen.

Wat vinden jullie het beste:

1. ing. VOORNAAM ACHTERNAAM
2. ing. VOORLETTER ACHTERNAAM
3. ing. VOORLETTER ACHTERNAAM (v)
4. nog iets anders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')