En de publieke omroepen zijn links!quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:59 schreef Toad het volgende:
[..]
Er is niemand van de coalitiepartijen die toelichting op het akkoord wil geven.
Klopt.... maar er zijn al meerdere economen en oud politici geweest die wel een positief woord hadden over dit regeer akkoord..... en toch hoor ik deze enkel op een regionaal radiostation of ergens op een onbekende nieuwssite.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:59 schreef Toad het volgende:
[..]
Er is niemand van de coalitiepartijen die toelichting op het akkoord wil geven.
Op zich heb je daar wel gelijk in. Overigens had Nieuwsuur gisteravond wel Bleker en Wientjes. En P&W heeft vanavond ook weer Bleker. Dus het valt ook wel mee.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:03 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Klopt.... maar er zijn al meerdere economen en oud politici geweest die wel een positief woord hadden over dit regeer akkoord..... en toch hoor ik deze enkel op een regionaal radiostation of ergens op een onbekende nieuwssite.
Of je het er nu mee eens bent of niet, ik vind wel dat de media zo neutraal mogelijk moet blijven!
Brinkman kwam toenstraks als voorstander langs op het journaal, en kwam ook aan het woord. Daarna een citaat van Van Agt (tegen) en een interview met Verburg (voor).quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:03 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Klopt.... maar er zijn al meerdere economen en oud politici geweest die wel een positief woord hadden over dit regeer akkoord..... en toch hoor ik deze enkel op een regionaal radiostation of ergens op een onbekende nieuwssite.
Maar gisteren bijvoorbeeld bij Pauw & Witterman... daar kijkt half Nederland naar en wie zetten ze dan neer,quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:10 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Brinkman kwam toenstraks als voorstander langs op het journaal, en kwam ook aan het woord. Daarna een citaat van Van Agt (tegen) en een interview met Verburg (voor).
Valt dus wel mee allemaal
Zeiden ze niet aan het begin dat ze ook leden van het CDA, VVD en PVV hadden uitgenodigd - maar dat deze niet wilden komen?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:13 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Maar gisteren bijvoorbeeld bij Pauw & Witterman... daar kijkt half Nederland naar en wie zetten ze dan neer,
Pechtold, Cohen en Rouvoet ..... logisch dat het regeer akkoord dan met de grond gelijk zal worden gemaakt.
Ik heb het begin gemistquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:14 schreef Zith het volgende:
[..]
Zeiden ze niet aan het begin dat ze ook leden van het CDA, VVD en PVV hadden uitgenodigd - maar dat deze niet wilden komen?
Precies, zelfde gold bij DWDD, waar ze ook mensen van die partijen hadden uitgenodigd. Wel zat daar Jort Kelder als voorstander, maar bij P&W wilden ze waarschijnlijk alleen politici hebben. Als die dan niet willen komen, tsja..quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:14 schreef Zith het volgende:
[..]
Zeiden ze niet aan het begin dat ze ook leden van het CDA, VVD en PVV hadden uitgenodigd - maar dat deze niet wilden komen?
Ze zeiden het ook nog eens aan het einde.quote:
Ik denk niet dat Jort Kelder als prominent D66-er echt voor was, maar gewoon een tegengeluid wilde laten horen tegen Halsema.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:18 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Precies, zelfde gold bij DWDD, waar ze ook mensen van die partijen hadden uitgenodigd. Wel zat daar Jort Kelder als voorstander, maar bij P&W wilden ze waarschijnlijk alleen politici hebben. Als die dan niet willen komen, tsja..
En hij wilde ook friemelen aan haar. Tenminste, zo leek het wel.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:22 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Jort Kelder als prominent D66-er echt voor was, maar gewoon een tegengeluid wilde laten horen tegen Halsema.
Het punt blijft dat ze wel een tegengeluid willen laten horen, maar dan moeten die wel komenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:22 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Jort Kelder als prominent D66-er echt voor was, maar gewoon een tegengeluid wilde laten horen tegen Halsema.
Ik kan me goed voorstellen dat er niemand van de PVV, VVD en CDA wilde komen zolang dat congres nog niet achter de rug is. Zolang het CDA zich niet heeft uitgesproken, zijn het allemaal maar plannen en geen realiteit.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:29 schreef De_Hertog het volgende:
Het punt blijft dat ze wel een tegengeluid willen laten horen, maar dan moeten die wel komen
Facisten die de PVV Facistisch noemenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:07 schreef Jojoke het volgende:
,,Wij roepen u op te bewijzen dat fascisme en christen-democratie hand in hand kunnen gaan voor een beter vaderland.''
http://www.leeuwardercour(...)cisten-aan-CDA-leden
Ze zullen blij zijn met deze steunIk wist trouwens niet dat deze club bestond, uit hoeveel mensen zouden ze bestaan? 3?
Omgquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:07 schreef Jojoke het volgende:
,,Wij roepen u op te bewijzen dat fascisme en christen-democratie hand in hand kunnen gaan voor een beter vaderland.''
Ze zullen blij zijn met deze steunIk wist trouwens niet dat deze club bestond, uit hoeveel mensen zouden ze bestaan? 3?
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:07 schreef Jojoke het volgende:
En de PVV is "onthutst"quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ge-wel-dig. Hand in hand voor een beter vaderland
Ik hoop dat ik nog naar buiten durf bij een 'ja' van het congres.quote:
Eh, als ik me niet vergis stemde Jort op VVD. Vorige keer was dat Partij voor de dieren.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:22 schreef Mike het volgende:
[..]
Volgens mij weten ze ook niet wat het betekent, aangezien de PVV het recht niet heeft om in deze onthutst te zijnquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:18 schreef remlof het volgende:
[..]
En de PVV is "onthutst"
Ik wist niet eens dat dat woord voorkwam in hun vocabulaire
Gewoon zeggen dat je "nee" hebt gestemdquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:21 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik nog naar buiten durf bij een 'ja' van het congres.
Je vergist je.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:22 schreef ChickenTonight het volgende:
[..]
Eh, als ik me niet vergis stemde Jort op VVD. Vorige keer was dat Partij voor de dieren.
Analyse van The Economist. Het ontbreken van hervormingen op economisch gebied is inderdaad verbazingwekkend gezien de moeite die VVD en CDA hebben gedaan om deze coalitie met een omstreden partij voor elkaar te krijgen.quote:The driving force behind this unstable right-wing construction has from the start been Mark Rutte (pictured, middle), leader of the VVD and the probable next prime minister. Mr Rutte’s economic vision for the country includes austerity measures that would have made coming to any arrangement with left-leaning parties difficult. The CDA was the obvious coalition partner, and Mr Wilders appeared to be willing to jettison some of the populist economic ideas he had tried out during the election campaign for influence over the policy area that really matters to him: immigration.
That's why it seems strange that the new government’s economic plans, made public yesterday afternoon, are so unambitious. The stated aim of an ¤18 billion ($25 billion) cut to the budget will be achieved without a single structural reform. Some civil service positions will be axed, and cuts will be made to social-security and health. But the key structural issues, such as the congested housing market and rigid labour regulations, were nowhere to be seen.
Maar ik kan me herinneren dat hij in DWDD of P&W gezegd had dat hij VVD had gestemd.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:25 schreef Mike het volgende:
[..]
Je vergist je.
Zie ook dit (linksboven): http://www.ikkiesvoorverandering.nl/
Hij heeft zich nadrukkelijk geprofileerd als D66-er deze verkiezingen dus het lijkt me raar dat-ie dan vervolgens VVD zou stemmen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:28 schreef ChickenTonight het volgende:
[..]
Maar ik kan me herinneren dat hij in DWDD of P&W gezegd had dat hij VVD had gestemd.
Misschien is hij niet zo van 1 partij en heeft hij affiniteit met D66 en andere partijen.
quote:APechtold: Ook Jort Kelder kiest voor verandering! Wil je weten wie nog meer? Kijk op www.ikkiesvoorverandering.nl!
Dat is inderdaad erg krom. Waarom deze vage minderheidsconstructie en dan met zo'n slap akkoord komen?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:26 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Analyse van The Economist. Het ontbreken van hervormingen op economisch gebied is inderdaad verbazingwekkend gezien de moeite die VVD en CDA hebben gedaan om deze coalitie met een omstreden partij voor elkaar te krijgen.
http://www.economist.com/blogs/newsbook/2010/10/dutch_politics
En the Economist neem ik heel wat serieuzer dan al die andere 'wijze media' hier in Nederland. Goed stukje ook waar zij ook op hetzelfde punt terecht komen. Namelijk: "The stated aim of an ¤18 billion ($25 billion) cut to the budget will be achieved without a single structural reform"quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:26 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Analyse van The Economist. Het ontbreken van hervormingen op economisch gebied is inderdaad verbazingwekkend gezien de moeite die VVD en CDA hebben gedaan om deze coalitie met een omstreden partij voor elkaar te krijgen.
http://www.economist.com/blogs/newsbook/2010/10/dutch_politics
http://twitter.com/KustawBessems/status/26086634230quote:Hirsch Ballin zegt er trouwens bij Klink op te zullen aandringen dat die zijn Kamerzetel weer inneemt. 'We kunnen Ab niet missen' #NRC
En terecht. Blijft Hirsch zelf in de kamer of stond ie niet op de kieslijst?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:55 schreef Toad het volgende:
[..]
http://twitter.com/KustawBessems/status/26086634230
Stond niet op de kieslijst.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 17:07 schreef remlof het volgende:
[..]
En terecht. Blijft Hirsch zelf in de kamer of stond ie niet op de kieslijst?
Volgens mij doet vooral dat woord waar die C voor staat in CDA datquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 17:18 schreef Mike het volgende:
Ik mag toch hopen dat Hirsch Ballin er eindelijk eens mee stopt. Die heeft toch mede voor het jaren 50 imago van het CDA gezorgd (naast Balkenende en Donner).
Heb je dat zelf bedacht of heb je dat gister in het NRC gelezen?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 17:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Volgens mij doet vooral dat woord waar die C voor staat in CDA dat
Die C is vanaf de jaren 70 alleen maar kleiner geworden en speelt voor veel mensen amper meer een rol. Dat wil niet zeggen dat ze niet achter de uitgangspunten staan, maar in ieder geval niet met een bijbel in de hand.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 17:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Volgens mij doet vooral dat woord waar die C voor staat in CDA dat
Ja nogal, die hebben kennelijk geen moeite met het CDA in een kabinet gesteund door extreem-rechtsquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 17:22 schreef Mike het volgende:
[..]
Die C is vanaf de jaren 70 alleen maar kleiner geworden en speelt voor veel mensen amper meer een rol. Dat wil niet zeggen dat ze niet achter de uitgangspunten staan, maar in ieder geval niet met een bijbel in de hand.Mensen als De Jager of Eurlings hebben toch een heel ander imago dan Hirsch Ballin?
Nee, reken daar maar niet opquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 18:35 schreef Cerbie het volgende:
Remlof, kunnen we jou eigenlijk nog op TV spotten tussen alle betogers in Arnhem morgen?
Had begrepen dat er al zes demonstraties aangevraagd zijn.
; http://www.omroepgelderla(...)an-demonstraties.htm
Aan het eind zeiden ze het WEER.. Of sliep je toen alquote:
"Beetje" ongepast. Ongepast om te "investeren" in een agressieve schurkenstaat die al 40 a 45 jaar bezet gebied koloniseert en aangegeven heeft geen vrede te willen. Waarom investeren we niet verder in Palestina? Waarom investeren we niet in Iran?quote:Nederland wil verder investeren in de band met de staat Israël.
http://www.salon.com/news(...)/flotilla/index.htmlquote:As Gareth Porter documents in an excellent article at The Huffington Post, the report "shows conclusively, for the first time, that US citizen Furkan Dogan and five Turkish citizens were murdered execution-style by Israeli commandos." In particular:
The report reveals that Dogan, the 19-year-old US citizen of Turkish descent, was filming with a small video camera on the top deck of the Mavi Marmara when he was shot twice in the head, once in the back and in the left leg and foot and that he was shot in the face at point blank range while lying on the ground.
The report says Dogan had apparently been "lying on the deck in a conscious or semi-conscious, state for some time" before being shot in his face.
The forensic evidence that establishes that fact is "tattooing around the wound in his face," indicating that the shot was "delivered at point blank range." The report describes the forensic evidence as showing that "the trajectory of the wound, from bottom to top, together with a vital abrasion to the left shoulder that could be consistent with the bullet exit point, is compatible with the shot being received while he was lying on the ground on his back."
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:17 schreef remlof het volgende:
En als Wilders op 2 november wordt veroordeeld, wat dan? Dan zal ie toch z'n zetel in de Tweede Kamer moeten opgeven neem ik aan?
Dan kan er hoger beroep volgen. En wat als Wilders in het gelijk wordt gesteld? De NOS meldt:quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:17 schreef remlof het volgende:
En als Wilders op 2 november wordt veroordeeld, wat dan? Dan zal ie toch z'n zetel in de Tweede Kamer moeten opgeven neem ik aan?
http://nos.nl/artikel/188(...)-in-strafproces.htmlquote:Wilders wordt vervolgd voor uitspraken als: "De koran is het Mein Kampf van een religie die beoogt anderen te elimineren", en "een gematigde islam bestaat niet". De vier internationaal gerenommeerde deskundigen zouden het gelijk van Wilders moeten bewijzen. Onder meer de volgende citaten moeten daaraan bijdragen:
Robert Bruce Spencer, Amerikaanse publicist van islam-gerelateerde boeken:
"Het uiteindelijke doel van de islam is het uitroeien van de westerse beschaving."
Raphael Israeli, hoogleraar geschiedenis in Jeruzalem:
"De islamisering van Europa is een groot gevaar voor de Europese samen."
"Ik ben het helemaal eens met het huidige en toekomstige gevaar van de islam in Nederland."
Andrew Bostom, islamcriticus:
"De karakterisering van de islam als totalitair regime is juist."
Bill Warner, directeur van het Centrum voor de studie van de politieke islam in Florida:
"De enige manier om te voorkomen slaaf te worden van Allah, is het beschermen van de Nederlandse vrijheid."
Als Wilders in het gelijk wordt gesteld is er niets aan de hand lijkt mequote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:20 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dan kan er hoger beroep volgen. En wat als Wilders in het gelijk wordt gesteld? De NOS meldt:
Volgens mij zijn die vier " internationaal gerenommeerde deskundigen" zionisten, nogal wiedes dat die Wilders gelijk geven. Maar dat zal de rechter beoordelen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:20 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dan kan er hoger beroep volgen. En wat als Wilders in het gelijk wordt gesteld? De NOS meldt:
[..]
http://nos.nl/artikel/188(...)-in-strafproces.html
En dan zou hij potentieel (gezien het arrest Daniel Feret) wel eens in het ongelijk gesteld kunnen worden...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die vier " internationaal gerenommeerde deskundigen" zionisten, nogal wiedes dat die Wilders gelijk geven. Maar dat zal de rechter beoordelen.
Maar je mag dus lid van het parlement blijven tot de definitieve uitspraak bij het hoogste hof? Want als Wilders niet wint wordt dat uiteindelijk het Europese Hof van Justitie denk ik.
OEPS.. Te laat gezien, sorry..quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:33 schreef remlof het volgende:
Hmm, hier is al een apart topic over: Stel dat Wilders wordt veroordeeld..
Laten we die discussie daar maar voeren.
Geeft niks, maar daar maar verder hierover, kunnen we het hier over het gezellige CDA-congres in Arnhem hebbenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
OEPS.. Te laat gezien, sorry..
Het blijft spannend...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:56 schreef De_Hertog het volgende:
Zojuist op het journaal toch een hoop redelijk felle voor- en tegenstanders gehoord binnen het CDA.. Ik begin me toch een beetje af te vragen hoe het CDA uit het congres gaat komen, wat er ook gestemd wordt..
zou zo verfilmt kunnen worden...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het blijft spannend...
Wat dat betreft is dit een geniale (in)formatie: een soap met cliffhangers...![]()
![]()
http://www.volkskrant.nl/(...)ordt_te_veel_ontzienquote:VVD’ers: de babyboomer wordt te veel ontzien
Het aanstaande kabinet-Rutte ontziet babyboomers te veel, zeggen VVD-prominenten als Hans Wiegel en Frank de Grave. Ze steunen de kritiek van de liberale jongerenclub JOVD. Die stelt dat sociaal-economisch te weinig wordt hervormd.
http://www.volkskrant.nl/(...)ekhoudersmentaliteitquote:CDA’ers in Brussel vrezen boekhoudersmentaliteit
Het streven van het nieuwe kabinet om jaarlijks 1 miljard euro extra op de afdracht aan de EU te bezuinigen, is volgens de CDA-europarlementariërs onhaalbaar. De eurofractie is daar niet rouwig om. Zij zien de huidige nettobijdrage van Nederland aan de EU (2 miljard euro per jaar) als een ‘zeer rendabele investering’.
Misschien ben je wel aan het dromen en zal je weldra wakker worden uit deze nachtmerrie.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 04:00 schreef remlof het volgende:
Misschien is dit allemaal gewoon een plan om zo snel mogelijk van de fascistische invloed van Wilders af te komen, en daarbij worden Rutte en Verhagen opgeofferd.
Als dat zo is hoop ik dat het lukt, zo niet denk ik dat dit kabinet volgend jaar om deze tijd sowieso alweer tot het verleden behoort.
Word eens wakker. Wilders heeft nu fokking veel macht en jij denkt dat dat zo weer voorbij is?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 04:00 schreef remlof het volgende:
Misschien is dit allemaal gewoon een plan om zo snel mogelijk van de fascistische invloed van Wilders af te komen, en daarbij worden Rutte en Verhagen opgeofferd.
Als dat zo is hoop ik dat het lukt, zo niet denk ik dat dit kabinet volgend jaar om deze tijd sowieso alweer tot het verleden behoort.
http://nos.nl/artikel/188686-vvd-houdt-rekening-met-wens-sgp.htmlquote:VVD houdt rekening met wens SGP
De VVD heeft in het regeerakkoord een concessie gedaan in een voor de SGP gevoelige kwestie. Dat heeft VVD-leider Rutte gezegd op een bijeenkomst van zijn partij in Gorinchem.
Rutte zei dat de regels over de sluiting van winkels op zondag blijven bestaan, hoewel de VVD die had willen versoepelen. Hij benadrukte dat er geen afspraken zijn gemaakt met de SGP, maar hij vindt dat zijn fractie met een schuin oog naar die partij moet kijken.
Steun van de SGP kan voor de coalitie van belang zijn, omdat VVD, CDA en PVV maar een kleine meerderheid in de Kamer hebben en het CDA verdeeld is.
VVD zal koste wat het kost de Premier leveren. Voor minder doen ze het niet. Ze geven zo enorm veel weg dat ik me afvraag wat de VVD'er nog in hun partij ziet.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:24 schreef Toad het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/188686-vvd-houdt-rekening-met-wens-sgp.html
quote:Beoogd premier Rutte zegt dat zijn kabinet zich niet arrogant zal opstellen. Om meerderheden te krijgen moet het kabinet volgens hem de hand uitsteken naar de PVV, maar ook naar de PvdA, D66, GroenLinks en andere partijen. [...] Rutte hoopt dat het kabinet voor de herfstvakantie op het bordes van Paleis Noordeinde staat. Het zou betekenen dat het tussen 11 en 15 oktober wordt gepresenteerd. Hij zegt erbij dat dat een ambitieuze doelstelling is.
Hebben ze echt laten zien jaquote:Beoogd premier Rutte zegt dat zijn kabinet zich niet arrogant zal opstellen.
mwah, het is zo goed als 70/30, dat vind ik echt een overgrote meerderheid. Bij partijprogramma's worden punten wel eens ingestemd met minder dan een dergelijk percentage en dan houdt ook de hele fractie zich eraan. Ik kan me moeilijk inleven dat Ferrier of Koppejan op basis van het percentage een beslissing nemen. Als zij vasthouden aan principiele bezwaren zou ik daar veel meer waardering voor hebben.quote:Op zondag 3 oktober 2010 00:40 schreef Arcee het volgende:
68% stemde voor regeringsdeelname op het CDA-congres. En dus 32% stemde tegen en dat is best veel.
Niet arrogant? Ah, vandaar opmerkingen als "de druiven zijn wel erg zuur in de linkse kerk" en "een akkoord waar rechts Nederland de vingers bij zal aflikken".quote:
Ja, daar komen we verder mee.:')quote:Op zondag 3 oktober 2010 01:20 schreef ethiraseth het volgende:
Ik mag hopen dat de overige partijen de VVD lekker laten stikken als hij geen steun kan krijgen van Wilders.
Precies,laat je niets anders aanpraten door de zogenaamde links bashers.quote:Op zondag 3 oktober 2010 01:20 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Niet arrogant? Ah, vandaar opmerkingen als "de druiven zijn wel erg zuur in de linkse kerk" en "een akkoord waar rechts Nederland de vingers bij zal aflikken".Ik mag hopen dat de overige partijen de VVD lekker laten stikken als hij geen steun kan krijgen van Wilders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja dan zal hij eerst flink in het herstel van zijn relatie met die partijen moeten investeren. Die zijn gedurende de formatie namelijk flink geschoffeerd. Om dan uit te komen op een akkoord dat niets doet aan sociale hervormingen en met een lastenverzwaring van 6 miljard komtquote:
Ik hoop ook dat de oppositiepartijen ook in het landsbelang meedenken, maar het is natuurlijk wel een beetje vreemd om aan de ene kant dit soort opmerkingen te maken en aan de andere kant te praten over respectvol opstellen en overal steun zoeken. Nog erger wordt het als je de opmerkingen van Wilders meeneemt. Rutte verwacht van de oppositie blijkbaar meer dan van zijn gedoogpartner.quote:
Verder wil hij een onderzoek naar het partijbestuur: http://www.nu.nl/politiek(...)k-partijbestuur.htmlquote:Op zondag 3 oktober 2010 13:12 schreef Jojoke het volgende:
Ernst Hirsch Ballin net in Buitenhof. Hij vraagt Koppejan en Ferrier om zich tegen het akkoord te blijven verzetten. Wees er bovendien op dat Klink en Schinkelshoek terug kunnen keren in de kamer en zich bij de dissidenten kunnen voegen.
Het zal wel gezellig zijn in de ministerraad
Goh toch gek dat er dan 18 fractieleden niet voor die bezinning waren . Die zure mastodont is ook een slecht verliezer.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:15 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Verder wil hij een onderzoek naar het partijbestuur: http://www.nu.nl/politiek(...)k-partijbestuur.html
Hij zegt dat Klink gelijk had eerst om bezinning te vragen en wil onderzocht zien hoe het partijbestuur het tot deze verdeeldheid heeft laten komen.
Hoezo is Hirsch Ballin een mastodont? De beste man is momenteel een demissionair minister.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:34 schreef RidgeF het volgende:
[..]
Goh toch gek dat er dan 18 fractieleden niet voor die bezinning waren . Die zure mastodont is ook een slecht verliezer.
Ik denk steeds meer dat het congres voor Verhagen eerder een pyrrusoverwinning is. Er is eigenlijk geen sprake van winst of verlies, in de ogen van Koppejan en Ferrier. Zij staan zo principieel in deze kwestie, dat je het kan vergelijken met een gewetensbezwaar. Verhagen zit heel anders in deze kwestie. Dat merkte je gisteren aan de speeches op het congres. Hij weet niet goed om te gaan hiermee en dat blijft de komende dagen een probleem.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:34 schreef RidgeF het volgende:
[..]
Goh toch gek dat er dan 18 fractieleden niet voor die bezinning waren . Die zure mastodont is ook een slecht verliezer.
Wat een held op dit punt.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:12 schreef Jojoke het volgende:
Ernst Hirsch Ballin net in Buitenhof. Hij vraagt Koppejan en Ferrier om zich tegen het akkoord te blijven verzetten. Wees er bovendien op dat Klink en Schinkelshoek terug kunnen keren in de kamer en zich bij de dissidenten kunnen voegen.
Het zal wel gezellig zijn in de ministerraad
Zuur, mastodont... Wat is het toch moeilijk om te gaan met mensen met een andere mening.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:34 schreef RidgeF het volgende:
[..]
Ik snap ook niet hoe Verhagen zo dom geweest kan zijn om zo opzichtig zijn politieke lot in handen te leggen van Wilders en consorten. Dan ben je of heel naïef of echt te machtsgeil...quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:41 schreef Toad het volgende:
[..]
Ik denk steeds meer dat het congres voor Verhagen eerder een pyrrusoverwinning is. Er is eigenlijk geen sprake van winst of verlies, in de ogen van Koppejan en Ferrier. Zij staan zo principieel in deze kwestie, dat je het kan vergelijken met een gewetensbezwaar. Verhagen zit heel anders in deze kwestie. Dat merkte je gisteren aan de speeches op het congres. Hij weet niet goed om te gaan hiermee en dat blijft de komende dagen een probleem.
'Maurice schaakt op meerdere borden'.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik snap ook niet hoe Verhagen zo dom geweest kan zijn om zo opzichtig zijn politieke lot in handen te leggen van Wilders en consorten. Dan ben je of heel naïef of echt te machtsgeil...
Ja, dat sluit goed aan bij:quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:10 schreef Toad het volgende:
Maxime, bedoel je?
Prominent VVD-lid De Vries naar D66
http://www.nrc.nl/binnenl(...)id_De_Vries_naar_D66
Ik denk dat er nog wel meer zullen volgen.quote:
quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:10 schreef Toad het volgende:
Maxime, bedoel je?
Prominent VVD-lid De Vries naar D66
http://www.nrc.nl/binnenl(...)id_De_Vries_naar_D66
Wat dat betreft is de VVD al veel verder heen dan het CDA. De VVD-leider loopt al Wilders' 'strijd tegen de islam' te verdedigen. Ik denk dat Wilders meer gaat gebruik maken van de 'agreement to disagree' dan CDA en sowieso VVD.quote:Op de partijraad die de VVD gisteren hield in een evenementenhal in de buurt van Gorinchem, verwoordde hij zijn verzet tegenover meer dan honderd actieve VVD-leden. Mark Rutte reageerde daarop. Hij vond dat De Vries een “karikatuur maakt van de PVV”. Rutte: “Een strijd tegen de islam betekent niet dat die partij xenofoob is, zoals jij beweert.” Rutte kreeg luid applaus, na de bijdrage van De Vries bleef het ijzig stil.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |