abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 november 2010 @ 23:49:07 #181
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_89078082
Oke, nu mijn "probleem";

Ik heb nu een vaste baan, maar ik twijfel of dit het nu echt is. nu kan ik een half jaar tekenen bij een andere werkgever...

-plus nieuwe werkgever: bruto 200,- meer, 4 uur minder werken dan nu', maar wel een half jaar + proeftijd.

- plus huidige werkgever: ze willen me niet kwijt, en een vaste aanstelling...

twijfel alom, wat te doen....
Tot zover de kwaliteitspost
pi_89078547
Hier ook een. No job :s. Ik ben student, op zoek naar iets voor 2 a 3 dagen.
Ingeschreven bij uitzendbureau's, maar dat werkt gewoon niet. Geen reacties etc. CV online gezet op de nationalevacaturebank.
Best frustrerend:S
pi_89079204
Werkloos, sinds 27-10-2010 naar naaistreek ex werkgever.
ingeschreven bij diverse uitzen bureau's lever ze regelmatig vacatures aan die mijn profiel schetsen.
maar ze doen gewoon geen klote.

Helemaal Tempo-team spant de kroon hierin, mooie reclames doen geen klote.

Zelf al 10+ eigen sollicitaties verstuurd. wel geteld door 4 bedrijven is er contact gezocht.
waarvan ik er uiteindelijk bij 2 op gesprek mocht komen.

eerste is het niet geworden, maar was beetje mijn eigen schuld en achteraf niet zo erg.
2e hoor ik eind van de week als het goed is :D

uitkering kom ik niet voor in aanmerking omdat ik ontslagen ben.
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
  woensdag 24 november 2010 @ 00:18:53 #184
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_89079319
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 00:15 schreef CecilBDemented het volgende:

uitkering kom ik niet voor in aanmerking omdat ik ontslagen ben.
Bij een 'gewoon' ontslag kom je wel degelijk in aanmerking voor een uitkering, hoor!
Tenzij het 'verwijtbaar' was - dus ontslag op staande voet o.i.d.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_89079476
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 00:18 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Bij een 'gewoon' ontslag kom je wel degelijk in aanmerking voor een uitkering, hoor!
Tenzij het 'verwijtbaar' was - dus ontslag op staande voet o.i.d.
het was verwijtbaar ;) althans zo hebben ze het weten neer te zetten.
helaas geen geld om het aan te vechten. en de te behalen winst is minder dan de kosten die ik moet maken. het is lang verhaal, bij veel interesse kan ik dat wel een keer typen.
Ben in ieder geval goed genaaid door de luitjes daar.
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
pi_89087062
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 16:17 schreef GotC het volgende:

[..]

Buh, eens! Net te weinig ervaring, altijd dat. Zelfs afgewezen op ervaring voor een klantenservice functie!

Zucht! :{
Ik ben een keer afgewezen voor een baantje als chauffeur (lees: spullen wegbrengen) omdat ik geen ervaring had met laden en lossen. :')

Ik bedoel... spullen in een bestelauto zetten. ;(
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_89087102
Ervaring is inderdaad lastig. Een aantal medestudenten die recentelijk afgestudeerd zijn vinden het ook erg lastig om een goede baan te vinden. Ik hoop dat ik wél ergens terecht kan. Al is het maar tijdelijk bij mijn afstudeerbedrijf blijven om van daaruit naar een baan te kijken.
pi_89087105
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:15 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Ik ben een keer afgewezen voor een baantje als chauffeur (lees: spullen wegbrengen) omdat ik geen ervaring had met laden en lossen. :')

Ik bedoel... spullen in een bestelauto zetten. ;(
wellicht willen ze dat je dat snel en ook direct goed doet? :P
pi_89087858
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:18 schreef Balisto het volgende:
Ik heb een tijd geleden maar gesolliciteerd bij de TNT voor een decemberbaan, maar nog steeds niks gehoord. :{
Zou twee weken te vroeg zijn om hier achteraan te mailen?
pi_89089030
quote:
11s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:39 schreef Balisto het volgende:

[..]

Zou twee weken te vroeg zijn om hier achteraan te mailen?
Nee, lijkt me niet. Het is bijna december, dus de planning zullen ze vrij snel in orde moeten hebben.
pi_89094542
Wat al helemaal verschrikkelijk is, is dat bijna alles via uitzendbureaus loopt.

Heeft het toch zin om langs die bureaus te gaan? Hoe denken jullie er over?
In mijn optiek niet echt...ze melden steeds dat je maar via internet het aanbod moet bekijken. Dan reageer ik ook maar wordt het nooit wat.
pi_89095146
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:29 schreef JL... het volgende:
Wat al helemaal verschrikkelijk is, is dat bijna alles via uitzendbureaus loopt.

