PM me eens met hoe het er nu voor staat met de studie en wat voor werkervaring je hebt tot nu toe?quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:48 schreef Renesite het volgende:
Kiwi! Gaaf hoor! Ik ben erg benieuwd wat het inhoudt aangezien ik waarschijnlijk... hetzelfde... jeweetwel. Geen idee waar ik het moet zoeken zeg maar
!
Update: blijkbaar is bij het betreffende bedrijf het budget voor uitzendkrachten per direct ingetrokken waardoor mijn werkperiode daar (die in de eerste januaridecade zou starten) van de baan is. De afdeling waar ik tijdelijk terecht zou komen blijft hierdoor zitten met grote werkachterstanden en voor mij begint de zoektocht naar een baan opnieuw.quote:Op vrijdag 12 november 2010 17:38 schreef Dinaridar het volgende:
Vanmorgen het betreffende gesprek gehad en zojuist vernomen dat ik er tijdelijk aan de slag kan! De werkperiode zal vermoedelijk in de eerste januaridecade aanvangen
Ik woon in midden-Limburg en daar is het niet veel beter gesteld. Ik heb laatst een oriënterend gesprek gehad, maar moet daar een formele vacature afwachten. Dus ik moet ook verder even rondkijken hoe en wat precies.quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:39 schreef JL... het volgende:
Tsja, in Zuid Limburg is het niet anders...
Ik kreeg pas geleden een aanbod voor een baan om per 1 maart 2011 te starten via een detacheerder, maar die zou dan eerst werk voor mij moeten gaan zoeken. Dan zou ik in het ergste geval alleen maar 1 maand loon krijgen en per april weer opnieuw voor iets moeten zoeken...
Verder viel het bruto loon me ook erg tegen...
Dus ja, op zoek naar iets nieuws.
Daar zit ik ook aan te denken maar dan komt het huisvestingsprobleem om de hoek kijken.quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:46 schreef JL... het volgende:
Ik focus me nu ook veel op de regio's Den Haag en Rotterdam (havengebied) voor werk.
Het blijft een lastige afweging natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:15 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Daar zit ik ook aan te denken maar dan komt het huisvestingsprobleem om de hoek kijken.
Als ik geld genoeg had was ik al gegaan , denk ik. Ik heb geen zin om nog een keer lang thuis te zitten. Ik wil nou wel eens vooruit en daar kan dat.quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:16 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Het blijft een lastige afweging natuurlijk.
Vanaf de volgende week ga ik mijn zoektocht iets serieuzer op proberen te pakken. Dan heb ik ook meer duidelijkheid of ik eventueel bij mijn afstudeerbedrijf kan blijven of dat ik echt genoodzaakt ben om elders te zoeken.
als je in Den Haag een woning zou zoeken kan ik nog wel wat sociale huur voor je 'regelen'...quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:15 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Daar zit ik ook aan te denken maar dan komt het huisvestingsprobleem om de hoek kijken.
Als ik naar websites op het internet ga kijken zoals marktplaats en makelaars, is het vinden van accomodatie aldaar wel redelijk in Rotterdam/Den Haag. Zeker in tegenstelling tot een stad als Amsterdam.quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:15 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Thanks voor de tip.quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:22 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
als je in Den Haag een woning zou zoeken kan ik nog wel wat sociale huur voor je 'regelen'...
Thanks nogmaals voor de tip.quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:27 schreef motorbloempje het volgende:
Heb laatst via via al een andere FOK!ker aan woonruimte geholpendus mocht je eerst een woning willen hebben en dan zoeken, dan kan ik je zo een adres geven
Mijn moeder werkt namelijk (ook) bij een woningcorporatie, en daar zijn wat appartementen die via 'wie het eerst komt, die het eerst maalt' verhuurd worden. Zijn 'tijdelijke' woningen, maar de periode waarover we praten is 'jaren'.
Mocht je in Groesbeek wat zoeken én meer dan 7 jaar woonduur hebben dan kan ik wat voor je betekenen
Buh, eens! Net te weinig ervaring, altijd dat. Zelfs afgewezen op ervaring voor een klantenservice functie!quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:37 schreef Quickie_Butt het volgende:
Zucht om moedeloos van te worden. Waarom vragen werkgevers altijd jaaaren ervaring? Zo kom je als starter nooit aan de bak.
Ik ben trouwens afgewezen na 2 gesprekken te hebben gehad bij een bedrijf. "Toch te weinig ervaring". Etterbakken
Oost Groningen toch? Welke regio?quote:Op donderdag 18 november 2010 13:29 schreef RealZeus het volgende:
Ik heb gisteren gehoord dat mijn kans op een baan hier vrijwel nihil is momenteel.
Als het mee zit trekt het van het voorjaar weer aan en ik heb echt geen idee wat ik nu doen moet.
Dat onthoud ik even, dat zou wel prettig zijn. Particulier is niet te betalen door al die bemiddelingskosten e.d.quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:22 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
als je in Den Haag een woning zou zoeken kan ik nog wel wat sociale huur voor je 'regelen'...
Ik woon in Zuidlaren.quote:Op dinsdag 23 november 2010 17:52 schreef Renesite het volgende:
[..]
Oost Groningen toch? Welke regio?
Zeg maar omgeving stad Groningen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:07 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ah okee! Die omgeving ken ik niezo.
Bij een 'gewoon' ontslag kom je wel degelijk in aanmerking voor een uitkering, hoor!quote:Op woensdag 24 november 2010 00:15 schreef CecilBDemented het volgende:
uitkering kom ik niet voor in aanmerking omdat ik ontslagen ben.
het was verwijtbaarquote:Op woensdag 24 november 2010 00:18 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Bij een 'gewoon' ontslag kom je wel degelijk in aanmerking voor een uitkering, hoor!
Tenzij het 'verwijtbaar' was - dus ontslag op staande voet o.i.d.
Ik ben een keer afgewezen voor een baantje als chauffeur (lees: spullen wegbrengen) omdat ik geen ervaring had met laden en lossen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 16:17 schreef GotC het volgende:
[..]
Buh, eens! Net te weinig ervaring, altijd dat. Zelfs afgewezen op ervaring voor een klantenservice functie!
Zucht!
wellicht willen ze dat je dat snel en ook direct goed doet?quote:Op woensdag 24 november 2010 11:15 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Ik ben een keer afgewezen voor een baantje als chauffeur (lees: spullen wegbrengen) omdat ik geen ervaring had met laden en lossen.
Ik bedoel... spullen in een bestelauto zetten.
Zou twee weken te vroeg zijn om hier achteraan te mailen?quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:18 schreef Balisto het volgende:
Ik heb een tijd geleden maar gesolliciteerd bij de TNT voor een decemberbaan, maar nog steeds niks gehoord.
Nee, lijkt me niet. Het is bijna december, dus de planning zullen ze vrij snel in orde moeten hebben.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:39 schreef Balisto het volgende:
[..]
Zou twee weken te vroeg zijn om hier achteraan te mailen?
Hou er rekening mee dat er spookvacatures tussen staan op internet. Op die manier komen de uitzendbureaus wel gemakkelijk aan gegevens van werkzoekenden die ze kunnen gebruiken wanneer er vacatures zijn. Als ze je te veel aan het lijntje houden, kun je er daarom beter van uit gaan dat ze geen of weinig vacatures hebben.quote:Op woensdag 24 november 2010 14:29 schreef JL... het volgende:
Wat al helemaal verschrikkelijk is, is dat bijna alles via uitzendbureaus loopt.
Heeft het toch zin om langs die bureaus te gaan? Hoe denken jullie er over?
In mijn optiek niet echt...ze melden steeds dat je maar via internet het aanbod moet bekijken. Dan reageer ik ook maar wordt het nooit wat.
En toen heb je je in eerste instantie natuurlijk afgevraagd waarom ze voor zo'n vacature niemand konden vinden...quote:Op woensdag 24 november 2010 14:46 schreef JL... het volgende:
Klopt...ik zie bijvoorbeeld 1 vacature de hele tijd opduiken sinds ik in september gestart ben met zoeken.
Dat kan uiteraard ook. Toch is het fenomeen spookvacatures zo onderhand wel bekend en in de huidige economische problemen kan ik me haast niet voorstellen dat er momenteel niet meer spookvacatures dan eerst zijn. Het kan ook zijn dat men momenteel eerst zoekt onder de mensen die al bekend zijn bij het uitzendbureau.quote:Op woensdag 24 november 2010 17:42 schreef caroline88 het volgende:
Kan natuurlijk ook een rotbedrijf zijn waar niemand het lang uithoudt.
Ga eens opzoek naar callcenterwerk. Kun je ook mooi om je studie heen plannen. Is best leuk en je kunt gewoon iets van klanteservice gaan doen dus dan hoef je zelf niemand lastig te vallen.quote:Op woensdag 24 november 2010 00:00 schreef Shalloe het volgende:
Hier ook een. No job :s. Ik ben student, op zoek naar iets voor 2 a 3 dagen.
Ingeschreven bij uitzendbureau's, maar dat werkt gewoon niet. Geen reacties etc. CV online gezet op de nationalevacaturebank.
Best frustrerend:S
Ongetwijfeld, maar kom op, hoe moeilijk is het om spullen in een bestelauto te zetten?quote:Op woensdag 24 november 2010 11:16 schreef mschol het volgende:
[..]
wellicht willen ze dat je dat snel en ook direct goed doet?
Zo bedoelde ik het niet.quote:Op woensdag 24 november 2010 18:47 schreef caroline88 het volgende:
lyolyrc - als ik de indruk gaf dat ik niet geloof in spookvacatures, dan heb ik het niet duidelijk gezegd.
Er zijn veel spookvacatures. Maar daarnaast zijn er ook de posities die steeds weer openvallen omdat het matige banen zijn waar niemand het lang uithoudt.
En natuurlijk ook de vervuiling van gewone vacatures die vervuld zijn maar vaak jaren later nog steeds op het internet staan.
anders ik wel.. maar als het goed is kan ik iig tijdelijk ergens als ZZP'er aan de slag..quote:Op donderdag 25 november 2010 01:06 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Pfff ik ben dat op een houtje bijten wel zo zat he!bah.
quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:22 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ervaring op doen bij een klein theater oid?quote:Op donderdag 25 november 2010 15:50 schreef bluejean het volgende:
[..]
![]()
Hier overigens nog steeds zoekend naar een passende functie. Jammer dat de cultuursector in zak en as zit en ik vooralsnog (te) weinig werkervaring heb. Word er een beetje moedeloos van.
Het is zelfs erg moeilijk om aan zo'n soort bijbaantje te komen, op het moment. Ik ben sinds kort wel gestart als vrijwilliger bij een museum, om toch nog wat extra ervaring en contacten op te doen en enigszins in contact te blijven met de culturele sector.quote:Op donderdag 25 november 2010 15:54 schreef Peter het volgende:
[..]
Ervaring op doen bij een klein theater oid?
Zoiets had ik ook, was het de Bingoloterij....... wat een tegenvallerquote:Op donderdag 25 november 2010 16:25 schreef GotC het volgende:
Bwuh, heb gesolliciteerd op eenfunctie (voor mij dan, niet voor veel anderen gok ik zo), sollicitatie is vandaag gesloten. Werd gebeld ineens gebeld door een onbekend nummer! Maar te laat erachter gekomen..
*ongeduld*
deja-vu met een gesprek wat ik vorige week had.quote:Op donderdag 25 november 2010 15:41 schreef slaapvaak het volgende:
Sinds een paar maanden ben ik master in International Relations maar krijg via de uitzendbureau's eigenlijk alleen maar commerciele vacatures toegeworpen. Gisteren op gesprek geweest bij een media bureau, goed voorkomen, goed voorbereid en wist haar goed te overtuigen van mijn kunnen. Toch bericht gehad dat ik niet door ben naar volgende ronde, ze dacht dat ik snel ongelukkig zou worden in die functie (misschien had ze wel gelijk, 85% telesales, maar het zou goed betalen :/ )
Toch maar ook de publieke sector proberen...
Nicequote:Op vrijdag 26 november 2010 12:32 schreef Balisto het volgende:
Zojuist aangenomen bij TNT voor december
Het woord slechtbetaald heb ik niet gebruikt, was ook niet aan de orde.quote:Op donderdag 25 november 2010 00:52 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Zo bedoelde ik het niet.Slechtbetaalde rotbaantjes bij belabberde werkgevers zullen inderdaad vaak openstaan.
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 26 november 2010 12:32 schreef Balisto het volgende:
ik ga ze maar eens bellen.. de site is verrekte kut...quote:Op vrijdag 26 november 2010 12:32 schreef Balisto het volgende:
Gefeliciteerd en veel succes!quote:Op maandag 29 november 2010 11:35 schreef Peter het volgende:
Contract gekregen voor 4 maanden en getekend.
Woensdag echt aan de slag!
Ik heb me daar ook maar voor opgegevenquote:Op vrijdag 26 november 2010 12:32 schreef Balisto het volgende:
Mijn sector zit ook aardig aan de grond op dit moment.quote:Op donderdag 25 november 2010 15:50 schreef bluejean het volgende:
[..]
![]()
Hier overigens nog steeds zoekend naar een passende functie. Jammer dat de cultuursector in zak en as zit en ik vooralsnog (te) weinig werkervaring heb. Word er een beetje moedeloos van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |