abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89433146
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 15:14 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

En jij denkt dat ze niet kunnen merken dat jij ze maar een stel uitzendmokkels vindt? :) Ik zou ook niet heel erg m'n best doen voor iemand die duidelijk geen waardering heeft voor m'n werk. Mijn ervaring met de meeste uitzendbureau's is helemaal niet zo slecht, zolang je maar een beetje normaal doet.
Laat me raden jij bent zelf een uitzendmokkel haha. Is niet alleen mijn ervaring maar van vele mensen die ik erover spreek.
pi_89433525
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:10 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Laat me raden jij bent zelf een uitzendmokkel haha. Is niet alleen mijn ervaring maar van vele mensen die ik erover spreek.
Helaas voor jou.. nee. Ik heb er zelfs op geen enkele manier mee te maken :P

[ Bericht 0% gewijzigd door PaarsBeestje op 02-12-2010 17:39:39 ]
  donderdag 2 december 2010 @ 16:41:16 #278
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_89435412
Ach, er zitten soms wel domme meiden tussen, maar die werken er volgens mij nog niet zo lang. Over het algemeen heb ik wel goeie ervaringen met ze, behalve als je een dispuut hebt.

Ik heb in het verleden eens een aanvaring gehad met mijn toenmalig leidinggevende (ivm toenemende werkdruk en taken die niet onder mijn takenpakket vielen, maar waar toch van me werd verwacht dat ik dat ook wel zou oppakken) wat uiteindelijk resulteerde in ontslag en dan kiezen ze bij het uitzendbureau toch altijd wel de kant van de werkgever, ook al weet je dat je niks verkeerd heb gedaan. Zo'n werkgever is toch wat belangrijker voor hun dan een onbeduidend uitzendkrachtje.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_89438303
Het schiet niet op met die kut uitzendbureaus, ik zoek volgens mij gewoon vacatures voor andere uitzendkrachten. Zodat die hufters van een intercedenten ze zelf niet hoeven te zoeken.
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
pi_89439660
Ik snap niet zo goed waarom sommige mensen zo lang kozie werkloze blijven.

Als je mbo/hbo hebt kun je 100% aan de slag in het callcenter. Niet inbound dan wel outbound. Daar hebben ze altijd mensen nodig.

Tenzij je geen belwerk wilt doen, dan snap ik dat het niet opschiet met solliciteren...

Maar het is geen excuus dat je als mbo of hbo'er al maanden zonder werk zit, callcenters schreeuwen om mensen. Dus daar kan één ieder zo aan de slag!
pi_89439948
Weet jij wat het met je kansen op een baan op je niveau doet als je 'onder je niveau' bij een callcenter gaat werken?
Die wordt kleiner...
dag
pi_89440011
Ik vraag me af of dat met de huidige economie nog wat uitmaakt eigenlijk. Iedere potentiële werkgever snapt ook wel dat er brood op de plank moet komen en gezien het huidige politieke klimaat is het altijd nog handiger om te zeggen dat je gewerkt hebt voor je geld ipv uitkering te 'genieten' gedurende vele maanden (ook al heb je daar in het verleden de nodige premies voor betaald).
  donderdag 2 december 2010 @ 18:25:04 #283
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_89440013
quote:
14s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:15 schreef Leonidas82 het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom sommige mensen zo lang kozie werkloze blijven.

Als je mbo/hbo hebt kun je 100% aan de slag in het callcenter. Niet inbound dan wel outbound. Daar hebben ze altijd mensen nodig.

Tenzij je geen belwerk wilt doen, dan snap ik dat het niet opschiet met solliciteren...

Maar het is geen excuus dat je als mbo of hbo'er al maanden zonder werk zit, callcenters schreeuwen om mensen. Dus daar kan één ieder zo aan de slag!
Alsof iedereen gelijk maar alles aanneemt wanneer ze net werkloos zijn. Callcenterwerk verdient trouwens geen moer, dus als ik dan onder m'n (ww-)uitkering zit qua loon dan blijf ik liever wat langer werkloos, als dat uiteindelijk mijn kans op een goeie baan met goed salaris vergroot. En je komt er al helemaal niet aan de bak als je te hoog bent opgeleid (want dan raak je snel verveeld) of te oud bent. Zo simpel als jij het stelt is het allemaal niet.
pi_89442802
quote:
14s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:15 schreef Leonidas82 het volgende:
Dat is niet helemaal waar. Ik ben er, als WO'er, laatst nog afgewezen voor inbound klantenservice-werk omdat ik overgekwalificeerd zou zijn, en de verwachting was dat ik daardoor ook wel snel weer weg zou zijn. Goed, misschien was het een smoesje en vonden ze me gewoon een lul, dat kan natuurlijk ook :P Maar ze zeggen echt niet zonder meer "kom hier maar werken!". Misschien bij outbound wel, maar daar moet je toch ook echt een bepaalde mentaliteit voor hebben en als je die niet hebt gaat dat feest ook niet door.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_89443440
Er is ook wel een essentieel verschil tussen werkloos en werkzoekend. Werkloos ben ik nooit zo heel lang, werkzoekend jammer genoeg wel.
pi_89443842
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:23 schreef Peter het volgende:
Weet jij wat het met je kansen op een baan op je niveau doet als je 'onder je niveau' bij een callcenter gaat werken?
Die wordt kleiner...
Tijdens hoogconjunctuur misschien. Ik denk dat er in dit soort tijden andere regels gelden.

Voor het meest lullige uitzendwerk vragen ze tegenwoordig al een HBO-diploma. Niet omdat dat nodig is, maar omdat de werkgever keuze te over heeft. Mensen met een MBO-diploma op niveau 3 kunnen het in deze tijd al schudden, omdat de minimale eis niveau 4 blijkt te zijn. Dus mensen met lagere of zelfs zonder diploma's kunnen het helemaal vergeten, ondanks hun ervaring.

quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 19:40 schreef Daboman het volgende:
Er is ook wel een essentieel verschil tussen werkloos en werkzoekend. Werkloos ben ik nooit zo heel lang, werkzoekend jammer genoeg wel.
Daar kan ik helaas over meepraten :{.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_89444485
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:23 schreef Peter het volgende:
Die wordt kleiner...
Verplaats je eens in de werkgever. Hij krijgt 2 CV's onder ogen. CV 1, hbo met 1 jaar callcenter CV 2 hbo met 1 jaar werkloosheid. Welke CV heeft de meeste kans? hmm?

In deze tijd gelden idd andere regels. Je mag al heel blij zijn dat je werk krijgt of houdt. En met callcenter ontwikkel je ook vaardigheden die je goed kan gebruiken in de banen van de ' betere niveaus' zoals communicatieve, commerciele, luistervaardigheden en probleemanalyse.

Een half jaar of een jaar thuis op de bank zitten, ontwikkel je niks mee.
pi_89444610
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:25 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Alsof iedereen gelijk maar alles aanneemt wanneer ze net werkloos zijn. Callcenterwerk verdient trouwens geen moer, dus als ik dan onder m'n (ww-)uitkering zit qua loon dan blijf ik liever wat langer werkloos, als dat uiteindelijk mijn kans op een goeie baan met goed salaris vergroot. En je komt er al helemaal niet aan de bak als je te hoog bent opgeleid (want dan raak je snel verveeld) of te oud bent. Zo simpel als jij het stelt is het allemaal niet.
Onzin, werken in het callcenter van een bank of verzekeringsbedrijf zijn bruto uurlonen van 12,00 of 13,00 euro niet ongewoon. Er zijn hbo-banen die minder per uur schuiven. Vaak krijg je in de avonden en weekenden ook nog 125% uitbetaald en op piek en zeer drukke momenten (met flink personeelstekort) zelfs 150% Dat soort leuke extraatjes kun je vergeten bij de meeste 9 tot 5 binnndienst kantoorbanen.
  donderdag 2 december 2010 @ 20:28:10 #289
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89446071
quote:
7s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:25 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik vraag me af of dat met de huidige economie nog wat uitmaakt eigenlijk. Iedere potentiële werkgever snapt ook wel dat er brood op de plank moet komen en gezien het huidige politieke klimaat is het altijd nog handiger om te zeggen dat je gewerkt hebt voor je geld ipv uitkering te 'genieten' gedurende vele maanden (ook al heb je daar in het verleden de nodige premies voor betaald).
Die uitspraak klopt absoluut niet. Ik ben er al diverse keren op aangevallen dat ik een stap terug deed in functieniveau. (Veel uitzendwerk gedaan en dan is na afronden van klus A er niet altijd per direct een gelijkwaardig/of hogere klus B om mee verder te gaan). Veel recruiters snappen deze simpele wijsheid niet.
Je schat ze te hoog in.
pi_89447779
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 19:40 schreef Daboman het volgende:
Wat is dan precies dat essentiele verschil? Als werkzoekende ben je toch ook gewoon werkloos? :P Je zou misschien kunnen stellen dat een werkloze lekker thuis op de bank van zijn uitkering zit te "genieten" terwijl de werkzoekende druk op zoek is naar een baan, maar ze hebben allebei gewoon geen werk.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_89448352
Ik ben werkzoekend want ik werk nu bij een callcenter en daar wil en kan ik niet zo lang blijven. Dus niet werkloos maar wel werkzoekend.
  donderdag 2 december 2010 @ 21:18:13 #292
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_89449075
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 20:56 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Wat is dan precies dat essentiele verschil? Als werkzoekende ben je toch ook gewoon werkloos? :P Je zou misschien kunnen stellen dat een werkloze lekker thuis op de bank van zijn uitkering zit te "genieten" terwijl de werkzoekende druk op zoek is naar een baan, maar ze hebben allebei gewoon geen werk.
Als werkzoekende ben je in de meeste gevallen niet werkloos, maar werk je bijvoorbeeld onder je niveau omdat er op dat moment geen beter werk te vinden is. Zoals ook in mijn geval.
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
pi_89449746
Als hbo'er ga ik nog liever hamburgers flippen in de mac dan mijn hand ophouden omdat ik zonodig 'een baan op niveau' wil.

Wat een mentaliteit :r Dat gehele leger aan afgestudeerde hbo'ers en wo'ers die pretenderen 'recht' te hebben op een baan op hun niveau.

Dream on, de markt in ingestort, callcenter, mac of winkels lijken nog de enige opties zijn om te zorgen voor brood op de plank. Liever dat dan hand ophouden!
  donderdag 2 december 2010 @ 21:47:16 #294
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_89450803
Jij was toch die gozer die meteen hamburgers ging flippen bij de mac?

Dat recht hebben ze ook. Dat jij nou genoegen neemt met een simpel baantje is helemaal aan jou, maar reken mensen er niet op af dat ze liever even verder kijken alvorens zich te verlagen naar hamburgerbakker of iets anders simpels. En je lult echt gigantisch uit je nek dat er niks anders te vinden is dan dat soort shitbaantjes. Kneus.
  donderdag 2 december 2010 @ 22:02:58 #295
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_89451802
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:38 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Informeer anders eens bij Creyfs en/of Tempo Team, volgens mij zochten die niet al te lang geleden nog magazijnmedewerkers voor Albert.nl hier in Utrecht :)
Heb gekeken. Is 30 min met de bus uit Utrecht, vijf dagen per week + heftruckchauffeur diploma hebben. Jammer
When all else fails, you always have delusion.
pi_89452106
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 21:47 schreef goofy_goober het volgende:
Jij was toch die gozer die meteen hamburgers ging flippen bij de mac?

Dat recht hebben ze ook. Dat jij nou genoegen neemt met een simpel baantje is helemaal aan jou, maar reken mensen er niet op af dat ze liever even verder kijken alvorens zich te verlagen naar hamburgerbakker of iets anders simpels. En je lult echt gigantisch uit je nek dat er niks anders te vinden is dan dat soort shitbaantjes. Kneus.
Ik heb nadat mijn contract bij een makelaarskantoor afliep ook eerst drie maanden rondgekeken, rust genomen en afgewacht in de hoop dat het beter zou gaan. Daar is niks mis mee. Dat was ook midden in de winter en heb die tijd gewoon uitgezeten. In het voorjaar heb ik me ingeschreven bij een uitzendbureau omdat ik het beu was om elke dag om 13 uur op te staan en om vier uur 's nachts mijn bed in te duiken. Niet veel later kon ik al ergens aan de slag.

Ik heb een tijdje op een soort callcentre gewerkt en nadat dat afliep heb ik twee maanden in een fabriek gestaan. Dat was ik vanaf het eerste moment al beu, maar ik moest wat. Daarna werd ik al gauw gebeld om bij de bank te komen werken. Daar zit ik nu nog maar wil er niet blijven, te weinig uitdaging. Toch ben ik blij dat ik voorlopig onder de pannen ben.

Intussen solliciteer ik gewoon op vacatures in mijn vakgebied, dat vrij breed is. Helaas is de concurrentie groot en de markt ruk, waardoor ik nog steeds niets heb kunnen vinden. Mijn huidige situatie is ver weg van hoe ik het hebben wil en omdat de markt op z'n gat ligt, zal het zal nog wel enige tijd duren voordat ik daar weer werk in vind. Hoop doet leven :).
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_89454035
Zucht... begin ik net volgende week als decemberkracht bij TNT, gaan ze meteen drie dagen staken. Ik heb er juist gesolliciteerd om zoveel mogelijk uren te maken. :(
pi_89454281
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 21:18 schreef Samael het volgende:

[..]

Als werkzoekende ben je in de meeste gevallen niet werkloos, maar werk je bijvoorbeeld onder je niveau omdat er op dat moment geen beter werk te vinden is. Zoals ook in mijn geval.
Ah... ja, op die manier had ik het inderdaad niet bekeken. Al is het misschien een beetje een flauwe manier om jezelf te willen onderscheiden van iemand die helemaal geen werk heeft (en tegelijk aan te geven dat je onder je niveau werkt), maar vooruit :P

quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:40 schreef Balisto het volgende:
Zucht... begin ik net volgende week als decemberkracht bij TNT, gaan ze meteen drie dagen staken. Ik heb er juist gesolliciteerd om zoveel mogelijk uren te maken. :(
Staken is toch altijd vrijwillig? Of hoe zit dat? Ik ga er morgenochtend toevallig langs voor een gesprek, ook voor zo'n decemberbaan. Met een beetje pech wordt het post bezorgen in de kou, maar goed, dat is nog altijd beter dan niets.
pi_89454941
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:40 schreef Balisto het volgende:
Ow, fijn, ik moet morgen op gesprek. :') Dus dan kan ik alsnog niet aan het werk. :')
pi_89468806
Ik ben vanochtend ook "op gesprek" geweest bij TNT. Van een gesprek was eigenlijk nauwelijks sprake, ik moest een formulier invullen en moet me volgende week dinsdag om 9:00 daar melden :P Ja, het is kutwerk en het betaalt niet best (gewoon minimumloon), maar goed, ik heb de komende weken in ieder geval iets te doen, en ik kan iedere vorm van geld momenteel wel gebruiken :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')