Heeft het toch zin om langs die bureaus te gaan? Hoe denken jullie er over?
In mijn optiek niet echt...ze melden steeds dat je maar via internet het aanbod moet bekijken. Dan reageer ik ook maar wordt het nooit wat.
Hou er rekening mee dat er spookvacatures tussen staan op internet. Op die manier komen de uitzendbureaus wel gemakkelijk aan gegevens van werkzoekenden die ze kunnen gebruiken wanneer er vacatures zijn. Als ze je te veel aan het lijntje houden, kun je er daarom beter van uit gaan dat ze geen of weinig vacatures hebben.
pi_89095191
Klopt...ik zie bijvoorbeeld 1 vacature de hele tijd opduiken sinds ik in september gestart ben met zoeken.
pi_89095305
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:46 schreef JL... het volgende:
Klopt...ik zie bijvoorbeeld 1 vacature de hele tijd opduiken sinds ik in september gestart ben met zoeken.
En toen heb je je in eerste instantie natuurlijk afgevraagd waarom ze voor zo'n vacature niemand konden vinden... :P
pi_89095426
Wat een fuckers...daar was ik me dus helemaal niet van bewust.
  woensdag 24 november 2010 @ 17:42:55 #196
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89102351
Kan natuurlijk ook een rotbedrijf zijn waar niemand het lang uithoudt.
pi_89102716
quote:
7s.gif Op woensdag 24 november 2010 17:42 schreef caroline88 het volgende:
Kan natuurlijk ook een rotbedrijf zijn waar niemand het lang uithoudt.
Dat kan uiteraard ook. Toch is het fenomeen spookvacatures zo onderhand wel bekend en in de huidige economische problemen kan ik me haast niet voorstellen dat er momenteel niet meer spookvacatures dan eerst zijn. Het kan ook zijn dat men momenteel eerst zoekt onder de mensen die al bekend zijn bij het uitzendbureau.

Overigens moet iemand zelf moeite blijven doen voor een sollicitatie, ze komen je niet halen. Zorg ook voor een duidelijk CV dat direct naar een inlener kan, mocht je een echte vacature te pakken hebben. Jaren terug had een intercedent mijn gegevens totaal verkeerd doorgegeven aan een inlener, waardoor ik in eerste instantie werd afgewezen.
pi_89102759
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 00:00 schreef Shalloe het volgende:
Hier ook een. No job :s. Ik ben student, op zoek naar iets voor 2 a 3 dagen.
Ingeschreven bij uitzendbureau's, maar dat werkt gewoon niet. Geen reacties etc. CV online gezet op de nationalevacaturebank.
Best frustrerend:S
Ga eens opzoek naar callcenterwerk. Kun je ook mooi om je studie heen plannen. Is best leuk en je kunt gewoon iets van klanteservice gaan doen dus dan hoef je zelf niemand lastig te vallen.

Ik wordt zelf voorgesteld door het uitzendbureau bij een bedrijf dat een soort Google streetview beelden (met film) maakt maar dan niet voor Google. Lijkt me echt een grappig baantje om tijdelijk te doen zolang ik nog geen passende baan heb gevonden. Ik hoop dat ik daar aan de slag kan. Gewoon een beetje betaald rondjes rijden met een auto. :s)
pi_89103248
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:16 schreef mschol het volgende:

[..]

wellicht willen ze dat je dat snel en ook direct goed doet? :P
Ongetwijfeld, maar kom op, hoe moeilijk is het om spullen in een bestelauto te zetten? :P Volgens mij kun je dat een aap ook nog wel leren. En er stond ook helemaal niets over in de vacature, alleen iets van "Ervaring met rijden in een bestelauto is een pré". Jammer weer :P

Overigens, @hierboven, het enige uitzendbureau waarbij ik het als de moeite waard heb ervaren om langs te gaan was Start. Daar was er echt een gesprek, waarin mijn CV werd besproken en er werden een paar vestigingen gebeld of die toevallig iets passends hadden. Bij de rest kwam het inderdaad neer op "Hou de website in de gaten, doei!".
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_89103881
Ja dat vond ik bij start inderdaad ook fijn, ze namen echt de tijd en kwamen meteen met een aantal vacatures waarbij ze mij gingen voorstellen. Helaas bij geen eentje uitgenodigd. Maar bij andere specifiekere uitzendbureaus speciaal voor de bouwbranche waar ik wat in zoek, heb ik het idee dat ze ook wel echt iets doen. Maar al die algemene uitzendbureautjes doen echt niets voor je.
  woensdag 24 november 2010 @ 18:47:37 #201
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89104797
lyolyrc - als ik de indruk gaf dat ik niet geloof in spookvacatures, dan heb ik het niet duidelijk gezegd.
Er zijn veel spookvacatures. Maar daarnaast zijn er ook de posities die steeds weer openvallen omdat het matige banen zijn waar niemand het lang uithoudt.
En natuurlijk ook de vervuiling van gewone vacatures die vervuld zijn maar vaak jaren later nog steeds op het internet staan.
pi_89123406
quote:
7s.gif Op woensdag 24 november 2010 18:47 schreef caroline88 het volgende:
lyolyrc - als ik de indruk gaf dat ik niet geloof in spookvacatures, dan heb ik het niet duidelijk gezegd.
Er zijn veel spookvacatures. Maar daarnaast zijn er ook de posities die steeds weer openvallen omdat het matige banen zijn waar niemand het lang uithoudt.
En natuurlijk ook de vervuiling van gewone vacatures die vervuld zijn maar vaak jaren later nog steeds op het internet staan.
Zo bedoelde ik het niet. :) Slechtbetaalde rotbaantjes bij belabberde werkgevers zullen inderdaad vaak openstaan.

Ik denk dat het fenomeen spookvacature momenteel wel wat vaker voorkomt dankzij een kwakkelende economie. Ik vraag me trouwens ook af of behalve uitzendbureaus en werving-/selectiebureaus ook andere werkgevers zich hieraan schuldig maken.
pi_89123665
Pfff ik ben dat op een houtje bijten wel zo zat he! :P bah.
pi_89123976
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 01:06 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Pfff ik ben dat op een houtje bijten wel zo zat he! :P bah.
anders ik wel.. maar als het goed is kan ik iig tijdelijk ergens als ZZP'er aan de slag..
pi_89138056
Sinds een paar maanden ben ik master in International Relations maar krijg via de uitzendbureau's eigenlijk alleen maar commerciele vacatures toegeworpen. Gisteren op gesprek geweest bij een media bureau, goed voorkomen, goed voorbereid en wist haar goed te overtuigen van mijn kunnen. Toch bericht gehad dat ik niet door ben naar volgende ronde, ze dacht dat ik snel ongelukkig zou worden in die functie (misschien had ze wel gelijk, 85% telesales, maar het zou goed betalen :/ )

Toch maar ook de publieke sector proberen...
pi_89138466
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:22 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

als je in Den Haag een woning zou zoeken kan ik nog wel wat sociale huur voor je 'regelen'...
:o

Hier overigens nog steeds zoekend naar een passende functie. Jammer dat de cultuursector in zak en as zit en ik vooralsnog (te) weinig werkervaring heb. Word er een beetje moedeloos van.
pi_89138621
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 15:50 schreef bluejean het volgende:

[..]

:o

Hier overigens nog steeds zoekend naar een passende functie. Jammer dat de cultuursector in zak en as zit en ik vooralsnog (te) weinig werkervaring heb. Word er een beetje moedeloos van.
Ervaring op doen bij een klein theater oid?
dag
pi_89138879
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 15:54 schreef Peter het volgende:

[..]

Ervaring op doen bij een klein theater oid?
Het is zelfs erg moeilijk om aan zo'n soort bijbaantje te komen, op het moment. Ik ben sinds kort wel gestart als vrijwilliger bij een museum, om toch nog wat extra ervaring en contacten op te doen en enigszins in contact te blijven met de culturele sector.

Eigenlijk ben ik momenteel op het punt dat het me niet meer uitmaakt wát voor werk, áls het maar werk is. Callcenterwerk uitgezonderd (dat kan ik écht niet). Via het uitzendbureau is het op dit moment ook nog niet gelukt.
  donderdag 25 november 2010 @ 16:25:55 #209
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_89140058
Bwuh, heb gesolliciteerd op een O+ functie (voor mij dan, niet voor veel anderen gok ik zo), sollicitatie is vandaag gesloten. Werd gebeld ineens gebeld door een onbekend nummer! Maar te laat erachter gekomen..
*ongeduld*
pi_89140865
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 16:25 schreef GotC het volgende:
Bwuh, heb gesolliciteerd op een O+ functie (voor mij dan, niet voor veel anderen gok ik zo), sollicitatie is vandaag gesloten. Werd gebeld ineens gebeld door een onbekend nummer! Maar te laat erachter gekomen..
*ongeduld*
Zoiets had ik ook, was het de Bingoloterij....... wat een tegenvaller :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')