Zo bedoelde ik het niet.quote:Op woensdag 24 november 2010 18:47 schreef caroline88 het volgende:
lyolyrc - als ik de indruk gaf dat ik niet geloof in spookvacatures, dan heb ik het niet duidelijk gezegd.
Er zijn veel spookvacatures. Maar daarnaast zijn er ook de posities die steeds weer openvallen omdat het matige banen zijn waar niemand het lang uithoudt.
En natuurlijk ook de vervuiling van gewone vacatures die vervuld zijn maar vaak jaren later nog steeds op het internet staan.
anders ik wel.. maar als het goed is kan ik iig tijdelijk ergens als ZZP'er aan de slag..quote:Op donderdag 25 november 2010 01:06 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Pfff ik ben dat op een houtje bijten wel zo zat he!bah.
quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:22 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
als je in Den Haag een woning zou zoeken kan ik nog wel wat sociale huur voor je 'regelen'...
Ervaring op doen bij een klein theater oid?quote:Op donderdag 25 november 2010 15:50 schreef bluejean het volgende:
[..]
![]()
Hier overigens nog steeds zoekend naar een passende functie. Jammer dat de cultuursector in zak en as zit en ik vooralsnog (te) weinig werkervaring heb. Word er een beetje moedeloos van.
Het is zelfs erg moeilijk om aan zo'n soort bijbaantje te komen, op het moment. Ik ben sinds kort wel gestart als vrijwilliger bij een museum, om toch nog wat extra ervaring en contacten op te doen en enigszins in contact te blijven met de culturele sector.quote:Op donderdag 25 november 2010 15:54 schreef Peter het volgende:
[..]
Ervaring op doen bij een klein theater oid?
Zoiets had ik ook, was het de Bingoloterij....... wat een tegenvallerquote:Op donderdag 25 november 2010 16:25 schreef GotC het volgende:
Bwuh, heb gesolliciteerd op eenfunctie (voor mij dan, niet voor veel anderen gok ik zo), sollicitatie is vandaag gesloten. Werd gebeld ineens gebeld door een onbekend nummer! Maar te laat erachter gekomen..
*ongeduld*
deja-vu met een gesprek wat ik vorige week had.quote:Op donderdag 25 november 2010 15:41 schreef slaapvaak het volgende:
Sinds een paar maanden ben ik master in International Relations maar krijg via de uitzendbureau's eigenlijk alleen maar commerciele vacatures toegeworpen. Gisteren op gesprek geweest bij een media bureau, goed voorkomen, goed voorbereid en wist haar goed te overtuigen van mijn kunnen. Toch bericht gehad dat ik niet door ben naar volgende ronde, ze dacht dat ik snel ongelukkig zou worden in die functie (misschien had ze wel gelijk, 85% telesales, maar het zou goed betalen :/ )
Toch maar ook de publieke sector proberen...
Nicequote:Op vrijdag 26 november 2010 12:32 schreef Balisto het volgende:
Zojuist aangenomen bij TNT voor december
Het woord slechtbetaald heb ik niet gebruikt, was ook niet aan de orde.quote:Op donderdag 25 november 2010 00:52 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Zo bedoelde ik het niet.Slechtbetaalde rotbaantjes bij belabberde werkgevers zullen inderdaad vaak openstaan.
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 26 november 2010 12:32 schreef Balisto het volgende:
ik ga ze maar eens bellen.. de site is verrekte kut...quote:Op vrijdag 26 november 2010 12:32 schreef Balisto het volgende:
Gefeliciteerd en veel succes!quote:Op maandag 29 november 2010 11:35 schreef Peter het volgende:
Contract gekregen voor 4 maanden en getekend.
Woensdag echt aan de slag!
Ik heb me daar ook maar voor opgegevenquote:Op vrijdag 26 november 2010 12:32 schreef Balisto het volgende:
Mijn sector zit ook aardig aan de grond op dit moment.quote:Op donderdag 25 november 2010 15:50 schreef bluejean het volgende:
[..]
![]()
Hier overigens nog steeds zoekend naar een passende functie. Jammer dat de cultuursector in zak en as zit en ik vooralsnog (te) weinig werkervaring heb. Word er een beetje moedeloos van.
Ook een bouwer?quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:42 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Mijn sector zit ook aardig aan de grond op dit moment.
Mensen hebben een huisje nodig dus misschien komt het volgend jaar wel weer goed, hopelijk. Na een jaar ben ik het wel zat om van het ene baantje naar het andere baantje te rollen. Maar ik moet niet klagen, ik heb geen schulden en heb het hele jaar door nog (uitzend)werk gehad
. Er zijn genoeg mensen die het minder hebben. Dat neemt niet weg dat het zuur is om niet te kunnen doen wat je wil doen en een hoop inkomsten misloopt.
Hoop doet leven.
Ik heb dat nog niet eens gevraagd, ben allang blij dat ik wat heb.quote:Op dinsdag 30 november 2010 17:31 schreef RealZeus het volgende:
Verdient dat een beetje? Tijdelijke hulpkracht bij TNT?
Vastgoedboer dus de klad die er bij de bouw inzit is goed te voelenquote:
Dat gaat mij ook zo en als je een uitkering hebt wordt het vast wel aangevuld.quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:50 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ik heb dat nog niet eens gevraagd, ben allang blij dat ik wat heb.Erg veel zal het vast niet zijn, ik denk de verdiensten ongeveer op het niveau van die van uitzendwerk liggen.
Da's beroerd.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:40 schreef Quickie_Butt het volgende:
Blegh aanstaande donderdag moet ik bijstand gaan aanvragen want mijn WW loopt af. Had gehoopt dat het zover niet zou komen en ik gewoon al wat gevonden zou hebben inmiddels.... helaas
Ja da's wel irritant. Alleen scheelt het qua inkomen praktisch niks op wat ik nu aan WW krijg. Maar tis meer.... het ideequote:Op dinsdag 30 november 2010 23:42 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Da's beroerd.
Ik heb gelukkig nog WW tot juli, dan heb ik ook weer iets meer kans op werk. Hoop ik.
Bij mij wel, ik had bij mijn laatste lange baan een redelijk inkomen door nachtdiensten en overuren. En ik heb geluk dat ik 8 weken gewerkt heb, anders was mijn WW tot april.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:45 schreef Quickie_Butt het volgende:
[..]
Ja da's wel irritant. Alleen scheelt het qua inkomen praktisch niks op wat ik nu aan WW krijg. Maar tis meer.... het idee
Oh echt? Ieks.....quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:47 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Bij mij wel, ik had bij mijn laatste lange baan een redelijk inkomen door nachtdiensten en overuren. En ik heb geluk dat ik 8 weken gewerkt heb, anders was mijn WW tot april.
Maar hell no, dat ik bijstand aan wil vragen, dan moet je elk debiel baantje doen.
Volgens mij wel. Nee, dat probleem heb ik dan ook, maar ik ga wel proberen het te voorkomen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:55 schreef Quickie_Butt het volgende:
[..]
Oh echt? Ieks.....
Tja ik zal wel moeten anders heb ik geen geld
Nou, dat scheelt.quote:Op woensdag 1 december 2010 00:01 schreef Quickie_Butt het volgende:
Van de site Recht op Bijstand:
Algemeen geaccepteerde arbeid
Op grond van de arbeidsplicht bent u verplicht algemeen geaccepteerde arbeid te aanvaarden. Met algemeen geaccepteerde arbeid wordt arbeid bedoeld die algemeen maatschappelijk aanvaard is.
In het algemeen geldt dat aard en omvang van het werk niet hoeven aan te sluiten bij uw opleiding, ervaring en wensen. De gemeente mag dus van u verwachten dat u werk aanvaardt met meer of minder uren dan u eerst werkte. De gemeente mag ook van u verwachten dat u een tijdelijk dienstverband of een uitzendbaan aanvaardt of dat u werk aanvaardt met een lagere beloning dan waarvoor u in het verleden werkte.
Niet algemeen geaccepteerd
U mag werkzaamheden weigeren die niet algemeen geaccepteerd zijn, zoals prostitutie, en werkzaamheden waartegen u gewetensbezwaren heeft.
