abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87046938

Vorige topics:

CDA gaat praten met VVD en PVV
CDA, VVD en PVV praten informeel - deel 2.
CDA en VVD onderhandelen met Wilders, die gedoogt - deel 3.
VVD, CDA en PVV onderhandelen #4: Met Geert op de buitenboordmotor.
VVD, CDA en PVV onderhandelen #5: Met Geert op de 1e plek
VVD, CDA en PVV onderhandelen #6: Over minder ministeries
VVD, CDA en PVV onderhandelen #7: De deur staat nog op een kier.
VVD, CDA en PVV onderhandelen verder #8: Met dank aan Ab Klink.
VVD, CDA en PVV onderhandelen verder #9: Rutte bij de koningin.
VVD, CDA en PVV onderhandelen #10: Tjeenk Willink adviseert
VVD, CDA en PVV onderhandelen #11: Volgens het juiste protocol.
VVD, PVV en CDA onderhandelen #12
VVD, PVV en CDA onderhandelen #13: Akkoord over veiligheid.
VVD, PVV en CDA onderhandelen #14: Hirsch aan de bal.
VVD, PVV en CDA onderhandelen #15: Naderen climax.
VVD, PVV en CDA hebben een akkoord! #16
VVD, PVV en CDA hebben een akkoord #17 Lik je vingers maar vast af.
VVD, PVV, CDA hebben een akkoord #18 - Çörüz 3e dissident?
VVD, PVV, CDA hebben een akkoord #19
VVD, PVV, CDA hebben een akkoord #20: Met 130 kilometer per uur.
VVD, PVV, CDA hebben een akkoord #21: Met een knipoog van Maxime.
VVD, PVV, CDA hebben een akkoord #22 CDA aan zet
VVD, PVV, CDA hebben een akkoord #23 Wilders als schaduwpremier.
VVD, PVV, CDA hebben een akkoord #24 500 animal cops!

Gerelateerd en historie:

2010-09-01 CDA kritiek op PVV neemt toe #6 De brief van Klink ( Bedank hier Ab Klink )
2010-09-03 Informatiepoging VVD/PVV/CDA mislukt
2010-09-06 Ab Klink stapt uit de Tweede Kamer
2010-09-07 Wilders wil toch de onderhandelingen hervatten
2010-09-07 LIVE: TK-Debat met Opstelten over de mislukte formatie (7-09 14:05)
2010-09-08 Informatieronde Tjeenk Willink
2010-09-11 [Poll] 9/11 toespraak: Wat gaat Wilders doen?
2010-09-23 'Ferrier geeft geen steun aan minderheidskabinet met PVV'
2010-09-28 VVD, PVV en CDA hebben een akkoord! #16

quote:
Belangrijke punten uit de akkoorden zijn:

* Toegelaten immigranten krijgen een tijdelijk Nederlanderschap voor vijf jaar. Wanneer er een wet overtreden wordt waarvoor een straf van meer dan 12 jaar staat, moet de immigrant het land uit.
* Er komt geen versoepeling van het ontslagrecht
* AOW gaat naar 66 jaar oud, conform het akkoord van de sociale partners
* Maximum snelheid op snelwegen gaat naar 130 kilometer per uur
* 2.500 agenten en 500 'dierenagenten' komen erbij
* Budget van Ontwikkelingssamenwerking gaat naar 0,7 procent van het nationaal inkomen (nu is dat 0,8 procent)
* Alternatief voor de ontpoldering van de Hedwigepolder.
* Rookverbod kleine cafés wordt aan banden gelegd.
* Aanleg nieuwe wegen.
* Voor de ouderenzorg komen honderden miljoenen euro's extra vrij.
* In Staphorst zal de zondagsrust behouden blijven.
* Consumenten krijgen een opslag op hun energierekening, die het kabinet wil gebruiken om subsidies aan windmolens en zonne-energie te betalen.
* De studiefinanciering wordt ingekort met één jaar, waardoor studenten nog maar drie jaar een studiefinanciering krijgen en het laatste jaar geld moeten lenen.
16:00 uur presentatie akkoorden

Hier te vinden: http://www.kabinetsformat(...)kkoord_gepresenteerd

w/

[ Bericht 49% gewijzigd door horned_reaper op 01-10-2010 00:21:17 ]
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:16:17 #2
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_87046974
Ah dank je, kan die bagger van mij weer weg.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:16:54 #3
308842 BradleyQ
de kleine generaal
pi_87046992
Ik ben blij dat ik links ben
Dan hoef ik niet medelijden te hebben
Met het domme volk
Dat nu de pineut is

:') .
pi_87047056
quote:
CDA-Kamerlid Ad Koppejan blijft, ook als het CDA gaat samenwerken met PVV, in de Tweede Kamer

Eén van de twee overige CDA-dissidenten, Ad Koppejan, heeft aangekondigd geen afstand te doen van zijn partij. Ook niet wanneer een meerderheid van de CDA-leden voor het akkoord stemt tijdens het congres aanstaande zaterdag. Koppejan is van plan in de Tweede Kamer te blijven en zijn partij te steunen.
http://www.joop.nl/politi(...)d_koppejan_overstag/
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:21:10 #5
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_87047163
"Ik blijf absoluut in de Kamer. Alleen voor het CDA. Ik ben een christen-democraat in hart en nieren en voor mij is er geen andere partij"

Dat komt er nu plots wel heel overtuigend uit trouwens..... :{
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:24:34 #7
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_87047197
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 00:21 schreef Dlocks het volgende:
Was deze al langs gekomen? :P
:D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_87047251
quote:
_O-
pi_87047267
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 00:23 schreef horned_reaper het volgende:
"Ik blijf absoluut in de Kamer. Alleen voor het CDA. Ik ben een christen-democraat in hart en nieren en voor mij is er geen andere partij"

Koppejan zal zich, gelet deze bewoordingen, niet afsplitsen om zodoende de samenwerking van zijn partij en de PVV te dwarsbomen mocht het congres voor het akkoord stemmen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:31:07 #10
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_87047376
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 00:27 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Koppejan zal zich, gelet deze bewoordingen, niet afsplitsen om zodoende de samenwerking van zijn partij en de PVV te dwarsbomen mocht het congres voor het akkoord stemmen.
In ruil voor een mooie bestuurlijke toekomst, lijkt me logisch. Ik ken Koppejan, die woont niet zo ver bij mij vandaan.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:33:35 #11
235428 di0r1
foto_van_mij.jpg .exe
pi_87047412
quote:
Ik vind dit vreemd. Ik denk dat ik het niet begrijp. Wie kan even uitleggen hoe en wat ik hiervan moet begrijpen?
Sterk Topic || Lekker nummertje
"Als oprecht democraat eerbiedig ik iedere mening: het is immers het goed recht van mijn buurman om ongelijk te hebben."- Jan Greshoff
pi_87047553
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 00:33 schreef di0r1 het volgende:

[..]

Ik vind dit vreemd. Ik denk dat ik het niet begrijp. Wie kan even uitleggen hoe en wat ik hiervan moet begrijpen?
Dit filmpje is zo bewerkt op een dusdanige manier zijn de woorden van Wilders aan elkaar geplakt dat het lijkt alsof Wilders Verhagen bedankt voor alles waar de CDA het in eerste instantie niet mee eens was.

Ondertussen zie je het benauwde hoofd van Verhagen, wat moet voorstellen hij onderdrukt hij zich door Wilders voelt. Het is een Filmpje vol ironie gebaseerd op de stelling dat Wilders misbruik heeft gemaakt van zijn machtspositie bij het formeren van dit nieuwe kabinet.

Maar ik hoop dat je toch wel snap dat dit filmpje helemaal bewerkt is? ;)
pi_87047609

:P
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 1 oktober 2010 @ 01:01:29 #14
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_87047824
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 00:31 schreef Klummie het volgende:

[..]

In ruil voor een mooie bestuurlijke toekomst, lijkt me logisch. Ik ken Koppejan, die woont niet zo ver bij mij vandaan.
Ooit CvdK worden in Zeeland?
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_87047838
Deze drie partijen gaan zich zo diep mogelijk ingraven om zoveel mogelijk macht te vergaren en dit zo lang mogelijk te houden. :{
pi_87047854
Koppejan en Ferrier zijn sowieso triest bezig. Ik bedoel wat doe je in de politiek als je niet eens een eigen mening hebt. In feite nemen ze dus gewoon de mening over van het Congres. Als die voor stemmen doen ze het ook, als het Congres tegenstem doen ze het ook. Waar slaat het op dat je als Tweede Kamer lid je voor of tegenstem laat afhangen van wat een grote meerderheid in het Congres (die niet eens door het volk gekozen is), Koppejan en Ferrier hebben geen ruggengraat dus.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 01:08:18 #17
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_87047927
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 01:01 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Wie weet, maar Koppejan heeft de voorgenomen ontpoldering al tegen weten te houden, voor Zeeuwen heel belangrijk. Voor mij niet, voor mijn part zetten ze heel Zeeuws-Vlaanderen onder water. Ik ben dan ook maar een importzeeuw.

Maar zowel Koppejan als Ferrier zullen alleen buigen als daar flink wat tegenover staat, zoals een echte politicus betaamt.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 01:11:10 #18
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_87047968
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 01:03 schreef Shreyas het volgende:
Koppejan en Ferrier zijn sowieso triest bezig. Ik bedoel wat doe je in de politiek als je niet eens een eigen mening hebt. In feite nemen ze dus gewoon de mening over van het Congres. Als die voor stemmen doen ze het ook, als het Congres tegenstem doen ze het ook. Waar slaat het op dat je als Tweede Kamer lid je voor of tegenstem laat afhangen van wat een grote meerderheid in het Congres (die niet eens door het volk gekozen is), Koppejan en Ferrier hebben geen ruggengraat dus.
Geen politiek inzicht? Kijk es een beetje verder dan de oppervlakte.
pi_87048064
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 01:03 schreef Shreyas het volgende:
Deze 2 politici hebben juist wel een eigen mening door in eerste instantie hun eigen gewetensbezwaren kenbaar te maken. Ze staan onder verschikkelijke druk en hoop dat ze tegen stemmen.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 01:21:51 #20
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_87048086
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 01:19 schreef witte_fantasie het volgende:

[..]

Deze 2 politici hebben juist wel een eigen mening door in eerste instantie hun eigen gewetensbezwaren kenbaar te maken. Ze staan onder verschikkelijke druk en hoop dat ze tegen stemmen.
En dan komt het kabinet er niet? :')
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 01:25:41 #21
235428 di0r1
foto_van_mij.jpg .exe
pi_87048118
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 00:42 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Dit filmpje is zo bewerkt op een dusdanige manier zijn de woorden van Wilders aan elkaar geplakt dat het lijkt alsof Wilders Verhagen bedankt voor alles waar de CDA het in eerste instantie niet mee eens was.

Ondertussen zie je het benauwde hoofd van Verhagen, wat moet voorstellen hij onderdrukt hij zich door Wilders voelt. Het is een Filmpje vol ironie gebaseerd op de stelling dat Wilders misbruik heeft gemaakt van zijn machtspositie bij het formeren van dit nieuwe kabinet.

Maar ik hoop dat je toch wel snap dat dit filmpje helemaal bewerkt is? ;)
Ik merkte dat er gerommeld was, maar ik merkte niet dat het zó erg bewerkt was. Nu met jouw uitleg, begrijp ik het wel/beter. >:)
Sterk Topic || Lekker nummertje
"Als oprecht democraat eerbiedig ik iedere mening: het is immers het goed recht van mijn buurman om ongelijk te hebben."- Jan Greshoff
pi_87048130
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 01:21 schreef Klummie het volgende:

[..]

En dan komt het kabinet er niet? :')
Die twee mensen maken het verschil bij 75+1. :{
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 1 oktober 2010 @ 01:28:09 #23
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_87048155
Je kan zeggen wat je wil, maar je maakt wel geschiedenis als je als CDA kamerlid dit kabinet alsnog laat springen _O-
DeLuna vindt me dik ;(
pi_87048208
Dat de 2 dwars liggen zegt meer over de rest van de 19 bij het CDA.
Op dinsdag 27 augustus 2013 15:07 schreef KomtTijd... het volgende:
"ik zoek een autootje om boodschappen mee te doen in het dorp, is een bugatti veyron snel genoeg?"
  Moderator vrijdag 1 oktober 2010 @ 01:33:46 #25
236264 crew  capricia
pi_87048211
Five minutes of fame..
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87048304
quote:
Het CDA-Kamerlid Koppejan zal dinsdag voor het regeer- en het gedoogakkoord stemmen als een grote meerderheid van het CDA-congres ze zaterdag goedkeurt. Hij zei dit afgelopen avond op een CDA-bijeenkomst in Heinkenszand.
  Moderator vrijdag 1 oktober 2010 @ 01:47:17 #27
236264 crew  capricia
pi_87048338
Gaat het CDA hier zaterdag mee instemmen?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87048414
quote:
In Nieuwsuur zei CDA-partijvoorzitter Bleker dat de kans serieus is dat het congres instemt met de akkoorden. Hij doet die voorspelling op basis van de eerste reacties op provinciaal en lokaal niveau. Een paar weken geleden achtte Bleker de kans nog fifty-fifty.
  Moderator vrijdag 1 oktober 2010 @ 02:04:04 #29
236264 crew  capricia
pi_87048473
Ik verwacht dat het cda bestuur genoeg mensen op weet te trommelen om akkoord te gaan...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87048483
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 01:08 schreef Klummie het volgende:

[..]

Wie weet, maar Koppejan heeft de voorgenomen ontpoldering al tegen weten te houden, voor Zeeuwen heel belangrijk.
Je bedoelt dat Koppejan het nu tegen weet te houden? Want tijdens de vorige kabinetsperiode stemde hij tegen, itt. de CDA-fractie en een meerderheid van de kamer.

quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 01:01 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Lijkt me niet. En Peijs is voorlopig nog niet weg.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 oktober 2010 @ 02:05:41 #31
862 Arcee
Look closer
pi_87048486
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 00:23 schreef horned_reaper het volgende:

"Ik ben een christen-democraat in hart en nieren "

En die zijn juist principieel tegen iedere samenwerking met de PVV, dus...?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_87048515
Arcee, deze doe je niet meer in de OP?

Toch wel het beeld van vandaag.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 oktober 2010 @ 02:11:53 #33
862 Arcee
Look closer
pi_87048540
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 02:08 schreef Toad het volgende:
Arcee, deze doe je niet meer in de OP?

Toch wel het beeld van vandaag.
Oh ja, ik vond het een beetje overkill samen met het plaatje. ;)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Moderator vrijdag 1 oktober 2010 @ 02:12:50 #34
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_87048546
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 02:04 schreef capricia het volgende:
Ik verwacht dat het cda bestuur genoeg mensen op weet te trommelen om akkoord te gaan...
Dat zal niet nodig zijn. Er is een grote meerderheid van de CDA kiezers in het algemeen en leden in het bijzonder dat deze combinatie een kans wil geven.

Peilingen zeggen niet alles, maar alle signalen wijzen erop dat deze akkoorden het zaterdag vrij gemakkelijk redden.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 oktober 2010 @ 02:19:22 #35
862 Arcee
Look closer
pi_87048604
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 02:12 schreef Mike het volgende:
Peilingen zeggen niet alles, maar alle signalen wijzen erop dat deze akkoorden het zaterdag vrij gemakkelijk redden.
Dat lijkt mij ook, ja. Misschien wel gewoon volgens dezelfde verhouding als in de fractie: 19/21.
  Moderator vrijdag 1 oktober 2010 @ 02:24:24 #36
236264 crew  capricia
pi_87048648
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 02:19 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook, ja. Misschien wel gewoon volgens dezelfde verhouding als in de fractie: 19/21.
Kat in het bakje dus.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 1 oktober 2010 @ 02:24:39 #37
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_87048652
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 02:19 schreef Arcee het volgende:

Da's wel weer erg veel. Een congres als dit heeft natuurlijk een grotere aantrekkingskracht op nee-stemmers dan op mensen die het allemaal wel best vinden.

Voorbeeld: Zo is het homohuwelijk een paar jaar geleden in Californië verboden omdat vooral nee-stemmers kwamen opdagen om te stemmen, terwijl uit alle polls bleek dat een meerderheid van de bevolking voor was.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_87048710
Ik denk eerlijk gezegd ook dat het zaterdag niet meer spannend wordt. Ik had eigenlijk wel verwacht dat er meer steun zou zijn bij het partijkader voor hun partijgenoten Ferrier en Koppejan. Maar eigenlijk valt dat mee of tegen (net hoe je het wil zien).
pi_87048744
Het is al een tijdje bekend hoe het fractie- en het partijbestuur tegenover het akkoord en de samenwerking staan. En bij het middenkader overheerst ook al een tijdje een groen licht.
pi_87048880
Een behoorlijk links akkoord trouwens. Ik ben zelf eerlijk gezegd een beetje teleurgesteld...
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 07:24:40 #41
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_87049604
Nieuw kabinet wil trainingsmissie Afghanistan
DEN HAAG - Het nieuwe VVD-CDA-kabinet wil een trainingsmissie naar Afghanistan. De coalitie zal daartoe op korte termijn een voorstel doen aan de Tweede Kamer. Daarbij wordt rekening gehouden met de motie van GroenLinks en D66, zo staat in het donderdag gepresenteerde regeerakkoord.

Die twee partijen stuurden dit voorjaar aan op een civiele politiemissie via de Europese Unie om Afghaanse collega's op te leiden. Ook de VVD en het CDA steunden dat voorstel toen, maar hielden de mogelijkheid open dat ook militairen zouden meegaan om de trainers te beschermen.

Initiatiefnemer GroenLinks wil dat juist niet, omdat de missie dan weer een militair karakter zou krijgen. Nederland beëindigde op 1 augustus de missie in de provincie Uruzgan. Vanuit Afghanistan en de NAVO is veel druk op Nederland om trainers te sturen.
=====

Natuurlijk. Trainingsmissie. Net als bij de vorige 'opbouwmissie' moeten er echter wel militairen mee. En hoeveel is er opgebouwd? Heel weinig. Hoeveel is er gevochten ten koste van Nederlandse levens? Heel veel. Dit gaat weer net zoiets worden: 100 opleiders die beschermd gaan worden door 2500 militairen. Goh, wat gek dat je niks meer hoort van dat opleiden maar alleen nog maar van gevechten, kunnen we over een jaartje roepen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_87049610
Wat een absurde dubbele boodschap. CDA'ers noemen het een 'iedereen doet mee!' akkoord.

;(
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 07:29:05 #43
66444 Lord_Vetinari
pi_87049619
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 07:26 schreef IHVK het volgende:
Wat een absurde dubbele boodschap. CDA'ers noemen het een 'iedereen doet mee!' akkoord.

;(
Het enige vooruitzicht dat we hebben is het gekrijt van de CDA- en PVV-stemmers de komende maanden, als ze te langen leste beseffen, wat dit akkoord voor henzelf gaat betekenen en als ze zich realiseren dat ze hier zelf voor verantwoordelijk zijn.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 07:33:05 #44
66444 Lord_Vetinari
pi_87049643
Oh, en als er nog iemand twijfelde aan de politieke voorkeur van de Telegraaf, is de voorpagina van vandaag een heeeeeel goede indicatie, welke partij deze krant een warm hart toedraagt.
pi_87049650
PVV krant.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 07:40:02 #46
66444 Lord_Vetinari
pi_87049675
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 07:34 schreef IHVK het volgende:
PVV krant.
Ach, de Telegraaf heeft een aardige geschiedenis als het gaat om het steunen van... ehhh.. laten we zeggen, onwenselijke en ongewenste elementen in Nederland. Dus verbazend is het niet.
pi_87049686
Nee klopt. Maar pas op hoor!!! Straks doe je nog aan Godwin en dat kan echt niet volgens het rechtse poltiek correctisme.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 07:42:17 #48
66444 Lord_Vetinari
pi_87049692
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 07:41 schreef IHVK het volgende:
Nee klopt. Maar pas op hoor!!! Straks doe je nog aan Godwin en dat kan echt niet volgens het rechtse poltiek correctisme.
Waar heb ik het over WO2 dan? Ik doel op de steun van de Telegraaf aan de rijke rechtse werkgevers, met name in de jaren 60, hoor O-)
pi_87049920
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 00:46 schreef horned_reaper het volgende:
[ afbeelding ]

:P
:D
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_87050025
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 02:12 schreef Mike het volgende:

[..]

Dat zal niet nodig zijn. Er is een grote meerderheid van de CDA kiezers in het algemeen en leden in het bijzonder dat deze combinatie een kans wil geven.

Ja de tijd dat christendemocraten ook een flink sociaal hart hadden ligt helaas ver achter ons...
pi_87050067
Je kan als bejaarde tegenwoordig maar beter ziek, zwak en misselijk zijn dan dat je voor jezelf kan zorgen en nog je eigen boontjes dopt. Lig je de hele dag te kwijlen in een verzorgingstehuis krijg je er een miljard + heel veel handjes aan je bed bij, maar als je zelf nog je boodschappen doet moet je maar zien hoe je aan je rollator komt.
PWBF
pi_87050090
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 08:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja de tijd dat christendemocraten ook een flink sociaal hart hadden ligt helaas ver achter ons...
Aan de andere kant - en over die boeg zal Verhagen het wel gooien - hebben ze als grootste verliezer van de verkiezingen een behoorlijke vinger in de pap. In het kabinet zijn ze net zo groot als de VVD !
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 08:27:19 #53
66444 Lord_Vetinari
pi_87050100
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 08:25 schreef Nielsch het volgende:
Je kan als bejaarde tegenwoordig maar beter ziek, zwak en misselijk zijn dan dat je voor jezelf kan zorgen en nog je eigen boontjes dopt. Lig je de hele dag te kwijlen in een verzorgingstehuis krijg je er een miljard + heel veel handjes aan je bed bij, maar als je zelf nog je boodschappen doet moet je maar zien hoe je aan je rollator komt.
Tja, symboolpolitiek scoort nu eenmaal beter op onderwerpen die lekker in de kroeg liggen dan op onderwerpen die alleen besproken worden door mensen die ermee te maken hebben.
pi_87050196
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 08:26 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Aan de andere kant - en over die boeg zal Verhagen het wel gooien - hebben ze als grootste verliezer van de verkiezingen een behoorlijke vinger in de pap. In het kabinet zijn ze net zo groot als de VVD !
Lekker democratisch ook dat de 4de partij 50% van de ministeries in handen krijgt terwijl de 2de partij totaal geen inspraak heeft.
  † In Memoriam † vrijdag 1 oktober 2010 @ 08:41:24 #55
230491 Zith
pls tip
pi_87050292
Hoe meer ik er bij stil sta hoe meer ik zie dat deze regering helemaal niets gaat hervormen, of ze doen er niets aan, of ze noemen het niet, of ze hebben wereldvreemde ideeen die ze niet kunnen uitvoeren met 76 zetels.

Jammer, ik had een echt economisch rechts kabinet gewilt die de boel ging aanpakken, maar het lijkt erop dat deze plannen vast komen te zitten in de modder en ze gewoon een beetje gaan aanpappen.

VVD Jeugd heeft mijn steun :Y Daar zitten de liberalen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 08:42:41 #56
66444 Lord_Vetinari
pi_87050308
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 08:41 schreef Zith het volgende:

VVD Jeugd heeft mijn steun :Y Daar zitten de liberalen.
Totdat ze in de volwassen VVD terechtkomen. Dat zie ik om me heen al 20 jaar gebeuren: In de JOVD lekker rebels en dan zijn ze afgestudeerd, moeten een baan en passen zich gauw aan om in het old-boys-network terecht te kunnen komen.
pi_87050330
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 08:35 schreef IHVK het volgende:

[..]

Lekker democratisch ook dat de 4de partij 50% van de ministeries in handen krijgt terwijl de 2de partij totaal geen inspraak heeft.
Democratisch of niet, maar op zich heeft Verhagen dat wel handig geregeld toch ? (nog even los of je het ermee eens bent of niet)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 08:46:13 #58
66444 Lord_Vetinari
pi_87050362
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 08:44 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Democratisch of niet, maar op zich heeft Verhagen dat wel handig geregeld toch ? (nog even los of je het ermee eens bent of niet)
Ik weet niet of het zo handig is. Hij is al gedecimeerd en regeringspartijen, zeker die onpopulaire maatregelen nemen, krijgen bij de volgende verkiezingen meestal ook klappen. Het zou best kunnen dat Verhagen zijn handtekening heeft gezet onder het (uitgestelde) doodvonnis van het CDA.
  † In Memoriam † vrijdag 1 oktober 2010 @ 08:57:52 #59
230491 Zith
pls tip
pi_87050539
Waren de rechtsen nou niet zo tegen aanpak van scheefwonen die de Pvda wilde doen? :')

Hoger inkomen? Hogere huur!
"Huren in populaire buurten van steden verhogen"
werkende mensen moeten de wijk uit van PVDA
'Huurhuis onbereikbaar voor modaal inkomen' #2

Als je in het nieuwe kabinet meer dan 43.000 eur verdient gaat je huur omhoog, een berekening van een andere fokker:

quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:12 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Nouja, 4 jaar scheefwonen en je betaald 20% (eigenlijk 1,05 tot de 4e) meer op de huurprijs, en waarschijnlijk 250% meer dan je buurman die huurtoeslag ontvangt :)
:') :')
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_87050554
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 08:44 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Als je ervanuit gaat dat CDA'ers machtsgeil zijn is dat een goed verkooppraatje.
Ik hoop echter dat ze principes hebben.
pi_87050577
Ik vraag me (met het risico dat het al lang en breed besproken is) af of de "rechts-stemmer", gelukkig is met dit coalitie akkoord. Is dat zo?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:06:28 #62
66444 Lord_Vetinari
pi_87050671
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:00 schreef lezzer het volgende:
Ik vraag me (met het risico dat het al lang en breed besproken is) af of de "rechts-stemmer", gelukkig is met dit coalitie akkoord. Is dat zo?
Ja. VVD'ers zeker, PVV'ers (Henk en Ingrid) ook, want 'de boerka wordt verboden' en ze hebben niet het politieke besef om te zien wat het voor henzelf gaat betekenen (het betalen van de rekening) en de CDA'ers omdat God het wonder heeft verricht dat de grootste verliezer van de verkiezingen beloond wordt met gelijkwaardige regeringsdeelname als de winnaar van de verkiezingen.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:13:57 #63
104871 remlof
Europees federalist
pi_87050779
En het CDA krijgt net zoveel ministers als de VVD die anderhalf keer zo groot is. Dat heeft Maxime toch leep geregeld. Denk nu ook inderdaad dat de CDA-schapen morgen gaan instemmen met deze samenwerking met extreem-rechts :{
pi_87050799
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja. VVD'ers zeker, PVV'ers (Henk en Ingrid) ook, want 'de boerka wordt verboden' en ze hebben niet het politieke besef om te zien wat het voor henzelf gaat betekenen (het betalen van de rekening) en de CDA'ers omdat God het wonder heeft verricht dat de grootste verliezer van de verkiezingen beloond wordt met gelijkwaardige regeringsdeelname als de winnaar van de verkiezingen.
Ik dacht dat VVD'ers juist extremere hervormingen wouden zien in de sociale zekerheid? Er is alleen maar wat klein zoetigs uit dit akkoord gekomen voor de VVDer zoals de 130 km/h snelheid. Maar een echte liberale VVDer prikt daar toch door heen? ;(
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:20:06 #65
104871 remlof
Europees federalist
pi_87050895
Een echte liberale VVDer stemt al lang D66 :P
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:22:45 #66
66444 Lord_Vetinari
pi_87050937
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:15 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik dacht dat VVD'ers juist extremere hervormingen wouden zien in de sociale zekerheid? Er is alleen maar wat klein zoetigs uit dit akkoord gekomen voor de VVDer zoals de 130 km/h snelheid. Maar een echte liberale VVDer prikt daar toch door heen? ;(
Geen aanpak HRA, verlaging minimumloon. Daar krijgen de VVD-werkgevers een harde plasser van hoor.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:25:49 #67
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87050995
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:15 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Liberale VVD'ers bestaan niet meer.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_87051508
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Geen aanpak HRA, verlaging minimumloon. Daar krijgen de VVD-werkgevers een harde plasser van hoor.
Mja. Maar die moeten toch ook inzien dat er meer had ingezeten wat betreft hervormingen? En omdat zij over het algemeen zo financieel gericht zijn moeten ze toch ook inzien dat er constructief weinig zal veranderen? De verlaging minimumloon en geen aanpak HRA vind ik niet echt 'grootste' hervormingen. Nu we de sociale zekerheid/zorg/huizenmarkt niet aanpakken zal Nederland nog steeds problemen krijgen wanneer er weer een financiele crisis om de hoek komt kijken.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:51:35 #69
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87051583
Het meest zorgwekkende vind ik nog de opmerking van die PVV'er die zei dat dit nog maar het begin is. Zou me niks verbazen als ze de ergste maatregelen niet in het akkoord hebben opgenomen. :{
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_87051628
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:51 schreef ethiraseth het volgende:
Het meest zorgwekkende vind ik nog de opmerking van die PVV'er die zei dat dit nog maar het begin is. Zou me niks verbazen als ze de ergste maatregelen niet in het akkoord hebben opgenomen. :{
Waarom zouden ze dat weg laten?
pi_87051685
Omdat het niet mag van Europa
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:55:33 #72
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87051701
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:53 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dat weg laten?
Beetje vertrouwen kweken, dat het allemaal wel meevalt. Daarna wachten tot na de Eerste Kamer verkiezingen denk ik, en als ze daar een meerderheid hebben volledig los gaan.
pi_87051764
pi_87053664
Dit akkoord is een slap kaasschaaf-akkoord. Een echte visie zit er niet echt achter. Vlees noch vis. Veel symboolpolitiek en tegenstrijdigheden. Teveel socialistische knievallen naar de PVV. Een allegaartje van slappe maatregelen en onmogelijke beloftes.

Tuurlijk, er staan wat mooie dingetjes in, maar over het algemeen is het een akkoord dat nog het meest overeenkomt met een lauwe en slappe zak patat. Absoluut niet de beloofde hervormingen en m'n vingers aflikken heb ik dan ook helaas niet gedaan.

Nee, als aanhanger van het rechtse libertarisme is dit een vrij grote teleurstelling en een gemiste kans, nu we eindelijke eens een VVD MP hebben. De schuld ligt natuurlijk duidelijk bij de PVV, welke op economisch gebied gewoon veel en veel te soft is.
PWBF
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:59:06 #75
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87053685
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:57 schreef IHVK het volgende:
[ afbeelding ]
En toch is alles de schuld van links. :D
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:09:20 #76
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87054013
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 08:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Totdat ze in de volwassen VVD terechtkomen. Dat zie ik om me heen al 20 jaar gebeuren: In de JOVD lekker rebels en dan zijn ze afgestudeerd, moeten een baan en passen zich gauw aan om in het old-boys-network terecht te kunnen komen.
..of gaan naar D66.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:10:11 #77
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_87054037
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:59 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

blijkbaar kost het links weinig moeite om in korte tijd alles stuk te maken, dus daarna moet rechts alles weer langzaam en met moeite opbouwen ;)
pi_87055052
Na het doorlezen van het regeerakkoord vraag ik me dus serieus af of bepaalde VVD-ers die eerst zo negatief over Paars waren daar nog steeds zo negatief over denken, volgens mij had de VVD daar echt veel meer punten uit kunnen slepen.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:45:34 #79
104871 remlof
Europees federalist
pi_87055244
Vrij Nederland over het CDA-congres: Hoe moedig durven ze te zijn?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:17:26 #80
862 Arcee
Look closer
pi_87056447
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:58 schreef Nielsch het volgende:
Dit akkoord is een slap kaasschaaf-akkoord. Een echte visie zit er niet echt achter. Vlees noch vis.
Net zoals het vorige kabinet dus.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 oktober 2010 @ 13:17:50 #81
862 Arcee
Look closer
pi_87058552
quote:
Hirsch Ballin stemt tegen akkoord

` Minister Hirsch Ballin stemt morgen
op het CDA-congres tegen het akkoord
over samenwerking met de PVV.Hij zegt
dat zijn zorgen door het regeerakkoord
niet zijn weggenomen,maar juist zijn
versterkt en verdiept.Hij raadt zijn
partij aan er niet mee door te gaan.

Hirsch Ballin vindt dat er ook goede
afspraken zijn gemaakt,maar constateert
dat ook die door Wilders in zijn eigen
context worden geplaatst.Hij twijfelt
ook aan de uitvoerbaarheid en de zin
van veel van de maatregelen.

De minister van Justitie had al eerder
gezegd dat hij zorgen heeft en die op
het congres zal uitspreken.
pi_87059526
Word spannend morgen. Zal verhitte discussies opleveren.
pi_87059592
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:17 schreef Arcee het volgende:

[..]

Net zoals het vorige kabinet dus.
daar werd helemaal niets gedaan.... het akkoord dat er nu ligt is een zeer kleine verbetering ten opzichte van het vorige akkoord...
PWBF
pi_87059617
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:17 schreef Arcee het volgende:

[..]

Hirsch Ballin zien we nooit meer terug
PWBF
pi_87059688
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:45 schreef remlof het volgende:
Vrij Nederland over het CDA-congres: Hoe moedig durven ze te zijn?
Hebben ze maar 1 minuut spreektijd? Dat valt me een beetje tegen, dat is niet veel tijd om mensen te overtuigen. :X
pi_87059896
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:49 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Hebben ze maar 1 minuut spreektijd? Dat valt me een beetje tegen, dat is niet veel tijd om mensen te overtuigen. :X
Nieuwe politiek he ? Voor een weloverwogen, goed beargumenteerde mening is geen plaats meer.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:08:44 #87
104871 remlof
Europees federalist
pi_87060362
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:49 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Alleen Ferrier en Koppejan krijgen meer geloof ik. En Verhagen natuurlijk.
pi_87060443
Ernst Hirsch Ballin is vanavond in Nieuwsuur.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:11:40 #89
104871 remlof
Europees federalist
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:12:16 #90
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87060492
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:17 schreef Arcee het volgende:

[..]

Van Agt en Veerman ook.
http://www.nu.nl/politiek(...)en-zich-akkoord.html
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_87061467
waar zit die hoge CDA gehalte in de akkoorden eigenlijk, waar die CDAers zo "trots" op zijn? of heb ik iets gemist?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:38:28 #92
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_87061627
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:35 schreef Slayage het volgende:
waar zit die hoge CDA gehalte in de akkoorden eigenlijk, waar die CDAers zo "trots" op zijn? of heb ik iets gemist?
Het CDA programma was verre van uitgesproken. Ik denk dat als je het akkoord naast het programma legt, dat je veel zaken zult herkennen. Naast dat er in het akkoord natuurlijk veel dingen staan die ongeveer 70-80% van Nederland ondersteunt (volgens de poll van De Hond). Dat samen maakt dat vooral de rechtse tak van het CDA, die op dit moment veruit het grootst is) best tevreden zal zijn.
pi_87061699
Dat contextargument van Hirsch Ballin en Klink. Daar wordt nauwelijks op ingegaan in het debat. Interessant punt vind ik het. En ik ben ook benieuwd naar het verweer van Verhagen c.s. hiernaar.
pi_87061771
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:59 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Het duurt veel langer om iets op te bouwen dan iets af te breken. :7
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  † In Memoriam † vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:42:59 #95
230491 Zith
pls tip
pi_87061818
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:41 schreef waht het volgende:

[..]

Het duurt veel langer om iets op te bouwen dan iets af te breken. :7
Zeker als je het opbouwen uitstelt :Y
pi_87061991
quote:
Van Agt is niet van plan zich als spreker aan te melden. ''Je krijgt maar één minuut, dat is alleen voldoende voor het slaken van kreten. En ik zou me in een lange rij achter een microfoon moeten opstellen zoals vroeger bij de distributiekantoren of bij de groenteboer. Dat verdom ik.’’
_O-
  Moderator vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:50:43 #97
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_87062125
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:47 schreef Jud1th het volgende:

[..]

_O-
Ik hoop dat meer mensen er zo over denken, want ik moet er toch niet aan denken dat we morgen honderden mensen krijgen die het liefst allemaal tien minuten spreektijd krijgen. Dan zijn we over een week nog aan het luisteren naar argumenten die al tig keer genoemd zijn. :+
pi_87062293
Mike, wat ga jij zelf eigenlijk doen?
pi_87062314
Ik vind het een beetje fout dat in bijna alle praatprogramma's alleen maar tegenstanders van het akkoord worden uitgenodigd......

Dit geeft een nogal eenzijdig beeld bij de kijker thuis over het akkoord :{
pi_87062449
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:55 schreef horned_reaper het volgende:
Ik vind het een beetje fout dat in bijna alle praatprogramma's alleen maar tegenstanders van het akkoord worden uitgenodigd......

Dit geeft een nogal eenzijdig beeld bij de kijker thuis over het akkoord :{
Er is niemand van de coalitiepartijen die toelichting op het akkoord wil geven.
pi_87062665
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:59 schreef Toad het volgende:

[..]

En de publieke omroepen zijn links! :P
pi_87062669
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:59 schreef Toad het volgende:

[..]

Klopt.... maar er zijn al meerdere economen en oud politici geweest die wel een positief woord hadden over dit regeer akkoord..... en toch hoor ik deze enkel op een regionaal radiostation of ergens op een onbekende nieuwssite.

Of je het er nu mee eens bent of niet, ik vind wel dat de media zo neutraal mogelijk moet blijven!
pi_87062801
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:03 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Klopt.... maar er zijn al meerdere economen en oud politici geweest die wel een positief woord hadden over dit regeer akkoord..... en toch hoor ik deze enkel op een regionaal radiostation of ergens op een onbekende nieuwssite.

Of je het er nu mee eens bent of niet, ik vind wel dat de media zo neutraal mogelijk moet blijven!
Op zich heb je daar wel gelijk in. Overigens had Nieuwsuur gisteravond wel Bleker en Wientjes. En P&W heeft vanavond ook weer Bleker. Dus het valt ook wel mee.

Je moet ook ergens naartoe met je gesprek he (invalshoek e.d.), als je begrijpt wat ik bedoel. Niet alles hoeft per se een discussie te zijn. Ik snap ook dat wanneer je Klink of Hirsch Ballin strikt, je niet weer Bleker daar tegenover zet, omdat je neutraal moet zijn. Dat slaat natuurlijk nergens op. :)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:10:59 #104
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87062982
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:03 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Brinkman kwam toenstraks als voorstander langs op het journaal, en kwam ook aan het woord. Daarna een citaat van Van Agt (tegen) en een interview met Verburg (voor).

Valt dus wel mee allemaal :)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_87063109
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:10 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Brinkman kwam toenstraks als voorstander langs op het journaal, en kwam ook aan het woord. Daarna een citaat van Van Agt (tegen) en een interview met Verburg (voor).

Valt dus wel mee allemaal :)
Maar gisteren bijvoorbeeld bij Pauw & Witterman... daar kijkt half Nederland naar en wie zetten ze dan neer,
Pechtold, Cohen en Rouvoet ..... logisch dat het regeer akkoord dan met de grond gelijk zal worden gemaakt.
  † In Memoriam † vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:14:50 #106
230491 Zith
pls tip
pi_87063169
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:13 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Maar gisteren bijvoorbeeld bij Pauw & Witterman... daar kijkt half Nederland naar en wie zetten ze dan neer,
Pechtold, Cohen en Rouvoet ..... logisch dat het regeer akkoord dan met de grond gelijk zal worden gemaakt.
Zeiden ze niet aan het begin dat ze ook leden van het CDA, VVD en PVV hadden uitgenodigd - maar dat deze niet wilden komen?
pi_87063360
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:14 schreef Zith het volgende:

[..]

Zeiden ze niet aan het begin dat ze ook leden van het CDA, VVD en PVV hadden uitgenodigd - maar dat deze niet wilden komen?
Ik heb het begin gemist ;(
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:18:46 #108
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87063365
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:14 schreef Zith het volgende:

[..]

Precies, zelfde gold bij DWDD, waar ze ook mensen van die partijen hadden uitgenodigd. Wel zat daar Jort Kelder als voorstander, maar bij P&W wilden ze waarschijnlijk alleen politici hebben. Als die dan niet willen komen, tsja..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Moderator vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:22:05 #109
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_87063513
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:18 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Ze zeiden het ook nog eens aan het einde. :+
  Moderator vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:22:52 #110
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_87063547
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:18 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Precies, zelfde gold bij DWDD, waar ze ook mensen van die partijen hadden uitgenodigd. Wel zat daar Jort Kelder als voorstander, maar bij P&W wilden ze waarschijnlijk alleen politici hebben. Als die dan niet willen komen, tsja..
Ik denk niet dat Jort Kelder als prominent D66-er echt voor was, maar gewoon een tegengeluid wilde laten horen tegen Halsema.
pi_87063638
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:22 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Jort Kelder als prominent D66-er echt voor was, maar gewoon een tegengeluid wilde laten horen tegen Halsema.
En hij wilde ook friemelen aan haar. Tenminste, zo leek het wel.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:29:12 #112
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87063812
quote:

[..]

Het punt blijft dat ze wel een tegengeluid willen laten horen, maar dan moeten die wel komen :P
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Moderator vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:32:26 #113
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_87063958
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:29 schreef De_Hertog het volgende:

Het punt blijft dat ze wel een tegengeluid willen laten horen, maar dan moeten die wel komen :P
Ik kan me goed voorstellen dat er niemand van de PVV, VVD en CDA wilde komen zolang dat congres nog niet achter de rug is. Zolang het CDA zich niet heeft uitgesproken, zijn het allemaal maar plannen en geen realiteit.

Op zich vind ik dat er in de meeste programma's wel genoeg diversiteit was in geluid. De enige opmerking die ik zou kunnen maken is dat veel actualiteiten programma's vooral op zoek zijn gegaan naar lui als Van Agt en weinig hebben aangeklopt bij de CDA-ers die voor de onderhandelingen waren. Ik snap het ook wel...het is natuurlijk veel fijner om conflicten uit te meten. (En die waren er genoeg. :') )
pi_87065365
,,Wij roepen u op te bewijzen dat fascisme en christen-democratie hand in hand kunnen gaan voor een beter vaderland.''

http://www.leeuwardercour(...)cisten-aan-CDA-leden

Ze zullen blij zijn met deze steun c_/ Ik wist trouwens niet dat deze club bestond, uit hoeveel mensen zouden ze bestaan? 3?
  † In Memoriam † vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:09:30 #115
230491 Zith
pls tip
pi_87065426
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:07 schreef Jojoke het volgende:
,,Wij roepen u op te bewijzen dat fascisme en christen-democratie hand in hand kunnen gaan voor een beter vaderland.''

Ze zullen blij zijn met deze steun c_/ Ik wist trouwens niet dat deze club bestond, uit hoeveel mensen zouden ze bestaan? 3?
Facisten die de PVV Facistisch noemen :( Ze snappen zeker niets van facisme want dat is de PVV niet!!1!
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:15:07 #116
104871 remlof
Europees federalist
pi_87065633
quote:

Omg _O-

Ik hoorde trouwens dat er 4 vergunningen voor demonstraties bij de Rijnhal zijn afgegeven voor zaterdag, dus misschien ga ik ook nog even kijken :P
pi_87065645
quote:

_O- Ge-wel-dig. Hand in hand voor een beter vaderland :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:17:28 #118
104871 remlof
Europees federalist
pi_87065727
Ow er komen 6 demonstraties zelfs:

De gemeente Arnhem heeft zes vergunningen afgegeven voor protestacties tegen het voorgenomen regeerakkoord. Er wordt onder meer gedemonstreerd door studenten en een groep Surinaamse Nederlanders houdt een spirituele aubade. De politie zet extra mensen in, maar wil niet zeggen hoeveel.

bron: http://www.gelderlander.n(...)-voor-CDAcongres.ece
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:18:56 #119
104871 remlof
Europees federalist
pi_87065776
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

_O- Ge-wel-dig. Hand in hand voor een beter vaderland :')
En de PVV is "onthutst" :D

Ik wist niet eens dat dat woord voorkwam in hun vocabulaire :')
  Moderator vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:21:14 #120
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_87065870
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:17 schreef remlof het volgende:
Ow er komen 6 demonstraties zelfs:

Ik hoop dat ik nog naar buiten durf bij een 'ja' van het congres. ;(
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:22:52 #121
318052 ChickenTonight
are you experienced?
pi_87065941
quote:

[..]

Eh, als ik me niet vergis stemde Jort op VVD. Vorige keer was dat Partij voor de dieren.
pi_87065958
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:18 schreef remlof het volgende:

[..]

En de PVV is "onthutst" :D

Ik wist niet eens dat dat woord voorkwam in hun vocabulaire :')
Volgens mij weten ze ook niet wat het betekent, aangezien de PVV het recht niet heeft om in deze onthutst te zijn
pi_87065964
JP is er niet bij, laat een woordvoerder aan de NOS weten.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:23:48 #124
104871 remlof
Europees federalist
pi_87065978
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:21 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik hoop dat ik nog naar buiten durf bij een 'ja' van het congres. ;(
Gewoon zeggen dat je "nee" hebt gestemd :P
  Moderator vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:25:13 #125
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_87066034
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:22 schreef ChickenTonight het volgende:

[..]

Eh, als ik me niet vergis stemde Jort op VVD. Vorige keer was dat Partij voor de dieren.
Je vergist je. :P

Zie ook dit (linksboven): http://www.ikkiesvoorverandering.nl/
pi_87066064
quote:
The driving force behind this unstable right-wing construction has from the start been Mark Rutte (pictured, middle), leader of the VVD and the probable next prime minister. Mr Rutte’s economic vision for the country includes austerity measures that would have made coming to any arrangement with left-leaning parties difficult. The CDA was the obvious coalition partner, and Mr Wilders appeared to be willing to jettison some of the populist economic ideas he had tried out during the election campaign for influence over the policy area that really matters to him: immigration.

That's why it seems strange that the new government’s economic plans, made public yesterday afternoon, are so unambitious. The stated aim of an ¤18 billion ($25 billion) cut to the budget will be achieved without a single structural reform. Some civil service positions will be axed, and cuts will be made to social-security and health. But the key structural issues, such as the congested housing market and rigid labour regulations, were nowhere to be seen.
Analyse van The Economist. Het ontbreken van hervormingen op economisch gebied is inderdaad verbazingwekkend gezien de moeite die VVD en CDA hebben gedaan om deze coalitie met een omstreden partij voor elkaar te krijgen.
http://www.economist.com/blogs/newsbook/2010/10/dutch_politics
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:28:46 #127
318052 ChickenTonight
are you experienced?
pi_87066196
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:25 schreef Mike het volgende:

[..]

Je vergist je. :P

Zie ook dit (linksboven): http://www.ikkiesvoorverandering.nl/
Maar ik kan me herinneren dat hij in DWDD of P&W gezegd had dat hij VVD had gestemd.

Misschien is hij niet zo van 1 partij en heeft hij affiniteit met D66 en andere partijen.
  Moderator vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:30:44 #128
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_87066303
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:28 schreef ChickenTonight het volgende:

[..]

Maar ik kan me herinneren dat hij in DWDD of P&W gezegd had dat hij VVD had gestemd.

Misschien is hij niet zo van 1 partij en heeft hij affiniteit met D66 en andere partijen.
Hij heeft zich nadrukkelijk geprofileerd als D66-er deze verkiezingen dus het lijkt me raar dat-ie dan vervolgens VVD zou stemmen.

Dit was een tweet van Pechtold op 26 mei 2010:
quote:
APechtold: Ook Jort Kelder kiest voor verandering! Wil je weten wie nog meer? Kijk op www.ikkiesvoorverandering.nl!
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:33:37 #129
104871 remlof
Europees federalist
pi_87066432
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:26 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Analyse van The Economist. Het ontbreken van hervormingen op economisch gebied is inderdaad verbazingwekkend gezien de moeite die VVD en CDA hebben gedaan om deze coalitie met een omstreden partij voor elkaar te krijgen.
Dat is inderdaad erg krom. Waarom deze vage minderheidsconstructie en dan met zo'n slap akkoord komen?
pi_87066709
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:26 schreef Jojoke het volgende:

[..]

En the Economist neem ik heel wat serieuzer dan al die andere 'wijze media' hier in Nederland. Goed stukje ook waar zij ook op hetzelfde punt terecht komen. Namelijk: "The stated aim of an ¤18 billion ($25 billion) cut to the budget will be achieved without a single structural reform"

Pijnlijk dat andere landen ook constateren dat wij door het gootje gaan :|W
pi_87066889
Het zou me niet verbazen als de bezuinigingen op de overheid over 2 a 3 jaar toch tegenvallen en de VVD aanstuurt op extra maatregelen. Dan zou er weer een nieuw akkoord gesloten moeten worden.
pi_87067274
quote:
Hirsch Ballin zegt er trouwens bij Klink op te zullen aandringen dat die zijn Kamerzetel weer inneemt. 'We kunnen Ab niet missen' #NRC
http://twitter.com/KustawBessems/status/26086634230
  † In Memoriam † vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:58:35 #133
230491 Zith
pls tip
pi_87067362
Klink is inderdaad een van de meesters van de CDA fractie, een toptalent.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 17:07:16 #134
104871 remlof
Europees federalist
pi_87067640
quote:
En terecht. Blijft Hirsch zelf in de kamer of stond ie niet op de kieslijst?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 17:15:53 #135
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_87067895
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 17:07 schreef remlof het volgende:

[..]

En terecht. Blijft Hirsch zelf in de kamer of stond ie niet op de kieslijst?
Stond niet op de kieslijst.
  Moderator vrijdag 1 oktober 2010 @ 17:18:17 #136
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_87067952
Ik mag toch hopen dat Hirsch Ballin er eindelijk eens mee stopt. Die heeft toch mede voor het jaren 50 imago van het CDA gezorgd (naast Balkenende en Donner).
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 17:18:28 #137
104871 remlof
Europees federalist
pi_87067957
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 17:15 schreef Holograph het volgende:

[..]

Stond niet op de kieslijst.
Ah ok, jammer.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 17:20:12 #138
104871 remlof
Europees federalist
pi_87068006
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 17:18 schreef Mike het volgende:
Ik mag toch hopen dat Hirsch Ballin er eindelijk eens mee stopt. Die heeft toch mede voor het jaren 50 imago van het CDA gezorgd (naast Balkenende en Donner).
Volgens mij doet vooral dat woord waar die C voor staat in CDA dat :')
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 17:21:24 #139
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_87068040
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 17:20 schreef remlof het volgende:

[..]

Heb je dat zelf bedacht of heb je dat gister in het NRC gelezen? _O-
  Moderator vrijdag 1 oktober 2010 @ 17:22:22 #140
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_87068067
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 17:20 schreef remlof het volgende:

[..]

Die C is vanaf de jaren 70 alleen maar kleiner geworden en speelt voor veel mensen amper meer een rol. Dat wil niet zeggen dat ze niet achter de uitgangspunten staan, maar in ieder geval niet met een bijbel in de hand. :+ Mensen als De Jager of Eurlings hebben toch een heel ander imago dan Hirsch Ballin?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 17:26:27 #141
104871 remlof
Europees federalist
pi_87068173
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 17:22 schreef Mike het volgende:

[..]

Die C is vanaf de jaren 70 alleen maar kleiner geworden en speelt voor veel mensen amper meer een rol. Dat wil niet zeggen dat ze niet achter de uitgangspunten staan, maar in ieder geval niet met een bijbel in de hand. :+ Mensen als De Jager of Eurlings hebben toch een heel ander imago dan Hirsch Ballin?
Ja nogal, die hebben kennelijk geen moeite met het CDA in een kabinet gesteund door extreem-rechts :{
pi_87068174
http://www.trouw.nl/nieuw(...)alarmnummer_114.html
Graus probeert makkelijk geld te verdienen _O-

[ Bericht 8% gewijzigd door Verlichtend op 01-10-2010 17:37:20 ]
pi_87070214
Remlof, kunnen we jou eigenlijk nog op TV spotten tussen alle betogers in Arnhem morgen? :P
Had begrepen dat er al zes demonstraties aangevraagd zijn.

; http://www.omroepgelderla(...)an-demonstraties.htm

[ Bericht 26% gewijzigd door Cerbie op 01-10-2010 18:36:47 (linkje) ]
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:43:42 #144
104871 remlof
Europees federalist
pi_87070489
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 18:35 schreef Cerbie het volgende:
Remlof, kunnen we jou eigenlijk nog op TV spotten tussen alle betogers in Arnhem morgen? :P
Had begrepen dat er al zes demonstraties aangevraagd zijn.

; http://www.omroepgelderla(...)an-demonstraties.htm
Nee, reken daar maar niet op :P
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:45:38 #145
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_87070552
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:18 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Aan het eind zeiden ze het WEER.. Of sliep je toen al ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_87071792
quote:
Nederland wil verder investeren in de band met de staat Israël.
"Beetje" ongepast. Ongepast om te "investeren" in een agressieve schurkenstaat die al 40 a 45 jaar bezet gebied koloniseert en aangegeven heeft geen vrede te willen. Waarom investeren we niet verder in Palestina? Waarom investeren we niet in Iran?

(Overigens, waarom gaat het niet gewoon over Nederland?)

Ongepast, ja:
quote:
As Gareth Porter documents in an excellent article at The Huffington Post, the report "shows conclusively, for the first time, that US citizen Furkan Dogan and five Turkish citizens were murdered execution-style by Israeli commandos." In particular:

The report reveals that Dogan, the 19-year-old US citizen of Turkish descent, was filming with a small video camera on the top deck of the Mavi Marmara when he was shot twice in the head, once in the back and in the left leg and foot and that he was shot in the face at point blank range while lying on the ground.

The report says Dogan had apparently been "lying on the deck in a conscious or semi-conscious, state for some time" before being shot in his face.

The forensic evidence that establishes that fact is "tattooing around the wound in his face," indicating that the shot was "delivered at point blank range." The report describes the forensic evidence as showing that "the trajectory of the wound, from bottom to top, together with a vital abrasion to the left shoulder that could be consistent with the bullet exit point, is compatible with the shot being received while he was lying on the ground on his back."
http://www.salon.com/news(...)/flotilla/index.html
pi_87072159
Ik vind alle plannen eerlijk gezegd minder erg dan ik verwacht had. Ik ben het namelijk met een groot aantal maatregelen eens, tot mijn verbazing. Een groot pijnpunt blijft wel dat de rijksten worden ontzien, terwijl de zorg wordt uitgekleed. De zwaksten zijn de klos, rijken ontspringen de dans.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:13:12 #148
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_87074023
Eigenlijk ben ik best blij dat ik geen VVD heb gestemd. Hoewel ze een goed verkiezingsprogramma hadden is daar vrij weinig van terecht gekomen: ja de bezuinigingen. maar geen echte structurele maatregelen. Eigenlijk hadden we dus nog veel meer kunnen bezuinigen als ook de HRA was aangepakt, WW hervormd en nog zo wat structurele ingrepen.. maar helaas, nu een visieloos compromissenkabinet
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:17:30 #149
104871 remlof
Europees federalist
pi_87074202
En als Wilders op 2 november wordt veroordeeld, wat dan? Dan zal ie toch z'n zetel in de Tweede Kamer moeten opgeven neem ik aan?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:19:23 #150
308842 BradleyQ
de kleine generaal
pi_87074299
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 20:17 schreef remlof het volgende:
En als Wilders op 2 november wordt veroordeeld, wat dan? Dan zal ie toch z'n zetel in de Tweede Kamer moeten opgeven neem ik aan?
_O-
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:20:22 #151
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_87074339
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 20:17 schreef remlof het volgende:
Dan kan er hoger beroep volgen. En wat als Wilders in het gelijk wordt gesteld? De NOS meldt:

quote:
Wilders wordt vervolgd voor uitspraken als: "De koran is het Mein Kampf van een religie die beoogt anderen te elimineren", en "een gematigde islam bestaat niet". De vier internationaal gerenommeerde deskundigen zouden het gelijk van Wilders moeten bewijzen. Onder meer de volgende citaten moeten daaraan bijdragen:

Robert Bruce Spencer, Amerikaanse publicist van islam-gerelateerde boeken:

"Het uiteindelijke doel van de islam is het uitroeien van de westerse beschaving."

Raphael Israeli, hoogleraar geschiedenis in Jeruzalem:

"De islamisering van Europa is een groot gevaar voor de Europese samen."

"Ik ben het helemaal eens met het huidige en toekomstige gevaar van de islam in Nederland."

Andrew Bostom, islamcriticus:

"De karakterisering van de islam als totalitair regime is juist."

Bill Warner, directeur van het Centrum voor de studie van de politieke islam in Florida:

"De enige manier om te voorkomen slaaf te worden van Allah, is het beschermen van de Nederlandse vrijheid."
http://nos.nl/artikel/188(...)-in-strafproces.html
pi_87074380
You. Have. Got. To. Be. Fucking. Kidding. Me.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:22:06 #153
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87074400
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 20:20 schreef Holograph het volgende:

[..]

Dan kan er hoger beroep volgen. En wat als Wilders in het gelijk wordt gesteld? De NOS meldt:

Als Wilders in het gelijk wordt gesteld is er niets aan de hand lijkt me ;)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:22:21 #154
308842 BradleyQ
de kleine generaal
pi_87074412
Daar noem je ook een paar figuren.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:23:16 #155
104871 remlof
Europees federalist
pi_87074441
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 20:20 schreef Holograph het volgende:

[..]

[..]

http://nos.nl/artikel/188(...)-in-strafproces.html
Volgens mij zijn die vier " internationaal gerenommeerde deskundigen" zionisten, nogal wiedes dat die Wilders gelijk geven. Maar dat zal de rechter beoordelen.

Maar je mag dus lid van het parlement blijven tot de definitieve uitspraak bij het hoogste hof? Want als Wilders niet wint wordt dat uiteindelijk het Europese Hof van Justitie denk ik.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:33:11 #156
104871 remlof
Europees federalist
pi_87074802
Hmm, hier is al een apart topic over: Stel dat Wilders wordt veroordeeld..

Laten we die discussie daar maar voeren.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:36:28 #157
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_87074937
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 20:23 schreef remlof het volgende:

[..]

Volgens mij zijn die vier " internationaal gerenommeerde deskundigen" zionisten, nogal wiedes dat die Wilders gelijk geven. Maar dat zal de rechter beoordelen.

Maar je mag dus lid van het parlement blijven tot de definitieve uitspraak bij het hoogste hof? Want als Wilders niet wint wordt dat uiteindelijk het Europese Hof van Justitie denk ik.
En dan zou hij potentieel (gezien het arrest Daniel Feret) wel eens in het ongelijk gesteld kunnen worden... ;)

Maar het duurt heel, heel lang voor we aan een uitspraak van het EHRM toe zijn hoor...
Gerust een jaar of 8 a 12...
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:36:58 #158
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_87074958
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 20:33 schreef remlof het volgende:
Hmm, hier is al een apart topic over: Stel dat Wilders wordt veroordeeld..

Laten we die discussie daar maar voeren.
OEPS.. Te laat gezien, sorry..
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:37:44 #159
104871 remlof
Europees federalist
pi_87074986
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 20:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

OEPS.. Te laat gezien, sorry..
Geeft niks, maar daar maar verder hierover, kunnen we het hier over het gezellige CDA-congres in Arnhem hebben :+
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:56:12 #160
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87075800
Zojuist op het journaal toch een hoop redelijk felle voor- en tegenstanders gehoord binnen het CDA.. Ik begin me toch een beetje af te vragen hoe het CDA uit het congres gaat komen, wat er ook gestemd wordt..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:01:05 #161
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_87076016
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 20:56 schreef De_Hertog het volgende:
Zojuist op het journaal toch een hoop redelijk felle voor- en tegenstanders gehoord binnen het CDA.. Ik begin me toch een beetje af te vragen hoe het CDA uit het congres gaat komen, wat er ook gestemd wordt..
Het blijft spannend...
Wat dat betreft is dit een geniale (in)formatie: een soap met cliffhangers... _O- _O- _O-
pi_87077168
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 21:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Het blijft spannend...
Wat dat betreft is dit een geniale (in)formatie: een soap met cliffhangers... _O- _O- _O-
zou zo verfilmt kunnen worden... :D
pi_87088405
quote:
VVD’ers: de babyboomer wordt te veel ontzien

Het aanstaande kabinet-Rutte ontziet babyboomers te veel, zeggen VVD-prominenten als Hans Wiegel en Frank de Grave. Ze steunen de kritiek van de liberale jongerenclub JOVD. Die stelt dat sociaal-economisch te weinig wordt hervormd.
http://www.volkskrant.nl/(...)ordt_te_veel_ontzien

quote:
CDA’ers in Brussel vrezen boekhoudersmentaliteit

Het streven van het nieuwe kabinet om jaarlijks 1 miljard euro extra op de afdracht aan de EU te bezuinigen, is volgens de CDA-europarlementariërs onhaalbaar. De eurofractie is daar niet rouwig om. Zij zien de huidige nettobijdrage van Nederland aan de EU (2 miljard euro per jaar) als een ‘zeer rendabele investering’.
http://www.volkskrant.nl/(...)ekhoudersmentaliteit
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 04:00:01 #164
104871 remlof
Europees federalist
pi_87089343
Misschien is dit allemaal gewoon een plan om zo snel mogelijk van de fascistische invloed van Wilders af te komen, en daarbij worden Rutte en Verhagen opgeofferd.

Als dat zo is hoop ik dat het lukt, zo niet denk ik dat dit kabinet volgend jaar om deze tijd sowieso alweer tot het verleden behoort.
pi_87090418
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 04:00 schreef remlof het volgende:
Misschien is dit allemaal gewoon een plan om zo snel mogelijk van de fascistische invloed van Wilders af te komen, en daarbij worden Rutte en Verhagen opgeofferd.

Als dat zo is hoop ik dat het lukt, zo niet denk ik dat dit kabinet volgend jaar om deze tijd sowieso alweer tot het verleden behoort.
Misschien ben je wel aan het dromen en zal je weldra wakker worden uit deze nachtmerrie. :'(
pi_87090753
Duurt wel lang die inloop. 10:00 is toch en christelijke tijd. De aanloop is groter dan de deur aan kan :P
pi_87091213
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 04:00 schreef remlof het volgende:

Word eens wakker. Wilders heeft nu fokking veel macht en jij denkt dat dat zo weer voorbij is?
pi_87093769
quote:
VVD houdt rekening met wens SGP

De VVD heeft in het regeerakkoord een concessie gedaan in een voor de SGP gevoelige kwestie. Dat heeft VVD-leider Rutte gezegd op een bijeenkomst van zijn partij in Gorinchem.

Rutte zei dat de regels over de sluiting van winkels op zondag blijven bestaan, hoewel de VVD die had willen versoepelen. Hij benadrukte dat er geen afspraken zijn gemaakt met de SGP, maar hij vindt dat zijn fractie met een schuin oog naar die partij moet kijken.

Steun van de SGP kan voor de coalitie van belang zijn, omdat VVD, CDA en PVV maar een kleine meerderheid in de Kamer hebben en het CDA verdeeld is.
http://nos.nl/artikel/188686-vvd-houdt-rekening-met-wens-sgp.html
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 oktober 2010 @ 00:40:21 #169
862 Arcee
Look closer
pi_87120406
68% stemde voor regeringsdeelname op het CDA-congres. En dus 32% stemde tegen en dat is best veel.
pi_87120447
quote:
VVD zal koste wat het kost de Premier leveren. Voor minder doen ze het niet. Ze geven zo enorm veel weg dat ik me afvraag wat de VVD'er nog in hun partij ziet.
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
  zondag 3 oktober 2010 @ 00:45:21 #171
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_87120542
quote:
Beoogd premier Rutte zegt dat zijn kabinet zich niet arrogant zal opstellen. Om meerderheden te krijgen moet het kabinet volgens hem de hand uitsteken naar de PVV, maar ook naar de PvdA, D66, GroenLinks en andere partijen. [...] Rutte hoopt dat het kabinet voor de herfstvakantie op het bordes van Paleis Noordeinde staat. Het zou betekenen dat het tussen 11 en 15 oktober wordt gepresenteerd. Hij zegt erbij dat dat een ambitieuze doelstelling is.
  † In Memoriam † zondag 3 oktober 2010 @ 00:56:49 #172
230491 Zith
pls tip
pi_87120854
quote:
Beoogd premier Rutte zegt dat zijn kabinet zich niet arrogant zal opstellen.
Hebben ze echt laten zien ja :')

zondag 3 oktober 2010 @ 01:09:22 #173
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_87121204
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:40 schreef Arcee het volgende:
68% stemde voor regeringsdeelname op het CDA-congres. En dus 32% stemde tegen en dat is best veel.
mwah, het is zo goed als 70/30, dat vind ik echt een overgrote meerderheid. Bij partijprogramma's worden punten wel eens ingestemd met minder dan een dergelijk percentage en dan houdt ook de hele fractie zich eraan. Ik kan me moeilijk inleven dat Ferrier of Koppejan op basis van het percentage een beslissing nemen. Als zij vasthouden aan principiele bezwaren zou ik daar veel meer waardering voor hebben.
  zondag 3 oktober 2010 @ 01:20:01 #174
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87121466
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:45 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Niet arrogant? Ah, vandaar opmerkingen als "de druiven zijn wel erg zuur in de linkse kerk" en "een akkoord waar rechts Nederland de vingers bij zal aflikken". :') Ik mag hopen dat de overige partijen de VVD lekker laten stikken als hij geen steun kan krijgen van Wilders.
pi_87122346
Een stuk van Abdelkader Benali in The Observer van vandaag:

I migrated to Europe with hope. Now I feel nothing but dread
As the Dutch ban the burqa, one of Holland's leading writers mourns the passing of a welcoming continent

http://www.guardian.co.uk(...)mmigration-prejudice
  zondag 3 oktober 2010 @ 06:00:43 #176
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_87124170
Hij signaleert een hoop maar zegt niet hoe het verder moet. Wel een paar interessante punten: immigranten wilden niet inburgeren, de politiek dacht dat ze het wel zouden doen maar lieten excessen uit cultureel oogpunt toe en onderkenden de problemen onvoldoende.

Ik ben best benieuwd wat een Pechtold van dit stuk vindt.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 oktober 2010 @ 06:40:29 #177
862 Arcee
Look closer
pi_87124269
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 01:20 schreef ethiraseth het volgende:
Ik mag hopen dat de overige partijen de VVD lekker laten stikken als hij geen steun kan krijgen van Wilders.
Ja, daar komen we verder mee.:')
  zondag 3 oktober 2010 @ 07:04:53 #178
225540 Pugg
Friends forever
pi_87124357
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 01:20 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Niet arrogant? Ah, vandaar opmerkingen als "de druiven zijn wel erg zuur in de linkse kerk" en "een akkoord waar rechts Nederland de vingers bij zal aflikken". :') Ik mag hopen dat de overige partijen de VVD lekker laten stikken als hij geen steun kan krijgen van Wilders.
Precies,laat je niets anders aanpraten door de zogenaamde links bashers.
Ik had al geen hoge hoed op van verhagen ,maar wat is die door de mand gezakt.
Janken op een congres en je oude vader erbij halen, schande , emotionele chantage.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_87129234
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:45 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Tja dan zal hij eerst flink in het herstel van zijn relatie met die partijen moeten investeren. Die zijn gedurende de formatie namelijk flink geschoffeerd. Om dan uit te komen op een akkoord dat niets doet aan sociale hervormingen en met een lastenverzwaring van 6 miljard komt :')
  zondag 3 oktober 2010 @ 13:05:22 #180
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87129386
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 06:40 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja, daar komen we verder mee.:')
Ik hoop ook dat de oppositiepartijen ook in het landsbelang meedenken, maar het is natuurlijk wel een beetje vreemd om aan de ene kant dit soort opmerkingen te maken en aan de andere kant te praten over respectvol opstellen en overal steun zoeken. Nog erger wordt het als je de opmerkingen van Wilders meeneemt. Rutte verwacht van de oppositie blijkbaar meer dan van zijn gedoogpartner.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_87129475
Hoe meer ik mij verdiep in de twee akkoorden die er liggen, hoe duidelijker het wordt dat ons echt een rampzalig pakket maatregelen wordt voorgelegd. Stijgende werkloosheid, dalende koopkracht. Althans, voor de doorsnee Nederlander. Mensen die flink in de slappe was zitten, die gaan erop vooruit. En bedankt.
pi_87129621
Ernst Hirsch Ballin net in Buitenhof. Hij vraagt Koppejan en Ferrier om zich tegen het akkoord te blijven verzetten. Wees er bovendien op dat Klink en Schinkelshoek terug kunnen keren in de kamer en zich bij de dissidenten kunnen voegen.

Het zal wel gezellig zijn in de ministerraad c_/
  zondag 3 oktober 2010 @ 13:15:35 #183
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87129717
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 13:12 schreef Jojoke het volgende:
Ernst Hirsch Ballin net in Buitenhof. Hij vraagt Koppejan en Ferrier om zich tegen het akkoord te blijven verzetten. Wees er bovendien op dat Klink en Schinkelshoek terug kunnen keren in de kamer en zich bij de dissidenten kunnen voegen.

Verder wil hij een onderzoek naar het partijbestuur: http://www.nu.nl/politiek(...)k-partijbestuur.html

Hij zegt dat Klink gelijk had eerst om bezinning te vragen en wil onderzocht zien hoe het partijbestuur het tot deze verdeeldheid heeft laten komen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 3 oktober 2010 @ 13:34:20 #184
318081 RidgeF
DJ for Life!
pi_87130265
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 13:15 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Verder wil hij een onderzoek naar het partijbestuur: http://www.nu.nl/politiek(...)k-partijbestuur.html

Hij zegt dat Klink gelijk had eerst om bezinning te vragen en wil onderzocht zien hoe het partijbestuur het tot deze verdeeldheid heeft laten komen.
Goh toch gek dat er dan 18 fractieleden niet voor die bezinning waren . Die zure mastodont is ook een slecht verliezer.
Ondanks alle onzin blijft er niets mooiers dan radio maken..........
pi_87130316
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 13:34 schreef RidgeF het volgende:

[..]

Goh toch gek dat er dan 18 fractieleden niet voor die bezinning waren . Die zure mastodont is ook een slecht verliezer.
Hoezo is Hirsch Ballin een mastodont? De beste man is momenteel een demissionair minister.
pi_87130511
quote:

[..]

Ik denk steeds meer dat het congres voor Verhagen eerder een pyrrusoverwinning is. Er is eigenlijk geen sprake van winst of verlies, in de ogen van Koppejan en Ferrier. Zij staan zo principieel in deze kwestie, dat je het kan vergelijken met een gewetensbezwaar. Verhagen zit heel anders in deze kwestie. Dat merkte je gisteren aan de speeches op het congres. Hij weet niet goed om te gaan hiermee en dat blijft de komende dagen een probleem.
pi_87130534
Hirsch Ballin is niet beschikbaar voor dit (wellicht) komende kabinet. Ik denk dat hij weer hoogleraar wordt. Of misschien dat hij (net als Donner) op de kandidatenlijst voor vice-president van de Raad van State komt, gezien zijn enorme kennis over staatsrecht.
  zondag 3 oktober 2010 @ 13:43:27 #188
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87130578
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 13:12 schreef Jojoke het volgende:

Wat een held op dit punt. O+
  zondag 3 oktober 2010 @ 13:43:54 #189
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87130591
quote:

[..]

Zuur, mastodont... Wat is het toch moeilijk om te gaan met mensen met een andere mening.

Als er iets is wat het congres van gisteren liet zien dan is het wel dat er verdeeldheid is binnen het CDA, Hirch Balin wil laten onderzoeken hoe het komt dat deze diepe verdeeldheid is ontstaan. Lijkt me vrij weinig mis mee. Als je als partij, zeker een partij die normaal zo stabiel is als het CDA, ineens zo veel interne verdeeldheid hebt lijkt het me verstandig eens te kijken waar het mis ging.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_87130861
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 13:41 schreef Toad het volgende:

[..]

Ik denk steeds meer dat het congres voor Verhagen eerder een pyrrusoverwinning is. Er is eigenlijk geen sprake van winst of verlies, in de ogen van Koppejan en Ferrier. Zij staan zo principieel in deze kwestie, dat je het kan vergelijken met een gewetensbezwaar. Verhagen zit heel anders in deze kwestie. Dat merkte je gisteren aan de speeches op het congres. Hij weet niet goed om te gaan hiermee en dat blijft de komende dagen een probleem.
Ik snap ook niet hoe Verhagen zo dom geweest kan zijn om zo opzichtig zijn politieke lot in handen te leggen van Wilders en consorten. Dan ben je of heel naïef of echt te machtsgeil...
pi_87130946
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 13:52 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik snap ook niet hoe Verhagen zo dom geweest kan zijn om zo opzichtig zijn politieke lot in handen te leggen van Wilders en consorten. Dan ben je of heel naïef of echt te machtsgeil...
'Maurice schaakt op meerdere borden'. :P
pi_87131415
Maxime, bedoel je? ;)

Prominent VVD-lid De Vries naar D66
http://www.nrc.nl/binnenl(...)id_De_Vries_naar_D66
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 oktober 2010 @ 14:45:09 #193
862 Arcee
Look closer
pi_87132491
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:10 schreef Toad het volgende:
Maxime, bedoel je? ;)

Ja, dat sluit goed aan bij:

zondag 3 oktober 2010 @ 15:01:38 #194
104871 remlof
Europees federalist
pi_87133010
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:45 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja, dat sluit goed aan bij:

Ik denk dat er nog wel meer zullen volgen.
  zondag 3 oktober 2010 @ 15:09:59 #195
66444 Lord_Vetinari
pi_87133261
Even het artikeltje:

DEN HAAG - Oud-VVD-staatssecretaris Gijs de Vries zegt per direct zijn lidmaatschap bij de VVD op. Hij kan zich niet vinden in de samenwerking die de liberalen willen aangaan met de PVV van Geert Wilders.
De Vries stapt over naar D66.

Dat maakte De Vries zondag bekend. ,,De keuze van de VVD voor een kabinet dat rust op de PVV acht ik onverenigbaar met de uitgangspunten en idealen die ik twintig jaar lang in politieke functies namens de VVD heb uitgedragen'', zo stelde hij.

Volgens De Vries is het ,,in strijd met het landsbelang en principieel onjuist om een intern ondemocratische partij die discriminatie bepleit en xenofobie mobiliseert te belonen met politiek macht''. Hij acht een coalitie met de PVV ,,heilloos voor het land, en fundamenteel in strijd met de liberale beginselen''.

Begin september uitte De Vries al bezwaren tegen een samenwerking met de PVV via een ingezonden krantenartikel. Ook tijdens een partijbijeenkomst van de VVD in Gorinchem, op zaterdag, was hij een van de criticasters.

VVD-leider Mark Rutte ,,respecteert het besluit, maar betreurt de opzegging'', zo liet hij weten in een reactie. D66-voorzitter Ingrid van Engelshoven zei De Vries ,,van harte'' te verwelkomen.

De Vries was lid van het Europees Parlement en later voorzitter van de liberale fractie daar. Hij was ook twee keer lijsttrekker van de VVD bij de Europese Verkiezingen. De Vries was tevens staatssecretaris voor rampenbestrijding en Antilliaanse zaken in het tweede kabinet-Kok. Na de functie van EU-coördinator terrorismebestrijding te hebben bekleed, werd hij in 2008 lid van de Algemene Rekenkamer.

Op 20 september zegde oud-fractieleider en oud-minister Joris Voorhoeve al zijn lidmaatschap bij de VVD op wegens de aanstaande samenwerking met de PVV. VVD-fractieleider Mark Rutte noemde dat toen ,,jammer.'' (ANP)
pi_87133370
Interessant. Zonet wilde ik hier een tweet van TK-lid Atsma hier quoten waarin hij ongeveer zoiets zei: #buitenhof is 2/3 meerderheid nog niet genoeg?

Waarschijnlijk zei hij dat omdat hij zich als voorstemmer gesteund voelt door de uitspraak van het congres. Maar die tweet kon je ook anders uitleggen: is 2/3 nog niet genoeg om Koppejan/Ferrier over te halen? Dat heeft hij dus nu toch ingezien.

Ik krijg mede hierdoor toch het idee dat er ook respect zal zijn voor de keuze die Koppejan en Ferrier zullen maken, of nu voor of tegen stemmen.
pi_87133398
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:10 schreef Toad het volgende:
Maxime, bedoel je? ;)

quote:
Op de partijraad die de VVD gisteren hield in een evenementenhal in de buurt van Gorinchem, verwoordde hij zijn verzet tegenover meer dan honderd actieve VVD-leden. Mark Rutte reageerde daarop. Hij vond dat De Vries een “karikatuur maakt van de PVV”. Rutte: “Een strijd tegen de islam betekent niet dat die partij xenofoob is, zoals jij beweert.” Rutte kreeg luid applaus, na de bijdrage van De Vries bleef het ijzig stil.
Wat dat betreft is de VVD al veel verder heen dan het CDA. De VVD-leider loopt al Wilders' 'strijd tegen de islam' te verdedigen. Ik denk dat Wilders meer gaat gebruik maken van de 'agreement to disagree' dan CDA en sowieso VVD.
pi_87133459
De speech van Koppejan gisteren was veel verzoenender van toen dan die van Ferrier... Bij die eerste had ik zelfs in het begin het idee dat hij daar ter plekke zou melden dat hij alsnog voor zou zijn (dacht de voorzitter volgens mij ook. Koppejan werd pas afgebroken toen bleek dat dit niet het geval was). Ben wel benieuwd of hij standvastig zal blijven. De druk zal echt gigantisch zijn.
pi_87133466
Logisch, de echte liberalen lopen de tent uit. Eerst was samenwerking met de PVV nog te rechtvaardigen doordat Rutte dolgraag een VVD-akkoord wilde. Nu de rook is opgetrokken blijkt dat er een akkoord ligt dat alles behalve een liberaal smaakje heeft. Alles behalve zelfs. Wat een grap eigenlijk.
pi_87133601
Tot dusver meer VVD'ers die uit de partij stappen dan CDA'ers trouwens. Wellicht omdat ze binnen de VVD echt een kleine meerderheid zijn en D66 niet ver van hen staat.
pi_87133651
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 15:19 schreef Jojoke het volgende:
Tot dusver meer VVD'ers die uit de partij stappen dan CDA'ers trouwens. Wellicht omdat ze binnen de VVD echt een kleine meerderheid zijn en D66 niet ver van hen staat.
CDA'ers zijn over het algemeen erg trouw aan de partij.
  zondag 3 oktober 2010 @ 15:28:24 #202
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_87133808
VVD heeft nog wat intellectuele resten, van de tijd dat ze tegenover de christelijke partijen stonden op medisch-ethische kwesties (zoals dat heet) en het homohuwelijk. Iedereen die na kan denken is er dan ook uitgestapt de laatste jaren.

Nu bedienen ze hetzelfde electoraat, en de meeste VVD'ers zijn opportunistisch genoeg om dan niet moeilijk te gaan doen over principes.
  Moderator zondag 3 oktober 2010 @ 15:29:23 #203
249559 crew  Lavenderr
pi_87133838
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 15:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

CDA'ers zijn over het algemeen erg trouw aan de partij.
En het geloof dat hen bindt. Grote factor waar gisteren ook verschillende keren aan geappelleerd werd.
  zondag 3 oktober 2010 @ 15:34:26 #204
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_87134002
Klopt het dat we de volgende ministerposten krijgen? Op basis van het regeerakkoord en de nieuwsberichten van de afgelopen tijd kom ik tot de volgende twaalf ministers, wat overeenstemt met het al vaak genoemde aantal posten:

• Minister van Algemene Zaken (MP)
• Minister van Buitenlandse Zaken
• Minister van Binnenlandse Zaken
• Minister van Financiën
• Minister van Economische zaken, Innovatie en Landbouw
• Minister van Sociale Zaken
• Minister van Volksgezondheid
• Minister van Onderwijs
• Minister van Veiligheid
• Minister van Ruimte
• Minister van Defensie
• Minister van Immigratie en Integratie (zonder portefeuille)
Wie dit leest is alfabeet.
  zondag 3 oktober 2010 @ 15:36:23 #205
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_87134076
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 15:34 schreef Corkscrew het volgende:
Klopt het dat we de volgende ministerposten krijgen? Op basis van het regeerakkoord en de nieuwsberichten van de afgelopen tijd kom ik tot de volgende twaalf ministers, wat overeenstemt met het al vaak genoemde aantal posten:

• Minister van Algemene Zaken (MP)
• Minister van Buitenlandse Zaken
• Minister van Binnenlandse Zaken
• Minister van Financiën
• Minister van Economische zaken, Innovatie en Landbouw
• Minister van Sociale Zaken
• Minister van Volksgezondheid
• Minister van Onderwijs
• Minister van Veiligheid
• Minister van Ruimte
• Minister van Defensie
• Minister van Immigratie en Integratie (zonder portefeuille)
Lijken mij er te veel voor een kabinet dat in eigen vlees wil snijden.
pi_87134189
Ze kunnen het beter Minister van Remigratie en uitzetbeleid noemen.
pi_87135193
Hoe meer ik te weten kom, hoe lachwekkender het akkoord wordt. Zo blijkt er geen geld te zijn voor drieduizend extra agenten en wordt het ook onmogelijk om minder te betalen aan de EU. Vraag me af welke punten wel overeind blijven.
  zondag 3 oktober 2010 @ 16:14:02 #208
66444 Lord_Vetinari
pi_87135241
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 16:12 schreef KoosVogels het volgende:
Hoe meer ik te weten kom, hoe lachwekkender het akkoord wordt. Zo blijkt er geen geld te zijn voor drieduizend extra agenten en wordt het ook onmogelijk om minder te betalen aan de EU. Vraag me af welke punten wel overeind blijven.
We mogen 130 op de snelweg. :Y
pi_87135368
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 16:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

We mogen 130 op de snelweg. :Y
Driewerf hoera. Ik heb serieus mensen gesproken die het akkoord om die reden prijzen. Dan besef je eens temeer dat er veel dom volk rondloopt in ons land. Terwijl wanneer je vertelt dat het akkoord aan gort is geschoten door tal van economen, het er bij het ene oor ingaat en het andere direct weer uit.
  zondag 3 oktober 2010 @ 16:21:22 #210
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_87135496
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 16:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Driewerf hoera. Ik heb serieus mensen gesproken die het akkoord om die reden prijzen. Dan besef je eens temeer dat er veel dom volk rondloopt in ons land. Terwijl wanneer je vertelt dat het akkoord aan gort is geschoten door tal van economen, het er bij het ene oor ingaat en het andere direct weer uit.
De maximumsnelheid is als opium voor het volk.
pi_87135739
quote:

[..]

Ik heb er vertrouwen in dat het met de begroting wel goedkomt. Die is bij de VVD in goede handen. :Y
pi_87135765
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 16:12 schreef KoosVogels het volgende:
Ik ben me net een beetje aan het verdiepen in het verhaal rondom de dubbele nationaliteit (ik heb er zelf 2).
Maar wat is dat nou voor een achterlijke regel over dat mensen die een misdrijf begaan waar 12 jaar of meer op staat hun NL nationaliteit ontnomen wordt?
Hoe vaak wordt er nou in NL eigenlijk 12 jaar gegeven per jaar, en hoeveel daarvan hebben een dubbele nationaliteit? 2 ofzo?
  zondag 3 oktober 2010 @ 16:29:26 #213
66444 Lord_Vetinari
pi_87135775
quote:

[..]

ja, maar dat maakt niet uit. De Boerka wordt verboden en we mogen 130 en weer roken in de kleine kroeg. Nou, als dat geen reden is om 110.000 extra werklozen en 200 Euro achteruitgang per maand en koopkrachtvermindering voor uitkeringstrekkers en 65-plussers en verlaging van het minimumloon en extra tweedeling in de samenleving en moord op ons cultuurstelsel te accepteren, weet ik het ook niet meer, hoor.
  zondag 3 oktober 2010 @ 16:30:52 #214
66444 Lord_Vetinari
pi_87135822
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 16:28 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik heb er vertrouwen in dat het met de begroting wel goedkomt. Die is bij de VVD in goede handen. :Y
Um, je begrijpt toch wel, dat de begroting onderhavig is aan de afspraken die er gemaakt zijn? En dat de VVD kan willen wat ze wil, maar dat de PVV heus geen andere anti-moslim afspraken gaat laten vallen om 130 dierenagenten te krijgen?
  zondag 3 oktober 2010 @ 16:40:00 #215
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_87136140
quote:

[..]

Die begroting zit potdicht inderdaad, met o.a. een ingeplande bezuiniging op de afdrachten aan Europa met 1 miljard terwijl die nergens op gebaseerd is. ^O^
pi_87136654
quote:

[..]

Alle gaten worden ongetwijfeld gedicht, maar dat maakt de geplande maatregelen niet minder idioot. Zie de post van L_V voor een kleine greep uit de gevolgen van het akkoord.
pi_87137619
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 16:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

ja, maar dat maakt niet uit. De Boerka wordt verboden en we mogen 130 en weer roken in de kleine kroeg. Nou, als dat geen reden is om 110.000 extra werklozen en 200 Euro achteruitgang per maand en koopkrachtvermindering voor uitkeringstrekkers en 65-plussers en verlaging van het minimumloon en extra tweedeling in de samenleving en moord op ons cultuurstelsel te accepteren, weet ik het ook niet meer, hoor.
Ik weet soms ook niet waar ik moet beginnnen. Ik vind het echt zonde dat bij de PO ook zoveel weg gaat. Eigenlijk levert enkel en alleen maar de PO kwaliteit op TV..
  zondag 3 oktober 2010 @ 17:34:14 #218
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_87137900
Oh Oh Cherso en ik houd van Holland zijn toch ook twee pracht programma's?? daar krijgen we er dan zeven van elke avond in week eentje O+
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  zondag 3 oktober 2010 @ 17:36:23 #219
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87137975
quote:

[..]

Ach ja, historische kennis, wie heeft dat nodig om een mening te vormen hè.
  zondag 3 oktober 2010 @ 17:42:01 #220
66444 Lord_Vetinari
pi_87138169
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 17:34 schreef Aloulou het volgende:
Oh Oh Cherso en ik houd van Holland zijn toch ook twee pracht programma's?? daar krijgen we er dan zeven van elke avond in week eentje O+
En Idols, Voice of Holland, Popstars... Elke avond eentje! Oh joy of joys! Wat zal het leven mooi worden! *O*
  zondag 3 oktober 2010 @ 17:48:04 #221
66444 Lord_Vetinari
pi_87138365
CDA-leden: laat bezwaren zwaar meewegen
DEN HAAG - Bezwaren bij een belangrijk smaldeel van het CDA over samenwerking met de PVV moeten zwaar worden meegewogen door de CDA-fractie in de Tweede Kamer. De fractie buigt zich dinsdag over de vraag of het CDA stapt in een minderheidskabinet met de VVD, gedoogd door de partij van Geert Wilders.

Die oproep hebben vier CDA-leden gedaan in een open brief aan de CDA-fractie. De leden waren ook de indieners van vier resoluties op het CDA-congres op zaterdag. Daar stemde 68 procent voor de beoogde regeringscoalitie en 32 procent tegen.

Over de stemverhouding zeggen de vier, onder meer actief bij locale CDA-afdelingen: „We hopen dat u dit signaal serieus neemt, juist ook nu onze partij verzwakt is door een verkiezingsnederlaag.”
pi_87140197
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 17:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En Idols, Voice of Holland, Popstars... Elke avond eentje! Oh joy of joys! Wat zal het leven mooi worden! *O*
Oh boy.
  zondag 3 oktober 2010 @ 18:44:54 #223
104871 remlof
Europees federalist
pi_87140301
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 18:41 schreef IHVK het volgende:

[..]

Oh boy.
En vanavond wordt het nieuws u gebracht door Lockheed Martin *O*
  zondag 3 oktober 2010 @ 18:52:39 #224
66444 Lord_Vetinari
pi_87140556
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 18:44 schreef remlof het volgende:

[..]

We onderbreken de troonrede nu even voor de reclame en zijn zo bij u terug. Uiteraard met ondertiteling en uitleg van de moeilijke woorden, zoals 'en', 'of' en 'samenwerking'
pi_87140772
SMS OH OH BEA AAN NAAR 6464 EN ONTVANG DE BEA-CHERSO MIX ALS RINGTONE!
  zondag 3 oktober 2010 @ 19:14:17 #226
308842 BradleyQ
de kleine generaal
pi_87141210
quote:

[..]

:{w Linkse mensen kunnen ook best van LM vliegtuigen houden.
Het PvdA is daar wel een goed voorbeeld van.
pi_87141291
:')
  Moderator zondag 3 oktober 2010 @ 19:17:51 #228
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_87141337
Na CDA congres 200 nieuw leden: link
  zondag 3 oktober 2010 @ 19:19:56 #229
308842 BradleyQ
de kleine generaal
pi_87141392
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 19:17 schreef Mike het volgende:
Na CDA congres 200 nieuw leden: link
Ramptoerisme heet dat.
  Moderator zondag 3 oktober 2010 @ 19:21:23 #230
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_87141440
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 19:19 schreef BradleyQ het volgende:

[..]

Ramptoerisme heet dat.
Zolang ze netjes hun contributie betalen, zal het CDA vast vinden dat alle toeristen welkom zijn.
pi_87141607
Ik heb blijkbaar met werkelijk compleet andere ogen naar het congres van gisteren gekeken. Ik kan me niet voorstellen dat je je juist nu en masse aansluit (voor een partij zijn 200 nieuwe leden best veel) terwijl de partij zo op het bot is verdeeld en de keuze voor welke richting dan ook nog steeds niet definitief bepaald lijkt.
  zondag 3 oktober 2010 @ 19:42:33 #232
104871 remlof
Europees federalist
pi_87142216
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 19:26 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik heb blijkbaar met werkelijk compleet andere ogen naar het congres van gisteren gekeken. Ik kan me niet voorstellen dat je je juist nu en masse aansluit (voor een partij zijn 200 nieuwe leden best veel) terwijl de partij zo op het bot is verdeeld en de keuze voor welke richting dan ook nog steeds niet definitief bepaald lijkt.
Neuh, als ik CDA-lid zou willen worden zou ik toch even wachten tot na dinsdag, wat m'n mening ook zou zijn.
  zondag 3 oktober 2010 @ 19:43:48 #233
104871 remlof
Europees federalist
pi_87142257
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 19:14 schreef BradleyQ het volgende:

[..]

:{w Linkse mensen kunnen ook best van LM vliegtuigen houden.
Het PvdA is daar wel een goed voorbeeld van.
Ja, de Joint Social Fighter :')
pi_87154973
van de volkskrant.nl

quote:
Komst van kabinet-Rutte staat nog lang niet vast
Van onze verslaggever Raoul du Pré op 03 oktober '10, 22:54, bijgewerkt 03 oktober '10, 23:07

Ab Klink voert het woord tijdens het CDA-congres (Martijn Beekman/ de Volkskrant)
DEN HAAG - Ook na het zwaarbeladen, historische CDA-congres in Arnhem is de komst van het kabinet-Rutte nog allerminst zeker.
CDA-congres achter regeerakkoord
Ferrier, Koppejan, Klink: uitslag congres bemoedigend
Het CDA-congres van minuut tot minuut
De CDA-partijtop meent stellig dat het licht op groen staat nu 68 procent van de leden zich vóór samenwerking met Wilders’ PVV heeft uitgesproken. De Tweede Kamerleden Ad Koppejan en Kathleen Ferrier daarentegen voelen zich door de vele tegenstemmers gesterkt in hun afwijzende houding.

CDA-voorman Maxime Verhagen verwelkomde de uitkomst als een overwinning en riep zijn partijgenoten op het congres ‘schouder aan schouder’ te verlaten. Maar de tegenstemmers werkten ook na afloop niet mee aan de gewenste idylle. De twee gezaghebbendste, de ministers Klink en Hirsch Ballin, wijzen op de diepe verdeeldheid en vinden dat Koppejan en Ferrier het volste recht hebben om tegen te blijven. ‘Ze zijn volkomen gelegitimeerd om hun verzet vol te houden’, verklaarde Klink.

Stabiele meerderheid niet gevonden
Hirsch Ballin beklemtoonde zondag dat de twee eenderde van het CDA vertegenwoordigen. De partijtop heeft daarom in zijn ogen niet het recht om hen nu nog verder onder druk te zetten. Hij raadde informateur Opstelten aan hun bezwaren als een gegeven te accepteren en de koningin te berichten dat de gezochte ‘stabiele meerderheid’ voor een coalitie niet is gevonden.

De twee Kamerleden zelf willen pas dinsdag in een fractievergadering hun finale oordeel geven. Koppejan zegt dat hij in elk geval in de fractie blijft. Zijn bezwaren zijn niet weg, maar hij lijkt ook niet van plan de komst van het kabinet te blokkeren. Ferrier echter sprak zich op het congres zo sterk afwijzend uit dat zij zichzelf weinig ruimte liet om alsnog voor te stemmen.

Extra risico
Een extra risico voor Rutte zijn de kritische kandidaat-Kamerleden als Klink en Jan Schinkelshoek, die eerder uit protest hun zetel opgaven. Als andere CDA-Kamerleden doorschuiven naar het kabinet, hebben de opponenten het recht hun zetels alsnog in te nemen – waardoor het neekamp nog aan kracht kan winnen.

In een poging het draagvlak voor de coalitie te vergroten bezweert kandidaat-premier Rutte dat zijn kabinet niet arrogant zal zijn en de samenwerking met de oppositie zal zoeken. Rutte stuit in de VVD op verzet van prominenten als Frans Weisglas en Pieter Winsemius. Oud-staatssecretaris Gijs de Vries zegde zondag zijn VVD-lidmaatschap op. Hij wordt lid van D66.
  maandag 4 oktober 2010 @ 06:55:13 #235
225540 Pugg
Friends forever
pi_87158415
I
quote:
n een poging het draagvlak voor de coalitie te vergroten bezweert kandidaat-premier Rutte dat zijn kabinet niet arrogant zal zijn en de samenwerking met de oppositie zal zoeken.
Hierbij heeft hij zichzelf helemaal belachelijk gemaakt.
Eerst paars plus expres stuk laten lopen, (door kletsen met cda)
En dan genade zoeken bij een xenofoob.

Tot slot niet arrogant zijn!?!

Hoezo eng corpsbal geneuzel :r
  maandag 4 oktober 2010 @ 10:07:01 #236
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87160686
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 06:55 schreef Pugg het volgende:
I
[..]

Hierbij heeft hij zichzelf helemaal belachelijk gemaakt.
Eerst paars plus expres stuk laten lopen, (door kletsen met cda)
En dan genade zoeken bij een xenofoob.

Tot slot niet arrogant zijn!?!

Hoezo eng corpsbal geneuzel :r
je vergeet nog het triomfantelijk in de media roepen van leuzen als "de druiven zijn wel erg zuur in de linkse kerk" en "een akkoord waar rechts Nederland de vingers bij zla aflikken". Hij heeft heel, heel hard zijn best gedaan om alle overige partijen, behalve de sgp, van zich af te keren. Maar nu zal hij niet arrogant zijn. :')
pi_87161438
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 10:07 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

je vergeet nog het triomfantelijk in de media roepen van leuzen als "de druiven zijn wel erg zuur in de linkse kerk" en "een akkoord waar rechts Nederland de vingers bij zla aflikken". Hij heeft heel, heel hard zijn best gedaan om alle overige partijen, behalve de sgp, van zich af te keren. Maar nu zal hij niet arrogant zijn. :')
Misschien is het besef eindelijk doorgedrongen dat de marge voor steun wel erg klein is aan zijn kant en dat het wellicht toch handig kan zijn de andere partijen niet compleet en volledig van zich te vervreemden.

Als de andere partijen kinderachtig zouden zijn, zouden ze overigens elk voorstel waar de PVV niet mee akkoord kan gaan behoorlijk kunnen frustreren, zeker als Mark Rutte en companen geen meerderheid weten te krijgen in de Eerste Kamer.
pi_87165198
Na het 'feest van de democratie' van afgelopen zaterdag kunnen nu de zuiveringen beginnen. ~O>

CDA'er Ali Özyürek denkt aan opstappen
quote:
Het Arnhemse CDA-raadslid Ali Özyürek stapt uit zijn fractie als hem wordt belet kritiek te leveren op de samenwerking met de PVV. "Iemand uit de afdeling heeft me te verstaan gegeven dat het na het partijcongres afgelopen moest zijn." Wie Özyürek de wacht heeft aangezegd, wil hij niet zeggen.
CDA wethouder verantwoordt zich voor rode kaart tijdens congres
quote:
CDA wethouder Paul Letterie moet zich woensdagavond 6 oktober verantwoorden voor het trekken van een rode kaart tijdens het CDA congres afgelopen zaterdag. Zijn partij wil graag uitleg van de wethouder omtrent deze actie.
pi_87166393
quote:
‘Geen dissidenten meer’

Er zijn geen dissidenten meer in de CDA-fractie. Dat zegt CDA-leider Maxime Verhagen aan het einde van een emotioneel weekeinde na het chaotisch verlopen congres in de Arnhemse Rijnhallen. De woorden van Verhagen in een interview met Sp!ts houden in dat de weg nu definitief vrij lijkt voor het kabinet van CDA en VVD met gedoogsteun van PVV.

Dat resultaat was nog onzeker na het congres in Arnhem waar meer dan 4000 CDA-leden een hele werkdag nodig hadden om zich uit te spreken over de door Verhagen en zijn getrouwen uitgestippelde koers richting Rutte 1. De twee dissidenten in zijn fractie, Ad Koppejan en Kathleen Ferrier, hadden immers ook nadat het congres met 2/3de meerderheid zich voor het kabinet met de gedoogsteun van Wilders uitsprak hun voorbehoud vastgehouden. "Ik wil er nog een paar nachtjes over slapen'', reageerde Ferrier.

Verhagen liet er echter weinig misverstand over bestaan. "Er zijn nu geen dissidenten meer in onze fractie. Alle 21 leden zijn weer verenigd en staan schouder aan schouder richting de toekomst gericht. We hebben na uitvoerige interne discussies het oordeel aan ons congres gelaten. Dat heeft dit weekeinde zijn waarde bewezen. Het CDA heeft aangetoond dat het openlijk durft te discussiëren over voor iedereen lastige keuzes. En bovendien dat het een partij is die na moeilijke afwegingen verantwoordelijkheid durft te nemen. Dat gaan we nu gezamenlijk als fractie doen.”
http://www.spitsnieuws.nl(...)sidenten_meer_1.html

Een beetje raar: Verhagen heeft toch altijd gezegd dat er geen dissidenten zijn? En de fractie heeft toch nooit het oordeel overgelaten aan het congres (het was een zwaarwegend advies)?

[ Bericht 0% gewijzigd door Toad op 04-10-2010 13:34:16 ]
pi_87166542
Morgenmiddag om 2 uur doet de wrakingskamer uitspraak in het proces tegen Geert Wilders. De CDA TK-fractie vergaderde niet vandaag, omdat Wilders anders niet de mogelijkheid had om te reageren op het besluit van de fractie. De vergadering is nu morgen, maar de uitspraak van de wrakingskamer ook....
  Moderator maandag 4 oktober 2010 @ 13:21:44 #241
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_87166673
Ik snap niet goed waarom het CDA vandaag niet kan vergaderen. Hoe eerder, hoe beter toch? Dan maak je gewoon morgen de resultaten bekend.
pi_87166745
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 13:21 schreef Mike het volgende:
Ik snap niet goed waarom het CDA vandaag niet kan vergaderen. Hoe eerder, hoe beter toch? Dan maak je gewoon morgen de resultaten bekend.
wellicht dat eerst apart met de dissidenten wordt gesproken door Verhagen en co.?
pi_87166814
Hoe kun je in hemelsnaam nou gelukkig zijn met een 2/3 meerderheid? In mijn optiek heeft het CDA al haar geloofwaardigheid verloren is de meest verstandige actie plaatsnemen in de oppositie.
pi_87167307
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 16:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hier moest ik echt om lachen. Jammer dat het zo waar is!!
"Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find that money cannot be eaten."
(Cree Indian Prophecy Quotes)
pi_87167371
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 18:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

We onderbreken de troonrede nu even voor de reclame en zijn zo bij u terug. Uiteraard met ondertiteling en uitleg van de moeilijke woorden, zoals 'en', 'of' en 'samenwerking'
_O- _O-
"Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find that money cannot be eaten."
(Cree Indian Prophecy Quotes)
pi_87168500
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 17:25 schreef IHVK het volgende:
Ik weet soms ook niet waar ik moet beginnnen. Ik vind het echt zonde dat bij de PO ook zoveel weg gaat. Eigenlijk levert enkel en alleen maar de PO kwaliteit op TV..
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 18:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
quote:
Wat een stuitend gebrek aan commercieel en marktgericht denken en inzicht. :|W Stelletje socialisten zijn jullie. :{ Leer toch eens die onhebbelijke neiging af andermans geld uit te geven.

De PO kan prima volledig afgeschaft worden. Allereerst bestaat er, net als bij kranten (ik denk aan kwaliteitskranten zoals NRC en FD), websites (ik denk bijvoorbeeld aan allerlei wetenschappelijke sites) en andere diensten waar gewoon op een directe wijze voor betaald wordt, de mogelijkheid TV in te voeren waar direct voor betaald wordt. Bij een krant vindt iedereen een abonnement doodnormaal, bij TV in eens niet. Ik zie er de logica niet van in.

Ten tweede kan een commerciele partij veel goedkoper TV aanbieden omdat zij niet met al die debiele omroepen te maken hebben. RTL heeft een veel efficientere organisatie dan de PO, daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken.

Ten derde sluit het afwezig zijn van een PO het totaal niet uit dat bijvoorbeeld de Troonrede wordt uitgezonden, de Staat kan daarvoor gewoon zendruimte inkopen bij een commerciele omroep, en reken maar dat dat dan gewoon helemaal zonder reclame kan.
pi_87168893
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:14 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

[..]

[..]

Wat een stuitend gebrek aan commercieel en marktgericht denken en inzicht. :|W Stelletje socialisten zijn jullie. :{ Leer toch eens die onhebbelijke neiging af andermans geld uit te geven.

De PO kan prima volledig afgeschaft worden. Allereerst bestaat er, net als bij kranten (ik denk aan kwaliteitskranten zoals NRC en FD), websites (ik denk bijvoorbeeld aan allerlei wetenschappelijke sites) en andere diensten waar gewoon op een directe wijze voor betaald wordt, de mogelijkheid TV in te voeren waar direct voor betaald wordt. Bij een krant vindt iedereen een abonnement doodnormaal, bij TV in eens niet. Ik zie er de logica niet van in.

Ten tweede kan een commerciele partij veel goedkoper TV aanbieden omdat zij niet met al die debiele omroepen te maken hebben. RTL heeft een veel efficientere organisatie dan de PO, daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken.

Ten derde sluit het afwezig zijn van een PO het totaal niet uit dat bijvoorbeeld de Troonrede wordt uitgezonden, de Staat kan daarvoor gewoon zendruimte inkopen bij een commerciele omroep, en reken maar dat dat dan gewoon helemaal zonder reclame kan.
Houd nou toch eens op, jij door geld geobsedeerd kapitalistje. Wij willen de PO houden zodat de kwaliteit van Nederlandstalige televisie wordt gewaarborgd. Kijk bijvoorbeeld eens naar het verschil tussen een voetbalpraatprogramma bij de NOS en haar evenknie bij RTL 7. Laatstgenoemde is een Tokkie-programma, terwijl de NOS-versie serieus is.

En dan weer die opmerking: 'houd toch eens op met het uitgeven van andermans geld'. Ten eerste betalen wij zelf ook mee, dus in feite is het ook ons geld. Daarnaast moet je niet altijd zo spastisch doen over geld. We maken allemaal deel uit van de Nederlandse maatschappij en daar hoort nou eenmaal een beetje geven en nemen bij.
pi_87168973
quote:
Lees in regeerakkoord belofte van nwe coalitie dat scholen roosters zonder tussenuren gaan maken. Ben zeer benieuwd naar uitvoering.
http://twitter.com/arieslob/status/26356631388
pi_87168983
Die interessante documentaires en achtergronden op Nederland 2 zie je ook nergens terug bij de commerciëlen.
pi_87169019
Scholen zijn altijd creatief met dat soort crap. Dan noemen ze het tussenuur, persoonlijke ontwikkelingsuur en is het opgelost.
pi_87169027
Was ook zo met die 1500 uren regeling.
pi_87169149
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:26 schreef KoosVogels het volgende:
Houd nou toch eens op, jij door geld geobsedeerd kapitalistje. Wij willen de PO houden zodat de kwaliteit van Nederlandstalige televisie wordt gewaarborgd. Kijk bijvoorbeeld eens naar het verschil tussen een voetbalpraatprogramma bij de NOS en haar evenknie bij RTL 7. Laatstgenoemde is een Tokkie-programma, terwijl de NOS-versie serieus is.
Het is gewoon zuivere onzin wat je hier opschrijft. Het is fantasieloos en je gaat ook niet in op het punt wat ik maak. Kwaliteit kan zeer goed binnen een commerciele omgeving gehandhaafd worden, maar jij verwijst dan weer gelijk naar RTL die door middel van reclame haar programma's financiert. De vergelijking die ik maak met commerciele kranten zoals NRC en met commerciele sites zoals ScienceDirect waar wetenschappelijke artikelen kunnen worden ingezien bewijzen gewoon dat kwaliteit en commercieel hand in hand kunnen gaan. Het enige wat er aan jou en heel veel anderen schort is dat ze dat te duur vinden. En dan blijft deze opmerking dus fier overeind staan:

quote:
En dan weer die opmerking: 'houd toch eens op met het uitgeven van andermans geld'.
quote:
Ten eerste betalen wij zelf ook mee, dus in feite is het ook ons geld. Daarnaast moet je niet altijd zo spastisch doen over geld. We maken allemaal deel uit van de Nederlandse maatschappij en daar hoort nou eenmaal een beetje geven en nemen bij.
Het is niet ons geld. Mijn geld wordt door de Belastingdienst weggerooft en de overheid geeft het uit aan zaken waar ik het nooit aan uit zou geven. De overheid subsidieert zodat anderen kunnen profiteren van mijn inkomsten. Op sommige terrein kun je daar een valide argumentatie voor geven op het gebied van de publieke omroep niet.
pi_87169186
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:28 schreef IHVK het volgende:
Die interessante documentaires en achtergronden op Nederland 2 zie je ook nergens terug bij de commerciëlen.
Domme koe ben je ook. Je leest niet eens wat ik opschrijf, ik vraag me werkelijk af wat je van die 'interessant documentaires en achtergronden op Nederland 2' opneemt. Volgens mij is het bar weining.
pi_87169400
quote:

[..]

[..]

[..]

Zie het al helemaal voor me:

'Deze aflevering van Keuringsdienst van Waarde over het geknoei met zuivel wordt u aangeboden door Danone'.

Zie het niet gebeuren. :')
pi_87169508
quote:

[..]

[..]

[..]

Er kan prima op de omroepen bezuinigd worden, maar mag ik wel nog even opmerken dat het met name rechts was die er schande van sprak dat er geen rechts geluid op de PO was en dat de mogelijkheid geboden moest worden om nieuwe omroepen toe te laten. De wildgroei die er nu is is dus mede ontstaan door rechts en liberaal Nederland. Dat houdt niet in dat het natuurlijk wel aangepakt moet worden. Terug naar 2 netten en circa 7 omroepen lijkt me prima.

Nog een opmerking: Kun je je voorstellen dat er mensen zijn in Nederland die niet alles willen afwegen aan geld, die niet constant liggen te zeuren dat het van hun centen is betaald en die de kwaliteit van het leven niet waarderen aan de hoeveelheid cash-flow in hun leven, maar die begrippen als zekerheid, geluk en zorgzaamheid hoger in het vaandel hebben staan? Mogen deze mensen alsjeblieft ook op hun eigen manier in dit land wonen en gelukkig zijn. En als laatste mag ik je erop wijzen dat ook jij schaamteloos gebruik maakt van belastinggeld, dat niet door jou is verdiend.
  maandag 4 oktober 2010 @ 14:56:19 #256
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87169978
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:33 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het is gewoon zuivere onzin wat je hier opschrijft. Het is fantasieloos en je gaat ook niet in op het punt wat ik maak. Kwaliteit kan zeer goed binnen een commerciele omgeving gehandhaafd worden, maar jij verwijst dan weer gelijk naar RTL die door middel van reclame haar programma's financiert. De vergelijking die ik maak met commerciele kranten zoals NRC en met commerciele sites zoals ScienceDirect waar wetenschappelijke artikelen kunnen worden ingezien bewijzen gewoon dat kwaliteit en commercieel hand in hand kunnen gaan. Het enige wat er aan jou en heel veel anderen schort is dat ze dat te duur vinden. En dan blijft deze opmerking dus fier overeind staan:
[..]

[..]

Het is niet ons geld. Mijn geld wordt door de Belastingdienst weggerooft en de overheid geeft het uit aan zaken waar ik het nooit aan uit zou geven. De overheid subsidieert zodat anderen kunnen profiteren van mijn inkomsten. Op sommige terrein kun je daar een valide argumentatie voor geven op het gebied van de publieke omroep niet.
Dankzij andermans geld woon jij nu in een land waar je niet dagelijks voor je leven hoeft te vrezen, hoef je geen 90 uur per week in een mijn te werken en kan je je ongenoegen uiten op het internet. maar nee, het is zo gemeen dat je moet bijdragen aan de samenleving dat je niet anders kan dan de hele dag mensen voor socialist uitmaken. Want verder iets doen, dat is weer teveel moeite voor zelfbenoemd libertarier Bolkesteijn, die ondanks zijn dagelijks uiten van afkeer jegens de overheid geen problemen heeft met vrouwen willen onderdrukken via diezelfde overheid. :D
pi_87170138
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:43 schreef Zemi77 het volgende:
Terug naar 2 netten en circa 7 omroepen lijkt me prima.
Nee, nul netten, dat is nog beter. Verder zijn omroepen zijn gewoon verenigingen, daarvan moeten de leden maar beslissen wat er gaat gebeuren. Typisch weer zo'n maakbaarheidstrekje he bij velen, 'die omroep? Die moeten maar gewoon fuseren'.

quote:
Nog een opmerking: Kun je je voorstellen dat er mensen zijn in Nederland die niet alles willen afwegen aan geld, die niet constant liggen te zeuren dat het van hun centen is betaald en die de kwaliteit van het leven niet waarderen aan de hoeveelheid cash-flow in hun leven, maar die begrippen als zekerheid, geluk en zorgzaamheid hoger in het vaandel hebben staan?
Meet ik de kwaliteit van leven af aan de cash-inlfow? Wat een kolder weer :D, ik hecht juist grote waarde aan geluk en zorgzaamheid. Een van de redenen waarom ik bijvoorbeeld fel gekant ben tegen het beleid van de overheid om zoveel mogelijk ouders aan het werk te krijgen door kinderopvang te subsidiëren.
pi_87170219
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:56 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dankzij andermans geld woon jij nu in een land waar je niet dagelijks voor je leven hoeft te vrezen, hoef je geen 90 uur per week in een mijn te werken en kan je je ongenoegen uiten op het internet. maar nee, het is zo gemeen dat je moet bijdragen aan de samenleving dat je niet anders kan dan de hele dag mensen voor socialist uitmaken. Want verder iets doen, dat is weer teveel moeite voor zelfbenoemd libertarier Bolkesteijn, die ondanks zijn dagelijks uiten van afkeer jegens de overheid geen problemen heeft met vrouwen willen onderdrukken via diezelfde overheid. :D
Lieverd, als je nou gewoon mijn reacties eens goed zou lezen. Dan had je gelezen dat ik in het geheel niet uit ben op totale vernietiging van de overheid:
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
De overheid subsidieert zodat anderen kunnen profiteren van mijn inkomsten. Op sommige terrein kun je daar een valide argumentatie voor geven op het gebied van de publieke omroep niet.
pi_87170446
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:35 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Domme koe ben je ook. Je leest niet eens wat ik opschrijf, ik vraag me werkelijk af wat je van die 'interessant documentaires en achtergronden op Nederland 2' opneemt. Volgens mij is het bar weining.
Damn dit ben ik niet van je gewend. Vanwaar die agressie ineens?
pi_87170469
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:00 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nee, nul netten, dat is nog beter. Verder zijn omroepen zijn gewoon verenigingen, daarvan moeten de leden maar beslissen wat er gaat gebeuren. Typisch weer zo'n maakbaarheidstrekje he bij velen, 'die omroep? Die moeten maar gewoon fuseren'.
[..]

Meet ik de kwaliteit van leven af aan de cash-inflow? Wat een kolder weer :D, ik hecht juist grote waarde aan geluk en zorgzaamheid. Een van de redenen waarom ik bijvoorbeeld fel gekant ben tegen het beleid van de overheid om zoveel mogelijk ouders aan het werk te krijgen door kinderopvang te subsidiëren.
Maar waarom wil je dan constant bepalen hoe anderen moeten denken en leven , waarom wil je constant mensen hun zelfgekozen levenswijze ontzeggen door erop te wijzen dat er belastinggeld mee gemoeid is en dat dat niet mag volgens jouw boekje.

Mogen mensen niet zelf bepalen of ze hun kinderen naar een kinderdagopvang sturen?
pi_87170511
Ik snap je punt heus wel, maar ben het er gewoon niet mee eens. En nu?
pi_87170517
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:09 schreef IHVK het volgende:

[..]

Damn dit ben ik niet van je gewend. Vanwaar die agressie ineens?
Sorry ik neem het terug, maar ik kan er echt giftig van worden als mensen gewoon door blijven toeteren terwijl ik net een goed beargumenteerd stuk heb opgeschreven waarin juist bepaalde gedachten weerleg.
pi_87170594
Is je vergeven kan gebeuren.

Antwoord volgt.
pi_87170642
Houd toch eens op met dat constante gezeik over geld. Kijk eens naar wat voor kwaliteit de PO levert. Ik ben over het algemeen zeer kritisch over alles op TV vertoont wordt, maar op de publieke omroep worden de laatste jaren behoorlijk goeie programma's vertoond. Niet alleen voor tokkies, maar ook voor bejaarden, cultuurliefhebbers, gehandicapten, intellectuelen, en mensen die over het algemeen geïnteresseerd zijn in kwaliteit.

Terwijl de publieke omroep kwalitatief alleen maar beter wordt, lijken de commerciele zenders alleen maar verder af te zakken met de zoveelste talentenjacht of kookprogramma's. Kwaliteit is mij veel waard, en ben dan ook zeer bereidwillig om daaraan mee te betalen. Maakbaarheid is net zo rechts als dat het links is. Door alles aan die heilige vrije markt over te laten krijg je verschraling en blijft er alleen nog cultuur over voor de grote grijze massa. Die niet geïnteresseerd zijn in een dieper liggende achtergrond, maar liever de 25 slechtste idols-audities willen zien.
pi_87170689
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:14 schreef Batsnek het volgende:
Houd toch eens op met dat constante gezeik over geld.
Geld speelt gewoon een grote rol. Niemand werkt gratis.
pi_87170715
quote:
Houd toch eens op met dat constante gezeik over geld. Kijk eens naar wat voor kwaliteit de PO levert. Ik ben over het algemeen zeer kritisch over alles op TV vertoont wordt, maar op de publieke omroep worden de laatste jaren behoorlijk goeie programma's vertoond. Niet alleen voor tokkies, maar ook voor bejaarden, cultuurliefhebbers, gehandicapten, intellectuelen, en mensen die over het algemeen geïnteresseerd zijn in kwaliteit.

Terwijl de publieke omroep kwalitatief alleen maar beter wordt, lijken de commerciele zenders alleen maar verder af te zakken met de zoveelste talentenjacht of kookprogramma's. Kwaliteit is mij veel waard, en ben dan ook zeer bereidwillig om daaraan mee te betalen. Maakbaarheid is net zo rechts als dat het links is. Door alles aan die heilige vrije markt over te laten krijg je verschraling en blijft er alleen nog cultuur over voor de grote grijze massa. Die niet geïnteresseerd zijn in een dieper liggende achtergrond, maar liever de 25 slechtste idols-audities willen zien.
Of voor de 33ste keer america's funniest home videos uit 1983.
pi_87170726
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:15 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Geld speelt gewoon een grote rol. Niemand werkt gratis.
Jawel, zodra werken een hoger doel heeft dan materialistisch gewin zal iedereen gratis werken.
pi_87170861
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:10 schreef IHVK het volgende:
Ik snap je punt heus wel, maar ben het er gewoon niet mee eens. En nu?
Ik snap niet hoe je het er niet mee eens kunt zijn. :@ Waarom heeft TV/radio nou weer een speciale positie boven krant of internet? Dat is gewoon traditie, dat is toch raar. Het hele verhaal van kwaliteit klopt gewoon niet, veel te gemakkelijk wordt weer gedaan alsof in een commerciele omgeving geen kwaliteit geboden kan worden. Dat is onzin, en de huidige commerciele omroepen zijn een slechte maatstaf omdat hun businessmodel niet op kwaliteit gebaseerd is maar op het trekken van kijkers om maar zoveel mogelijk advertentieinkomsten binnen te harken. Als het businessmodel zoals dat van een krant zou worden gehanteerd, met betalende abonnees, dan is kwaliteit prima mogelijk, of wil je zeggen dat NRC, Trouw, FD niet voldoende kwaliteit bieden?
pi_87171335
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:20 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik snap niet hoe je het er niet mee eens kunt zijn. :@
Ja, dat probleem hebben wel meer users. In jouw belevingswereld is de vrije markt het hoogste goed. Het is geweldig, fantastisch en het summum van beschaving. Ik ben een compleet andere mening toegedaan. Niet dat ik pleitbezorger van het socialisme. Ik beschouw geld als vergif. Het verneukt de samenleving en maakt van vriendelijke mensen, zelfzuchtige rotzakken.
pi_87172183
Bert Wagendorp beschrijft de drie-eenheid. Jullie mogen zelf invullen wie, wie is.

quote:
De padvinder-premier, de Prins der Duisternis en de politieke pyromaan
pi_87172362
quote:
Kwaliteit is mij veel waard, en ben dan ook zeer bereidwillig om daaraan mee te betalen.
Dan kan het dus prima achter de decoder. Betaal er maar voor.
pi_87172494
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:56 schreef KoosVogels het volgende:
Bert Wagendorp beschrijft de drie-eenheid. Jullie mogen zelf invullen wie, wie is.
[..]

Prins des Duisternis zal wel Verhagen zijn. _O-
pi_87172747
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:01 schreef nikk het volgende:

[..]

Dan kan het dus prima achter de decoder. Betaal er maar voor.
Ik zie 't al voor me, schilderijen met een barcode erop. :D

Even serieus, zoiets wezenlijks als kunst is natuurlijk niet rendabel, en al helemaal niet te betalen door een enkeling. Kunst hoort net zo als het milieu, de zorg en het onderwijs gesubsidieerd te worden, omdat het niet als doel heeft winst te maken, maar kwaliteit te leveren.
pi_87172831
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:12 schreef Batsnek het volgende:
Kunst hoort net zo als het milieu, de zorg en het onderwijs gesubsidieerd te worden, omdat het niet als doel heeft winst te maken, maar kwaliteit te leveren.
De tegenstelling die je hier formuleert is werkelijk schandelijk, een belediging voor iedereen die in de private sector werkzaam is.
pi_87172944
quote:

[..]

Even serieus, zoiets wezenlijks als kunst is natuurlijk niet rendabel, en al helemaal niet te betalen door een enkeling. Kunst hoort net zo als het milieu, de zorg en het onderwijs gesubsidieerd te worden, omdat het niet als doel heeft winst te maken, maar kwaliteit te leveren.
Maar nee, nee, nee, nee, alles moet het doel hebben om winst te maken! Zelfs ons hele leven bestaat eruit om winst te mogen maken. En als je niet rendabel bent, dan heb je een heel groot probleem.

Aldus de verstikkende leer van Bolkesteijn en zijn medelibertariers, die zij ons geheel vrijwillig op willen leggen.
pi_87173005
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:15 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De tegenstelling die je hier formuleert is werkelijk schandelijk, een belediging voor iedereen die in de private sector werkzaam is.
Had ik het toch goed geformuleerd he ;) Ik begrijp jullie leer wel, iets te goed denk ik soms.
  maandag 4 oktober 2010 @ 16:19:24 #277
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87173009
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:20 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik snap niet hoe je het er niet mee eens kunt zijn. :@ Waarom heeft TV/radio nou weer een speciale positie boven krant of internet? Dat is gewoon traditie, dat is toch raar.
Niet alleen maar. Het is een lastige vergelijking. Krant is voor een groot deel nieuws, maar op de PO is nieuws slechts één onderdeel van het totale aanbod. Als je papieren media uitbreidt krijg je ook tijdschriften en dergelijke en daar zit soms ook subsidie op. Zelfde geldt voor internet: ook sommige websites krijgen subsidies. Commercieel wordt internet vaak gebruikt als een verlengstuk van de activiteit, maar er zijn maar weinig partijen - afgezien van de pornobranche - die echt winst maken met internet alleen.

Ik snap je punt verder wel, maar de vergelijking met nieuws en internet gaat simpelweg niet op. En als je die vergelijkingen weglaat en alleen naar de omroep zelf kijkt, tsja. 'Het Voetbal' is één van de best bekeken onderdelen van de PO en een tak van sport waar miljoenen in omgaan. Als één afdeling van de PO makkelijk commercieel uit te voeren is, is het dat wel. Zou je zeggen. Maar toch is iedere poging om dat te doen geen succes gebleken.

Let wel, ik zeg niet dat de PO dus moet blijven en dat er niet kritisch naar gekeken kan worden. Ik denk alleen dat je het te simpel voorstelt als je stelt dat de hele PO ook commercieel uitgevoerd zou kunnen worden.

Oh, en ik ben zelf absoluut geen voetbalkijker dus dit is niet om persoonlijke redenen :+
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_87173155
quote:

[..]

Je had het over de PO. Als je bereid bent daarvoor te betalen, en volgens mij zijn meer mensen dat, dan kan het prima achter de decoder. Betaal er maar voor. :)

De BBC vraagt ook kijk- en luistergeld.
pi_87173246
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:15 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb juist groot respect voor mensen die zorg verlenen of kennis overdragen ondanks het belabberde salaris. Het is leuk als je tot die 1% behoort, die wel een dik inkomen hebben, maar over het algemeen worden gesubsidieerde beroepen gewoon zwaar onderbetaald. Daar tegen staat natuurlijk dat ze echt daadwerkelijk iets bijdragen aan deze wereld, itt. al die malle megabedrijven die mensen uitknijpen waar het hun uitkomt. ;)
  maandag 4 oktober 2010 @ 16:25:36 #280
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87173249
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:23 schreef nikk het volgende:

[..]

Euh. Kijk- en luistergeld is nu juist een bijdrage die iedereen (met een tv) betaalt om de publieke omroep in stand te houden, iets wat we in Nederland een tijdje geleden hebben afgeschaft om het voortaan indirect via belastingopbrengsten te doen. Kortom, als argument tegen de PO klopt het niet helemaal.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_87173335
quote:

[..]

Je had het over de PO. Als je bereid bent daarvoor te betalen, en volgens mij zijn meer mensen dat, dan kan het prima achter de decoder. Betaal er maar voor. :)

Sorry, was in de war met een ander topic.

En nee, zoals ik eerder zei, corrumpeert winst het product, en daarom moeten bepaalde zaken die een grote culturele bijdrage leveren vrij zijn van een winstoogmerk.
pi_87173345
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:25 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Euh. Kijk- en luistergeld is nu juist een bijdrage die iedereen (met een tv) betaalt om de publieke omroep in stand te houden, iets wat we in Nederland een tijdje geleden hebben afgeschaft om het voortaan indirect via belastingopbrengsten te doen. Kortom, als argument tegen de PO klopt het niet helemaal.
Dat was inderdaad een minder sterk argument.
pi_87173356
quote:

[..]

Ik denk dat de meeste mensen er best wat voor willen betalen (decoderkosten of een klein bedrag om het te mogen bekijken). Punt is alleen als je de subsidie weghaalt je een belachelijk hoog bedrag moet gaan betalen, wat vervolgens niemand gaat doen.

In Nederland betaal je nu eenmaal mee aan sommige hobby's van anderen. Look on the bright side, zij betalen ook mee aan jouw hobby's.
pi_87173411
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:27 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Sorry, was in de war met een ander topic.

En nee, zoals ik eerder zei, corrumpeert winst het product, en daarom moeten bepaalde zaken die een grote culturele bijdrage leveren vrij zijn van een winstoogmerk.
Want Boer zoekt vrouw, Lingo, Ter land ter zee, etc, etc, etc, leveren een grote culturele bijdrage? Houd toch op. De PO dragen net zoveel bij aan de cultuur als de commercielen. Nagenoeg nul.
pi_87173516
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:29 schreef nikk het volgende:

[..]

Houd toch op. De PO dragen net zoveel bij aan de cultuur als de commercielen. Nagenoeg nul.
Veel Nederlandse speelfilms en documentaires komen tot stand mede dankzij een bijdragen van een publieke omroep, denk bijvoorbeeld aan de telefilms. Ik denk dat dat toch een groot verschil is met de commerciëlen.

Denk bijvoorbeeld aan de film Joy (mede tot stand gekomen door de Vara). Slechts 1000 (of 2000) bezoekers in de bioscoop. Maar de jury van de Gouden Kalveren en veel media (lees: recensenten) zagen de artistieke waarde daar wel van in.

[ Bericht 7% gewijzigd door Toad op 04-10-2010 16:42:14 ]
pi_87173914
Ik vind de programma's op de PO over het algemeen vrij interessant. Het gaat daar vaak velen malen dieper dan op bijvoorbeeld SBS6. Om zomaar wat te noemen: Man bijt hond, Politieke praatprogramma's als Pauw en Witteman en Nova, consumentenprogramma's als kassa en radar, de wereld draait door, sportnieuws, documentaires, etc

Een programma als family matters is net allemaal even wat smaakvoller en minder sensationeel dan hun commerciële tegenhanger. Het valt mij op dat een programma op de PO vaak met meer liefde en eigenzinnigheid gemaakt is dan iets wat op rtl of sbs6 verschijnt. Zodra een programma winstgevend moet zijn, komen essentiële zaken als objectiviteit, nuance en smaakvolle televisie in het geding.

Ik weet dat het moeilijk is om een oordeel te vellen over kwaliteit, waarom is bijvoorbeeld de wereld draait door een beter programma dan sbs6 shownieuws, maar ik ben toch maar wat blij dat de publieke omroep ervoor zorgt dat niet alles op TV plat vermaak is, zonder diepere lading.
pi_87174352
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:32 schreef Toad het volgende:
Denk bijvoorbeeld aan de film Joy (mede tot stand gekomen door de Vara). Slechts 1000 (of 2000) bezoekers in de bioscoop. Maar de jury van de Gouden Kalveren en veel media (lees: recensenten) zagen de artistieke waarde daar wel van in.
Heeft een Nederlandse film wel eens buiten de landsgrenzen een fatsoenlijk prijs gewonnen? Ik vind er werkelijk nooit iets aan. Het gaat altijd over de Tweede Wereldoorlog, relaties of maatschappelijke uitsluiting en dan zijn ze ook nog meestal matige gefilmd met altijd dezelfde acteurs. Dat is natuurlijk geen maatstaf maar het valt me wel op.
pi_87174730
Antonia en Zwartboek hebben wel eens buitenlandse prijzen gewonnen, maar de Nederlandse filmindustrie is over het algemeen niet al te indrukwekkend.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 4 oktober 2010 @ 17:02:53 #289
862 Arcee
Look closer
pi_87174796
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
Heeft een Nederlandse film wel eens buiten de landsgrenzen een fatsoenlijk prijs gewonnen? Ik vind er werkelijk nooit iets aan. Het gaat altijd over de Tweede Wereldoorlog, relaties of maatschappelijke uitsluiting en dan zijn ze ook nog meestal matige gefilmd met altijd dezelfde acteurs. Dat is natuurlijk geen maatstaf maar het valt me wel op.
http://www.imdb.com/title/tt0280660/ _O_
pi_87174910
quote:

[..]

Ik denk dat we best trots mogen zijn op onze films en televisieseries. Denk bijvoorbeeld aan Zwartboek, mede geproduceerd door de AVRO. Ik ben erg onder de indruk van de Oscarinzending van dit jaar: Tirza, mede geproduceerd door de NTR. Maar goed, het is nog maar afwachten natuurlijk of hij überhaupt wordt genomineerd. Een andere recente NTR-productie, Win/Win, vond ik ook erg sterk. Regelmatig worden Nederlandse films opgenomen op grote festivals als Cannes, Venetië en Berlijn. Als ik je nog een tip mag geven, mijn favoriete Nederlandse film van het vorige decennium is Cloaca, mede geproduceerd door de AVRO.

http://www.imdb.com/title/tt0375662/

De Publieke Omroep voegt naar mijn mening wel degelijk iets toe. Ook onderzoeksjournalistiek krijgt gelukkig nog aandacht. Denk aan de Zemblareportages over de Q-koort of C2000. Of de reportages van Argos over de oorlog in Afghanistan. Het RTL-nieuws is ook wel aardig bezig overigens, maar ik denk dat als de PO wegvalt er toch een groot gat valt in de onderzoeksjournalistiek.

Ik denk dat de recente suggestie van Henk Hagoort ook een goede is: als er bezuinigt moet worden op programma's bij de PO, dan zal er eerst worden gekeken naar amusement.

[ Bericht 8% gewijzigd door Toad op 04-10-2010 17:12:13 ]
pi_87174953
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:32 schreef Toad het volgende:

[..]

Veel Nederlandse speelfilms en documentaires komen tot stand mede dankzij een bijdragen van een publieke omroep, denk bijvoorbeeld aan de telefilms. Ik denk dat dat toch een groot verschil is met de commerciëlen.

Joy is eigenlijk een uitstekend voorbeeld van hoe het beleid in Nederland keihard faalt. Het is een film die uiteindelijk nul komma nul zal bijdragen. Niemand heeft het gezien en niemand wil het zien. Over tien, of zelfs één, jaar heeft niemand het meer over Joy.
pi_87175040
quote:

[..]

Karakter deed het vrij goed. Dat is eigenlijk de enige.
pi_87175053
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 17:06 schreef nikk het volgende:

[..]

Joy is eigenlijk een uitstekend voorbeeld van hoe het beleid in Nederland keihard faalt. Het is een film die uiteindelijk nul komma nul zal bijdragen. Niemand heeft het gezien en niemand wil het zien. Over tien, of zelfs één, jaar heeft niemand het meer over Joy.
Ik heb juist begrepen dat de regisseur een grote inspiratiebron vormt voor aankomende filmmakers. Maar goed: of er veel mensen naar een film gaan zegt m.i. niets over de kwaliteit van een film.
pi_87175167
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 17:09 schreef Toad het volgende:

[..]

Ik heb juist begrepen dat de regisseur een grote inspiratiebron vormt voor aankomende filmmakers. Maar goed: of er veel mensen naar een film gaan zegt m.i. niets over de kwaliteit van een film.
Uiteraard. Maar mijn tekeningetje op een bierviltje in de kroeg van gisteravond heeft uiteindelijk net zoveel cultureel bijgedragen aan Nederland als de film Joy.
pi_87175236
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 17:11 schreef nikk het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar mijn tekeningetje op een bierviltje in de kroeg van gisteravond heeft uiteindelijk net zoveel cultureel bijgedragen aan Nederland als de film Joy.
Ik denk dat je me heus wel begrijpt.
pi_87175310
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 17:13 schreef Toad het volgende:

[..]

Ik denk dat je me heus wel begrijpt.
Ik begrijp het heel goed. Kunst en cultuur bestaat niet meer in Nederland. Het is doodgesubsidieerd. Het is kunst en cultuur van elkaar en voor elkaar van iedereen die in dat wereldtje zit. Cultureel levert het Nederland nul komma nul op.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 4 oktober 2010 @ 17:23:51 #297
862 Arcee
Look closer
pi_87175562
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 17:06 schreef nikk het volgende:
Joy is eigenlijk een uitstekend voorbeeld van hoe het beleid in Nederland keihard faalt. Het is een film die uiteindelijk nul komma nul zal bijdragen. Niemand heeft het gezien en niemand wil het zien.
Oh? Ik wil 'm juist graag zien. :Y ^O^
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 4 oktober 2010 @ 17:45:22 #298
862 Arcee
Look closer
pi_87176236
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 17:05 schreef Toad het volgende:
De Publieke Omroep voegt naar mijn mening wel degelijk iets toe.
Echt wel, de beste ter wereld. ^O^

Spoorloos, Hello Goodbye, DWDD, P&W, Draadstaal, alles van Frans Bromet, etc. _O_
pi_87176409
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 17:16 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik begrijp het heel goed. Kunst en cultuur bestaat niet meer in Nederland. Het is doodgesubsidieerd. Het is kunst en cultuur van elkaar en voor elkaar van iedereen die in dat wereldtje zit. Cultureel levert het Nederland nul komma nul op.
Hoe zou jij het liefst de kunst- en cultuurwereld in NL zien? En wat moet de overheid daaraan doen?
pi_87176559
quote:
Koppejan: ik blijf in de fractie

Binnen de CDA-gelederen in de Tweede Kamer wordt druk overlegd met de Kamerleden Ferrier en Koppejan, die tegen de samenwerking met de PVV zijn. Er wordt koortsachtig gezocht naar een oplossing voor de verdeeldheid binnen de fractie.

Ad Koppejan wil niet veel over de gesprekken zeggen. "Ik blijf sowieso in de fractie, dat is nooit een punt van discussie geweest", zei hij in de wandelgangen. "Daar zijn geen voorwaarden aan gesteld". Kathleen Ferrier onthield zich van commentaar.

De CDA-fractie komt morgenochtend bijeen om te vergaderen over het conceptregeer- en gedoogakkoord en de samenwerking met de PVV. Zonder de steun van Ferrier en Koppejan komt de beoogde coalitie van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV twee zetels tekort om tot een meerderheid van 76 zetels te komen.
http://nos.nl/artikel/189144-koppejan-ik-blijf-in-de-fractie.html
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 4 oktober 2010 @ 17:56:04 #301
862 Arcee
Look closer
pi_87176561
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')