De laatste alinea!
Dat komt zowat over alsof het wel aangeboden wordt bij het UWV.quote:Op woensdag 1 december 2010 00:01 schreef Quickie_Butt het volgende:
Niet algemeen geaccepteerd
U mag werkzaamheden weigeren die niet algemeen geaccepteerd zijn, zoals prostitutie, en werkzaamheden waartegen u gewetensbezwaren heeft.
De zoekopdracht prostituee leverde niks op.quote:Op woensdag 1 december 2010 00:47 schreef Balisto het volgende:
[..]
Dat komt zowat over alsof het wel aangeboden wordt bij het UWV.
niet 'illegaal' ofzo hoor, gewoon iets duurdere woningen die buiten de woonkrant om worden verhuurd, gewoon op aanvraag. Mijn moeder werkt bij een corporatie daar in Den Haag en beheert deze woningen (samen met haar collega), dus contact is snel gelegd. Viking84 zit daar iig nu al, binnen een week was ze verhuisdquote:Op donderdag 25 november 2010 15:50 schreef bluejean het volgende:
[..]
![]()
Dat vind ik ook lastig. Ik heb de tijd voor mijn studie als kopje 'diverse bij- en vakantiebanen' op mijn cv staan en dan noem ik alleen de titel en het bedrijf. Maar nu moet ik mijn huidige callcenter werk er nog bij opzetten, als ik dat op dezelfde manier doe als met mijn laatste banen (functie, bedrijf, taken) dan gaat mijn cv over de 2 pagina's heen. Dus ik moet ook ergens gaan snoeien.quote:Op woensdag 1 december 2010 11:15 schreef Balisto het volgende:
Ik zit nogal te twijfelen hoe ik de verschillende uitzendbaantjes op mijn cv zet. Sommige daarvan zijn best interessant, maar waren klusjes voor hooguit een aantal dagen. Nu heb ik het onder een kopje 'uitzendwerk' staan. Apart vermelden kan misschien ook, maar dan heb ik bijvoorbeeld in 2009 tien verschillende banen erbij staan.
ing. VOORLETTER(S) ACHTERNAAM, ROEPNAAMquote:Op woensdag 1 december 2010 14:00 schreef Balisto het volgende:
ing. VOORLETTER ACHTERNAAM en dan ergens Roepnaam: ... erbij zetten?
Vandaar dat ik 'm achterwege laatquote:Op woensdag 1 december 2010 14:07 schreef Miendientje het volgende:
Dat is wel een goede inderdaad met mijn voornaam er gewoon achter. Mijn bachelor titel laat ik ook achterwege, maar ing, heeft wel een toegevoegde waarde hier in Nederland.
Ik zit in een soortgelijk schuitje. Ik zou graag verder willen in de makelaardij, maar de huidige markt en de toenemende onzekerheid maken dat voor de korte termijn bijna onmogelijk. Ik ben nu al een jaar aan het zoeken naar een soortgelijke functie, maar tot nu toe zonder resultaat.quote:Op woensdag 1 december 2010 15:13 schreef Mellow_Yellow het volgende:
Bijna afgestudeerd als psycholoog maar wil er niet in werken. Wat nu? Wil eigenlijk meer praktisch werk doen, wil wel mijn hersens kunnen gebruiken maar niet alleen maar heel hard nadenken over dingen. Ik kan echt niet bedenken wat ik zou willen. Management trainee voor een supermarkt of andere winkel? Inkoop trainee? Bleeeeegh. Ik word er gestresst van.
Heb ik ook al eens gehad ja, maar dan iets subtieler verpakt.quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:37 schreef Quickie_Butt het volgende:
Zucht om moedeloos van te worden. Waarom vragen werkgevers altijd jaaaren ervaring? Zo kom je als starter nooit aan de bak.
Ik ben trouwens afgewezen na 2 gesprekken te hebben gehad bij een bedrijf. "Toch te weinig ervaring". Etterbakken
Ik heb mijn titel niet in de kop van mijn CV staan, maar wel bij de personalia, bij naam. Geslacht zou je eventueel ook in de personalia kunnen zetten, lijkt me subtiel genoeg.quote:Op woensdag 1 december 2010 13:55 schreef Miendientje het volgende:
Ik zit trouwens te twijfelen over de kop van mijn CV, ik begin met
ing. VOORNAAM ACHTERNAAM (links) Curriculum Vitae (rechts)
Maar door dat ik nu ingenieur ben vind ik dat wat vreemd staan icm met een voornaam, hoe vinden jullie dat staan? Wat zakelijk zou misschien zijn:
ing. VOORLETTER ACHTERNAAM
Maar dan kun je weer niet zien dat ik een vrouw ben en dat vind ik wel belangrijk aangezien dat een pluspunt kan zijn als je in de bouw solliciteert. Er specifiek 'vrouw' of 'V' opzetten vind ik ook weer zo overdreven, ik geef liever wat subtieler aan dat ik een vrouw ben. Iemand een idee hoe ik dat netjes kan doen? Ik zit ook nog te twijfelen of ik ing. ook met hoofdletters moet doen.
Wat vinden jullie het beste:
1. ing. VOORNAAM ACHTERNAAM
2. ing. VOORLETTER ACHTERNAAM
3. ing. VOORLETTER ACHTERNAAM (v)
4. nog iets anders
Alleen jammer dat de kans dat je daar wordt aangenomen na je 20e vrijwel nul is.quote:Op woensdag 1 december 2010 21:58 schreef Miendientje het volgende:
Verder goed de briefjes bij winkels in de gaten houden, ik zie regelmatig oproepjes hangen voor personeel, dat zijn vaak zaterdag en donderdagavond baantjes dus ook mooi buiten schooltijden.
Ah, zo! Niet dat ik dacht dat het illegaal was, maar meer dat ik benieuwd was naar hoe dat in z'n werk gaat. Zijn dat erg dure woningen? Wellicht dat ik daar in de nabije toekomst wel interesse in heb, namelijk. Zou mijn vriend in ieder geval véél reistijd schelen en meer werk opleveren (en mijn kansen op de arbeidsmarkt hopelijk ook iets vergroten!).quote:Op woensdag 1 december 2010 09:46 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
niet 'illegaal' ofzo hoor, gewoon iets duurdere woningen die buiten de woonkrant om worden verhuurd, gewoon op aanvraag. Mijn moeder werkt bij een corporatie daar in Den Haag en beheert deze woningen (samen met haar collega), dus contact is snel gelegd. Viking84 zit daar iig nu al, binnen een week was ze verhuisd
Informeer anders eens bij Creyfs en/of Tempo Team, volgens mij zochten die niet al te lang geleden nog magazijnmedewerkers voor Albert.nl hier in Utrechtquote:Op woensdag 1 december 2010 23:13 schreef Mirel het volgende:
Heb zo het idee dat het magazijnwerk wordt, en dat vind ik totaal niet erg, daar let ik ook het meest op, maar zie het bijna nooit verschijnen.
Heb nog geen training meegemaakt eigenlijk. Het voornamelijkste dat ze doen is vragen wat je hebt gedaan aan sollicitatie en wat je gaat doen om je kansen op de arbeidsmarkt te vergroten. Nu heb ik wel de keus om zo'n cursus aan te vragen, maar heb ik het niet echt nodig.quote:Op donderdag 2 december 2010 11:39 schreef Daboman het volgende:
Ik heb in ieder geval weer een uitnodiging.
@bluejean: je vult gewoon een formulier in op de website decemberbaan.nl en dan kijkt het systeem of er iets is wat past. Ik heb het ook geprobeerd als sorteerder, maar het zat vol volgens het geautomatiseerde systeem. Ik denk dat je beter kan bellen. Dit heb ik zelf nog niet gedaan, omdat er ondertussen een paar betere mogelijkheden op mijn pad zijn gekomen waar ik mee aan de slag ben gegaan. In 1 geval heeft het in ieder geval geleid tot een uitnodiging.
@Samael: is het wat zo'n training? Lijkt me heel nuttig. Zeker in mijn geval, omdat ik vaak wel op gesprek kom, maar niet uitgekozen word. Allicht kan ik dus mijn eerste indruk verbeteren. Iedereen weet natuurlijk theoretisch wel hoe je goed beslagen ten ijs komt in een gesprek, maar in de praktijk blijkt het wel iets dat je kan trainen. Hoe volg je de training? Via het UWV?
Bedankt voor je antwoord. Misschien dat ik dat dan maar ga doen, inderdaad. Fijn dat je zelf inmiddels een betere potentiële baan hebt gevonden. Succes!quote:Op donderdag 2 december 2010 11:39 schreef Daboman het volgende:
Ik heb in ieder geval weer een uitnodiging.
@bluejean: je vult gewoon een formulier in op de website decemberbaan.nl en dan kijkt het systeem of er iets is wat past. Ik heb het ook geprobeerd als sorteerder, maar het zat vol volgens het geautomatiseerde systeem. Ik denk dat je beter kan bellen. Dit heb ik zelf nog niet gedaan, omdat er ondertussen een paar betere mogelijkheden op mijn pad zijn gekomen waar ik mee aan de slag ben gegaan. In 1 geval heeft het in ieder geval geleid tot een uitnodiging.
Sowieso, als je het aantal WO startersfuncties vergelijkt met de senior functies... het lijkt wel alsof er meer senior managers in Nederland werken dan de mensen die ze moeten leidinggeven...quote:Op woensdag 1 december 2010 11:44 schreef CecilBDemented het volgende:
whoohoo weer 2 afwijzingen, gaat lekker!!
Bedrijven verwachten echt dat je als 28 jarige al 20 jaar ervaring hebt in 1 branche.
Gemiddeld reageert 70% niet eens op een reactie naar aanleiding van een sollicitatie.
20% reageert naar 2 maanden eindelijk een keer dat de sollicitatie al vervuld is. Of met het antwoord zonder ze gezien te hebben dat ik niet in het team past
10% nodigt je uit voor een gesprek, maar verwachten de meest belachelijke dingen!
En dan hebben we het niet over uitzendbureau's gehad die je gewoon wijgeren voor te stellen op een functieterwijl ik gewoon voldoe aan de eisen.
En niet 1 keer nee gewoon standaard weigeren, of die spook vacatures van ze![]()
Blijf vooral vacatures zoeken, ja prima doe er gvd wat mee dan.
Nee je moet eerst je ongenoegen uiten via twitter voordat ze iets voor je doen is mij vrijdag aan den lijve ondervonden.
Om dan nog even verder te kankeren, de vacatures waarop je mag reageren tot 27 jaar.
Omdat de overheid heeft bepaald dat deze vacatures er zijn om jeugdwerkeloosheid tegen te gaan. Ok en dan betreft ongeveer 50% van de vacatures bij het arbeidsbureau.
Mijn conclusie het is gewoon fucked up!
En jij denkt dat ze niet kunnen merken dat jij ze maar een stel uitzendmokkels vindt?quote:Op donderdag 2 december 2010 15:06 schreef Bombshell het volgende:
Die uitzendmokkels zijn echt strontirritant. Die genieten ervan om je te kunnen afwijzen, dat krijg je als je een stel van die domme dozen zulke macht geeft. Maar als werkzoekende heb je er maar beleefd tegen te blijven..
Laat me raden jij bent zelf een uitzendmokkel haha. Is niet alleen mijn ervaring maar van vele mensen die ik erover spreek.quote:Op donderdag 2 december 2010 15:14 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
En jij denkt dat ze niet kunnen merken dat jij ze maar een stel uitzendmokkels vindt?Ik zou ook niet heel erg m'n best doen voor iemand die duidelijk geen waardering heeft voor m'n werk. Mijn ervaring met de meeste uitzendbureau's is helemaal niet zo slecht, zolang je maar een beetje normaal doet.
Helaas voor jou.. nee. Ik heb er zelfs op geen enkele manier mee te makenquote:Op donderdag 2 december 2010 16:10 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Laat me raden jij bent zelf een uitzendmokkel haha. Is niet alleen mijn ervaring maar van vele mensen die ik erover spreek.
Alsof iedereen gelijk maar alles aanneemt wanneer ze net werkloos zijn. Callcenterwerk verdient trouwens geen moer, dus als ik dan onder m'n (ww-)uitkering zit qua loon dan blijf ik liever wat langer werkloos, als dat uiteindelijk mijn kans op een goeie baan met goed salaris vergroot. En je komt er al helemaal niet aan de bak als je te hoog bent opgeleid (want dan raak je snel verveeld) of te oud bent. Zo simpel als jij het stelt is het allemaal niet.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:15 schreef Leonidas82 het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom sommige mensen zo lang kozie werkloze blijven.
Als je mbo/hbo hebt kun je 100% aan de slag in het callcenter. Niet inbound dan wel outbound. Daar hebben ze altijd mensen nodig.
Tenzij je geen belwerk wilt doen, dan snap ik dat het niet opschiet met solliciteren...
Maar het is geen excuus dat je als mbo of hbo'er al maanden zonder werk zit, callcenters schreeuwen om mensen. Dus daar kan één ieder zo aan de slag!
Dat is niet helemaal waar. Ik ben er, als WO'er, laatst nog afgewezen voor inbound klantenservice-werk omdat ik overgekwalificeerd zou zijn, en de verwachting was dat ik daardoor ook wel snel weer weg zou zijn. Goed, misschien was het een smoesje en vonden ze me gewoon een lul, dat kan natuurlijk ookquote:Op donderdag 2 december 2010 18:15 schreef Leonidas82 het volgende:
Maar het is geen excuus dat je als mbo of hbo'er al maanden zonder werk zit, callcenters schreeuwen om mensen. Dus daar kan één ieder zo aan de slag!
Tijdens hoogconjunctuur misschien. Ik denk dat er in dit soort tijden andere regels gelden.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:23 schreef Peter het volgende:
Weet jij wat het met je kansen op een baan op je niveau doet als je 'onder je niveau' bij een callcenter gaat werken?
Die wordt kleiner...
Daar kan ik helaas over meepratenquote:Op donderdag 2 december 2010 19:40 schreef Daboman het volgende:
Er is ook wel een essentieel verschil tussen werkloos en werkzoekend. Werkloos ben ik nooit zo heel lang, werkzoekend jammer genoeg wel.
Verplaats je eens in de werkgever. Hij krijgt 2 CV's onder ogen. CV 1, hbo met 1 jaar callcenter CV 2 hbo met 1 jaar werkloosheid. Welke CV heeft de meeste kans? hmm?quote:Op donderdag 2 december 2010 18:23 schreef Peter het volgende:
Weet jij wat het met je kansen op een baan op je niveau doet als je 'onder je niveau' bij een callcenter gaat werken?
Die wordt kleiner...
Onzin, werken in het callcenter van een bank of verzekeringsbedrijf zijn bruto uurlonen van 12,00 of 13,00 euro niet ongewoon. Er zijn hbo-banen die minder per uur schuiven. Vaak krijg je in de avonden en weekenden ook nog 125% uitbetaald en op piek en zeer drukke momenten (met flink personeelstekort) zelfs 150% Dat soort leuke extraatjes kun je vergeten bij de meeste 9 tot 5 binnndienst kantoorbanen.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:25 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Alsof iedereen gelijk maar alles aanneemt wanneer ze net werkloos zijn. Callcenterwerk verdient trouwens geen moer, dus als ik dan onder m'n (ww-)uitkering zit qua loon dan blijf ik liever wat langer werkloos, als dat uiteindelijk mijn kans op een goeie baan met goed salaris vergroot. En je komt er al helemaal niet aan de bak als je te hoog bent opgeleid (want dan raak je snel verveeld) of te oud bent. Zo simpel als jij het stelt is het allemaal niet.
Die uitspraak klopt absoluut niet. Ik ben er al diverse keren op aangevallen dat ik een stap terug deed in functieniveau. (Veel uitzendwerk gedaan en dan is na afronden van klus A er niet altijd per direct een gelijkwaardig/of hogere klus B om mee verder te gaan). Veel recruiters snappen deze simpele wijsheid niet.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:25 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik vraag me af of dat met de huidige economie nog wat uitmaakt eigenlijk. Iedere potentiële werkgever snapt ook wel dat er brood op de plank moet komen en gezien het huidige politieke klimaat is het altijd nog handiger om te zeggen dat je gewerkt hebt voor je geld ipv uitkering te 'genieten' gedurende vele maanden (ook al heb je daar in het verleden de nodige premies voor betaald).
Wat is dan precies dat essentiele verschil? Als werkzoekende ben je toch ook gewoon werkloos?quote:Op donderdag 2 december 2010 19:40 schreef Daboman het volgende:
Er is ook wel een essentieel verschil tussen werkloos en werkzoekend. Werkloos ben ik nooit zo heel lang, werkzoekend jammer genoeg wel.
Als werkzoekende ben je in de meeste gevallen niet werkloos, maar werk je bijvoorbeeld onder je niveau omdat er op dat moment geen beter werk te vinden is. Zoals ook in mijn geval.quote:Op donderdag 2 december 2010 20:56 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Wat is dan precies dat essentiele verschil? Als werkzoekende ben je toch ook gewoon werkloos?Je zou misschien kunnen stellen dat een werkloze lekker thuis op de bank van zijn uitkering zit te "genieten" terwijl de werkzoekende druk op zoek is naar een baan, maar ze hebben allebei gewoon geen werk.
Heb gekeken. Is 30 min met de bus uit Utrecht, vijf dagen per week + heftruckchauffeur diploma hebben. Jammerquote:Op woensdag 1 december 2010 23:38 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Informeer anders eens bij Creyfs en/of Tempo Team, volgens mij zochten die niet al te lang geleden nog magazijnmedewerkers voor Albert.nl hier in Utrecht
Ik heb nadat mijn contract bij een makelaarskantoor afliep ook eerst drie maanden rondgekeken, rust genomen en afgewacht in de hoop dat het beter zou gaan. Daar is niks mis mee. Dat was ook midden in de winter en heb die tijd gewoon uitgezeten. In het voorjaar heb ik me ingeschreven bij een uitzendbureau omdat ik het beu was om elke dag om 13 uur op te staan en om vier uur 's nachts mijn bed in te duiken. Niet veel later kon ik al ergens aan de slag.quote:Op donderdag 2 december 2010 21:47 schreef goofy_goober het volgende:
Jij was toch die gozer die meteen hamburgers ging flippen bij de mac?
Dat recht hebben ze ook. Dat jij nou genoegen neemt met een simpel baantje is helemaal aan jou, maar reken mensen er niet op af dat ze liever even verder kijken alvorens zich te verlagen naar hamburgerbakker of iets anders simpels. En je lult echt gigantisch uit je nek dat er niks anders te vinden is dan dat soort shitbaantjes. Kneus.
Ah... ja, op die manier had ik het inderdaad niet bekeken. Al is het misschien een beetje een flauwe manier om jezelf te willen onderscheiden van iemand die helemaal geen werk heeft (en tegelijk aan te geven dat je onder je niveau werkt), maar vooruitquote:Op donderdag 2 december 2010 21:18 schreef Samael het volgende:
[..]
Als werkzoekende ben je in de meeste gevallen niet werkloos, maar werk je bijvoorbeeld onder je niveau omdat er op dat moment geen beter werk te vinden is. Zoals ook in mijn geval.
Staken is toch altijd vrijwillig? Of hoe zit dat? Ik ga er morgenochtend toevallig langs voor een gesprek, ook voor zo'n decemberbaan. Met een beetje pech wordt het post bezorgen in de kou, maar goed, dat is nog altijd beter dan niets.quote:Op donderdag 2 december 2010 22:40 schreef Balisto het volgende:
Zucht... begin ik net volgende week als decemberkracht bij TNT, gaan ze meteen drie dagen staken. Ik heb er juist gesolliciteerd om zoveel mogelijk uren te maken.
Ow, fijn, ik moet morgen op gesprek.quote:Op donderdag 2 december 2010 22:40 schreef Balisto het volgende:
Zucht... begin ik net volgende week als decemberkracht bij TNT, gaan ze meteen drie dagen staken. Ik heb er juist gesolliciteerd om zoveel mogelijk uren te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |